Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V soutěži na studii vysokorychlostních tratí zůstal jediný zájemce

Přípravy projektů na vysokorychlostní tratě v Česku zatím připomínají spíše jízdu hodně pomalou lokálkou. Další soutěž na studii, která měla ukázat, zda se u nás takové železnice vůbec vyplatí, skončí nejspíše fiaskem a soudními spory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i60r71o71s22l63a37v 15Z35i33k26m78u76n68d 7479943714413

Před více než 20 lety bylo nejvyššími šéfy dopravců ČD, DB a ÖBB podepsáno memorandum o zrychlení spojení mezi Berlínem, Prahou a Vídní na nějakých 6 - 7 hodin.

Na základě tohoto nikoho nezavazujícího lejstra začaly ČD s nesmyslným projektem Pendolino ... Do Německa se Pendolino podívalo akorát v rámci schvalování, ale pro nevyhovující kapacitu ho DB odmítly pouštět na svoje koleje v rámci osobní dopravy.

Do Vídně, resp. Vídeňského Nového Města jezdilo cca 3 roky, až ÖBB sdělily, že o takto nekvalitní vozidlo nemají zájem, nebo rakouský "Gnädige Fahrgast" je zvyklý na jiný komfort a hlavně dostatečný prostor pro zavazadla ...

DB s nějakou modernizací trati z Berlína do Drážďan nespěchají, z Drážďan na státní hranici se modernizovalo, ale kolem Königsteinu se jezdí stejně rychle jako za Honeckera ...

Po 20 letech si lze o přímém denním taktovém spojení Berlín - Praha - Vídeň za 6 - 7 hodin leda zdát ....

0/0
18.2.2015 11:36

A79n67t31o58n24i59n 51N51e60m65e53c 8701940811666

Pane Janata, obdivuji vas prehled v dopravni problematice, protoze dlouhodobe znam vyvoj v Nemecku, musim vam dat ve vsem za pravdu.

Na druhe strane se podivuji vasi snaze v diskuzi na Idnes poskytnout vetsine zaostalych diskuteru fakta, kterym oni stejne nebudou verit.

Predstava velke casti obyvatel Ceska o zeleznicni doprave se zaklada na komunisticke doprave v preplnenem spinavem vlaku, ktery byl temer zdarma a uroven podle toho vypadala. Vlak zastavoval kvuli pracujicim kdekoliv a lepe situovani by do nej ani dnes nevlezli.

Zustal zastaraly zvyk, ze lepsi clovek jede neomezenou rchlosti po D1 do Prahy a vlak je pomaly dopravni prostredek pro socky, ktere maji tu drzost pozadovat pro zeleznici dotace.

0/0
17.2.2015 15:45

A44n69t28o70n52i62n 81N71e86m57e27c 8161470221126

Jako priklad, jak vypada spojeni vlakem v Nemecku dam trat Frankfurt - Hamburk /asi 530 km). Odjezd Frankfurt 5:55, prijezd Hamburk 9:35(za 3:40hod

Musim podotknout, ze pri ceste autem z mesta do stredu mesta nelze ujet pod

 6 hodin a to jsou dalnice o poznani lepsi, nez D1.

Kdyz jsem jel timto vlakem kolem Hannoveru, hlasili rychlost 260 km/hod, coz pusobilo dojmem rychlosti kolem 120 km/hod.

Ve vlaku sedi i ruzni manazeri, kteri pracuji na jejich Laptopech a po obcersveni v jidelnim voze prijedou na jednani do Hamburku zcela svezi.

Hlupak pohybujici se po dalnici musi vyjet o 1 den drive, aby si po tom stresu na dalnici opdpocinul. Pokud si jizdenku koupite dnes, mate slevu na 59 €, pri zpatecni vetsi.

Vetsina velkych firem ma stejne rocni jizdenku pro Deutsche Bahn.

Trat vybudovali remer nove asi pred 20 roky a tehdy psali o nejdelsim metru, protoze v kopcich Hanau,Fulda,Kassel jde vetsinou o mosty  a tunely.

