Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy mají rok na splacení devíti miliard. Na dluh si asi opět půjčí

České dráhy mají rok a čtvrt na rozhodnutí, z čeho zaplatí celkem devět miliard korun majitelům svých dluhopisů. Nejpravděpodobnější bude vydání nových dluhopisů. Vysoké dluhy a jejich splácení polykají prakticky celý zisk Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V47l16a63s10t59i64m82i72l 39F37i92a92l49a 1902911724

Ale my chceme jezdit skoro zadarmo supermodernima vlakama nejlepe alespon 250 na tazich a 120 na lokalkach a to tak aby byla firma vydelecna a nepotrebovala dotace

0/−1
9.2.2015 17:30
Foto

Z25d33e52n51k20a 90S17c75h60o31e30n80b25a25e45c45h66l71e84r 36K88r56u69z65o93v29a 6668812547639

Drahy si mely uvědomit driv ze uz maji lidi dost tech dobytkacu zatu cenu

+3/−1
9.2.2015 5:16

M95a12r37t90i96n 93N18e58r55m98u86t 9497377448129

By mě zajímalo, jestli to mají v plánu splatit aspoň před koncem světa

+2/0
8.2.2015 14:28

J57i23ř91í 57H36u77m16p65o82l44í55k 4664587316531

socialistický stát či socialismem prolezlé ČSD. Dluhy se splácejí dluhy a managment tloustne!!8-o

+2/−1
8.2.2015 9:39
Foto

P19a61v21e63l 28M91a88k27o30v36e85c 8218715961

Nejen řecký a český státní dluh je nesplatitelný, ale na rozdíl od jednotlivých států České dráhy mohou zkrachovat..., a podle toho jak si vedou, tak k tomu krachu neodvratně spějí...:-( Děkujejme Žaludo a spol.

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/445922/Plne-splaceni-ceskeho-dluhu-je-nerealne.html

+1/−2
8.2.2015 8:51

L22a67d17i80s37l18a55v 76H57o40l28í92k 5452392459851

Kdyby pan Žaluda ČD nezadlužil, jezdili bychom stále v koženkách, Regionovy bychom také neměli a na rekonstruované a nově klimatizované vozy bychom mohli také zapomenout. Stejně tak by zde nejezdily nové elektrické jednotky....

0/−3
8.2.2015 9:25
Foto

P77a93v44e62l 84M63a32k10o98v52e86c 8848505801

Pokud se manažeři státních podniků nebo politici stanou během svého funkčního období nejbohatšími občany státu, tak se jedná o obyčejné zloděje...Žaluda ČD jako firmu fakticky zlikvidoval, a tak i občané, kteří vlakem nejezdí musí na provoz ČD přispívat. Potom chybí peníze na školství, zdravotnictví, důstojné penze, kulturu, obnovu památek, atd. :-(

0/−2
8.2.2015 9:47

R35a31d10e51k 69J54a76n87a72t46a 9415716474622

Neorientujete se v problematice.

Za dobu, kdy v ČD působil Žaluda, se naopak firma značně vylepšila. Snížil počet zaměstnanců při zhruba stejném přepravním výkonu, stabilizoval hospodaření (od každoroční ztráty k vyrovnanému rozpočtu), vyjednal standardní podmínky pro činnost (místo nespecifikovaného každoročního "dosypávání", standardní dlouhodobé smlouvy, tak jak je ve světě zvykem), omladil vozový park, začal poptávková výběrová řízení an dodavatele (a tím snížil nákupní ceny) a především obrátil klesající trend počtu cetsujících opět k růstu.

A teď je řada na vás, abyste řekl, co udělal špatně.

Mimochodem myslím, že před přichodem k ČD měl plat v soukromém sektoru podobný, pokud vás zajímá tohle (ale plat skutečně není u lidí, jejichž rozhodnutí ovlivňují hospodaření o milardy, to nejdůležitější, mnohem důlěžitější je správnost těch rozhodnutí).

