Diskuze
České dráhy oživují autobusové linky, začnou jezdit do Krakova
Děkujeme za pochopení.
M41a42r17t98i45n 76K48o17p21á34s64e17k
Ať se někomu ČD líbí nebo ne, mají několik výhod. Na trase bude platit mezinárodní železniční tarif, což rozhodně nelze napsat o stávajících konkurentech Leo Express a Tiger Express, který jezdí pro zákazníky Regiojet.
ČD budou vyjíždět z Ostravy hl. n. přímo ze zastávky určené pro autobusovou dopravu. Leo vyjíždí z Bohumína a Tiger Express je kapitola sama pro sebe.
ČD budou přijíždět na autobusové nádraží do Krakova. Leo tam přijíždí také, ale do Katovic jezdí na menší bus plac, ze kterého vyjíždí i Polski Bus (je to pro něj levnější), na "hlavní" autobusové nádraží nezajíždí. Ale to je také v pořádku, protože jak ČD tak Leo jezdí na regulérní autobusové zastávky, tedy mají všechna potřebná povolení a licence a za vjezdy musejí i platit, tak už to chodí.
Stávající téměř monopolní konkurent Tiger Express působí odlišně. Autobusy nemá, či přesněji jezdí pro něj dva pronajaté autobusy Mercedes pro 22 osob, zbytek obstarává pronajatými dodávkami Renault Traffic pro 8+1 míst. To také znamená, že jej příliš oficiální zastávky netrápí, protože stojí kdekoli, kde za to nemusí platit a zákazník si jej prostě musí najít. Jak je možné, že "oficiální linka" stojí na parkovišti u Kauflandu, kde zastávka není a proplétá se tam mezi vozidly nakupujících, nebo na jižním nástupišti žel. st. Svinov, kde mají stát jen taxíky a osobní vozidla, by mělo být věcí úřadů. Podobně v Polsku stojí zcela mimo zastávky s výjimkou Krakova, kde mají parkovací místo. V Katovicích stojí v centru v zóně pro místní obyvatele a bez označení zastávky, protože by ji tam nikdo neschválil.
Za sebe konkurenci vítám. Když polské dráhy nechtějí vlaky do Krakova, autobus je skvělým řešením, navíc rychlejším.
T42o28m19á43š 74N83o91v23á37k
Mezinárodní tarif je dneska zcela minimálně využívaný. To má být výhoda?
Tiger Express přežívá jen díky spolupráci s SA. Motivaci Jančury moc nerozumím. Zcela nepohodlné mikrobusy, neustále se měnící "zaměstnanci". Přesně tak, jak můžou dostat licenci, když nemají ani pořádné zastávky.
Leo má naopak velice příjemné posádky, skvělé busy, LTE internet a nakonec dobrou cenu. Za mě určitě jen a jen výhody.
Jo a Katowice mají jen jedno malé poddimenzované bus nádraží. Jezdí tam Leo, PolskiBus a ostatní dopravci. Tiger Express zastavuje v nějaké boční ulici...
P16a64v66e32l 29M38a49k19o45v85e54c
Ještě by ČD měly vyzkoušet leteckou (nebo lodní?) dopravu.... Když to ČSA, a.s. fakticky zabalila. Daňový poplatník utáhne i jiné experimenty...
M42a37r49t96i96n 80N68o92v33o62t63n25ý
"Daňový poplatník utáhne" - daňového poplatníka tyto projekty nestojí ani korunu, ČD od státu na ně nic nedostane.
Autobusovou dopravu ČD v minulosti provozovalo a běžně ji využívá i při výlukách, takže to není nic avláštního, že to chtějí zkusit.
J52a73n66a 84N20o57v68o14t20n88á
To je hrozně fajn, že se autobusem dostaneme do Krakova, do Vídně a já nevím kam, ale např. některé vesnice v naší republice jsou bez veškeré dopravy. Nejede tam ani autobus, ani vlak. A tak k dceři šlapu pěšky 7km od nejbližší zastávky autobusu :(
R61a35d52e41k 22J56a20n66a12t88a
Vaše stesky jsou pochopitelné, ale mimo téma.
Tenhle autobus Ostrava-Kraków je komerční linka - tj. je předpoklad, že si na provoz vydělá z jízdného, pokud by se tento předpoklad nenaplnil, bude po čase zrušen. Kraków má 760 tisíc obyvatel a je to turisticky nejzajímavější polské město.
