Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zaměstnanci Škody: Zrušte flexikonta a vzdáme se růstu mezd

Zaměstnanci mladoboleslavské Škody Auto, kteří jsou zvyklí na každoroční štědré navyšování mzdových tarifů, jsou tentokrát překvapivě ochotni slevit. Část zaměstnanců by se zvýšení tarifů vzdala, pokud firma škrtne takzvaná flexikonta. V rámci nich firma může rozložit směny podle své potřeby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M80i73r12o73s42l79a72v 15S31t19e74i68n55e41r 6358964663115

Platy bych nejspíš indexoval hospodářským výsledkem firmy, flexikonta bych dal jenom opravdu osvědčeným zaměstnancům a zvýhodnil. Kdo flexikonto nechce, musí být přeřazen do skupiny zaměstnanců, kteří pracují v pevném rytmu a případně musí počítat se ztrátou zvýhodnění.

Přesunování výroby do subdodavatelské skupiny má pro hlavní firmu mnohé výhody. Za kvalitu dodaných dílů ručí subdodavatel, za nesplnění sjednaného množství se mu strhne penále. Zaměstnanci subdodavatele bývají na tom podstatně hůře, než kmenoví zaměstnanci Škody Auto.

Automatizace bude jistě pokračovat, ale kvalitu zaručí především pečliví zaměstnanci. A Škoda se zatím prosazuje zejména kvalitou, zejména Kvasiny si zaslouží veřejného uznání.

0/0
20.2.2015 20:05

P25e36t78r 83Š64m96e56j40c 3878618217679

Zajímavý ćlánek o odborech z NY Times:

http://nyti.ms/1vZMFuZ

0/0
19.2.2015 19:14

M85a78r68e45k 60H45r21a40d32i41l 3642207392712

Já myslím, že při zdražování lidské práce a současném zlevňování a zdokonalování technologií, za čas nebudou dělníci na pásu potřeba a je to v podstatě dočasný problém. Dávám tomu tak generaci, maximálně dvě.:-)

+1/0
19.2.2015 13:57

P19a67v64e68l 76S17o59b84o14t84k43a 5260754

V Německu při 4x vyšších mzdách mají nižší nezaměstnanost a přebytkový státní rozpočet.

Takže máte pravdu, Česko do pár generací zmizí z mapy, protože při tak nízkých mzdách není životaschopné.

+4/−1
19.2.2015 14:25

M55a42r53e27k 61H47r45a40d16i33l 3932947232652

Nějak vám do té logiky nezapadá třeba Čína, kde jsou mzdy třetinové oproti nám a žádné sociální jistoty. Nemyslím, jako vy, že se chystá zmizet z mapy.

Ovšem o tomhle jsem původně vůbec nepsal. Že pracovních sil ubývá, diky automatizaci, je ale dávno zřejmé.

+2/0
19.2.2015 16:15

P43a69v59e26l 48S21o55b39o90t70k20a 5530604

Čína nás pomalu dohání v průměrných mzdách, a předežene nás stejně jako se to daří Slovensku, tak myslím že to jen podporuje mé tvrzení.

Automatizace - ano, ale podívejte na Německo. Právě vysoká kupní síla tamních obyvatel je to, co jim zajišťuje práci a žene je dopředu.

Takže postupně, až všichni v Oceánii, Somálsku, na Haiti,... budou mít v každé rodině dvě auta jako to je v Německu (a i pomalinku v Česku) tak opravdu začne klesat potřeba pracovní síly díky automatům.

Do té doby to ale bude o schopnostech lidí produkovat hodnoty a o schopnostech firem jim za práci zaplatit.