0/0
17.2.2015 15:58

M18i35r76o32s50l71a65v 30Z45i94k60m53u47n80d 7639653894503

Já vám dám ještě lepší příklad než auto ...

Kdysi jsem byl na skupinové pracovní cestě v Německu, v rámci jednoho dne nám byla umožněna exkurze do depa ICE v Hamburku Eidelstedt ...

Dopoledne jsme byli na direkci DB v FFM, pak jsme jeli autem na letiště (v té době jel vlak do Hamburku) a letecky do Hamburku.

Než jsme dojeli na letiště, prolezli nádražím, absolvovali odbavení a vlastní let a taxi jeli do centra, ten vlak byl v Hamburku ... Když jsem to organizátorům řekl, dívali se na mne poněkud blbě.   Nicméně díky tomu jsem se dostal na letiště ve FFM a viděl "pohyb letadel" na ranveji ...

Jenomže ta německá VRT spojuje velké aglomerace, vlaky jezdí v hodinových intervalech, uzly jsou koncipovány jako taktové, tzn. že tam lze přestupovat mezi EC/ICE vlaky různých směrů ...

0/0
17.2.2015 17:31

Z95d70e74n65ě13k 27J26o54n29á39š 9341699796900

Njn... to by musela značná část národa zvednout zadnici a jít se podívat, jak to funguje na západě.

+1/0
19.2.2015 9:01

F65r66a97n78t54i76š62e54k 72V13a97n34ě56k 1117384337167

Takže se vyhodí několik desítek milionů na nesmyslnou studii. Přitom všem je jasné, že tady VRT minimálně dalších 50 let nebude. A i kdyby se začalo za 50 let budovat, tak stejně se bude dělat studie, protože ta z roku 2015 nikoho zajímat nebude. Kdyby raději za ty peníze se postavila nějaká zastávka blíže k obci. Stát by měl řešit místo vzdušných zámků spíše tra Praha - Kladno a Praha - Beroun.

+3/−2
17.2.2015 9:52

R93a61d25e95k 25J41a43n69a73t15a 9335266464902

Naopak, do roku 2030 (TEN-T Core) jsme se zavázali postavit VRT novostavbu Praha-Litoměřice a modernizaci (na 200 km/h) Brno-Přerov a Brno-Břeclav. Do roku 2050 pak VRT Praha-Brno a VRT Brno-Ostrava.

Což samozřejmě neznamená, že se nemá nic dělat s úseky do Kladna a do Berouna. To se nijak nevylučuje.

0/0
17.2.2015 10:19

R21a35d80o61s81l23a64v 86K45l72a43u26d12a 5624148914682

Co furt máte s tím závazkem? 8-o  Není to náhodou tak, že když do roku 2030 nepostavíme tra do Litoměřic, tak přijdeme o dotace z určitého fondu? Nevím proč bysme se měli někde někomu k něčemu takovému zavazovat.

0/0
17.2.2015 10:23

R53a89d15e28k 75J27a74n68a51t66a 9445836134562

Není to tak. Závazky v TEN-T jsou nařízením EU, takže jsou závazné bez ohledu na dotace. Jako jiná nařízení. A jestli za nesplnění bude nějá saknce nebo budem muset uděal jiný ústupek, to záleží na jednání.

Dotace se pravděpodobně omezí dříve (protože jak se přibližujeme ekonomicky průměru EU, bude na ně menší nárok), takže buď to postavíme teď, když jsou dotace až 85%, nebo později, ale s větší části za svoje.

Ale především - řešit závazky nemá smysl. Je to jako když školák diskutuje o tom, jestli musí udělat úkol nebo ne. Důležitější by bylo pochopit, proč to je třeba, proč to dělá celý svět, a udělat to sami od sebe. Ty termíny jsou spíš jako bič na přiblblé lokální politiky, které bychom vůbec mít nemuseli (volíme si je sami).

