Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Vídně vlakem přes Tábor? Stát řeší návrat expresů na starou trasu

Část železniční veřejnosti chce prosadit, aby se přímé vlaky mezi Prahou a Vídní vrátily na trasu přes Tábor, po které jezdily naposledy před více než dvaceti lety. Ministerstvo dopravy zatím jejích návrh zcela neodmítlo, velké naděje ale změna zatím nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15i42r94o85s62l21a79v 83Z39i40k46m14u16n67d 7319143864653

O 50 km kratší, ale rychlostně poněkud bídné, nejen na českém, ale i rakouském území. I když se bude jezdit po modernizovaném koridoru do Veselí nad Lužnicí až 160 (do Benešova u Prahy rozhodně ne), tak z Veselí do Velenic je v současné době traťová, řekněme, že se zadrátováním se dá modernizovat na 120, ale z Gmündu do Tullnu je maximálně 120 ... Navíc částečně jen jednokolejka, sklonově náročná zrovna tam, kde jsou oblouky ...

+1/0
16.2.2015 22:03

O82l96d95ř56i87c30h 96J44a61n69e13č63e89k 8339506483851

mám pocit, že tam je od Gmündu snad až po Absdorf všude jednokolejka, byť na tělese připraveném pro dvě koleje. pokud by na české straně byla vůle, tak proč současné rakouské REx s českými spěšnými nebo rychlíky nepropojit. ale jen jako vylepšení regionálních spojů - podobně jako např. propojení regionálních vlaků z Budějovic do Horního Dvořiště s těmi ze Summerau do Linze - nikoliv jako náhradu současného spojení railjety po hlavní trati.

+2/0
17.2.2015 14:11

D28a36n32i23e32l 23V67á19c40h76a26l 3836238805506

Hlavně, aby už dodělali ten koridor na jih. Takhle to vypadá, že cesta bude pomalu kratší než cesta do Českých Budějovic.

+1/0
16.2.2015 16:38

R31o63m88a38n 37J19e85s16c65h64k76e 9278245357765

Bydlím na koridoru 260 v Doubravici nad Svitavou. Trať je přecpaná. Pomalé náklady tažené diesely, spokojená SŽDC, že se platí poplatky. Na dálnici také nemohou jezdit traktory. Pomohl by tunel Brno - Blansko pro dálkovou dopravu a starou trat nechat pro osobáky. Určitě lepší než Praha - Beroun.

A vyřešit BRNO. Tam by to chtělo čtyřkolejku do Židenic. Buďme na zemi a spravme nádraží.  Na VRT ještě naši vnuci mít nebudou, zůstaňme na zemi. Také u Prahy se stále jezdí pomalu. A přitom je tam rovina.

+2/−2
15.2.2015 14:39

Z56d80e65n29ě44k 84J60o42n68á73š 9811879786880

Takový kecy miluju.. lepší než Praha Beroun.... vy tam trať už máte, ale na západ je to zatím bída děs, i když se to lepší

0/0
15.2.2015 16:25

R30a27d77e55k 31J22a67n69a60t20a 9575196504262

Správně jste přišel na to, že ta trať je přecpaná. Ale tunel Brno-Blansko není řešení, tím byste jen úzké hrdlo posunul, řešením by byly jen 2 nové koleje v celé délce. Stavět je podél stávající trasy je komplikované a proto drahé (úzké údolí, obydlená oblast, občas kolize se současnou tratí, 50 km oklika). A výsledkem by byla trať, které nepřinese téměř žádné zrychlení.

Kdežto VRT Praha-Brno postavíte rychleji, levněji, a přínos bude vyšší. Ony jsou to totiž také jen dvě nové koleje, jen trochu více rovné a kratší. VRT není nic nadpřirozeného.

+7/0
15.2.2015 18:04

R57o67m46a49n 93J14e10s69c13h56k61e 9158455127555

V příspěvku jsem psal starou trať ponechat pro osobní dopravu a tunel pro rychlíky.