+1/−1
19.2.2015 16:34

M81a80r92e34k 29H84r89a78d85i15l 3782277732982

Ekonomické závislosti jsou neúprosné. Vysoké mzdové náklady (vždy to není to samé, co mzda) dusí ekonomiku a recese se řeší zmrazením mezd, což Německo před pár lety dělalo, proto jsou taky dnes v dobré kondici. Srovnejte dnes třeba ekonomiku Číny a Japonska, kde jsou rozdíly ve mzdách propastné. Japonsko se trápí s recesí už dlouhá léta a je nejzadluženější asijskou zemí, naproti tomu Čína roste a je největším světovým věřitelem. Jak se mzdy budou dále zvyšovat, ekonomika se bude zpomalovat, což se už pár let vlastně děje. A to nemluvím o sociálním systému, který v Číně v podstatě neexistuje a na nějaký důchod si tam můžete nechat zajít chuť. Zkrátka vše musí být v rovnováze a podloženo produktivitou. Německo si též dlouhá léta budovalo image a značku kvality a na tomto profituje. Někdy není problém něco vyrobit, ale umění to prodat.

+1/0
19.2.2015 18:20

P65a85v72e69l 55S21o73b89o35t87k46a 5310694

Německo má v poválečné historii rekordně nízkou nezaměstnanost a rekordně vysoký PŘEBYTEK státního rozpočtu.

Takže jak píšete, ekonomické zákonitosti jsou neúprosné, a tak se věda a kvalifikovaná práce stěhuje za vysokými mzdami, chytří a schopní odcházejí tamtéž, a do zemí s nízkými mzdami se stěhuje chudoba a nekvalifikované, manuální výroby.

Produktivita práce roste například v Česku dlouhodobě rychleji než mzdy, tak se spíše ptejme kdo z toho má prospěch když ne ti, kdo ty hodnoty vytvářejí?

0/0
19.2.2015 18:46
Foto

R45a63d71e42k 73P10o65l64i46c80k13ý 6181153441794

To je jednoduché-investoři-u nás především ti zahraniční-například i ti z Německa.

Síla ekonomiky je daná mimo jiné podílem domácích investorů-ten je díky komunismu u nás minimální.

je to v podstatě dáno i velkými rozdíly v příjmech-jen tk vznikne bohatá vrstva, která táhne ekonomiku-jsme jeden z nejvíce rovnostářských států.

0/0
21.2.2015 10:39

V38i89k42t51o48r 55N69á66r31o25ž98n79ý 3709552918

Myslím , že to můžete paušalizovat.

Většina zaměstnanců ve většině oborech nebude za tři generace potřeba...

+1/0
19.2.2015 14:33

V55l12a59d49i35m17í52r 40F77i60b19i62g83e81r 5634631211404

A co s dělníky když nebudou potřeba? V továrnách budou stroje a lidi co by montovali na dávkách? Nebo co budou dělat ve službách všichni být nebudou. Řešení je tedy jediné i když asi drsné. Nebude potřeba tolik lidí tak se zredukuje populace.

0/0
19.2.2015 16:13

M44a98r91e45k 96H75r10a77d41i55l 3422937392192

Na to nedokážu odpovědět, mám z toho též obavy, ale ten trend tu je, to je zřejmé.

0/0
19.2.2015 16:26

J71a89k77u53b 68P78r37o36k97e22š 6803428852703

Ja to nevidim nijak drsne. Ostatne v Evrope je samovolna redukce populace, v celku patrna. Jak stoupa prumerna delka zivota, tak umerne klesa natalita, jen blaznivi socialisti, do toho zase vnaseji chaos svymi experimenty, na jednu stranu potrebuji udrzet v chodu socialni system, na principu letadla.Lide budou vhodni jen na 2 druhy praci, jednak na mista, kde je potrebna nejaka kreativita, vzdelani, logicky usudek a pak na mista, kde budou pracovat levneji nez stroje, ktera socialiste zase efektivne nici za pomoci minimalnim mezd odvodu a podobnych hlouposti. S nadsazkou se da rict, ze skoncila doba svalu a zacal vek mozku.

