Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dostavbu D1 má na dosah Skanska. Nabídla státu o 45 procent nižší cenu

Společnost Skanska podala nejnižší nabídku na zakázku o stavbu dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou. Nabídla zhotovení 14kilometrového úseku za 2,7 miliardy korun, přičemž projektová cena zadavatele byla o 45 procent vyšší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D95a62v83i23d 42O65n10d40r34u91š86e70k 9529959723855

Ať si pohnou nebo se z toho Přerova jednou zblázním...

+1/0
12.2.2015 12:48

J58i38ř57í 27V57i91n98k77l63e75r 1761387620399

Vícepráce , vícepráce , vícepráce;-D

+1/0
12.2.2015 11:31

J83a20r11o11s87l96a27v 91K46o71č56í 8978477808574

Nic nového pod sluncem. Skanska soutěž vyhrála nejnižší cenou, která se ale v průběhu výstavby dodatky ke smlouvě zvýší na cenu v soutěži nejvyšší....

+1/0
12.2.2015 10:32

P23e59t93r 14Ž52á66k 1738352395409

to těžko, takhle už to nefunguje

0/−1
16.2.2015 11:45
Foto

J43a32n 10D12o41h63n21a42l 9168985506972

že jsou projektované ceny je naprosto normální,, spíše to exmanažer Skansky Ťok uchopil za dobrý konec :-) tedy pro něj...., no snad se to hned nezvlní jako jiné dálnice co stavěla Skanska :-)

+1/0
12.2.2015 10:22

O95n97d35ř14e10j 25K96a32l52i49n42a 7144381454461

dálnice SKANSKA se nevlní,zjistěte si informace

0/0
20.2.2015 17:22

T94o39m39a80s 78K47r89a55l 7904280511

Ťok (exSkanska) dodal insider info, jak jinak..

+1/0
12.2.2015 9:10

M48a75r58e71k 42K79o42s25t37e50l64e20c61k44ý 6893926458

Nevím, jestli počítám dobře, ale ta cena za metr dálnice (asi 190 tisíc korun) mi vychází velmi podobně, jako cena za metr tříkilometrové železniční tratě, kterou si postavil hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák ke svému letišti v Mošnově.

Ta dálnice se mi jeví jako podstatně užitečnější, ale ještě není postavená, zatímco trať už postavená je, ale nic po ní nejezdí. A pak po ní projede jeden vlak jednou za hodinu...

+1/−2
12.2.2015 9:01

J14a92n 29K33u92t72m64a50n 9874569110

Tak tam nic nejezdí a anebo tam projede vlak každou hodinu?;-)

+1/0
12.2.2015 18:27

M31i46r35o91s33l67a10v 69J80o87c38h 3792681473518

Proč se podstřeluje na silnicích - protože na silničních stavbách jde následně díky šikovným "vícepracím" dorovnat příjem do reálné výše lépe než na železnici. Na stavbách silnic kradou všichni, jak dodavatelé, tak jejich zaměstnanci(nafta, písek, beton..) . Pak dostanete dílo, které není ošizené 1x, kde vzhledem k rezervám, by to až tak nevadilo, ale když každému z celého řetězce, zůstane něco za nehty, tak ve výsledku je to ošizené třeba 5x a to se prostě na kvalitě projevit musí. V ČR není problém, že se krade (protože to všude ve světě u státních zakázek), ale že se krade neúměrně až na dřeň nebo i pod ní. :-P

0/0
12.2.2015 8:15

M10a90r45c19e56l84a 73K35u14l12í70š50k26o38v32á 5799189227413

No né, jak najednou Skanska dovede snížit náklady a to sehnali levnější firmy, které to za ně postaví?! Také v jaké kvalitě ?!;-€8-o Příklad si mohou vzít z Eurovie....;-€

0/0
11.2.2015 22:51
Foto

B54r55o62n36i40s92l96a47v 91G54a67b82r71y47š 2292479591

Troufá si někdo vůbec odhadnout, kdy to příšerné schodiště bude reálně hotové?

