Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České aerolinie se dál zmenšují. Loni jim ubyla pětina cestujících

Nejméně cestujících od roku 2001 přepravily loni na palubách svých letadel České aerolinie. Za celý rok jim kvůli zmenšování flotily a velkému oslabení na ruském trhu ubyla více než pětina pasažérů. Pokles kontrastuje s vývojem druhého českého dopravce: soukromý Travel Service totiž naopak loni rostl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V45l53a47s29t56i89m46i53l 84H96a43l21b62i85c85h 8453325926298

Tak to chce prodat zase nějaká letadla.

0/0
19.2.2015 8:50

K42a60r64e74l 77M18a36r29e30k 5975332623102

Kdo s čím zachází tím taky schází. Není se čemu divit. Jediná jejich strategie, a zdůrazněme, že hloupá, byla že když jsou špatné výsledky, tak je vylepšíme prodejem strojů, propouštěním zaměstnanců. To ale jako vždycky pomůže jen krátkodobě. Čím méně strojů tím méně letů, větší citlivost na změny trendů/linek, větší riziko na pokles marže..zisku, prohlubování ztráty. Je to prostě spirála která jde dolů. Už se o tom mluvilo tolikrát. Ať se nediví. Ale oni se asi nediví, zřejmě to dělají s plným vědomím a ten tunel kopou pořád dokud to jde.

+1/0
18.2.2015 8:48

M76i16l54o10š 69F91i55a49l79a 2750341937112

No před půl rokem jsem byl v Jackartě za sedmnáct tisíc a když jsem se vrátil, měl jsem nějaký jednání v Brně a na můj dotaz na letenku tam a zpátky mi bylo řečeno 11.500 Kč. Tak se nedivim, že s nima nikdo nelítá. 

Začalo to už kdysi, ČSA byla trafika pro všechny Stbáky a komouše, ale i tak to docela fungovalo. Za ředitele - tuším, že se jmenoval Janata, nebo podobně - to dokonnce vypadalo hodně nadějně. Ale náš zlatej oranžovej Jarda z toho udělal takovej bordel a takovej tunel, že by se ani Skanska nemusela stydět. A jak tu mnozí píší - skončí to jako aeroklub a půjčovna horkovzdušných balónů a to co nevidět. Škoda, škoda věčná škoda.

+2/0
17.2.2015 18:17

R53a34d64e67k 74J67a79n47a41t96a 9805786694202

Jak píšu níže, cena samostatné letenky na segment jako je PRG-BRQ je nedůležitá. Ta linka je feeder, důležité jsou přípoje a tarify vypsané z Brna přes Prahu do světa.

0/0
17.2.2015 19:01

M30a69r26i55a60n 44P42e43š56t40a 6858758408478

ČSA do světa? Vždyť se nedá s nimi doletět nikam ani po Evropě. Třeba létám do Bělehradu, Sofie, Athén, Hanoveru, Mnichova, Vídně - a... nic.

0/0
17.2.2015 20:09

R79a61d83e39k 79J75a64n12a64t61a 9325646814622

Proto existují aliance. ČSA jsou členem Skyteamu. Ale dnes už je to jedno, ta linka byla zrušena, z Brna už létá jenom pár lowcostů a v létě chartery.

0/0
17.2.2015 21:38

M45a18r73t31i10n 80Ž35e78l63i29n72s59k67ý 9198769339812

S CSA jsem letal rad ... to male jidlo bylo take prijemnym spestrenim. R^

0/0
17.2.2015 17:11

J98i37ř41í 66D78o22š50l97í92k 7555278153639

Přesně tak, code-share s China-Southern, nebo China-Eastern a dalšími členy sky-teamu v regionu. Fakt vůbec nechápu, proč už dávno do Číny není linka, protože o Prahu jako cílovou destinaci je v Číně dost solidní poptávka, což dokazují mj. i nákupy Číňanu v Pražských luxusních obchodech.

0/0
17.2.2015 15:39

L33u95c61i79a97n 48P66a63p74a58z22i11a97n 5634667301185

Nemají takové letadlo, jsou nad bankrotem.