0/0
19.2.2015 17:53

M86a12r66t14i68n 45K70a63r55á58s36e58k 9708933608208

Tak ono to tak funguje uz dlouho, ze lide pracuji jen tam kde je potreba nejaka kreativita a tam kde vyjdou levneji nez stroje (ale ona je ta kreativita treba i pri mnoha manualnich pracech i kdyz muze byt treba jen o tom parkrat prastit do pristrojove desky aby zapadla do karoserie).

0/0
19.2.2015 21:26

J46a48k51u47b 71P16r38o94k84e82š 6143458862203

To mate pravdu, ale nemyslim si, ze by to byl do budoucna pristup pri velkoseriove vyrobe dopravnich prostredku, tam lze podobny problem resit technologicky, nebo zdokonalenim stroju, ktere ho provadeji. Na proti tomu takova pozice zustane u zakazkove maloseriove a kusove vyroby, kde je velka mira jedinecnych operaci, protoze se produkt prizpusobuje zakaznikovi, kuprikladu, kazda palubni deska bude z jineho dreva, nebo s jinou vybavou a tedy i odlisnym uchycenim. Ale v takovem provozu asi nezamestnaji 20000 lidi.

Na proti tomu, clovek nabizejici i nejakou sluzbu bude mit lepsi moznosti, ale zaroven na nej budou kladeny i vetsi naroky. Truhlar treba musi byt schopny prijit a zamerit prostor, do jakeho ma prijit skrin a pak ji vyrobit, ten ktery ted stoji ve fabrice a srazi hrany na strojovych obrobcich taky asi velkou budoucnost nema.

0/0
20.2.2015 7:09
Foto

M13i21r15o22s75l73a51v 73S57t68e55i25n41e51r 6938964833755

Váš názor jsem slyšel už v šedesátých letech v diskuzích třeba na ČVUT. Realita je už známá- práce se přesune do výroby těch automatů, z dělnických profesí jsou technické procese. Bez živého, odpovědného a pečlivého, kvalifikovaného technika, potřebného ve stovkách exemplářů budete vyrábět jenom šrot.

0/0
20.2.2015 20:12

J26a60n 73B39u94r24i64c 8589166818301

Takže ne, aby zaměstnanci dělali podle potřeby firmy, ale firma se bude řídit podle toho jak se chce dělat zaměstnancům.R^[>-];-D

+2/0
19.2.2015 13:49

J64a98n 83B52u52r46i31a45n 2933299184450

Nezlobte se na mne, ale pod každou firmou si představím především majitele a zaměstnance, jestli mi rozumíte.

A ten vztah je oboustranný - zaměstnanec má právo si říct, co je ochoten dělat a co už ne!

+4/0
19.2.2015 13:56

J87a79n 95B31u39r63i43c 8969106168861

To má. Dostane pracovní smlouvu a tam má napsáno co se po něm bude chtít a on si svobodně může rozmyslet zda je ochoten dělat to, co je v té smlouvě a nebo ne. Případně se můžou spolu domluvit. Ale pokud přistoupí na nějaký podmínky, tak by je potom v průběhu už neměl chtít měnit.

0/−1
19.2.2015 14:06

Z84b23y80n18ě96k 49H63l68á91s31n19ý 3584837125729

Což ale neznamená, že dojednané podmínky budou platit věčně. Navíc mám dojem, že na ta flexikonta se přistoupilo také z nějakého důvodu, obvykle je to něco za něco.:-)

+2/0
19.2.2015 14:14

V93l30a57d12i64m67í79r 72F93i43b72i83g10e24r 5194801231764

Flexikonta zavedli v době krize, kdy se auta prodávala méně a generačně se obměňovali modely. To se pak vyplatilo tyto výkyvy takto vykrývat. Zaměstnanci měli jistotu že nepřijdou o práci a zaměstnavatel nemusel přibírat zaměstnance kvůli pár směnám navíc, ale dnes jede Škoda na 100% a zaměstnanců je málo tak je těch flexisměn víc než je pro některé zaměstnance snesitelné. Je pochopitelné že si raději odpočinou než aby měli víc peněz. Taky jsem měl práci kde jsem trávil přes 13 hodin a prachy byly super ale neměl jsem je kdy utratit, tak jsem šel do klidnějšího a pokud porovnám příjem a odpracované hodiny tak to vyjde nastejno.:-)

