Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zlatý věk elektromobilů nepřichází, Tesla je daleko za svými plány

Pohádka o firmě, která přišla s autem kompletně na elektřinu a změnila trh, se zadrhává. Americká automobilka Tesla, která vyrábí výhradně elektromobily, přiznala pád v prodejích svých vozů i větší ztrátu. Plán na milion vyráběných aut ročně je tak zatím stále spíše snem – loni prodala 35 tisíc vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a16n 47K30r48p52e63c 5776173954422

kde proboha lidi prisli na to ze pri jizde na LPG nebo CNG jde z vyfuku jen vodni para???8-o

+2/0
15.2.2015 16:12

J68a35k38u52b 51V85e82s29e58l60ý 3383430681302

S dnešním typem akumulátorů, je elektromobil slepý směr vývoje. Mnohem větší smysl by měla auta na vodík.

0/0
15.2.2015 15:21

P81a29v55e37l 47K62u63r91a13l 5211684440680

u toho zase jde spolehlivě argumentovat že s dnešní materiálovou technologií je to slepá cesta vývoje kvůli životnosti nádrží.

vodík má sice vyšší spalné teplo na jednotku hmotnosti než zemní plyn, ovšem taky je podstatně lehčí... takže za stejného tlaku (je to bohužel plyn) máte v jednotce oběmu mnohem méně plynu.

ve výsledku na stejné množství energie potřebujete 5x-10x vyšší tlak vodíku v nádrži než u zemního plynu... což v podstatě podle bezpečnostních předpisů pro tlakové lahve znamená že každou jízdu musíte nahlásit hasičům odkud, kam a kdy jedete předem.

a životnost takové nádrže je oproti CNG bombě maximálně třetinová.

0/0
16.2.2015 9:05

J38a95n 35K90r55p55e77c 5136213874542

tak jsem trosku patral a: na svete jezdi 1 mld. aut. nejaka greenpower organizace tvrdi, ze closvetove tezitelne zasoby lithia jsou dostatecne pro stejny pocet baterek o kapacite 44 kW/h. tesla s potrebuje pro teoreticky dojezd za konstani rychlosti kolem 500 km baterii o kapacite 85 kW/h. coz je akceptovatelne, byt nerealne. z toho vychazi ze neni mozne nahradit automibily elktromobily na baterie. i bez odecteni typickeho blabla faktoru a nezapocitani realneho dojezdu tesly (coz je kolem 200 km) je zde kapacita pouze pro polovinu vsech soucasnych vozidel. v realnem zivote pro 1/4, nanejvyse. tyto informace jsou overitelne na internetu. zaroven je treba zminit ze na vytezeni techto zdroju lithia jeste neni dostupna a komerne unosna technologie.

0/0
15.2.2015 13:59

P14a58v21e79l 55K46u98r84a65l 5101924240260

spíš by mne zajímalo co by bylo až tyhle baterie odejdou prostým opotřebováním v čase.

0/0
16.2.2015 9:05

P24a53v13o38l 56K66u93b83r22a88n 6569380130142

Nič. Lítium v nich sa v podstate neopotrebováva a dokáže byť recyklované niektorými technológiami s takmer 100% účinnosťou.

0/0
17.2.2015 7:24

J59a40n 56F42r37o24l96í26k 6676160275914

Norsko je ovšem země paradoxů včetně Barnevernet. Už nyní mají problém s tím přednostním užíváním pruhů MHD a přednostním parkováním a zdá se, že tato vějička brzy padne.

0/0
15.2.2015 13:41

P28e55t67r 50K53o22u80ř81i86l 9263975217

No je to věc názoru. Já jsem k elektromobilům skeptický. 

1. Velmi drahé a jejich provozování v našich podmínkách dnes prakticky nemožné nebo velmi omezené. Dobíjecí stanice nejsou, dobíjení trvá dlouho.Životnost baterií jejich likvidace zároveň i jejich vysoká cena. 

2. Velmi krátká dojezdová vzdálenost. Při používání spotřebičů jako světla, klimatizace atd. velmi rychle klesá dojezdová vzdálenost

3. Využití bych viděl snad ve velkých městech na ježdění do práce kde bude nabíječka.Přijedu auto zapnu aby se mi zase nabilo a já zase v klidu dojel domů. Jako plus beru že nejsou žádné exhalace v místě jízdy automobilem. Jiná věc je, že někde se ta elektřina musí vyrobit  a tam zase pro změnu ty exhalace narostou. 

