Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy mají rok na splacení devíti miliard. Na dluh si asi opět půjčí

České dráhy mají rok a čtvrt na rozhodnutí, z čeho zaplatí celkem devět miliard korun majitelům svých dluhopisů. Nejpravděpodobnější bude vydání nových dluhopisů. Vysoké dluhy a jejich splácení polykají prakticky celý zisk Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94l92a76s24t35i71m34i54l 96F82i66a35l43a 1372931564

Ale my chceme jezdit skoro zadarmo supermodernima vlakama nejlepe alespon 250 na tazich a 120 na lokalkach a to tak aby byla firma vydelecna a nepotrebovala dotace

0/−1
9.2.2015 17:30
Foto

Z77d52e53n28k95a 52S50c80h88o91e68n62b44a10e57c41h62l90e36r 49K92r33u52z51o54v30a 6248652117139

Drahy si mely uvědomit driv ze uz maji lidi dost tech dobytkacu zatu cenu

+3/−1
9.2.2015 5:16

M79a19r51t78i38n 89N70e44r10m42u58t 9767667928199

By mě zajímalo, jestli to mají v plánu splatit aspoň před koncem světa

+2/0
8.2.2015 14:28

J43i28ř56í 89H42u81m91p82o73l42í22k 4504497486851

socialistický stát či socialismem prolezlé ČSD. Dluhy se splácejí dluhy a managment tloustne!!8-o

+2/−1
8.2.2015 9:39
Foto

P11a71v52e97l 30M33a61k11o50v80e74c 8688805921

Nejen řecký a český státní dluh je nesplatitelný, ale na rozdíl od jednotlivých států České dráhy mohou zkrachovat..., a podle toho jak si vedou, tak k tomu krachu neodvratně spějí...:-( Děkujejme Žaludo a spol.

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/445922/Plne-splaceni-ceskeho-dluhu-je-nerealne.html

+1/−2
8.2.2015 8:51

L31a45d43i19s69l62a46v 50H32o88l62í39k 5702642779661

Kdyby pan Žaluda ČD nezadlužil, jezdili bychom stále v koženkách, Regionovy bychom také neměli a na rekonstruované a nově klimatizované vozy bychom mohli také zapomenout. Stejně tak by zde nejezdily nové elektrické jednotky....

0/−3
8.2.2015 9:25
Foto

P47a72v23e76l 79M57a35k84o28v50e61c 8358355531

Pokud se manažeři státních podniků nebo politici stanou během svého funkčního období nejbohatšími občany státu, tak se jedná o obyčejné zloděje...Žaluda ČD jako firmu fakticky zlikvidoval, a tak i občané, kteří vlakem nejezdí musí na provoz ČD přispívat. Potom chybí peníze na školství, zdravotnictví, důstojné penze, kulturu, obnovu památek, atd. :-(

0/−2
8.2.2015 9:47

R98a71d31e30k 36J90a88n60a86t18a 9245456924842

Neorientujete se v problematice.

Za dobu, kdy v ČD působil Žaluda, se naopak firma značně vylepšila. Snížil počet zaměstnanců při zhruba stejném přepravním výkonu, stabilizoval hospodaření (od každoroční ztráty k vyrovnanému rozpočtu), vyjednal standardní podmínky pro činnost (místo nespecifikovaného každoročního "dosypávání", standardní dlouhodobé smlouvy, tak jak je ve světě zvykem), omladil vozový park, začal poptávková výběrová řízení an dodavatele (a tím snížil nákupní ceny) a především obrátil klesající trend počtu cetsujících opět k růstu.

A teď je řada na vás, abyste řekl, co udělal špatně.

Mimochodem myslím, že před přichodem k ČD měl plat v soukromém sektoru podobný, pokud vás zajímá tohle (ale plat skutečně není u lidí, jejichž rozhodnutí ovlivňují hospodaření o milardy, to nejdůležitější, mnohem důlěžitější je správnost těch rozhodnutí).

