Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na české lokálky míří zánovní nízkopodlažní motoráky z Německa

Cestování na některých regionálních železničních tratích se během letošního roku zlepší. Nový majitel železniční společnosti GW Train Region (GWTR), jihočeský silniční dopravce ČSAD Jihotrans, nakoupil pro svůj vlakový byznys čtyři motorové nízkopodlažní vlaky u německých dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55i27ř50í 86P82r64ů23š82a 7745232965829

Jen tu opět p. Sůra opomněl napsat že onen celý jeden Stadler (VT 650 64) bude od prosince 2015 povinně nasazen na trať Sokolov - Kraslice - Zwickau, protože tak zní smlouva s objednavateli. A jeho koupě tudíž nebyla dobrovolná,ale pro dopravce víceméně povinná. Čili vyšší kvalita jen do německa na naše lokálky stačí horší a starší stroje.

0/0
11.2.2015 12:41

J13i38ř65í 64P91r62ů62š11a 7565122385859

Stadlery dobré,ale Regiospintery? Pohodlí cestování je snad horší než v žlutém moru regionova.

+1/0
10.2.2015 12:03
Foto

T72o48m66á87š 94K97i85r67o41v 1845598575547

Dovolil bych si s Vámi nesouhlasit. Jízdní pohodlí v Regiosprinteru je celkem přijatelné, jejich výhoda je ale ta, že ve městě Zwickau (Cvikava, chcete-li) s ním dojedete až do centra na náměstí, díky třetí kolejnici nazdejší tramvajové trati, ze stanice Zwickau - Stadhalle (kde se na ni napojuje) až do Zwickau - Zentrum (zdejší tramvaje mají rozchod totiž jen 1000 milimetrů)

+1/0
10.2.2015 14:25

M72i88r71o33s75l75a47v 63Z40i93k73m30u67n48d 7719203644623

Regiosprinter má stejný problém jako 810, Pokud s ním jezdíte na "lokálce" dlouhé nějakých 20 km, pak to je fajnové vozítko, jakmile s ním začnete jezdit na větší vzdálenost, pak je problém ...

810 byla plánována na krátké "krkonošské lokálky" nebo na trasu z Olbramovic do Sedlčan, jako náhrada za M 131.1.

Jenže pak se z nich udělala dálková vozidla pro trasu kolem 100 km ... a to je už špatně ...

+4/0
10.2.2015 16:14
Foto

T58o19m11á33š 16K67i20r85o50v 1735168375897

Nevím jaké zkušenosti máte s Regiosprinterem Vy, ale jsem s ním jel několikrát ze Sokolova až do Zwickau a zrovna špatně se mi neseděloR^

+1/−1
11.2.2015 1:23

P69a97v77e85l 15K30r32o63n55i10k57a 7692635411

Stará romantika M131. To by bylo.

+2/0
10.2.2015 9:29

P58e32t87r 58P88e90t59r 6563792548223

Romantika pro občasného cestujícího, noční můra pro pravidelně dojíždějící

+11/0
10.2.2015 10:27

J94i96n21d46ř28i56c72h 89M59o67r71á43v77e93k 54M 4791562105720

Všechny staré vlaky mají nádech romantiky..At´už parní nebo třeba motorový Hurvínek (M131)..

+2/0
10.2.2015 10:32

T25o25m35a73s 40N35o34v94o79t64n11y 3181686518529

To zase bude všechno špatně. Na fotce je totiž žlutá barva.

+2/0
10.2.2015 9:11

V96a83c70l52a11v 20P27e37r62o12u41t47k25a 6298417464471

zajímal by mne rozdíl v ceně pokud by místo tohoto stroje koupily jeté od  Škody...

0/−2
10.2.2015 9:04

N97i91k40o10l63a27j 59M62a17l15í61k 5684553300811

No, nenapadá mě teda stroj obdobný od Škody. Škoda dělá hlavně elektrické - tohle je dieslové. A už vůbec mě nenapadá, kdo by snad něco ojetého od Škody prodával...

