Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraje otálí s tendry. Místo nich prodlužují smlouvy s Českými drahami

České dráhy (ČD) začaly přesvědčovat kraje, od nichž každým rokem dostávají přes osm miliard korun, že tendry na provozovatele regionálních vlaků jsou zbytečné. Zatím se jim to daří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L71u61k53á44š 63Š15m57a94h33e80l 2947214922924

V grafu je chyba. V Jihočeském kraji je poměrně významným soukromým dopravcem společnost JHMD, a.s., která provozuje dopravu na dvou tratích (Jindřichův Hradec - Nová Bystřice a Jindřichův Hradec - Obrataň) o úhrnné délce 80 km. Přesto tam není hvězdička. S největší pravděpodobností (konkrétní data nemohu nalézt) je navíc příspěvek na dopravní obslužnost jen u tohoto jednoho soukromého dopravce větší než těch "úhrnných 20 milionů Kč ročně", které mají být pro všechny dopravce.

0/0
2.3.2015 12:17

T98o43m58a56s 81A88u41g62u48s37t90y34n 6277746131180

Pane Sura, Vase odpovedi stoji opravdu za to. Pokud o tom nevite, i hospodareni s krajskymi penezi se musi ridit jistymi pravidly. Tem se rika zakony nebo vyhlasky. A vyhlasky vydavaji ministerstva..

+1/0
1.3.2015 14:36

T26o57m14a71s 74A22u46g32u28s86t55y82n 6337436531500

to patrilo do jednoho vlakna, pardon

0/0
1.3.2015 14:37

J70a81n 52S78ů48r10a 4625273193392

ano, vím. proto na to upozorňuji, jak se s krajskými penězi nakládá. Je mi jasné, že se nemohu zavděčit všem, zejména pak těm, kteří ze současného systému profitují.

0/0
1.3.2015 15:11

R98o14m17a72n 80J40e30s30c71h77k62e 9888315337315

Vyhlášky mohou vydat také kraje. Někdy mám pochybnosti, kdo by měl provádět kontrolní činnost. Chápu také, že nová vozidla něco stojí. Potom je škoda, že nové soupravy mají nedostatky a nikdo to neřeší. Chybějící koše, poličky kam se nic nevleze, chybějící stěny - v zimě tam táhne. Týká se to RegioPanteru.

Zlaté staré pantografy řady 560. Holt objednavatelé jezdí asi v autech. V Rakousku mají 4 druhy košů na tříděný odpad. U nás pouze 3. Kam hodit slupku od banánu ? Vše podle evropských norem. Chybí selský rozum.

0/0
1.3.2015 19:30

R21o34m63a12n 85J79e25s92c47h83k55e 9918595397765

Soutěž teoreticky je dobrá věc. Ale kdo se tam přihlásí ? Paštikář, který nemá jednu náhradní soupravu ? Všichni se tlačili na Praha - Ostrava. Kdo si vezme lokálky ?

Raději se zruší. Těch už se zrušilo přes 50. Každý chce jen vydělávat.  Pravda je taková, že dnes u nás ČD jezdí každou hodinu a ve špičce po půl hodině a ještě jeden vlak ve čtvrt. Tím pádem nemusím kupovat ani auto. Je to na trati Brno - Blansko. A o rychlosti ani nemluvím. To autem z Blanska do Židenic za 25 minut nestihnu.

Spíše mne chybí spolupráce ČD a SŽDC. Pouštějí se nákladní vlaky před osobními a infrastruktura je špatná. Chybí bezpečné nástupiště, výhybky na předjíždění.

+4/−1
1.3.2015 9:22

J57a50n 54S65ů82r47a 4275213243732

Lokalky si vezme ten,kdo vyhraje soutěž. V jižních Čechách se o ně perou tři firmy.

+1/0
1.3.2015 10:27

M51a13r23e80k 71V17y92m31a54z27a87l 5388626172530

Ale pane Sůro, nevypichujte jednu atraktivní Jihočeskou lokálku z ostatních desítek o které soukromník nemá zájem.....zase straníte jen jedné straně ?

+1/−2
1.3.2015 10:46

J28a88n 23S34ů95r83a 4375693423102

Na jaké jiné lokalky byly vypsány soutěže? jezdí na nich snad cd na komerční riziko?

