Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kraje otálí s tendry. Místo nich prodlužují smlouvy s Českými drahami

České dráhy (ČD) začaly přesvědčovat kraje, od nichž každým rokem dostávají přes osm miliard korun, že tendry na provozovatele regionálních vlaků jsou zbytečné. Zatím se jim to daří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L33u34k82á45š 96Š26m16a24h76e77l 2807144672494

V grafu je chyba. V Jihočeském kraji je poměrně významným soukromým dopravcem společnost JHMD, a.s., která provozuje dopravu na dvou tratích (Jindřichův Hradec - Nová Bystřice a Jindřichův Hradec - Obrataň) o úhrnné délce 80 km. Přesto tam není hvězdička. S největší pravděpodobností (konkrétní data nemohu nalézt) je navíc příspěvek na dopravní obslužnost jen u tohoto jednoho soukromého dopravce větší než těch "úhrnných 20 milionů Kč ročně", které mají být pro všechny dopravce.

0/0
2.3.2015 12:17

T60o57m59a86s 20A12u59g96u10s83t65y18n 6457506861100

Pane Sura, Vase odpovedi stoji opravdu za to. Pokud o tom nevite, i hospodareni s krajskymi penezi se musi ridit jistymi pravidly. Tem se rika zakony nebo vyhlasky. A vyhlasky vydavaji ministerstva..

+1/0
1.3.2015 14:36

T47o66m31a45s 20A45u68g29u51s66t91y94n 6937296281870

to patrilo do jednoho vlakna, pardon

0/0
1.3.2015 14:37

J89a19n 30S59ů60r41a 4395713143492

ano, vím. proto na to upozorňuji, jak se s krajskými penězi nakládá. Je mi jasné, že se nemohu zavděčit všem, zejména pak těm, kteří ze současného systému profitují.

0/0
1.3.2015 15:11

R67o74m10a56n 39J15e76s20c56h45k92e 9318805417155

Vyhlášky mohou vydat také kraje. Někdy mám pochybnosti, kdo by měl provádět kontrolní činnost. Chápu také, že nová vozidla něco stojí. Potom je škoda, že nové soupravy mají nedostatky a nikdo to neřeší. Chybějící koše, poličky kam se nic nevleze, chybějící stěny - v zimě tam táhne. Týká se to RegioPanteru.

Zlaté staré pantografy řady 560. Holt objednavatelé jezdí asi v autech. V Rakousku mají 4 druhy košů na tříděný odpad. U nás pouze 3. Kam hodit slupku od banánu ? Vše podle evropských norem. Chybí selský rozum.

0/0
1.3.2015 19:30

R91o94m24a18n 40J78e22s93c55h87k85e 9888555707745

Soutěž teoreticky je dobrá věc. Ale kdo se tam přihlásí ? Paštikář, který nemá jednu náhradní soupravu ? Všichni se tlačili na Praha - Ostrava. Kdo si vezme lokálky ?

Raději se zruší. Těch už se zrušilo přes 50. Každý chce jen vydělávat.  Pravda je taková, že dnes u nás ČD jezdí každou hodinu a ve špičce po půl hodině a ještě jeden vlak ve čtvrt. Tím pádem nemusím kupovat ani auto. Je to na trati Brno - Blansko. A o rychlosti ani nemluvím. To autem z Blanska do Židenic za 25 minut nestihnu.

Spíše mne chybí spolupráce ČD a SŽDC. Pouštějí se nákladní vlaky před osobními a infrastruktura je špatná. Chybí bezpečné nástupiště, výhybky na předjíždění.

+4/−1
1.3.2015 9:22

J61a81n 76S45ů45r22a 4895453893812

Lokalky si vezme ten,kdo vyhraje soutěž. V jižních Čechách se o ně perou tři firmy.

+1/0
1.3.2015 10:27

M48a57r35e95k 17V58y13m37a63z46a32l 5978926902540

Ale pane Sůro, nevypichujte jednu atraktivní Jihočeskou lokálku z ostatních desítek o které soukromník nemá zájem.....zase straníte jen jedné straně ?

+1/−2
1.3.2015 10:46

J21a86n 23S66ů83r44a 4115573733682

Na jaké jiné lokalky byly vypsány soutěže? jezdí na nich snad cd na komerční riziko?

