Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na české lokálky míří zánovní nízkopodlažní motoráky z Německa

Cestování na některých regionálních železničních tratích se během letošního roku zlepší. Nový majitel železniční společnosti GW Train Region (GWTR), jihočeský silniční dopravce ČSAD Jihotrans, nakoupil pro svůj vlakový byznys čtyři motorové nízkopodlažní vlaky u německých dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i16ř13í 98P57r79ů69š26a 7455912905869

Jen tu opět p. Sůra opomněl napsat že onen celý jeden Stadler (VT 650 64) bude od prosince 2015 povinně nasazen na trať Sokolov - Kraslice - Zwickau, protože tak zní smlouva s objednavateli. A jeho koupě tudíž nebyla dobrovolná,ale pro dopravce víceméně povinná. Čili vyšší kvalita jen do německa na naše lokálky stačí horší a starší stroje.

0/0
11.2.2015 12:41

J55i93ř17í 96P69r43ů88š55a 7985632715339

Stadlery dobré,ale Regiospintery? Pohodlí cestování je snad horší než v žlutém moru regionova.

+1/0
10.2.2015 12:03
Foto

T97o30m19á80š 95K67i79r49o57v 1805908975557

Dovolil bych si s Vámi nesouhlasit. Jízdní pohodlí v Regiosprinteru je celkem přijatelné, jejich výhoda je ale ta, že ve městě Zwickau (Cvikava, chcete-li) s ním dojedete až do centra na náměstí, díky třetí kolejnici nazdejší tramvajové trati, ze stanice Zwickau - Stadhalle (kde se na ni napojuje) až do Zwickau - Zentrum (zdejší tramvaje mají rozchod totiž jen 1000 milimetrů)

+1/0
10.2.2015 14:25

M40i89r17o32s78l14a32v 73Z50i91k49m39u43n76d 7799733974893

Regiosprinter má stejný problém jako 810, Pokud s ním jezdíte na "lokálce" dlouhé nějakých 20 km, pak to je fajnové vozítko, jakmile s ním začnete jezdit na větší vzdálenost, pak je problém ...

810 byla plánována na krátké "krkonošské lokálky" nebo na trasu z Olbramovic do Sedlčan, jako náhrada za M 131.1.

Jenže pak se z nich udělala dálková vozidla pro trasu kolem 100 km ... a to je už špatně ...

+4/0
10.2.2015 16:14
Foto

T65o44m78á10š 37K70i87r30o76v 1215508385747

Nevím jaké zkušenosti máte s Regiosprinterem Vy, ale jsem s ním jel několikrát ze Sokolova až do Zwickau a zrovna špatně se mi neseděloR^

+1/−1
11.2.2015 1:23

P12a18v50e38l 52K80r33o30n59i48k59a 7562385681

Stará romantika M131. To by bylo.

+2/0
10.2.2015 9:29

P51e61t89r 98P75e58t90r 6353632768403

Romantika pro občasného cestujícího, noční můra pro pravidelně dojíždějící

+11/0
10.2.2015 10:27

J62i45n43d57ř36i20c32h 22M26o46r30á91v47e37k 91M 3745683165946

Všechny staré vlaky mají nádech romantiky..At´už parní nebo třeba motorový Hurvínek (M131)..

+2/0
10.2.2015 10:32

T29o52m98a12s 46N67o85v21o73t78n83y 3761546738979

To zase bude všechno špatně. Na fotce je totiž žlutá barva.

+2/0
10.2.2015 9:11

V88a45c89l71a32v 37P36e44r21o31u30t69k52a 6718837834311

zajímal by mne rozdíl v ceně pokud by místo tohoto stroje koupily jeté od  Škody...

0/−2
10.2.2015 9:04

N28i68k57o87l63a43j 95M89a50l97í58k 5434423680751

No, nenapadá mě teda stroj obdobný od Škody. Škoda dělá hlavně elektrické - tohle je dieslové. A už vůbec mě nenapadá, kdo by snad něco ojetého od Škody prodával...