0/0
19.2.2015 0:25

J54i34ř40í 78D32o37š50l94í65k 7945328333179

Letadlo samozřejmě mají, ale létají s ním do Soulu, kde stihlo prodělat už desítky milionů.

0/0
19.2.2015 8:27

M34a17r73t98i95n 76H97a87v20l38í66k 4270335777293

Jet s ČSA 16 tis. Let z aeroflot tím samým letadlem jen s jinou společnosti 8500,- Tak se nemůžou divit, že jim ubejvaj lidi.

0/0
17.2.2015 15:21

V65í80t58e83k 77V83a10l92a73c84h 7104670215835

Tohle jsem taky napsal, že se zdražuje a ubývá cestujících ČSA, ale je tady plno tupců, kteří to nechápou a dali mi v hodnocení mínus.:-P:-P:-P:-P

0/0
17.2.2015 15:49

J42a52n 44K40o67b34ě15r37s97k67ý 1880326291433

Jen čekám, kdy se z ČSA stane aeroklub, který bude maximálně provozovat vyhlídkové lety a možná i ten vyhlídkový balón. Dávám jim maximálně rok.

0/0
17.2.2015 15:21

V95i73l60é97m 58B31a38r84á46k 1478543328338

Proč to trápení MF neukončí? K čemu je takový podnik? K ho..... Vše co má státního vlastník a v názvu český, tak po tom je pr..

0/0
17.2.2015 14:18

M23i98c24h95a18l 86K13o77l84o31v85r65a53t 5237383815892

Ceny přemrštěné, kvalita stejná jako ostatní linky ... není se čemu divit. Nechápu, proč třeba nelétají Ostrava - Praha za cenu kolem 1200 Kč (jednosměrně), když se člověk podívá na cenu letenky (vice jak 4000 Kč), tak se musí otočit a říct si, že je čas tento podnik zavřít.

0/0
17.2.2015 14:11

R94a55d64e66k 95J98a33n11a18t88a 9555566164962

Samostatná cena letenky Ostrava-Praha je irelevantní, protože po té, co se zde vlak zrychlil na tři hodiny, už nemá význam. Tato linka je typický feeder. Její atraktivitu určuje návaznost na jiné letecké linky Skyteamu v Praze a rozdíl cen letenek PRG-XXX a OSR-PRG-XXX.

0/0
17.2.2015 14:31

K85a44r10e90l 37N83e71č79a45s 5253649200520

Časem se změní na půjčovnu rogal.Takto pohřbili i naši prosperující a známou námořní plavbu.:-/

+4/0
17.2.2015 13:48

P74a42v15e17l 98Š12í55p51e98k 2667664260100

Je to cílené, do roku to za zbytkovou cenu koupí Travel  Service a bude vymalováno. Když tam působí takoví odborníci jako je Tvrdík a podobní, tak se není čemu divit.Už prodej části Korejcům byla cesta k tomu, jak to lacině na konci tunelu koupit!

+2/0
17.2.2015 13:46

M89i93c98h96a57l 31P78a34v10l31á52t 9323113974289

Pred rokem kovovy pribor, 21kg zavazadlo zdarma. Letos plastovy pribor a 15kg zavazadlo zdarma.

Existuje ve vedeni CSA nekdo, kdo by se ubytku platicich divil? Ja pevne verim ze zas az takovi idioti tu firmu neridi!

0/0
17.2.2015 13:31

R24a20d48e11k 85J56a58n68a13t81a 9555546594542

Dneska je v oboru velký tlak na cenu.

Např. nejmenovaná v posledních letech nejrychleji rostoucí aerolinka v Evropě, nemá ani přibor, ani jídlo, vlastně ani ten stolek a kapsu na protějším sedadle nemá. A limit 15 kg a to ještě za příplatek.