+2/0
1.3.2015 11:20

D57a84n67i50e69l 12M23a74r59t15í81n15e45k 9521598314521

Co taky čekat když krajům vládnou socani

+5/−10
1.3.2015 0:19

R32o71m81a70n 36J64e57s31c55h15k11e 9878335737885

Kolik si ODS vzala lokálek do vlastní režie ? Kolik se za ní zrušilo tratí ? Například Moravská Třebová - Chornice. Podle ODS si kupte auta a nevlezem se na silnice. Jsme bohatí, tam si koupíme auta dvě. Ale kde v Brně zaparkuji, to mne neřeknete ?

+6/0
1.3.2015 9:27

M77a21r48e17k 43V34y50m70a72z92a20l 5858186682360

Milý pane Martínek....měl by jste si prohlédnout mapu krajů, kdo kde vládne....pak pište;-D

+1/0
1.3.2015 10:47

J91a24n 61J72e28m86e46l13k98a 1625220

Podle mě by se na to mělo jít velmi pozvolna. Vítězem stejně nemusí být Jančura, či Leo Express, ale nějaká velká zahraniční skupina, která na to má prachy. Třeba Ariva a další. A chceme to?  ČD z dotačních věcí v ČR celkem fungují. Narozdíl třeba tunelovaným mhd - tam je to ještě horší. Problémem podle mě není výše dotací do vlaků. Elektrický vlak je ekologický, dělá zaměstnanost, diselové vlaky na delší vzdálenosti, co nestojí všude jsou taky eko. Problém je spíš - co za to dostáváme a jak je to nekonkurenceschopné. Problém je v pomalosti 50-80 - dovolená rychlost, vyhybky, zabezpečení, spoustě zastávek u diselů. Nespolupráce autobusů a mhd. Přitom podle mě často z mnoha tratí lze místo 60-80 dostat 100 - 120, elektrické vlaky mohou zrychlovat na rovných úsecích atd. Chtělo by to analýzu, co lze dostat ze stávajícího za rozumné peníze. U zastaralých tratí se zastaralou technikou by měli jít  s cenou jízdného dolú - jako na Slovensku a nalákat tam lidi na cenu - než šrotovat.. Ale co dělá sždc na regionálních tratích, na okrajových naopak zdražuje a jinak občas nějaké přejezdy (které sem tam něco zrychlí, ale..) , buduje podchody s výtahy, které přinesou jen další náklady a starosti. - úklid, vandalové, cena za servis a revize výtahů, zatékání do šachet.. Na Slovensku nejsou moc podchody ani na koridoru a taky to funguje..

+4/−1
28.2.2015 22:00

R44o68m23a88n 10P70o36l70á65č38e19k 5346809805

Takže místo českého státního dopravce, si sem vezmeme člena skupiny německého státního dopravce ;-DR^

+5/−2
28.2.2015 22:03

J58a77n 71K83o27b95ě31r39s40k53ý 1370686461363

A tak to reálně může dopadnout. Všechny tendry vyhraje třeba Arriva a efekt nebude žádný.

+9/−1
28.2.2015 22:06

J85a78n 57S35ů71r74a 4215603693122

A co je v tom za problém? Plní snad České dráhy svými zisky nějak státní rozpočet? Mimochodem, ne všechny velké zahraniční dopravní firmy jsou státní. Viz National Express, Go Ahead atd.

+2/−7
28.2.2015 22:22

R65o49m29a79n 59P11o20l42á12č93e56k 5136299175

To můžou asi těžko, když většina jejich příjmu jde právě od státu ;-D

+1/0
28.2.2015 22:26

J76a32n 80K90o40b53ě52r73s83k57ý 1220406651443

Jak jsem psal problém je s tarifem. Cestující mají INkarty, traťové jízdenky atd. Najednou přijde soukromý dopravce a nic z toho už neplatí. Je tohle fér vůči cestujícím ? Říkám, že většině cestujícím to vadit bude a změny budou vnímat spíše negativně. Zvláště když většina těch pravidelných cestujících má na INkartě nahranou měsíční jízdenku. Tohle by prostě fér nebylo. Až bude celostátní IDS tak prosím. Nehledě nato, že na některých tratích by to byla tarifní katastrofa třeba Praha-Děčín. EC ČD, osobáky Regiojet, rychlíky LeoExpress, rychlíky na Cheb Arriva. To by byl tarifní guláš. Navíc soukromní dopravci mimo IDS nemají tarify uzpůsobené na denní ježdění (ČD vs Regiojet Olomouc-Ostrava, ČD traťovky, Regiojet nic). Pochopte, nechci mít na železnici tarifní guláš

+8/0
28.2.2015 22:33

J23a30n 20S56ů22r31a 4635473453292

To chápu. Nicméně ještě jednou: co udělaly ČD pro to, aby se dohodly na uznávání jízdenek? Proběhlo x jednání o uznávání jízdenek, výsledek nula. A nebyli to soukromí dopravci, kteří s tím měli problém.

