Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyměňte naftu za elektromobil a dáme vám 10 tisíc eur, láká Francie

Francouzská vláda se rozhodla k razantní podpoře trhu s novými elektromobily. Zájemcům o jejich nákup nabídne dotaci až deset tisíc eur na jejich nákup. Chce tak přesvědčit zákazníky, aby přešli především z naftových motorů k elektrickým vozům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23i28ř27í 66N10o16v18o68t17n83y 2868561663919

13 let staré, nicméně plně funkční a spolehlivé auto na vrakoviště se má nahradit pomocí dotace elektromobilem? Měli by žabožrouti oprášit gilotinu Rv

0/0
14.2.2015 13:35
Foto

S35t17a76n95i85s39l98a18v 36T30e43s81a85ř 9667874262734

Výroba elektromobilu je VĚTŠÍ EKOLOGICKÁ ZÁTĚŽ než výroba auta se spalovacím motorem VČETNĚ jeho celého provozu!!!

0/0
10.2.2015 18:21
Foto

S11t87a81n20i25s33l38a98v 13T88e90s19a87ř 9147874332334

Maastrichtská kritéria nesplňují a přesto začnou rozhazovat miliony? Euro spěje do s..... teda do p... jsem chtěl říct. :-P

0/0
10.2.2015 18:16

S43e36i96d93l 56P40e21t14r 1901961335274

Argument, že hromadnou výrobouse eauta časem zlevní je evidentní nesmysl  resp. záměrně šířený blud od lidí a skupin,kteří jsou na další prodotované odvětví nějak ekonomicky interesováni.

Všechny komponenty jsou dávnotechnologicky zvládnuté a vyrábějí se pro jiná odvětví v dostatečných seriíchaby jejich cena byla již nyní nejmenší možná.

Zásadní podíl na ceně  u eauta  představují a vždy budou akumulátory resp.suroviny na jejich výrobu. Ty však větší exploatací rozhodně nezlevní ,  ba přesně naopak …

+1/−1
8.2.2015 10:32

T29o50m79á90š 20S84k67á84l80a 6198837

není, nejsou, není a akumulátory se za posledních 10 let zlevňují. Když už nic jiného zkontrolujte si cenu náhradních dílů hybridů a elektromobilů.

0/0
9.2.2015 11:25

P47a95v82e50l 18S98ý48k25o54r57a 7617322617281

Jak dopadla ta Ovšinského baterie pro elektromobily ? Tedy akumulátor.

0/0
7.2.2015 10:35

M78a54r56t69i16n 34F35i15l81i82p48c20z27y77k 3281301485513

Je jen otázkou času, kdy pak elektřinu na dobíjení zdaní spotřební daní, jako dnešní PHM. To je do budoucna nevyhnutelné.

+3/−1
7.2.2015 10:13

P34a52v59e97l 72S89ý13k14o52r80a 7777682677271

Nikoliv, elektřinu si můžete doma vyrobit třeba ze dřeva. . Budete tedy jezdit na dřevo. Nebo fotovoltaiky.

http://www.jakbydlet.cz/clanek/512_automobil-s-nulovou-spotrebou-paliva.aspx

To bylo jasné již v roce 2008.

Zdaní vám km. Tedy mýto. placené od km. odhaduji 2 - 5,- Kč /km. [>-]

+1/−2
7.2.2015 10:34

T28o71m40á39š 20S24k74á83l57a 6418247

no, jasně, a zeleninu si můžete pěstovat na zahrádce. Je to snad důvod, proč nemít DPH na zelenině v obchodě?

0/0
9.2.2015 11:27
Foto

J98a12r97o80m70í96r 34H19l20u97b18e68k 2806800664661

A odkud na ty dotace vezmou? Kdo to zaplatí? Francouzští politici ze svých nezasloužených platů nebo zase jen ubohý daňový poplatník?  Pro zelené šílence, zkuste jezdit v elektromobilu v zimě, jistě se vám to bude líbit a užijete si adrenalinu.

