Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zlatý věk elektromobilů nepřichází, Tesla je daleko za svými plány

Pohádka o firmě, která přišla s autem kompletně na elektřinu a změnila trh, se zadrhává. Americká automobilka Tesla, která vyrábí výhradně elektromobily, přiznala pád v prodejích svých vozů i větší ztrátu. Plán na milion vyráběných aut ročně je tak zatím stále spíše snem – loni prodala 35 tisíc vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a68n 59K49r56p62e96c 5796553754382

kde proboha lidi prisli na to ze pri jizde na LPG nebo CNG jde z vyfuku jen vodni para???8-o

+2/0
15.2.2015 16:12

J35a19k66u74b 18V92e56s16e51l29ý 3913230521552

S dnešním typem akumulátorů, je elektromobil slepý směr vývoje. Mnohem větší smysl by měla auta na vodík.

0/0
15.2.2015 15:21

P28a78v29e71l 68K29u31r48a48l 5721614350970

u toho zase jde spolehlivě argumentovat že s dnešní materiálovou technologií je to slepá cesta vývoje kvůli životnosti nádrží.

vodík má sice vyšší spalné teplo na jednotku hmotnosti než zemní plyn, ovšem taky je podstatně lehčí... takže za stejného tlaku (je to bohužel plyn) máte v jednotce oběmu mnohem méně plynu.

ve výsledku na stejné množství energie potřebujete 5x-10x vyšší tlak vodíku v nádrži než u zemního plynu... což v podstatě podle bezpečnostních předpisů pro tlakové lahve znamená že každou jízdu musíte nahlásit hasičům odkud, kam a kdy jedete předem.

a životnost takové nádrže je oproti CNG bombě maximálně třetinová.

0/0
16.2.2015 9:05

J20a63n 24K87r67p16e95c 5686483244182

tak jsem trosku patral a: na svete jezdi 1 mld. aut. nejaka greenpower organizace tvrdi, ze closvetove tezitelne zasoby lithia jsou dostatecne pro stejny pocet baterek o kapacite 44 kW/h. tesla s potrebuje pro teoreticky dojezd za konstani rychlosti kolem 500 km baterii o kapacite 85 kW/h. coz je akceptovatelne, byt nerealne. z toho vychazi ze neni mozne nahradit automibily elktromobily na baterie. i bez odecteni typickeho blabla faktoru a nezapocitani realneho dojezdu tesly (coz je kolem 200 km) je zde kapacita pouze pro polovinu vsech soucasnych vozidel. v realnem zivote pro 1/4, nanejvyse. tyto informace jsou overitelne na internetu. zaroven je treba zminit ze na vytezeni techto zdroju lithia jeste neni dostupna a komerne unosna technologie.

0/0
15.2.2015 13:59

P40a44v89e82l 91K25u35r76a46l 5961104440270

spíš by mne zajímalo co by bylo až tyhle baterie odejdou prostým opotřebováním v čase.

0/0
16.2.2015 9:05

P60a82v17o19l 14K69u28b11r55a66n 6579950870142

Nič. Lítium v nich sa v podstate neopotrebováva a dokáže byť recyklované niektorými technológiami s takmer 100% účinnosťou.

0/0
17.2.2015 7:24

J13a54n 45F58r58o39l14í62k 6386840405654

Norsko je ovšem země paradoxů včetně Barnevernet. Už nyní mají problém s tím přednostním užíváním pruhů MHD a přednostním parkováním a zdá se, že tato vějička brzy padne.

0/0
15.2.2015 13:41

P56e57t36r 58K61o23u62ř79i69l 9173335887

No je to věc názoru. Já jsem k elektromobilům skeptický. 

1. Velmi drahé a jejich provozování v našich podmínkách dnes prakticky nemožné nebo velmi omezené. Dobíjecí stanice nejsou, dobíjení trvá dlouho.Životnost baterií jejich likvidace zároveň i jejich vysoká cena. 

2. Velmi krátká dojezdová vzdálenost. Při používání spotřebičů jako světla, klimatizace atd. velmi rychle klesá dojezdová vzdálenost

3. Využití bych viděl snad ve velkých městech na ježdění do práce kde bude nabíječka.Přijedu auto zapnu aby se mi zase nabilo a já zase v klidu dojel domů. Jako plus beru že nejsou žádné exhalace v místě jízdy automobilem. Jiná věc je, že někde se ta elektřina musí vyrobit  a tam zase pro změnu ty exhalace narostou. 

