Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura inkasuje ze slev od státu více. Díky fintě s 2. třídou

Podnikatel Radim Jančura s oblibou kritizuje České dráhy, že dostávají ze státního rozpočtu zbytečně mnoho peněz. Sám však díky malé fintě inkasuje od státu více peněz, než na kolik má nárok. Pohrává si totiž s označováním cestovních tříd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a11n 83M98a98z96ů43r82e79k 2378374638605

njn...to je tak když zloděj řve chytne zloděje.....Jančura si hraje na svatouška, ale máslo na hlavě má taky

+2/0
17.2.2015 9:56

J68a94n 29M17a92z26ů76r41e67k 2648774118375

btw nejsem zastánce ani CD ani LE...CD je pro mě černá díra na peníze v současné podobě.

0/0
17.2.2015 9:57

Š15t61e25f13a31n 94F18r71i34č78a 7962388163926

Divím se, že se MF Dnes  nevýznamnými téměř bezejmennými dopravci vůbec zabývá. Zřejmě se jedná o placenou reklamu. Například linkový dopravce jen vyzobává třešničky na dortu. Ovšem jeho společenský přínos je prakticky nulový, s minimálním vlivem na dopravní obslužnost České republiky. Na rozdíl od síťového dopravce. Nabídka linkového dopravce se omezuje na několik málo míst v ČR. Pokud někdo cestuje mimo tato místa, je vydán na pospas lomenému jízdnému, které je výrazně (někdy i násobně) dražší, než jízdné síťového dopravce. O neexistující návaznosti linkového na spoje síťového dopravce ani nemluvě.

+5/−1
7.2.2015 7:56

P36a81v31e24l 26O32t31i46s39k 2276831487

tak se tady strhla válka mezi odpůrci a ochránci ČD, no nevím proč, ten článek je tak domotaný, že jsem nějak ani nepochopil kde se ten fígl skrývá, 

s regiojetem jsem jel jednou,z Ov do Prahy a zpět, 2.tř. a musím říct že naprostá paráda. S ČD mám tak jednu báječnou zkušenost, před nějakým časem jsem potřeboval jet z Ov do Vídně, chtěl jsem si koupit jízdenku na e-schopu ČD, můj spoj( Schopin z waršavy) prostě nešel ani neukázal cenu, tak jsem tam volal, a oni mi řekli že dostanu slevu když to budu objednávat přes tel. operátora, dali mi číslo, tak jsem tam volal,aby mi řekli, že to se vztahuje jen na některé spoje a ten můj že si musím jít koupit na nádraží. Takže výsledek , v dnešní době kdy je možno si koupit přes internet jízdenku až na honolulu, u ČD to nešlo do hlavního města sousedního státu, a to nemluvím o té cestě, kdy z Waršavy dorazil do Ostravy  expres na minutu přesně, ale mezi olomoucí a znojmem jsme nabrali asi 2h zpoždění, a když jsem se ve vidni omlouval že jsem přišel pozdě kvůli zpoždění vlaku, tak se napřed na mne udiveně koukali a ptali jakého vlaku, a ž když jsem řekl že z čech, tak řekli aaaa tak to joooo a smáli se.

0/−4
6.2.2015 7:45

V85a97c65l97a46v 15H96a70j90e80k 3666759159

Proti RJ ani R.Jančurovi nic nemám, co mi ale vadí, je způsob jakým se prezentuje a případně je prezentován v Idnes a dalších médiích a to zejména autorem tohoto článku, respektive mi vadí zcela zřetelná zaujatost pana Sůry proti ČD.!!

+4/0
6.2.2015 8:27

J42a54n 88S43ů25r31a 4775853323492

proti RJ nic nemáte?)))jo jo, to je patrné z každého Vaše příspěvku:)

0/−1
6.2.2015 12:53

M59a45r50t61i78n 15N68o32v96o29t82n18ý 3206156361424

Podle toho, co píšete buď úplně normálně lžete anebo jste totálně neschopný.  A nedával bych to za vinu ČD. Z Ostravy do Vídně jste jel přes Olomouc? A pak ještě přes Znojmo? To se divím, že jste nabral jenom 2 hodiny zpoždění. :-)

