Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V soutěži na studii vysokorychlostních tratí zůstal jediný zájemce

Přípravy projektů na vysokorychlostní tratě v Česku zatím připomínají spíše jízdu hodně pomalou lokálkou. Další soutěž na studii, která měla ukázat, zda se u nás takové železnice vůbec vyplatí, skončí nejspíše fiaskem a soudními spory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66i34r98o85s77l44a93v 76Z40i37k87m53u51n88d 7259453924253

Před více než 20 lety bylo nejvyššími šéfy dopravců ČD, DB a ÖBB podepsáno memorandum o zrychlení spojení mezi Berlínem, Prahou a Vídní na nějakých 6 - 7 hodin.

Na základě tohoto nikoho nezavazujícího lejstra začaly ČD s nesmyslným projektem Pendolino ... Do Německa se Pendolino podívalo akorát v rámci schvalování, ale pro nevyhovující kapacitu ho DB odmítly pouštět na svoje koleje v rámci osobní dopravy.

Do Vídně, resp. Vídeňského Nového Města jezdilo cca 3 roky, až ÖBB sdělily, že o takto nekvalitní vozidlo nemají zájem, nebo rakouský "Gnädige Fahrgast" je zvyklý na jiný komfort a hlavně dostatečný prostor pro zavazadla ...

DB s nějakou modernizací trati z Berlína do Drážďan nespěchají, z Drážďan na státní hranici se modernizovalo, ale kolem Königsteinu se jezdí stejně rychle jako za Honeckera ...

Po 20 letech si lze o přímém denním taktovém spojení Berlín - Praha - Vídeň za 6 - 7 hodin leda zdát ....

0/0
18.2.2015 11:36

A66n64t48o58n73i60n 36N18e62m45e60c 7438943821390

Pane Janata, obdivuji vas prehled v dopravni problematice, protoze dlouhodobe znam vyvoj v Nemecku, musim vam dat ve vsem za pravdu.

Na druhe strane se podivuji vasi snaze v diskuzi na Idnes poskytnout vetsine zaostalych diskuteru fakta, kterym oni stejne nebudou verit.

Predstava velke casti obyvatel Ceska o zeleznicni doprave se zaklada na komunisticke doprave v preplnenem spinavem vlaku, ktery byl temer zdarma a uroven podle toho vypadala. Vlak zastavoval kvuli pracujicim kdekoliv a lepe situovani by do nej ani dnes nevlezli.

Zustal zastaraly zvyk, ze lepsi clovek jede neomezenou rchlosti po D1 do Prahy a vlak je pomaly dopravni prostredek pro socky, ktere maji tu drzost pozadovat pro zeleznici dotace.

0/0
17.2.2015 15:45

A50n31t26o21n74i10n 11N75e63m87e82c 7158813511730

Jako priklad, jak vypada spojeni vlakem v Nemecku dam trat Frankfurt - Hamburk /asi 530 km). Odjezd Frankfurt 5:55, prijezd Hamburk 9:35(za 3:40hod

Musim podotknout, ze pri ceste autem z mesta do stredu mesta nelze ujet pod

 6 hodin a to jsou dalnice o poznani lepsi, nez D1.

Kdyz jsem jel timto vlakem kolem Hannoveru, hlasili rychlost 260 km/hod, coz pusobilo dojmem rychlosti kolem 120 km/hod.

Ve vlaku sedi i ruzni manazeri, kteri pracuji na jejich Laptopech a po obcersveni v jidelnim voze prijedou na jednani do Hamburku zcela svezi.

Hlupak pohybujici se po dalnici musi vyjet o 1 den drive, aby si po tom stresu na dalnici opdpocinul. Pokud si jizdenku koupite dnes, mate slevu na 59 €, pri zpatecni vetsi.

Vetsina velkych firem ma stejne rocni jizdenku pro Deutsche Bahn.

Trat vybudovali remer nove asi pred 20 roky a tehdy psali o nejdelsim metru, protoze v kopcich Hanau,Fulda,Kassel jde vetsinou o mosty  a tunely.

