Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České aerolinie se dál zmenšují. Loni jim ubyla pětina cestujících

Nejméně cestujících od roku 2001 přepravily loni na palubách svých letadel České aerolinie. Za celý rok jim kvůli zmenšování flotily a velkému oslabení na ruském trhu ubyla více než pětina pasažérů. Pokles kontrastuje s vývojem druhého českého dopravce: soukromý Travel Service totiž naopak loni rostl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V12l24a66s11t11i96m10i49l 81H34a39l29b21i94c93h 8163615656398

Tak to chce prodat zase nějaká letadla.

0/0
19.2.2015 8:50

K75a52r62e63l 29M68a30r90e82k 5855142193112

Kdo s čím zachází tím taky schází. Není se čemu divit. Jediná jejich strategie, a zdůrazněme, že hloupá, byla že když jsou špatné výsledky, tak je vylepšíme prodejem strojů, propouštěním zaměstnanců. To ale jako vždycky pomůže jen krátkodobě. Čím méně strojů tím méně letů, větší citlivost na změny trendů/linek, větší riziko na pokles marže..zisku, prohlubování ztráty. Je to prostě spirála která jde dolů. Už se o tom mluvilo tolikrát. Ať se nediví. Ale oni se asi nediví, zřejmě to dělají s plným vědomím a ten tunel kopou pořád dokud to jde.

+1/0
18.2.2015 8:48

M18i10l23o19š 35F83i58a56l28a 2110631447922

No před půl rokem jsem byl v Jackartě za sedmnáct tisíc a když jsem se vrátil, měl jsem nějaký jednání v Brně a na můj dotaz na letenku tam a zpátky mi bylo řečeno 11.500 Kč. Tak se nedivim, že s nima nikdo nelítá. 

Začalo to už kdysi, ČSA byla trafika pro všechny Stbáky a komouše, ale i tak to docela fungovalo. Za ředitele - tuším, že se jmenoval Janata, nebo podobně - to dokonnce vypadalo hodně nadějně. Ale náš zlatej oranžovej Jarda z toho udělal takovej bordel a takovej tunel, že by se ani Skanska nemusela stydět. A jak tu mnozí píší - skončí to jako aeroklub a půjčovna horkovzdušných balónů a to co nevidět. Škoda, škoda věčná škoda.

+2/0
17.2.2015 18:17

R29a29d53e72k 91J50a84n37a12t81a 9495606474422

Jak píšu níže, cena samostatné letenky na segment jako je PRG-BRQ je nedůležitá. Ta linka je feeder, důležité jsou přípoje a tarify vypsané z Brna přes Prahu do světa.

0/0
17.2.2015 19:01

M79a16r27i63a77n 25P37e21š20t81a 6848808778168

ČSA do světa? Vždyť se nedá s nimi doletět nikam ani po Evropě. Třeba létám do Bělehradu, Sofie, Athén, Hanoveru, Mnichova, Vídně - a... nic.

0/0
17.2.2015 20:09

R81a56d50e97k 28J35a49n11a46t20a 9935626334732

Proto existují aliance. ČSA jsou členem Skyteamu. Ale dnes už je to jedno, ta linka byla zrušena, z Brna už létá jenom pár lowcostů a v létě chartery.

0/0
17.2.2015 21:38

M16a28r73t57i86n 50Ž78e50l11i47n85s29k64ý 9178189719872

S CSA jsem letal rad ... to male jidlo bylo take prijemnym spestrenim. R^

0/0
17.2.2015 17:11

J20i72ř78í 54D54o41š50l41í21k 7915788683179

Přesně tak, code-share s China-Southern, nebo China-Eastern a dalšími členy sky-teamu v regionu. Fakt vůbec nechápu, proč už dávno do Číny není linka, protože o Prahu jako cílovou destinaci je v Číně dost solidní poptávka, což dokazují mj. i nákupy Číňanu v Pražských luxusních obchodech.

0/0
17.2.2015 15:39

L69u24c90i63a14n 91P17a36p92a36z37i40a54n 5134227981705

Nemají takové letadlo, jsou nad bankrotem.

