Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dostavbu D1 má na dosah Skanska. Nabídla státu o 45 procent nižší cenu

Společnost Skanska podala nejnižší nabídku na zakázku o stavbu dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou. Nabídla zhotovení 14kilometrového úseku za 2,7 miliardy korun, přičemž projektová cena zadavatele byla o 45 procent vyšší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D63a50v78i94d 76O15n95d30r97u61š17e25k 9409529873835

Ať si pohnou nebo se z toho Přerova jednou zblázním...

+1/0
12.2.2015 12:48

J98i63ř77í 87V48i93n25k32l49e34r 1451787220689

Vícepráce , vícepráce , vícepráce;-D

+1/0
12.2.2015 11:31

J12a17r24o47s73l94a23v 44K63o13č12í 8568457538104

Nic nového pod sluncem. Skanska soutěž vyhrála nejnižší cenou, která se ale v průběhu výstavby dodatky ke smlouvě zvýší na cenu v soutěži nejvyšší....

+1/0
12.2.2015 10:32

P22e17t69r 58Ž58á62k 1398872705289

to těžko, takhle už to nefunguje

0/−1
16.2.2015 11:45
Foto

J23a26n 43D26o63h45n92a22l 9838245426302

že jsou projektované ceny je naprosto normální,, spíše to exmanažer Skansky Ťok uchopil za dobrý konec :-) tedy pro něj...., no snad se to hned nezvlní jako jiné dálnice co stavěla Skanska :-)

+1/0
12.2.2015 10:22

O27n17d33ř79e95j 16K41a44l47i81n18a 7624891754811

dálnice SKANSKA se nevlní,zjistěte si informace

0/0
20.2.2015 17:22

T49o34m97a82s 92K96r13a57l 7404760501

Ťok (exSkanska) dodal insider info, jak jinak..

+1/0
12.2.2015 9:10

M51a29r87e24k 24K35o92s87t36e72l52e26c28k91ý 6153626648

Nevím, jestli počítám dobře, ale ta cena za metr dálnice (asi 190 tisíc korun) mi vychází velmi podobně, jako cena za metr tříkilometrové železniční tratě, kterou si postavil hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák ke svému letišti v Mošnově.

Ta dálnice se mi jeví jako podstatně užitečnější, ale ještě není postavená, zatímco trať už postavená je, ale nic po ní nejezdí. A pak po ní projede jeden vlak jednou za hodinu...

+1/−2
12.2.2015 9:01

J50a61n 75K39u47t19m28a85n 9204839890

Tak tam nic nejezdí a anebo tam projede vlak každou hodinu?;-)

+1/0
12.2.2015 18:27

M49i66r81o60s17l90a26v 18J53o93c80h 3882461583638

Proč se podstřeluje na silnicích - protože na silničních stavbách jde následně díky šikovným "vícepracím" dorovnat příjem do reálné výše lépe než na železnici. Na stavbách silnic kradou všichni, jak dodavatelé, tak jejich zaměstnanci(nafta, písek, beton..) . Pak dostanete dílo, které není ošizené 1x, kde vzhledem k rezervám, by to až tak nevadilo, ale když každému z celého řetězce, zůstane něco za nehty, tak ve výsledku je to ošizené třeba 5x a to se prostě na kvalitě projevit musí. V ČR není problém, že se krade (protože to všude ve světě u státních zakázek), ale že se krade neúměrně až na dřeň nebo i pod ní. :-P

0/0
12.2.2015 8:15

M57a28r44c28e69l56a 51K81u10l39í40š32k42o77v40á 5349859357163

No né, jak najednou Skanska dovede snížit náklady a to sehnali levnější firmy, které to za ně postaví?! Také v jaké kvalitě ?!;-€8-o Příklad si mohou vzít z Eurovie....;-€

0/0
11.2.2015 22:51
Foto

B74r64o61n98i20s47l21a80v 75G85a90b97r27y20š 2122909571

Troufá si někdo vůbec odhadnout, kdy to příšerné schodiště bude reálně hotové?