+1/−10
28.2.2015 22:36

J29a97n 51K43o22b43ě17r77s11k34ý 1530806431663

Nemůžete srovnávat trať Praha-Ostrava, kde jezdí soukromní dopravci na vlastní riziko s dotovanou dopravu. Zde je i problém, že soukromníci a Pendolino jsou povinně místenkové. Navíc když LE jde i hluboce pod cenu s jízdenkou za 99 Kč. Prostě tady mají dopravci různé rezervační systémy, cestovní třídy atd. Nedokazu si představit tarifní zařazení třídy Premium LE.  Ale například neuznávání jízdenky mezi ČD a Arriva Morava taky osobně nechápu

+2/−1
28.2.2015 22:42

J17a95n 27S18ů36r88a 4245253863892

Pozor, to nebylo jednání kvůli Praha - Ostrava, to bylo jednání kvůli dohodě v budoucích soutěžích. I proto u něj byla Arriva či National Express.

+1/−2
28.2.2015 22:45

J31a54n 81K34o48b81ě70r57s13k82ý 1490956411193

Aha, já myslel že myslíte trať Praha-Ostrava ;) to je moje chyba. Ano uznávám ČD by měly umět dohodnout. Opravdový triumf by byl jednotný IDS, to bychom potom tady o tarifech nemuseli diskutovat ;) doufám že se ho jednou dožiju ;)

+2/−1
28.2.2015 22:50

J65a16n 56S86ů86r84a 4105563223242

ostatně, alespoň výroky chtěly

http://ekonomika.idnes.cz/jizdenky-na-cxo-/eko-doprava.aspx?c=A130822_1967310_eko-doprava_fih

0/0
28.2.2015 23:02

T39o13m94a74s 33A30u41g39u75s95t61y86n 6937356171520

ten článek má prokázat co? Do médií firma řekne,že se ráda dohodne a při jednání si dá takové podmínky, že se dohoda docílit nedá. Ale jasně, pan Sůra je odborník, ten by soukromníkům na lep neskočil a špatné jsou ČD 8-o

0/0
1.3.2015 14:23

J31a69n 40J46e34m97e40l20k60a 1485120

Prahu Ostravu bych tu moc netahal. Ta není dotovaná. Jednotný tarif bych nenutil, pouze dal jako možnost..

+1/0
28.2.2015 23:10

V38a24c40l76a17v 25H77a39j73e57k 3496259739

Tím chcete říci, že tu pasáž o tom, že základem bude tarif ČD tedy TR10 a alternativní dopravci se od něho budou moci odchýlit max o 10% z posledního návrhu smlouvy nechaly vyjmout ty zlé ČD ??

+4/0
28.2.2015 22:55

J16a53n 44S54ů25r39a 4985133653262

Vy ten návrh máte?

0/0
28.2.2015 22:56

V54a62c31l24a82v 28H51a55j71e93k 3166119619

ano

+1/0
28.2.2015 22:58

J68a79n 82S56ů29r76a 4665373573622

Tak se podělte:)

+1/0
28.2.2015 22:58

V86a11c79l81a11v 21H57a82j85e83k 3606189629

To nemohu a ani nechci.

0/−1
28.2.2015 23:00

V33a96c35l83a11v 63H43a24j21e47k 3726619969

první a poslední, proč?? Vy je nemáte??

0/−1
28.2.2015 22:59

J94i61ř41í 75E17r62b66e61n 1513414816167

Já bych to chápal jinak.

