Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ťok přizval k dostavbě rychlodráhy na letiště Korejce. Zájem potvrdili

Ministr dopravy Dan Ťok začal jednat o dokončení rychlodráhy na pražské letiště. Při návštěvě Jižní Koreje v rozhovoru se svým protějškem přizval do chystaného tendru místní firmy. Korejci o stavění železnic v Česku mají zájem. Projekt rychlodráhy se připravuje a odkládá už dvacet let. Ťok chce tendr vypsat do tří let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a35r84o80s95l44a81v 47S49t27e16r31n62w95a77l35d 2607965

A proč tam prostě nemůže dojet metro? Vždyť pro trasu A je to teď už evidentně kousek. Protože by to bylo za režijku a někomu by utíkaly prachy. Někdo se tu namlsal cizinou, kde letiště vzdálené 40 km od centra spojují stecielní expresní vlaky za specielní ceny, často dražší o dost než sama letenka.  Tak proč za stejný prachy nevozit lidi za humna i u nás?

0/0
13.4.2015 23:59

L41u38c83i55a90n 94P72a53p91a92z97i62a32n 5134397221875

Bláznivý nápad, snad ho nemyslí ani vážně. Korejce zde nepotřebujeme. Nakonec zde budou pracovat dělnící se Severní Koreje, to už známe.

0/0
17.3.2015 13:45

R76o69b33i27n 96P61e91t11r17á49k 6914531900321

Z Pražského letiště se dá celkem pohodlně dostat do centra, chystá se tam metro, tak proč ještě rychlodráha? Zdá se mi tozbytečné.

0/0
15.3.2015 8:15
Foto

O20n82d81ř14e37j 30V59a41r86o27š72č40á51k 3344617503

Rychlodraha na letiste, trasa D metra, VRT Berlin-Praha-Brno-Viden, dalnice (nebo aspon eRka) z Hradce na Ostravu, financovani dalnic PPP projekty ... nasi politici jsou velmistry na kecy..

+1/0
27.2.2015 22:11

D45a96v45i98d 26Z42a59j88d90á46k 8395642680841

Do tri let?Jen aby tam jeste byl a mezi tim se tam nevystridali dalsi tri minitri.Proc se to ve meate neschova do tubusu?Naruseni prostredi?Ty koleje uz tam stejne vedou,takze tomu mic nerozumim.

0/0
27.2.2015 17:52

S89t70a86n65i76s13l90a25v 22B49u56r34i44a71n 5763604634567

Konečně, alespoň nějaká stavební konkurence. Bohužel, ale nezaměstnanost nám to nesníží. Alespoň stavební firmy uvidí, jak to dělají na východě.

0/0
27.2.2015 8:18

J11a90n 16K41u63t98m84a79n 9284239290

Jako z ČSA?

0/0
8.3.2015 9:40

V47i58k71y75r 20B24o81h24u39m84i14l 25S10t35r67a47n61s85k57y 9977838156759

Jediné co mi trochu vadí je to, že se v článku /viz technické parametry/ jemně připouští, že už neumíme postavit ani vlak o rychlosti kolem 120 km/h. Spíše se asi "myslí", že dráhu Korejci postaví, ZAFINANCUJÍ a následně jí budou provozovat jako běžný komerční dopravní projekt, aniž by se zatěžovala beztak vyloupená státní pokladna?

0/0
27.2.2015 8:16

R64a82d14e71k 57J67a27n27a40t24a 9155976674422

"už neumíme postavit ani vlak o rychlosti kolem 120 km/h"

To opravdu není pravda. Důvod, proč se u nás nestaví vysokorychlostní tratě, není, že to "neumíme". Je to celkem normální stavba, hlavní rozdíl je, že koleje jsou rovnější a v kopcovitém terénu je proto třeba více tunelů a mostů (tj. nejsou to kvalitativně jiné stavby, je jich jen víc). A i kdyby byla stavba složitá, naše stavební firmy patří do zahraničních skupin (např. Eurovia Francouzům), kde se nové železniční tratě staví jako o závod a zkušenosti jsou.

Důvodem je jen nezájem politiků a voličů o rozvoj železnice jako takové.

Jinak u takovéhle tratě v intraviliánu se vyšší rychlosti než kolem 100 km/h stejně nepoužívají. Jednak kvůli ŽP, jednak kvůli četným zastávkám. I tak je to ale rychlejší než silnice. Auta ve městě zdržuje omezená rychlost a semafory.

"Spíše se asi "myslí", že dráhu Korejci postaví, ZAFINANCUJÍ "

PPP projekt tady nemá moc smysl. U tohoto projektu nejsou problém peníze, ale politická impotence.

