Diskuze

Ťok přizval k dostavbě rychlodráhy na letiště Korejce. Zájem potvrdili

Ministr dopravy Dan Ťok začal jednat o dokončení rychlodráhy na pražské letiště. Při návštěvě Jižní Koreje v rozhovoru se svým protějškem přizval do chystaného tendru místní firmy. Korejci o stavění železnic v Česku mají zájem. Projekt rychlodráhy se připravuje a odkládá už dvacet let. Ťok chce tendr vypsat do tří let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

A proč tam prostě nemůže dojet metro? Vždyť pro trasu A je to teď už evidentně kousek. Protože by to bylo za režijku a někomu by utíkaly prachy. Někdo se tu namlsal cizinou, kde letiště vzdálené 40 km od centra spojují stecielní expresní vlaky za specielní ceny, často dražší o dost než sama letenka.  Tak proč za stejný prachy nevozit lidi za humna i u nás?

0 0
možnosti
LP

Bláznivý nápad, snad ho nemyslí ani vážně. Korejce zde nepotřebujeme. Nakonec zde budou pracovat dělnící se Severní Koreje, to už známe.

0 0
možnosti
RP

Z Pražského letiště se dá celkem pohodlně dostat do centra, chystá se tam metro, tak proč ještě rychlodráha? Zdá se mi tozbytečné.

0 0
možnosti
Foto

Rychlodraha na letiste, trasa D metra, VRT Berlin-Praha-Brno-Viden, dalnice (nebo aspon eRka) z Hradce na Ostravu, financovani dalnic PPP projekty ... nasi politici jsou velmistry na kecy..

1 0
možnosti
DZ

Do tri let?Jen aby tam jeste byl a mezi tim se tam nevystridali dalsi tri minitri.Proc se to ve meate neschova do tubusu?Naruseni prostredi?Ty koleje uz tam stejne vedou,takze tomu mic nerozumim.

0 0
možnosti
SB

Konečně, alespoň nějaká stavební konkurence. Bohužel, ale nezaměstnanost nám to nesníží. Alespoň stavební firmy uvidí, jak to dělají na východě.

0 0
možnosti
JK
VBS

Jediné co mi trochu vadí je to, že se v článku /viz technické parametry/ jemně připouští, že už neumíme postavit ani vlak o rychlosti kolem 120 km/h. Spíše se asi "myslí", že dráhu Korejci postaví, ZAFINANCUJÍ a následně jí budou provozovat jako běžný komerční dopravní projekt, aniž by se zatěžovala beztak vyloupená státní pokladna?

0 0
možnosti
RJ

"už neumíme postavit ani vlak o rychlosti kolem 120 km/h"

To opravdu není pravda. Důvod, proč se u nás nestaví vysokorychlostní tratě, není, že to "neumíme". Je to celkem normální stavba, hlavní rozdíl je, že koleje jsou rovnější a v kopcovitém terénu je proto třeba více tunelů a mostů (tj. nejsou to kvalitativně jiné stavby, je jich jen víc). A i kdyby byla stavba složitá, naše stavební firmy patří do zahraničních skupin (např. Eurovia Francouzům), kde se nové železniční tratě staví jako o závod a zkušenosti jsou.

Důvodem je jen nezájem politiků a voličů o rozvoj železnice jako takové.

Jinak u takovéhle tratě v intraviliánu se vyšší rychlosti než kolem 100 km/h stejně nepoužívají. Jednak kvůli ŽP, jednak kvůli četným zastávkám. I tak je to ale rychlejší než silnice. Auta ve městě zdržuje omezená rychlost a semafory.

"Spíše se asi "myslí", že dráhu Korejci postaví, ZAFINANCUJÍ "

PPP projekt tady nemá moc smysl. U tohoto projektu nejsou problém peníze, ale politická impotence.

1 0
možnosti
LM

Polovina akcií letiště,další kontrakty,ještě tak posadit asiaty do parlamentu,senátu...Možná by byli levnější.

0 0
možnosti
MM

konečne uvidime jak to pujde cizim firmam. zda v terminu, za dohodnutou cenu, bez problemu a švindlu jsem zvedav jak se jihokorejci vymlouvaji na vše možne.ne to snad nebude potřebne oni snad delaji normalni praci za smluvenou cenu.beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem

3 0
možnosti
VS

Co se stihne dřív postavit: metro nebo vlak? :-)

0 0
možnosti