Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestující mezi Prahou a Ostravou přecházejí od ČD k soukromníkům

Přes 88 milionů korun zaplatil loni stát třem dopravcům přetahujícím se o zákazníky na trati mezi Prahou a Ostravou za státem nařízené slevy studentům, postiženým či dětem do šesti let. Českým drahám značně poklesly platby, zatímco soukromí dopravci RegioJet a Leo Express si polepšili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a61r97o37s29l70a73v 92K49o90m33o50ň 1840614194961

pokud jsem pochopil správně šlánek, tak vlastně tu je jen uvedeno, že stát přispívá na nařízené slevy více soukromníkům a že jim posiluje přeprava dotačních cestujících. Předpokládm, že to bude 95% studentský doplatek. Děti do 6 let a ZTP bude ve valné menšině. To ale neznamená, že s ČD nikdo nejezdí. Prostě jen nepřepravují cestující s nařízenou slevou, takže zbytek cestujících beze slev. Takže článek i nadpis velmi tendenční, pane Sůra. Sice cestujících asi obecně přibývá, když RegioJet přidal vozy a má to asi využité, když je tam nechává. Na druhou stranu stojí toto stát velmi mnoho peněz než předtím a kvalitu mohl stát požadovat sám, a taky zaplatit. Což v minulosti nedělal a teď se jen bohužel bere důsledek. Zaostalé vozy a nebo málo peněz na opravy. Větší výběr určitě nepomol zmenšit množství aut, studenti nejezdili autem, když vzrostla částka na nařízené slevy.

+6/−1
9.2.2015 19:16

T30o83m 54J11u75r47e17č74k64a 6845602725105

Naopak, RJ v poslední době soupravy i zkracoval. Dříve tolik proklamované desetivozové soupravy jsou dnes spíš výjimkou a i soupravy co dříve jezdily s 7-8 vozy dnes jezdí o 1-2 vozy kratší. Holt trh se již asi rozdělil a RJ zjistil, že přidáním dalších vozů už další cestující nezíská.

0/0
15.2.2015 22:11

K30a23r96e48l 71N89o91v84á53č53e63k 5801615739976

Jaktože ty dotace za studenty tolikrát vzrostly 8-o? Těžko jezdilo tak moc studentů radši autem než vlakem. V tom bude nějaký podraz.

+4/−1
9.2.2015 15:03

P56e44t51r 93N83e59u69w13i70r90t69h 2887533325724

Přečtěte si článek pořádně a pak kydejte nesmysly.... Na dotovaných tratích jsou kompenzace zahrnuté v dotované prokazatelné ztrátě. Dřív stát doplácel ČD peníze podle vzorce Dotace=Náklady-Tržby+přiměřený zisk nehledě na studenty jejichž ceny byly zahrnuté v tržbách. Teď na nedotované trati hradí stát za každého studenta nařízených 25% z plné ceny, nehledně na zisk nebo ztrátu dopravců!!!

+3/0
9.2.2015 16:24

P44e20t11r 92N28e77u36w11i22r71t27h 2217753405894

Přečtěte si článek pořádně a pak kydejte nesmysly.... Na dotovaných tratích jsou kompenzace zahrnuté v dotované prokazatelné ztrátě. Dřív stát doplácel ČD peníze podle vzorce Dotace=Náklady-Tržby+přiměřený zisk nehledě na studenty jejichž ceny byly zahrnuté v tržbách. Teď na nedotované trati hradí stát za každého studenta nařízených 25% z plné ceny, nehledně na zisk nebo ztrátu dopravců!!!

0/0
9.2.2015 16:24

R29a23d72e18k 27J29a43n65a87t49a 9595196354572

Studentů jezdí stále stejně. Ale u komerčních spojů se kompenzace vyplácejí, u nekomerčních ne. A od roku 2012 jsou všechny denní vlaky Praha-Ostrava komerční.

+1/0
9.2.2015 23:14

Š12t10e47f61a79n 19F53r79i68č54a 7302308433396

Soukromí dopravci nejsou zajímaví. Nejrychlejší je pendolino ČD a díky naklápění vozové skříně je i nejpohodlnější. Leova tramvaj je nepohodlná, Jančurovy vagóny jsou z 30 let starého repasovaného šrotu. Jedině u ČD může člověk přijít, koupit si jízdenku a okamžitě cestovat. U těch dalších dvou se musí rozhodnout dlouho předem kvůli rezervaci místa, což je pro lidi, kteří nejsou pány svého času, neoperativní. Vhodné leda pro študenta, který ví, že mu výuka končí v konkrétní den a v konkrétní dobu. A ještě k tomu článku, abychom si uvědomili jeho směšnost a pitoresknost. Česká republika má 78 866 km2. V České republice je celkem 2832 železničních stanic a zastávek. Tak trochu si kladu otázku, co důležitého nám autor chtěl vlastně sdělit.Rv

+6/−2
9.2.2015 11:40

J32a66n 47S93ů72r80a 4705553253452

Proč si stejný šrot kupují České dráhy a chlubí se tím?

