Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pošta dostane od státu o miliardu nižší kompenzaci, než chtěla

Česká pošta dostane na úhradu čistých nákladů za poskytování základních služeb za rok 2013 přes 753 milionů korun. O miliardu méně, než žádala od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R41o75b52e90r25t 63E15r45b54e71n 5633742804894

Cesky postovni urad,Ach jo.Prodame vse co muzeme ale nechtejte od nas dopravit postu na spravnou adresu.Jinak mame trika,boty,cucstangle,falesne zlato vse za slusnou cenu8-o8-o8-o

0/0
13.3.2015 10:39
Foto

S19t50á32ň82a 73K74o16m96o93r53o96u10s31o87v35á 3245873507449

Česká pošta nevzala na vědomí, že se hodně změnilo. Jako provozovatelé pevných linek se museli smířit s tím, že se lidé před nimi plazili, aby měli telefon. Tak, jak to je teď, je pošta neudržitelná a otázkou je, jak reorganizovat. Nabízení sladkostí na přepážkách nebylo to pravé ořechové. Pokud je v obci obecní úřad, nebo i prodejna - to by byl takový problém?

0/0
4.3.2015 9:33
Foto

P71a49v32e50l 44M16í69č97a 7858870385865

Stačí si to najít, poštatenhle směr dávno vybírá

0/0
4.3.2015 10:10
Foto

S40t52á62ň81a 85K17o84m12o61r18o58u12s77o84v27á 3695603487539

Tak to je chvályhodnéR^

0/0
4.3.2015 13:51

M49a75g49d65a12l68e15n60a 43G50r33u70n90o34v54á 5214227925109

Česká pošta je určitě "nejlepší!" v dodávání balíků. Raději si nechávám posílat balíky soukromými doručovateli - DPD, a pod. Ti se vždy ozvou, kdy zásilku doručí, a  ještě pět až deset minut před doručením se ujistí, že jsem doma. V případě problémů domluví jiný čas doručení i třeba na ten samý den. Má pošta šanci? Jedině lísteček do schránky.

0/0
3.3.2015 20:16

J93o70h35a67n 58Z63i63n29g87e35l 2561675306101

Pošta ještě pošle SMS, že Vám přivezou balík, Vy a něj čekáte, nebo jste třeba náhodou doma nemocná, a k večeru přijde druhá SMS, že byl pokus o doručení neúspěšný a zásilku uložili na poště. Protože jste doma, sednete do auta a jedete na poštu. Tak se dozvíte, že se SMS odesílají z depa, a na poště bude zásilka až zejtra. Řvát můžete na vedoucí pošty, ale ta s tim nemá nic společnýho.

+1/0
3.3.2015 22:14
Foto

S70t68á36ň91a 98K22o16m45o50r82o43u55s57o24v60á 3545243357449

Přesně tak - kdyby to alespoň napsali rovnou :-/

0/0
4.3.2015 9:26

P15e36t41r 56S74v55o94b75o10d56a 7952781304

Jo to znam taky. Jsem doma a najednou ve schrance rovnou "opakovana" vyzva s tim ze balik bude ulozen na poste. Druhy den tedy jedu na postu a tam me laskave sdeli ze balik nemaji protoze ho zrovna nalozili do auta a rozvazeji ho. V takove situaci sdeluji ze opravdu nevim co delat protoze jedine co me napada je vydat se pronasledovat dodavku posty ostrym smykem ve stylu akcniho filmu ji donutit k zastaveni, dat po cuni jeji posadce a vzit si balik nasilim.

+1/0
4.3.2015 10:10

P44a44v43e66l 34O21b50d34r73ž11á70l23e60k 6226224798852

Taky to nemusí každému vyhovovat ...

V době, kdy kurýři jezdí doma nejsem (překvapivě) a v práci je přes vrátnici rozhodně nepustí - a aby čekali třeba půl hodiny, než si pro ně přijdu, to jsem zkusil jen jednou.

Takže pro mne ideální pošta - vyzvednu cestou z práce, nebo jiný den.