4. Jízda v elektromobilu. Pro mne jako člověka, který řídí téměř 40 let je to velmi podivné takové jako jízda s trolejbusem. Reostat přidává elektřinu jedete rychleji. Je to takové bezpohlavní bez emoční. Prostě doprava z bodu A do bodu B dobití a zpět. Já jsem vždy miloval jízdu autem nebo na motocyklu. Dnes mám auto na LPG a moje auto vypouští za jízdy jen vodní páry. Zeť má auto na CNG a to taky vypouští jen vodní páry. Přitom jsou to pořád auta s motorem, kde pořád něco vnímáte, že tam je. V elektromobilu by Vám to museli nahrát a pouštět do repráků. Což dnes taky v mnoha případech dělají. Navíc moderní spalovací motory jsou tak dokonalé, že bych řekl že my lidé a zvířata na této zemi vypustíme více skleníkových plynů než tato moderní auta. Pro mne teda elektromobily rozhodně ne. Osobně mám problém i s těmi předraženými hybridy, které nijak zvlášt žádné úspory nebo šetření prostředí také nepřináší, ale jak jsem řekl na začátku je to věc názoru a nikomu bych nebránil si to pořídit pokud mu to vyhovuje. Jen prosím, aby zase nějací enviromentální pomatenci nezačali prosazovat nějakou povinnost přechodu na tyto já ani nevím jak tato vozítka nazvat, ale auta to nejsou.

+6/0
15.2.2015 11:36

J19a37n 74F64r57o29l17í75k 6956160515524

Zásadní problém je v neekologičnosti provozu. Energie se vždy musí nějak vyrobit. Pak je otázkou míra spotřeby. Zatím co moje malé posouvadlo s váhou 830 kg spotřebuje nepatrně benzinu, dvoutunový hybrid spotřebuje stejně a ještě potřebuje baterie a další motory. I čistý elektromobil při své váze spotřebuje více el. energie, kterou nyní vyrábí svět především z uhlí (včetně Němců a Japonců) a tedy více emituje CO2.

0/0
15.2.2015 13:46

M37i85c95h97a57l 18K35r21e20j11č97í 1526390101173

Ten 4. bod objektivně neuhájíte. Mám rád motorsport, ale nějaké vzrušení z jízdy na běžnou komunikaci nepatří, ta prostě slouží k tomu, aby se člověk dostal z bodu A do bodu B co nejbezpečněji, nejrychleji a nejekologičtěji.

0/0
15.2.2015 14:07

M73a51r85t15i47n 30N29e66r71m66u76t 9187917208209

Přiměřené vrčení motoru není vzrušení, ale naopak uklidňovátko a zároveň ujištění, že auto jede. V elektromobilu je to takové divné

0/0
16.2.2015 9:34

Z49b74y27n81ě54k 55Č63e72j55k75a 5166968221663

Kde jste vzal ten nesmysl o vodní páře?

0/0
15.2.2015 19:57

J97i74ř57í 82Š77e30j69n57o85h32a 4852653284283

Dotace jsou zlo.

Jediná ospravedlnitelná podpora je  snad zákaz spalovacích motrů v  centrech měst.  Logicky by ale neměly  platit na moderní vozy  CNG a  LPG, protože tam jsou emise jedů prakticky na nule.

0/−1
15.2.2015 10:44

J89a65n 96F25r70o44l82í26k 6966830465434

To nyní proklamují frantíci, kteří chtějí dehtu zakázat Paříž. Proč ale francouzské automobilky nadále chrlí auta s motory do traktorů? Zážehová auta mají emise vyřešeny katalizátory. NOx jdou z nich stejně jako z CNG nebo LPG.

