Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD daly za lepší vlaky 37 miliard, cestujících však přibylo nepatrně

Cestujících ve vlacích Českých drah pět let nepřetržitě přibývá. Masivní investice do lepších vozidel se ve statistikách projevují spíše mikroskopickým růstem. Za poslední rok přibylo ve vlacích Českých drah jen zhruba půl procenta, za pět let je pak nárůst čtyřprocentní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z15d61e95n85e89k 96Š55i90t13i10n96a 2293138240115

Železniční doprava má budoucnost na středních vzdálenost mezi velkými městy v zejména v Evropě. A je dotována paušálně. Ono se to vyplatí.

+4/0
5.2.2015 21:26

J55a52n 55N96o12v62á47k 7505834288367

nemůžeme mít německé vlaky bez německého jízdného.

+2/−1
5.2.2015 12:07

T61o76m19a59s 13N27o30v55o32t51n52y 3281566308459

Tak poslední odstavec je myslím to nejpodstatnějí. Tam by se mělo do železniční dopravy investovat ve velkém, protože jedině tam má nějaký větší smysl v osobní dopravě. A těžce prodělečné lokálky s pár lidmi ve vlaku přestat dotovat a nahradit autobusy či minibusy (které nakonec může klidně provozovat i ČD, aby byly spokojení i šotoušci a měli tu síťovost a jednotnou jízdenku). Pokud na trati není velký turistický potenciál nebo nákladní přeprava, je to už přežitek a vyhazování peněz, které by se daly využít lépe tam, kde je po vlacích poptávka.

+5/−3
4.2.2015 23:37

J15i57n96d23ř95i77c26h 57F74i15a11l72a 4328672679209

Normální hospodaření s miliónovými odměnami a odstupnými. On to, když tak stát nějak udělá. ;-D Chudáci běžný zaměstnanci dráhy a daňový poplatníci.

+1/−4
4.2.2015 19:02

M22i66r63e45k 78Z80á53v95o79d98n56ý 7912587120348

A to si mají ty zákazníky porodit?

+5/0
4.2.2015 18:32

R98o76b 65K57r88a52u70s 1312573456

Tunelování ČD má jediné řešení, zprivatizujme ČD a nastavme podmínky, za kterých bude muset nový vlastník jezdit i na prodělečných tratích a dále uvolněme všechny tratě konkurenci. Nárůst klientů o 4  % za investice 37 mld. Kč, to by žádná soukromá firma nikdy neudělala.

+3/−10
4.2.2015 18:29

M28i43r53e11k 53Z97á87v63o40d40n60ý 7922847660338

Jinými slovy - lepší, kdyby raději nic nemodernizovali. Nebo si skutečně myslíte, že soukromník by těch zákazníků měl najednou více?

+5/−3
4.2.2015 18:33

R14a10d42e96k 30J33a98n71a79t12a 9945656204772

Jak máte vysvětleno níže, investovat do vozového parku je třeba, i kdyby byl počet cestujících stále stejný. Životnost každého vozidla je omezená, a tak jak se nejstarší vozidla vyřazují, je třeba nová nakupovat.

Rodiny taky kupují nová auta, i když se počet členů rodiny neroste, že.

To jen pan redaktor si stanovil ekonomicky nesmyslné krtitérium, aby mohl napsat článek, u kterého si čtenář zanadává.

+10/−1
4.2.2015 18:33

T67o50m44a15s 98N59o46v98o93t35n11y 3681376278719

Auto ovšem není tak brutálně neekonomické, pokud s tím jede jeden člověk nebo pět, na rozdíl od lokálky, kde by často vyšlo levněji možná těm pár lidem platit taxíky nonstop než dotovat vlak nebo kupovat nová vozidla za desítky milionů pro jednotky cestujících.

+1/−5
4.2.2015 23:38

R73e15g91i98n33e 84M51a38r34t37i21n 6292718730988

Celkem souhlas, ale proč udržovat (většinou dnes souběžné tratě s autobusy) prodělečné tratě?? Zrušit.!

