Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Korunu proti euru hájil viceguvernér Hampl. Senát odmítl referendum

Není nutné, aby se před přijetím eura konalo referendum, odhlasoval Senát. Podle senátorů lidé věděli, že o přijetí eura hlasují, už když hlasovali o vstupu Česka do Evropské unie. S požadavkem na referendum k euru přišla v Senátu ODS při projednávání Petice pro korunu. Korunu proti euru podpořil v Senátu viceguvernér ČNB Mojmír Hampl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B91o53h81u81m97i14l63a 47Z94a38c18h37o18v52á 1318794435242

Česká republika vyplácí jednu z nejnižších minimálních mezd v rámci evropské osmadvacítky. Česko je na tom nejhůře ve střední Evropě a zaostává jak za pobaltskými státy se sovětskou minulostí, tak za zeměmi bývalé Jugoslávie. Vyplývá to z údajů platných k letošnímu 1. lednu, o nichž ve čtvrtek informoval Evropský statistický úřad.

+2/0
26.2.2015 20:57

Z67d51e89n77ě71k 87J19o61n10á50š 9301979126610

a co jako?

+1/0
27.2.2015 20:36

J61a57r12d16a 88B30r19a50b60e45n20e91c 1200794319416

nic jako. Doopravdy jsme jedni z nejhorších.

+1/0
2.3.2015 13:21
Foto

M82i41r76o92s52l78a46v 23S81t93e72i46n14e23r 6278964363565

Samozřejmě je EUR politický projekt. Jeho zdařilá interpretace (zatím to ještě tak daleko není) bude jednou zákldem i politické integrace Evropy. V tomto světě menší národy ani jinou volbu nemají- buď se stát plnohodnotnými členy- akcionáři nadnárodní unie se všemi právy i povinnostmi, nebo se stát protektoráty Ruska nebo ISIL bez jakýchkoliv vlastních práv.

+1/−1
26.2.2015 20:24
Foto

M75i60r49o25s90l22a14v 26S89t54e67i78n76e39r 6398674673885

Hamplmann má pravdu, ČNB by na přjetí EUR doplatila nejvíc. Smrskla by se na celkem bezvýznamnou banku, hrátky s kurzem by odpadly.

+3/0
26.2.2015 20:11

M30i18r19o81s20l88a33v 93B57r72o46z47i27k 7231659634137

Jen tak pro Vaši informaci. Česká republika má kvůli působení komunistů a poté hospodaření vlád po roce 89 (včetně Dluhoše Nedělky) nějaký státní dluh.

ALE !!!! Ten dluh má v korunách a ze 75 procent je to dluh vůči českým subjektům, jednotlivcům a fondům. Takže česko si dopřává ten luxus, že dluží samo sobě, a v korunách - a jenom v oběživu má přes 5 bilionů korun a v případě potřeby prostě může tisknout koruny nebo devalvovat...

AHA !!!! Takže kterého finančního sebevraha a mentálního atleta by mohlo napadnou denominovat ten dluh na Eura???? Na 27x tvrdší měnu?? To může napadnout jenom pomatence nebo skalní přátele Eurovalů a Řeckých scénářů... ;-€

+1/0
27.2.2015 5:13

J70a91r67d50a 63B88r35a87b91e55n12e27c 1430164459556

jáká byla výše tohoto dluhu v roce 1989?

+1/−1
2.3.2015 13:22

M38i75l28a46n 92Š50v59a90g95r63o40v78s52k36ý 9532239225358

Správne fungujúca pasca má základnú charakteristiku: Ľahko dnu a ťažko von. ;-D

+3/−1
26.2.2015 17:32

J68o75s98e48f 66N28o82v92o27t43n31ý 8768245654116

Za tu řadu let od r.2003 dorostla další generace které se to také týká a tak by měla mít možnost se k tomu vyjádřit! Nehledě na to, že se za ty léta ukázala dobrotivá tvář EU která nám zajišťuje prosperitu a vysokou životní úroveň.

