Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyměňte naftu za elektromobil a dáme vám 10 tisíc eur, láká Francie

Francouzská vláda se rozhodla k razantní podpoře trhu s novými elektromobily. Zájemcům o jejich nákup nabídne dotaci až deset tisíc eur na jejich nákup. Chce tak přesvědčit zákazníky, aby přešli především z naftových motorů k elektrickým vozům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i66ř35í 18N53o98v44o12t85n61y 2418501193599

13 let staré, nicméně plně funkční a spolehlivé auto na vrakoviště se má nahradit pomocí dotace elektromobilem? Měli by žabožrouti oprášit gilotinu Rv

0/0
14.2.2015 13:35
Foto

S77t66a32n61i71s87l66a44v 15T20e32s38a67ř 9687414572634

Výroba elektromobilu je VĚTŠÍ EKOLOGICKÁ ZÁTĚŽ než výroba auta se spalovacím motorem VČETNĚ jeho celého provozu!!!

0/0
10.2.2015 18:21
Foto

S26t55a78n27i61s38l25a97v 25T88e51s60a45ř 9607304772164

Maastrichtská kritéria nesplňují a přesto začnou rozhazovat miliony? Euro spěje do s..... teda do p... jsem chtěl říct. :-P

0/0
10.2.2015 18:16

S38e97i64d20l 34P47e63t79r 1611251855254

Argument, že hromadnou výrobouse eauta časem zlevní je evidentní nesmysl  resp. záměrně šířený blud od lidí a skupin,kteří jsou na další prodotované odvětví nějak ekonomicky interesováni.

Všechny komponenty jsou dávnotechnologicky zvládnuté a vyrábějí se pro jiná odvětví v dostatečných seriíchaby jejich cena byla již nyní nejmenší možná.

Zásadní podíl na ceně  u eauta  představují a vždy budou akumulátory resp.suroviny na jejich výrobu. Ty však větší exploatací rozhodně nezlevní ,  ba přesně naopak …

+1/−1
8.2.2015 10:32

T40o75m70á38š 96S25k94á39l42a 6268387

není, nejsou, není a akumulátory se za posledních 10 let zlevňují. Když už nic jiného zkontrolujte si cenu náhradních dílů hybridů a elektromobilů.

0/0
9.2.2015 11:25

P16a62v56e97l 25S82ý68k58o12r60a 7607402427911

Jak dopadla ta Ovšinského baterie pro elektromobily ? Tedy akumulátor.

0/0
7.2.2015 10:35

M52a90r17t25i47n 10F23i38l82i83p23c80z32y48k 3451341485733

Je jen otázkou času, kdy pak elektřinu na dobíjení zdaní spotřební daní, jako dnešní PHM. To je do budoucna nevyhnutelné.

+3/−1
7.2.2015 10:13

P69a57v57e76l 49S48ý95k91o65r83a 7637782447371

Nikoliv, elektřinu si můžete doma vyrobit třeba ze dřeva. . Budete tedy jezdit na dřevo. Nebo fotovoltaiky.

http://www.jakbydlet.cz/clanek/512_automobil-s-nulovou-spotrebou-paliva.aspx

To bylo jasné již v roce 2008.

Zdaní vám km. Tedy mýto. placené od km. odhaduji 2 - 5,- Kč /km. [>-]

+1/−2
7.2.2015 10:34

T72o16m13á23š 88S84k44á12l26a 6868367

no, jasně, a zeleninu si můžete pěstovat na zahrádce. Je to snad důvod, proč nemít DPH na zelenině v obchodě?

0/0
9.2.2015 11:27
Foto

J17a22r93o81m17í40r 33H31l83u87b97e69k 2906880884971

A odkud na ty dotace vezmou? Kdo to zaplatí? Francouzští politici ze svých nezasloužených platů nebo zase jen ubohý daňový poplatník?  Pro zelené šílence, zkuste jezdit v elektromobilu v zimě, jistě se vám to bude líbit a užijete si adrenalinu.

