Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD daly za lepší vlaky 37 miliard, cestujících však přibylo nepatrně

Cestujících ve vlacích Českých drah pět let nepřetržitě přibývá. Masivní investice do lepších vozidel se ve statistikách projevují spíše mikroskopickým růstem. Za poslední rok přibylo ve vlacích Českých drah jen zhruba půl procenta, za pět let je pak nárůst čtyřprocentní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z18d14e25n26e75k 12Š48i65t91i23n26a 2733908420805

Železniční doprava má budoucnost na středních vzdálenost mezi velkými městy v zejména v Evropě. A je dotována paušálně. Ono se to vyplatí.

+4/0
5.2.2015 21:26

J40a34n 46N58o62v29á82k 7305314608717

nemůžeme mít německé vlaky bez německého jízdného.

+2/−1
5.2.2015 12:07

T56o34m31a90s 19N77o76v58o74t35n33y 3351426568399

Tak poslední odstavec je myslím to nejpodstatnějí. Tam by se mělo do železniční dopravy investovat ve velkém, protože jedině tam má nějaký větší smysl v osobní dopravě. A těžce prodělečné lokálky s pár lidmi ve vlaku přestat dotovat a nahradit autobusy či minibusy (které nakonec může klidně provozovat i ČD, aby byly spokojení i šotoušci a měli tu síťovost a jednotnou jízdenku). Pokud na trati není velký turistický potenciál nebo nákladní přeprava, je to už přežitek a vyhazování peněz, které by se daly využít lépe tam, kde je po vlacích poptávka.

+5/−3
4.2.2015 23:37

J56i41n13d42ř59i36c46h 19F97i28a18l53a 4708962349829

Normální hospodaření s miliónovými odměnami a odstupnými. On to, když tak stát nějak udělá. ;-D Chudáci běžný zaměstnanci dráhy a daňový poplatníci.

+1/−4
4.2.2015 19:02

M92i65r13e55k 24Z43á11v13o48d95n41ý 7672547170978

A to si mají ty zákazníky porodit?

+5/0
4.2.2015 18:32

R14o11b 33K71r50a26u88s 1102453206

Tunelování ČD má jediné řešení, zprivatizujme ČD a nastavme podmínky, za kterých bude muset nový vlastník jezdit i na prodělečných tratích a dále uvolněme všechny tratě konkurenci. Nárůst klientů o 4  % za investice 37 mld. Kč, to by žádná soukromá firma nikdy neudělala.

+3/−10
4.2.2015 18:29

M24i33r71e11k 33Z16á61v49o51d39n68ý 7392117240238

Jinými slovy - lepší, kdyby raději nic nemodernizovali. Nebo si skutečně myslíte, že soukromník by těch zákazníků měl najednou více?

+5/−3
4.2.2015 18:33

R39a10d93e63k 94J77a63n90a29t14a 9515466344832

Jak máte vysvětleno níže, investovat do vozového parku je třeba, i kdyby byl počet cestujících stále stejný. Životnost každého vozidla je omezená, a tak jak se nejstarší vozidla vyřazují, je třeba nová nakupovat.

Rodiny taky kupují nová auta, i když se počet členů rodiny neroste, že.

To jen pan redaktor si stanovil ekonomicky nesmyslné krtitérium, aby mohl napsat článek, u kterého si čtenář zanadává.

+10/−1
4.2.2015 18:33

T66o14m65a67s 44N98o20v39o12t24n89y 3781286138769

Auto ovšem není tak brutálně neekonomické, pokud s tím jede jeden člověk nebo pět, na rozdíl od lokálky, kde by často vyšlo levněji možná těm pár lidem platit taxíky nonstop než dotovat vlak nebo kupovat nová vozidla za desítky milionů pro jednotky cestujících.

+1/−5
4.2.2015 23:38

R39e74g10i18n58e 20M25a93r46t49i41n 6602418520958

Celkem souhlas, ale proč udržovat (většinou dnes souběžné tratě s autobusy) prodělečné tratě?? Zrušit.!