0/0
7.2.2015 7:53

J57a41n 77J85e72m88e25l86k84a 1175850

37 miliard je docela dost. Railjet jim nějaké cestující do Brna určitě přinese. Pendolíno funguje za dnešní ceny dobře, dráhy se docela zlepšily i s cateringem, donáška na místo jim funguje dobře. Jediný problém je, že nemají žádné levné malé věci v nabídce - bagety, kafe, čaj.. Mají asi nejlepší a funkční vlakový portál.  Bohužel to jak vypadá Pendolíno nejsou schopni přenést na všechny tratě - viz úklid a vzhled vlaků Brno Ostrava. 

Myslím, že mají už vagón z Rakouska na vlaku do Žiliny a vypadal hezky. Jinak ale u rekonstruovaných vagonů jsou například nesklopné sedačky :-(.

:-) Ale Vlak vyjíždí v 6 z Ostravy hlavního nádraží -  není tam kde parkovat zdarma, dostat se na hlavní nádraží je časový problém. Mohli sbírat lidi jako Jančura a Leo a vyjíždět ze Svinova, Vítkovic, Studénky. Třeba by nebyl prázdný. 

Nové cestující jim přinášejí elektrické soupravy. Elefant a spol - s modernizací tratě. Bez investic do kolejí těžko. Investice do starých vagónů s diselovou lokomotivou, kdy stojí co 3 km, utřepaných hlučných regionov s téměř pravoúhlými sedačkami jim asi cestující moc nepřinese.  Něco to zlepší.. Ale když vlak jede hodinu auto 30 minut... (autobus by jel taky, jen kraj ho schválně nevypravuje). Vyjimka je možná pohodlná řada 854, s novým úsporným motorem, 842 atd. 

Řešením na jednokolejných tratích je podle mě zabezpečení, řízení, osekání lenivých jízdních řádů, vypravování spěšných vlaků pro lidi na delší vzdálenosti (na to je vlak určen). U příměstských elektrifikace a pružné jednotky. Nové vyhybky, koleje. Ale např Ostrava Frenštát, má být investice 2 mld, ale ani zdvoukolejení, ani elektrifikace. Přitom Ostrava Opava za tuším 2 mld byla elektrifikována, jezdí tam dnes Elephant alespoň stovkou.

+7/0
4.2.2015 17:35

P14e16t16r 95N61e95c80h98a16n95i13c66k85ý 7913256228200

V Ex1 mají kávu,čaj a čokoládu za 10-15kč to není špatné, ale nevím kolik stojí v jídeláku třeba Pendolina nebo EC Praha,Hradčany apod.

Na Žilině jezdí spousta vagonů z Rakouska a mám je raději než velkoprostorové Bdmpee, jsou velmi pohodlné, ne tak přesvětlené a mají sklopné sedačky. V noci jde úplně zhasnout v kupé, to hodnotím jako velké plus. Navíc ty červené jsou na 160kmh a přitom s otevíratelným oknem, což je fajn.

Z hlavního nádraží snad jede přes Svinov ne? A snad má přípoje. S ohledem na tyto přípoje je pak sběr cestujících náročnější.

Modernizace tratí jsou alfa a omega, cestující nepřinese ani TGV pokud se drkotá 60-80. Tratě mimo koridory jsou mnohé silně podinvestované a dávno za prahem údržby. Nejtragičtější případ je trať 072, ale taková podkrušnohorská magistrála je taky bídná. Na mnohé tratě se lepší vozidlo než regionova nevyplácí pořizovat, protože nad ni visí otazník, stát na to dlabe a kraj seškrtává spoje. Za takových podmínek se plánují investice špatně, něco se musí setsakramentsky změnit. 

Ostrava - Frenštát je silná osobní relace, tam spěšňáky nenarvete (co za zastávky chcete projíždět, každá má svůj význam a frekvenci). Řešení jednokolejných tratí je skutečně zabezpečení, zrychlení křižování a větší počet výhyben. Na příkladu trati Liberec - Tanvald však můžete vidět, že na to SŽDC celkem dlabe a ani jednu záložní výhybnu tam nedá. Ostrava - Frenštát s Ostrava - Opava nejde srovnávat. Jsou tam úplně jiné sklonové poměry, náročné oblouky, je třeba opravit výhybny, které tam narozdíl od mnohých jednokolejek jsou skoro všude a zdvoukolejnění by bylo hlavně za Frýdkem strašně náročné jak kvůli terénu, tak kvůli pozemkům. Co jsem četl, tak se spíš počítá s dvoukolejkou Ostrava - Frýdek - Český Těšín.

