Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaměstnanci Škody: Zrušte flexikonta a vzdáme se růstu mezd

Zaměstnanci mladoboleslavské Škody Auto, kteří jsou zvyklí na každoroční štědré navyšování mzdových tarifů, jsou tentokrát překvapivě ochotni slevit. Část zaměstnanců by se zvýšení tarifů vzdala, pokud firma škrtne takzvaná flexikonta. V rámci nich firma může rozložit směny podle své potřeby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M97i54r82o21s19l77a56v 41S42t28e34i22n42e21r 1615235198263

Platy bych nejspíš indexoval hospodářským výsledkem firmy, flexikonta bych dal jenom opravdu osvědčeným zaměstnancům a zvýhodnil. Kdo flexikonto nechce, musí být přeřazen do skupiny zaměstnanců, kteří pracují v pevném rytmu a případně musí počítat se ztrátou zvýhodnění.

Přesunování výroby do subdodavatelské skupiny má pro hlavní firmu mnohé výhody. Za kvalitu dodaných dílů ručí subdodavatel, za nesplnění sjednaného množství se mu strhne penále. Zaměstnanci subdodavatele bývají na tom podstatně hůře, než kmenoví zaměstnanci Škody Auto.

Automatizace bude jistě pokračovat, ale kvalitu zaručí především pečliví zaměstnanci. A Škoda se zatím prosazuje zejména kvalitou, zejména Kvasiny si zaslouží veřejného uznání.

0/0
20.2.2015 20:05
Foto

P62e45t65r 81Š50m77e35j49c 3788108497919

Zajímavý ćlánek o odborech z NY Times:

http://nyti.ms/1vZMFuZ

0/0
19.2.2015 19:14

M77a52r34e59k 79H43r31a15d26i97l 3152727142202

Já myslím, že při zdražování lidské práce a současném zlevňování a zdokonalování technologií, za čas nebudou dělníci na pásu potřeba a je to v podstatě dočasný problém. Dávám tomu tak generaci, maximálně dvě.:-)

+1/0
19.2.2015 13:57

P41a17v21e81l 12S23o18b69o17t39k53a 5260144

V Německu při 4x vyšších mzdách mají nižší nezaměstnanost a přebytkový státní rozpočet.

Takže máte pravdu, Česko do pár generací zmizí z mapy, protože při tak nízkých mzdách není životaschopné.

+4/−1
19.2.2015 14:25

M14a84r69e97k 56H91r49a50d81i86l 3822407272912

Nějak vám do té logiky nezapadá třeba Čína, kde jsou mzdy třetinové oproti nám a žádné sociální jistoty. Nemyslím, jako vy, že se chystá zmizet z mapy.

Ovšem o tomhle jsem původně vůbec nepsal. Že pracovních sil ubývá, diky automatizaci, je ale dávno zřejmé.

+2/0
19.2.2015 16:15

P14a10v63e39l 91S76o39b46o28t38k95a 5960354

Čína nás pomalu dohání v průměrných mzdách, a předežene nás stejně jako se to daří Slovensku, tak myslím že to jen podporuje mé tvrzení.

Automatizace - ano, ale podívejte na Německo. Právě vysoká kupní síla tamních obyvatel je to, co jim zajišťuje práci a žene je dopředu.

Takže postupně, až všichni v Oceánii, Somálsku, na Haiti,... budou mít v každé rodině dvě auta jako to je v Německu (a i pomalinku v Česku) tak opravdu začne klesat potřeba pracovní síly díky automatům.

Do té doby to ale bude o schopnostech lidí produkovat hodnoty a o schopnostech firem jim za práci zaplatit.