+1/0
7.2.2015 10:11

F11r81a54n37t22i25š30e90k 55F46l88i19n34t76a 1494930279823

Když už něco potřebují dotovat, myslím, že by mnohem perspektivnější byl vývoj vodíkových palivových člinků. Paliva je okolo nás prakticky nevyčerpatelné množství a hlavně se při použití nespaluje a tedy nenávratně neničí. U současných palivových článků je dojezd někde okolo 500 km, tankování plynu prakticky stejně rychlé jako u fosilních paliv a nulové exhalace.

+1/−2
7.2.2015 4:21

J73i87ř14í 32K80o83c53u59r56e29k 6195134585578

Průšvih je ale výrova vodíku. Ta spotřebuje více energie, než se jeho spálením vyprodukuje.

+1/0
7.2.2015 20:54

J53a56n 73N12o12v14á11k 7825804168357

kde kolem sebe vidíš volný vodík? Víš že se vodík vyrábí z fosilních paliv?

0/0
8.2.2015 12:27

T33o17m24á83š 42Z57e24m51a96n 3175778624775

Ekobláznům jaksi nedošlo že baterie jsou buďto olověné (toxické) a nebo lithiové a lithium těží téměř výhradně Čína.

To už i ta ropa má více dodavatelů...

0/−1
6.2.2015 23:29

J10o70s82e62f 67L10e80b52d86u40š65k77a 4132473913225

Sice bych to okamžitě bral, ale je to totální nesmysl. Plýtvání penězi daňových poplatníků a jak to vypadá, zadlužená Francie chce co nejrychleji dohnat Řecko.

+2/−1
6.2.2015 22:59

R89a16d97o96v57a75n 39S75ý24k70o94r60a 6614505744930

Bezhlavé dotování všeho možného je plýtváním penězi daňových poplatníků. Jiné to  je v oblastech, kde je potřeba podpořit růst prodeje a produkce s cílem dosáhnout zlevnění výroby. Lze čekat, že by zlevnění přišlo o něco později samo od sebe, ale za dejme tomu 10 let navíc mohou vyšší exhalace ve velkých aglomeracích zabít tisíce lidí. A zdravotnictví je hodně drahá záležitost.

+2/−1
6.2.2015 21:49

R94a12d40o30v48a24n 79S34ý82k45o75r58a 6164395204310

Dotace solární energie je velmi kontroverzní záležitost. Vliv na pokles ceny solárních panelů na 20 procent za 10 let je ale nezpochybnitelný.

0/0
6.2.2015 21:51

M39i25c26h70a63l 80T51o94m53i85n53s39k85ý 9901355897894

300 milionů aut v EU. 300kg olověné baterie ....tj 90 milionů tun vytěženého olova !!!

tedy bych o ekologii nemluvil. V třetích zemích budou mít radost...

http://www.hrw.org/news/2012/05/31/protecting-children-lead-poisoning

+4/−2
6.2.2015 21:30

J83i17ř44í 60V90o42r75l36í72č23e22k 9987804683836

Francouzská vláda si chce co nejdříve vyzkoušet black out ;-D

+1/0
6.2.2015 20:30

J59i72ř31í 46Š33e14j39n24o59h45a 4762613704503

Dotace ty  nepochybně zamíchají se  vším.

Otázka  je, zda  je to dobře ?

Myslím , že  ne.

+5/0
6.2.2015 19:37

J48i91n19d84ř67i32c32h 75F70i47a81l50a 4448892669399

Nevím, kde na to někteří chytráci berou odvahu. Ale náklady na benzínové auto v městském provozu asi 2Kč nebudou. Úmyslně se bavím o městě kam podle mě tyhle auta patří. A kdyby to bylo dražší tak za ten hluk a smrad to stojí. Uvědomte si, že jsou to jediný auta na který si umíme palivo vyrobit sami. ;-D Škoda, že stát tohle nechápe a sám nejde příkladem, ať jsou to soláry nebo elektromobily. Raději to rozdají solárníkům apod. šmejdům. [>-]

+6/0
6.2.2015 17:49

J94o72s26e69f 79L22e68b88d66u85š53k92a 4842243243795

Pěkná ptákovina. Kolik cyklů ty baterky vydrží, kolik stojí nové a kolik to auto ujede? Tedy pokud si nekoupíte to za 3 miliony. Jinak různé hybridy ujedou na elektriku tak 30 km, udáváno výrobcem s novými baterkami, auta kolem milionu a výš ujedou tak 150 km, a ty přes 3 miliony ujedou 300 km. Ovšem jak tu elektriku, tak ty baterky musí někdo vyrobit. Takže v jedné oblasti světa budou jezdit elektroauta a v druhé budou vyrábět elektriku a baterky. Celkově v nejlepším případě teoreticky vyjde ekologická nula, ovšem prakticky nula nikdy vyjít nemůže. Tedy dát mi na to někdo peníze, jdu do toho i když vím, že ty peníze nejprve sebrali mě a dalším lidem.