0/0
17.2.2015 13:53

J85a76k42u73b 37K93o76r79e47c 6674430411273

jenomže low cost díky tomu může nabídnout velmi nízkou cenu, pokud se tedy přizpůsobíte jejich podmínkám. problém je, že služby běžných dopravců se od nich příliš už neliší, kromě ceny

0/0
17.2.2015 14:08

R73a20d61e84k 97J14a37n37a88t28a 9655406524402

Právěže cena je podobná. Např. 12. březen Praha-Milano, zdroj skyscanner.cz:

ČSA 2019 Kč ráno

easyjet 1909 Kč po obědě

ČSA 2240 Kč navečer

easyjet 2809 kč pozdě večer

Pak už nerozhoduje samotná cena, ale spíše čas spoje (jak se to konkrétnímu cestujícímu hodí více), popř. i ten fakt, zda potřebujete zavazadlo a zda je v ceně nebo ne, protože příplatek za ně bývá řádově několik set.

Jiný fakt je marketing. Řada lidí si myslí, že jen proto že se tomu říká lowcost to musí bát levnější a tak cenu s ČSA už ani neporovná. Není tomu tak.

0/0
17.2.2015 14:38

M34i95c25h12a75l 29L79u24s53k 1195574731136

Easy ale není ultralowcost... V dnešní realitě na evropském nebi činí jediný podstatnější rozdíl ve službách zavazadlová politika. A potom to, že ČSA do toho 12. března stihne 3x změnit čas letu.

0/0
17.2.2015 15:26

J50a44k71u80b 66F54e38i84f57a50r 7959579496329

Tu firmu idioti řídí a bohužel už dlouho. Dnešní stav je jen výsledkem jejich "práce"

0/0
17.2.2015 18:20

C27h96r58i76s42t83i62a51n 83M32o65r67g22e47n59s66t51e36r33n 5105856916264

Vsechny normalni destinace zrusi a pak se nekdo divi ze CSA klesa pocet cestujich?

+6/0
17.2.2015 13:24

P46e98t85r 24N55i76v55n28i53c35k95ý 3612264935427

Dávám ČSA rok, maximálně dva.., :-P

0/0
17.2.2015 13:11

M24i89c50h98a60l 49P25a98v42l89á34t 9903973694339

Tak dlouho urcite ne.

+1/0
17.2.2015 13:31

M49i45l34a79n 21K77r56a68t16o74c37h14v21i41l 8254854424718

Toto je státem řízený krach kdysi prosperující firmy.... skvělé, jen tak dál. Kdo bude další?

+5/0
17.2.2015 13:09

T19r21a43i58k86o 41T76r30u98h53l34a30r 9858569580303

...a jsou predrazene a nemaji primy let NY-PRG...at jdou do haje...

0/0
17.2.2015 13:06

V85í59t37e45k 81V64a67l30a43c33h 7324440145665

Opravdu se není čemu divit, když se let stále zdražuje a rozumný člověk raději pojede svým autem na dovolenou nebo i na návštěvu  do mnoha zemí a výjde mu to o 3/4 levněj a nemusí mít taky strach, že ho někde nezestřelí. [>-];-D[>-];-D[>-];-D

0/−1
17.2.2015 13:02

R26o14m91a28n 88S57m88a89t58a91n13a 6905772137438

Keď sa počiatkom roku 1992 ČSA - dovtedy celorepublikový československý dopravca spolu námornou plavbou účtovným trikom previedli na výlučne český podnik, aby sa nemuseli zúčastniť delenia majetku pri zániku spoločného štátu, považoval som vtedy tento český podraz za pekné svinstvo. Ale hovorilo sa, že je to taká daň za kľudné rozdelenie, pričom veľký diel na tejto krádeži mala aj vtedajšia neskúsenosť a naivita slovenských politikov. Pri námornej plavbe túto českú fintu zanedlho použil a zopakoval  paradoxne proti vlastným Čechám Viktor Kožený a vytuneloval ju. Už dávno neexistuje. Aký to paradox - zlodej okradol zlodeja. Teraz u nás písali, že vlastne Slovensko môže byť rado, že nemá žiaden podiel na ČSA, lebo namiesto ziskov by sa už desaťročia muselo podieľať na skrytých i otvorených dotáciách ČSA v ráde stámiliónov €, ktoré tento konkurencie neschopný podnik doteraz zhltol. Takže chcem poďakovať pánovi Dlouhému a Ježkovi, ktorí tento podraz realizovali, za ušetrené peniaze slovenských daňových poplatníkov. Jediný podraz - našťastie iba morálny ostal pri československej vlajke. Ostane pre Čechov ako pachuť niečoho, o čom sa radšej nehovorí, ale ostáva v pamäti ako osina v zadku. Niečo ako zbabelé vraždenie nemeckých civilistov na moste v Ústí po vojne, alebo ako arizácie majetkov vyvraždených Židov na Slovensku. Skrátka - taká morálna škvrna na duši národa.  Možno si časom poviete - stálo to vôbec zato?

