Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČD daly za lepší vlaky 37 miliard, cestujících však přibylo nepatrně

Cestujících ve vlacích Českých drah pět let nepřetržitě přibývá. Masivní investice do lepších vozidel se ve statistikách projevují spíše mikroskopickým růstem. Za poslední rok přibylo ve vlacích Českých drah jen zhruba půl procenta, za pět let je pak nárůst čtyřprocentní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z17d14e74n26e53k 86Š68i96t46i25n11a 2223418200695

Železniční doprava má budoucnost na středních vzdálenost mezi velkými městy v zejména v Evropě. A je dotována paušálně. Ono se to vyplatí.

+4/0
5.2.2015 21:26

J25a23n 24N91o22v73á26k 7605804268927

nemůžeme mít německé vlaky bez německého jízdného.

+2/−1
5.2.2015 12:07

T64o23m48a84s 20N45o73v51o32t28n39y 3331136948899

Tak poslední odstavec je myslím to nejpodstatnějí. Tam by se mělo do železniční dopravy investovat ve velkém, protože jedině tam má nějaký větší smysl v osobní dopravě. A těžce prodělečné lokálky s pár lidmi ve vlaku přestat dotovat a nahradit autobusy či minibusy (které nakonec může klidně provozovat i ČD, aby byly spokojení i šotoušci a měli tu síťovost a jednotnou jízdenku). Pokud na trati není velký turistický potenciál nebo nákladní přeprava, je to už přežitek a vyhazování peněz, které by se daly využít lépe tam, kde je po vlacích poptávka.

+5/−3
4.2.2015 23:37

J26i48n76d58ř73i55c52h 32F10i69a25l91a 4968522899529

Normální hospodaření s miliónovými odměnami a odstupnými. On to, když tak stát nějak udělá. ;-D Chudáci běžný zaměstnanci dráhy a daňový poplatníci.

+1/−4
4.2.2015 19:02

M92i10r60e31k 55Z58á61v14o65d48n89ý 7872507850888

A to si mají ty zákazníky porodit?

+5/0
4.2.2015 18:32

R21o96b 31K56r76a83u32s 1522463226

Tunelování ČD má jediné řešení, zprivatizujme ČD a nastavme podmínky, za kterých bude muset nový vlastník jezdit i na prodělečných tratích a dále uvolněme všechny tratě konkurenci. Nárůst klientů o 4  % za investice 37 mld. Kč, to by žádná soukromá firma nikdy neudělala.

+3/−10
4.2.2015 18:29

M89i47r24e94k 52Z75á97v41o75d45n33ý 7512727440678

Jinými slovy - lepší, kdyby raději nic nemodernizovali. Nebo si skutečně myslíte, že soukromník by těch zákazníků měl najednou více?

+5/−3
4.2.2015 18:33

R86a72d91e34k 65J63a81n24a79t14a 9945756944222

Jak máte vysvětleno níže, investovat do vozového parku je třeba, i kdyby byl počet cestujících stále stejný. Životnost každého vozidla je omezená, a tak jak se nejstarší vozidla vyřazují, je třeba nová nakupovat.

Rodiny taky kupují nová auta, i když se počet členů rodiny neroste, že.

To jen pan redaktor si stanovil ekonomicky nesmyslné krtitérium, aby mohl napsat článek, u kterého si čtenář zanadává.

+10/−1
4.2.2015 18:33

T67o69m57a24s 18N64o20v47o19t22n71y 3901556748499

Auto ovšem není tak brutálně neekonomické, pokud s tím jede jeden člověk nebo pět, na rozdíl od lokálky, kde by často vyšlo levněji možná těm pár lidem platit taxíky nonstop než dotovat vlak nebo kupovat nová vozidla za desítky milionů pro jednotky cestujících.

+1/−5
4.2.2015 23:38

R65e68g33i86n88e 89M21a40r27t79i57n 6182328430908

Celkem souhlas, ale proč udržovat (většinou dnes souběžné tratě s autobusy) prodělečné tratě?? Zrušit.!