4. Jízda v elektromobilu. Pro mne jako člověka, který řídí téměř 40 let je to velmi podivné takové jako jízda s trolejbusem. Reostat přidává elektřinu jedete rychleji. Je to takové bezpohlavní bez emoční. Prostě doprava z bodu A do bodu B dobití a zpět. Já jsem vždy miloval jízdu autem nebo na motocyklu. Dnes mám auto na LPG a moje auto vypouští za jízdy jen vodní páry. Zeť má auto na CNG a to taky vypouští jen vodní páry. Přitom jsou to pořád auta s motorem, kde pořád něco vnímáte, že tam je. V elektromobilu by Vám to museli nahrát a pouštět do repráků. Což dnes taky v mnoha případech dělají. Navíc moderní spalovací motory jsou tak dokonalé, že bych řekl že my lidé a zvířata na této zemi vypustíme více skleníkových plynů než tato moderní auta. Pro mne teda elektromobily rozhodně ne. Osobně mám problém i s těmi předraženými hybridy, které nijak zvlášt žádné úspory nebo šetření prostředí také nepřináší, ale jak jsem řekl na začátku je to věc názoru a nikomu bych nebránil si to pořídit pokud mu to vyhovuje. Jen prosím, aby zase nějací enviromentální pomatenci nezačali prosazovat nějakou povinnost přechodu na tyto já ani nevím jak tato vozítka nazvat, ale auta to nejsou.

+6/0
15.2.2015 11:36

J59a44n 54F89r38o87l33í34k 6946360315724

Zásadní problém je v neekologičnosti provozu. Energie se vždy musí nějak vyrobit. Pak je otázkou míra spotřeby. Zatím co moje malé posouvadlo s váhou 830 kg spotřebuje nepatrně benzinu, dvoutunový hybrid spotřebuje stejně a ještě potřebuje baterie a další motory. I čistý elektromobil při své váze spotřebuje více el. energie, kterou nyní vyrábí svět především z uhlí (včetně Němců a Japonců) a tedy více emituje CO2.

0/0
15.2.2015 13:46

M90i60c51h85a87l 55K29r78e34j73č14í 1716530291173

Ten 4. bod objektivně neuhájíte. Mám rád motorsport, ale nějaké vzrušení z jízdy na běžnou komunikaci nepatří, ta prostě slouží k tomu, aby se člověk dostal z bodu A do bodu B co nejbezpečněji, nejrychleji a nejekologičtěji.

0/0
15.2.2015 14:07

M94a81r35t34i43n 46N22e69r97m94u59t 9727987958179

Přiměřené vrčení motoru není vzrušení, ale naopak uklidňovátko a zároveň ujištění, že auto jede. V elektromobilu je to takové divné

0/0
16.2.2015 9:34

Z40b60y31n14ě85k 70Č61e21j93k81a 5616138201353

Kde jste vzal ten nesmysl o vodní páře?

0/0
15.2.2015 19:57

J69i50ř28í 84Š68e25j39n22o11h96a 4382533474813

Dotace jsou zlo.

Jediná ospravedlnitelná podpora je  snad zákaz spalovacích motrů v  centrech měst.  Logicky by ale neměly  platit na moderní vozy  CNG a  LPG, protože tam jsou emise jedů prakticky na nule.

0/−1
15.2.2015 10:44

J86a92n 94F56r78o37l66í72k 6206320245314

To nyní proklamují frantíci, kteří chtějí dehtu zakázat Paříž. Proč ale francouzské automobilky nadále chrlí auta s motory do traktorů? Zážehová auta mají emise vyřešeny katalizátory. NOx jdou z nich stejně jako z CNG nebo LPG.