+1/−6
17.2.2015 12:31

V85l88a80d54i89m54í64r 57S95y88n54e53k 2224249626193

Stálo .....

+1/0
17.2.2015 12:38

A41l26e41š 36M30a38c66e67k 6105405941115

Na rozdělení jsme ptodělali i když v konečném důsledku vydělali. Např. jsme už neplatili metro v Blavě. Dodnes ho nemáte okrem jedné stanice :-)

+1/0
17.2.2015 12:56

R44o42m90a85n 63S85m57a44t50a89n23a 6225612557948

Bratislava žiadne metro nepotrebuje. To bol len megalomanský plán nejakého komunistického magora.  Metro sa zvyčajne oplatí pre metropoly nad milión obyvateľov. Inak stačí integrovaná doprava.

0/0
17.2.2015 16:33

P39e44t14r 75N74i95v81n70i73c45k76ý 3232564315237

Baví mě, jak Slovák vyčítá Čechům křivárny. Co se třeba to stalo 14. března 1939 (hned, jak se to Slovákům hodilo, tak se trhli)? Kdo tlačil na rozdělení Československa?

Nakonec je lepší být sám, než s takovým "bratom".

+2/−2
17.2.2015 13:16

P54a59v59o63l 23K62u96b67r88a35n 6669270670512

Keby si nekecal - ako sa Češi správali k nám v 1918 - 1938, taký kúpili v 1939. Aké jednoduché ...

0/0
17.2.2015 13:27

K13a29r73e74l 42F37a33j95t 5648302141613

Ještě, že už to "musíme poslouchat" jen na fóru českého webu ;-D;-D;-D

0/0
17.2.2015 19:29

P71a27v50o86l 72K11u22b37r44a63n 6629970410412

Môžete aj inde ...

0/0
17.2.2015 21:25
Foto

P41a75v24e49l 18M77a23k28o69v25e13c 8478235931

Raději si něco přečtěte o tom, jak dělení majetku skutečně probíhalo, než tady příště budete na Čechy plivat jedovaté sliny...Současné vztahy mezi Čechy a Slováky považuji (i díky přátelskému "rozvodu") za nejlepší v historii a jsem rád, že mezi Slováky je šovinistů Vašeho typu minimum...

0/0
17.2.2015 14:12

R88o57m94a38n 58S60m90a78t27a12n62a 6655142407168

Niekto nevie, ani čo je šovinizmus. Tam sa nejaký nadhľad nad vecou nedá čakať. Možno ďalšia generácia.

0/0
17.2.2015 14:50
Foto

P49a66v75e42l 11M94a56k81o24v21e35c 8478525561

Pokud někdo šíří lži (tak jako Vy), tak je to buď neinformovanost nebo zlý úmysl...Pokud nevíte co je to šovinismus, tak ani nevíte co vlastně šíříte a jak je to nebezpečné. Možná se další generace Slováků zbaví zbytečného mindráku z Čechů (naštěstí neplatí pro většinu Slováků...). A nadhled nad lží a šovinismem se může nevyplatit i další generaci.

