Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura inkasuje ze slev od státu více. Díky fintě s 2. třídou

Podnikatel Radim Jančura s oblibou kritizuje České dráhy, že dostávají ze státního rozpočtu zbytečně mnoho peněz. Sám však díky malé fintě inkasuje od státu více peněz, než na kolik má nárok. Pohrává si totiž s označováním cestovních tříd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a10n 10M10a10z10ů10r10e10k 2108104108105

njn...to je tak když zloděj řve chytne zloděje.....Jančura si hraje na svatouška, ale máslo na hlavě má taky

+2/0
17.2.2015 9:56

J10a10n 10M10a10z10ů10r10e10k 2108104108105

btw nejsem zastánce ani CD ani LE...CD je pro mě černá díra na peníze v současné podobě.

0/0
17.2.2015 9:57

Š10t10e10f10a10n 10F10r10i10č10a 7102108103106

Divím se, že se MF Dnes  nevýznamnými téměř bezejmennými dopravci vůbec zabývá. Zřejmě se jedná o placenou reklamu. Například linkový dopravce jen vyzobává třešničky na dortu. Ovšem jeho společenský přínos je prakticky nulový, s minimálním vlivem na dopravní obslužnost České republiky. Na rozdíl od síťového dopravce. Nabídka linkového dopravce se omezuje na několik málo míst v ČR. Pokud někdo cestuje mimo tato místa, je vydán na pospas lomenému jízdnému, které je výrazně (někdy i násobně) dražší, než jízdné síťového dopravce. O neexistující návaznosti linkového na spoje síťového dopravce ani nemluvě.

+5/−1
7.2.2015 7:56

P10a10v10e10l 10O10t10i10s10k 2106101107

tak se tady strhla válka mezi odpůrci a ochránci ČD, no nevím proč, ten článek je tak domotaný, že jsem nějak ani nepochopil kde se ten fígl skrývá, 

s regiojetem jsem jel jednou,z Ov do Prahy a zpět, 2.tř. a musím říct že naprostá paráda. S ČD mám tak jednu báječnou zkušenost, před nějakým časem jsem potřeboval jet z Ov do Vídně, chtěl jsem si koupit jízdenku na e-schopu ČD, můj spoj( Schopin z waršavy) prostě nešel ani neukázal cenu, tak jsem tam volal, a oni mi řekli že dostanu slevu když to budu objednávat přes tel. operátora, dali mi číslo, tak jsem tam volal,aby mi řekli, že to se vztahuje jen na některé spoje a ten můj že si musím jít koupit na nádraží. Takže výsledek , v dnešní době kdy je možno si koupit přes internet jízdenku až na honolulu, u ČD to nešlo do hlavního města sousedního státu, a to nemluvím o té cestě, kdy z Waršavy dorazil do Ostravy  expres na minutu přesně, ale mezi olomoucí a znojmem jsme nabrali asi 2h zpoždění, a když jsem se ve vidni omlouval že jsem přišel pozdě kvůli zpoždění vlaku, tak se napřed na mne udiveně koukali a ptali jakého vlaku, a ž když jsem řekl že z čech, tak řekli aaaa tak to joooo a smáli se.

0/−4
6.2.2015 7:45

V10a10c10l10a10v 10H10a10j10e10k 3106109109

Proti RJ ani R.Jančurovi nic nemám, co mi ale vadí, je způsob jakým se prezentuje a případně je prezentován v Idnes a dalších médiích a to zejména autorem tohoto článku, respektive mi vadí zcela zřetelná zaujatost pana Sůry proti ČD.!!

+4/0
6.2.2015 8:27

J10a10n 10S10ů10r10a 4105103103102

proti RJ nic nemáte?)))jo jo, to je patrné z každého Vaše příspěvku:)

0/−1
6.2.2015 12:53

M10a10r10t10i10n 10N10o10v10o10t10n10ý 3106106101104

Podle toho, co píšete buď úplně normálně lžete anebo jste totálně neschopný.  A nedával bych to za vinu ČD. Z Ostravy do Vídně jste jel přes Olomouc? A pak ještě přes Znojmo? To se divím, že jste nabral jenom 2 hodiny zpoždění. :-)

