Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura inkasuje ze slev od státu více. Díky fintě s 2. třídou

Podnikatel Radim Jančura s oblibou kritizuje České dráhy, že dostávají ze státního rozpočtu zbytečně mnoho peněz. Sám však díky malé fintě inkasuje od státu více peněz, než na kolik má nárok. Pohrává si totiž s označováním cestovních tříd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a24n 87M12a76z53ů42r58e55k 2548194918835

njn...to je tak když zloděj řve chytne zloděje.....Jančura si hraje na svatouška, ale máslo na hlavě má taky

+2/0
17.2.2015 9:56

J41a83n 43M19a58z25ů76r49e39k 2668784198185

btw nejsem zastánce ani CD ani LE...CD je pro mě černá díra na peníze v současné podobě.

0/0
17.2.2015 9:57

Š82t86e93f69a26n 49F70r23i48č45a 7752698943376

Divím se, že se MF Dnes  nevýznamnými téměř bezejmennými dopravci vůbec zabývá. Zřejmě se jedná o placenou reklamu. Například linkový dopravce jen vyzobává třešničky na dortu. Ovšem jeho společenský přínos je prakticky nulový, s minimálním vlivem na dopravní obslužnost České republiky. Na rozdíl od síťového dopravce. Nabídka linkového dopravce se omezuje na několik málo míst v ČR. Pokud někdo cestuje mimo tato místa, je vydán na pospas lomenému jízdnému, které je výrazně (někdy i násobně) dražší, než jízdné síťového dopravce. O neexistující návaznosti linkového na spoje síťového dopravce ani nemluvě.

+5/−1
7.2.2015 7:56

P32a40v23e34l 96O22t32i82s68k 2256821377

tak se tady strhla válka mezi odpůrci a ochránci ČD, no nevím proč, ten článek je tak domotaný, že jsem nějak ani nepochopil kde se ten fígl skrývá, 

s regiojetem jsem jel jednou,z Ov do Prahy a zpět, 2.tř. a musím říct že naprostá paráda. S ČD mám tak jednu báječnou zkušenost, před nějakým časem jsem potřeboval jet z Ov do Vídně, chtěl jsem si koupit jízdenku na e-schopu ČD, můj spoj( Schopin z waršavy) prostě nešel ani neukázal cenu, tak jsem tam volal, a oni mi řekli že dostanu slevu když to budu objednávat přes tel. operátora, dali mi číslo, tak jsem tam volal,aby mi řekli, že to se vztahuje jen na některé spoje a ten můj že si musím jít koupit na nádraží. Takže výsledek , v dnešní době kdy je možno si koupit přes internet jízdenku až na honolulu, u ČD to nešlo do hlavního města sousedního státu, a to nemluvím o té cestě, kdy z Waršavy dorazil do Ostravy  expres na minutu přesně, ale mezi olomoucí a znojmem jsme nabrali asi 2h zpoždění, a když jsem se ve vidni omlouval že jsem přišel pozdě kvůli zpoždění vlaku, tak se napřed na mne udiveně koukali a ptali jakého vlaku, a ž když jsem řekl že z čech, tak řekli aaaa tak to joooo a smáli se.

0/−4
6.2.2015 7:45

V88a54c59l33a15v 14H24a81j83e26k 3196839409

Proti RJ ani R.Jančurovi nic nemám, co mi ale vadí, je způsob jakým se prezentuje a případně je prezentován v Idnes a dalších médiích a to zejména autorem tohoto článku, respektive mi vadí zcela zřetelná zaujatost pana Sůry proti ČD.!!

+4/0
6.2.2015 8:27

J70a56n 17S71ů88r15a 4855283113522

proti RJ nic nemáte?)))jo jo, to je patrné z každého Vaše příspěvku:)

0/−1
6.2.2015 12:53

M51a26r43t94i50n 92N10o58v15o24t65n25ý 3646196331624

Podle toho, co píšete buď úplně normálně lžete anebo jste totálně neschopný.  A nedával bych to za vinu ČD. Z Ostravy do Vídně jste jel přes Olomouc? A pak ještě přes Znojmo? To se divím, že jste nabral jenom 2 hodiny zpoždění. :-)