0/0
7.2.2015 7:53

J57a10n 13J29e17m75e74l37k63a 1785560

37 miliard je docela dost. Railjet jim nějaké cestující do Brna určitě přinese. Pendolíno funguje za dnešní ceny dobře, dráhy se docela zlepšily i s cateringem, donáška na místo jim funguje dobře. Jediný problém je, že nemají žádné levné malé věci v nabídce - bagety, kafe, čaj.. Mají asi nejlepší a funkční vlakový portál.  Bohužel to jak vypadá Pendolíno nejsou schopni přenést na všechny tratě - viz úklid a vzhled vlaků Brno Ostrava. 

Myslím, že mají už vagón z Rakouska na vlaku do Žiliny a vypadal hezky. Jinak ale u rekonstruovaných vagonů jsou například nesklopné sedačky :-(.

:-) Ale Vlak vyjíždí v 6 z Ostravy hlavního nádraží -  není tam kde parkovat zdarma, dostat se na hlavní nádraží je časový problém. Mohli sbírat lidi jako Jančura a Leo a vyjíždět ze Svinova, Vítkovic, Studénky. Třeba by nebyl prázdný. 

Nové cestující jim přinášejí elektrické soupravy. Elefant a spol - s modernizací tratě. Bez investic do kolejí těžko. Investice do starých vagónů s diselovou lokomotivou, kdy stojí co 3 km, utřepaných hlučných regionov s téměř pravoúhlými sedačkami jim asi cestující moc nepřinese.  Něco to zlepší.. Ale když vlak jede hodinu auto 30 minut... (autobus by jel taky, jen kraj ho schválně nevypravuje). Vyjimka je možná pohodlná řada 854, s novým úsporným motorem, 842 atd. 

Řešením na jednokolejných tratích je podle mě zabezpečení, řízení, osekání lenivých jízdních řádů, vypravování spěšných vlaků pro lidi na delší vzdálenosti (na to je vlak určen). U příměstských elektrifikace a pružné jednotky. Nové vyhybky, koleje. Ale např Ostrava Frenštát, má být investice 2 mld, ale ani zdvoukolejení, ani elektrifikace. Přitom Ostrava Opava za tuším 2 mld byla elektrifikována, jezdí tam dnes Elephant alespoň stovkou.

+7/0
4.2.2015 17:35

P49e63t78r 61N74e18c17h74a24n44i70c87k16ý 7313566398390

V Ex1 mají kávu,čaj a čokoládu za 10-15kč to není špatné, ale nevím kolik stojí v jídeláku třeba Pendolina nebo EC Praha,Hradčany apod.

Na Žilině jezdí spousta vagonů z Rakouska a mám je raději než velkoprostorové Bdmpee, jsou velmi pohodlné, ne tak přesvětlené a mají sklopné sedačky. V noci jde úplně zhasnout v kupé, to hodnotím jako velké plus. Navíc ty červené jsou na 160kmh a přitom s otevíratelným oknem, což je fajn.

Z hlavního nádraží snad jede přes Svinov ne? A snad má přípoje. S ohledem na tyto přípoje je pak sběr cestujících náročnější.

Modernizace tratí jsou alfa a omega, cestující nepřinese ani TGV pokud se drkotá 60-80. Tratě mimo koridory jsou mnohé silně podinvestované a dávno za prahem údržby. Nejtragičtější případ je trať 072, ale taková podkrušnohorská magistrála je taky bídná. Na mnohé tratě se lepší vozidlo než regionova nevyplácí pořizovat, protože nad ni visí otazník, stát na to dlabe a kraj seškrtává spoje. Za takových podmínek se plánují investice špatně, něco se musí setsakramentsky změnit. 

Ostrava - Frenštát je silná osobní relace, tam spěšňáky nenarvete (co za zastávky chcete projíždět, každá má svůj význam a frekvenci). Řešení jednokolejných tratí je skutečně zabezpečení, zrychlení křižování a větší počet výhyben. Na příkladu trati Liberec - Tanvald však můžete vidět, že na to SŽDC celkem dlabe a ani jednu záložní výhybnu tam nedá. Ostrava - Frenštát s Ostrava - Opava nejde srovnávat. Jsou tam úplně jiné sklonové poměry, náročné oblouky, je třeba opravit výhybny, které tam narozdíl od mnohých jednokolejek jsou skoro všude a zdvoukolejnění by bylo hlavně za Frýdkem strašně náročné jak kvůli terénu, tak kvůli pozemkům. Co jsem četl, tak se spíš počítá s dvoukolejkou Ostrava - Frýdek - Český Těšín.