+3/0
8.2.2015 14:52
Foto

P59a57v19e84l 30M92a54k88o50v40e40c 8958205881

Možná se neorientuji v problematice železniční dopravy, ale zloděje a podvodníky v oblasti financí poznám bezpečně...A o Žaludovi vím své...:-(

+1/−2
8.2.2015 18:46

M20i96r40o26s23l41a10v 12Z52i62k49m42u73n62d 7229653664943

Postačilo by, aby se vůči všem dopravcům na železnici uplatnily stejná pravidla  jako vůči dopravcům na silnici, pokud jde o poplatek za použití dopravní cesty neboli silniční daň ...

Drážní kolejové vozidlo mající analogický "protějšek" na silnici osvobozený od silniční daně by byl osvobozen od placení poplatku za použití železniční dopravní cesty ...

+4/0
7.2.2015 17:52

M36a42r40t38i10n 31Ž93e38l42i20n61s33k89ý 9208779579592

Zaluda (unor 2008 - cervenec 2013)... aha ... takze se zase splaci po pravicacich ... .

+1/−2
7.2.2015 16:51

R84o65m61a94n 60P21o96l44á52č28e35k 5666229575

Spíš se splácí to díky čemu ted jezdíte v rozumnějších vozech...

+1/−2
7.2.2015 20:43

M21a40r19t11i80n 55N10o45v16o36t13n62ý 3526516661964

iyl

0/0
7.2.2015 13:47

M87a46r22t50i24n 30N23o76v11o75t28n80ý 3876896841374

řjj

0/0
7.2.2015 13:47

M61a63r61t87i82n 82N73o93v16o42t97n64ý 3166236971554

Jan Sůra zase dělá senzaci z něčeho o čem se už pár let ví, a řešení čeho stejně tak pár let známo. :-/

+11/0
7.2.2015 13:33

J30a32n 14S58ů65r46a 4395403513282

Co je na tom senzačního?

+2/−3
7.2.2015 17:14

M26a53r93t45i83n 28N52o29v88o58t44n34ý 3986336391984

Právě, že nic.

+1/0
8.2.2015 17:43

L52e68o 10V90a71n51ě20k 6813507573488

Ať si půjčí o něco víc než potřebujou. Když spirála, tak pořádná :-)

0/0
7.2.2015 12:56

R66o21m17a68n 25P13o64l39á53č15e57k 5966729655

Možná by stálo za to udělat výtah z diskuzí tohoto typu a pak o kvalitě ČD...

Kdyby si ČD nevzaly úvěry, tak dodnes jezdíme v žabotlamech, koženkách všude... Lidi chtějí krásné vlaky, ale už nechtějí vidět co je zatím...

Refinancování dluhu je běžný jev v dnešních finačním světě... Navíc kdo se trochu věnuje úrokovým sazbám, tak pochopí, že to je dobrý krok... Staré dluhopisy můžou mít úrok okolo 4-5% Ted si půjčí pod 3%...

+9/−1
7.2.2015 11:10

B82o82h98u13s61l31a23v 85K23r35á57l88í92k 2781580429866

Žabotlamy patří dodnes k tomu nejlepšímu, co na českých kolejích jezdí. Bohužel luxus 60. let už asi nikdy nebude překonaný. Čím novější, tím větší zmetky.

+3/−8
7.2.2015 11:17

P76e68t24r 87N89o44v52o85t36n35y 3679552259522

No ... to snad ne.

+6/0
7.2.2015 13:05

R64a48d68e58k 65J95a55n91a68t54a 9865616744802

Ano, článek zcela opomíjí hlavní fakt - budou mít nově emitované dluhopisy vyšší nebo inižší úrok než ty staré? Zatím to totiž bylo pro ČD dobré, nahrazovaly drahé dluhopisy levnými.