0/0
15.2.2015 13:50

J27a74n 79K17r35p62e30c 5916243824982

vsiml jsem si na teto diskuzi jedne veci. zarputili zastanci elektromobilu na baterky: 1. nemaji nejmensi technicke a metalurgicke vlastnosti. jsou vam schopni tvrdit ze elektropohon auta je levnejsi a jednodussi nez spalovaci motor. 2. cerpaji neuveritelne informace, casto odporujici fyzikalnim zakonum, z pochybnych serveru a jeste je pak i spatne interpretuji, protoze jejich znalost cizich jazyku je stejne mizerna jako znalost techniky. 3. maji jakousi utkvelou predstavu ze by za nejakych neobjasnenych skutecnosti mela v budoucnu cena elektromobilu s jejich vzrustajicim poctem klesat. 4. ze se nekde nekym vyvine jakasi zazracna metoda (opet si s chemii a fyzikou nelamou hlavu) ktera by az nekolikanasobne mela zvysit dojezd elektromobilu na baterie. na jakoukoliv faktickou argumentaci dokazi pouze nadavat.

+4/−1
15.2.2015 10:21
Foto

J86i31ř61í 34H26a88v61e62l36k64a 3969743400154

Tedy fakt jsem na vážkách jestli dát plus (1-2 si to zaslouží) nebo mínus (3 si to jasně zaslouží).

0/0
15.2.2015 10:27

J70a24n 95K69r24p37e23c 5646123504612

vzhlem k narocnosti technologie na zpracovani klicovych surovin a jejich pomerny nedostatek nevidim duvod proc by mely zlevnovat. a to nemluve o energericke narocnosti jejich tezby a zpracovani, coz zcela posunuje ekofaktor daleko do minusu. ke zlevnovani neni moc prostoru protoze elektromobil vyuziva veskere technologie spalovacich automobilu davno vyvinute a amortizovane jinde a v tomto ohledu nic noveho neprinasi. jedine snad vyvoj v samotnem roubovani elektrickeho pohonu na automobil a systemy rizeni se nejakym zousobem mohou casem rozpoustet v nakladech, ale vzhledem k tomu ze tyto naklady z valne vetsiny kryly automobilky (nejen) z prostredku utrzenych na klasickych automobilech, neni opet co amortizovat. nevidim tudiz duvod k jakemukoliv snizovani ceny. shrnuto: materialy budou cim dal drazsi, technologie je zaplacena, kde je tedy prostor pro snizovani ceny pri masovejsi produkci?

+1/−1
15.2.2015 12:09

P31a32v12o92l 50K45u29b13r44a45n 6899530550302

No, neviem kto tu má aké vedomosti, ale vy to zjavne nebudete ;-D

Elektropohon JE jednoduchší: máte rotor, stator, jednostupňovú prevodovku ... Okrem prevodovky a kolečiek v nej je jedinou pohyblivou súčiastkou rotor. Chcete mi nahovoriť, že klasický motor so stovkami pohyblivých súčiastok, sviečkami (alebo žhavičmi), lambdasondami atď je jednoduchší? Či je lacnejší v princípe, neviete ani vy a neviete to ani dokázať. Veľká cena súčasných elektromobilov nie je daná materiálovou náročnosťou, ale nízkym objemom výroby.

Ďalej: väčšina elektrohaterov akosi opomína jeden fakt: aj benzín/nafta sa musí vyrobiť, "neobjavia" sa zázračne na čerpačkách a bez tej nenávidenej elektriny by jednak ani nenačerpali (nie tak rýchlo a pohodlne), ani by sa ten benzín/nafta nevyrobily (nie v takých objemoch a kvalite) - pri výrobe palív sa totiž míňa značné množstvo elektrickej energie ...

Ešte: pri porovnávaní energetickej účinnosti výroby el. energie a rafinácie ropy operujú s faktom, že z ropy sa vyrobí množstvo iných výrobkov a teda musia byť náklady rozrátané na všetok objem týchto výrobkov. To je ale volovina, pretože na samotný pohon áut sa používa iba benzín/nafta, nie asfalt ani mazut a podobne. Zato elektrina sa používa všade, ako som spomínal, ešte aj pri rafinácii ropy ...

0/0
17.2.2015 7:37

J62a69n 28K49r67p86e69c 5196923394912

dalsi totalni mimon ktery nedokaze rozeznat zakladni terminy. vratte se zpatky k pestovani kapusty. tomu mozna trochu budete rozumet.