+2/0
17.2.2015 10:31

R30a55d65o17s23l31a29v 76K51l91a38u74d79a 5334808254402

ČR je školák který je podřízený učiteli Bruselu? 8-o  Co dělá celý svět? Buduje několikakilometrové VRT odnikud nikam? Mimochodem, to víte že u VRT je problém s mobilním internetem?

+1/0
17.2.2015 10:41

R17a68d22e64k 72J56a84n91a58t63a 9865226714972

Ano, je. Jednak de iure tím, že jsme do EU vstoupili. Za druhé de facto tím, že naši politici vykazují mnohem menší schopnosti než politici evropští (a ti zase méně schopností než např. politici asijští). Voliči to tak chtějí, daleko více je zajímá, aby ministr "neměl moc vysoký plat" (přtom má plat jako kedjaký project manager co vede 10 lídí), než jestli je ministrem schopný člověk.

Svět staví VRT, tam kde se to vyplatí. A ono se to vyplatí, protože už dnešní počet cestujících na D1 i v dnešních pomalých vlacích stavbu ospravedlňuje, natož výhledový, který by byl vyšší. S konečnou platnosti by to ovšem měla zjistit právě ta studie, o které je článek. Ale jde spíše o potrvzení, mezi odborníky je o prospěšnosti základní sítě víceméně jasno, viz např. kniha "Rychlá železnice i v České republice".

S mobilním signálem obecně je problém u všech moderních vlaků s pokovenými skly oken. Řeší se to opakovači, u sítí LTE myslím s existencí opakovačů počítá přímo návrh těchto sítí.

+3/−1
17.2.2015 11:11

D51a61r68e85k 94V56r95a96n78a 6460348235623

Jojo uz vidim jak klesl pocet cestujicich na D1 jenom proto ze vedle stoji hnusnej koridor s kolejema....

+2/0
17.2.2015 11:22

R35a46d52e94k 45J69a51n14a76t44a 9435656814192

Právě proto se má dělat ta studie, kterou bude dělat někdo jiný než lidi jako vy, kteří rychlý vlak zblízka pravděpodobně nikdy neviděli. V zahraničí je spousta případů, kdy právě kvůli "hnusnému koridoru s kolejema" vzrostl podíl železnice na dané trase např. z 10% na 50%. Ono to totiž po těch "hnusných kolejích" pak je dvakrát až třikrát rychlejší ...

+3/−1
17.2.2015 12:33

R31a30d71e65k 88J39a30n40a33t27a 9635936294832

A příklad vlivu cestovní rychlosti na poptávku po železničním spojení najdete i v ČR. Mezi Prahou a Ostravou má dnes železnice 40% přepravního trhu, zatímco celorepublikový průměr je jen 8%. A to je to tam přitom rychlejší než auto jen "o fous" ...

+3/0
17.2.2015 12:38

R20a71d42o27s48l43a32v 66K22l21a90u76d11a 5554468834342

Čím to asi tam bude když mě jízdenka z Prahy do Ostravy stojí stejně jako z Prahy do Ústí? :-P

0/0
17.2.2015 12:54

R51a39d73e86k 74J58a74n67a33t33a 9155156284762

Tím to opravdu nebude, protože těch 40% platilo i předtím, pamatuju si to z přednášky na FD ČVUT.

Navíc cena jízdného tolik nepoklesla, ač do vás iDnes stále hustí opak. Většina tržeb je v týdenní špičce, kdy se jízdenka pohybuje kolem 300, u ČD to bývalo s inkartou (kterou měli prakticky všichni) 320 Kč. Pár jízdenek v sedle za 99 Kč apod je jen reklama.

+1/0
17.2.2015 13:38

R80a74d31o29s66l72a11v 47K43l75a98u63d59a 5544968614282

Pak je ještě jedna věc. Ostrava je dost daleko a málokdo jí zvládne autem na jeden zátah. Takže sice teoreticky se dá zvládnout jako vlak, prakticky většinou ne.