0/0
15.2.2015 18:20

R69a62d36e96k 36J75a44n59a49t67a 9135636874202

Já jsem vaši myšlenku pochopil. Ale na trati jsou tři vrstvy osobní dopravy plus náklady (což je ten kapacitní problém) v celé její délce, nejen v úseku Brno-Blansko.

0/0
15.2.2015 18:31

R14o18m86a75n 20J26e20s16c44h48k84e 9848295567735

Máte pravdu, Největší frekvence je do Blanska, pak Skalice a v Letovicích už je to volnější. Já bych zarazil pomalé Diesele, kteří blokují dopravu. Na dálnici také nejezdí traktory.  Ať si pořídí či půjčí elektriky.  To je ta liberizace dopravní cesty. Akorát se naučili soukromníci jezdit hlavně v noci. Je to pro ně volnější.

0/0
15.2.2015 18:38

R97a69d17e31k 67J15a50n94a81t52a 9885816324862

Však náklady by rády jezdily i ve dne. V noci jezdí proto, že ve dne je na trati plno. VRT by z trati 260 odstranila EC vlaky. Zbyly by jen osobáky a rychlíky. Rychlík s nákladem si navzájem tolik nepřekáží, mají podobnou průměrnou rychlost.

+2/0
15.2.2015 19:09

M10i35r10o46s81l91a52v 52Z28i69k90m39u58n55d 7909583514903

Přecpaná je trať, kde je provozní interval 3 minuty ... tj. 20 vlaků v každém směru za hodinu. O tomhle počtu si můžete nechat jen zdát ...

+1/0
16.2.2015 22:05

H25o12n74z69a 43K56a65r52á98s67e91k 1925661372388

To by platilo v případě rovnoběžného "ideálního" grafikonu. V neideálním, leč reálném nerovnoběžném grafikonu dochází k "přecpání" již při nižším počtu vlaků za hodinu. (řeč je pochopitelně o dvoukolejných tratích; u jednokolejek by to bylo ještě úplně jinak)

0/0
17.2.2015 1:23

O83l57d47ř58i83c82h 73J80a55n26e87č61e75k 8759906483891

např. trať Wien - Mödling - Wiener Neustadt je každopádně přecpaná, ačkoliv tam ani v největší špičce neprojede víc než 12 vlaků v každém směru za hodinu - právě proto, že tam jezdí vlaky, které nestaví vůbec, pak ty, které staví jen ve velkých stanicích a ještě taky S-Bahn, která staví všude. náklady tam přes den nejspíš nejezdí vůbec, protože už by se vůbec nevešly. problém jsou pouhé dvě koleje a málo možností pro předjíždění. třetí kolej by kapacitu výrazně zvedla, pak by se dalo hovořit o těch 3 minutách...

+1/0
17.2.2015 14:17

H93o46n89z16a 83K34a65r66á89s25e49k 1535841362758

Třetí kolej by nic moc neřešila, protože v každou chvíli by v jednom směru jízdy byla použitelná jen jedna z traťových kolejí. Jo, až čtyřkolejka by znamenala obrovské zlepšení. (toto platí pro všechny tratě, včetně 011, kde se bohužel i po modernizaci úseku Libeň - Běchovice - Úvaly ponechávají jen 3 traťové koleje)

0/0
17.2.2015 19:21

O34l11d29ř71i43c20h 92J16a41n37e92č23e26k 8679146763321

čtyři koleje jsou samozřejmě lepší než tři, ale i tři by byly výrazným zlepšením oproti současným dvěma.

vždyť mezi Prahou a Poříčany (nevím přesně) tři koleje máte a hojně se využívají všechny.

v obecném případě je to většinou tak, že ráno máte nápor jedním směrem a odpoledne druhým, takže v nejjednodušším případě můžete ráno vyhradit dvě koleje směrem 'do města' a druhým nechat jen jednu a odpoledne to udělat naopak. přičemž modernizované počítačové řízení provozu umožňuje samozřejmě kapacitu využít mnohem lépe, je jen potřeba dostatek výhybek.