Třeba že tarify pro cestující veřejnost, včetně jednotného systému slev, navrhne stát (ministerstvo dopravy) vždy s půlročním předstihem, licencovaní dopravci budou mít tři měsíce na připomínkování, pak ten tarif bude vyhlášen jako závazný pro všechny dopravce od následujícího čtvrtletí. Tím pádem nebude problém s uznáváním jízdného na přestupech a cestujícím bude jedno, jakého dopravce využijí - dopravci si budou muset konkurovat pouze kvalitou služeb, nikoliv cenovým podbízením a nadáváním na ty zlé soupeře...

Ale to by asi bylo příliš snadné řešení ;-)

0/0
1.3.2015 22:03

V93o71j85t20ě54c91h 98H44a82n57á72k 8285231321224

Můžete prosím nějak dokazat, že ČD se odmítají dohodnout? Od člověka co byl na většině těhlech jednání, tak řikal že vina je obou stranách, protože každý dopravce chce svoje požadavky, ale odmítá přistoupit na požadavky ostatních.

+5/0
1.3.2015 9:51

M46a25r24e49k 81V86y48m79a80z74a33l 5268986652300

To je Vaše tvrzení, kde jsou důkazy, že problém v uznávání jízdenek nebyl na straně soukromých dopravců pane Sůro ?

+2/0
1.3.2015 10:50

J50a89n 40J21e25m52e87l31k22a 1125890

Otázka co tím získám proti ČD. Jestli není lepší a levnější tlačit na kvalitu, kontroly kvality a průhlednosti smluv ČD. Smlouvy na 15 let jsou na nic celkem. Hodně pokazí samotní krajští úředníci. U Elephantu u příměstské dopravy ČD celkem fungují. Dnes opravdu máme jeden doklad. U autobusú jakýkoliv doklad na malé počty km stojí hodně peněz (cena za km). Tedy přestupy stojí dost peněz - viz přestup na mhd či autobus. Ideální by bylo, kdyby bus, vlak a mhd bylo v jednom dokladu za rozumnou cenu. A státní organizace by měla eshop na jízdenky a distribuovala platby a dotace dopravcům. Dále ČD mají zajimavé IN 50, IN 100 a měsíční tarify, které vyjdou mnohem levněji než například integrované od krajů - např. ODIS. Problém je, že není moc použitelných tratí.

+4/0
28.2.2015 23:03

J13a34n 76S47ů18r63a 4705463523212

Tlačení na kvalitu a průhlednost je jistě cesta, ale pouze přesoutěžením. A opět se budu opakovat, příklad Libereckého kraje.

0/−2
28.2.2015 23:05

J69a54n 43J36e22m96e62l92k54a 1365770

No ale soutěžit budete co 15 let.. A zbývajících 14 let může mít dopravce nohy na stole stejně jako naši politici, kdy volby jsou co 4 roky a pouze poslední rok se snaží. Něco lze ošetřit smlouvou a pokutami.. Ale víme jak se uzavírají výhodně u nás smlouvy se státem. Zejména na nižších úrovních typu město a kraj..

+3/0
28.2.2015 23:16

J93a91n 26S60ů13r69a 4445893333232

Vše lze ošetřit smlouvou a pokutami.

+1/−1
28.2.2015 23:16

J33a46n 56J19e10m70e27l14k85a 1735870

Ale musí se chtít. A podmáznutý úředník je levnější řešení. Tak u ČD mohou být nastaveny centrálně pravidla kvality, nákupu, zveřejňování smluv. A je na to vidět a každý špatný krok ČD je dnes okamžitě těžce kritizován. A proto podle mě za Žaludy začaly fungovat lépe než MHD typu Praha, Ostrava. Tak bude hromada nestandardizovaných smluv a bude o tom rozhodovat hromada nenažraných úředníků z krajú, na které je špatně vidět.

+6/0
28.2.2015 23:24

J95i75ř17í 63E28r24b61e59n 1423944446187

No, zrovna v Libereckém kraji máme integorvaný tarif docela dobrý a na jeden jízdní doklad Opuscard mohu jezdit po celém kraji s libovolným dopravcem, ni?

0/0
1.3.2015 22:08

R97a86d72e73k 77J73a72n47a33t28a 9745226444422

Nemůžete. IDOL neplatí v rychlících ČD a v některých dálkových autobusech.

A protože pro to není zákonný rámec, je těžké to dohodnout. Třeba ČD (logicky) chtějí za uznávání jízdenek IDOL nějaké peníze, kraj by (logicky) dával co nejméně a nikdo není, kdo by to vyřešil ...

