Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dostavbu D1 má na dosah Skanska. Nabídla státu o 45 procent nižší cenu

Společnost Skanska podala nejnižší nabídku na zakázku o stavbu dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou. Nabídla zhotovení 14kilometrového úseku za 2,7 miliardy korun, přičemž projektová cena zadavatele byla o 45 procent vyšší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D97a10v21i41d 45O43n10d78r74u77š93e26k 9429709313405

Ať si pohnou nebo se z toho Přerova jednou zblázním...

+1/0
12.2.2015 12:48

J23i58ř47í 59V15i29n72k29l12e87r 1721217410389

Vícepráce , vícepráce , vícepráce;-D

+1/0
12.2.2015 11:31

J31a34r23o13s71l78a93v 51K30o40č29í 8388917348464

Nic nového pod sluncem. Skanska soutěž vyhrála nejnižší cenou, která se ale v průběhu výstavby dodatky ke smlouvě zvýší na cenu v soutěži nejvyšší....

+1/0
12.2.2015 10:32

P74e38t58r 17Ž10á81k 1588832135789

to těžko, takhle už to nefunguje

0/−1
16.2.2015 11:45
Foto

J78a37n 90D38o57h70n87a46l 9468555696122

že jsou projektované ceny je naprosto normální,, spíše to exmanažer Skansky Ťok uchopil za dobrý konec :-) tedy pro něj...., no snad se to hned nezvlní jako jiné dálnice co stavěla Skanska :-)

+1/0
12.2.2015 10:22

O39n98d52ř46e70j 38K16a40l75i36n47a 7824371594241

dálnice SKANSKA se nevlní,zjistěte si informace

0/0
20.2.2015 17:22

T14o40m55a72s 50K20r33a92l 7514120221

Ťok (exSkanska) dodal insider info, jak jinak..

+1/0
12.2.2015 9:10

M72a69r41e90k 55K78o76s71t98e58l64e63c20k29ý 6763726138

Nevím, jestli počítám dobře, ale ta cena za metr dálnice (asi 190 tisíc korun) mi vychází velmi podobně, jako cena za metr tříkilometrové železniční tratě, kterou si postavil hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák ke svému letišti v Mošnově.

Ta dálnice se mi jeví jako podstatně užitečnější, ale ještě není postavená, zatímco trať už postavená je, ale nic po ní nejezdí. A pak po ní projede jeden vlak jednou za hodinu...

+1/−2
12.2.2015 9:01

J51a88n 18K11u96t55m83a16n 9894819290

Tak tam nic nejezdí a anebo tam projede vlak každou hodinu?;-)

+1/0
12.2.2015 18:27

M90i16r16o10s43l58a65v 45J97o83c80h 3682161643598

Proč se podstřeluje na silnicích - protože na silničních stavbách jde následně díky šikovným "vícepracím" dorovnat příjem do reálné výše lépe než na železnici. Na stavbách silnic kradou všichni, jak dodavatelé, tak jejich zaměstnanci(nafta, písek, beton..) . Pak dostanete dílo, které není ošizené 1x, kde vzhledem k rezervám, by to až tak nevadilo, ale když každému z celého řetězce, zůstane něco za nehty, tak ve výsledku je to ošizené třeba 5x a to se prostě na kvalitě projevit musí. V ČR není problém, že se krade (protože to všude ve světě u státních zakázek), ale že se krade neúměrně až na dřeň nebo i pod ní. :-P

0/0
12.2.2015 8:15

M64a48r76c44e52l72a 47K29u50l61í93š21k74o23v57á 5849649957573

No né, jak najednou Skanska dovede snížit náklady a to sehnali levnější firmy, které to za ně postaví?! Také v jaké kvalitě ?!;-€8-o Příklad si mohou vzít z Eurovie....;-€

0/0
11.2.2015 22:51

B80r92o52n63i30s61l63a40v 73G28a70b30r12y46š 6475904440

Troufá si někdo vůbec odhadnout, kdy to příšerné schodiště bude reálně hotové?

