Diskuze
Do Vídně vlakem přes Tábor? Stát řeší návrat expresů na starou trasu
Děkujeme za pochopení.
M81i51r24o58s22l11a62v 76Z39i86k30m92u88n80d
O 50 km kratší, ale rychlostně poněkud bídné, nejen na českém, ale i rakouském území. I když se bude jezdit po modernizovaném koridoru do Veselí nad Lužnicí až 160 (do Benešova u Prahy rozhodně ne), tak z Veselí do Velenic je v současné době traťová, řekněme, že se zadrátováním se dá modernizovat na 120, ale z Gmündu do Tullnu je maximálně 120 ... Navíc částečně jen jednokolejka, sklonově náročná zrovna tam, kde jsou oblouky ...
O40l43d61ř39i36c58h 49J14a53n14e72č62e12k
mám pocit, že tam je od Gmündu snad až po Absdorf všude jednokolejka, byť na tělese připraveném pro dvě koleje. pokud by na české straně byla vůle, tak proč současné rakouské REx s českými spěšnými nebo rychlíky nepropojit. ale jen jako vylepšení regionálních spojů - podobně jako např. propojení regionálních vlaků z Budějovic do Horního Dvořiště s těmi ze Summerau do Linze - nikoliv jako náhradu současného spojení railjety po hlavní trati.
D85a10n39i78e70l 88V16á38c74h38a37l
Hlavně, aby už dodělali ten koridor na jih. Takhle to vypadá, že cesta bude pomalu kratší než cesta do Českých Budějovic.
R79o31m98a27n 96J31e33s64c16h53k59e
Bydlím na koridoru 260 v Doubravici nad Svitavou. Trať je přecpaná. Pomalé náklady tažené diesely, spokojená SŽDC, že se platí poplatky. Na dálnici také nemohou jezdit traktory. Pomohl by tunel Brno - Blansko pro dálkovou dopravu a starou trat nechat pro osobáky. Určitě lepší než Praha - Beroun.
A vyřešit BRNO. Tam by to chtělo čtyřkolejku do Židenic. Buďme na zemi a spravme nádraží. Na VRT ještě naši vnuci mít nebudou, zůstaňme na zemi. Také u Prahy se stále jezdí pomalu. A přitom je tam rovina.
Z11d80e98n55ě31k 42J46o70n54á49š
Takový kecy miluju.. lepší než Praha Beroun.... vy tam trať už máte, ale na západ je to zatím bída děs, i když se to lepší
J48o60s89e39f 57T50r31ö98g74l
Pokud ministra trápí spojení do Vídně, tak by se měl zaobírat spíše tím, proč první ranní vlak jede tak pozdě. Přímo do Vídně (z Prahy nebo Brna) se dá dojet nejdříve v 10:52, o hodinu dříve s přestupem a pak až nočním vlakem v 6:09. Dobrá cesta jak podpořit autobusové dopravce.
P79e65t15r 33N59e14c58h32a17n32i79c17k56ý
To není problém jen Vídně. Okrajová spojení se vyskrtavaji na všech relacích. Je to asi nová strategie jak vyhnat lidi do aut
M58a36r97e57k 79M24a67r73t90i14n
Sotoušské plány pánů Šlegra a Kamlera neznají mezí. Řekněte jim někdo konečně, že reálná železnice není modelová železnice!
P83e87t40r70a 19N87o48v80á11k64o40v72á
Koukám se na rozdílné napájení - nepomohlo by nám, kdybychom se celí zazelenili nebo tak něco (čti: celá republika přešla na jednotné napětí, na wiki jsme napůl bílí a naplj zelení)?
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nap%C3%A1jec%C3%AD_soustava
H92o94n56z49a 50K72a19r39á47s73e41k
Jako by nestačilo, že pomaloučku se totéž děje na Slovensku.
U nás by to bylo ještě daleko složitější, vzhledem k rozsahu elektrizace. Zejména to "dočasné" období, kdy by ta reelektizace probíhala... Bylo by to "výživné".
M91i12l62o40s10l69a17v 41Z11í88t61k31a
Nejkratší a nejrychlejší spojení Vídně a Berlína není přes Prahu, ale přes ČB-Plzeň-Pńovany-Bezdružice-Teplá-Karlovy Vary-Chemnitz... chybí dostavět 18 km mezi Bezdružicema a Teplou a udělat pár drobných zlepšení....... ale to by Brňáci a Pražáci nerozdchali....