+1/−1
6.2.2015 23:06

M15a84r34t31i12n 24K22a46r60á83s12e83k 9638823688488

Naklad levnejsi noveho auta se vsim vsudy je cca 5 kc/km ....to u elektromobilu kterz prijde na mega je tak akorat na amortizaci pri stejne predpokladane yivotnosti (200 000km)

+1/−1
7.2.2015 1:37
Foto

R56a30d50e13k 44P10o69l35i32c30k28ý 6811773391894

náklad nového  benzínového auta na 4-5 kč nevýjde-kde jste na to přišel?

0/−1
7.2.2015 14:45

S55e33i11d44l 58P65e45t36r 1801601785184

proč ne?8-o

Pořizovací cena 300k, spotřeba 6l/100 km a jste při 10-ti leté životnosti bezpečně na těch 5,-Kč/km* .:-)

Na rozdíl od elauta nejspíš však benzinový motor těch 10 let přežije bez zásadních investic.  

U elauta cca po 5 letech budete muset měnit sadu akumulátorů  v ceně skoro poloviny té pořizovací ...:-/

----------------------------

* filtry a olej do motoru jsem s prominutím pominul, bo v celkových nákladech hrají roli kolem 1% ...

0/0
7.2.2015 18:33
Foto

R95a20d84e34k 82P26o15l46i63c73k20ý 6441143251984

Nikoliv nejste.

Zapomínáte na spoustu dalších věcí, olej, gumy, servisní prohlídky, opravy...

Ale samozřejmě u auta, které by mělo nájezd 200 000 za 10 let se eauto neoplatí.

0/0
7.2.2015 18:42

S97e81i94d39l 68P31e92t56r 1601611475194

Dobře, pojďme si to projít spolu když se vám  nechce počítat:

Benzinové auto příměstského  typu např. Fiat Punto, Ford Fiesta, Fabie 1,2atd., nové, nájezd 20 000 km /rok, plánovaná životnost 10 let, :

300 000 pořizovací cena té nákupní  kabelky

360 000 palivo (200k km při spotřebě 6l a ceně 30,-/l)

  60 000 servispravidelný (10 prohlídek po 20k km včetně výměny oleje a filtru)

  36 000 4 sady pneu

  30 000 povinnéručení

  15 000 dálničníznámka

  50 000 servisspotřební – 1xdestičky,kotouče, spojka, tlumiče,rozvody

  12 000 myčka(1x/měs umytí)

    5 000 ostřikovačenáplň     5 000 ostatní – chlupatý volant,kývací pes dozadu, vonné stromečky, hustokrutý samolepky apod. -20 000  na konci 10. roku udělání pápá a prodej dotriple A apod. 853 000,-  celkem Což vychází na 4,27Kč/1 km. Spokojen?

0/0
8.2.2015 9:07

M82i20c92h69a52l 64T91o73m25i46n94s45k64ý 9721915357804

I kdyby elektromobily jezdily za 0Kč/100km tak se nevyplatí. O tom to je.

+5/0
6.2.2015 16:26

M22i65c40h43a66l 46T54o84m30i20n85s12k63ý 9341725447174

Baterie vydrží max, 150 tisíc km. Když jedete za 2kč/km. Tak v benzínu projete 300 tisíc Kč. S Elektromobilem sice 0Kč, ale musíte koupit baterie za 400.000,-Kč.

+4/0
6.2.2015 16:31

M32i35c70h14a67l 78T21o50m82i60n85s58k74ý 9941385667744

a to za předpokladu, že elektromobil by jezdil na proud zadarmo.Rv!!

