Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Vídně vlakem přes Tábor? Stát řeší návrat expresů na starou trasu

Část železniční veřejnosti chce prosadit, aby se přímé vlaky mezi Prahou a Vídní vrátily na trasu přes Tábor, po které jezdily naposledy před více než dvaceti lety. Ministerstvo dopravy zatím jejích návrh zcela neodmítlo, velké naděje ale změna zatím nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18i90r47o54s38l21a10v 52Z55i43k96m46u37n66d 7799623804163

O 50 km kratší, ale rychlostně poněkud bídné, nejen na českém, ale i rakouském území. I když se bude jezdit po modernizovaném koridoru do Veselí nad Lužnicí až 160 (do Benešova u Prahy rozhodně ne), tak z Veselí do Velenic je v současné době traťová, řekněme, že se zadrátováním se dá modernizovat na 120, ale z Gmündu do Tullnu je maximálně 120 ... Navíc částečně jen jednokolejka, sklonově náročná zrovna tam, kde jsou oblouky ...

+1/0
16.2.2015 22:03

O97l37d79ř35i35c73h 77J63a65n75e61č77e62k 8439576853111

mám pocit, že tam je od Gmündu snad až po Absdorf všude jednokolejka, byť na tělese připraveném pro dvě koleje. pokud by na české straně byla vůle, tak proč současné rakouské REx s českými spěšnými nebo rychlíky nepropojit. ale jen jako vylepšení regionálních spojů - podobně jako např. propojení regionálních vlaků z Budějovic do Horního Dvořiště s těmi ze Summerau do Linze - nikoliv jako náhradu současného spojení railjety po hlavní trati.

+2/0
17.2.2015 14:11

D64a96n98i58e83l 33V35á88c73h52a78l 3806448315186

Hlavně, aby už dodělali ten koridor na jih. Takhle to vypadá, že cesta bude pomalu kratší než cesta do Českých Budějovic.

+1/0
16.2.2015 16:38

R79o34m91a71n 96J19e62s67c28h12k47e 9318885887665

Bydlím na koridoru 260 v Doubravici nad Svitavou. Trať je přecpaná. Pomalé náklady tažené diesely, spokojená SŽDC, že se platí poplatky. Na dálnici také nemohou jezdit traktory. Pomohl by tunel Brno - Blansko pro dálkovou dopravu a starou trat nechat pro osobáky. Určitě lepší než Praha - Beroun.

A vyřešit BRNO. Tam by to chtělo čtyřkolejku do Židenic. Buďme na zemi a spravme nádraží.  Na VRT ještě naši vnuci mít nebudou, zůstaňme na zemi. Také u Prahy se stále jezdí pomalu. A přitom je tam rovina.

+2/−2
15.2.2015 14:39

Z45d67e74n33ě32k 75J78o50n11á38š 9311509126480

Takový kecy miluju.. lepší než Praha Beroun.... vy tam trať už máte, ale na západ je to zatím bída děs, i když se to lepší

0/0
15.2.2015 16:25

R88a88d23e95k 79J42a40n34a76t61a 9195926984892

Správně jste přišel na to, že ta trať je přecpaná. Ale tunel Brno-Blansko není řešení, tím byste jen úzké hrdlo posunul, řešením by byly jen 2 nové koleje v celé délce. Stavět je podél stávající trasy je komplikované a proto drahé (úzké údolí, obydlená oblast, občas kolize se současnou tratí, 50 km oklika). A výsledkem by byla trať, které nepřinese téměř žádné zrychlení.

Kdežto VRT Praha-Brno postavíte rychleji, levněji, a přínos bude vyšší. Ony jsou to totiž také jen dvě nové koleje, jen trochu více rovné a kratší. VRT není nic nadpřirozeného.

+7/0
15.2.2015 18:04

R94o26m14a32n 51J52e62s88c23h98k63e 9438565127265

V příspěvku jsem psal starou trať ponechat pro osobní dopravu a tunel pro rychlíky.

