Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestující mezi Prahou a Ostravou přecházejí od ČD k soukromníkům

Přes 88 milionů korun zaplatil loni stát třem dopravcům přetahujícím se o zákazníky na trati mezi Prahou a Ostravou za státem nařízené slevy studentům, postiženým či dětem do šesti let. Českým drahám značně poklesly platby, zatímco soukromí dopravci RegioJet a Leo Express si polepšili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a77r96o88s27l46a20v 73K88o38m59o95ň 1360214724701

pokud jsem pochopil správně šlánek, tak vlastně tu je jen uvedeno, že stát přispívá na nařízené slevy více soukromníkům a že jim posiluje přeprava dotačních cestujících. Předpokládm, že to bude 95% studentský doplatek. Děti do 6 let a ZTP bude ve valné menšině. To ale neznamená, že s ČD nikdo nejezdí. Prostě jen nepřepravují cestující s nařízenou slevou, takže zbytek cestujících beze slev. Takže článek i nadpis velmi tendenční, pane Sůra. Sice cestujících asi obecně přibývá, když RegioJet přidal vozy a má to asi využité, když je tam nechává. Na druhou stranu stojí toto stát velmi mnoho peněz než předtím a kvalitu mohl stát požadovat sám, a taky zaplatit. Což v minulosti nedělal a teď se jen bohužel bere důsledek. Zaostalé vozy a nebo málo peněz na opravy. Větší výběr určitě nepomol zmenšit množství aut, studenti nejezdili autem, když vzrostla částka na nařízené slevy.

+6/−1
9.2.2015 19:16

T28o32m 82J34u58r29e71č79k41a 6685662915965

Naopak, RJ v poslední době soupravy i zkracoval. Dříve tolik proklamované desetivozové soupravy jsou dnes spíš výjimkou a i soupravy co dříve jezdily s 7-8 vozy dnes jezdí o 1-2 vozy kratší. Holt trh se již asi rozdělil a RJ zjistil, že přidáním dalších vozů už další cestující nezíská.

0/0
15.2.2015 22:11

K41a16r40e75l 89N25o86v42á93č98e64k 5341565909626

Jaktože ty dotace za studenty tolikrát vzrostly 8-o? Těžko jezdilo tak moc studentů radši autem než vlakem. V tom bude nějaký podraz.

+4/−1
9.2.2015 15:03

P14e52t49r 76N48e18u66w16i26r56t57h 2787273755754

Přečtěte si článek pořádně a pak kydejte nesmysly.... Na dotovaných tratích jsou kompenzace zahrnuté v dotované prokazatelné ztrátě. Dřív stát doplácel ČD peníze podle vzorce Dotace=Náklady-Tržby+přiměřený zisk nehledě na studenty jejichž ceny byly zahrnuté v tržbách. Teď na nedotované trati hradí stát za každého studenta nařízených 25% z plné ceny, nehledně na zisk nebo ztrátu dopravců!!!

+3/0
9.2.2015 16:24

P84e74t77r 94N15e42u94w37i17r95t91h 2637293175554

Přečtěte si článek pořádně a pak kydejte nesmysly.... Na dotovaných tratích jsou kompenzace zahrnuté v dotované prokazatelné ztrátě. Dřív stát doplácel ČD peníze podle vzorce Dotace=Náklady-Tržby+přiměřený zisk nehledě na studenty jejichž ceny byly zahrnuté v tržbách. Teď na nedotované trati hradí stát za každého studenta nařízených 25% z plné ceny, nehledně na zisk nebo ztrátu dopravců!!!

0/0
9.2.2015 16:24

R84a77d14e93k 92J70a14n17a77t32a 9485336584422

Studentů jezdí stále stejně. Ale u komerčních spojů se kompenzace vyplácejí, u nekomerčních ne. A od roku 2012 jsou všechny denní vlaky Praha-Ostrava komerční.

+1/0
9.2.2015 23:14

Š25t27e33f78a59n 77F95r57i64č19a 7242418803566

Soukromí dopravci nejsou zajímaví. Nejrychlejší je pendolino ČD a díky naklápění vozové skříně je i nejpohodlnější. Leova tramvaj je nepohodlná, Jančurovy vagóny jsou z 30 let starého repasovaného šrotu. Jedině u ČD může člověk přijít, koupit si jízdenku a okamžitě cestovat. U těch dalších dvou se musí rozhodnout dlouho předem kvůli rezervaci místa, což je pro lidi, kteří nejsou pány svého času, neoperativní. Vhodné leda pro študenta, který ví, že mu výuka končí v konkrétní den a v konkrétní dobu. A ještě k tomu článku, abychom si uvědomili jeho směšnost a pitoresknost. Česká republika má 78 866 km2. V České republice je celkem 2832 železničních stanic a zastávek. Tak trochu si kladu otázku, co důležitého nám autor chtěl vlastně sdělit.Rv

+6/−2
9.2.2015 11:40

J47a98n 70S71ů79r74a 4325823143802

Proč si stejný šrot kupují České dráhy a chlubí se tím?

