Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tatra se vrací do Indie. Zájem je o náhradní díly i sady podvozků

Automobilka Tatra chystá návrat do Indie, která byla jejím klíčovým odběratelem do roku 2012. Tehdy více než pětadvacetiletá spolupráce skončila kvůli korupčnímu skandálu bývalého akcionáře kopřivnické továrny, Inda Ravindera Kumara Rishiho. Teď má automobilka šanci svou někdejší pozici významného exportéra do Indie obnovit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55i90ř27í 71J42u21r47a80n 2420560655573

To co vyrabeji ted uz nejsou tatry ani z poloviny. Kabinu bych jeste prezil, je dobra, ale alespon nejaky facelift by neskodil. Ted je to jen kabina daf s prelepenym logem.

Motor udajne neni spatny (podle kolegu kteri ho chvali), ale je s kabinou "tak nejak nekompatibilni" a pak se do kabiny musi po zebriku.

0/0
25.2.2015 16:53

K35a49r37e41l 98W85a68t79z88k34o 9366247357246

Chtěl by jste tam snad výtah? Je to auto do terénu, nemůže mít bezbariérový přístup do kabiny. ;-D

0/0
26.2.2015 12:21

P74e92t75r 94M18i76c40h59a37l 2610694941792

Tatře i tatrovákům to přeji a držím palce.

0/0
19.2.2015 17:08
Foto

I54m58r82i34c30h 41S35u19c25h13a65r27s70k50ý 8826773655651

Přeji Tatrovákům hodně úspěchů a konečně majitele kteří nebudou krást a začnou investovat do inovací.R^

+7/0
18.2.2015 18:24

J89i56ř16í 96B71r87u66t60o57v80s94k88ý 3106789389891

Udržba Tatry už nemohla nic změnit na úniku oleje,bylo to dané konstrukcí,jezdil jsem s T141,813,148,815,u všech to bylo stejné,časem to bylo držší-cena oleje

+2/0
18.2.2015 14:14

J88e35n39d51a 11K92r92á88s65a 1779726388

Po dlouhých letech komunistické devastace,se staly z Tater zastaralá ,neekonomická vozidla,vhodná jen na nenáročné trhy,kde nevadily úniky oleje odevšad,kde byly,zastaralé kabiny se špatným problematickým topením,s bočním sjížděním zadních osmi pneumatik,které se musely neustále otáčet ! Dnešní vozidla kooperací dohnaly světový trend,a tak se zvedá zajem! Což je dobře pro zaměstnance,i ekonomiku !;-)

+18/−2
18.2.2015 9:01

J89i15ř88í 76E59r94b13e15n 1333474616207

Úniky oleje byly dané odfláknutou údržbou, ne konstrukcí.

Naopak sjíždění pneumatik bylo dané konstrukcí, pokud jsi chtěl vysokotonážní a zároveň vysoce průchodivé auto. Základy pružení KingFrame byly dané už v 70. letech. 

O těch zastaralých kabinách T815 by se taky dalo dost diskutovat - v roce 1982 rozhodně ostudu ve světě nedělaly.

Jo a emisní limity rozhodly už v roce 1987, že se dál budou vyvíjet jen osmiválce, protože šesti-, deseti- a dvanáctiválce by už na Euro 1 nedokázali vytáhnout.

+4/0
18.2.2015 9:44

J46e63n79d77a 37K30r23á65s48a 1419596938

Co to blabolíš ? Kolik jsi toho.najel s T  138,148,815 ! Údržba nemohla za konstrukční netěsnosti. Nedávno jsem v montážní jámě prohlížel podvozek autojeřabu 815,hnus jeden olej Rv Kabina? Hlučná, s.nezávislým topením kde ses buď potil nebo mrznul,pokud nebylo jak v rusku -30 ;-) Motory ? Když jsi nastartoval nebylo auto (a není) v chladnu vidět ! Prostě technicky zaostalý výrobek oproti konkurenci ! Dnešní kooperace hodně pomohla !

+2/−2
18.2.2015 9:59

J51a35n 24K87u62t23m17a16n 9194939320

To se chlubíš, že znáš jenom vraky?

+3/−1
18.2.2015 10:33

A66l75e15x22a50n82d35r 84K64o87s77t40k64a 8392228216374

Podle popisu z mnotážní jámy bych tipoval, že ty vraky sám udělal vraky (mizernou péčí) a pak brečí.

+3/0
18.2.2015 12:54

J56e58n72d51a 72K39r82á17s69a 1889266698

Autojeřáb,který toho moc nenajezdí,podvozek  samý olej ! Poznámka o montážní jámě,je v případě náklaďáků dost ubohá,je vidět ,že o tom víš kulový,a jen plácáš !Rv;-)

0/0
19.2.2015 8:20

D33a53v14i36d 69Z57a20h61r24a10d24n64í16č73e38k 3637577826331

Ale no tak. Staré tatry jsou minimálním komfortem pro posádku pověstné.

