Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kraje otálí s tendry. Místo nich prodlužují smlouvy s Českými drahami

České dráhy (ČD) začaly přesvědčovat kraje, od nichž každým rokem dostávají přes osm miliard korun, že tendry na provozovatele regionálních vlaků jsou zbytečné. Zatím se jim to daří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L53u33k15á79š 81Š55m28a15h61e62l 2107324302604

V grafu je chyba. V Jihočeském kraji je poměrně významným soukromým dopravcem společnost JHMD, a.s., která provozuje dopravu na dvou tratích (Jindřichův Hradec - Nová Bystřice a Jindřichův Hradec - Obrataň) o úhrnné délce 80 km. Přesto tam není hvězdička. S největší pravděpodobností (konkrétní data nemohu nalézt) je navíc příspěvek na dopravní obslužnost jen u tohoto jednoho soukromého dopravce větší než těch "úhrnných 20 milionů Kč ročně", které mají být pro všechny dopravce.

0/0
2.3.2015 12:17

T40o55m49a97s 22A35u41g63u27s36t82y91n 6367476281320

Pane Sura, Vase odpovedi stoji opravdu za to. Pokud o tom nevite, i hospodareni s krajskymi penezi se musi ridit jistymi pravidly. Tem se rika zakony nebo vyhlasky. A vyhlasky vydavaji ministerstva..

+1/0
1.3.2015 14:36

T22o33m16a59s 57A37u66g27u78s98t72y34n 6957876841380

to patrilo do jednoho vlakna, pardon

0/0
1.3.2015 14:37

J60a79n 40S85ů86r31a 4925673923892

ano, vím. proto na to upozorňuji, jak se s krajskými penězi nakládá. Je mi jasné, že se nemohu zavděčit všem, zejména pak těm, kteří ze současného systému profitují.

0/0
1.3.2015 15:11

R15o77m96a89n 28J80e86s39c49h75k25e 9708135127875

Vyhlášky mohou vydat také kraje. Někdy mám pochybnosti, kdo by měl provádět kontrolní činnost. Chápu také, že nová vozidla něco stojí. Potom je škoda, že nové soupravy mají nedostatky a nikdo to neřeší. Chybějící koše, poličky kam se nic nevleze, chybějící stěny - v zimě tam táhne. Týká se to RegioPanteru.

Zlaté staré pantografy řady 560. Holt objednavatelé jezdí asi v autech. V Rakousku mají 4 druhy košů na tříděný odpad. U nás pouze 3. Kam hodit slupku od banánu ? Vše podle evropských norem. Chybí selský rozum.

0/0
1.3.2015 19:30

R32o29m22a62n 16J66e39s50c53h40k56e 9178425457905

Soutěž teoreticky je dobrá věc. Ale kdo se tam přihlásí ? Paštikář, který nemá jednu náhradní soupravu ? Všichni se tlačili na Praha - Ostrava. Kdo si vezme lokálky ?

Raději se zruší. Těch už se zrušilo přes 50. Každý chce jen vydělávat.  Pravda je taková, že dnes u nás ČD jezdí každou hodinu a ve špičce po půl hodině a ještě jeden vlak ve čtvrt. Tím pádem nemusím kupovat ani auto. Je to na trati Brno - Blansko. A o rychlosti ani nemluvím. To autem z Blanska do Židenic za 25 minut nestihnu.

Spíše mne chybí spolupráce ČD a SŽDC. Pouštějí se nákladní vlaky před osobními a infrastruktura je špatná. Chybí bezpečné nástupiště, výhybky na předjíždění.

+4/−1
1.3.2015 9:22

J39a47n 65S66ů31r87a 4295883803912

Lokalky si vezme ten,kdo vyhraje soutěž. V jižních Čechách se o ně perou tři firmy.

+1/0
1.3.2015 10:27

M57a45r77e14k 46V80y98m12a39z41a70l 5678106892410

Ale pane Sůro, nevypichujte jednu atraktivní Jihočeskou lokálku z ostatních desítek o které soukromník nemá zájem.....zase straníte jen jedné straně ?

+1/−2
1.3.2015 10:46

J41a49n 78S79ů45r80a 4885583423782

Na jaké jiné lokalky byly vypsány soutěže? jezdí na nich snad cd na komerční riziko?

