Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlatý věk elektromobilů nepřichází, Tesla je daleko za svými plány

Pohádka o firmě, která přišla s autem kompletně na elektřinu a změnila trh, se zadrhává. Americká automobilka Tesla, která vyrábí výhradně elektromobily, přiznala pád v prodejích svých vozů i větší ztrátu. Plán na milion vyráběných aut ročně je tak zatím stále spíše snem – loni prodala 35 tisíc vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a64n 26K21r34p32e62c 5226823494872

kde proboha lidi prisli na to ze pri jizde na LPG nebo CNG jde z vyfuku jen vodni para???8-o

+2/0
15.2.2015 16:12

J64a95k67u78b 40V56e78s80e86l92ý 3693720911382

S dnešním typem akumulátorů, je elektromobil slepý směr vývoje. Mnohem větší smysl by měla auta na vodík.

0/0
15.2.2015 15:21

P30a86v54e52l 21K50u86r30a44l 5711684490820

u toho zase jde spolehlivě argumentovat že s dnešní materiálovou technologií je to slepá cesta vývoje kvůli životnosti nádrží.

vodík má sice vyšší spalné teplo na jednotku hmotnosti než zemní plyn, ovšem taky je podstatně lehčí... takže za stejného tlaku (je to bohužel plyn) máte v jednotce oběmu mnohem méně plynu.

ve výsledku na stejné množství energie potřebujete 5x-10x vyšší tlak vodíku v nádrži než u zemního plynu... což v podstatě podle bezpečnostních předpisů pro tlakové lahve znamená že každou jízdu musíte nahlásit hasičům odkud, kam a kdy jedete předem.

a životnost takové nádrže je oproti CNG bombě maximálně třetinová.

0/0
16.2.2015 9:05

J33a77n 70K46r97p33e22c 5976573344802

tak jsem trosku patral a: na svete jezdi 1 mld. aut. nejaka greenpower organizace tvrdi, ze closvetove tezitelne zasoby lithia jsou dostatecne pro stejny pocet baterek o kapacite 44 kW/h. tesla s potrebuje pro teoreticky dojezd za konstani rychlosti kolem 500 km baterii o kapacite 85 kW/h. coz je akceptovatelne, byt nerealne. z toho vychazi ze neni mozne nahradit automibily elktromobily na baterie. i bez odecteni typickeho blabla faktoru a nezapocitani realneho dojezdu tesly (coz je kolem 200 km) je zde kapacita pouze pro polovinu vsech soucasnych vozidel. v realnem zivote pro 1/4, nanejvyse. tyto informace jsou overitelne na internetu. zaroven je treba zminit ze na vytezeni techto zdroju lithia jeste neni dostupna a komerne unosna technologie.

0/0
15.2.2015 13:59

P56a34v82e53l 24K58u37r90a34l 5811134440180

spíš by mne zajímalo co by bylo až tyhle baterie odejdou prostým opotřebováním v čase.

0/0
16.2.2015 9:05

P68a70v98o11l 43K60u94b19r89a73n 6559130250552

Nič. Lítium v nich sa v podstate neopotrebováva a dokáže byť recyklované niektorými technológiami s takmer 100% účinnosťou.

0/0
17.2.2015 7:24

J70a49n 79F40r72o61l73í95k 6866670425164

Norsko je ovšem země paradoxů včetně Barnevernet. Už nyní mají problém s tím přednostním užíváním pruhů MHD a přednostním parkováním a zdá se, že tato vějička brzy padne.

0/0
15.2.2015 13:41

P84e44t76r 25K10o29u42ř62i76l 9363345217

No je to věc názoru. Já jsem k elektromobilům skeptický. 

1. Velmi drahé a jejich provozování v našich podmínkách dnes prakticky nemožné nebo velmi omezené. Dobíjecí stanice nejsou, dobíjení trvá dlouho.Životnost baterií jejich likvidace zároveň i jejich vysoká cena. 

2. Velmi krátká dojezdová vzdálenost. Při používání spotřebičů jako světla, klimatizace atd. velmi rychle klesá dojezdová vzdálenost

3. Využití bych viděl snad ve velkých městech na ježdění do práce kde bude nabíječka.Přijedu auto zapnu aby se mi zase nabilo a já zase v klidu dojel domů. Jako plus beru že nejsou žádné exhalace v místě jízdy automobilem. Jiná věc je, že někde se ta elektřina musí vyrobit  a tam zase pro změnu ty exhalace narostou. 

