Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V soutěži na studii vysokorychlostních tratí zůstal jediný zájemce

Přípravy projektů na vysokorychlostní tratě v Česku zatím připomínají spíše jízdu hodně pomalou lokálkou. Další soutěž na studii, která měla ukázat, zda se u nás takové železnice vůbec vyplatí, skončí nejspíše fiaskem a soudními spory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i72r98o49s64l28a64v 81Z67i34k59m18u57n47d 7319423404803

Před více než 20 lety bylo nejvyššími šéfy dopravců ČD, DB a ÖBB podepsáno memorandum o zrychlení spojení mezi Berlínem, Prahou a Vídní na nějakých 6 - 7 hodin.

Na základě tohoto nikoho nezavazujícího lejstra začaly ČD s nesmyslným projektem Pendolino ... Do Německa se Pendolino podívalo akorát v rámci schvalování, ale pro nevyhovující kapacitu ho DB odmítly pouštět na svoje koleje v rámci osobní dopravy.

Do Vídně, resp. Vídeňského Nového Města jezdilo cca 3 roky, až ÖBB sdělily, že o takto nekvalitní vozidlo nemají zájem, nebo rakouský "Gnädige Fahrgast" je zvyklý na jiný komfort a hlavně dostatečný prostor pro zavazadla ...

DB s nějakou modernizací trati z Berlína do Drážďan nespěchají, z Drážďan na státní hranici se modernizovalo, ale kolem Königsteinu se jezdí stejně rychle jako za Honeckera ...

Po 20 letech si lze o přímém denním taktovém spojení Berlín - Praha - Vídeň za 6 - 7 hodin leda zdát ....

0/0
18.2.2015 11:36

A97n44t58o64n92i38n 31N56e39m31e81c 7818823641330

Pane Janata, obdivuji vas prehled v dopravni problematice, protoze dlouhodobe znam vyvoj v Nemecku, musim vam dat ve vsem za pravdu.

Na druhe strane se podivuji vasi snaze v diskuzi na Idnes poskytnout vetsine zaostalych diskuteru fakta, kterym oni stejne nebudou verit.

Predstava velke casti obyvatel Ceska o zeleznicni doprave se zaklada na komunisticke doprave v preplnenem spinavem vlaku, ktery byl temer zdarma a uroven podle toho vypadala. Vlak zastavoval kvuli pracujicim kdekoliv a lepe situovani by do nej ani dnes nevlezli.

Zustal zastaraly zvyk, ze lepsi clovek jede neomezenou rchlosti po D1 do Prahy a vlak je pomaly dopravni prostredek pro socky, ktere maji tu drzost pozadovat pro zeleznici dotace.

0/0
17.2.2015 15:45

A61n26t81o47n54i98n 83N38e27m91e85c 7658413231960

Jako priklad, jak vypada spojeni vlakem v Nemecku dam trat Frankfurt - Hamburk /asi 530 km). Odjezd Frankfurt 5:55, prijezd Hamburk 9:35(za 3:40hod

Musim podotknout, ze pri ceste autem z mesta do stredu mesta nelze ujet pod

 6 hodin a to jsou dalnice o poznani lepsi, nez D1.

Kdyz jsem jel timto vlakem kolem Hannoveru, hlasili rychlost 260 km/hod, coz pusobilo dojmem rychlosti kolem 120 km/hod.

Ve vlaku sedi i ruzni manazeri, kteri pracuji na jejich Laptopech a po obcersveni v jidelnim voze prijedou na jednani do Hamburku zcela svezi.

Hlupak pohybujici se po dalnici musi vyjet o 1 den drive, aby si po tom stresu na dalnici opdpocinul. Pokud si jizdenku koupite dnes, mate slevu na 59 €, pri zpatecni vetsi.

Vetsina velkych firem ma stejne rocni jizdenku pro Deutsche Bahn.

Trat vybudovali remer nove asi pred 20 roky a tehdy psali o nejdelsim metru, protoze v kopcich Hanau,Fulda,Kassel jde vetsinou o mosty  a tunely.