+2/0
1.3.2015 11:20

D44a54n60i75e40l 18M27a92r71t89í72n44e85k 9391568964611

Co taky čekat když krajům vládnou socani

+5/−10
1.3.2015 0:19

R71o49m44a28n 31J85e94s21c18h91k93e 9188235677865

Kolik si ODS vzala lokálek do vlastní režie ? Kolik se za ní zrušilo tratí ? Například Moravská Třebová - Chornice. Podle ODS si kupte auta a nevlezem se na silnice. Jsme bohatí, tam si koupíme auta dvě. Ale kde v Brně zaparkuji, to mne neřeknete ?

+6/0
1.3.2015 9:27

M45a34r11e35k 48V35y98m32a52z73a38l 5108686962630

Milý pane Martínek....měl by jste si prohlédnout mapu krajů, kdo kde vládne....pak pište;-D

+1/0
1.3.2015 10:47

J49a33n 47J28e26m19e97l60k22a 1685650

Podle mě by se na to mělo jít velmi pozvolna. Vítězem stejně nemusí být Jančura, či Leo Express, ale nějaká velká zahraniční skupina, která na to má prachy. Třeba Ariva a další. A chceme to?  ČD z dotačních věcí v ČR celkem fungují. Narozdíl třeba tunelovaným mhd - tam je to ještě horší. Problémem podle mě není výše dotací do vlaků. Elektrický vlak je ekologický, dělá zaměstnanost, diselové vlaky na delší vzdálenosti, co nestojí všude jsou taky eko. Problém je spíš - co za to dostáváme a jak je to nekonkurenceschopné. Problém je v pomalosti 50-80 - dovolená rychlost, vyhybky, zabezpečení, spoustě zastávek u diselů. Nespolupráce autobusů a mhd. Přitom podle mě často z mnoha tratí lze místo 60-80 dostat 100 - 120, elektrické vlaky mohou zrychlovat na rovných úsecích atd. Chtělo by to analýzu, co lze dostat ze stávajícího za rozumné peníze. U zastaralých tratí se zastaralou technikou by měli jít  s cenou jízdného dolú - jako na Slovensku a nalákat tam lidi na cenu - než šrotovat.. Ale co dělá sždc na regionálních tratích, na okrajových naopak zdražuje a jinak občas nějaké přejezdy (které sem tam něco zrychlí, ale..) , buduje podchody s výtahy, které přinesou jen další náklady a starosti. - úklid, vandalové, cena za servis a revize výtahů, zatékání do šachet.. Na Slovensku nejsou moc podchody ani na koridoru a taky to funguje..

+4/−1
28.2.2015 22:00

R64o31m25a33n 83P58o31l84á97č61e38k 5306589355

Takže místo českého státního dopravce, si sem vezmeme člena skupiny německého státního dopravce ;-DR^

+5/−2
28.2.2015 22:03

J72a26n 90K53o92b84ě36r24s54k52ý 1700706931503

A tak to reálně může dopadnout. Všechny tendry vyhraje třeba Arriva a efekt nebude žádný.

+9/−1
28.2.2015 22:06

J77a47n 72S88ů65r81a 4705763163282

A co je v tom za problém? Plní snad České dráhy svými zisky nějak státní rozpočet? Mimochodem, ne všechny velké zahraniční dopravní firmy jsou státní. Viz National Express, Go Ahead atd.

+2/−7
28.2.2015 22:22

R88o78m77a82n 97P11o20l12á88č91e53k 5916169165

To můžou asi těžko, když většina jejich příjmu jde právě od státu ;-D

+1/0
28.2.2015 22:26

J28a82n 39K49o75b72ě62r23s63k79ý 1170606871483

Jak jsem psal problém je s tarifem. Cestující mají INkarty, traťové jízdenky atd. Najednou přijde soukromý dopravce a nic z toho už neplatí. Je tohle fér vůči cestujícím ? Říkám, že většině cestujícím to vadit bude a změny budou vnímat spíše negativně. Zvláště když většina těch pravidelných cestujících má na INkartě nahranou měsíční jízdenku. Tohle by prostě fér nebylo. Až bude celostátní IDS tak prosím. Nehledě nato, že na některých tratích by to byla tarifní katastrofa třeba Praha-Děčín. EC ČD, osobáky Regiojet, rychlíky LeoExpress, rychlíky na Cheb Arriva. To by byl tarifní guláš. Navíc soukromní dopravci mimo IDS nemají tarify uzpůsobené na denní ježdění (ČD vs Regiojet Olomouc-Ostrava, ČD traťovky, Regiojet nic). Pochopte, nechci mít na železnici tarifní guláš

+8/0
28.2.2015 22:33

J64a75n 63S95ů19r72a 4635233173522

To chápu. Nicméně ještě jednou: co udělaly ČD pro to, aby se dohodly na uznávání jízdenek? Proběhlo x jednání o uznávání jízdenek, výsledek nula. A nebyli to soukromí dopravci, kteří s tím měli problém.

