Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na české lokálky míří zánovní nízkopodlažní motoráky z Německa

Cestování na některých regionálních železničních tratích se během letošního roku zlepší. Nový majitel železniční společnosti GW Train Region (GWTR), jihočeský silniční dopravce ČSAD Jihotrans, nakoupil pro svůj vlakový byznys čtyři motorové nízkopodlažní vlaky u německých dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i45ř43í 75P29r49ů21š34a 7715492485159

Jen tu opět p. Sůra opomněl napsat že onen celý jeden Stadler (VT 650 64) bude od prosince 2015 povinně nasazen na trať Sokolov - Kraslice - Zwickau, protože tak zní smlouva s objednavateli. A jeho koupě tudíž nebyla dobrovolná,ale pro dopravce víceméně povinná. Čili vyšší kvalita jen do německa na naše lokálky stačí horší a starší stroje.

11.2.2015 12:41

J13i84ř43í 72P51r90ů30š79a 7525712485149

Stadlery dobré,ale Regiospintery? Pohodlí cestování je snad horší než v žlutém moru regionova.

10.2.2015 12:03
Foto

T82o32m18á10š 87K25i58r21o92v 1275968975907

Dovolil bych si s Vámi nesouhlasit. Jízdní pohodlí v Regiosprinteru je celkem přijatelné, jejich výhoda je ale ta, že ve městě Zwickau (Cvikava, chcete-li) s ním dojedete až do centra na náměstí, díky třetí kolejnici nazdejší tramvajové trati, ze stanice Zwickau - Stadhalle (kde se na ni napojuje) až do Zwickau - Zentrum (zdejší tramvaje mají rozchod totiž jen 1000 milimetrů)

10.2.2015 14:25

M46i47r11o93s81l19a26v 68Z92i55k80m90u53n50d 7629793224703

Regiosprinter má stejný problém jako 810, Pokud s ním jezdíte na "lokálce" dlouhé nějakých 20 km, pak to je fajnové vozítko, jakmile s ním začnete jezdit na větší vzdálenost, pak je problém ...

810 byla plánována na krátké "krkonošské lokálky" nebo na trasu z Olbramovic do Sedlčan, jako náhrada za M 131.1.

Jenže pak se z nich udělala dálková vozidla pro trasu kolem 100 km ... a to je už špatně ...

10.2.2015 16:14
Foto

T49o96m38á91š 96K40i20r46o55v 1895378225857

Nevím jaké zkušenosti máte s Regiosprinterem Vy, ale jsem s ním jel několikrát ze Sokolova až do Zwickau a zrovna špatně se mi neseděloR^

11.2.2015 1:23

P86a45v80e14l 52K29r84o70n61i31k45a 7882755361

Stará romantika M131. To by bylo.

10.2.2015 9:29

P19e44t74r 95P40e79t55r 6563102628533

Romantika pro občasného cestujícího, noční můra pro pravidelně dojíždějící

10.2.2015 10:27

J50i69n83d45ř63i35c41h 79M69o93r55á71v45e19k 60M 4361102865740

Všechny staré vlaky mají nádech romantiky..At´už parní nebo třeba motorový Hurvínek (M131)..

10.2.2015 10:32

T92o13m30a13s 11N11o79v93o95t41n39y 3391446288609

To zase bude všechno špatně. Na fotce je totiž žlutá barva.

10.2.2015 9:11

V12a59c11l34a97v 94P14e19r15o42u62t71k39a 6858797524541

zajímal by mne rozdíl v ceně pokud by místo tohoto stroje koupily jeté od  Škody...

10.2.2015 9:04

N68i34k68o50l29a65j 82M43a82l41í44k 5474393630201

No, nenapadá mě teda stroj obdobný od Škody. Škoda dělá hlavně elektrické - tohle je dieslové. A už vůbec mě nenapadá, kdo by snad něco ojetého od Škody prodával...