0/0
17.2.2015 15:58

M50i94r52o26s32l92a89v 18Z60i47k59m69u81n58d 7259963414143

Já vám dám ještě lepší příklad než auto ...

Kdysi jsem byl na skupinové pracovní cestě v Německu, v rámci jednoho dne nám byla umožněna exkurze do depa ICE v Hamburku Eidelstedt ...

Dopoledne jsme byli na direkci DB v FFM, pak jsme jeli autem na letiště (v té době jel vlak do Hamburku) a letecky do Hamburku.

Než jsme dojeli na letiště, prolezli nádražím, absolvovali odbavení a vlastní let a taxi jeli do centra, ten vlak byl v Hamburku ... Když jsem to organizátorům řekl, dívali se na mne poněkud blbě.   Nicméně díky tomu jsem se dostal na letiště ve FFM a viděl "pohyb letadel" na ranveji ...

Jenomže ta německá VRT spojuje velké aglomerace, vlaky jezdí v hodinových intervalech, uzly jsou koncipovány jako taktové, tzn. že tam lze přestupovat mezi EC/ICE vlaky různých směrů ...

0/0
17.2.2015 17:31

Z23d10e66n98ě33k 27J24o64n88á83š 9691899546540

Njn... to by musela značná část národa zvednout zadnici a jít se podívat, jak to funguje na západě.

+1/0
19.2.2015 9:01

F65r87a93n65t89i78š59e45k 60V23a64n72ě25k 1397294277487

Takže se vyhodí několik desítek milionů na nesmyslnou studii. Přitom všem je jasné, že tady VRT minimálně dalších 50 let nebude. A i kdyby se začalo za 50 let budovat, tak stejně se bude dělat studie, protože ta z roku 2015 nikoho zajímat nebude. Kdyby raději za ty peníze se postavila nějaká zastávka blíže k obci. Stát by měl řešit místo vzdušných zámků spíše tra Praha - Kladno a Praha - Beroun.

+3/−2
17.2.2015 9:52

R90a51d11e67k 50J17a51n70a34t12a 9675146154472

Naopak, do roku 2030 (TEN-T Core) jsme se zavázali postavit VRT novostavbu Praha-Litoměřice a modernizaci (na 200 km/h) Brno-Přerov a Brno-Břeclav. Do roku 2050 pak VRT Praha-Brno a VRT Brno-Ostrava.

Což samozřejmě neznamená, že se nemá nic dělat s úseky do Kladna a do Berouna. To se nijak nevylučuje.

0/0
17.2.2015 10:19

R70a91d15o13s92l63a59v 16K62l53a77u48d52a 5434608124832

Co furt máte s tím závazkem? 8-o  Není to náhodou tak, že když do roku 2030 nepostavíme tra do Litoměřic, tak přijdeme o dotace z určitého fondu? Nevím proč bysme se měli někde někomu k něčemu takovému zavazovat.

0/0
17.2.2015 10:23

R44a70d45e77k 48J53a86n25a80t52a 9935656754912

Není to tak. Závazky v TEN-T jsou nařízením EU, takže jsou závazné bez ohledu na dotace. Jako jiná nařízení. A jestli za nesplnění bude nějá saknce nebo budem muset uděal jiný ústupek, to záleží na jednání.

Dotace se pravděpodobně omezí dříve (protože jak se přibližujeme ekonomicky průměru EU, bude na ně menší nárok), takže buď to postavíme teď, když jsou dotace až 85%, nebo později, ale s větší části za svoje.

Ale především - řešit závazky nemá smysl. Je to jako když školák diskutuje o tom, jestli musí udělat úkol nebo ne. Důležitější by bylo pochopit, proč to je třeba, proč to dělá celý svět, a udělat to sami od sebe. Ty termíny jsou spíš jako bič na přiblblé lokální politiky, které bychom vůbec mít nemuseli (volíme si je sami).