0/0
11.2.2015 22:20

P48e26t16r 83D91v24o55ř83á21k 9354547242280

Výstavba dopravní infrastruktury se nadále potýkala s nezmenšujícím setlakem stavebních firem na kartelizaci trhu. Cílem vzájemných dohod bylodosáhnout předem domluveného rozdělení zakázek, což kromě jistotyrovnoměrného vytížení kapacit přinášelo i navýšenívysoutěžených cen.

BIS na konkrétním případu popsala alarmující stav, kdy zadavatel (vedoucípracovník státem zřízené organizace odpovědné za výstavbuinfrastruktury) dohody stavebních společností dokonce podporovalposkytováním informací o plánech zadavatele. Tyto informace přitompředával pouze vybraným firmám, u kterých se dala očekávat ochota napřípadné kartelové dohody přistoupit. Jedním z možných důvodů bylav tomto případě i snaha usnadnit a zrychlit čerpání prostředků navýstavbu určených, neboť vzájemné spory stavbařů zakázky zdržují.Otvírá se tím opět otázka správnosti nastavení systému motivacevedoucích pracovníků státních organizací a kvality, s jakou dokážouzadavatelé organizovat zakázky podle zákona o veřejných zakázkách.

http://www.bis.cz/n/2014-10-27-vyrocni-zprava-2013.html#2

+2/0
11.2.2015 21:44

J61a96n 85S71ů98r58a 4555323623472

BIS na konkrétním případu přiznala, že se probudila asi pět až deset let poté, co kartel dosáhl vrcholu. Možná za pět let napíše, že je aktuálně problém se stavbami na železnici:-)

+1/0
11.2.2015 22:12

M18i65r36o74s65l85a63v 65Z34i24k76m94u95n85d 7869403374103

Problém na železnici je v tom, že první stavby byly dokončovány před cca 20 lety a bylo by potřeba provést modernizaci modernizovaného, podobně jako to udělali v Německu.

Začátkem 90. let se modernizovala trať Hamburg - Berlín na rychlost 160, cca o deset let později se modernizovala na rychlost 250 ...

U nás není po 20 letech práce  modernizace koridoru směr Morava hotova ...

+1/0
12.2.2015 7:48

R38o53b31b96e88r46t 31B14e45r62g81e91r 2715924619

Aha, takže SKANSKA podstřelila o 45% a teď to zadá subdodavatelům, kterým to ještě tak o 10% zkrátí...

+1/0
11.2.2015 20:11

J61i50n59d77ř47i59c86h 35Š48k24o85p27e33k 4525631730205

přesně tak. Peníze grátis, jen za přefakturaci, navíc se občas stane, že nějaký subdodavatel nedostane z části či zcela zaplaceno.......

+3/0
11.2.2015 20:37
Foto

T22o34m27á27š 83M36u73r64ň80á13k 6334235150564

Teď si schválili možnost navýšení víceprací až o 30%, tak to tak nakonec dopadne.

+5/0
11.2.2015 19:51

J75i26n18d69ř46i71c53h 19Š76k84o89p56e85k 4755211130865

kdypak to schválili ?

0/0
11.2.2015 20:37
Foto

T60o35m17á36š 89M89u38r48ň44á13k 6114305510264

Vcera http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=7&t=300

+3/0
11.2.2015 21:24

T88o76m69á75š 50Z47e62m16a87n 3435108314395

V Německu je to 50%..

Pak se totiž méně prodražuje, když dojde k neočekávaným problémům.