10.2.2015 9:42

M53a84r16t11i35n 75K88y78p88r 2932255704474

Jenom by mě zajímalo, jaké jeté motoráky od Škody by byly ke koupi, když Škoda naposledy nějaký motorový vůz vyráběla před II.světovou válkou.;-D

10.2.2015 9:58

M38a50t17ú25š 87B84e69n20a59k 9198824922283

Neni celkom pravda, Škoda kúpila  Vagónku a tá motoráky robila DM12, 843, 843...810;-D Prípadne aj Pars kúpila, ten modernizoval 810 na 814

10.2.2015 12:24

M90i25l63a68n 70L75a78š51ť28o54v78k78a 8272784793548

Proti 843 je Regiosprinter jako Mercedes vůči embéčku ;-D

6.3.2015 8:02

L79u56c14i94a44n 14P42a33p29a58z54i92a10n 5934747331175

Proč v českém textu nejste schopni používat české názvosloví? Jaký Zwickau? Snad Cvikov!!! Nebo se dočkám, že budete psát do Wien, Linz, Dresden? Udělejte si slovníček, pokud jste zapomněli českou slovní zásobu.

10.2.2015 8:59

M17i83c72h25a29l 32P48a90v95l20á94t 9383463704159

Udelejte si slovnicek, pokud jste zapomnel nemeckou slovni zasobu. Jsou nazvy (nejen) nemeckych / rakouskych mest, ktere se u nas vyskytuji bezne jen v ceske variante. Treba ta Viden.. Ale prudit tady kvuli Zwickau? :o)))

10.2.2015 9:05

N78i61k78o97l82a85j 81M40a49l21í30k 5844503340781

Ale prosím vás. A s čím přijdete příště? Že když se někdo bude jmenovat třeba Élise Nouvelle, tak přece máme super český výraz Eliška Nová? No, já jen, že když budu chtít jet do Cvikova, tak asi spíš do googlu zadám Zwickau.

10.2.2015 9:48

M55a71r20t93i17n 39K59y33p64r 2132485934464

Chápu to třeba u Vídně, Berlína nebo Paříže. Ale Štýrský Hradec je Graz a Salzburgu taky nebudu říkat Solnohrad.;-D

10.2.2015 10:06

R94a82d87e48k 13J45a24n22a54t19a 9335976894832

Nebo Villach = Bělák :)

10.2.2015 10:34

M79i21l27a15n 54L84a26š81ť74o59v20k81a 8352294383238

A co třeba Innomostí, že?;-D

6.3.2015 8:03

M93i44r91o45s45l65a32v 81Z80i15k20m65u11n61d 7869953264543

Jenže v Česku taky existuje Cvikov ...

10.2.2015 15:54

M78i21l46a96n 93L18a29š22ť18o37v38k31a 8202934833408

Máte pravdu, já také jezdím do Prešpurku! ;-D;-D;-D

6.3.2015 8:03

K24a88r15e54l 48J24u88r45d33a 2496748599801

Škoda že na idnes není možnost ohodnotit článek a tím autorovi článku připsat nějaké prémie...

Kvůli p. Sůrovi to nechtějí zavést...

10.2.2015 8:26

R22a72d24e65k 79J50a26n75a95t50a 9835256324572

Článek hodnotíte tím, že si ho zobrazíte a tím se zobrazí i reklamy ...

10.2.2015 10:35
Foto

A93l53a59n 93Ř25e81p69k46a 4965906

Na některých serverech reklamy je lepší blokovat, a bohužel i na idnes (odmítám mít reklamou oblepenou celou stránku kolem dokola a ještě i s videemRv)

10.2.2015 10:37

R70a15d64e32k 10J73a53n42a68t41a 9945646234642

Já taky reklamu blokuju, ale většina lidí ne.

