Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ťok přizval k dostavbě rychlodráhy na letiště Korejce. Zájem potvrdili

Ministr dopravy Dan Ťok začal jednat o dokončení rychlodráhy na pražské letiště. Při návštěvě Jižní Koreje v rozhovoru se svým protějškem přizval do chystaného tendru místní firmy. Korejci o stavění železnic v Česku mají zájem. Projekt rychlodráhy se připravuje a odkládá už dvacet let. Ťok chce tendr vypsat do tří let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a15r54o73s90l71a79v 49S37t26e92r97n18w14a88l51d 2307125

A proč tam prostě nemůže dojet metro? Vždyť pro trasu A je to teď už evidentně kousek. Protože by to bylo za režijku a někomu by utíkaly prachy. Někdo se tu namlsal cizinou, kde letiště vzdálené 40 km od centra spojují stecielní expresní vlaky za specielní ceny, často dražší o dost než sama letenka.  Tak proč za stejný prachy nevozit lidi za humna i u nás?

0/0
13.4.2015 23:59

L51u62c85i26a84n 67P56a93p69a50z41i89a34n 5194947311765

Bláznivý nápad, snad ho nemyslí ani vážně. Korejce zde nepotřebujeme. Nakonec zde budou pracovat dělnící se Severní Koreje, to už známe.

0/0
17.3.2015 13:45

R72o45b65i36n 64P22e42t23r38á81k 6154461630141

Z Pražského letiště se dá celkem pohodlně dostat do centra, chystá se tam metro, tak proč ještě rychlodráha? Zdá se mi tozbytečné.

0/0
15.3.2015 8:15
Foto

O71n38d45ř13e52j 29V64a29r86o26š96č12á39k 3184467903

Rychlodraha na letiste, trasa D metra, VRT Berlin-Praha-Brno-Viden, dalnice (nebo aspon eRka) z Hradce na Ostravu, financovani dalnic PPP projekty ... nasi politici jsou velmistry na kecy..

+1/0
27.2.2015 22:11

D82a12v85i36d 25Z15a63j74d86á50k 8525132560851

Do tri let?Jen aby tam jeste byl a mezi tim se tam nevystridali dalsi tri minitri.Proc se to ve meate neschova do tubusu?Naruseni prostredi?Ty koleje uz tam stejne vedou,takze tomu mic nerozumim.

0/0
27.2.2015 17:52

S51t56a15n45i69s60l88a16v 51B12u21r53i58a48n 5383614824347

Konečně, alespoň nějaká stavební konkurence. Bohužel, ale nezaměstnanost nám to nesníží. Alespoň stavební firmy uvidí, jak to dělají na východě.

0/0
27.2.2015 8:18

J75a46n 98K12u59t37m88a65n 9744699250

Jako z ČSA?

0/0
8.3.2015 9:40

V12i76k61y72r 10B74o50h95u92m48i85l 12S75t59r83a24n71s56k24y 9457348676279

Jediné co mi trochu vadí je to, že se v článku /viz technické parametry/ jemně připouští, že už neumíme postavit ani vlak o rychlosti kolem 120 km/h. Spíše se asi "myslí", že dráhu Korejci postaví, ZAFINANCUJÍ a následně jí budou provozovat jako běžný komerční dopravní projekt, aniž by se zatěžovala beztak vyloupená státní pokladna?

0/0
27.2.2015 8:16

R37a19d85e48k 95J77a56n13a85t28a 9895496344592

"už neumíme postavit ani vlak o rychlosti kolem 120 km/h"

To opravdu není pravda. Důvod, proč se u nás nestaví vysokorychlostní tratě, není, že to "neumíme". Je to celkem normální stavba, hlavní rozdíl je, že koleje jsou rovnější a v kopcovitém terénu je proto třeba více tunelů a mostů (tj. nejsou to kvalitativně jiné stavby, je jich jen víc). A i kdyby byla stavba složitá, naše stavební firmy patří do zahraničních skupin (např. Eurovia Francouzům), kde se nové železniční tratě staví jako o závod a zkušenosti jsou.

Důvodem je jen nezájem politiků a voličů o rozvoj železnice jako takové.

Jinak u takovéhle tratě v intraviliánu se vyšší rychlosti než kolem 100 km/h stejně nepoužívají. Jednak kvůli ŽP, jednak kvůli četným zastávkám. I tak je to ale rychlejší než silnice. Auta ve městě zdržuje omezená rychlost a semafory.

"Spíše se asi "myslí", že dráhu Korejci postaví, ZAFINANCUJÍ "

PPP projekt tady nemá moc smysl. U tohoto projektu nejsou problém peníze, ale politická impotence.

