Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na české lokálky míří zánovní nízkopodlažní motoráky z Německa

Cestování na některých regionálních železničních tratích se během letošního roku zlepší. Nový majitel železniční společnosti GW Train Region (GWTR), jihočeský silniční dopravce ČSAD Jihotrans, nakoupil pro svůj vlakový byznys čtyři motorové nízkopodlažní vlaky u německých dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84i72ř36í 91P36r49ů34š11a 7465122215609

Jen tu opět p. Sůra opomněl napsat že onen celý jeden Stadler (VT 650 64) bude od prosince 2015 povinně nasazen na trať Sokolov - Kraslice - Zwickau, protože tak zní smlouva s objednavateli. A jeho koupě tudíž nebyla dobrovolná,ale pro dopravce víceméně povinná. Čili vyšší kvalita jen do německa na naše lokálky stačí horší a starší stroje.

0/0
11.2.2015 12:41

J88i88ř73í 73P53r16ů16š51a 7725432875679

Stadlery dobré,ale Regiospintery? Pohodlí cestování je snad horší než v žlutém moru regionova.

+1/0
10.2.2015 12:03
Foto

T79o38m63á51š 21K26i61r38o58v 1345718525367

Dovolil bych si s Vámi nesouhlasit. Jízdní pohodlí v Regiosprinteru je celkem přijatelné, jejich výhoda je ale ta, že ve městě Zwickau (Cvikava, chcete-li) s ním dojedete až do centra na náměstí, díky třetí kolejnici nazdejší tramvajové trati, ze stanice Zwickau - Stadhalle (kde se na ni napojuje) až do Zwickau - Zentrum (zdejší tramvaje mají rozchod totiž jen 1000 milimetrů)

+1/0
10.2.2015 14:25

M62i25r28o80s29l95a83v 43Z20i28k47m83u92n29d 7389653724933

Regiosprinter má stejný problém jako 810, Pokud s ním jezdíte na "lokálce" dlouhé nějakých 20 km, pak to je fajnové vozítko, jakmile s ním začnete jezdit na větší vzdálenost, pak je problém ...

810 byla plánována na krátké "krkonošské lokálky" nebo na trasu z Olbramovic do Sedlčan, jako náhrada za M 131.1.

Jenže pak se z nich udělala dálková vozidla pro trasu kolem 100 km ... a to je už špatně ...

+4/0
10.2.2015 16:14
Foto

T91o97m38á83š 37K17i48r18o52v 1855878455617

Nevím jaké zkušenosti máte s Regiosprinterem Vy, ale jsem s ním jel několikrát ze Sokolova až do Zwickau a zrovna špatně se mi neseděloR^

+1/−1
11.2.2015 1:23

P20a57v34e35l 85K54r87o98n77i48k52a 7952445431

Stará romantika M131. To by bylo.

+2/0
10.2.2015 9:29

P23e55t53r 66P45e60t95r 6863252298233

Romantika pro občasného cestujícího, noční můra pro pravidelně dojíždějící

+11/0
10.2.2015 10:27

J17i75n94d41ř60i31c32h 62M93o22r96á47v40e38k 87M 3335513955626

Všechny staré vlaky mají nádech romantiky..At´už parní nebo třeba motorový Hurvínek (M131)..

+2/0
10.2.2015 10:32

T94o70m81a62s 81N71o90v88o10t29n42y 3961506588409

To zase bude všechno špatně. Na fotce je totiž žlutá barva.

+2/0
10.2.2015 9:11

V54a93c66l76a24v 54P40e98r96o12u84t67k29a 6258497974111

zajímal by mne rozdíl v ceně pokud by místo tohoto stroje koupily jeté od  Škody...

0/−2
10.2.2015 9:04

N26i43k65o40l44a83j 15M40a40l87í34k 5214443800511

No, nenapadá mě teda stroj obdobný od Škody. Škoda dělá hlavně elektrické - tohle je dieslové. A už vůbec mě nenapadá, kdo by snad něco ojetého od Škody prodával...