0/0
11.2.2015 22:20

P38e54t38r 55D53v85o64ř48á48k 9464897322500

Výstavba dopravní infrastruktury se nadále potýkala s nezmenšujícím setlakem stavebních firem na kartelizaci trhu. Cílem vzájemných dohod bylodosáhnout předem domluveného rozdělení zakázek, což kromě jistotyrovnoměrného vytížení kapacit přinášelo i navýšenívysoutěžených cen.

BIS na konkrétním případu popsala alarmující stav, kdy zadavatel (vedoucípracovník státem zřízené organizace odpovědné za výstavbuinfrastruktury) dohody stavebních společností dokonce podporovalposkytováním informací o plánech zadavatele. Tyto informace přitompředával pouze vybraným firmám, u kterých se dala očekávat ochota napřípadné kartelové dohody přistoupit. Jedním z možných důvodů bylav tomto případě i snaha usnadnit a zrychlit čerpání prostředků navýstavbu určených, neboť vzájemné spory stavbařů zakázky zdržují.Otvírá se tím opět otázka správnosti nastavení systému motivacevedoucích pracovníků státních organizací a kvality, s jakou dokážouzadavatelé organizovat zakázky podle zákona o veřejných zakázkách.

http://www.bis.cz/n/2014-10-27-vyrocni-zprava-2013.html#2

+2/0
11.2.2015 21:44

J98a26n 72S57ů83r66a 4215833553812

BIS na konkrétním případu přiznala, že se probudila asi pět až deset let poté, co kartel dosáhl vrcholu. Možná za pět let napíše, že je aktuálně problém se stavbami na železnici:-)

+1/0
11.2.2015 22:12

M88i42r72o11s79l41a91v 74Z37i32k22m55u19n66d 7119373174863

Problém na železnici je v tom, že první stavby byly dokončovány před cca 20 lety a bylo by potřeba provést modernizaci modernizovaného, podobně jako to udělali v Německu.

Začátkem 90. let se modernizovala trať Hamburg - Berlín na rychlost 160, cca o deset let později se modernizovala na rychlost 250 ...

U nás není po 20 letech práce  modernizace koridoru směr Morava hotova ...

+1/0
12.2.2015 7:48

R25o81b25b72e18r32t 29B53e56r53g62e80r 2785604829

Aha, takže SKANSKA podstřelila o 45% a teď to zadá subdodavatelům, kterým to ještě tak o 10% zkrátí...

+1/0
11.2.2015 20:11

J71i49n23d79ř84i84c16h 55Š71k62o10p38e52k 4165161550565

přesně tak. Peníze grátis, jen za přefakturaci, navíc se občas stane, že nějaký subdodavatel nedostane z části či zcela zaplaceno.......

+3/0
11.2.2015 20:37
Foto

T59o34m68á73š 66M25u33r49ň80á35k 6834485210564

Teď si schválili možnost navýšení víceprací až o 30%, tak to tak nakonec dopadne.

+5/0
11.2.2015 19:51

J52i60n72d46ř26i87c56h 31Š12k18o35p52e20k 4185931760475

kdypak to schválili ?

0/0
11.2.2015 20:37
Foto

T50o96m16á30š 54M91u18r15ň33á88k 6394145590314

Vcera http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=7&t=300

+3/0
11.2.2015 21:24

T17o59m16á56š 77Z78e68m88a66n 3985378324595

V Německu je to 50%..

Pak se totiž méně prodražuje, když dojde k neočekávaným problémům.