0/0
17.2.2015 8:05

P15a63v10o27l 95K46u68b39r11a24n 6949210270172

Hm ... aká duchaplná reakcia, priam prekypujúca argumentami ;-D;-D;-D Z podobných reakcií sa dajú vydedukovať vaše vedomosti - a tie sú teda pekne úbohé. A takýto tiežtvor ako vy tu ide rozdávať múdra ;-D

0/0
17.2.2015 16:34

J61a62n 39K50r60p24e92c 5436983954872

a o cem se mam bavit s vidlakem ktery dokaze ztezi rozeznat kapustu a brambory? co vam mam predkladat za argumenty abyste je byl schopen pochopit? ze automobilovy pohon je vice nez jen motor a prevodovka? opravdu mate pocit ze se na svete vyrobi mene elektromotoru nez spalovacich motoru? schvalne, kolik si myslite ze npr. bezne auto se spalovacim motorem ma v sobe zabudovanych elektromotoru? a verte mi nebo ne, ale jsou odvetvi zejmena v prumyslu, kde se pouzivaji temer vyhradne elektromory. anebo ze ropa se zpracovava v rafineriich ktere maji 85% ucinnost, kdezto elektrarny jsou rady za 50% ucinnosti? ona elektrina se taky nebere odnikud jak vycitate palivum z fosilnich paliv, ale povetsinou spaluji uhli ktere je taky fosilni palivo. jaka elektricka energie, rsp. jeji znacne mnozstvi je treba k rafinaci ropy? ano, je treba elektrina npr. ke sviceni na zachodech v rafineriich, ale k samotne rafinaci se nepouziva a rafinerii si ji vyrabi samy. kde jste zase toto "moudro" vzal? maji totiz spoustu odpadniho tepla, vite? ne, prominte, vy vlastne nevite. vy jste jen dalsi klasicky blabolivy trotl...

0/0
18.2.2015 8:37

P55a77v42o40l 68K91u40b95r38a49n 6279330660742

Vidieť, že tým vidlákom ste vy - a to dosť veľkým. Elektrina sa v rafinériách používa, okrem iného, na elektrostatické odsoľovanie a odvodňovanie ropy - a to jednostupňové až trojstupňové (pri hydrokrakovaní ropy) a zďaleka si ju nevyrábajú sami, ale ju nakupujú. Okrem nej sa v rafinérkach spotrebováva obrovské množstvo zemného plynu. A mám to odtiaľto vy pablb, čo trepe koniny: http://www.eia.gov/dnav/pet/pet_pnp_capfuel_dcu_nus_a.htm

Teraz sa ukazuje, kto je tu vidlák - vy neviete dať VÔBEC ŽIADNY argument, ja áno.

0/0
18.2.2015 14:13

J15a87n 38K59r19p44e62c 5656853374462

dalsi tabulkovy genius ktery ji neumi ani radne interpretovat... jen je pak s podivem, kde se bere ta 85% energeticka ucinnost. co?

0/0
18.2.2015 16:34

P18a93v98o95l 91K19u75b54r49a62n 6159100460702

Aha, takže tabuľky s verifikovanými údajmi sa vám neľubia, ale kecať bez argumentov vám ide akosi samo od seba ;-D;-D;-D

Čo sa týka nejakej účinnosti, to si musíte prerátať sám - to sú totiž údaje, ktoré nahlásili firmy, ktoré rafinérie prevádzkujú. Nemôžem za to, že sa najprv nespýtali nejakého trotla, či je to v súlade s jeho teóriami? ;-D;-D;-D

0/0
18.2.2015 20:49

P27a65v70o10l 82K94u86b34r61a32n 6649830970462

Mimochodom - o energetickej účinnosti tam nie je ani slovo - jednoducho preto, lebo tam nie je množstvo vyrobených produktov. Takže úplne kľudne to môže vašu 85% účinnosť mať. Mojim cieľom bolo ukázať vám aký ste pako, keď ani neviete, že sa pri spracovaní ropy používa značné množstvo el. energie. Hlavne, že vykrikujete niečo o kapuste ... ;-D;-D

0/0
18.2.2015 21:54
Foto

P39a11v27e41l 34M45a68r95t47i86n62e94k 9765695601743

Auto na baterky do mesta a do prace. Na velke vzdalenosti jsou velke investice a ne kazdy ma tolik investoru, jako Musk se svoji Teslou.

0/0
15.2.2015 9:44

R67o26b20b92e47r43t 78B69e97r13g83e85r 2395254969

A zase dotace dotace dotace... 

Jinými slovy zaplatíme to vsichni.