0/0
15.2.2015 18:20

R92a55d18e34k 46J76a10n98a42t10a 9755706644342

Já jsem vaši myšlenku pochopil. Ale na trati jsou tři vrstvy osobní dopravy plus náklady (což je ten kapacitní problém) v celé její délce, nejen v úseku Brno-Blansko.

0/0
15.2.2015 18:31

R43o97m55a23n 68J57e11s47c35h34k96e 9258465467595

Máte pravdu, Největší frekvence je do Blanska, pak Skalice a v Letovicích už je to volnější. Já bych zarazil pomalé Diesele, kteří blokují dopravu. Na dálnici také nejezdí traktory.  Ať si pořídí či půjčí elektriky.  To je ta liberizace dopravní cesty. Akorát se naučili soukromníci jezdit hlavně v noci. Je to pro ně volnější.

0/0
15.2.2015 18:38

R17a66d43e76k 90J30a59n92a10t53a 9805696794362

Však náklady by rády jezdily i ve dne. V noci jezdí proto, že ve dne je na trati plno. VRT by z trati 260 odstranila EC vlaky. Zbyly by jen osobáky a rychlíky. Rychlík s nákladem si navzájem tolik nepřekáží, mají podobnou průměrnou rychlost.

+2/0
15.2.2015 19:09

M32i52r20o62s23l52a43v 38Z98i57k56m12u33n97d 7169863204523

Přecpaná je trať, kde je provozní interval 3 minuty ... tj. 20 vlaků v každém směru za hodinu. O tomhle počtu si můžete nechat jen zdát ...

+1/0
16.2.2015 22:05

H12o82n94z63a 25K63a97r90á65s17e34k 1635751562578

To by platilo v případě rovnoběžného "ideálního" grafikonu. V neideálním, leč reálném nerovnoběžném grafikonu dochází k "přecpání" již při nižším počtu vlaků za hodinu. (řeč je pochopitelně o dvoukolejných tratích; u jednokolejek by to bylo ještě úplně jinak)

0/0
17.2.2015 1:23

O66l65d53ř69i91c92h 35J96a92n24e98č48e90k 8719136893761

např. trať Wien - Mödling - Wiener Neustadt je každopádně přecpaná, ačkoliv tam ani v největší špičce neprojede víc než 12 vlaků v každém směru za hodinu - právě proto, že tam jezdí vlaky, které nestaví vůbec, pak ty, které staví jen ve velkých stanicích a ještě taky S-Bahn, která staví všude. náklady tam přes den nejspíš nejezdí vůbec, protože už by se vůbec nevešly. problém jsou pouhé dvě koleje a málo možností pro předjíždění. třetí kolej by kapacitu výrazně zvedla, pak by se dalo hovořit o těch 3 minutách...

+1/0
17.2.2015 14:17

H54o74n82z68a 83K29a68r24á98s96e88k 1455461432498

Třetí kolej by nic moc neřešila, protože v každou chvíli by v jednom směru jízdy byla použitelná jen jedna z traťových kolejí. Jo, až čtyřkolejka by znamenala obrovské zlepšení. (toto platí pro všechny tratě, včetně 011, kde se bohužel i po modernizaci úseku Libeň - Běchovice - Úvaly ponechávají jen 3 traťové koleje)

0/0
17.2.2015 19:21

O31l47d56ř50i58c29h 54J97a41n89e12č37e28k 8699836913271

čtyři koleje jsou samozřejmě lepší než tři, ale i tři by byly výrazným zlepšením oproti současným dvěma.

vždyť mezi Prahou a Poříčany (nevím přesně) tři koleje máte a hojně se využívají všechny.

v obecném případě je to většinou tak, že ráno máte nápor jedním směrem a odpoledne druhým, takže v nejjednodušším případě můžete ráno vyhradit dvě koleje směrem 'do města' a druhým nechat jen jednu a odpoledne to udělat naopak. přičemž modernizované počítačové řízení provozu umožňuje samozřejmě kapacitu využít mnohem lépe, je jen potřeba dostatek výhybek.