+2/0
1.3.2015 11:20

D15a47n75i67e47l 72M16a52r86t21í37n21e79k 9651218484981

Co taky čekat když krajům vládnou socani

+5/−10
1.3.2015 0:19

R38o83m59a68n 22J90e58s39c29h38k96e 9888775677745

Kolik si ODS vzala lokálek do vlastní režie ? Kolik se za ní zrušilo tratí ? Například Moravská Třebová - Chornice. Podle ODS si kupte auta a nevlezem se na silnice. Jsme bohatí, tam si koupíme auta dvě. Ale kde v Brně zaparkuji, to mne neřeknete ?

+6/0
1.3.2015 9:27

M52a48r70e11k 55V54y86m78a25z32a20l 5298416892760

Milý pane Martínek....měl by jste si prohlédnout mapu krajů, kdo kde vládne....pak pište;-D

+1/0
1.3.2015 10:47

J42a68n 84J45e38m41e57l50k46a 1355830

Podle mě by se na to mělo jít velmi pozvolna. Vítězem stejně nemusí být Jančura, či Leo Express, ale nějaká velká zahraniční skupina, která na to má prachy. Třeba Ariva a další. A chceme to?  ČD z dotačních věcí v ČR celkem fungují. Narozdíl třeba tunelovaným mhd - tam je to ještě horší. Problémem podle mě není výše dotací do vlaků. Elektrický vlak je ekologický, dělá zaměstnanost, diselové vlaky na delší vzdálenosti, co nestojí všude jsou taky eko. Problém je spíš - co za to dostáváme a jak je to nekonkurenceschopné. Problém je v pomalosti 50-80 - dovolená rychlost, vyhybky, zabezpečení, spoustě zastávek u diselů. Nespolupráce autobusů a mhd. Přitom podle mě často z mnoha tratí lze místo 60-80 dostat 100 - 120, elektrické vlaky mohou zrychlovat na rovných úsecích atd. Chtělo by to analýzu, co lze dostat ze stávajícího za rozumné peníze. U zastaralých tratí se zastaralou technikou by měli jít  s cenou jízdného dolú - jako na Slovensku a nalákat tam lidi na cenu - než šrotovat.. Ale co dělá sždc na regionálních tratích, na okrajových naopak zdražuje a jinak občas nějaké přejezdy (které sem tam něco zrychlí, ale..) , buduje podchody s výtahy, které přinesou jen další náklady a starosti. - úklid, vandalové, cena za servis a revize výtahů, zatékání do šachet.. Na Slovensku nejsou moc podchody ani na koridoru a taky to funguje..

+4/−1
28.2.2015 22:00

R19o18m53a76n 54P97o43l69á46č37e27k 5496469535

Takže místo českého státního dopravce, si sem vezmeme člena skupiny německého státního dopravce ;-DR^

+5/−2
28.2.2015 22:03

J82a96n 79K53o89b80ě38r96s38k61ý 1640306911313

A tak to reálně může dopadnout. Všechny tendry vyhraje třeba Arriva a efekt nebude žádný.

+9/−1
28.2.2015 22:06

J45a21n 89S30ů64r29a 4705763693702

A co je v tom za problém? Plní snad České dráhy svými zisky nějak státní rozpočet? Mimochodem, ne všechny velké zahraniční dopravní firmy jsou státní. Viz National Express, Go Ahead atd.

+2/−7
28.2.2015 22:22

R54o64m30a96n 30P40o15l50á44č97e84k 5586609695

To můžou asi těžko, když většina jejich příjmu jde právě od státu ;-D

+1/0
28.2.2015 22:26

J91a45n 13K79o21b25ě25r89s77k51ý 1470106261373

Jak jsem psal problém je s tarifem. Cestující mají INkarty, traťové jízdenky atd. Najednou přijde soukromý dopravce a nic z toho už neplatí. Je tohle fér vůči cestujícím ? Říkám, že většině cestujícím to vadit bude a změny budou vnímat spíše negativně. Zvláště když většina těch pravidelných cestujících má na INkartě nahranou měsíční jízdenku. Tohle by prostě fér nebylo. Až bude celostátní IDS tak prosím. Nehledě nato, že na některých tratích by to byla tarifní katastrofa třeba Praha-Děčín. EC ČD, osobáky Regiojet, rychlíky LeoExpress, rychlíky na Cheb Arriva. To by byl tarifní guláš. Navíc soukromní dopravci mimo IDS nemají tarify uzpůsobené na denní ježdění (ČD vs Regiojet Olomouc-Ostrava, ČD traťovky, Regiojet nic). Pochopte, nechci mít na železnici tarifní guláš

+8/0
28.2.2015 22:33

J29a80n 33S22ů29r19a 4815443263182

To chápu. Nicméně ještě jednou: co udělaly ČD pro to, aby se dohodly na uznávání jízdenek? Proběhlo x jednání o uznávání jízdenek, výsledek nula. A nebyli to soukromí dopravci, kteří s tím měli problém.