+2/−4
9.2.2015 13:34

J67a98n 71K66o18b45ě93r49s87k75ý 1460956371943

České dráhy se tím nechlubí, jediný kdo se těmi vagóny pořád chlubí je Jančura. U ČD máte navíc v celé soupravě na výběr i z jiných vozů, např. Bmpee, ale chápu, že svézt se někdy EC a objektivně soupravu porovnat, je pod vaší úroveň.

+2/−2
9.2.2015 13:53

J16a81n 56S38ů82r56a 4715353313782

http://ekonomika.idnes.cz/drahy-koupily-v-rakousku-50-dalsich-ojetych-vozu-ftq-/eko-doprava.aspx?c=A141220_104541_eko-doprava_suj

jistě, nechlubí, záměrně o tom mlčí a nikde o tom nepíší:)

+3/0
9.2.2015 13:56

J11a34n 87K70o86b42ě91r44s29k97ý 1910776331903

;-D Jeden článek proti asi tak už minimálně dvaceti od Regiojetu, kde se pan Jančura chlubí, jak jsou ty ojeté vozy pro nás strašně moderní ;-D Kde vůbec skončil projekt High jet ? Těch 8 nádherných tříd ;-D;-D;-D jen na papíře. Pro mě je pan Jančura slibotechna nic víc. Dokládají to i ty výběrové řízení o které hrozně stál a z kterých vyucoval. Ale kdo nechce, nevidí, a bude pana žlutého obhajovat až do konce světa;-)

+3/−1
9.2.2015 14:06

J56a73n 29S91ů92r79a 4175513713742

Dejte si někdy tu práci a sečtěte si ty texty, co jsem napsal o modernizaci vozového parku ČD. Tím debatu s Vámi končím, přeji mnoho úspěchů v životě.

+1/−1
9.2.2015 14:08

L64a97d28i92s98l57a18v 41P77a92s64t83o56r32e62k 1553837118755

Ten článek jsi Sůro psal ty. Kde v té citaci mluvčího vidíš nějaké chlubení?

+2/0
9.2.2015 15:51

P39e13t38r 57N65e81u19w36i79r42t50h 2707593625224

Vozy Bmpee jsou taky po rekonstrukci a jsou přes 30 let staré. Vozy Bpee a Bee co jezdí taky na EC jsou ještě starší, taky repasy a rekonstrukce. Rakouské vozy co má Jančura doteď jezdí i v Rakousku na EC/IC a hlavně mají lepší podvozky na 200km/h. Když vezmu třeba vozy ČD Bee a Bpee, tak ty při rychlosti 160km/h mají často fakt hrozné jízdní vlastnosti..

+1/−1
9.2.2015 16:18

P16e87t24r 97N44e70u88w59i10r40t35h 2717263955384

Vozy Bmpee jsou taky po rekonstrukci a jsou přes 30 let staré. Vozy Bpee a Bee co jezdí taky na EC jsou ještě starší, taky repasy a rekonstrukce. Rakouské vozy co má Jančura doteď jezdí i v Rakousku na EC/IC a hlavně mají lepší podvozky na 200km/h. Když vezmu třeba vozy ČD Bee a Bpee, tak ty při rychlosti 160km/h mají často fakt hrozné jízdní vlastnosti..

0/0
9.2.2015 16:18

Š47t95e16f74a42n 70F36r49i62č21a 7892308383976

Ale no tak. Nevím co chcete slyšet. ČD jsou síťový dopravce a nakupují a udržují vozový park v řádově jiných objemech. Určitě nediverzifikují svoje nákupy, aby soupeřili s malými neznačkovými linkovými dopravci bez tradice. O nichž je známo nanejvýš to, že hospodaří velice krátce, a - dle údajů z rozvahy - téměř výhradně jen s cizími zdroji. Jen bych připomenul, že ČD kontinuálně navazují na své právní předchůdce, a jejich tradice je více než 170 letá.

+2/−2
9.2.2015 13:57

J37a31n 15S31ů43r26a 4735403843662

Mluvíte o tom, že RJ jezdí se šrotem. Naprosto identické vozy koupily před dvěma měsíci České dráhy. Tradice je hezká věc. Zeptejte se třeba ve Swissair, Malévu či Sabeně, jak se jim s tradicí žilo.Zvláště, když je  ve firmě silná tradice neefektivního hospodaření.