0/0
17.2.2015 15:58

M91i42r50o88s94l15a33v 90Z18i15k21m43u70n35d 7609853524753

Já vám dám ještě lepší příklad než auto ...

Kdysi jsem byl na skupinové pracovní cestě v Německu, v rámci jednoho dne nám byla umožněna exkurze do depa ICE v Hamburku Eidelstedt ...

Dopoledne jsme byli na direkci DB v FFM, pak jsme jeli autem na letiště (v té době jel vlak do Hamburku) a letecky do Hamburku.

Než jsme dojeli na letiště, prolezli nádražím, absolvovali odbavení a vlastní let a taxi jeli do centra, ten vlak byl v Hamburku ... Když jsem to organizátorům řekl, dívali se na mne poněkud blbě.   Nicméně díky tomu jsem se dostal na letiště ve FFM a viděl "pohyb letadel" na ranveji ...

Jenomže ta německá VRT spojuje velké aglomerace, vlaky jezdí v hodinových intervalech, uzly jsou koncipovány jako taktové, tzn. že tam lze přestupovat mezi EC/ICE vlaky různých směrů ...

0/0
17.2.2015 17:31

Z52d33e85n15ě59k 92J35o97n59á29š 9461119516640

Njn... to by musela značná část národa zvednout zadnici a jít se podívat, jak to funguje na západě.

+1/0
19.2.2015 9:01

F24r26a33n89t49i41š75e38k 55V91a90n38ě48k 1867494677917

Takže se vyhodí několik desítek milionů na nesmyslnou studii. Přitom všem je jasné, že tady VRT minimálně dalších 50 let nebude. A i kdyby se začalo za 50 let budovat, tak stejně se bude dělat studie, protože ta z roku 2015 nikoho zajímat nebude. Kdyby raději za ty peníze se postavila nějaká zastávka blíže k obci. Stát by měl řešit místo vzdušných zámků spíše tra Praha - Kladno a Praha - Beroun.

+3/−2
17.2.2015 9:52

R41a10d23e65k 69J73a15n37a90t95a 9685176724702

Naopak, do roku 2030 (TEN-T Core) jsme se zavázali postavit VRT novostavbu Praha-Litoměřice a modernizaci (na 200 km/h) Brno-Přerov a Brno-Břeclav. Do roku 2050 pak VRT Praha-Brno a VRT Brno-Ostrava.

Což samozřejmě neznamená, že se nemá nic dělat s úseky do Kladna a do Berouna. To se nijak nevylučuje.

0/0
17.2.2015 10:19

R71a14d68o77s56l18a36v 94K12l43a75u93d40a 5224678634852

Co furt máte s tím závazkem? 8-o  Není to náhodou tak, že když do roku 2030 nepostavíme tra do Litoměřic, tak přijdeme o dotace z určitého fondu? Nevím proč bysme se měli někde někomu k něčemu takovému zavazovat.

0/0
17.2.2015 10:23

R21a20d61e53k 68J51a50n58a55t59a 9845226504792

Není to tak. Závazky v TEN-T jsou nařízením EU, takže jsou závazné bez ohledu na dotace. Jako jiná nařízení. A jestli za nesplnění bude nějá saknce nebo budem muset uděal jiný ústupek, to záleží na jednání.

Dotace se pravděpodobně omezí dříve (protože jak se přibližujeme ekonomicky průměru EU, bude na ně menší nárok), takže buď to postavíme teď, když jsou dotace až 85%, nebo později, ale s větší části za svoje.

Ale především - řešit závazky nemá smysl. Je to jako když školák diskutuje o tom, jestli musí udělat úkol nebo ne. Důležitější by bylo pochopit, proč to je třeba, proč to dělá celý svět, a udělat to sami od sebe. Ty termíny jsou spíš jako bič na přiblblé lokální politiky, které bychom vůbec mít nemuseli (volíme si je sami).