+2/0
10.2.2015 9:42

M27a49r47t56i84n 96K82y66p91r 2172865794264

Jenom by mě zajímalo, jaké jeté motoráky od Škody by byly ke koupi, když Škoda naposledy nějaký motorový vůz vyráběla před II.světovou válkou.;-D

+3/0
10.2.2015 9:58

M97a43t49ú89š 94B62e57n85a26k 9198354122923

Neni celkom pravda, Škoda kúpila  Vagónku a tá motoráky robila DM12, 843, 843...810;-D Prípadne aj Pars kúpila, ten modernizoval 810 na 814

0/0
10.2.2015 12:24

M81i38l77a11n 78L61a53š51ť12o33v37k97a 8342454113648

Proti 843 je Regiosprinter jako Mercedes vůči embéčku ;-D

0/0
6.3.2015 8:02

L79u75c62i79a90n 16P58a68p47a79z21i89a11n 5394227531915

Proč v českém textu nejste schopni používat české názvosloví? Jaký Zwickau? Snad Cvikov!!! Nebo se dočkám, že budete psát do Wien, Linz, Dresden? Udělejte si slovníček, pokud jste zapomněli českou slovní zásobu.

+7/−10
10.2.2015 8:59

M24i11c38h24a16l 18P28a71v55l40á25t 9623953384229

Udelejte si slovnicek, pokud jste zapomnel nemeckou slovni zasobu. Jsou nazvy (nejen) nemeckych / rakouskych mest, ktere se u nas vyskytuji bezne jen v ceske variante. Treba ta Viden.. Ale prudit tady kvuli Zwickau? :o)))

+4/0
10.2.2015 9:05

N83i60k39o58l49a23j 89M74a79l19í62k 5974503620501

Ale prosím vás. A s čím přijdete příště? Že když se někdo bude jmenovat třeba Élise Nouvelle, tak přece máme super český výraz Eliška Nová? No, já jen, že když budu chtít jet do Cvikova, tak asi spíš do googlu zadám Zwickau.

+3/−1
10.2.2015 9:48

M71a21r82t16i19n 44K72y50p72r 2672435174454

Chápu to třeba u Vídně, Berlína nebo Paříže. Ale Štýrský Hradec je Graz a Salzburgu taky nebudu říkat Solnohrad.;-D

+3/0
10.2.2015 10:06

R75a42d15e51k 51J97a15n49a10t62a 9145776334352

Nebo Villach = Bělák :)

0/0
10.2.2015 10:34

M57i15l53a19n 76L19a15š67ť14o78v88k28a 8772214193658

A co třeba Innomostí, že?;-D

0/0
6.3.2015 8:03

M90i15r15o54s98l46a13v 20Z56i51k56m10u71n57d 7779373844183

Jenže v Česku taky existuje Cvikov ...

0/0
10.2.2015 15:54

M24i45l29a57n 66L97a40š17ť38o35v61k32a 8302934403438

Máte pravdu, já také jezdím do Prešpurku! ;-D;-D;-D

0/0
6.3.2015 8:03

K71a98r71e78l 36J21u12r42d61a 2346618149951

Škoda že na idnes není možnost ohodnotit článek a tím autorovi článku připsat nějaké prémie...

Kvůli p. Sůrovi to nechtějí zavést...

+5/0
10.2.2015 8:26

R55a11d61e43k 68J96a73n46a42t47a 9175246914172

Článek hodnotíte tím, že si ho zobrazíte a tím se zobrazí i reklamy ...

+1/0
10.2.2015 10:35

A76l58a33n 31Ř62e69p37k85a 4775646

Na některých serverech reklamy je lepší blokovat, a bohužel i na idnes (odmítám mít reklamou oblepenou celou stránku kolem dokola a ještě i s videemRv)

0/0
10.2.2015 10:37

R15a81d13e43k 85J94a41n45a35t20a 9825346104882

Já taky reklamu blokuju, ale většina lidí ne.