+2/0
9.2.2015 13:58

Š15t49e53f37a26n 39F19r92i40č50a 7942538643846

Tak to je normální, že žádná firma není věčná. Jako žurnalista si můžete témata vybírat dle libosti. Ale v zásadě se pokoušíte srovnávat firmy velikosti komára a velblouda, jejichž trhy jsou zcela odlišné. To je od počátku nesmysl.

+3/0
9.2.2015 14:14

J30a51n 79K48o61b86ě54r49s59k60ý 1710186291503

Pane Fričo, asi nemá cenu se s panem Sůrou vůbec bavit. Není ani schopen připustit, že by pan žlutý někdy neudělal žádnou chybu;-D;-D ani že ČD jsou schopny nabízet nějaký dobrý produkt za dobré peníze (Railjet, Pendolino). Ale faktem zůstává, že Regiojet obsluhuje slovy jednu jedinou trať. Jančura sice tlachá o zájmu provozovat regionální dopravu, ale ze všech výběrových řízení zatím vycouval což jeho skutečný zájem opravdu dokazuje. A není žádným tajemstvím, že pan Jančura dotuje z vydělavajících autobusů naopak prodělávající vlaky a taxíky. ;-D

+4/−3
9.2.2015 14:16

J81a79n 63S16ů20r48a 4685913273972

Regiojet byl vyhlášen vítězem soutěže na provozování rychlíků na tratti Ostrava - Krnov - Olomouc. Dosud byly v ČR vypsány od roku 2009 i s touto zrušenou soutěží celkem tři soutěže na provoz vlaků (ještě jizerskohorská železnice a jihočeské lokálky) v závazku veřejné služby, čtvrtá byla vyhlášena minulý týden. Zbytek s výjimkou několika tratí GWTR zazděn na deset let smlouvami uzavřenými s ČD. Tolik k faktům pana Koběrského.

+1/−1
9.2.2015 16:33

L33u32k11á95š 89S87v13a82č66i30n10a 9912452352781

Ceke drahy ci Regio Jet - ok, LeoExpress - hruza!

Tak malo mista ve vlaku LE, to je bes!

+5/0
9.2.2015 10:53

P97a21v64e89l 91M65a17t19o67u20š59e85k 5880437258254

Typická ukázka manipulativního titulku. I kdyby to nebyla pravda, spousta cestujících, kteří mezi Prahou a Ostravou hodlají cestovat, upřednostní soukromého dopravce, protože se jí tento titulek dostane do povědomí (aniž by znali skutečný obsah příspěvku). Takto novináři ovlivňují názory a rozhodování lidí ve všech oblastech.

+9/−3
9.2.2015 9:35

J37a34n 81S24ů38r84a 4575593703572

Myslím, že máme inteligentní čtenáře, kteří se nerozhodují podle titulku,ale nabízených služeb

+2/0
9.2.2015 13:28

M87a51r98e50k 88V43y38m36a21z37a14l 5128346412250

Dobrý den pane Sůro, máme jak píšete inteligentní čtenáře, tak je ještě více popoženeme tam, kam si přejete, že ano? ;-D Vaše odpověď panu Matouškovi je opravdu hodná profesionálního novináře....R^

+3/−2
9.2.2015 14:22

P22a42v84e39l 12M24a49t51o14u72š67e63k 5200497238634

Vy coby novinář jistě moc dobře víte, jak lze ovládat myšlení mas. Je třeba vycházet z toho, že cca polovina čtenářů má inteligenci podprůměrnou. A na ty takové titulky zpravidla působí. A samozřejmě nejen na ně. Rovněž působí na lidi, kteří jsou z nějakého důvodu příliš (možná i průměrně) důvěřiví. Lidí jako jsem já, o nichž si troufnu tvrdit, že na ně reklama a propaganda takřka nepůsobí, je dost málo (nečumí na televizi, na ignoraci reklam mají léty vytříbený grif, netrápí se tím, co mají druzí apod.).

+1/0
9.2.2015 16:28

J14a28n 44S76ů65r20a 4275313263572

Znovu opakuji: naši čtenáři jsou inteligentní. Ti méně inteligentní mají spoustu jiných serverů, kde dostávají svoji duchovní potravu.