+2/0
17.2.2015 10:31

R68a47d28o30s66l44a27v 70K20l83a15u14d21a 5314928784732

ČR je školák který je podřízený učiteli Bruselu? 8-o  Co dělá celý svět? Buduje několikakilometrové VRT odnikud nikam? Mimochodem, to víte že u VRT je problém s mobilním internetem?

+1/0
17.2.2015 10:41

R24a33d41e82k 94J62a18n27a44t27a 9365966624752

Ano, je. Jednak de iure tím, že jsme do EU vstoupili. Za druhé de facto tím, že naši politici vykazují mnohem menší schopnosti než politici evropští (a ti zase méně schopností než např. politici asijští). Voliči to tak chtějí, daleko více je zajímá, aby ministr "neměl moc vysoký plat" (přtom má plat jako kedjaký project manager co vede 10 lídí), než jestli je ministrem schopný člověk.

Svět staví VRT, tam kde se to vyplatí. A ono se to vyplatí, protože už dnešní počet cestujících na D1 i v dnešních pomalých vlacích stavbu ospravedlňuje, natož výhledový, který by byl vyšší. S konečnou platnosti by to ovšem měla zjistit právě ta studie, o které je článek. Ale jde spíše o potrvzení, mezi odborníky je o prospěšnosti základní sítě víceméně jasno, viz např. kniha "Rychlá železnice i v České republice".

S mobilním signálem obecně je problém u všech moderních vlaků s pokovenými skly oken. Řeší se to opakovači, u sítí LTE myslím s existencí opakovačů počítá přímo návrh těchto sítí.

+3/−1
17.2.2015 11:11

D20a89r92e95k 35V91r93a46n96a 6510938485503

Jojo uz vidim jak klesl pocet cestujicich na D1 jenom proto ze vedle stoji hnusnej koridor s kolejema....

+2/0
17.2.2015 11:22

R69a62d47e39k 36J61a79n20a97t27a 9485856524642

Právě proto se má dělat ta studie, kterou bude dělat někdo jiný než lidi jako vy, kteří rychlý vlak zblízka pravděpodobně nikdy neviděli. V zahraničí je spousta případů, kdy právě kvůli "hnusnému koridoru s kolejema" vzrostl podíl železnice na dané trase např. z 10% na 50%. Ono to totiž po těch "hnusných kolejích" pak je dvakrát až třikrát rychlejší ...

+3/−1
17.2.2015 12:33

R22a48d98e10k 44J23a30n38a93t30a 9385966534802

A příklad vlivu cestovní rychlosti na poptávku po železničním spojení najdete i v ČR. Mezi Prahou a Ostravou má dnes železnice 40% přepravního trhu, zatímco celorepublikový průměr je jen 8%. A to je to tam přitom rychlejší než auto jen "o fous" ...

+3/0
17.2.2015 12:38

R29a85d44o40s11l24a66v 57K80l79a96u70d10a 5954988904742

Čím to asi tam bude když mě jízdenka z Prahy do Ostravy stojí stejně jako z Prahy do Ústí? :-P

0/0
17.2.2015 12:54

R57a49d49e38k 34J57a51n92a14t37a 9485346524182

Tím to opravdu nebude, protože těch 40% platilo i předtím, pamatuju si to z přednášky na FD ČVUT.

Navíc cena jízdného tolik nepoklesla, ač do vás iDnes stále hustí opak. Většina tržeb je v týdenní špičce, kdy se jízdenka pohybuje kolem 300, u ČD to bývalo s inkartou (kterou měli prakticky všichni) 320 Kč. Pár jízdenek v sedle za 99 Kč apod je jen reklama.

+1/0
17.2.2015 13:38

R96a63d35o39s77l41a13v 54K51l49a54u90d27a 5304468514302

Pak je ještě jedna věc. Ostrava je dost daleko a málokdo jí zvládne autem na jeden zátah. Takže sice teoreticky se dá zvládnout jako vlak, prakticky většinou ne.

