Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České aerolinie se dál zmenšují. Loni jim ubyla pětina cestujících

Nejméně cestujících od roku 2001 přepravily loni na palubách svých letadel České aerolinie. Za celý rok jim kvůli zmenšování flotily a velkému oslabení na ruském trhu ubyla více než pětina pasažérů. Pokles kontrastuje s vývojem druhého českého dopravce: soukromý Travel Service totiž naopak loni rostl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V46l41a14s73t90i40m75i62l 60H56a78l19b33i50c71h 8673385426938

Tak to chce prodat zase nějaká letadla.

0/0
19.2.2015 8:50

K84a73r20e23l 58M12a61r60e96k 5765132363812

Kdo s čím zachází tím taky schází. Není se čemu divit. Jediná jejich strategie, a zdůrazněme, že hloupá, byla že když jsou špatné výsledky, tak je vylepšíme prodejem strojů, propouštěním zaměstnanců. To ale jako vždycky pomůže jen krátkodobě. Čím méně strojů tím méně letů, větší citlivost na změny trendů/linek, větší riziko na pokles marže..zisku, prohlubování ztráty. Je to prostě spirála která jde dolů. Už se o tom mluvilo tolikrát. Ať se nediví. Ale oni se asi nediví, zřejmě to dělají s plným vědomím a ten tunel kopou pořád dokud to jde.

+1/0
18.2.2015 8:48

M73i17l89o29š 78F34i27a43l54a 2620691197272

No před půl rokem jsem byl v Jackartě za sedmnáct tisíc a když jsem se vrátil, měl jsem nějaký jednání v Brně a na můj dotaz na letenku tam a zpátky mi bylo řečeno 11.500 Kč. Tak se nedivim, že s nima nikdo nelítá. 

Začalo to už kdysi, ČSA byla trafika pro všechny Stbáky a komouše, ale i tak to docela fungovalo. Za ředitele - tuším, že se jmenoval Janata, nebo podobně - to dokonnce vypadalo hodně nadějně. Ale náš zlatej oranžovej Jarda z toho udělal takovej bordel a takovej tunel, že by se ani Skanska nemusela stydět. A jak tu mnozí píší - skončí to jako aeroklub a půjčovna horkovzdušných balónů a to co nevidět. Škoda, škoda věčná škoda.

+2/0
17.2.2015 18:17

R38a34d76e66k 28J22a68n90a52t59a 9355276544702

Jak píšu níže, cena samostatné letenky na segment jako je PRG-BRQ je nedůležitá. Ta linka je feeder, důležité jsou přípoje a tarify vypsané z Brna přes Prahu do světa.

0/0
17.2.2015 19:01

M38a79r77i85a56n 30P95e44š26t59a 6518888138248

ČSA do světa? Vždyť se nedá s nimi doletět nikam ani po Evropě. Třeba létám do Bělehradu, Sofie, Athén, Hanoveru, Mnichova, Vídně - a... nic.

0/0
17.2.2015 20:09

R59a40d21e50k 14J40a73n37a83t40a 9575906674902

Proto existují aliance. ČSA jsou členem Skyteamu. Ale dnes už je to jedno, ta linka byla zrušena, z Brna už létá jenom pár lowcostů a v létě chartery.

0/0
17.2.2015 21:38

M31a56r63t12i33n 62Ž87e63l75i75n22s87k31ý 9928189269242

S CSA jsem letal rad ... to male jidlo bylo take prijemnym spestrenim. R^

0/0
17.2.2015 17:11

J39i18ř53í 40D21o47š84l22í23k 7965118943479

Přesně tak, code-share s China-Southern, nebo China-Eastern a dalšími členy sky-teamu v regionu. Fakt vůbec nechápu, proč už dávno do Číny není linka, protože o Prahu jako cílovou destinaci je v Číně dost solidní poptávka, což dokazují mj. i nákupy Číňanu v Pražských luxusních obchodech.

0/0
17.2.2015 15:39

L37u65c61i15a23n 68P94a49p64a50z35i94a64n 5454387251195

Nemají takové letadlo, jsou nad bankrotem.

