Diskuze
Zlatý věk elektromobilů nepřichází, Tesla je daleko za svými plány
Děkujeme za pochopení.
J39a63n 86K28r50p77e17c
kde proboha lidi prisli na to ze pri jizde na LPG nebo CNG jde z vyfuku jen vodni para???
J95a75k72u60b 11V46e53s82e30l46ý
S dnešním typem akumulátorů, je elektromobil slepý směr vývoje. Mnohem větší smysl by měla auta na vodík.
P47a12v37e63l 58K23u77r51a29l
u toho zase jde spolehlivě argumentovat že s dnešní materiálovou technologií je to slepá cesta vývoje kvůli životnosti nádrží.
vodík má sice vyšší spalné teplo na jednotku hmotnosti než zemní plyn, ovšem taky je podstatně lehčí... takže za stejného tlaku (je to bohužel plyn) máte v jednotce oběmu mnohem méně plynu.
ve výsledku na stejné množství energie potřebujete 5x-10x vyšší tlak vodíku v nádrži než u zemního plynu... což v podstatě podle bezpečnostních předpisů pro tlakové lahve znamená že každou jízdu musíte nahlásit hasičům odkud, kam a kdy jedete předem.
a životnost takové nádrže je oproti CNG bombě maximálně třetinová.
J38a82n 21K35r41p64e12c
tak jsem trosku patral a: na svete jezdi 1 mld. aut. nejaka greenpower organizace tvrdi, ze closvetove tezitelne zasoby lithia jsou dostatecne pro stejny pocet baterek o kapacite 44 kW/h. tesla s potrebuje pro teoreticky dojezd za konstani rychlosti kolem 500 km baterii o kapacite 85 kW/h. coz je akceptovatelne, byt nerealne. z toho vychazi ze neni mozne nahradit automibily elktromobily na baterie. i bez odecteni typickeho blabla faktoru a nezapocitani realneho dojezdu tesly (coz je kolem 200 km) je zde kapacita pouze pro polovinu vsech soucasnych vozidel. v realnem zivote pro 1/4, nanejvyse. tyto informace jsou overitelne na internetu. zaroven je treba zminit ze na vytezeni techto zdroju lithia jeste neni dostupna a komerne unosna technologie.
P40a10v84e95l 11K28u17r53a54l
spíš by mne zajímalo co by bylo až tyhle baterie odejdou prostým opotřebováním v čase.
J57a15n 85F21r94o42l75í16k
Norsko je ovšem země paradoxů včetně Barnevernet. Už nyní mají problém s tím přednostním užíváním pruhů MHD a přednostním parkováním a zdá se, že tato vějička brzy padne.
P96e92t25r 84K89o85u28ř92i55l
No je to věc názoru. Já jsem k elektromobilům skeptický.
1. Velmi drahé a jejich provozování v našich podmínkách dnes prakticky nemožné nebo velmi omezené. Dobíjecí stanice nejsou, dobíjení trvá dlouho.Životnost baterií jejich likvidace zároveň i jejich vysoká cena.
2. Velmi krátká dojezdová vzdálenost. Při používání spotřebičů jako světla, klimatizace atd. velmi rychle klesá dojezdová vzdálenost
3. Využití bych viděl snad ve velkých městech na ježdění do práce kde bude nabíječka.Přijedu auto zapnu aby se mi zase nabilo a já zase v klidu dojel domů. Jako plus beru že nejsou žádné exhalace v místě jízdy automobilem. Jiná věc je, že někde se ta elektřina musí vyrobit a tam zase pro změnu ty exhalace narostou.
4. Jízda v elektromobilu. Pro mne jako člověka, který řídí téměř 40 let je to velmi podivné takové jako jízda s trolejbusem. Reostat přidává elektřinu jedete rychleji. Je to takové bezpohlavní bez emoční. Prostě doprava z bodu A do bodu B dobití a zpět. Já jsem vždy miloval jízdu autem nebo na motocyklu. Dnes mám auto na LPG a moje auto vypouští za jízdy jen vodní páry. Zeť má auto na CNG a to taky vypouští jen vodní páry. Přitom jsou to pořád auta s motorem, kde pořád něco vnímáte, že tam je. V elektromobilu by Vám to museli nahrát a pouštět do repráků. Což dnes taky v mnoha případech dělají. Navíc moderní spalovací motory jsou tak dokonalé, že bych řekl že my lidé a zvířata na této zemi vypustíme více skleníkových plynů než tato moderní auta. Pro mne teda elektromobily rozhodně ne. Osobně mám problém i s těmi předraženými hybridy, které nijak zvlášt žádné úspory nebo šetření prostředí také nepřináší, ale jak jsem řekl na začátku je to věc názoru a nikomu bych nebránil si to pořídit pokud mu to vyhovuje. Jen prosím, aby zase nějací enviromentální pomatenci nezačali prosazovat nějakou povinnost přechodu na tyto já ani nevím jak tato vozítka nazvat, ale auta to nejsou.
J77a12n 25F23r64o46l28í45k
Zásadní problém je v neekologičnosti provozu. Energie se vždy musí nějak vyrobit. Pak je otázkou míra spotřeby. Zatím co moje malé posouvadlo s váhou 830 kg spotřebuje nepatrně benzinu, dvoutunový hybrid spotřebuje stejně a ještě potřebuje baterie a další motory. I čistý elektromobil při své váze spotřebuje více el. energie, kterou nyní vyrábí svět především z uhlí (včetně Němců a Japonců) a tedy více emituje CO2.
