Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zaměstnanci Škody: Zrušte flexikonta a vzdáme se růstu mezd

Zaměstnanci mladoboleslavské Škody Auto, kteří jsou zvyklí na každoroční štědré navyšování mzdových tarifů, jsou tentokrát překvapivě ochotni slevit. Část zaměstnanců by se zvýšení tarifů vzdala, pokud firma škrtne takzvaná flexikonta. V rámci nich firma může rozložit směny podle své potřeby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M79i80r43o29s79l47a91v 93S45t58e87i90n35e83r 6488604473525

Platy bych nejspíš indexoval hospodářským výsledkem firmy, flexikonta bych dal jenom opravdu osvědčeným zaměstnancům a zvýhodnil. Kdo flexikonto nechce, musí být přeřazen do skupiny zaměstnanců, kteří pracují v pevném rytmu a případně musí počítat se ztrátou zvýhodnění.

Přesunování výroby do subdodavatelské skupiny má pro hlavní firmu mnohé výhody. Za kvalitu dodaných dílů ručí subdodavatel, za nesplnění sjednaného množství se mu strhne penále. Zaměstnanci subdodavatele bývají na tom podstatně hůře, než kmenoví zaměstnanci Škody Auto.

Automatizace bude jistě pokračovat, ale kvalitu zaručí především pečliví zaměstnanci. A Škoda se zatím prosazuje zejména kvalitou, zejména Kvasiny si zaslouží veřejného uznání.

0/0
20.2.2015 20:05
Foto

P86e88t17r 39Š24m33e47j85c 3898598927919

Zajímavý ćlánek o odborech z NY Times:

http://nyti.ms/1vZMFuZ

0/0
19.2.2015 19:14

M91a43r22e46k 20H80r55a70d54i10l 3772957482762

Já myslím, že při zdražování lidské práce a současném zlevňování a zdokonalování technologií, za čas nebudou dělníci na pásu potřeba a je to v podstatě dočasný problém. Dávám tomu tak generaci, maximálně dvě.:-)

+1/0
19.2.2015 13:57

P24a25v75e66l 61S19o88b14o92t55k68a 5500654

V Německu při 4x vyšších mzdách mají nižší nezaměstnanost a přebytkový státní rozpočet.

Takže máte pravdu, Česko do pár generací zmizí z mapy, protože při tak nízkých mzdách není životaschopné.

+4/−1
19.2.2015 14:25

M19a80r92e56k 42H10r52a65d54i78l 3882727672152

Nějak vám do té logiky nezapadá třeba Čína, kde jsou mzdy třetinové oproti nám a žádné sociální jistoty. Nemyslím, jako vy, že se chystá zmizet z mapy.

Ovšem o tomhle jsem původně vůbec nepsal. Že pracovních sil ubývá, diky automatizaci, je ale dávno zřejmé.

+2/0
19.2.2015 16:15

P75a96v85e21l 21S89o47b19o32t20k33a 5960824

Čína nás pomalu dohání v průměrných mzdách, a předežene nás stejně jako se to daří Slovensku, tak myslím že to jen podporuje mé tvrzení.

Automatizace - ano, ale podívejte na Německo. Právě vysoká kupní síla tamních obyvatel je to, co jim zajišťuje práci a žene je dopředu.

Takže postupně, až všichni v Oceánii, Somálsku, na Haiti,... budou mít v každé rodině dvě auta jako to je v Německu (a i pomalinku v Česku) tak opravdu začne klesat potřeba pracovní síly díky automatům.

Do té doby to ale bude o schopnostech lidí produkovat hodnoty a o schopnostech firem jim za práci zaplatit.

