Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy a správce kolejí se přou, kdo může za nečekané rušení vlaků

Cestující Českých drah ve čtvrtek čekalo při cestování na trati mezi Prahou a Kolínem nepříjemné překvapení. Bez varování alespoň den předem musely České dráhy zrušit celkem sedm párů osobních vlaků. Podle drah jde o chybu Správy železniční dopravní cesty, ta to však odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i63r85o59s35l83a37v 15Z65i29k16m58u16n64d 7339133374793

Ono je to o tom, že dne 17.2.2015 byla vydána změna výlukového rozkazu s platností od 18.2.2015. Jednalo se i o změnu termínu souběhu dvou různých výluk (prodloužení souběhu) a tím nezbytnou změnu opatření v osobní dopravě.

Změna výlukového rozkazu ovšem změny opatření v osobní dopravě NEUVÁDÍ ...

Takže provozní pracovníci dopravce sice mohli dostat změněný ROV (rozkaz o výluce), ale protože tam žádné změny ve výlukovém jízdním řádu nebyly uvedeny neměli důvod předpokládat nedostatečnou propustnost trati ...

0/0
22.2.2015 11:47

M69i58r22o28s28l76a63v 46P27a33v50l21í61č15e81k 7293240585334

Nic proti ale ale jaksi na lehko tam jsou všichni, což znamená že je to focené v létě.I ten podtitulek vám jaksi napoví že jde o ilustrační foto :-)

+1/0
21.2.2015 13:03

J72a17n 57K20o63b12ě58r53s60k68ý 1800156861433

Zruší se pár vlaků na trati, kde ve špičce jezdí každých 15 minut a místo nich mimořádně zastaví spěšnáky a iDnes z toho má hned Vánoce. :-P Podobné věci se dějí skoro pořád na Beounské trati, ale o tom se nikde tady nedozvíme.??

+4/0
20.2.2015 14:39
Foto

S24t40a76n38i42s45l18a95v 87M66í13č63e53k 3678115755866

Pane Sůra, Vy jste opravdu &@#€ß!

+1/0
20.2.2015 13:15

K50a73r78e63l 72P22a47n57c25e68r 7331130768464

Indiani vytrhali koleje, takova normalni vec.

+1/−2
20.2.2015 2:13

P27e63t77r 46N74o15v90o80t23n24y 3769282899162

„Pokud není dopravcům poskytnuta informace o tom, že výlukou dochází k omezení dráhy v takovém rozsahu, že nebude možné provést veškeré vlaky, nevědí, že je nutná žádost o zpracování výlukového jízdního řádu,“ Aha, takže ČD štaci, kdyz projedou všechny vlaky, jedno kdy. Pak nemusi dekat VRJ.

0/−1
20.2.2015 1:43

P10e58t89r 52N83o81v40o40t17n78y 3519282389792

Kuš, VJŘ.

0/0
20.2.2015 1:47

M26i75r84o91s21l30a84v 10Z74i31k35m70u95n68d 7609633864533

Jenže k tomu, abyste mohl vědět, co neprojede, potřebujete ten výlukový jízdní řád. stejně se to dnes "kreslí" počítačem, takže s tím zase tolik práce není ... 

Ono je to spíše o tom, že "práce kvapná je málo platná", něco se dělá za minutu 12, jenže odpovědný pracovník ČD není zrovna v tu dobu k mání, takže se k tomu nemůže vyjádřit ... prostě není - může být nemocen, má dovolenou, je na pracovní cestě ...

Pokud se nemohou provézt všechny vlaky, tak se takové porady musí účastnit pracovník DKV dělající oběhy vozidel a personální turnusy strojvedoucích a dále pracovník, který má na starosti personální turnusy vlakového doprovodu ... změny turnusu musí být oznámeny s několika denním předstihem ... Taková porada je nutná nejpozději týden před výlukou ...