0/0
19.2.2015 0:25

J80i28ř66í 25D28o82š24l59í20k 7195788883199

Letadlo samozřejmě mají, ale létají s ním do Soulu, kde stihlo prodělat už desítky milionů.

0/0
19.2.2015 8:27

M65a86r67t38i47n 55H36a25v79l48í30k 4740735667273

Jet s ČSA 16 tis. Let z aeroflot tím samým letadlem jen s jinou společnosti 8500,- Tak se nemůžou divit, že jim ubejvaj lidi.

0/0
17.2.2015 15:21

V45í56t12e56k 95V14a26l82a38c31h 7194820465545

Tohle jsem taky napsal, že se zdražuje a ubývá cestujících ČSA, ale je tady plno tupců, kteří to nechápou a dali mi v hodnocení mínus.:-P:-P:-P:-P

0/0
17.2.2015 15:49

J13a59n 26K59o55b83ě48r36s35k96ý 1810886921103

Jen čekám, kdy se z ČSA stane aeroklub, který bude maximálně provozovat vyhlídkové lety a možná i ten vyhlídkový balón. Dávám jim maximálně rok.

0/0
17.2.2015 15:21

V79i45l49é53m 25B95a24r62á16k 1328923158498

Proč to trápení MF neukončí? K čemu je takový podnik? K ho..... Vše co má státního vlastník a v názvu český, tak po tom je pr..

0/0
17.2.2015 14:18

M14i39c16h38a72l 88K70o76l88o14v25r28a82t 5777183305152

Ceny přemrštěné, kvalita stejná jako ostatní linky ... není se čemu divit. Nechápu, proč třeba nelétají Ostrava - Praha za cenu kolem 1200 Kč (jednosměrně), když se člověk podívá na cenu letenky (vice jak 4000 Kč), tak se musí otočit a říct si, že je čas tento podnik zavřít.

0/0
17.2.2015 14:11

R73a17d20e25k 12J92a80n64a66t50a 9405496524932

Samostatná cena letenky Ostrava-Praha je irelevantní, protože po té, co se zde vlak zrychlil na tři hodiny, už nemá význam. Tato linka je typický feeder. Její atraktivitu určuje návaznost na jiné letecké linky Skyteamu v Praze a rozdíl cen letenek PRG-XXX a OSR-PRG-XXX.

0/0
17.2.2015 14:31

K65a49r44e44l 96N29e67č18a98s 5323339890400

Časem se změní na půjčovnu rogal.Takto pohřbili i naši prosperující a známou námořní plavbu.:-/

+4/0
17.2.2015 13:48

P34a35v42e28l 16Š42í11p57e85k 2947344110450

Je to cílené, do roku to za zbytkovou cenu koupí Travel  Service a bude vymalováno. Když tam působí takoví odborníci jako je Tvrdík a podobní, tak se není čemu divit.Už prodej části Korejcům byla cesta k tomu, jak to lacině na konci tunelu koupit!

+2/0
17.2.2015 13:46

M34i72c15h48a40l 36P45a20v58l77á48t 9433203114469

Pred rokem kovovy pribor, 21kg zavazadlo zdarma. Letos plastovy pribor a 15kg zavazadlo zdarma.

Existuje ve vedeni CSA nekdo, kdo by se ubytku platicich divil? Ja pevne verim ze zas az takovi idioti tu firmu neridi!

0/0
17.2.2015 13:31

R64a17d86e90k 22J61a56n39a34t32a 9335166514452

Dneska je v oboru velký tlak na cenu.

Např. nejmenovaná v posledních letech nejrychleji rostoucí aerolinka v Evropě, nemá ani přibor, ani jídlo, vlastně ani ten stolek a kapsu na protějším sedadle nemá. A limit 15 kg a to ještě za příplatek.