+2/−4
9.2.2015 13:34

J15a53n 11K53o23b52ě68r67s10k52ý 1200706791583

České dráhy se tím nechlubí, jediný kdo se těmi vagóny pořád chlubí je Jančura. U ČD máte navíc v celé soupravě na výběr i z jiných vozů, např. Bmpee, ale chápu, že svézt se někdy EC a objektivně soupravu porovnat, je pod vaší úroveň.

+2/−2
9.2.2015 13:53

J95a30n 46S49ů54r28a 4875963843132

http://ekonomika.idnes.cz/drahy-koupily-v-rakousku-50-dalsich-ojetych-vozu-ftq-/eko-doprava.aspx?c=A141220_104541_eko-doprava_suj

jistě, nechlubí, záměrně o tom mlčí a nikde o tom nepíší:)

+3/0
9.2.2015 13:56

J43a30n 11K65o46b54ě85r55s84k12ý 1560356181983

;-D Jeden článek proti asi tak už minimálně dvaceti od Regiojetu, kde se pan Jančura chlubí, jak jsou ty ojeté vozy pro nás strašně moderní ;-D Kde vůbec skončil projekt High jet ? Těch 8 nádherných tříd ;-D;-D;-D jen na papíře. Pro mě je pan Jančura slibotechna nic víc. Dokládají to i ty výběrové řízení o které hrozně stál a z kterých vyucoval. Ale kdo nechce, nevidí, a bude pana žlutého obhajovat až do konce světa;-)

+3/−1
9.2.2015 14:06

J66a25n 85S61ů29r89a 4295603863882

Dejte si někdy tu práci a sečtěte si ty texty, co jsem napsal o modernizaci vozového parku ČD. Tím debatu s Vámi končím, přeji mnoho úspěchů v životě.

+1/−1
9.2.2015 14:08

L96a51d43i31s10l96a56v 17P67a96s19t91o50r12e31k 1543667638855

Ten článek jsi Sůro psal ty. Kde v té citaci mluvčího vidíš nějaké chlubení?

+2/0
9.2.2015 15:51

P76e12t69r 21N46e81u39w42i36r76t94h 2837813435224

Vozy Bmpee jsou taky po rekonstrukci a jsou přes 30 let staré. Vozy Bpee a Bee co jezdí taky na EC jsou ještě starší, taky repasy a rekonstrukce. Rakouské vozy co má Jančura doteď jezdí i v Rakousku na EC/IC a hlavně mají lepší podvozky na 200km/h. Když vezmu třeba vozy ČD Bee a Bpee, tak ty při rychlosti 160km/h mají často fakt hrozné jízdní vlastnosti..

+1/−1
9.2.2015 16:18

P68e93t20r 64N54e86u54w48i66r21t88h 2747743825394

Vozy Bmpee jsou taky po rekonstrukci a jsou přes 30 let staré. Vozy Bpee a Bee co jezdí taky na EC jsou ještě starší, taky repasy a rekonstrukce. Rakouské vozy co má Jančura doteď jezdí i v Rakousku na EC/IC a hlavně mají lepší podvozky na 200km/h. Když vezmu třeba vozy ČD Bee a Bpee, tak ty při rychlosti 160km/h mají často fakt hrozné jízdní vlastnosti..

0/0
9.2.2015 16:18

Š73t33e64f74a19n 85F36r39i95č48a 7702648293406

Ale no tak. Nevím co chcete slyšet. ČD jsou síťový dopravce a nakupují a udržují vozový park v řádově jiných objemech. Určitě nediverzifikují svoje nákupy, aby soupeřili s malými neznačkovými linkovými dopravci bez tradice. O nichž je známo nanejvýš to, že hospodaří velice krátce, a - dle údajů z rozvahy - téměř výhradně jen s cizími zdroji. Jen bych připomenul, že ČD kontinuálně navazují na své právní předchůdce, a jejich tradice je více než 170 letá.

+2/−2
9.2.2015 13:57

J72a22n 36S57ů38r43a 4365443123192

Mluvíte o tom, že RJ jezdí se šrotem. Naprosto identické vozy koupily před dvěma měsíci České dráhy. Tradice je hezká věc. Zeptejte se třeba ve Swissair, Malévu či Sabeně, jak se jim s tradicí žilo.Zvláště, když je  ve firmě silná tradice neefektivního hospodaření.

