Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V soutěži na studii vysokorychlostních tratí zůstal jediný zájemce

Přípravy projektů na vysokorychlostní tratě v Česku zatím připomínají spíše jízdu hodně pomalou lokálkou. Další soutěž na studii, která měla ukázat, zda se u nás takové železnice vůbec vyplatí, skončí nejspíše fiaskem a soudními spory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i67r65o57s53l58a52v 27Z88i46k63m93u82n45d 7339673394123

Před více než 20 lety bylo nejvyššími šéfy dopravců ČD, DB a ÖBB podepsáno memorandum o zrychlení spojení mezi Berlínem, Prahou a Vídní na nějakých 6 - 7 hodin.

Na základě tohoto nikoho nezavazujícího lejstra začaly ČD s nesmyslným projektem Pendolino ... Do Německa se Pendolino podívalo akorát v rámci schvalování, ale pro nevyhovující kapacitu ho DB odmítly pouštět na svoje koleje v rámci osobní dopravy.

Do Vídně, resp. Vídeňského Nového Města jezdilo cca 3 roky, až ÖBB sdělily, že o takto nekvalitní vozidlo nemají zájem, nebo rakouský "Gnädige Fahrgast" je zvyklý na jiný komfort a hlavně dostatečný prostor pro zavazadla ...

DB s nějakou modernizací trati z Berlína do Drážďan nespěchají, z Drážďan na státní hranici se modernizovalo, ale kolem Königsteinu se jezdí stejně rychle jako za Honeckera ...

Po 20 letech si lze o přímém denním taktovém spojení Berlín - Praha - Vídeň za 6 - 7 hodin leda zdát ....

0/0
18.2.2015 11:36

A39n42t28o59n21i28n 81N12e97m59e32c 8891800641246

Pane Janata, obdivuji vas prehled v dopravni problematice, protoze dlouhodobe znam vyvoj v Nemecku, musim vam dat ve vsem za pravdu.

Na druhe strane se podivuji vasi snaze v diskuzi na Idnes poskytnout vetsine zaostalych diskuteru fakta, kterym oni stejne nebudou verit.

Predstava velke casti obyvatel Ceska o zeleznicni doprave se zaklada na komunisticke doprave v preplnenem spinavem vlaku, ktery byl temer zdarma a uroven podle toho vypadala. Vlak zastavoval kvuli pracujicim kdekoliv a lepe situovani by do nej ani dnes nevlezli.

Zustal zastaraly zvyk, ze lepsi clovek jede neomezenou rchlosti po D1 do Prahy a vlak je pomaly dopravni prostredek pro socky, ktere maji tu drzost pozadovat pro zeleznici dotace.

0/0
17.2.2015 15:45

A75n16t95o95n81i14n 71N97e18m70e20c 8511750161166

Jako priklad, jak vypada spojeni vlakem v Nemecku dam trat Frankfurt - Hamburk /asi 530 km). Odjezd Frankfurt 5:55, prijezd Hamburk 9:35(za 3:40hod

Musim podotknout, ze pri ceste autem z mesta do stredu mesta nelze ujet pod

 6 hodin a to jsou dalnice o poznani lepsi, nez D1.

Kdyz jsem jel timto vlakem kolem Hannoveru, hlasili rychlost 260 km/hod, coz pusobilo dojmem rychlosti kolem 120 km/hod.

Ve vlaku sedi i ruzni manazeri, kteri pracuji na jejich Laptopech a po obcersveni v jidelnim voze prijedou na jednani do Hamburku zcela svezi.

Hlupak pohybujici se po dalnici musi vyjet o 1 den drive, aby si po tom stresu na dalnici opdpocinul. Pokud si jizdenku koupite dnes, mate slevu na 59 €, pri zpatecni vetsi.

Vetsina velkych firem ma stejne rocni jizdenku pro Deutsche Bahn.

Trat vybudovali remer nove asi pred 20 roky a tehdy psali o nejdelsim metru, protoze v kopcich Hanau,Fulda,Kassel jde vetsinou o mosty  a tunely.