+1/−1
19.2.2015 16:34

M83a17r44e94k 15H63r39a27d29i56l 3982587802632

Ekonomické závislosti jsou neúprosné. Vysoké mzdové náklady (vždy to není to samé, co mzda) dusí ekonomiku a recese se řeší zmrazením mezd, což Německo před pár lety dělalo, proto jsou taky dnes v dobré kondici. Srovnejte dnes třeba ekonomiku Číny a Japonska, kde jsou rozdíly ve mzdách propastné. Japonsko se trápí s recesí už dlouhá léta a je nejzadluženější asijskou zemí, naproti tomu Čína roste a je největším světovým věřitelem. Jak se mzdy budou dále zvyšovat, ekonomika se bude zpomalovat, což se už pár let vlastně děje. A to nemluvím o sociálním systému, který v Číně v podstatě neexistuje a na nějaký důchod si tam můžete nechat zajít chuť. Zkrátka vše musí být v rovnováze a podloženo produktivitou. Německo si též dlouhá léta budovalo image a značku kvality a na tomto profituje. Někdy není problém něco vyrobit, ale umění to prodat.

+1/0
19.2.2015 18:20

P68a59v29e37l 50S83o31b14o69t52k10a 5610494

Německo má v poválečné historii rekordně nízkou nezaměstnanost a rekordně vysoký PŘEBYTEK státního rozpočtu.

Takže jak píšete, ekonomické zákonitosti jsou neúprosné, a tak se věda a kvalifikovaná práce stěhuje za vysokými mzdami, chytří a schopní odcházejí tamtéž, a do zemí s nízkými mzdami se stěhuje chudoba a nekvalifikované, manuální výroby.

Produktivita práce roste například v Česku dlouhodobě rychleji než mzdy, tak se spíše ptejme kdo z toho má prospěch když ne ti, kdo ty hodnoty vytvářejí?

0/0
19.2.2015 18:46
Foto

R73a67d66e41k 11P58o66l65i42c46k91ý 6761763871744

To je jednoduché-investoři-u nás především ti zahraniční-například i ti z Německa.

Síla ekonomiky je daná mimo jiné podílem domácích investorů-ten je díky komunismu u nás minimální.

je to v podstatě dáno i velkými rozdíly v příjmech-jen tk vznikne bohatá vrstva, která táhne ekonomiku-jsme jeden z nejvíce rovnostářských států.

0/0
21.2.2015 10:39

V22i70k85t97o10r 54N23á14r78o47ž90n94ý 3539232648

Myslím , že to můžete paušalizovat.

Většina zaměstnanců ve většině oborech nebude za tři generace potřeba...

+1/0
19.2.2015 14:33

V61l25a96d10i24m97í36r 22F37i59b73i95g55e29r 5264871291504

A co s dělníky když nebudou potřeba? V továrnách budou stroje a lidi co by montovali na dávkách? Nebo co budou dělat ve službách všichni být nebudou. Řešení je tedy jediné i když asi drsné. Nebude potřeba tolik lidí tak se zredukuje populace.

0/0
19.2.2015 16:13

M36a13r80e68k 40H56r45a61d85i94l 3542957332622

Na to nedokážu odpovědět, mám z toho též obavy, ale ten trend tu je, to je zřejmé.

0/0
19.2.2015 16:26

J66a79k95u24b 43P72r69o49k80e27š 6573588312133

Ja to nevidim nijak drsne. Ostatne v Evrope je samovolna redukce populace, v celku patrna. Jak stoupa prumerna delka zivota, tak umerne klesa natalita, jen blaznivi socialisti, do toho zase vnaseji chaos svymi experimenty, na jednu stranu potrebuji udrzet v chodu socialni system, na principu letadla.Lide budou vhodni jen na 2 druhy praci, jednak na mista, kde je potrebna nejaka kreativita, vzdelani, logicky usudek a pak na mista, kde budou pracovat levneji nez stroje, ktera socialiste zase efektivne nici za pomoci minimalnim mezd odvodu a podobnych hlouposti. S nadsazkou se da rict, ze skoncila doba svalu a zacal vek mozku.