+1/−10
28.2.2015 22:36

J98a17n 31K59o78b56ě33r59s61k39ý 1590716831663

Nemůžete srovnávat trať Praha-Ostrava, kde jezdí soukromní dopravci na vlastní riziko s dotovanou dopravu. Zde je i problém, že soukromníci a Pendolino jsou povinně místenkové. Navíc když LE jde i hluboce pod cenu s jízdenkou za 99 Kč. Prostě tady mají dopravci různé rezervační systémy, cestovní třídy atd. Nedokazu si představit tarifní zařazení třídy Premium LE.  Ale například neuznávání jízdenky mezi ČD a Arriva Morava taky osobně nechápu

+2/−1
28.2.2015 22:42

J95a58n 55S39ů74r51a 4555813393882

Pozor, to nebylo jednání kvůli Praha - Ostrava, to bylo jednání kvůli dohodě v budoucích soutěžích. I proto u něj byla Arriva či National Express.

+1/−2
28.2.2015 22:45

J23a25n 27K61o46b40ě60r20s10k86ý 1710216171933

Aha, já myslel že myslíte trať Praha-Ostrava ;) to je moje chyba. Ano uznávám ČD by měly umět dohodnout. Opravdový triumf by byl jednotný IDS, to bychom potom tady o tarifech nemuseli diskutovat ;) doufám že se ho jednou dožiju ;)

+2/−1
28.2.2015 22:50

J39a97n 93S24ů50r63a 4965683193482

ostatně, alespoň výroky chtěly

http://ekonomika.idnes.cz/jizdenky-na-cxo-/eko-doprava.aspx?c=A130822_1967310_eko-doprava_fih

0/0
28.2.2015 23:02

T54o33m59a36s 14A50u65g53u34s90t69y65n 6407156961250

ten článek má prokázat co? Do médií firma řekne,že se ráda dohodne a při jednání si dá takové podmínky, že se dohoda docílit nedá. Ale jasně, pan Sůra je odborník, ten by soukromníkům na lep neskočil a špatné jsou ČD 8-o

0/0
1.3.2015 14:23

J98a98n 61J83e79m34e47l47k45a 1445530

Prahu Ostravu bych tu moc netahal. Ta není dotovaná. Jednotný tarif bych nenutil, pouze dal jako možnost..

+1/0
28.2.2015 23:10

V61a67c87l34a25v 56H17a23j91e16k 3106839959

Tím chcete říci, že tu pasáž o tom, že základem bude tarif ČD tedy TR10 a alternativní dopravci se od něho budou moci odchýlit max o 10% z posledního návrhu smlouvy nechaly vyjmout ty zlé ČD ??

+4/0
28.2.2015 22:55

J66a81n 12S68ů42r62a 4185523483972

Vy ten návrh máte?

0/0
28.2.2015 22:56

V69a56c63l73a97v 22H87a68j15e22k 3916669139

ano

+1/0
28.2.2015 22:58

J45a49n 83S97ů82r33a 4915973773872

Tak se podělte:)

+1/0
28.2.2015 22:58

V43a28c79l64a43v 74H21a97j58e44k 3856279859

To nemohu a ani nechci.

0/−1
28.2.2015 23:00

V60a58c27l18a86v 94H36a39j92e74k 3246989339

první a poslední, proč?? Vy je nemáte??

0/−1
28.2.2015 22:59

J91i78ř20í 68E25r16b70e78n 1753404796417

Já bych to chápal jinak.