0/0
17.2.2015 15:58

M55i48r40o54s37l38a37v 96Z17i53k38m70u56n54d 7669663564813

Já vám dám ještě lepší příklad než auto ...

Kdysi jsem byl na skupinové pracovní cestě v Německu, v rámci jednoho dne nám byla umožněna exkurze do depa ICE v Hamburku Eidelstedt ...

Dopoledne jsme byli na direkci DB v FFM, pak jsme jeli autem na letiště (v té době jel vlak do Hamburku) a letecky do Hamburku.

Než jsme dojeli na letiště, prolezli nádražím, absolvovali odbavení a vlastní let a taxi jeli do centra, ten vlak byl v Hamburku ... Když jsem to organizátorům řekl, dívali se na mne poněkud blbě.   Nicméně díky tomu jsem se dostal na letiště ve FFM a viděl "pohyb letadel" na ranveji ...

Jenomže ta německá VRT spojuje velké aglomerace, vlaky jezdí v hodinových intervalech, uzly jsou koncipovány jako taktové, tzn. že tam lze přestupovat mezi EC/ICE vlaky různých směrů ...

0/0
17.2.2015 17:31

Z38d67e69n26ě70k 43J30o35n69á29š 9511509186390

Njn... to by musela značná část národa zvednout zadnici a jít se podívat, jak to funguje na západě.

+1/0
19.2.2015 9:01

F36r91a53n75t50i49š20e86k 46V78a98n87ě37k 1747114517627

Takže se vyhodí několik desítek milionů na nesmyslnou studii. Přitom všem je jasné, že tady VRT minimálně dalších 50 let nebude. A i kdyby se začalo za 50 let budovat, tak stejně se bude dělat studie, protože ta z roku 2015 nikoho zajímat nebude. Kdyby raději za ty peníze se postavila nějaká zastávka blíže k obci. Stát by měl řešit místo vzdušných zámků spíše tra Praha - Kladno a Praha - Beroun.

+3/−2
17.2.2015 9:52

R13a53d94e92k 76J47a84n31a69t20a 9165136664772

Naopak, do roku 2030 (TEN-T Core) jsme se zavázali postavit VRT novostavbu Praha-Litoměřice a modernizaci (na 200 km/h) Brno-Přerov a Brno-Břeclav. Do roku 2050 pak VRT Praha-Brno a VRT Brno-Ostrava.

Což samozřejmě neznamená, že se nemá nic dělat s úseky do Kladna a do Berouna. To se nijak nevylučuje.

0/0
17.2.2015 10:19

R65a13d30o40s29l62a23v 89K15l41a27u80d33a 5474718544912

Co furt máte s tím závazkem? 8-o  Není to náhodou tak, že když do roku 2030 nepostavíme tra do Litoměřic, tak přijdeme o dotace z určitého fondu? Nevím proč bysme se měli někde někomu k něčemu takovému zavazovat.

0/0
17.2.2015 10:23

R60a68d77e87k 46J63a44n42a24t15a 9905286794102

Není to tak. Závazky v TEN-T jsou nařízením EU, takže jsou závazné bez ohledu na dotace. Jako jiná nařízení. A jestli za nesplnění bude nějá saknce nebo budem muset uděal jiný ústupek, to záleží na jednání.

Dotace se pravděpodobně omezí dříve (protože jak se přibližujeme ekonomicky průměru EU, bude na ně menší nárok), takže buď to postavíme teď, když jsou dotace až 85%, nebo později, ale s větší části za svoje.

Ale především - řešit závazky nemá smysl. Je to jako když školák diskutuje o tom, jestli musí udělat úkol nebo ne. Důležitější by bylo pochopit, proč to je třeba, proč to dělá celý svět, a udělat to sami od sebe. Ty termíny jsou spíš jako bič na přiblblé lokální politiky, které bychom vůbec mít nemuseli (volíme si je sami).