0/0
11.2.2015 21:44

M65a57r28t46i74n 90K74a83r77á12s55e55k 1748904809694

Jen aby si stát taky dohlédl na to, aby to za tu cenu taky postavili a drželi na to záruku. U Eurovia se jim to moc nedaří. Je velká škoda, že zákon o veřejných zakázkách nepamatuje na to, že když je zadavatel nespokojený s předchozí zakázkou, automaticky si pro příště daného dodavatele škrtá, nebo přinejmenším požaduje vetší záruky, jak by to udělal každý dobrý hospodář. No třeba to za ty prachy fakt postavit jde. Uvidíme.

+3/0
11.2.2015 19:42

M12a76r68t38i31n 82B68u52r74e89š 7725316129

Pozor na zavádějící titulek. Nejde o dostavbu D1 v pravém slova smyslu. Protože po dostavbě úseku Přerov-Lipník stále bude scházet nejduležitější část - obchvat Přerova - Říkovice, který se má začít stavět 09/2017 a dokončit 2021. Což je zásadní pro funkčnost D1 Brno - Ostrava. Takže Přerovský špunt bude blokovat D1 ještě hodně dlouho! Průjezdem Přerova strávíte minimálně půl hodiny. proto bude stále lepší jezdit přes Olomouc:-(

+11/0
11.2.2015 19:35

P17e70t61r 97H25o53r69á42k 1579553559594

Ano, trvá to ostudně dlouho.

+1/0
11.2.2015 21:25

T45o29m73á91š 16Z21e26m79a47n 3455678204575

Na druhou stranu už tam jedna dálnice o kus vedle vede..

Jsou části země, kde není ani jedna..

+1/0
11.2.2015 21:46

T18o63m50a57s 84N75o75v30o24t45n54y 3981986258559

Kde vede o kus dál dálnice? A jak pomůže těm, co jedou z jihu?

0/0
11.2.2015 23:25

J61i94ř19í 70E57r22b51e45n 1333834646417

To kolem Prostějova a Olomouce (R46 a R35) sice není papírově dálnice (D1), ale parametry má docela srovnatelné.

+1/0
12.2.2015 5:47

T63o66m60a58s 85N85o32v93o39t34n86y 3571556408139

Tak za to si může přerov sám, pokud vím, tak tam spekulovali radní s pozemkama, socani na jedné straně, jiní na druhé a pak si vzájemně blokovali řešení, protože by jeden z nich neměl nic.

+3/0
11.2.2015 23:24
Foto

S82t34a64n31i58s98l74a44v 23T60e13s77a93ř 9507124912714

Chápu to správně, že zadavatel cenu kalkuluje i s "vatou", která se jako "cukrová vata" vrací zpátky do kapes některých zaměstnanců zadavatele???

+3/0
11.2.2015 19:11

T97h52e81o90d88o57r 96C53o68l21l71i37n39o 2874214586

jsou vydávány ceníky stavebních prací, podle kterých musí vypracovat rozpočet projektant, cena, za kterou je možné dílo provádět se může lišit i takto, u dálnice jsou nejvyšší položky asfalty, betony a zemní práce včetně skládkovného, a to skanska všechno má a to levněji, než je v ceníkách

tuto cenu nejvíc ovlivní nejbližší obalovna a betonárna

+1/0
11.2.2015 19:17

M46i16l32o72s79l85a47v 22V64l68c86e86k 1422506120493

ano ,tomu verim...ale 45 %?:)

0/0
16.2.2015 11:57

P75a89v13e86l 29V40a55n93č76á19k 3104615674225

Protože všichni vědí, že cena pak ve výsledku bude 10x větší za prodlužování a "vícepráci" :-)

+7/0
11.2.2015 19:05

D50a80v27i40d 80P85r43a14ž83á65k 6124782512236

Nějaké podklady k Vašemu tvrzení o desetinásobku? :-)

0/0
11.2.2015 20:53

P67e92t65r 48H79a26n42á62k 8771204956787

kterákoliv rekonstrukce D1. Seš línej si to najít ?