0/0
7.2.2015 7:53

J80a68n 36J65e84m34e12l70k65a 1255130

37 miliard je docela dost. Railjet jim nějaké cestující do Brna určitě přinese. Pendolíno funguje za dnešní ceny dobře, dráhy se docela zlepšily i s cateringem, donáška na místo jim funguje dobře. Jediný problém je, že nemají žádné levné malé věci v nabídce - bagety, kafe, čaj.. Mají asi nejlepší a funkční vlakový portál.  Bohužel to jak vypadá Pendolíno nejsou schopni přenést na všechny tratě - viz úklid a vzhled vlaků Brno Ostrava. 

Myslím, že mají už vagón z Rakouska na vlaku do Žiliny a vypadal hezky. Jinak ale u rekonstruovaných vagonů jsou například nesklopné sedačky :-(.

:-) Ale Vlak vyjíždí v 6 z Ostravy hlavního nádraží -  není tam kde parkovat zdarma, dostat se na hlavní nádraží je časový problém. Mohli sbírat lidi jako Jančura a Leo a vyjíždět ze Svinova, Vítkovic, Studénky. Třeba by nebyl prázdný. 

Nové cestující jim přinášejí elektrické soupravy. Elefant a spol - s modernizací tratě. Bez investic do kolejí těžko. Investice do starých vagónů s diselovou lokomotivou, kdy stojí co 3 km, utřepaných hlučných regionov s téměř pravoúhlými sedačkami jim asi cestující moc nepřinese.  Něco to zlepší.. Ale když vlak jede hodinu auto 30 minut... (autobus by jel taky, jen kraj ho schválně nevypravuje). Vyjimka je možná pohodlná řada 854, s novým úsporným motorem, 842 atd. 

Řešením na jednokolejných tratích je podle mě zabezpečení, řízení, osekání lenivých jízdních řádů, vypravování spěšných vlaků pro lidi na delší vzdálenosti (na to je vlak určen). U příměstských elektrifikace a pružné jednotky. Nové vyhybky, koleje. Ale např Ostrava Frenštát, má být investice 2 mld, ale ani zdvoukolejení, ani elektrifikace. Přitom Ostrava Opava za tuším 2 mld byla elektrifikována, jezdí tam dnes Elephant alespoň stovkou.

+7/0
4.2.2015 17:35

P10e97t78r 72N25e59c60h23a89n39i51c37k75ý 7723506208290

V Ex1 mají kávu,čaj a čokoládu za 10-15kč to není špatné, ale nevím kolik stojí v jídeláku třeba Pendolina nebo EC Praha,Hradčany apod.

Na Žilině jezdí spousta vagonů z Rakouska a mám je raději než velkoprostorové Bdmpee, jsou velmi pohodlné, ne tak přesvětlené a mají sklopné sedačky. V noci jde úplně zhasnout v kupé, to hodnotím jako velké plus. Navíc ty červené jsou na 160kmh a přitom s otevíratelným oknem, což je fajn.

Z hlavního nádraží snad jede přes Svinov ne? A snad má přípoje. S ohledem na tyto přípoje je pak sběr cestujících náročnější.

Modernizace tratí jsou alfa a omega, cestující nepřinese ani TGV pokud se drkotá 60-80. Tratě mimo koridory jsou mnohé silně podinvestované a dávno za prahem údržby. Nejtragičtější případ je trať 072, ale taková podkrušnohorská magistrála je taky bídná. Na mnohé tratě se lepší vozidlo než regionova nevyplácí pořizovat, protože nad ni visí otazník, stát na to dlabe a kraj seškrtává spoje. Za takových podmínek se plánují investice špatně, něco se musí setsakramentsky změnit. 

Ostrava - Frenštát je silná osobní relace, tam spěšňáky nenarvete (co za zastávky chcete projíždět, každá má svůj význam a frekvenci). Řešení jednokolejných tratí je skutečně zabezpečení, zrychlení křižování a větší počet výhyben. Na příkladu trati Liberec - Tanvald však můžete vidět, že na to SŽDC celkem dlabe a ani jednu záložní výhybnu tam nedá. Ostrava - Frenštát s Ostrava - Opava nejde srovnávat. Jsou tam úplně jiné sklonové poměry, náročné oblouky, je třeba opravit výhybny, které tam narozdíl od mnohých jednokolejek jsou skoro všude a zdvoukolejnění by bylo hlavně za Frýdkem strašně náročné jak kvůli terénu, tak kvůli pozemkům. Co jsem četl, tak se spíš počítá s dvoukolejkou Ostrava - Frýdek - Český Těšín.