+2/0
17.2.2015 10:31

R79a43d22o31s32l34a53v 69K31l98a89u62d88a 5604598664612

ČR je školák který je podřízený učiteli Bruselu? 8-o  Co dělá celý svět? Buduje několikakilometrové VRT odnikud nikam? Mimochodem, to víte že u VRT je problém s mobilním internetem?

+1/0
17.2.2015 10:41

R83a96d64e24k 51J96a98n76a65t65a 9945856484172

Ano, je. Jednak de iure tím, že jsme do EU vstoupili. Za druhé de facto tím, že naši politici vykazují mnohem menší schopnosti než politici evropští (a ti zase méně schopností než např. politici asijští). Voliči to tak chtějí, daleko více je zajímá, aby ministr "neměl moc vysoký plat" (přtom má plat jako kedjaký project manager co vede 10 lídí), než jestli je ministrem schopný člověk.

Svět staví VRT, tam kde se to vyplatí. A ono se to vyplatí, protože už dnešní počet cestujících na D1 i v dnešních pomalých vlacích stavbu ospravedlňuje, natož výhledový, který by byl vyšší. S konečnou platnosti by to ovšem měla zjistit právě ta studie, o které je článek. Ale jde spíše o potrvzení, mezi odborníky je o prospěšnosti základní sítě víceméně jasno, viz např. kniha "Rychlá železnice i v České republice".

S mobilním signálem obecně je problém u všech moderních vlaků s pokovenými skly oken. Řeší se to opakovači, u sítí LTE myslím s existencí opakovačů počítá přímo návrh těchto sítí.

+3/−1
17.2.2015 11:11

D98a86r61e27k 11V89r35a50n32a 6660178985563

Jojo uz vidim jak klesl pocet cestujicich na D1 jenom proto ze vedle stoji hnusnej koridor s kolejema....

+2/0
17.2.2015 11:22

R87a56d11e55k 80J64a48n39a44t81a 9445656904242

Právě proto se má dělat ta studie, kterou bude dělat někdo jiný než lidi jako vy, kteří rychlý vlak zblízka pravděpodobně nikdy neviděli. V zahraničí je spousta případů, kdy právě kvůli "hnusnému koridoru s kolejema" vzrostl podíl železnice na dané trase např. z 10% na 50%. Ono to totiž po těch "hnusných kolejích" pak je dvakrát až třikrát rychlejší ...

+3/−1
17.2.2015 12:33

R31a54d68e86k 73J44a60n81a63t11a 9985416654702

A příklad vlivu cestovní rychlosti na poptávku po železničním spojení najdete i v ČR. Mezi Prahou a Ostravou má dnes železnice 40% přepravního trhu, zatímco celorepublikový průměr je jen 8%. A to je to tam přitom rychlejší než auto jen "o fous" ...

+3/0
17.2.2015 12:38

R58a55d42o56s43l97a51v 87K18l64a48u14d82a 5684688524782

Čím to asi tam bude když mě jízdenka z Prahy do Ostravy stojí stejně jako z Prahy do Ústí? :-P

0/0
17.2.2015 12:54

R82a45d97e21k 28J76a97n30a34t21a 9375746464532

Tím to opravdu nebude, protože těch 40% platilo i předtím, pamatuju si to z přednášky na FD ČVUT.

Navíc cena jízdného tolik nepoklesla, ač do vás iDnes stále hustí opak. Většina tržeb je v týdenní špičce, kdy se jízdenka pohybuje kolem 300, u ČD to bývalo s inkartou (kterou měli prakticky všichni) 320 Kč. Pár jízdenek v sedle za 99 Kč apod je jen reklama.

+1/0
17.2.2015 13:38

R81a32d82o67s84l35a12v 18K57l25a78u66d59a 5314348394762

Pak je ještě jedna věc. Ostrava je dost daleko a málokdo jí zvládne autem na jeden zátah. Takže sice teoreticky se dá zvládnout jako vlak, prakticky většinou ne.

