Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyměňte naftu za elektromobil a dáme vám 10 tisíc eur, láká Francie

Francouzská vláda se rozhodla k razantní podpoře trhu s novými elektromobily. Zájemcům o jejich nákup nabídne dotaci až deset tisíc eur na jejich nákup. Chce tak přesvědčit zákazníky, aby přešli především z naftových motorů k elektrickým vozům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73i64ř24í 14N98o36v76o51t35n53y 2978981953249

13 let staré, nicméně plně funkční a spolehlivé auto na vrakoviště se má nahradit pomocí dotace elektromobilem? Měli by žabožrouti oprášit gilotinu Rv

0/0
14.2.2015 13:35
Foto

S98t41a98n90i82s28l96a59v 72T10e57s90a28ř 9837444552264

Výroba elektromobilu je VĚTŠÍ EKOLOGICKÁ ZÁTĚŽ než výroba auta se spalovacím motorem VČETNĚ jeho celého provozu!!!

0/0
10.2.2015 18:21
Foto

S71t91a15n53i94s55l86a39v 51T92e78s92a61ř 9237634822944

Maastrichtská kritéria nesplňují a přesto začnou rozhazovat miliony? Euro spěje do s..... teda do p... jsem chtěl říct. :-P

0/0
10.2.2015 18:16

S37e25i76d47l 33P50e57t23r 1901241555184

Argument, že hromadnou výrobouse eauta časem zlevní je evidentní nesmysl  resp. záměrně šířený blud od lidí a skupin,kteří jsou na další prodotované odvětví nějak ekonomicky interesováni.

Všechny komponenty jsou dávnotechnologicky zvládnuté a vyrábějí se pro jiná odvětví v dostatečných seriíchaby jejich cena byla již nyní nejmenší možná.

Zásadní podíl na ceně  u eauta  představují a vždy budou akumulátory resp.suroviny na jejich výrobu. Ty však větší exploatací rozhodně nezlevní ,  ba přesně naopak …

+1/−1
8.2.2015 10:32

T18o91m16á79š 37S36k16á89l70a 6148857

není, nejsou, není a akumulátory se za posledních 10 let zlevňují. Když už nic jiného zkontrolujte si cenu náhradních dílů hybridů a elektromobilů.

0/0
9.2.2015 11:25

P21a61v41e34l 28S66ý21k85o93r17a 7327562297771

Jak dopadla ta Ovšinského baterie pro elektromobily ? Tedy akumulátor.

0/0
7.2.2015 10:35

M77a47r50t57i39n 13F40i40l30i43p11c71z22y34k 3861561925343

Je jen otázkou času, kdy pak elektřinu na dobíjení zdaní spotřební daní, jako dnešní PHM. To je do budoucna nevyhnutelné.

+3/−1
7.2.2015 10:13

P32a38v64e85l 91S25ý39k56o79r37a 7617102847441

Nikoliv, elektřinu si můžete doma vyrobit třeba ze dřeva. . Budete tedy jezdit na dřevo. Nebo fotovoltaiky.

http://www.jakbydlet.cz/clanek/512_automobil-s-nulovou-spotrebou-paliva.aspx

To bylo jasné již v roce 2008.

Zdaní vám km. Tedy mýto. placené od km. odhaduji 2 - 5,- Kč /km. [>-]

+1/−2
7.2.2015 10:34

T86o12m59á87š 65S42k40á11l54a 6808407

no, jasně, a zeleninu si můžete pěstovat na zahrádce. Je to snad důvod, proč nemít DPH na zelenině v obchodě?

0/0
9.2.2015 11:27
Foto

J97a33r55o53m86í98r 47H24l97u34b89e22k 2906550344281

A odkud na ty dotace vezmou? Kdo to zaplatí? Francouzští politici ze svých nezasloužených platů nebo zase jen ubohý daňový poplatník?  Pro zelené šílence, zkuste jezdit v elektromobilu v zimě, jistě se vám to bude líbit a užijete si adrenalinu.