0/0
20.2.2015 16:52

R77a79d28i94m 16Š85o55l98c 1945565755204

Celkem trapný článek. Především chybí jaké vlaky byly zrušeny. Ve špičce jezdí na této trati v úsek Praha M.n. - Úvaly osobní vlaky co čtvrt hodiny, což je celkem slušný. Ostatně budu se těšit na to, až se najde viník a bude se o tom psát. Navíc se jednalo jen o regionální spoje, tak netuším proč to je v rubrice Ekonomika a ne v krajích u Prahy a Středočeského kraje.

+1/−1
19.2.2015 22:31

J64a47n 38S83ů17r69a 4305103823682

Opatření v regionální dopravě (Sp, Os):

U vlaků mohou vznikat zpoždění cca 5 až 15 minut.

Pro čtvrtek 19.2. a pátek 20.2. budou platit následující opatření:

- vlaky Os 9365, Os 9365, Os 9383, Os 9385, Os 9387, Os 9389 a Os 9391nepojedou v úseku Praha-Běchovice - Úvaly

- vlaky Os 9364, Os 9366, Os 9382, Os 9384, Os 9386, Os 9388, Os 9390 a Os 9392nepojedou v úseku Úvaly - Praha-Běchovice

- vlak Sp 1904 mimořádně zastaví ve stanici Úvaly (odjezd v 6:39)

- vlak Sp 1901 (odjezd z Prahy Mas.n.16:21) mimořádně zastaví na zastávcePraha-Klánovice a ve stanici Úvaly

Os 9387, Os 9389, Os 9391, Os9383, Os 9385, Os 9365, Os 9367

+2/0
19.2.2015 22:49

B27o23h84u70m79i52l 90T96r95o96c33h59t96a 2156726253234

Děkujeme a neodcházejte, Vy toho víte tolik, že proti ČD máte přímo povinnost ukázat prostředník !!

A pište dál !!:-);-);-D [>-] EU !!

0/−1
20.2.2015 12:27

J97a53n 75S35ů77r93a 4855143223352

Vlaky budou v úseku Praha-Běchovice - Úvaly z důvodu mimořádnosti odřeknuty.

Os 9386, Os 9388, Os 9384, Os 9382, Os 9392, Os 9364, Os 9366

Vlaky budou v úseku Úvaly - Praha-Běchovice z důvodu mimořádnosti odřeknuty.

 

Poznámka:

Vliv výlukové činnosti ve stanici Úvaly.

Z důvodu špatné přípravy podkladů ze strany SŽDC.

0/0
19.2.2015 22:49

J12a46n 60S20ů56r83a 4185623153202

V čem je prosím text trapný? Ukazuje na celostátní problém, že se dvě velmi silné organizace nejsou schopny dohodnout a odnese to cestující.

+4/0
19.2.2015 22:51

R44a16d12i17m 96Š59o78l85c 1145495335214

Já vím jaké to byly vlaky, takže se jednalo jen o ty, co jezdily od Berouna a jsou přesunuty na Masaryčku. Ale domluva je v rámci regionu a ne na celostátní úrovni. Měl byste rozmyslet o čem vlastně píšete. Nadpis článku je bulvární a jedná se jen o pár párů regionálních vlaků, u kterých byla snaha ještě něco napravit mimořádným zastavením. Domluva byla, ale špatná podle toho co píšete a měla by se ctít presumpce neviny a čekat na výsledek. Ostatně SŽDC, s. o. nejspíš moc dobrý hospodář není, už jenom podle posledních článků jak zde tak třeba i jinde (napr. http://firenet.cz/zeleznice/regiojet/2182-regiojet-zpozduje-vlaky-ceskych-drah-zpozdene-vlaky-ma-i-na-slovensku) U SŽDC se nikdy nenajde nikdo, kdo by měl tu odvahu říct, že chyba je na jejich straně.