4. Jízda v elektromobilu. Pro mne jako člověka, který řídí téměř 40 let je to velmi podivné takové jako jízda s trolejbusem. Reostat přidává elektřinu jedete rychleji. Je to takové bezpohlavní bez emoční. Prostě doprava z bodu A do bodu B dobití a zpět. Já jsem vždy miloval jízdu autem nebo na motocyklu. Dnes mám auto na LPG a moje auto vypouští za jízdy jen vodní páry. Zeť má auto na CNG a to taky vypouští jen vodní páry. Přitom jsou to pořád auta s motorem, kde pořád něco vnímáte, že tam je. V elektromobilu by Vám to museli nahrát a pouštět do repráků. Což dnes taky v mnoha případech dělají. Navíc moderní spalovací motory jsou tak dokonalé, že bych řekl že my lidé a zvířata na této zemi vypustíme více skleníkových plynů než tato moderní auta. Pro mne teda elektromobily rozhodně ne. Osobně mám problém i s těmi předraženými hybridy, které nijak zvlášt žádné úspory nebo šetření prostředí také nepřináší, ale jak jsem řekl na začátku je to věc názoru a nikomu bych nebránil si to pořídit pokud mu to vyhovuje. Jen prosím, aby zase nějací enviromentální pomatenci nezačali prosazovat nějakou povinnost přechodu na tyto já ani nevím jak tato vozítka nazvat, ale auta to nejsou.

+6/0
15.2.2015 11:36

J63a95n 39F70r65o60l36í50k 6976130655514

Zásadní problém je v neekologičnosti provozu. Energie se vždy musí nějak vyrobit. Pak je otázkou míra spotřeby. Zatím co moje malé posouvadlo s váhou 830 kg spotřebuje nepatrně benzinu, dvoutunový hybrid spotřebuje stejně a ještě potřebuje baterie a další motory. I čistý elektromobil při své váze spotřebuje více el. energie, kterou nyní vyrábí svět především z uhlí (včetně Němců a Japonců) a tedy více emituje CO2.

0/0
15.2.2015 13:46

M53i51c40h82a43l 72K83r41e67j37č75í 1606420741733

Ten 4. bod objektivně neuhájíte. Mám rád motorsport, ale nějaké vzrušení z jízdy na běžnou komunikaci nepatří, ta prostě slouží k tomu, aby se člověk dostal z bodu A do bodu B co nejbezpečněji, nejrychleji a nejekologičtěji.

0/0
15.2.2015 14:07

M35a69r62t78i44n 24N67e75r76m32u13t 9407357408919

Přiměřené vrčení motoru není vzrušení, ale naopak uklidňovátko a zároveň ujištění, že auto jede. V elektromobilu je to takové divné

0/0
16.2.2015 9:34

Z34b70y57n88ě59k 28Č14e51j91k52a 5366298781373

Kde jste vzal ten nesmysl o vodní páře?

0/0
15.2.2015 19:57

J89i86ř10í 79Š44e34j31n36o84h74a 4632593404413

Dotace jsou zlo.

Jediná ospravedlnitelná podpora je  snad zákaz spalovacích motrů v  centrech měst.  Logicky by ale neměly  platit na moderní vozy  CNG a  LPG, protože tam jsou emise jedů prakticky na nule.

0/−1
15.2.2015 10:44

J58a10n 75F29r93o81l17í14k 6256460195444

To nyní proklamují frantíci, kteří chtějí dehtu zakázat Paříž. Proč ale francouzské automobilky nadále chrlí auta s motory do traktorů? Zážehová auta mají emise vyřešeny katalizátory. NOx jdou z nich stejně jako z CNG nebo LPG.