+1/−1
9.2.2015 16:29

P61a31v86e20l 35M98a49t98o26u51š71e29k 5680427488104

Hádat se s vámi nebudu, ale když někdy čtu příspěvky v diskusích, tak si tím nejsem úplně jist. Navíc ovlivňovat se nechají i relativně inteligentní lidé, často z pohodlnosti nebo z přílišné důvěřivosti.

+2/0
9.2.2015 17:11

J93a76n 31H78e27l85l97e73r 9988825896

jezdim do ostravy parkrat za rok. zacal jsem pendolinem a presel na leo express.

obhajci CD se muzou snazit jak chteji, ale je to nesrovnatelny

takze at jezdi s CD kdo chce, neberu mu to.

zrusit dotace vsem dopravcum, at se nikdo nemuze rozcilovat, ze nekterej soukromnik jezdi za statni penize

0/−3
9.2.2015 8:43

J64a58n 11K25o63b22ě54r61s27k63ý 1930466681243

Nechápu co vám na Pendolinu vadí. Navíc Leo express je ze všech nejhorší. Tak málo místa v Economy jsem v životě ještě ve vlaku neviděl. Nemluvě o 3 toaletách na celý vlak. Navíc je to vozidlo určené pro regionální dopravu a ne na dálkové trasy.  Navíc dotace na téhle trati už dávno nejsou, jenom na nějakých rychlících, které obsluhují stanice, kde konkurence nezastavuje (Červenka, Mohelnice). Dle mého je Pendolino naprosto srovnatelný jak s LE tak s RJ.

+4/0
9.2.2015 11:38

Š21t33e70f90a83n 58F11r37i65č25a 7492108473396

Tou poslední větou jste mne docela pobavil. Ale budiž, proti gustu žádný dišputát. Já dávám přednost vlaku, který vyjede z Ostravy Svinova ve 4:22 a v 7:21 je v Praze hl.n. Myslím, že se oproti jiným nejmenovaným dopravcům jedná o podstatně rychlejší spojení i podstatně pohodlnější cestování.

0/0
9.2.2015 11:56

M75a33r23t20i51n 18N84o49v24o36t18n17ý 3246806311454

áíiíáoioyáýéíiuiuiáuiuááhuáuíuáyyu

0/−2
9.2.2015 7:42

V10l39a61s63t16i62m36i81l 24W33a88i36c 8920853747637

Další Sůrova manipulace, aneb každý den jeden článek na téma "vychvalujeme RegioJet". Jak si, autore, vůbec můžete dovolit extrapolovat zákaznické chování jednoho relativně úzce vymezeného tržního segmentu na ostatní? Bezva, mladí frikulíni jezdí rádi s Jančurou. Co to vypadá o celkové statistice cestujících na trati? Moment... Zhola nic. Díky za článek.

+7/−4
9.2.2015 0:16

P74a24v85e92l 49M82a94t59o39u70š18e44k 5820767448304

Když psal tento autor o změnách jízdního řádu na železnici, jako ilustrační fotku připojil v té době již neaktuální snímek odjezdové tabule (zřejmě z prvních prosincových dnů), na které bylo několik ČD vlaků pod sebou s trojciferným zpožděním. Takto u nás vypadá v podání p. Sůry "seriozní" informace o železniční dopravě. V diskusi pod článkem, do byl které p. Sůra rovněž zapojen, jsem se ho ptal, zda již někdy někde viděl u článku, který má objektivně informovat o železnici, podobnou fotografii (samozřejmě tím nemyslím u článku, který se přímo zabývá kalamitou a kde má taková fotka své místo, ale to rozhodně nebyl jeho případ), která železnici shazuje. Rovněž jsem se ptal, zda by k textu o autobusech SA dal ilustrační fotku autobusu této společnosti stojícího v zácpě na dálnici. Odpovědi se mi nedostalo.

+7/−1
9.2.2015 9:44

J16a29n 25S19ů47r82a 4335223953412

Nemáte zac.než me budete obviňovat, najděte si,za jaké skupiny cestujících se platí kompenzaci.

+1/−1
9.2.2015 13:31

Z94d27e29n57e56k 38Š60i53t41i10n93a 2373958260445

To je názor koho ? Opět nějaký písálek, který jezdí autem a dráhu zná z novin ?

+1/−1
8.2.2015 23:57

J12a34n 44K53o91b98ě47r88s67k30ý 1720696641253

Je to názor pisálka, který do nekonečna obhajuje Regiojet. I přesto, že jeho služby a vozy jsou naprosto srovnatelné s ČD a jezdí věčně zpožděný. Nehledě na ty grafy, které jsou naprosto zavádějící a srovnávají jabka s hruškami. Zase je to postavené na tom , aby ČD z toho vyšly zase špatně. Sůro ze začátku ty články s nápadně žlutým podtextem byli komické, teď už je to vážně trapné!!!RvRv

+6/−2
9.2.2015 0:44

D91a89n72i96e17l 86S76c40h81n24i78t82z38e45r 5441354771336

mám úplně jinou zkušenost

+1/−1
9.2.2015 9:35

J97a74n 45S57ů88r68a 4135423573382

Děkuji za váš neutuchající zájem o moji práci.