0/0
15.2.2015 13:50

J34a30n 23K40r61p84e19c 5586723354192

vsiml jsem si na teto diskuzi jedne veci. zarputili zastanci elektromobilu na baterky: 1. nemaji nejmensi technicke a metalurgicke vlastnosti. jsou vam schopni tvrdit ze elektropohon auta je levnejsi a jednodussi nez spalovaci motor. 2. cerpaji neuveritelne informace, casto odporujici fyzikalnim zakonum, z pochybnych serveru a jeste je pak i spatne interpretuji, protoze jejich znalost cizich jazyku je stejne mizerna jako znalost techniky. 3. maji jakousi utkvelou predstavu ze by za nejakych neobjasnenych skutecnosti mela v budoucnu cena elektromobilu s jejich vzrustajicim poctem klesat. 4. ze se nekde nekym vyvine jakasi zazracna metoda (opet si s chemii a fyzikou nelamou hlavu) ktera by az nekolikanasobne mela zvysit dojezd elektromobilu na baterie. na jakoukoliv faktickou argumentaci dokazi pouze nadavat.

+4/−1
15.2.2015 10:21
Foto

J53i24ř36í 90H11a47v29e17l56k26a 3249393160874

Tedy fakt jsem na vážkách jestli dát plus (1-2 si to zaslouží) nebo mínus (3 si to jasně zaslouží).

0/0
15.2.2015 10:27

J66a55n 41K96r12p76e17c 5626543934152

vzhlem k narocnosti technologie na zpracovani klicovych surovin a jejich pomerny nedostatek nevidim duvod proc by mely zlevnovat. a to nemluve o energericke narocnosti jejich tezby a zpracovani, coz zcela posunuje ekofaktor daleko do minusu. ke zlevnovani neni moc prostoru protoze elektromobil vyuziva veskere technologie spalovacich automobilu davno vyvinute a amortizovane jinde a v tomto ohledu nic noveho neprinasi. jedine snad vyvoj v samotnem roubovani elektrickeho pohonu na automobil a systemy rizeni se nejakym zousobem mohou casem rozpoustet v nakladech, ale vzhledem k tomu ze tyto naklady z valne vetsiny kryly automobilky (nejen) z prostredku utrzenych na klasickych automobilech, neni opet co amortizovat. nevidim tudiz duvod k jakemukoliv snizovani ceny. shrnuto: materialy budou cim dal drazsi, technologie je zaplacena, kde je tedy prostor pro snizovani ceny pri masovejsi produkci?

+1/−1
15.2.2015 12:09

P91a86v66o76l 68K38u32b23r67a84n 6129640110742

No, neviem kto tu má aké vedomosti, ale vy to zjavne nebudete ;-D

Elektropohon JE jednoduchší: máte rotor, stator, jednostupňovú prevodovku ... Okrem prevodovky a kolečiek v nej je jedinou pohyblivou súčiastkou rotor. Chcete mi nahovoriť, že klasický motor so stovkami pohyblivých súčiastok, sviečkami (alebo žhavičmi), lambdasondami atď je jednoduchší? Či je lacnejší v princípe, neviete ani vy a neviete to ani dokázať. Veľká cena súčasných elektromobilov nie je daná materiálovou náročnosťou, ale nízkym objemom výroby.

Ďalej: väčšina elektrohaterov akosi opomína jeden fakt: aj benzín/nafta sa musí vyrobiť, "neobjavia" sa zázračne na čerpačkách a bez tej nenávidenej elektriny by jednak ani nenačerpali (nie tak rýchlo a pohodlne), ani by sa ten benzín/nafta nevyrobily (nie v takých objemoch a kvalite) - pri výrobe palív sa totiž míňa značné množstvo elektrickej energie ...

Ešte: pri porovnávaní energetickej účinnosti výroby el. energie a rafinácie ropy operujú s faktom, že z ropy sa vyrobí množstvo iných výrobkov a teda musia byť náklady rozrátané na všetok objem týchto výrobkov. To je ale volovina, pretože na samotný pohon áut sa používa iba benzín/nafta, nie asfalt ani mazut a podobne. Zato elektrina sa používa všade, ako som spomínal, ešte aj pri rafinácii ropy ...

0/0
17.2.2015 7:37

J71a72n 12K16r73p17e15c 5836333724272

dalsi totalni mimon ktery nedokaze rozeznat zakladni terminy. vratte se zpatky k pestovani kapusty. tomu mozna trochu budete rozumet.