+1/0
27.2.2015 11:57

J79a57n 73K87u65t88m85a89n 9444329520

No nevím. Ale největší problém, je alespoň částečná návratnost investic... A rychlodráha na Kladno (ikdyž přes letiště) za mld má návratnost tak možná v řádech 1000let. Stejně tak VTR, v Čechách nejsou, protože na ně prostě nemáme peníze (hlavně na provozování VTR). Máte představu kolik by Vás lístek z Prahy do Ústí stál vlakem tipu TGV? A kolik lidí by si ho koupilo?

0/0
8.3.2015 9:50

L74i22b26o19r 59M34o90h44o58u34t 3626237358532

Polovina akcií letiště,další kontrakty,ještě tak posadit asiaty do parlamentu,senátu...Možná by byli levnější.

0/0
27.2.2015 7:03

V27i46k44y98r 82B84o20h59u64m91i97l 50S56t67r77a41n46s74k63y 9957318656399

Nepochybně:-)

0/0
27.2.2015 8:11

M93i36r93o 98M14a75t35e26j43k47a 5446477513517

konečne uvidime jak to pujde cizim firmam. zda v terminu, za dohodnutou cenu, bez problemu a švindlu jsem zvedav jak se jihokorejci vymlouvaji na vše možne.ne to snad nebude potřebne oni snad delaji normalni praci za smluvenou cenu.beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem

+3/0
27.2.2015 5:32

V89l60a47s42t25i56m34i20l 19S76v32o65b27o86d87a 7593398325604

Co se stihne dřív postavit: metro nebo vlak? :-)

0/0
27.2.2015 4:59

R17o49b72e88r85t 15H83a39n74z63l12í22k 5294361882565

Tik, ťak, ťok, ťuk ... Už nám to odbíjí :-(

+1/0
27.2.2015 4:34

J24i25ř62í 15V19o14t83o27u26p75a47l 6587489385834

Ještě přizvat Němce na stavbu dálnic. Nejenom, že by se ušetřilo, ale ani mosty by nepadaly.

+4/−2
26.2.2015 22:40

V18l22a86s43t12i27m70i61l 36S41v27o59b56o16d64a 7123398375404

:-D

0/0
27.2.2015 4:58

J73a44n 75K26o51b12ě65r55s71k19ý 1670346891463

Rychlodráha je rozhodne smysluplná stavba. Kladno si důstojné spojení s Prahou zaslouží. Dnes je to vlakem strašně pomalé, autem a autobusem po "skvělé" R7 taky žádná hitparáda. Propojení letiště je příjemný bonus. Všem, kteří odporují bych doporučil zkusit si dojíždění na trati 120 na vlastní kůži. Za tu dobu co dojedu po téhle trati na Kladno, jsem Pendolinem u Pardubic. Ale už to hlavně postavte.

+2/0
26.2.2015 22:24

J79i93ř98í 42V91o86t38o52u63p36a73l 6907549365204

To sice jste u Pardubic, ale my do Pardubic jedeme 20 km stejmě dlouho, jako Pendolino trať Praha - Česka Třebová.

0/0
26.2.2015 22:42

P61e72t18r 31N18a64j48d41e95k 7447416463711

Co to plácáte za nesmysly? Kladno má standartní vlakové spojení, na metro Veleslavín podle JŘ 24-29 minut. Co byste jako ještě chtěl víc? Ta parodie na rychlodráhu stejně rychlejší nebude když má jezdit  pouze 60-120 km/h.

+2/−2
27.2.2015 8:49

R98a51d68e16k 36J23a76n22a64t69a 9475496114302

Jednokolejná neelektrifikovaná trať, na jejíž trasování se 100 let nesáhlo, není standardní spojení, které by si zasloužilo 70 tisícové město, kde 15-20 tisíc lidí dojíždí denně do Prahy. To je jako byste chtěl jezdit autem po prašných cestách.

+3/0
27.2.2015 10:27

J80a49n 51J60e57l38í44n20e45k 8583135812806

Odbočka vlaku z trati Kladno-Praha a zkapacitnění a elektrifikace trati a je vymalováno. Metro a podobné nesmysli si strčte za klobouk.

+5/0
26.2.2015 21:52

V40i62l13é97m 60K50o65s 4532218661664

Vyhozené peníze. Dnes to trvá busem do Dejvic cca 20 min, tak proč zase další megaprojekt?:-/

+6/−11
26.2.2015 19:13

V63l41a59s96t96i13m69i80l 16S43v67o90b53o83d83a 7173368885164

Možná proto, že vláček toho uveze najednou více, než autobus?