+2/0
10.2.2015 9:42

M53a73r60t72i78n 20K95y64p91r 2842235424654

Jenom by mě zajímalo, jaké jeté motoráky od Škody by byly ke koupi, když Škoda naposledy nějaký motorový vůz vyráběla před II.světovou válkou.;-D

+3/0
10.2.2015 9:58

M32a92t87ú83š 85B76e65n15a73k 9358244622773

Neni celkom pravda, Škoda kúpila  Vagónku a tá motoráky robila DM12, 843, 843...810;-D Prípadne aj Pars kúpila, ten modernizoval 810 na 814

0/0
10.2.2015 12:24

M51i12l19a58n 56L52a38š33ť93o50v15k52a 8422184403298

Proti 843 je Regiosprinter jako Mercedes vůči embéčku ;-D

0/0
6.3.2015 8:02

L32u74c22i90a26n 56P53a21p68a16z69i55a37n 5894957191695

Proč v českém textu nejste schopni používat české názvosloví? Jaký Zwickau? Snad Cvikov!!! Nebo se dočkám, že budete psát do Wien, Linz, Dresden? Udělejte si slovníček, pokud jste zapomněli českou slovní zásobu.

+7/−10
10.2.2015 8:59

M68i60c49h22a63l 61P28a91v60l78á59t 9783523664539

Udelejte si slovnicek, pokud jste zapomnel nemeckou slovni zasobu. Jsou nazvy (nejen) nemeckych / rakouskych mest, ktere se u nas vyskytuji bezne jen v ceske variante. Treba ta Viden.. Ale prudit tady kvuli Zwickau? :o)))

+4/0
10.2.2015 9:05

N90i92k82o18l67a19j 65M82a95l48í13k 5294613410241

Ale prosím vás. A s čím přijdete příště? Že když se někdo bude jmenovat třeba Élise Nouvelle, tak přece máme super český výraz Eliška Nová? No, já jen, že když budu chtít jet do Cvikova, tak asi spíš do googlu zadám Zwickau.

+3/−1
10.2.2015 9:48

M34a80r53t12i29n 54K78y10p40r 2232425404464

Chápu to třeba u Vídně, Berlína nebo Paříže. Ale Štýrský Hradec je Graz a Salzburgu taky nebudu říkat Solnohrad.;-D

+3/0
10.2.2015 10:06

R14a86d67e76k 23J86a47n68a80t39a 9355736304572

Nebo Villach = Bělák :)

0/0
10.2.2015 10:34

M30i60l31a46n 93L21a17š75ť39o34v72k65a 8222774593528

A co třeba Innomostí, že?;-D

0/0
6.3.2015 8:03

M70i63r31o97s16l82a61v 65Z59i79k12m87u60n60d 7959813684333

Jenže v Česku taky existuje Cvikov ...

0/0
10.2.2015 15:54

M42i15l29a15n 66L10a22š41ť30o54v98k63a 8432754153598

Máte pravdu, já také jezdím do Prešpurku! ;-D;-D;-D

0/0
6.3.2015 8:03

K40a29r89e67l 90J70u79r29d57a 2436608209931

Škoda že na idnes není možnost ohodnotit článek a tím autorovi článku připsat nějaké prémie...

Kvůli p. Sůrovi to nechtějí zavést...

+5/0
10.2.2015 8:26

R69a11d39e60k 92J71a91n51a58t32a 9115536164292

Článek hodnotíte tím, že si ho zobrazíte a tím se zobrazí i reklamy ...

+1/0
10.2.2015 10:35

A27l88a53n 30Ř70e68p69k91a 4145216

Na některých serverech reklamy je lepší blokovat, a bohužel i na idnes (odmítám mít reklamou oblepenou celou stránku kolem dokola a ještě i s videemRv)

0/0
10.2.2015 10:37

R88a13d83e71k 67J94a72n39a21t11a 9695606364702

Já taky reklamu blokuju, ale většina lidí ne.