+2/0
17.2.2015 10:31

R40a55d74o93s79l19a36v 35K62l87a84u87d56a 5884118634172

ČR je školák který je podřízený učiteli Bruselu? 8-o  Co dělá celý svět? Buduje několikakilometrové VRT odnikud nikam? Mimochodem, to víte že u VRT je problém s mobilním internetem?

+1/0
17.2.2015 10:41

R20a31d27e32k 42J69a68n31a48t27a 9875226204652

Ano, je. Jednak de iure tím, že jsme do EU vstoupili. Za druhé de facto tím, že naši politici vykazují mnohem menší schopnosti než politici evropští (a ti zase méně schopností než např. politici asijští). Voliči to tak chtějí, daleko více je zajímá, aby ministr "neměl moc vysoký plat" (přtom má plat jako kedjaký project manager co vede 10 lídí), než jestli je ministrem schopný člověk.

Svět staví VRT, tam kde se to vyplatí. A ono se to vyplatí, protože už dnešní počet cestujících na D1 i v dnešních pomalých vlacích stavbu ospravedlňuje, natož výhledový, který by byl vyšší. S konečnou platnosti by to ovšem měla zjistit právě ta studie, o které je článek. Ale jde spíše o potrvzení, mezi odborníky je o prospěšnosti základní sítě víceméně jasno, viz např. kniha "Rychlá železnice i v České republice".

S mobilním signálem obecně je problém u všech moderních vlaků s pokovenými skly oken. Řeší se to opakovači, u sítí LTE myslím s existencí opakovačů počítá přímo návrh těchto sítí.

+3/−1
17.2.2015 11:11

D49a85r61e46k 92V77r49a79n91a 6570198185563

Jojo uz vidim jak klesl pocet cestujicich na D1 jenom proto ze vedle stoji hnusnej koridor s kolejema....

+2/0
17.2.2015 11:22

R92a59d96e96k 23J27a44n82a43t58a 9685976854152

Právě proto se má dělat ta studie, kterou bude dělat někdo jiný než lidi jako vy, kteří rychlý vlak zblízka pravděpodobně nikdy neviděli. V zahraničí je spousta případů, kdy právě kvůli "hnusnému koridoru s kolejema" vzrostl podíl železnice na dané trase např. z 10% na 50%. Ono to totiž po těch "hnusných kolejích" pak je dvakrát až třikrát rychlejší ...

+3/−1
17.2.2015 12:33

R71a41d90e47k 23J51a32n45a12t93a 9515186844672

A příklad vlivu cestovní rychlosti na poptávku po železničním spojení najdete i v ČR. Mezi Prahou a Ostravou má dnes železnice 40% přepravního trhu, zatímco celorepublikový průměr je jen 8%. A to je to tam přitom rychlejší než auto jen "o fous" ...

+3/0
17.2.2015 12:38

R40a38d68o23s34l22a75v 71K50l30a74u94d75a 5814158364922

Čím to asi tam bude když mě jízdenka z Prahy do Ostravy stojí stejně jako z Prahy do Ústí? :-P

0/0
17.2.2015 12:54

R48a17d71e76k 47J10a19n95a65t33a 9575576134542

Tím to opravdu nebude, protože těch 40% platilo i předtím, pamatuju si to z přednášky na FD ČVUT.

Navíc cena jízdného tolik nepoklesla, ač do vás iDnes stále hustí opak. Většina tržeb je v týdenní špičce, kdy se jízdenka pohybuje kolem 300, u ČD to bývalo s inkartou (kterou měli prakticky všichni) 320 Kč. Pár jízdenek v sedle za 99 Kč apod je jen reklama.

+1/0
17.2.2015 13:38

R15a41d75o52s15l88a54v 72K72l39a10u90d70a 5724278754492

Pak je ještě jedna věc. Ostrava je dost daleko a málokdo jí zvládne autem na jeden zátah. Takže sice teoreticky se dá zvládnout jako vlak, prakticky většinou ne.