0/0
19.2.2015 17:53

M86a61r77t92i83n 50K63a61r21á41s66e40k 9368213718408

Tak ono to tak funguje uz dlouho, ze lide pracuji jen tam kde je potreba nejaka kreativita a tam kde vyjdou levneji nez stroje (ale ona je ta kreativita treba i pri mnoha manualnich pracech i kdyz muze byt treba jen o tom parkrat prastit do pristrojove desky aby zapadla do karoserie).

0/0
19.2.2015 21:26

J97a88k30u48b 53P21r68o17k97e90š 6743288132363

To mate pravdu, ale nemyslim si, ze by to byl do budoucna pristup pri velkoseriove vyrobe dopravnich prostredku, tam lze podobny problem resit technologicky, nebo zdokonalenim stroju, ktere ho provadeji. Na proti tomu takova pozice zustane u zakazkove maloseriove a kusove vyroby, kde je velka mira jedinecnych operaci, protoze se produkt prizpusobuje zakaznikovi, kuprikladu, kazda palubni deska bude z jineho dreva, nebo s jinou vybavou a tedy i odlisnym uchycenim. Ale v takovem provozu asi nezamestnaji 20000 lidi.

Na proti tomu, clovek nabizejici i nejakou sluzbu bude mit lepsi moznosti, ale zaroven na nej budou kladeny i vetsi naroky. Truhlar treba musi byt schopny prijit a zamerit prostor, do jakeho ma prijit skrin a pak ji vyrobit, ten ktery ted stoji ve fabrice a srazi hrany na strojovych obrobcich taky asi velkou budoucnost nema.

0/0
20.2.2015 7:09
Foto

M73i51r30o30s74l70a46v 38S52t26e25i44n12e12r 1155385228693

Váš názor jsem slyšel už v šedesátých letech v diskuzích třeba na ČVUT. Realita je už známá- práce se přesune do výroby těch automatů, z dělnických profesí jsou technické procese. Bez živého, odpovědného a pečlivého, kvalifikovaného technika, potřebného ve stovkách exemplářů budete vyrábět jenom šrot.

0/0
20.2.2015 20:12

J54a27n 60B41u81r36i59c 8749916698931

Takže ne, aby zaměstnanci dělali podle potřeby firmy, ale firma se bude řídit podle toho jak se chce dělat zaměstnancům.R^[>-];-D

+2/0
19.2.2015 13:49

J91a74n 45B58u84r66i25a20n 2163459114930

Nezlobte se na mne, ale pod každou firmou si představím především majitele a zaměstnance, jestli mi rozumíte.

A ten vztah je oboustranný - zaměstnanec má právo si říct, co je ochoten dělat a co už ne!

+4/0
19.2.2015 13:56

J68a77n 15B72u85r75i41c 8699936708981

To má. Dostane pracovní smlouvu a tam má napsáno co se po něm bude chtít a on si svobodně může rozmyslet zda je ochoten dělat to, co je v té smlouvě a nebo ne. Případně se můžou spolu domluvit. Ale pokud přistoupí na nějaký podmínky, tak by je potom v průběhu už neměl chtít měnit.

0/−1
19.2.2015 14:06

Z78b75y43n60ě50k 78H84l27á44s89n28ý 3164337535339

Což ale neznamená, že dojednané podmínky budou platit věčně. Navíc mám dojem, že na ta flexikonta se přistoupilo také z nějakého důvodu, obvykle je to něco za něco.:-)

+2/0
19.2.2015 14:14

V67l34a24d69i71m71í19r 35F54i25b44i45g31e27r 5354841631534

Flexikonta zavedli v době krize, kdy se auta prodávala méně a generačně se obměňovali modely. To se pak vyplatilo tyto výkyvy takto vykrývat. Zaměstnanci měli jistotu že nepřijdou o práci a zaměstnavatel nemusel přibírat zaměstnance kvůli pár směnám navíc, ale dnes jede Škoda na 100% a zaměstnanců je málo tak je těch flexisměn víc než je pro některé zaměstnance snesitelné. Je pochopitelné že si raději odpočinou než aby měli víc peněz. Taky jsem měl práci kde jsem trávil přes 13 hodin a prachy byly super ale neměl jsem je kdy utratit, tak jsem šel do klidnějšího a pokud porovnám příjem a odpracované hodiny tak to vyjde nastejno.:-)