a konkrétně jižně od Vídně se často hovoří o "třetí koleji pro S-Bahn" - jelikož právě S-Bahn v úseku Wien Meidling - Mödling je největší problém pro kapacitu trati, přitom ta jezdí ve čtvrthodinovém intervalu a náhodou potřebuje cca. 7 minut jak mezi Wien Meidling a Wien Liesing (jediná větší stanice cestou do Mödlingu), tak mezi Liesingem a Mödlingem, mohla by S-Bahn jezdit po jedné koleji v obou směrech, v Liesingu křižovat a zbylé dvě koleje by zůstaly pro výrazně rychlejší (méně zastávkové) regionální vlaky a rychlíky, mimo největší špičku i pro náklady.

ono je ale taky otázka, jestli je vůbec na třetí a čtvrtou kolej místo - často ne. takže když se v Rakousku v poslední době hlavní tratě zečtyřkolejňovaly, šlo vlastně spíše o stavbu nové vysokorychlostní dvojkolejné trati, vedoucí tu hned vedle stávající, tam o kilometry bokem (v extrémním případě - Wien - St. Pölten ještě dál), přičemž trati jsou na smysluplných místech propojené.

0/0
19.2.2015 15:17

J25o62s60e84f 79T13r90ö81g83l 8859712336216

Pokud ministra trápí spojení do Vídně, tak by se měl zaobírat spíše tím, proč první ranní vlak jede tak pozdě. Přímo do Vídně (z Prahy nebo Brna) se dá dojet nejdříve v 10:52, o hodinu dříve s přestupem a pak až nočním vlakem v 6:09. Dobrá cesta jak podpořit autobusové dopravce.

+8/0
15.2.2015 13:51

P97e95t34r 62N11e57c31h80a51n29i13c25k62ý 7243846878780

To není problém jen Vídně. Okrajová spojení se vyskrtavaji na všech relacích. Je to asi nová strategie jak vyhnat lidi do aut

+5/0
15.2.2015 14:13

R22o70m78a29n 61J54e25s34c67h86k71e 9708545387715

Naprostá pravda první spojení z Brna do Vídně odjezd 9.21 a příjezd 10.52. To stejné večer poslední odjezd 19.07. Neschopnost ČD a zde má prostor Jančura.

Tolik inzerované spojení RailJety do Grazu má vadu na kráse. Na celodenní výlet v Grazu jsou necelé 3 hodiny .13.33 - 16.25. Ve vlaku strávím více než 8 hodin. Všechno pro Pražáky.

0/−3
15.2.2015 14:30

R23a55d27e77k 25J30a72n58a38t25a 9675406784422

Pokud se podíváte pozorně do jízdního řádu, zjistíte, že vlak v 7.21 z Brna směr Vídeň jede. Ovšem končí na hranicích v Břeclavi. Za domácí úkol se zamyslete, zda se opravdu jedná o "neschopnost ČD" nebo spíš rozhodnutí ÖBB. Jančura zde vlakem nejezdí a srovnávat s busy je mimo mísu, bus s českým řidičem má diametrálně odlišné náklady od vlaku vedeného po rakouské trati.

Posuzovat spojení Praha-Graz podle možnosti udělat si tam jednodenní výlet je nesmysl. Kdo by to dělal? Linka Praha-Graz je především provozní propojení dvou linek Praha-Wien a Wien-Graz (což s sebou nese určité úspory). Poptávka po pozemním železničním spojení totiž silně klesá nad hranicí 4-5 hodin, málokdo tutíž jede celou trasu.

+6/0
15.2.2015 18:12

R60o98m75a28n 69J10e83s54c98h36k27e 9158115567415

Máte pravdu jede i osobák 5.13 - příjezd do Břeclavi 6.21 Odjezd osobáku do Vídně 5.55 Kdo za to může ? Je pravda, že jízdné je velmi vysoké. Za komunistů bylo rekreační jízdné 75 % platné od pátku do neděle. Škoda , že dnes není něco podobného.