0/0
17.2.2015 13:52

M39i74r10o13s10l23a90v 91Z38i59k27m67u87n28d 7239463744683

Řekl bych, že EU (Brusel) má a bude mít jiné starosti, než řešit nepostavení nějaké VRT ... tyhlety závazky mi až příliš připomínají strategické vize "sjezdů KSČ" a vytyčování cesty ke komunismu ....

0/0
18.2.2015 11:28

J62i98n39d10ř47i48c75h 44F42i76a56l39a 4458772889839

Ještě ani pořádně nezačali a už se jebou. ;-D

+5/0
17.2.2015 5:13

V27l82a12s51t14i28m84i59l 75S39v37o14b83o20d85a 7533948135644

:-D

0/0
17.2.2015 6:40

K76a19r38e37l 61S37e65m79e23r45á97d 6238490780141

V Česku nikdy nic takového nebude. Jsme odsouzeni k tomu být skanzenem ve všech oblastech a směrech (architektura, doprava, moderní technologie) . Prostě věčný středověk. :-P

+1/0
17.2.2015 2:04

J10i40ř44í 33E64r44b24e79n 1333174206707

Neřekl bych, že ve využívání moderních technologií jsme na štíru. NC obrábění jsme měli už v 50. letech, CNC v 60. letech, tlakové lití hliníku a hořčíku jsme v praxi prosadili taky my, digitalizace telefonů u nás začala v roce 1978, informační technologie a mobilní telefonii jsme v 90. letech rozvíjeli v poměru na počet obyvatel jedním z nejrychlejších temp na světě, systém řízení dopravy od AŽD je dokonalejší než Siemens atd.

+5/0
17.2.2015 5:50
Foto

P59e31t90r 13P43r41o22c22h73á88z55k50a 3242476472704

V nano technoligii jsme rovněž na špičce.Stejně jako ve vývoji některých léků.

+4/−1
17.2.2015 5:58

M24a76r25i87a35n79a 20K54r19á71s48n29á 7620397157291

Pane Lacný, proč to mínus bez vysvětlení? Mínus znamená, že nesouhlasíte, to beru, chybí mi však důvod, můžete jej prosím připojit? Ve výzkumu léků jsme opravdu na špičce.

0/0
17.2.2015 7:33

M50a65r16i57a32n41a 64K80r36á66s39n21á 7840927187261

DíkyR^ konečně někdo, kdo pořád jen nenadává

0/0
17.2.2015 7:31

J95i52ř65í 55P90r32ů45š78a 7215452935709

Je vidět že nemusíte obsluhovat zařízení od AŽD minimálně jejich software dodnes neumí to co "na koleně" naprogramovalo pár lidí před více jak 10 leti.

0/0
17.2.2015 8:03
Foto

P92a92v58e44l 82M35a10k57o41v88e48c 8818225431

No jo, jenže to bylo za "totáče", za kapitalismu jsme odsouzeni do role montovny a ekonomické kolonie...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/440212/Nase-zeme-nevzkveta-ale-kolonie-vzkveta.html

0/−2
17.2.2015 9:13

J60a68r50e98k 69K25a63l31i32v19o72d58a 7386273301376

Jak to tak čtu tak se ničeho jiného než 160 km/h nedožiju....

+6/0
17.2.2015 2:01

R46o85m47a92n 87J42e17s93c37h59k92e 9598835177145

Buďme na zemi, ono u nás stačí těch 160km bohatě. Vemte jenom výkup pozemků pro pár kilometrů silnice trvá 10-15 let. Mne stačí současná sí, by bych hodně vylepšoval. Peníze za studii jsou pro mne opravdu vyhozené peníze. Za to bych postavil jeden pořádný perón na nádraží, kde to projektanti zapomněli při modernizací koridoru - třebas v Adamově čí Rájci.Jestřebí.