+6/0
6.2.2015 8:45

V10a10c10l10a10v 10H10a10j10e10k 3106109109

Prodej přes internet je poměrně složitá věc. Protože se jízdenky tisknou na volný list papíru bez jakýchkoliv ochranných prvků používá se zabezpečení pomocí tzv aztéckého kódu (varianta QR kódu) V rámci mezinárodní železniční unie jsou stanoveny standarty pro zápisy, nicméně s každou železnicí se obvykle jedná o určitým způsobem unikátní řešení. Zásadní podmínkou potom je, že průvodčí příslušná železnice jsou vybaveni zařízením které aztécký kód umí přečíst. Takže mezinárodní jízdenky lze prodávat pouze tam, kde se to podaří s příslušnou železnicí dohodnout. Od prosince 2014 lze standardní mezinárodní jízdenky zakoupit i do Rakouska a na Slovensko. Německo jde už cca 2 roky.

+2/0
6.2.2015 8:54

M10i10r10o10s10l10a10v 10Z10i10k10m10u10n10d 7109103104103

Ale ... já jsem taky nafasoval v Rakousku na jejich vnitrostátním vlaky párkrát zpoždění ... takže mi ujel o několik minut vlak do Česka a místo v 3,30 jsem byl v Praze v 10,30 a to ještě z Vídně přes Bratislavu ....

0/0
7.2.2015 17:55

F10r10a10n10t10i10š10e10k 10P10l10á10š10e10k 1109102107107

Když pominu pravopisné chyby....od které doby jezdí EC vlaky z Polska do Rakouska přes Znojmo???? :-/

0/0
5.3.2015 8:16

V10a10c10l10a10v 10H10a10j10e10k 3106109109

;-DVy jste pane Sůra svým způsobem geniální. Jak to děláte, že z každého Vašeho článku vyjdou ČD jako padouši šidící cestující a odírající stát respektive každého občana o dotace a Radim z toho vyjde jake super podnikatel, který vozí cestující se super servisem téměř zadara a jetště bez potřeby úhrady prokazatelné ztráty. K dokonalosti mu už chybí je to, že by státu ještě platil za to že ho nechají za těchto podmínek podnikat v železniční dopravě 8-o;-D A pak už jenom svatozář a to i v situaci, kdy zcela zjevně nejedná férově.

+4/−3
5.2.2015 21:15

J10a10n 10S10ů10r10a 4105103103102

Poklona od génia, který v každém článku vidí svatozář na RJ, vždy potěší.

0/−1
5.2.2015 22:50

M10a10r10t10i10n 10N10o10v10o10t10n10ý 3106106101104

Na vás jsem Jane Sůro vždy obdivoval jednu věc - jak dokážete být za všech okolností nad věcí a nic vás nedokáže rozhodit ;-)

+1/0
6.2.2015 19:23
Foto

L10i10b10o10r 10D10o10h10n10a10l 4109104107100

Leo Express Ostrava-Praha Economy Class  od 99 Kč, Bussines Class od 399, a PREMIUM od 499 Kč. Premium class nemá zatím na českých kolejích co do pohodlí konkurenci !

0/−3
5.2.2015 19:34

R10a10d10e10k 10J10a10n10a10t10a 9105106104102

No, když vám nevadí, že všechn sedadla v Premium class jsou ve stejném směru, takže v polovině případů proti směru jízdy ...

+1/−2
5.2.2015 20:01
Foto

L10i10b10o10r 10D10o10h10n10a10l 4109104107100

Nevadí, vůbec.

0/−1
5.2.2015 20:38

T10o10m 10J10u10r10e10č10k10a 6105102105105

Jste asi nejel ještě railjetem co?

+1/−3
5.2.2015 20:04
Foto

L10i10b10o10r 10D10o10h10n10a10l 4109104107100

Railjet na Ostravu nejezdí.

0/−3
5.2.2015 20:38

T10o10m 10J10u10r10e10č10k10a 6105102105105

Psal jste o českých kolejích, ne o Ostravě.

+2/0
5.2.2015 20:47

L10a10d10i10s10l10a10v 10P10a10s10t10o10r10e10k 1103107108105

Sůra by se měl inspirovat články o ČD na ihned.cz... Tak Sůro vypadá objektivní článek.

