Diskuze

Cestující mezi Prahou a Ostravou přecházejí od ČD k soukromníkům

Přes 88 milionů korun zaplatil loni stát třem dopravcům přetahujícím se o zákazníky na trati mezi Prahou a Ostravou za státem nařízené slevy studentům, postiženým či dětem do šesti let. Českým drahám značně poklesly platby, zatímco soukromí dopravci RegioJet a Leo Express si polepšili.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pokud jsem pochopil správně šlánek, tak vlastně tu je jen uvedeno, že stát přispívá na nařízené slevy více soukromníkům a že jim posiluje přeprava dotačních cestujících. Předpokládm, že to bude 95% studentský doplatek. Děti do 6 let a ZTP bude ve valné menšině. To ale neznamená, že s ČD nikdo nejezdí. Prostě jen nepřepravují cestující s nařízenou slevou, takže zbytek cestujících beze slev. Takže článek i nadpis velmi tendenční, pane Sůra. Sice cestujících asi obecně přibývá, když RegioJet přidal vozy a má to asi využité, když je tam nechává. Na druhou stranu stojí toto stát velmi mnoho peněz než předtím a kvalitu mohl stát požadovat sám, a taky zaplatit. Což v minulosti nedělal a teď se jen bohužel bere důsledek. Zaostalé vozy a nebo málo peněz na opravy. Větší výběr určitě nepomol zmenšit množství aut, studenti nejezdili autem, když vzrostla částka na nařízené slevy.

6 1
možnosti

T87o53m 55J87u63r76e58č76k13a

15. 2. 2015 22:11

Naopak, RJ v poslední době soupravy i zkracoval. Dříve tolik proklamované desetivozové soupravy jsou dnes spíš výjimkou a i soupravy co dříve jezdily s 7-8 vozy dnes jezdí o 1-2 vozy kratší. Holt trh se již asi rozdělil a RJ zjistil, že přidáním dalších vozů už další cestující nezíská.

0 0
možnosti

Jaktože ty dotace za studenty tolikrát vzrostly 8-o? Těžko jezdilo tak moc studentů radši autem než vlakem. V tom bude nějaký podraz.

4 1
možnosti

Přečtěte si článek pořádně a pak kydejte nesmysly.... Na dotovaných tratích jsou kompenzace zahrnuté v dotované prokazatelné ztrátě. Dřív stát doplácel ČD peníze podle vzorce Dotace=Náklady-Tržby+přiměřený zisk nehledě na studenty jejichž ceny byly zahrnuté v tržbách. Teď na nedotované trati hradí stát za každého studenta nařízených 25% z plné ceny, nehledně na zisk nebo ztrátu dopravců!!!

3 0
možnosti

Soukromí dopravci nejsou zajímaví. Nejrychlejší je pendolino ČD a díky naklápění vozové skříně je i nejpohodlnější. Leova tramvaj je nepohodlná, Jančurovy vagóny jsou z 30 let starého repasovaného šrotu. Jedině u ČD může člověk přijít, koupit si jízdenku a okamžitě cestovat. U těch dalších dvou se musí rozhodnout dlouho předem kvůli rezervaci místa, což je pro lidi, kteří nejsou pány svého času, neoperativní. Vhodné leda pro študenta, který ví, že mu výuka končí v konkrétní den a v konkrétní dobu. A ještě k tomu článku, abychom si uvědomili jeho směšnost a pitoresknost. Česká republika má 78 866 km2. V České republice je celkem 2832 železničních stanic a zastávek. Tak trochu si kladu otázku, co důležitého nám autor chtěl vlastně sdělit.Rv

6 2
možnosti

J55a22n 55S86ů13r40a

9. 2. 2015 13:34

Proč si stejný šrot kupují České dráhy a chlubí se tím?

2 4
možnosti

Ceke drahy ci Regio Jet - ok, LeoExpress - hruza!

Tak malo mista ve vlaku LE, to je bes!

5 0
možnosti

Typická ukázka manipulativního titulku. I kdyby to nebyla pravda, spousta cestujících, kteří mezi Prahou a Ostravou hodlají cestovat, upřednostní soukromého dopravce, protože se jí tento titulek dostane do povědomí (aniž by znali skutečný obsah příspěvku). Takto novináři ovlivňují názory a rozhodování lidí ve všech oblastech.