0/0
17.2.2015 13:52

M23i93r58o30s58l30a72v 47Z37i64k57m23u73n40d 7609433284943

Řekl bych, že EU (Brusel) má a bude mít jiné starosti, než řešit nepostavení nějaké VRT ... tyhlety závazky mi až příliš připomínají strategické vize "sjezdů KSČ" a vytyčování cesty ke komunismu ....

0/0
18.2.2015 11:28

J32i60n84d11ř66i52c79h 36F50i95a48l20a 4488972989819

Ještě ani pořádně nezačali a už se jebou. ;-D

+5/0
17.2.2015 5:13

V59l60a51s93t60i73m62i94l 47S97v46o60b43o50d48a 7153268135394

:-D

0/0
17.2.2015 6:40

K16a26r37e92l 91S77e77m92e31r51á87d 6548190250741

V Česku nikdy nic takového nebude. Jsme odsouzeni k tomu být skanzenem ve všech oblastech a směrech (architektura, doprava, moderní technologie) . Prostě věčný středověk. :-P

+1/0
17.2.2015 2:04

J57i11ř81í 75E10r71b85e32n 1153294536427

Neřekl bych, že ve využívání moderních technologií jsme na štíru. NC obrábění jsme měli už v 50. letech, CNC v 60. letech, tlakové lití hliníku a hořčíku jsme v praxi prosadili taky my, digitalizace telefonů u nás začala v roce 1978, informační technologie a mobilní telefonii jsme v 90. letech rozvíjeli v poměru na počet obyvatel jedním z nejrychlejších temp na světě, systém řízení dopravy od AŽD je dokonalejší než Siemens atd.

+5/0
17.2.2015 5:50
Foto

P75e16t54r 10P14r31o94c68h74á42z33k57a 3122826942684

V nano technoligii jsme rovněž na špičce.Stejně jako ve vývoji některých léků.

+4/−1
17.2.2015 5:58

M72a94r20i91a50n28a 74K90r14á43s36n39á 7440397157871

Pane Lacný, proč to mínus bez vysvětlení? Mínus znamená, že nesouhlasíte, to beru, chybí mi však důvod, můžete jej prosím připojit? Ve výzkumu léků jsme opravdu na špičce.

0/0
17.2.2015 7:33

M72a33r44i27a25n95a 87K49r86á30s16n82á 7670587287961

DíkyR^ konečně někdo, kdo pořád jen nenadává

0/0
17.2.2015 7:31

J87i90ř63í 41P33r42ů50š34a 7875792185989

Je vidět že nemusíte obsluhovat zařízení od AŽD minimálně jejich software dodnes neumí to co "na koleně" naprogramovalo pár lidí před více jak 10 leti.

0/0
17.2.2015 8:03
Foto

P86a67v38e39l 12M28a69k39o59v59e50c 8578985321

No jo, jenže to bylo za "totáče", za kapitalismu jsme odsouzeni do role montovny a ekonomické kolonie...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/440212/Nase-zeme-nevzkveta-ale-kolonie-vzkveta.html

0/−2
17.2.2015 9:13

J51a62r97e68k 17K45a84l18i42v56o48d51a 7556483891936

Jak to tak čtu tak se ničeho jiného než 160 km/h nedožiju....

+6/0
17.2.2015 2:01

R92o37m26a78n 49J98e61s76c52h64k39e 9588665387405

Buďme na zemi, ono u nás stačí těch 160km bohatě. Vemte jenom výkup pozemků pro pár kilometrů silnice trvá 10-15 let. Mne stačí současná sí, by bych hodně vylepšoval. Peníze za studii jsou pro mne opravdu vyhozené peníze. Za to bych postavil jeden pořádný perón na nádraží, kde to projektanti zapomněli při modernizací koridoru - třebas v Adamově čí Rájci.Jestřebí.

