Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Srovnání: v Praze bude MHD levnější než v sedmi menších městech

V mnoha větších českých městech vyjde po zlevnění v Praze roční jízdné v městské dopravě (MHD) obyvatele dráž. A to v absolutních číslech bez zohlednění hustoty sítě. Hlouběji do kapsy než Pražané sáhnou cestující v sedmi krajských městech. Nejvíc platí v Liberci - o polovinu víc než v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86a65r14e79k 32H88r86u10b91y 6657592801388

A co takhle - Praha neni tak draha, jenom jsou mesta, ktera hospodari jeste hur ;-):-P

0/0
19.2.2015 11:44

P22a50v67e71l 87S82t35ř67í68b89r92n42ý 1933799979159

Tak se zavede to co v Californii. Jízdní pruhy pro auta s 3 a více pasažéry...;-)

0/0
18.2.2015 23:41

R45o52m96a65n 61J23e67s45c13h17k50e 9788845237195

Ačkoliv nemám Prahu rád právě kvůli velikosti a přecpanosti, na druhé straně je to rozumná věc. Mají v rozpočtu více peněz na hlavu.Snad se to trochu projeví ve zvýšeném zájmu.  Bohužel mé přání aby v Brně byla alternativa měsíční jízdenky traťové pouze na jednu linku - to hodily do koše. Na co celosíťovou jízdenku, kdy člověk potřebuje pouze jednu linku ? Dříve před válkou to šlo. Dnes to nejde. Ty síťovky jsou opravdu moc drahé. Pak se nedivím osobní autodopravě.

0/0
18.2.2015 16:35

M40i56c87h54a14l 52Z78e27t26e89k 3158782320347

Nechápu ale, proč budou rušit možnost přerušení kuponu na Opencard.:-/

0/0
18.2.2015 11:14

J35a28n 21K38a41č39e34r 4340629519833

Protože u papírových to přerušit nejde. Tak to musí zakázat i u Opencard, aby si všichni byli rovni.Rv Kupředu levá.

+1/0
18.2.2015 11:18

K15a72r61e50l 38D31r88d75a 6923655667759

Spíš to byla služba na nic jak to bylo komplikované a omezené, používal to málokdo a šlo o to co s tím do budoucna? Stejně to fungovalo jen na ročním kuponu. Jsem raději pro slevu.

  A existuje možnost kupon vypovědět a žádat část peněz zpět. To mi přijde dobré.

+1/−1
18.2.2015 12:41
Foto

M64i79c85h33a17l 45G43a79n54d83a58l33o66v93i73č 7488849951110

Tak to je snad dobře, ne, že bude levná doprava. Kdyby byla zdarma, životnímu prostředí by to dosti ulehčilo, protože by většina lidí nechala auto doma...

0/0
18.2.2015 10:53

J31a62k90u61b 68S73u54c64h48ý 2764577422

mate v zasade pravdu, jen s tim zdarma nesouhlasim- lide by si toho nevazili.

0/0
18.2.2015 12:26

L58a41d61i53s61l75a58v 48S11o55k16o50l 1340282765902

Plzeň <4,000,-Kč

0/0
18.2.2015 9:31

K14a63r93e11l 54D80r69d74a 6423265947709

Ráno to řešili v rádiu. Někdo od dopravy pouští do médií hrozné strašení. "Velká finanční ztráta provázená vyšší poptávkou po dopravě." Takže DPP čeká kolaps třeba na trase metra C, protože ta již jede na maximu svého výkonu.

  (ROPIDu bych jen připomenul, že před pár lety nahrnul příměstské autobusy na Háje, přitom před tím jezdily na konečnou trasy A.)

+1/0
18.2.2015 9:16

M48i71r87o25s15l17a11v 89Z18i61k22m93u32n29d 7519823614443

C má rezervu, homologováno je na provozní interval 90 vteřin, tedy 40 vlaků za hodinu - tolik jich nejede ... akorát nějak není čím jezdit. Trasy se prodlužují, ale nějak se zapomíná na nákup souprav ...

