Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Srovnání: v Praze bude MHD levnější než v sedmi menších městech

V mnoha větších českých městech vyjde po zlevnění v Praze roční jízdné v městské dopravě (MHD) obyvatele dráž. A to v absolutních číslech bez zohlednění hustoty sítě. Hlouběji do kapsy než Pražané sáhnou cestující v sedmi krajských městech. Nejvíc platí v Liberci - o polovinu víc než v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68a13r47e76k 76H49r54u76b50y 6387122161938

A co takhle - Praha neni tak draha, jenom jsou mesta, ktera hospodari jeste hur ;-):-P

0/0
19.2.2015 11:44

P43a28v44e88l 64S94t73ř86í81b17r18n66ý 1533309149649

Tak se zavede to co v Californii. Jízdní pruhy pro auta s 3 a více pasažéry...;-)

0/0
18.2.2015 23:41

R72o90m23a75n 14J76e31s68c75h14k53e 9858645627215

Ačkoliv nemám Prahu rád právě kvůli velikosti a přecpanosti, na druhé straně je to rozumná věc. Mají v rozpočtu více peněz na hlavu.Snad se to trochu projeví ve zvýšeném zájmu.  Bohužel mé přání aby v Brně byla alternativa měsíční jízdenky traťové pouze na jednu linku - to hodily do koše. Na co celosíťovou jízdenku, kdy člověk potřebuje pouze jednu linku ? Dříve před válkou to šlo. Dnes to nejde. Ty síťovky jsou opravdu moc drahé. Pak se nedivím osobní autodopravě.

0/0
18.2.2015 16:35

M62i49c74h16a75l 29Z32e61t88e26k 3858822480847

Nechápu ale, proč budou rušit možnost přerušení kuponu na Opencard.:-/

0/0
18.2.2015 11:14

J64a23n 98K79a69č74e18r 4790539159263

Protože u papírových to přerušit nejde. Tak to musí zakázat i u Opencard, aby si všichni byli rovni.Rv Kupředu levá.

+1/0
18.2.2015 11:18

K42a60r50e78l 39D59r86d11a 6473435577739

Spíš to byla služba na nic jak to bylo komplikované a omezené, používal to málokdo a šlo o to co s tím do budoucna? Stejně to fungovalo jen na ročním kuponu. Jsem raději pro slevu.

  A existuje možnost kupon vypovědět a žádat část peněz zpět. To mi přijde dobré.

+1/−1
18.2.2015 12:41
Foto

M75i97c48h40a40l 72G95a73n27d43a66l38o70v94i21č 7878649721310

Tak to je snad dobře, ne, že bude levná doprava. Kdyby byla zdarma, životnímu prostředí by to dosti ulehčilo, protože by většina lidí nechala auto doma...

0/0
18.2.2015 10:53

J19a11k19u11b 12S87u94c60h55ý 2894707592

mate v zasade pravdu, jen s tim zdarma nesouhlasim- lide by si toho nevazili.

0/0
18.2.2015 12:26

L30a90d91i88s77l60a72v 16S90o58k54o69l 1510882895582

Plzeň <4,000,-Kč

0/0
18.2.2015 9:31

K48a67r96e33l 85D69r51d81a 6273535777889

Ráno to řešili v rádiu. Někdo od dopravy pouští do médií hrozné strašení. "Velká finanční ztráta provázená vyšší poptávkou po dopravě." Takže DPP čeká kolaps třeba na trase metra C, protože ta již jede na maximu svého výkonu.

  (ROPIDu bych jen připomenul, že před pár lety nahrnul příměstské autobusy na Háje, přitom před tím jezdily na konečnou trasy A.)

+1/0
18.2.2015 9:16

M50i81r47o35s58l45a43v 51Z10i53k39m70u20n93d 7429683294713

C má rezervu, homologováno je na provozní interval 90 vteřin, tedy 40 vlaků za hodinu - tolik jich nejede ... akorát nějak není čím jezdit. Trasy se prodlužují, ale nějak se zapomíná na nákup souprav ...