0/0
15.2.2015 13:50

J74a91n 31K25r49p56e53c 5746503484392

vsiml jsem si na teto diskuzi jedne veci. zarputili zastanci elektromobilu na baterky: 1. nemaji nejmensi technicke a metalurgicke vlastnosti. jsou vam schopni tvrdit ze elektropohon auta je levnejsi a jednodussi nez spalovaci motor. 2. cerpaji neuveritelne informace, casto odporujici fyzikalnim zakonum, z pochybnych serveru a jeste je pak i spatne interpretuji, protoze jejich znalost cizich jazyku je stejne mizerna jako znalost techniky. 3. maji jakousi utkvelou predstavu ze by za nejakych neobjasnenych skutecnosti mela v budoucnu cena elektromobilu s jejich vzrustajicim poctem klesat. 4. ze se nekde nekym vyvine jakasi zazracna metoda (opet si s chemii a fyzikou nelamou hlavu) ktera by az nekolikanasobne mela zvysit dojezd elektromobilu na baterie. na jakoukoliv faktickou argumentaci dokazi pouze nadavat.

+4/−1
15.2.2015 10:21
Foto

J21i72ř56í 55H96a84v81e35l10k86a 3719923910764

Tedy fakt jsem na vážkách jestli dát plus (1-2 si to zaslouží) nebo mínus (3 si to jasně zaslouží).

0/0
15.2.2015 10:27

J16a34n 95K29r84p70e63c 5696103584392

vzhlem k narocnosti technologie na zpracovani klicovych surovin a jejich pomerny nedostatek nevidim duvod proc by mely zlevnovat. a to nemluve o energericke narocnosti jejich tezby a zpracovani, coz zcela posunuje ekofaktor daleko do minusu. ke zlevnovani neni moc prostoru protoze elektromobil vyuziva veskere technologie spalovacich automobilu davno vyvinute a amortizovane jinde a v tomto ohledu nic noveho neprinasi. jedine snad vyvoj v samotnem roubovani elektrickeho pohonu na automobil a systemy rizeni se nejakym zousobem mohou casem rozpoustet v nakladech, ale vzhledem k tomu ze tyto naklady z valne vetsiny kryly automobilky (nejen) z prostredku utrzenych na klasickych automobilech, neni opet co amortizovat. nevidim tudiz duvod k jakemukoliv snizovani ceny. shrnuto: materialy budou cim dal drazsi, technologie je zaplacena, kde je tedy prostor pro snizovani ceny pri masovejsi produkci?

+1/−1
15.2.2015 12:09

P14a69v35o16l 15K65u90b19r69a64n 6559470350202

No, neviem kto tu má aké vedomosti, ale vy to zjavne nebudete ;-D

Elektropohon JE jednoduchší: máte rotor, stator, jednostupňovú prevodovku ... Okrem prevodovky a kolečiek v nej je jedinou pohyblivou súčiastkou rotor. Chcete mi nahovoriť, že klasický motor so stovkami pohyblivých súčiastok, sviečkami (alebo žhavičmi), lambdasondami atď je jednoduchší? Či je lacnejší v princípe, neviete ani vy a neviete to ani dokázať. Veľká cena súčasných elektromobilov nie je daná materiálovou náročnosťou, ale nízkym objemom výroby.

Ďalej: väčšina elektrohaterov akosi opomína jeden fakt: aj benzín/nafta sa musí vyrobiť, "neobjavia" sa zázračne na čerpačkách a bez tej nenávidenej elektriny by jednak ani nenačerpali (nie tak rýchlo a pohodlne), ani by sa ten benzín/nafta nevyrobily (nie v takých objemoch a kvalite) - pri výrobe palív sa totiž míňa značné množstvo elektrickej energie ...

Ešte: pri porovnávaní energetickej účinnosti výroby el. energie a rafinácie ropy operujú s faktom, že z ropy sa vyrobí množstvo iných výrobkov a teda musia byť náklady rozrátané na všetok objem týchto výrobkov. To je ale volovina, pretože na samotný pohon áut sa používa iba benzín/nafta, nie asfalt ani mazut a podobne. Zato elektrina sa používa všade, ako som spomínal, ešte aj pri rafinácii ropy ...

0/0
17.2.2015 7:37

J29a43n 21K19r56p12e97c 5396473424322

dalsi totalni mimon ktery nedokaze rozeznat zakladni terminy. vratte se zpatky k pestovani kapusty. tomu mozna trochu budete rozumet.