+1/−1
19.2.2015 16:34

M12a87r49e66k 77H69r25a46d89i61l 3522447942942

Ekonomické závislosti jsou neúprosné. Vysoké mzdové náklady (vždy to není to samé, co mzda) dusí ekonomiku a recese se řeší zmrazením mezd, což Německo před pár lety dělalo, proto jsou taky dnes v dobré kondici. Srovnejte dnes třeba ekonomiku Číny a Japonska, kde jsou rozdíly ve mzdách propastné. Japonsko se trápí s recesí už dlouhá léta a je nejzadluženější asijskou zemí, naproti tomu Čína roste a je největším světovým věřitelem. Jak se mzdy budou dále zvyšovat, ekonomika se bude zpomalovat, což se už pár let vlastně děje. A to nemluvím o sociálním systému, který v Číně v podstatě neexistuje a na nějaký důchod si tam můžete nechat zajít chuť. Zkrátka vše musí být v rovnováze a podloženo produktivitou. Německo si též dlouhá léta budovalo image a značku kvality a na tomto profituje. Někdy není problém něco vyrobit, ale umění to prodat.

+1/0
19.2.2015 18:20

P21a68v46e86l 92S93o13b23o16t16k43a 5570604

Německo má v poválečné historii rekordně nízkou nezaměstnanost a rekordně vysoký PŘEBYTEK státního rozpočtu.

Takže jak píšete, ekonomické zákonitosti jsou neúprosné, a tak se věda a kvalifikovaná práce stěhuje za vysokými mzdami, chytří a schopní odcházejí tamtéž, a do zemí s nízkými mzdami se stěhuje chudoba a nekvalifikované, manuální výroby.

Produktivita práce roste například v Česku dlouhodobě rychleji než mzdy, tak se spíše ptejme kdo z toho má prospěch když ne ti, kdo ty hodnoty vytvářejí?

0/0
19.2.2015 18:46
Foto

R27a98d57e81k 33P45o27l49i76c14k21ý 6211133521684

To je jednoduché-investoři-u nás především ti zahraniční-například i ti z Německa.

Síla ekonomiky je daná mimo jiné podílem domácích investorů-ten je díky komunismu u nás minimální.

je to v podstatě dáno i velkými rozdíly v příjmech-jen tk vznikne bohatá vrstva, která táhne ekonomiku-jsme jeden z nejvíce rovnostářských států.

0/0
21.2.2015 10:39

V85i45k42t75o25r 93N36á50r85o33ž40n12ý 3789882818

Myslím , že to můžete paušalizovat.

Většina zaměstnanců ve většině oborech nebude za tři generace potřeba...

+1/0
19.2.2015 14:33

V43l32a29d19i96m46í41r 78F29i98b77i55g43e64r 5344751881514

A co s dělníky když nebudou potřeba? V továrnách budou stroje a lidi co by montovali na dávkách? Nebo co budou dělat ve službách všichni být nebudou. Řešení je tedy jediné i když asi drsné. Nebude potřeba tolik lidí tak se zredukuje populace.

0/0
19.2.2015 16:13

M44a36r69e72k 66H41r65a90d58i71l 3582927422472

Na to nedokážu odpovědět, mám z toho též obavy, ale ten trend tu je, to je zřejmé.

0/0
19.2.2015 16:26

J59a94k69u88b 90P93r54o31k54e65š 6233768472483

Ja to nevidim nijak drsne. Ostatne v Evrope je samovolna redukce populace, v celku patrna. Jak stoupa prumerna delka zivota, tak umerne klesa natalita, jen blaznivi socialisti, do toho zase vnaseji chaos svymi experimenty, na jednu stranu potrebuji udrzet v chodu socialni system, na principu letadla.Lide budou vhodni jen na 2 druhy praci, jednak na mista, kde je potrebna nejaka kreativita, vzdelani, logicky usudek a pak na mista, kde budou pracovat levneji nez stroje, ktera socialiste zase efektivne nici za pomoci minimalnim mezd odvodu a podobnych hlouposti. S nadsazkou se da rict, ze skoncila doba svalu a zacal vek mozku.