9 3
možnosti

J75a74n 13S45ů19r28a

9. 2. 2015 13:28

Myslím, že máme inteligentní čtenáře, kteří se nerozhodují podle titulku,ale nabízených služeb

2 0
možnosti

J33a87n 73H45e57l47l52e52r

9. 2. 2015 8:43

jezdim do ostravy parkrat za rok. zacal jsem pendolinem a presel na leo express.

obhajci CD se muzou snazit jak chteji, ale je to nesrovnatelny

takze at jezdi s CD kdo chce, neberu mu to.

zrusit dotace vsem dopravcum, at se nikdo nemuze rozcilovat, ze nekterej soukromnik jezdi za statni penize

0 3
možnosti

Nechápu co vám na Pendolinu vadí. Navíc Leo express je ze všech nejhorší. Tak málo místa v Economy jsem v životě ještě ve vlaku neviděl. Nemluvě o 3 toaletách na celý vlak. Navíc je to vozidlo určené pro regionální dopravu a ne na dálkové trasy.  Navíc dotace na téhle trati už dávno nejsou, jenom na nějakých rychlících, které obsluhují stanice, kde konkurence nezastavuje (Červenka, Mohelnice). Dle mého je Pendolino naprosto srovnatelný jak s LE tak s RJ.

4 0
možnosti

áíiíáoioyáýéíiuiuiáuiuááhuáuíuáyyu

0 2
možnosti

Další Sůrova manipulace, aneb každý den jeden článek na téma "vychvalujeme RegioJet". Jak si, autore, vůbec můžete dovolit extrapolovat zákaznické chování jednoho relativně úzce vymezeného tržního segmentu na ostatní? Bezva, mladí frikulíni jezdí rádi s Jančurou. Co to vypadá o celkové statistice cestujících na trati? Moment... Zhola nic. Díky za článek.

7 4
možnosti

Když psal tento autor o změnách jízdního řádu na železnici, jako ilustrační fotku připojil v té době již neaktuální snímek odjezdové tabule (zřejmě z prvních prosincových dnů), na které bylo několik ČD vlaků pod sebou s trojciferným zpožděním. Takto u nás vypadá v podání p. Sůry "seriozní" informace o železniční dopravě. V diskusi pod článkem, do byl které p. Sůra rovněž zapojen, jsem se ho ptal, zda již někdy někde viděl u článku, který má objektivně informovat o železnici, podobnou fotografii (samozřejmě tím nemyslím u článku, který se přímo zabývá kalamitou a kde má taková fotka své místo, ale to rozhodně nebyl jeho případ), která železnici shazuje. Rovněž jsem se ptal, zda by k textu o autobusech SA dal ilustrační fotku autobusu této společnosti stojícího v zácpě na dálnici. Odpovědi se mi nedostalo.

7 1
možnosti

To je názor koho ? Opět nějaký písálek, který jezdí autem a dráhu zná z novin ?

1 1
možnosti

Je to názor pisálka, který do nekonečna obhajuje Regiojet. I přesto, že jeho služby a vozy jsou naprosto srovnatelné s ČD a jezdí věčně zpožděný. Nehledě na ty grafy, které jsou naprosto zavádějící a srovnávají jabka s hruškami. Zase je to postavené na tom , aby ČD z toho vyšly zase špatně. Sůro ze začátku ty články s nápadně žlutým podtextem byli komické, teď už je to vážně trapné!!!RvRv

6 2
možnosti

blby je, ze i kdyz chce clovek jezdit s CD a poridi si IN100 s doplatkem do 1.tridy, stejne musi v Pendolinu platit mistenku a to i do 2.tridy. pravda, za CD Body ziskane pri nakupu aplikace IN100 si muze posleze poridit 12 mistenek do 2.tridy Pendolina zdarma :-)

2 0
možnosti

Je to hodně o tom kam jezdíte. Jakmile to vede za Prahu a nebo Ovu, tak to bude s IN100 asi výhodnější ne?

2 0
možnosti