0/−2
5.2.2015 19:08

J10a10n 10S10ů10r10a 4105103103102

Já bych se rád inspiroval Vašimi texty, Pastorku

+1/0
5.2.2015 22:48

T10o10m10a10s 10N10o10v10o10t10n10y 3101106108109

R^

0/0
6.2.2015 12:16

T10o10m 10J10u10r10e10č10k10a 6105102105105

"Kompenzace státu za sociální skupiny činí u mých firem 8 % výnosů z jízdného. České dráhy na celé síti pobírají celkové kompenzace 255 % z výše tržeb z jízdného, a to i na dálkových spojích"

Aneb jak smíchat dohromady peníze za kompenzace slev u komerčních spojů s částkami za celkovou základní dopravní obslužnost, aby z toho naoko vyšlo, jak jsme vlastně super a můžem vesele okrádat stát. ;-D

Pročpak se nepochlubí třeba poměrem na dotované lince z Bratislavy do Komárna, kde na tom je taky přes 200 %. ;-)

+3/0
5.2.2015 18:24

K10a10r10e10l 10N10o10v10á10č10e10k 5101105109106

Co je to za nesmysl dotovat slevy v 1. třídě 8-o. Kdo nemá na 1. třídu, tak ať jede druhou. Další nesprávné zbytečné dojení státního rozpočtu.

+5/0
5.2.2015 15:01

P10e10t10r10a 10N10o10v10á10k10o10v10á 7108106104108

Tak já nevim, se žluťákama nejezdím, ale pamatuju si, že měli nějaké heslo typu, že ač 2. třída, tak jejich vozy mají kvalitu 1. třídy. Ale mít kvalitu 1. třídy a být označen jako 1. třída...

+1/−1
5.2.2015 14:17

R10a10d10e10k 10J10a10n10a10t10a 9105106104102

Tak oni zpočátku prodávali do všech svých vagónu jízdné za stejnou cenu. Pak si povšimli, že jeden typ vagónu je oblíbenější a zdražili ho. Ale první třída tomu přesto neříkají, důvod řeší tento článek :-)

+2/0
5.2.2015 16:53

P10a10v10e10l 10K10ř10í10ž 8107101100109

Takže opět bouře ve sklenici vody...

0/0
5.2.2015 13:59

M10a10r10t10i10n 10N10o10v10o10t10n10ý 3106106101104

Pořád dokola tady lidi opakujou nesmysl, jak se všechno změnilo až poté, co přišel Regiojet , že se začaly nakupovat nové vlaky atd. Není to pravda - jenom v posledních 5ti letech před vstupem Regiojetu na železnici ČD investovaly do nových vlaků přes 25 miliard korun.

Pokud se bavíme o službách ve vlaku a kultuře cestování tak tam se není o čem bavit, ten rozdíl v době nástupu Regijetu byl markantní a ČD měly co dohánět. 

V čem naopak Regiojet za ČD pokulhává je samotná doprava - jsou pomalejší než Pendolina a LE, máte u nich násobně větší pravděpodobnost že dojedete se zpožděním a údržbě vlaků taky moc nedají.

+5/0
5.2.2015 13:56

Š10t10e10f10a10n 10F10r10i10č10a 7102108103106

Hlavní nevýhodou malých nenápadných dopravců  jsou místenky a obsluha několika málo míst v republice. To v podstatě znemožňuje jakékoli operativní rozhodování.

+1/0
7.2.2015 8:14

M10i10r10o10s10l10a10v 10Z10i10k10m10u10n10d 7109103104103

Dobře na "slevu je nárok" ... cestující zaplatí plnou cenu a s jízdenkou půjde na finanční úřad, kde mu vyplatí příslušný rozdíl ... dopravce dostane svoje a je po problému ....

+1/0
5.2.2015 13:53

R10o10m10a10n 10H10o10š10e10k 3108106109106

Jancura ma dotace rad, jen je nesmi dostavat ostatni, pak je ohen na strese :-)

+11/−1
5.2.2015 13:11

P10e10t10r 10Š10k10o10d10a 5107100104100

Článek naprosto o ničem. Vidím zde snahu udělat z Jančury vyžírku státní kasy, ale nakonec se dovím, že vlastně nic neporušuje a nedělá nic nezákonného, že je tu možný různý výklad nařízení, které ale už bylo upraveno, takže pro další období by měla být pravidla jasnější. Jinými slovy - nic se neděje, ale je potřeba o něčem psát. Kdyby se novináři radši zajímali o ty, kteří opravdu ždímou stát o stovky milionů nebo miliardy...