0/0
19.2.2015 17:53

M92a84r61t57i50n 60K44a62r21á69s64e87k 9528153878698

Tak ono to tak funguje uz dlouho, ze lide pracuji jen tam kde je potreba nejaka kreativita a tam kde vyjdou levneji nez stroje (ale ona je ta kreativita treba i pri mnoha manualnich pracech i kdyz muze byt treba jen o tom parkrat prastit do pristrojove desky aby zapadla do karoserie).

0/0
19.2.2015 21:26

J29a36k65u40b 94P47r93o44k83e94š 6953228812133

To mate pravdu, ale nemyslim si, ze by to byl do budoucna pristup pri velkoseriove vyrobe dopravnich prostredku, tam lze podobny problem resit technologicky, nebo zdokonalenim stroju, ktere ho provadeji. Na proti tomu takova pozice zustane u zakazkove maloseriove a kusove vyroby, kde je velka mira jedinecnych operaci, protoze se produkt prizpusobuje zakaznikovi, kuprikladu, kazda palubni deska bude z jineho dreva, nebo s jinou vybavou a tedy i odlisnym uchycenim. Ale v takovem provozu asi nezamestnaji 20000 lidi.

Na proti tomu, clovek nabizejici i nejakou sluzbu bude mit lepsi moznosti, ale zaroven na nej budou kladeny i vetsi naroky. Truhlar treba musi byt schopny prijit a zamerit prostor, do jakeho ma prijit skrin a pak ji vyrobit, ten ktery ted stoji ve fabrice a srazi hrany na strojovych obrobcich taky asi velkou budoucnost nema.

0/0
20.2.2015 7:09
Foto

M59i89r93o27s97l72a19v 11S51t81e12i96n83e98r 6338124503495

Váš názor jsem slyšel už v šedesátých letech v diskuzích třeba na ČVUT. Realita je už známá- práce se přesune do výroby těch automatů, z dělnických profesí jsou technické procese. Bez živého, odpovědného a pečlivého, kvalifikovaného technika, potřebného ve stovkách exemplářů budete vyrábět jenom šrot.

0/0
20.2.2015 20:12

J43a83n 45B86u20r17i53c 8549906268721

Takže ne, aby zaměstnanci dělali podle potřeby firmy, ale firma se bude řídit podle toho jak se chce dělat zaměstnancům.R^[>-];-D

+2/0
19.2.2015 13:49

J55a63n 31B79u17r20i74a93n 2353169244590

Nezlobte se na mne, ale pod každou firmou si představím především majitele a zaměstnance, jestli mi rozumíte.

A ten vztah je oboustranný - zaměstnanec má právo si říct, co je ochoten dělat a co už ne!

+4/0
19.2.2015 13:56

J28a83n 82B37u96r62i93c 8219816538561

To má. Dostane pracovní smlouvu a tam má napsáno co se po něm bude chtít a on si svobodně může rozmyslet zda je ochoten dělat to, co je v té smlouvě a nebo ne. Případně se můžou spolu domluvit. Ale pokud přistoupí na nějaký podmínky, tak by je potom v průběhu už neměl chtít měnit.

0/−1
19.2.2015 14:06

Z77b96y66n71ě78k 85H72l53á80s91n37ý 3954287805269

Což ale neznamená, že dojednané podmínky budou platit věčně. Navíc mám dojem, že na ta flexikonta se přistoupilo také z nějakého důvodu, obvykle je to něco za něco.:-)

+2/0
19.2.2015 14:14

V76l88a58d18i25m42í29r 33F27i13b36i79g55e90r 5964151901124

Flexikonta zavedli v době krize, kdy se auta prodávala méně a generačně se obměňovali modely. To se pak vyplatilo tyto výkyvy takto vykrývat. Zaměstnanci měli jistotu že nepřijdou o práci a zaměstnavatel nemusel přibírat zaměstnance kvůli pár směnám navíc, ale dnes jede Škoda na 100% a zaměstnanců je málo tak je těch flexisměn víc než je pro některé zaměstnance snesitelné. Je pochopitelné že si raději odpočinou než aby měli víc peněz. Taky jsem měl práci kde jsem trávil přes 13 hodin a prachy byly super ale neměl jsem je kdy utratit, tak jsem šel do klidnějšího a pokud porovnám příjem a odpracované hodiny tak to vyjde nastejno.:-)

