Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tatra se vrací do Indie. Zájem je o náhradní díly i sady podvozků

Automobilka Tatra chystá návrat do Indie, která byla jejím klíčovým odběratelem do roku 2012. Tehdy více než pětadvacetiletá spolupráce skončila kvůli korupčnímu skandálu bývalého akcionáře kopřivnické továrny, Inda Ravindera Kumara Rishiho. Teď má automobilka šanci svou někdejší pozici významného exportéra do Indie obnovit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71i62ř72í 94J18u51r20a85n 2390300825933

To co vyrabeji ted uz nejsou tatry ani z poloviny. Kabinu bych jeste prezil, je dobra, ale alespon nejaky facelift by neskodil. Ted je to jen kabina daf s prelepenym logem.

Motor udajne neni spatny (podle kolegu kteri ho chvali), ale je s kabinou "tak nejak nekompatibilni" a pak se do kabiny musi po zebriku.

0/0
25.2.2015 16:53

K59a50r52e66l 45W39a98t88z67k32o 9966567547306

Chtěl by jste tam snad výtah? Je to auto do terénu, nemůže mít bezbariérový přístup do kabiny. ;-D

0/0
26.2.2015 12:21

P66e40t79r 50M25i28c47h19a98l 2660554151382

Tatře i tatrovákům to přeji a držím palce.

0/0
19.2.2015 17:08
Foto

I95m93r16i27c87h 41S56u35c49h55a46r68s67k74ý 8736773755591

Přeji Tatrovákům hodně úspěchů a konečně majitele kteří nebudou krást a začnou investovat do inovací.R^

+7/0
18.2.2015 18:24

J97i77ř30í 23B33r46u11t92o47v69s37k25ý 3516229579381

Udržba Tatry už nemohla nic změnit na úniku oleje,bylo to dané konstrukcí,jezdil jsem s T141,813,148,815,u všech to bylo stejné,časem to bylo držší-cena oleje

+2/0
18.2.2015 14:14

J36e44n49d19a 29K15r66á33s92a 1579876928

Po dlouhých letech komunistické devastace,se staly z Tater zastaralá ,neekonomická vozidla,vhodná jen na nenáročné trhy,kde nevadily úniky oleje odevšad,kde byly,zastaralé kabiny se špatným problematickým topením,s bočním sjížděním zadních osmi pneumatik,které se musely neustále otáčet ! Dnešní vozidla kooperací dohnaly světový trend,a tak se zvedá zajem! Což je dobře pro zaměstnance,i ekonomiku !;-)

+18/−2
18.2.2015 9:01

J16i98ř58í 10E38r17b72e92n 1313324736737

Úniky oleje byly dané odfláknutou údržbou, ne konstrukcí.

Naopak sjíždění pneumatik bylo dané konstrukcí, pokud jsi chtěl vysokotonážní a zároveň vysoce průchodivé auto. Základy pružení KingFrame byly dané už v 70. letech. 

O těch zastaralých kabinách T815 by se taky dalo dost diskutovat - v roce 1982 rozhodně ostudu ve světě nedělaly.

Jo a emisní limity rozhodly už v roce 1987, že se dál budou vyvíjet jen osmiválce, protože šesti-, deseti- a dvanáctiválce by už na Euro 1 nedokázali vytáhnout.

+4/0
18.2.2015 9:44

J55e38n48d45a 89K81r92á37s49a 1589756748

Co to blabolíš ? Kolik jsi toho.najel s T  138,148,815 ! Údržba nemohla za konstrukční netěsnosti. Nedávno jsem v montážní jámě prohlížel podvozek autojeřabu 815,hnus jeden olej Rv Kabina? Hlučná, s.nezávislým topením kde ses buď potil nebo mrznul,pokud nebylo jak v rusku -30 ;-) Motory ? Když jsi nastartoval nebylo auto (a není) v chladnu vidět ! Prostě technicky zaostalý výrobek oproti konkurenci ! Dnešní kooperace hodně pomohla !

+2/−2
18.2.2015 9:59

J77a69n 76K25u85t43m89a90n 9854219720

To se chlubíš, že znáš jenom vraky?

+3/−1
18.2.2015 10:33

A58l57e34x28a78n32d35r 52K80o45s15t95k23a 8772628266264

Podle popisu z mnotážní jámy bych tipoval, že ty vraky sám udělal vraky (mizernou péčí) a pak brečí.

+3/0
18.2.2015 12:54

J49e92n15d24a 63K96r20á83s86a 1729596158

Autojeřáb,který toho moc nenajezdí,podvozek  samý olej ! Poznámka o montážní jámě,je v případě náklaďáků dost ubohá,je vidět ,že o tom víš kulový,a jen plácáš !Rv;-)

0/0
19.2.2015 8:20

D43a97v19i52d 59Z70a19h39r75a67d51n92í46č49e12k 3877207606801

Ale no tak. Staré tatry jsou minimálním komfortem pro posádku pověstné.