+1/−10
28.2.2015 22:36

J26a52n 41K67o80b11ě96r84s40k66ý 1690816521313

Nemůžete srovnávat trať Praha-Ostrava, kde jezdí soukromní dopravci na vlastní riziko s dotovanou dopravu. Zde je i problém, že soukromníci a Pendolino jsou povinně místenkové. Navíc když LE jde i hluboce pod cenu s jízdenkou za 99 Kč. Prostě tady mají dopravci různé rezervační systémy, cestovní třídy atd. Nedokazu si představit tarifní zařazení třídy Premium LE.  Ale například neuznávání jízdenky mezi ČD a Arriva Morava taky osobně nechápu

+2/−1
28.2.2015 22:42

J10a43n 64S74ů25r96a 4755463233702

Pozor, to nebylo jednání kvůli Praha - Ostrava, to bylo jednání kvůli dohodě v budoucích soutěžích. I proto u něj byla Arriva či National Express.

+1/−2
28.2.2015 22:45

J47a23n 37K56o82b43ě51r14s75k85ý 1330336401943

Aha, já myslel že myslíte trať Praha-Ostrava ;) to je moje chyba. Ano uznávám ČD by měly umět dohodnout. Opravdový triumf by byl jednotný IDS, to bychom potom tady o tarifech nemuseli diskutovat ;) doufám že se ho jednou dožiju ;)

+2/−1
28.2.2015 22:50

J42a61n 82S31ů29r31a 4785813323422

ostatně, alespoň výroky chtěly

http://ekonomika.idnes.cz/jizdenky-na-cxo-/eko-doprava.aspx?c=A130822_1967310_eko-doprava_fih

0/0
28.2.2015 23:02

T94o74m17a87s 97A19u76g78u39s69t30y66n 6737496121960

ten článek má prokázat co? Do médií firma řekne,že se ráda dohodne a při jednání si dá takové podmínky, že se dohoda docílit nedá. Ale jasně, pan Sůra je odborník, ten by soukromníkům na lep neskočil a špatné jsou ČD 8-o

0/0
1.3.2015 14:23

J24a64n 16J66e97m76e13l69k42a 1635240

Prahu Ostravu bych tu moc netahal. Ta není dotovaná. Jednotný tarif bych nenutil, pouze dal jako možnost..

+1/0
28.2.2015 23:10

V53a26c90l91a64v 90H94a61j17e35k 3636169659

Tím chcete říci, že tu pasáž o tom, že základem bude tarif ČD tedy TR10 a alternativní dopravci se od něho budou moci odchýlit max o 10% z posledního návrhu smlouvy nechaly vyjmout ty zlé ČD ??

+4/0
28.2.2015 22:55

J18a53n 92S69ů73r75a 4875423283322

Vy ten návrh máte?

0/0
28.2.2015 22:56

V17a23c75l64a44v 28H70a46j55e44k 3946329619

ano

+1/0
28.2.2015 22:58

J48a77n 65S75ů77r87a 4945703603582

Tak se podělte:)

+1/0
28.2.2015 22:58

V49a57c53l83a43v 95H66a74j80e34k 3936839779

To nemohu a ani nechci.

0/−1
28.2.2015 23:00

V87a35c59l42a45v 87H17a71j69e85k 3906549909

první a poslední, proč?? Vy je nemáte??

0/−1
28.2.2015 22:59

J18i98ř19í 53E33r60b56e64n 1353174906447

Já bych to chápal jinak.

