Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Vídně vlakem přes Tábor? Stát řeší návrat expresů na starou trasu

Část železniční veřejnosti chce prosadit, aby se přímé vlaky mezi Prahou a Vídní vrátily na trasu přes Tábor, po které jezdily naposledy před více než dvaceti lety. Ministerstvo dopravy zatím jejích návrh zcela neodmítlo, velké naděje ale změna zatím nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82i49r36o88s96l44a22v 98Z47i16k71m25u24n89d 7729763534713

O 50 km kratší, ale rychlostně poněkud bídné, nejen na českém, ale i rakouském území. I když se bude jezdit po modernizovaném koridoru do Veselí nad Lužnicí až 160 (do Benešova u Prahy rozhodně ne), tak z Veselí do Velenic je v současné době traťová, řekněme, že se zadrátováním se dá modernizovat na 120, ale z Gmündu do Tullnu je maximálně 120 ... Navíc částečně jen jednokolejka, sklonově náročná zrovna tam, kde jsou oblouky ...

+1/0
16.2.2015 22:03

O85l69d90ř39i59c97h 70J98a73n52e12č10e96k 8169916583391

mám pocit, že tam je od Gmündu snad až po Absdorf všude jednokolejka, byť na tělese připraveném pro dvě koleje. pokud by na české straně byla vůle, tak proč současné rakouské REx s českými spěšnými nebo rychlíky nepropojit. ale jen jako vylepšení regionálních spojů - podobně jako např. propojení regionálních vlaků z Budějovic do Horního Dvořiště s těmi ze Summerau do Linze - nikoliv jako náhradu současného spojení railjety po hlavní trati.

+2/0
17.2.2015 14:11

D10a81n88i34e41l 95V94á20c80h22a43l 3386668905936

Hlavně, aby už dodělali ten koridor na jih. Takhle to vypadá, že cesta bude pomalu kratší než cesta do Českých Budějovic.

+1/0
16.2.2015 16:38

R84o93m66a48n 96J79e44s58c47h45k51e 9988725627695

Bydlím na koridoru 260 v Doubravici nad Svitavou. Trať je přecpaná. Pomalé náklady tažené diesely, spokojená SŽDC, že se platí poplatky. Na dálnici také nemohou jezdit traktory. Pomohl by tunel Brno - Blansko pro dálkovou dopravu a starou trat nechat pro osobáky. Určitě lepší než Praha - Beroun.

A vyřešit BRNO. Tam by to chtělo čtyřkolejku do Židenic. Buďme na zemi a spravme nádraží.  Na VRT ještě naši vnuci mít nebudou, zůstaňme na zemi. Také u Prahy se stále jezdí pomalu. A přitom je tam rovina.

+2/−2
15.2.2015 14:39

Z25d27e82n79ě27k 23J70o12n96á44š 9581429636870

Takový kecy miluju.. lepší než Praha Beroun.... vy tam trať už máte, ale na západ je to zatím bída děs, i když se to lepší

0/0
15.2.2015 16:25

R88a86d39e24k 44J19a13n31a97t90a 9895136124532

Správně jste přišel na to, že ta trať je přecpaná. Ale tunel Brno-Blansko není řešení, tím byste jen úzké hrdlo posunul, řešením by byly jen 2 nové koleje v celé délce. Stavět je podél stávající trasy je komplikované a proto drahé (úzké údolí, obydlená oblast, občas kolize se současnou tratí, 50 km oklika). A výsledkem by byla trať, které nepřinese téměř žádné zrychlení.

Kdežto VRT Praha-Brno postavíte rychleji, levněji, a přínos bude vyšší. Ony jsou to totiž také jen dvě nové koleje, jen trochu více rovné a kratší. VRT není nic nadpřirozeného.

+7/0
15.2.2015 18:04

R74o93m59a53n 20J17e58s73c22h49k17e 9248665797945

V příspěvku jsem psal starou trať ponechat pro osobní dopravu a tunel pro rychlíky.