+3/0
8.2.2015 14:52
Foto

P95a70v57e79l 67M91a69k82o61v21e63c 8198525691

Možná se neorientuji v problematice železniční dopravy, ale zloděje a podvodníky v oblasti financí poznám bezpečně...A o Žaludovi vím své...:-(

+1/−2
8.2.2015 18:46

M52i17r24o89s49l79a86v 76Z79i61k42m82u88n31d 7979313234253

Postačilo by, aby se vůči všem dopravcům na železnici uplatnily stejná pravidla  jako vůči dopravcům na silnici, pokud jde o poplatek za použití dopravní cesty neboli silniční daň ...

Drážní kolejové vozidlo mající analogický "protějšek" na silnici osvobozený od silniční daně by byl osvobozen od placení poplatku za použití železniční dopravní cesty ...

+4/0
7.2.2015 17:52

M69a13r37t93i17n 26Ž58e20l90i72n19s46k42ý 9278849339792

Zaluda (unor 2008 - cervenec 2013)... aha ... takze se zase splaci po pravicacich ... .

+1/−2
7.2.2015 16:51

R58o55m90a90n 60P84o26l18á25č95e77k 5706719615

Spíš se splácí to díky čemu ted jezdíte v rozumnějších vozech...

+1/−2
7.2.2015 20:43

M47a95r92t15i24n 74N45o90v64o79t58n16ý 3776406461444

iyl

0/0
7.2.2015 13:47

M56a59r19t72i51n 39N31o64v84o85t28n78ý 3206476871484

řjj

0/0
7.2.2015 13:47

M38a35r22t52i36n 12N19o87v88o92t75n42ý 3846816531794

Jan Sůra zase dělá senzaci z něčeho o čem se už pár let ví, a řešení čeho stejně tak pár let známo. :-/

+11/0
7.2.2015 13:33

J73a67n 46S67ů96r29a 4315263413182

Co je na tom senzačního?

+2/−3
7.2.2015 17:14

M29a94r95t34i52n 76N40o29v80o65t86n19ý 3416466701304

Právě, že nic.

+1/0
8.2.2015 17:43

L78e75o 96V45a81n40ě15k 6543207723798

Ať si půjčí o něco víc než potřebujou. Když spirála, tak pořádná :-)

0/0
7.2.2015 12:56

R89o28m16a18n 80P43o17l16á23č62e45k 5256449235

Možná by stálo za to udělat výtah z diskuzí tohoto typu a pak o kvalitě ČD...

Kdyby si ČD nevzaly úvěry, tak dodnes jezdíme v žabotlamech, koženkách všude... Lidi chtějí krásné vlaky, ale už nechtějí vidět co je zatím...

Refinancování dluhu je běžný jev v dnešních finačním světě... Navíc kdo se trochu věnuje úrokovým sazbám, tak pochopí, že to je dobrý krok... Staré dluhopisy můžou mít úrok okolo 4-5% Ted si půjčí pod 3%...

+9/−1
7.2.2015 11:10

B14o26h65u70s42l30a75v 47K28r53á34l79í58k 2771230509856

Žabotlamy patří dodnes k tomu nejlepšímu, co na českých kolejích jezdí. Bohužel luxus 60. let už asi nikdy nebude překonaný. Čím novější, tím větší zmetky.

+3/−8
7.2.2015 11:17

P61e72t86r 21N22o71v83o52t11n35y 3339182839632

No ... to snad ne.

+6/0
7.2.2015 13:05

R40a83d40e65k 73J44a22n88a96t41a 9715746814372

Ano, článek zcela opomíjí hlavní fakt - budou mít nově emitované dluhopisy vyšší nebo inižší úrok než ty staré? Zatím to totiž bylo pro ČD dobré, nahrazovaly drahé dluhopisy levnými.