0/0
17.2.2015 13:52

M41i94r39o62s49l13a41v 89Z61i86k88m17u20n38d 7189563364873

Řekl bych, že EU (Brusel) má a bude mít jiné starosti, než řešit nepostavení nějaké VRT ... tyhlety závazky mi až příliš připomínají strategické vize "sjezdů KSČ" a vytyčování cesty ke komunismu ....

0/0
18.2.2015 11:28

J72i45n69d69ř22i43c53h 94F97i88a78l65a 4338722669859

Ještě ani pořádně nezačali a už se jebou. ;-D

+5/0
17.2.2015 5:13

V28l91a57s78t43i24m32i96l 87S79v26o64b43o39d26a 7813698925584

:-D

0/0
17.2.2015 6:40

K78a83r70e35l 26S29e94m18e43r11á81d 6308640430531

V Česku nikdy nic takového nebude. Jsme odsouzeni k tomu být skanzenem ve všech oblastech a směrech (architektura, doprava, moderní technologie) . Prostě věčný středověk. :-P

+1/0
17.2.2015 2:04

J52i89ř64í 78E18r38b31e47n 1713344636377

Neřekl bych, že ve využívání moderních technologií jsme na štíru. NC obrábění jsme měli už v 50. letech, CNC v 60. letech, tlakové lití hliníku a hořčíku jsme v praxi prosadili taky my, digitalizace telefonů u nás začala v roce 1978, informační technologie a mobilní telefonii jsme v 90. letech rozvíjeli v poměru na počet obyvatel jedním z nejrychlejších temp na světě, systém řízení dopravy od AŽD je dokonalejší než Siemens atd.

+5/0
17.2.2015 5:50
Foto

P39e63t58r 62P83r62o79c17h16á43z30k31a 3612246282234

V nano technoligii jsme rovněž na špičce.Stejně jako ve vývoji některých léků.

+4/−1
17.2.2015 5:58

M63a85r96i95a98n10a 84K72r90á15s23n49á 7490627337621

Pane Lacný, proč to mínus bez vysvětlení? Mínus znamená, že nesouhlasíte, to beru, chybí mi však důvod, můžete jej prosím připojit? Ve výzkumu léků jsme opravdu na špičce.

0/0
17.2.2015 7:33

M91a64r67i78a79n51a 29K46r12á63s46n45á 7560447567561

DíkyR^ konečně někdo, kdo pořád jen nenadává

0/0
17.2.2015 7:31

J23i12ř34í 17P47r66ů41š39a 7625732885919

Je vidět že nemusíte obsluhovat zařízení od AŽD minimálně jejich software dodnes neumí to co "na koleně" naprogramovalo pár lidí před více jak 10 leti.

0/0
17.2.2015 8:03
Foto

P57a65v66e66l 79M96a67k69o58v59e44c 8838445771

No jo, jenže to bylo za "totáče", za kapitalismu jsme odsouzeni do role montovny a ekonomické kolonie...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/440212/Nase-zeme-nevzkveta-ale-kolonie-vzkveta.html

0/−2
17.2.2015 9:13

J58a96r46e48k 36K44a70l66i92v35o60d97a 7556533971366

Jak to tak čtu tak se ničeho jiného než 160 km/h nedožiju....

+6/0
17.2.2015 2:01

R49o26m77a39n 53J54e96s78c78h75k46e 9878855647515

Buďme na zemi, ono u nás stačí těch 160km bohatě. Vemte jenom výkup pozemků pro pár kilometrů silnice trvá 10-15 let. Mne stačí současná sí, by bych hodně vylepšoval. Peníze za studii jsou pro mne opravdu vyhozené peníze. Za to bych postavil jeden pořádný perón na nádraží, kde to projektanti zapomněli při modernizací koridoru - třebas v Adamově čí Rájci.Jestřebí.