Třeba že tarify pro cestující veřejnost, včetně jednotného systému slev, navrhne stát (ministerstvo dopravy) vždy s půlročním předstihem, licencovaní dopravci budou mít tři měsíce na připomínkování, pak ten tarif bude vyhlášen jako závazný pro všechny dopravce od následujícího čtvrtletí. Tím pádem nebude problém s uznáváním jízdného na přestupech a cestujícím bude jedno, jakého dopravce využijí - dopravci si budou muset konkurovat pouze kvalitou služeb, nikoliv cenovým podbízením a nadáváním na ty zlé soupeře...

Ale to by asi bylo příliš snadné řešení ;-)

0/0
1.3.2015 22:03

V32o35j39t11a 92H18a67n58á32k 8965461341164

Můžete prosím nějak dokazat, že ČD se odmítají dohodnout? Od člověka co byl na většině těhlech jednání, tak řikal že vina je obou stranách, protože každý dopravce chce svoje požadavky, ale odmítá přistoupit na požadavky ostatních.

+5/0
1.3.2015 9:51

M82a20r81e60k 13V35y14m50a43z51a28l 5298476742700

To je Vaše tvrzení, kde jsou důkazy, že problém v uznávání jízdenek nebyl na straně soukromých dopravců pane Sůro ?

+2/0
1.3.2015 10:50

J20a25n 81J82e85m38e55l72k11a 1985910

Otázka co tím získám proti ČD. Jestli není lepší a levnější tlačit na kvalitu, kontroly kvality a průhlednosti smluv ČD. Smlouvy na 15 let jsou na nic celkem. Hodně pokazí samotní krajští úředníci. U Elephantu u příměstské dopravy ČD celkem fungují. Dnes opravdu máme jeden doklad. U autobusú jakýkoliv doklad na malé počty km stojí hodně peněz (cena za km). Tedy přestupy stojí dost peněz - viz přestup na mhd či autobus. Ideální by bylo, kdyby bus, vlak a mhd bylo v jednom dokladu za rozumnou cenu. A státní organizace by měla eshop na jízdenky a distribuovala platby a dotace dopravcům. Dále ČD mají zajimavé IN 50, IN 100 a měsíční tarify, které vyjdou mnohem levněji než například integrované od krajů - např. ODIS. Problém je, že není moc použitelných tratí.

+4/0
28.2.2015 23:03

J80a16n 41S73ů69r80a 4735443193322

Tlačení na kvalitu a průhlednost je jistě cesta, ale pouze přesoutěžením. A opět se budu opakovat, příklad Libereckého kraje.

0/−2
28.2.2015 23:05

J59a95n 25J36e53m36e81l90k87a 1815730

No ale soutěžit budete co 15 let.. A zbývajících 14 let může mít dopravce nohy na stole stejně jako naši politici, kdy volby jsou co 4 roky a pouze poslední rok se snaží. Něco lze ošetřit smlouvou a pokutami.. Ale víme jak se uzavírají výhodně u nás smlouvy se státem. Zejména na nižších úrovních typu město a kraj..

+3/0
28.2.2015 23:16

J69a91n 87S21ů81r64a 4515293543642

Vše lze ošetřit smlouvou a pokutami.

+1/−1
28.2.2015 23:16

J19a58n 13J42e33m43e12l76k58a 1475730

Ale musí se chtít. A podmáznutý úředník je levnější řešení. Tak u ČD mohou být nastaveny centrálně pravidla kvality, nákupu, zveřejňování smluv. A je na to vidět a každý špatný krok ČD je dnes okamžitě těžce kritizován. A proto podle mě za Žaludy začaly fungovat lépe než MHD typu Praha, Ostrava. Tak bude hromada nestandardizovaných smluv a bude o tom rozhodovat hromada nenažraných úředníků z krajú, na které je špatně vidět.

+6/0
28.2.2015 23:24

J39i60ř87í 64E84r66b59e83n 1283894206217

No, zrovna v Libereckém kraji máme integorvaný tarif docela dobrý a na jeden jízdní doklad Opuscard mohu jezdit po celém kraji s libovolným dopravcem, ni?

0/0
1.3.2015 22:08

R19a17d45e48k 85J57a98n18a92t89a 9765936854652

Nemůžete. IDOL neplatí v rychlících ČD a v některých dálkových autobusech.

A protože pro to není zákonný rámec, je těžké to dohodnout. Třeba ČD (logicky) chtějí za uznávání jízdenek IDOL nějaké peníze, kraj by (logicky) dával co nejméně a nikdo není, kdo by to vyřešil ...