+1/0
19.2.2015 16:20

V16i53k81t49o47r 94N17á61r62o43ž67n89ý 3869642568

Jenže ta pracovní smlouva musí vyhovovat zákoníku práce...a jako hlavní podmínka pro zavedení flexikont je tam odstaveček , že to musí být projednáno a schváleno odborovou organizací....

+1/0
19.2.2015 14:32

M80a85r15t62i72n 38K24a58r73á49s68e51k 9168273618838

Ono to ale asi v pracovni smlouve nebude, bude to jen v kolektivni smlouve ktera ma rocni platnost....

0/0
19.2.2015 21:28

L86a46d93i21s36l43a36v 50K62v10a62s78n84i65č36k25a 1713337743145

Samozřejmě, lidi nejsou stroje.

0/0
19.2.2015 14:00

V91l52a27d73i91m93í18r 98F78i52b10i44g11e58r 5794531921534

Zaměstnanci přeci dělají podle pracovní smlouvy, to flexikonto a práce přesčas je cosi navíc. A já jako většina lidí nemá problém dělat občas navíc když je potřeba ale když je to pak pravidlem je na čase přijmout víc zaměstnanců.

+1/0
19.2.2015 16:16

J29o46s59e63f 98K72u74c44i72r17e23k 4534792820511

Jen pro informaci, premie pro zamestnance 2014 / 4.350€   2013 / 2.541 + 500€

Rekordjahr bei Daimler Benz Stuttgart zahlt sich auch für die Mitarbeiter aus. Rund 135.000 Tarifbeschäftigte erhalten für 2014 eine Erfolgsbeteiligung von je 4350 Euro

2013, Mitarbeiter erhalten zusätzlich zur Ergebnisbeteiligung von 2.541 Euro einen einmaligen Sonderbonus von 500 Euro

0/0
19.2.2015 13:48

V56i90k44t29o30r 28N42á34r36o70ž19n98ý 3279772368

A zaměstnanci dodavatelských firem vydělávají i 1000 € za měsíc a na nějaký roční bonus nemají ani pomyšlení....

0/0
19.2.2015 13:50

J13o38s54e37f 52K54u97c57i30r10e85k 4344712270921

To je pravda, rozdil mezi kmenovym zamestnancem a zemestnancem pujcenym od firmy jine je znacny. Je to take predmetem velkych diskuzi.

0/0
19.2.2015 13:55

J53o66s45e34f 72V34a85l21a 9320923893723

slusne- 2.000,- eur hrubeho mesicne bez prescasu, to uz plne odpovida nemeckemu mesicnimu platu (pokud vezmu v uvahu, ze dane a jine polpatky eventualne najem cini v SRN v pomeru zhruba 2x tolik co v CR

+1/0
19.2.2015 13:46

J57i65ř46í 31Ř39e31h62o78ř 9238118636908

tak žádná vydělávající firma lidem nezlepší podmínky nebo nepřidá peníze sama od sebe. Škodovácké odbory toto pravidelně zajistí pro všechny zaměstance. Aniž by si každý zvlášť musel tlačit svého šéfa. To je celé. K tomu odbory jsou a k tomu tam slouží. Nemůžou mít negativní efekt na zaměstnance. A nebudou existovat pokud je zaměstnanci nechtějí. Jestli je za toto spousta lidí zde v diskuzi kritizuje, pak o fungování odborů ve škodovce ví velký kulový. Odbory nejsou žádná mafie z Chicaga, nebo státní moloch blahé paměti. Jsou financovány a provozovány zaměstnanci.