0/0
10.2.2015 10:44

S60t96e65p96a38n 60T64o64t43h 8148349835388

Vsichni blokujou reklamu, ale chteli by aby clanky byly na urovni vedeckych pracovniku s veskeryma citacema a hlouobky minimalne cele historie k tematu... pak se priznaj, ze i to zadarmo sidej tim, ze vypinaj reklamu... za par let uz nebude diky tomu idnes zadara, protoze vsichni vykukove budou mit zablokovany reklamy, tak se nevyplati ty noviny vydavat. a tak je to dokola se vsim... ani za komara noviny nebyly zadarmo. Musely se kazdy rano kupovat, nebo si je mohl clovek nechat hazet do schranky. Ale taky za penize.

+4/0
10.2.2015 18:07

J13a97n 44S67ů69r32a 4955373863932

Bohužel typická česká vlastnost. Ošidit a ještě se tím chlubit.

+1/0
10.2.2015 23:53

R39a59d47e16k 71J87a80n33a51t58a 9445706654132

Stránky, které mají úroveň a reklama není vlezlá, rád podpořím. Blokování reklam mám vypnuté například na root.cz nebo na flightradar24.com, na zelpage.cz si kupuju jejich kalendář.

Ale na iDnes je reklam často tolik, že mi vytuhne prohlížeč, a obsah článků reklamu taky někdy připomíná.

+2/0
11.2.2015 0:05
Foto

M40a56r26t10i50n 47S97k18a12l66o38š 5476909522230

Píšou zánovní motoráky,oni ale oproti starým 810 jsou úplně někde jinde.Stadllerem jsem už jel několikrát mezi M.Lázněma a K.Varama a ačkoliv je vlak starý 10 let tak je to sakra velký rozdíl ať už výkonem nebo pohodlím.

+7/0
10.2.2015 8:24

J11i13ř61í 72E13r35b46e89n 1543914756627

Eslivápak to není tím, že 810 je konstrukce stará skoro 45 let a stavěná pro nějakých 95 cestujících, zatímco Stadlery jsou o dost mladší a s dvojnásobnou kapacitou...

+5/0
10.2.2015 10:26

N79i82k35o92l41a41j 40M36a22l15í95k 5854483940311

No né :D 4, slovy čtyři, zánovní motoráky?:D to je něco! S dovolením, ale autor článku, pan Sůra, už opravdu neví, o čem by psal...

+11/−1
10.2.2015 8:09

J57a80n 76V33a95l38o20u49c54h 6812967628760

Pokud jezdí relaci, kde stačí na provoz ty 4 vozy, proč by kupovali více? Na všichni se chovají jako ČD či některé dopravní podniky, které mají i více než 1/4 vozů jako zálohu. Je naprosto běžné, že výrobce garantuje provozuschopnost přes 90%, jen to chce vypsat poctivé VŘ a nekoukat na sliby kamarádů či jediné kritérium - cenu nákupu (místo průměrné roční ceny za životní cyklus)...

0/0
10.2.2015 11:34

R93a66d71e17k 73J84a28n35a76t72a 9955156604252

Dopravce, který jezdí v závazku veřejné služby, zálohy mít musí. Komerční vlak prostě zrušíte, a lidem, co už si koupili jízdnky, vrátíte jízdné. Za nevypravený objednaný spoj jsou ovšem citelné pokuty, které mnohonásobně převyšují tržby.

+4/0
10.2.2015 12:01

N11i95k17o74l33a18j 14M87a19l76í68k 5794333690421

Zřejmě jste nepochopil můj komentář. Pointa byla v tom, že to je informace významná asi tak pro < 0,1 % obyvatel ČR. Čekal bych ji spíš v nějakém místním médiu, ale rozumím pan sůra je placen za kvantitu, nebo za kvalitu, protože za takové články bych se styděl.

Stylisticky zcela průměrné a tematicky silně podprůměrné.

+2/−2
10.2.2015 12:09

J79a20n 43S78ů62r41a 4555433873222

Děkuji za hodnocení. Jistě znáte moji pracovní smlouvu a mzdový výměr,když o ni tak zasvěceně píšete. Rád si přečtu stylisticky a tématicky nadprůměrny text od Vás, abych se mohl poučit. Věřím, že budou stylisticky minimálně na stejné výši,jako Váš předchozí příspěvek.