+1/0
18.2.2015 17:17

J75o52z51e60f18a 55N46o41v88a19k95o58v30a 7576875960624

Ac jsem liberalni, v tomto pripade si myslim, ze pro mesta je vyhodnejsi hradit to z rozpoctu. Je to podobne jako s poplatky za televizi, v Polsku to uz davno zrusili a funguje jim to dobre - usetri se za cely ten system - sprava databaze, postovne, exekutory, soudce, atd..

+1/0
18.2.2015 8:57

R48o96b45e24r14t 57V11a49l51e19n76t74a 6976729877434

Zlevněte si to jak chcete. Pak příjde opět stejná situace, jako na začátku prosince, a to vaše zlevnění vám bude k ničemu, když se nikam nedostanete ;-D

0/−1
18.2.2015 7:53

P29e17t63r 83N91o79v96o82t49n68y 3679532379642

Namrzla trolej v metru?

+1/0
18.2.2015 9:54

R95o51b13e40r58t 75V49a74l91e12n82t91a 6646289807454

Ano, metro opravdu vyjede po eskalátorech a vyzvedne vás namísto tramvaje....

0/−1
18.2.2015 9:55

P47a16v64e98l 53Ř18e23h14á60k 6658143809951

Nevim jak je to zrovna v Praze, ale kdyz vezmu veskerou hromadnou dopravu, tak mne vyjde vetsinou na stejnou cenu kdyz jedu sam, nebo na mnohem vyssi cenu, kdyz se jede ve vice lidech. Spotreba meho auta je prumerne co jsem nameril 4,6 l nafty/100km, olej menim jednou za rok 1050Kc olej, 160Kc filtr, za ten rok najedu 15000. Zavazadelnik mam pri peti lidech 700 litru, muzu si am nalozit co chci bez priplatku, dalsi naklady jsou vymena pneumatik, vymena vstrikovacu po cca 200000km, atd, proste kilometr vcetne amortizace auta mne vyjde na 3kc, z toho palivo na 1,3Kč. Auto mam at jezdim hromadnou nebo ne, takze maximalni cena aby se to vyrovnalo cene jizdy autem je 1,8kc/km. Ale jen zhruba polovinu jizd jezdim sam, uvazovat ve dvou lidech jet hromadnou dopravou je proste ekonomickej nesmysl, natoz kdyz jede cela rodina. Autobusy kdy za 15 km dam skoro 30kc a za nejakej naklad priplacim, k tomu na nej cekam atd. jsou nesmysl. O vlacich uz vubec nemluve.

+2/−2
18.2.2015 1:24

P33e22t63r 43N85o19v33o66t83n68y 3379762249362

Tak to je dobra sranda. Denne jezdím vlak + mhd v praze cca 90 km za 56 korun. A to tam muzu spat a nebo pracovat. Kde je tech vasich 270,-?

+1/0
18.2.2015 2:00

M67i60r79o25s63l95a39v 45J11o68c68h 3372281363758

Když už porovnávat auto a veřejnou dopravou, tak bych se spíše zaměřil na to, co přináší jízda autem. V naprosté většině případů lepší čas přesunu od vchodu ke vchodu, pohodlí(teplo a chlad tak jak každému vyhovuje), žádní nechtění "spolucestující", nezávislost na čase... Prostě je spousta výhod co auto poskytuje, které jsou pro lidi cennější než peníze. Ale každému dle chuti. Kdo chce jezdit veřejnou ať jezdí, jedině dobře. :-P Podle mého názoru je veřejná doprava ideální pro člověka který je sám a bydlí ve větším měste a hlavně nevlastní auto. Protože jakmile jste vlastník auta, tak se o to auto musíte stejně starat a stále se amortizuje i když používáte veřejnou a to už se prostě veřejná(myslím hlavně vlaky, autobusy) většinou nevyplatí.

+1/0
18.2.2015 8:01

K72a97r95e33l 20D95r71d47a 6903945597539

Souhlas, až na maličkost, "člověk" funguje podobně jako to auto, když už ho máte, musíte ho pravidelně používat, jinak zhebne. ;-D

  Z auta mi odešly nohy, léčil jsem se 5 let, chodil jsem o berlích. Lékaři záměrně projdou viry a bacily, aby si nastartovali imunitu...