+1/0
18.2.2015 17:17

J54o27z48e36f86a 57N71o92v48a56k86o80v83a 7866435410534

Ac jsem liberalni, v tomto pripade si myslim, ze pro mesta je vyhodnejsi hradit to z rozpoctu. Je to podobne jako s poplatky za televizi, v Polsku to uz davno zrusili a funguje jim to dobre - usetri se za cely ten system - sprava databaze, postovne, exekutory, soudce, atd..

+1/0
18.2.2015 8:57

R39o17b44e61r19t 22V69a89l23e55n42t88a 6596579507324

Zlevněte si to jak chcete. Pak příjde opět stejná situace, jako na začátku prosince, a to vaše zlevnění vám bude k ničemu, když se nikam nedostanete ;-D

0/−1
18.2.2015 7:53

P58e64t59r 25N30o32v61o37t57n44y 3189512619742

Namrzla trolej v metru?

+1/0
18.2.2015 9:54

R40o20b45e84r19t 39V31a37l20e65n39t23a 6276679587474

Ano, metro opravdu vyjede po eskalátorech a vyzvedne vás namísto tramvaje....

0/−1
18.2.2015 9:55

P15a67v36e33l 43Ř63e83h76á92k 6238863219981

Nevim jak je to zrovna v Praze, ale kdyz vezmu veskerou hromadnou dopravu, tak mne vyjde vetsinou na stejnou cenu kdyz jedu sam, nebo na mnohem vyssi cenu, kdyz se jede ve vice lidech. Spotreba meho auta je prumerne co jsem nameril 4,6 l nafty/100km, olej menim jednou za rok 1050Kc olej, 160Kc filtr, za ten rok najedu 15000. Zavazadelnik mam pri peti lidech 700 litru, muzu si am nalozit co chci bez priplatku, dalsi naklady jsou vymena pneumatik, vymena vstrikovacu po cca 200000km, atd, proste kilometr vcetne amortizace auta mne vyjde na 3kc, z toho palivo na 1,3Kč. Auto mam at jezdim hromadnou nebo ne, takze maximalni cena aby se to vyrovnalo cene jizdy autem je 1,8kc/km. Ale jen zhruba polovinu jizd jezdim sam, uvazovat ve dvou lidech jet hromadnou dopravou je proste ekonomickej nesmysl, natoz kdyz jede cela rodina. Autobusy kdy za 15 km dam skoro 30kc a za nejakej naklad priplacim, k tomu na nej cekam atd. jsou nesmysl. O vlacich uz vubec nemluve.

+2/−2
18.2.2015 1:24

P80e64t35r 80N70o93v66o57t49n21y 3649232299432

Tak to je dobra sranda. Denne jezdím vlak + mhd v praze cca 90 km za 56 korun. A to tam muzu spat a nebo pracovat. Kde je tech vasich 270,-?

+1/0
18.2.2015 2:00

M32i15r63o91s48l20a88v 84J70o46c93h 3472171763818

Když už porovnávat auto a veřejnou dopravou, tak bych se spíše zaměřil na to, co přináší jízda autem. V naprosté většině případů lepší čas přesunu od vchodu ke vchodu, pohodlí(teplo a chlad tak jak každému vyhovuje), žádní nechtění "spolucestující", nezávislost na čase... Prostě je spousta výhod co auto poskytuje, které jsou pro lidi cennější než peníze. Ale každému dle chuti. Kdo chce jezdit veřejnou ať jezdí, jedině dobře. :-P Podle mého názoru je veřejná doprava ideální pro člověka který je sám a bydlí ve větším měste a hlavně nevlastní auto. Protože jakmile jste vlastník auta, tak se o to auto musíte stejně starat a stále se amortizuje i když používáte veřejnou a to už se prostě veřejná(myslím hlavně vlaky, autobusy) většinou nevyplatí.

+1/0
18.2.2015 8:01

K11a42r45e17l 49D97r65d58a 6583915857879

Souhlas, až na maličkost, "člověk" funguje podobně jako to auto, když už ho máte, musíte ho pravidelně používat, jinak zhebne. ;-D

  Z auta mi odešly nohy, léčil jsem se 5 let, chodil jsem o berlích. Lékaři záměrně projdou viry a bacily, aby si nastartovali imunitu...