Osobně si myslím, že se mají nakreslit uzly, mezi nimi časy a snažit se do toho stavu dotáhnout infrastrukturu. Návaznosti jsou to nejdůležitější a jen tak jde mít konkurenční výhodu nad autobusem a v pohodlí nad všemi.

+6/0
4.2.2015 17:55

J87a39n 74J35e94m76e68l90k50a 1545820

Z hlavního nádraží na Žilinu nejede přes Svinov. Spíš bych řekl, že Svinov je neoficiální hlavní nádraží. Z Poruby tramvají na hlavní nádraží je to  cca 40min. Jejich nepovedený připoj ze Svinova přináší prodloužení cesty asi o půl hodiny (normálně 5 minut). V Ostravě lze nyní jezdit i dokola, takže klidně může jet i - Vítkovice - Svinov - hlavní nádraží, když ostravská mhd je děsná a rozumné přípoje nejsou.

Ostrava Frenštát co bych u některých spojů zrušil - 

1 Kunčičky - tam se pro 2 lidi brzdí stotunové diselové soupravy z 80ky (některé mají mizernou akcelerací) Kunčičky ať si obslouží mhd, elektrické jednotky na Havířov.. 

2. Vratimov - krásně dostupné mhd (většina dojíždí do Ostravy mhd). 

možná Lískovec z Frýdku (má řešit mhd ne stotunový vlak a ještě tam postávat)

a Paskov, jezdí  hodně autobusy.  Baška - má řešit bus. 

Jezdí se co 30 minut. Všechny vlaky opravdu nemusí stát všude. Hodinový interval mi osobně stačí bohatě. Zbytek by mohly řešit busy.

Diselový vlak co stojí co 2.8 km navíc zastaralé vyhybky 500 metrů před stanicí  omezí rychlost na 40,  dále 5 minut křižuje ve Frýdku, 3 minuty stojí  ve Frýdlantu, některé malé zastávky zbytečně synchronizované. Použitím automatických dveří by se asi ušetřil  čas. 

 Jančura má podobnou možná ještě zastaralejší trať a REx vlaky má, křižuje rychle..

Na Ostravsku spousta lidí dojíždí denně z oblastí pod Beskydami (lepší vzduch). Místo toho, aby  měli produkt i pro tyto lidi a vlak je vozil levně  na delší vzdálenosti (což umí), tak je pak nepoužitelný - vlak hodina, mhd 30 min, auto 40min. Vítězí auto. A to se bavíme o jen 40 km.. :-( Bez sp to opravdu nejde  Navíc  z okolí Frenštátu, Rožnova už je to 1.5 hodiny bez mhd (to jsou 3 hodiny denně :-( ). Kraj autobusy úmyslně podsekává - jedou po všech dírách aby vlak obstál nebo nestojí v centru.   Podle mě by to šlo rozšířit na 2 koleje, jsou tam volné plochy. Řešením je podle mě SP vlaky, elektrifikace a řízení. Nebo bus..

0/0
4.2.2015 18:56

P57e28t17r 91N46e80c45h31a38n75i24c48k71ý 7663136548730

Jo na Žilinu, to už chápu, to poděkujte konkurenčnímu boji, že ten vlak zkrouhnul, dřív jezdil z Prahy. Tady uznávám, že na Svinově začínat mohl.

Do práce se z uvedených zastávek jezdí i do Frýdku, Fýdlantu, Frenštátu, Ostravice (hotely) a okolí. Není tak jednostranné, zrušením zastávky přijdete o víc lidí než získáte z těch ostatních. Ty stotunové soupravy jsou sice pastva pro oko, ale akcelerace je opravdu problém, elektrika to však řeší efektivně i bez druhé koleje nebo jednotky. Hodina nestačí, lidé mají různý konec školy i práce, uejde jim vlak a hodin v pr. Řešení jsou v dané situaci rychlé jednotky s rychlými obraty a akcelerací (Sharky, desira, talenty, Stadlery). A jak píšete, pokud MHD stojí za prd jak mají jet lidé z Vratimova do Prahy? 