Proto ty, co se v tom neorientují, bych to přirovnal k hypotéce. Je to něco jako konec fixace - to taky doje ke změně úrokové sazby a máte možnost převést hyptéku jinam.

+4/0
7.2.2015 13:08

V31á65c93l64a37v 11J72e37b33a10v42ý 8410239683166

Tak to asi těžko...ČD mají podle článku ke konci roku zaplatit 9 mld. A protože si na to splacení z těch dřívějších půjček nevydělaly, tak si vezmou další půjčku. Tedy se jedná o klasické vytloukání klínu klínem, i kdyby snad měl být ten další klín s lepšími podmínkami. Jedná se tedy o úplně novou "půjčku" s novými pravidly.

Když končí fixace hypotéky, tak pořád splácíte +/- stejně, jen "jednáte" o podmínkách dalších plateb na další část splácecího období. Reálně se však jedná stále o tu samou hypotéku.

+3/−4
7.2.2015 13:30

P96e66t62r 63N23o50v49o91t13n77y 3389962639402

Realne se muze jednat o uplne jinou hypoteku u jine banky.

0/0
7.2.2015 13:35

V25á46c39l43a62v 86J17e69b95a17v21ý 8350169823976

To byste se ale musíte vyvázat z té původní smlouvy, ať už jakýmkoliv mechanismem. Doba fixace úroků není dobou platnosti smlouvy.

+1/0
7.2.2015 22:21

R34a60d75e15k 90J39a78n17a61t40a 9875396614252

Nepochopil ...

ČD mám vydané dluhopisy s jistinu J=9mld (tj. jsou "v mínusu" 9 mld) a každý rok platí za tyto cizí zdroje nějaké úroky Ú = sazba1*J.

Teď tyto dluhopisy doběhnou a ČD je nahradí jinými dluhopisy. Ty budou mít rovněž jistinu J=9mld, a každý rok platí za tyto cizí zdroje nějaké úroky Ú = sazba2*J.

Celkové zadlužení se touto operací nezmění.

A jde o to, zda sazba2 bude vyšší než sazba1. Článek to nepíše. Ono se to patrně ještě ani neví, protože to bude záviset na jednání s bankami i na situaci na finančním trhu. Ale úroky na trhu obecně klesají.

+5/−1
7.2.2015 13:38

D35a39v46i41d 22P86r69a97ž78á36k 6614462102596

Řekl bych, že nechápete i vy. Ano, je možné, že se úrokové náklady sníží. Ale taky je pravda, že ČD nebyly schopné v termínu splatnosti získat peníze na splacení jistiny dluhopisu.

...

Jestliže se jim nepodaří získat prachy novou emisí, a to riziko tu je, jsou nahrané :-)

+1/−3
7.2.2015 15:32

R51a37d16e67k 50J67a52n12a33t15a 9335616184832

"ČD nebyly schopné v termínu splatnosti získat peníze na splacení jistiny dluhopisu"

A co je na tom přesně špatně? Když si vezmete hypotéku, tak nečekáte, že jistinu splatíte po uplynutí doby fixace. Takto dluhopisy fungují - ani se nepředpokládá, že by se jistina ze 100% splácela hotovostí. To si jako myslíte, že ČD suší 9 miliard někde na účtě? Co se myslelo, že se možná jistina trochu sníží, převodem těch nádraží. Ale jak je patrné z článku, politikům nelze věřit ani nos mezi očima.

"a to riziko tu je"

Jak jste na to přišel? Jako že, tak velká a stabilní firma nenajde zájemce, který mi si nové dluhopisy koupil? Když nenajde za daný úrok, o pár procentních bodů výš najdou. Banky jsou z poskytování úvěrů živy. Doporučuju srovnat, za jaké úroky udal na trhu dluhopisy takový LeoExpres a za kolik se to daří ČD. Možná budete překvapen.

0/−1
7.2.2015 15:50

V98á55c32l34a90v 43J65e69b78a23v29ý 8220989543346

Leo Express je soukromý dopravce a do toho je mi šumák, jestli se zadluží a zkrachuje.