  Nic nevynahradí ranní běh přes MHD do práce. To auto je strašně zrádné. Takže když volím mezi hnijící mojí maličkostí a autem na parkovišti. Auto prohrává. ;-D

0/0
18.2.2015 9:11

P26e20t39r 91N10o57v84o12t17n87y 3289232849452

Auto vlastním a amortizuje se jinak, než každodenní jizdou do prace, abych ušetřil(možná) deset minut.

0/0
18.2.2015 9:58

J78a94n 53P14o93s19p74í80š80i60l 4491584117507

Nezavislost na case je po praze celkem nesmysl, v noci mozna. Nicmene naopak cas v mhd se da nejak rozumne vyuzit, narozdil od jizdy autem, kdy jen jedes.

0/0
18.2.2015 18:00

I31v80a84n 71G58o12u30b69e29j 5876177865685

Pane Řehák, v Praze se to má tak, že ráno po 7mé hodině autem nikam v rozumném čase nedojedete. Zkuste si v 5 odpoledne projet od Střešovic přes Prašný most a Hradčanskou k Letenskému tunelu. 3 km pojdete 45 minut, protože 8 z 10 aut je obsazených pouze řidičem. Nezlobte se na mě, ale je to jenom o lenosti. Každý rozumný člověk nechá auto na okraji a do centra se dostane MHDčkem. Někde mimo Prahu bych s Vámi možná souhlasil, ale ne tady. Pro mě je určitě cennější čas. Raději 20 minut v MHD než hodinu či déle v koloně.

+6/0
18.2.2015 9:03

L35e35o 50V27a20n60ě61k 6933517763708

To je drobná nevýhoda přerozdělování - lid má v podstatě pocit, že čím víc peněz se vyhází, tím líp. Přitom kdyby ty peníze zůstaly lidem, tak by z toho nikoho ani nenapadlo se na nějaké levnější předplatné skládat. Schválně se zeptejte, kdo je tady ochotný přispět na to, aby mohly být tramvajenky ještě levnější :-)

+1/−2
18.2.2015 1:10

P17e51t65r 56N84o14v50o82t46n33y 3509232459502

Si to zlevnete taky.

0/0
18.2.2015 0:58

L51u77c93i22a47n 68P98a52p35a38z57i39a46n 5134187581725

Nic nebrání dalším českomoravskoslezským městům, aby se také inspirovali Vídní jak  tomu konečně učinila  Praha. Nebo se mohou inspirovat Prahou a inspirovat se také rakouským rozdělením výnosů z daní mezi hlavním městem a regiony, kdy v Rakousku je rozdíl mnohem menší než u nás.

+1/−1
17.2.2015 23:22

L37a67ď47a 13M59a58y93e41r 7712571700837

Ale brání a to jsou prachy které Praha dostává navíc na úkor nás ostatních!!!!!

+1/0
18.2.2015 6:13

R60o75m61a23n 58J72e57s12c44h56k45e 9988585807815

Není to jenom o penězích. V Brně jsem chtěl alternativu měsíční traťovou jízdenku na jednu linku 4 zástávky. Úředníci to odmítli. Před válkou takové jízdenky byly. Na co platit celosítovou jízdenku za asi 550 Kč ?  Raději chodí žena pěšky. JE TO O LIDECH. Já určitě Praze jejich přecpanost nezávidím.

Já se odstěhoval z Brna na venkov 30 km a jsem spokojen. Máme sice méně peněz na hlavu ale také menší blázinec.

0/0
18.2.2015 16:42

T95o18m51á36š 34B73l75a48h78o88š 6146517285230

NEBOJTE, oni vám to seberou jinak a jinde.

0/−1
17.2.2015 23:00

L40e51o 60V57a25n11ě64k 6813907663248

Seberou to našim potomkům. A nám nezbude než se stydět a omlouvat.

0/−2
18.2.2015 1:11

L13u16c53i23a37n 94P52a11p43a92z76i89a66n 5134697571685

Lepší takto rozdat národu než rozkrást sobě do kapsy.