  Nic nevynahradí ranní běh přes MHD do práce. To auto je strašně zrádné. Takže když volím mezi hnijící mojí maličkostí a autem na parkovišti. Auto prohrává. ;-D

0/0
18.2.2015 9:11

P52e48t19r 86N21o77v50o64t43n70y 3189322299602

Auto vlastním a amortizuje se jinak, než každodenní jizdou do prace, abych ušetřil(možná) deset minut.

0/0
18.2.2015 9:58

J69a74n 49P20o34s10p29í50š71i39l 4631794827357

Nezavislost na case je po praze celkem nesmysl, v noci mozna. Nicmene naopak cas v mhd se da nejak rozumne vyuzit, narozdil od jizdy autem, kdy jen jedes.

0/0
18.2.2015 18:00

I81v16a96n 43G89o28u13b96e27j 5966837605945

Pane Řehák, v Praze se to má tak, že ráno po 7mé hodině autem nikam v rozumném čase nedojedete. Zkuste si v 5 odpoledne projet od Střešovic přes Prašný most a Hradčanskou k Letenskému tunelu. 3 km pojdete 45 minut, protože 8 z 10 aut je obsazených pouze řidičem. Nezlobte se na mě, ale je to jenom o lenosti. Každý rozumný člověk nechá auto na okraji a do centra se dostane MHDčkem. Někde mimo Prahu bych s Vámi možná souhlasil, ale ne tady. Pro mě je určitě cennější čas. Raději 20 minut v MHD než hodinu či déle v koloně.

+6/0
18.2.2015 9:03

L97e40o 45V98a74n97ě26k 6783157873828

To je drobná nevýhoda přerozdělování - lid má v podstatě pocit, že čím víc peněz se vyhází, tím líp. Přitom kdyby ty peníze zůstaly lidem, tak by z toho nikoho ani nenapadlo se na nějaké levnější předplatné skládat. Schválně se zeptejte, kdo je tady ochotný přispět na to, aby mohly být tramvajenky ještě levnější :-)

+1/−2
18.2.2015 1:10

P51e74t63r 52N28o67v24o81t24n69y 3819172879122

Si to zlevnete taky.

0/0
18.2.2015 0:58

L35u84c70i51a71n 52P92a36p25a68z54i73a97n 5274807171375

Nic nebrání dalším českomoravskoslezským městům, aby se také inspirovali Vídní jak  tomu konečně učinila  Praha. Nebo se mohou inspirovat Prahou a inspirovat se také rakouským rozdělením výnosů z daní mezi hlavním městem a regiony, kdy v Rakousku je rozdíl mnohem menší než u nás.

+1/−1
17.2.2015 23:22

L64a36ď91a 55M16a75y37e42r 7732781250457

Ale brání a to jsou prachy které Praha dostává navíc na úkor nás ostatních!!!!!

+1/0
18.2.2015 6:13

R23o83m69a62n 90J85e95s90c92h43k45e 9208985817375

Není to jenom o penězích. V Brně jsem chtěl alternativu měsíční traťovou jízdenku na jednu linku 4 zástávky. Úředníci to odmítli. Před válkou takové jízdenky byly. Na co platit celosítovou jízdenku za asi 550 Kč ?  Raději chodí žena pěšky. JE TO O LIDECH. Já určitě Praze jejich přecpanost nezávidím.

Já se odstěhoval z Brna na venkov 30 km a jsem spokojen. Máme sice méně peněz na hlavu ale také menší blázinec.

0/0
18.2.2015 16:42

T36o59m23á50š 82B95l87a74h79o33š 6746437395630

NEBOJTE, oni vám to seberou jinak a jinde.

0/−1
17.2.2015 23:00

L74e43o 19V28a57n98ě32k 6403897373648

Seberou to našim potomkům. A nám nezbude než se stydět a omlouvat.

0/−2
18.2.2015 1:11

L89u31c41i73a43n 57P19a94p76a55z15i47a28n 5124937401865

Lepší takto rozdat národu než rozkrást sobě do kapsy.