Spojení přes Tábor má logiku v tom, že po dokončení koridoru by se po případné elektrizaci zbytkového úseku dosáhlo při nižší průměrné rychlosti srovnatelné jízdní doby do Vídně, bez nutnosti dalších investic.
Hlavní koridor je přetížen, zvláště u Prahy a Brna, a systémově se nedá zrychlovat bez dopadu na pomalejší osobní vlaky / nechat Os několikrát předjíždět vlaky IC,SC,EC,Ex,R vyhání pravidelné cestující do aut.......
P45e28t43r48a 44N68o51v77á51k25o84v43á
Ale i kdyby bylo, tak kde je v tom nějaká ekonomika? Teď jede vlak přes dvě největší města v republice, podle vašeho popisu by jel přes Plzeň, ČB, KV - ok, jestli plzeňáci a budějovičáci jezdí ve velkom počtu do Berlína a Vídně - proč ne. Ale jen aby to mělo smysl...
J12a11n 40J73e93m63e61l65k19a
Elektifikovat urcite. Me prekvapuje, ze CR neco podepise a 20 let to neplni. Byla by to zajimava varianta. Ale pro Cechy a otevrenou zeleznici si stejne myslim, ze nejlevnejsi a nejcastejsi spojeni bude pres Bratislavu( bude tam jezdit vice vlaku a po levnejsich kolejich) Nejlip, pokud by se Slovakum podarilo propojit a obnovit koleje na videnske letiste. Dnes se preferuje Viden jezdi tam hromada Railjetu a opravdu by me zajimalo, jestli vice cestujicich je do Vidne nez Bratislavy. Kdyby byl alespon vzdy nachystany pripoj do Bratislavy pro Railjet.. Treba z Ostravy.
H56o48n68z56a 57K48a20r93á32s39e82k
Jako by nestačilo, že ČR elektrizovala trať z ČB do Č. Velenic, aby pak (možná kvůli cenovým nárokům ÖBB z hlediska pronájmu soupravy ÖBB, která by zajížděla až do ČB) nejezdil žádný přímý spoj z Vídně až do ČB (zatímco před drátizací tam 2 přímé páry spojů byly). S podobným odstupem je nutné se dívat i na eventuální "elektrizaci trati č. 226 za účelem přímého spojení Prahy s Vídní".
K73a20r30e17l 33C74v69e95t95l88e75r
Nemalý potenciál má též - opomenutá c.k. Severozápadní dráha: Při slibované (ale stále neprovedené) elektrifikaci úseku Znojmo-Jihlava by byly jízdní doby rychlíku tyto: Wien/(Nord)Praterstern (ještě blíž centru než Hauptbahnhof) -Znojmo 1:15, Znojmo-Jihlava 1:17 (viz studie SUDOP), Jihlava-HavlBrod 0:22, HavlBrod-Kolín (dnes bez zastávek 1:00, jisté zkrácení doby by šlo též očekávat při drobných modernizacích), Kolín-Praha 0:45. Celkem tedy asi 4:45 hod. Ještě víc tato relace vystoupí při trasování směrem na Berlín - přes Nymburk, Litoměřice, Ústí-Střekov a Děčín - pak je jízdní doba Wien-Znojmo-Děčín 6:04, zatímco přes Prahu dnes po protěžovaném koridoru 6:26 !!!!!!!! Zajímavé srovnání, že?
M26a29r37i97e 38V42a47ř46e37k94o22v88á
???Wien/(Nord)Praterstern (ještě blíž centru než Hauptbahnhof) - vždyť vše je v centru, stačí jen pár minut seběhnout z kopce
T79o73m91a85s 30N40o82v28o85t12n12y
O půl hodiny po otevření vídeňského nádraží? Trošku přehnané tvrzení.
O38l89d20ř66i69c87h 90J68a23n66e71č52e36k
vůbec ne - do prosince 2014 odjížděly vlaky z Meidlingu ve :33, nyní - poté, co začalo více méně naplno fungovat vídeňské hlavní nádraží - odtamtud odjíždí v :07 následující hodiny, z Meidlingu v :59. do Prahy dojíždějí stejně jako předtím. čili jde opravdu o zrychlení o půl hodiny. nové nádraží samo o sobě za to ani tak nemůže, ale většinu časové úspory opravdu způsobilo zkrácení jízdní doby mezi Vídní a Břeclaví - je fakt, že tam předtím byla fakt dost vata - krom toho se asi o 9 minut zkrátil pobyt v Břeclavi
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...
Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami
Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...