Zatímco vaše vesnice je menší a turisty nezajímá. Žádný dopravce tam proto komerčně jezdit nebude. Takže se obraťte na své zástupce, které jste si zvolila do vedení vašeho kraje, aby vám ten autobus objednali.
J61a98n 90V68a46l77o12u33c29h
Spíš bych ocenil, kdyby se ČD konečně vykašlaly na lokálky táhnoucí se kus od vesnic (podle toho, jak měli sedláci v 19. století polnosti) a odjezdili autobusy (zákazníku blíže) tyto relace. Levněji, většinou i rychleji a komfortněji. A dokud nedokáží jednoznačně přiřadit jízdenku ke konkrétnímu spoji (tedy nedokáží určit, kterým spojem jelo kolik lidí), jsou řeči o "nedotované komerční lince" jen pustou teorií.
T13o25m52á49š 23N57o61v53á39k
SŽDC vlastní infrastrukturu, ČD provozuje objednané vlaky a kraje platí. Logicky se tedy jedná o kraje, které se musí rozhodnout.
M73i46r89o74s75l25a72v 78Z65i80k89m84u46n81d
Z článku především vyplývá, že jeho autor má problémy s českým pravopisem a slohovou srozumitelností textu ...
hodnocení NEDOSTATEČNÁ ... neboli známka 5
P13e27t64r 93N65e37c51h22a96n26i55c25k53ý
Bus bude stavět i na letišti, to je velké plus pro cesty Ryanair. Já bych byl pro zavedení ČD busů nebo mikrobusů tam, kde se vyškrtne vlak v lokálce a nahradí busem. Dnes když kraj škrtne vlak na lokálce, tak jej nahradí nějakým místním bus dopravcem, který o tom, že tam někde jezdil nějaký vlak ani nemá ponětí, neuznává jízdenky a už vůbec mu nic neříká něco jako návaznost, busem jezdí najednou ještě míň lidí, kraj se diví a zruší i ten bus. Kdyby místo toho jezdil ČD bus, který by byl na vlakových tabulích, v IDOS ve vlakové části, věděl by o něm výpravčí a platily by v něm všechny jízdenky ČD, tak komfort zůstane zachován za menší peníze.
T91o23m43a21s 46N47o64v77o12t33n81y
A on ČD někdo brání to takto provozovat? Navrhovat to obcím, krajům?
J85a37r65o80s20l98a54v 67J38o42s51e46f
Inovace v dopravě je dobrá věc. Už se těším na hlášení: Na třetí molo připlouvá rychlíková kánoe ČD z Hradce Králové a Pardubic do Kolína, Mělníka a Prahy, prřístav Holešovice. Přípoj na České Budějovice zrychleným nafukovacím raftem zajištěn!
T13o26m26á37š 19N61o48v72á29k
Zajímavá alternativa. Stačí se podívat na úspěch společnosti PolskiBus, která má velice nepohodlné autobusy a dneska už většinu lístků zároveň za celkem draho a zároveň stále plno.
Dávám této ČD lince maximálně rok než to zabalí.
D59a71v80i65d 31P69r52a46ž80á13k
České dráhy neumějí jezdit po železnici a montují se do silniční dopravy. Je vidět, že je tam spousta zbytečných lidí. Polovičku propustit, přísun veřejných prostředků každý rok redukovat o 20 %
J10a93n 81K18o38b70ě69r11s97k71ý
To je blbost, naopak ČD mají pokud vím nedostatek strojvedoucích. A mimochodem i DB provozují vedle železniční i autobusovou dopravu.
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím
Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...
Zájem o letenky do USA stoupl. Je to pro nás důležitý trh, hlásí Ruzyně
Češi měli letos v únoru a březnu vyšší zájem o letenky do měst v Severní Americe než ve stejném...
Nezaměstnanost v Česku klesla na 3,7 procenta, roli hrají sezonní práce
Nezaměstnanost v Česku v dubnu klesla na 3,7 procenta z březnových 3,9 procenta. Úřady práce...
Naštvaní zemědělci opět potáhnou na Prahu. Vláda situaci spíš zhoršuje, tvrdí
Další kolo protestních zemědělských akcí proběhne ve středu 22. května v Praze. Ve pátek o tom...
Prezident Gen Digital Ondřej Vlček odstoupil z funkce. Bude v představenstvu
Prezident antivirové společnosti Gen Digital Ondřej Vlček odstoupil z funkce, zůstane členem...