Proto ty, co se v tom neorientují, bych to přirovnal k hypotéce. Je to něco jako konec fixace - to taky doje ke změně úrokové sazby a máte možnost převést hyptéku jinam.

+4/0
7.2.2015 13:08

V47á44c49l51a63v 69J14e21b46a39v25ý 8360839593956

Tak to asi těžko...ČD mají podle článku ke konci roku zaplatit 9 mld. A protože si na to splacení z těch dřívějších půjček nevydělaly, tak si vezmou další půjčku. Tedy se jedná o klasické vytloukání klínu klínem, i kdyby snad měl být ten další klín s lepšími podmínkami. Jedná se tedy o úplně novou "půjčku" s novými pravidly.

Když končí fixace hypotéky, tak pořád splácíte +/- stejně, jen "jednáte" o podmínkách dalších plateb na další část splácecího období. Reálně se však jedná stále o tu samou hypotéku.

+3/−4
7.2.2015 13:30

P82e53t36r 56N38o12v95o34t34n71y 3809222949302

Realne se muze jednat o uplne jinou hypoteku u jine banky.

0/0
7.2.2015 13:35

V79á47c47l79a82v 81J25e87b37a40v87ý 8680159513856

To byste se ale musíte vyvázat z té původní smlouvy, ať už jakýmkoliv mechanismem. Doba fixace úroků není dobou platnosti smlouvy.

+1/0
7.2.2015 22:21

R15a39d49e26k 89J71a30n62a88t92a 9685516234692

Nepochopil ...

ČD mám vydané dluhopisy s jistinu J=9mld (tj. jsou "v mínusu" 9 mld) a každý rok platí za tyto cizí zdroje nějaké úroky Ú = sazba1*J.

Teď tyto dluhopisy doběhnou a ČD je nahradí jinými dluhopisy. Ty budou mít rovněž jistinu J=9mld, a každý rok platí za tyto cizí zdroje nějaké úroky Ú = sazba2*J.

Celkové zadlužení se touto operací nezmění.

A jde o to, zda sazba2 bude vyšší než sazba1. Článek to nepíše. Ono se to patrně ještě ani neví, protože to bude záviset na jednání s bankami i na situaci na finančním trhu. Ale úroky na trhu obecně klesají.

+5/−1
7.2.2015 13:38

D14a25v88i31d 38P31r51a87ž95á95k 6894902402676

Řekl bych, že nechápete i vy. Ano, je možné, že se úrokové náklady sníží. Ale taky je pravda, že ČD nebyly schopné v termínu splatnosti získat peníze na splacení jistiny dluhopisu.

...

Jestliže se jim nepodaří získat prachy novou emisí, a to riziko tu je, jsou nahrané :-)

+1/−3
7.2.2015 15:32

R31a27d88e84k 15J62a14n19a91t28a 9365786664772

"ČD nebyly schopné v termínu splatnosti získat peníze na splacení jistiny dluhopisu"

A co je na tom přesně špatně? Když si vezmete hypotéku, tak nečekáte, že jistinu splatíte po uplynutí doby fixace. Takto dluhopisy fungují - ani se nepředpokládá, že by se jistina ze 100% splácela hotovostí. To si jako myslíte, že ČD suší 9 miliard někde na účtě? Co se myslelo, že se možná jistina trochu sníží, převodem těch nádraží. Ale jak je patrné z článku, politikům nelze věřit ani nos mezi očima.

"a to riziko tu je"

Jak jste na to přišel? Jako že, tak velká a stabilní firma nenajde zájemce, který mi si nové dluhopisy koupil? Když nenajde za daný úrok, o pár procentních bodů výš najdou. Banky jsou z poskytování úvěrů živy. Doporučuju srovnat, za jaké úroky udal na trhu dluhopisy takový LeoExpres a za kolik se to daří ČD. Možná budete překvapen.

0/−1
7.2.2015 15:50

V43á64c92l59a85v 65J85e51b90a72v24ý 8600549463176

Leo Express je soukromý dopravce a do toho je mi šumák, jestli se zadluží a zkrachuje.