a konkrétně jižně od Vídně se často hovoří o "třetí koleji pro S-Bahn" - jelikož právě S-Bahn v úseku Wien Meidling - Mödling je největší problém pro kapacitu trati, přitom ta jezdí ve čtvrthodinovém intervalu a náhodou potřebuje cca. 7 minut jak mezi Wien Meidling a Wien Liesing (jediná větší stanice cestou do Mödlingu), tak mezi Liesingem a Mödlingem, mohla by S-Bahn jezdit po jedné koleji v obou směrech, v Liesingu křižovat a zbylé dvě koleje by zůstaly pro výrazně rychlejší (méně zastávkové) regionální vlaky a rychlíky, mimo největší špičku i pro náklady.

ono je ale taky otázka, jestli je vůbec na třetí a čtvrtou kolej místo - často ne. takže když se v Rakousku v poslední době hlavní tratě zečtyřkolejňovaly, šlo vlastně spíše o stavbu nové vysokorychlostní dvojkolejné trati, vedoucí tu hned vedle stávající, tam o kilometry bokem (v extrémním případě - Wien - St. Pölten ještě dál), přičemž trati jsou na smysluplných místech propojené.

0/0
19.2.2015 15:17

J75o52s12e72f 89T47r76ö72g22l 8919272926586

Pokud ministra trápí spojení do Vídně, tak by se měl zaobírat spíše tím, proč první ranní vlak jede tak pozdě. Přímo do Vídně (z Prahy nebo Brna) se dá dojet nejdříve v 10:52, o hodinu dříve s přestupem a pak až nočním vlakem v 6:09. Dobrá cesta jak podpořit autobusové dopravce.

+8/0
15.2.2015 13:51

P41e12t41r 61N84e51c73h71a75n56i83c52k83ý 7743566418510

To není problém jen Vídně. Okrajová spojení se vyskrtavaji na všech relacích. Je to asi nová strategie jak vyhnat lidi do aut

+5/0
15.2.2015 14:13

R49o31m21a72n 30J19e82s72c60h20k81e 9938705967115

Naprostá pravda první spojení z Brna do Vídně odjezd 9.21 a příjezd 10.52. To stejné večer poslední odjezd 19.07. Neschopnost ČD a zde má prostor Jančura.

Tolik inzerované spojení RailJety do Grazu má vadu na kráse. Na celodenní výlet v Grazu jsou necelé 3 hodiny .13.33 - 16.25. Ve vlaku strávím více než 8 hodin. Všechno pro Pražáky.

0/−3
15.2.2015 14:30

R87a48d78e61k 21J84a15n28a34t58a 9145766554882

Pokud se podíváte pozorně do jízdního řádu, zjistíte, že vlak v 7.21 z Brna směr Vídeň jede. Ovšem končí na hranicích v Břeclavi. Za domácí úkol se zamyslete, zda se opravdu jedná o "neschopnost ČD" nebo spíš rozhodnutí ÖBB. Jančura zde vlakem nejezdí a srovnávat s busy je mimo mísu, bus s českým řidičem má diametrálně odlišné náklady od vlaku vedeného po rakouské trati.

Posuzovat spojení Praha-Graz podle možnosti udělat si tam jednodenní výlet je nesmysl. Kdo by to dělal? Linka Praha-Graz je především provozní propojení dvou linek Praha-Wien a Wien-Graz (což s sebou nese určité úspory). Poptávka po pozemním železničním spojení totiž silně klesá nad hranicí 4-5 hodin, málokdo tutíž jede celou trasu.

+6/0
15.2.2015 18:12

R47o62m12a25n 80J49e77s70c47h68k80e 9318785217895

Máte pravdu jede i osobák 5.13 - příjezd do Břeclavi 6.21 Odjezd osobáku do Vídně 5.55 Kdo za to může ? Je pravda, že jízdné je velmi vysoké. Za komunistů bylo rekreační jízdné 75 % platné od pátku do neděle. Škoda , že dnes není něco podobného.