+1/0
7.2.2015 10:11

F46r74a67n54t84i87š19e86k 81F38l61i29n89t57a 1514580209593

Když už něco potřebují dotovat, myslím, že by mnohem perspektivnější byl vývoj vodíkových palivových člinků. Paliva je okolo nás prakticky nevyčerpatelné množství a hlavně se při použití nespaluje a tedy nenávratně neničí. U současných palivových článků je dojezd někde okolo 500 km, tankování plynu prakticky stejně rychlé jako u fosilních paliv a nulové exhalace.

+1/−2
7.2.2015 4:21

J96i55ř35í 54K67o75c77u33r26e96k 6305424565518

Průšvih je ale výrova vodíku. Ta spotřebuje více energie, než se jeho spálením vyprodukuje.

+1/0
7.2.2015 20:54

J63a48n 53N90o81v64á13k 7605464748917

kde kolem sebe vidíš volný vodík? Víš že se vodík vyrábí z fosilních paliv?

0/0
8.2.2015 12:27

T57o33m90á94š 56Z23e21m95a50n 3895368134175

Ekobláznům jaksi nedošlo že baterie jsou buďto olověné (toxické) a nebo lithiové a lithium těží téměř výhradně Čína.

To už i ta ropa má více dodavatelů...

0/−1
6.2.2015 23:29

J60o24s78e27f 42L22e38b82d94u88š90k40a 4662493903365

Sice bych to okamžitě bral, ale je to totální nesmysl. Plýtvání penězi daňových poplatníků a jak to vypadá, zadlužená Francie chce co nejrychleji dohnat Řecko.

+2/−1
6.2.2015 22:59

R64a45d18o59v61a20n 51S85ý38k68o83r18a 6464155614370

Bezhlavé dotování všeho možného je plýtváním penězi daňových poplatníků. Jiné to  je v oblastech, kde je potřeba podpořit růst prodeje a produkce s cílem dosáhnout zlevnění výroby. Lze čekat, že by zlevnění přišlo o něco později samo od sebe, ale za dejme tomu 10 let navíc mohou vyšší exhalace ve velkých aglomeracích zabít tisíce lidí. A zdravotnictví je hodně drahá záležitost.

+2/−1
6.2.2015 21:49

R44a45d39o67v84a84n 28S34ý45k19o62r44a 6104635884730

Dotace solární energie je velmi kontroverzní záležitost. Vliv na pokles ceny solárních panelů na 20 procent za 10 let je ale nezpochybnitelný.

0/0
6.2.2015 21:51

M30i69c84h53a27l 52T54o50m71i91n88s72k38ý 9301465887364

300 milionů aut v EU. 300kg olověné baterie ....tj 90 milionů tun vytěženého olova !!!

tedy bych o ekologii nemluvil. V třetích zemích budou mít radost...

http://www.hrw.org/news/2012/05/31/protecting-children-lead-poisoning

+4/−2
6.2.2015 21:30

J62i95ř30í 19V33o50r78l26í83č24e51k 9567164853736

Francouzská vláda si chce co nejdříve vyzkoušet black out ;-D

+1/0
6.2.2015 20:30

J25i92ř28í 41Š69e69j29n52o15h39a 4302383574823

Dotace ty  nepochybně zamíchají se  vším.

Otázka  je, zda  je to dobře ?

Myslím , že  ne.

+5/0
6.2.2015 19:37

J70i87n97d77ř83i97c48h 16F20i55a90l57a 4248792759629

Nevím, kde na to někteří chytráci berou odvahu. Ale náklady na benzínové auto v městském provozu asi 2Kč nebudou. Úmyslně se bavím o městě kam podle mě tyhle auta patří. A kdyby to bylo dražší tak za ten hluk a smrad to stojí. Uvědomte si, že jsou to jediný auta na který si umíme palivo vyrobit sami. ;-D Škoda, že stát tohle nechápe a sám nejde příkladem, ať jsou to soláry nebo elektromobily. Raději to rozdají solárníkům apod. šmejdům. [>-]

+6/0
6.2.2015 17:49

J86o94s39e86f 80L61e75b83d13u13š87k94a 4622383433675

Pěkná ptákovina. Kolik cyklů ty baterky vydrží, kolik stojí nové a kolik to auto ujede? Tedy pokud si nekoupíte to za 3 miliony. Jinak různé hybridy ujedou na elektriku tak 30 km, udáváno výrobcem s novými baterkami, auta kolem milionu a výš ujedou tak 150 km, a ty přes 3 miliony ujedou 300 km. Ovšem jak tu elektriku, tak ty baterky musí někdo vyrobit. Takže v jedné oblasti světa budou jezdit elektroauta a v druhé budou vyrábět elektriku a baterky. Celkově v nejlepším případě teoreticky vyjde ekologická nula, ovšem prakticky nula nikdy vyjít nemůže. Tedy dát mi na to někdo peníze, jdu do toho i když vím, že ty peníze nejprve sebrali mě a dalším lidem.