0/0
15.2.2015 18:20

R46a98d44e85k 26J82a57n61a22t42a 9485346154242

Já jsem vaši myšlenku pochopil. Ale na trati jsou tři vrstvy osobní dopravy plus náklady (což je ten kapacitní problém) v celé její délce, nejen v úseku Brno-Blansko.

0/0
15.2.2015 18:31

R61o81m36a33n 67J98e53s68c64h82k20e 9768805377655

Máte pravdu, Největší frekvence je do Blanska, pak Skalice a v Letovicích už je to volnější. Já bych zarazil pomalé Diesele, kteří blokují dopravu. Na dálnici také nejezdí traktory.  Ať si pořídí či půjčí elektriky.  To je ta liberizace dopravní cesty. Akorát se naučili soukromníci jezdit hlavně v noci. Je to pro ně volnější.

0/0
15.2.2015 18:38

R11a94d11e88k 64J27a95n53a13t66a 9675586214112

Však náklady by rády jezdily i ve dne. V noci jezdí proto, že ve dne je na trati plno. VRT by z trati 260 odstranila EC vlaky. Zbyly by jen osobáky a rychlíky. Rychlík s nákladem si navzájem tolik nepřekáží, mají podobnou průměrnou rychlost.

+2/0
15.2.2015 19:09

M90i96r74o20s49l16a35v 54Z41i40k56m37u46n55d 7759303434713

Přecpaná je trať, kde je provozní interval 3 minuty ... tj. 20 vlaků v každém směru za hodinu. O tomhle počtu si můžete nechat jen zdát ...

+1/0
16.2.2015 22:05

H80o80n84z76a 46K38a13r34á96s63e39k 1785631412858

To by platilo v případě rovnoběžného "ideálního" grafikonu. V neideálním, leč reálném nerovnoběžném grafikonu dochází k "přecpání" již při nižším počtu vlaků za hodinu. (řeč je pochopitelně o dvoukolejných tratích; u jednokolejek by to bylo ještě úplně jinak)

0/0
17.2.2015 1:23

O20l53d80ř29i78c16h 27J26a93n69e56č56e33k 8699676173571

např. trať Wien - Mödling - Wiener Neustadt je každopádně přecpaná, ačkoliv tam ani v největší špičce neprojede víc než 12 vlaků v každém směru za hodinu - právě proto, že tam jezdí vlaky, které nestaví vůbec, pak ty, které staví jen ve velkých stanicích a ještě taky S-Bahn, která staví všude. náklady tam přes den nejspíš nejezdí vůbec, protože už by se vůbec nevešly. problém jsou pouhé dvě koleje a málo možností pro předjíždění. třetí kolej by kapacitu výrazně zvedla, pak by se dalo hovořit o těch 3 minutách...

+1/0
17.2.2015 14:17

H90o46n25z48a 30K20a22r96á72s20e12k 1105571762108

Třetí kolej by nic moc neřešila, protože v každou chvíli by v jednom směru jízdy byla použitelná jen jedna z traťových kolejí. Jo, až čtyřkolejka by znamenala obrovské zlepšení. (toto platí pro všechny tratě, včetně 011, kde se bohužel i po modernizaci úseku Libeň - Běchovice - Úvaly ponechávají jen 3 traťové koleje)

0/0
17.2.2015 19:21

O77l72d14ř69i65c76h 61J52a11n73e66č60e51k 8689566773721

čtyři koleje jsou samozřejmě lepší než tři, ale i tři by byly výrazným zlepšením oproti současným dvěma.

vždyť mezi Prahou a Poříčany (nevím přesně) tři koleje máte a hojně se využívají všechny.

v obecném případě je to většinou tak, že ráno máte nápor jedním směrem a odpoledne druhým, takže v nejjednodušším případě můžete ráno vyhradit dvě koleje směrem 'do města' a druhým nechat jen jednu a odpoledne to udělat naopak. přičemž modernizované počítačové řízení provozu umožňuje samozřejmě kapacitu využít mnohem lépe, je jen potřeba dostatek výhybek.