0/0
17.2.2015 13:52

M83i85r43o39s51l89a20v 33Z95i83k52m79u19n97d 7609163914243

Řekl bych, že EU (Brusel) má a bude mít jiné starosti, než řešit nepostavení nějaké VRT ... tyhlety závazky mi až příliš připomínají strategické vize "sjezdů KSČ" a vytyčování cesty ke komunismu ....

0/0
18.2.2015 11:28

J94i36n34d27ř27i61c50h 90F39i20a75l94a 4248232359709

Ještě ani pořádně nezačali a už se jebou. ;-D

+5/0
17.2.2015 5:13

V85l30a42s42t51i32m41i19l 42S75v26o94b62o65d10a 7123528625824

:-D

0/0
17.2.2015 6:40

K66a91r59e68l 26S77e10m97e79r22á30d 6888370660821

V Česku nikdy nic takového nebude. Jsme odsouzeni k tomu být skanzenem ve všech oblastech a směrech (architektura, doprava, moderní technologie) . Prostě věčný středověk. :-P

+1/0
17.2.2015 2:04

J37i74ř85í 58E80r53b13e91n 1173834846347

Neřekl bych, že ve využívání moderních technologií jsme na štíru. NC obrábění jsme měli už v 50. letech, CNC v 60. letech, tlakové lití hliníku a hořčíku jsme v praxi prosadili taky my, digitalizace telefonů u nás začala v roce 1978, informační technologie a mobilní telefonii jsme v 90. letech rozvíjeli v poměru na počet obyvatel jedním z nejrychlejších temp na světě, systém řízení dopravy od AŽD je dokonalejší než Siemens atd.

+5/0
17.2.2015 5:50
Foto

P95e75t54r 75P91r71o60c52h14á93z69k73a 3262736312424

V nano technoligii jsme rovněž na špičce.Stejně jako ve vývoji některých léků.

+4/−1
17.2.2015 5:58

M39a30r55i37a66n95a 82K71r37á65s13n11á 7220877677611

Pane Lacný, proč to mínus bez vysvětlení? Mínus znamená, že nesouhlasíte, to beru, chybí mi však důvod, můžete jej prosím připojit? Ve výzkumu léků jsme opravdu na špičce.

0/0
17.2.2015 7:33

M41a91r75i12a13n67a 53K95r64á16s39n32á 7790257847641

DíkyR^ konečně někdo, kdo pořád jen nenadává

0/0
17.2.2015 7:31

J79i80ř58í 76P63r39ů96š38a 7795702135649

Je vidět že nemusíte obsluhovat zařízení od AŽD minimálně jejich software dodnes neumí to co "na koleně" naprogramovalo pár lidí před více jak 10 leti.

0/0
17.2.2015 8:03
Foto

P15a56v51e90l 15M12a22k84o80v55e40c 8358615121

No jo, jenže to bylo za "totáče", za kapitalismu jsme odsouzeni do role montovny a ekonomické kolonie...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/440212/Nase-zeme-nevzkveta-ale-kolonie-vzkveta.html

0/−2
17.2.2015 9:13

J40a12r89e52k 49K56a50l27i46v42o17d18a 7836763621786

Jak to tak čtu tak se ničeho jiného než 160 km/h nedožiju....

+6/0
17.2.2015 2:01

R72o33m95a49n 41J58e58s87c40h74k23e 9728785977355

Buďme na zemi, ono u nás stačí těch 160km bohatě. Vemte jenom výkup pozemků pro pár kilometrů silnice trvá 10-15 let. Mne stačí současná sí, by bych hodně vylepšoval. Peníze za studii jsou pro mne opravdu vyhozené peníze. Za to bych postavil jeden pořádný perón na nádraží, kde to projektanti zapomněli při modernizací koridoru - třebas v Adamově čí Rájci.Jestřebí.

