Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Srovnání: v Praze bude MHD levnější než v sedmi menších městech

V mnoha větších českých městech vyjde po zlevnění v Praze roční jízdné v městské dopravě (MHD) obyvatele dráž. A to v absolutních číslech bez zohlednění hustoty sítě. Hlouběji do kapsy než Pražané sáhnou cestující v sedmi krajských městech. Nejvíc platí v Liberci - o polovinu víc než v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46a26r69e20k 84H48r83u16b78y 6287622451188

A co takhle - Praha neni tak draha, jenom jsou mesta, ktera hospodari jeste hur ;-):-P

0/0
19.2.2015 11:44

P58a63v55e34l 51S56t71ř81í50b50r25n34ý 1793199609109

Tak se zavede to co v Californii. Jízdní pruhy pro auta s 3 a více pasažéry...;-)

0/0
18.2.2015 23:41

R24o42m74a79n 43J98e80s51c72h19k55e 9308685777225

Ačkoliv nemám Prahu rád právě kvůli velikosti a přecpanosti, na druhé straně je to rozumná věc. Mají v rozpočtu více peněz na hlavu.Snad se to trochu projeví ve zvýšeném zájmu.  Bohužel mé přání aby v Brně byla alternativa měsíční jízdenky traťové pouze na jednu linku - to hodily do koše. Na co celosíťovou jízdenku, kdy člověk potřebuje pouze jednu linku ? Dříve před válkou to šlo. Dnes to nejde. Ty síťovky jsou opravdu moc drahé. Pak se nedivím osobní autodopravě.

0/0
18.2.2015 16:35

M16i21c54h69a48l 77Z10e77t60e60k 3858632750297

Nechápu ale, proč budou rušit možnost přerušení kuponu na Opencard.:-/

0/0
18.2.2015 11:14

J93a59n 67K74a55č77e13r 4290699379243

Protože u papírových to přerušit nejde. Tak to musí zakázat i u Opencard, aby si všichni byli rovni.Rv Kupředu levá.

+1/0
18.2.2015 11:18

K64a74r81e77l 46D25r60d80a 6713125287689

Spíš to byla služba na nic jak to bylo komplikované a omezené, používal to málokdo a šlo o to co s tím do budoucna? Stejně to fungovalo jen na ročním kuponu. Jsem raději pro slevu.

  A existuje možnost kupon vypovědět a žádat část peněz zpět. To mi přijde dobré.

+1/−1
18.2.2015 12:41
Foto

M63i90c61h46a41l 95G28a81n23d26a75l53o24v95i62č 7928329431130

Tak to je snad dobře, ne, že bude levná doprava. Kdyby byla zdarma, životnímu prostředí by to dosti ulehčilo, protože by většina lidí nechala auto doma...

0/0
18.2.2015 10:53

J90a83k41u33b 22S35u95c81h23ý 2694127932

mate v zasade pravdu, jen s tim zdarma nesouhlasim- lide by si toho nevazili.

0/0
18.2.2015 12:26

L56a90d40i97s20l64a26v 65S86o73k19o41l 1510572165342

Plzeň <4,000,-Kč

0/0
18.2.2015 9:31

K31a29r97e86l 49D68r25d77a 6793585377339

Ráno to řešili v rádiu. Někdo od dopravy pouští do médií hrozné strašení. "Velká finanční ztráta provázená vyšší poptávkou po dopravě." Takže DPP čeká kolaps třeba na trase metra C, protože ta již jede na maximu svého výkonu.

  (ROPIDu bych jen připomenul, že před pár lety nahrnul příměstské autobusy na Háje, přitom před tím jezdily na konečnou trasy A.)

+1/0
18.2.2015 9:16

M16i10r45o67s52l23a80v 95Z33i64k63m82u66n27d 7469133204323

C má rezervu, homologováno je na provozní interval 90 vteřin, tedy 40 vlaků za hodinu - tolik jich nejede ... akorát nějak není čím jezdit. Trasy se prodlužují, ale nějak se zapomíná na nákup souprav ...