0/0
17.2.2015 8:05

P63a27v74o32l 41K45u61b80r96a95n 6549410500782

Hm ... aká duchaplná reakcia, priam prekypujúca argumentami ;-D;-D;-D Z podobných reakcií sa dajú vydedukovať vaše vedomosti - a tie sú teda pekne úbohé. A takýto tiežtvor ako vy tu ide rozdávať múdra ;-D

0/0
17.2.2015 16:34

J57a85n 16K91r30p80e52c 5756953374152

a o cem se mam bavit s vidlakem ktery dokaze ztezi rozeznat kapustu a brambory? co vam mam predkladat za argumenty abyste je byl schopen pochopit? ze automobilovy pohon je vice nez jen motor a prevodovka? opravdu mate pocit ze se na svete vyrobi mene elektromotoru nez spalovacich motoru? schvalne, kolik si myslite ze npr. bezne auto se spalovacim motorem ma v sobe zabudovanych elektromotoru? a verte mi nebo ne, ale jsou odvetvi zejmena v prumyslu, kde se pouzivaji temer vyhradne elektromory. anebo ze ropa se zpracovava v rafineriich ktere maji 85% ucinnost, kdezto elektrarny jsou rady za 50% ucinnosti? ona elektrina se taky nebere odnikud jak vycitate palivum z fosilnich paliv, ale povetsinou spaluji uhli ktere je taky fosilni palivo. jaka elektricka energie, rsp. jeji znacne mnozstvi je treba k rafinaci ropy? ano, je treba elektrina npr. ke sviceni na zachodech v rafineriich, ale k samotne rafinaci se nepouziva a rafinerii si ji vyrabi samy. kde jste zase toto "moudro" vzal? maji totiz spoustu odpadniho tepla, vite? ne, prominte, vy vlastne nevite. vy jste jen dalsi klasicky blabolivy trotl...

0/0
18.2.2015 8:37

P44a59v48o29l 96K85u13b42r14a50n 6739150480442

Vidieť, že tým vidlákom ste vy - a to dosť veľkým. Elektrina sa v rafinériách používa, okrem iného, na elektrostatické odsoľovanie a odvodňovanie ropy - a to jednostupňové až trojstupňové (pri hydrokrakovaní ropy) a zďaleka si ju nevyrábajú sami, ale ju nakupujú. Okrem nej sa v rafinérkach spotrebováva obrovské množstvo zemného plynu. A mám to odtiaľto vy pablb, čo trepe koniny: http://www.eia.gov/dnav/pet/pet_pnp_capfuel_dcu_nus_a.htm

Teraz sa ukazuje, kto je tu vidlák - vy neviete dať VÔBEC ŽIADNY argument, ja áno.

0/0
18.2.2015 14:13

J52a65n 13K29r76p74e27c 5706643934582

dalsi tabulkovy genius ktery ji neumi ani radne interpretovat... jen je pak s podivem, kde se bere ta 85% energeticka ucinnost. co?

0/0
18.2.2015 16:34

P29a76v40o51l 45K20u50b78r94a36n 6119110420772

Aha, takže tabuľky s verifikovanými údajmi sa vám neľubia, ale kecať bez argumentov vám ide akosi samo od seba ;-D;-D;-D

Čo sa týka nejakej účinnosti, to si musíte prerátať sám - to sú totiž údaje, ktoré nahlásili firmy, ktoré rafinérie prevádzkujú. Nemôžem za to, že sa najprv nespýtali nejakého trotla, či je to v súlade s jeho teóriami? ;-D;-D;-D

0/0
18.2.2015 20:49

P97a68v38o17l 74K16u21b11r53a84n 6389850720752

Mimochodom - o energetickej účinnosti tam nie je ani slovo - jednoducho preto, lebo tam nie je množstvo vyrobených produktov. Takže úplne kľudne to môže vašu 85% účinnosť mať. Mojim cieľom bolo ukázať vám aký ste pako, keď ani neviete, že sa pri spracovaní ropy používa značné množstvo el. energie. Hlavne, že vykrikujete niečo o kapuste ... ;-D;-D

0/0
18.2.2015 21:54
Foto

P59a39v27e88l 82M34a47r65t35i12n62e15k 9625635681493

Auto na baterky do mesta a do prace. Na velke vzdalenosti jsou velke investice a ne kazdy ma tolik investoru, jako Musk se svoji Teslou.

0/0
15.2.2015 9:44

R26o64b11b86e98r76t 58B42e56r29g52e18r 2755854659

A zase dotace dotace dotace... 

Jinými slovy zaplatíme to vsichni.