+1/0
19.2.2015 16:20

V33i91k30t21o50r 71N80á29r62o83ž44n91ý 3909302438

Jenže ta pracovní smlouva musí vyhovovat zákoníku práce...a jako hlavní podmínka pro zavedení flexikont je tam odstaveček , že to musí být projednáno a schváleno odborovou organizací....

+1/0
19.2.2015 14:32

M52a17r18t45i79n 17K23a18r19á45s13e70k 9878313158658

Ono to ale asi v pracovni smlouve nebude, bude to jen v kolektivni smlouve ktera ma rocni platnost....

0/0
19.2.2015 21:28

L21a22d58i26s72l15a56v 83K51v87a51s19n34i90č61k33a 1243127783195

Samozřejmě, lidi nejsou stroje.

0/0
19.2.2015 14:00

V26l48a82d46i19m83í21r 75F46i10b92i97g56e28r 5334791421134

Zaměstnanci přeci dělají podle pracovní smlouvy, to flexikonto a práce přesčas je cosi navíc. A já jako většina lidí nemá problém dělat občas navíc když je potřeba ale když je to pak pravidlem je na čase přijmout víc zaměstnanců.

+1/0
19.2.2015 16:16

J34o93s91e64f 14K82u27c82i79r56e85k 4514952480711

Jen pro informaci, premie pro zamestnance 2014 / 4.350€   2013 / 2.541 + 500€

Rekordjahr bei Daimler Benz Stuttgart zahlt sich auch für die Mitarbeiter aus. Rund 135.000 Tarifbeschäftigte erhalten für 2014 eine Erfolgsbeteiligung von je 4350 Euro

2013, Mitarbeiter erhalten zusätzlich zur Ergebnisbeteiligung von 2.541 Euro einen einmaligen Sonderbonus von 500 Euro

0/0
19.2.2015 13:48

V17i88k92t80o46r 51N94á53r61o16ž66n81ý 3899212418

A zaměstnanci dodavatelských firem vydělávají i 1000 € za měsíc a na nějaký roční bonus nemají ani pomyšlení....

0/0
19.2.2015 13:50

J58o91s54e90f 80K15u10c92i91r66e53k 4174562600781

To je pravda, rozdil mezi kmenovym zamestnancem a zemestnancem pujcenym od firmy jine je znacny. Je to take predmetem velkych diskuzi.

0/0
19.2.2015 13:55

J60o49s30e95f 80V52a78l86a 9510963213513

slusne- 2.000,- eur hrubeho mesicne bez prescasu, to uz plne odpovida nemeckemu mesicnimu platu (pokud vezmu v uvahu, ze dane a jine polpatky eventualne najem cini v SRN v pomeru zhruba 2x tolik co v CR

+1/0
19.2.2015 13:46

J76i60ř10í 88Ř44e53h19o46ř 9568278476408

tak žádná vydělávající firma lidem nezlepší podmínky nebo nepřidá peníze sama od sebe. Škodovácké odbory toto pravidelně zajistí pro všechny zaměstance. Aniž by si každý zvlášť musel tlačit svého šéfa. To je celé. K tomu odbory jsou a k tomu tam slouží. Nemůžou mít negativní efekt na zaměstnance. A nebudou existovat pokud je zaměstnanci nechtějí. Jestli je za toto spousta lidí zde v diskuzi kritizuje, pak o fungování odborů ve škodovce ví velký kulový. Odbory nejsou žádná mafie z Chicaga, nebo státní moloch blahé paměti. Jsou financovány a provozovány zaměstnanci.

