Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestující mezi Prahou a Ostravou přecházejí od ČD k soukromníkům

Přes 88 milionů korun zaplatil loni stát třem dopravcům přetahujícím se o zákazníky na trati mezi Prahou a Ostravou za státem nařízené slevy studentům, postiženým či dětem do šesti let. Českým drahám značně poklesly platby, zatímco soukromí dopravci RegioJet a Leo Express si polepšili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a26r76o22s68l27a47v 47K56o19m94o22ň 1900224384701

pokud jsem pochopil správně šlánek, tak vlastně tu je jen uvedeno, že stát přispívá na nařízené slevy více soukromníkům a že jim posiluje přeprava dotačních cestujících. Předpokládm, že to bude 95% studentský doplatek. Děti do 6 let a ZTP bude ve valné menšině. To ale neznamená, že s ČD nikdo nejezdí. Prostě jen nepřepravují cestující s nařízenou slevou, takže zbytek cestujících beze slev. Takže článek i nadpis velmi tendenční, pane Sůra. Sice cestujících asi obecně přibývá, když RegioJet přidal vozy a má to asi využité, když je tam nechává. Na druhou stranu stojí toto stát velmi mnoho peněz než předtím a kvalitu mohl stát požadovat sám, a taky zaplatit. Což v minulosti nedělal a teď se jen bohužel bere důsledek. Zaostalé vozy a nebo málo peněz na opravy. Větší výběr určitě nepomol zmenšit množství aut, studenti nejezdili autem, když vzrostla částka na nařízené slevy.

+6/−1
9.2.2015 19:16

T42o26m 36J62u28r11e65č62k79a 6635682375155

Naopak, RJ v poslední době soupravy i zkracoval. Dříve tolik proklamované desetivozové soupravy jsou dnes spíš výjimkou a i soupravy co dříve jezdily s 7-8 vozy dnes jezdí o 1-2 vozy kratší. Holt trh se již asi rozdělil a RJ zjistil, že přidáním dalších vozů už další cestující nezíská.

0/0
15.2.2015 22:11

K69a58r13e63l 36N47o85v73á39č85e36k 5621705529786

Jaktože ty dotace za studenty tolikrát vzrostly 8-o? Těžko jezdilo tak moc studentů radši autem než vlakem. V tom bude nějaký podraz.

+4/−1
9.2.2015 15:03

P16e64t56r 14N39e87u64w79i98r65t17h 2177253215594

Přečtěte si článek pořádně a pak kydejte nesmysly.... Na dotovaných tratích jsou kompenzace zahrnuté v dotované prokazatelné ztrátě. Dřív stát doplácel ČD peníze podle vzorce Dotace=Náklady-Tržby+přiměřený zisk nehledě na studenty jejichž ceny byly zahrnuté v tržbách. Teď na nedotované trati hradí stát za každého studenta nařízených 25% z plné ceny, nehledně na zisk nebo ztrátu dopravců!!!

+3/0
9.2.2015 16:24

P88e62t77r 19N50e49u45w18i37r84t90h 2837683855494

Přečtěte si článek pořádně a pak kydejte nesmysly.... Na dotovaných tratích jsou kompenzace zahrnuté v dotované prokazatelné ztrátě. Dřív stát doplácel ČD peníze podle vzorce Dotace=Náklady-Tržby+přiměřený zisk nehledě na studenty jejichž ceny byly zahrnuté v tržbách. Teď na nedotované trati hradí stát za každého studenta nařízených 25% z plné ceny, nehledně na zisk nebo ztrátu dopravců!!!

0/0
9.2.2015 16:24

R35a65d39e22k 82J73a98n21a33t74a 9805926324632

Studentů jezdí stále stejně. Ale u komerčních spojů se kompenzace vyplácejí, u nekomerčních ne. A od roku 2012 jsou všechny denní vlaky Praha-Ostrava komerční.

+1/0
9.2.2015 23:14

Š70t39e78f57a28n 36F47r98i91č42a 7382658283486

Soukromí dopravci nejsou zajímaví. Nejrychlejší je pendolino ČD a díky naklápění vozové skříně je i nejpohodlnější. Leova tramvaj je nepohodlná, Jančurovy vagóny jsou z 30 let starého repasovaného šrotu. Jedině u ČD může člověk přijít, koupit si jízdenku a okamžitě cestovat. U těch dalších dvou se musí rozhodnout dlouho předem kvůli rezervaci místa, což je pro lidi, kteří nejsou pány svého času, neoperativní. Vhodné leda pro študenta, který ví, že mu výuka končí v konkrétní den a v konkrétní dobu. A ještě k tomu článku, abychom si uvědomili jeho směšnost a pitoresknost. Česká republika má 78 866 km2. V České republice je celkem 2832 železničních stanic a zastávek. Tak trochu si kladu otázku, co důležitého nám autor chtěl vlastně sdělit.Rv

+6/−2
9.2.2015 11:40

J75a53n 95S80ů21r23a 4265813513842

Proč si stejný šrot kupují České dráhy a chlubí se tím?