+6/0
6.2.2015 8:45

V90a41c45l12a55v 24H55a18j83e76k 3426139249

Prodej přes internet je poměrně složitá věc. Protože se jízdenky tisknou na volný list papíru bez jakýchkoliv ochranných prvků používá se zabezpečení pomocí tzv aztéckého kódu (varianta QR kódu) V rámci mezinárodní železniční unie jsou stanoveny standarty pro zápisy, nicméně s každou železnicí se obvykle jedná o určitým způsobem unikátní řešení. Zásadní podmínkou potom je, že průvodčí příslušná železnice jsou vybaveni zařízením které aztécký kód umí přečíst. Takže mezinárodní jízdenky lze prodávat pouze tam, kde se to podaří s příslušnou železnicí dohodnout. Od prosince 2014 lze standardní mezinárodní jízdenky zakoupit i do Rakouska a na Slovensko. Německo jde už cca 2 roky.

+2/0
6.2.2015 8:54

M95i15r61o63s57l16a62v 94Z53i27k64m32u57n68d 7569323334443

Ale ... já jsem taky nafasoval v Rakousku na jejich vnitrostátním vlaky párkrát zpoždění ... takže mi ujel o několik minut vlak do Česka a místo v 3,30 jsem byl v Praze v 10,30 a to ještě z Vídně přes Bratislavu ....

0/0
7.2.2015 17:55

F82r17a81n39t46i50š30e93k 45P88l42á77š12e72k 1649182117237

Když pominu pravopisné chyby....od které doby jezdí EC vlaky z Polska do Rakouska přes Znojmo???? :-/

0/0
5.3.2015 8:16

V30a54c61l98a73v 46H47a23j79e78k 3966559989

;-DVy jste pane Sůra svým způsobem geniální. Jak to děláte, že z každého Vašeho článku vyjdou ČD jako padouši šidící cestující a odírající stát respektive každého občana o dotace a Radim z toho vyjde jake super podnikatel, který vozí cestující se super servisem téměř zadara a jetště bez potřeby úhrady prokazatelné ztráty. K dokonalosti mu už chybí je to, že by státu ještě platil za to že ho nechají za těchto podmínek podnikat v železniční dopravě 8-o;-D A pak už jenom svatozář a to i v situaci, kdy zcela zjevně nejedná férově.

+4/−3
5.2.2015 21:15

J84a59n 41S58ů94r41a 4655683213422

Poklona od génia, který v každém článku vidí svatozář na RJ, vždy potěší.

0/−1
5.2.2015 22:50

M62a69r72t62i75n 25N91o66v48o66t42n11ý 3786826831434

Na vás jsem Jane Sůro vždy obdivoval jednu věc - jak dokážete být za všech okolností nad věcí a nic vás nedokáže rozhodit ;-)

+1/0
6.2.2015 19:23
Foto

L44i91b32o70r 51D95o88h89n56a27l 4709234697760

Leo Express Ostrava-Praha Economy Class  od 99 Kč, Bussines Class od 399, a PREMIUM od 499 Kč. Premium class nemá zatím na českých kolejích co do pohodlí konkurenci !

0/−3
5.2.2015 19:34

R45a53d19e22k 98J38a10n83a70t97a 9875216584872

No, když vám nevadí, že všechn sedadla v Premium class jsou ve stejném směru, takže v polovině případů proti směru jízdy ...

+1/−2
5.2.2015 20:01
Foto

L65i82b80o58r 73D61o95h72n45a50l 4899654797810

Nevadí, vůbec.

0/−1
5.2.2015 20:38

T16o58m 53J77u96r71e30č87k91a 6655832555425

Jste asi nejel ještě railjetem co?

+1/−3
5.2.2015 20:04
Foto

L60i31b34o81r 40D47o11h33n72a46l 4229494187790

Railjet na Ostravu nejezdí.

0/−3
5.2.2015 20:38

T72o18m 67J31u42r57e27č76k22a 6535192235855

Psal jste o českých kolejích, ne o Ostravě.

+2/0
5.2.2015 20:47

L66a76d90i24s74l28a28v 44P51a20s67t59o28r78e58k 1423227418385

Sůra by se měl inspirovat články o ČD na ihned.cz... Tak Sůro vypadá objektivní článek.