+1/−4
19.2.2015 13:40

Z11d87e10n87ě79k 96Z86a96j10í36č16e41k 2693242608885

Odbory ve Š.A jen škodí zaměstnancům a nejvíce těm, kterých se týkala plusová flexikonta...

0/0
19.2.2015 13:50

J69i62ř33í 42Ř91e77h18o63ř 9468248316438

opravdu? Vždyť v článku se píše, že odbory informují o požadavcích zaměstnanců ohledně flexikont a jednají v tomto smyslu s firmou. Dokud budou zastupovat odbory většinu svých členů a to je většina zaměstnanců škody. Tak jim logicky nemůžou škodit.

0/0
19.2.2015 13:53

Z88d93e91n52ě89k 17Z54a19j23í51č49e54k 2683282308925

Nikoho nezastupujou.. Buď se jen snaží získat výhodnější pozici v rámci kolektivního vyjednávání, nebo se mohou připravit na masivní odchod členské základny.. Lidi jsou ve skutečnosti dost naštvaní.. Nejprve znich odbory udělají otroky v rámci flexikont... Aby jim pak za dva roky poděkovali tím, že jim flexikonta zruší a i při vzrůstajcích ziscích zachovají mzdy...

0/0
19.2.2015 13:59

J29i66ř52í 25Ř52e70h47o63ř 9668958126888

no podívejte, tam to chodí jako v demokratickém státě. Zvolíte si svého dolního odboráře a volí se další vyšší odboráři. Pokud odbory něco vyjednají. Tak to vyjednají pouze volení odboráři. Volí je řadový zaměstnanci. Pokud zvolí špatně. Je to jen jejich chyba. Přesně jako v tom státě.

0/0
19.2.2015 14:02

Z33d59e85n14ě71k 39Z80a29j67í46č88e95k 2573832558215

Ne, tak to nechodí...;-)

0/0
19.2.2015 14:12

J83i87ř33í 58Ř87e69h27o56ř 9788278586288

no za mě to tak chodilo, asi se tam musela stát nějaká špatná věc za poslední roky

0/0
19.2.2015 14:38

Z56d37e84n92ě15k 65Z85a63j65í44č81e38k 2473102348825

Předsedu DO volí důvěrníci.. Vy předsedu DO pouze navrhujete z připravených jmen..

0/0
19.2.2015 14:47

Z77d55e67n67ě24k 36Z79a78j72í52č10e62k 2413382358545

A zaměstnavateli škodí stejně tak...

0/0
19.2.2015 13:54

P79a62v72e40l 60S94o90b91o97t91k55a 5490164

Každá firma, která investuje v Rusku, podporuje Putina a jeho vládu. 

Proto se velice divím všem, kdo se Škodovky zastáváte.

+1/0
19.2.2015 12:53

P93a21v86e45l 44Č78e33r59n90ý 7134295561167

Pracovníky českých médií by opravdu měli pozavírat. Takhle vymýt vlastním lidem makovice, to snad není ani možné ;-D

0/0
19.2.2015 13:43

P30a61v64e32l 31S36o19b37o58t84k36a 5930314

Ano, to říkal Ford také, když svými investicemi podporoval hitlerovské Německo.

0/0
19.2.2015 14:26

V80l40a71d78i41m23í27r 96F59i11b93i88g58e53r 5824531741394

Ona by asi ráda prodávala i v USA ale tam o evropské automobilky moc nestojí, Afrika je chudá a neperspektivní, Jižní Amerika také, tak co zbývá východ Evropy a Asie.

0/0
19.2.2015 16:22

T36h74e69o28d39o78r 44C36o59l50l22i95n69o 2834304806

S takhle nadprůměrným platem myslím, že za chvilku budou dovážet lidi ze vzdálenějších míst a stávající zaměstnance budou prostě nahrazovat, a myslím, že s tím odbory nic nezmůžou...