0/0
9.2.2015 13:32

K60r37y82š67t95o38f 49L19a31n40í87k 1399670705525

blby je, ze i kdyz chce clovek jezdit s CD a poridi si IN100 s doplatkem do 1.tridy, stejne musi v Pendolinu platit mistenku a to i do 2.tridy. pravda, za CD Body ziskane pri nakupu aplikace IN100 si muze posleze poridit 12 mistenek do 2.tridy Pendolina zdarma :-)

+2/0
8.2.2015 23:05

R29o74m19a69n 11P53o42l52á49č71e89k 5786439115

Je to hodně o tom kam jezdíte. Jakmile to vede za Prahu a nebo Ovu, tak to bude s IN100 asi výhodnější ne?

+2/0
8.2.2015 23:14

K14r92y74š38t48o78f 53L41a20n86í98k 1949350145465

moc daleko to z ostravy neni, takze to nehraje az takovou roli. vyhovovalo mi, ze i v exponovanych casech je 1.trida relativne volna a hlavne ze clovek neni vazany na konkretni spoj. u soukromych dopravcu sice muzete doklad stornovat, jenze za stejnou cenu uz na stejny den nekoupite a dejme tomu v nedeli ci patek uz nekoupite vubec. a provozovat harakiri s nakupem treba tri spoju za sebou a naslednym stornem tech nevyuzitych se vam kazdy tyden nechce.

taky je fajn, ze se s IN100 nemusite starat o jizdenky ci mistenky, proste prijdete a jedete, pokud ovsem nechcete pouzit Pendolin0 a to je jedina vec, ktera mi na tom vadi, v prvni tride vysoka cena mistenky a ve druhe musite platit taky.

+2/0
9.2.2015 0:01
Foto

D45a67g17m73a15r 68K92l93e71i55b83e28r83o43v95á 3167585167180

Když už jedu vlakem,tak buď RJ nebo Pendolinem.Cenově mne to s dětmi i psem vyjde stejně a komfort je mnohem lepší. S ČD jsem jela naposledy před dvěmi lety trasa..Litoměřice Kolín,Ostrava a zpět...nazpět,ač jsme měli místenky,jsme stáli narvaní v uličce 4 hodinya k místu se nedostali až do Kolína. Už nikdy více.

+1/−4
8.2.2015 22:28

P26e47t22r 10N29o91v97o87t63n32y 3699162289382

Se psem RJ? A pendolino není ČD?

+4/0
8.2.2015 23:00

R15a14d13e82k 15J37a41n20a97t12a 9825636604692

Taky jsem slyšel, že Pendolíno mnozí laici nepovažují za ČD. A někteří dokonce považují Regionovu za Regiojet :-)

Marketing je mocný.

+3/0
8.2.2015 23:05
Foto

D96a24g79m50a88r 27K86l98e32i67b87e81r17o79v39á 3717115497650

nebojte, regionova nám jezdí kapinku jinde...:-)

0/0
8.2.2015 23:08
Foto

D88a78g38m91a33r 53K78l75e16i48b19e27r64o40v38á 3897485517290

Pendolino je ČD,ale na kapinku jiné úrovni,než klasickRJ i Pendo  přepravuje i psy.

+1/−1
8.2.2015 23:08
Foto

D27a11g51m15a80r 45K93l32e30i61b79e36r11o42v97á 3707895687320

mělo tam být na jiné úrovni,než klasické rychlíky ČD

0/0
8.2.2015 23:12

R56o95m19a50n 79P60o22l50á32č50e77k 5886909295

Paní by si tu pohádku měla naučit lépe ;-D

+3/−1
8.2.2015 23:12
Foto

D81a32g63m47a72r 57K56l38e30i57b23e35r21o18v83á 3667685477310

o jaké mluvíte? Ačkoliv ČD,tak mezi pendolinem a klasickým rychlíkem je hodně velký rozdíl...proto je srovnávám .

0/0
8.2.2015 23:14

R26o93m32a17n 59P70o54l67á94č71e80k 5516719885

To je celkem očekávatelné ;-) Pendolino je SC (reálně IC) a R je vždy rozdíl ;-)

+1/0
8.2.2015 23:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.