+1/0
27.2.2015 11:57

J93a59n 66K60u59t38m87a63n 9384309830

No nevím. Ale největší problém, je alespoň částečná návratnost investic... A rychlodráha na Kladno (ikdyž přes letiště) za mld má návratnost tak možná v řádech 1000let. Stejně tak VTR, v Čechách nejsou, protože na ně prostě nemáme peníze (hlavně na provozování VTR). Máte představu kolik by Vás lístek z Prahy do Ústí stál vlakem tipu TGV? A kolik lidí by si ho koupilo?

0/0
8.3.2015 9:50

L64i25b79o14r 62M39o25h75o11u14t 3576917838662

Polovina akcií letiště,další kontrakty,ještě tak posadit asiaty do parlamentu,senátu...Možná by byli levnější.

0/0
27.2.2015 7:03

V19i41k27y71r 30B50o67h17u87m33i97l 93S69t63r31a21n49s13k10y 9187278526519

Nepochybně:-)

0/0
27.2.2015 8:11

M26i35r66o 23M23a10t32e62j41k94a 5406187693807

konečne uvidime jak to pujde cizim firmam. zda v terminu, za dohodnutou cenu, bez problemu a švindlu jsem zvedav jak se jihokorejci vymlouvaji na vše možne.ne to snad nebude potřebne oni snad delaji normalni praci za smluvenou cenu.beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem

+3/0
27.2.2015 5:32

V75l15a31s88t93i60m58i91l 23S36v24o66b83o61d15a 7753578985944

Co se stihne dřív postavit: metro nebo vlak? :-)

0/0
27.2.2015 4:59

R27o26b48e67r19t 72H75a78n62z27l28í64k 5424411262875

Tik, ťak, ťok, ťuk ... Už nám to odbíjí :-(

+1/0
27.2.2015 4:34

J54i17ř93í 89V37o84t42o72u60p46a65l 6107369445244

Ještě přizvat Němce na stavbu dálnic. Nejenom, že by se ušetřilo, ale ani mosty by nepadaly.

+4/−2
26.2.2015 22:40

V55l71a98s96t14i95m51i13l 70S39v28o26b75o35d81a 7173728925344

:-D

0/0
27.2.2015 4:58

J30a43n 83K47o58b61ě25r21s32k93ý 1260146781653

Rychlodráha je rozhodne smysluplná stavba. Kladno si důstojné spojení s Prahou zaslouží. Dnes je to vlakem strašně pomalé, autem a autobusem po "skvělé" R7 taky žádná hitparáda. Propojení letiště je příjemný bonus. Všem, kteří odporují bych doporučil zkusit si dojíždění na trati 120 na vlastní kůži. Za tu dobu co dojedu po téhle trati na Kladno, jsem Pendolinem u Pardubic. Ale už to hlavně postavte.

+2/0
26.2.2015 22:24

J23i31ř23í 38V70o85t68o37u41p68a18l 6307219495484

To sice jste u Pardubic, ale my do Pardubic jedeme 20 km stejmě dlouho, jako Pendolino trať Praha - Česka Třebová.

0/0
26.2.2015 22:42

P40e13t80r 62N77a82j98d44e49k 7157796983271

Co to plácáte za nesmysly? Kladno má standartní vlakové spojení, na metro Veleslavín podle JŘ 24-29 minut. Co byste jako ještě chtěl víc? Ta parodie na rychlodráhu stejně rychlejší nebude když má jezdit  pouze 60-120 km/h.

+2/−2
27.2.2015 8:49

R26a89d55e88k 65J53a74n13a83t14a 9185936454172

Jednokolejná neelektrifikovaná trať, na jejíž trasování se 100 let nesáhlo, není standardní spojení, které by si zasloužilo 70 tisícové město, kde 15-20 tisíc lidí dojíždí denně do Prahy. To je jako byste chtěl jezdit autem po prašných cestách.

+3/0
27.2.2015 10:27

J79a62n 42J49e94l81í64n72e84k 8233145372486

Odbočka vlaku z trati Kladno-Praha a zkapacitnění a elektrifikace trati a je vymalováno. Metro a podobné nesmysli si strčte za klobouk.

+5/0
26.2.2015 21:52

V31i69l78é80m 51K12o63s 4542178641444

Vyhozené peníze. Dnes to trvá busem do Dejvic cca 20 min, tak proč zase další megaprojekt?:-/

+6/−11
26.2.2015 19:13

V31l19a45s54t33i12m45i11l 98S20v97o44b53o98d75a 7443878515344

Možná proto, že vláček toho uveze najednou více, než autobus?

