Diskuze

České dráhy oživují autobusové linky, začnou jezdit do Krakova

České dráhy po roce a půl opět zkusí provozovat komerční autobusovou meziměstskou linku. Od března spojí Ostravu s Krakovem autobusem, stejnou službu už nabízí soukromí dopravci. Dráhy ale odmítají, že by je kopírovaly.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ať se někomu ČD líbí nebo ne, mají několik výhod. Na trase bude platit mezinárodní železniční tarif, což rozhodně nelze napsat o stávajících konkurentech Leo Express a Tiger Express, který jezdí pro zákazníky Regiojet.

ČD budou vyjíždět z Ostravy hl. n. přímo ze zastávky určené pro autobusovou dopravu. Leo vyjíždí z Bohumína a Tiger Express je kapitola sama pro sebe. 

ČD budou přijíždět na autobusové nádraží do Krakova. Leo tam přijíždí také, ale do Katovic jezdí na menší bus plac, ze kterého vyjíždí i Polski Bus (je to pro něj levnější), na "hlavní" autobusové nádraží nezajíždí. Ale to je také v pořádku, protože jak ČD tak Leo jezdí na regulérní autobusové zastávky, tedy mají všechna potřebná povolení a licence a za vjezdy musejí i platit, tak už to chodí.

Stávající téměř monopolní konkurent Tiger Express působí odlišně. Autobusy nemá, či přesněji jezdí pro něj dva pronajaté autobusy Mercedes pro 22 osob, zbytek obstarává pronajatými dodávkami Renault Traffic pro 8+1 míst. To také znamená, že jej příliš oficiální zastávky netrápí, protože stojí kdekoli, kde za to nemusí platit a zákazník si jej prostě musí najít. Jak je možné, že "oficiální linka" stojí na parkovišti u Kauflandu, kde zastávka není a proplétá se tam mezi vozidly nakupujících, nebo na jižním nástupišti žel. st. Svinov, kde mají stát jen taxíky a osobní vozidla, by mělo být věcí úřadů. 8-o  Podobně v Polsku stojí zcela mimo zastávky s výjimkou Krakova, kde mají parkovací místo. V Katovicích stojí v centru v zóně pro místní obyvatele a bez označení zastávky, protože by ji tam nikdo neschválil. ;-O

Za sebe konkurenci vítám. Když polské dráhy nechtějí vlaky do Krakova, autobus je skvělým řešením, navíc rychlejším. R^

3 0
možnosti

Mezinárodní tarif je dneska zcela minimálně využívaný. To má být výhoda?

Tiger Express přežívá jen díky spolupráci s SA. Motivaci Jančury moc nerozumím. Zcela nepohodlné mikrobusy, neustále se měnící "zaměstnanci". Přesně tak, jak můžou dostat licenci, když nemají ani pořádné zastávky.

Leo má naopak velice příjemné posádky, skvělé busy, LTE internet a nakonec dobrou cenu. Za mě určitě jen a jen výhody.

Jo a Katowice mají jen jedno malé poddimenzované bus nádraží. Jezdí tam Leo, PolskiBus a ostatní dopravci. Tiger Express zastavuje v nějaké boční ulici...

1 3
možnosti
Foto

Ještě by ČD měly vyzkoušet leteckou (nebo lodní?) dopravu...:-). Když to ČSA, a.s. fakticky zabalila.  Daňový poplatník utáhne i jiné experimenty...

0 1
možnosti

"Daňový poplatník utáhne" - daňového poplatníka tyto projekty nestojí ani korunu, ČD od státu na ně nic nedostane.

Autobusovou dopravu ČD v minulosti provozovalo a běžně ji využívá i při výlukách, takže to není nic avláštního, že to chtějí zkusit.