0/0
15.2.2015 18:31

M62i88r80o84s85l51a95v 35Z76i79k40m64u26n91d 7479703154163

No dobře, ale ty vlaky do Česka nechtějí ÖBB, přitom nejde o nic víc nebo nic míň vlak končící na trati v zastávce Bernhardstahl (každou hodinu) poslat 9 km do Břeclavi ... podobně je to ve Znojmě, kde je převratný interval 2 hodiny, zatímco z Retzu se do Vídně jezdí co hodinu ...

Přitom z Bratislavy do Vídně se jede prakticky co 30 minut. Jeden vlak z Petržalky, druhý z hlavnej stanice ...

+1/0
16.2.2015 22:09

K27a71r72e28l 91C54v26e60t20l76e41r 3912402622368

Ty vlaky z Vídně na Moravu ÖBB chtějí, jen slavný ouřad kraje Brněnského je nechce objednávat v rámci závazku veřejné služby. Přitom například ve Znojmě se při rekonstrukci viaduktu přes údolí mluvilo o tom, že Znojmo získá až 12 párů regionálních expresů denně, což by bylo pro pendlery za prací (a je jich čím dál víc) ideální. Dnes vlak pro pendlery využitelný není, Brno ústy vedoucího krajského odboru dopravy Snovického přece nebude pro nějaký "zapadákov" zvaný Znojmo první ranní a poslední večerní vlak objednávat. :-/

0/0
17.2.2015 18:51

H16o44n94z24a 94K69a12r94á66s75e48k 1105191222548

Jestli je ÖBB opravdu chtěji, tak měly nabídnout slevu (zohledňující, že počet souprav v oběhu se "nejízdou" do Znojma nesnižuje). Mluvilo se o 15 - 22 párech spojů denně.

0/0
17.2.2015 19:25

O54l30d19ř26i72c93h 28J89a70n88e40č68e90k 8849586453861

Tady mícháte dvě věci - 1) že první "rychlík" z Brna do Vídně přijíždí až v 10:52 (s přestupem v Břeclavi v 9:52, což je stále dost pozdě) a 2) zajíždění regionálních vlaků z Vídně do Bernhardsthalu resp. Retzu do Břeclavi resp. Znojma.

1) je zcela určitě z rozhodnutí ÖBB: expres ve 4:42 z Prahy do Břeclavi jede, railjet v 8:55 z Vídně do Grazu taktéž - stačilo by je mezi Břeclaví a Vídní propojit. Pravda, ČD by tam museli poslat railjet, místo současné soupravy o třech vozech (pokud se dá věřit řazení na IDOS). K němu by byl ještě potřeba párový spoj, tedy nejspíš v 5:06 z Vídně směr Praha. Nebo naopak ve 21:06 aspoň do Brna. To ale dohromady ÖBB asi nepřijde lukrativní. A vlastně se jim ani moc nedivím.

2) jak píše pan Cvetler, to je otázka pro Jihomoravský kraj (tedy, pokud mu můžeme věřit, protože ověřené to nemám - ale zní to logicky).

Bratislava je mnohem důležitější trh než Břeclav nebo Znojmo - těch pendlerů je řádově více. Takže se není moc co divit, že ty vlaky nekončí v Marcheggu nebo Kittsee. Tam to ti pendleři možná uživí i bez dotací...

+1/0
19.2.2015 15:34

M10a11r89e84k 13M75a90r20t56i68n 8769604266160

Sotoušské plány pánů Šlegra a Kamlera neznají mezí. Řekněte jim někdo konečně, že reálná železnice není modelová železnice!

+1/−3
15.2.2015 13:35

P25e50t96r32a 85N71o30v46á62k22o26v15á 7528166394438

Koukám se na rozdílné napájení - nepomohlo by nám, kdybychom se celí zazelenili nebo tak něco (čti: celá republika přešla na jednotné napětí, na wiki jsme napůl bílí a naplj zelení)?

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nap%C3%A1jec%C3%AD_soustava

+2/0
15.2.2015 8:41

H14o80n27z12a 23K19a21r63á68s27e43k 1345611472588

Jako by nestačilo, že pomaloučku se totéž děje na Slovensku.