0/0
19.2.2015 0:25

J41i91ř73í 31D82o89š54l28í60k 7865328263759

Letadlo samozřejmě mají, ale létají s ním do Soulu, kde stihlo prodělat už desítky milionů.

0/0
19.2.2015 8:27

M57a98r81t92i77n 70H37a11v13l26í63k 4600275457513

Jet s ČSA 16 tis. Let z aeroflot tím samým letadlem jen s jinou společnosti 8500,- Tak se nemůžou divit, že jim ubejvaj lidi.

0/0
17.2.2015 15:21

V24í98t37e37k 42V50a60l86a93c84h 7854340465445

Tohle jsem taky napsal, že se zdražuje a ubývá cestujících ČSA, ale je tady plno tupců, kteří to nechápou a dali mi v hodnocení mínus.:-P:-P:-P:-P

0/0
17.2.2015 15:49

J53a15n 83K20o27b77ě37r58s61k35ý 1510706681383

Jen čekám, kdy se z ČSA stane aeroklub, který bude maximálně provozovat vyhlídkové lety a možná i ten vyhlídkový balón. Dávám jim maximálně rok.

0/0
17.2.2015 15:21

V74i20l70é65m 53B13a14r60á58k 1948823348968

Proč to trápení MF neukončí? K čemu je takový podnik? K ho..... Vše co má státního vlastník a v názvu český, tak po tom je pr..

0/0
17.2.2015 14:18

M21i86c18h90a45l 90K66o58l20o79v50r98a66t 5237643475122

Ceny přemrštěné, kvalita stejná jako ostatní linky ... není se čemu divit. Nechápu, proč třeba nelétají Ostrava - Praha za cenu kolem 1200 Kč (jednosměrně), když se člověk podívá na cenu letenky (vice jak 4000 Kč), tak se musí otočit a říct si, že je čas tento podnik zavřít.

0/0
17.2.2015 14:11

R85a70d81e32k 21J83a24n30a79t43a 9395916554882

Samostatná cena letenky Ostrava-Praha je irelevantní, protože po té, co se zde vlak zrychlil na tři hodiny, už nemá význam. Tato linka je typický feeder. Její atraktivitu určuje návaznost na jiné letecké linky Skyteamu v Praze a rozdíl cen letenek PRG-XXX a OSR-PRG-XXX.

0/0
17.2.2015 14:31

K36a91r80e25l 70N52e44č15a79s 5123789640390

Časem se změní na půjčovnu rogal.Takto pohřbili i naši prosperující a známou námořní plavbu.:-/

+4/0
17.2.2015 13:48

P29a65v85e88l 48Š22í56p18e22k 2527734100130

Je to cílené, do roku to za zbytkovou cenu koupí Travel  Service a bude vymalováno. Když tam působí takoví odborníci jako je Tvrdík a podobní, tak se není čemu divit.Už prodej části Korejcům byla cesta k tomu, jak to lacině na konci tunelu koupit!

+2/0
17.2.2015 13:46

M93i69c65h57a36l 65P63a89v23l17á85t 9963933934669

Pred rokem kovovy pribor, 21kg zavazadlo zdarma. Letos plastovy pribor a 15kg zavazadlo zdarma.

Existuje ve vedeni CSA nekdo, kdo by se ubytku platicich divil? Ja pevne verim ze zas az takovi idioti tu firmu neridi!

0/0
17.2.2015 13:31

R79a90d79e53k 56J53a93n64a92t53a 9905786984802

Dneska je v oboru velký tlak na cenu.

Např. nejmenovaná v posledních letech nejrychleji rostoucí aerolinka v Evropě, nemá ani přibor, ani jídlo, vlastně ani ten stolek a kapsu na protějším sedadle nemá. A limit 15 kg a to ještě za příplatek.