+2/−4
9.2.2015 13:34

J98a76n 25K63o66b84ě74r67s52k85ý 1720246611143

České dráhy se tím nechlubí, jediný kdo se těmi vagóny pořád chlubí je Jančura. U ČD máte navíc v celé soupravě na výběr i z jiných vozů, např. Bmpee, ale chápu, že svézt se někdy EC a objektivně soupravu porovnat, je pod vaší úroveň.

+2/−2
9.2.2015 13:53

J20a66n 23S87ů65r47a 4795543173802

http://ekonomika.idnes.cz/drahy-koupily-v-rakousku-50-dalsich-ojetych-vozu-ftq-/eko-doprava.aspx?c=A141220_104541_eko-doprava_suj

jistě, nechlubí, záměrně o tom mlčí a nikde o tom nepíší:)

+3/0
9.2.2015 13:56

J72a56n 31K83o21b21ě50r54s57k37ý 1720296591313

;-D Jeden článek proti asi tak už minimálně dvaceti od Regiojetu, kde se pan Jančura chlubí, jak jsou ty ojeté vozy pro nás strašně moderní ;-D Kde vůbec skončil projekt High jet ? Těch 8 nádherných tříd ;-D;-D;-D jen na papíře. Pro mě je pan Jančura slibotechna nic víc. Dokládají to i ty výběrové řízení o které hrozně stál a z kterých vyucoval. Ale kdo nechce, nevidí, a bude pana žlutého obhajovat až do konce světa;-)

+3/−1
9.2.2015 14:06

J44a34n 56S62ů96r74a 4615133393442

Dejte si někdy tu práci a sečtěte si ty texty, co jsem napsal o modernizaci vozového parku ČD. Tím debatu s Vámi končím, přeji mnoho úspěchů v životě.

+1/−1
9.2.2015 14:08

L75a10d55i12s92l84a47v 29P31a17s82t93o38r53e83k 1403737318695

Ten článek jsi Sůro psal ty. Kde v té citaci mluvčího vidíš nějaké chlubení?

+2/0
9.2.2015 15:51

P13e76t47r 47N63e65u31w22i32r90t20h 2157203535904

Vozy Bmpee jsou taky po rekonstrukci a jsou přes 30 let staré. Vozy Bpee a Bee co jezdí taky na EC jsou ještě starší, taky repasy a rekonstrukce. Rakouské vozy co má Jančura doteď jezdí i v Rakousku na EC/IC a hlavně mají lepší podvozky na 200km/h. Když vezmu třeba vozy ČD Bee a Bpee, tak ty při rychlosti 160km/h mají často fakt hrozné jízdní vlastnosti..

+1/−1
9.2.2015 16:18

P49e44t21r 93N51e63u52w35i10r37t23h 2617403285194

Vozy Bmpee jsou taky po rekonstrukci a jsou přes 30 let staré. Vozy Bpee a Bee co jezdí taky na EC jsou ještě starší, taky repasy a rekonstrukce. Rakouské vozy co má Jančura doteď jezdí i v Rakousku na EC/IC a hlavně mají lepší podvozky na 200km/h. Když vezmu třeba vozy ČD Bee a Bpee, tak ty při rychlosti 160km/h mají často fakt hrozné jízdní vlastnosti..

0/0
9.2.2015 16:18

Š23t44e86f80a68n 40F98r61i17č48a 7362628343956

Ale no tak. Nevím co chcete slyšet. ČD jsou síťový dopravce a nakupují a udržují vozový park v řádově jiných objemech. Určitě nediverzifikují svoje nákupy, aby soupeřili s malými neznačkovými linkovými dopravci bez tradice. O nichž je známo nanejvýš to, že hospodaří velice krátce, a - dle údajů z rozvahy - téměř výhradně jen s cizími zdroji. Jen bych připomenul, že ČD kontinuálně navazují na své právní předchůdce, a jejich tradice je více než 170 letá.

+2/−2
9.2.2015 13:57

J40a96n 77S83ů84r61a 4435943623362

Mluvíte o tom, že RJ jezdí se šrotem. Naprosto identické vozy koupily před dvěma měsíci České dráhy. Tradice je hezká věc. Zeptejte se třeba ve Swissair, Malévu či Sabeně, jak se jim s tradicí žilo.Zvláště, když je  ve firmě silná tradice neefektivního hospodaření.