Osobně si myslím, že se mají nakreslit uzly, mezi nimi časy a snažit se do toho stavu dotáhnout infrastrukturu. Návaznosti jsou to nejdůležitější a jen tak jde mít konkurenční výhodu nad autobusem a v pohodlí nad všemi.

+6/0
4.2.2015 17:55

J27a13n 48J77e85m15e42l31k52a 1625270

Z hlavního nádraží na Žilinu nejede přes Svinov. Spíš bych řekl, že Svinov je neoficiální hlavní nádraží. Z Poruby tramvají na hlavní nádraží je to  cca 40min. Jejich nepovedený připoj ze Svinova přináší prodloužení cesty asi o půl hodiny (normálně 5 minut). V Ostravě lze nyní jezdit i dokola, takže klidně může jet i - Vítkovice - Svinov - hlavní nádraží, když ostravská mhd je děsná a rozumné přípoje nejsou.

Ostrava Frenštát co bych u některých spojů zrušil - 

1 Kunčičky - tam se pro 2 lidi brzdí stotunové diselové soupravy z 80ky (některé mají mizernou akcelerací) Kunčičky ať si obslouží mhd, elektrické jednotky na Havířov.. 

2. Vratimov - krásně dostupné mhd (většina dojíždí do Ostravy mhd). 

možná Lískovec z Frýdku (má řešit mhd ne stotunový vlak a ještě tam postávat)

a Paskov, jezdí  hodně autobusy.  Baška - má řešit bus. 

Jezdí se co 30 minut. Všechny vlaky opravdu nemusí stát všude. Hodinový interval mi osobně stačí bohatě. Zbytek by mohly řešit busy.

Diselový vlak co stojí co 2.8 km navíc zastaralé vyhybky 500 metrů před stanicí  omezí rychlost na 40,  dále 5 minut křižuje ve Frýdku, 3 minuty stojí  ve Frýdlantu, některé malé zastávky zbytečně synchronizované. Použitím automatických dveří by se asi ušetřil  čas. 

 Jančura má podobnou možná ještě zastaralejší trať a REx vlaky má, křižuje rychle..

Na Ostravsku spousta lidí dojíždí denně z oblastí pod Beskydami (lepší vzduch). Místo toho, aby  měli produkt i pro tyto lidi a vlak je vozil levně  na delší vzdálenosti (což umí), tak je pak nepoužitelný - vlak hodina, mhd 30 min, auto 40min. Vítězí auto. A to se bavíme o jen 40 km.. :-( Bez sp to opravdu nejde  Navíc  z okolí Frenštátu, Rožnova už je to 1.5 hodiny bez mhd (to jsou 3 hodiny denně :-( ). Kraj autobusy úmyslně podsekává - jedou po všech dírách aby vlak obstál nebo nestojí v centru.   Podle mě by to šlo rozšířit na 2 koleje, jsou tam volné plochy. Řešením je podle mě SP vlaky, elektrifikace a řízení. Nebo bus..

0/0
4.2.2015 18:56

P52e36t13r 44N92e54c20h27a25n72i33c81k98ý 7283616668390

Jo na Žilinu, to už chápu, to poděkujte konkurenčnímu boji, že ten vlak zkrouhnul, dřív jezdil z Prahy. Tady uznávám, že na Svinově začínat mohl.

Do práce se z uvedených zastávek jezdí i do Frýdku, Fýdlantu, Frenštátu, Ostravice (hotely) a okolí. Není tak jednostranné, zrušením zastávky přijdete o víc lidí než získáte z těch ostatních. Ty stotunové soupravy jsou sice pastva pro oko, ale akcelerace je opravdu problém, elektrika to však řeší efektivně i bez druhé koleje nebo jednotky. Hodina nestačí, lidé mají různý konec školy i práce, uejde jim vlak a hodin v pr. Řešení jsou v dané situaci rychlé jednotky s rychlými obraty a akcelerací (Sharky, desira, talenty, Stadlery). A jak píšete, pokud MHD stojí za prd jak mají jet lidé z Vratimova do Prahy? 