+6/0
6.2.2015 8:45

V91a52c84l52a91v 68H66a26j34e33k 3276969499

Prodej přes internet je poměrně složitá věc. Protože se jízdenky tisknou na volný list papíru bez jakýchkoliv ochranných prvků používá se zabezpečení pomocí tzv aztéckého kódu (varianta QR kódu) V rámci mezinárodní železniční unie jsou stanoveny standarty pro zápisy, nicméně s každou železnicí se obvykle jedná o určitým způsobem unikátní řešení. Zásadní podmínkou potom je, že průvodčí příslušná železnice jsou vybaveni zařízením které aztécký kód umí přečíst. Takže mezinárodní jízdenky lze prodávat pouze tam, kde se to podaří s příslušnou železnicí dohodnout. Od prosince 2014 lze standardní mezinárodní jízdenky zakoupit i do Rakouska a na Slovensko. Německo jde už cca 2 roky.

+2/0
6.2.2015 8:54

M23i39r84o71s21l64a81v 22Z14i65k76m68u60n92d 7299313474923

Ale ... já jsem taky nafasoval v Rakousku na jejich vnitrostátním vlaky párkrát zpoždění ... takže mi ujel o několik minut vlak do Česka a místo v 3,30 jsem byl v Praze v 10,30 a to ještě z Vídně přes Bratislavu ....

0/0
7.2.2015 17:55

F25r28a13n61t93i59š44e36k 27P91l26á96š11e78k 1699722427137

Když pominu pravopisné chyby....od které doby jezdí EC vlaky z Polska do Rakouska přes Znojmo???? :-/

0/0
5.3.2015 8:16

V10a43c52l14a67v 84H32a91j91e33k 3696319739

;-DVy jste pane Sůra svým způsobem geniální. Jak to děláte, že z každého Vašeho článku vyjdou ČD jako padouši šidící cestující a odírající stát respektive každého občana o dotace a Radim z toho vyjde jake super podnikatel, který vozí cestující se super servisem téměř zadara a jetště bez potřeby úhrady prokazatelné ztráty. K dokonalosti mu už chybí je to, že by státu ještě platil za to že ho nechají za těchto podmínek podnikat v železniční dopravě 8-o;-D A pak už jenom svatozář a to i v situaci, kdy zcela zjevně nejedná férově.

+4/−3
5.2.2015 21:15

J10a16n 30S64ů13r89a 4785133673792

Poklona od génia, který v každém článku vidí svatozář na RJ, vždy potěší.

0/−1
5.2.2015 22:50

M93a66r79t42i44n 91N44o65v59o58t75n27ý 3786176921364

Na vás jsem Jane Sůro vždy obdivoval jednu věc - jak dokážete být za všech okolností nad věcí a nic vás nedokáže rozhodit ;-)

+1/0
6.2.2015 19:23
Foto

L21i38b33o38r 69D35o20h70n61a93l 4219104657150

Leo Express Ostrava-Praha Economy Class  od 99 Kč, Bussines Class od 399, a PREMIUM od 499 Kč. Premium class nemá zatím na českých kolejích co do pohodlí konkurenci !

0/−3
5.2.2015 19:34

R61a18d43e62k 19J69a75n50a65t42a 9425576524512

No, když vám nevadí, že všechn sedadla v Premium class jsou ve stejném směru, takže v polovině případů proti směru jízdy ...

+1/−2
5.2.2015 20:01
Foto

L65i16b78o19r 36D78o60h18n76a56l 4189424717680

Nevadí, vůbec.

0/−1
5.2.2015 20:38

T42o77m 86J81u56r26e95č66k56a 6135662375935

Jste asi nejel ještě railjetem co?

+1/−3
5.2.2015 20:04
Foto

L77i80b80o85r 14D29o41h60n35a25l 4599904887570

Railjet na Ostravu nejezdí.

0/−3
5.2.2015 20:38

T52o75m 70J92u75r90e88č67k18a 6265452905945

Psal jste o českých kolejích, ne o Ostravě.

+2/0
5.2.2015 20:47

L47a98d78i84s40l54a96v 74P14a57s25t56o17r56e19k 1503887388395

Sůra by se měl inspirovat články o ČD na ihned.cz... Tak Sůro vypadá objektivní článek.