+2/0
9.2.2015 13:58

Š28t49e34f22a47n 35F51r68i81č13a 7812968703326

Tak to je normální, že žádná firma není věčná. Jako žurnalista si můžete témata vybírat dle libosti. Ale v zásadě se pokoušíte srovnávat firmy velikosti komára a velblouda, jejichž trhy jsou zcela odlišné. To je od počátku nesmysl.

+3/0
9.2.2015 14:14

J71a32n 18K45o58b86ě12r36s88k10ý 1130966261833

Pane Fričo, asi nemá cenu se s panem Sůrou vůbec bavit. Není ani schopen připustit, že by pan žlutý někdy neudělal žádnou chybu;-D;-D ani že ČD jsou schopny nabízet nějaký dobrý produkt za dobré peníze (Railjet, Pendolino). Ale faktem zůstává, že Regiojet obsluhuje slovy jednu jedinou trať. Jančura sice tlachá o zájmu provozovat regionální dopravu, ale ze všech výběrových řízení zatím vycouval což jeho skutečný zájem opravdu dokazuje. A není žádným tajemstvím, že pan Jančura dotuje z vydělavajících autobusů naopak prodělávající vlaky a taxíky. ;-D

+4/−3
9.2.2015 14:16

J55a43n 56S78ů48r33a 4535503903742

Regiojet byl vyhlášen vítězem soutěže na provozování rychlíků na tratti Ostrava - Krnov - Olomouc. Dosud byly v ČR vypsány od roku 2009 i s touto zrušenou soutěží celkem tři soutěže na provoz vlaků (ještě jizerskohorská železnice a jihočeské lokálky) v závazku veřejné služby, čtvrtá byla vyhlášena minulý týden. Zbytek s výjimkou několika tratí GWTR zazděn na deset let smlouvami uzavřenými s ČD. Tolik k faktům pana Koběrského.

+1/−1
9.2.2015 16:33

L49u68k23á83š 93S52v91a57č10i16n61a 9222392352591

Ceke drahy ci Regio Jet - ok, LeoExpress - hruza!

Tak malo mista ve vlaku LE, to je bes!

+5/0
9.2.2015 10:53

P14a49v25e22l 44M21a44t38o35u84š35e69k 5340277318974

Typická ukázka manipulativního titulku. I kdyby to nebyla pravda, spousta cestujících, kteří mezi Prahou a Ostravou hodlají cestovat, upřednostní soukromého dopravce, protože se jí tento titulek dostane do povědomí (aniž by znali skutečný obsah příspěvku). Takto novináři ovlivňují názory a rozhodování lidí ve všech oblastech.

+9/−3
9.2.2015 9:35

J27a80n 27S70ů18r27a 4885513943572

Myslím, že máme inteligentní čtenáře, kteří se nerozhodují podle titulku,ale nabízených služeb

+2/0
9.2.2015 13:28

M20a48r26e76k 93V30y27m53a88z29a14l 5348776392380

Dobrý den pane Sůro, máme jak píšete inteligentní čtenáře, tak je ještě více popoženeme tam, kam si přejete, že ano? ;-D Vaše odpověď panu Matouškovi je opravdu hodná profesionálního novináře....R^

+3/−2
9.2.2015 14:22

P34a83v58e19l 26M32a33t81o84u62š94e58k 5180877958324

Vy coby novinář jistě moc dobře víte, jak lze ovládat myšlení mas. Je třeba vycházet z toho, že cca polovina čtenářů má inteligenci podprůměrnou. A na ty takové titulky zpravidla působí. A samozřejmě nejen na ně. Rovněž působí na lidi, kteří jsou z nějakého důvodu příliš (možná i průměrně) důvěřiví. Lidí jako jsem já, o nichž si troufnu tvrdit, že na ně reklama a propaganda takřka nepůsobí, je dost málo (nečumí na televizi, na ignoraci reklam mají léty vytříbený grif, netrápí se tím, co mají druzí apod.).

+1/0
9.2.2015 16:28

J36a69n 49S62ů33r89a 4185173403492

Znovu opakuji: naši čtenáři jsou inteligentní. Ti méně inteligentní mají spoustu jiných serverů, kde dostávají svoji duchovní potravu.