Osobně si myslím, že se mají nakreslit uzly, mezi nimi časy a snažit se do toho stavu dotáhnout infrastrukturu. Návaznosti jsou to nejdůležitější a jen tak jde mít konkurenční výhodu nad autobusem a v pohodlí nad všemi.

+6/0
4.2.2015 17:55

J43a60n 56J87e13m27e63l71k86a 1365660

Z hlavního nádraží na Žilinu nejede přes Svinov. Spíš bych řekl, že Svinov je neoficiální hlavní nádraží. Z Poruby tramvají na hlavní nádraží je to  cca 40min. Jejich nepovedený připoj ze Svinova přináší prodloužení cesty asi o půl hodiny (normálně 5 minut). V Ostravě lze nyní jezdit i dokola, takže klidně může jet i - Vítkovice - Svinov - hlavní nádraží, když ostravská mhd je děsná a rozumné přípoje nejsou.

Ostrava Frenštát co bych u některých spojů zrušil - 

1 Kunčičky - tam se pro 2 lidi brzdí stotunové diselové soupravy z 80ky (některé mají mizernou akcelerací) Kunčičky ať si obslouží mhd, elektrické jednotky na Havířov.. 

2. Vratimov - krásně dostupné mhd (většina dojíždí do Ostravy mhd). 

možná Lískovec z Frýdku (má řešit mhd ne stotunový vlak a ještě tam postávat)

a Paskov, jezdí  hodně autobusy.  Baška - má řešit bus. 

Jezdí se co 30 minut. Všechny vlaky opravdu nemusí stát všude. Hodinový interval mi osobně stačí bohatě. Zbytek by mohly řešit busy.

Diselový vlak co stojí co 2.8 km navíc zastaralé vyhybky 500 metrů před stanicí  omezí rychlost na 40,  dále 5 minut křižuje ve Frýdku, 3 minuty stojí  ve Frýdlantu, některé malé zastávky zbytečně synchronizované. Použitím automatických dveří by se asi ušetřil  čas. 

 Jančura má podobnou možná ještě zastaralejší trať a REx vlaky má, křižuje rychle..

Na Ostravsku spousta lidí dojíždí denně z oblastí pod Beskydami (lepší vzduch). Místo toho, aby  měli produkt i pro tyto lidi a vlak je vozil levně  na delší vzdálenosti (což umí), tak je pak nepoužitelný - vlak hodina, mhd 30 min, auto 40min. Vítězí auto. A to se bavíme o jen 40 km.. :-( Bez sp to opravdu nejde  Navíc  z okolí Frenštátu, Rožnova už je to 1.5 hodiny bez mhd (to jsou 3 hodiny denně :-( ). Kraj autobusy úmyslně podsekává - jedou po všech dírách aby vlak obstál nebo nestojí v centru.   Podle mě by to šlo rozšířit na 2 koleje, jsou tam volné plochy. Řešením je podle mě SP vlaky, elektrifikace a řízení. Nebo bus..

0/0
4.2.2015 18:56

P73e89t41r 68N18e41c50h56a60n64i14c49k11ý 7573296558850

Jo na Žilinu, to už chápu, to poděkujte konkurenčnímu boji, že ten vlak zkrouhnul, dřív jezdil z Prahy. Tady uznávám, že na Svinově začínat mohl.

Do práce se z uvedených zastávek jezdí i do Frýdku, Fýdlantu, Frenštátu, Ostravice (hotely) a okolí. Není tak jednostranné, zrušením zastávky přijdete o víc lidí než získáte z těch ostatních. Ty stotunové soupravy jsou sice pastva pro oko, ale akcelerace je opravdu problém, elektrika to však řeší efektivně i bez druhé koleje nebo jednotky. Hodina nestačí, lidé mají různý konec školy i práce, uejde jim vlak a hodin v pr. Řešení jsou v dané situaci rychlé jednotky s rychlými obraty a akcelerací (Sharky, desira, talenty, Stadlery). A jak píšete, pokud MHD stojí za prd jak mají jet lidé z Vratimova do Prahy? 