+2/−2
19.2.2015 23:09

J91a55n 32S55ů16r43a 4485293973662

Co je na titulku bulvárního? Je to 7 párů zrušených vlaků, lidi z těchto vlaků se museli mačkat v jiných. Jak jste si jistě všiml, nehraji si na soudce, pouze popisuji stav. Lidi nezajímá výsledek, lidi zajímá, kdy se dostanou domu. Co se týče vašeho odkazu, server porušující autorská práva a porušující veškerou novinářskou praxi, opravdu nebudu komentovat. Jen si zjistěte, který vlak onen slavný zpožděný vlak RJ zpozdil:)

+2/−2
19.2.2015 23:12

R67a27d88i60m 45Š86o75l75c 1875525675154

V loňském GVD pravidelně třeba zpožďoval desetivozový IC 1006 SC 510, když chcete příklad. Vlaky byly zrušeny jen v úseku Běchovice - Úvaly (2 stanice) a z toho některé nahrazeny mimořádným zastavením jiného vlaku. Rozhodně se to dotkne méně lidí, než ty nedávno stržené troleje v Pardubicích, když vše jezdilo mimo uvedené město - to se opravdu týkalo téměř celé republiky. Navíc ti lidé do/ z Klánovic a Úval jinou alternativu v rámci PID.

+2/−1
19.2.2015 23:19

R38a28d25i98m 98Š71o12l90c 1535145875114

EC 1006

0/0
19.2.2015 23:20

J76a74n 23S85ů21r76a 4485833273452

Tak to zkusím ještě jednou: co je na titulku bulvárního?

+1/−1
19.2.2015 23:51

R24a91d20i38m 61Š79o53l85c 1765395135464

Nadpis evokuje, že cestující se můžou dostat do dost prekérní situace, když chtějí jet někam vlakem. Rozhodně by bylo lepší "ČD a SŽDC se přou kvůli výluce v Klánovickém lese" a šoupnout to do rubriky, kterou jsem uváděl a většina čtenářů by měla vědět o co jde. Výluková činnost na celém území je totiž dost značná a tento rok bude vůbec jedna z největších v posledních letech a problémy SŽDC vs. ČD takové nejsou jako v tom nejvytíženějším úseku na našich kolejích. Tak asi tak...

+1/0
20.2.2015 7:58

M14i30r14o97s67l94a25v 97Z16i40k97m74u97n22d 7389813924113

Přečtěte si konečně zákon o dráhách a dopravní řád drah. Pak přestanete psát a obhajovat nesmysly.

Změna jízdního řádu - míní se tím i výluka spojená s omezením jízdy některých vlaků - musí být zveřejněna nejméně 15 dní předem (před začátkem platnosti změny (výlukou), i když to bude na jeden jediný den) ...

+1/0
20.2.2015 16:56

M53i66r50o91s13l32a88v 69Z20i31k47m66u36n57d 7969393704923

Přečtěte si konečně zákon o dráhách a prováděcí vyhlášku "dopravní řád drah", abyste přestal psát nesmysly.

Změny jízdního řádu, čímž se míní i výluky a s tím spojené omezení jízdy vlaků, včetně NAD, musí být zveřejněny 15 dní předem ... v případě výluky nejméně 15 dnů před výlukou. Zveřejňují se jednak papírově, jednak elektronicky ve vyhledávači spojení (IDOS).

Zpracování jízdního řádu a s tím spojená publikace změn je povinností provozovatele dráhy (komunikace s IDOSem), jak informují dopravci je pak jejich věc ....

+1/0
20.2.2015 17:05

M80a22r19i52a68n 29P39e82š92t45a 6408488518708

Ten boreček na brněnským nádraží je nějak na lehko teď v zimě.

+9/0
19.2.2015 21:46

D92a75v84e 45Ř95e22h26á80k 8198965835933

boreček :DDDDDDD;-D;-D;-D

0/0
21.2.2015 12:37

M60a48r14e49k 76V68y51m44a10z80a90l 5108976312620

Bez senzačního názvu, by asi článek nebyl zajímavý....zachází až příliš do bulvárního prostředí.

+6/−2
19.2.2015 18:49

J30a39n 53S39ů70r79a 4755733603722

Jaký titulek navrhujete?

0/−1
19.2.2015 18:57

R60o43m57a76n 10J13e21s67c73h68k89e 9788525677715

Jak je možné, že SŽDC pouští před osobními vlaky nákladní a lidem pak ujíždí přípoje ? Nikdo to nechce řešit.  Stěžovat je ztráta času a tak to lidé řeší tak, že jedou po svých.