0/0
17.2.2015 16:47

R82a43d56e70k 75J38a21n75a77t17a 9705696494702

Naše tratě byly trasovány před 100-150 lety pro výrazně nižší rychlosti. Jak chcete těch 160, které "stačí" dosáhnout bez rozsáhlých přeložek a tedy i toho výkupu pozemků? Nová tra na 160 a na 300 s sebou nenese takový rozdíly v ceně stavby, aby bylo nutno šetřit. Rozdíl v přínosu je pak obrovský. Získáte rychlejší tra a navíc dvě nové koleje. Zatímco přeložkami staré trati budete míst stále dvě koleje, takže nevyřešíte problém s kapacitou, ba ho spíše zhoršíte, protože rozdíly v cestovní rychlosti různých vlaků budou vyšší.

Proč jsme si podle vás mohli dovolit stavět zcela nové silniční stavby na zelené louce (dálnice a nejen ty) a rychlé tratě si podle vás dovolit nemůžeme, i když jsou levnější?

0/0
17.2.2015 17:02

R34a96d81e37k 14J51a61n44a28t55a 9275606554702

Naše tratě jsou raseované přes 100-150 let pro výrazně nižší rychlosti. Jak byste těch 160 sodáhl bez významných přeložek, což by se taky neobešlo bez výkupů pozemků (a demolic?).

Cena přestavby na 160 a 300 je zhruba stejná. Ale VRT má mnohem vyšší přínos. Kromě vyšší rychlosti řeší i problém s kapacitou, prootže přibudou 2 noé koleje. Zruchlením stávající trati problém s kapacitou naopak zhoršíte, protože se zvýší rozdíl cestovní rychlosti mezi vlaky.

0/0
17.2.2015 17:06

R20o32m13a46n 25J15e89s25c80h55k53e 9978345207685

1 km asi miliarda. VRT aby měla smysl by musela spojovat alespoň krajská města. Jedna tra Praha - Brno to nevytrhne. Ale pár tunelů, které by to narovnaly je ekonomicky reálné. Například Brno - Blansko a ponechat starou tra pro osobní vlaky. Praha - Beroun a Třebová - Choceň.

Pokud máte pocit, že staré trati jsou špatné, já si to nemyslím.

Brno - Břeclav 175 let a Olomouc - Praha 170 let jsou to nejlepší u nás.

Ani bohatí Rakušáci nevymýšlí VRT. Narovnají trati a jezdí okolo 200km/h.

Podnikatelů bylo v tomto státě mnoho. Kde jsou ti podnikatelé "Baovského typu" o kterých mluví pan prezident. Boty Baa byly v každém městečku pro všechny vrstvy . Dneska jsou tyto boty pro bohaté a pouze v krajském městě.

0/0
17.2.2015 18:43

C85h27r72i66s32t12i61a21n 32M79o64r51g48e24n11s52t25e81r50n 5655556146334

"(ilustrační snímek) | foto: Alstrom"  To je co za firmu Alstrom, nejaka nova? ;-D

+1/0
17.2.2015 0:57

J54i43ř80í 19E26r35b82e15n 1263504746427

V němčině to je něco jako Hliníkoproud ;-D

0/0
17.2.2015 5:51

V38a54c92l32a68v 57P21e79r66o59u62t51k10a 6788137384261

jak má ta tra vypadat?Pokud má mít opět světový unikát betonové 2-5metrové šílené zábrany tak raději žádnou vysokorychlostní ..a toho co je tam doteď postavil a navrhl tak majzlík a kladivo a zařít s odstranovánm ..

+2/0
17.2.2015 0:48

P83e54t23r 80N92o28v33o51t92n45y 3849492739472

To bude ještě horší. Jedine pozitivum je, že v tom betonovym korytu vzhledem k vysoke rychlosti vlaku nepojedem tak dlouho.