0/−2
5.2.2015 19:08

J80a54n 12S89ů65r24a 4975283773412

Já bych se rád inspiroval Vašimi texty, Pastorku

+1/0
5.2.2015 22:48

T89o85m47a14s 50N55o30v79o27t84n86y 3401416948679

R^

0/0
6.2.2015 12:16

T23o83m 35J12u59r38e37č70k43a 6105392335105

"Kompenzace státu za sociální skupiny činí u mých firem 8 % výnosů z jízdného. České dráhy na celé síti pobírají celkové kompenzace 255 % z výše tržeb z jízdného, a to i na dálkových spojích"

Aneb jak smíchat dohromady peníze za kompenzace slev u komerčních spojů s částkami za celkovou základní dopravní obslužnost, aby z toho naoko vyšlo, jak jsme vlastně super a můžem vesele okrádat stát. ;-D

Pročpak se nepochlubí třeba poměrem na dotované lince z Bratislavy do Komárna, kde na tom je taky přes 200 %. ;-)

+3/0
5.2.2015 18:24

K59a17r97e64l 21N36o10v17á69č36e37k 5381345639576

Co je to za nesmysl dotovat slevy v 1. třídě 8-o. Kdo nemá na 1. třídu, tak ať jede druhou. Další nesprávné zbytečné dojení státního rozpočtu.

+5/0
5.2.2015 15:01

P96e43t22r41a 27N63o62v63á69k90o16v97á 7888566244138

Tak já nevim, se žluťákama nejezdím, ale pamatuju si, že měli nějaké heslo typu, že ač 2. třída, tak jejich vozy mají kvalitu 1. třídy. Ale mít kvalitu 1. třídy a být označen jako 1. třída...

+1/−1
5.2.2015 14:17

R89a47d31e24k 16J57a86n33a70t68a 9405846594712

Tak oni zpočátku prodávali do všech svých vagónu jízdné za stejnou cenu. Pak si povšimli, že jeden typ vagónu je oblíbenější a zdražili ho. Ale první třída tomu přesto neříkají, důvod řeší tento článek :-)

+2/0
5.2.2015 16:53

P53a61v93e24l 38K25ř46í75ž 8687401680109

Takže opět bouře ve sklenici vody...

0/0
5.2.2015 13:59

M10a75r64t22i95n 26N32o15v22o32t75n75ý 3346366741804

Pořád dokola tady lidi opakujou nesmysl, jak se všechno změnilo až poté, co přišel Regiojet , že se začaly nakupovat nové vlaky atd. Není to pravda - jenom v posledních 5ti letech před vstupem Regiojetu na železnici ČD investovaly do nových vlaků přes 25 miliard korun.

Pokud se bavíme o službách ve vlaku a kultuře cestování tak tam se není o čem bavit, ten rozdíl v době nástupu Regijetu byl markantní a ČD měly co dohánět. 

V čem naopak Regiojet za ČD pokulhává je samotná doprava - jsou pomalejší než Pendolina a LE, máte u nich násobně větší pravděpodobnost že dojedete se zpožděním a údržbě vlaků taky moc nedají.

+5/0
5.2.2015 13:56

Š56t66e91f19a12n 74F75r77i81č52a 7792548713316

Hlavní nevýhodou malých nenápadných dopravců  jsou místenky a obsluha několika málo míst v republice. To v podstatě znemožňuje jakékoli operativní rozhodování.

+1/0
7.2.2015 8:14

M46i30r48o51s45l89a17v 48Z62i28k61m83u94n29d 7359293434813

Dobře na "slevu je nárok" ... cestující zaplatí plnou cenu a s jízdenkou půjde na finanční úřad, kde mu vyplatí příslušný rozdíl ... dopravce dostane svoje a je po problému ....

+1/0
5.2.2015 13:53

R58o53m65a66n 65H92o32š28e33k 3838676339946

Jancura ma dotace rad, jen je nesmi dostavat ostatni, pak je ohen na strese :-)

+11/−1
5.2.2015 13:11

P84e84t72r 80Š40k84o27d86a 5217620934820

Článek naprosto o ničem. Vidím zde snahu udělat z Jančury vyžírku státní kasy, ale nakonec se dovím, že vlastně nic neporušuje a nedělá nic nezákonného, že je tu možný různý výklad nařízení, které ale už bylo upraveno, takže pro další období by měla být pravidla jasnější. Jinými slovy - nic se neděje, ale je potřeba o něčem psát. Kdyby se novináři radši zajímali o ty, kteří opravdu ždímou stát o stovky milionů nebo miliardy...