+1/−1
6.2.2015 23:06

M70a32r65t55i39n 34K18a66r67á18s81e72k 9498213558488

Naklad levnejsi noveho auta se vsim vsudy je cca 5 kc/km ....to u elektromobilu kterz prijde na mega je tak akorat na amortizaci pri stejne predpokladane yivotnosti (200 000km)

+1/−1
7.2.2015 1:37
Foto

R75a51d51e34k 98P70o12l18i21c24k74ý 6801193521534

náklad nového  benzínového auta na 4-5 kč nevýjde-kde jste na to přišel?

0/−1
7.2.2015 14:45

S80e22i33d86l 90P24e29t32r 1621861715284

proč ne?8-o

Pořizovací cena 300k, spotřeba 6l/100 km a jste při 10-ti leté životnosti bezpečně na těch 5,-Kč/km* .:-)

Na rozdíl od elauta nejspíš však benzinový motor těch 10 let přežije bez zásadních investic.  

U elauta cca po 5 letech budete muset měnit sadu akumulátorů  v ceně skoro poloviny té pořizovací ...:-/

----------------------------

* filtry a olej do motoru jsem s prominutím pominul, bo v celkových nákladech hrají roli kolem 1% ...

0/0
7.2.2015 18:33
Foto

R71a78d13e43k 90P57o49l28i20c85k18ý 6681983301564

Nikoliv nejste.

Zapomínáte na spoustu dalších věcí, olej, gumy, servisní prohlídky, opravy...

Ale samozřejmě u auta, které by mělo nájezd 200 000 za 10 let se eauto neoplatí.

0/0
7.2.2015 18:42

S43e24i58d36l 56P24e64t11r 1601261345634

Dobře, pojďme si to projít spolu když se vám  nechce počítat:

Benzinové auto příměstského  typu např. Fiat Punto, Ford Fiesta, Fabie 1,2atd., nové, nájezd 20 000 km /rok, plánovaná životnost 10 let, :

300 000 pořizovací cena té nákupní  kabelky

360 000 palivo (200k km při spotřebě 6l a ceně 30,-/l)

  60 000 servispravidelný (10 prohlídek po 20k km včetně výměny oleje a filtru)

  36 000 4 sady pneu

  30 000 povinnéručení

  15 000 dálničníznámka

  50 000 servisspotřební – 1xdestičky,kotouče, spojka, tlumiče,rozvody

  12 000 myčka(1x/měs umytí)

    5 000 ostřikovačenáplň     5 000 ostatní – chlupatý volant,kývací pes dozadu, vonné stromečky, hustokrutý samolepky apod. -20 000  na konci 10. roku udělání pápá a prodej dotriple A apod. 853 000,-  celkem Což vychází na 4,27Kč/1 km. Spokojen?

0/0
8.2.2015 9:07

M33i55c29h88a47l 36T51o39m38i18n80s82k33ý 9691345427944

I kdyby elektromobily jezdily za 0Kč/100km tak se nevyplatí. O tom to je.

+5/0
6.2.2015 16:26

M13i63c86h70a66l 85T17o13m59i25n14s16k77ý 9511275657924

Baterie vydrží max, 150 tisíc km. Když jedete za 2kč/km. Tak v benzínu projete 300 tisíc Kč. S Elektromobilem sice 0Kč, ale musíte koupit baterie za 400.000,-Kč.

+4/0
6.2.2015 16:31

M25i71c89h96a69l 42T57o89m27i35n43s74k13ý 9861895317154

a to za předpokladu, že elektromobil by jezdil na proud zadarmo.Rv!!