0/0
17.2.2015 16:47

R89a33d13e87k 81J41a26n34a62t56a 9865986734402

Naše tratě byly trasovány před 100-150 lety pro výrazně nižší rychlosti. Jak chcete těch 160, které "stačí" dosáhnout bez rozsáhlých přeložek a tedy i toho výkupu pozemků? Nová tra na 160 a na 300 s sebou nenese takový rozdíly v ceně stavby, aby bylo nutno šetřit. Rozdíl v přínosu je pak obrovský. Získáte rychlejší tra a navíc dvě nové koleje. Zatímco přeložkami staré trati budete míst stále dvě koleje, takže nevyřešíte problém s kapacitou, ba ho spíše zhoršíte, protože rozdíly v cestovní rychlosti různých vlaků budou vyšší.

Proč jsme si podle vás mohli dovolit stavět zcela nové silniční stavby na zelené louce (dálnice a nejen ty) a rychlé tratě si podle vás dovolit nemůžeme, i když jsou levnější?

0/0
17.2.2015 17:02

R29a97d22e25k 60J32a93n66a65t48a 9155526484692

Naše tratě jsou raseované přes 100-150 let pro výrazně nižší rychlosti. Jak byste těch 160 sodáhl bez významných přeložek, což by se taky neobešlo bez výkupů pozemků (a demolic?).

Cena přestavby na 160 a 300 je zhruba stejná. Ale VRT má mnohem vyšší přínos. Kromě vyšší rychlosti řeší i problém s kapacitou, prootže přibudou 2 noé koleje. Zruchlením stávající trati problém s kapacitou naopak zhoršíte, protože se zvýší rozdíl cestovní rychlosti mezi vlaky.

0/0
17.2.2015 17:06

R56o67m33a77n 17J70e18s18c31h50k19e 9548175987525

1 km asi miliarda. VRT aby měla smysl by musela spojovat alespoň krajská města. Jedna tra Praha - Brno to nevytrhne. Ale pár tunelů, které by to narovnaly je ekonomicky reálné. Například Brno - Blansko a ponechat starou tra pro osobní vlaky. Praha - Beroun a Třebová - Choceň.

Pokud máte pocit, že staré trati jsou špatné, já si to nemyslím.

Brno - Břeclav 175 let a Olomouc - Praha 170 let jsou to nejlepší u nás.

Ani bohatí Rakušáci nevymýšlí VRT. Narovnají trati a jezdí okolo 200km/h.

Podnikatelů bylo v tomto státě mnoho. Kde jsou ti podnikatelé "Baovského typu" o kterých mluví pan prezident. Boty Baa byly v každém městečku pro všechny vrstvy . Dneska jsou tyto boty pro bohaté a pouze v krajském městě.

0/0
17.2.2015 18:43

C75h96r67i97s15t48i56a48n 75M69o13r28g94e65n46s49t76e88r77n 5645156886624

"(ilustrační snímek) | foto: Alstrom"  To je co za firmu Alstrom, nejaka nova? ;-D

+1/0
17.2.2015 0:57

J31i65ř68í 21E88r90b73e51n 1773864676237

V němčině to je něco jako Hliníkoproud ;-D

0/0
17.2.2015 5:51

V71a17c83l50a64v 18P20e83r11o46u67t88k23a 6648147684771

jak má ta tra vypadat?Pokud má mít opět světový unikát betonové 2-5metrové šílené zábrany tak raději žádnou vysokorychlostní ..a toho co je tam doteď postavil a navrhl tak majzlík a kladivo a zařít s odstranovánm ..

+2/0
17.2.2015 0:48

P28e31t87r 69N18o14v75o48t78n45y 3589832959612

To bude ještě horší. Jedine pozitivum je, že v tom betonovym korytu vzhledem k vysoke rychlosti vlaku nepojedem tak dlouho.