+1/0
7.2.2015 10:11

F82r32a13n78t30i57š65e83k 20F73l97i90n59t92a 1314820839543

Když už něco potřebují dotovat, myslím, že by mnohem perspektivnější byl vývoj vodíkových palivových člinků. Paliva je okolo nás prakticky nevyčerpatelné množství a hlavně se při použití nespaluje a tedy nenávratně neničí. U současných palivových článků je dojezd někde okolo 500 km, tankování plynu prakticky stejně rychlé jako u fosilních paliv a nulové exhalace.

+1/−2
7.2.2015 4:21

J92i91ř82í 12K92o37c23u85r86e20k 6965884675428

Průšvih je ale výrova vodíku. Ta spotřebuje více energie, než se jeho spálením vyprodukuje.

+1/0
7.2.2015 20:54

J40a24n 57N77o51v12á20k 7505674708437

kde kolem sebe vidíš volný vodík? Víš že se vodík vyrábí z fosilních paliv?

0/0
8.2.2015 12:27

T22o11m56á63š 14Z12e16m38a46n 3615428444805

Ekobláznům jaksi nedošlo že baterie jsou buďto olověné (toxické) a nebo lithiové a lithium těží téměř výhradně Čína.

To už i ta ropa má více dodavatelů...

0/−1
6.2.2015 23:29

J38o75s64e43f 70L54e86b31d16u64š59k45a 4442533413815

Sice bych to okamžitě bral, ale je to totální nesmysl. Plýtvání penězi daňových poplatníků a jak to vypadá, zadlužená Francie chce co nejrychleji dohnat Řecko.

+2/−1
6.2.2015 22:59

R44a52d33o21v67a80n 35S66ý31k81o18r89a 6594315794960

Bezhlavé dotování všeho možného je plýtváním penězi daňových poplatníků. Jiné to  je v oblastech, kde je potřeba podpořit růst prodeje a produkce s cílem dosáhnout zlevnění výroby. Lze čekat, že by zlevnění přišlo o něco později samo od sebe, ale za dejme tomu 10 let navíc mohou vyšší exhalace ve velkých aglomeracích zabít tisíce lidí. A zdravotnictví je hodně drahá záležitost.

+2/−1
6.2.2015 21:49

R78a76d48o75v47a75n 78S23ý83k22o15r45a 6954275694580

Dotace solární energie je velmi kontroverzní záležitost. Vliv na pokles ceny solárních panelů na 20 procent za 10 let je ale nezpochybnitelný.

0/0
6.2.2015 21:51

M74i56c11h19a19l 32T22o57m49i96n22s87k45ý 9961705847844

300 milionů aut v EU. 300kg olověné baterie ....tj 90 milionů tun vytěženého olova !!!

tedy bych o ekologii nemluvil. V třetích zemích budou mít radost...

http://www.hrw.org/news/2012/05/31/protecting-children-lead-poisoning

+4/−2
6.2.2015 21:30

J62i66ř67í 14V64o44r67l72í20č37e55k 9747894703146

Francouzská vláda si chce co nejdříve vyzkoušet black out ;-D

+1/0
6.2.2015 20:30

J22i59ř25í 13Š29e69j87n55o63h90a 4362493634903

Dotace ty  nepochybně zamíchají se  vším.

Otázka  je, zda  je to dobře ?

Myslím , že  ne.

+5/0
6.2.2015 19:37

J76i85n50d30ř60i43c60h 11F54i19a21l42a 4458982949669

Nevím, kde na to někteří chytráci berou odvahu. Ale náklady na benzínové auto v městském provozu asi 2Kč nebudou. Úmyslně se bavím o městě kam podle mě tyhle auta patří. A kdyby to bylo dražší tak za ten hluk a smrad to stojí. Uvědomte si, že jsou to jediný auta na který si umíme palivo vyrobit sami. ;-D Škoda, že stát tohle nechápe a sám nejde příkladem, ať jsou to soláry nebo elektromobily. Raději to rozdají solárníkům apod. šmejdům. [>-]

+6/0
6.2.2015 17:49

J81o59s36e17f 75L85e81b66d64u24š74k21a 4132223383935

Pěkná ptákovina. Kolik cyklů ty baterky vydrží, kolik stojí nové a kolik to auto ujede? Tedy pokud si nekoupíte to za 3 miliony. Jinak různé hybridy ujedou na elektriku tak 30 km, udáváno výrobcem s novými baterkami, auta kolem milionu a výš ujedou tak 150 km, a ty přes 3 miliony ujedou 300 km. Ovšem jak tu elektriku, tak ty baterky musí někdo vyrobit. Takže v jedné oblasti světa budou jezdit elektroauta a v druhé budou vyrábět elektriku a baterky. Celkově v nejlepším případě teoreticky vyjde ekologická nula, ovšem prakticky nula nikdy vyjít nemůže. Tedy dát mi na to někdo peníze, jdu do toho i když vím, že ty peníze nejprve sebrali mě a dalším lidem.