U nás by to bylo ještě daleko složitější, vzhledem k rozsahu elektrizace. Zejména to "dočasné" období, kdy by ta reelektizace probíhala... Bylo by to "výživné".

0/0
15.2.2015 8:48

P22e19t72r33a 53N49o87v35á59k24o78v63á 7368726864698

Tak nerozumím tomu, a netvrdím, že jo, ale ptám se, jestli by nám prostě nepomohlo mít všechno jednotné a na střídavý proud, no.

+2/0
15.2.2015 8:51

H47o14n26z35a 72K78a97r13á12s41e85k 1685261542858

Ale jo, bylo by to nádherně jednotné a harmonizované, jen ten provozní chaos při (z principu mnohamnohaleté) přestavbě by byl šílený. Plus by muselo dojít k přestavbě CityElefantů + i části RegioPanterů (těch jezdících ve východních a severních Čechách), aby jim "chutnala nová šťáva"...

+1/0
15.2.2015 9:03

V21á11c74l66a92v 42S42v16o88b64o92d91a 5526978399

Myslel jsem,že nové soupravy jsou už vyráběné pro příjem DC i AC napětí? Jako jsou už nové typy lokomotiv.

0/0
15.2.2015 9:53

J56a37n 95B39u73d86a57ř 1302331495408

Nové soupravy jsou vyráběny tak, jak si zákazník přeje. A čím víc napájecích systémů souprava podporuje, tím je samozřejmě dražší. Takže kupovat vícesystémové soupravy pro tratě pouze s jedinou napájecí soustavou s tím, že se tam za několik desítek let možná přejde na jinou, není zrovna příkladem efektivně vynaložených finančních prostředků.

+1/0
15.2.2015 13:57

M73i29r50o18s11l66a42v 69Z91i51k34m97u29n76d 7149703204453

Co vás vede, cena vícesystémového vozidla je oproti jednosystémovému vyšší o několik málo procent, pokud je vůbec jiná ...

Nějaká jednotková cena vozidla - na rozdíl od čokolády v krámě neexistuje. Cena je zakázky je individuální, podle toho, jestli chcete něco extra nebo se využije již existujících prvků a v neposlední řadě počet vozidel ... Za 50 vozidel bude "jednotková cena" nižší než když jich budete chtít jen deset ...

0/0
16.2.2015 22:15

H17o85n16z60a 14K11a39r40á30s24e22k 1345531532428

Pak je otázkou, proč si ČD kupovaly část Panterů jednosystémových (ryze stejnosměrných).

0/0
17.2.2015 1:22

M52a12r68t85i47n 55N90o34v20o37t47n14ý 3126976201954

Ano, pomohlo by to, ale by to by to extrémně náročné (finančně i časově). Viz:

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/marek-binko--investice-do-nasich-trati-prizpusobime-pranim-zakazniku/-4116/

0/0
15.2.2015 8:57
Foto

M81i85l20o86s41l53a66v 68Z46í16t71k35a 8210554797270

Nejkratší a nejrychlejší spojení Vídně a Berlína není přes Prahu, ale přes ČB-Plzeň-Pńovany-Bezdružice-Teplá-Karlovy Vary-Chemnitz...   chybí dostavět 18 km mezi Bezdružicema a Teplou a udělat pár drobných zlepšení.......   ale to by Brňáci a Pražáci nerozdchali....  ;-)

Spojení přes Tábor má logiku v tom, že po dokončení koridoru by se po případné elektrizaci zbytkového úseku dosáhlo při nižší průměrné rychlosti srovnatelné jízdní doby do Vídně, bez nutnosti dalších investic. 

Hlavní koridor je přetížen, zvláště u Prahy a Brna, a systémově se nedá zrychlovat bez dopadu na pomalejší osobní vlaky / nechat Os několikrát předjíždět vlaky IC,SC,EC,Ex,R vyhání pravidelné cestující do aut.......