0/0
15.2.2015 18:31

M96i22r64o56s42l69a34v 51Z71i41k60m43u55n58d 7559123254103

No dobře, ale ty vlaky do Česka nechtějí ÖBB, přitom nejde o nic víc nebo nic míň vlak končící na trati v zastávce Bernhardstahl (každou hodinu) poslat 9 km do Břeclavi ... podobně je to ve Znojmě, kde je převratný interval 2 hodiny, zatímco z Retzu se do Vídně jezdí co hodinu ...

Přitom z Bratislavy do Vídně se jede prakticky co 30 minut. Jeden vlak z Petržalky, druhý z hlavnej stanice ...

+1/0
16.2.2015 22:09

K65a37r17e38l 19C55v62e53t53l54e43r 3332262922558

Ty vlaky z Vídně na Moravu ÖBB chtějí, jen slavný ouřad kraje Brněnského je nechce objednávat v rámci závazku veřejné služby. Přitom například ve Znojmě se při rekonstrukci viaduktu přes údolí mluvilo o tom, že Znojmo získá až 12 párů regionálních expresů denně, což by bylo pro pendlery za prací (a je jich čím dál víc) ideální. Dnes vlak pro pendlery využitelný není, Brno ústy vedoucího krajského odboru dopravy Snovického přece nebude pro nějaký "zapadákov" zvaný Znojmo první ranní a poslední večerní vlak objednávat. :-/

0/0
17.2.2015 18:51

H52o36n67z36a 42K65a77r13á65s15e93k 1275381522938

Jestli je ÖBB opravdu chtěji, tak měly nabídnout slevu (zohledňující, že počet souprav v oběhu se "nejízdou" do Znojma nesnižuje). Mluvilo se o 15 - 22 párech spojů denně.

0/0
17.2.2015 19:25

O64l80d68ř59i97c40h 41J41a84n56e28č33e24k 8719976273851

Tady mícháte dvě věci - 1) že první "rychlík" z Brna do Vídně přijíždí až v 10:52 (s přestupem v Břeclavi v 9:52, což je stále dost pozdě) a 2) zajíždění regionálních vlaků z Vídně do Bernhardsthalu resp. Retzu do Břeclavi resp. Znojma.

1) je zcela určitě z rozhodnutí ÖBB: expres ve 4:42 z Prahy do Břeclavi jede, railjet v 8:55 z Vídně do Grazu taktéž - stačilo by je mezi Břeclaví a Vídní propojit. Pravda, ČD by tam museli poslat railjet, místo současné soupravy o třech vozech (pokud se dá věřit řazení na IDOS). K němu by byl ještě potřeba párový spoj, tedy nejspíš v 5:06 z Vídně směr Praha. Nebo naopak ve 21:06 aspoň do Brna. To ale dohromady ÖBB asi nepřijde lukrativní. A vlastně se jim ani moc nedivím.

2) jak píše pan Cvetler, to je otázka pro Jihomoravský kraj (tedy, pokud mu můžeme věřit, protože ověřené to nemám - ale zní to logicky).

Bratislava je mnohem důležitější trh než Břeclav nebo Znojmo - těch pendlerů je řádově více. Takže se není moc co divit, že ty vlaky nekončí v Marcheggu nebo Kittsee. Tam to ti pendleři možná uživí i bez dotací...

+1/0
19.2.2015 15:34

M27a20r38e64k 10M59a87r41t39i94n 8519594156880

Sotoušské plány pánů Šlegra a Kamlera neznají mezí. Řekněte jim někdo konečně, že reálná železnice není modelová železnice!

+1/−3
15.2.2015 13:35

P56e58t35r26a 89N38o60v22á86k92o38v37á 7938116804318

Koukám se na rozdílné napájení - nepomohlo by nám, kdybychom se celí zazelenili nebo tak něco (čti: celá republika přešla na jednotné napětí, na wiki jsme napůl bílí a naplj zelení)?

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nap%C3%A1jec%C3%AD_soustava

+2/0
15.2.2015 8:41

H83o42n89z31a 29K20a65r76á54s51e13k 1585481512988

Jako by nestačilo, že pomaloučku se totéž děje na Slovensku.