+3/0
27.2.2015 5:01

V19i12k54y41r 45B59o60h70u86m98i45l 76S69t81r83a95n25s77k47y 9227428886329

Měl jsem několikrát "to potěšení" jet z kulaťáku na letiště Ruzyně tím velebeným busem ráno v době stěhování tamtéž zaměstnanců letiště. Narvat se do udýchaného busu s kufříkem na kolečkách bylo vždy "skutečně pohodlné, rychlé a bezpečné"....

+1/0
27.2.2015 8:13

J75a47n 72K70u59t24m75a42n 9384649150

Kdy chtějí vypsat tendry je pěkný, ale kdy bude stavební povolení? A jestli bude fungovat dozor (Co páni úředníci;-)), tak ta firma může být klidně i z Burundi...

0/−1
26.2.2015 18:50

M57i64c19h10a24l 47P45a41v82l81á70t 9653973194689

Dokud Magistrat neopusti chore myslenky typu "metro az na letiste", pripadne "tzv. rychlodraha z letiste az do centra", tak realizace opravdu nehrozi. Z mnoha duvodu.

+6/0
26.2.2015 17:45

D86a67v39i88d 75Š72a30f78r77á92n72e88k 5117564207653

Je dobré, že se obrací na cizince. Metrostav by měl dostat na státní zakázky neomezený stop. Arbitráž ať si vede s někým jiným. Totéž Eurovia za svoje mosty a zvlněnou dálnici.

+5/0
26.2.2015 17:18

J16o22s63e34f 29Š85e25m63e10l75í10k 7159501150807

Proc zvat korejce, kdyz u nas nejlip stavi Eurovia. Viz dalnicni mosty u Ostravy.

+3/0
26.2.2015 16:56

M73a60t90ě36j 18K12o49v87a41ř36í84k 1404164517578

Myslím,že stavba rychlodráhy je hezká věc ale cestujícího především zajímá docházková vzdálenost k dopravnímu prostředku.

+1/0
26.2.2015 15:29

J44i84ř72í 25K63o53c43u83r48e11k 6525754875988

Cestují především řeší, že je tady a chce být tam. Pokud to bude 10 minut na vlak, pak 50 minut vlakem a 10 minut od vlaku, tak to zkusí autem. Pokud to bude autem 40 minut postávání v koloně a 5 minut plynulé jízdy, tak zkusí vlak. Ale ne, pokud platí těch 50 minut...

+2/0
26.2.2015 15:59

M71a25t38ě72j 21K97o37v19a30ř12í62k 1654344327968

Z hlediska operativnosti ano ale neberete v potaz cestujích různých věkových kategorií nebo soc. tříd. 7% přepravenosti v os.žel.d. ročně je vážně málo.

0/−3
26.2.2015 16:11

R43a54d18e22k 51J41a25n41a34t50a 9375406754512

Naopak, 7% (dnes už 8.4%) je překvapivě dost, když uvážíte podfinancovanost naší infrastruktury.

Německo má 9%, Francie 9.5%, Itálie 6%, Španělsko 5.6%. A to jsou země, kde je jízda vlakem stejně rychlá, a v nejvytíženějších směrech i výrazně rychlejší než autem, díky VRT.

Jinak staří lidé (co klidně jedou o 20 minut déle, když to je bez přestupu) netvoří hlavní část cestujících. Většinu cestujících tvoří pravidelné dojíždění - do práce a do škol.

+3/0
26.2.2015 18:08

P35e64t36r 60N87a68j21d55e67k 7937526303341

To jsou hlavně země, kde je vlak výrazně dražší. Zatímco náklady na 1 km autem jsou víceméně všude stejné, tak vlaky Německu nebo Francii jsou několikanásobně dražší než tady.

0/0
26.2.2015 21:05

N64i70k61o97l29a 21Č86e15c55h 9431629466

Výborná docházková vzdálenost je paradoxně největší problém, který tento projekt má. Obyvatelé Prahy 6 proti stavbě bojují, protože vede přímo prostředkem husté zástavby.

+1/−1
26.2.2015 16:12

M67a56r82e14k 32T82u67r60n67o93v46e35c 7145452620856

Rychlodráha? Na 80 km/hod ve městě a 120 km/hod? To není žádná rychlodráha, tak po Praze a v jejím okolí jezdí Elefanty už teď. Proč tomu pořád někdo říká rychlodráha? Tím snad ještě strašil místní Bém s Chalupou, že tam bude svištět nějaký šinkanzen a že jim to odfoukne ty jejich domky...

+3/−5
26.2.2015 17:07

M87a86r23e68k 31T16u60r70n71o51v18e29c 7885462780306

Za co ty mínusy? Nějaký argument proč nemám pravdu by nebyl? Nebo jen nějací příznivci olympiády v Praze?

+1/−1
26.2.2015 18:52

P73e24t30r 22B37r51o45ž 8212844686654

Jen bych doplnil hlášku jednoho nádražáka: O rychlodráze se mluví ne 20 let, ale už od roku 1965, takže brzy bude hezké výročí...