0/0
15.2.2015 8:40
Foto

J17i34ř77í 13H44a95v82e22l58k52a 3599123120154

Dopady na exhalace na to doplácíme také všichni a přitom nikdo o zvýšení daní na prašné chemicky či fyzikálně nečisté provozu taky nikdo neuvažuje.

Norská cesta je rozumnější pokud je alternativa k edpadnímu systému tak tento systém zatěžme daní a systém který není od daně osvobozme. Dotace je samozřejmě cesta do pekla.

Problém dnes tkví v tom že jsme si příliš navykli na pokřivený systém.

0/0
15.2.2015 10:30

J21i11ř57í 47Š84e45j21n30o70h87a 4602623684563

Když použijete  noderní auto na LPG neb CNG, tak  nebudete mít žádné emise, které by poškozovaly  lidské zdraví. A nic nemusíte pokřivovat.

0/0
15.2.2015 10:46

R36a15d94o57s59l26a96v 96K38l84a65u15d29a 5814888384552

Nedostatek nabíjecích stanic je právě z důvodu minimálního zájmu o elektromobily. Pokud by cena těchto aut (tedy především baterií) klesla na únosnou mez, pak okamžitě dojde k raketovému růstu počtu nabíjecích stanic. Nakonec dneska jsou stanice na LPG, zemní plyn aj. Kde je poptávka, tam je i nabídka.

+2/0
15.2.2015 7:24

A27l55e39x51a17n51d60r 38K10o30s94t13k16a 8242838436244

Poptávka je, není nabídka. Nejsou elektromobily za podobnou cenu jako benzíňáky. Takové by se prodávaly po milionech :)

0/0
15.2.2015 7:54
Foto

J65a31r46o64s53l51a87v 24S13k28o61p29a40l 5918487813599

Díky parlamentním socialistům všem barev platíme zbytečně za elektřinu - lid si to zvolil, nedá se nic dělat...

+2/0
15.2.2015 8:38

J14a44n 22F26r84o96l53í95k 6316250765124

Otázka je kdo touží po cestě tankovat hodinu. A rychlonabíječky beztak zkracují životnost akumulátorů i když to nikdo oficiálně nepřizná.

0/0
15.2.2015 13:53

L34u77k50á30š 85K66m32e16n19t 5629117874620

Tak ta perspektiva je jasná. Podívejte se, kolik aut prodají, přitom kolik každé auto stojí a stejně jsou za loňský rok 300 milionů dolarů ve ztrátě. V podstatě ta automobilka na svých produktech ještě žádný rok nic nevydělala a pouze projídá peníze investorů, kterým nakonec dojde trpělivost, jestli ropa zase nevystřelí někam nad 150 dolarů za barel. 

Je to typický produkt, který se nikdy nevyplatí bez dotací. 

Bohužel skutečná alternativa ke spalovacímu motoru zatím není. Vodík se nedá dost dobře skladovat. Nemáme materiály, které by nepodléhaly vodíkové křehkosti, když malé molekuly vodíku postupně projdou zatím vším a naruší strukturu materiálu. 

Biopaliva zklamala hned na začátku, když se zjistilo, že na výrobu litru biopaliva potřebujete přes litr a půl fosilních paliv. Navíc jejich výroba likvidací deštných pralesů kvůli pěstování kukuřice ... to není zrovna eko počín. 

Zatím se slibně vyvíjí výroba uhlovodíků pomocí mořských řas. To znamená, že pravděpodobně současné spalovací motory jen tak do důchodu nepůjdou.

+3/−2
14.2.2015 22:23

P92a47v41o75l 80K88u13b64r34a63n 6799970110492

Prepáčte, ale píšete kompletne blbosť. Uvedomte si, že predaje rástli a tržba taktiež rástla. Lenže Tesla vrazila veľa prostriedkov do rozširovania továrne, stavby Gigafactory, rozširovanie siete Superchargerov a predajní po svete. Že tie výsledky nie sú také zlé, svedčí aj záujem investorov - akcie po počiatočnom poklese (po zverejnení správy) opäť rástli.

+1/0
15.2.2015 5:26
Foto

J46i49ř20í 57H30a72v47e10l93k82a 3779193160804

To myslím ale investory nezajímá oni mají růst objemů ale není proporčně vidět na poklesu ztráty. Jinými slovy jejich invence v investicích neodpovídá jejich ekonomickým výsledkům a právě proto může dojít investorům trpělivost.

