Diskuze

Kraje otálí s tendry. Místo nich prodlužují smlouvy s Českými drahami

České dráhy (ČD) začaly přesvědčovat kraje, od nichž každým rokem dostávají přes osm miliard korun, že tendry na provozovatele regionálních vlaků jsou zbytečné. Zatím se jim to daří.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V grafu je chyba. V Jihočeském kraji je poměrně významným soukromým dopravcem společnost JHMD, a.s., která provozuje dopravu na dvou tratích (Jindřichův Hradec - Nová Bystřice a Jindřichův Hradec - Obrataň) o úhrnné délce 80 km. Přesto tam není hvězdička. S největší pravděpodobností (konkrétní data nemohu nalézt) je navíc příspěvek na dopravní obslužnost jen u tohoto jednoho soukromého dopravce větší než těch "úhrnných 20 milionů Kč ročně", které mají být pro všechny dopravce.

0 0
možnosti

Pane Sura, Vase odpovedi stoji opravdu za to. Pokud o tom nevite, i hospodareni s krajskymi penezi se musi ridit jistymi pravidly. Tem se rika zakony nebo vyhlasky. A vyhlasky vydavaji ministerstva..

1 0
možnosti

to patrilo do jednoho vlakna, pardon

0 0
možnosti

Soutěž teoreticky je dobrá věc. Ale kdo se tam přihlásí ? Paštikář, který nemá jednu náhradní soupravu ? Všichni se tlačili na Praha - Ostrava. Kdo si vezme lokálky ?

Raději se zruší. Těch už se zrušilo přes 50. Každý chce jen vydělávat.  Pravda je taková, že dnes u nás ČD jezdí každou hodinu a ve špičce po půl hodině a ještě jeden vlak ve čtvrt. Tím pádem nemusím kupovat ani auto. Je to na trati Brno - Blansko. A o rychlosti ani nemluvím. To autem z Blanska do Židenic za 25 minut nestihnu.

Spíše mne chybí spolupráce ČD a SŽDC. Pouštějí se nákladní vlaky před osobními a infrastruktura je špatná. Chybí bezpečné nástupiště, výhybky na předjíždění.

4 1
možnosti

J76a97n 17S69ů90r85a

1. 3. 2015 10:27

Lokalky si vezme ten,kdo vyhraje soutěž. V jižních Čechách se o ně perou tři firmy.

1 0
možnosti

Co taky čekat když krajům vládnou socani

5 10
možnosti

Kolik si ODS vzala lokálek do vlastní režie ? Kolik se za ní zrušilo tratí ? Například Moravská Třebová - Chornice. Podle ODS si kupte auta a nevlezem se na silnice. Jsme bohatí, tam si koupíme auta dvě. Ale kde v Brně zaparkuji, to mne neřeknete ?

6 0
možnosti

J34a58n 83J87e39m83e34l46k17a

28. 2. 2015 22:00

Podle mě by se na to mělo jít velmi pozvolna. Vítězem stejně nemusí být Jančura, či Leo Express, ale nějaká velká zahraniční skupina, která na to má prachy. Třeba Ariva a další. A chceme to?  ČD z dotačních věcí v ČR celkem fungují. Narozdíl třeba tunelovaným mhd - tam je to ještě horší. Problémem podle mě není výše dotací do vlaků. Elektrický vlak je ekologický, dělá zaměstnanost, diselové vlaky na delší vzdálenosti, co nestojí všude jsou taky eko. Problém je spíš - co za to dostáváme a jak je to nekonkurenceschopné. Problém je v pomalosti 50-80 - dovolená rychlost, vyhybky, zabezpečení, spoustě zastávek u diselů. Nespolupráce autobusů a mhd. Přitom podle mě často z mnoha tratí lze místo 60-80 dostat 100 - 120, elektrické vlaky mohou zrychlovat na rovných úsecích atd. Chtělo by to analýzu, co lze dostat ze stávajícího za rozumné peníze. U zastaralých tratí se zastaralou technikou by měli jít  s cenou jízdného dolú - jako na Slovensku a nalákat tam lidi na cenu - než šrotovat.. Ale co dělá sždc na regionálních tratích, na okrajových naopak zdražuje a jinak občas nějaké přejezdy (které sem tam něco zrychlí, ale..) , buduje podchody s výtahy, které přinesou jen další náklady a starosti. - úklid, vandalové, cena za servis a revize výtahů, zatékání do šachet.. Na Slovensku nejsou moc podchody ani na koridoru a taky to funguje..