+1/0
18.2.2015 14:59

J33e11n95d77a 62K44r59á25s12a 1759386438

Bohužel za komunistů to byly jediné auta ,se kterými se mohlo.jezdit ! Až po revoluci jsme zjistili,že svět je s technikou někde jinde,a nevěřícně zirali na západní ojetiny,bez úniků oleje,s pohodlnou kabinou,sedačkou,úspornými motory ......:-P

0/−1
19.2.2015 14:34

M23a45r68t94i63n 33S36k37o69u64m11a75l 1412584577860

Sleduji už téměř historické T815,olej z nich nekape,po startu studeného motoru nekouří více jak jiné jiné vozy ze stejným rokem výroby a stejným plněním norem EHK, kabina a vybavení poplatné době vzniku. Na vozidlo jezdící pod lžící bagru jsou totiž kladeny poněkud jiné požadavky.

+2/−1
18.2.2015 16:22

J65i64n54d53ř21i15c91h 45Š32k57o36p73e34k 4965931580485

a to víš že jo.

Tatry jsou tak špatné, že jezdí dodnes

+1/0
18.2.2015 12:00

J71e80n50d70a 14K43r98á34s56a 1949636468

Dodnes z nich kape olej,sdiraji 10 pneu ,spotřeba,topení,hluk ,smrad  :-P

0/−1
18.2.2015 18:44

T94o11m30á85š 12K38ř45e20č83e88k 5119394764581

zvláštní jak v bednom článku je pan Strnad český obchodní genius zachranující svými zlatými českými ručičkami české rodinné stříbro a v druhém gauner, který díky zákulisním machinacím léta s przidentem po světě a zabíjí houbaře ve vrběticích

+2/−4
18.2.2015 8:48

T40o74m98á63š 44K66ř16e26č92e85k 5759454944591

omluva, překlep, *prezidentem

0/0
18.2.2015 9:13

L20a53d86i58s95l81a85v 62K34v53a48s94n65i23č37k86a 1903487403375

Zvláštní je Váš příspěvek.

+2/0
18.2.2015 10:14
Foto

L83u68k58á57š 41M29a78c88h84á36č98e35k 1910507602735

Tatra, Liaz, Jawa, Poldi SONP Kladno, ČZ, Zetor, Avia, Walter, ČKD, trolejbusy Škoda Ostrov, Aero Vodochody, sklárny, textilky, cukrovary... byly doby, kdy jsme neměli žádný dluhy a exportovali o 106. Utáhli jsme armádu o více jak 200.000 ve zbrani, které nebyly ani půjčené, ani 6x předražené. Děti nechodily do škol hladový a úřady práce neexistovaly... :-P

+13/−21
18.2.2015 8:32

T45o24m80á79š 76K54ř22e73č20e94k 5709494134641

jo no, to byla doba, kdy měli v indii nové tatrovky, ale na škodovku jste šetřil deset let a pak dalších tři na ní čekal, pokud jde o dluh, tak často ta daná stojírna zaplaceno nedostala  nýbrž šlo o barterové dohody typu tatrovka za ropu nebo uran za letadla, také to byla doba kdy šlo do armády přes 10% hdp, kdyby to do ní šlo dnes také můžeme mot 200 000 armádu ( která by nás třeba i bránila, kdyby nis napadli bratři sověti a ne se po...jako v 68...), nicméně výsledkem těchto obchodů byl velký vnitřní dluh, čímž pádem toto zboží polalu ale jistě ztrácelo konkurence schopnost a nebyly penize na nitné inovace, v 60 letech byla jawa špička v 80. už byla převálcována japonskou produkcí

+24/−1
18.2.2015 8:45

M98i83c96h64a31l 35P83a38v11l64á61t 9163733494269

Kdyby barter. Konkretne ze zbrojnich obchodu nevidel tento stat mnohdy ani korunu..

+8/0
18.2.2015 8:47

J49e68n73d71a 76K23r55á34s58a 1579176248

O naše "olejničky " byl zájem jen v zaostalých a rozvojových zemích ! Díky nenáročnému ruskému trhu,zaostal vývoj a Tatry ,Liazy ,Jawy atd nebyly konkurenceschopné soudruhu ! Kdyby komunisti v r 1948 nerozkradli celou republiku,a následně ji ekonomickx a morálně nezhuntovali,byly by tyto značky pojem ve světě stále,my měli životní úroveň,platy i důchody jak na západ od nás ? Tak se zklidni,a dál si za tou rudou bídou škytej sám ?Rv:-P

+18/−3
18.2.2015 8:51

A46l82e31x33a18n48d80r 71K98o51s94t85k38a 8472608846794

Ano, kdyby lidi jako VY nerozkradli po "sametu" všechny ty majetky, které po komunistech zbyly (už to smotné je důkazem o tom, že "devastace" je lež jeko věž), tak se zde mohlo slušně žít.