+3/0
27.2.2015 5:01

V28i85k72y33r 11B29o58h10u38m11i84l 44S44t17r19a46n58s79k64y 9627868776599

Měl jsem několikrát "to potěšení" jet z kulaťáku na letiště Ruzyně tím velebeným busem ráno v době stěhování tamtéž zaměstnanců letiště. Narvat se do udýchaného busu s kufříkem na kolečkách bylo vždy "skutečně pohodlné, rychlé a bezpečné"....

+1/0
27.2.2015 8:13

J37a71n 85K80u37t56m32a25n 9904319160

Kdy chtějí vypsat tendry je pěkný, ale kdy bude stavební povolení? A jestli bude fungovat dozor (Co páni úředníci;-)), tak ta firma může být klidně i z Burundi...

0/−1
26.2.2015 18:50

M44i84c31h80a44l 69P87a67v37l90á62t 9603273794909

Dokud Magistrat neopusti chore myslenky typu "metro az na letiste", pripadne "tzv. rychlodraha z letiste az do centra", tak realizace opravdu nehrozi. Z mnoha duvodu.

+6/0
26.2.2015 17:45

D22a96v84i59d 78Š47a46f58r25á10n84e38k 5377934927263

Je dobré, že se obrací na cizince. Metrostav by měl dostat na státní zakázky neomezený stop. Arbitráž ať si vede s někým jiným. Totéž Eurovia za svoje mosty a zvlněnou dálnici.

+5/0
26.2.2015 17:18

J63o63s10e47f 31Š77e31m87e11l11í68k 7979681240737

Proc zvat korejce, kdyz u nas nejlip stavi Eurovia. Viz dalnicni mosty u Ostravy.

+3/0
26.2.2015 16:56

M11a31t57ě19j 84K66o75v30a31ř16í56k 1374864287158

Myslím,že stavba rychlodráhy je hezká věc ale cestujícího především zajímá docházková vzdálenost k dopravnímu prostředku.

+1/0
26.2.2015 15:29

J33i67ř88í 69K84o39c38u78r88e53k 6985254445158

Cestují především řeší, že je tady a chce být tam. Pokud to bude 10 minut na vlak, pak 50 minut vlakem a 10 minut od vlaku, tak to zkusí autem. Pokud to bude autem 40 minut postávání v koloně a 5 minut plynulé jízdy, tak zkusí vlak. Ale ne, pokud platí těch 50 minut...

+2/0
26.2.2015 15:59

M45a25t10ě16j 24K27o61v17a72ř85í68k 1364764807418

Z hlediska operativnosti ano ale neberete v potaz cestujích různých věkových kategorií nebo soc. tříd. 7% přepravenosti v os.žel.d. ročně je vážně málo.

0/−3
26.2.2015 16:11

R96a19d41e28k 25J71a39n29a78t70a 9735856854522

Naopak, 7% (dnes už 8.4%) je překvapivě dost, když uvážíte podfinancovanost naší infrastruktury.

Německo má 9%, Francie 9.5%, Itálie 6%, Španělsko 5.6%. A to jsou země, kde je jízda vlakem stejně rychlá, a v nejvytíženějších směrech i výrazně rychlejší než autem, díky VRT.

Jinak staří lidé (co klidně jedou o 20 minut déle, když to je bez přestupu) netvoří hlavní část cestujících. Většinu cestujících tvoří pravidelné dojíždění - do práce a do škol.

+3/0
26.2.2015 18:08

P72e69t66r 68N16a13j53d49e64k 7107586783561

To jsou hlavně země, kde je vlak výrazně dražší. Zatímco náklady na 1 km autem jsou víceméně všude stejné, tak vlaky Německu nebo Francii jsou několikanásobně dražší než tady.

0/0
26.2.2015 21:05

N85i56k71o74l97a 20Č62e27c24h 9791459736

Výborná docházková vzdálenost je paradoxně největší problém, který tento projekt má. Obyvatelé Prahy 6 proti stavbě bojují, protože vede přímo prostředkem husté zástavby.

+1/−1
26.2.2015 16:12

M41a59r39e57k 43T54u60r91n11o68v41e29c 7715752320626

Rychlodráha? Na 80 km/hod ve městě a 120 km/hod? To není žádná rychlodráha, tak po Praze a v jejím okolí jezdí Elefanty už teď. Proč tomu pořád někdo říká rychlodráha? Tím snad ještě strašil místní Bém s Chalupou, že tam bude svištět nějaký šinkanzen a že jim to odfoukne ty jejich domky...

+3/−5
26.2.2015 17:07

M50a32r83e55k 49T73u28r65n61o55v93e49c 7215212220396

Za co ty mínusy? Nějaký argument proč nemám pravdu by nebyl? Nebo jen nějací příznivci olympiády v Praze?

+1/−1
26.2.2015 18:52

P19e35t60r 51B60r47o94ž 8672384176794

Jen bych doplnil hlášku jednoho nádražáka: O rychlodráze se mluví ne 20 let, ale už od roku 1965, takže brzy bude hezké výročí...