+1/0
18.2.2015 17:17

J90o70z77e89f57a 91N50o14v16a17k32o25v30a 7396155870424

Ac jsem liberalni, v tomto pripade si myslim, ze pro mesta je vyhodnejsi hradit to z rozpoctu. Je to podobne jako s poplatky za televizi, v Polsku to uz davno zrusili a funguje jim to dobre - usetri se za cely ten system - sprava databaze, postovne, exekutory, soudce, atd..

+1/0
18.2.2015 8:57

R80o72b72e73r97t 43V34a37l97e63n43t14a 6816509787744

Zlevněte si to jak chcete. Pak příjde opět stejná situace, jako na začátku prosince, a to vaše zlevnění vám bude k ničemu, když se nikam nedostanete ;-D

0/−1
18.2.2015 7:53

P69e36t46r 62N38o20v87o75t12n19y 3749882109482

Namrzla trolej v metru?

+1/0
18.2.2015 9:54

R43o52b60e38r14t 31V46a59l27e71n43t64a 6306929857704

Ano, metro opravdu vyjede po eskalátorech a vyzvedne vás namísto tramvaje....

0/−1
18.2.2015 9:55

P12a34v80e46l 55Ř69e78h50á78k 6528613839961

Nevim jak je to zrovna v Praze, ale kdyz vezmu veskerou hromadnou dopravu, tak mne vyjde vetsinou na stejnou cenu kdyz jedu sam, nebo na mnohem vyssi cenu, kdyz se jede ve vice lidech. Spotreba meho auta je prumerne co jsem nameril 4,6 l nafty/100km, olej menim jednou za rok 1050Kc olej, 160Kc filtr, za ten rok najedu 15000. Zavazadelnik mam pri peti lidech 700 litru, muzu si am nalozit co chci bez priplatku, dalsi naklady jsou vymena pneumatik, vymena vstrikovacu po cca 200000km, atd, proste kilometr vcetne amortizace auta mne vyjde na 3kc, z toho palivo na 1,3Kč. Auto mam at jezdim hromadnou nebo ne, takze maximalni cena aby se to vyrovnalo cene jizdy autem je 1,8kc/km. Ale jen zhruba polovinu jizd jezdim sam, uvazovat ve dvou lidech jet hromadnou dopravou je proste ekonomickej nesmysl, natoz kdyz jede cela rodina. Autobusy kdy za 15 km dam skoro 30kc a za nejakej naklad priplacim, k tomu na nej cekam atd. jsou nesmysl. O vlacich uz vubec nemluve.

+2/−2
18.2.2015 1:24

P95e34t59r 47N96o24v10o60t30n21y 3739522329762

Tak to je dobra sranda. Denne jezdím vlak + mhd v praze cca 90 km za 56 korun. A to tam muzu spat a nebo pracovat. Kde je tech vasich 270,-?

+1/0
18.2.2015 2:00

M29i90r93o54s66l81a25v 48J71o63c29h 3122871823818

Když už porovnávat auto a veřejnou dopravou, tak bych se spíše zaměřil na to, co přináší jízda autem. V naprosté většině případů lepší čas přesunu od vchodu ke vchodu, pohodlí(teplo a chlad tak jak každému vyhovuje), žádní nechtění "spolucestující", nezávislost na čase... Prostě je spousta výhod co auto poskytuje, které jsou pro lidi cennější než peníze. Ale každému dle chuti. Kdo chce jezdit veřejnou ať jezdí, jedině dobře. :-P Podle mého názoru je veřejná doprava ideální pro člověka který je sám a bydlí ve větším měste a hlavně nevlastní auto. Protože jakmile jste vlastník auta, tak se o to auto musíte stejně starat a stále se amortizuje i když používáte veřejnou a to už se prostě veřejná(myslím hlavně vlaky, autobusy) většinou nevyplatí.

+1/0
18.2.2015 8:01

K87a34r78e84l 74D29r74d19a 6153815957709

Souhlas, až na maličkost, "člověk" funguje podobně jako to auto, když už ho máte, musíte ho pravidelně používat, jinak zhebne. ;-D

  Z auta mi odešly nohy, léčil jsem se 5 let, chodil jsem o berlích. Lékaři záměrně projdou viry a bacily, aby si nastartovali imunitu...