0/0
17.2.2015 16:47

R27a50d11e36k 65J36a89n28a63t18a 9645396144582

Naše tratě byly trasovány před 100-150 lety pro výrazně nižší rychlosti. Jak chcete těch 160, které "stačí" dosáhnout bez rozsáhlých přeložek a tedy i toho výkupu pozemků? Nová tra na 160 a na 300 s sebou nenese takový rozdíly v ceně stavby, aby bylo nutno šetřit. Rozdíl v přínosu je pak obrovský. Získáte rychlejší tra a navíc dvě nové koleje. Zatímco přeložkami staré trati budete míst stále dvě koleje, takže nevyřešíte problém s kapacitou, ba ho spíše zhoršíte, protože rozdíly v cestovní rychlosti různých vlaků budou vyšší.

Proč jsme si podle vás mohli dovolit stavět zcela nové silniční stavby na zelené louce (dálnice a nejen ty) a rychlé tratě si podle vás dovolit nemůžeme, i když jsou levnější?

0/0
17.2.2015 17:02

R97a93d37e17k 27J75a67n12a65t61a 9985526404642

Naše tratě jsou raseované přes 100-150 let pro výrazně nižší rychlosti. Jak byste těch 160 sodáhl bez významných přeložek, což by se taky neobešlo bez výkupů pozemků (a demolic?).

Cena přestavby na 160 a 300 je zhruba stejná. Ale VRT má mnohem vyšší přínos. Kromě vyšší rychlosti řeší i problém s kapacitou, prootže přibudou 2 noé koleje. Zruchlením stávající trati problém s kapacitou naopak zhoršíte, protože se zvýší rozdíl cestovní rychlosti mezi vlaky.

0/0
17.2.2015 17:06

R18o81m36a53n 66J44e80s89c42h75k35e 9228465437775

1 km asi miliarda. VRT aby měla smysl by musela spojovat alespoň krajská města. Jedna tra Praha - Brno to nevytrhne. Ale pár tunelů, které by to narovnaly je ekonomicky reálné. Například Brno - Blansko a ponechat starou tra pro osobní vlaky. Praha - Beroun a Třebová - Choceň.

Pokud máte pocit, že staré trati jsou špatné, já si to nemyslím.

Brno - Břeclav 175 let a Olomouc - Praha 170 let jsou to nejlepší u nás.

Ani bohatí Rakušáci nevymýšlí VRT. Narovnají trati a jezdí okolo 200km/h.

Podnikatelů bylo v tomto státě mnoho. Kde jsou ti podnikatelé "Baovského typu" o kterých mluví pan prezident. Boty Baa byly v každém městečku pro všechny vrstvy . Dneska jsou tyto boty pro bohaté a pouze v krajském městě.

0/0
17.2.2015 18:43

C85h33r92i29s82t81i75a28n 44M71o79r58g59e48n45s74t66e82r58n 5635546356384

"(ilustrační snímek) | foto: Alstrom"  To je co za firmu Alstrom, nejaka nova? ;-D

+1/0
17.2.2015 0:57

J84i47ř23í 26E13r94b40e90n 1623304676867

V němčině to je něco jako Hliníkoproud ;-D

0/0
17.2.2015 5:51

V74a75c58l21a80v 36P15e17r18o93u63t31k40a 6928397604551

jak má ta tra vypadat?Pokud má mít opět světový unikát betonové 2-5metrové šílené zábrany tak raději žádnou vysokorychlostní ..a toho co je tam doteď postavil a navrhl tak majzlík a kladivo a zařít s odstranovánm ..

+2/0
17.2.2015 0:48

P83e24t40r 96N64o43v45o67t59n25y 3499402879952

To bude ještě horší. Jedine pozitivum je, že v tom betonovym korytu vzhledem k vysoke rychlosti vlaku nepojedem tak dlouho.

