Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ťok přizval k dostavbě rychlodráhy na letiště Korejce. Zájem potvrdili

Ministr dopravy Dan Ťok začal jednat o dokončení rychlodráhy na pražské letiště. Při návštěvě Jižní Koreje v rozhovoru se svým protějškem přizval do chystaného tendru místní firmy. Korejci o stavění železnic v Česku mají zájem. Projekt rychlodráhy se připravuje a odkládá už dvacet let. Ťok chce tendr vypsat do tří let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a21r31o58s48l87a40v 44S48t81e16r38n63w86a42l33d 2447375

A proč tam prostě nemůže dojet metro? Vždyť pro trasu A je to teď už evidentně kousek. Protože by to bylo za režijku a někomu by utíkaly prachy. Někdo se tu namlsal cizinou, kde letiště vzdálené 40 km od centra spojují stecielní expresní vlaky za specielní ceny, často dražší o dost než sama letenka.  Tak proč za stejný prachy nevozit lidi za humna i u nás?

0/0
13.4.2015 23:59

L14u95c67i55a47n 11P95a56p77a67z42i76a83n 5424727691345

Bláznivý nápad, snad ho nemyslí ani vážně. Korejce zde nepotřebujeme. Nakonec zde budou pracovat dělnící se Severní Koreje, to už známe.

0/0
17.3.2015 13:45

R94o39b53i19n 53P78e79t57r21á77k 6124101440121

Z Pražského letiště se dá celkem pohodlně dostat do centra, chystá se tam metro, tak proč ještě rychlodráha? Zdá se mi tozbytečné.

0/0
15.3.2015 8:15

O90n22d59ř45e43j 79V85a72r29o62š90č19á72k 3114707963

Rychlodraha na letiste, trasa D metra, VRT Berlin-Praha-Brno-Viden, dalnice (nebo aspon eRka) z Hradce na Ostravu, financovani dalnic PPP projekty ... nasi politici jsou velmistry na kecy..

+1/0
27.2.2015 22:11

D73a64v93i61d 46Z92a89j27d59á26k 8875962360331

Do tri let?Jen aby tam jeste byl a mezi tim se tam nevystridali dalsi tri minitri.Proc se to ve meate neschova do tubusu?Naruseni prostredi?Ty koleje uz tam stejne vedou,takze tomu mic nerozumim.

0/0
27.2.2015 17:52

S93t56a43n64i50s64l34a95v 38B89u47r32i20a90n 5273434164777

Konečně, alespoň nějaká stavební konkurence. Bohužel, ale nezaměstnanost nám to nesníží. Alespoň stavební firmy uvidí, jak to dělají na východě.

0/0
27.2.2015 8:18

J86a23n 13K46u15t82m64a97n 9314419850

Jako z ČSA?

0/0
8.3.2015 9:40

V26i90k88y46r 94B67o43h75u17m59i16l 72S76t36r14a23n24s81k98y 9987258206209

Jediné co mi trochu vadí je to, že se v článku /viz technické parametry/ jemně připouští, že už neumíme postavit ani vlak o rychlosti kolem 120 km/h. Spíše se asi "myslí", že dráhu Korejci postaví, ZAFINANCUJÍ a následně jí budou provozovat jako běžný komerční dopravní projekt, aniž by se zatěžovala beztak vyloupená státní pokladna?

0/0
27.2.2015 8:16

R20a22d30e56k 51J60a10n52a42t91a 9205226974582

"už neumíme postavit ani vlak o rychlosti kolem 120 km/h"

To opravdu není pravda. Důvod, proč se u nás nestaví vysokorychlostní tratě, není, že to "neumíme". Je to celkem normální stavba, hlavní rozdíl je, že koleje jsou rovnější a v kopcovitém terénu je proto třeba více tunelů a mostů (tj. nejsou to kvalitativně jiné stavby, je jich jen víc). A i kdyby byla stavba složitá, naše stavební firmy patří do zahraničních skupin (např. Eurovia Francouzům), kde se nové železniční tratě staví jako o závod a zkušenosti jsou.

Důvodem je jen nezájem politiků a voličů o rozvoj železnice jako takové.

Jinak u takovéhle tratě v intraviliánu se vyšší rychlosti než kolem 100 km/h stejně nepoužívají. Jednak kvůli ŽP, jednak kvůli četným zastávkám. I tak je to ale rychlejší než silnice. Auta ve městě zdržuje omezená rychlost a semafory.

"Spíše se asi "myslí", že dráhu Korejci postaví, ZAFINANCUJÍ "

PPP projekt tady nemá moc smysl. U tohoto projektu nejsou problém peníze, ale politická impotence.