+4/−1
26.2.2015 14:14
Foto

M90i88c47h47a26l 20G30a41n76d53a10l57o56v45i65č 7118889141170

Tady se cenzurují články? Nebo proč má každý můj komentář prodlevu asi 10 minut od vložení?

+2/0
26.2.2015 10:49

B47o68h55u88m19i98l63a 98Z32a26c68h28o49v74á 1778604465162

asi mate nejaky pomaly internet. ja pisi az z druhe strany sveta a prispevky se ukazuji okamzite.

+1/−1
26.2.2015 20:46
Foto

M74i94c25h48a43l 32G93a65n70d36a57l61o41v42i72č 7168289411450

To je pořád dokola to samé. Většina lidí Euro nechce, ale malá skupina politiků ho prostě prosadí, a to i přes fakt, že díky nevýhodnému kurzu vůči koruně se staneme žebráky v Evropě.

Takže Euro nebrat!!!

+6/−3
26.2.2015 10:45

M98i37r47o62s20l96a25v 17Š35i59m82k77o 7835283942235

„Česká republika má nejnižší míru inflace ve srovnání se zeměmi okolo, se kterými má smysl se srovnávat"....Takže Polsko, Maďarsko... Ale tak to bylo i za socialismu, u nás byla inflace do jednoho procenta, jinde i hyperinflace. Pokud by se přijímalo euro, tak na to běžní občané tvrdě doplatí, zejména střadatelé. Někdo tu změnu totiž zaplatit musí a nevěřím tomu, že by ČNB korunu revalvovala.

+4/−1
26.2.2015 10:20
Foto

M18i91r97o34s32l94a52v 38S37t51e70i84n36e55r 6428554453255

Neviem, kdie súdruh Šimko žije, ale inflace v ČR je několikanásobně větší, než třeba v Německu.

+1/0
26.2.2015 20:26

B46o77h37u42m15i50l28a 25Z67a16c86h57o72v42á 1458284635242

CR na tom opravdu dobre neni!!

Česká republika vyplácí jednu z nejnižších minimálních mezd v rámci evropské osmadvacítky. Česko je na tom nejhůře ve střední Evropě a zaostává jak za pobaltskými státy se sovětskou minulostí, tak za zeměmi bývalé Jugoslávie. Vyplývá to z údajů platných k letošnímu 1. lednu, o nichž ve čtvrtek informoval Evropský statistický úřad.

+1/0
26.2.2015 20:50

M29i16r22o14s84l19a35v 68B35r39o79z79i27k 7361429684807

Proboha ženská, minimální mzda o ničem nevypovídá. Je to institut, pomocí kterého jednotlivé státy jenom skrytě zvyšují daně a to zejména zdanění práce.

+1/0
27.2.2015 5:03

J27a85r75d86a 56B16r16a36b46e50n78e77c 1370484179906

vypovídá o postavení lidí v zemi.

+1/0
2.3.2015 13:23

B42o91r28i16s 45P25o87u44z87a87r 5608258145617

Zajímalo by mě,proč i.Dnes už týden neaktualizuje graf kursu Kč/Eu ...

Že by nějaká souvislost s tím,jak Zeman začně bankovní radu pěkně čistit od podlahy ,jak se vyjádřil minulý týden ?

0/0
26.2.2015 9:36

K28a42r86e37l 71V10o15h77n48o67u56t 4898969900717

Není nad to, když se dá lidu možnost odhlasovat si porušení smlouvy, o které předtím hlasoval.

+1/−6
26.2.2015 9:25

M87i10l10a13n 65Š48v34a67g68r50o41v27s71k47ý 9572899635738

;-D

0/0
26.2.2015 16:46
Foto

J75a29n 74V14a88l63a37l96í63k 6536599590556

chtěl bych se zeptat jestli když někde něco stojí 100€ a zde je to dražší kvuli kurzu € budeli to zde taky stat 100€ řekl bych ze to tu bude stale drazsi i kdyz bude €

0/0
26.2.2015 9:23

B27o96r71i10s 87P59o21u47z22a93r 5748278865397

bude to stát přesně tolik,kolik jsou lidi ochotni zaplatit . Někde stojí litr benzínu momentálně 28 Kč,jinde 33 kč ... Tak to bude i s Eu ...