0/0
17.2.2015 1:31

V38l79a58d98i89m34í47r 81F28i30b30i75g52e59r 5934721111114

Ta betonová koryta jsou nutná aby tam kdekdo nelezl. Lidi jsou magoři a lezou i přes normální tratě a kolik jich to ročně rozmašíruje. Tady kdyby jel vlak 300 tak trati jsou sice rovné s velkými poloměry ale podíváte se na jednu stranu a druhou a už je to u vás.

0/0
17.2.2015 7:12

J40i16ř66í 83P71r44ů78š92a 7775452675549

Máme unikátní a těžko doložitelné požadavky hygieny, aby si náhodou občané nestěžovali na hluk. Naštěstí už se povedlo dokázat že nová tra je i přes vyšší rychlost tišší než stará před rekonstrukcí a tudiž nejsou ona koryta třeba v takové míře.

+1/0
17.2.2015 8:06

R91a68d62o74s35l11a22v 79K60l65a38u46d42a 5224758444662

Nic takového se prokázat nepodařilo. Naopak inženýři ze všech zemí řeší jak snížit hluk od sběrače.. Ten je dost vysoký, nepříjemný a žádné bariéry proti němu nepomůžou.

0/0
17.2.2015 9:41

J91i17ř64í 51V47o39j57á88č70e95k 3852648217408

To je zase komedie. Vyčleňte peníze, pozvěte Japonce nebo Francouze, nakreslete jim na mapě tratě a za tři roky jezdíme.

Nechte to na našich přihlouplých politicích a nenažraných stavebních firmách a příštích dvacet let máte jedinou jistotu - můžete jezdit leda čugálou na Sázavu.

0/0
17.2.2015 0:01

J68i46ř60í 74V37o17j89á84č68e71k 3872308797508

To je zase komedie. Vyčleňte peníze, pozvěte Japonce nebo Francouze, nakreslete jim na mapě tratě a za tři roky jezdíme.

Nechte to na našich přihlouplých politicích a nenažraných stavebních firmách a příštích dvacet let máte jedinou jistotu - můžete jezdit leda čugálou na Sázavu.

+12/−1
17.2.2015 0:01

M38a46r39e32k 12S57v20o53b59o89d50a 3303333275

Ten stat to je skutecne neuveritelne spatny spravce penez, zase vyhozenych 20 milionu nejake pratelske agenture. Heledte, mi bude stacit dvacetina, dejte mi milion a ja vam hodim na papir svoji studii, zhruba ve zneni "sama o sobe nema u nas v CR vysokorychlostni zeleznice vyznam, na to jsme moc mali. Vyznam ma pouze napojeni na nejakou celoevropskou sit, napr Berlin, Praha, Viden a dal na vychod". Milion mi prosim poslete na c.u 138554 0021/5500 Dekuji

+13/−4
16.2.2015 23:16

J45a39n 26J93e95l53í96n76e95k 8603115172596

V prvém máte pravdu, v druhém taky. Milion pro vásR^

+1/−1
16.2.2015 23:19

P12e32t95r 79N58e18h76a48s42i59l 4552425194824

Nemyslím si, že se u nás VRT nevyplatí. Asi ne 500 km/h, ale minimálně 200 by ty vlaky jezdit měli. To proto, aby vlak byl alespoň trochu konkurenceschopný k autu.

Cesta autem po D1 Praha-Brno trva cca 2 hodiny podle předpisu, když jede člověk normálně a není zácpa, tak rychlostí 160 km/h tj. cca za 1,5h. Samozřejmě Topolánek to udělá za 1 hodinu, rychlostí 200km/h!

Takže jestli chceme aby lidi jezdili více vlakem, tak by minimálně tyhle tratě měli  jezdit 200 a víc. Jinak je železnice ztracená.

A není pravda, že se rychlodráhy hodí jen na tranzitní vlaky. Menší jednotky se hodí i na tratě mezi městy s cca 10-20 tis. obyvately. Přeci i tihle lidi chtějí jezdit rychle, ne jen lidi z velkých měst.