0/0
17.2.2015 13:53

J79a54k19u43b 60K93o94r12e60c 6914950541303

jenomže low cost díky tomu může nabídnout velmi nízkou cenu, pokud se tedy přizpůsobíte jejich podmínkám. problém je, že služby běžných dopravců se od nich příliš už neliší, kromě ceny

0/0
17.2.2015 14:08

R74a57d92e83k 94J41a63n91a77t17a 9425886824762

Právěže cena je podobná. Např. 12. březen Praha-Milano, zdroj skyscanner.cz:

ČSA 2019 Kč ráno

easyjet 1909 Kč po obědě

ČSA 2240 Kč navečer

easyjet 2809 kč pozdě večer

Pak už nerozhoduje samotná cena, ale spíše čas spoje (jak se to konkrétnímu cestujícímu hodí více), popř. i ten fakt, zda potřebujete zavazadlo a zda je v ceně nebo ne, protože příplatek za ně bývá řádově několik set.

Jiný fakt je marketing. Řada lidí si myslí, že jen proto že se tomu říká lowcost to musí bát levnější a tak cenu s ČSA už ani neporovná. Není tomu tak.

0/0
17.2.2015 14:38

M43i80c26h16a29l 92L73u78s32k 1385984581166

Easy ale není ultralowcost... V dnešní realitě na evropském nebi činí jediný podstatnější rozdíl ve službách zavazadlová politika. A potom to, že ČSA do toho 12. března stihne 3x změnit čas letu.

0/0
17.2.2015 15:26

J51a61k56u94b 93F66e41i81f80a40r 7479389746879

Tu firmu idioti řídí a bohužel už dlouho. Dnešní stav je jen výsledkem jejich "práce"

0/0
17.2.2015 18:20

C53h11r47i76s54t77i27a61n 31M43o84r76g60e55n95s34t64e84r45n 5355226396314

Vsechny normalni destinace zrusi a pak se nekdo divi ze CSA klesa pocet cestujich?

+6/0
17.2.2015 13:24

P21e47t31r 51N94i61v49n78i77c54k15ý 3302764845617

Dávám ČSA rok, maximálně dva.., :-P

0/0
17.2.2015 13:11

M54i80c88h88a40l 22P20a27v16l84á84t 9553753624919

Tak dlouho urcite ne.

+1/0
17.2.2015 13:31

M49i74l23a79n 35K38r33a35t31o98c80h64v17i31l 8544354284498

Toto je státem řízený krach kdysi prosperující firmy.... skvělé, jen tak dál. Kdo bude další?

+5/0
17.2.2015 13:09

T13r39a63i46k32o 98T18r11u29h24l65a19r 9158739260843

...a jsou predrazene a nemaji primy let NY-PRG...at jdou do haje...

0/0
17.2.2015 13:06

V15í39t16e95k 58V32a31l55a66c88h 7584570125955

Opravdu se není čemu divit, když se let stále zdražuje a rozumný člověk raději pojede svým autem na dovolenou nebo i na návštěvu  do mnoha zemí a výjde mu to o 3/4 levněj a nemusí mít taky strach, že ho někde nezestřelí. [>-];-D[>-];-D[>-];-D

0/−1
17.2.2015 13:02

R60o59m66a16n 72S32m37a13t52a24n71a 6345192187688

Keď sa počiatkom roku 1992 ČSA - dovtedy celorepublikový československý dopravca spolu námornou plavbou účtovným trikom previedli na výlučne český podnik, aby sa nemuseli zúčastniť delenia majetku pri zániku spoločného štátu, považoval som vtedy tento český podraz za pekné svinstvo. Ale hovorilo sa, že je to taká daň za kľudné rozdelenie, pričom veľký diel na tejto krádeži mala aj vtedajšia neskúsenosť a naivita slovenských politikov. Pri námornej plavbe túto českú fintu zanedlho použil a zopakoval  paradoxne proti vlastným Čechám Viktor Kožený a vytuneloval ju. Už dávno neexistuje. Aký to paradox - zlodej okradol zlodeja. Teraz u nás písali, že vlastne Slovensko môže byť rado, že nemá žiaden podiel na ČSA, lebo namiesto ziskov by sa už desaťročia muselo podieľať na skrytých i otvorených dotáciách ČSA v ráde stámiliónov €, ktoré tento konkurencie neschopný podnik doteraz zhltol. Takže chcem poďakovať pánovi Dlouhému a Ježkovi, ktorí tento podraz realizovali, za ušetrené peniaze slovenských daňových poplatníkov. Jediný podraz - našťastie iba morálny ostal pri československej vlajke. Ostane pre Čechov ako pachuť niečoho, o čom sa radšej nehovorí, ale ostáva v pamäti ako osina v zadku. Niečo ako zbabelé vraždenie nemeckých civilistov na moste v Ústí po vojne, alebo ako arizácie majetkov vyvraždených Židov na Slovensku. Skrátka - taká morálna škvrna na duši národa.  Možno si časom poviete - stálo to vôbec zato?

