- Napite nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV sluby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Před více ne 20 lety bylo nejvyími éfy dopravců ČD, DB a ÖBB podepsáno memorandum o zrychlení spojení mezi Berlínem, Prahou a Vídní na nějakých 6 - 7 hodin.
Na základě tohoto nikoho nezavazujícího lejstra začaly ČD s nesmyslným projektem Pendolino ... Do Německa se Pendolino podívalo akorát v rámci schvalování, ale pro nevyhovující kapacitu ho DB odmítly poutět na svoje koleje v rámci osobní dopravy.
Do Vídně, resp. Vídeňského Nového Města jezdilo cca 3 roky, a ÖBB sdělily, e o takto nekvalitní vozidlo nemají zájem, nebo rakouský "Gnädige Fahrgast" je zvyklý na jiný komfort a hlavně dostatečný prostor pro zavazadla ...
DB s nějakou modernizací trati z Berlína do Dráďan nespěchají, z Dráďan na státní hranici se modernizovalo, ale kolem Königsteinu se jezdí stejně rychle jako za Honeckera ...
Po 20 letech si lze o přímém denním taktovém spojení Berlín - Praha - Vídeň za 6 - 7 hodin leda zdát ....
Pane Janata, obdivuji vas prehled v dopravni problematice, protoze dlouhodobe znam vyvoj v Nemecku, musim vam dat ve vsem za pravdu.
Na druhe strane se podivuji vasi snaze v diskuzi na Idnes poskytnout vetsine zaostalych diskuteru fakta, kterym oni stejne nebudou verit.
Predstava velke casti obyvatel Ceska o zeleznicni doprave se zaklada na komunisticke doprave v preplnenem spinavem vlaku, ktery byl temer zdarma a uroven podle toho vypadala. Vlak zastavoval kvuli pracujicim kdekoliv a lepe situovani by do nej ani dnes nevlezli.
Zustal zastaraly zvyk, ze lepsi clovek jede neomezenou rchlosti po D1 do Prahy a vlak je pomaly dopravni prostredek pro socky, ktere maji tu drzost pozadovat pro zeleznici dotace.
Jako priklad, jak vypada spojeni vlakem v Nemecku dam trat Frankfurt - Hamburk /asi 530 km). Odjezd Frankfurt 5:55, prijezd Hamburk 9:35(za 3:40hod
Musim podotknout, ze pri ceste autem z mesta do stredu mesta nelze ujet pod
6 hodin a to jsou dalnice o poznani lepsi, nez D1.
Kdyz jsem jel timto vlakem kolem Hannoveru, hlasili rychlost 260 km/hod, coz pusobilo dojmem rychlosti kolem 120 km/hod.
Ve vlaku sedi i ruzni manazeri, kteri pracuji na jejich Laptopech a po obcersveni v jidelnim voze prijedou na jednani do Hamburku zcela svezi.
Hlupak pohybujici se po dalnici musi vyjet o 1 den drive, aby si po tom stresu na dalnici opdpocinul. Pokud si jizdenku koupite dnes, mate slevu na 59 , pri zpatecni vetsi.
Vetsina velkych firem ma stejne rocni jizdenku pro Deutsche Bahn.
Trat vybudovali remer nove asi pred 20 roky a tehdy psali o nejdelsim metru, protoze v kopcich Hanau,Fulda,Kassel jde vetsinou o mosty a tunely.
Take se vyhodí několik desítek milionů na nesmyslnou studii. Přitom vem je jasné, e tady VRT minimálně dalích 50 let nebude. A i kdyby se začalo za 50 let budovat, tak stejně se bude dělat studie, protoe ta z roku 2015 nikoho zajímat nebude. Kdyby raději za ty peníze se postavila nějaká zastávka blíe k obci. Stát by měl řeit místo vzduných zámků spíe tra Praha - Kladno a Praha - Beroun.
Naopak, do roku 2030 (TEN-T Core) jsme se zavázali postavit VRT novostavbu Praha-Litoměřice a modernizaci (na 200 km/h) Brno-Přerov a Brno-Břeclav. Do roku 2050 pak VRT Praha-Brno a VRT Brno-Ostrava.
Co samozřejmě neznamená, e se nemá nic dělat s úseky do Kladna a do Berouna. To se nijak nevylučuje.
Jetě ani pořádně nezačali a u se jebou.
V Česku nikdy nic takového nebude. Jsme odsouzeni k tomu být skanzenem ve vech oblastech a směrech (architektura, doprava, moderní technologie) . Prostě věčný středověk.
Neřekl bych, e ve vyuívání moderních technologií jsme na tíru. NC obrábění jsme měli u v 50. letech, CNC v 60. letech, tlakové lití hliníku a hořčíku jsme v praxi prosadili taky my, digitalizace telefonů u nás začala v roce 1978, informační technologie a mobilní telefonii jsme v 90. letech rozvíjeli v poměru na počet obyvatel jedním z nejrychlejích temp na světě, systém řízení dopravy od AD je dokonalejí ne Siemens atd.
Jak to tak čtu tak se ničeho jiného ne 160 km/h nedoiju....
Buďme na zemi, ono u nás stačí těch 160km bohatě. Vemte jenom výkup pozemků pro pár kilometrů silnice trvá 10-15 let. Mne stačí současná sí, by bych hodně vylepoval. Peníze za studii jsou pro mne opravdu vyhozené peníze. Za to bych postavil jeden pořádný perón na nádraí, kde to projektanti zapomněli při modernizací koridoru - třebas v Adamově čí Rájci.Jestřebí.
"(ilustrační snímek) | foto: Alstrom" To je co za firmu Alstrom, nejaka nova?
jak má ta tra vypadat?Pokud má mít opět světový unikát betonové 2-5metrové ílené zábrany tak raději ádnou vysokorychlostní ..a toho co je tam doteď postavil a navrhl tak majzlík a kladivo a zařít s odstranovánm ..
To bude jetě horí. Jedine pozitivum je, e v tom betonovym korytu vzhledem k vysoke rychlosti vlaku nepojedem tak dlouho.
To je zase komedie. VyÄleĹte penĂze, pozvÄte Japonce nebo Francouze, nakreslete jim na mapÄ tratÄ a za tĹi roky jezdĂme.
Nechte to na naĹĄich pĹihlouplĂ˝ch politicĂch a nenaĹžranĂ˝ch stavebnĂch firmĂĄch a pĹĂĹĄtĂch dvacet let mĂĄte jedinou jistotu - mĹŻĹžete jezdit leda ÄugĂĄlou na SĂĄzavu.
To je zase komedie. Vyčleňte peníze, pozvěte Japonce nebo Francouze, nakreslete jim na mapě tratě a za tři roky jezdíme.
Nechte to na naich přihlouplých politicích a nenaraných stavebních firmách a přítích dvacet let máte jedinou jistotu - můete jezdit leda čugálou na Sázavu.