0/0
17.2.2015 13:53

J24a48k16u25b 67K58o73r49e31c 6744220101493

jenomže low cost díky tomu může nabídnout velmi nízkou cenu, pokud se tedy přizpůsobíte jejich podmínkám. problém je, že služby běžných dopravců se od nich příliš už neliší, kromě ceny

0/0
17.2.2015 14:08

R16a57d10e91k 54J28a88n37a30t72a 9305526584982

Právěže cena je podobná. Např. 12. březen Praha-Milano, zdroj skyscanner.cz:

ČSA 2019 Kč ráno

easyjet 1909 Kč po obědě

ČSA 2240 Kč navečer

easyjet 2809 kč pozdě večer

Pak už nerozhoduje samotná cena, ale spíše čas spoje (jak se to konkrétnímu cestujícímu hodí více), popř. i ten fakt, zda potřebujete zavazadlo a zda je v ceně nebo ne, protože příplatek za ně bývá řádově několik set.

Jiný fakt je marketing. Řada lidí si myslí, že jen proto že se tomu říká lowcost to musí bát levnější a tak cenu s ČSA už ani neporovná. Není tomu tak.

0/0
17.2.2015 14:38

M15i71c14h44a85l 64L18u98s67k 1785804351456

Easy ale není ultralowcost... V dnešní realitě na evropském nebi činí jediný podstatnější rozdíl ve službách zavazadlová politika. A potom to, že ČSA do toho 12. března stihne 3x změnit čas letu.

0/0
17.2.2015 15:26

J92a40k68u14b 40F55e13i87f16a92r 7609459606199

Tu firmu idioti řídí a bohužel už dlouho. Dnešní stav je jen výsledkem jejich "práce"

0/0
17.2.2015 18:20

C52h92r75i85s71t19i59a68n 76M27o39r35g44e40n16s88t30e20r29n 5815956966604

Vsechny normalni destinace zrusi a pak se nekdo divi ze CSA klesa pocet cestujich?

+6/0
17.2.2015 13:24

P68e89t95r 54N21i97v78n52i98c35k54ý 3652164915927

Dávám ČSA rok, maximálně dva.., :-P

0/0
17.2.2015 13:11

M19i25c85h34a62l 51P73a14v21l71á80t 9273713504269

Tak dlouho urcite ne.

+1/0
17.2.2015 13:31

M77i23l55a41n 16K95r74a63t47o69c97h73v40i10l 8894744104958

Toto je státem řízený krach kdysi prosperující firmy.... skvělé, jen tak dál. Kdo bude další?

+5/0
17.2.2015 13:09

T37r11a13i95k70o 43T19r93u84h84l81a39r 9808169120813

...a jsou predrazene a nemaji primy let NY-PRG...at jdou do haje...

0/0
17.2.2015 13:06

V56í40t20e73k 85V96a43l61a47c63h 7644760435145

Opravdu se není čemu divit, když se let stále zdražuje a rozumný člověk raději pojede svým autem na dovolenou nebo i na návštěvu  do mnoha zemí a výjde mu to o 3/4 levněj a nemusí mít taky strach, že ho někde nezestřelí. [>-];-D[>-];-D[>-];-D

0/−1
17.2.2015 13:02

R30o96m80a30n 44S48m23a81t51a21n32a 6225202887808

Keď sa počiatkom roku 1992 ČSA - dovtedy celorepublikový československý dopravca spolu námornou plavbou účtovným trikom previedli na výlučne český podnik, aby sa nemuseli zúčastniť delenia majetku pri zániku spoločného štátu, považoval som vtedy tento český podraz za pekné svinstvo. Ale hovorilo sa, že je to taká daň za kľudné rozdelenie, pričom veľký diel na tejto krádeži mala aj vtedajšia neskúsenosť a naivita slovenských politikov. Pri námornej plavbe túto českú fintu zanedlho použil a zopakoval  paradoxne proti vlastným Čechám Viktor Kožený a vytuneloval ju. Už dávno neexistuje. Aký to paradox - zlodej okradol zlodeja. Teraz u nás písali, že vlastne Slovensko môže byť rado, že nemá žiaden podiel na ČSA, lebo namiesto ziskov by sa už desaťročia muselo podieľať na skrytých i otvorených dotáciách ČSA v ráde stámiliónov €, ktoré tento konkurencie neschopný podnik doteraz zhltol. Takže chcem poďakovať pánovi Dlouhému a Ježkovi, ktorí tento podraz realizovali, za ušetrené peniaze slovenských daňových poplatníkov. Jediný podraz - našťastie iba morálny ostal pri československej vlajke. Ostane pre Čechov ako pachuť niečoho, o čom sa radšej nehovorí, ale ostáva v pamäti ako osina v zadku. Niečo ako zbabelé vraždenie nemeckých civilistov na moste v Ústí po vojne, alebo ako arizácie majetkov vyvraždených Židov na Slovensku. Skrátka - taká morálna škvrna na duši národa.  Možno si časom poviete - stálo to vôbec zato?