Frýdek - Baška, chce to druhý most, dost těsno s baráky ve Frýdku. Nevím jak vyřešíte průjezd Baškou, k Frýdlantu to reálné je, jen by museli trochu omezit solární pole u Frýdlantu. Z Frýdlantu je to dost náročné, bylo by to příšerně drahé a asi by to moc rentabilní nebylo.

0/0
4.2.2015 19:12

J40a59n 92J43e24m82e52l62k75a 1355230

No jo, ale stejně i na Opavu sp jede za 22 min os i za 38. takže ten rozdíl je dost velký mezi sp a os. Z Vratimova by jezdili co hodinu, nebo by je měl nějaký lokální bus posunout 800 metrů na Kunčice. Jak říkám, hodinu těžko bude někdo sedět ve vlaku pro 36 km. Pole mě tam jsou zákazníci jak na krátké  (ti navíc klidně mohou i levně autem) tak dlouhé vzdálenosti  (těch je možná i víc) a ti bohužel končí u aut.

0/0
4.2.2015 19:33

P92e45t51r 72N96e43c70h62a35n17i43c31k62ý 7333936558930

Po reko a elektrifikaci by se tam Sp i Os vešly, jako se vejdou mezi Pardubice a Hradec a to tam je v celé délce jednokolejka, tady je jednokolejka Vratimov - Frýdek a dál, za stávajícího stavu je ale řešením svižné vozidlo.

0/0
4.2.2015 19:35

R30o49m58a34n 48S13t89o91n69e82k 1379533599801

letos se bude modernizovat usek Frýdlant nad Ostravicí - valmez a usek Vratimov- Frýdlant nad Ostravicí má být dvojkolejný , bohužel na timto useku jsou ještě nedořešené problémy, takže kdoví kdy to bude :-/

0/0
4.2.2015 19:54

J27a29n 95J34e78m31e59l84k65a 1565980

No právě :-) a otázka co se má vůbec dělat za ty avizované 2+2 miliardy.. Jestli opravdu jen přejezdy, nádraží (které stejně když není personál jsou zavřené, na západě často úplně zavřené), podchody a výtahy (třeba na Stodolní zatéká do výtahových šachet a výtahy rezaví..)...

0/0
4.2.2015 20:11

J40a32n 95J38e39m20e29l36k58a 1415360

Tak jasně Opava Ostrava má rovnější úseky než Ostrava Frenštát, ale nějaké rezervy tam jsou a elektrifikace, pružné jednotky a rekuperace by přinesly podle mě zrychlení. Tak jezdí s disely hodně na spotřebu.

0/0
4.2.2015 19:09

P75e88t53r 42N61e80c36h59a43n19i75c35k26ý 7113656978250

Elektrifikace jednokolejky by tam asi pomohla, když přidáme zdvoukolejnění z Vratimova aspoň do Lískovce, dostaneme hodně slušné technické časy a to i zastávkově, vždyť ten vlak tam je lokální MHD, jen to jezdí souprava co se hodí spíš na mezikrajský rychlík. Dva žraloci s rychlým obratem by tam udělaly divy, pak by zmizely i ty prostoje ve Frýdku, Paskově nebo Kunčicích.

0/0
4.2.2015 19:14

R34o43m45a83n 12S34t18o79n92e62k 1399723179271

dvojkolejná trat je plánována až do Frýdlantu

0/0
4.2.2015 19:55

P11e49t90r 52N16e79c45h69a78n57i15c23k89ý 7633966798360

To jako stávající cestující nemají nárok na lepší komfort a zlepšuje se jen kvůli těm novým?

+4/−1
4.2.2015 17:32

D73a21v14e 11Ř25e95h51á73k 8638455615673

zadarmo není nikdy nic, slovo zadarmo bych zakázal používatRvRv

0/0
4.2.2015 16:54

J27i96ř86í 35M90a74c84e35k 3575595284781

Moderním vlakům, v nichž si v létě nemohu pootevřít okno, se raději vyhýbám. Na rozdíl od západní Evropy klimatizace většinou nechladí a průvodčí odůvodňuje nesnesitelné vedro uvnitř tím, že "některým cestujícím je zima".

+1/−11
4.2.2015 16:43

T63o63m86á77š 87V44a53l82d22e35r 7653600139

Pokud si někdo myslí, že výše nákupu je úměrný růstu počtu cestujících, tak je naivka. Růst bude a záleží na dalších službách. Minimum zpoždění. Lepší chování všem zákazníkům.A pak budu opět jezdit vlakem. Zatím služby v této dopravě nejsou adekvátní na co jsem zvyklý jinde.