+2/−6
15.2.2015 8:12

P80e53t86r33a 12N11o33v96á60k93o80v49á 7758636344388

Ale i kdyby bylo, tak kde je v tom nějaká ekonomika? Teď jede vlak přes dvě největší města v republice, podle vašeho popisu by jel přes Plzeň, ČB, KV - ok, jestli plzeňáci a budějovičáci jezdí ve velkom počtu do Berlína a Vídně - proč ne. Ale jen aby to mělo smysl...

+4/0
15.2.2015 8:49

M31a14r25t52i66n 43N54o21v58o11t26n11ý 3486286981974

Možná vám to nikdo neřekl, ale vlaky jezdí proto aby vozily lidi. Proto by měly jezdit tam, kde ti lidé jsou.

+6/0
15.2.2015 8:56

R81o66m86a30n 53J32e72s79c83h85k89e 9798585847285

opravím Vás, nejkratší spojení.Wien - Berlín je přes Znojmo - Jihlavu - Velký Osek - Litoměřice a Děčín. Před 100 a více lety tam jezdily pravidelně rychlíky, v roce 1916 památný Balkazug z Cařihradu/Istambulu do Berlína. Jen pro zajímavost v roce 1916 byla jízdní doba z Vídně do Děčína 7 hodin 28 minut,

jedna lokomotivní četa a topilo se ručně bez přikladačů. Průměrná rychlost byla tehdy 64 km. Dneska se v úseku Znojmo - Okříšky jezdí pomaleji. To je ten pokrok.

+4/0
15.2.2015 13:30

A70n52t47o95n88i50n 63N73e23m20e41c 7228523101170

Mylite se, nejlepsi spojeni z Berlina do Vidne je pres regensburg a Passau, tam totiz uz davno jezdi valky rychlosti o ktere se bude lidem v Cesku zdat jeste za 100 roku.

V Cesku nikdy nebudou penize na trate, nadrazi a dalnice, protoze neni vule volicu platit dane a hornich 20 % v Cesku uz zaridi, aby zustala rovna dan.

Pokud jsou s tim volici sroumneni, je to v poradku, nakonec Albanie take nema rychlovlaky a pritom tam jezdi velke procento naroda v drahych Mercedesech.

Zbytek naroda tam ovsem nejezdi ani v autech ani vlakem, proste jsou doma.

 I to je reseni.

+1/0
15.2.2015 15:59

J95a22n 74J81e51m93e95l47k18a 1775800

Elektifikovat urcite. Me prekvapuje, ze CR neco podepise a 20 let to neplni. Byla by to zajimava varianta. Ale pro Cechy a otevrenou zeleznici si stejne myslim, ze nejlevnejsi a nejcastejsi spojeni bude pres Bratislavu( bude tam jezdit vice vlaku a po levnejsich kolejich) Nejlip, pokud by se Slovakum podarilo propojit a obnovit koleje na videnske letiste.  Dnes se preferuje Viden jezdi tam hromada Railjetu a opravdu by me zajimalo, jestli vice cestujicich je do Vidne nez Bratislavy. Kdyby byl alespon vzdy nachystany pripoj do Bratislavy pro Railjet.. Treba z Ostravy.

+1/0
15.2.2015 7:12

H52o72n82z56a 64K40a98r25á96s40e95k 1805121182408

Jako by nestačilo, že ČR elektrizovala trať z ČB do Č. Velenic, aby pak (možná kvůli cenovým nárokům ÖBB z hlediska pronájmu soupravy ÖBB, která by zajížděla až do ČB) nejezdil žádný přímý spoj z Vídně až do ČB (zatímco před drátizací tam 2 přímé páry spojů byly). S podobným odstupem je nutné se dívat i na eventuální "elektrizaci trati č. 226 za účelem přímého spojení Prahy s Vídní".