0/0
11.2.2015 21:20

D93a80n90i62e54l 65N36o30v63á12k 1311390706609

neřeš něco o čem nemáš ani páru. Je to trapné.:-/

0/0
11.2.2015 21:38

T35h17e95o47d47o48r 24C22o40l97l97i14n82o 2724404586

projektant vypracuje rozpočet stavby podle ceníku stavebních prací (ÚRS, RTS...), a pokud má firma (tato má) vlastní obalovnu, deponie a atd, tak na tomto můžou i slušně vydělat !!

0/0
11.2.2015 19:04

P27e71t73r 54H65o79r12á62k 1359403279254

Tak snad to pochopí případně i ÚOHS a nevymyslí zase, že je cena příliš nízká, aniž by ovšem tušili, která cena je už dost vysoká.

0/0
11.2.2015 21:24

F16i71l55i27p 98V64a13c12u63l78o16v23i15č 1635329738902

Nedělám si žádný iluze, ale tady je odborníků na výběrový řízení... R^R^

+2/0
11.2.2015 18:47

K80a21r70e50l 60R48y94s 9973539450299

Mají v těch procentech trochu zmatky. V titulku píšou, že Skanska nabídla o 45 % nižší cenu. V textu píšou, že původní cena byla o 45 % vyšší. To rozhodně není jedno a to samé, i když se v tom plete hodně lidí.

+21/0
11.2.2015 18:45

V44a49c29l47a83v 20M20a75t29u91s89k76a 2192177837354

No Ministr jede ;-D;-D;-D Ale dobry, sice nechapu jak to vedeli ze to maji podstrelit o 45%, ale dobry;-D;-D;-D

+2/−5
11.2.2015 18:40

P89e61t83r 24M28a63r66e36č86e81k 1943701329368

200.000,- za metr dálnice to je skutečně za hubičku :-) Rv ..

0/−6
11.2.2015 18:39

L79i25b53o92r 35W44a86l26i46c95h55i47e47w10i28c37z 3558326967804

Dokážete to levněji? Přihlaste se do tendrů, alespoň ušetříme.

+2/0
11.2.2015 19:13

P68e21t70r 49T57l22o22u49k32a39l 7274835412425

Do 3,1 se nakonec vlezou. Dobrý.

0/0
11.2.2015 18:37

M74i53l80a63n 69V46i35k 1717345373903

"Za stavbu čtrnáctikilometrového úseku Skanska nabídla 2,7 miliardy korun." - to jako že za to, že může stavět, zaplatí 2,7 miliardy??;-D

+4/−2
11.2.2015 18:36

J30i81ř97í 25E25r41b47e58n 1193864566857

Čeština je kouzelná :-)

+1/0
11.2.2015 22:11

M36i18c93h11a21l 71P64a41v85l11á22t 9383933104639

Ano, cesky by se to reklo jinak:

"Stavbu čtrnáctikilometrového úseku Skanska nabídla za 2,7 miliardy korun."

0/0
12.2.2015 10:22

M11i24r81o53s94l39a12v 98J12e35ž91e45k 8121186892398

To je podivné. Ale já bych jim to přiklepl, s podmínkou podpisů zúčastněných stran, že stát zaplatí 2,7 mld., ani o korunu navíc a Skanska stavbu předá v hotovém stavu a v dohodnutém termínu.

+13/0
11.2.2015 18:34

J30a12n87a 48H77u67b33á95l77k33o72v89á 7153987546302

ale to je překvapení! a není to náhodou nepřiměřeně nízká cena ?? co vy na to pane ministře dopravy, ještě nedávný generání Skansky ;-) ?

+1/−4
11.2.2015 18:31

R85a38d47e55k 83T94r21n 2822276284637

14 km za pouhých 2.7 mld. korun..... 8-o

+2/−1
11.2.2015 18:24

M79a18r83t26i63n 27J76e25z60e69r36s73k95ý 9254377332182

Skanska, Kaufland, Lídl a Penny market mají nejlepší ceny na trhu .....

0/0
11.2.2015 18:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.