+18/−1
26.2.2015 15:29

D63a93n31i52e23l 63H22e53n94d23r83y28c46h 2208282467313

Proč si myslíte, že letiště není propojeno s centrem jinak naž vozy taxi resp. autobusy max. do Dejvic nebo na Zličín? Protože jeden taxikář platí za štafl přes 26 tis. měsíčně, tak proč by si ti "trafikanti" z ČSSD a z jiných stran podřezávali pod sebou větev?R^EU[>-]

+12/−1
26.2.2015 15:23

J25a51n 66S49e26d79l80á75k 9172937546694

protože uber, pak by nemuseli parkovat tak blízko když by na to přešli, ale vždy by byli na stanovišti když by si je zákazník zavolal.

+1/0
26.2.2015 19:35

Z68d89e34n96e59k 63B53o17h60a79c65e92k 1738117217729

Letistni autobus z letiste na Hlavni vlakove nadrazi a opacne. Kiosek na jizdenky napr. v letistni priletove hale, terminal 1. Cena tusim 23.- Kc.

0/0
26.2.2015 23:54

F14r45a10n93t97i77š86e56k 40V71r68á48n60a 5829322393241

Bohužel Češi i přes svou šikovnost doplácí na svou hrabivost a podnikavectví ve smyslu inkasovat rychlý zisk a po mě potopa. Východoasijské národy mají větší smysl pro komunitu a prospěch širší společnosti, ze které pak těží.

Proto ty firmy různých českých Rittigů jsou v každém seriozním tendru spíše odstrašujícím prvkem a přednost se dává jihovýchodní Asii, i když co do kreativity výrazně zaostávají.

+12/0
26.2.2015 15:00

A92l40e69š 75Z66e66l54i35n71k29a 1144782626

1) Rittig je Žid, ne Čech. 2) Evropské národy mají větší smysl pro širší komunitu než asiaté - s tím souvisí i ta kreativita, kterou jim již správně nepřiznáváte :-)

0/0
8.5.2015 15:12

L14e26o85p82o97l30d 46H24o97r98á51k 4722248379332

Dobrý nápad, kdo trochu cestuje ví, že spojení pražského letiště s centrem je nejhorší široko daleko. Metro až na letiště by byl nesmysl, nicméně nerozumím, proč se pozemní kolejová doprava z okolí města nemohla napojit na stávající linku metra (viz např Barcelona). Hlavně, aby stavbu neprojektovaly / nestavěly firmy, co dělají Blanku :(

+15/−3
26.2.2015 14:50

R38a24d29e20k 88T35o17m56a84s10e84k 5413310418935

No nevím, kde všude jste létal, ale spousty evropských měst je na tom podobně jako Praha - odkázány na autobusy a taxi. Čímž pochopitelně nechci říct, že ten projekt není důležitý, jen to, že nejsme nejhorší široko daleko.

+4/0
26.2.2015 15:10

R61a11d72e42k 51J32a34n62a82t80a 9665106654162

V Praze je to trochu jiné - tím, že je tím směrem i největší město středních Čech. Už jen kvůli Kladnu by se měla trať modernizovat.

+1/0
26.2.2015 15:17

N40i61k47o55l64a 98Č64e71c28h 9771769716

No nevím. Na berlínské letiště Tegel se zhruba dvojnásobným obratem cestujících oproti Ruzyni, se dodnes jezdí tak maximálně autobusem nebo taxíkem. Němci se s nějakým metrem ani rychlodráhou neobtěžovali, raději si postavili nové letiště, což je také jedno z řešení problému Ruzyně. Např. se mluví o Milovicích, kam už dnes vlak vede.

+1/0
26.2.2015 16:09

M93a54r88e46k 28H72r80u56b76y 6267202411558

Zrovna v Berlin stavi zbrusu nove letiste (i kdyz s podobnymi problemy). By jsme ale porad ve fazi reci.. :-/

0/0
26.2.2015 16:57

M66a38r57e22k 78H37r87u60b91y 6857442231238

Metro na letisti by obslouzilo jiste vic lidi nez u Motolske nemocnice ;-)Rv

0/−2
26.2.2015 17:00

M52a63r31e66k 56T83u95r32n58o52v16e15c 7635552670206

Ale ne o moc. Viděl jsem někde odhady přepravní poptávky pro letiště a bylo to asi 50 tisíc lidí za den. To není zase tak moc. Hlavně když to metro zvládá odvézt tak 20 tisíc lidí za hodinu. Takže metro je "kanónem na vrabce" nejen v Motole, ale bylo by asi i na Ruzyni...

+2/0
26.2.2015 17:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.