+5/−2
5.2.2015 12:39

J96a89n 75S54ů41r94a 4335973233862

Nebojte, o ně se zajímáme a brzy si o nich dočtete. Shodou okolností opět železnice:)

0/0
5.2.2015 13:15

P16e37t23r 12F25o66l76t65y21s 7625771550808

Přišlo se oficiálně na to, že s ním jezdí víc jízdenkových studentů než skutečných studentů? :-)

0/0
5.2.2015 13:27

J52a19n 11S47ů18r80a 4875743563752

Ne, to jsou drobné a byla na to kontrola. A nic nenašla.

0/0
5.2.2015 13:34

P90e20t60r 37N94e34c69h79a27n66i71c82k56ý 7233626288150

SŽDC bere stamiliony na výrobu kovošrotu?

0/0
5.2.2015 13:35

J34a43n 17S22ů39r86a 4875373463602

jste blízko:)

+1/0
5.2.2015 13:36

J16a58n 51S47ů95r95a 4765853173902

říkám, že jste blízko. Ne u kovošrotu

0/0
5.2.2015 13:59

K95a95r48e54l 90V94e97č67e89ř89a 8953236737736

Přeju Vám hodně štěstí.A radši na sebe dávejte pozor.

+1/0
5.2.2015 17:28

J75i44ř68í 87L62o72u98k30o45t82a 8320837301886

to je hezké číst jak Jančura tohle jak Jančura tamto a atd atd.už před 20ti lety jsme se mohli svézt na úrovni a bez Jančury a jeho permanentního osočování ČD.sám neumí jednat na rovinu,od státu penízky taky pobírá a nemalý,ale hlavně že dráhy tamto nebo toto.a pro p.Procházku-nejen já si ty "dunící" karosy pochvaloval.byly prostorné a hlavně pohodlné a cesta odsejpala,kdežto dnešní rádoby moderní autobusy jsou natěsno,člověk se v tom pořádně neusadí a po 2-3 hodinách z toho bolí pozadí.jedinný plus je klimatizace,jinak je to krok zpět.před 3mi roky cesta do a z Itálie.již nikdy více!!to se mi v těch starých a "dunivých" karosách nestávalo ani po12ti hodinách jízdy.jinak oni mi ty krásné stevardky cestu nezaplatí,tu si musím zaplatit sám.ikdyž to jsou holky krásné a s hezkým úsměvem tak mě tam osobně rozhodně nechybí.a ty noviny a to kafe rádoby zdarma se vám promítne do jízdného,jenže to už nikdo nikde nahlas neřekne.víte tu všichni velký kulový o cestování ať s Jančurou,ČD či Leo expresem.aby jste se tu všichni z toho Jančury nepo...ly.až bude mít milej SA na starosti celou dopravní obslužnost se vším všudy a zvládne to za pakatel tak pak můžeme vézt diskuzi,jinak ani omylem.;-O

+3/−4
5.2.2015 12:16

T84o75m65a27s 65N79o59v42o48t18n54y 3491966908249

Mě by teda zase zajímalo, jak je to s těmi "nulovými" jízdenkami pro děti u ČD... to bude kvůli statistice nebo si na základě toho budou nechávat proplácet to jízdné po krajích apod.? A do jaké ceny? Do dospělého obyčejného jízdného? Jak to budou řešit v případě že jedu na jízdenku IDS, tam budou počítat kolik za jízdné? Tarif ČD nebo tarif IDS, kde nemají šanci zjistit, jaká část jízdného připadá na ten vlak, např. v případě 24h jízdenky platící i ve vlaku a dítě zdarma?

Z toho taky kouká hezký tunel.

0/−1
5.2.2015 12:10

R72a86d40e23k 81J59a42n32a76t64a 9705186734222

Jízdné za děti se v komerčních spojích proplácí už dávno (nejen u ČD). Akorát se ministerstvu nelíbilo, že se počet dětí zjišťuje statistickými metodami, tak to chtějí mít do budoucna přesně. Co na tom, že to bude stát víc a obtěžovat lidi.