0/0
17.2.2015 1:31

V50l17a97d32i77m68í14r 36F98i96b77i78g29e29r 5114321741354

Ta betonová koryta jsou nutná aby tam kdekdo nelezl. Lidi jsou magoři a lezou i přes normální tratě a kolik jich to ročně rozmašíruje. Tady kdyby jel vlak 300 tak trati jsou sice rovné s velkými poloměry ale podíváte se na jednu stranu a druhou a už je to u vás.

0/0
17.2.2015 7:12

J68i81ř98í 68P45r34ů11š98a 7795742265389

Máme unikátní a těžko doložitelné požadavky hygieny, aby si náhodou občané nestěžovali na hluk. Naštěstí už se povedlo dokázat že nová tra je i přes vyšší rychlost tišší než stará před rekonstrukcí a tudiž nejsou ona koryta třeba v takové míře.

+1/0
17.2.2015 8:06

R74a34d27o49s15l47a16v 66K81l89a19u23d94a 5874718394352

Nic takového se prokázat nepodařilo. Naopak inženýři ze všech zemí řeší jak snížit hluk od sběrače.. Ten je dost vysoký, nepříjemný a žádné bariéry proti němu nepomůžou.

0/0
17.2.2015 9:41

J55i28ř77í 23V82o58j36á78č50e48k 3612978767688

To je zase komedie. Vyčleňte peníze, pozvěte Japonce nebo Francouze, nakreslete jim na mapě tratě a za tři roky jezdíme.

Nechte to na našich přihlouplých politicích a nenažraných stavebních firmách a příštích dvacet let máte jedinou jistotu - můžete jezdit leda čugálou na Sázavu.

0/0
17.2.2015 0:01

J34i61ř82í 68V12o53j12á78č94e83k 3682688867908

To je zase komedie. Vyčleňte peníze, pozvěte Japonce nebo Francouze, nakreslete jim na mapě tratě a za tři roky jezdíme.

Nechte to na našich přihlouplých politicích a nenažraných stavebních firmách a příštích dvacet let máte jedinou jistotu - můžete jezdit leda čugálou na Sázavu.

+12/−1
17.2.2015 0:01

M89a54r50e46k 38S68v53o28b97o59d61a 3503683235

Ten stat to je skutecne neuveritelne spatny spravce penez, zase vyhozenych 20 milionu nejake pratelske agenture. Heledte, mi bude stacit dvacetina, dejte mi milion a ja vam hodim na papir svoji studii, zhruba ve zneni "sama o sobe nema u nas v CR vysokorychlostni zeleznice vyznam, na to jsme moc mali. Vyznam ma pouze napojeni na nejakou celoevropskou sit, napr Berlin, Praha, Viden a dal na vychod". Milion mi prosim poslete na c.u 138554 0021/5500 Dekuji

+13/−4
16.2.2015 23:16

J35a95n 66J14e83l23í49n88e42k 8153125372816

V prvém máte pravdu, v druhém taky. Milion pro vásR^

+1/−1
16.2.2015 23:19

P53e48t81r 38N24e88h49a87s60i92l 4212605474104

Nemyslím si, že se u nás VRT nevyplatí. Asi ne 500 km/h, ale minimálně 200 by ty vlaky jezdit měli. To proto, aby vlak byl alespoň trochu konkurenceschopný k autu.

Cesta autem po D1 Praha-Brno trva cca 2 hodiny podle předpisu, když jede člověk normálně a není zácpa, tak rychlostí 160 km/h tj. cca za 1,5h. Samozřejmě Topolánek to udělá za 1 hodinu, rychlostí 200km/h!

Takže jestli chceme aby lidi jezdili více vlakem, tak by minimálně tyhle tratě měli  jezdit 200 a víc. Jinak je železnice ztracená.

A není pravda, že se rychlodráhy hodí jen na tranzitní vlaky. Menší jednotky se hodí i na tratě mezi městy s cca 10-20 tis. obyvately. Přeci i tihle lidi chtějí jezdit rychle, ne jen lidi z velkých měst.