0/0
15.2.2015 8:40
Foto

J55i78ř73í 37H18a38v68e40l50k33a 3409133750334

Dopady na exhalace na to doplácíme také všichni a přitom nikdo o zvýšení daní na prašné chemicky či fyzikálně nečisté provozu taky nikdo neuvažuje.

Norská cesta je rozumnější pokud je alternativa k edpadnímu systému tak tento systém zatěžme daní a systém který není od daně osvobozme. Dotace je samozřejmě cesta do pekla.

Problém dnes tkví v tom že jsme si příliš navykli na pokřivený systém.

0/0
15.2.2015 10:30

J23i44ř22í 66Š44e21j70n45o64h66a 4682123244563

Když použijete  noderní auto na LPG neb CNG, tak  nebudete mít žádné emise, které by poškozovaly  lidské zdraví. A nic nemusíte pokřivovat.

0/0
15.2.2015 10:46

R48a16d52o98s90l17a87v 67K68l40a90u43d27a 5924798894712

Nedostatek nabíjecích stanic je právě z důvodu minimálního zájmu o elektromobily. Pokud by cena těchto aut (tedy především baterií) klesla na únosnou mez, pak okamžitě dojde k raketovému růstu počtu nabíjecích stanic. Nakonec dneska jsou stanice na LPG, zemní plyn aj. Kde je poptávka, tam je i nabídka.

+2/0
15.2.2015 7:24

A20l65e35x85a46n48d73r 67K78o42s88t19k71a 8232608896624

Poptávka je, není nabídka. Nejsou elektromobily za podobnou cenu jako benzíňáky. Takové by se prodávaly po milionech :)

0/0
15.2.2015 7:54
Foto

J86a50r42o32s24l17a63v 82S52k78o49p51a41l 5808727533119

Díky parlamentním socialistům všem barev platíme zbytečně za elektřinu - lid si to zvolil, nedá se nic dělat...

+2/0
15.2.2015 8:38

J43a26n 76F17r73o48l73í66k 6116970265544

Otázka je kdo touží po cestě tankovat hodinu. A rychlonabíječky beztak zkracují životnost akumulátorů i když to nikdo oficiálně nepřizná.

0/0
15.2.2015 13:53

L17u49k38á55š 75K59m56e74n63t 5559817824160

Tak ta perspektiva je jasná. Podívejte se, kolik aut prodají, přitom kolik každé auto stojí a stejně jsou za loňský rok 300 milionů dolarů ve ztrátě. V podstatě ta automobilka na svých produktech ještě žádný rok nic nevydělala a pouze projídá peníze investorů, kterým nakonec dojde trpělivost, jestli ropa zase nevystřelí někam nad 150 dolarů za barel. 

Je to typický produkt, který se nikdy nevyplatí bez dotací. 

Bohužel skutečná alternativa ke spalovacímu motoru zatím není. Vodík se nedá dost dobře skladovat. Nemáme materiály, které by nepodléhaly vodíkové křehkosti, když malé molekuly vodíku postupně projdou zatím vším a naruší strukturu materiálu. 

Biopaliva zklamala hned na začátku, když se zjistilo, že na výrobu litru biopaliva potřebujete přes litr a půl fosilních paliv. Navíc jejich výroba likvidací deštných pralesů kvůli pěstování kukuřice ... to není zrovna eko počín. 

Zatím se slibně vyvíjí výroba uhlovodíků pomocí mořských řas. To znamená, že pravděpodobně současné spalovací motory jen tak do důchodu nepůjdou.

+3/−2
14.2.2015 22:23

P96a96v42o86l 16K87u87b75r54a45n 6529260240232

Prepáčte, ale píšete kompletne blbosť. Uvedomte si, že predaje rástli a tržba taktiež rástla. Lenže Tesla vrazila veľa prostriedkov do rozširovania továrne, stavby Gigafactory, rozširovanie siete Superchargerov a predajní po svete. Že tie výsledky nie sú také zlé, svedčí aj záujem investorov - akcie po počiatočnom poklese (po zverejnení správy) opäť rástli.

+1/0
15.2.2015 5:26
Foto

J83i41ř34í 96H62a56v42e23l33k72a 3919833150184

To myslím ale investory nezajímá oni mají růst objemů ale není proporčně vidět na poklesu ztráty. Jinými slovy jejich invence v investicích neodpovídá jejich ekonomickým výsledkům a právě proto může dojít investorům trpělivost.