0/0
10.2.2015 10:44

S91t27e82p57a86n 22T70o49t12h 8268589585888

Vsichni blokujou reklamu, ale chteli by aby clanky byly na urovni vedeckych pracovniku s veskeryma citacema a hlouobky minimalne cele historie k tematu... pak se priznaj, ze i to zadarmo sidej tim, ze vypinaj reklamu... za par let uz nebude diky tomu idnes zadara, protoze vsichni vykukove budou mit zablokovany reklamy, tak se nevyplati ty noviny vydavat. a tak je to dokola se vsim... ani za komara noviny nebyly zadarmo. Musely se kazdy rano kupovat, nebo si je mohl clovek nechat hazet do schranky. Ale taky za penize.

+4/0
10.2.2015 18:07

J73a67n 16S82ů80r96a 4555873343762

Bohužel typická česká vlastnost. Ošidit a ještě se tím chlubit.

+1/0
10.2.2015 23:53

R29a22d46e31k 41J91a79n57a35t71a 9695716824552

Stránky, které mají úroveň a reklama není vlezlá, rád podpořím. Blokování reklam mám vypnuté například na root.cz nebo na flightradar24.com, na zelpage.cz si kupuju jejich kalendář.

Ale na iDnes je reklam často tolik, že mi vytuhne prohlížeč, a obsah článků reklamu taky někdy připomíná.

+2/0
11.2.2015 0:05
Foto

M97a52r12t93i39n 54S94k97a10l88o88š 5586249542800

Píšou zánovní motoráky,oni ale oproti starým 810 jsou úplně někde jinde.Stadllerem jsem už jel několikrát mezi M.Lázněma a K.Varama a ačkoliv je vlak starý 10 let tak je to sakra velký rozdíl ať už výkonem nebo pohodlím.

+7/0
10.2.2015 8:24

J36i59ř50í 78E79r61b26e94n 1423224236397

Eslivápak to není tím, že 810 je konstrukce stará skoro 45 let a stavěná pro nějakých 95 cestujících, zatímco Stadlery jsou o dost mladší a s dvojnásobnou kapacitou...

+5/0
10.2.2015 10:26

N55i86k74o42l74a24j 13M87a50l52í60k 5894333870391

No né :D 4, slovy čtyři, zánovní motoráky?:D to je něco! S dovolením, ale autor článku, pan Sůra, už opravdu neví, o čem by psal...

+11/−1
10.2.2015 8:09

J63a32n 75V59a65l30o17u55c90h 6182547868230

Pokud jezdí relaci, kde stačí na provoz ty 4 vozy, proč by kupovali více? Na všichni se chovají jako ČD či některé dopravní podniky, které mají i více než 1/4 vozů jako zálohu. Je naprosto běžné, že výrobce garantuje provozuschopnost přes 90%, jen to chce vypsat poctivé VŘ a nekoukat na sliby kamarádů či jediné kritérium - cenu nákupu (místo průměrné roční ceny za životní cyklus)...

0/0
10.2.2015 11:34

R84a38d72e47k 52J78a61n32a84t84a 9115176714932

Dopravce, který jezdí v závazku veřejné služby, zálohy mít musí. Komerční vlak prostě zrušíte, a lidem, co už si koupili jízdnky, vrátíte jízdné. Za nevypravený objednaný spoj jsou ovšem citelné pokuty, které mnohonásobně převyšují tržby.

+4/0
10.2.2015 12:01

N89i12k70o20l25a57j 85M66a39l21í15k 5674473470411

Zřejmě jste nepochopil můj komentář. Pointa byla v tom, že to je informace významná asi tak pro < 0,1 % obyvatel ČR. Čekal bych ji spíš v nějakém místním médiu, ale rozumím pan sůra je placen za kvantitu, nebo za kvalitu, protože za takové články bych se styděl.

Stylisticky zcela průměrné a tematicky silně podprůměrné.

+2/−2
10.2.2015 12:09

J86a29n 89S85ů40r50a 4975723983662

Děkuji za hodnocení. Jistě znáte moji pracovní smlouvu a mzdový výměr,když o ni tak zasvěceně píšete. Rád si přečtu stylisticky a tématicky nadprůměrny text od Vás, abych se mohl poučit. Věřím, že budou stylisticky minimálně na stejné výši,jako Váš předchozí příspěvek.