0/0
17.2.2015 8:05

P57a54v64o76l 75K50u72b97r26a91n 6249560280932

Hm ... aká duchaplná reakcia, priam prekypujúca argumentami ;-D;-D;-D Z podobných reakcií sa dajú vydedukovať vaše vedomosti - a tie sú teda pekne úbohé. A takýto tiežtvor ako vy tu ide rozdávať múdra ;-D

0/0
17.2.2015 16:34

J31a79n 83K31r22p59e86c 5696193654372

a o cem se mam bavit s vidlakem ktery dokaze ztezi rozeznat kapustu a brambory? co vam mam predkladat za argumenty abyste je byl schopen pochopit? ze automobilovy pohon je vice nez jen motor a prevodovka? opravdu mate pocit ze se na svete vyrobi mene elektromotoru nez spalovacich motoru? schvalne, kolik si myslite ze npr. bezne auto se spalovacim motorem ma v sobe zabudovanych elektromotoru? a verte mi nebo ne, ale jsou odvetvi zejmena v prumyslu, kde se pouzivaji temer vyhradne elektromory. anebo ze ropa se zpracovava v rafineriich ktere maji 85% ucinnost, kdezto elektrarny jsou rady za 50% ucinnosti? ona elektrina se taky nebere odnikud jak vycitate palivum z fosilnich paliv, ale povetsinou spaluji uhli ktere je taky fosilni palivo. jaka elektricka energie, rsp. jeji znacne mnozstvi je treba k rafinaci ropy? ano, je treba elektrina npr. ke sviceni na zachodech v rafineriich, ale k samotne rafinaci se nepouziva a rafinerii si ji vyrabi samy. kde jste zase toto "moudro" vzal? maji totiz spoustu odpadniho tepla, vite? ne, prominte, vy vlastne nevite. vy jste jen dalsi klasicky blabolivy trotl...

0/0
18.2.2015 8:37

P52a60v52o55l 41K74u32b91r83a57n 6219350410932

Vidieť, že tým vidlákom ste vy - a to dosť veľkým. Elektrina sa v rafinériách používa, okrem iného, na elektrostatické odsoľovanie a odvodňovanie ropy - a to jednostupňové až trojstupňové (pri hydrokrakovaní ropy) a zďaleka si ju nevyrábajú sami, ale ju nakupujú. Okrem nej sa v rafinérkach spotrebováva obrovské množstvo zemného plynu. A mám to odtiaľto vy pablb, čo trepe koniny: http://www.eia.gov/dnav/pet/pet_pnp_capfuel_dcu_nus_a.htm

Teraz sa ukazuje, kto je tu vidlák - vy neviete dať VÔBEC ŽIADNY argument, ja áno.

0/0
18.2.2015 14:13

J23a82n 49K19r27p14e86c 5916253354322

dalsi tabulkovy genius ktery ji neumi ani radne interpretovat... jen je pak s podivem, kde se bere ta 85% energeticka ucinnost. co?

0/0
18.2.2015 16:34

P24a17v35o81l 44K86u44b98r49a33n 6889290510842

Aha, takže tabuľky s verifikovanými údajmi sa vám neľubia, ale kecať bez argumentov vám ide akosi samo od seba ;-D;-D;-D

Čo sa týka nejakej účinnosti, to si musíte prerátať sám - to sú totiž údaje, ktoré nahlásili firmy, ktoré rafinérie prevádzkujú. Nemôžem za to, že sa najprv nespýtali nejakého trotla, či je to v súlade s jeho teóriami? ;-D;-D;-D

0/0
18.2.2015 20:49

P27a91v63o44l 45K19u54b51r37a97n 6769470600912

Mimochodom - o energetickej účinnosti tam nie je ani slovo - jednoducho preto, lebo tam nie je množstvo vyrobených produktov. Takže úplne kľudne to môže vašu 85% účinnosť mať. Mojim cieľom bolo ukázať vám aký ste pako, keď ani neviete, že sa pri spracovaní ropy používa značné množstvo el. energie. Hlavne, že vykrikujete niečo o kapuste ... ;-D;-D

0/0
18.2.2015 21:54
Foto

P61a49v59e44l 26M33a27r66t96i20n48e70k 9755365901693

Auto na baterky do mesta a do prace. Na velke vzdalenosti jsou velke investice a ne kazdy ma tolik investoru, jako Musk se svoji Teslou.

0/0
15.2.2015 9:44

R34o62b96b34e10r21t 32B57e78r26g76e71r 2795364159

A zase dotace dotace dotace... 

Jinými slovy zaplatíme to vsichni.