a konkrétně jižně od Vídně se často hovoří o "třetí koleji pro S-Bahn" - jelikož právě S-Bahn v úseku Wien Meidling - Mödling je největší problém pro kapacitu trati, přitom ta jezdí ve čtvrthodinovém intervalu a náhodou potřebuje cca. 7 minut jak mezi Wien Meidling a Wien Liesing (jediná větší stanice cestou do Mödlingu), tak mezi Liesingem a Mödlingem, mohla by S-Bahn jezdit po jedné koleji v obou směrech, v Liesingu křižovat a zbylé dvě koleje by zůstaly pro výrazně rychlejší (méně zastávkové) regionální vlaky a rychlíky, mimo největší špičku i pro náklady.

ono je ale taky otázka, jestli je vůbec na třetí a čtvrtou kolej místo - často ne. takže když se v Rakousku v poslední době hlavní tratě zečtyřkolejňovaly, šlo vlastně spíše o stavbu nové vysokorychlostní dvojkolejné trati, vedoucí tu hned vedle stávající, tam o kilometry bokem (v extrémním případě - Wien - St. Pölten ještě dál), přičemž trati jsou na smysluplných místech propojené.

0/0
19.2.2015 15:17

J35o68s62e94f 29T45r55ö46g30l 8509552326836

Pokud ministra trápí spojení do Vídně, tak by se měl zaobírat spíše tím, proč první ranní vlak jede tak pozdě. Přímo do Vídně (z Prahy nebo Brna) se dá dojet nejdříve v 10:52, o hodinu dříve s přestupem a pak až nočním vlakem v 6:09. Dobrá cesta jak podpořit autobusové dopravce.

+8/0
15.2.2015 13:51

P82e38t16r 66N63e30c70h71a11n43i43c65k22ý 7543606108580

To není problém jen Vídně. Okrajová spojení se vyskrtavaji na všech relacích. Je to asi nová strategie jak vyhnat lidi do aut

+5/0
15.2.2015 14:13

R97o49m11a75n 67J28e24s79c41h19k40e 9728205707335

Naprostá pravda první spojení z Brna do Vídně odjezd 9.21 a příjezd 10.52. To stejné večer poslední odjezd 19.07. Neschopnost ČD a zde má prostor Jančura.

Tolik inzerované spojení RailJety do Grazu má vadu na kráse. Na celodenní výlet v Grazu jsou necelé 3 hodiny .13.33 - 16.25. Ve vlaku strávím více než 8 hodin. Všechno pro Pražáky.

0/−3
15.2.2015 14:30

R63a45d46e23k 94J93a84n37a49t65a 9645956604602

Pokud se podíváte pozorně do jízdního řádu, zjistíte, že vlak v 7.21 z Brna směr Vídeň jede. Ovšem končí na hranicích v Břeclavi. Za domácí úkol se zamyslete, zda se opravdu jedná o "neschopnost ČD" nebo spíš rozhodnutí ÖBB. Jančura zde vlakem nejezdí a srovnávat s busy je mimo mísu, bus s českým řidičem má diametrálně odlišné náklady od vlaku vedeného po rakouské trati.

Posuzovat spojení Praha-Graz podle možnosti udělat si tam jednodenní výlet je nesmysl. Kdo by to dělal? Linka Praha-Graz je především provozní propojení dvou linek Praha-Wien a Wien-Graz (což s sebou nese určité úspory). Poptávka po pozemním železničním spojení totiž silně klesá nad hranicí 4-5 hodin, málokdo tutíž jede celou trasu.

+6/0
15.2.2015 18:12

R84o78m43a91n 69J50e95s33c43h81k61e 9488475487505

Máte pravdu jede i osobák 5.13 - příjezd do Břeclavi 6.21 Odjezd osobáku do Vídně 5.55 Kdo za to může ? Je pravda, že jízdné je velmi vysoké. Za komunistů bylo rekreační jízdné 75 % platné od pátku do neděle. Škoda , že dnes není něco podobného.