0/0
12.3.2015 17:11

R41a77d42e16k 74Š84l45a33h30o64r 1678647413898

https://www.ceskaposta.cz/-/vyjadreni-ceske-posty-k-vycisleni-cistych-nakladu-na-univerzalni-sluzbu

0/0
3.3.2015 16:04

J55a16n 42N98o60v45ý 5403195789902

Prima, jsem zvědav jak dlouho vydrží základní cenný balík stát stovku, než se znovu zdraží (ještě v lednu stál 73), když dostanou o miliardu míň.  Navíc balíky Vám až domů (tedy ne vymyšlené oznámení o nezastižení adresáta) pošta začne doručovat, až když si podáte stížnost. Do té doby se ke mě neobtěžovali doručovatelé chodit.Rv

+5/0
3.3.2015 14:55

J77i79r25k89a 32N10o53v33á62k 6482445825979

jojo, to taková pošta 14046, to je chuťovka pro silné povahy. dvě přepážky (jedna skoro furt zavřená, sedí tam dáma, ale něco si tam razítkuje), fronta přes půl vestibulu, tempo klídek pohoda, šak zítra je taky den, no prostě vyloženě proklientský přístup.

dycky si tam vzpomenu na hospodu na mýtince - "chtěli poštu, ale chodili jim tam lidi"

+10/0
3.3.2015 14:09

J44a12n 66P11e59k58a 5353153113

Tohle by se mělo privatizovat, ne zdravotnictví...

+5/−1
3.3.2015 13:47

P53e45t13r 57D29o31u66p73a52l 5421268955759

Jak dycky říkají z Pošty, "zásilky a dopisy nevydělávají, musíme poskytovat vedlejší služby!"

Nezkrachovalo náhodou takhle Tesco? Ignorovat neprofitabilitu core businessu a místo toho vymýšlet capiny jako pojišťovací smlouvy a prodej pohledů...

+5/0
3.3.2015 13:33

P65e16t53r 54S49v48o77b42o40d46a 7312531924

Dotace jsou zlo. Jedine ceho dotace dosahnou je ze dany produkt/sluzba jsou ve vysledku predrazene a nekvalitni. Produkty a sluzby ktere nepreziji bez dotaci nemaji proste takovou hodnotu aby si je nekdo porizoval.

+6/0
3.3.2015 13:14
Foto

P63a77v46e95l 16M22í89č28a 7308890835315

Běžte to říct starotům menších obcí, čímž by unich zrušili poštu, protože není výdělečná a dostanete v nejhorším i po hubě

+1/−3
3.3.2015 13:34

P56e17t30r 15S29v23o25b34o90d68a 7492141824

Muze se zrusit nebo muze zavest "vesnickou" sazbu 100,- za 1 dopis. Oboje je mozne a spravne. Co ale neni spravne je ze ten dopis stoji tak jako tak 100,- akorat 90,- z toho dotuje stat takze to neni na prvni pohled videt. To ze vesnicani pouzivaji pesti misto mozku vim, ale nebojim se toho protoze na kulturistu 100+ kg si to vetsina vesnicanu radeji promysli ;)

+3/0
3.3.2015 13:57
Foto

P92a29v61e55l 13M95í35č25a 7878830455295

Dneska jdu odesilat něco prodaného přes aukro a a doporučený dopis se sledováním stojí 35,- bez něj za který vám nikdo neručí kolem 15? 20? kaček. Když víte h...o tak se nevyjadřujte8-o

0/−5
3.3.2015 14:30

P59e77t48r 58S79v58o92b63o36d28a 7582921204

Ja postu nevyuzivam takze se moc omlouvam ze jsem spatne odhadl dopis na 10,- kdyz ve skutecnosti je v ceniku 13,-. Chapu ze je to obrovsky az neskutecny rozdil a zaroven prohresek ktery totalne od zakladu meni cely problem dotaci neco co si samo na sebe nevydela. Take chapu ze jste me musel kvuli tak obrovske chybe urazet. Hezky den.

0/0
3.3.2015 15:44
Foto

P83a38v11e47l 73M50í61č22a 7148470725845

Ano urážet bylo potřeba a opět si o to říkáte, jelikož se mě snažíte vysmívat, kdyby tam byl rozdíl těch 3 korun budiš ;-) ani bych se neozval.