+1/0
26.2.2015 9:38

M82i43r39o89s76l91a26v 30Š70i96m83k20o 7465743682835

Přechod na euro o žádné ochotě nebude. Na tento technický krok nebudou mít občané žádný vliv. Už to, že nebude referendum. Já si už nepamatuji, že by v otázce při referendu o vstupu do EU výslovně stálo, že budeme mít euro.

+1/0
26.2.2015 10:23

J80a17r19o93m24í29r 98K47r68á40l 4510359634359

Řada lidí byla pro vstup do EU v domnění, že to je něco jako EHS, nebo ES.  Nenapadlo je, jaké pitomosti budou úředníci v Bruselu vymýšlet.  Takže referendum by bylo namístě.  Koneckoců to ovlivní jejich peněženky.

+7/−1
26.2.2015 9:11
Foto

J98a85n 11V33a54l62a34l62í82k 6666389950356

ještě jste zapomněl napsat RVHP :-))

+1/−2
26.2.2015 9:12

J74a25r77o23m46í78r 38K23r67á18l 4910259624449

Chápete čtený text ?

+1/0
26.2.2015 9:16

N91i31c46o50l89e 66O45l97e97j18n22i29k15o59v27a 6346518657270

njn, my jsme to jeste diky klausovym vlezdoprdelkum v CNB vytunili na druhou devalvaci vuci devalvovanemu EURu ;-DEUR^

http://www.investicniweb.cz/zpravy-z-trhu/2015/2/19/zamrazilova-prijeti-eura-v-cr-odpovida-kurz-pod-20-eurczk/

http://www.investicniweb.cz/2015/2/3/mai-doan-bank-america-ferova-cena-koruny-je-2410-eurczk-cnb-zrejme-opet-odlozi-exit/

proste jen idiot by drzel provincni menu, fixovanou na euro, kdy se podil obchodni vymeny s eurozonou pohybuje na 85 % a bude dale rust a zarovan zachoval naklady na smenu, zajisteni a administrativu v rocnim vyjadreni 30-60 mld, kam se hrabe zaruka za Recko

polečná měna není jen politický závazek, ale zcela jedinečná ekonomická příležitost. Míra sebepoškozování činí odhadem jedno a půl procenta růstu HDP ročně. Deset let otálení znamená promarněných 613 miliard korun domácího produktu, 60 tisíc korun každého z nás.

:-)EUR^

+4/−5
26.2.2015 9:04

B92o34r31i90s 26P15o55u35z21a41r 5768198175917

souhlas ...

+1/0
26.2.2015 9:40

M28i41r41o45s26l48a38v 89B75r27o68z10i26k 7731789944427

N98i23c55o66l35e 43O67l82e94j86n23i61k27o50v58a: Jste se zbláznila? Žádná úspora transakčních nákladů přece nemůže ospravedlnit nemožnost ovlivňovat monetární politiku ve vlastní zemi.

A my přece ještě 20 let (nejméně) nebudeme na stejné úrovni jako zbytek Evropy.

Souhlasím s tím, a dá se spočítat, že po přijetí Eura by několik následujících let bylo finančně pozitivních. Ale příklady států, které, stejně jako ČR neměly vyřešenou konkurenceschopnost na mezinárodním trhu, tj. Španělsko, Itálie, Portugalsko, Řecko, ale konec konců i Francie, jasně ukazuje, že Euro je pro ně příliš "tvrdá měna", která svojí hodnoutou aktuálně vyhovuje jenom Holandsku a Německu. Stejný scénář může potkat za 5 let i Slovensko (nebo Slovinsko), tj. tvrdý propad..

Prostě Euro je neskutečný hazard - zejména pokud nemáte nástroje, jak brát lidi u držky, když se nedaří a ztrácíte za vyspělým světem....