0/−2
5.2.2015 19:08

J88a90n 57S79ů33r44a 4505963243822

Já bych se rád inspiroval Vašimi texty, Pastorku

+1/0
5.2.2015 22:48

T18o80m71a26s 60N43o55v81o31t46n30y 3881446308969

R^

0/0
6.2.2015 12:16

T10o70m 24J77u68r43e10č21k80a 6345942185965

"Kompenzace státu za sociální skupiny činí u mých firem 8 % výnosů z jízdného. České dráhy na celé síti pobírají celkové kompenzace 255 % z výše tržeb z jízdného, a to i na dálkových spojích"

Aneb jak smíchat dohromady peníze za kompenzace slev u komerčních spojů s částkami za celkovou základní dopravní obslužnost, aby z toho naoko vyšlo, jak jsme vlastně super a můžem vesele okrádat stát. ;-D

Pročpak se nepochlubí třeba poměrem na dotované lince z Bratislavy do Komárna, kde na tom je taky přes 200 %. ;-)

+3/0
5.2.2015 18:24

K66a78r33e30l 14N61o42v39á94č43e66k 5441125609896

Co je to za nesmysl dotovat slevy v 1. třídě 8-o. Kdo nemá na 1. třídu, tak ať jede druhou. Další nesprávné zbytečné dojení státního rozpočtu.

+5/0
5.2.2015 15:01

P94e17t10r55a 37N81o33v72á36k28o54v48á 7188696904918

Tak já nevim, se žluťákama nejezdím, ale pamatuju si, že měli nějaké heslo typu, že ač 2. třída, tak jejich vozy mají kvalitu 1. třídy. Ale mít kvalitu 1. třídy a být označen jako 1. třída...

+1/−1
5.2.2015 14:17

R65a35d58e24k 51J23a98n83a82t86a 9675146374562

Tak oni zpočátku prodávali do všech svých vagónu jízdné za stejnou cenu. Pak si povšimli, že jeden typ vagónu je oblíbenější a zdražili ho. Ale první třída tomu přesto neříkají, důvod řeší tento článek :-)

+2/0
5.2.2015 16:53

P43a65v82e19l 26K72ř34í48ž 8807251420169

Takže opět bouře ve sklenici vody...

0/0
5.2.2015 13:59

M95a11r58t22i34n 69N14o50v10o19t53n45ý 3476806181254

Pořád dokola tady lidi opakujou nesmysl, jak se všechno změnilo až poté, co přišel Regiojet , že se začaly nakupovat nové vlaky atd. Není to pravda - jenom v posledních 5ti letech před vstupem Regiojetu na železnici ČD investovaly do nových vlaků přes 25 miliard korun.

Pokud se bavíme o službách ve vlaku a kultuře cestování tak tam se není o čem bavit, ten rozdíl v době nástupu Regijetu byl markantní a ČD měly co dohánět. 

V čem naopak Regiojet za ČD pokulhává je samotná doprava - jsou pomalejší než Pendolina a LE, máte u nich násobně větší pravděpodobnost že dojedete se zpožděním a údržbě vlaků taky moc nedají.

+5/0
5.2.2015 13:56

Š71t49e24f29a45n 78F84r88i65č97a 7522278663276

Hlavní nevýhodou malých nenápadných dopravců  jsou místenky a obsluha několika málo míst v republice. To v podstatě znemožňuje jakékoli operativní rozhodování.

+1/0
7.2.2015 8:14

M53i42r81o45s26l96a35v 70Z61i97k98m85u56n33d 7229463714443

Dobře na "slevu je nárok" ... cestující zaplatí plnou cenu a s jízdenkou půjde na finanční úřad, kde mu vyplatí příslušný rozdíl ... dopravce dostane svoje a je po problému ....

+1/0
5.2.2015 13:53

R64o18m75a40n 11H23o70š26e26k 3698556369266

Jancura ma dotace rad, jen je nesmi dostavat ostatni, pak je ohen na strese :-)

+11/−1
5.2.2015 13:11

P86e83t82r 64Š20k63o11d63a 5207880104860

Článek naprosto o ničem. Vidím zde snahu udělat z Jančury vyžírku státní kasy, ale nakonec se dovím, že vlastně nic neporušuje a nedělá nic nezákonného, že je tu možný různý výklad nařízení, které ale už bylo upraveno, takže pro další období by měla být pravidla jasnější. Jinými slovy - nic se neděje, ale je potřeba o něčem psát. Kdyby se novináři radši zajímali o ty, kteří opravdu ždímou stát o stovky milionů nebo miliardy...