0/0
17.2.2015 15:23

R34o83m34a86n 28S47m86a67t33a48n80a 6495612587228

Tak smelo, kravaťák. Čo konkrétne šovinistické som napísal? Šovinizmus je totižto hlavne o pocite nadradenosti určitého národa voči inému. Nemám vôbec pocit, že by sa Slováci niekedy v minulosti, alebo aj teraz správali voči susedom ako starší brat, alebo nadradený národ. Na to nemáme ani počet obyvateľov, ani dostatočnú vyspelosť a upnutosť k histórii. 

http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0ovinizmus

0/0
17.2.2015 16:39
Foto

P86a52v72e82l 21M30a58k36o15v22e97c 8428755791

Asi máte problém porozumět (nejen česky ale i slovensky) psanému textu...:-). A co je to ten "kravaťák" ?:-)

0/0
17.2.2015 17:03

R27o32m22a47n 32S91m28a37t77a85n91a 6295802437368

A dodatok Makovcovi:  Tento počin sa asi tiež nikdy nestal a je len výplodom lží a šovinizmu, však "pán mindrák"?

"Po zániku federativního Československa původní československou vlajku převzala Česká republika jako jeden z nástupnických států. Tento krok však byl v rozporu s dohodami mezi českou a slovenskou politickou reprezentací i s čl. 3 odst. 2 ústavního zákona č. 542/1992 Sb., o zániku ČSFR („Česká republika a Slovenská republika nesmějí po zániku České a Slovenské Federativní Republiky užívat státních symbolů České a Slovenské Federativní republiky.“)."

0/0
17.2.2015 16:44
Foto

P60a60v42e96l 69M36a68k62o64v40e36c 8758565291

A dodatek Smatanovi: šovinismus je i podněcování nenávisti k jiným národům. A podle reakcí čtenářů, jsou Váš příspěvky evidentně šovinistické...:-(

0/0
17.2.2015 17:07

R74o29m15a20n 86S15m25a68t12a39n65a 6925592737868

Pripomenutie činov - i keď možno nepríjemných ešte neznamená podnecovanie k nenávisti. A reakcie čitateľov nemôžu predsa určovať, čo je pravda a čo nie. Pokiaľ by som rozpútal diskusiu o tom, či vyhnanie 3,5mil. Nemcov po vojne a zhabanie ich majetku a tovární  bolo správne, možno 90% Čechov by napísalo, že si to zaslúžili a nebol to akt pomsty a možnosti nakradnúť majetky.   Pokiaľ by som nebol ateista, stačilo namiesto vysvetlenia situácie s ČSA napísať "Božie mlyny melú pomaly, ale isto".

0/0
17.2.2015 17:22
Foto

P89a91v48e24l 10M53a60k65o44v16e53c 8588695571

Diskuse je o ČSA...O transformaci ČSA jste líný si něco přečíst, nebo se Vám to nehodí do krámu, a tak šíříte lži...:-(. Při dělení majetku federace nikdo nikomu nic neukradl...To neznamená, že někdo nemá pocit křivdy (nějaký Čech nebo Slovák...).

0/0
17.2.2015 17:33

A17d95a26m 70B17e13c65h86n18ý 4920374201912

Ja vidim jedinou zachranu CSA v tom, ze vyuzijou svuj A330 a budou letat dalkove linky z Prahy s dobrou navaznosti do ostatnich mist Evropy za konkurencni ceny a dobry palubni servis. Nechapu proc A330 lita do Soulu kde jiz leta Korean. Je to strasny nesmysl. Proc radsi neleta do New Yorku, Bangkoku, Shanghaje, Tokya? Na tom se da vydelat. A ne na tom, ze CSA bude polo-rusky dopravce... Rv[>-]Rv

+9/0
17.2.2015 12:23

T58o13m41á75š 76K93n74a73i48f86l 6603550757230

Jedním a330 toho moc nenalitas ;) to je jen takový siditko... A do soulu lita proto, ze tam doplňuje další rotaci k tem stávajícím koreanu. A naopak - jeho nasazení prave na tuto linku je v tuto chvili jedine smysluplne.

0/−2
17.2.2015 12:28

J63a69k14u43b 56K55o21r93e43c 6484310511703

ta 330 pronajatá ok korejců jim byla pronajatá právě proto, aby se mohl zvýšit počet letů na trase soul - praha

0/0
17.2.2015 14:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.