0/0
11.2.2015 22:20

P38e67t12r 88D20v35o58ř28á38k 9604917322280

Výstavba dopravní infrastruktury se nadále potýkala s nezmenšujícím setlakem stavebních firem na kartelizaci trhu. Cílem vzájemných dohod bylodosáhnout předem domluveného rozdělení zakázek, což kromě jistotyrovnoměrného vytížení kapacit přinášelo i navýšenívysoutěžených cen.

BIS na konkrétním případu popsala alarmující stav, kdy zadavatel (vedoucípracovník státem zřízené organizace odpovědné za výstavbuinfrastruktury) dohody stavebních společností dokonce podporovalposkytováním informací o plánech zadavatele. Tyto informace přitompředával pouze vybraným firmám, u kterých se dala očekávat ochota napřípadné kartelové dohody přistoupit. Jedním z možných důvodů bylav tomto případě i snaha usnadnit a zrychlit čerpání prostředků navýstavbu určených, neboť vzájemné spory stavbařů zakázky zdržují.Otvírá se tím opět otázka správnosti nastavení systému motivacevedoucích pracovníků státních organizací a kvality, s jakou dokážouzadavatelé organizovat zakázky podle zákona o veřejných zakázkách.

http://www.bis.cz/n/2014-10-27-vyrocni-zprava-2013.html#2

+2/0
11.2.2015 21:44

J86a16n 33S84ů58r52a 4205173633522

BIS na konkrétním případu přiznala, že se probudila asi pět až deset let poté, co kartel dosáhl vrcholu. Možná za pět let napíše, že je aktuálně problém se stavbami na železnici:-)

+1/0
11.2.2015 22:12

M83i64r53o63s88l36a48v 73Z13i20k37m45u74n98d 7569563354103

Problém na železnici je v tom, že první stavby byly dokončovány před cca 20 lety a bylo by potřeba provést modernizaci modernizovaného, podobně jako to udělali v Německu.

Začátkem 90. let se modernizovala trať Hamburg - Berlín na rychlost 160, cca o deset let později se modernizovala na rychlost 250 ...

U nás není po 20 letech práce  modernizace koridoru směr Morava hotova ...

+1/0
12.2.2015 7:48

R17o87b28b33e74r51t 10B42e54r17g13e47r 2485734739

Aha, takže SKANSKA podstřelila o 45% a teď to zadá subdodavatelům, kterým to ještě tak o 10% zkrátí...

+1/0
11.2.2015 20:11

J23i47n98d82ř85i83c24h 28Š32k55o56p28e40k 4585961840515

přesně tak. Peníze grátis, jen za přefakturaci, navíc se občas stane, že nějaký subdodavatel nedostane z části či zcela zaplaceno.......

+3/0
11.2.2015 20:37
Foto

T64o90m83á88š 10M83u32r98ň56á85k 6874985100394

Teď si schválili možnost navýšení víceprací až o 30%, tak to tak nakonec dopadne.

+5/0
11.2.2015 19:51

J95i89n45d91ř22i72c41h 17Š76k60o40p10e92k 4255531250905

kdypak to schválili ?

0/0
11.2.2015 20:37
Foto

T88o25m28á58š 48M88u50r24ň89á22k 6934855820844

Vcera http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=7&t=300

+3/0
11.2.2015 21:24

T31o41m20á64š 15Z67e27m89a17n 3895348904905

V Německu je to 50%..

Pak se totiž méně prodražuje, když dojde k neočekávaným problémům.