J82i29ř19í 13Š65e71j65n17o42h50a
Dotace jsou zlo.
Jediná ospravedlnitelná podpora je snad zákaz spalovacích motrů v centrech měst. Logicky by ale neměly platit na moderní vozy CNG a LPG, protože tam jsou emise jedů prakticky na nule.
J85a54n 19F97r76o18l71í39k
To nyní proklamují frantíci, kteří chtějí dehtu zakázat Paříž. Proč ale francouzské automobilky nadále chrlí auta s motory do traktorů? Zážehová auta mají emise vyřešeny katalizátory. NOx jdou z nich stejně jako z CNG nebo LPG.
J51a38n 44K50r49p91e59c
vsiml jsem si na teto diskuzi jedne veci. zarputili zastanci elektromobilu na baterky: 1. nemaji nejmensi technicke a metalurgicke vlastnosti. jsou vam schopni tvrdit ze elektropohon auta je levnejsi a jednodussi nez spalovaci motor. 2. cerpaji neuveritelne informace, casto odporujici fyzikalnim zakonum, z pochybnych serveru a jeste je pak i spatne interpretuji, protoze jejich znalost cizich jazyku je stejne mizerna jako znalost techniky. 3. maji jakousi utkvelou predstavu ze by za nejakych neobjasnenych skutecnosti mela v budoucnu cena elektromobilu s jejich vzrustajicim poctem klesat. 4. ze se nekde nekym vyvine jakasi zazracna metoda (opet si s chemii a fyzikou nelamou hlavu) ktera by az nekolikanasobne mela zvysit dojezd elektromobilu na baterie. na jakoukoliv faktickou argumentaci dokazi pouze nadavat.
J97i61ř33í 60H52a79v11e69l75k24a
Tedy fakt jsem na vážkách jestli dát plus (1-2 si to zaslouží) nebo mínus (3 si to jasně zaslouží).
P37a83v22e93l 82M72a29r26t83i73n57e67k
Auto na baterky do mesta a do prace. Na velke vzdalenosti jsou velke investice a ne kazdy ma tolik investoru, jako Musk se svoji Teslou.
R71o46b72b37e20r89t 67B74e30r30g26e25r
A zase dotace dotace dotace...
Jinými slovy zaplatíme to vsichni.
J82i52ř82í 95H82a28v16e53l49k31a
Dopady na exhalace na to doplácíme také všichni a přitom nikdo o zvýšení daní na prašné chemicky či fyzikálně nečisté provozu taky nikdo neuvažuje.
Norská cesta je rozumnější pokud je alternativa k edpadnímu systému tak tento systém zatěžme daní a systém který není od daně osvobozme. Dotace je samozřejmě cesta do pekla.
Problém dnes tkví v tom že jsme si příliš navykli na pokřivený systém.
R79a87d27o57s55l71a30v 32K18l84a49u92d60a
Nedostatek nabíjecích stanic je právě z důvodu minimálního zájmu o elektromobily. Pokud by cena těchto aut (tedy především baterií) klesla na únosnou mez, pak okamžitě dojde k raketovému růstu počtu nabíjecích stanic. Nakonec dneska jsou stanice na LPG, zemní plyn aj. Kde je poptávka, tam je i nabídka.
A23l78e51x89a79n18d49r 16K62o94s77t10k29a
Poptávka je, není nabídka. Nejsou elektromobily za podobnou cenu jako benzíňáky. Takové by se prodávaly po milionech :)
Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí
Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě...
Výrazně zpomalte rychlovlaky, vzkazují obce k nové trati. A koleje chtějí skrýt
Postavte rychlotrať v tubusu, a nebo na ní výrazně snižte rychlost. Tak by se daly zjednodušeně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pořád Big Mac, ale už spíše Big Tech. Co ukázal výpadek u fastfoodového obra
Když McDonald’s ve 40. letech minulého století poprvé otvíral, zákazníci vybírali menu z papírových...
Soláry, kam se podíváš. Elektrárnám dochází místo, musí být kreativní
Elektřina ze slunce bude podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) v příštích několika...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kofola sáhla do svého loga. Nově v něm bude hranaté srdce
Nápojářská skupina Kofola po devíti letech sáhla k úpravě loga. Ikonický lísteček lékořice na svých...
Trest pro exšéfa zadlužené Evergrande. Doživotně nesmí obchodovat s akciemi
Chuej Kcha Jen, šéf zadlužené čínské realitní firmy China Evergrande, má celoživotní zákaz...
Japonsko už nemá záporné úroky. Centrální banka po 17 letech zvýšila sazbu
Japonská centrální banka (BOJ) v úterý podle očekávání jako poslední na světě upustila od záporných...
Cena elektřiny bude příští rok nižší než letos, říká analytik Matoušek
Premium Dobrá zpráva: v příštím roce bude celková cena elektřiny nižší než v tomto roce. Ta méně dobrá zní,...
Irové svolili k nemyslitelnému. Na trh začali dodávat whiskey s příchutěmi
Ochucené whisky vyrábějí palírny ve Spojených státech i Kanadě již několik desítek let a nejsou tak...