  Nic nevynahradí ranní běh přes MHD do práce. To auto je strašně zrádné. Takže když volím mezi hnijící mojí maličkostí a autem na parkovišti. Auto prohrává. ;-D

0/0
18.2.2015 9:11

P69e50t14r 69N71o12v47o11t31n87y 3589162279252

Auto vlastním a amortizuje se jinak, než každodenní jizdou do prace, abych ušetřil(možná) deset minut.

0/0
18.2.2015 9:58

J80a84n 86P83o77s22p21í77š47i33l 4491734477127

Nezavislost na case je po praze celkem nesmysl, v noci mozna. Nicmene naopak cas v mhd se da nejak rozumne vyuzit, narozdil od jizdy autem, kdy jen jedes.

0/0
18.2.2015 18:00

I98v25a83n 49G83o85u53b77e30j 5596597395845

Pane Řehák, v Praze se to má tak, že ráno po 7mé hodině autem nikam v rozumném čase nedojedete. Zkuste si v 5 odpoledne projet od Střešovic přes Prašný most a Hradčanskou k Letenskému tunelu. 3 km pojdete 45 minut, protože 8 z 10 aut je obsazených pouze řidičem. Nezlobte se na mě, ale je to jenom o lenosti. Každý rozumný člověk nechá auto na okraji a do centra se dostane MHDčkem. Někde mimo Prahu bych s Vámi možná souhlasil, ale ne tady. Pro mě je určitě cennější čas. Raději 20 minut v MHD než hodinu či déle v koloně.

+6/0
18.2.2015 9:03

L44e79o 65V46a30n77ě56k 6143937333278

To je drobná nevýhoda přerozdělování - lid má v podstatě pocit, že čím víc peněz se vyhází, tím líp. Přitom kdyby ty peníze zůstaly lidem, tak by z toho nikoho ani nenapadlo se na nějaké levnější předplatné skládat. Schválně se zeptejte, kdo je tady ochotný přispět na to, aby mohly být tramvajenky ještě levnější :-)

+1/−2
18.2.2015 1:10

P97e28t58r 58N72o65v45o32t38n10y 3989322719732

Si to zlevnete taky.

0/0
18.2.2015 0:58

L66u42c38i36a17n 65P34a28p81a36z42i67a67n 5124527681545

Nic nebrání dalším českomoravskoslezským městům, aby se také inspirovali Vídní jak  tomu konečně učinila  Praha. Nebo se mohou inspirovat Prahou a inspirovat se také rakouským rozdělením výnosů z daní mezi hlavním městem a regiony, kdy v Rakousku je rozdíl mnohem menší než u nás.

+1/−1
17.2.2015 23:22

L93a31ď59a 31M85a67y93e29r 7572921230177

Ale brání a to jsou prachy které Praha dostává navíc na úkor nás ostatních!!!!!

+1/0
18.2.2015 6:13

R55o44m79a42n 73J55e20s24c74h66k26e 9618735987765

Není to jenom o penězích. V Brně jsem chtěl alternativu měsíční traťovou jízdenku na jednu linku 4 zástávky. Úředníci to odmítli. Před válkou takové jízdenky byly. Na co platit celosítovou jízdenku za asi 550 Kč ?  Raději chodí žena pěšky. JE TO O LIDECH. Já určitě Praze jejich přecpanost nezávidím.

Já se odstěhoval z Brna na venkov 30 km a jsem spokojen. Máme sice méně peněz na hlavu ale také menší blázinec.

0/0
18.2.2015 16:42

T31o39m97á76š 29B85l40a54h37o50š 6236447555700

NEBOJTE, oni vám to seberou jinak a jinde.

0/−1
17.2.2015 23:00

L41e87o 18V40a14n73ě80k 6973867343378

Seberou to našim potomkům. A nám nezbude než se stydět a omlouvat.

0/−2
18.2.2015 1:11

L95u57c39i28a63n 43P69a22p67a27z96i27a94n 5454867691135

Lepší takto rozdat národu než rozkrást sobě do kapsy.