0/0
15.2.2015 10:33

F58r52a94n81t20i38š31e14k 15S64t54u44r86m 4982690530856

Nebudou za tím náhodou nízké ceny ropy? Až ropa začne skutečně docházet bude všechno jinak.  ;-)

+3/−2
14.2.2015 20:01

J50i86ř65í 82E68r68b51e53n 1663884546467

Souhlasím. Pokles ropy na třetinu dřívějších hodnot odradil od elektromobility spoustu rádobyinvestorů, kteří dávají přednost rychloprachům. A motoristé, kteří plánují životnost auta dva-tři roky, se chovají stejně.

+1/0
14.2.2015 20:46

V47á92c12l79a96v 82M74a21i84x25n90e21r 7255440145921

A proč bych měl plánovat auto na deset let, když s nim ujedu je deset tisíc ročně??? Eletromobility v teto podobe je nesmyslna ... Musi se udelat jine koncepty baterii a vyrazne snizit jejich cenu a hlavne jejich ekologickou zatez, pak to bude mit smysl ... Jo a taky vymyslet, z ceho a jak je nabijet ... pokud byste chtel nahradit fosilni paliva, pak bste potreboval 4x nasobek zelene plochy Cr, abyste ziskal energii ... A nebo zhruba tak 10x vic jadernych elektraren ... a to ted proste nemate ...

0/0
15.2.2015 0:31

V74á38c60l11a33v 38P90o68u28s25t75k82a 3350401652

Ropa jen tak nedojde.

0/−1
14.2.2015 20:53

L70u41k58á67š 26K61m41e17n12t 5869777744640

Tak spíš se najdou nové cesty, jak uhlovodíky vyrobit bez ropy. Do kg baterie nikdy neuložíte tolik energie co do litru paliva.

+1/−1
14.2.2015 22:25
Foto

R70a74d71e53k 34P46o60l91i60c93k45ý 6241633211204

To co porovnáváte je neporovnatelné.

Podstatná je ekonomika toho kterého paliva a jeho dopad na ekologii.

0/0
14.2.2015 23:38

V77á66c98l37a59v 84M34a49i82x84n46e75r 7235950535981

Coz je u elektromobility horsi nez u fosilnich paliv ... alespon v soucasnem stavu ...

0/0
15.2.2015 0:32
Foto

R45a59d26e13k 57P50o14l39i10c92k15ý 6781793641324

zatím ano, ale do 10 let se to rovná

0/0
15.2.2015 6:49

J12a96n 30F95r33o29l78í47k 6156850495314

Psali ve VTM v roce 1967, kdy jsem je odebíral.;-D

0/0
15.2.2015 13:55

J70i48ř10í 83Š77e64j50n45o77h13a 4932163304263

Až ropa  jednou začne docházet, tak budeme mít stále  obrovské zásoby  zemního plynu, na který se dá jezdit velice ekologicky. (neověřeno hypotézu o škodlivosti CO2 rosím nevytahujet !)

Takže čas elektronmobilů přijde možná za  200 let.

0/0
15.2.2015 10:51

M93a97r58e90k 29S70l12a30b23i73h26o74u56d74e26k 7808771962703

Už vidím jednou ty diskuse pod článkem Tank Ono má nejlevnější elektřinu: "Jednou jsem tam nabíjel a auto mi podivně cukalo. V servisu řekli, že jsem si mohl elektromotor tou jejich neaditivovanou elektřinou zničit. Teď jezdím nabíjet k OMV, to má rakouský proud a je to v pohodě. Na jedno nabití od nich ujedu o 15% km víc!"

+24/−1
14.2.2015 18:14

A10d82a67m 61P92u30r10k25r23t 5866342928358

Pobavilo :)

+1/0
14.2.2015 18:16

J89i13ř13í 84E49r56b94e30n 1593674276867

;-DR^

0/0
14.2.2015 20:44

A20d61a88m 92P69u60r32k26r18t 5586252218398

Není to spíše naopak? V Japonsku je více nabíjecích stanic než stanic čerpacích

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-02-13/japan-has-more-car-chargers-than-gas-stations-carbon-climate

+4/0
14.2.2015 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.