+3/−1
19.2.2015 12:50

Z29d51e15n34ě75k 17Z42a69j35í82č20e76k 2173342488935

To už dávno dělají;-D

0/0
19.2.2015 12:53

H61o61n10z92a 44K15u62b75i83c63e41k 4197675769150

to určitě ano. vše mají zmechanizované a postupy jasné. vymašťovna pro cvičenou opici...kreaktivní myšlení práce na montážní lince příliž nevyžaduje...zahradník, kuchař, to máte jedno čím je dělník vyučen...

+1/0
19.2.2015 13:14

P33e19t84r 69S44v52o32b45o73d10a 7762391454

Skodovackym delnikum a jejich odborum gratuluji. Podle me ostatni "delnici" muzou tem skodovackym jen zavidet. Kdyz uz tam chteji resit radeji flexikonta nez penize tak na tom urcite tak spatne nejsou. Ve spouste jinych podniku totiz delniky ani nenapadne resit nejaka flexikonta nebo rozvrzeni smen a resi spis to jak si praci, za polovicni penize nez maji ve skodovce, udrzet.

+12/0
19.2.2015 12:28

M29a85r25t50i16n 24U87l38e50h22l75a 4321124588

Nejhorsi je, ze se nekteri odborarsti bossove ani netaji vazbama na ruske "podnikatele". Zda se, ze Moskva a jeji tajne sluzby maji eminentni zajem na podkopani ceske ekonomiky :-/:-/:-/

+4/−2
19.2.2015 12:28

R76o53m66a82n 25P62o34l27á19č77e56k 5696159845

Zrovna ve Škodě by němec udělal krátký proces... Lidí co by skočili po práci ve Škodovce bude hodně...

0/−1
19.2.2015 12:43

Z45d48e74n96ě73k 40Z57a29j50í68č27e94k 2953402938395

Tak ať skáčou.. Š.A neustále nabírá...

0/0
19.2.2015 12:58

Z98d85e77n15ě29k 81Z12a12j75í47č93e46k 2183132928125

Žasnu nad tím, kolik lidí se mylně domnívá, že v tomto sporu škodí odbory firmě Škoda auto.. Jediný komu odbory škodí, je jako tradičně zaměstnanec... Zaměstnanci nechtějí nic jiného, než zrušit systém flexikont a zavést systém přesčasů.... Tzv že za svou práci dostanou zaplaceno. Je snad naprosto normální, že chci dostat za práci zaplaceno. Nebo firma, když prodá auto řekne.. Jasně v pohodě... Zaplatíš to za dva roky, my ti počkáme.. No to bysme se nikam nepohli.. I když z vlastní zkušenosti z podnikání vím, že v Čechách, dostat se do druhotné platební neschopnosti je naprosto běžný jev... To je ale jiná.. Irituje mě, když soudruh Povšík mluví za zaměstnance a říká něco, co si vůbec nemyslí... Jestli na to nemá, tak ať z odborů odejde a nejlíp ať je zruší... Stejně jenom škodí...Jak firmě, tak zaměstnancům... Spousta lidí by na flexikonta i chodila, kdyby npř ten kdo na ně chodí, dostal větší bonus za prodej, na úkor toho, kdo na ně nechodil... To je spravedlivé.. Firma nevydá víc peněz, protože výsledná cifra je předem dohodnutá, pouze ten, kdo na flexikonta chodil a díky komu je bonus takový jaký je, bude mít víc než ten kdo na ně nechodil... A kecy Povšíka o tom, jak jsou chudáci lidi přepracovaný, ať si strčí za klobouk... Já dělám 6,5 dne na noční směně.. Minulý rok dokonce 7 dní v týdnu a ještě zvládám druhou práci.. Je to jen o lenosti o ničem jiném..

+1/−1
19.2.2015 12:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.