Samozřejmě, že rychlovlaku chvíli trvá než se dostane na 250km/h. Je to několik kilometrů a stejně tak dlouho i brzdí. Takže když bych počítal např. 3km, tak je to 6 km zrychlení a brzda plus nějaká rezerva, tak 10km. Vzdálenost Praha Plzeň je cca 100km. Tj. stále má cca 90 km. na to jet 250km/h A to by se rozhodně vyplatilo a hodně zkrátilo cestu po republice. Takových cest po ČR se najde dost na to aby se VRT vyplatila. 

Škoda je, že to je u nás z různých důvodů neuskutečnitelné. (politicy, památkáři, vlastníci pozemků, atd...) 

Prostě budeme dál jezdit ve šlapacích autíčkách hlemýždí rychlostí, protože pokroku u nás nikdo nevěří.

A místo toho budeme rozšiřovat smradlavé dálnice.

+11/−1
16.2.2015 23:14

R79a43d84e19k 50J12a43n65a69t86a 9125636134772

"neuskutečnitelné" je to leda proto, že lidé podobní vám říkají, čim se vytváří ta správná čecháčkovská zápecnická atmosféra.

VRT už má dnes v provozu i Turecko. Ve stavbě jsou v Maroku, Mexiku či Íránu. Není pravda, že by to bylo jen pro bohaté země.

+1/0
16.2.2015 23:20

R50a65d17o40s35l41a71v 73K58l77a32u36d78a 5724478454732

Jj. I Turecko. Schválně si zjistěte co tamní VRT má spojovat a jaké tam jsou vzdálenosti. Také kudy nové tratě vedou. Udělat čáru na mapě a postavit novou tra v neobydlených oblastech je daleko jednodušší než se strefovat neustále mezi vesnice, navíc tam kde paralelně už nějaká tra je. V Turecku se jim podařilo zkrátit vzdálenost mezi Ankarou a Konyi z 1000 km na 212 km.

+1/−1
17.2.2015 6:29

J92a32n 75S49m19í98t29k92o 8864782204815

Turci navíc neměli problém na několik let úplně odstřihnout i Istanbul od zbytku - fungovala jen příměstská doprava do Gebze, dál už tra kompletně přestavěli (kvůli terénním podmínkám tam nebylo možné dát novou, i ta stará vede napůl v tunelech a napůl po estakádách, stejně jako vedlejší dálnice).

Ale tureckým YHT jsem jel a je to pěkné svezení, něco takového (250 km/h) bych si představoval i u nás.

0/0
17.2.2015 9:16

R22a51d21e35k 45J19a20n36a13t30a 9215676174682

Vzdálenost Ankara-Istanbul je 350 km (terén: polovina cesty horami). Ankara-Konya 251 km. Takové vzdálenosti tu máme taky.

Pokud narážíte na to, že Istanbul jse sice velké město, to sice je, ale za to je tam výrazně nižší mobilita obyvatel. Většina lidí nikdy nikam nejezdí.

0/0
17.2.2015 10:24

R35a40d27o74s64l92a31v 51K37l70a80u11d10a 5564188204412

Mezi Ankarou a Istanbulem je 550 km (sekl jste se jen o 200:-P) Istanbul má 11 mil obyvatel, Ankara 3,8 mil.   Nespletl jste si Turecko s něčím jiným? Zjistěte si kolik má km dálnic, kolik železnic. Jestli máte představu že většina obyvatel tam sedí v koutě doma na hliněné podlaze a modlí se tak jste na omylu... Jel jste někdy autobusem Mercedes ICOM Jihlava? Pak si buďte jistí, že ho vyrobili lidé kteří podle vás nikam nejezdí.

0/0
17.2.2015 10:38

R54a91d63e76k 65J80a24n53a37t37a 9355466884122

Myslel jsem vzdušnou vzdálenost, vy zřejmě myslíte vzdálenost po silnici.

Turecko jsem si s ničím nespletl, byl jsem tam 3x. Jsou tam velké rozdíly mezi lidmi. Většina je dost chudá.

0/0
17.2.2015 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.