+2/0
6.2.2015 16:32

R47a95d17i74m 25D72r48b83o31h54l16a70v 5611226323107

S kterým benzínem se dá jezdit 2 Kč/km? Jsou v tom započítané i ty servisní náklady, které u elektromobilu nejsou?

Najedu ročně cca 10 000 km, za 15 let ta baterie, která dnes stojí 300 000 Kč (ne 400), bude stát rozhodně méně. Pokud bude mít smysl kupovat do 15 let starého auta novou baterii. To už bude za těch dnešních 300 000 Kč celý nový elektromobil.

0/0
6.2.2015 16:40

M57i50c66h64a76l 53T85o28m92i82n84s67k35ý 9551245567454

ale auto od tesly stojí 3 mega a jsou tam litihové drahé baterie

0/0
6.2.2015 21:32

M85i76l37a41n 16K61l31o29u46č34e15k 3780315488637

Tesla dává záruku 200 000km nebo 8 let na baterii, že neklesne pod 80%.

0/0
6.2.2015 21:23

T57o26m54á71š 11H97o93r19a 2879815428865

To že se nevyplatí je jeden problém, to že nikam nedojedou je další problém, ale to co hraje proti jejich rozšíření především, je nedostatečná energetická infrastruktura v případě jejich masivnějšího rozšíření. Na jeden elektromobil je třeba minimálně jedna 16 ampérová třífázová přípojka (má li být nabíjení efektivní)...a teď si představte že se jich před jedním bytovým domem nabíjí večer dvacet až třicet.;-D

+1/0
6.2.2015 16:48

P80e57t74r 39O58u35ř72e35d55n72í25č44e14k 1439564

Mam /a je/ spocitano, ze cenu baterii vratim pri prum cene el. energie 3.5 Kc/kWh za cca 80 tis km. tedy 800 cyklu a cenu elektromobilu za 150 tis km, tedy 1500 cyklu. Pak je mozno do poklesu asi 80% kapacity jet 50 tis, kde usetrite asi 150 tis. Kc. To vse ovsem pri pedpokladu, ze nebudete mit zavadu na castech elektro. Elektromotor a soucasti - budou-li OK, pak dokoupite novou sadu uz vyvojove lepsich baterii a muzete opakovat. Nevyhodou je jiste "stary a osuntely" model za ty roky jezdeni...  Navic se pripravuje nalevna Al baterie pro 3000km a pak ... se budeme bavit kolik dojedete a kolik stoji spalovaci vuz a JEHO NAKLADY. Spocitano, ze na poh. hmotach, olejich, servisech zaplatite vuz jeste jednou ...

Tak prosim nesirte Vami nepodlozene nesmysly o navratnosti...

0/0
6.2.2015 19:53

L16u61b22o23m61í46r 13K76r38ů69t83a 4436892905664

Auto mám hlavně kvůli úspoře času, ne abych hledal dobíjecí místo a čekal na nabití. Naopak, radši bych měl i mobil na benzín, než každou chvíli dobíjet. :-)

+5/0
6.2.2015 16:01

R48i59c72h74a49r71d 70K94á56b52a 8579228180840

Socialismus v praxi. Seber lidem penize na danich, donut je zahodit fungujici vec a za jejich penize jim dotud novou a jeste ke vsemu uplne blbou a mnohem mene funkcni.

Francouzum definitivne hrablo.

+17/−2
6.2.2015 14:49

R11i20c67h67a50r86d 56K75á67b80a 8509768790450

... dotuj ...    ma byt

0/0
6.2.2015 14:49

V68l73a90s82t44i87m34i64l 70H39a92l84a44š65t65a 4693138338930

Ještě bych zdůraznil, že ty dotace půjdou za těmi majetnějšími, kteří na elektromobil mají. Jedná se totiž o dražší auta, jak je uvedené i v článku.

+1/0
6.2.2015 16:25

M91i37c59h26a75l 48P14a20v72l91á91t 9333723904359

Tak to je jeste vetsi kravovina nez srotovne. Kravovina to je i na ve srovnani s beznou urovni vymyslu ekofasistu. A opravdu neprekvapi, ze tohle realizuje Francie.