+1/0
27.2.2015 11:57

J84a24n 32K82u67t97m27a79n 9504359200

No nevím. Ale největší problém, je alespoň částečná návratnost investic... A rychlodráha na Kladno (ikdyž přes letiště) za mld má návratnost tak možná v řádech 1000let. Stejně tak VTR, v Čechách nejsou, protože na ně prostě nemáme peníze (hlavně na provozování VTR). Máte představu kolik by Vás lístek z Prahy do Ústí stál vlakem tipu TGV? A kolik lidí by si ho koupilo?

0/0
8.3.2015 9:50

L11i68b50o25r 32M41o69h16o80u77t 3346747218912

Polovina akcií letiště,další kontrakty,ještě tak posadit asiaty do parlamentu,senátu...Možná by byli levnější.

0/0
27.2.2015 7:03

V25i17k17y73r 80B66o23h15u63m39i67l 75S26t57r22a91n39s71k93y 9457508906589

Nepochybně:-)

0/0
27.2.2015 8:11

M36i20r59o 49M15a27t79e59j49k21a 5906517893207

konečne uvidime jak to pujde cizim firmam. zda v terminu, za dohodnutou cenu, bez problemu a švindlu jsem zvedav jak se jihokorejci vymlouvaji na vše možne.ne to snad nebude potřebne oni snad delaji normalni praci za smluvenou cenu.beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem

+3/0
27.2.2015 5:32

V16l68a68s95t94i14m20i57l 55S25v22o93b88o48d62a 7803748515334

Co se stihne dřív postavit: metro nebo vlak? :-)

0/0
27.2.2015 4:59

R57o79b63e30r26t 17H86a82n78z28l63í34k 5164311802325

Tik, ťak, ťok, ťuk ... Už nám to odbíjí :-(

+1/0
27.2.2015 4:34

J12i34ř48í 54V86o47t78o63u43p37a21l 6387419965674

Ještě přizvat Němce na stavbu dálnic. Nejenom, že by se ušetřilo, ale ani mosty by nepadaly.

+4/−2
26.2.2015 22:40

V46l48a27s41t40i52m47i51l 88S17v30o41b39o91d89a 7163718185254

:-D

0/0
27.2.2015 4:58

J59a55n 35K95o46b19ě11r98s85k88ý 1940586511803

Rychlodráha je rozhodne smysluplná stavba. Kladno si důstojné spojení s Prahou zaslouží. Dnes je to vlakem strašně pomalé, autem a autobusem po "skvělé" R7 taky žádná hitparáda. Propojení letiště je příjemný bonus. Všem, kteří odporují bych doporučil zkusit si dojíždění na trati 120 na vlastní kůži. Za tu dobu co dojedu po téhle trati na Kladno, jsem Pendolinem u Pardubic. Ale už to hlavně postavte.

+2/0
26.2.2015 22:24

J59i27ř85í 87V88o49t79o63u82p59a46l 6667169495704

To sice jste u Pardubic, ale my do Pardubic jedeme 20 km stejmě dlouho, jako Pendolino trať Praha - Česka Třebová.

0/0
26.2.2015 22:42

P53e31t49r 30N25a47j22d20e51k 7807316393521

Co to plácáte za nesmysly? Kladno má standartní vlakové spojení, na metro Veleslavín podle JŘ 24-29 minut. Co byste jako ještě chtěl víc? Ta parodie na rychlodráhu stejně rychlejší nebude když má jezdit  pouze 60-120 km/h.

+2/−2
27.2.2015 8:49

R61a62d92e58k 77J60a79n73a14t27a 9815676454942

Jednokolejná neelektrifikovaná trať, na jejíž trasování se 100 let nesáhlo, není standardní spojení, které by si zasloužilo 70 tisícové město, kde 15-20 tisíc lidí dojíždí denně do Prahy. To je jako byste chtěl jezdit autem po prašných cestách.

+3/0
27.2.2015 10:27

J72a74n 59J79e13l61í38n42e67k 8553385352436

Odbočka vlaku z trati Kladno-Praha a zkapacitnění a elektrifikace trati a je vymalováno. Metro a podobné nesmysli si strčte za klobouk.

+5/0
26.2.2015 21:52

V46i17l43é17m 66K20o36s 4122298661874

Vyhozené peníze. Dnes to trvá busem do Dejvic cca 20 min, tak proč zase další megaprojekt?:-/

+6/−11
26.2.2015 19:13

V87l55a68s96t48i13m66i62l 79S51v48o44b91o11d28a 7773248285934

Možná proto, že vláček toho uveze najednou více, než autobus?