+1/−1
6.2.2015 23:06

M14a81r42t50i14n 53K38a36r53á20s15e15k 9908863348878

Naklad levnejsi noveho auta se vsim vsudy je cca 5 kc/km ....to u elektromobilu kterz prijde na mega je tak akorat na amortizaci pri stejne predpokladane yivotnosti (200 000km)

+1/−1
7.2.2015 1:37
Foto

R59a96d19e75k 23P55o24l90i14c83k65ý 6451683481964

náklad nového  benzínového auta na 4-5 kč nevýjde-kde jste na to přišel?

0/−1
7.2.2015 14:45

S41e79i27d38l 63P65e53t61r 1371301985634

proč ne?8-o

Pořizovací cena 300k, spotřeba 6l/100 km a jste při 10-ti leté životnosti bezpečně na těch 5,-Kč/km* .:-)

Na rozdíl od elauta nejspíš však benzinový motor těch 10 let přežije bez zásadních investic.  

U elauta cca po 5 letech budete muset měnit sadu akumulátorů  v ceně skoro poloviny té pořizovací ...:-/

----------------------------

* filtry a olej do motoru jsem s prominutím pominul, bo v celkových nákladech hrají roli kolem 1% ...

0/0
7.2.2015 18:33
Foto

R64a80d75e75k 77P89o85l60i16c13k61ý 6801573661514

Nikoliv nejste.

Zapomínáte na spoustu dalších věcí, olej, gumy, servisní prohlídky, opravy...

Ale samozřejmě u auta, které by mělo nájezd 200 000 za 10 let se eauto neoplatí.

0/0
7.2.2015 18:42

S45e30i87d92l 67P14e23t72r 1341731585694

Dobře, pojďme si to projít spolu když se vám  nechce počítat:

Benzinové auto příměstského  typu např. Fiat Punto, Ford Fiesta, Fabie 1,2atd., nové, nájezd 20 000 km /rok, plánovaná životnost 10 let, :

300 000 pořizovací cena té nákupní  kabelky

360 000 palivo (200k km při spotřebě 6l a ceně 30,-/l)

  60 000 servispravidelný (10 prohlídek po 20k km včetně výměny oleje a filtru)

  36 000 4 sady pneu

  30 000 povinnéručení

  15 000 dálničníznámka

  50 000 servisspotřební – 1xdestičky,kotouče, spojka, tlumiče,rozvody

  12 000 myčka(1x/měs umytí)

    5 000 ostřikovačenáplň     5 000 ostatní – chlupatý volant,kývací pes dozadu, vonné stromečky, hustokrutý samolepky apod. -20 000  na konci 10. roku udělání pápá a prodej dotriple A apod. 853 000,-  celkem Což vychází na 4,27Kč/1 km. Spokojen?

0/0
8.2.2015 9:07

M32i16c44h80a55l 23T91o59m19i38n17s87k55ý 9811875907384

I kdyby elektromobily jezdily za 0Kč/100km tak se nevyplatí. O tom to je.

+5/0
6.2.2015 16:26

M28i45c79h95a24l 17T41o49m37i40n59s51k18ý 9511125297294

Baterie vydrží max, 150 tisíc km. Když jedete za 2kč/km. Tak v benzínu projete 300 tisíc Kč. S Elektromobilem sice 0Kč, ale musíte koupit baterie za 400.000,-Kč.

+4/0
6.2.2015 16:31

M62i53c70h31a16l 66T65o17m42i17n22s10k46ý 9841255317434

a to za předpokladu, že elektromobil by jezdil na proud zadarmo.Rv!!