+1/−6
17.2.2015 12:31

V21l93a17d47i32m26í24r 29S31y90n79e18k 2184789426493

Stálo .....

+1/0
17.2.2015 12:38

A59l97e33š 62M16a52c98e11k 6935565121865

Na rozdělení jsme ptodělali i když v konečném důsledku vydělali. Např. jsme už neplatili metro v Blavě. Dodnes ho nemáte okrem jedné stanice :-)

+1/0
17.2.2015 12:56

R90o34m34a23n 23S85m54a94t51a19n79a 6785462397448

Bratislava žiadne metro nepotrebuje. To bol len megalomanský plán nejakého komunistického magora.  Metro sa zvyčajne oplatí pre metropoly nad milión obyvateľov. Inak stačí integrovaná doprava.

0/0
17.2.2015 16:33

P24e91t23r 29N33i19v74n21i35c84k54ý 3612684935167

Baví mě, jak Slovák vyčítá Čechům křivárny. Co se třeba to stalo 14. března 1939 (hned, jak se to Slovákům hodilo, tak se trhli)? Kdo tlačil na rozdělení Československa?

Nakonec je lepší být sám, než s takovým "bratom".

+2/−2
17.2.2015 13:16

P53a75v24o36l 38K96u65b66r94a31n 6339470970492

Keby si nekecal - ako sa Češi správali k nám v 1918 - 1938, taký kúpili v 1939. Aké jednoduché ...

0/0
17.2.2015 13:27

K28a54r26e76l 18F83a18j79t 5368772771253

Ještě, že už to "musíme poslouchat" jen na fóru českého webu ;-D;-D;-D

0/0
17.2.2015 19:29

P23a97v37o67l 34K85u11b44r65a14n 6639190110472

Môžete aj inde ...

0/0
17.2.2015 21:25
Foto

P57a35v28e96l 10M70a75k70o17v40e37c 8848595191

Raději si něco přečtěte o tom, jak dělení majetku skutečně probíhalo, než tady příště budete na Čechy plivat jedovaté sliny...Současné vztahy mezi Čechy a Slováky považuji (i díky přátelskému "rozvodu") za nejlepší v historii a jsem rád, že mezi Slováky je šovinistů Vašeho typu minimum...

0/0
17.2.2015 14:12

R96o73m48a46n 58S22m82a67t38a36n96a 6465462627838

Niekto nevie, ani čo je šovinizmus. Tam sa nejaký nadhľad nad vecou nedá čakať. Možno ďalšia generácia.

0/0
17.2.2015 14:50
Foto

P24a89v17e74l 70M35a82k60o38v77e16c 8498525901

Pokud někdo šíří lži (tak jako Vy), tak je to buď neinformovanost nebo zlý úmysl...Pokud nevíte co je to šovinismus, tak ani nevíte co vlastně šíříte a jak je to nebezpečné. Možná se další generace Slováků zbaví zbytečného mindráku z Čechů (naštěstí neplatí pro většinu Slováků...). A nadhled nad lží a šovinismem se může nevyplatit i další generaci.