0/0
18.2.2015 1:37

L18a10ď30a 76M14a10y11e63r 7682191910767

Praha není celý národ což asi Pražským vyžírkům těžko vysvětlíme!!

0/−1
18.2.2015 6:13

J22a47n 48P42o36s13p95í70š47i77l 4351454427357

praha je vetsina vykonu nasi republiky, tak mozna proto.

0/0
18.2.2015 18:03

K45a28r14e21l 24P87e96k 2671209528889

Přijde mi to značně nelogické - ještě více dotovat něco, co silně prodělává? Kolik z nás je přesvědčeno, že je to jen pro blaho Pražana a ekologie? Kurňa, už konečně dotáhněte něco pořádného do konce a nevymýšlejte pořád nový a nový projekty a opatření, když tady spousta zásadních věcí není dokončena ( vnější okruh, Blanka, Opencard, spojení na letiště, P+R parkoviště );-€

0/0
17.2.2015 22:07

V88á66c73l27a77v 19J90e40b85a54v94ý 8180789233236

V Praze je cca 50% cest osobním automobilem zbytečných, tedy těch, které by mohly být jednoduše vykonány použitím MHD. Ono se stačí podívat na ty kolony aut v centru, kde ve víc jak v polovině aut si veze zadek jeden člověk a to není řemeslník. ;-)

+1/0
18.2.2015 0:24

R80o90b94e89r31t 21M84á73s24l55o 1671601407787

V Praze je cca 50% cest MHD zbytečných, tedy těch, které by mohly být jednoduše vykonány pěšky. Ono se stačí podívat na ty nacpané tramvaje v centru, kde ve víc jak v polovině případů jede člověk jenom pár zastávek a to není řemeslník. ;-)

Takže vidíte, že sepsat takový blábol jako vy není žádný problém. Nechte laskavě na každém ať si rozhodne jak chce jet.

+2/0
18.2.2015 8:28
Foto

B62r40o55n53i52s14l91a20v 95G33a31b66r84y11š 2562819861

Vážení, máte nějaké mylné informace. Nejdražší roční kupon je v Chomutově, tedy přesněji v oblasti, v níž MHD provozuje DPCHJ. Tam stojí 5 565 Kč.

+3/0
17.2.2015 21:50

S57e67i71d82l 14P57e23t29r 1661311815724

Nic než populismus.

Nikdo dnes po Praze nejezdí čistě z plezíru či proto, že  jej to bůhvíjak baví ale má k tomu nějaký zásadní důvod - ať již ekonomický, časový, že něco převáží nebo prostě jen proto, že  nechce dostat/přenášet  chřipku ... A do užšího centra už vůbec ne.

Ostatně valná většina lidí co tam nyní auty pohybují  jsou úředníci Magistrátu a další zde sídlící (nějak se zdráhám označit je za "zde pracující") termiti a tito stejně budou mít vyjímku ... ;-D 

Takže ve finále jde především o to, aby věrchuška měla v centru jednodušší život, ne?  A jako návdavkem jim k tomu ovce ještě budou tleskat! Svým způsobem geniální ... :-)

+3/−1
17.2.2015 21:43

P69e94t31r 43N71o23v70o89t60n64y 3939552589192

Kvo kvo?

0/0
18.2.2015 1:00

J31i29ř36í 88Z51á11h11o83r76a 5983755832169

menší cena, menší kvalita, ale plné ruce argumentů.

+1/−2
17.2.2015 21:36

J81a46n 31K32a77č13e68r 4940329469893

Takže abych vám to vysvětlil. MHD stojí nějaký balík peněz. Jak ho získat? Povím vám příběh o MHD.

Metoda A/ - budu vybírat plné ekonomické jízdné, jízdenka bude stát např.: 200 Kč. Lidi mě budou nesnášet a budou nadávat na drahotu, sebral jsem jim 200 Kč.

Metoda B/ - jízdenka bude stát 20 Kč. Zbývajících 180 Kč získám oklikou přes dotace tak, že lidem seberu 300 Kč na daních. Jako bonus mám dalších 120 Kč (300 - 180). Hurá zaměstnán další úředníky.