0/0
15.2.2015 18:31

M39i62r70o70s32l93a87v 89Z24i62k44m12u55n25d 7489283614593

No dobře, ale ty vlaky do Česka nechtějí ÖBB, přitom nejde o nic víc nebo nic míň vlak končící na trati v zastávce Bernhardstahl (každou hodinu) poslat 9 km do Břeclavi ... podobně je to ve Znojmě, kde je převratný interval 2 hodiny, zatímco z Retzu se do Vídně jezdí co hodinu ...

Přitom z Bratislavy do Vídně se jede prakticky co 30 minut. Jeden vlak z Petržalky, druhý z hlavnej stanice ...

+1/0
16.2.2015 22:09

K82a79r57e55l 92C76v78e62t23l49e22r 3782232412468

Ty vlaky z Vídně na Moravu ÖBB chtějí, jen slavný ouřad kraje Brněnského je nechce objednávat v rámci závazku veřejné služby. Přitom například ve Znojmě se při rekonstrukci viaduktu přes údolí mluvilo o tom, že Znojmo získá až 12 párů regionálních expresů denně, což by bylo pro pendlery za prací (a je jich čím dál víc) ideální. Dnes vlak pro pendlery využitelný není, Brno ústy vedoucího krajského odboru dopravy Snovického přece nebude pro nějaký "zapadákov" zvaný Znojmo první ranní a poslední večerní vlak objednávat. :-/

0/0
17.2.2015 18:51

H88o10n25z35a 43K89a89r61á84s54e11k 1555861612318

Jestli je ÖBB opravdu chtěji, tak měly nabídnout slevu (zohledňující, že počet souprav v oběhu se "nejízdou" do Znojma nesnižuje). Mluvilo se o 15 - 22 párech spojů denně.

0/0
17.2.2015 19:25

O87l65d23ř29i85c88h 66J59a14n25e76č55e25k 8349766743501

Tady mícháte dvě věci - 1) že první "rychlík" z Brna do Vídně přijíždí až v 10:52 (s přestupem v Břeclavi v 9:52, což je stále dost pozdě) a 2) zajíždění regionálních vlaků z Vídně do Bernhardsthalu resp. Retzu do Břeclavi resp. Znojma.

1) je zcela určitě z rozhodnutí ÖBB: expres ve 4:42 z Prahy do Břeclavi jede, railjet v 8:55 z Vídně do Grazu taktéž - stačilo by je mezi Břeclaví a Vídní propojit. Pravda, ČD by tam museli poslat railjet, místo současné soupravy o třech vozech (pokud se dá věřit řazení na IDOS). K němu by byl ještě potřeba párový spoj, tedy nejspíš v 5:06 z Vídně směr Praha. Nebo naopak ve 21:06 aspoň do Brna. To ale dohromady ÖBB asi nepřijde lukrativní. A vlastně se jim ani moc nedivím.

2) jak píše pan Cvetler, to je otázka pro Jihomoravský kraj (tedy, pokud mu můžeme věřit, protože ověřené to nemám - ale zní to logicky).

Bratislava je mnohem důležitější trh než Břeclav nebo Znojmo - těch pendlerů je řádově více. Takže se není moc co divit, že ty vlaky nekončí v Marcheggu nebo Kittsee. Tam to ti pendleři možná uživí i bez dotací...

+1/0
19.2.2015 15:34

M64a87r24e77k 59M27a46r34t49i88n 8679924186320

Sotoušské plány pánů Šlegra a Kamlera neznají mezí. Řekněte jim někdo konečně, že reálná železnice není modelová železnice!

+1/−3
15.2.2015 13:35

P76e17t35r86a 90N90o57v28á27k13o21v57á 7758386744228

Koukám se na rozdílné napájení - nepomohlo by nám, kdybychom se celí zazelenili nebo tak něco (čti: celá republika přešla na jednotné napětí, na wiki jsme napůl bílí a naplj zelení)?

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nap%C3%A1jec%C3%AD_soustava

+2/0
15.2.2015 8:41

H16o68n29z34a 79K46a95r42á73s86e62k 1125481642278

Jako by nestačilo, že pomaloučku se totéž děje na Slovensku.