4 1
možnosti

Takže místo českého státního dopravce, si sem vezmeme člena skupiny německého státního dopravce ;-DR^

5 2
možnosti

Zásadní otázka: Proč hrabat do něčeho co funguje ? Při návštěvě Libereckého kraje se mi vozy ČD nezdály zastaralé, naopak jsem viděl samé moderní nebo rekonstruované vozy. Měli by vůbec soukromní dopravci zázemí pro svoje soupravy ? Nebo by to bylo jako u jednoho nejmenovaného žlutého dopravce, který nechává své vlaky pod širým nebem ve stanici Praha-Smíchov severní nástupiště. A myje je hadicí zatímco ČD používají myčku a odstavné nádraží Praha-Jih. Proč za každou cenu kopat do něčeho co funguje ?? Až bude ČR připravena na jednotný systém dopravy (tzn. jednotný tarif) jako ve Švýcarsku bude mi jedno čím na železnici pojedu. Bohužel bez toho to bude jen zhoršení pro cestující. Zatím bych určitě nechal dopravu na ČD, už kvůli jednotnému tarifu, navíc mají zkušenosti a dopravu zajišťují už léta. Průběžně obnovují vozy, tak jako třeba ÖBB nebo DB. Na ČD si nemohu stěžovat a nechápu naivní představu některých, že soukromníci dopravci jsou lepší. Stačí se podívat na Arriva Morava, která provozuje naprosto stejné vozy jako ČD.

12 1
možnosti

J49a20n 34K67r41p64e33c

28. 2. 2015 21:53

ale ono to nefunguje...

1 12
možnosti

H56o10n43z65a 53J90e40ž58e54k

28. 2. 2015 19:57

"... uhlí má plnej tendr, vydrží nejmíň sto kilákůůů ... "

0 0
možnosti

Nejsem proti konkurenci na železnici. Důležité při těch výběrových řízeních by měl být požadavek jednotného tarifu, včetně uznávání IN25, IN50, IN100 a další aplikací a jízdenek ČD. Bohužel, při tom jak tady to v tom státě funguje, by to dopadlo tak, že bych musel mít x jízdenek různých dopravců, protože stát by na tom rozhodně netrval. A rozhodně si nedělám iluze, že by se dopravci domluvili. Proto je prodloužení smluv s ČD asi nejlepším řešením pro cestující. Jednotný tarif a návaznost vlaků je totiž výhoda železnice. Nechci aby na železnici byl bordel jak u autobusů,  kde musím mít na cestu z bodu A do bodu B pět jízdenek. Děkuji, tohle na železnici nechci.

13 4
možnosti

A teď dávejte mínusy, mínusáři alias Regiojet nás všechny zachrání.

3 0
možnosti

... "Váhání krajů je o to podivnější, že soutěžení prokazatelně přináší krajům úspory" ...

Vážně? Co je podivného, či nepochopitelného na tom, že  krajích vládnou oranžoví komouši, kteří jsou logicky pod silným tlakem rudých železničních odborů?

1 1
možnosti

J88a20n 24M10a53x36a

28. 2. 2015 16:18

Nevím zda se něco změnilo od doby, kdy tiskové oddělení Ústeckého kraje odpovídalo jinému periodiku, ale na webu kraje v sekci odpovědi médiím je tato informace, stará 3 měsíce.

Cituji: Ústecký kraj je toho názoru, že konkurence nastaví lepší kvalitu, cenu i smluvní postavení objednatele, a proto plánujeme soutěže na železnici na všechny linky mimo těch, kde jsme s ČD prodloužili smlouvu díky vozidlům z ROP do roku 2024 (jedná se o linky Děčín – Kadaň, Ústí nad Labem – Litvínov a Chomutov – hranice s Karlovarským krajem).

Předběžný harmonogram:

2015 notifikace v evropském věstníku, 

2016 postupné vypsání soutěží, 

2017 vyhodnocení soutěží a výběr dopravce/dopravců,

Následují minimálně dva roky přípravy na provoz, start provozu dle nových smluv se předpokládá od prosince 2019.

0 0
možnosti