+1/0
18.2.2015 14:59

J97e89n11d54a 33K86r12á10s28a 1229806558

Bohužel za komunistů to byly jediné auta ,se kterými se mohlo.jezdit ! Až po revoluci jsme zjistili,že svět je s technikou někde jinde,a nevěřícně zirali na západní ojetiny,bez úniků oleje,s pohodlnou kabinou,sedačkou,úspornými motory ......:-P

0/−1
19.2.2015 14:34

M36a63r90t54i13n 80S75k62o38u46m84a29l 1172404507820

Sleduji už téměř historické T815,olej z nich nekape,po startu studeného motoru nekouří více jak jiné jiné vozy ze stejným rokem výroby a stejným plněním norem EHK, kabina a vybavení poplatné době vzniku. Na vozidlo jezdící pod lžící bagru jsou totiž kladeny poněkud jiné požadavky.

+2/−1
18.2.2015 16:22

J76i65n57d40ř58i14c15h 84Š47k84o83p51e60k 4775571150715

a to víš že jo.

Tatry jsou tak špatné, že jezdí dodnes

+1/0
18.2.2015 12:00

J58e35n13d36a 91K52r57á40s35a 1109886648

Dodnes z nich kape olej,sdiraji 10 pneu ,spotřeba,topení,hluk ,smrad  :-P

0/−1
18.2.2015 18:44

T28o90m60á96š 52K83ř12e73č92e43k 5889684314681

zvláštní jak v bednom článku je pan Strnad český obchodní genius zachranující svými zlatými českými ručičkami české rodinné stříbro a v druhém gauner, který díky zákulisním machinacím léta s przidentem po světě a zabíjí houbaře ve vrběticích

+2/−4
18.2.2015 8:48

T44o46m56á78š 68K22ř84e22č98e10k 5329144254291

omluva, překlep, *prezidentem

0/0
18.2.2015 9:13

L28a93d32i53s17l93a55v 41K77v54a68s66n81i67č94k80a 1913767873645

Zvláštní je Váš příspěvek.

+2/0
18.2.2015 10:14
Foto

L17u49k31á48š 22M39a83c12h50á88č28e68k 1490367452525

Tatra, Liaz, Jawa, Poldi SONP Kladno, ČZ, Zetor, Avia, Walter, ČKD, trolejbusy Škoda Ostrov, Aero Vodochody, sklárny, textilky, cukrovary... byly doby, kdy jsme neměli žádný dluhy a exportovali o 106. Utáhli jsme armádu o více jak 200.000 ve zbrani, které nebyly ani půjčené, ani 6x předražené. Děti nechodily do škol hladový a úřady práce neexistovaly... :-P

+13/−21
18.2.2015 8:32

T62o70m17á15š 65K90ř86e21č86e53k 5889404174321

jo no, to byla doba, kdy měli v indii nové tatrovky, ale na škodovku jste šetřil deset let a pak dalších tři na ní čekal, pokud jde o dluh, tak často ta daná stojírna zaplaceno nedostala  nýbrž šlo o barterové dohody typu tatrovka za ropu nebo uran za letadla, také to byla doba kdy šlo do armády přes 10% hdp, kdyby to do ní šlo dnes také můžeme mot 200 000 armádu ( která by nás třeba i bránila, kdyby nis napadli bratři sověti a ne se po...jako v 68...), nicméně výsledkem těchto obchodů byl velký vnitřní dluh, čímž pádem toto zboží polalu ale jistě ztrácelo konkurence schopnost a nebyly penize na nitné inovace, v 60 letech byla jawa špička v 80. už byla převálcována japonskou produkcí

+24/−1
18.2.2015 8:45

M43i48c71h22a78l 72P83a41v77l20á52t 9903883364109

Kdyby barter. Konkretne ze zbrojnich obchodu nevidel tento stat mnohdy ani korunu..

+8/0
18.2.2015 8:47

J16e49n56d56a 70K63r61á20s84a 1609636248

O naše "olejničky " byl zájem jen v zaostalých a rozvojových zemích ! Díky nenáročnému ruskému trhu,zaostal vývoj a Tatry ,Liazy ,Jawy atd nebyly konkurenceschopné soudruhu ! Kdyby komunisti v r 1948 nerozkradli celou republiku,a následně ji ekonomickx a morálně nezhuntovali,byly by tyto značky pojem ve světě stále,my měli životní úroveň,platy i důchody jak na západ od nás ? Tak se zklidni,a dál si za tou rudou bídou škytej sám ?Rv:-P

+18/−3
18.2.2015 8:51

A76l64e86x93a42n31d46r 22K86o61s60t49k19a 8912508386884

Ano, kdyby lidi jako VY nerozkradli po "sametu" všechny ty majetky, které po komunistech zbyly (už to smotné je důkazem o tom, že "devastace" je lež jeko věž), tak se zde mohlo slušně žít.