10.2.2015 10:44

S39t53e66p63a28n 48T31o38t25h 8658939915728

Vsichni blokujou reklamu, ale chteli by aby clanky byly na urovni vedeckych pracovniku s veskeryma citacema a hlouobky minimalne cele historie k tematu... pak se priznaj, ze i to zadarmo sidej tim, ze vypinaj reklamu... za par let uz nebude diky tomu idnes zadara, protoze vsichni vykukove budou mit zablokovany reklamy, tak se nevyplati ty noviny vydavat. a tak je to dokola se vsim... ani za komara noviny nebyly zadarmo. Musely se kazdy rano kupovat, nebo si je mohl clovek nechat hazet do schranky. Ale taky za penize.

10.2.2015 18:07

J54a59n 77S20ů74r74a 4325933733842

Bohužel typická česká vlastnost. Ošidit a ještě se tím chlubit.

10.2.2015 23:53

R92a75d32e95k 51J56a90n61a39t39a 9945636704242

Stránky, které mají úroveň a reklama není vlezlá, rád podpořím. Blokování reklam mám vypnuté například na root.cz nebo na flightradar24.com, na zelpage.cz si kupuju jejich kalendář.

Ale na iDnes je reklam často tolik, že mi vytuhne prohlížeč, a obsah článků reklamu taky někdy připomíná.

11.2.2015 0:05
Foto

M15a28r58t69i42n 89S97k38a18l10o98š 5826899302300

Píšou zánovní motoráky,oni ale oproti starým 810 jsou úplně někde jinde.Stadllerem jsem už jel několikrát mezi M.Lázněma a K.Varama a ačkoliv je vlak starý 10 let tak je to sakra velký rozdíl ať už výkonem nebo pohodlím.

10.2.2015 8:24

J88i90ř69í 65E68r73b87e95n 1513784816347

Eslivápak to není tím, že 810 je konstrukce stará skoro 45 let a stavěná pro nějakých 95 cestujících, zatímco Stadlery jsou o dost mladší a s dvojnásobnou kapacitou...

10.2.2015 10:26

N13i64k62o77l89a87j 63M14a56l26í62k 5614833850641

No né :D 4, slovy čtyři, zánovní motoráky?:D to je něco! S dovolením, ale autor článku, pan Sůra, už opravdu neví, o čem by psal...

10.2.2015 8:09

J66a31n 96V67a65l70o41u49c47h 6342977128500

Pokud jezdí relaci, kde stačí na provoz ty 4 vozy, proč by kupovali více? Na všichni se chovají jako ČD či některé dopravní podniky, které mají i více než 1/4 vozů jako zálohu. Je naprosto běžné, že výrobce garantuje provozuschopnost přes 90%, jen to chce vypsat poctivé VŘ a nekoukat na sliby kamarádů či jediné kritérium - cenu nákupu (místo průměrné roční ceny za životní cyklus)...

10.2.2015 11:34

R27a32d16e89k 60J64a94n72a54t31a 9185936364252

Dopravce, který jezdí v závazku veřejné služby, zálohy mít musí. Komerční vlak prostě zrušíte, a lidem, co už si koupili jízdnky, vrátíte jízdné. Za nevypravený objednaný spoj jsou ovšem citelné pokuty, které mnohonásobně převyšují tržby.

10.2.2015 12:01

N72i71k37o18l81a81j 18M30a73l54í21k 5264633700241

Zřejmě jste nepochopil můj komentář. Pointa byla v tom, že to je informace významná asi tak pro < 0,1 % obyvatel ČR. Čekal bych ji spíš v nějakém místním médiu, ale rozumím pan sůra je placen za kvantitu, nebo za kvalitu, protože za takové články bych se styděl.

Stylisticky zcela průměrné a tematicky silně podprůměrné.

10.2.2015 12:09

J24a52n 91S84ů23r86a 4345203723112

Děkuji za hodnocení. Jistě znáte moji pracovní smlouvu a mzdový výměr,když o ni tak zasvěceně píšete. Rád si přečtu stylisticky a tématicky nadprůměrny text od Vás, abych se mohl poučit. Věřím, že budou stylisticky minimálně na stejné výši,jako Váš předchozí příspěvek.

