Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tatra se vrací do Indie. Zájem je o náhradní díly i sady podvozků

Automobilka Tatra chystá návrat do Indie, která byla jejím klíčovým odběratelem do roku 2012. Tehdy více než pětadvacetiletá spolupráce skončila kvůli korupčnímu skandálu bývalého akcionáře kopřivnické továrny, Inda Ravindera Kumara Rishiho. Teď má automobilka šanci svou někdejší pozici významného exportéra do Indie obnovit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33i34ř48í 34J53u50r57a12n 2890500525913

To co vyrabeji ted uz nejsou tatry ani z poloviny. Kabinu bych jeste prezil, je dobra, ale alespon nejaky facelift by neskodil. Ted je to jen kabina daf s prelepenym logem.

Motor udajne neni spatny (podle kolegu kteri ho chvali), ale je s kabinou "tak nejak nekompatibilni" a pak se do kabiny musi po zebriku.

0/0
25.2.2015 16:53

K18a95r29e10l 12W95a29t90z21k85o 9496277327886

Chtěl by jste tam snad výtah? Je to auto do terénu, nemůže mít bezbariérový přístup do kabiny. ;-D

0/0
26.2.2015 12:21

P23e11t61r 20M53i25c14h19a16l 2870734731212

Tatře i tatrovákům to přeji a držím palce.

0/0
19.2.2015 17:08
Foto

I62m52r65i31c96h 93S73u77c84h15a53r39s26k89ý 8116703425221

Přeji Tatrovákům hodně úspěchů a konečně majitele kteří nebudou krást a začnou investovat do inovací.R^

+7/0
18.2.2015 18:24

J61i83ř36í 27B68r87u87t87o41v48s92k91ý 3206929249321

Udržba Tatry už nemohla nic změnit na úniku oleje,bylo to dané konstrukcí,jezdil jsem s T141,813,148,815,u všech to bylo stejné,časem to bylo držší-cena oleje

+2/0
18.2.2015 14:14

J54e79n58d42a 82K95r35á93s48a 1339766158

Po dlouhých letech komunistické devastace,se staly z Tater zastaralá ,neekonomická vozidla,vhodná jen na nenáročné trhy,kde nevadily úniky oleje odevšad,kde byly,zastaralé kabiny se špatným problematickým topením,s bočním sjížděním zadních osmi pneumatik,které se musely neustále otáčet ! Dnešní vozidla kooperací dohnaly světový trend,a tak se zvedá zajem! Což je dobře pro zaměstnance,i ekonomiku !;-)

+18/−2
18.2.2015 9:01

J98i84ř86í 29E15r26b41e61n 1583774266477

Úniky oleje byly dané odfláknutou údržbou, ne konstrukcí.

Naopak sjíždění pneumatik bylo dané konstrukcí, pokud jsi chtěl vysokotonážní a zároveň vysoce průchodivé auto. Základy pružení KingFrame byly dané už v 70. letech. 

O těch zastaralých kabinách T815 by se taky dalo dost diskutovat - v roce 1982 rozhodně ostudu ve světě nedělaly.

Jo a emisní limity rozhodly už v roce 1987, že se dál budou vyvíjet jen osmiválce, protože šesti-, deseti- a dvanáctiválce by už na Euro 1 nedokázali vytáhnout.

+4/0
18.2.2015 9:44

J62e19n15d85a 46K45r22á61s28a 1329756778

Co to blabolíš ? Kolik jsi toho.najel s T  138,148,815 ! Údržba nemohla za konstrukční netěsnosti. Nedávno jsem v montážní jámě prohlížel podvozek autojeřabu 815,hnus jeden olej Rv Kabina? Hlučná, s.nezávislým topením kde ses buď potil nebo mrznul,pokud nebylo jak v rusku -30 ;-) Motory ? Když jsi nastartoval nebylo auto (a není) v chladnu vidět ! Prostě technicky zaostalý výrobek oproti konkurenci ! Dnešní kooperace hodně pomohla !

+2/−2
18.2.2015 9:59

J25a61n 62K28u11t39m91a73n 9484649210

To se chlubíš, že znáš jenom vraky?

+3/−1
18.2.2015 10:33

A36l49e17x14a90n87d96r 89K92o30s80t26k44a 8432268886624

Podle popisu z mnotážní jámy bych tipoval, že ty vraky sám udělal vraky (mizernou péčí) a pak brečí.

+3/0
18.2.2015 12:54

J86e40n91d46a 65K64r53á36s11a 1789976408

Autojeřáb,který toho moc nenajezdí,podvozek  samý olej ! Poznámka o montážní jámě,je v případě náklaďáků dost ubohá,je vidět ,že o tom víš kulový,a jen plácáš !Rv;-)

0/0
19.2.2015 8:20

D76a86v55i87d 69Z50a74h19r94a15d56n37í43č77e87k 3327407816121

Ale no tak. Staré tatry jsou minimálním komfortem pro posádku pověstné.