Třeba že tarify pro cestující veřejnost, včetně jednotného systému slev, navrhne stát (ministerstvo dopravy) vždy s půlročním předstihem, licencovaní dopravci budou mít tři měsíce na připomínkování, pak ten tarif bude vyhlášen jako závazný pro všechny dopravce od následujícího čtvrtletí. Tím pádem nebude problém s uznáváním jízdného na přestupech a cestujícím bude jedno, jakého dopravce využijí - dopravci si budou muset konkurovat pouze kvalitou služeb, nikoliv cenovým podbízením a nadáváním na ty zlé soupeře...

Ale to by asi bylo příliš snadné řešení ;-)

0/0
1.3.2015 22:03

V37o50j88t68ě23c96h 67H64a98n76á49k 8275551581824

Můžete prosím nějak dokazat, že ČD se odmítají dohodnout? Od člověka co byl na většině těhlech jednání, tak řikal že vina je obou stranách, protože každý dopravce chce svoje požadavky, ale odmítá přistoupit na požadavky ostatních.

+5/0
1.3.2015 9:51

M52a85r78e71k 61V39y51m86a66z64a37l 5118426362220

To je Vaše tvrzení, kde jsou důkazy, že problém v uznávání jízdenek nebyl na straně soukromých dopravců pane Sůro ?

+2/0
1.3.2015 10:50

J62a27n 68J97e18m46e27l12k56a 1875330

Otázka co tím získám proti ČD. Jestli není lepší a levnější tlačit na kvalitu, kontroly kvality a průhlednosti smluv ČD. Smlouvy na 15 let jsou na nic celkem. Hodně pokazí samotní krajští úředníci. U Elephantu u příměstské dopravy ČD celkem fungují. Dnes opravdu máme jeden doklad. U autobusú jakýkoliv doklad na malé počty km stojí hodně peněz (cena za km). Tedy přestupy stojí dost peněz - viz přestup na mhd či autobus. Ideální by bylo, kdyby bus, vlak a mhd bylo v jednom dokladu za rozumnou cenu. A státní organizace by měla eshop na jízdenky a distribuovala platby a dotace dopravcům. Dále ČD mají zajimavé IN 50, IN 100 a měsíční tarify, které vyjdou mnohem levněji než například integrované od krajů - např. ODIS. Problém je, že není moc použitelných tratí.

+4/0
28.2.2015 23:03

J88a91n 41S59ů90r97a 4745773133772

Tlačení na kvalitu a průhlednost je jistě cesta, ale pouze přesoutěžením. A opět se budu opakovat, příklad Libereckého kraje.

0/−2
28.2.2015 23:05

J56a45n 38J15e84m62e32l14k85a 1955340

No ale soutěžit budete co 15 let.. A zbývajících 14 let může mít dopravce nohy na stole stejně jako naši politici, kdy volby jsou co 4 roky a pouze poslední rok se snaží. Něco lze ošetřit smlouvou a pokutami.. Ale víme jak se uzavírají výhodně u nás smlouvy se státem. Zejména na nižších úrovních typu město a kraj..

+3/0
28.2.2015 23:16

J37a85n 24S32ů58r56a 4495453343832

Vše lze ošetřit smlouvou a pokutami.

+1/−1
28.2.2015 23:16

J32a83n 38J49e59m55e16l72k39a 1365640

Ale musí se chtít. A podmáznutý úředník je levnější řešení. Tak u ČD mohou být nastaveny centrálně pravidla kvality, nákupu, zveřejňování smluv. A je na to vidět a každý špatný krok ČD je dnes okamžitě těžce kritizován. A proto podle mě za Žaludy začaly fungovat lépe než MHD typu Praha, Ostrava. Tak bude hromada nestandardizovaných smluv a bude o tom rozhodovat hromada nenažraných úředníků z krajú, na které je špatně vidět.

+6/0
28.2.2015 23:24

J33i43ř15í 81E40r92b33e82n 1943974696907

No, zrovna v Libereckém kraji máme integorvaný tarif docela dobrý a na jeden jízdní doklad Opuscard mohu jezdit po celém kraji s libovolným dopravcem, ni?

0/0
1.3.2015 22:08

R97a61d15e26k 36J42a50n34a41t77a 9935336604102

Nemůžete. IDOL neplatí v rychlících ČD a v některých dálkových autobusech.

A protože pro to není zákonný rámec, je těžké to dohodnout. Třeba ČD (logicky) chtějí za uznávání jízdenek IDOL nějaké peníze, kraj by (logicky) dával co nejméně a nikdo není, kdo by to vyřešil ...