ČD je dopravce dotovaný z mých daní. ;-)

+3/0
7.2.2015 22:35

R32a37d15e65k 67J58a78n11a49t25a 9445136364812

To přece není o tom, kdo je soukromý a kdo ne. Vyjednatelné úroky jsou o důvěře ve splacení. Tj. společnosti LE trh věří méně, než ČD.

0/0
7.2.2015 22:45

V34á37c78l45a84v 12J53e14b27a75v78ý 8220839193656

Pokud vám končí fixace úroků, tak si buď vyjednáte jiné podmínky nebo dostanete nějaký default a smlouva pokračuje.

Pokud ČD neseženou těch 9 mld, tak mají sakra problém. Navíc normální by bylo si půjčit peníze a zainvestovat je tak, aby se mi to vrátilo a mohl jsem to splatit a ne si na splacení zase půjčit. Jinak je to vytloukání klínu klínem.

Jestli ani teď nevidíte rozdíl, tak je to smutné a nic na tom nezmění ani počet + a - od někoho, kdo nepozná rozdíl mezi dluhopisem a hypotékou. ;-)

+1/0
7.2.2015 22:31

R57a10d95e46k 60J22a27n86a63t31a 9735176814672

Stále jste mi nevysvětlil, proč by ČD měly mít problém dluhopisy na trhu udat, když s tím nikdy problém neměly. To není žádný nový obří úvěr, který by zvýšil celkovou míru zadlužení a tím zvýšil riziko. To je jen náhrada za úvěr stávající, který skončí ....

Špatné by bylo, pokud by byla motivace k braní úvěru "tak nám to letos nevyšlo, berem další úvěr". Ale tak to teď právě není.

Bohužel titulek psal nějaký neumětel, který si popletl tuto situaci s nějakou sockou, co nevyjde s výplatou a použil sousloví "na dluh si půjčí", což takto se v osvětových kampaních sockám říká, že se nemá. Pokud by to nazvali nějak normálně, tyto diskuze by zde nevznikly.

0/−1
7.2.2015 22:52

J31a17n 30S10ů49r46a 4685963833752

A co je dluhopis ve výši 9 miliard? aktiva? a jak se říká vydání dluhopisu? Bankovní vklad?

+1/0
7.2.2015 23:49

J33a33n 23S70ů56r64a 4705213283882

Článek připomíná, že loni na podzim si ČD půjčily nejlevněji v historii. Jinak Vaše přirovnání k hypotéce a konci fixace: u hypotéky se splácí také jistina, tedy se postupně zadlužení snižuje. Tady se pouze vezme devět miliard a půjčí se opět devět miliard, jen levněji.

+3/−1
7.2.2015 17:42

T32o37m80a80s 61A73u52g69u56s38t63y11n 6147666581780

Ty grafy jsou vtipný. Pan Sůra si opět nedal práci s tím, aby sehnal relevantní informace. Když dělám nějaké grafy, tak bych měl dát u všech firem stejné informace. Byla to lenost nebo účelovost?

+12/−1
7.2.2015 10:46

R93o46m60a85n 52P86o53l40á74č48e92k 5386649355

Taky se mi libí podobné grafy u RJ a ČD ;-D Akorát u tržeb tam je jednou mil. a jednou mld.;-D

+1/0
7.2.2015 11:03

J50a92n 55S17ů25r61a 4595913463482

S grafy nemám absolutně nic společného.

0/−1
7.2.2015 17:43

T42o11m48a15s 80A85u71g37u27s68t21y39n 6467796941930

Je to Váš článek ne? Pokud jste použil cizí zdroje, tak máte citovat !!

+1/−1
7.2.2015 22:50

J72a55n 39S67ů28r44a 4535933773712

Text je můj. Grafiku dělají jiní lidé v redakci.