+3/0
27.2.2015 5:01

V46i29k51y26r 42B65o70h20u25m56i19l 92S52t18r70a90n57s91k40y 9937638886759

Měl jsem několikrát "to potěšení" jet z kulaťáku na letiště Ruzyně tím velebeným busem ráno v době stěhování tamtéž zaměstnanců letiště. Narvat se do udýchaného busu s kufříkem na kolečkách bylo vždy "skutečně pohodlné, rychlé a bezpečné"....

+1/0
27.2.2015 8:13

J55a91n 96K71u50t15m48a42n 9214839350

Kdy chtějí vypsat tendry je pěkný, ale kdy bude stavební povolení? A jestli bude fungovat dozor (Co páni úředníci;-)), tak ta firma může být klidně i z Burundi...

0/−1
26.2.2015 18:50

M30i67c45h38a36l 40P77a92v51l15á69t 9573953364319

Dokud Magistrat neopusti chore myslenky typu "metro az na letiste", pripadne "tzv. rychlodraha z letiste az do centra", tak realizace opravdu nehrozi. Z mnoha duvodu.

+6/0
26.2.2015 17:45

D19a69v85i83d 33Š39a57f53r94á34n44e92k 5307144757243

Je dobré, že se obrací na cizince. Metrostav by měl dostat na státní zakázky neomezený stop. Arbitráž ať si vede s někým jiným. Totéž Eurovia za svoje mosty a zvlněnou dálnici.

+5/0
26.2.2015 17:18

J96o19s27e87f 12Š55e28m65e98l26í70k 7469691850437

Proc zvat korejce, kdyz u nas nejlip stavi Eurovia. Viz dalnicni mosty u Ostravy.

+3/0
26.2.2015 16:56

M11a45t28ě95j 78K56o37v59a94ř71í23k 1494144907478

Myslím,že stavba rychlodráhy je hezká věc ale cestujícího především zajímá docházková vzdálenost k dopravnímu prostředku.

+1/0
26.2.2015 15:29

J56i87ř75í 90K72o48c78u48r28e62k 6505304835178

Cestují především řeší, že je tady a chce být tam. Pokud to bude 10 minut na vlak, pak 50 minut vlakem a 10 minut od vlaku, tak to zkusí autem. Pokud to bude autem 40 minut postávání v koloně a 5 minut plynulé jízdy, tak zkusí vlak. Ale ne, pokud platí těch 50 minut...

+2/0
26.2.2015 15:59

M67a21t82ě19j 90K43o57v11a17ř96í67k 1684584317258

Z hlediska operativnosti ano ale neberete v potaz cestujích různých věkových kategorií nebo soc. tříd. 7% přepravenosti v os.žel.d. ročně je vážně málo.

0/−3
26.2.2015 16:11

R87a15d24e73k 61J68a81n70a78t22a 9935316964102

Naopak, 7% (dnes už 8.4%) je překvapivě dost, když uvážíte podfinancovanost naší infrastruktury.

Německo má 9%, Francie 9.5%, Itálie 6%, Španělsko 5.6%. A to jsou země, kde je jízda vlakem stejně rychlá, a v nejvytíženějších směrech i výrazně rychlejší než autem, díky VRT.

Jinak staří lidé (co klidně jedou o 20 minut déle, když to je bez přestupu) netvoří hlavní část cestujících. Většinu cestujících tvoří pravidelné dojíždění - do práce a do škol.

+3/0
26.2.2015 18:08

P42e37t36r 52N52a37j60d40e39k 7227566883551

To jsou hlavně země, kde je vlak výrazně dražší. Zatímco náklady na 1 km autem jsou víceméně všude stejné, tak vlaky Německu nebo Francii jsou několikanásobně dražší než tady.

0/0
26.2.2015 21:05

N80i78k33o13l89a 57Č32e39c56h 9351559326

Výborná docházková vzdálenost je paradoxně největší problém, který tento projekt má. Obyvatelé Prahy 6 proti stavbě bojují, protože vede přímo prostředkem husté zástavby.

+1/−1
26.2.2015 16:12

M47a84r49e14k 96T95u21r59n10o73v68e40c 7265162930646

Rychlodráha? Na 80 km/hod ve městě a 120 km/hod? To není žádná rychlodráha, tak po Praze a v jejím okolí jezdí Elefanty už teď. Proč tomu pořád někdo říká rychlodráha? Tím snad ještě strašil místní Bém s Chalupou, že tam bude svištět nějaký šinkanzen a že jim to odfoukne ty jejich domky...

+3/−5
26.2.2015 17:07

M57a75r11e27k 71T22u11r91n55o19v14e73c 7735692840116

Za co ty mínusy? Nějaký argument proč nemám pravdu by nebyl? Nebo jen nějací příznivci olympiády v Praze?

+1/−1
26.2.2015 18:52

P79e30t14r 51B20r35o42ž 8262444386554

Jen bych doplnil hlášku jednoho nádražáka: O rychlodráze se mluví ne 20 let, ale už od roku 1965, takže brzy bude hezké výročí...