Samozřejmě, že rychlovlaku chvíli trvá než se dostane na 250km/h. Je to několik kilometrů a stejně tak dlouho i brzdí. Takže když bych počítal např. 3km, tak je to 6 km zrychlení a brzda plus nějaká rezerva, tak 10km. Vzdálenost Praha Plzeň je cca 100km. Tj. stále má cca 90 km. na to jet 250km/h A to by se rozhodně vyplatilo a hodně zkrátilo cestu po republice. Takových cest po ČR se najde dost na to aby se VRT vyplatila. 

Škoda je, že to je u nás z různých důvodů neuskutečnitelné. (politicy, památkáři, vlastníci pozemků, atd...) 

Prostě budeme dál jezdit ve šlapacích autíčkách hlemýždí rychlostí, protože pokroku u nás nikdo nevěří.

A místo toho budeme rozšiřovat smradlavé dálnice.

+11/−1
16.2.2015 23:14

R58a91d10e84k 86J85a65n67a32t41a 9715366834952

"neuskutečnitelné" je to leda proto, že lidé podobní vám říkají, čim se vytváří ta správná čecháčkovská zápecnická atmosféra.

VRT už má dnes v provozu i Turecko. Ve stavbě jsou v Maroku, Mexiku či Íránu. Není pravda, že by to bylo jen pro bohaté země.

+1/0
16.2.2015 23:20

R40a68d43o70s10l50a60v 51K36l92a69u70d24a 5494968964652

Jj. I Turecko. Schválně si zjistěte co tamní VRT má spojovat a jaké tam jsou vzdálenosti. Také kudy nové tratě vedou. Udělat čáru na mapě a postavit novou tra v neobydlených oblastech je daleko jednodušší než se strefovat neustále mezi vesnice, navíc tam kde paralelně už nějaká tra je. V Turecku se jim podařilo zkrátit vzdálenost mezi Ankarou a Konyi z 1000 km na 212 km.

+1/−1
17.2.2015 6:29

J47a62n 44S24m28í13t60k26o 8304722454645

Turci navíc neměli problém na několik let úplně odstřihnout i Istanbul od zbytku - fungovala jen příměstská doprava do Gebze, dál už tra kompletně přestavěli (kvůli terénním podmínkám tam nebylo možné dát novou, i ta stará vede napůl v tunelech a napůl po estakádách, stejně jako vedlejší dálnice).

Ale tureckým YHT jsem jel a je to pěkné svezení, něco takového (250 km/h) bych si představoval i u nás.

0/0
17.2.2015 9:16

R73a47d86e81k 92J51a11n90a22t71a 9185426964502

Vzdálenost Ankara-Istanbul je 350 km (terén: polovina cesty horami). Ankara-Konya 251 km. Takové vzdálenosti tu máme taky.

Pokud narážíte na to, že Istanbul jse sice velké město, to sice je, ale za to je tam výrazně nižší mobilita obyvatel. Většina lidí nikdy nikam nejezdí.

0/0
17.2.2015 10:24

R72a90d26o25s50l27a34v 44K15l87a30u60d25a 5494408194832

Mezi Ankarou a Istanbulem je 550 km (sekl jste se jen o 200:-P) Istanbul má 11 mil obyvatel, Ankara 3,8 mil.   Nespletl jste si Turecko s něčím jiným? Zjistěte si kolik má km dálnic, kolik železnic. Jestli máte představu že většina obyvatel tam sedí v koutě doma na hliněné podlaze a modlí se tak jste na omylu... Jel jste někdy autobusem Mercedes ICOM Jihlava? Pak si buďte jistí, že ho vyrobili lidé kteří podle vás nikam nejezdí.

0/0
17.2.2015 10:38

R29a87d15e71k 29J32a83n42a55t54a 9945746354902

Myslel jsem vzdušnou vzdálenost, vy zřejmě myslíte vzdálenost po silnici.

Turecko jsem si s ničím nespletl, byl jsem tam 3x. Jsou tam velké rozdíly mezi lidmi. Většina je dost chudá.

0/0
17.2.2015 11:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.