ČD je dopravce dotovaný z mých daní. ;-)

+3/0
7.2.2015 22:35

R23a67d89e79k 37J78a55n72a46t70a 9195236124342

To přece není o tom, kdo je soukromý a kdo ne. Vyjednatelné úroky jsou o důvěře ve splacení. Tj. společnosti LE trh věří méně, než ČD.

0/0
7.2.2015 22:45

V23á79c13l12a70v 52J55e11b69a13v44ý 8890719243856

Pokud vám končí fixace úroků, tak si buď vyjednáte jiné podmínky nebo dostanete nějaký default a smlouva pokračuje.

Pokud ČD neseženou těch 9 mld, tak mají sakra problém. Navíc normální by bylo si půjčit peníze a zainvestovat je tak, aby se mi to vrátilo a mohl jsem to splatit a ne si na splacení zase půjčit. Jinak je to vytloukání klínu klínem.

Jestli ani teď nevidíte rozdíl, tak je to smutné a nic na tom nezmění ani počet + a - od někoho, kdo nepozná rozdíl mezi dluhopisem a hypotékou. ;-)

+1/0
7.2.2015 22:31

R54a50d22e28k 87J65a24n53a34t38a 9385356184612

Stále jste mi nevysvětlil, proč by ČD měly mít problém dluhopisy na trhu udat, když s tím nikdy problém neměly. To není žádný nový obří úvěr, který by zvýšil celkovou míru zadlužení a tím zvýšil riziko. To je jen náhrada za úvěr stávající, který skončí ....

Špatné by bylo, pokud by byla motivace k braní úvěru "tak nám to letos nevyšlo, berem další úvěr". Ale tak to teď právě není.

Bohužel titulek psal nějaký neumětel, který si popletl tuto situaci s nějakou sockou, co nevyjde s výplatou a použil sousloví "na dluh si půjčí", což takto se v osvětových kampaních sockám říká, že se nemá. Pokud by to nazvali nějak normálně, tyto diskuze by zde nevznikly.

0/−1
7.2.2015 22:52

J25a77n 41S41ů56r97a 4195263503562

A co je dluhopis ve výši 9 miliard? aktiva? a jak se říká vydání dluhopisu? Bankovní vklad?

+1/0
7.2.2015 23:49

J98a32n 53S64ů55r88a 4645643683272

Článek připomíná, že loni na podzim si ČD půjčily nejlevněji v historii. Jinak Vaše přirovnání k hypotéce a konci fixace: u hypotéky se splácí také jistina, tedy se postupně zadlužení snižuje. Tady se pouze vezme devět miliard a půjčí se opět devět miliard, jen levněji.

+3/−1
7.2.2015 17:42

T57o89m34a45s 19A68u55g74u73s45t44y93n 6857906701130

Ty grafy jsou vtipný. Pan Sůra si opět nedal práci s tím, aby sehnal relevantní informace. Když dělám nějaké grafy, tak bych měl dát u všech firem stejné informace. Byla to lenost nebo účelovost?

+12/−1
7.2.2015 10:46

R43o73m14a68n 14P92o23l94á43č11e68k 5636689735

Taky se mi libí podobné grafy u RJ a ČD ;-D Akorát u tržeb tam je jednou mil. a jednou mld.;-D

+1/0
7.2.2015 11:03

J68a17n 21S13ů34r52a 4945313863512

S grafy nemám absolutně nic společného.

0/−1
7.2.2015 17:43

T44o52m15a22s 15A45u61g92u52s55t90y60n 6107236121440

Je to Váš článek ne? Pokud jste použil cizí zdroje, tak máte citovat !!

+1/−1
7.2.2015 22:50

J93a89n 44S50ů14r86a 4115153373322

Text je můj. Grafiku dělají jiní lidé v redakci.