+5/−2
5.2.2015 12:39

J25a29n 58S32ů61r75a 4295363173612

Nebojte, o ně se zajímáme a brzy si o nich dočtete. Shodou okolností opět železnice:)

0/0
5.2.2015 13:15

P58e50t23r 41F68o74l10t80y65s 7255351800228

Přišlo se oficiálně na to, že s ním jezdí víc jízdenkových studentů než skutečných studentů? :-)

0/0
5.2.2015 13:27

J12a72n 67S11ů81r69a 4805543293752

Ne, to jsou drobné a byla na to kontrola. A nic nenašla.

0/0
5.2.2015 13:34

P52e84t92r 21N92e64c92h36a10n18i34c34k42ý 7503776948360

SŽDC bere stamiliony na výrobu kovošrotu?

0/0
5.2.2015 13:35

J63a39n 33S84ů61r43a 4175553593922

jste blízko:)

+1/0
5.2.2015 13:36

J74a46n 65S36ů17r38a 4735703563742

říkám, že jste blízko. Ne u kovošrotu

0/0
5.2.2015 13:59

K62a16r26e72l 88V35e72č86e76ř39a 8263326867426

Přeju Vám hodně štěstí.A radši na sebe dávejte pozor.

+1/0
5.2.2015 17:28

J27i25ř94í 89L90o50u85k65o43t71a 8270887431816

to je hezké číst jak Jančura tohle jak Jančura tamto a atd atd.už před 20ti lety jsme se mohli svézt na úrovni a bez Jančury a jeho permanentního osočování ČD.sám neumí jednat na rovinu,od státu penízky taky pobírá a nemalý,ale hlavně že dráhy tamto nebo toto.a pro p.Procházku-nejen já si ty "dunící" karosy pochvaloval.byly prostorné a hlavně pohodlné a cesta odsejpala,kdežto dnešní rádoby moderní autobusy jsou natěsno,člověk se v tom pořádně neusadí a po 2-3 hodinách z toho bolí pozadí.jedinný plus je klimatizace,jinak je to krok zpět.před 3mi roky cesta do a z Itálie.již nikdy více!!to se mi v těch starých a "dunivých" karosách nestávalo ani po12ti hodinách jízdy.jinak oni mi ty krásné stevardky cestu nezaplatí,tu si musím zaplatit sám.ikdyž to jsou holky krásné a s hezkým úsměvem tak mě tam osobně rozhodně nechybí.a ty noviny a to kafe rádoby zdarma se vám promítne do jízdného,jenže to už nikdo nikde nahlas neřekne.víte tu všichni velký kulový o cestování ať s Jančurou,ČD či Leo expresem.aby jste se tu všichni z toho Jančury nepo...ly.až bude mít milej SA na starosti celou dopravní obslužnost se vším všudy a zvládne to za pakatel tak pak můžeme vézt diskuzi,jinak ani omylem.;-O

+3/−4
5.2.2015 12:16

T27o94m67a79s 31N30o72v56o22t60n95y 3351706298779

Mě by teda zase zajímalo, jak je to s těmi "nulovými" jízdenkami pro děti u ČD... to bude kvůli statistice nebo si na základě toho budou nechávat proplácet to jízdné po krajích apod.? A do jaké ceny? Do dospělého obyčejného jízdného? Jak to budou řešit v případě že jedu na jízdenku IDS, tam budou počítat kolik za jízdné? Tarif ČD nebo tarif IDS, kde nemají šanci zjistit, jaká část jízdného připadá na ten vlak, např. v případě 24h jízdenky platící i ve vlaku a dítě zdarma?

Z toho taky kouká hezký tunel.

0/−1
5.2.2015 12:10

R29a75d52e58k 32J19a91n43a83t79a 9155876964712

Jízdné za děti se v komerčních spojích proplácí už dávno (nejen u ČD). Akorát se ministerstvu nelíbilo, že se počet dětí zjišťuje statistickými metodami, tak to chtějí mít do budoucna přesně. Co na tom, že to bude stát víc a obtěžovat lidi.