U nás by to bylo ještě daleko složitější, vzhledem k rozsahu elektrizace. Zejména to "dočasné" období, kdy by ta reelektizace probíhala... Bylo by to "výživné".

0/0
15.2.2015 8:48

P69e46t31r68a 32N48o27v51á86k59o73v40á 7948606554168

Tak nerozumím tomu, a netvrdím, že jo, ale ptám se, jestli by nám prostě nepomohlo mít všechno jednotné a na střídavý proud, no.

+2/0
15.2.2015 8:51

H87o57n20z24a 54K86a49r12á52s36e87k 1905581262698

Ale jo, bylo by to nádherně jednotné a harmonizované, jen ten provozní chaos při (z principu mnohamnohaleté) přestavbě by byl šílený. Plus by muselo dojít k přestavbě CityElefantů + i části RegioPanterů (těch jezdících ve východních a severních Čechách), aby jim "chutnala nová šťáva"...

+1/0
15.2.2015 9:03

V64á25c63l56a40v 15S90v52o53b82o29d12a 5816928869

Myslel jsem,že nové soupravy jsou už vyráběné pro příjem DC i AC napětí? Jako jsou už nové typy lokomotiv.

0/0
15.2.2015 9:53

J31a11n 77B36u17d94a60ř 1162161555918

Nové soupravy jsou vyráběny tak, jak si zákazník přeje. A čím víc napájecích systémů souprava podporuje, tím je samozřejmě dražší. Takže kupovat vícesystémové soupravy pro tratě pouze s jedinou napájecí soustavou s tím, že se tam za několik desítek let možná přejde na jinou, není zrovna příkladem efektivně vynaložených finančních prostředků.

+1/0
15.2.2015 13:57

M44i29r29o95s89l62a94v 11Z56i70k40m45u91n59d 7579523294703

Co vás vede, cena vícesystémového vozidla je oproti jednosystémovému vyšší o několik málo procent, pokud je vůbec jiná ...

Nějaká jednotková cena vozidla - na rozdíl od čokolády v krámě neexistuje. Cena je zakázky je individuální, podle toho, jestli chcete něco extra nebo se využije již existujících prvků a v neposlední řadě počet vozidel ... Za 50 vozidel bude "jednotková cena" nižší než když jich budete chtít jen deset ...

0/0
16.2.2015 22:15

H11o13n29z10a 69K43a11r69á56s47e42k 1575291132498

Pak je otázkou, proč si ČD kupovaly část Panterů jednosystémových (ryze stejnosměrných).

0/0
17.2.2015 1:22

M33a59r98t18i33n 62N33o21v28o96t85n74ý 3406476901254

Ano, pomohlo by to, ale by to by to extrémně náročné (finančně i časově). Viz:

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/marek-binko--investice-do-nasich-trati-prizpusobime-pranim-zakazniku/-4116/

0/0
15.2.2015 8:57
Foto

M45i12l62o86s83l89a40v 98Z29í36t55k61a 8350534187370

Nejkratší a nejrychlejší spojení Vídně a Berlína není přes Prahu, ale přes ČB-Plzeň-Pńovany-Bezdružice-Teplá-Karlovy Vary-Chemnitz...   chybí dostavět 18 km mezi Bezdružicema a Teplou a udělat pár drobných zlepšení.......   ale to by Brňáci a Pražáci nerozdchali....  ;-)

Spojení přes Tábor má logiku v tom, že po dokončení koridoru by se po případné elektrizaci zbytkového úseku dosáhlo při nižší průměrné rychlosti srovnatelné jízdní doby do Vídně, bez nutnosti dalších investic. 

Hlavní koridor je přetížen, zvláště u Prahy a Brna, a systémově se nedá zrychlovat bez dopadu na pomalejší osobní vlaky / nechat Os několikrát předjíždět vlaky IC,SC,EC,Ex,R vyhání pravidelné cestující do aut.......