0/−1
27.2.2015 5:26

M66a36r96t68i20n 69D39e29r45n43e41r 8339661302982

tak sem tenhle clanek jeste asi petkrat postni, a pak bude cas na obkladek. chce to hlavne klid a nohy v teple

+2/0
26.2.2015 9:47
Foto

M14i37r85o27s85l87a35v 26S88t13e57i13n31e26r 6878814563265

Problém je, z čeho budou žít banky v ČR, když nebudou vekslovat s poplatky?

+1/0
26.2.2015 20:14

R97i20c81h20a33r18d 70P11ů26ž79a 9140969660198

když někdo argumentuje nejnižší inflací, proti které "bojoval" tak to nějak postrádá smysl...prostě je to vyloženě nesmysl, proč to neříci rovnou.

0/0
26.2.2015 8:58

M95a69r94e87k 86Š60n19o54b41r 9190185650614

Paní Olejníková, agitujete za Euro velice pěkně, ale přesto nelze nevidět pár zásadních věcí. Totiž nikdo v době referenda o vstupu do EU nemluvil o povinnosti přijmout Euro.

Vytvoření Eura možná na první pohled překonalo hranice ve smyslu, že mnoho zemí Evropy začalo platit stejnou měnou, padly kurzové rozdíly apod.. V první chvíli to všechno vypadalo skvěle, ale zárodek krizí si podle mého neslo už od svého vzniku. Nikdy jsem nepochopil, jak můžou společnou měnu užívat státy s jinou cenovou hladinou, s jinou mzdovou hladinou, s jinou úrovní hospodářství. Vezměte si třeba ekonomiky Německa a "jižního křídla" eurozóny ... jsou postavené na něčem jiném, s naprosto rozdílnou výkonností, přitom mají stejnou měnu. Nepovede to k tomu, že zemím s méně výkonnou ekonomikou se stane Euro spíše přítěží než výhodou? Napadlo Vás někdy proč třeba Itálie tolikrát devalvovala svoji liru? Táž Itálie, která si dnes nic takového dovolit nemůže, protože svoji národní měnu už nemá. Prostřednictvím národních měn mohly centrální banky výrazněji pomáhat ekonomice, v zemích eurozóny to již nejde. Ale co by nastalo v momentě, že dvě země eurozóny (a tedy dvě národní ekonomiky) budou v rozdílných situacích a potřebovaly by rozdílný měnový zásah centrální banky. Komu ECB vyhoví a komu se postaví čelem? Toto jsou podle mého rizika, která nikomu nedochází. Stejně tak málokomu dochází, že zavedení Eura není pouze ekonomický problém a nelze ho počítat jenom ve stylu "má dáti" a "dal", ale je to věc, která hodně ekonomiku přesahuje a zasahuje i do mnoha dalších oblastí. Viz třeba mnou nastíněný problém potřeby rozdílných měnových zásahů do ekonomiky ... ECB by nemohla udělat nic, čím by vyhověla všem a minimálně jedna země by v takovém případě byla poškozená. K čemu to pak může vést? Třeba k tomu, že kdejaký populista v kterémkoliv státu eurozóny by pak mohl říct "podívejte, na nás se vykašlali a jiným pomohli". Živě si dokážu představit, že třeba kvůli nějaké podobné situaci se Euro může ....

+13/−1
26.2.2015 1:44

M66a18r12e56k 61Š84n16o67b20r 9260935140774

....stát prostředkem k růstu nacionalismu. A už jen proto budu já osobně vždy proti přijetí Eura. Protože to, co se dnes může zdát výhodné, to se může velmi rychle změnit v noční můru.

Vy si klidně považujte naši korunu za provinční měnu. Klidně si mějte účet v eurech (to už dnes přeci není problém). Ale vězte, že argumentovat pro přijetí Eura pouze a jenom ekonomickými výhodami, které se také mohou časem obrátit, je hodně krátkozraké, kor na evropském kontinentu.