+1/−1
9.2.2015 16:29

P17a73v42e78l 23M55a48t40o78u91š14e92k 5840407878244

Hádat se s vámi nebudu, ale když někdy čtu příspěvky v diskusích, tak si tím nejsem úplně jist. Navíc ovlivňovat se nechají i relativně inteligentní lidé, často z pohodlnosti nebo z přílišné důvěřivosti.

+2/0
9.2.2015 17:11

J44a91n 40H34e68l44l10e33r 9808965176

jezdim do ostravy parkrat za rok. zacal jsem pendolinem a presel na leo express.

obhajci CD se muzou snazit jak chteji, ale je to nesrovnatelny

takze at jezdi s CD kdo chce, neberu mu to.

zrusit dotace vsem dopravcum, at se nikdo nemuze rozcilovat, ze nekterej soukromnik jezdi za statni penize

0/−3
9.2.2015 8:43

J88a74n 10K93o50b11ě84r81s26k18ý 1510836811123

Nechápu co vám na Pendolinu vadí. Navíc Leo express je ze všech nejhorší. Tak málo místa v Economy jsem v životě ještě ve vlaku neviděl. Nemluvě o 3 toaletách na celý vlak. Navíc je to vozidlo určené pro regionální dopravu a ne na dálkové trasy.  Navíc dotace na téhle trati už dávno nejsou, jenom na nějakých rychlících, které obsluhují stanice, kde konkurence nezastavuje (Červenka, Mohelnice). Dle mého je Pendolino naprosto srovnatelný jak s LE tak s RJ.

+4/0
9.2.2015 11:38

Š68t56e26f39a32n 76F63r32i45č74a 7722258983246

Tou poslední větou jste mne docela pobavil. Ale budiž, proti gustu žádný dišputát. Já dávám přednost vlaku, který vyjede z Ostravy Svinova ve 4:22 a v 7:21 je v Praze hl.n. Myslím, že se oproti jiným nejmenovaným dopravcům jedná o podstatně rychlejší spojení i podstatně pohodlnější cestování.

0/0
9.2.2015 11:56

M48a38r42t55i41n 57N40o51v14o91t19n51ý 3836546151974

áíiíáoioyáýéíiuiuiáuiuááhuáuíuáyyu

0/−2
9.2.2015 7:42

V36l49a56s52t65i75m52i16l 51W74a39i34c 8520643297767

Další Sůrova manipulace, aneb každý den jeden článek na téma "vychvalujeme RegioJet". Jak si, autore, vůbec můžete dovolit extrapolovat zákaznické chování jednoho relativně úzce vymezeného tržního segmentu na ostatní? Bezva, mladí frikulíni jezdí rádi s Jančurou. Co to vypadá o celkové statistice cestujících na trati? Moment... Zhola nic. Díky za článek.

+7/−4
9.2.2015 0:16

P84a85v67e76l 78M19a38t50o53u37š15e22k 5470227358794

Když psal tento autor o změnách jízdního řádu na železnici, jako ilustrační fotku připojil v té době již neaktuální snímek odjezdové tabule (zřejmě z prvních prosincových dnů), na které bylo několik ČD vlaků pod sebou s trojciferným zpožděním. Takto u nás vypadá v podání p. Sůry "seriozní" informace o železniční dopravě. V diskusi pod článkem, do byl které p. Sůra rovněž zapojen, jsem se ho ptal, zda již někdy někde viděl u článku, který má objektivně informovat o železnici, podobnou fotografii (samozřejmě tím nemyslím u článku, který se přímo zabývá kalamitou a kde má taková fotka své místo, ale to rozhodně nebyl jeho případ), která železnici shazuje. Rovněž jsem se ptal, zda by k textu o autobusech SA dal ilustrační fotku autobusu této společnosti stojícího v zácpě na dálnici. Odpovědi se mi nedostalo.

+7/−1
9.2.2015 9:44

J76a39n 75S46ů74r52a 4715813623882

Nemáte zac.než me budete obviňovat, najděte si,za jaké skupiny cestujících se platí kompenzaci.

+1/−1
9.2.2015 13:31

Z48d88e82n11e26k 60Š37i89t74i98n68a 2473308560405

To je názor koho ? Opět nějaký písálek, který jezdí autem a dráhu zná z novin ?

+1/−1
8.2.2015 23:57

J11a21n 47K46o93b13ě61r14s54k74ý 1340526391193

Je to názor pisálka, který do nekonečna obhajuje Regiojet. I přesto, že jeho služby a vozy jsou naprosto srovnatelné s ČD a jezdí věčně zpožděný. Nehledě na ty grafy, které jsou naprosto zavádějící a srovnávají jabka s hruškami. Zase je to postavené na tom , aby ČD z toho vyšly zase špatně. Sůro ze začátku ty články s nápadně žlutým podtextem byli komické, teď už je to vážně trapné!!!RvRv

+6/−2
9.2.2015 0:44

D42a94n93i26e29l 88S60c70h36n88i60t20z32e60r 5791184911546

mám úplně jinou zkušenost

+1/−1
9.2.2015 9:35

J88a44n 33S69ů70r25a 4525533853302

Děkuji za váš neutuchající zájem o moji práci.