V objednávaných spojích se explicitní kompenzace za slevy nevyplácí, je to takříkajíc "v ceně" objednávky. Což je i případ IDS. Klíčování tržeb za IDS a ČD tarif se dělá statisticky, jinak to ani nejde, protože v příměstkých spojích není možno každého cestujícího zkontrolovat, na co jede.

+3/0
5.2.2015 13:09

P54e54t98r 91F90o68l80t71y46s 7105661690698

A hlavně jsme se k tomu dostali díky těm "poctivým" soukromým dopravcům. Jen prosím nemíchat s těmi skutečně poctivými, kteří u nás jezdili už dávno před Jančurou...

0/0
5.2.2015 13:23

A12l44e93s 64D79a65n87a 2247947747394

Jeste kdyby se p. Jancura naucil chovat slusne ke svym zamestnancum ....

+11/−1
5.2.2015 11:58

J20i72ř35í 61B83o10r25o41v75i84č67k16a 8955436796603

Možná jste jejich zaměstnanec a tak do toho vidíte.

Já si jako zákazník ČD zase přeji, aby se oni ke mně jako k zákazníkovi naučili chovat slušně.

+3/0
5.2.2015 12:33

J95i56ř38í 51J91u62r48á88š98e89k 8257355310197

"Druhou třídou se rozumí nejnižší poskytovaný standard, které dopravci nabízí,“

Z té citace není jasné, co je to poskytovaný standard. Jestli se týká pouze místa pro cestujícího nebo i služeb. Pokud pouze místa, tak je to jasné. Ale pokud stačí k tomu místu hodit noviny a je to hned třída první, tak si úředníci moc nepomohli. Toto Jančura udělá na Slovensku a u nás např. ty noviny dávat nebude. Pokud by šlo pouze o to místo, musely by se vagony 1.tř v SC Pendolino přeoznačit na třídu druhou. Jsou stejné jako 2.tř., jen cestující dostává malé občerstvení.

0/0
5.2.2015 10:46

P57e58t78r 68M80a28r43e29š 8870466

Je jedno, jak třída, kategorie vypadá. Stát prostě doplácí jen na tu nejlevnější a hotovo.

+3/0
5.2.2015 10:59

J84i34ř92í 84J44u38r96á30š10e15k 8907665660337

Tak potom mi to zmíněné  vysvětlování ze strany RJ ohledně označení vozů na Slovensku a u nás příjde zbytečné. Tedy pokud by ministerstvo nechtělo některé, již vyplacené, kompenzace vrátit.

0/0
5.2.2015 11:23

J47i56ř33í 45B62o92r84o89v20i66č36k19a 8365376616613

To vracení bych nikomu nezáviděl. Zvláště ne ČD v letech před nástupem konkurence, kdy na tuto trať při dražším jízdném pobíral dotaci na ztrátovost. A najednou o třetinu zlevnil a je v plusu?8-o

(Zde nevidím chybu ani tak v ČD, nýbrž ve státu, který to vyplácel! Zodpovědní by to měli vše státu ze svého vrátit!)

+2/−1
5.2.2015 12:37

R27a76d68e91k 65J66a69n63a54t70a 9925936354252

Málo o tom víte. Je to naopak, než si myslíte. ČD nyní dostávají více než předtím.

ČD byly (podle materiálů, které si na MD vyžádal Jančura) na lince Praha-Ostrava zhruba na nule (ta ztráta 7 milionů je kosmetická vzhledem k rozsahu). Ovšem všechny kompenzace za slevy byly "v ceně", stejně jako provoz Ostrava-Čadca.

Nyní se slevy proplácejí explicitně. Některé (pro důchodce) byly dokonce zrušeny. Úsek Ostrava-Čadca ministerstvo objednává zvlášt. Bit je tak na tom jak státní rozpočet (dříve platitl 7 mil., nyní je to řádově více) tak také důchodci. Naopak doprace dostává od stát peněz více. Proto i jízdné může být o trochu nižší. Připomínám o trochu, protože dříve bylo typické jízdné 330 kč (s in kartou kterou měli všichni), dnes je typické jízdné 295.

+6/0
5.2.2015 13:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.