+5/−1
18.2.2015 13:07

M89i69r41o43s68l16a67v 31K96r42i43z 9123715846857

to je blbec;-(:-/;-D

+5/−1
18.2.2015 8:57

L27a54d10i46s63l30a35v 71K10a15l26o89u39s 7375846431470

Nám ukradli fabriku, barák, ten barák sice ještě stojí, ale je zničen. V nové době jsme se soudili, ale nic nám nevrátili a teď nám z každé výplaty sežerou na daních 1/2 polovinu, práce je buď málo, nebo je mizerně placená. Suma sumárum, je to na odstěhování.

0/0
18.2.2015 9:11

P51e60t15r 78G27a55b91r27i22e59l 8167355261334

Ano, exportovalo se v rámci uzavřeného trhu, kde byly konkurencí tragické Kamazy a nebo ještě horší polské Star. Po otevření trhu se u všech vámi uvedených značek projevila naprosto tragická zastaralost, nekvalita a nekonkurenceschopná cena daná neefektivní výrobou a tzv. umělou přezaměstnaností. Komunisti moc dobře věděli, proč šli od válu, když se začala bortit železná opona. Zánik těchto značek byl primárně způsoben 40 lety stagnace bez inovací (tím ale neomlouvám rozkrádačky).

+4/−1
18.2.2015 10:10

M18a19r35t94i57n 34S29k39o16u38m12a56l 1472294887510

Tatra se 40 let neinovovala?? To jsou mi noviny. Za tu dobu se v Kopřivnici vyrábělo pět generací nákladních Tater, každá s několika desítkami variant. Za 40 let tři odlišné generace motorů. Byl úspěšně vyřešen pohon od dvou po šestinápravové podvozky, přeplňování motorů, vzduchem odpružené nápravy nebo v neposlední řadě samozřejmě postupné plnění norem EHK ( předchůdce normy EURO). Od počátku 70 let se prakticky postavila nová továrna. Minimálně technická úroveň kopřivnických vozů neutrpěla zásadní ránu socialistickým hospodařením.

+6/−1
18.2.2015 16:16

J17a82n 43K20u40t15m41a87n 9914319150

ty si to hoď ;-))))

0/0
18.2.2015 10:34

L77a47d12i35s28l47a13v 30K55v60a16s50n88i89č66k13a 1783877973475

Na to jste přišel sám, nebo Vám někdo pomáhal, třeba nějaký soudruh na schůzi ? Dneska se exportuje o 107, jenom firmy jsou někdy jiné.

+1/−1
18.2.2015 11:35

L31u66k18á23š 66B80r37a69n60d11e68j32s 2973925191571

A říká Vám něco vnitřní zadluženost. Třeba pokud jde o investice do ekologie??? Víte, kolik se hned po r.89 muselo nasypat do elektráren v severních Čechách, aby se lidi nedusili a neumíraly o roky dříve, než v jiných částech republiky??? O nezadluženosti můžete mluvit, jen pokud o tom nic nevíte, bohužel.... A export? Na vyspšlé trhy se vyváželo i pod náklady - prostě proto, aby se to vůbec prodalo a byly valuty. Co na tom, že stát/jeho podniky na tom tratili, devizy byly potřeba.

+4/0
18.2.2015 13:35

M31a21r36e73k 15K73l69u77f42a 3388634814196

Ty woe, to musí bejt slušnej matroš, co hulíš ..... ;-D8-o;-D

0/0
18.2.2015 20:34

J65i58ř52í 20K69o58c20u38r84e11k 6625844825278

Zančka ČZ zanikla v roce 197x, ostatní čeští výrobci motocyklů v roce 1948.  Avia byl Licenční Renault-Saviem. ČDK byla původním majitelům znárodněna stejně jako dnes zapomenutý Ringhoffer, který byl do ČKD včleněn. Za tohle všecko že můžou kapitalisti po 89.? Ale jdětě ... se bodnout. 

A státní dluh? Mno v roce 1953 byl pravda dost drastickým způsobem snížen - lidem byly peníze sebrány. Určitě za to mohl nějaký kapitalista.

PS: Věříte také na dědičnost kolektivní viny? Popravit Radima Jančuru zato, že Waltrovka už asi 70 let automobily nevyrábí?

0/0
19.2.2015 15:23

D72a95v94i89d 67R65y88c50h74e58t16s82k12ý 9736361550710

Pan Strnad se jmenuje Jaroslav, ne Michal.

0/0
18.2.2015 8:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.