+18/−1
26.2.2015 15:29

D16a19n91i86e82l 62H67e80n80d34r38y59c35h 2838572577863

Proč si myslíte, že letiště není propojeno s centrem jinak naž vozy taxi resp. autobusy max. do Dejvic nebo na Zličín? Protože jeden taxikář platí za štafl přes 26 tis. měsíčně, tak proč by si ti "trafikanti" z ČSSD a z jiných stran podřezávali pod sebou větev?R^EU[>-]

+12/−1
26.2.2015 15:23

J91a46n 84S40e87d66l59á94k 9122527536314

protože uber, pak by nemuseli parkovat tak blízko když by na to přešli, ale vždy by byli na stanovišti když by si je zákazník zavolal.

+1/0
26.2.2015 19:35

Z42d84e81n42e66k 94B81o63h32a30c21e16k 1878147767519

Letistni autobus z letiste na Hlavni vlakove nadrazi a opacne. Kiosek na jizdenky napr. v letistni priletove hale, terminal 1. Cena tusim 23.- Kc.

0/0
26.2.2015 23:54

F69r77a66n62t77i55š34e96k 52V24r27á51n41a 5909802203231

Bohužel Češi i přes svou šikovnost doplácí na svou hrabivost a podnikavectví ve smyslu inkasovat rychlý zisk a po mě potopa. Východoasijské národy mají větší smysl pro komunitu a prospěch širší společnosti, ze které pak těží.

Proto ty firmy různých českých Rittigů jsou v každém seriozním tendru spíše odstrašujícím prvkem a přednost se dává jihovýchodní Asii, i když co do kreativity výrazně zaostávají.

+12/0
26.2.2015 15:00

A59l48e48š 55Z26e67l87i74n93k64a 1704352786

1) Rittig je Žid, ne Čech. 2) Evropské národy mají větší smysl pro širší komunitu než asiaté - s tím souvisí i ta kreativita, kterou jim již správně nepřiznáváte :-)

0/0
8.5.2015 15:12

L51e83o89p18o35l33d 84H90o53r86á60k 4832888519772

Dobrý nápad, kdo trochu cestuje ví, že spojení pražského letiště s centrem je nejhorší široko daleko. Metro až na letiště by byl nesmysl, nicméně nerozumím, proč se pozemní kolejová doprava z okolí města nemohla napojit na stávající linku metra (viz např Barcelona). Hlavně, aby stavbu neprojektovaly / nestavěly firmy, co dělají Blanku :(

+15/−3
26.2.2015 14:50

R39a31d40e49k 10T92o38m65a38s95e53k 5193780868825

No nevím, kde všude jste létal, ale spousty evropských měst je na tom podobně jako Praha - odkázány na autobusy a taxi. Čímž pochopitelně nechci říct, že ten projekt není důležitý, jen to, že nejsme nejhorší široko daleko.

+4/0
26.2.2015 15:10

R89a62d71e73k 72J42a61n33a65t56a 9355326154602

V Praze je to trochu jiné - tím, že je tím směrem i největší město středních Čech. Už jen kvůli Kladnu by se měla trať modernizovat.

+1/0
26.2.2015 15:17

N87i71k36o26l20a 45Č71e33c30h 9351859226

No nevím. Na berlínské letiště Tegel se zhruba dvojnásobným obratem cestujících oproti Ruzyni, se dodnes jezdí tak maximálně autobusem nebo taxíkem. Němci se s nějakým metrem ani rychlodráhou neobtěžovali, raději si postavili nové letiště, což je také jedno z řešení problému Ruzyně. Např. se mluví o Milovicích, kam už dnes vlak vede.

+1/0
26.2.2015 16:09

M28a61r22e81k 23H15r13u70b96y 6967222251778

Zrovna v Berlin stavi zbrusu nove letiste (i kdyz s podobnymi problemy). By jsme ale porad ve fazi reci.. :-/

0/0
26.2.2015 16:57

M44a76r97e74k 92H74r69u33b14y 6497342261928

Metro na letisti by obslouzilo jiste vic lidi nez u Motolske nemocnice ;-)Rv

0/−2
26.2.2015 17:00

M68a51r20e65k 42T46u87r59n24o10v21e83c 7425292280446

Ale ne o moc. Viděl jsem někde odhady přepravní poptávky pro letiště a bylo to asi 50 tisíc lidí za den. To není zase tak moc. Hlavně když to metro zvládá odvézt tak 20 tisíc lidí za hodinu. Takže metro je "kanónem na vrabce" nejen v Motole, ale bylo by asi i na Ruzyni...

+2/0
26.2.2015 17:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.