+1/−6
17.2.2015 12:31

V18l88a91d71i58m53í58r 63S36y20n40e67k 2514589176783

Stálo .....

+1/0
17.2.2015 12:38

A41l60e80š 64M84a58c60e71k 6625685741875

Na rozdělení jsme ptodělali i když v konečném důsledku vydělali. Např. jsme už neplatili metro v Blavě. Dodnes ho nemáte okrem jedné stanice :-)

+1/0
17.2.2015 12:56

R97o50m72a85n 53S79m39a73t71a15n83a 6595712427548

Bratislava žiadne metro nepotrebuje. To bol len megalomanský plán nejakého komunistického magora.  Metro sa zvyčajne oplatí pre metropoly nad milión obyvateľov. Inak stačí integrovaná doprava.

0/0
17.2.2015 16:33

P19e13t80r 71N32i44v42n90i60c39k34ý 3952584385307

Baví mě, jak Slovák vyčítá Čechům křivárny. Co se třeba to stalo 14. března 1939 (hned, jak se to Slovákům hodilo, tak se trhli)? Kdo tlačil na rozdělení Československa?

Nakonec je lepší být sám, než s takovým "bratom".

+2/−2
17.2.2015 13:16

P18a89v78o69l 65K84u47b54r23a70n 6299430160362

Keby si nekecal - ako sa Češi správali k nám v 1918 - 1938, taký kúpili v 1939. Aké jednoduché ...

0/0
17.2.2015 13:27

K75a30r91e51l 13F51a67j81t 5958512531653

Ještě, že už to "musíme poslouchat" jen na fóru českého webu ;-D;-D;-D

0/0
17.2.2015 19:29

P59a22v56o28l 82K79u45b51r95a93n 6809110760682

Môžete aj inde ...

0/0
17.2.2015 21:25
Foto

P71a58v66e10l 13M10a36k63o83v18e42c 8548555861

Raději si něco přečtěte o tom, jak dělení majetku skutečně probíhalo, než tady příště budete na Čechy plivat jedovaté sliny...Současné vztahy mezi Čechy a Slováky považuji (i díky přátelskému "rozvodu") za nejlepší v historii a jsem rád, že mezi Slováky je šovinistů Vašeho typu minimum...

0/0
17.2.2015 14:12

R61o36m92a37n 25S98m35a34t96a94n87a 6485972637408

Niekto nevie, ani čo je šovinizmus. Tam sa nejaký nadhľad nad vecou nedá čakať. Možno ďalšia generácia.

0/0
17.2.2015 14:50
Foto

P81a49v90e73l 44M78a18k24o95v47e53c 8398955371

Pokud někdo šíří lži (tak jako Vy), tak je to buď neinformovanost nebo zlý úmysl...Pokud nevíte co je to šovinismus, tak ani nevíte co vlastně šíříte a jak je to nebezpečné. Možná se další generace Slováků zbaví zbytečného mindráku z Čechů (naštěstí neplatí pro většinu Slováků...). A nadhled nad lží a šovinismem se může nevyplatit i další generaci.