0/0
17.2.2015 1:31

V11l72a80d72i97m31í59r 80F17i44b34i65g93e80r 5394181461324

Ta betonová koryta jsou nutná aby tam kdekdo nelezl. Lidi jsou magoři a lezou i přes normální tratě a kolik jich to ročně rozmašíruje. Tady kdyby jel vlak 300 tak trati jsou sice rovné s velkými poloměry ale podíváte se na jednu stranu a druhou a už je to u vás.

0/0
17.2.2015 7:12

J53i88ř42í 94P60r61ů44š35a 7695802745219

Máme unikátní a těžko doložitelné požadavky hygieny, aby si náhodou občané nestěžovali na hluk. Naštěstí už se povedlo dokázat že nová tra je i přes vyšší rychlost tišší než stará před rekonstrukcí a tudiž nejsou ona koryta třeba v takové míře.

+1/0
17.2.2015 8:06

R35a39d91o22s61l77a29v 16K14l17a65u12d46a 5784558364342

Nic takového se prokázat nepodařilo. Naopak inženýři ze všech zemí řeší jak snížit hluk od sběrače.. Ten je dost vysoký, nepříjemný a žádné bariéry proti němu nepomůžou.

0/0
17.2.2015 9:41

J51i22ř84í 98V62o94j83á15č15e21k 3292378717608

To je zase komedie. Vyčleňte peníze, pozvěte Japonce nebo Francouze, nakreslete jim na mapě tratě a za tři roky jezdíme.

Nechte to na našich přihlouplých politicích a nenažraných stavebních firmách a příštích dvacet let máte jedinou jistotu - můžete jezdit leda čugálou na Sázavu.

0/0
17.2.2015 0:01

J77i16ř95í 18V93o72j80á29č60e88k 3392278457328

To je zase komedie. Vyčleňte peníze, pozvěte Japonce nebo Francouze, nakreslete jim na mapě tratě a za tři roky jezdíme.

Nechte to na našich přihlouplých politicích a nenažraných stavebních firmách a příštích dvacet let máte jedinou jistotu - můžete jezdit leda čugálou na Sázavu.

+12/−1
17.2.2015 0:01

M39a58r81e15k 18S11v28o67b89o21d71a 3433173165

Ten stat to je skutecne neuveritelne spatny spravce penez, zase vyhozenych 20 milionu nejake pratelske agenture. Heledte, mi bude stacit dvacetina, dejte mi milion a ja vam hodim na papir svoji studii, zhruba ve zneni "sama o sobe nema u nas v CR vysokorychlostni zeleznice vyznam, na to jsme moc mali. Vyznam ma pouze napojeni na nejakou celoevropskou sit, napr Berlin, Praha, Viden a dal na vychod". Milion mi prosim poslete na c.u 138554 0021/5500 Dekuji

+13/−4
16.2.2015 23:16

J55a65n 98J78e41l56í86n95e50k 8693615622526

V prvém máte pravdu, v druhém taky. Milion pro vásR^

+1/−1
16.2.2015 23:19

P32e60t95r 69N45e59h61a75s56i39l 4232295704424

Nemyslím si, že se u nás VRT nevyplatí. Asi ne 500 km/h, ale minimálně 200 by ty vlaky jezdit měli. To proto, aby vlak byl alespoň trochu konkurenceschopný k autu.

Cesta autem po D1 Praha-Brno trva cca 2 hodiny podle předpisu, když jede člověk normálně a není zácpa, tak rychlostí 160 km/h tj. cca za 1,5h. Samozřejmě Topolánek to udělá za 1 hodinu, rychlostí 200km/h!

Takže jestli chceme aby lidi jezdili více vlakem, tak by minimálně tyhle tratě měli  jezdit 200 a víc. Jinak je železnice ztracená.

A není pravda, že se rychlodráhy hodí jen na tranzitní vlaky. Menší jednotky se hodí i na tratě mezi městy s cca 10-20 tis. obyvately. Přeci i tihle lidi chtějí jezdit rychle, ne jen lidi z velkých měst.