+1/0
19.2.2015 16:20

V23i69k70t43o49r 80N81á35r37o86ž36n38ý 3949922588

Jenže ta pracovní smlouva musí vyhovovat zákoníku práce...a jako hlavní podmínka pro zavedení flexikont je tam odstaveček , že to musí být projednáno a schváleno odborovou organizací....

+1/0
19.2.2015 14:32

M44a43r84t93i45n 48K16a21r29á47s44e22k 9498493598208

Ono to ale asi v pracovni smlouve nebude, bude to jen v kolektivni smlouve ktera ma rocni platnost....

0/0
19.2.2015 21:28

L17a42d44i24s41l38a54v 49K75v76a36s79n53i43č97k49a 1243487663385

Samozřejmě, lidi nejsou stroje.

0/0
19.2.2015 14:00

V24l45a73d69i12m50í33r 98F36i40b42i75g27e79r 5924921791614

Zaměstnanci přeci dělají podle pracovní smlouvy, to flexikonto a práce přesčas je cosi navíc. A já jako většina lidí nemá problém dělat občas navíc když je potřeba ale když je to pak pravidlem je na čase přijmout víc zaměstnanců.

+1/0
19.2.2015 16:16

J29o89s92e19f 27K18u68c62i77r30e96k 4304722820201

Jen pro informaci, premie pro zamestnance 2014 / 4.350€   2013 / 2.541 + 500€

Rekordjahr bei Daimler Benz Stuttgart zahlt sich auch für die Mitarbeiter aus. Rund 135.000 Tarifbeschäftigte erhalten für 2014 eine Erfolgsbeteiligung von je 4350 Euro

2013, Mitarbeiter erhalten zusätzlich zur Ergebnisbeteiligung von 2.541 Euro einen einmaligen Sonderbonus von 500 Euro

0/0
19.2.2015 13:48

V44i74k42t71o42r 72N17á39r27o18ž43n11ý 3199102598

A zaměstnanci dodavatelských firem vydělávají i 1000 € za měsíc a na nějaký roční bonus nemají ani pomyšlení....

0/0
19.2.2015 13:50

J49o27s87e93f 58K72u28c96i36r15e17k 4334292360781

To je pravda, rozdil mezi kmenovym zamestnancem a zemestnancem pujcenym od firmy jine je znacny. Je to take predmetem velkych diskuzi.

0/0
19.2.2015 13:55

J63o57s31e40f 51V46a31l59a 9170533893713

slusne- 2.000,- eur hrubeho mesicne bez prescasu, to uz plne odpovida nemeckemu mesicnimu platu (pokud vezmu v uvahu, ze dane a jine polpatky eventualne najem cini v SRN v pomeru zhruba 2x tolik co v CR

+1/0
19.2.2015 13:46

J84i75ř25í 98Ř68e12h37o12ř 9188358246198

tak žádná vydělávající firma lidem nezlepší podmínky nebo nepřidá peníze sama od sebe. Škodovácké odbory toto pravidelně zajistí pro všechny zaměstance. Aniž by si každý zvlášť musel tlačit svého šéfa. To je celé. K tomu odbory jsou a k tomu tam slouží. Nemůžou mít negativní efekt na zaměstnance. A nebudou existovat pokud je zaměstnanci nechtějí. Jestli je za toto spousta lidí zde v diskuzi kritizuje, pak o fungování odborů ve škodovce ví velký kulový. Odbory nejsou žádná mafie z Chicaga, nebo státní moloch blahé paměti. Jsou financovány a provozovány zaměstnanci.