+8/−1
26.2.2015 1:50

N55i84c71o54l22e 91O45l47e17j60n30i10k94o94v17a 6536788727120

Ondřej Jonáš - investiční bankéř

11. 11. 2013 00:00 (aktualizováno: 18. 11. 2013 14:56)

Přečteno 8741x

0

Váhání Česka přijmout euro nedávno označil Jean-Claude Trichet za ne-úměrné naší historické, kulturní a intelektuální zkušenosti. Diplomaticky tak vyjádřil, že se chováme hloupě. Společná měna není jen politický závazek, ale zcela jedinečná ekonomická příležitost. Míra sebepoškozování činí odhadem jedno a půl procenta růstu HDP ročně. Deset let otálení znamená promarněných 613 miliard korun domácího produktu, 60 tisíc korun každého z nás.

:-)EUR^

+5/−11
26.2.2015 1:17

K67r55y14š92t23o33f 51L21a59n51í84k 1539110835185

odhadem, ekonomicka prilezitost... same exaktni zalezitosti.. ve finale je uplne jedno, cim platite, o vykonnosti ekonomiky rozhoduji uplne jine faktory. a ani vase miliardy nezachranily pred kolapsem nektere jizni staty eurozony.

a ze se tak vyjadril evropsky centralni banker je logicke, kdyz ptacka lapaji... spise by me zajimalo, co z te propagandy mate vy.

+6/−1
26.2.2015 1:52

J15i33ř81í 85B95o26l29f 8245597568815

Svým způsobem máte pravdu, ale nechcete nám tady tvrdit, že ekonomika 10 mil. lidí je stejně ohrožena vnějšími vlivy, jako ekonomika 380 milionů, že ne?

+2/0
26.2.2015 5:33

K56r66y89š98t24o41f 53L91a46n32í50k 1909580305705

zakladate sve tvrzeni na chybnem predpokladu, ze zeme eurozony maji nejakou spolecnou ekonomiku (nerkuli fiskalni politiku).

+2/0
26.2.2015 14:19

N79i85c95o31l17e 29O25l85e88j82n70i91k75o84v47a 6406548467400

vkladas mi do ust neco, co nebylo receno, kde jsi toto vytah? Nicmene mas pravdu, jedva cim platis, pokud rozhazujes jak reci.

Stejne jako krachla Kalifornie, a to je snad 10. nejvetsi ekonomika na svete s babkou, muze krachnout Recko s EURem, A? ;-DEUR^

0/0
26.2.2015 9:09

J76i84ř31í 60B37o53l10f 8195467848645

No tak ono také jeden ne zrovna neznámý francouzský politik v době kralování V.Klause prohlásil, že "česi jsou bezvýznamný národ popletů uprostřed evropy" s čímž se dá většinou také souhlasit. Zaprděnost a malost hrají v ČR prim a te´d to nemyslím tak, že bychom měli € hned přijímat, ale celkově ...

+2/−1
26.2.2015 5:31

J42a33r65o35m45í43r 27K37r48á61l 4400799104269

Angličané jsou také zaprdění a malí ? ;-)  Možná by se měl ten Fracouz pozeptat tam.  Ale on to zřejmě ví, jde mu jen o to, aby nalákal další zem.

+1/−1
26.2.2015 9:15

B52o49r76i16s 97P91o94u54z27a53r 5848588345687

Ne - angličanů ( britů) je přes 60mil.,mají vybudované pevné ekonomické vazby se zeměmi Commonwelthu a vyspelými ekonomikami,a v objemu HDP patří na 6.-7.místo na světě ... Prostě libru si v pohodě uhájí ...

+1/0
26.2.2015 9:44

O76n16d20ř78e11j 34N50o47v36á49k 9497144239269

To, že nás západní státy do něčeho tlačí, je vždycky podezřelé a ptal bych se cui bono.

Že by jim vadil ostrůvek (i té miniaturní) nezávislosti?

Naše historická zkušenost naopak praví, že nám nikdo nikdy nic nedopřál dobrého a že zpoza hranic - jak východních, tak západních - přicházelo vždy jen to špatné ....

+2/−1
26.2.2015 8:35

N96i78c46o15l30e 44O83l13e32j12n48i92k68o86v16a 6216508867180

kde mas tu svou nezavislost? V cem spociva? ;-DEUR^

+2/0
26.2.2015 9:09
Foto

M51i61r77o75s74l14a23v 36S66t93e77i77n57e48r 6178794383895

Podezřelé jsou všechny aktivity komunistů a panslovanů (veliké tam to dubisko).