+1/−1
4.2.2015 16:43

M25i84r53o48s78l51a43v 83Z11i61k59m28u87n97d 7889213534773

Hluboká pravda ...

Psychiatrická léčebna Bohnice je dostupná MHD ...

Zájem o služby je úměrný kvalitě nabídky spojení. Představa, že postačí dvouhodinový interval k uspokojení přepravních potřeb mohla stačit tak v dobách c.k. monarchie ... Za minimum je považován interval 30 minut,  resp. 15 minut .... Hodina je přijatelná na "venkovských" lokálkách, přičemž ten výraz "venkovský" není pojímán pejorativně ...

Tohle je ovšem nad chápání (ne)odpovědných radních (ne)odpovědných za krajskou dopravu, patologicky posedlých představou moderních nízkopodlažních vozidel s klimatizací a suprovým elektronickým informačním systémem, bez kterého se většina místních obejde ...

+2/0
4.2.2015 17:04

K23a92r35e46l 60Ř18e73h84á29č91e78k 9542900411352

Na jaké služby jste zvyklý jinde? Ať jedu, autem, autonusem, tramvají nebo metrem, tak žádné zvláštní služby co by vlaky neměli nezažívám.

+1/0
4.2.2015 17:05

J32a75n 88C41e86p78e18k 1834946620

Pane Sůro nějak z vašich článků nemám požitek. Něco jiného je třeba zde:

http://vice.idnes.cz/novinari.aspx?idnov=828

Toto se čte jedna báseň a články hltám. Když už něco čtu, tak nejraději aby to bylo nezaujaté. Ale je to jen můj názor, váš vám neberu. :-)

+2/0
4.2.2015 16:26

J12a37n 58S10ů46r63a 4705683563512

a co je na tomto textu zaujatého? že jsou tu informace o tom, kolik přibylo cestujících a kolik se investovalo?

0/−1
4.2.2015 16:36

R66a76d77e34k 44J73a92n32a51t14a 9555696274912

Podivné je, že dáváte dohromady investice do vozidel, které mají životnost desítky let, s růstem počtu cestujících za jeden rok. Ligoku by to mělo jen kdyby ta vozidla kupovaly na rok ...

Navíc vůbec neřešíte objem dopravy. Pokud kraj či stát objednají vlaků méně, tak lidí ubyde, pokud více, lidí přibyde. S tím ČD nemohou nic dělat a na celkový počet cestujících to vliv má.

+10/0
4.2.2015 16:44

J65a31n 10S79ů66r98a 4155183403832

Porovnávám investice s daty o cestujících za pět let, nikoliv jeden rok.

0/0
4.2.2015 16:45

R58a80d24e84k 82J38a17n85a43t89a 9675546974642

Špatně je vůbec princip, pokušet se o takový výpočet. Investovat do vozového parku musíte pořád, i kdyby počty cestujících stagnovaly. Jinak se vám vozidla rozpadnou. Každý rok mysíte investovat průměrně X/Y, kde X je cena komplet všech vlaků, které máte, a Y je průměrná životnost v letech. Pro prosté udržení stavu.

+6/0
4.2.2015 16:54

J95a22n 85S85ů42r89a 4165413193662

Souhlasím, že se investovat musí. Otázkou je, v jaké míře a chápu, že tu bylo x let zanedbaných  Ale pokud se neustále říká, jak nové vlaky přivedly nové cestující,tak jsem jen tato data porovnal.

0/0
4.2.2015 16:55

R44a24d62e90k 12J57a46n58a46t92a 9745636594182

Takové prohlášení je samozřejmě zčásti marketing.

Ovšem funguje stejně jen osobní zkušenost. Dokud se cestující nesveze novým vlakem, tak má dojmy jen z médií a od zámých, kteří ovšem vlakem taky dlouho nejali. Zažil jsem mnoho lidí velmi překvapených, jak vlaky dnes zevniř vypadají.

+4/0
4.2.2015 17:05

J48a22n 96S69ů36r37a 4335213333452

souhlasím. ono by možná stačilo, kdyby ČD začaly vykazovat počty cestujících i trošku detailněji.