Lidi mě budou milovat a velebit za to, jak je MHD levná. Sebral jsem jim 320 Kč. :-P

+4/−2
17.2.2015 21:34

J84o35s72e74f 15K20o46p49e15c11k87y 9284952305

Trochu vam to hapruje. 200kc za jizdenku nikdo neda a pokud budete mit odpovednost za mesto, tak vam tim okamzikem zacne hodne spatne obdobi ;-)

+3/0
17.2.2015 21:37

M40i95c46h96a29l 26H33i35r73k65a 4887716450963

Jako sci-fi dobrý. Ale chtělo by to příště zasadit do ekonomického rámce. ;-)

+1/0
17.2.2015 22:28

R35a28d22e84k 31J16a71n28a75t36a 9285876374392

Vaše libertariánské úvahy failují na tom, že nejste ideologicky čistý a ignorujete fakt, že prostor na ulici je omezený zdroj a jako takový by neměl být zdarma. Správně byste měl požadovat, aby byl vlastník soukromý a vybíral poplatky po každém, kdo tam zabírá místo, ať už vozidlem stojícím nebo jedoucím. A to poplatky tržní, tj. odvíjející se od cen nemovitostí a pronájmů v daném městě. A takové auto, které zabírá plochu 8 m2, a navíc potřebuje v cíli parkovací místo, by pak logicky platilo v přepočtu na pasažéra mnohem více než vozidlo MHD.

No a protože by to bylo moc šílené, podobný převod prostředků od menšiny, která jezdí po městě autem (ano, je to menšina, alespoň v Praze) k většině, která jezdí MHD, dělá město prostřednictvím dotací do MHD.

+3/−1
17.2.2015 23:13

J85a80n 63M33a46c10u70r40a 4506283942287

To je logické. Praha chce méně aut, tak musí mít levnou a vymakanou MHD. Ještě metro na letiště a parkovací dům tam a výrazně se odlehčí Evropské.

+2/0
17.2.2015 21:28

L12a57d95i85s93l51a85v 10M48á43l69e47k 7983117111388

Tak nějak se holt ty volby musely vyhrát, no ...

+3/−3
17.2.2015 21:13

L48u50k21á35š 74V46e34s34e31l28ý 7344463955333

A to je v Praze metro - tam bych si kupon koupil i za 5000,- V ostatních mestech to stoji za pendrek, autobusy v kolonách, tramvaje stavi u kazdyho patniku. Tam jedine autem - jen pozor na dopravni spicku. Kdyby stal kupon adekvatne kvalite mistniho MHD bez metra (do 2000,-) Tak by se o tom dalo uvazovat.

;-D

+4/−2
17.2.2015 20:44

E88r73i43k 20M80u95l80l50e11r 2959681136911

Cestování ve špičce není zrovna ideální, ale nepřijde mi vyloženě katastrofální. V Římě je špička mnohem horší. Navíc při částečném snížení počtu aut se dá uvažovat o teoretickém zrychlení MHD ...

0/0
17.2.2015 20:31

J89a56n 73B59a12r89t88o43š 6685777923319

To je zase populistická sviň****...  Nyní za cca 400 Kč měsíčně může dospělý člověk neomezeně cestovat po Praze metrem, tramvají, autobusem, příměstskými vlaky, přívozy a přesto se to zoufalcům a vyžírkům zdá příliš mnoho.

+2/−3
17.2.2015 20:09

M42i54c13h94a47l 76H36i96r57k53a 4367776310173

No, hlavně populistům z ANO se to zdálo hodně, tak v kampani zatlačili na nejnižší lidské pudy.

+2/0
17.2.2015 22:29

R79a94d93e47k 25J86a97n20a36t75a 9765916554252

Tak to určitě ne, "MHD za 10 Kč denně" byl volební slib koalice SZ+KDU-ČSL+STAN.

Strana ANO neměla program a konkrétní volební sliby v podstatě žádné, jen hesla o týmu profíků, prostě se postaráme, apod.

0/0
17.2.2015 23:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.