+5/−1
18.2.2015 13:07

M24i24r47o47s34l92a55v 11K74r40i87z 9853385716157

to je blbec;-(:-/;-D

+5/−1
18.2.2015 8:57

L72a27d69i91s27l43a37v 97K34a67l53o49u27s 7785856471740

Nám ukradli fabriku, barák, ten barák sice ještě stojí, ale je zničen. V nové době jsme se soudili, ale nic nám nevrátili a teď nám z každé výplaty sežerou na daních 1/2 polovinu, práce je buď málo, nebo je mizerně placená. Suma sumárum, je to na odstěhování.

0/0
18.2.2015 9:11

P93e48t78r 43G92a75b97r57i37e77l 8177735491834

Ano, exportovalo se v rámci uzavřeného trhu, kde byly konkurencí tragické Kamazy a nebo ještě horší polské Star. Po otevření trhu se u všech vámi uvedených značek projevila naprosto tragická zastaralost, nekvalita a nekonkurenceschopná cena daná neefektivní výrobou a tzv. umělou přezaměstnaností. Komunisti moc dobře věděli, proč šli od válu, když se začala bortit železná opona. Zánik těchto značek byl primárně způsoben 40 lety stagnace bez inovací (tím ale neomlouvám rozkrádačky).

+4/−1
18.2.2015 10:10

M22a22r32t79i64n 29S89k92o61u79m85a49l 1232654497150

Tatra se 40 let neinovovala?? To jsou mi noviny. Za tu dobu se v Kopřivnici vyrábělo pět generací nákladních Tater, každá s několika desítkami variant. Za 40 let tři odlišné generace motorů. Byl úspěšně vyřešen pohon od dvou po šestinápravové podvozky, přeplňování motorů, vzduchem odpružené nápravy nebo v neposlední řadě samozřejmě postupné plnění norem EHK ( předchůdce normy EURO). Od počátku 70 let se prakticky postavila nová továrna. Minimálně technická úroveň kopřivnických vozů neutrpěla zásadní ránu socialistickým hospodařením.

+6/−1
18.2.2015 16:16

J82a95n 54K49u20t44m33a36n 9394349920

ty si to hoď ;-))))

0/0
18.2.2015 10:34

L92a69d16i59s90l60a28v 69K36v15a56s15n82i55č13k54a 1263627173365

Na to jste přišel sám, nebo Vám někdo pomáhal, třeba nějaký soudruh na schůzi ? Dneska se exportuje o 107, jenom firmy jsou někdy jiné.

+1/−1
18.2.2015 11:35

L84u91k87á72š 33B76r94a44n11d77e98j53s 2353945961101

A říká Vám něco vnitřní zadluženost. Třeba pokud jde o investice do ekologie??? Víte, kolik se hned po r.89 muselo nasypat do elektráren v severních Čechách, aby se lidi nedusili a neumíraly o roky dříve, než v jiných částech republiky??? O nezadluženosti můžete mluvit, jen pokud o tom nic nevíte, bohužel.... A export? Na vyspšlé trhy se vyváželo i pod náklady - prostě proto, aby se to vůbec prodalo a byly valuty. Co na tom, že stát/jeho podniky na tom tratili, devizy byly potřeba.

+4/0
18.2.2015 13:35

M91a73r36e58k 62K47l78u77f77a 3498484664646

Ty woe, to musí bejt slušnej matroš, co hulíš ..... ;-D8-o;-D

0/0
18.2.2015 20:34

J41i77ř19í 76K26o66c18u77r28e86k 6665824325358

Zančka ČZ zanikla v roce 197x, ostatní čeští výrobci motocyklů v roce 1948.  Avia byl Licenční Renault-Saviem. ČDK byla původním majitelům znárodněna stejně jako dnes zapomenutý Ringhoffer, který byl do ČKD včleněn. Za tohle všecko že můžou kapitalisti po 89.? Ale jdětě ... se bodnout. 

A státní dluh? Mno v roce 1953 byl pravda dost drastickým způsobem snížen - lidem byly peníze sebrány. Určitě za to mohl nějaký kapitalista.

PS: Věříte také na dědičnost kolektivní viny? Popravit Radima Jančuru zato, že Waltrovka už asi 70 let automobily nevyrábí?

0/0
19.2.2015 15:23

D34a37v56i60d 56R59y16c54h34e87t80s77k32ý 9536181930540

Pan Strnad se jmenuje Jaroslav, ne Michal.

0/0
18.2.2015 8:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.