+2/0
10.2.2015 12:44
Foto

T63o75m95á80š 17K80i28r45o22v 1185538475167

Nevím jak to vidíte Vy, ale dle mého názoru, je ten článek perfektní. Navíc jsem v tomto vlaku jel z Bečova do Varů a svezení bylo celkem dobré. Příjemné překvapení byly zásuvky na 230 voltů.

+1/0
10.2.2015 14:17

F72r54a72n16t56i93š48e93k 61V57a91n96ě61k 1627354967827

Zánovní, hezký výraz pro ojetinu.:-)

+9/0
10.2.2015 7:54

D55a61v28i62d 69H41a17m17b12á95l49e43k 4202600880414

tak pokud se nejedná o zlé ČD, tak to lze napsat i hezkým výrazem.... ;-D

0/0
6.3.2015 19:43

P14a69v34e89l 35V97e48r48n27e12r 1283143822547

tak uz to zacina vypadat ja v RVHP, skodovka ma dodavat nove vlaky do nemecka, nase firmy si zase kupuji vyrazeny kousky z nemecka ...

+8/−2
10.2.2015 7:19

M27i91r48o39s62l90a28v 53G13r23o64s97s53m97a98n60n 8502959124

Trh

+2/0
10.2.2015 8:09

L64u57c91i11a17n 56P56a23p79a44z67i22a13n 5334567771565

RVHP byl také trh, máte pravdu.

+1/0
10.2.2015 9:00

R93a80d97e97k 22J59a66n21a34t37a 9545496494662

A jak to má být jinak, když jsou němečtí cestující ochotni platit 4xvyšší jízdné a německé kraje 2x vyšší dotace?

Peníze na stromech nerostou.

+1/0
10.2.2015 10:36

M60a31r11t28i95n 35S90e40d81l15á76č48e18k 1440109610734

To je snad úplně jedno, ne? Škodovka prodala, Češi by na ty nové ze Škodovky neměli, tak jsou spokojení oba.

+4/0
10.2.2015 8:34

E95v30ž51e65n 68P97o14l51á97k 3348898821293

No a co? Za tu cenu jde o vynikající vlaky, které mohou minimálně dalších 20 let jezdit s mnohem lepším komfortem.

0/0
10.2.2015 9:24

M12a72r39t77i16n 90K12y15p60r 2512655634984

Škoda dodává nové elelektrické vozy. Dopravce potřeboval něco se spalovacím motorem. To Škoda v sortimentu nemá.

+2/0
10.2.2015 10:01

A92l30a73n 51Ř31e20p72k62a 4575296

Má (a Regionovy nepočítám), před pár lety dělala Škodovka nové motoráky pro Finsko - http://skoda.cz/cs/produkty/motorove-vozy-a-jednotky/motorovy-vuz-dm12/

0/0
10.2.2015 11:08

N97i11k91o33l95a76j 97M10a11l57í61k 5134143190401

No to jsem nevěděl, zajímavé. Teoreticky když dobře zaplatíte, vyrobí Vám aj letadlo, že... (klidně celé formou subdodávky) - ale výhodné to asi nebude.

0/0
10.2.2015 11:40

M38i18r58o68s45l77a85v 11Z68i14k83m77u55n13d 7789193654543

Kdeže loňské sněhy jsou ...

Motoráky dělala původně někdejší Vagonka ve Studénce ... to co z ní po pochybné privatizaci a nuceném vykopnutí výroby (hlavně) EJ do Vítkovic (už jako ČKD Vagonka) zbylo pak  skoupila plzeňská lokomotivka ... včetně historie ... 

Motoráky byly objednány v roce 2001, dodány v letech 2004-2006. Vychází z koncepce 842/843, upraveno pro "tuhou zimu", změna trakčního pohonu na hydrodynamický apod. ...

0/0
10.2.2015 16:10

J52i41ř75í 23E67r15b38e61n 1513634156467

Koukám, že Škoda po devadesáti letech opustila svůj logotyp s tučným oblým písmem a nechala si vymyslet něco jiného. Jenže graficky to k tomu věhlasnému okřídlenému šípu prostě nesedí :-(

0/0
10.2.2015 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.