Pokud nám V.V. Putin a jeho přátelé EUR haní, je to dobrý důvod, o přijetí EUR usilovat.

0/0
26.2.2015 20:34

J83o73s82e17f 39L17e64b62d41u24š98k61a 4942633653635

Společná měna euro je čistě politický projekt, jehož ekonomickésouvislosti nejsou uspokojivě dořešeny. Problémy, které jsou spojoványs eurem, jsou otevřené, ale i skryté, a mohou kdykoli vybublatna povrch. Žádná rozumná vláda v současnosti euronepřijme. Z dlouhodobého hlediska se ukáže, a příklady některých států s podobnou ekonomickou silou to dokazují, že euro není pro Českou republikupřínosem. Je jen naivní představou eurohujerů, že naše vláda se může podílet na koordinacihospodářské politiky EU. Naše vláda a naše politická reprezentace nikdy nebude mítnikdy takovou sílu, která by mohla vůbec nějak ovlivnit hospodářskou politikuEU. Byli bychom vázáni politikou, kterou by prosazovala Evropská komise. My jsme ale malou ekonomikou a v rámci tohoto paktuse vždy budou prosazovat zájmy silných a velkých ekonomik. A priority velkých a silných ekonomik se málokdy shodují s prioritami malýchotevřených ekonomik.  Prohlubování integračních procesů v situaci, kdy EU zatím nedosahuje ani nižších forem integrace, tedy, že není schopna zajistit fungování vnitřního,respektive jednotného trhu, je nesmysl. Dochází zde k politickymotivovanému přeskakování nižších fází integračního procesu. Ovšem pokud se přeskočía nenaplní nižší formy, tak to nutně vede k deformacím vyšších forem integrace.Jsou to opět jen politická rozhodnutí, která nemají oporu v reálném ekonomickémvývoji a uspokojí jenom ego některých politiků, ovšem ekonomiku dovedou do zhouby.

+3/−4
26.2.2015 0:53

N36i84c36o53l68e 79O89l95e45j53n24i89k39o66v14a 6696588277730

tak nejak si predstavuju agitatora za bolsevika. Jsme malou jednou z nejotevrenejsich ekonomik na svete a proto budeme lpet na provincni mene, ktera nam dava moznost devalvace klausovymi kluky v cnb a dale zajistuje pokracovani vyhazovani penez z okna pri smene, zajisteni a administrative, no to dava svobodnym machovcum smysl ;-DEUR^

+2/−5
26.2.2015 1:00

O83n86d71ř85e92j 74N33o73v20á38k 9137774889799

- žádní klausovci v ČNB už dávno nejsou.

- kdo chce, už dnes funguje v EURo bez problémů a bez vyhazování peněz

- i evropská centrální banka devalvuje EURO vůči dolaru - takže se to děje tak jako tak, jen v podstatně větším měříku ...

0/−1
26.2.2015 8:37
Foto

M15i91r62o65s43l56a16v 90S67t40e55i10n77e45r 6548804273745

Já vím jenom o jakémsi Singerovi, kterého tam Klaus ještě stačil propašovat.

0/0
26.2.2015 20:28

P95e69t12r 70Č71a45d76a 6456871980872

Zřejmě nerozumíte tomu, jak měny fungují, jaká jsou pozitiva a negativa společné měny, a kdy negativa převyšují pozitiva, nebo naopak, a proč. Je potřeba si nastudovat některé práce z 50. a 60. let minulého století, Mundella, historii měnové unie USA. Vcelku toho není moc. Poté jen ignorant může produkovat takové nesmysly.(směna peněz a náklady na ni je pouze jedním z asi 20 faktorů, až si nastudujete i těch ostatních 19, pak teprve můžete dělat závěry)

Euro se nepovedlo, a generuje obrovské náklady na svoje udržení. Generuje ale také obrovské nespravedlnosti, jejiž politické konsekvence se již začínají projevovat.

+2/0
26.2.2015 8:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.