+2/0
9.2.2015 13:58

Š97t32e63f12a10n 56F17r64i58č95a 7122708293176

Tak to je normální, že žádná firma není věčná. Jako žurnalista si můžete témata vybírat dle libosti. Ale v zásadě se pokoušíte srovnávat firmy velikosti komára a velblouda, jejichž trhy jsou zcela odlišné. To je od počátku nesmysl.

+3/0
9.2.2015 14:14

J34a35n 41K63o23b25ě82r32s35k17ý 1930976611263

Pane Fričo, asi nemá cenu se s panem Sůrou vůbec bavit. Není ani schopen připustit, že by pan žlutý někdy neudělal žádnou chybu;-D;-D ani že ČD jsou schopny nabízet nějaký dobrý produkt za dobré peníze (Railjet, Pendolino). Ale faktem zůstává, že Regiojet obsluhuje slovy jednu jedinou trať. Jančura sice tlachá o zájmu provozovat regionální dopravu, ale ze všech výběrových řízení zatím vycouval což jeho skutečný zájem opravdu dokazuje. A není žádným tajemstvím, že pan Jančura dotuje z vydělavajících autobusů naopak prodělávající vlaky a taxíky. ;-D

+4/−3
9.2.2015 14:16

J45a48n 12S39ů31r55a 4765863323332

Regiojet byl vyhlášen vítězem soutěže na provozování rychlíků na tratti Ostrava - Krnov - Olomouc. Dosud byly v ČR vypsány od roku 2009 i s touto zrušenou soutěží celkem tři soutěže na provoz vlaků (ještě jizerskohorská železnice a jihočeské lokálky) v závazku veřejné služby, čtvrtá byla vyhlášena minulý týden. Zbytek s výjimkou několika tratí GWTR zazděn na deset let smlouvami uzavřenými s ČD. Tolik k faktům pana Koběrského.

+1/−1
9.2.2015 16:33

L39u48k41á16š 15S32v38a12č92i29n33a 9122122722301

Ceke drahy ci Regio Jet - ok, LeoExpress - hruza!

Tak malo mista ve vlaku LE, to je bes!

+5/0
9.2.2015 10:53

P85a35v75e95l 55M18a12t94o90u28š20e93k 5710497738404

Typická ukázka manipulativního titulku. I kdyby to nebyla pravda, spousta cestujících, kteří mezi Prahou a Ostravou hodlají cestovat, upřednostní soukromého dopravce, protože se jí tento titulek dostane do povědomí (aniž by znali skutečný obsah příspěvku). Takto novináři ovlivňují názory a rozhodování lidí ve všech oblastech.

+9/−3
9.2.2015 9:35

J47a13n 17S34ů73r83a 4765263123782

Myslím, že máme inteligentní čtenáře, kteří se nerozhodují podle titulku,ale nabízených služeb

+2/0
9.2.2015 13:28

M91a15r42e91k 43V46y39m19a44z29a10l 5898766252370

Dobrý den pane Sůro, máme jak píšete inteligentní čtenáře, tak je ještě více popoženeme tam, kam si přejete, že ano? ;-D Vaše odpověď panu Matouškovi je opravdu hodná profesionálního novináře....R^

+3/−2
9.2.2015 14:22

P53a50v87e94l 38M65a61t29o88u85š97e93k 5470557128584

Vy coby novinář jistě moc dobře víte, jak lze ovládat myšlení mas. Je třeba vycházet z toho, že cca polovina čtenářů má inteligenci podprůměrnou. A na ty takové titulky zpravidla působí. A samozřejmě nejen na ně. Rovněž působí na lidi, kteří jsou z nějakého důvodu příliš (možná i průměrně) důvěřiví. Lidí jako jsem já, o nichž si troufnu tvrdit, že na ně reklama a propaganda takřka nepůsobí, je dost málo (nečumí na televizi, na ignoraci reklam mají léty vytříbený grif, netrápí se tím, co mají druzí apod.).

+1/0
9.2.2015 16:28

J58a93n 75S26ů95r61a 4975833723632

Znovu opakuji: naši čtenáři jsou inteligentní. Ti méně inteligentní mají spoustu jiných serverů, kde dostávají svoji duchovní potravu.