+2/−6
15.2.2015 8:12

P81e25t87r19a 34N91o29v62á76k49o95v87á 7508456244948

Ale i kdyby bylo, tak kde je v tom nějaká ekonomika? Teď jede vlak přes dvě největší města v republice, podle vašeho popisu by jel přes Plzeň, ČB, KV - ok, jestli plzeňáci a budějovičáci jezdí ve velkom počtu do Berlína a Vídně - proč ne. Ale jen aby to mělo smysl...

+4/0
15.2.2015 8:49

M26a10r51t42i82n 11N85o45v75o18t76n34ý 3436956641664

Možná vám to nikdo neřekl, ale vlaky jezdí proto aby vozily lidi. Proto by měly jezdit tam, kde ti lidé jsou.

+6/0
15.2.2015 8:56

R71o41m65a12n 65J74e36s36c77h70k66e 9318235907135

opravím Vás, nejkratší spojení.Wien - Berlín je přes Znojmo - Jihlavu - Velký Osek - Litoměřice a Děčín. Před 100 a více lety tam jezdily pravidelně rychlíky, v roce 1916 památný Balkazug z Cařihradu/Istambulu do Berlína. Jen pro zajímavost v roce 1916 byla jízdní doba z Vídně do Děčína 7 hodin 28 minut,

jedna lokomotivní četa a topilo se ručně bez přikladačů. Průměrná rychlost byla tehdy 64 km. Dneska se v úseku Znojmo - Okříšky jezdí pomaleji. To je ten pokrok.

+4/0
15.2.2015 13:30

A40n84t20o46n40i37n 18N85e49m42e86c 7328873261200

Mylite se, nejlepsi spojeni z Berlina do Vidne je pres regensburg a Passau, tam totiz uz davno jezdi valky rychlosti o ktere se bude lidem v Cesku zdat jeste za 100 roku.

V Cesku nikdy nebudou penize na trate, nadrazi a dalnice, protoze neni vule volicu platit dane a hornich 20 % v Cesku uz zaridi, aby zustala rovna dan.

Pokud jsou s tim volici sroumneni, je to v poradku, nakonec Albanie take nema rychlovlaky a pritom tam jezdi velke procento naroda v drahych Mercedesech.

Zbytek naroda tam ovsem nejezdi ani v autech ani vlakem, proste jsou doma.

 I to je reseni.

+1/0
15.2.2015 15:59

J84a52n 16J98e32m82e73l82k38a 1235440

Elektifikovat urcite. Me prekvapuje, ze CR neco podepise a 20 let to neplni. Byla by to zajimava varianta. Ale pro Cechy a otevrenou zeleznici si stejne myslim, ze nejlevnejsi a nejcastejsi spojeni bude pres Bratislavu( bude tam jezdit vice vlaku a po levnejsich kolejich) Nejlip, pokud by se Slovakum podarilo propojit a obnovit koleje na videnske letiste.  Dnes se preferuje Viden jezdi tam hromada Railjetu a opravdu by me zajimalo, jestli vice cestujicich je do Vidne nez Bratislavy. Kdyby byl alespon vzdy nachystany pripoj do Bratislavy pro Railjet.. Treba z Ostravy.

+1/0
15.2.2015 7:12

H75o15n56z32a 25K77a54r94á85s30e12k 1205541292408

Jako by nestačilo, že ČR elektrizovala trať z ČB do Č. Velenic, aby pak (možná kvůli cenovým nárokům ÖBB z hlediska pronájmu soupravy ÖBB, která by zajížděla až do ČB) nejezdil žádný přímý spoj z Vídně až do ČB (zatímco před drátizací tam 2 přímé páry spojů byly). S podobným odstupem je nutné se dívat i na eventuální "elektrizaci trati č. 226 za účelem přímého spojení Prahy s Vídní".