+5/−2
5.2.2015 12:39

J10a10n 10S10ů10r10a 4105103103102

Nebojte, o ně se zajímáme a brzy si o nich dočtete. Shodou okolností opět železnice:)

0/0
5.2.2015 13:15

P10e10t10r 10F10o10l10t10y10s 7105101100108

Přišlo se oficiálně na to, že s ním jezdí víc jízdenkových studentů než skutečných studentů? :-)

0/0
5.2.2015 13:27

J10a10n 10S10ů10r10a 4105103103102

Ne, to jsou drobné a byla na to kontrola. A nic nenašla.

0/0
5.2.2015 13:34

P10e10t10r 10N10e10c10h10a10n10i10c10k10ý 7103106108100

SŽDC bere stamiliony na výrobu kovošrotu?

0/0
5.2.2015 13:35

J10a10n 10S10ů10r10a 4105103103102

jste blízko:)

+1/0
5.2.2015 13:36

J10a10n 10S10ů10r10a 4105103103102

říkám, že jste blízko. Ne u kovošrotu

0/0
5.2.2015 13:59

K10a10r10e10l 10V10e10č10e10ř10a 8103106107106

Přeju Vám hodně štěstí.A radši na sebe dávejte pozor.

+1/0
5.2.2015 17:28

J10i10ř10í 10L10o10u10k10o10t10a 8100107101106

to je hezké číst jak Jančura tohle jak Jančura tamto a atd atd.už před 20ti lety jsme se mohli svézt na úrovni a bez Jančury a jeho permanentního osočování ČD.sám neumí jednat na rovinu,od státu penízky taky pobírá a nemalý,ale hlavně že dráhy tamto nebo toto.a pro p.Procházku-nejen já si ty "dunící" karosy pochvaloval.byly prostorné a hlavně pohodlné a cesta odsejpala,kdežto dnešní rádoby moderní autobusy jsou natěsno,člověk se v tom pořádně neusadí a po 2-3 hodinách z toho bolí pozadí.jedinný plus je klimatizace,jinak je to krok zpět.před 3mi roky cesta do a z Itálie.již nikdy více!!to se mi v těch starých a "dunivých" karosách nestávalo ani po12ti hodinách jízdy.jinak oni mi ty krásné stevardky cestu nezaplatí,tu si musím zaplatit sám.ikdyž to jsou holky krásné a s hezkým úsměvem tak mě tam osobně rozhodně nechybí.a ty noviny a to kafe rádoby zdarma se vám promítne do jízdného,jenže to už nikdo nikde nahlas neřekne.víte tu všichni velký kulový o cestování ať s Jančurou,ČD či Leo expresem.aby jste se tu všichni z toho Jančury nepo...ly.až bude mít milej SA na starosti celou dopravní obslužnost se vším všudy a zvládne to za pakatel tak pak můžeme vézt diskuzi,jinak ani omylem.;-O

+3/−4
5.2.2015 12:16

T10o10m10a10s 10N10o10v10o10t10n10y 3101106108109

Mě by teda zase zajímalo, jak je to s těmi "nulovými" jízdenkami pro děti u ČD... to bude kvůli statistice nebo si na základě toho budou nechávat proplácet to jízdné po krajích apod.? A do jaké ceny? Do dospělého obyčejného jízdného? Jak to budou řešit v případě že jedu na jízdenku IDS, tam budou počítat kolik za jízdné? Tarif ČD nebo tarif IDS, kde nemají šanci zjistit, jaká část jízdného připadá na ten vlak, např. v případě 24h jízdenky platící i ve vlaku a dítě zdarma?

Z toho taky kouká hezký tunel.

0/−1
5.2.2015 12:10

R10a10d10e10k 10J10a10n10a10t10a 9105106104102

Jízdné za děti se v komerčních spojích proplácí už dávno (nejen u ČD). Akorát se ministerstvu nelíbilo, že se počet dětí zjišťuje statistickými metodami, tak to chtějí mít do budoucna přesně. Co na tom, že to bude stát víc a obtěžovat lidi.