U nás by to bylo ještě daleko složitější, vzhledem k rozsahu elektrizace. Zejména to "dočasné" období, kdy by ta reelektizace probíhala... Bylo by to "výživné".

0/0
15.2.2015 8:48

P11e89t15r67a 27N34o24v48á91k69o36v80á 7778516234658

Tak nerozumím tomu, a netvrdím, že jo, ale ptám se, jestli by nám prostě nepomohlo mít všechno jednotné a na střídavý proud, no.

+2/0
15.2.2015 8:51

H59o14n44z92a 70K38a30r56á66s36e15k 1155341612168

Ale jo, bylo by to nádherně jednotné a harmonizované, jen ten provozní chaos při (z principu mnohamnohaleté) přestavbě by byl šílený. Plus by muselo dojít k přestavbě CityElefantů + i části RegioPanterů (těch jezdících ve východních a severních Čechách), aby jim "chutnala nová šťáva"...

+1/0
15.2.2015 9:03

V70á82c43l88a84v 94S10v90o25b26o24d65a 5176798289

Myslel jsem,že nové soupravy jsou už vyráběné pro příjem DC i AC napětí? Jako jsou už nové typy lokomotiv.

0/0
15.2.2015 9:53

J95a50n 72B73u61d45a81ř 1912941655958

Nové soupravy jsou vyráběny tak, jak si zákazník přeje. A čím víc napájecích systémů souprava podporuje, tím je samozřejmě dražší. Takže kupovat vícesystémové soupravy pro tratě pouze s jedinou napájecí soustavou s tím, že se tam za několik desítek let možná přejde na jinou, není zrovna příkladem efektivně vynaložených finančních prostředků.

+1/0
15.2.2015 13:57

M44i39r95o77s57l22a85v 63Z11i29k70m80u39n32d 7699283494923

Co vás vede, cena vícesystémového vozidla je oproti jednosystémovému vyšší o několik málo procent, pokud je vůbec jiná ...

Nějaká jednotková cena vozidla - na rozdíl od čokolády v krámě neexistuje. Cena je zakázky je individuální, podle toho, jestli chcete něco extra nebo se využije již existujících prvků a v neposlední řadě počet vozidel ... Za 50 vozidel bude "jednotková cena" nižší než když jich budete chtít jen deset ...

0/0
16.2.2015 22:15

H78o22n14z41a 11K29a35r86á38s21e43k 1955311962178

Pak je otázkou, proč si ČD kupovaly část Panterů jednosystémových (ryze stejnosměrných).

0/0
17.2.2015 1:22

M92a98r43t93i80n 85N27o86v59o67t41n41ý 3486526131794

Ano, pomohlo by to, ale by to by to extrémně náročné (finančně i časově). Viz:

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/marek-binko--investice-do-nasich-trati-prizpusobime-pranim-zakazniku/-4116/

0/0
15.2.2015 8:57
Foto

M15i59l31o75s26l13a64v 26Z91í45t55k91a 8600764727180

Nejkratší a nejrychlejší spojení Vídně a Berlína není přes Prahu, ale přes ČB-Plzeň-Pńovany-Bezdružice-Teplá-Karlovy Vary-Chemnitz...   chybí dostavět 18 km mezi Bezdružicema a Teplou a udělat pár drobných zlepšení.......   ale to by Brňáci a Pražáci nerozdchali....  ;-)

Spojení přes Tábor má logiku v tom, že po dokončení koridoru by se po případné elektrizaci zbytkového úseku dosáhlo při nižší průměrné rychlosti srovnatelné jízdní doby do Vídně, bez nutnosti dalších investic. 

Hlavní koridor je přetížen, zvláště u Prahy a Brna, a systémově se nedá zrychlovat bez dopadu na pomalejší osobní vlaky / nechat Os několikrát předjíždět vlaky IC,SC,EC,Ex,R vyhání pravidelné cestující do aut.......