+2/0
6.2.2015 16:32

R56a61d47i92m 66D69r21b85o87h21l47a33v 5601656633277

S kterým benzínem se dá jezdit 2 Kč/km? Jsou v tom započítané i ty servisní náklady, které u elektromobilu nejsou?

Najedu ročně cca 10 000 km, za 15 let ta baterie, která dnes stojí 300 000 Kč (ne 400), bude stát rozhodně méně. Pokud bude mít smysl kupovat do 15 let starého auta novou baterii. To už bude za těch dnešních 300 000 Kč celý nový elektromobil.

0/0
6.2.2015 16:40

M40i53c61h52a97l 42T31o39m79i49n59s72k37ý 9561375247834

ale auto od tesly stojí 3 mega a jsou tam litihové drahé baterie

0/0
6.2.2015 21:32

M37i78l17a23n 39K18l22o27u19č48e57k 3410825328487

Tesla dává záruku 200 000km nebo 8 let na baterii, že neklesne pod 80%.

0/0
6.2.2015 21:23

T87o70m97á97š 39H93o59r73a 2869595108295

To že se nevyplatí je jeden problém, to že nikam nedojedou je další problém, ale to co hraje proti jejich rozšíření především, je nedostatečná energetická infrastruktura v případě jejich masivnějšího rozšíření. Na jeden elektromobil je třeba minimálně jedna 16 ampérová třífázová přípojka (má li být nabíjení efektivní)...a teď si představte že se jich před jedním bytovým domem nabíjí večer dvacet až třicet.;-D

+1/0
6.2.2015 16:48

P78e83t94r 85O15u64ř80e35d20n86í41č91e39k 1619504

Mam /a je/ spocitano, ze cenu baterii vratim pri prum cene el. energie 3.5 Kc/kWh za cca 80 tis km. tedy 800 cyklu a cenu elektromobilu za 150 tis km, tedy 1500 cyklu. Pak je mozno do poklesu asi 80% kapacity jet 50 tis, kde usetrite asi 150 tis. Kc. To vse ovsem pri pedpokladu, ze nebudete mit zavadu na castech elektro. Elektromotor a soucasti - budou-li OK, pak dokoupite novou sadu uz vyvojove lepsich baterii a muzete opakovat. Nevyhodou je jiste "stary a osuntely" model za ty roky jezdeni...  Navic se pripravuje nalevna Al baterie pro 3000km a pak ... se budeme bavit kolik dojedete a kolik stoji spalovaci vuz a JEHO NAKLADY. Spocitano, ze na poh. hmotach, olejich, servisech zaplatite vuz jeste jednou ...

Tak prosim nesirte Vami nepodlozene nesmysly o navratnosti...

0/0
6.2.2015 19:53
Foto

L28u78b97o81m58í42r 47K77r14ů30t62a 4386872985444

Auto mám hlavně kvůli úspoře času, ne abych hledal dobíjecí místo a čekal na nabití. Naopak, radši bych měl i mobil na benzín, než každou chvíli dobíjet. :-)

+5/0
6.2.2015 16:01

R28i54c78h56a87r46d 43K32á89b72a 8879518620660

Socialismus v praxi. Seber lidem penize na danich, donut je zahodit fungujici vec a za jejich penize jim dotud novou a jeste ke vsemu uplne blbou a mnohem mene funkcni.

Francouzum definitivne hrablo.

+17/−2
6.2.2015 14:49

R44i34c19h62a41r93d 13K91á21b30a 8509568170100

... dotuj ...    ma byt

0/0
6.2.2015 14:49

V44l27a95s31t87i96m72i83l 82H92a59l50a84š55t17a 4193698898840

Ještě bych zdůraznil, že ty dotace půjdou za těmi majetnějšími, kteří na elektromobil mají. Jedná se totiž o dražší auta, jak je uvedené i v článku.

+1/0
6.2.2015 16:25

M69i94c53h75a56l 14P41a35v43l57á16t 9413383424879

Tak to je jeste vetsi kravovina nez srotovne. Kravovina to je i na ve srovnani s beznou urovni vymyslu ekofasistu. A opravdu neprekvapi, ze tohle realizuje Francie.