V objednávaných spojích se explicitní kompenzace za slevy nevyplácí, je to takříkajíc "v ceně" objednávky. Což je i případ IDS. Klíčování tržeb za IDS a ČD tarif se dělá statisticky, jinak to ani nejde, protože v příměstkých spojích není možno každého cestujícího zkontrolovat, na co jede.

+3/0
5.2.2015 13:09

P10e10t10r 10F10o10l10t10y10s 7105101100108

A hlavně jsme se k tomu dostali díky těm "poctivým" soukromým dopravcům. Jen prosím nemíchat s těmi skutečně poctivými, kteří u nás jezdili už dávno před Jančurou...

0/0
5.2.2015 13:23

A10l10e10s 10D10a10n10a 2107107107104

Jeste kdyby se p. Jancura naucil chovat slusne ke svym zamestnancum ....

+11/−1
5.2.2015 11:58

J10i10ř10í 10B10o10r10o10v10i10č10k10a 8105106106103

Možná jste jejich zaměstnanec a tak do toho vidíte.

Já si jako zákazník ČD zase přeji, aby se oni ke mně jako k zákazníkovi naučili chovat slušně.

+3/0
5.2.2015 12:33

J10i10ř10í 10J10u10r10á10š10e10k 8107105100107

"Druhou třídou se rozumí nejnižší poskytovaný standard, které dopravci nabízí,“

Z té citace není jasné, co je to poskytovaný standard. Jestli se týká pouze místa pro cestujícího nebo i služeb. Pokud pouze místa, tak je to jasné. Ale pokud stačí k tomu místu hodit noviny a je to hned třída první, tak si úředníci moc nepomohli. Toto Jančura udělá na Slovensku a u nás např. ty noviny dávat nebude. Pokud by šlo pouze o to místo, musely by se vagony 1.tř v SC Pendolino přeoznačit na třídu druhou. Jsou stejné jako 2.tř., jen cestující dostává malé občerstvení.

0/0
5.2.2015 10:46

P10e10t10r 10M10a10r10e10š 8100106

Je jedno, jak třída, kategorie vypadá. Stát prostě doplácí jen na tu nejlevnější a hotovo.

+3/0
5.2.2015 10:59

J10i10ř10í 10J10u10r10á10š10e10k 8107105100107

Tak potom mi to zmíněné  vysvětlování ze strany RJ ohledně označení vozů na Slovensku a u nás příjde zbytečné. Tedy pokud by ministerstvo nechtělo některé, již vyplacené, kompenzace vrátit.

0/0
5.2.2015 11:23

J10i10ř10í 10B10o10r10o10v10i10č10k10a 8105106106103

To vracení bych nikomu nezáviděl. Zvláště ne ČD v letech před nástupem konkurence, kdy na tuto trať při dražším jízdném pobíral dotaci na ztrátovost. A najednou o třetinu zlevnil a je v plusu?8-o

(Zde nevidím chybu ani tak v ČD, nýbrž ve státu, který to vyplácel! Zodpovědní by to měli vše státu ze svého vrátit!)

+2/−1
5.2.2015 12:37

R10a10d10e10k 10J10a10n10a10t10a 9105106104102

Málo o tom víte. Je to naopak, než si myslíte. ČD nyní dostávají více než předtím.

ČD byly (podle materiálů, které si na MD vyžádal Jančura) na lince Praha-Ostrava zhruba na nule (ta ztráta 7 milionů je kosmetická vzhledem k rozsahu). Ovšem všechny kompenzace za slevy byly "v ceně", stejně jako provoz Ostrava-Čadca.

Nyní se slevy proplácejí explicitně. Některé (pro důchodce) byly dokonce zrušeny. Úsek Ostrava-Čadca ministerstvo objednává zvlášt. Bit je tak na tom jak státní rozpočet (dříve platitl 7 mil., nyní je to řádově více) tak také důchodci. Naopak doprace dostává od stát peněz více. Proto i jízdné může být o trochu nižší. Připomínám o trochu, protože dříve bylo typické jízdné 330 kč (s in kartou kterou měli všichni), dnes je typické jízdné 295.

+6/0
5.2.2015 13:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.