+6/0
6.2.2015 14:02

D35a81v60i74d 77R30y59c45h48e37t73s65k52ý 9906201960760

Elektromobily jsou v současné době hloupost a eko-socialistická pračka na cizí peníze. Prostě baterie nejsou na dostatečné úrovni a tím je to dané. Pokud vynecháme Teslu za dva miliony, tak papírový dojezd elektromobilů je cca 150-200km, reálný dojezd kolem 100km, s topením v zimě méně, poté následuje odtah.

Co se týče ekonomie - cena pouze za elektřinu vychází na 1Kč/km, což odpovídá fiatu punto LPG za 240 tisíc nebo autu se spalovacím motorem, kdyby nebyly na benzín zlodějské daně.

Co se týče ekologie - ježdění starým autem je mnohem lepší než výroba a likvidace elektomobilu.

Takže ve výsledku nulové podpoře elektromobilů v ČR tleskám. Až na některé radnice tunelující pomocí nákupů Peugeotů iOn a dobíjecích stanic.

+13/−2
6.2.2015 13:37

R26a82d87i18m 19D56r25b43o39h77l61a72v 5771156303927

Elektromobil má zatím jiné určení než auto se spalovacím motorem. Je extrémně vhodné do města, každodenní dojíždění do práce, zásobování apod. Nedá se s ním zatím jet v létě do Chorvatska nebo v zimě do Rakouska. To ale neznamená elektromobil zavrhnout jako celek. Kolik km jste už s nějakým elektromobilem najezdil?

Jinak dojezd cca 20 km vás přijde na 2 kWh, tj. 10 Kč při současných cenách elektřiny, tj. 0,50 Kč/km.

+3/0
6.2.2015 13:46

S19e40i82d19l 37P55e73t42r 1911201875124

No jistě:-) A akumulátory jsou nejspíš zadarmo a vydrží určitě alespoň 10 let, že?:-)

+1/−2
6.2.2015 15:10

P82e61t28r 61O93u24ř16e88d13n27í26č34e45k 1419474

pocita se 2000 cyklu pro pokles na 80%, o je nejmene 80 tis

0/0
6.2.2015 19:34

S52v97a71t70o31p52l72u42k 60S36i87l49n70ý 4192556269978

Ano, současné akumulátory Li-ion skutečně vydrží minimálně 10 let a pakliže mají kvalitní izolaci, která udržuje baterie v optimální teplotě, tak klidně i mnohem více ;)

0/0
7.2.2015 17:59

A68l23e60š 77D58r98a77š62n97a40r 9891917237577

pokud by elektro auta davala dostatecny smysl, nikdo by je nemusel dotovat. protoze smysl nedavaji, musi lidi uplacet aby do toho sli..

+1/−1
6.2.2015 13:35

T72o95m17á30š 44S29k48á65l58a 6208287

elektroauta smysl mají enormní (efektivita spotřeby energie, jednoduchost soustrojí a univerzalnost zdroje energie), jen potřebují ještě trochu drahého vývoje a implementace do osobních zařízení. Kdyby elektropohon nedával smysl, nejezdí na něj vlaky, ještěrky a naprostá většina fabrik. 

Můžeme se bavit o smyslu dotací zákazníkům místo vložení peněz přímo do vývoje, ale ne o smyslu elektromobilů :)

+1/0
6.2.2015 14:02

S67e35i16d74l 45P79e57t11r 1271651325794

Peněz na vývoj čehokoli je ve světě nadbytek. Avšak vyvíjí se jen to, co má ekonomický smysl. To opravdu není případ masového provozu elektromobilů.

mmch.: na provoz jen 30% elmob u nás by byla třeba téměř jedna další JETE.

0/0
6.2.2015 15:08

P68e93t97r 93O17u33ř22e81d49n46í77č24e52k 1629874

cim kratsi cesta, cim vetsi zima tim efektivnejsi je elektromobil

0/0
6.2.2015 19:37

R20a95d58e12k 64Č50e59r89n73ý 3718879619

krok č.1 - koupit starý nafťák z bazaru za 100 euro

krok č. 2 - inkasovat 10.000 euro s koupí elekrtomobilu za cca 20.000 euro

krok č. 3 - prodat elektromobil za 15.000,- do německa kde není dotace 

- hádám, že se to budou snažit nějak pohlídat, ale z článku tento postup bije do očí...

+6/0
6.2.2015 13:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.