0/0
17.2.2015 16:47

R22a83d34e20k 97J70a89n20a11t63a 9125596954822

Naše tratě byly trasovány před 100-150 lety pro výrazně nižší rychlosti. Jak chcete těch 160, které "stačí" dosáhnout bez rozsáhlých přeložek a tedy i toho výkupu pozemků? Nová tra na 160 a na 300 s sebou nenese takový rozdíly v ceně stavby, aby bylo nutno šetřit. Rozdíl v přínosu je pak obrovský. Získáte rychlejší tra a navíc dvě nové koleje. Zatímco přeložkami staré trati budete míst stále dvě koleje, takže nevyřešíte problém s kapacitou, ba ho spíše zhoršíte, protože rozdíly v cestovní rychlosti různých vlaků budou vyšší.

Proč jsme si podle vás mohli dovolit stavět zcela nové silniční stavby na zelené louce (dálnice a nejen ty) a rychlé tratě si podle vás dovolit nemůžeme, i když jsou levnější?

0/0
17.2.2015 17:02

R63a76d23e90k 68J64a57n30a81t53a 9115626454902

Naše tratě jsou raseované přes 100-150 let pro výrazně nižší rychlosti. Jak byste těch 160 sodáhl bez významných přeložek, což by se taky neobešlo bez výkupů pozemků (a demolic?).

Cena přestavby na 160 a 300 je zhruba stejná. Ale VRT má mnohem vyšší přínos. Kromě vyšší rychlosti řeší i problém s kapacitou, prootže přibudou 2 noé koleje. Zruchlením stávající trati problém s kapacitou naopak zhoršíte, protože se zvýší rozdíl cestovní rychlosti mezi vlaky.

0/0
17.2.2015 17:06

R63o79m54a58n 74J28e17s38c70h23k79e 9958315467165

1 km asi miliarda. VRT aby měla smysl by musela spojovat alespoň krajská města. Jedna tra Praha - Brno to nevytrhne. Ale pár tunelů, které by to narovnaly je ekonomicky reálné. Například Brno - Blansko a ponechat starou tra pro osobní vlaky. Praha - Beroun a Třebová - Choceň.

Pokud máte pocit, že staré trati jsou špatné, já si to nemyslím.

Brno - Břeclav 175 let a Olomouc - Praha 170 let jsou to nejlepší u nás.

Ani bohatí Rakušáci nevymýšlí VRT. Narovnají trati a jezdí okolo 200km/h.

Podnikatelů bylo v tomto státě mnoho. Kde jsou ti podnikatelé "Baovského typu" o kterých mluví pan prezident. Boty Baa byly v každém městečku pro všechny vrstvy . Dneska jsou tyto boty pro bohaté a pouze v krajském městě.

0/0
17.2.2015 18:43

C76h85r96i12s80t69i11a62n 44M75o69r75g63e63n52s66t95e18r53n 5285466826564

"(ilustrační snímek) | foto: Alstrom"  To je co za firmu Alstrom, nejaka nova? ;-D

+1/0
17.2.2015 0:57

J10i30ř64í 56E47r51b76e87n 1683364826757

V němčině to je něco jako Hliníkoproud ;-D

0/0
17.2.2015 5:51

V75a24c65l43a19v 93P78e90r24o97u58t41k74a 6178707234101

jak má ta tra vypadat?Pokud má mít opět světový unikát betonové 2-5metrové šílené zábrany tak raději žádnou vysokorychlostní ..a toho co je tam doteď postavil a navrhl tak majzlík a kladivo a zařít s odstranovánm ..

+2/0
17.2.2015 0:48

P23e92t86r 40N13o50v11o60t15n54y 3259912989802

To bude ještě horší. Jedine pozitivum je, že v tom betonovym korytu vzhledem k vysoke rychlosti vlaku nepojedem tak dlouho.