+1/−4
19.2.2015 13:40

Z73d31e70n21ě34k 50Z46a46j81í34č33e68k 2493582588925

Odbory ve Š.A jen škodí zaměstnancům a nejvíce těm, kterých se týkala plusová flexikonta...

0/0
19.2.2015 13:50

J27i26ř32í 44Ř62e80h49o90ř 9828778556128

opravdu? Vždyť v článku se píše, že odbory informují o požadavcích zaměstnanců ohledně flexikont a jednají v tomto smyslu s firmou. Dokud budou zastupovat odbory většinu svých členů a to je většina zaměstnanců škody. Tak jim logicky nemůžou škodit.

0/0
19.2.2015 13:53

Z19d47e78n51ě13k 53Z59a50j63í74č86e81k 2553522908335

Nikoho nezastupujou.. Buď se jen snaží získat výhodnější pozici v rámci kolektivního vyjednávání, nebo se mohou připravit na masivní odchod členské základny.. Lidi jsou ve skutečnosti dost naštvaní.. Nejprve znich odbory udělají otroky v rámci flexikont... Aby jim pak za dva roky poděkovali tím, že jim flexikonta zruší a i při vzrůstajcích ziscích zachovají mzdy...

0/0
19.2.2015 13:59

J41i77ř81í 80Ř72e68h61o95ř 9788298386928

no podívejte, tam to chodí jako v demokratickém státě. Zvolíte si svého dolního odboráře a volí se další vyšší odboráři. Pokud odbory něco vyjednají. Tak to vyjednají pouze volení odboráři. Volí je řadový zaměstnanci. Pokud zvolí špatně. Je to jen jejich chyba. Přesně jako v tom státě.

0/0
19.2.2015 14:02

Z81d78e37n55ě93k 43Z37a43j54í81č64e94k 2983172398515

Ne, tak to nechodí...;-)

0/0
19.2.2015 14:12

J39i50ř87í 19Ř89e26h59o15ř 9958748396508

no za mě to tak chodilo, asi se tam musela stát nějaká špatná věc za poslední roky

0/0
19.2.2015 14:38

Z19d66e38n40ě28k 12Z64a29j32í58č28e14k 2853572718185

Předsedu DO volí důvěrníci.. Vy předsedu DO pouze navrhujete z připravených jmen..

0/0
19.2.2015 14:47

Z80d79e42n47ě54k 15Z97a62j75í93č43e48k 2983912198915

A zaměstnavateli škodí stejně tak...

0/0
19.2.2015 13:54

P72a20v75e25l 44S52o95b63o14t64k24a 5810684

Každá firma, která investuje v Rusku, podporuje Putina a jeho vládu. 

Proto se velice divím všem, kdo se Škodovky zastáváte.

+1/0
19.2.2015 12:53

P17a38v98e15l 50Č40e16r48n27ý 7844145681757

Pracovníky českých médií by opravdu měli pozavírat. Takhle vymýt vlastním lidem makovice, to snad není ani možné ;-D

0/0
19.2.2015 13:43

P64a34v68e25l 29S39o49b35o40t75k80a 5550734

Ano, to říkal Ford také, když svými investicemi podporoval hitlerovské Německo.

0/0
19.2.2015 14:26

V38l83a78d43i88m89í25r 93F67i65b44i42g57e60r 5124531541354

Ona by asi ráda prodávala i v USA ale tam o evropské automobilky moc nestojí, Afrika je chudá a neperspektivní, Jižní Amerika také, tak co zbývá východ Evropy a Asie.

0/0
19.2.2015 16:22

T71h56e67o86d71o94r 87C44o83l41l42i76n62o 2274584766

S takhle nadprůměrným platem myslím, že za chvilku budou dovážet lidi ze vzdálenějších míst a stávající zaměstnance budou prostě nahrazovat, a myslím, že s tím odbory nic nezmůžou...