+2/0
10.2.2015 9:42

M27a61r95t21i19n 27K89y77p23r 2982605494404

Jenom by mě zajímalo, jaké jeté motoráky od Škody by byly ke koupi, když Škoda naposledy nějaký motorový vůz vyráběla před II.světovou válkou.;-D

+3/0
10.2.2015 9:58

M79a97t18ú26š 20B88e28n41a88k 9478834892573

Neni celkom pravda, Škoda kúpila  Vagónku a tá motoráky robila DM12, 843, 843...810;-D Prípadne aj Pars kúpila, ten modernizoval 810 na 814

0/0
10.2.2015 12:24

M10i51l16a92n 77L38a51š92ť32o50v81k85a 8312304513108

Proti 843 je Regiosprinter jako Mercedes vůči embéčku ;-D

0/0
6.3.2015 8:02

L15u40c87i67a94n 94P89a17p61a62z69i16a77n 5424187751125

Proč v českém textu nejste schopni používat české názvosloví? Jaký Zwickau? Snad Cvikov!!! Nebo se dočkám, že budete psát do Wien, Linz, Dresden? Udělejte si slovníček, pokud jste zapomněli českou slovní zásobu.

+7/−10
10.2.2015 8:59

M88i92c28h83a96l 30P62a29v28l71á75t 9613163534669

Udelejte si slovnicek, pokud jste zapomnel nemeckou slovni zasobu. Jsou nazvy (nejen) nemeckych / rakouskych mest, ktere se u nas vyskytuji bezne jen v ceske variante. Treba ta Viden.. Ale prudit tady kvuli Zwickau? :o)))

+4/0
10.2.2015 9:05

N27i68k19o52l97a76j 40M41a68l59í20k 5534163550651

Ale prosím vás. A s čím přijdete příště? Že když se někdo bude jmenovat třeba Élise Nouvelle, tak přece máme super český výraz Eliška Nová? No, já jen, že když budu chtít jet do Cvikova, tak asi spíš do googlu zadám Zwickau.

+3/−1
10.2.2015 9:48

M39a28r81t89i47n 75K68y98p96r 2952305724784

Chápu to třeba u Vídně, Berlína nebo Paříže. Ale Štýrský Hradec je Graz a Salzburgu taky nebudu říkat Solnohrad.;-D

+3/0
10.2.2015 10:06

R93a79d43e18k 52J28a46n71a73t74a 9375206124302

Nebo Villach = Bělák :)

0/0
10.2.2015 10:34

M57i39l68a22n 70L61a19š95ť15o21v80k71a 8582834733468

A co třeba Innomostí, že?;-D

0/0
6.3.2015 8:03

M41i58r20o22s58l35a77v 63Z63i30k37m74u50n46d 7829303594363

Jenže v Česku taky existuje Cvikov ...

0/0
10.2.2015 15:54

M80i55l25a39n 21L15a47š49ť73o79v38k87a 8892684163388

Máte pravdu, já také jezdím do Prešpurku! ;-D;-D;-D

0/0
6.3.2015 8:03

K36a61r41e90l 69J96u26r45d39a 2246158499431

Škoda že na idnes není možnost ohodnotit článek a tím autorovi článku připsat nějaké prémie...

Kvůli p. Sůrovi to nechtějí zavést...

+5/0
10.2.2015 8:26

R89a85d27e22k 74J74a33n44a34t46a 9465316854212

Článek hodnotíte tím, že si ho zobrazíte a tím se zobrazí i reklamy ...

+1/0
10.2.2015 10:35
Foto

A50l81a69n 93Ř46e59p93k86a 4955476

Na některých serverech reklamy je lepší blokovat, a bohužel i na idnes (odmítám mít reklamou oblepenou celou stránku kolem dokola a ještě i s videemRv)

0/0
10.2.2015 10:37

R92a91d29e38k 91J19a94n19a21t14a 9615336254232

Já taky reklamu blokuju, ale většina lidí ne.