0/0
11.2.2015 21:44

M47a24r15t25i55n 13K86a43r50á15s35e96k 1678644419914

Jen aby si stát taky dohlédl na to, aby to za tu cenu taky postavili a drželi na to záruku. U Eurovia se jim to moc nedaří. Je velká škoda, že zákon o veřejných zakázkách nepamatuje na to, že když je zadavatel nespokojený s předchozí zakázkou, automaticky si pro příště daného dodavatele škrtá, nebo přinejmenším požaduje vetší záruky, jak by to udělal každý dobrý hospodář. No třeba to za ty prachy fakt postavit jde. Uvidíme.

+3/0
11.2.2015 19:42

M98a26r27t51i85n 27B91u13r60e26š 7975786609

Pozor na zavádějící titulek. Nejde o dostavbu D1 v pravém slova smyslu. Protože po dostavbě úseku Přerov-Lipník stále bude scházet nejduležitější část - obchvat Přerova - Říkovice, který se má začít stavět 09/2017 a dokončit 2021. Což je zásadní pro funkčnost D1 Brno - Ostrava. Takže Přerovský špunt bude blokovat D1 ještě hodně dlouho! Průjezdem Přerova strávíte minimálně půl hodiny. proto bude stále lepší jezdit přes Olomouc:-(

+11/0
11.2.2015 19:35

P39e16t92r 32H41o69r89á28k 1729833109714

Ano, trvá to ostudně dlouho.

+1/0
11.2.2015 21:25

T87o65m54á80š 59Z19e23m36a95n 3675818194795

Na druhou stranu už tam jedna dálnice o kus vedle vede..

Jsou části země, kde není ani jedna..

+1/0
11.2.2015 21:46

T73o29m32a12s 64N39o15v18o82t21n98y 3411736368939

Kde vede o kus dál dálnice? A jak pomůže těm, co jedou z jihu?

0/0
11.2.2015 23:25

J51i73ř35í 42E27r79b97e61n 1473314106167

To kolem Prostějova a Olomouce (R46 a R35) sice není papírově dálnice (D1), ale parametry má docela srovnatelné.

+1/0
12.2.2015 5:47

T83o51m63a71s 33N82o52v67o49t67n25y 3181536938639

Tak za to si může přerov sám, pokud vím, tak tam spekulovali radní s pozemkama, socani na jedné straně, jiní na druhé a pak si vzájemně blokovali řešení, protože by jeden z nich neměl nic.

+3/0
11.2.2015 23:24
Foto

S15t54a54n48i84s82l29a84v 32T41e49s91a10ř 9747674832794

Chápu to správně, že zadavatel cenu kalkuluje i s "vatou", která se jako "cukrová vata" vrací zpátky do kapes některých zaměstnanců zadavatele???

+3/0
11.2.2015 19:11

T63h32e30o65d28o48r 74C58o31l67l54i82n57o 2274884326

jsou vydávány ceníky stavebních prací, podle kterých musí vypracovat rozpočet projektant, cena, za kterou je možné dílo provádět se může lišit i takto, u dálnice jsou nejvyšší položky asfalty, betony a zemní práce včetně skládkovného, a to skanska všechno má a to levněji, než je v ceníkách

tuto cenu nejvíc ovlivní nejbližší obalovna a betonárna

+1/0
11.2.2015 19:17

M25i33l64o65s41l39a83v 90V51l91c80e82k 1452546300733

ano ,tomu verim...ale 45 %?:)

0/0
16.2.2015 11:57

P96a85v15e79l 89V62a24n73č11á73k 3244605684835

Protože všichni vědí, že cena pak ve výsledku bude 10x větší za prodlužování a "vícepráci" :-)

+7/0
11.2.2015 19:05

D81a61v91i96d 47P98r65a98ž85á19k 6904672782746

Nějaké podklady k Vašemu tvrzení o desetinásobku? :-)

0/0
11.2.2015 20:53

P72e98t22r 72H67a58n27á16k 8101224916617

kterákoliv rekonstrukce D1. Seš línej si to najít ?