0/0
18.2.2015 1:37

L34a15ď33a 42M74a67y13e34r 7382521420937

Praha není celý národ což asi Pražským vyžírkům těžko vysvětlíme!!

0/−1
18.2.2015 6:13

J12a49n 41P20o52s90p88í81š25i18l 4851794747437

praha je vetsina vykonu nasi republiky, tak mozna proto.

0/0
18.2.2015 18:03

K13a24r89e89l 45P67e85k 2211939618299

Přijde mi to značně nelogické - ještě více dotovat něco, co silně prodělává? Kolik z nás je přesvědčeno, že je to jen pro blaho Pražana a ekologie? Kurňa, už konečně dotáhněte něco pořádného do konce a nevymýšlejte pořád nový a nový projekty a opatření, když tady spousta zásadních věcí není dokončena ( vnější okruh, Blanka, Opencard, spojení na letiště, P+R parkoviště );-€

0/0
17.2.2015 22:07

V14á63c81l70a24v 39J15e26b78a72v25ý 8560849833926

V Praze je cca 50% cest osobním automobilem zbytečných, tedy těch, které by mohly být jednoduše vykonány použitím MHD. Ono se stačí podívat na ty kolony aut v centru, kde ve víc jak v polovině aut si veze zadek jeden člověk a to není řemeslník. ;-)

+1/0
18.2.2015 0:24

R94o79b30e19r95t 47M61á10s33l10o 1201471617967

V Praze je cca 50% cest MHD zbytečných, tedy těch, které by mohly být jednoduše vykonány pěšky. Ono se stačí podívat na ty nacpané tramvaje v centru, kde ve víc jak v polovině případů jede člověk jenom pár zastávek a to není řemeslník. ;-)

Takže vidíte, že sepsat takový blábol jako vy není žádný problém. Nechte laskavě na každém ať si rozhodne jak chce jet.

+2/0
18.2.2015 8:28
Foto

B36r25o38n47i58s32l86a34v 98G53a92b56r74y58š 2632409971

Vážení, máte nějaké mylné informace. Nejdražší roční kupon je v Chomutově, tedy přesněji v oblasti, v níž MHD provozuje DPCHJ. Tam stojí 5 565 Kč.

+3/0
17.2.2015 21:50

S42e15i60d74l 90P40e72t51r 1321661115814

Nic než populismus.

Nikdo dnes po Praze nejezdí čistě z plezíru či proto, že  jej to bůhvíjak baví ale má k tomu nějaký zásadní důvod - ať již ekonomický, časový, že něco převáží nebo prostě jen proto, že  nechce dostat/přenášet  chřipku ... A do užšího centra už vůbec ne.

Ostatně valná většina lidí co tam nyní auty pohybují  jsou úředníci Magistrátu a další zde sídlící (nějak se zdráhám označit je za "zde pracující") termiti a tito stejně budou mít vyjímku ... ;-D 

Takže ve finále jde především o to, aby věrchuška měla v centru jednodušší život, ne?  A jako návdavkem jim k tomu ovce ještě budou tleskat! Svým způsobem geniální ... :-)

+3/−1
17.2.2015 21:43

P46e24t28r 66N63o81v46o10t28n47y 3359692189552

Kvo kvo?

0/0
18.2.2015 1:00

J30i65ř12í 89Z86á51h69o69r22a 5153565452609

menší cena, menší kvalita, ale plné ruce argumentů.

+1/−2
17.2.2015 21:36

J34a96n 73K16a10č30e32r 4270169789383

Takže abych vám to vysvětlil. MHD stojí nějaký balík peněz. Jak ho získat? Povím vám příběh o MHD.

Metoda A/ - budu vybírat plné ekonomické jízdné, jízdenka bude stát např.: 200 Kč. Lidi mě budou nesnášet a budou nadávat na drahotu, sebral jsem jim 200 Kč.

Metoda B/ - jízdenka bude stát 20 Kč. Zbývajících 180 Kč získám oklikou přes dotace tak, že lidem seberu 300 Kč na daních. Jako bonus mám dalších 120 Kč (300 - 180). Hurá zaměstnán další úředníky.