+18/−1
26.2.2015 15:29

D69a33n35i92e82l 57H10e26n68d30r93y24c61h 2948222417793

Proč si myslíte, že letiště není propojeno s centrem jinak naž vozy taxi resp. autobusy max. do Dejvic nebo na Zličín? Protože jeden taxikář platí za štafl přes 26 tis. měsíčně, tak proč by si ti "trafikanti" z ČSSD a z jiných stran podřezávali pod sebou větev?R^EU[>-]

+12/−1
26.2.2015 15:23

J73a47n 70S31e25d25l61á89k 9242507576464

protože uber, pak by nemuseli parkovat tak blízko když by na to přešli, ale vždy by byli na stanovišti když by si je zákazník zavolal.

+1/0
26.2.2015 19:35

Z51d12e83n62e49k 89B46o45h58a34c70e87k 1298197107799

Letistni autobus z letiste na Hlavni vlakove nadrazi a opacne. Kiosek na jizdenky napr. v letistni priletove hale, terminal 1. Cena tusim 23.- Kc.

0/0
26.2.2015 23:54

F98r68a26n25t19i64š46e46k 96V44r54á18n72a 5139682173521

Bohužel Češi i přes svou šikovnost doplácí na svou hrabivost a podnikavectví ve smyslu inkasovat rychlý zisk a po mě potopa. Východoasijské národy mají větší smysl pro komunitu a prospěch širší společnosti, ze které pak těží.

Proto ty firmy různých českých Rittigů jsou v každém seriozním tendru spíše odstrašujícím prvkem a přednost se dává jihovýchodní Asii, i když co do kreativity výrazně zaostávají.

+12/0
26.2.2015 15:00

A79l27e27š 19Z61e21l14i74n94k31a 1494762816

1) Rittig je Žid, ne Čech. 2) Evropské národy mají větší smysl pro širší komunitu než asiaté - s tím souvisí i ta kreativita, kterou jim již správně nepřiznáváte :-)

0/0
8.5.2015 15:12

L12e15o25p81o89l55d 33H42o36r85á65k 4462648149452

Dobrý nápad, kdo trochu cestuje ví, že spojení pražského letiště s centrem je nejhorší široko daleko. Metro až na letiště by byl nesmysl, nicméně nerozumím, proč se pozemní kolejová doprava z okolí města nemohla napojit na stávající linku metra (viz např Barcelona). Hlavně, aby stavbu neprojektovaly / nestavěly firmy, co dělají Blanku :(

+15/−3
26.2.2015 14:50

R38a71d55e65k 63T45o48m91a81s69e47k 5563210498235

No nevím, kde všude jste létal, ale spousty evropských měst je na tom podobně jako Praha - odkázány na autobusy a taxi. Čímž pochopitelně nechci říct, že ten projekt není důležitý, jen to, že nejsme nejhorší široko daleko.

+4/0
26.2.2015 15:10

R43a96d69e25k 42J48a91n90a22t22a 9825196534402

V Praze je to trochu jiné - tím, že je tím směrem i největší město středních Čech. Už jen kvůli Kladnu by se měla trať modernizovat.

+1/0
26.2.2015 15:17

N61i71k96o16l67a 46Č32e75c82h 9221459626

No nevím. Na berlínské letiště Tegel se zhruba dvojnásobným obratem cestujících oproti Ruzyni, se dodnes jezdí tak maximálně autobusem nebo taxíkem. Němci se s nějakým metrem ani rychlodráhou neobtěžovali, raději si postavili nové letiště, což je také jedno z řešení problému Ruzyně. Např. se mluví o Milovicích, kam už dnes vlak vede.

+1/0
26.2.2015 16:09

M22a43r22e52k 98H21r91u23b52y 6687762491718

Zrovna v Berlin stavi zbrusu nove letiste (i kdyz s podobnymi problemy). By jsme ale porad ve fazi reci.. :-/

0/0
26.2.2015 16:57

M96a45r80e42k 53H79r35u94b60y 6297962491498

Metro na letisti by obslouzilo jiste vic lidi nez u Motolske nemocnice ;-)Rv

0/−2
26.2.2015 17:00

M52a12r89e67k 23T56u78r79n35o58v77e69c 7235712270396

Ale ne o moc. Viděl jsem někde odhady přepravní poptávky pro letiště a bylo to asi 50 tisíc lidí za den. To není zase tak moc. Hlavně když to metro zvládá odvézt tak 20 tisíc lidí za hodinu. Takže metro je "kanónem na vrabce" nejen v Motole, ale bylo by asi i na Ruzyni...

+2/0
26.2.2015 17:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.