0/0
18.2.2015 1:37

L80a87ď21a 62M30a57y63e78r 7692761880627

Praha není celý národ což asi Pražským vyžírkům těžko vysvětlíme!!

0/−1
18.2.2015 6:13

J79a37n 37P81o60s54p41í97š53i48l 4581414847297

praha je vetsina vykonu nasi republiky, tak mozna proto.

0/0
18.2.2015 18:03

K67a97r87e14l 80P39e96k 2371109138559

Přijde mi to značně nelogické - ještě více dotovat něco, co silně prodělává? Kolik z nás je přesvědčeno, že je to jen pro blaho Pražana a ekologie? Kurňa, už konečně dotáhněte něco pořádného do konce a nevymýšlejte pořád nový a nový projekty a opatření, když tady spousta zásadních věcí není dokončena ( vnější okruh, Blanka, Opencard, spojení na letiště, P+R parkoviště );-€

0/0
17.2.2015 22:07

V75á77c67l20a26v 78J77e48b28a86v91ý 8350199893306

V Praze je cca 50% cest osobním automobilem zbytečných, tedy těch, které by mohly být jednoduše vykonány použitím MHD. Ono se stačí podívat na ty kolony aut v centru, kde ve víc jak v polovině aut si veze zadek jeden člověk a to není řemeslník. ;-)

+1/0
18.2.2015 0:24

R43o85b54e82r44t 72M13á88s71l43o 1211711877847

V Praze je cca 50% cest MHD zbytečných, tedy těch, které by mohly být jednoduše vykonány pěšky. Ono se stačí podívat na ty nacpané tramvaje v centru, kde ve víc jak v polovině případů jede člověk jenom pár zastávek a to není řemeslník. ;-)

Takže vidíte, že sepsat takový blábol jako vy není žádný problém. Nechte laskavě na každém ať si rozhodne jak chce jet.

+2/0
18.2.2015 8:28
Foto

B81r50o39n98i80s57l97a65v 30G84a37b42r62y16š 2802499211

Vážení, máte nějaké mylné informace. Nejdražší roční kupon je v Chomutově, tedy přesněji v oblasti, v níž MHD provozuje DPCHJ. Tam stojí 5 565 Kč.

+3/0
17.2.2015 21:50

S94e77i70d48l 76P93e24t57r 1721411155634

Nic než populismus.

Nikdo dnes po Praze nejezdí čistě z plezíru či proto, že  jej to bůhvíjak baví ale má k tomu nějaký zásadní důvod - ať již ekonomický, časový, že něco převáží nebo prostě jen proto, že  nechce dostat/přenášet  chřipku ... A do užšího centra už vůbec ne.

Ostatně valná většina lidí co tam nyní auty pohybují  jsou úředníci Magistrátu a další zde sídlící (nějak se zdráhám označit je za "zde pracující") termiti a tito stejně budou mít vyjímku ... ;-D 

Takže ve finále jde především o to, aby věrchuška měla v centru jednodušší život, ne?  A jako návdavkem jim k tomu ovce ještě budou tleskat! Svým způsobem geniální ... :-)

+3/−1
17.2.2015 21:43

P31e53t44r 66N76o40v11o20t84n78y 3909482859862

Kvo kvo?

0/0
18.2.2015 1:00

J88i62ř59í 44Z70á35h64o62r71a 5603915162219

menší cena, menší kvalita, ale plné ruce argumentů.

+1/−2
17.2.2015 21:36

J11a62n 15K66a98č34e33r 4240309159873

Takže abych vám to vysvětlil. MHD stojí nějaký balík peněz. Jak ho získat? Povím vám příběh o MHD.

Metoda A/ - budu vybírat plné ekonomické jízdné, jízdenka bude stát např.: 200 Kč. Lidi mě budou nesnášet a budou nadávat na drahotu, sebral jsem jim 200 Kč.

Metoda B/ - jízdenka bude stát 20 Kč. Zbývajících 180 Kč získám oklikou přes dotace tak, že lidem seberu 300 Kč na daních. Jako bonus mám dalších 120 Kč (300 - 180). Hurá zaměstnán další úředníky.