0/0
11.2.2015 21:20

D19a89n63i67e25l 33N31o67v19á29k 1901470166319

neřeš něco o čem nemáš ani páru. Je to trapné.:-/

0/0
11.2.2015 21:38

T17h97e10o95d87o32r 83C49o11l11l60i51n91o 2204664756

projektant vypracuje rozpočet stavby podle ceníku stavebních prací (ÚRS, RTS...), a pokud má firma (tato má) vlastní obalovnu, deponie a atd, tak na tomto můžou i slušně vydělat !!

0/0
11.2.2015 19:04

P60e78t14r 85H89o74r44á27k 1929673459214

Tak snad to pochopí případně i ÚOHS a nevymyslí zase, že je cena příliš nízká, aniž by ovšem tušili, která cena je už dost vysoká.

0/0
11.2.2015 21:24

F64i53l18i74p 65V46a50c29u16l13o34v69i77č 1685879628172

Nedělám si žádný iluze, ale tady je odborníků na výběrový řízení... R^R^

+2/0
11.2.2015 18:47

K73a40r20e10l 43R67y22s 9423309410429

Mají v těch procentech trochu zmatky. V titulku píšou, že Skanska nabídla o 45 % nižší cenu. V textu píšou, že původní cena byla o 45 % vyšší. To rozhodně není jedno a to samé, i když se v tom plete hodně lidí.

+21/0
11.2.2015 18:45

V62a81c13l30a85v 71M83a57t92u84s84k55a 2692467697574

No Ministr jede ;-D;-D;-D Ale dobry, sice nechapu jak to vedeli ze to maji podstrelit o 45%, ale dobry;-D;-D;-D

+2/−5
11.2.2015 18:40

P54e44t17r 30M85a81r19e28č37e35k 1203311849958

200.000,- za metr dálnice to je skutečně za hubičku :-) Rv ..

0/−6
11.2.2015 18:39

L41i45b14o18r 65W33a10l13i82c15h84i40e68w31i88c83z 3508626737194

Dokážete to levněji? Přihlaste se do tendrů, alespoň ušetříme.

+2/0
11.2.2015 19:13

P66e97t22r 21T55l79o71u84k91a60l 7604625712965

Do 3,1 se nakonec vlezou. Dobrý.

0/0
11.2.2015 18:37

M53i49l50a60n 79V45i57k 1507615113443

"Za stavbu čtrnáctikilometrového úseku Skanska nabídla 2,7 miliardy korun." - to jako že za to, že může stavět, zaplatí 2,7 miliardy??;-D

+4/−2
11.2.2015 18:36

J55i23ř87í 39E52r83b56e56n 1753384436327

Čeština je kouzelná :-)

+1/0
11.2.2015 22:11

M92i62c85h60a24l 20P31a53v32l68á70t 9773483434889

Ano, cesky by se to reklo jinak:

"Stavbu čtrnáctikilometrového úseku Skanska nabídla za 2,7 miliardy korun."

0/0
12.2.2015 10:22

M82i37r61o26s45l20a75v 10J66e83ž54e49k 8761146152958

To je podivné. Ale já bych jim to přiklepl, s podmínkou podpisů zúčastněných stran, že stát zaplatí 2,7 mld., ani o korunu navíc a Skanska stavbu předá v hotovém stavu a v dohodnutém termínu.

+13/0
11.2.2015 18:34

J67a20n27a 56H97u93b84á42l39k39o56v22á 7853517206892

ale to je překvapení! a není to náhodou nepřiměřeně nízká cena ?? co vy na to pane ministře dopravy, ještě nedávný generání Skansky ;-) ?

+1/−4
11.2.2015 18:31

R18a93d73e29k 23T22r96n 2212276624287

14 km za pouhých 2.7 mld. korun..... 8-o

+2/−1
11.2.2015 18:24

M76a69r70t54i49n 26J72e12z67e31r85s90k87ý 9524297852162

Skanska, Kaufland, Lídl a Penny market mají nejlepší ceny na trhu .....

0/0
11.2.2015 18:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.