0/0
15.2.2015 10:33

F97r28a59n20t79i20š40e60k 66S77t22u32r71m 4182630330246

Nebudou za tím náhodou nízké ceny ropy? Až ropa začne skutečně docházet bude všechno jinak.  ;-)

+3/−2
14.2.2015 20:01

J41i90ř28í 32E77r11b98e49n 1683824336157

Souhlasím. Pokles ropy na třetinu dřívějších hodnot odradil od elektromobility spoustu rádobyinvestorů, kteří dávají přednost rychloprachům. A motoristé, kteří plánují životnost auta dva-tři roky, se chovají stejně.

+1/0
14.2.2015 20:46

V58á81c96l89a69v 25M43a64i42x84n62e55r 7165280125351

A proč bych měl plánovat auto na deset let, když s nim ujedu je deset tisíc ročně??? Eletromobility v teto podobe je nesmyslna ... Musi se udelat jine koncepty baterii a vyrazne snizit jejich cenu a hlavne jejich ekologickou zatez, pak to bude mit smysl ... Jo a taky vymyslet, z ceho a jak je nabijet ... pokud byste chtel nahradit fosilni paliva, pak bste potreboval 4x nasobek zelene plochy Cr, abyste ziskal energii ... A nebo zhruba tak 10x vic jadernych elektraren ... a to ted proste nemate ...

0/0
15.2.2015 0:31

V53á91c18l98a90v 81P72o61u37s17t98k77a 3890361562

Ropa jen tak nedojde.

0/−1
14.2.2015 20:53

L15u81k78á69š 86K51m16e37n53t 5319477604840

Tak spíš se najdou nové cesty, jak uhlovodíky vyrobit bez ropy. Do kg baterie nikdy neuložíte tolik energie co do litru paliva.

+1/−1
14.2.2015 22:25
Foto

R84a98d30e51k 56P16o40l69i91c51k41ý 6961543881904

To co porovnáváte je neporovnatelné.

Podstatná je ekonomika toho kterého paliva a jeho dopad na ekologii.

0/0
14.2.2015 23:38

V91á35c17l17a36v 13M83a85i28x75n94e96r 7985700705471

Coz je u elektromobility horsi nez u fosilnich paliv ... alespon v soucasnem stavu ...

0/0
15.2.2015 0:32
Foto

R15a95d73e40k 84P60o91l46i29c44k15ý 6731843341794

zatím ano, ale do 10 let se to rovná

0/0
15.2.2015 6:49

J95a59n 80F30r46o93l44í76k 6986660325344

Psali ve VTM v roce 1967, kdy jsem je odebíral.;-D

0/0
15.2.2015 13:55

J53i56ř44í 69Š32e85j54n66o65h68a 4382973544153

Až ropa  jednou začne docházet, tak budeme mít stále  obrovské zásoby  zemního plynu, na který se dá jezdit velice ekologicky. (neověřeno hypotézu o škodlivosti CO2 rosím nevytahujet !)

Takže čas elektronmobilů přijde možná za  200 let.

0/0
15.2.2015 10:51

M71a11r62e28k 59S15l31a26b24i76h62o76u35d69e15k 7398501162403

Už vidím jednou ty diskuse pod článkem Tank Ono má nejlevnější elektřinu: "Jednou jsem tam nabíjel a auto mi podivně cukalo. V servisu řekli, že jsem si mohl elektromotor tou jejich neaditivovanou elektřinou zničit. Teď jezdím nabíjet k OMV, to má rakouský proud a je to v pohodě. Na jedno nabití od nich ujedu o 15% km víc!"

+24/−1
14.2.2015 18:14

A13d57a75m 96P58u60r16k29r64t 5516962148748

Pobavilo :)

+1/0
14.2.2015 18:16

J58i44ř41í 26E27r93b44e16n 1193764926677

;-DR^

0/0
14.2.2015 20:44

A43d62a79m 24P26u58r37k35r50t 5776182228508

Není to spíše naopak? V Japonsku je více nabíjecích stanic než stanic čerpacích

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-02-13/japan-has-more-car-chargers-than-gas-stations-carbon-climate

+4/0
14.2.2015 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.