+1/0
18.2.2015 14:59

J66e95n75d84a 85K77r79á44s12a 1509496468

Bohužel za komunistů to byly jediné auta ,se kterými se mohlo.jezdit ! Až po revoluci jsme zjistili,že svět je s technikou někde jinde,a nevěřícně zirali na západní ojetiny,bez úniků oleje,s pohodlnou kabinou,sedačkou,úspornými motory ......:-P

0/−1
19.2.2015 14:34

M61a94r20t93i89n 14S38k88o54u55m47a87l 1762444867890

Sleduji už téměř historické T815,olej z nich nekape,po startu studeného motoru nekouří více jak jiné jiné vozy ze stejným rokem výroby a stejným plněním norem EHK, kabina a vybavení poplatné době vzniku. Na vozidlo jezdící pod lžící bagru jsou totiž kladeny poněkud jiné požadavky.

+2/−1
18.2.2015 16:22

J37i31n74d48ř78i47c26h 38Š19k89o78p13e83k 4725941740925

a to víš že jo.

Tatry jsou tak špatné, že jezdí dodnes

+1/0
18.2.2015 12:00

J63e17n90d80a 82K76r37á50s76a 1729766518

Dodnes z nich kape olej,sdiraji 10 pneu ,spotřeba,topení,hluk ,smrad  :-P

0/−1
18.2.2015 18:44

T30o46m97á10š 44K56ř22e22č27e71k 5239264724771

zvláštní jak v bednom článku je pan Strnad český obchodní genius zachranující svými zlatými českými ručičkami české rodinné stříbro a v druhém gauner, který díky zákulisním machinacím léta s przidentem po světě a zabíjí houbaře ve vrběticích

+2/−4
18.2.2015 8:48

T60o93m48á19š 50K71ř73e91č12e51k 5329814464491

omluva, překlep, *prezidentem

0/0
18.2.2015 9:13

L91a70d51i95s48l64a42v 48K58v65a85s72n59i27č79k51a 1883287663655

Zvláštní je Váš příspěvek.

+2/0
18.2.2015 10:14
Foto

L14u58k88á82š 34M67a10c57h72á15č96e91k 1340397742775

Tatra, Liaz, Jawa, Poldi SONP Kladno, ČZ, Zetor, Avia, Walter, ČKD, trolejbusy Škoda Ostrov, Aero Vodochody, sklárny, textilky, cukrovary... byly doby, kdy jsme neměli žádný dluhy a exportovali o 106. Utáhli jsme armádu o více jak 200.000 ve zbrani, které nebyly ani půjčené, ani 6x předražené. Děti nechodily do škol hladový a úřady práce neexistovaly... :-P

+13/−21
18.2.2015 8:32

T79o51m74á75š 38K95ř61e10č60e83k 5849114424841

jo no, to byla doba, kdy měli v indii nové tatrovky, ale na škodovku jste šetřil deset let a pak dalších tři na ní čekal, pokud jde o dluh, tak často ta daná stojírna zaplaceno nedostala  nýbrž šlo o barterové dohody typu tatrovka za ropu nebo uran za letadla, také to byla doba kdy šlo do armády přes 10% hdp, kdyby to do ní šlo dnes také můžeme mot 200 000 armádu ( která by nás třeba i bránila, kdyby nis napadli bratři sověti a ne se po...jako v 68...), nicméně výsledkem těchto obchodů byl velký vnitřní dluh, čímž pádem toto zboží polalu ale jistě ztrácelo konkurence schopnost a nebyly penize na nitné inovace, v 60 letech byla jawa špička v 80. už byla převálcována japonskou produkcí

+24/−1
18.2.2015 8:45

M71i80c92h28a81l 35P66a91v17l65á40t 9743473104929

Kdyby barter. Konkretne ze zbrojnich obchodu nevidel tento stat mnohdy ani korunu..

+8/0
18.2.2015 8:47

J80e74n67d91a 49K75r21á48s24a 1899386308

O naše "olejničky " byl zájem jen v zaostalých a rozvojových zemích ! Díky nenáročnému ruskému trhu,zaostal vývoj a Tatry ,Liazy ,Jawy atd nebyly konkurenceschopné soudruhu ! Kdyby komunisti v r 1948 nerozkradli celou republiku,a následně ji ekonomickx a morálně nezhuntovali,byly by tyto značky pojem ve světě stále,my měli životní úroveň,platy i důchody jak na západ od nás ? Tak se zklidni,a dál si za tou rudou bídou škytej sám ?Rv:-P

+18/−3
18.2.2015 8:51

A92l31e34x16a25n71d70r 71K22o30s52t46k56a 8942538846824

Ano, kdyby lidi jako VY nerozkradli po "sametu" všechny ty majetky, které po komunistech zbyly (už to smotné je důkazem o tom, že "devastace" je lež jeko věž), tak se zde mohlo slušně žít.