Frýdek - Baška, chce to druhý most, dost těsno s baráky ve Frýdku. Nevím jak vyřešíte průjezd Baškou, k Frýdlantu to reálné je, jen by museli trochu omezit solární pole u Frýdlantu. Z Frýdlantu je to dost náročné, bylo by to příšerně drahé a asi by to moc rentabilní nebylo.

0/0
4.2.2015 19:12

J22a96n 96J59e46m45e92l13k31a 1685450

No jo, ale stejně i na Opavu sp jede za 22 min os i za 38. takže ten rozdíl je dost velký mezi sp a os. Z Vratimova by jezdili co hodinu, nebo by je měl nějaký lokální bus posunout 800 metrů na Kunčice. Jak říkám, hodinu těžko bude někdo sedět ve vlaku pro 36 km. Pole mě tam jsou zákazníci jak na krátké  (ti navíc klidně mohou i levně autem) tak dlouhé vzdálenosti  (těch je možná i víc) a ti bohužel končí u aut.

0/0
4.2.2015 19:33

P45e24t89r 87N80e49c10h34a12n12i78c73k80ý 7103776738380

Po reko a elektrifikaci by se tam Sp i Os vešly, jako se vejdou mezi Pardubice a Hradec a to tam je v celé délce jednokolejka, tady je jednokolejka Vratimov - Frýdek a dál, za stávajícího stavu je ale řešením svižné vozidlo.

0/0
4.2.2015 19:35

R20o54m39a83n 71S77t59o89n38e17k 1379543489641

letos se bude modernizovat usek Frýdlant nad Ostravicí - valmez a usek Vratimov- Frýdlant nad Ostravicí má být dvojkolejný , bohužel na timto useku jsou ještě nedořešené problémy, takže kdoví kdy to bude :-/

0/0
4.2.2015 19:54

J85a72n 15J21e45m74e26l67k61a 1565930

No právě :-) a otázka co se má vůbec dělat za ty avizované 2+2 miliardy.. Jestli opravdu jen přejezdy, nádraží (které stejně když není personál jsou zavřené, na západě často úplně zavřené), podchody a výtahy (třeba na Stodolní zatéká do výtahových šachet a výtahy rezaví..)...

0/0
4.2.2015 20:11

J53a83n 42J33e26m59e67l70k63a 1925750

Tak jasně Opava Ostrava má rovnější úseky než Ostrava Frenštát, ale nějaké rezervy tam jsou a elektrifikace, pružné jednotky a rekuperace by přinesly podle mě zrychlení. Tak jezdí s disely hodně na spotřebu.

0/0
4.2.2015 19:09

P38e61t73r 46N40e97c51h42a72n79i62c46k91ý 7113756878420

Elektrifikace jednokolejky by tam asi pomohla, když přidáme zdvoukolejnění z Vratimova aspoň do Lískovce, dostaneme hodně slušné technické časy a to i zastávkově, vždyť ten vlak tam je lokální MHD, jen to jezdí souprava co se hodí spíš na mezikrajský rychlík. Dva žraloci s rychlým obratem by tam udělaly divy, pak by zmizely i ty prostoje ve Frýdku, Paskově nebo Kunčicích.

0/0
4.2.2015 19:14

R98o22m51a92n 82S88t27o92n26e65k 1229563689821

dvojkolejná trat je plánována až do Frýdlantu

0/0
4.2.2015 19:55

P84e71t19r 43N52e47c97h44a28n25i28c82k24ý 7893476508310

To jako stávající cestující nemají nárok na lepší komfort a zlepšuje se jen kvůli těm novým?

+4/−1
4.2.2015 17:32

D50a70v34e 70Ř51e50h82á55k 8718555535233

zadarmo není nikdy nic, slovo zadarmo bych zakázal používatRvRv

0/0
4.2.2015 16:54

J41i39ř84í 13M95a77c73e81k 3675325504431

Moderním vlakům, v nichž si v létě nemohu pootevřít okno, se raději vyhýbám. Na rozdíl od západní Evropy klimatizace většinou nechladí a průvodčí odůvodňuje nesnesitelné vedro uvnitř tím, že "některým cestujícím je zima".

+1/−11
4.2.2015 16:43

T64o92m35á73š 98V74a36l54d75e44r 7713840449

Pokud si někdo myslí, že výše nákupu je úměrný růstu počtu cestujících, tak je naivka. Růst bude a záleží na dalších službách. Minimum zpoždění. Lepší chování všem zákazníkům.A pak budu opět jezdit vlakem. Zatím služby v této dopravě nejsou adekvátní na co jsem zvyklý jinde.