0/0
15.2.2015 8:40
Foto

J96i35ř52í 46H98a72v53e13l27k66a 3599943530944

Dopady na exhalace na to doplácíme také všichni a přitom nikdo o zvýšení daní na prašné chemicky či fyzikálně nečisté provozu taky nikdo neuvažuje.

Norská cesta je rozumnější pokud je alternativa k edpadnímu systému tak tento systém zatěžme daní a systém který není od daně osvobozme. Dotace je samozřejmě cesta do pekla.

Problém dnes tkví v tom že jsme si příliš navykli na pokřivený systém.

0/0
15.2.2015 10:30

J73i42ř27í 59Š66e73j23n49o36h91a 4492263124653

Když použijete  noderní auto na LPG neb CNG, tak  nebudete mít žádné emise, které by poškozovaly  lidské zdraví. A nic nemusíte pokřivovat.

0/0
15.2.2015 10:46

R86a69d14o51s44l33a88v 91K95l79a59u79d66a 5494268784612

Nedostatek nabíjecích stanic je právě z důvodu minimálního zájmu o elektromobily. Pokud by cena těchto aut (tedy především baterií) klesla na únosnou mez, pak okamžitě dojde k raketovému růstu počtu nabíjecích stanic. Nakonec dneska jsou stanice na LPG, zemní plyn aj. Kde je poptávka, tam je i nabídka.

+2/0
15.2.2015 7:24

A14l82e59x22a22n62d91r 56K98o60s96t81k70a 8872138706224

Poptávka je, není nabídka. Nejsou elektromobily za podobnou cenu jako benzíňáky. Takové by se prodávaly po milionech :)

0/0
15.2.2015 7:54
Foto

J53a39r19o37s67l69a93v 62S69k68o51p33a47l 5508607273959

Díky parlamentním socialistům všem barev platíme zbytečně za elektřinu - lid si to zvolil, nedá se nic dělat...

+2/0
15.2.2015 8:38

J17a22n 93F45r72o91l19í35k 6906550185534

Otázka je kdo touží po cestě tankovat hodinu. A rychlonabíječky beztak zkracují životnost akumulátorů i když to nikdo oficiálně nepřizná.

0/0
15.2.2015 13:53

L72u31k53á51š 67K38m86e39n18t 5739447294370

Tak ta perspektiva je jasná. Podívejte se, kolik aut prodají, přitom kolik každé auto stojí a stejně jsou za loňský rok 300 milionů dolarů ve ztrátě. V podstatě ta automobilka na svých produktech ještě žádný rok nic nevydělala a pouze projídá peníze investorů, kterým nakonec dojde trpělivost, jestli ropa zase nevystřelí někam nad 150 dolarů za barel. 

Je to typický produkt, který se nikdy nevyplatí bez dotací. 

Bohužel skutečná alternativa ke spalovacímu motoru zatím není. Vodík se nedá dost dobře skladovat. Nemáme materiály, které by nepodléhaly vodíkové křehkosti, když malé molekuly vodíku postupně projdou zatím vším a naruší strukturu materiálu. 

Biopaliva zklamala hned na začátku, když se zjistilo, že na výrobu litru biopaliva potřebujete přes litr a půl fosilních paliv. Navíc jejich výroba likvidací deštných pralesů kvůli pěstování kukuřice ... to není zrovna eko počín. 

Zatím se slibně vyvíjí výroba uhlovodíků pomocí mořských řas. To znamená, že pravděpodobně současné spalovací motory jen tak do důchodu nepůjdou.

+3/−2
14.2.2015 22:23

P85a74v79o97l 27K35u59b92r46a45n 6589440130172

Prepáčte, ale píšete kompletne blbosť. Uvedomte si, že predaje rástli a tržba taktiež rástla. Lenže Tesla vrazila veľa prostriedkov do rozširovania továrne, stavby Gigafactory, rozširovanie siete Superchargerov a predajní po svete. Že tie výsledky nie sú také zlé, svedčí aj záujem investorov - akcie po počiatočnom poklese (po zverejnení správy) opäť rástli.

+1/0
15.2.2015 5:26
Foto

J60i25ř74í 41H16a42v84e53l73k87a 3329483830164

To myslím ale investory nezajímá oni mají růst objemů ale není proporčně vidět na poklesu ztráty. Jinými slovy jejich invence v investicích neodpovídá jejich ekonomickým výsledkům a právě proto může dojít investorům trpělivost.