+2/0
6.2.2015 16:32

R16a37d77i72m 18D97r13b41o27h82l42a18v 5111856153687

S kterým benzínem se dá jezdit 2 Kč/km? Jsou v tom započítané i ty servisní náklady, které u elektromobilu nejsou?

Najedu ročně cca 10 000 km, za 15 let ta baterie, která dnes stojí 300 000 Kč (ne 400), bude stát rozhodně méně. Pokud bude mít smysl kupovat do 15 let starého auta novou baterii. To už bude za těch dnešních 300 000 Kč celý nový elektromobil.

0/0
6.2.2015 16:40

M35i29c44h29a17l 21T78o23m88i81n98s28k49ý 9891545437294

ale auto od tesly stojí 3 mega a jsou tam litihové drahé baterie

0/0
6.2.2015 21:32

M73i44l73a50n 56K54l55o67u89č87e83k 3330985408307

Tesla dává záruku 200 000km nebo 8 let na baterii, že neklesne pod 80%.

0/0
6.2.2015 21:23

T17o41m21á65š 80H11o36r93a 2589635838365

To že se nevyplatí je jeden problém, to že nikam nedojedou je další problém, ale to co hraje proti jejich rozšíření především, je nedostatečná energetická infrastruktura v případě jejich masivnějšího rozšíření. Na jeden elektromobil je třeba minimálně jedna 16 ampérová třífázová přípojka (má li být nabíjení efektivní)...a teď si představte že se jich před jedním bytovým domem nabíjí večer dvacet až třicet.;-D

+1/0
6.2.2015 16:48

P97e83t91r 37O37u97ř87e36d50n40í27č78e73k 1879614

Mam /a je/ spocitano, ze cenu baterii vratim pri prum cene el. energie 3.5 Kc/kWh za cca 80 tis km. tedy 800 cyklu a cenu elektromobilu za 150 tis km, tedy 1500 cyklu. Pak je mozno do poklesu asi 80% kapacity jet 50 tis, kde usetrite asi 150 tis. Kc. To vse ovsem pri pedpokladu, ze nebudete mit zavadu na castech elektro. Elektromotor a soucasti - budou-li OK, pak dokoupite novou sadu uz vyvojove lepsich baterii a muzete opakovat. Nevyhodou je jiste "stary a osuntely" model za ty roky jezdeni...  Navic se pripravuje nalevna Al baterie pro 3000km a pak ... se budeme bavit kolik dojedete a kolik stoji spalovaci vuz a JEHO NAKLADY. Spocitano, ze na poh. hmotach, olejich, servisech zaplatite vuz jeste jednou ...

Tak prosim nesirte Vami nepodlozene nesmysly o navratnosti...

0/0
6.2.2015 19:53

L26u33b94o89m89í50r 78K21r18ů78t87a 4626272475504

Auto mám hlavně kvůli úspoře času, ne abych hledal dobíjecí místo a čekal na nabití. Naopak, radši bych měl i mobil na benzín, než každou chvíli dobíjet. :-)

+5/0
6.2.2015 16:01

R85i72c28h56a83r97d 59K55á34b20a 8149788750230

Socialismus v praxi. Seber lidem penize na danich, donut je zahodit fungujici vec a za jejich penize jim dotud novou a jeste ke vsemu uplne blbou a mnohem mene funkcni.

Francouzum definitivne hrablo.

+17/−2
6.2.2015 14:49

R42i91c91h49a19r69d 62K72á92b85a 8299718820580

... dotuj ...    ma byt

0/0
6.2.2015 14:49

V49l45a69s87t10i24m40i15l 55H41a76l28a72š49t65a 4783458988440

Ještě bych zdůraznil, že ty dotace půjdou za těmi majetnějšími, kteří na elektromobil mají. Jedná se totiž o dražší auta, jak je uvedené i v článku.

+1/0
6.2.2015 16:25

M93i45c95h69a77l 38P79a62v22l78á42t 9373213244119

Tak to je jeste vetsi kravovina nez srotovne. Kravovina to je i na ve srovnani s beznou urovni vymyslu ekofasistu. A opravdu neprekvapi, ze tohle realizuje Francie.