+1/−1
9.2.2015 16:29

P62a14v53e39l 56M35a91t96o29u42š87e30k 5720237398854

Hádat se s vámi nebudu, ale když někdy čtu příspěvky v diskusích, tak si tím nejsem úplně jist. Navíc ovlivňovat se nechají i relativně inteligentní lidé, často z pohodlnosti nebo z přílišné důvěřivosti.

+2/0
9.2.2015 17:11

J53a16n 44H51e90l62l42e70r 9518945116

jezdim do ostravy parkrat za rok. zacal jsem pendolinem a presel na leo express.

obhajci CD se muzou snazit jak chteji, ale je to nesrovnatelny

takze at jezdi s CD kdo chce, neberu mu to.

zrusit dotace vsem dopravcum, at se nikdo nemuze rozcilovat, ze nekterej soukromnik jezdi za statni penize

0/−3
9.2.2015 8:43

J97a40n 91K51o14b32ě74r13s57k74ý 1580386721123

Nechápu co vám na Pendolinu vadí. Navíc Leo express je ze všech nejhorší. Tak málo místa v Economy jsem v životě ještě ve vlaku neviděl. Nemluvě o 3 toaletách na celý vlak. Navíc je to vozidlo určené pro regionální dopravu a ne na dálkové trasy.  Navíc dotace na téhle trati už dávno nejsou, jenom na nějakých rychlících, které obsluhují stanice, kde konkurence nezastavuje (Červenka, Mohelnice). Dle mého je Pendolino naprosto srovnatelný jak s LE tak s RJ.

+4/0
9.2.2015 11:38

Š50t35e68f69a37n 30F61r86i20č18a 7912488313726

Tou poslední větou jste mne docela pobavil. Ale budiž, proti gustu žádný dišputát. Já dávám přednost vlaku, který vyjede z Ostravy Svinova ve 4:22 a v 7:21 je v Praze hl.n. Myslím, že se oproti jiným nejmenovaným dopravcům jedná o podstatně rychlejší spojení i podstatně pohodlnější cestování.

0/0
9.2.2015 11:56

M98a71r81t87i61n 34N92o65v37o90t83n97ý 3976206811204

áíiíáoioyáýéíiuiuiáuiuááhuáuíuáyyu

0/−2
9.2.2015 7:42

V93l76a71s49t49i37m72i11l 23W73a48i21c 8290833597647

Další Sůrova manipulace, aneb každý den jeden článek na téma "vychvalujeme RegioJet". Jak si, autore, vůbec můžete dovolit extrapolovat zákaznické chování jednoho relativně úzce vymezeného tržního segmentu na ostatní? Bezva, mladí frikulíni jezdí rádi s Jančurou. Co to vypadá o celkové statistice cestujících na trati? Moment... Zhola nic. Díky za článek.

+7/−4
9.2.2015 0:16

P10a11v13e84l 92M70a76t47o19u84š97e77k 5850387328514

Když psal tento autor o změnách jízdního řádu na železnici, jako ilustrační fotku připojil v té době již neaktuální snímek odjezdové tabule (zřejmě z prvních prosincových dnů), na které bylo několik ČD vlaků pod sebou s trojciferným zpožděním. Takto u nás vypadá v podání p. Sůry "seriozní" informace o železniční dopravě. V diskusi pod článkem, do byl které p. Sůra rovněž zapojen, jsem se ho ptal, zda již někdy někde viděl u článku, který má objektivně informovat o železnici, podobnou fotografii (samozřejmě tím nemyslím u článku, který se přímo zabývá kalamitou a kde má taková fotka své místo, ale to rozhodně nebyl jeho případ), která železnici shazuje. Rovněž jsem se ptal, zda by k textu o autobusech SA dal ilustrační fotku autobusu této společnosti stojícího v zácpě na dálnici. Odpovědi se mi nedostalo.

+7/−1
9.2.2015 9:44

J15a10n 23S24ů75r81a 4325713983802

Nemáte zac.než me budete obviňovat, najděte si,za jaké skupiny cestujících se platí kompenzaci.

+1/−1
9.2.2015 13:31

Z73d86e85n80e46k 53Š40i28t96i95n16a 2953278330105

To je názor koho ? Opět nějaký písálek, který jezdí autem a dráhu zná z novin ?

+1/−1
8.2.2015 23:57

J33a39n 64K39o93b25ě83r51s96k16ý 1290696451873

Je to názor pisálka, který do nekonečna obhajuje Regiojet. I přesto, že jeho služby a vozy jsou naprosto srovnatelné s ČD a jezdí věčně zpožděný. Nehledě na ty grafy, které jsou naprosto zavádějící a srovnávají jabka s hruškami. Zase je to postavené na tom , aby ČD z toho vyšly zase špatně. Sůro ze začátku ty články s nápadně žlutým podtextem byli komické, teď už je to vážně trapné!!!RvRv

+6/−2
9.2.2015 0:44

D28a78n41i85e22l 95S88c61h37n47i53t46z66e40r 5351444181816

mám úplně jinou zkušenost

+1/−1
9.2.2015 9:35

J88a24n 52S51ů66r41a 4145643883452

Děkuji za váš neutuchající zájem o moji práci.