+1/−1
4.2.2015 16:43

M22i43r30o36s86l79a90v 54Z30i86k85m43u78n28d 7229723674633

Hluboká pravda ...

Psychiatrická léčebna Bohnice je dostupná MHD ...

Zájem o služby je úměrný kvalitě nabídky spojení. Představa, že postačí dvouhodinový interval k uspokojení přepravních potřeb mohla stačit tak v dobách c.k. monarchie ... Za minimum je považován interval 30 minut,  resp. 15 minut .... Hodina je přijatelná na "venkovských" lokálkách, přičemž ten výraz "venkovský" není pojímán pejorativně ...

Tohle je ovšem nad chápání (ne)odpovědných radních (ne)odpovědných za krajskou dopravu, patologicky posedlých představou moderních nízkopodlažních vozidel s klimatizací a suprovým elektronickým informačním systémem, bez kterého se většina místních obejde ...

+2/0
4.2.2015 17:04

K28a30r90e16l 57Ř24e18h55á96č28e97k 9472950671982

Na jaké služby jste zvyklý jinde? Ať jedu, autem, autonusem, tramvají nebo metrem, tak žádné zvláštní služby co by vlaky neměli nezažívám.

+1/0
4.2.2015 17:05

J68a83n 44C52e55p79e51k 1584886430

Pane Sůro nějak z vašich článků nemám požitek. Něco jiného je třeba zde:

http://vice.idnes.cz/novinari.aspx?idnov=828

Toto se čte jedna báseň a články hltám. Když už něco čtu, tak nejraději aby to bylo nezaujaté. Ale je to jen můj názor, váš vám neberu. :-)

+2/0
4.2.2015 16:26

J15a49n 40S29ů55r24a 4815173793532

a co je na tomto textu zaujatého? že jsou tu informace o tom, kolik přibylo cestujících a kolik se investovalo?

0/−1
4.2.2015 16:36

R64a52d15e84k 16J28a41n81a71t55a 9815896284432

Podivné je, že dáváte dohromady investice do vozidel, které mají životnost desítky let, s růstem počtu cestujících za jeden rok. Ligoku by to mělo jen kdyby ta vozidla kupovaly na rok ...

Navíc vůbec neřešíte objem dopravy. Pokud kraj či stát objednají vlaků méně, tak lidí ubyde, pokud více, lidí přibyde. S tím ČD nemohou nic dělat a na celkový počet cestujících to vliv má.

+10/0
4.2.2015 16:44

J19a43n 76S29ů22r83a 4755703113712

Porovnávám investice s daty o cestujících za pět let, nikoliv jeden rok.

0/0
4.2.2015 16:45

R51a74d76e35k 50J14a26n39a26t23a 9445256774582

Špatně je vůbec princip, pokušet se o takový výpočet. Investovat do vozového parku musíte pořád, i kdyby počty cestujících stagnovaly. Jinak se vám vozidla rozpadnou. Každý rok mysíte investovat průměrně X/Y, kde X je cena komplet všech vlaků, které máte, a Y je průměrná životnost v letech. Pro prosté udržení stavu.

+6/0
4.2.2015 16:54

J46a36n 48S68ů86r43a 4615253303962

Souhlasím, že se investovat musí. Otázkou je, v jaké míře a chápu, že tu bylo x let zanedbaných  Ale pokud se neustále říká, jak nové vlaky přivedly nové cestující,tak jsem jen tato data porovnal.

0/0
4.2.2015 16:55

R19a22d46e61k 94J95a76n92a51t43a 9425406504152

Takové prohlášení je samozřejmě zčásti marketing.

Ovšem funguje stejně jen osobní zkušenost. Dokud se cestující nesveze novým vlakem, tak má dojmy jen z médií a od zámých, kteří ovšem vlakem taky dlouho nejali. Zažil jsem mnoho lidí velmi překvapených, jak vlaky dnes zevniř vypadají.

+4/0
4.2.2015 17:05

J41a67n 38S52ů73r14a 4985933653282

souhlasím. ono by možná stačilo, kdyby ČD začaly vykazovat počty cestujících i trošku detailněji.