Lidi mě budou milovat a velebit za to, jak je MHD levná. Sebral jsem jim 320 Kč. :-P

+4/−2
17.2.2015 21:34

J27o49s14e18f 19K84o92p90e57c37k17y 9364672205

Trochu vam to hapruje. 200kc za jizdenku nikdo neda a pokud budete mit odpovednost za mesto, tak vam tim okamzikem zacne hodne spatne obdobi ;-)

+3/0
17.2.2015 21:37

M81i69c92h94a87l 81H94i25r47k93a 4977826260843

Jako sci-fi dobrý. Ale chtělo by to příště zasadit do ekonomického rámce. ;-)

+1/0
17.2.2015 22:28

R80a85d61e64k 47J38a38n81a18t25a 9585626504172

Vaše libertariánské úvahy failují na tom, že nejste ideologicky čistý a ignorujete fakt, že prostor na ulici je omezený zdroj a jako takový by neměl být zdarma. Správně byste měl požadovat, aby byl vlastník soukromý a vybíral poplatky po každém, kdo tam zabírá místo, ať už vozidlem stojícím nebo jedoucím. A to poplatky tržní, tj. odvíjející se od cen nemovitostí a pronájmů v daném městě. A takové auto, které zabírá plochu 8 m2, a navíc potřebuje v cíli parkovací místo, by pak logicky platilo v přepočtu na pasažéra mnohem více než vozidlo MHD.

No a protože by to bylo moc šílené, podobný převod prostředků od menšiny, která jezdí po městě autem (ano, je to menšina, alespoň v Praze) k většině, která jezdí MHD, dělá město prostřednictvím dotací do MHD.

+3/−1
17.2.2015 23:13
Foto

J23a29n 53M34a96c39u40r24a 4516543372207

To je logické. Praha chce méně aut, tak musí mít levnou a vymakanou MHD. Ještě metro na letiště a parkovací dům tam a výrazně se odlehčí Evropské.

+2/0
17.2.2015 21:28

L10a44d54i87s70l25a85v 20M74á71l56e30k 7733137721528

Tak nějak se holt ty volby musely vyhrát, no ...

+3/−3
17.2.2015 21:13

L70u90k35á30š 13V54e80s77e76l65ý 7374503985243

A to je v Praze metro - tam bych si kupon koupil i za 5000,- V ostatních mestech to stoji za pendrek, autobusy v kolonách, tramvaje stavi u kazdyho patniku. Tam jedine autem - jen pozor na dopravni spicku. Kdyby stal kupon adekvatne kvalite mistniho MHD bez metra (do 2000,-) Tak by se o tom dalo uvazovat.

;-D

+4/−2
17.2.2015 20:44

E26r33i37k 22M22u22l40l43e17r 2799831846151

Cestování ve špičce není zrovna ideální, ale nepřijde mi vyloženě katastrofální. V Římě je špička mnohem horší. Navíc při částečném snížení počtu aut se dá uvažovat o teoretickém zrychlení MHD ...

0/0
17.2.2015 20:31

J75a35n 89B79a51r21t39o22š 6115617503489

To je zase populistická sviň****...  Nyní za cca 400 Kč měsíčně může dospělý člověk neomezeně cestovat po Praze metrem, tramvají, autobusem, příměstskými vlaky, přívozy a přesto se to zoufalcům a vyžírkům zdá příliš mnoho.

+2/−3
17.2.2015 20:09

M20i77c33h57a22l 20H84i27r96k23a 4777846930533

No, hlavně populistům z ANO se to zdálo hodně, tak v kampani zatlačili na nejnižší lidské pudy.

+2/0
17.2.2015 22:29

R60a58d57e60k 90J22a32n70a94t72a 9105396464702

Tak to určitě ne, "MHD za 10 Kč denně" byl volební slib koalice SZ+KDU-ČSL+STAN.

Strana ANO neměla program a konkrétní volební sliby v podstatě žádné, jen hesla o týmu profíků, prostě se postaráme, apod.

0/0
17.2.2015 23:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.