+6/0
6.2.2015 14:02

D72a75v66i63d 65R92y59c50h25e13t90s19k56ý 9846111590600

Elektromobily jsou v současné době hloupost a eko-socialistická pračka na cizí peníze. Prostě baterie nejsou na dostatečné úrovni a tím je to dané. Pokud vynecháme Teslu za dva miliony, tak papírový dojezd elektromobilů je cca 150-200km, reálný dojezd kolem 100km, s topením v zimě méně, poté následuje odtah.

Co se týče ekonomie - cena pouze za elektřinu vychází na 1Kč/km, což odpovídá fiatu punto LPG za 240 tisíc nebo autu se spalovacím motorem, kdyby nebyly na benzín zlodějské daně.

Co se týče ekologie - ježdění starým autem je mnohem lepší než výroba a likvidace elektomobilu.

Takže ve výsledku nulové podpoře elektromobilů v ČR tleskám. Až na některé radnice tunelující pomocí nákupů Peugeotů iOn a dobíjecích stanic.

+13/−2
6.2.2015 13:37

R70a95d40i48m 72D30r74b82o64h47l50a34v 5861286223517

Elektromobil má zatím jiné určení než auto se spalovacím motorem. Je extrémně vhodné do města, každodenní dojíždění do práce, zásobování apod. Nedá se s ním zatím jet v létě do Chorvatska nebo v zimě do Rakouska. To ale neznamená elektromobil zavrhnout jako celek. Kolik km jste už s nějakým elektromobilem najezdil?

Jinak dojezd cca 20 km vás přijde na 2 kWh, tj. 10 Kč při současných cenách elektřiny, tj. 0,50 Kč/km.

+3/0
6.2.2015 13:46

S66e43i42d13l 35P29e27t19r 1541381725644

No jistě:-) A akumulátory jsou nejspíš zadarmo a vydrží určitě alespoň 10 let, že?:-)

+1/−2
6.2.2015 15:10

P94e83t50r 41O97u54ř69e41d12n49í10č55e91k 1809104

pocita se 2000 cyklu pro pokles na 80%, o je nejmene 80 tis

0/0
6.2.2015 19:34

S55v19a25t37o84p78l66u88k 50S68i55l34n51ý 4772306939448

Ano, současné akumulátory Li-ion skutečně vydrží minimálně 10 let a pakliže mají kvalitní izolaci, která udržuje baterie v optimální teplotě, tak klidně i mnohem více ;)

0/0
7.2.2015 17:59

A19l87e79š 95D18r36a42š57n79a49r 9271437867217

pokud by elektro auta davala dostatecny smysl, nikdo by je nemusel dotovat. protoze smysl nedavaji, musi lidi uplacet aby do toho sli..

+1/−1
6.2.2015 13:35

T54o28m71á10š 38S10k86á85l37a 6948987

elektroauta smysl mají enormní (efektivita spotřeby energie, jednoduchost soustrojí a univerzalnost zdroje energie), jen potřebují ještě trochu drahého vývoje a implementace do osobních zařízení. Kdyby elektropohon nedával smysl, nejezdí na něj vlaky, ještěrky a naprostá většina fabrik. 

Můžeme se bavit o smyslu dotací zákazníkům místo vložení peněz přímo do vývoje, ale ne o smyslu elektromobilů :)

+1/0
6.2.2015 14:02

S72e52i29d27l 62P80e55t65r 1971811925294

Peněz na vývoj čehokoli je ve světě nadbytek. Avšak vyvíjí se jen to, co má ekonomický smysl. To opravdu není případ masového provozu elektromobilů.

mmch.: na provoz jen 30% elmob u nás by byla třeba téměř jedna další JETE.

0/0
6.2.2015 15:08

P58e11t88r 94O36u97ř26e71d16n80í44č79e32k 1169304

cim kratsi cesta, cim vetsi zima tim efektivnejsi je elektromobil

0/0
6.2.2015 19:37

R64a43d69e33k 59Č84e95r44n82ý 3228399279

krok č.1 - koupit starý nafťák z bazaru za 100 euro

krok č. 2 - inkasovat 10.000 euro s koupí elekrtomobilu za cca 20.000 euro

krok č. 3 - prodat elektromobil za 15.000,- do německa kde není dotace 

- hádám, že se to budou snažit nějak pohlídat, ale z článku tento postup bije do očí...

+6/0
6.2.2015 13:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.