0/0
7.2.2015 22:51

T63o64m34a57s 40A88u65g73u23s25t68y83n 6297446121230

Podepsán jste pod tím Vy. Házet chyby na druhé je tááák jednoduché...

+1/0
8.2.2015 15:05

D42u70š61a94n 63P87i88š80i 8183641230749

Vydávání nových dluhopisů za účelem splacení starých dluhopisů je vytloukání klínu klínem.

+4/0
7.2.2015 10:34

R83o76m75a89n 73P90o30l97á24č12e10k 5366209115

Standardní postup u 99% organizací a především moderních států...

+1/0
7.2.2015 11:03

J77a81n 60M12a92l43ý 1135409554718

Takhle to dělají i obyčejí lidé. Rozdíl je v tom, že po lidech začne časem šlapat exekutor, kdežto stát zvýší daně a ještě řekne, že jsme to prožrali.[>-]

+1/−1
7.2.2015 13:52

R85a23d57e88k 80J56a80n49a25t74a 9525246104652

Exekutor na vás přijde, pokud nesplácíte své závazky. ČD splácí. Přečtěte si diskuzi, je zde mnoho příspěvků, které vysvětlují prostým diskutérům, co to je dluhopis.

+2/0
7.2.2015 14:00
Foto

V82á91c34l10a45v 60H19e58j11n29a 9836576354459

"Kvalitní veřejná služba je důležitější než hon za ziskem". Pavel Krtek. A má pravdu. Jako podnikatel bych také jistě rád nabízel ty nejkvalitnější služby či zboží i za cenu ztrát. Je to totiž cesta k budoucnosti... samozřejmě spojená s rizikem.

+5/0
7.2.2015 10:31

J78i10ř26í 93K95o29c19u33r75e55k 6545984115448

To už je takový ten modení socialismus. Být v zisku je špatné, dluhy se splácet nemusí...

0/−2
7.2.2015 18:04

J52a27n 76J76e45m10e92l44k41a 1835560

Pokud maj CD dostat vubec nejake prachy za nadrazi, tak doufam, ze je prevedou hezky s nevyuzitymi pozemky okolo (nevyuzite nakladni plochy), hezky sundaji zakazovou znacku vjezdu, meststi prestanou davat nesmyslne pokuty, a bude se tam zadarmo parkovat. Myslim, ze za 12 mld rocne na to mame jako danovi poplatnici pravo. Ne aby nas jeste nekdo pokutoval, buzeroval a vydelaval na tom.

+2/−2
7.2.2015 10:26

M96a46r50t43i57n 72T85e59p61l40a90n 9987960685113

No ČD to ale nebudou převádět na daňové poplatníky. Převádět to budou na SŽDC a to není organizace zabývající se bezplatným parkováním daňových poplatníků.

+4/0
7.2.2015 12:09

R63a48d48e16k 32J67a24n19a65t66a 9865986114382

Nicméně některé plochy dnes namjí pro železnici význam a plánuje se proto jejich prodej developerům. A ti tam udělají parkoviště, jen když se jim to bude vyplácet - což zřejmě nebude, protože Češi by nejraději parkovali všude zadarmo :)

0/0
7.2.2015 13:10

J97a37n 65J68e31m20e68l57k92a 1835560

Tak zajimave ze Jancura zrejme velmi dobre chape, ze zakaznici ve vlaku jsou zapotrebi. Na sve trati do Komarna udajne budoval parkovaci mista. V Ostrave nabizi zdarma k jizdence. Kdyz budete 3 dny na ceste vlakem na Slovensku nebo v Praze, zaplatite za parkovani 600, pojedete vlakem? Ne, pojedete rovnou autem. U cd zda se staci dotace, zakazniku netreba. A to zrovna predelavaji nadrazi, kazde malem za miliardy.. u denniho dojizdeni, pokud parkovani nebude zadarmo, tak ti zakaznici tim vlakem proste nepojedou.

0/0
7.2.2015 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.