Frýdek - Baška, chce to druhý most, dost těsno s baráky ve Frýdku. Nevím jak vyřešíte průjezd Baškou, k Frýdlantu to reálné je, jen by museli trochu omezit solární pole u Frýdlantu. Z Frýdlantu je to dost náročné, bylo by to příšerně drahé a asi by to moc rentabilní nebylo.

0/0
4.2.2015 19:12

J90a93n 57J76e15m19e95l76k21a 1785200

No jo, ale stejně i na Opavu sp jede za 22 min os i za 38. takže ten rozdíl je dost velký mezi sp a os. Z Vratimova by jezdili co hodinu, nebo by je měl nějaký lokální bus posunout 800 metrů na Kunčice. Jak říkám, hodinu těžko bude někdo sedět ve vlaku pro 36 km. Pole mě tam jsou zákazníci jak na krátké  (ti navíc klidně mohou i levně autem) tak dlouhé vzdálenosti  (těch je možná i víc) a ti bohužel končí u aut.

0/0
4.2.2015 19:33

P38e36t69r 55N36e26c57h77a94n74i48c21k79ý 7893816128730

Po reko a elektrifikaci by se tam Sp i Os vešly, jako se vejdou mezi Pardubice a Hradec a to tam je v celé délce jednokolejka, tady je jednokolejka Vratimov - Frýdek a dál, za stávajícího stavu je ale řešením svižné vozidlo.

0/0
4.2.2015 19:35

R90o13m67a90n 32S94t10o56n96e15k 1529183209241

letos se bude modernizovat usek Frýdlant nad Ostravicí - valmez a usek Vratimov- Frýdlant nad Ostravicí má být dvojkolejný , bohužel na timto useku jsou ještě nedořešené problémy, takže kdoví kdy to bude :-/

0/0
4.2.2015 19:54

J35a11n 34J91e12m15e67l22k55a 1185350

No právě :-) a otázka co se má vůbec dělat za ty avizované 2+2 miliardy.. Jestli opravdu jen přejezdy, nádraží (které stejně když není personál jsou zavřené, na západě často úplně zavřené), podchody a výtahy (třeba na Stodolní zatéká do výtahových šachet a výtahy rezaví..)...

0/0
4.2.2015 20:11

J58a97n 51J81e77m85e33l17k31a 1845170

Tak jasně Opava Ostrava má rovnější úseky než Ostrava Frenštát, ale nějaké rezervy tam jsou a elektrifikace, pružné jednotky a rekuperace by přinesly podle mě zrychlení. Tak jezdí s disely hodně na spotřebu.

0/0
4.2.2015 19:09

P21e28t16r 40N69e98c39h20a15n69i84c59k22ý 7193546978780

Elektrifikace jednokolejky by tam asi pomohla, když přidáme zdvoukolejnění z Vratimova aspoň do Lískovce, dostaneme hodně slušné technické časy a to i zastávkově, vždyť ten vlak tam je lokální MHD, jen to jezdí souprava co se hodí spíš na mezikrajský rychlík. Dva žraloci s rychlým obratem by tam udělaly divy, pak by zmizely i ty prostoje ve Frýdku, Paskově nebo Kunčicích.

0/0
4.2.2015 19:14

R95o15m78a56n 58S65t72o95n57e73k 1299293299101

dvojkolejná trat je plánována až do Frýdlantu

0/0
4.2.2015 19:55

P87e39t27r 89N15e84c70h44a68n82i44c13k64ý 7733486388720

To jako stávající cestující nemají nárok na lepší komfort a zlepšuje se jen kvůli těm novým?

+4/−1
4.2.2015 17:32

D32a87v53e 21Ř26e16h59á61k 8618435445223

zadarmo není nikdy nic, slovo zadarmo bych zakázal používatRvRv

0/0
4.2.2015 16:54

J35i20ř90í 84M68a95c30e94k 3295485224181

Moderním vlakům, v nichž si v létě nemohu pootevřít okno, se raději vyhýbám. Na rozdíl od západní Evropy klimatizace většinou nechladí a průvodčí odůvodňuje nesnesitelné vedro uvnitř tím, že "některým cestujícím je zima".

+1/−11
4.2.2015 16:43

T60o46m95á22š 54V10a98l57d28e11r 7953400759

Pokud si někdo myslí, že výše nákupu je úměrný růstu počtu cestujících, tak je naivka. Růst bude a záleží na dalších službách. Minimum zpoždění. Lepší chování všem zákazníkům.A pak budu opět jezdit vlakem. Zatím služby v této dopravě nejsou adekvátní na co jsem zvyklý jinde.