0/0
17.2.2015 1:31

V17l37a80d75i89m80í51r 20F18i52b13i64g85e31r 5164251721444

Ta betonová koryta jsou nutná aby tam kdekdo nelezl. Lidi jsou magoři a lezou i přes normální tratě a kolik jich to ročně rozmašíruje. Tady kdyby jel vlak 300 tak trati jsou sice rovné s velkými poloměry ale podíváte se na jednu stranu a druhou a už je to u vás.

0/0
17.2.2015 7:12

J15i74ř68í 23P88r88ů45š21a 7255412585889

Máme unikátní a těžko doložitelné požadavky hygieny, aby si náhodou občané nestěžovali na hluk. Naštěstí už se povedlo dokázat že nová tra je i přes vyšší rychlost tišší než stará před rekonstrukcí a tudiž nejsou ona koryta třeba v takové míře.

+1/0
17.2.2015 8:06

R33a75d31o98s76l33a46v 35K94l32a28u70d81a 5774878984842

Nic takového se prokázat nepodařilo. Naopak inženýři ze všech zemí řeší jak snížit hluk od sběrače.. Ten je dost vysoký, nepříjemný a žádné bariéry proti němu nepomůžou.

0/0
17.2.2015 9:41

J25i38ř98í 39V52o57j92á15č48e24k 3902868547698

To je zase komedie. Vyčleňte peníze, pozvěte Japonce nebo Francouze, nakreslete jim na mapě tratě a za tři roky jezdíme.

Nechte to na našich přihlouplých politicích a nenažraných stavebních firmách a příštích dvacet let máte jedinou jistotu - můžete jezdit leda čugálou na Sázavu.

0/0
17.2.2015 0:01

J36i77ř58í 62V78o88j63á32č38e90k 3352188207518

To je zase komedie. Vyčleňte peníze, pozvěte Japonce nebo Francouze, nakreslete jim na mapě tratě a za tři roky jezdíme.

Nechte to na našich přihlouplých politicích a nenažraných stavebních firmách a příštích dvacet let máte jedinou jistotu - můžete jezdit leda čugálou na Sázavu.

+12/−1
17.2.2015 0:01

M49a52r17e20k 56S21v39o26b30o88d93a 3333733155

Ten stat to je skutecne neuveritelne spatny spravce penez, zase vyhozenych 20 milionu nejake pratelske agenture. Heledte, mi bude stacit dvacetina, dejte mi milion a ja vam hodim na papir svoji studii, zhruba ve zneni "sama o sobe nema u nas v CR vysokorychlostni zeleznice vyznam, na to jsme moc mali. Vyznam ma pouze napojeni na nejakou celoevropskou sit, napr Berlin, Praha, Viden a dal na vychod". Milion mi prosim poslete na c.u 138554 0021/5500 Dekuji

+13/−4
16.2.2015 23:16

J70a84n 32J44e17l77í58n43e14k 8283345302956

V prvém máte pravdu, v druhém taky. Milion pro vásR^

+1/−1
16.2.2015 23:19

P60e16t69r 48N26e48h82a63s97i70l 4832755964584

Nemyslím si, že se u nás VRT nevyplatí. Asi ne 500 km/h, ale minimálně 200 by ty vlaky jezdit měli. To proto, aby vlak byl alespoň trochu konkurenceschopný k autu.

Cesta autem po D1 Praha-Brno trva cca 2 hodiny podle předpisu, když jede člověk normálně a není zácpa, tak rychlostí 160 km/h tj. cca za 1,5h. Samozřejmě Topolánek to udělá za 1 hodinu, rychlostí 200km/h!

Takže jestli chceme aby lidi jezdili více vlakem, tak by minimálně tyhle tratě měli  jezdit 200 a víc. Jinak je železnice ztracená.

A není pravda, že se rychlodráhy hodí jen na tranzitní vlaky. Menší jednotky se hodí i na tratě mezi městy s cca 10-20 tis. obyvately. Přeci i tihle lidi chtějí jezdit rychle, ne jen lidi z velkých měst.