1 2
možnosti

To je hrozně fajn, že se autobusem dostaneme do Krakova, do Vídně a já nevím kam, ale např. některé vesnice v naší republice jsou bez veškeré dopravy. Nejede tam ani autobus, ani vlak. A tak k dceři šlapu pěšky 7km od nejbližší zastávky autobusu :(

1 1
možnosti

Vaše stesky jsou pochopitelné, ale mimo téma.

Tenhle autobus Ostrava-Kraków je komerční linka - tj. je předpoklad, že si na provoz vydělá z jízdného, pokud by se tento předpoklad nenaplnil, bude po čase zrušen. Kraków má 760 tisíc obyvatel a je to turisticky nejzajímavější polské město.

Zatímco vaše vesnice je menší a turisty nezajímá. Žádný dopravce tam proto komerčně jezdit nebude. Takže se obraťte na své zástupce, které jste si zvolila do vedení vašeho kraje, aby vám ten autobus objednali.

2 0
možnosti

J48a74n 32V98a63l27o72u61c88h

18. 2. 2015 10:25

Spíš bych ocenil, kdyby se ČD konečně vykašlaly na lokálky táhnoucí se kus od vesnic (podle toho, jak měli sedláci v 19. století polnosti) a odjezdili autobusy (zákazníku blíže) tyto relace. Levněji, většinou i rychleji a komfortněji. A dokud nedokáží jednoznačně přiřadit jízdenku ke konkrétnímu spoji (tedy nedokáží určit, kterým spojem jelo kolik lidí), jsou řeči o "nedotované komerční lince" jen pustou teorií.

1 1
možnosti

SŽDC vlastní infrastrukturu, ČD provozuje objednané vlaky a kraje platí. Logicky se tedy jedná o kraje, které se musí rozhodnout.

3 0
možnosti

dráhy neví co roupama

1 1
možnosti

Z článku především vyplývá, že jeho autor má problémy s českým pravopisem a slohovou srozumitelností textu ...

hodnocení NEDOSTATEČNÁ ... neboli známka 5

0 0
možnosti

Bus bude stavět i na letišti, to je velké plus pro cesty Ryanair. Já bych byl pro zavedení ČD busů nebo mikrobusů tam, kde se vyškrtne vlak v lokálce a nahradí busem. Dnes když kraj škrtne vlak na lokálce, tak jej nahradí nějakým místním bus dopravcem, který o tom, že tam někde jezdil nějaký vlak ani nemá ponětí, neuznává jízdenky a už vůbec mu nic neříká něco jako návaznost, busem jezdí najednou ještě míň lidí, kraj se diví a zruší i ten bus. Kdyby místo toho jezdil ČD bus, který by byl na vlakových tabulích, v IDOS ve vlakové části, věděl by o něm výpravčí a platily by v něm všechny jízdenky ČD, tak komfort zůstane zachován za menší peníze.

3 1
možnosti

A on ČD někdo brání to takto provozovat? Navrhovat to obcím, krajům?

1 0
možnosti

Inovace v dopravě je dobrá věc. Už se těším na hlášení: Na třetí molo připlouvá rychlíková kánoe ČD z Hradce Králové a Pardubic do Kolína, Mělníka a Prahy, prřístav Holešovice. Přípoj na České Budějovice zrychleným nafukovacím raftem  zajištěn!

1 0
možnosti

Zajímavá alternativa. Stačí se podívat na úspěch společnosti PolskiBus, která má velice nepohodlné autobusy a dneska už většinu lístků zároveň za celkem draho a zároveň stále plno.

Dávám této ČD lince maximálně rok než to zabalí.

2 0
možnosti

České dráhy neumějí jezdit po železnici a montují se do silniční dopravy. Je vidět, že je tam spousta zbytečných lidí. Polovičku propustit, přísun veřejných prostředků každý rok redukovat o 20 %

2 11
možnosti

To je blbost, naopak ČD mají pokud vím nedostatek strojvedoucích. A mimochodem i DB provozují vedle železniční i autobusovou dopravu.

9 0
možnosti