0/0
11.2.2015 21:44

M72a56r68t41i19n 41K67a39r60á21s87e81k 1108324969354

Jen aby si stát taky dohlédl na to, aby to za tu cenu taky postavili a drželi na to záruku. U Eurovia se jim to moc nedaří. Je velká škoda, že zákon o veřejných zakázkách nepamatuje na to, že když je zadavatel nespokojený s předchozí zakázkou, automaticky si pro příště daného dodavatele škrtá, nebo přinejmenším požaduje vetší záruky, jak by to udělal každý dobrý hospodář. No třeba to za ty prachy fakt postavit jde. Uvidíme.

+3/0
11.2.2015 19:42

M88a55r84t44i50n 75B93u35r97e63š 7175106649

Pozor na zavádějící titulek. Nejde o dostavbu D1 v pravém slova smyslu. Protože po dostavbě úseku Přerov-Lipník stále bude scházet nejduležitější část - obchvat Přerova - Říkovice, který se má začít stavět 09/2017 a dokončit 2021. Což je zásadní pro funkčnost D1 Brno - Ostrava. Takže Přerovský špunt bude blokovat D1 ještě hodně dlouho! Průjezdem Přerova strávíte minimálně půl hodiny. proto bude stále lepší jezdit přes Olomouc:-(

+11/0
11.2.2015 19:35

P33e37t84r 91H30o19r14á58k 1549643359714

Ano, trvá to ostudně dlouho.

+1/0
11.2.2015 21:25

T96o48m41á86š 67Z78e77m70a14n 3715488574955

Na druhou stranu už tam jedna dálnice o kus vedle vede..

Jsou části země, kde není ani jedna..

+1/0
11.2.2015 21:46

T64o74m91a60s 40N54o17v39o53t68n89y 3781776518769

Kde vede o kus dál dálnice? A jak pomůže těm, co jedou z jihu?

0/0
11.2.2015 23:25

J41i10ř26í 58E45r13b63e18n 1253564366587

To kolem Prostějova a Olomouce (R46 a R35) sice není papírově dálnice (D1), ale parametry má docela srovnatelné.

+1/0
12.2.2015 5:47

T45o61m16a37s 71N19o98v68o78t58n50y 3251206658809

Tak za to si může přerov sám, pokud vím, tak tam spekulovali radní s pozemkama, socani na jedné straně, jiní na druhé a pak si vzájemně blokovali řešení, protože by jeden z nich neměl nic.

+3/0
11.2.2015 23:24
Foto

S28t70a89n19i35s77l60a21v 67T68e84s49a80ř 9187474432254

Chápu to správně, že zadavatel cenu kalkuluje i s "vatou", která se jako "cukrová vata" vrací zpátky do kapes některých zaměstnanců zadavatele???

+3/0
11.2.2015 19:11

T78h47e78o67d43o69r 30C98o28l10l61i31n44o 2454404746

jsou vydávány ceníky stavebních prací, podle kterých musí vypracovat rozpočet projektant, cena, za kterou je možné dílo provádět se může lišit i takto, u dálnice jsou nejvyšší položky asfalty, betony a zemní práce včetně skládkovného, a to skanska všechno má a to levněji, než je v ceníkách

tuto cenu nejvíc ovlivní nejbližší obalovna a betonárna

+1/0
11.2.2015 19:17

M22i53l81o46s94l25a89v 76V75l66c56e63k 1712656530983

ano ,tomu verim...ale 45 %?:)

0/0
16.2.2015 11:57

P20a70v57e75l 94V59a28n51č88á56k 3144435254795

Protože všichni vědí, že cena pak ve výsledku bude 10x větší za prodlužování a "vícepráci" :-)

+7/0
11.2.2015 19:05

D92a55v41i66d 43P22r32a52ž48á12k 6804322132716

Nějaké podklady k Vašemu tvrzení o desetinásobku? :-)

0/0
11.2.2015 20:53

P14e76t10r 18H39a14n54á48k 8841224336337

kterákoliv rekonstrukce D1. Seš línej si to najít ?