+2/−6
15.2.2015 8:12

P36e83t18r34a 62N35o49v58á84k40o28v23á 7238696674558

Ale i kdyby bylo, tak kde je v tom nějaká ekonomika? Teď jede vlak přes dvě největší města v republice, podle vašeho popisu by jel přes Plzeň, ČB, KV - ok, jestli plzeňáci a budějovičáci jezdí ve velkom počtu do Berlína a Vídně - proč ne. Ale jen aby to mělo smysl...

+4/0
15.2.2015 8:49

M96a71r89t92i50n 90N57o71v32o27t89n26ý 3686356511134

Možná vám to nikdo neřekl, ale vlaky jezdí proto aby vozily lidi. Proto by měly jezdit tam, kde ti lidé jsou.

+6/0
15.2.2015 8:56

R74o80m63a74n 44J75e95s96c34h67k50e 9758535787845

opravím Vás, nejkratší spojení.Wien - Berlín je přes Znojmo - Jihlavu - Velký Osek - Litoměřice a Děčín. Před 100 a více lety tam jezdily pravidelně rychlíky, v roce 1916 památný Balkazug z Cařihradu/Istambulu do Berlína. Jen pro zajímavost v roce 1916 byla jízdní doba z Vídně do Děčína 7 hodin 28 minut,

jedna lokomotivní četa a topilo se ručně bez přikladačů. Průměrná rychlost byla tehdy 64 km. Dneska se v úseku Znojmo - Okříšky jezdí pomaleji. To je ten pokrok.

+4/0
15.2.2015 13:30

A73n31t42o32n92i31n 75N45e46m89e67c 8421150621266

Mylite se, nejlepsi spojeni z Berlina do Vidne je pres regensburg a Passau, tam totiz uz davno jezdi valky rychlosti o ktere se bude lidem v Cesku zdat jeste za 100 roku.

V Cesku nikdy nebudou penize na trate, nadrazi a dalnice, protoze neni vule volicu platit dane a hornich 20 % v Cesku uz zaridi, aby zustala rovna dan.

Pokud jsou s tim volici sroumneni, je to v poradku, nakonec Albanie take nema rychlovlaky a pritom tam jezdi velke procento naroda v drahych Mercedesech.

Zbytek naroda tam ovsem nejezdi ani v autech ani vlakem, proste jsou doma.

 I to je reseni.

+1/0
15.2.2015 15:59

J41a93n 24J58e87m70e65l91k74a 1425950

Elektifikovat urcite. Me prekvapuje, ze CR neco podepise a 20 let to neplni. Byla by to zajimava varianta. Ale pro Cechy a otevrenou zeleznici si stejne myslim, ze nejlevnejsi a nejcastejsi spojeni bude pres Bratislavu( bude tam jezdit vice vlaku a po levnejsich kolejich) Nejlip, pokud by se Slovakum podarilo propojit a obnovit koleje na videnske letiste.  Dnes se preferuje Viden jezdi tam hromada Railjetu a opravdu by me zajimalo, jestli vice cestujicich je do Vidne nez Bratislavy. Kdyby byl alespon vzdy nachystany pripoj do Bratislavy pro Railjet.. Treba z Ostravy.

+1/0
15.2.2015 7:12

H55o27n53z93a 32K13a81r51á46s47e83k 1615301692528

Jako by nestačilo, že ČR elektrizovala trať z ČB do Č. Velenic, aby pak (možná kvůli cenovým nárokům ÖBB z hlediska pronájmu soupravy ÖBB, která by zajížděla až do ČB) nejezdil žádný přímý spoj z Vídně až do ČB (zatímco před drátizací tam 2 přímé páry spojů byly). S podobným odstupem je nutné se dívat i na eventuální "elektrizaci trati č. 226 za účelem přímého spojení Prahy s Vídní".