+1/−4
19.2.2015 13:40

Z90d46e47n36ě64k 18Z53a80j59í63č60e22k 2693662628385

Odbory ve Š.A jen škodí zaměstnancům a nejvíce těm, kterých se týkala plusová flexikonta...

0/0
19.2.2015 13:50

J89i20ř43í 13Ř85e87h52o80ř 9378468146958

opravdu? Vždyť v článku se píše, že odbory informují o požadavcích zaměstnanců ohledně flexikont a jednají v tomto smyslu s firmou. Dokud budou zastupovat odbory většinu svých členů a to je většina zaměstnanců škody. Tak jim logicky nemůžou škodit.

0/0
19.2.2015 13:53

Z26d27e52n48ě47k 39Z93a13j19í65č51e62k 2723402188335

Nikoho nezastupujou.. Buď se jen snaží získat výhodnější pozici v rámci kolektivního vyjednávání, nebo se mohou připravit na masivní odchod členské základny.. Lidi jsou ve skutečnosti dost naštvaní.. Nejprve znich odbory udělají otroky v rámci flexikont... Aby jim pak za dva roky poděkovali tím, že jim flexikonta zruší a i při vzrůstajcích ziscích zachovají mzdy...

0/0
19.2.2015 13:59

J62i55ř41í 15Ř72e47h90o73ř 9328378316478

no podívejte, tam to chodí jako v demokratickém státě. Zvolíte si svého dolního odboráře a volí se další vyšší odboráři. Pokud odbory něco vyjednají. Tak to vyjednají pouze volení odboráři. Volí je řadový zaměstnanci. Pokud zvolí špatně. Je to jen jejich chyba. Přesně jako v tom státě.

0/0
19.2.2015 14:02

Z64d20e89n59ě22k 36Z62a17j24í22č81e75k 2623522728485

Ne, tak to nechodí...;-)

0/0
19.2.2015 14:12

J57i70ř72í 76Ř63e89h35o94ř 9408408586358

no za mě to tak chodilo, asi se tam musela stát nějaká špatná věc za poslední roky

0/0
19.2.2015 14:38

Z53d30e21n26ě90k 38Z92a29j15í38č36e20k 2323932218805

Předsedu DO volí důvěrníci.. Vy předsedu DO pouze navrhujete z připravených jmen..

0/0
19.2.2015 14:47

Z79d77e61n10ě98k 43Z13a58j59í66č57e39k 2253582288625

A zaměstnavateli škodí stejně tak...

0/0
19.2.2015 13:54

P11a19v85e13l 94S90o46b69o33t66k19a 5300594

Každá firma, která investuje v Rusku, podporuje Putina a jeho vládu. 

Proto se velice divím všem, kdo se Škodovky zastáváte.

+1/0
19.2.2015 12:53

P49a82v51e18l 54Č26e77r40n59ý 7904495701607

Pracovníky českých médií by opravdu měli pozavírat. Takhle vymýt vlastním lidem makovice, to snad není ani možné ;-D

0/0
19.2.2015 13:43

P59a42v97e77l 69S85o74b35o10t46k90a 5260894

Ano, to říkal Ford také, když svými investicemi podporoval hitlerovské Německo.

0/0
19.2.2015 14:26

V42l18a38d43i88m23í52r 19F76i24b48i84g97e79r 5874131191684

Ona by asi ráda prodávala i v USA ale tam o evropské automobilky moc nestojí, Afrika je chudá a neperspektivní, Jižní Amerika také, tak co zbývá východ Evropy a Asie.

0/0
19.2.2015 16:22

T24h52e45o57d48o91r 62C79o43l94l59i13n91o 2354284226

S takhle nadprůměrným platem myslím, že za chvilku budou dovážet lidi ze vzdálenějších míst a stávající zaměstnance budou prostě nahrazovat, a myslím, že s tím odbory nic nezmůžou...