0/0
7.2.2015 22:51

T89o61m47a75s 81A55u31g68u26s97t80y18n 6597816181260

Podepsán jste pod tím Vy. Házet chyby na druhé je tááák jednoduché...

+1/0
8.2.2015 15:05

D17u77š22a67n 93P19i68š39i 8623601790819

Vydávání nových dluhopisů za účelem splacení starých dluhopisů je vytloukání klínu klínem.

+4/0
7.2.2015 10:34

R64o43m47a77n 89P24o83l23á27č70e10k 5686919835

Standardní postup u 99% organizací a především moderních států...

+1/0
7.2.2015 11:03

J24a31n 36M44a18l36ý 1345959184878

Takhle to dělají i obyčejí lidé. Rozdíl je v tom, že po lidech začne časem šlapat exekutor, kdežto stát zvýší daně a ještě řekne, že jsme to prožrali.[>-]

+1/−1
7.2.2015 13:52

R46a42d22e31k 32J84a24n11a72t65a 9345776304892

Exekutor na vás přijde, pokud nesplácíte své závazky. ČD splácí. Přečtěte si diskuzi, je zde mnoho příspěvků, které vysvětlují prostým diskutérům, co to je dluhopis.

+2/0
7.2.2015 14:00
Foto

V92á75c67l89a54v 17H18e30j83n79a 9876416934539

"Kvalitní veřejná služba je důležitější než hon za ziskem". Pavel Krtek. A má pravdu. Jako podnikatel bych také jistě rád nabízel ty nejkvalitnější služby či zboží i za cenu ztrát. Je to totiž cesta k budoucnosti... samozřejmě spojená s rizikem.

+5/0
7.2.2015 10:31

J34i55ř84í 55K55o10c44u77r92e60k 6385124685368

To už je takový ten modení socialismus. Být v zisku je špatné, dluhy se splácet nemusí...

0/−2
7.2.2015 18:04

J66a15n 93J40e42m68e49l45k78a 1885100

Pokud maj CD dostat vubec nejake prachy za nadrazi, tak doufam, ze je prevedou hezky s nevyuzitymi pozemky okolo (nevyuzite nakladni plochy), hezky sundaji zakazovou znacku vjezdu, meststi prestanou davat nesmyslne pokuty, a bude se tam zadarmo parkovat. Myslim, ze za 12 mld rocne na to mame jako danovi poplatnici pravo. Ne aby nas jeste nekdo pokutoval, buzeroval a vydelaval na tom.

+2/−2
7.2.2015 10:26

M66a62r62t33i88n 37T40e89p55l86a20n 9787770845223

No ČD to ale nebudou převádět na daňové poplatníky. Převádět to budou na SŽDC a to není organizace zabývající se bezplatným parkováním daňových poplatníků.

+4/0
7.2.2015 12:09

R10a24d39e87k 85J80a15n63a77t85a 9575976354142

Nicméně některé plochy dnes namjí pro železnici význam a plánuje se proto jejich prodej developerům. A ti tam udělají parkoviště, jen když se jim to bude vyplácet - což zřejmě nebude, protože Češi by nejraději parkovali všude zadarmo :)

0/0
7.2.2015 13:10

J87a75n 95J55e87m46e81l53k13a 1335960

Tak zajimave ze Jancura zrejme velmi dobre chape, ze zakaznici ve vlaku jsou zapotrebi. Na sve trati do Komarna udajne budoval parkovaci mista. V Ostrave nabizi zdarma k jizdence. Kdyz budete 3 dny na ceste vlakem na Slovensku nebo v Praze, zaplatite za parkovani 600, pojedete vlakem? Ne, pojedete rovnou autem. U cd zda se staci dotace, zakazniku netreba. A to zrovna predelavaji nadrazi, kazde malem za miliardy.. u denniho dojizdeni, pokud parkovani nebude zadarmo, tak ti zakaznici tim vlakem proste nepojedou.

0/0
7.2.2015 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.