Samozřejmě, že rychlovlaku chvíli trvá než se dostane na 250km/h. Je to několik kilometrů a stejně tak dlouho i brzdí. Takže když bych počítal např. 3km, tak je to 6 km zrychlení a brzda plus nějaká rezerva, tak 10km. Vzdálenost Praha Plzeň je cca 100km. Tj. stále má cca 90 km. na to jet 250km/h A to by se rozhodně vyplatilo a hodně zkrátilo cestu po republice. Takových cest po ČR se najde dost na to aby se VRT vyplatila. 

Škoda je, že to je u nás z různých důvodů neuskutečnitelné. (politicy, památkáři, vlastníci pozemků, atd...) 

Prostě budeme dál jezdit ve šlapacích autíčkách hlemýždí rychlostí, protože pokroku u nás nikdo nevěří.

A místo toho budeme rozšiřovat smradlavé dálnice.

+11/−1
16.2.2015 23:14

R96a60d38e72k 84J64a89n26a66t15a 9135726124732

"neuskutečnitelné" je to leda proto, že lidé podobní vám říkají, čim se vytváří ta správná čecháčkovská zápecnická atmosféra.

VRT už má dnes v provozu i Turecko. Ve stavbě jsou v Maroku, Mexiku či Íránu. Není pravda, že by to bylo jen pro bohaté země.

+1/0
16.2.2015 23:20

R90a19d13o91s32l89a43v 65K24l29a55u16d34a 5324178864602

Jj. I Turecko. Schválně si zjistěte co tamní VRT má spojovat a jaké tam jsou vzdálenosti. Také kudy nové tratě vedou. Udělat čáru na mapě a postavit novou tra v neobydlených oblastech je daleko jednodušší než se strefovat neustále mezi vesnice, navíc tam kde paralelně už nějaká tra je. V Turecku se jim podařilo zkrátit vzdálenost mezi Ankarou a Konyi z 1000 km na 212 km.

+1/−1
17.2.2015 6:29

J60a40n 79S10m45í52t89k60o 8454402694885

Turci navíc neměli problém na několik let úplně odstřihnout i Istanbul od zbytku - fungovala jen příměstská doprava do Gebze, dál už tra kompletně přestavěli (kvůli terénním podmínkám tam nebylo možné dát novou, i ta stará vede napůl v tunelech a napůl po estakádách, stejně jako vedlejší dálnice).

Ale tureckým YHT jsem jel a je to pěkné svezení, něco takového (250 km/h) bych si představoval i u nás.

0/0
17.2.2015 9:16

R13a42d23e74k 79J88a17n61a80t83a 9745676634942

Vzdálenost Ankara-Istanbul je 350 km (terén: polovina cesty horami). Ankara-Konya 251 km. Takové vzdálenosti tu máme taky.

Pokud narážíte na to, že Istanbul jse sice velké město, to sice je, ale za to je tam výrazně nižší mobilita obyvatel. Většina lidí nikdy nikam nejezdí.

0/0
17.2.2015 10:24

R23a53d38o57s65l93a58v 28K51l22a71u92d90a 5724598124712

Mezi Ankarou a Istanbulem je 550 km (sekl jste se jen o 200:-P) Istanbul má 11 mil obyvatel, Ankara 3,8 mil.   Nespletl jste si Turecko s něčím jiným? Zjistěte si kolik má km dálnic, kolik železnic. Jestli máte představu že většina obyvatel tam sedí v koutě doma na hliněné podlaze a modlí se tak jste na omylu... Jel jste někdy autobusem Mercedes ICOM Jihlava? Pak si buďte jistí, že ho vyrobili lidé kteří podle vás nikam nejezdí.

0/0
17.2.2015 10:38

R54a12d95e34k 25J22a92n58a51t27a 9785976784552

Myslel jsem vzdušnou vzdálenost, vy zřejmě myslíte vzdálenost po silnici.

Turecko jsem si s ničím nespletl, byl jsem tam 3x. Jsou tam velké rozdíly mezi lidmi. Většina je dost chudá.

0/0
17.2.2015 11:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.