+1/0
15.2.2015 8:39

K56a25r25e42l 49C14v88e54t56l45e69r 3832142182128

Nemalý potenciál má též - opomenutá c.k. Severozápadní dráha: Při slibované (ale stále neprovedené) elektrifikaci úseku Znojmo-Jihlava by byly jízdní doby rychlíku tyto: Wien/(Nord)Praterstern (ještě blíž centru než Hauptbahnhof) -Znojmo 1:15, Znojmo-Jihlava 1:17 (viz studie SUDOP), Jihlava-HavlBrod 0:22, HavlBrod-Kolín (dnes bez zastávek 1:00, jisté zkrácení doby by šlo též očekávat při drobných modernizacích), Kolín-Praha 0:45. Celkem tedy asi 4:45 hod. Ještě víc tato relace vystoupí při trasování směrem na Berlín - přes Nymburk, Litoměřice, Ústí-Střekov a Děčín - pak je jízdní doba Wien-Znojmo-Děčín 6:04, zatímco přes Prahu dnes po protěžovaném koridoru 6:26 !!!!!!!! Zajímavé srovnání, že?

+1/0
15.2.2015 3:22

M45a63r11i23e 73V19a43ř84e63k16o20v71á 3247989324131

???Wien/(Nord)Praterstern (ještě blíž centru než Hauptbahnhof) - vždyť vše je v centru, stačí jen pár minut seběhnout z kopce

0/0
15.2.2015 7:49

K87a77r63e42l 77C80v97e28t43l65e52r 3432702312188

Na okraj 1. okresu z Pratersternu = 1,3 km, z nového Hlavního nádraží 2 km.

0/0
15.2.2015 11:34

M35a11r26i93e 18V18a64ř38e89k82o15v80á 3567849964781

Copak takového mladíka jako vy, rozhodí nějakých 700 m?

0/0
15.2.2015 17:10

H82o41n45z47a 79K25a39r47á13s84e29k 1255541752778

Ta vylhaná "studie" Sudopu ani neumí uvažovat s takovými logickými věcmi, jako je pravidelné křižování protijedoucích vlaků na jednokolejné trati a s ním spojené zdržení. A ta verze za 1:17 h předpokládá bezzastávkové vedení vlaků po trati č. 241, tzn. vlaky by nezastavovaly ani v Moravských Budějovicích.

Podobně vylhaných je těch 1:15 h mezi Znojmem a Vídní. Na jednokolejce mezi Retzem a Stockerau se toho moc vymyslet nedá. A kdyby tam měly ve 2 h taktu jezdit EC zastavující např. jen v Hollabrunnu a Stockerau, tak o to pomalejší by byly RegionalExpressy, protože by dost pravděpodobně musely o to déle čekat na křižování.

A minout s takovými expresy Prahu je už úplný nesmysl.

0/−2
15.2.2015 8:46

K42a29r45e87l 62C88v96e15t18l78e68r 3972132872978

Viděl jste tu studii? Že o ní tvrdíte, že je vylhaná? A pokud jde o kritizovanou liduprázdnost kraje, kterým vede: jen Znojmo s Třebíčem a Jihlavou mají jako města dohromady 130.000 obyvatel, nemluvě o spádových oblastech! Včetně okresů mají dohromady stejně jako Brno!

+1/−1
15.2.2015 11:31

H91o46n86z79a 54K64a86r89á71s87e30k 1105631692158

Ano, viděl, viz http://www.svd-jzm.cz/products/optimalizace-oblastni-zeleznice/; i hejtman JMK tam ty výhrady týkající se nereálnosti výpočtů napsal: http://www.svd-jzm.cz/products/reakce-hejtmana-michala-haska-na-studii-modernizace-trati/

0/0
15.2.2015 15:39

K79a19r73e37l 39C13v23e64t60l89e29r 3512482412708

Erudice pana hejtmana "lžiJUDra" Haška je vyšší než erudice dopravních inženýrů ze SUDOP? Hmm, to máte dobré vzory.

0/0
15.2.2015 21:54

H45o70n49z98a 96K31a33r17á88s96e86k 1645571972898

Nesleduji, KDO to napsal, ale CO je napsáno. Ten úsudek jsem si k té tzv. studii udělal ještě předtím, než jsem na těch stránkách našel i Haškovo (resp. tohle stejně nevymyslel sám, tohle musel konzultovat s nějakým dopravním technologem) vyjádření.

0/0
15.2.2015 23:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.