Diskuze

Zaměstnanci Škody: Zrušte flexikonta a vzdáme se růstu mezd

Zaměstnanci mladoboleslavské Škody Auto, kteří jsou zvyklí na každoroční štědré navyšování mzdových tarifů, jsou tentokrát překvapivě ochotni slevit. Část zaměstnanců by se zvýšení tarifů vzdala, pokud firma škrtne takzvaná flexikonta. V rámci nich firma může rozložit směny podle své potřeby.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Platy bych nejspíš indexoval hospodářským výsledkem firmy, flexikonta bych dal jenom opravdu osvědčeným zaměstnancům a zvýhodnil. Kdo flexikonto nechce, musí být přeřazen do skupiny zaměstnanců, kteří pracují v pevném rytmu a případně musí počítat se ztrátou zvýhodnění.

Přesunování výroby do subdodavatelské skupiny má pro hlavní firmu mnohé výhody. Za kvalitu dodaných dílů ručí subdodavatel, za nesplnění sjednaného množství se mu strhne penále. Zaměstnanci subdodavatele bývají na tom podstatně hůře, než kmenoví zaměstnanci Škody Auto.

Automatizace bude jistě pokračovat, ale kvalitu zaručí především pečliví zaměstnanci. A Škoda se zatím prosazuje zejména kvalitou, zejména Kvasiny si zaslouží veřejného uznání.

0 0
možnosti

P50e87t45r 95Š72m64e48j16c

19. 2. 2015 19:14

Zajímavý ćlánek o odborech z NY Times:

http://nyti.ms/1vZMFuZ

0 0
možnosti
MH

Já myslím, že při zdražování lidské práce a současném zlevňování a zdokonalování technologií, za čas nebudou dělníci na pásu potřeba a je to v podstatě dočasný problém. Dávám tomu tak generaci, maximálně dvě.:-)

1 0
možnosti
PS

V Německu při 4x vyšších mzdách mají nižší nezaměstnanost a přebytkový státní rozpočet.

Takže máte pravdu, Česko do pár generací zmizí z mapy, protože při tak nízkých mzdách není životaschopné.

4 1
možnosti
JB

J50a88n 84B64u81r77i96c

19. 2. 2015 13:49

Takže ne, aby zaměstnanci dělali podle potřeby firmy, ale firma se bude řídit podle toho jak se chce dělat zaměstnancům.R^[>-];-D

2 0
možnosti
JB

J30a53n 22B19u59r93i90a96n

19. 2. 2015 13:56

Nezlobte se na mne, ale pod každou firmou si představím především majitele a zaměstnance, jestli mi rozumíte.

A ten vztah je oboustranný - zaměstnanec má právo si říct, co je ochoten dělat a co už ne!

4 0
možnosti
JK

Jen pro informaci, premie pro zamestnance 2014 / 4.350€   2013 / 2.541 + 500€

Rekordjahr bei Daimler Benz Stuttgart zahlt sich auch für die Mitarbeiter aus. Rund 135.000 Tarifbeschäftigte erhalten für 2014 eine Erfolgsbeteiligung von je 4350 Euro

2013, Mitarbeiter erhalten zusätzlich zur Ergebnisbeteiligung von 2.541 Euro einen einmaligen Sonderbonus von 500 Euro

0 0
možnosti
VN

A zaměstnanci dodavatelských firem vydělávají i 1000 € za měsíc a na nějaký roční bonus nemají ani pomyšlení....

0 0
možnosti
JV

J87o35s38e56f 77V34a72l67a

19. 2. 2015 13:46

slusne- 2.000,- eur hrubeho mesicne bez prescasu, to uz plne odpovida nemeckemu mesicnimu platu (pokud vezmu v uvahu, ze dane a jine polpatky eventualne najem cini v SRN v pomeru zhruba 2x tolik co v CR

1 0
možnosti

J66i25ř55í 15Ř91e70h37o83ř

19. 2. 2015 13:40

tak žádná vydělávající firma lidem nezlepší podmínky nebo nepřidá peníze sama od sebe. Škodovácké odbory toto pravidelně zajistí pro všechny zaměstance. Aniž by si každý zvlášť musel tlačit svého šéfa. To je celé. K tomu odbory jsou a k tomu tam slouží. Nemůžou mít negativní efekt na zaměstnance. A nebudou existovat pokud je zaměstnanci nechtějí. Jestli je za toto spousta lidí zde v diskuzi kritizuje, pak o fungování odborů ve škodovce ví velký kulový. Odbory nejsou žádná mafie z Chicaga, nebo státní moloch blahé paměti. Jsou financovány a provozovány zaměstnanci.

1 4
možnosti
ZZ

Odbory ve Š.A jen škodí zaměstnancům a nejvíce těm, kterých se týkala plusová flexikonta...

0 0
možnosti
PS

Každá firma, která investuje v Rusku, podporuje Putina a jeho vládu. 

Proto se velice divím všem, kdo se Škodovky zastáváte.

1 0
možnosti

Pracovníky českých médií by opravdu měli pozavírat. Takhle vymýt vlastním lidem makovice, to snad není ani možné ;-D

0 0
možnosti
TC

S takhle nadprůměrným platem myslím, že za chvilku budou dovážet lidi ze vzdálenějších míst a stávající zaměstnance budou prostě nahrazovat, a myslím, že s tím odbory nic nezmůžou...

3 1
možnosti
ZZ
PS

Skodovackym delnikum a jejich odborum gratuluji. Podle me ostatni "delnici" muzou tem skodovackym jen zavidet. Kdyz uz tam chteji resit radeji flexikonta nez penize tak na tom urcite tak spatne nejsou. Ve spouste jinych podniku totiz delniky ani nenapadne resit nejaka flexikonta nebo rozvrzeni smen a resi spis to jak si praci, za polovicni penize nez maji ve skodovce, udrzet.

12 0
možnosti