0/0
1.3.2015 22:19

J32i21ř13í 47E87r21b33e36n 1953614366337

Je fakt, že já na "svých" tratích moc rychlíků nemám, takže volím kombinaci Sp + Os + tram + bus :-)

0/0
1.3.2015 22:29

M26a78r83e68k 70V46y29m48a91z33a25l 5968636902110

Vy jste úplně posedlý soukromým kapitálem na železnici...ale ne všude to funguje.

+1/0
1.3.2015 10:49

D47a64n46i70e20l 69M98a10r36t72í24n51e31k 9981858794491

jako na slovensku kde valná část lidí jezdí zdarma ?

+1/0
1.3.2015 0:25

J86a58n 33J82e38m19e30l16k57a 1665270

no na koridoru, kde maji jezdit vlaky bez dotaci je to samozrejme svinstvo. Ale na okrajove zastarale trati s 810kama co jezdi 3 krat denne by podle me bylo lepsi doinvestovat a zlevnit a jezdit casteji nez srotovat 810ky.

0/0
1.3.2015 18:18

R49o34m30a32n 87J40e25s64c22h55k79e 9828415977315

Kdo rozbil ČSD - ČD ? Oddělit provozovatele od infrastruktury ?? SŽDC pustí před osobákem náklad a ujede vám přípoj. Postaví se dlouhé a nevyužité nástupiště ?? Ti co to řídí a sami jezdí v autech. Ovšem na Slovensku je polovina spojů co u nás. U nás jezdí vlaky každou hodinu a ve špičce každou půlhodinu.  Od Slováků bych si příklad zrovna nebral.

0/0
1.3.2015 9:05
Foto

A76l26a92n 46Ř45e57p76k41a 4765646

Rozdělení na správce infrastruktury a dopravce má snad na svědomí EU, než jsme tam vlezli Rv

+1/0
1.3.2015 10:44

R35o36m50a14n 22J41e82s96c84h37k11e 9968785627905

Kdy jsme vlezli do EU - 2004,  a kdy byla rozdělena naše železnice plus-mínus 2007

To rozhodl parlament . V Německu je stále velká jednotná DB koleje i provoz dohromady.  V kraji Horní Adiž - Severní Itálie u Bolzana kraj opravil trať z Merana do Malsu. Nové nástupiště a nové soupravy na míru. Mohou tam jezdit maminky s kočárky a invalidé - vše bezbatiérové. Peróny jsou dlouhé pouze pro soupravy.

U nás v Doubravici je nástupiště dlouhé 255 metrů - k čemu ? Aby se tam zbytečně svítilo ? To je hospodárné ?? Kolik je u nás bezbariérových nádraží ?

+1/0
1.3.2015 14:26

J18a70n 92K21o36b58ě36r87s17k36ý 1880106461493

Zásadní otázka: Proč hrabat do něčeho co funguje ? Při návštěvě Libereckého kraje se mi vozy ČD nezdály zastaralé, naopak jsem viděl samé moderní nebo rekonstruované vozy. Měli by vůbec soukromní dopravci zázemí pro svoje soupravy ? Nebo by to bylo jako u jednoho nejmenovaného žlutého dopravce, který nechává své vlaky pod širým nebem ve stanici Praha-Smíchov severní nástupiště. A myje je hadicí zatímco ČD používají myčku a odstavné nádraží Praha-Jih. Proč za každou cenu kopat do něčeho co funguje ?? Až bude ČR připravena na jednotný systém dopravy (tzn. jednotný tarif) jako ve Švýcarsku bude mi jedno čím na železnici pojedu. Bohužel bez toho to bude jen zhoršení pro cestující. Zatím bych určitě nechal dopravu na ČD, už kvůli jednotnému tarifu, navíc mají zkušenosti a dopravu zajišťují už léta. Průběžně obnovují vozy, tak jako třeba ÖBB nebo DB. Na ČD si nemohu stěžovat a nechápu naivní představu některých, že soukromníci dopravci jsou lepší. Stačí se podívat na Arriva Morava, která provozuje naprosto stejné vozy jako ČD.

+12/−1
28.2.2015 21:39

J51a91n 57K87r55p33e14c 5876243184432

ale ono to nefunguje...

+1/−12
28.2.2015 21:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.