+1/0
20.2.2015 17:39

F96i16l70i21p 83S83m47o74l59a 9947518641677

Naprosto normální nadpis...

0/0
20.2.2015 12:40
Foto

H23a24n83a 74A52n76t25o34n93o67v10á 6777799424334

Dráhy cestující o výluce informovali  - autor popisku k fotce nechť neodkladně vrátí vysvědčení!

+5/0
19.2.2015 17:52

J61i71ř51í 85K84ü66h73r 2720156620766

Třeba má na vysvědčení češtinu za dostatečně.

+3/0
19.2.2015 18:04

K87a23r68e97l 80S57e47m52b54e59r83a 4259358743528

Myslite?

0/0
19.2.2015 21:47

J46i13ř48í 69E43r13b51e23n 1223864536657

Třeba je ten podmět a předmět správně ;-)

Kdo, co - cestující

informovali o výluce koho, co - dráhy ;-)

0/0
22.2.2015 18:03

J79a10n 49L50u78k22a74v88e11c 6650942857515

Informace o odřeknutých spojích sem viděl na stránkách Ropidu včera někdy kolem 21h, tudíž nějaká informovanost byla, dle mého názoru ČD o výluce věděli, jen to zapírají.

0/−2
19.2.2015 17:50

M40i36r86o72s77l56a25v 20Z42i30k69m34u44n28d 7729453104553

A kdo podle vás tomu ROPIDu odřeknuté vlaky oznámil ?

Jedině dopravce ČD ...., který je musel operativně odříkat ...

+2/0
20.2.2015 16:44

M20i36r91o67s52l14a19v 14H13a60l84t50u79f 8179613288

Tak výlukový jízdní řád by ,měl vycházet z předem objednané kapacity a ta se redukuje podle toho, do jaké míry je omezena. Nebo je to jinak? Takže každý dopravce předem ví, kolik vlak  ových tras mu nelze v daném úseku přidělit. Pokud ale je spočítáno omezení nesprávně, pak je to věcí správce infrastruktury, jak si s tím poradí, pokud vlaky odřekne, pak by měl zapatit náhradu tomu doprav ci, kterého se odřeknutí dotýká. Nebo to snad nemá logiku?

+7/0
19.2.2015 17:11

M13i76r64o49s44l40a38v 54Z46i79k78m25u44n92d 7129533114203

To, že požadavek nebyl vznesen neznamená, že se výlukový jízdní řád neudělá ...

+6/0
19.2.2015 16:51

K84a59r59e71l 83V81e63č72e52ř64a 8343916497626

Trpké ovoce "rozkulačení" naší železnice.Spory o ničem,každá strana má svou pravdu.Jeden dispečer rozhodoval dřív o svém úseku lépe,než se dnes dva (vlastně víc)dohodnou...Pochybuji,že by mně někdo přesvědčil o opaku.Naše železnice jistě potřebuje takovéhle zákopové války...Ach jo.;-(

+7/−1
19.2.2015 20:20

V72a26c24l94a80v 59H20a78j97e47k 3306729359

Co naděláte, je to důsledek umožnění vstupu více dopravců na dopravní cestu.A není to jen o plánovaných výlukách, ale o řešení mimořádností jako takových.

+2/0
20.2.2015 8:08

K92a68r19e57l 41V49e69č31e12ř67a 8403926817856

To,co říkáte,je bohužel hluboce rozšířený mýtus.Řízení provozu,základní i operativní,tj.sestavy jízdních řádů,výpravčí,dispečeři apod. fungovali pod Českými drahami donedávna.Privátní dopravci jezdí již 15 let.Na Liberecku jezdil po stejné trati Railtrans s Českými drahami již v r.2005.A šlo to.Nikdy nikdo nedokázal nějakou diskriminaci...A naší veřejností velebená Deutsche Bahn funguje jako jeden podnik doposud a privátních dopravců jezdí v Německu mraky.S těmi mimořádnostmi máte bohužel pravdu....;-(

+2/0
20.2.2015 8:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.