+1/0
15.2.2015 8:39

K86a42r98e97l 38C15v38e91t62l86e58r 3212832702258

Nemalý potenciál má též - opomenutá c.k. Severozápadní dráha: Při slibované (ale stále neprovedené) elektrifikaci úseku Znojmo-Jihlava by byly jízdní doby rychlíku tyto: Wien/(Nord)Praterstern (ještě blíž centru než Hauptbahnhof) -Znojmo 1:15, Znojmo-Jihlava 1:17 (viz studie SUDOP), Jihlava-HavlBrod 0:22, HavlBrod-Kolín (dnes bez zastávek 1:00, jisté zkrácení doby by šlo též očekávat při drobných modernizacích), Kolín-Praha 0:45. Celkem tedy asi 4:45 hod. Ještě víc tato relace vystoupí při trasování směrem na Berlín - přes Nymburk, Litoměřice, Ústí-Střekov a Děčín - pak je jízdní doba Wien-Znojmo-Děčín 6:04, zatímco přes Prahu dnes po protěžovaném koridoru 6:26 !!!!!!!! Zajímavé srovnání, že?

+1/0
15.2.2015 3:22

M43a70r65i10e 56V42a48ř89e71k23o47v81á 3597449894571

???Wien/(Nord)Praterstern (ještě blíž centru než Hauptbahnhof) - vždyť vše je v centru, stačí jen pár minut seběhnout z kopce

0/0
15.2.2015 7:49

K76a73r35e50l 95C49v86e98t96l56e87r 3472652402508

Na okraj 1. okresu z Pratersternu = 1,3 km, z nového Hlavního nádraží 2 km.

0/0
15.2.2015 11:34

M93a91r34i62e 22V46a85ř97e85k85o85v66á 3597489434241

Copak takového mladíka jako vy, rozhodí nějakých 700 m?

0/0
15.2.2015 17:10

H53o80n37z23a 31K36a93r50á17s30e69k 1605681432518

Ta vylhaná "studie" Sudopu ani neumí uvažovat s takovými logickými věcmi, jako je pravidelné křižování protijedoucích vlaků na jednokolejné trati a s ním spojené zdržení. A ta verze za 1:17 h předpokládá bezzastávkové vedení vlaků po trati č. 241, tzn. vlaky by nezastavovaly ani v Moravských Budějovicích.

Podobně vylhaných je těch 1:15 h mezi Znojmem a Vídní. Na jednokolejce mezi Retzem a Stockerau se toho moc vymyslet nedá. A kdyby tam měly ve 2 h taktu jezdit EC zastavující např. jen v Hollabrunnu a Stockerau, tak o to pomalejší by byly RegionalExpressy, protože by dost pravděpodobně musely o to déle čekat na křižování.

A minout s takovými expresy Prahu je už úplný nesmysl.

0/−2
15.2.2015 8:46

K42a82r74e81l 50C19v49e96t33l23e61r 3882632962628

Viděl jste tu studii? Že o ní tvrdíte, že je vylhaná? A pokud jde o kritizovanou liduprázdnost kraje, kterým vede: jen Znojmo s Třebíčem a Jihlavou mají jako města dohromady 130.000 obyvatel, nemluvě o spádových oblastech! Včetně okresů mají dohromady stejně jako Brno!

+1/−1
15.2.2015 11:31

H10o23n40z96a 49K14a50r85á69s66e78k 1125361282948

Ano, viděl, viz http://www.svd-jzm.cz/products/optimalizace-oblastni-zeleznice/; i hejtman JMK tam ty výhrady týkající se nereálnosti výpočtů napsal: http://www.svd-jzm.cz/products/reakce-hejtmana-michala-haska-na-studii-modernizace-trati/

0/0
15.2.2015 15:39

K78a77r26e34l 26C32v17e15t59l48e71r 3392282722338

Erudice pana hejtmana "lžiJUDra" Haška je vyšší než erudice dopravních inženýrů ze SUDOP? Hmm, to máte dobré vzory.

0/0
15.2.2015 21:54

H12o80n88z27a 65K72a97r68á29s21e45k 1435691402648

Nesleduji, KDO to napsal, ale CO je napsáno. Ten úsudek jsem si k té tzv. studii udělal ještě předtím, než jsem na těch stránkách našel i Haškovo (resp. tohle stejně nevymyslel sám, tohle musel konzultovat s nějakým dopravním technologem) vyjádření.

0/0
15.2.2015 23:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.