+1/−1
4.2.2015 16:43

M88i71r32o66s37l53a51v 36Z32i43k71m52u28n95d 7779273434523

Hluboká pravda ...

Psychiatrická léčebna Bohnice je dostupná MHD ...

Zájem o služby je úměrný kvalitě nabídky spojení. Představa, že postačí dvouhodinový interval k uspokojení přepravních potřeb mohla stačit tak v dobách c.k. monarchie ... Za minimum je považován interval 30 minut,  resp. 15 minut .... Hodina je přijatelná na "venkovských" lokálkách, přičemž ten výraz "venkovský" není pojímán pejorativně ...

Tohle je ovšem nad chápání (ne)odpovědných radních (ne)odpovědných za krajskou dopravu, patologicky posedlých představou moderních nízkopodlažních vozidel s klimatizací a suprovým elektronickým informačním systémem, bez kterého se většina místních obejde ...

+2/0
4.2.2015 17:04

K83a74r44e59l 79Ř20e47h16á60č44e85k 9932340231592

Na jaké služby jste zvyklý jinde? Ať jedu, autem, autonusem, tramvají nebo metrem, tak žádné zvláštní služby co by vlaky neměli nezažívám.

+1/0
4.2.2015 17:05

J18a79n 33C96e37p90e94k 1704816380

Pane Sůro nějak z vašich článků nemám požitek. Něco jiného je třeba zde:

http://vice.idnes.cz/novinari.aspx?idnov=828

Toto se čte jedna báseň a články hltám. Když už něco čtu, tak nejraději aby to bylo nezaujaté. Ale je to jen můj názor, váš vám neberu. :-)

+2/0
4.2.2015 16:26

J12a33n 68S36ů14r30a 4395833573212

a co je na tomto textu zaujatého? že jsou tu informace o tom, kolik přibylo cestujících a kolik se investovalo?

0/−1
4.2.2015 16:36

R65a40d38e91k 22J29a30n91a17t49a 9385196584912

Podivné je, že dáváte dohromady investice do vozidel, které mají životnost desítky let, s růstem počtu cestujících za jeden rok. Ligoku by to mělo jen kdyby ta vozidla kupovaly na rok ...

Navíc vůbec neřešíte objem dopravy. Pokud kraj či stát objednají vlaků méně, tak lidí ubyde, pokud více, lidí přibyde. S tím ČD nemohou nic dělat a na celkový počet cestujících to vliv má.

+10/0
4.2.2015 16:44

J19a25n 53S30ů16r61a 4885133623312

Porovnávám investice s daty o cestujících za pět let, nikoliv jeden rok.

0/0
4.2.2015 16:45

R76a85d77e79k 56J23a56n19a75t12a 9935776504402

Špatně je vůbec princip, pokušet se o takový výpočet. Investovat do vozového parku musíte pořád, i kdyby počty cestujících stagnovaly. Jinak se vám vozidla rozpadnou. Každý rok mysíte investovat průměrně X/Y, kde X je cena komplet všech vlaků, které máte, a Y je průměrná životnost v letech. Pro prosté udržení stavu.

+6/0
4.2.2015 16:54

J84a17n 69S12ů63r41a 4985923743762

Souhlasím, že se investovat musí. Otázkou je, v jaké míře a chápu, že tu bylo x let zanedbaných  Ale pokud se neustále říká, jak nové vlaky přivedly nové cestující,tak jsem jen tato data porovnal.

0/0
4.2.2015 16:55

R26a88d75e19k 76J94a32n61a76t17a 9255356514502

Takové prohlášení je samozřejmě zčásti marketing.

Ovšem funguje stejně jen osobní zkušenost. Dokud se cestující nesveze novým vlakem, tak má dojmy jen z médií a od zámých, kteří ovšem vlakem taky dlouho nejali. Zažil jsem mnoho lidí velmi překvapených, jak vlaky dnes zevniř vypadají.

+4/0
4.2.2015 17:05

J45a92n 91S28ů42r55a 4975413733222

souhlasím. ono by možná stačilo, kdyby ČD začaly vykazovat počty cestujících i trošku detailněji.