0/0
10.2.2015 10:44

S54t98e90p34a66n 82T74o48t63h 8298759815408

Vsichni blokujou reklamu, ale chteli by aby clanky byly na urovni vedeckych pracovniku s veskeryma citacema a hlouobky minimalne cele historie k tematu... pak se priznaj, ze i to zadarmo sidej tim, ze vypinaj reklamu... za par let uz nebude diky tomu idnes zadara, protoze vsichni vykukove budou mit zablokovany reklamy, tak se nevyplati ty noviny vydavat. a tak je to dokola se vsim... ani za komara noviny nebyly zadarmo. Musely se kazdy rano kupovat, nebo si je mohl clovek nechat hazet do schranky. Ale taky za penize.

+4/0
10.2.2015 18:07

J94a70n 79S31ů92r60a 4545293893422

Bohužel typická česká vlastnost. Ošidit a ještě se tím chlubit.

+1/0
10.2.2015 23:53

R88a98d67e38k 54J42a33n16a40t79a 9475916414432

Stránky, které mají úroveň a reklama není vlezlá, rád podpořím. Blokování reklam mám vypnuté například na root.cz nebo na flightradar24.com, na zelpage.cz si kupuju jejich kalendář.

Ale na iDnes je reklam často tolik, že mi vytuhne prohlížeč, a obsah článků reklamu taky někdy připomíná.

+2/0
11.2.2015 0:05
Foto

M25a32r32t26i74n 70S65k98a47l76o44š 5196469612180

Píšou zánovní motoráky,oni ale oproti starým 810 jsou úplně někde jinde.Stadllerem jsem už jel několikrát mezi M.Lázněma a K.Varama a ačkoliv je vlak starý 10 let tak je to sakra velký rozdíl ať už výkonem nebo pohodlím.

+7/0
10.2.2015 8:24

J33i88ř81í 86E64r89b42e39n 1603264386967

Eslivápak to není tím, že 810 je konstrukce stará skoro 45 let a stavěná pro nějakých 95 cestujících, zatímco Stadlery jsou o dost mladší a s dvojnásobnou kapacitou...

+5/0
10.2.2015 10:26

N67i25k40o76l40a54j 26M88a17l29í18k 5374493170981

No né :D 4, slovy čtyři, zánovní motoráky?:D to je něco! S dovolením, ale autor článku, pan Sůra, už opravdu neví, o čem by psal...

+11/−1
10.2.2015 8:09

J27a79n 72V63a10l92o54u23c50h 6492347268130

Pokud jezdí relaci, kde stačí na provoz ty 4 vozy, proč by kupovali více? Na všichni se chovají jako ČD či některé dopravní podniky, které mají i více než 1/4 vozů jako zálohu. Je naprosto běžné, že výrobce garantuje provozuschopnost přes 90%, jen to chce vypsat poctivé VŘ a nekoukat na sliby kamarádů či jediné kritérium - cenu nákupu (místo průměrné roční ceny za životní cyklus)...

0/0
10.2.2015 11:34

R47a90d76e10k 84J62a46n90a20t36a 9375196294802

Dopravce, který jezdí v závazku veřejné služby, zálohy mít musí. Komerční vlak prostě zrušíte, a lidem, co už si koupili jízdnky, vrátíte jízdné. Za nevypravený objednaný spoj jsou ovšem citelné pokuty, které mnohonásobně převyšují tržby.

+4/0
10.2.2015 12:01

N44i68k88o87l42a51j 48M91a14l44í23k 5904153890251

Zřejmě jste nepochopil můj komentář. Pointa byla v tom, že to je informace významná asi tak pro < 0,1 % obyvatel ČR. Čekal bych ji spíš v nějakém místním médiu, ale rozumím pan sůra je placen za kvantitu, nebo za kvalitu, protože za takové články bych se styděl.

Stylisticky zcela průměrné a tematicky silně podprůměrné.

+2/−2
10.2.2015 12:09

J54a24n 93S62ů16r61a 4795193873562

Děkuji za hodnocení. Jistě znáte moji pracovní smlouvu a mzdový výměr,když o ni tak zasvěceně píšete. Rád si přečtu stylisticky a tématicky nadprůměrny text od Vás, abych se mohl poučit. Věřím, že budou stylisticky minimálně na stejné výši,jako Váš předchozí příspěvek.