0/0
1.3.2015 22:19

J65i34ř17í 25E40r56b69e68n 1133524186497

Je fakt, že já na "svých" tratích moc rychlíků nemám, takže volím kombinaci Sp + Os + tram + bus :-)

0/0
1.3.2015 22:29

M28a63r26e61k 39V85y61m91a39z86a54l 5398786402870

Vy jste úplně posedlý soukromým kapitálem na železnici...ale ne všude to funguje.

+1/0
1.3.2015 10:49

D12a32n54i49e81l 31M39a37r97t75í78n66e23k 9311388584611

jako na slovensku kde valná část lidí jezdí zdarma ?

+1/0
1.3.2015 0:25

J18a86n 24J85e17m79e48l17k71a 1675690

no na koridoru, kde maji jezdit vlaky bez dotaci je to samozrejme svinstvo. Ale na okrajove zastarale trati s 810kama co jezdi 3 krat denne by podle me bylo lepsi doinvestovat a zlevnit a jezdit casteji nez srotovat 810ky.

0/0
1.3.2015 18:18

R77o79m77a45n 10J67e67s46c57h12k36e 9288875367285

Kdo rozbil ČSD - ČD ? Oddělit provozovatele od infrastruktury ?? SŽDC pustí před osobákem náklad a ujede vám přípoj. Postaví se dlouhé a nevyužité nástupiště ?? Ti co to řídí a sami jezdí v autech. Ovšem na Slovensku je polovina spojů co u nás. U nás jezdí vlaky každou hodinu a ve špičce každou půlhodinu.  Od Slováků bych si příklad zrovna nebral.

0/0
1.3.2015 9:05

A84l59a28n 47Ř70e10p38k91a 4305916

Rozdělení na správce infrastruktury a dopravce má snad na svědomí EU, než jsme tam vlezli Rv

+1/0
1.3.2015 10:44

R25o11m93a52n 16J41e19s62c68h58k28e 9978435667555

Kdy jsme vlezli do EU - 2004,  a kdy byla rozdělena naše železnice plus-mínus 2007

To rozhodl parlament . V Německu je stále velká jednotná DB koleje i provoz dohromady.  V kraji Horní Adiž - Severní Itálie u Bolzana kraj opravil trať z Merana do Malsu. Nové nástupiště a nové soupravy na míru. Mohou tam jezdit maminky s kočárky a invalidé - vše bezbatiérové. Peróny jsou dlouhé pouze pro soupravy.

U nás v Doubravici je nástupiště dlouhé 255 metrů - k čemu ? Aby se tam zbytečně svítilo ? To je hospodárné ?? Kolik je u nás bezbariérových nádraží ?

+1/0
1.3.2015 14:26

J63a91n 10K59o81b68ě35r59s88k93ý 1880886331953

Zásadní otázka: Proč hrabat do něčeho co funguje ? Při návštěvě Libereckého kraje se mi vozy ČD nezdály zastaralé, naopak jsem viděl samé moderní nebo rekonstruované vozy. Měli by vůbec soukromní dopravci zázemí pro svoje soupravy ? Nebo by to bylo jako u jednoho nejmenovaného žlutého dopravce, který nechává své vlaky pod širým nebem ve stanici Praha-Smíchov severní nástupiště. A myje je hadicí zatímco ČD používají myčku a odstavné nádraží Praha-Jih. Proč za každou cenu kopat do něčeho co funguje ?? Až bude ČR připravena na jednotný systém dopravy (tzn. jednotný tarif) jako ve Švýcarsku bude mi jedno čím na železnici pojedu. Bohužel bez toho to bude jen zhoršení pro cestující. Zatím bych určitě nechal dopravu na ČD, už kvůli jednotnému tarifu, navíc mají zkušenosti a dopravu zajišťují už léta. Průběžně obnovují vozy, tak jako třeba ÖBB nebo DB. Na ČD si nemohu stěžovat a nechápu naivní představu některých, že soukromníci dopravci jsou lepší. Stačí se podívat na Arriva Morava, která provozuje naprosto stejné vozy jako ČD.

+12/−1
28.2.2015 21:39

J69a49n 86K56r53p83e65c 5726923514692

ale ono to nefunguje...

+1/−12
28.2.2015 21:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.