0/0
9.2.2015 13:32

K87r74y26š82t94o39f 78L27a74n19í15k 1379200705125

blby je, ze i kdyz chce clovek jezdit s CD a poridi si IN100 s doplatkem do 1.tridy, stejne musi v Pendolinu platit mistenku a to i do 2.tridy. pravda, za CD Body ziskane pri nakupu aplikace IN100 si muze posleze poridit 12 mistenek do 2.tridy Pendolina zdarma :-)

+2/0
8.2.2015 23:05

R26o84m57a57n 53P25o61l96á46č79e31k 5456769215

Je to hodně o tom kam jezdíte. Jakmile to vede za Prahu a nebo Ovu, tak to bude s IN100 asi výhodnější ne?

+2/0
8.2.2015 23:14

K98r81y56š16t53o72f 62L31a69n51í36k 1619180695985

moc daleko to z ostravy neni, takze to nehraje az takovou roli. vyhovovalo mi, ze i v exponovanych casech je 1.trida relativne volna a hlavne ze clovek neni vazany na konkretni spoj. u soukromych dopravcu sice muzete doklad stornovat, jenze za stejnou cenu uz na stejny den nekoupite a dejme tomu v nedeli ci patek uz nekoupite vubec. a provozovat harakiri s nakupem treba tri spoju za sebou a naslednym stornem tech nevyuzitych se vam kazdy tyden nechce.

taky je fajn, ze se s IN100 nemusite starat o jizdenky ci mistenky, proste prijdete a jedete, pokud ovsem nechcete pouzit Pendolin0 a to je jedina vec, ktera mi na tom vadi, v prvni tride vysoka cena mistenky a ve druhe musite platit taky.

+2/0
9.2.2015 0:01
Foto

D76a61g13m80a48r 50K56l56e16i45b29e36r76o78v12á 3737925117150

Když už jedu vlakem,tak buď RJ nebo Pendolinem.Cenově mne to s dětmi i psem vyjde stejně a komfort je mnohem lepší. S ČD jsem jela naposledy před dvěmi lety trasa..Litoměřice Kolín,Ostrava a zpět...nazpět,ač jsme měli místenky,jsme stáli narvaní v uličce 4 hodinya k místu se nedostali až do Kolína. Už nikdy více.

+1/−4
8.2.2015 22:28

P74e37t57r 30N65o97v48o94t24n15y 3319902179912

Se psem RJ? A pendolino není ČD?

+4/0
8.2.2015 23:00

R97a69d28e27k 64J37a70n52a35t49a 9695346464852

Taky jsem slyšel, že Pendolíno mnozí laici nepovažují za ČD. A někteří dokonce považují Regionovu za Regiojet :-)

Marketing je mocný.

+3/0
8.2.2015 23:05
Foto

D51a66g77m42a60r 12K93l70e28i40b47e81r10o55v41á 3507845547210

nebojte, regionova nám jezdí kapinku jinde...:-)

0/0
8.2.2015 23:08
Foto

D44a77g19m83a55r 38K72l44e32i12b18e59r40o60v62á 3527565367870

Pendolino je ČD,ale na kapinku jiné úrovni,než klasickRJ i Pendo  přepravuje i psy.

+1/−1
8.2.2015 23:08
Foto

D40a15g96m36a50r 86K79l81e37i25b20e83r63o25v23á 3117175427820

mělo tam být na jiné úrovni,než klasické rychlíky ČD

0/0
8.2.2015 23:12

R32o14m86a67n 71P68o20l79á16č31e46k 5126839235

Paní by si tu pohádku měla naučit lépe ;-D

+3/−1
8.2.2015 23:12
Foto

D96a24g16m46a51r 68K95l75e55i45b28e21r28o53v44á 3277585557200

o jaké mluvíte? Ačkoliv ČD,tak mezi pendolinem a klasickým rychlíkem je hodně velký rozdíl...proto je srovnávám .

0/0
8.2.2015 23:14

R73o14m82a52n 47P35o67l40á16č72e60k 5906229365

To je celkem očekávatelné ;-) Pendolino je SC (reálně IC) a R je vždy rozdíl ;-)

+1/0
8.2.2015 23:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.