Diskuze

Velký úspěch Škody v Německu. Do Norimberka dodá vlaky za 10 miliard

Škoda Transportation získala druhou velkou zakázku pro německé železnice. Pro britského dopravce National Express dodá 38 nízkopodlažních elektrických vlaků známých v Česku pod označením RegioPanter. Hodnota kontraktu dosahuje 10 miliard.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kromě pracovních míst produkuje firma zisk a vyplácí dividendy. Od roku 2010 do roku 2013 vyplatila Škoda Transportation 16 mld. korun, což není zrovna málo na české poměry. Ty se vyplácí držitelům akcií. Ještě v roce 2010 Škodu vlastnili čtyři Češi, dnes jsou vlatníci neznámí, struktura vede na firmy registrované na Marshalových ostrovech a Guernsey. Tam putují dividendy. Pravděpodobně za nimi stojí stále ti samí Češi. Nejspíš se přetaví do dalších investic, část se přetaví do luxusu (tedy v podstatě spotřeby).

Na burze Škoda Transporation obchodovatelná není.

Vlastníky Škody Transportation jsou od září 2010 čtyři fyzické osoby. Jsou to vrcholoví manažeři holdingu Tomáš Krsek a Michal Korecký a manažeři Appianu Marek Čmejla a Jiří Diviš. Čmejla a Diviš byli loni ve Švýcarsku obžalováni z praní peněz, podvodu a falšování dokumentů v kauze MUS. Podle neoficiální informací měli patřit také mezi skryté spolumajitele bývalé Škody Holding, napsaly LN.

Mladá fronta Dnes ve středu napsala, že plzeňskou Škodu v roce 2005 údajně tajně ovládli její tehdejší vrcholoví manažeři. Citovala přitom oficiální žádost o utajení identity manažerů a podrobností obchodu.

Žádost byla adresována švýcarským úřadům, které pozadí privatizace společnosti Škoda Holding odhalily při vyšetřování kauzy Mostecké uhelné společnosti (MUS). Dopis napsal před dvěma lety švýcarský právník Daniel Bloch jménem Josefa Brože, který byl v minulosti členem představenstva Škody.

http://byznys.ihned.cz/c1-54590150-skodu-transportation-koupili-manazeri-za-17-5-miliardy-appian-ziskal-dividendu

2 0
možnosti

Jedná se o tu kyperskou firmu, která přesídlila v roce 2011 do Tichomoří nebo je to nějaká česká firma? už se v tom nějak neorientuju

2 0
možnosti

Ta skvělá zpráva prostě nemá chybu....[>-]VŠKODAV[>-]R^R^R^R^

5 0
možnosti

Gratuluju. Jistě je to úspěch. Na druhou stranu si nemyslím, že jde o vysoce kvalitní vozidlo, spíše nadprůměr pro naše místní tristní poměry.

0 4
možnosti

Bylo by to ještě levnější, kdyby Škodovka nabídla onu "repasovanou" techniku, která je u nás nejčastěji k vidění :-)

0 1
možnosti

vyborne, kdy takove vlaky uvidime na nasich kolejich? misto tech starych popelnic...

0 8
možnosti

K vidění už dávnou jsou. Jinak je ta odpověď jednoduchá: až bude průměrný Čech vydělávat a platit na daních tolik, co průměrný Němec.

13 0
možnosti

Opravte si chybu v clanku: rozhodne nejde o " teprve o druhou zakázku Škody pro německý trh"

Skodovka mela celou radu zakazek pro Nemecko za 2. svetove valky - parni lokomotivy. A pokud by melo jit jen o elektricke lokomotivy, tak by to byla zakazka treti. Prvni byly dvojsystemove lokomotivy rady 230 DR (dnes rada 180).

3 0
možnosti

T43o83m67á47š 36F73u64k

3. 2. 2015 12:04

Řadu 180 již DB neprovozují,co nesešrotovali stojí v Hulíně.

0 0
možnosti

Je to perfektní zpráva.

Jen si kladu otázku , do jaké míry při tomto výběrovém řízení rozhodovala cena.

1 0
možnosti

Neboť byl bych ještě radši , kdyby si tyto vlaky koupili díky kvalitě a nikoliv díky suvérenně nejlacinější ceně , kterou mohli nabídnout díky mnohem lacinější pracovní síle než jejich konkurenti....

1 0
možnosti

Vlaky do Německa, to je bomba R^

6 0
možnosti

...a to si představte, že zde stále vysmívaní Poláci dodají přímo s Deutsche Bahn 470 motoráků za 1,5 mld. EUR. A zřejmě dokonce bez toho, že by vývoj nejdříve zaplatily polské dráhy.

2 1
možnosti