0/0
17.2.2015 15:23

R96o40m48a35n 90S47m90a64t27a60n88a 6635892957918

Tak smelo, kravaťák. Čo konkrétne šovinistické som napísal? Šovinizmus je totižto hlavne o pocite nadradenosti určitého národa voči inému. Nemám vôbec pocit, že by sa Slováci niekedy v minulosti, alebo aj teraz správali voči susedom ako starší brat, alebo nadradený národ. Na to nemáme ani počet obyvateľov, ani dostatočnú vyspelosť a upnutosť k histórii. 

http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0ovinizmus

0/0
17.2.2015 16:39
Foto

P10a62v34e22l 85M91a50k29o19v88e82c 8238225191

Asi máte problém porozumět (nejen česky ale i slovensky) psanému textu...:-). A co je to ten "kravaťák" ?:-)

0/0
17.2.2015 17:03

R67o51m72a40n 76S41m94a58t21a54n25a 6925582717568

A dodatok Makovcovi:  Tento počin sa asi tiež nikdy nestal a je len výplodom lží a šovinizmu, však "pán mindrák"?

"Po zániku federativního Československa původní československou vlajku převzala Česká republika jako jeden z nástupnických států. Tento krok však byl v rozporu s dohodami mezi českou a slovenskou politickou reprezentací i s čl. 3 odst. 2 ústavního zákona č. 542/1992 Sb., o zániku ČSFR („Česká republika a Slovenská republika nesmějí po zániku České a Slovenské Federativní Republiky užívat státních symbolů České a Slovenské Federativní republiky.“)."

0/0
17.2.2015 16:44
Foto

P85a16v45e86l 68M38a25k81o36v65e97c 8568205381

A dodatek Smatanovi: šovinismus je i podněcování nenávisti k jiným národům. A podle reakcí čtenářů, jsou Váš příspěvky evidentně šovinistické...:-(

0/0
17.2.2015 17:07

R45o17m34a77n 54S59m18a26t33a23n64a 6955502507788

Pripomenutie činov - i keď možno nepríjemných ešte neznamená podnecovanie k nenávisti. A reakcie čitateľov nemôžu predsa určovať, čo je pravda a čo nie. Pokiaľ by som rozpútal diskusiu o tom, či vyhnanie 3,5mil. Nemcov po vojne a zhabanie ich majetku a tovární  bolo správne, možno 90% Čechov by napísalo, že si to zaslúžili a nebol to akt pomsty a možnosti nakradnúť majetky.   Pokiaľ by som nebol ateista, stačilo namiesto vysvetlenia situácie s ČSA napísať "Božie mlyny melú pomaly, ale isto".

0/0
17.2.2015 17:22
Foto

P96a92v43e78l 72M33a82k47o36v53e79c 8528695451

Diskuse je o ČSA...O transformaci ČSA jste líný si něco přečíst, nebo se Vám to nehodí do krámu, a tak šíříte lži...:-(. Při dělení majetku federace nikdo nikomu nic neukradl...To neznamená, že někdo nemá pocit křivdy (nějaký Čech nebo Slovák...).

0/0
17.2.2015 17:33

A73d78a83m 84B29e74c47h90n24ý 4130214471692

Ja vidim jedinou zachranu CSA v tom, ze vyuzijou svuj A330 a budou letat dalkove linky z Prahy s dobrou navaznosti do ostatnich mist Evropy za konkurencni ceny a dobry palubni servis. Nechapu proc A330 lita do Soulu kde jiz leta Korean. Je to strasny nesmysl. Proc radsi neleta do New Yorku, Bangkoku, Shanghaje, Tokya? Na tom se da vydelat. A ne na tom, ze CSA bude polo-rusky dopravce... Rv[>-]Rv

+9/0
17.2.2015 12:23

T81o32m31á72š 86K73n12a38i72f64l 6773470147620

Jedním a330 toho moc nenalitas ;) to je jen takový siditko... A do soulu lita proto, ze tam doplňuje další rotaci k tem stávajícím koreanu. A naopak - jeho nasazení prave na tuto linku je v tuto chvili jedine smysluplne.

0/−2
17.2.2015 12:28

J69a97k34u74b 16K48o79r58e44c 6794210311753

ta 330 pronajatá ok korejců jim byla pronajatá právě proto, aby se mohl zvýšit počet letů na trase soul - praha

0/0
17.2.2015 14:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.