Samozřejmě, že rychlovlaku chvíli trvá než se dostane na 250km/h. Je to několik kilometrů a stejně tak dlouho i brzdí. Takže když bych počítal např. 3km, tak je to 6 km zrychlení a brzda plus nějaká rezerva, tak 10km. Vzdálenost Praha Plzeň je cca 100km. Tj. stále má cca 90 km. na to jet 250km/h A to by se rozhodně vyplatilo a hodně zkrátilo cestu po republice. Takových cest po ČR se najde dost na to aby se VRT vyplatila. 

Škoda je, že to je u nás z různých důvodů neuskutečnitelné. (politicy, památkáři, vlastníci pozemků, atd...) 

Prostě budeme dál jezdit ve šlapacích autíčkách hlemýždí rychlostí, protože pokroku u nás nikdo nevěří.

A místo toho budeme rozšiřovat smradlavé dálnice.

+11/−1
16.2.2015 23:14

R19a25d84e46k 60J64a74n72a93t88a 9605846884442

"neuskutečnitelné" je to leda proto, že lidé podobní vám říkají, čim se vytváří ta správná čecháčkovská zápecnická atmosféra.

VRT už má dnes v provozu i Turecko. Ve stavbě jsou v Maroku, Mexiku či Íránu. Není pravda, že by to bylo jen pro bohaté země.

+1/0
16.2.2015 23:20

R42a17d21o53s54l57a94v 17K93l51a36u83d55a 5404988364852

Jj. I Turecko. Schválně si zjistěte co tamní VRT má spojovat a jaké tam jsou vzdálenosti. Také kudy nové tratě vedou. Udělat čáru na mapě a postavit novou tra v neobydlených oblastech je daleko jednodušší než se strefovat neustále mezi vesnice, navíc tam kde paralelně už nějaká tra je. V Turecku se jim podařilo zkrátit vzdálenost mezi Ankarou a Konyi z 1000 km na 212 km.

+1/−1
17.2.2015 6:29

J59a70n 24S76m79í65t33k10o 8964772594665

Turci navíc neměli problém na několik let úplně odstřihnout i Istanbul od zbytku - fungovala jen příměstská doprava do Gebze, dál už tra kompletně přestavěli (kvůli terénním podmínkám tam nebylo možné dát novou, i ta stará vede napůl v tunelech a napůl po estakádách, stejně jako vedlejší dálnice).

Ale tureckým YHT jsem jel a je to pěkné svezení, něco takového (250 km/h) bych si představoval i u nás.

0/0
17.2.2015 9:16

R16a19d59e69k 26J42a48n28a69t73a 9225466124312

Vzdálenost Ankara-Istanbul je 350 km (terén: polovina cesty horami). Ankara-Konya 251 km. Takové vzdálenosti tu máme taky.

Pokud narážíte na to, že Istanbul jse sice velké město, to sice je, ale za to je tam výrazně nižší mobilita obyvatel. Většina lidí nikdy nikam nejezdí.

0/0
17.2.2015 10:24

R42a20d75o19s43l73a67v 13K10l23a74u66d61a 5514868524562

Mezi Ankarou a Istanbulem je 550 km (sekl jste se jen o 200:-P) Istanbul má 11 mil obyvatel, Ankara 3,8 mil.   Nespletl jste si Turecko s něčím jiným? Zjistěte si kolik má km dálnic, kolik železnic. Jestli máte představu že většina obyvatel tam sedí v koutě doma na hliněné podlaze a modlí se tak jste na omylu... Jel jste někdy autobusem Mercedes ICOM Jihlava? Pak si buďte jistí, že ho vyrobili lidé kteří podle vás nikam nejezdí.

0/0
17.2.2015 10:38

R79a45d50e86k 42J75a23n39a97t59a 9175256844582

Myslel jsem vzdušnou vzdálenost, vy zřejmě myslíte vzdálenost po silnici.

Turecko jsem si s ničím nespletl, byl jsem tam 3x. Jsou tam velké rozdíly mezi lidmi. Většina je dost chudá.

0/0
17.2.2015 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.