0/0
4.2.2015 17:06

P45e98t90r 85N49e30c31h82a21n11i63c66k46ý 7473426798790

Za dnešního rozdělení jsou globální počty celkem k ničemu. Spíš počty na jednotlivých tratí vypoví více. Viz. vzkříšení LK

0/0
4.2.2015 19:16

J42a10n 43S25ů58r65a 4295663693482

ano, naprosto souhlasím.

0/0
4.2.2015 21:16

T80o59m28a78s 84N24o63v73o77t14n45y 3211566858419

Ne, skutečně na počet cestujících nemá vliv jen to, co úředník objedná. A ČD mohou dost změnit.

0/0
4.2.2015 23:42

M24a50r85t77i56n 54N85o61v75o65t40n40ý 3966856421714

Nemáte, nepřekvapivě, pravdu. To, co se objedná, má počet cestujících naprosto zásadní vliv.

+1/0
5.2.2015 0:08

V28a78c81l49a32v 92H31a77j52e82k 3726639759

Titulek jako obyvykle !!!!

0/0
5.2.2015 11:13

P43a30v53e57l 82B43o25u42c88n23í92k 4932971513235

Kvalita vlaků se pomalu ale jistě zvyšuje. Teď je třeba zvyšovat rychlost na tratích. Úskalím jsou jednokolejné tratě, které vyžadují čekání vlaků na křížení. Zejména ostudná situace je na trati Brno - vyškov (- Olomouc/Ostrava), kde dnes nejezdí prakticky žádné osobáky, protože by se nestíhaly míjet s rychlíky. A pak je třeba uvolnit tratě v blízkosti měst výstavbou VRT (vysokorychlostních tratí) pro oddělení dálkové rychlíkové dopravy od zastávkové - regionální. Například v úseku Brno - Blansko či Praha - Kolín je poptávka po větším počtu příměstských vlaků, ale kapacita trati je již vyčerpána.

+11/0
4.2.2015 15:53

J53a83n 65J86e44m41e26l41k73a 1455190

Nejen, sranda je už výjezd z Brna. Začátek 30 Km/h asi kilometr. Pak X kilometrů po okruhu v Brně 50kou. Následuje docela dlouhý úsek po 2 kolejné trati ale jen 75 Km/h (nejspíš do něj nikdo nestrčil ani korunu).  A dále slavná jednokolejka 85 Km/h do Přerova ( ta je z toho asi nejrychlejší :-) ) . Zachraňuje to koridor Přerov - Ostrava, ale tam ty staré plečky jedou stejně spíš 120 než 150.

+4/0
4.2.2015 16:46

P31e28t17r 35F72r80a32n84c 9427441868828

140.

+1/0
4.2.2015 21:03

T23o52m27a38s 39N65o87v55o34t50n18y 3341676268859

Tak problém Brna je již dlouho stejný a díky tomu, co teď sedí na radnici a magistrátu, to bude ještě hodně let trvat, než se začně něco vůbec měnit (bez ohledu na to, kde nádraží vlastně bude....)

0/0
4.2.2015 23:44

M29a44r26t87i78n 21N73o22v95o34t63n49ý 3226716221194

Ti, co sedí na radnici teď, nemůžou být horší, než ti, co tam seděli doteď ...

0/0
5.2.2015 0:11

J77a65n 11C52e43p26e12k 1864756850

Pane Sůra, ještě jste zapomněl do článku napsat, jak je Jančura super.

+8/−8
4.2.2015 15:39

A19l82a66n 56Ř94e13p50k25a 4565186

Taky tam Jančurův přílepek postrádám ;-D

+7/0
4.2.2015 15:59

M70a49r40t31i14n 74K25o75p82ř21i41v40a 2674660730518

Možná o tom bude celý článek :D

+5/0
4.2.2015 16:06

A12l41a38n 21Ř91e31p88k40a 4855516

A nadpis bude 'Zlé České dráhy chtějí abych zkrachoval' A pod tím fotka Radima u žlutého vlaku. Autor: JS ;-D

+1/0
4.2.2015 17:12

J96a92n 26S68ů71r92a 4305573403122

speciálně vy budete myslím zítra překvapen, co se tu objeví ráno za text:)

0/0
4.2.2015 17:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.