+3/−1
19.2.2015 12:50

Z18d49e95n69ě77k 96Z61a82j44í92č23e79k 2883972718255

To už dávno dělají;-D

0/0
19.2.2015 12:53

J41a31n 47K79u41b93í25č74e63k 3554271928151

to určitě ano. vše mají zmechanizované a postupy jasné. vymašťovna pro cvičenou opici...kreaktivní myšlení práce na montážní lince příliž nevyžaduje...zahradník, kuchař, to máte jedno čím je dělník vyučen...

+1/0
19.2.2015 13:14

P84e87t30r 71S88v40o90b43o41d71a 7622681104

Skodovackym delnikum a jejich odborum gratuluji. Podle me ostatni "delnici" muzou tem skodovackym jen zavidet. Kdyz uz tam chteji resit radeji flexikonta nez penize tak na tom urcite tak spatne nejsou. Ve spouste jinych podniku totiz delniky ani nenapadne resit nejaka flexikonta nebo rozvrzeni smen a resi spis to jak si praci, za polovicni penize nez maji ve skodovce, udrzet.

+12/0
19.2.2015 12:28

M63a34r22t72i80n 70U79l27e81h53l55a 4851274918

Nejhorsi je, ze se nekteri odborarsti bossove ani netaji vazbama na ruske "podnikatele". Zda se, ze Moskva a jeji tajne sluzby maji eminentni zajem na podkopani ceske ekonomiky :-/:-/:-/

+4/−2
19.2.2015 12:28

R73o42m23a59n 13P55o97l55á72č50e89k 5586169385

Zrovna ve Škodě by němec udělal krátký proces... Lidí co by skočili po práci ve Škodovce bude hodně...

0/−1
19.2.2015 12:43

Z82d68e67n78ě78k 77Z68a13j11í81č83e47k 2743332408425

Tak ať skáčou.. Š.A neustále nabírá...

0/0
19.2.2015 12:58

Z43d54e95n65ě58k 29Z81a68j16í69č54e89k 2833312248745

Žasnu nad tím, kolik lidí se mylně domnívá, že v tomto sporu škodí odbory firmě Škoda auto.. Jediný komu odbory škodí, je jako tradičně zaměstnanec... Zaměstnanci nechtějí nic jiného, než zrušit systém flexikont a zavést systém přesčasů.... Tzv že za svou práci dostanou zaplaceno. Je snad naprosto normální, že chci dostat za práci zaplaceno. Nebo firma, když prodá auto řekne.. Jasně v pohodě... Zaplatíš to za dva roky, my ti počkáme.. No to bysme se nikam nepohli.. I když z vlastní zkušenosti z podnikání vím, že v Čechách, dostat se do druhotné platební neschopnosti je naprosto běžný jev... To je ale jiná.. Irituje mě, když soudruh Povšík mluví za zaměstnance a říká něco, co si vůbec nemyslí... Jestli na to nemá, tak ať z odborů odejde a nejlíp ať je zruší... Stejně jenom škodí...Jak firmě, tak zaměstnancům... Spousta lidí by na flexikonta i chodila, kdyby npř ten kdo na ně chodí, dostal větší bonus za prodej, na úkor toho, kdo na ně nechodil... To je spravedlivé.. Firma nevydá víc peněz, protože výsledná cifra je předem dohodnutá, pouze ten, kdo na flexikonta chodil a díky komu je bonus takový jaký je, bude mít víc než ten kdo na ně nechodil... A kecy Povšíka o tom, jak jsou chudáci lidi přepracovaný, ať si strčí za klobouk... Já dělám 6,5 dne na noční směně.. Minulý rok dokonce 7 dní v týdnu a ještě zvládám druhou práci.. Je to jen o lenosti o ničem jiném..

+1/−1
19.2.2015 12:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.