+2/0
10.2.2015 12:44
Foto

T48o12m38á55š 60K81i68r63o58v 1965398435327

Nevím jak to vidíte Vy, ale dle mého názoru, je ten článek perfektní. Navíc jsem v tomto vlaku jel z Bečova do Varů a svezení bylo celkem dobré. Příjemné překvapení byly zásuvky na 230 voltů.

+1/0
10.2.2015 14:17

F87r57a12n79t70i34š10e20k 90V42a42n98ě54k 1607184977937

Zánovní, hezký výraz pro ojetinu.:-)

+9/0
10.2.2015 7:54

D32a63v67i80d 69H96a13m96b75á61l18e37k 4132250530394

tak pokud se nejedná o zlé ČD, tak to lze napsat i hezkým výrazem.... ;-D

0/0
6.3.2015 19:43

P27a19v24e15l 49V87e81r66n34e48r 1573773472617

tak uz to zacina vypadat ja v RVHP, skodovka ma dodavat nove vlaky do nemecka, nase firmy si zase kupuji vyrazeny kousky z nemecka ...

+8/−2
10.2.2015 7:19

M86i45r98o89s25l69a46v 28G90r81o49s71s43m30a83n65n 8612259324

Trh

+2/0
10.2.2015 8:09

L83u48c20i30a26n 37P97a24p20a13z32i44a26n 5604757711915

RVHP byl také trh, máte pravdu.

+1/0
10.2.2015 9:00

R66a66d95e61k 56J76a47n80a84t65a 9315296514112

A jak to má být jinak, když jsou němečtí cestující ochotni platit 4xvyšší jízdné a německé kraje 2x vyšší dotace?

Peníze na stromech nerostou.

+1/0
10.2.2015 10:36

M63a19r66t27i45n 58S47e84d79l21á47č12e12k 1400169770784

To je snad úplně jedno, ne? Škodovka prodala, Češi by na ty nové ze Škodovky neměli, tak jsou spokojení oba.

+4/0
10.2.2015 8:34

E75v63ž86e14n 14P47o83l13á62k 3548978951853

No a co? Za tu cenu jde o vynikající vlaky, které mohou minimálně dalších 20 let jezdit s mnohem lepším komfortem.

0/0
10.2.2015 9:24

M95a60r10t45i14n 97K66y22p89r 2902805294644

Škoda dodává nové elelektrické vozy. Dopravce potřeboval něco se spalovacím motorem. To Škoda v sortimentu nemá.

+2/0
10.2.2015 10:01

A93l31a49n 98Ř68e15p31k77a 4275246

Má (a Regionovy nepočítám), před pár lety dělala Škodovka nové motoráky pro Finsko - http://skoda.cz/cs/produkty/motorove-vozy-a-jednotky/motorovy-vuz-dm12/

0/0
10.2.2015 11:08

N14i27k60o55l22a28j 49M72a50l34í79k 5744423130451

No to jsem nevěděl, zajímavé. Teoreticky když dobře zaplatíte, vyrobí Vám aj letadlo, že... (klidně celé formou subdodávky) - ale výhodné to asi nebude.

0/0
10.2.2015 11:40

M27i25r85o96s55l97a92v 81Z64i47k24m96u41n75d 7799803814783

Kdeže loňské sněhy jsou ...

Motoráky dělala původně někdejší Vagonka ve Studénce ... to co z ní po pochybné privatizaci a nuceném vykopnutí výroby (hlavně) EJ do Vítkovic (už jako ČKD Vagonka) zbylo pak  skoupila plzeňská lokomotivka ... včetně historie ... 

Motoráky byly objednány v roce 2001, dodány v letech 2004-2006. Vychází z koncepce 842/843, upraveno pro "tuhou zimu", změna trakčního pohonu na hydrodynamický apod. ...

0/0
10.2.2015 16:10

J98i54ř32í 85E57r92b71e65n 1213154856607

Koukám, že Škoda po devadesáti letech opustila svůj logotyp s tučným oblým písmem a nechala si vymyslet něco jiného. Jenže graficky to k tomu věhlasnému okřídlenému šípu prostě nesedí :-(

0/0
10.2.2015 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.