+3/−1
19.2.2015 12:50

Z11d32e69n83ě94k 24Z52a81j96í67č33e81k 2713782468815

To už dávno dělají;-D

0/0
19.2.2015 12:53

H85o49n19z98a 15K51u22b82i54c54e15k 4827605909130

to určitě ano. vše mají zmechanizované a postupy jasné. vymašťovna pro cvičenou opici...kreaktivní myšlení práce na montážní lince příliž nevyžaduje...zahradník, kuchař, to máte jedno čím je dělník vyučen...

+1/0
19.2.2015 13:14

P26e83t80r 58S79v82o70b40o57d14a 7852881134

Skodovackym delnikum a jejich odborum gratuluji. Podle me ostatni "delnici" muzou tem skodovackym jen zavidet. Kdyz uz tam chteji resit radeji flexikonta nez penize tak na tom urcite tak spatne nejsou. Ve spouste jinych podniku totiz delniky ani nenapadne resit nejaka flexikonta nebo rozvrzeni smen a resi spis to jak si praci, za polovicni penize nez maji ve skodovce, udrzet.

+12/0
19.2.2015 12:28

M70a15r72t15i94n 59U89l22e18h59l70a 4591204858

Nejhorsi je, ze se nekteri odborarsti bossove ani netaji vazbama na ruske "podnikatele". Zda se, ze Moskva a jeji tajne sluzby maji eminentni zajem na podkopani ceske ekonomiky :-/:-/:-/

+4/−2
19.2.2015 12:28

R39o50m18a68n 30P16o64l17á97č90e29k 5656989255

Zrovna ve Škodě by němec udělal krátký proces... Lidí co by skočili po práci ve Škodovce bude hodně...

0/−1
19.2.2015 12:43

Z19d61e93n29ě61k 18Z22a48j80í98č87e11k 2103892188335

Tak ať skáčou.. Š.A neustále nabírá...

0/0
19.2.2015 12:58

Z19d98e69n95ě40k 88Z48a44j65í82č47e62k 2163802858385

Žasnu nad tím, kolik lidí se mylně domnívá, že v tomto sporu škodí odbory firmě Škoda auto.. Jediný komu odbory škodí, je jako tradičně zaměstnanec... Zaměstnanci nechtějí nic jiného, než zrušit systém flexikont a zavést systém přesčasů.... Tzv že za svou práci dostanou zaplaceno. Je snad naprosto normální, že chci dostat za práci zaplaceno. Nebo firma, když prodá auto řekne.. Jasně v pohodě... Zaplatíš to za dva roky, my ti počkáme.. No to bysme se nikam nepohli.. I když z vlastní zkušenosti z podnikání vím, že v Čechách, dostat se do druhotné platební neschopnosti je naprosto běžný jev... To je ale jiná.. Irituje mě, když soudruh Povšík mluví za zaměstnance a říká něco, co si vůbec nemyslí... Jestli na to nemá, tak ať z odborů odejde a nejlíp ať je zruší... Stejně jenom škodí...Jak firmě, tak zaměstnancům... Spousta lidí by na flexikonta i chodila, kdyby npř ten kdo na ně chodí, dostal větší bonus za prodej, na úkor toho, kdo na ně nechodil... To je spravedlivé.. Firma nevydá víc peněz, protože výsledná cifra je předem dohodnutá, pouze ten, kdo na flexikonta chodil a díky komu je bonus takový jaký je, bude mít víc než ten kdo na ně nechodil... A kecy Povšíka o tom, jak jsou chudáci lidi přepracovaný, ať si strčí za klobouk... Já dělám 6,5 dne na noční směně.. Minulý rok dokonce 7 dní v týdnu a ještě zvládám druhou práci.. Je to jen o lenosti o ničem jiném..

+1/−1
19.2.2015 12:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.