+2/0
10.2.2015 12:44
Foto

T15o48m20á39š 47K31i25r17o88v 1195988595437

Nevím jak to vidíte Vy, ale dle mého názoru, je ten článek perfektní. Navíc jsem v tomto vlaku jel z Bečova do Varů a svezení bylo celkem dobré. Příjemné překvapení byly zásuvky na 230 voltů.

+1/0
10.2.2015 14:17

F43r10a57n33t96i23š92e33k 82V36a12n63ě31k 1877984897437

Zánovní, hezký výraz pro ojetinu.:-)

+9/0
10.2.2015 7:54

D52a40v90i20d 96H22a91m94b39á40l24e79k 4352580280744

tak pokud se nejedná o zlé ČD, tak to lze napsat i hezkým výrazem.... ;-D

0/0
6.3.2015 19:43

P43a90v34e67l 77V36e91r39n62e50r 1913903262157

tak uz to zacina vypadat ja v RVHP, skodovka ma dodavat nove vlaky do nemecka, nase firmy si zase kupuji vyrazeny kousky z nemecka ...

+8/−2
10.2.2015 7:19

M50i39r92o69s59l28a42v 27G31r79o57s18s97m33a12n65n 8382759784

Trh

+2/0
10.2.2015 8:09

L22u80c38i49a50n 54P11a11p97a50z46i93a58n 5764177591655

RVHP byl také trh, máte pravdu.

+1/0
10.2.2015 9:00

R70a37d35e25k 19J14a25n55a54t96a 9965516874182

A jak to má být jinak, když jsou němečtí cestující ochotni platit 4xvyšší jízdné a německé kraje 2x vyšší dotace?

Peníze na stromech nerostou.

+1/0
10.2.2015 10:36

M48a90r91t75i67n 56S79e26d61l10á62č70e89k 1950649470134

To je snad úplně jedno, ne? Škodovka prodala, Češi by na ty nové ze Škodovky neměli, tak jsou spokojení oba.

+4/0
10.2.2015 8:34

E81v77ž57e68n 41P33o90l14á42k 3478568741863

No a co? Za tu cenu jde o vynikající vlaky, které mohou minimálně dalších 20 let jezdit s mnohem lepším komfortem.

0/0
10.2.2015 9:24

M54a30r81t87i46n 41K86y86p20r 2942285674544

Škoda dodává nové elelektrické vozy. Dopravce potřeboval něco se spalovacím motorem. To Škoda v sortimentu nemá.

+2/0
10.2.2015 10:01
Foto

A57l66a50n 71Ř90e63p49k63a 4585946

Má (a Regionovy nepočítám), před pár lety dělala Škodovka nové motoráky pro Finsko - http://skoda.cz/cs/produkty/motorove-vozy-a-jednotky/motorovy-vuz-dm12/

0/0
10.2.2015 11:08

N23i30k92o69l20a86j 30M25a92l38í50k 5154433130441

No to jsem nevěděl, zajímavé. Teoreticky když dobře zaplatíte, vyrobí Vám aj letadlo, že... (klidně celé formou subdodávky) - ale výhodné to asi nebude.

0/0
10.2.2015 11:40

M48i96r96o40s90l23a18v 14Z81i38k77m83u48n77d 7459863654393

Kdeže loňské sněhy jsou ...

Motoráky dělala původně někdejší Vagonka ve Studénce ... to co z ní po pochybné privatizaci a nuceném vykopnutí výroby (hlavně) EJ do Vítkovic (už jako ČKD Vagonka) zbylo pak  skoupila plzeňská lokomotivka ... včetně historie ... 

Motoráky byly objednány v roce 2001, dodány v letech 2004-2006. Vychází z koncepce 842/843, upraveno pro "tuhou zimu", změna trakčního pohonu na hydrodynamický apod. ...

0/0
10.2.2015 16:10

J37i52ř46í 41E96r82b51e71n 1963304366637

Koukám, že Škoda po devadesáti letech opustila svůj logotyp s tučným oblým písmem a nechala si vymyslet něco jiného. Jenže graficky to k tomu věhlasnému okřídlenému šípu prostě nesedí :-(

0/0
10.2.2015 21:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.