0/0
1.3.2015 22:19

J64i93ř91í 76E29r66b40e11n 1853374976467

Je fakt, že já na "svých" tratích moc rychlíků nemám, takže volím kombinaci Sp + Os + tram + bus :-)

0/0
1.3.2015 22:29

M50a20r11e94k 87V14y35m58a83z45a32l 5958546662610

Vy jste úplně posedlý soukromým kapitálem na železnici...ale ne všude to funguje.

+1/0
1.3.2015 10:49

D54a23n82i41e73l 97M33a31r84t39í75n64e43k 9311708884361

jako na slovensku kde valná část lidí jezdí zdarma ?

+1/0
1.3.2015 0:25

J32a66n 72J77e58m28e92l25k38a 1975200

no na koridoru, kde maji jezdit vlaky bez dotaci je to samozrejme svinstvo. Ale na okrajove zastarale trati s 810kama co jezdi 3 krat denne by podle me bylo lepsi doinvestovat a zlevnit a jezdit casteji nez srotovat 810ky.

0/0
1.3.2015 18:18

R67o49m35a24n 73J53e56s69c22h38k73e 9248655797345

Kdo rozbil ČSD - ČD ? Oddělit provozovatele od infrastruktury ?? SŽDC pustí před osobákem náklad a ujede vám přípoj. Postaví se dlouhé a nevyužité nástupiště ?? Ti co to řídí a sami jezdí v autech. Ovšem na Slovensku je polovina spojů co u nás. U nás jezdí vlaky každou hodinu a ve špičce každou půlhodinu.  Od Slováků bych si příklad zrovna nebral.

0/0
1.3.2015 9:05
Foto

A39l54a82n 64Ř69e56p22k64a 4335766

Rozdělení na správce infrastruktury a dopravce má snad na svědomí EU, než jsme tam vlezli Rv

+1/0
1.3.2015 10:44

R17o43m60a96n 54J42e63s40c83h94k70e 9658315187735

Kdy jsme vlezli do EU - 2004,  a kdy byla rozdělena naše železnice plus-mínus 2007

To rozhodl parlament . V Německu je stále velká jednotná DB koleje i provoz dohromady.  V kraji Horní Adiž - Severní Itálie u Bolzana kraj opravil trať z Merana do Malsu. Nové nástupiště a nové soupravy na míru. Mohou tam jezdit maminky s kočárky a invalidé - vše bezbatiérové. Peróny jsou dlouhé pouze pro soupravy.

U nás v Doubravici je nástupiště dlouhé 255 metrů - k čemu ? Aby se tam zbytečně svítilo ? To je hospodárné ?? Kolik je u nás bezbariérových nádraží ?

+1/0
1.3.2015 14:26

J18a41n 25K21o66b85ě47r47s13k44ý 1380556801853

Zásadní otázka: Proč hrabat do něčeho co funguje ? Při návštěvě Libereckého kraje se mi vozy ČD nezdály zastaralé, naopak jsem viděl samé moderní nebo rekonstruované vozy. Měli by vůbec soukromní dopravci zázemí pro svoje soupravy ? Nebo by to bylo jako u jednoho nejmenovaného žlutého dopravce, který nechává své vlaky pod širým nebem ve stanici Praha-Smíchov severní nástupiště. A myje je hadicí zatímco ČD používají myčku a odstavné nádraží Praha-Jih. Proč za každou cenu kopat do něčeho co funguje ?? Až bude ČR připravena na jednotný systém dopravy (tzn. jednotný tarif) jako ve Švýcarsku bude mi jedno čím na železnici pojedu. Bohužel bez toho to bude jen zhoršení pro cestující. Zatím bych určitě nechal dopravu na ČD, už kvůli jednotnému tarifu, navíc mají zkušenosti a dopravu zajišťují už léta. Průběžně obnovují vozy, tak jako třeba ÖBB nebo DB. Na ČD si nemohu stěžovat a nechápu naivní představu některých, že soukromníci dopravci jsou lepší. Stačí se podívat na Arriva Morava, která provozuje naprosto stejné vozy jako ČD.

+12/−1
28.2.2015 21:39

J54a44n 72K28r79p22e56c 5126363584972

ale ono to nefunguje...

+1/−12
28.2.2015 21:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.