0/0
4.2.2015 17:06

P82e53t23r 28N75e49c77h27a71n57i50c67k74ý 7253836848520

Za dnešního rozdělení jsou globální počty celkem k ničemu. Spíš počty na jednotlivých tratí vypoví více. Viz. vzkříšení LK

0/0
4.2.2015 19:16

J19a17n 14S88ů42r62a 4765463293922

ano, naprosto souhlasím.

0/0
4.2.2015 21:16

T46o14m80a42s 32N89o27v18o57t44n27y 3811956258569

Ne, skutečně na počet cestujících nemá vliv jen to, co úředník objedná. A ČD mohou dost změnit.

0/0
4.2.2015 23:42

M91a12r66t80i47n 80N84o50v83o23t13n29ý 3556506901454

Nemáte, nepřekvapivě, pravdu. To, co se objedná, má počet cestujících naprosto zásadní vliv.

+1/0
5.2.2015 0:08

V81a55c56l40a22v 89H24a27j77e56k 3176359509

Titulek jako obyvykle !!!!

0/0
5.2.2015 11:13

P35a37v20e87l 41B49o59u20c64n81í21k 4602621963285

Kvalita vlaků se pomalu ale jistě zvyšuje. Teď je třeba zvyšovat rychlost na tratích. Úskalím jsou jednokolejné tratě, které vyžadují čekání vlaků na křížení. Zejména ostudná situace je na trati Brno - vyškov (- Olomouc/Ostrava), kde dnes nejezdí prakticky žádné osobáky, protože by se nestíhaly míjet s rychlíky. A pak je třeba uvolnit tratě v blízkosti měst výstavbou VRT (vysokorychlostních tratí) pro oddělení dálkové rychlíkové dopravy od zastávkové - regionální. Například v úseku Brno - Blansko či Praha - Kolín je poptávka po větším počtu příměstských vlaků, ale kapacita trati je již vyčerpána.

+11/0
4.2.2015 15:53

J29a69n 71J66e66m97e44l35k49a 1845440

Nejen, sranda je už výjezd z Brna. Začátek 30 Km/h asi kilometr. Pak X kilometrů po okruhu v Brně 50kou. Následuje docela dlouhý úsek po 2 kolejné trati ale jen 75 Km/h (nejspíš do něj nikdo nestrčil ani korunu).  A dále slavná jednokolejka 85 Km/h do Přerova ( ta je z toho asi nejrychlejší :-) ) . Zachraňuje to koridor Přerov - Ostrava, ale tam ty staré plečky jedou stejně spíš 120 než 150.

+4/0
4.2.2015 16:46

P12e86t49r 13F89r72a59n10c 9587851918418

140.

+1/0
4.2.2015 21:03

T23o10m40a35s 26N73o44v79o59t91n95y 3971176848509

Tak problém Brna je již dlouho stejný a díky tomu, co teď sedí na radnici a magistrátu, to bude ještě hodně let trvat, než se začně něco vůbec měnit (bez ohledu na to, kde nádraží vlastně bude....)

0/0
4.2.2015 23:44

M67a51r89t11i70n 13N96o47v72o69t61n90ý 3486116621484

Ti, co sedí na radnici teď, nemůžou být horší, než ti, co tam seděli doteď ...

0/0
5.2.2015 0:11

J41a36n 38C57e65p36e72k 1274606140

Pane Sůra, ještě jste zapomněl do článku napsat, jak je Jančura super.

+8/−8
4.2.2015 15:39
Foto

A15l84a19n 90Ř51e94p15k32a 4905576

Taky tam Jančurův přílepek postrádám ;-D

+7/0
4.2.2015 15:59

M67a84r31t38i25n 62K67o64p63ř82i95v77a 2954530630708

Možná o tom bude celý článek :D

+5/0
4.2.2015 16:06
Foto

A77l36a83n 41Ř78e71p49k66a 4975226

A nadpis bude 'Zlé České dráhy chtějí abych zkrachoval' A pod tím fotka Radima u žlutého vlaku. Autor: JS ;-D

+1/0
4.2.2015 17:12

J38a80n 28S66ů85r26a 4195143803562

speciálně vy budete myslím zítra překvapen, co se tu objeví ráno za text:)

0/0
4.2.2015 17:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.