10.2.2015 12:44
Foto

T28o90m90á22š 98K88i72r38o54v 1675778205267

Nevím jak to vidíte Vy, ale dle mého názoru, je ten článek perfektní. Navíc jsem v tomto vlaku jel z Bečova do Varů a svezení bylo celkem dobré. Příjemné překvapení byly zásuvky na 230 voltů.

10.2.2015 14:17

F26r30a41n95t57i60š78e43k 11V33a58n39ě78k 1257194237387

Zánovní, hezký výraz pro ojetinu.:-)

10.2.2015 7:54

D48a61v63i17d 62H89a27m18b73á65l47e86k 4182130460144

tak pokud se nejedná o zlé ČD, tak to lze napsat i hezkým výrazem.... ;-D

6.3.2015 19:43

P36a74v64e80l 89V75e58r93n66e26r 1673413812307

tak uz to zacina vypadat ja v RVHP, skodovka ma dodavat nove vlaky do nemecka, nase firmy si zase kupuji vyrazeny kousky z nemecka ...

10.2.2015 7:19

L35u51c49i54a41n 47P72a13p69a49z45i32a84n 5354527921825

RVHP byl také trh, máte pravdu.

10.2.2015 9:00

R71a91d83e30k 57J27a22n34a66t12a 9915636624202

A jak to má být jinak, když jsou němečtí cestující ochotni platit 4xvyšší jízdné a německé kraje 2x vyšší dotace?

Peníze na stromech nerostou.

10.2.2015 10:36

M34a46r29t55i77n 32S19e82d77l55á22č85e68k 1270169390614

To je snad úplně jedno, ne? Škodovka prodala, Češi by na ty nové ze Škodovky neměli, tak jsou spokojení oba.

10.2.2015 8:34

E40v11ž57e83n 98P46o90l77á34k 3378298741443

No a co? Za tu cenu jde o vynikající vlaky, které mohou minimálně dalších 20 let jezdit s mnohem lepším komfortem.

10.2.2015 9:24

M80a48r16t39i21n 85K64y78p73r 2702735874234

Škoda dodává nové elelektrické vozy. Dopravce potřeboval něco se spalovacím motorem. To Škoda v sortimentu nemá.

10.2.2015 10:01
Foto

A37l18a70n 57Ř93e27p36k49a 4605626

Má (a Regionovy nepočítám), před pár lety dělala Škodovka nové motoráky pro Finsko - http://skoda.cz/cs/produkty/motorove-vozy-a-jednotky/motorovy-vuz-dm12/

10.2.2015 11:08

N15i35k34o10l38a77j 53M93a88l18í42k 5744723780391

No to jsem nevěděl, zajímavé. Teoreticky když dobře zaplatíte, vyrobí Vám aj letadlo, že... (klidně celé formou subdodávky) - ale výhodné to asi nebude.

10.2.2015 11:40

M15i30r73o82s65l40a83v 94Z84i19k81m16u76n42d 7119473944293

Kdeže loňské sněhy jsou ...

Motoráky dělala původně někdejší Vagonka ve Studénce ... to co z ní po pochybné privatizaci a nuceném vykopnutí výroby (hlavně) EJ do Vítkovic (už jako ČKD Vagonka) zbylo pak  skoupila plzeňská lokomotivka ... včetně historie ... 

Motoráky byly objednány v roce 2001, dodány v letech 2004-2006. Vychází z koncepce 842/843, upraveno pro "tuhou zimu", změna trakčního pohonu na hydrodynamický apod. ...

10.2.2015 16:10

J85i11ř13í 86E84r36b11e30n 1753834796807

Koukám, že Škoda po devadesáti letech opustila svůj logotyp s tučným oblým písmem a nechala si vymyslet něco jiného. Jenže graficky to k tomu věhlasnému okřídlenému šípu prostě nesedí :-(

10.2.2015 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.