0/0
11.2.2015 21:20

D95a77n13i79e44l 96N30o44v98á23k 1501480236159

neřeš něco o čem nemáš ani páru. Je to trapné.:-/

0/0
11.2.2015 21:38

T95h39e48o53d14o90r 82C27o43l59l52i58n93o 2404674686

projektant vypracuje rozpočet stavby podle ceníku stavebních prací (ÚRS, RTS...), a pokud má firma (tato má) vlastní obalovnu, deponie a atd, tak na tomto můžou i slušně vydělat !!

0/0
11.2.2015 19:04

P32e44t87r 39H41o86r54á27k 1679813199614

Tak snad to pochopí případně i ÚOHS a nevymyslí zase, že je cena příliš nízká, aniž by ovšem tušili, která cena je už dost vysoká.

0/0
11.2.2015 21:24

F32i90l71i13p 77V89a60c50u57l12o93v89i72č 1535299198492

Nedělám si žádný iluze, ale tady je odborníků na výběrový řízení... R^R^

+2/0
11.2.2015 18:47

K76a38r97e98l 20R82y19s 9613679860389

Mají v těch procentech trochu zmatky. V titulku píšou, že Skanska nabídla o 45 % nižší cenu. V textu píšou, že původní cena byla o 45 % vyšší. To rozhodně není jedno a to samé, i když se v tom plete hodně lidí.

+21/0
11.2.2015 18:45

V56a39c90l80a10v 20M24a64t68u91s18k45a 2382727787584

No Ministr jede ;-D;-D;-D Ale dobry, sice nechapu jak to vedeli ze to maji podstrelit o 45%, ale dobry;-D;-D;-D

+2/−5
11.2.2015 18:40

P90e68t30r 91M20a26r28e67č71e35k 1523701329838

200.000,- za metr dálnice to je skutečně za hubičku :-) Rv ..

0/−6
11.2.2015 18:39

L73i30b60o68r 68W57a90l78i34c13h61i20e72w21i13c58z 3498186507624

Dokážete to levněji? Přihlaste se do tendrů, alespoň ušetříme.

+2/0
11.2.2015 19:13

P26e51t51r 67T69l84o13u47k19a76l 7364505432175

Do 3,1 se nakonec vlezou. Dobrý.

0/0
11.2.2015 18:37

M32i48l87a46n 92V53i55k 1387585563803

"Za stavbu čtrnáctikilometrového úseku Skanska nabídla 2,7 miliardy korun." - to jako že za to, že může stavět, zaplatí 2,7 miliardy??;-D

+4/−2
11.2.2015 18:36

J16i66ř78í 59E30r71b36e29n 1793264136447

Čeština je kouzelná :-)

+1/0
11.2.2015 22:11

M57i31c58h79a64l 38P90a94v39l70á84t 9733203144939

Ano, cesky by se to reklo jinak:

"Stavbu čtrnáctikilometrového úseku Skanska nabídla za 2,7 miliardy korun."

0/0
12.2.2015 10:22

M78i91r16o45s44l84a87v 20J64e40ž21e89k 8961196462978

To je podivné. Ale já bych jim to přiklepl, s podmínkou podpisů zúčastněných stran, že stát zaplatí 2,7 mld., ani o korunu navíc a Skanska stavbu předá v hotovém stavu a v dohodnutém termínu.

+13/0
11.2.2015 18:34

J59a10n88a 17H81u63b62á59l98k86o70v17á 7943617846792

ale to je překvapení! a není to náhodou nepřiměřeně nízká cena ?? co vy na to pane ministře dopravy, ještě nedávný generání Skansky ;-) ?

+1/−4
11.2.2015 18:31

R37a65d90e83k 94T37r92n 2792266204687

14 km za pouhých 2.7 mld. korun..... 8-o

+2/−1
11.2.2015 18:24

M45a38r80t77i90n 55J51e43z79e15r45s37k49ý 9324137402362

Skanska, Kaufland, Lídl a Penny market mají nejlepší ceny na trhu .....

0/0
11.2.2015 18:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.