0/0
4.2.2015 17:06

P81e84t45r 17N83e67c20h36a54n79i25c38k66ý 7633446308460

Za dnešního rozdělení jsou globální počty celkem k ničemu. Spíš počty na jednotlivých tratí vypoví více. Viz. vzkříšení LK

0/0
4.2.2015 19:16

J50a73n 44S26ů16r85a 4425373283142

ano, naprosto souhlasím.

0/0
4.2.2015 21:16

T19o51m25a96s 25N56o28v78o20t60n69y 3191836328169

Ne, skutečně na počet cestujících nemá vliv jen to, co úředník objedná. A ČD mohou dost změnit.

0/0
4.2.2015 23:42

M85a69r88t12i10n 74N17o53v67o57t29n30ý 3116756971124

Nemáte, nepřekvapivě, pravdu. To, co se objedná, má počet cestujících naprosto zásadní vliv.

+1/0
5.2.2015 0:08

V78a64c62l11a84v 38H81a98j81e48k 3836349699

Titulek jako obyvykle !!!!

0/0
5.2.2015 11:13

P75a41v89e21l 20B29o25u53c35n28í39k 4112971573495

Kvalita vlaků se pomalu ale jistě zvyšuje. Teď je třeba zvyšovat rychlost na tratích. Úskalím jsou jednokolejné tratě, které vyžadují čekání vlaků na křížení. Zejména ostudná situace je na trati Brno - vyškov (- Olomouc/Ostrava), kde dnes nejezdí prakticky žádné osobáky, protože by se nestíhaly míjet s rychlíky. A pak je třeba uvolnit tratě v blízkosti měst výstavbou VRT (vysokorychlostních tratí) pro oddělení dálkové rychlíkové dopravy od zastávkové - regionální. Například v úseku Brno - Blansko či Praha - Kolín je poptávka po větším počtu příměstských vlaků, ale kapacita trati je již vyčerpána.

+11/0
4.2.2015 15:53

J95a35n 26J13e21m57e90l53k30a 1315300

Nejen, sranda je už výjezd z Brna. Začátek 30 Km/h asi kilometr. Pak X kilometrů po okruhu v Brně 50kou. Následuje docela dlouhý úsek po 2 kolejné trati ale jen 75 Km/h (nejspíš do něj nikdo nestrčil ani korunu).  A dále slavná jednokolejka 85 Km/h do Přerova ( ta je z toho asi nejrychlejší :-) ) . Zachraňuje to koridor Přerov - Ostrava, ale tam ty staré plečky jedou stejně spíš 120 než 150.

+4/0
4.2.2015 16:46

P57e87t88r 29F61r89a82n83c 9907261398188

140.

+1/0
4.2.2015 21:03

T90o55m82a57s 53N46o33v98o86t79n42y 3131566318809

Tak problém Brna je již dlouho stejný a díky tomu, co teď sedí na radnici a magistrátu, to bude ještě hodně let trvat, než se začně něco vůbec měnit (bez ohledu na to, kde nádraží vlastně bude....)

0/0
4.2.2015 23:44

M22a21r84t86i68n 88N88o71v37o63t15n65ý 3486276241654

Ti, co sedí na radnici teď, nemůžou být horší, než ti, co tam seděli doteď ...

0/0
5.2.2015 0:11

J32a65n 26C35e56p37e98k 1464166960

Pane Sůra, ještě jste zapomněl do článku napsat, jak je Jančura super.

+8/−8
4.2.2015 15:39
Foto

A32l43a76n 54Ř84e72p40k19a 4705716

Taky tam Jančurův přílepek postrádám ;-D

+7/0
4.2.2015 15:59

M15a38r70t29i12n 83K54o93p47ř80i83v81a 2724230190468

Možná o tom bude celý článek :D

+5/0
4.2.2015 16:06
Foto

A39l95a33n 83Ř21e47p79k70a 4665546

A nadpis bude 'Zlé České dráhy chtějí abych zkrachoval' A pod tím fotka Radima u žlutého vlaku. Autor: JS ;-D

+1/0
4.2.2015 17:12

J93a81n 77S42ů34r39a 4565513593932

speciálně vy budete myslím zítra překvapen, co se tu objeví ráno za text:)

0/0
4.2.2015 17:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.