+5/−1
18.2.2015 13:07

M67i72r65o86s61l59a90v 14K35r74i91z 9313145816787

to je blbec;-(:-/;-D

+5/−1
18.2.2015 8:57

L67a44d38i71s23l43a16v 67K31a37l32o18u62s 7465486131280

Nám ukradli fabriku, barák, ten barák sice ještě stojí, ale je zničen. V nové době jsme se soudili, ale nic nám nevrátili a teď nám z každé výplaty sežerou na daních 1/2 polovinu, práce je buď málo, nebo je mizerně placená. Suma sumárum, je to na odstěhování.

0/0
18.2.2015 9:11

P69e56t37r 44G71a55b34r67i44e96l 8297975481634

Ano, exportovalo se v rámci uzavřeného trhu, kde byly konkurencí tragické Kamazy a nebo ještě horší polské Star. Po otevření trhu se u všech vámi uvedených značek projevila naprosto tragická zastaralost, nekvalita a nekonkurenceschopná cena daná neefektivní výrobou a tzv. umělou přezaměstnaností. Komunisti moc dobře věděli, proč šli od válu, když se začala bortit železná opona. Zánik těchto značek byl primárně způsoben 40 lety stagnace bez inovací (tím ale neomlouvám rozkrádačky).

+4/−1
18.2.2015 10:10

M37a68r24t85i98n 43S21k95o69u86m20a43l 1482104497510

Tatra se 40 let neinovovala?? To jsou mi noviny. Za tu dobu se v Kopřivnici vyrábělo pět generací nákladních Tater, každá s několika desítkami variant. Za 40 let tři odlišné generace motorů. Byl úspěšně vyřešen pohon od dvou po šestinápravové podvozky, přeplňování motorů, vzduchem odpružené nápravy nebo v neposlední řadě samozřejmě postupné plnění norem EHK ( předchůdce normy EURO). Od počátku 70 let se prakticky postavila nová továrna. Minimálně technická úroveň kopřivnických vozů neutrpěla zásadní ránu socialistickým hospodařením.

+6/−1
18.2.2015 16:16

J87a84n 83K95u24t28m77a25n 9414339650

ty si to hoď ;-))))

0/0
18.2.2015 10:34

L70a71d69i75s79l62a97v 91K10v80a85s95n68i38č24k17a 1423627803845

Na to jste přišel sám, nebo Vám někdo pomáhal, třeba nějaký soudruh na schůzi ? Dneska se exportuje o 107, jenom firmy jsou někdy jiné.

+1/−1
18.2.2015 11:35

L39u88k52á77š 43B76r98a52n40d53e94j17s 2823125871391

A říká Vám něco vnitřní zadluženost. Třeba pokud jde o investice do ekologie??? Víte, kolik se hned po r.89 muselo nasypat do elektráren v severních Čechách, aby se lidi nedusili a neumíraly o roky dříve, než v jiných částech republiky??? O nezadluženosti můžete mluvit, jen pokud o tom nic nevíte, bohužel.... A export? Na vyspšlé trhy se vyváželo i pod náklady - prostě proto, aby se to vůbec prodalo a byly valuty. Co na tom, že stát/jeho podniky na tom tratili, devizy byly potřeba.

+4/0
18.2.2015 13:35

M97a25r50e66k 67K47l50u58f87a 3138964104556

Ty woe, to musí bejt slušnej matroš, co hulíš ..... ;-D8-o;-D

0/0
18.2.2015 20:34

J88i63ř18í 97K70o84c85u41r80e32k 6125284305918

Zančka ČZ zanikla v roce 197x, ostatní čeští výrobci motocyklů v roce 1948.  Avia byl Licenční Renault-Saviem. ČDK byla původním majitelům znárodněna stejně jako dnes zapomenutý Ringhoffer, který byl do ČKD včleněn. Za tohle všecko že můžou kapitalisti po 89.? Ale jdětě ... se bodnout. 

A státní dluh? Mno v roce 1953 byl pravda dost drastickým způsobem snížen - lidem byly peníze sebrány. Určitě za to mohl nějaký kapitalista.

PS: Věříte také na dědičnost kolektivní viny? Popravit Radima Jančuru zato, že Waltrovka už asi 70 let automobily nevyrábí?

0/0
19.2.2015 15:23

D56a50v42i11d 61R54y22c28h13e63t65s43k71ý 9306141370830

Pan Strnad se jmenuje Jaroslav, ne Michal.

0/0
18.2.2015 8:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.