+6/0
6.2.2015 14:02

D16a87v49i26d 78R61y81c36h46e60t71s89k96ý 9236171240490

Elektromobily jsou v současné době hloupost a eko-socialistická pračka na cizí peníze. Prostě baterie nejsou na dostatečné úrovni a tím je to dané. Pokud vynecháme Teslu za dva miliony, tak papírový dojezd elektromobilů je cca 150-200km, reálný dojezd kolem 100km, s topením v zimě méně, poté následuje odtah.

Co se týče ekonomie - cena pouze za elektřinu vychází na 1Kč/km, což odpovídá fiatu punto LPG za 240 tisíc nebo autu se spalovacím motorem, kdyby nebyly na benzín zlodějské daně.

Co se týče ekologie - ježdění starým autem je mnohem lepší než výroba a likvidace elektomobilu.

Takže ve výsledku nulové podpoře elektromobilů v ČR tleskám. Až na některé radnice tunelující pomocí nákupů Peugeotů iOn a dobíjecích stanic.

+13/−2
6.2.2015 13:37

R30a36d88i22m 52D75r91b58o29h61l27a36v 5221136653147

Elektromobil má zatím jiné určení než auto se spalovacím motorem. Je extrémně vhodné do města, každodenní dojíždění do práce, zásobování apod. Nedá se s ním zatím jet v létě do Chorvatska nebo v zimě do Rakouska. To ale neznamená elektromobil zavrhnout jako celek. Kolik km jste už s nějakým elektromobilem najezdil?

Jinak dojezd cca 20 km vás přijde na 2 kWh, tj. 10 Kč při současných cenách elektřiny, tj. 0,50 Kč/km.

+3/0
6.2.2015 13:46

S70e42i76d38l 29P29e82t22r 1191591185154

No jistě:-) A akumulátory jsou nejspíš zadarmo a vydrží určitě alespoň 10 let, že?:-)

+1/−2
6.2.2015 15:10

P48e82t48r 15O63u91ř16e84d35n88í62č22e56k 1669594

pocita se 2000 cyklu pro pokles na 80%, o je nejmene 80 tis

0/0
6.2.2015 19:34

S98v63a98t33o56p16l85u35k 79S39i84l30n11ý 4532756139928

Ano, současné akumulátory Li-ion skutečně vydrží minimálně 10 let a pakliže mají kvalitní izolaci, která udržuje baterie v optimální teplotě, tak klidně i mnohem více ;)

0/0
7.2.2015 17:59

A66l86e20š 45D22r22a71š29n96a80r 9781817797637

pokud by elektro auta davala dostatecny smysl, nikdo by je nemusel dotovat. protoze smysl nedavaji, musi lidi uplacet aby do toho sli..

+1/−1
6.2.2015 13:35

T80o61m68á82š 57S19k35á61l98a 6628577

elektroauta smysl mají enormní (efektivita spotřeby energie, jednoduchost soustrojí a univerzalnost zdroje energie), jen potřebují ještě trochu drahého vývoje a implementace do osobních zařízení. Kdyby elektropohon nedával smysl, nejezdí na něj vlaky, ještěrky a naprostá většina fabrik. 

Můžeme se bavit o smyslu dotací zákazníkům místo vložení peněz přímo do vývoje, ale ne o smyslu elektromobilů :)

+1/0
6.2.2015 14:02

S67e74i78d71l 15P40e58t84r 1691551695564

Peněz na vývoj čehokoli je ve světě nadbytek. Avšak vyvíjí se jen to, co má ekonomický smysl. To opravdu není případ masového provozu elektromobilů.

mmch.: na provoz jen 30% elmob u nás by byla třeba téměř jedna další JETE.

0/0
6.2.2015 15:08

P24e85t51r 36O13u59ř35e16d52n10í74č13e67k 1419704

cim kratsi cesta, cim vetsi zima tim efektivnejsi je elektromobil

0/0
6.2.2015 19:37

R28a92d66e15k 87Č56e86r54n46ý 3928579919

krok č.1 - koupit starý nafťák z bazaru za 100 euro

krok č. 2 - inkasovat 10.000 euro s koupí elekrtomobilu za cca 20.000 euro

krok č. 3 - prodat elektromobil za 15.000,- do německa kde není dotace 

- hádám, že se to budou snažit nějak pohlídat, ale z článku tento postup bije do očí...

+6/0
6.2.2015 13:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.