0/0
17.2.2015 15:23

R47o85m37a34n 57S89m68a11t52a84n77a 6435462607708

Tak smelo, kravaťák. Čo konkrétne šovinistické som napísal? Šovinizmus je totižto hlavne o pocite nadradenosti určitého národa voči inému. Nemám vôbec pocit, že by sa Slováci niekedy v minulosti, alebo aj teraz správali voči susedom ako starší brat, alebo nadradený národ. Na to nemáme ani počet obyvateľov, ani dostatočnú vyspelosť a upnutosť k histórii. 

http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0ovinizmus

0/0
17.2.2015 16:39
Foto

P22a64v12e71l 33M12a67k51o80v20e17c 8538225951

Asi máte problém porozumět (nejen česky ale i slovensky) psanému textu...:-). A co je to ten "kravaťák" ?:-)

0/0
17.2.2015 17:03

R88o71m69a38n 96S59m19a59t24a49n73a 6705792957158

A dodatok Makovcovi:  Tento počin sa asi tiež nikdy nestal a je len výplodom lží a šovinizmu, však "pán mindrák"?

"Po zániku federativního Československa původní československou vlajku převzala Česká republika jako jeden z nástupnických států. Tento krok však byl v rozporu s dohodami mezi českou a slovenskou politickou reprezentací i s čl. 3 odst. 2 ústavního zákona č. 542/1992 Sb., o zániku ČSFR („Česká republika a Slovenská republika nesmějí po zániku České a Slovenské Federativní Republiky užívat státních symbolů České a Slovenské Federativní republiky.“)."

0/0
17.2.2015 16:44
Foto

P95a10v42e56l 52M82a82k50o66v71e34c 8798435561

A dodatek Smatanovi: šovinismus je i podněcování nenávisti k jiným národům. A podle reakcí čtenářů, jsou Váš příspěvky evidentně šovinistické...:-(

0/0
17.2.2015 17:07

R23o50m45a56n 14S63m22a17t14a48n11a 6615622507618

Pripomenutie činov - i keď možno nepríjemných ešte neznamená podnecovanie k nenávisti. A reakcie čitateľov nemôžu predsa určovať, čo je pravda a čo nie. Pokiaľ by som rozpútal diskusiu o tom, či vyhnanie 3,5mil. Nemcov po vojne a zhabanie ich majetku a tovární  bolo správne, možno 90% Čechov by napísalo, že si to zaslúžili a nebol to akt pomsty a možnosti nakradnúť majetky.   Pokiaľ by som nebol ateista, stačilo namiesto vysvetlenia situácie s ČSA napísať "Božie mlyny melú pomaly, ale isto".

0/0
17.2.2015 17:22
Foto

P97a61v32e70l 45M84a20k74o95v68e23c 8158305121

Diskuse je o ČSA...O transformaci ČSA jste líný si něco přečíst, nebo se Vám to nehodí do krámu, a tak šíříte lži...:-(. Při dělení majetku federace nikdo nikomu nic neukradl...To neznamená, že někdo nemá pocit křivdy (nějaký Čech nebo Slovák...).

0/0
17.2.2015 17:33

A66d72a79m 74B12e10c98h37n24ý 4740424911872

Ja vidim jedinou zachranu CSA v tom, ze vyuzijou svuj A330 a budou letat dalkove linky z Prahy s dobrou navaznosti do ostatnich mist Evropy za konkurencni ceny a dobry palubni servis. Nechapu proc A330 lita do Soulu kde jiz leta Korean. Je to strasny nesmysl. Proc radsi neleta do New Yorku, Bangkoku, Shanghaje, Tokya? Na tom se da vydelat. A ne na tom, ze CSA bude polo-rusky dopravce... Rv[>-]Rv

+9/0
17.2.2015 12:23

T94o92m55á90š 30K42n88a68i20f11l 6183970717120

Jedním a330 toho moc nenalitas ;) to je jen takový siditko... A do soulu lita proto, ze tam doplňuje další rotaci k tem stávajícím koreanu. A naopak - jeho nasazení prave na tuto linku je v tuto chvili jedine smysluplne.

0/−2
17.2.2015 12:28

J74a49k86u90b 57K91o15r47e75c 6314850601493

ta 330 pronajatá ok korejců jim byla pronajatá právě proto, aby se mohl zvýšit počet letů na trase soul - praha

0/0
17.2.2015 14:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.