V objednávaných spojích se explicitní kompenzace za slevy nevyplácí, je to takříkajíc "v ceně" objednávky. Což je i případ IDS. Klíčování tržeb za IDS a ČD tarif se dělá statisticky, jinak to ani nejde, protože v příměstkých spojích není možno každého cestujícího zkontrolovat, na co jede.

+3/0
5.2.2015 13:09

P28e65t15r 28F42o50l33t20y45s 7805341640318

A hlavně jsme se k tomu dostali díky těm "poctivým" soukromým dopravcům. Jen prosím nemíchat s těmi skutečně poctivými, kteří u nás jezdili už dávno před Jančurou...

0/0
5.2.2015 13:23

A93l71e95s 48D10a22n89a 2327107717504

Jeste kdyby se p. Jancura naucil chovat slusne ke svym zamestnancum ....

+11/−1
5.2.2015 11:58

J96i21ř30í 14B57o52r53o60v93i36č29k75a 8145266856553

Možná jste jejich zaměstnanec a tak do toho vidíte.

Já si jako zákazník ČD zase přeji, aby se oni ke mně jako k zákazníkovi naučili chovat slušně.

+3/0
5.2.2015 12:33

J42i47ř32í 18J29u20r63á93š32e64k 8737485170117

"Druhou třídou se rozumí nejnižší poskytovaný standard, které dopravci nabízí,“

Z té citace není jasné, co je to poskytovaný standard. Jestli se týká pouze místa pro cestujícího nebo i služeb. Pokud pouze místa, tak je to jasné. Ale pokud stačí k tomu místu hodit noviny a je to hned třída první, tak si úředníci moc nepomohli. Toto Jančura udělá na Slovensku a u nás např. ty noviny dávat nebude. Pokud by šlo pouze o to místo, musely by se vagony 1.tř v SC Pendolino přeoznačit na třídu druhou. Jsou stejné jako 2.tř., jen cestující dostává malé občerstvení.

0/0
5.2.2015 10:46

P70e30t53r 84M24a84r96e78š 8580516

Je jedno, jak třída, kategorie vypadá. Stát prostě doplácí jen na tu nejlevnější a hotovo.

+3/0
5.2.2015 10:59

J53i15ř88í 27J77u84r50á15š62e89k 8807125880187

Tak potom mi to zmíněné  vysvětlování ze strany RJ ohledně označení vozů na Slovensku a u nás příjde zbytečné. Tedy pokud by ministerstvo nechtělo některé, již vyplacené, kompenzace vrátit.

0/0
5.2.2015 11:23

J56i74ř56í 55B65o49r51o82v40i50č51k15a 8905166466363

To vracení bych nikomu nezáviděl. Zvláště ne ČD v letech před nástupem konkurence, kdy na tuto trať při dražším jízdném pobíral dotaci na ztrátovost. A najednou o třetinu zlevnil a je v plusu?8-o

(Zde nevidím chybu ani tak v ČD, nýbrž ve státu, který to vyplácel! Zodpovědní by to měli vše státu ze svého vrátit!)

+2/−1
5.2.2015 12:37

R13a88d41e43k 90J51a34n23a88t69a 9745926454282

Málo o tom víte. Je to naopak, než si myslíte. ČD nyní dostávají více než předtím.

ČD byly (podle materiálů, které si na MD vyžádal Jančura) na lince Praha-Ostrava zhruba na nule (ta ztráta 7 milionů je kosmetická vzhledem k rozsahu). Ovšem všechny kompenzace za slevy byly "v ceně", stejně jako provoz Ostrava-Čadca.

Nyní se slevy proplácejí explicitně. Některé (pro důchodce) byly dokonce zrušeny. Úsek Ostrava-Čadca ministerstvo objednává zvlášt. Bit je tak na tom jak státní rozpočet (dříve platitl 7 mil., nyní je to řádově více) tak také důchodci. Naopak doprace dostává od stát peněz více. Proto i jízdné může být o trochu nižší. Připomínám o trochu, protože dříve bylo typické jízdné 330 kč (s in kartou kterou měli všichni), dnes je typické jízdné 295.

+6/0
5.2.2015 13:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.