0/0
15.2.2015 10:33

F63r27a73n15t62i69š43e73k 77S72t14u57r81m 4362840940176

Nebudou za tím náhodou nízké ceny ropy? Až ropa začne skutečně docházet bude všechno jinak.  ;-)

+3/−2
14.2.2015 20:01

J24i43ř41í 38E86r52b42e10n 1913744776517

Souhlasím. Pokles ropy na třetinu dřívějších hodnot odradil od elektromobility spoustu rádobyinvestorů, kteří dávají přednost rychloprachům. A motoristé, kteří plánují životnost auta dva-tři roky, se chovají stejně.

+1/0
14.2.2015 20:46

V53á87c81l27a84v 38M50a46i27x50n95e67r 7125840125271

A proč bych měl plánovat auto na deset let, když s nim ujedu je deset tisíc ročně??? Eletromobility v teto podobe je nesmyslna ... Musi se udelat jine koncepty baterii a vyrazne snizit jejich cenu a hlavne jejich ekologickou zatez, pak to bude mit smysl ... Jo a taky vymyslet, z ceho a jak je nabijet ... pokud byste chtel nahradit fosilni paliva, pak bste potreboval 4x nasobek zelene plochy Cr, abyste ziskal energii ... A nebo zhruba tak 10x vic jadernych elektraren ... a to ted proste nemate ...

0/0
15.2.2015 0:31

V88á92c25l83a61v 79P89o30u85s45t28k19a 3370421812

Ropa jen tak nedojde.

0/−1
14.2.2015 20:53

L12u94k61á14š 92K53m66e20n77t 5249837184720

Tak spíš se najdou nové cesty, jak uhlovodíky vyrobit bez ropy. Do kg baterie nikdy neuložíte tolik energie co do litru paliva.

+1/−1
14.2.2015 22:25
Foto

R46a72d36e11k 49P25o21l97i59c93k88ý 6721963611414

To co porovnáváte je neporovnatelné.

Podstatná je ekonomika toho kterého paliva a jeho dopad na ekologii.

0/0
14.2.2015 23:38

V49á19c40l19a83v 68M92a72i49x80n18e72r 7315810465691

Coz je u elektromobility horsi nez u fosilnich paliv ... alespon v soucasnem stavu ...

0/0
15.2.2015 0:32
Foto

R77a70d27e82k 22P18o27l68i22c31k82ý 6521103711404

zatím ano, ale do 10 let se to rovná

0/0
15.2.2015 6:49

J95a91n 35F69r68o82l74í34k 6146520985854

Psali ve VTM v roce 1967, kdy jsem je odebíral.;-D

0/0
15.2.2015 13:55

J29i41ř51í 88Š26e22j34n21o12h78a 4772293404903

Až ropa  jednou začne docházet, tak budeme mít stále  obrovské zásoby  zemního plynu, na který se dá jezdit velice ekologicky. (neověřeno hypotézu o škodlivosti CO2 rosím nevytahujet !)

Takže čas elektronmobilů přijde možná za  200 let.

0/0
15.2.2015 10:51

M71a96r62e85k 50S72l76a50b22i80h95o21u77d85e13k 7458231402223

Už vidím jednou ty diskuse pod článkem Tank Ono má nejlevnější elektřinu: "Jednou jsem tam nabíjel a auto mi podivně cukalo. V servisu řekli, že jsem si mohl elektromotor tou jejich neaditivovanou elektřinou zničit. Teď jezdím nabíjet k OMV, to má rakouský proud a je to v pohodě. Na jedno nabití od nich ujedu o 15% km víc!"

+24/−1
14.2.2015 18:14

A32d96a37m 69P41u66r40k75r60t 5376262238158

Pobavilo :)

+1/0
14.2.2015 18:16

J39i76ř21í 77E71r27b12e36n 1183784286707

;-DR^

0/0
14.2.2015 20:44

A92d14a44m 47P18u66r65k47r17t 5176922438368

Není to spíše naopak? V Japonsku je více nabíjecích stanic než stanic čerpacích

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-02-13/japan-has-more-car-chargers-than-gas-stations-carbon-climate

+4/0
14.2.2015 18:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.