Lidi mě budou milovat a velebit za to, jak je MHD levná. Sebral jsem jim 320 Kč. :-P

+4/−2
17.2.2015 21:34

J17o93s81e92f 96K24o67p35e14c81k84y 9514852295

Trochu vam to hapruje. 200kc za jizdenku nikdo neda a pokud budete mit odpovednost za mesto, tak vam tim okamzikem zacne hodne spatne obdobi ;-)

+3/0
17.2.2015 21:37

M75i24c40h76a54l 16H61i17r45k84a 4757306720283

Jako sci-fi dobrý. Ale chtělo by to příště zasadit do ekonomického rámce. ;-)

+1/0
17.2.2015 22:28

R69a86d32e13k 58J33a61n78a56t86a 9755246894882

Vaše libertariánské úvahy failují na tom, že nejste ideologicky čistý a ignorujete fakt, že prostor na ulici je omezený zdroj a jako takový by neměl být zdarma. Správně byste měl požadovat, aby byl vlastník soukromý a vybíral poplatky po každém, kdo tam zabírá místo, ať už vozidlem stojícím nebo jedoucím. A to poplatky tržní, tj. odvíjející se od cen nemovitostí a pronájmů v daném městě. A takové auto, které zabírá plochu 8 m2, a navíc potřebuje v cíli parkovací místo, by pak logicky platilo v přepočtu na pasažéra mnohem více než vozidlo MHD.

No a protože by to bylo moc šílené, podobný převod prostředků od menšiny, která jezdí po městě autem (ano, je to menšina, alespoň v Praze) k většině, která jezdí MHD, dělá město prostřednictvím dotací do MHD.

+3/−1
17.2.2015 23:13
Foto

J20a56n 51M22a31c29u79r54a 4176853382347

To je logické. Praha chce méně aut, tak musí mít levnou a vymakanou MHD. Ještě metro na letiště a parkovací dům tam a výrazně se odlehčí Evropské.

+2/0
17.2.2015 21:28

L31a55d86i46s18l31a92v 93M17á44l94e61k 7483367951248

Tak nějak se holt ty volby musely vyhrát, no ...

+3/−3
17.2.2015 21:13

L44u82k89á77š 90V70e27s34e37l34ý 7184503975893

A to je v Praze metro - tam bych si kupon koupil i za 5000,- V ostatních mestech to stoji za pendrek, autobusy v kolonách, tramvaje stavi u kazdyho patniku. Tam jedine autem - jen pozor na dopravni spicku. Kdyby stal kupon adekvatne kvalite mistniho MHD bez metra (do 2000,-) Tak by se o tom dalo uvazovat.

;-D

+4/−2
17.2.2015 20:44

E42r25i26k 30M98u39l33l69e49r 2679921966941

Cestování ve špičce není zrovna ideální, ale nepřijde mi vyloženě katastrofální. V Římě je špička mnohem horší. Navíc při částečném snížení počtu aut se dá uvažovat o teoretickém zrychlení MHD ...

0/0
17.2.2015 20:31

J13a22n 55B60a82r92t82o40š 6725127473559

To je zase populistická sviň****...  Nyní za cca 400 Kč měsíčně může dospělý člověk neomezeně cestovat po Praze metrem, tramvají, autobusem, příměstskými vlaky, přívozy a přesto se to zoufalcům a vyžírkům zdá příliš mnoho.

+2/−3
17.2.2015 20:09

M40i84c68h21a79l 96H84i52r18k54a 4627466310163

No, hlavně populistům z ANO se to zdálo hodně, tak v kampani zatlačili na nejnižší lidské pudy.

+2/0
17.2.2015 22:29

R95a83d21e23k 49J20a97n73a32t31a 9255776564672

Tak to určitě ne, "MHD za 10 Kč denně" byl volební slib koalice SZ+KDU-ČSL+STAN.

Strana ANO neměla program a konkrétní volební sliby v podstatě žádné, jen hesla o týmu profíků, prostě se postaráme, apod.

0/0
17.2.2015 23:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.