0/0
9.2.2015 13:32

K95r70y85š13t47o44f 88L35a51n36í40k 1209380505495

blby je, ze i kdyz chce clovek jezdit s CD a poridi si IN100 s doplatkem do 1.tridy, stejne musi v Pendolinu platit mistenku a to i do 2.tridy. pravda, za CD Body ziskane pri nakupu aplikace IN100 si muze posleze poridit 12 mistenek do 2.tridy Pendolina zdarma :-)

+2/0
8.2.2015 23:05

R20o56m43a92n 39P53o74l66á41č96e50k 5736189345

Je to hodně o tom kam jezdíte. Jakmile to vede za Prahu a nebo Ovu, tak to bude s IN100 asi výhodnější ne?

+2/0
8.2.2015 23:14

K33r10y76š44t74o50f 39L28a74n17í84k 1259900815495

moc daleko to z ostravy neni, takze to nehraje az takovou roli. vyhovovalo mi, ze i v exponovanych casech je 1.trida relativne volna a hlavne ze clovek neni vazany na konkretni spoj. u soukromych dopravcu sice muzete doklad stornovat, jenze za stejnou cenu uz na stejny den nekoupite a dejme tomu v nedeli ci patek uz nekoupite vubec. a provozovat harakiri s nakupem treba tri spoju za sebou a naslednym stornem tech nevyuzitych se vam kazdy tyden nechce.

taky je fajn, ze se s IN100 nemusite starat o jizdenky ci mistenky, proste prijdete a jedete, pokud ovsem nechcete pouzit Pendolin0 a to je jedina vec, ktera mi na tom vadi, v prvni tride vysoka cena mistenky a ve druhe musite platit taky.

+2/0
9.2.2015 0:01
Foto

D28a57g34m94a29r 30K14l94e20i91b89e52r95o28v70á 3497935247260

Když už jedu vlakem,tak buď RJ nebo Pendolinem.Cenově mne to s dětmi i psem vyjde stejně a komfort je mnohem lepší. S ČD jsem jela naposledy před dvěmi lety trasa..Litoměřice Kolín,Ostrava a zpět...nazpět,ač jsme měli místenky,jsme stáli narvaní v uličce 4 hodinya k místu se nedostali až do Kolína. Už nikdy více.

+1/−4
8.2.2015 22:28

P27e12t40r 42N93o75v98o79t38n67y 3859542379822

Se psem RJ? A pendolino není ČD?

+4/0
8.2.2015 23:00

R84a90d78e91k 49J23a15n13a95t81a 9335816604862

Taky jsem slyšel, že Pendolíno mnozí laici nepovažují za ČD. A někteří dokonce považují Regionovu za Regiojet :-)

Marketing je mocný.

+3/0
8.2.2015 23:05
Foto

D31a55g45m44a31r 75K64l32e26i27b90e11r53o31v33á 3657525167440

nebojte, regionova nám jezdí kapinku jinde...:-)

0/0
8.2.2015 23:08
Foto

D24a22g43m78a69r 12K74l13e22i97b43e59r69o92v47á 3927175217500

Pendolino je ČD,ale na kapinku jiné úrovni,než klasickRJ i Pendo  přepravuje i psy.

+1/−1
8.2.2015 23:08
Foto

D20a16g16m29a68r 62K73l57e22i60b81e71r26o80v75á 3267715187220

mělo tam být na jiné úrovni,než klasické rychlíky ČD

0/0
8.2.2015 23:12

R65o74m29a11n 61P20o27l82á40č40e59k 5826409585

Paní by si tu pohádku měla naučit lépe ;-D

+3/−1
8.2.2015 23:12
Foto

D40a65g34m18a15r 23K20l17e37i26b89e60r26o71v43á 3877275317300

o jaké mluvíte? Ačkoliv ČD,tak mezi pendolinem a klasickým rychlíkem je hodně velký rozdíl...proto je srovnávám .

0/0
8.2.2015 23:14

R97o98m83a44n 86P15o67l58á44č89e26k 5806119975

To je celkem očekávatelné ;-) Pendolino je SC (reálně IC) a R je vždy rozdíl ;-)

+1/0
8.2.2015 23:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.