+1/0
15.2.2015 8:39

K13a22r16e43l 90C60v36e83t78l92e67r 3832132762768

Nemalý potenciál má též - opomenutá c.k. Severozápadní dráha: Při slibované (ale stále neprovedené) elektrifikaci úseku Znojmo-Jihlava by byly jízdní doby rychlíku tyto: Wien/(Nord)Praterstern (ještě blíž centru než Hauptbahnhof) -Znojmo 1:15, Znojmo-Jihlava 1:17 (viz studie SUDOP), Jihlava-HavlBrod 0:22, HavlBrod-Kolín (dnes bez zastávek 1:00, jisté zkrácení doby by šlo též očekávat při drobných modernizacích), Kolín-Praha 0:45. Celkem tedy asi 4:45 hod. Ještě víc tato relace vystoupí při trasování směrem na Berlín - přes Nymburk, Litoměřice, Ústí-Střekov a Děčín - pak je jízdní doba Wien-Znojmo-Děčín 6:04, zatímco přes Prahu dnes po protěžovaném koridoru 6:26 !!!!!!!! Zajímavé srovnání, že?

+1/0
15.2.2015 3:22

M56a98r87i21e 69V21a11ř40e62k75o80v53á 3837199654251

???Wien/(Nord)Praterstern (ještě blíž centru než Hauptbahnhof) - vždyť vše je v centru, stačí jen pár minut seběhnout z kopce

0/0
15.2.2015 7:49

K93a78r43e62l 91C34v11e43t88l90e46r 3972772702728

Na okraj 1. okresu z Pratersternu = 1,3 km, z nového Hlavního nádraží 2 km.

0/0
15.2.2015 11:34

M25a22r30i63e 48V80a24ř95e70k91o21v75á 3797259794811

Copak takového mladíka jako vy, rozhodí nějakých 700 m?

0/0
15.2.2015 17:10

H98o68n37z51a 88K33a43r23á63s74e86k 1775791292638

Ta vylhaná "studie" Sudopu ani neumí uvažovat s takovými logickými věcmi, jako je pravidelné křižování protijedoucích vlaků na jednokolejné trati a s ním spojené zdržení. A ta verze za 1:17 h předpokládá bezzastávkové vedení vlaků po trati č. 241, tzn. vlaky by nezastavovaly ani v Moravských Budějovicích.

Podobně vylhaných je těch 1:15 h mezi Znojmem a Vídní. Na jednokolejce mezi Retzem a Stockerau se toho moc vymyslet nedá. A kdyby tam měly ve 2 h taktu jezdit EC zastavující např. jen v Hollabrunnu a Stockerau, tak o to pomalejší by byly RegionalExpressy, protože by dost pravděpodobně musely o to déle čekat na křižování.

A minout s takovými expresy Prahu je už úplný nesmysl.

0/−2
15.2.2015 8:46

K41a84r14e18l 38C71v87e11t75l22e64r 3462912102238

Viděl jste tu studii? Že o ní tvrdíte, že je vylhaná? A pokud jde o kritizovanou liduprázdnost kraje, kterým vede: jen Znojmo s Třebíčem a Jihlavou mají jako města dohromady 130.000 obyvatel, nemluvě o spádových oblastech! Včetně okresů mají dohromady stejně jako Brno!

+1/−1
15.2.2015 11:31

H34o62n73z21a 63K98a18r43á30s35e87k 1865491842168

Ano, viděl, viz http://www.svd-jzm.cz/products/optimalizace-oblastni-zeleznice/; i hejtman JMK tam ty výhrady týkající se nereálnosti výpočtů napsal: http://www.svd-jzm.cz/products/reakce-hejtmana-michala-haska-na-studii-modernizace-trati/

0/0
15.2.2015 15:39

K36a28r89e71l 56C43v94e20t70l52e36r 3792352742768

Erudice pana hejtmana "lžiJUDra" Haška je vyšší než erudice dopravních inženýrů ze SUDOP? Hmm, to máte dobré vzory.

0/0
15.2.2015 21:54

H67o95n31z62a 60K61a24r16á18s10e42k 1755701862138

Nesleduji, KDO to napsal, ale CO je napsáno. Ten úsudek jsem si k té tzv. studii udělal ještě předtím, než jsem na těch stránkách našel i Haškovo (resp. tohle stejně nevymyslel sám, tohle musel konzultovat s nějakým dopravním technologem) vyjádření.

0/0
15.2.2015 23:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.