Kdežto napsal jste stovku a ono ejhle ta cena je totálně jiná, teď píšete 13,- 8-o chápete to?

0/0
3.3.2015 16:51

P44e37t70r 32S74v52o20b93o88d40a 7382791144

Ja psal 10,- opravil jsem to na 13,-. Ta 100,- (stovka) je odhadem "realny" naklad na jeden dopis na takove vesnici o ktere pisete a verim ze nekde to muze byt i vic kdyz zapoctete udrzovani pobocky a plat postacky ktera tam roznasi radove pouhe desitky dopisu tydne.

0/0
3.3.2015 17:05
Foto

P41a90v10e55l 13M43í35č97a 7298840475425

Tak to jsem vám nerozuměl, jelikož já myslel že píšete o rerálne ceně.

Al jste pořád mimo, zatím totiž stát poště nehradil ani korunu a tyhle ztrátové náklady se naopak dorovnávají z těch ziskových.

Všimněte si že se musí měnit zákon kvůli tomu a proto taky ty služby ani platy na poště nejsou kdo ví co, proto tu říkám ano dotace je potřeba, aby to mělo konečně uroveň

0/0
3.3.2015 17:17
Foto

P14a14v54e43l 80M84í37č86a 7468740215305

Nějak jste se už neozval... mám totiž pravdu že?

0/0
4.3.2015 8:09

P77e90t90r 87S69v44o40b28o16d58a 7422221804

Prdlacku mate. Jen me nebavi pokus o diskuzi s dubovym stolem :D Pokud nechcete uznat ze dotace jsou narusuji a pokrivuji trh, davaji nefer vyhodu dotovanemu a zpravidla znamenaji predrazovani nepotrebne sluzby tak nema cenu pokracovat. Je uplne jedno jakkoliv budete obhajovat ze nejake ztraty plati posta z nejakeho zisku apod. Proste predrazena sluzba kterou za danou cenu nikdo nechce bude porad predrazena sluzba kterou nikdo nechce a statni dotace na tom nic nezmeni. Pokud soukroma firma treba PPL zavede sluzbu zasilani dopisu za 10,- a bude ji dotovat nevidim v tom problem a stejne tak nevidim problem kdyz si za to rekne 30,-. Kdo to bude chtit vyuzit to vyuzije a kdo ne at necha byt. Kdyz se ale do statem dotovane instituce jako je posta lejou penize nas vsech tak v tom problem vidim. Zvlast kdyz vseobecne jsou lidi na jeji "sluzby" nasr*ni a snazi se vyuzivat konkurenci kde jen to je mozne. Pokud proste neuznate ze dotovat ztratou vec statni dotaci je z principu spatne tak co chcete abych vam porad odpovidal ?

0/0
4.3.2015 9:22
Foto

P17a72v55e71l 39M41í92č45a 7348550675725

Tak v tom případě vidíme každý jinak jestli je potřebná nebo ne. Nemluvě o tom, že pošta se měla už začátkem roku rozhodnout jaký bude její další vývoj, což by naprosto měnilo smysl jestli tak hustá sít kterou obhajuju a která se vám nelíbí dávala naráz smysl.

Jsou 4, 1) zrušení postovní spořitelny (CSOB) a založení vlastní banky 2)mobilní operátor 3)centrální zajištování nákupů, přepravy a logistiky pro státní instituce 4)paletová (kamionová?) doprava, podle mě uplná blbost.

Nicméně ke všem , se hustá sít poboček velice hodí, proč ještě se nerozhodlo, nebo o tom nevím, to už netuším.

A váš názor že to nikdo nikdo nechce je celkem mimo, listovka klesá, to bez debat ale kdyby to nikdo nechtěl, nebude žádná.

Nicméně trh se mění, a pomalu máte pravdu, za pár let určitě, na to ale pošta reaguje touhle přeměnou, mě nejvíc zaujala ta banka nebo ta centrální logistika

0/0
4.3.2015 9:51

P61e84t36r 82S45v32o55b62o23d18a 7372321144

Tady neni problem ze to nikdo nechce, ale ze by to nikdo nechtel za "realne a skutecne" naklady. Je to asi podobne jako se stavebnim sporenim. Lide si ho zakladaji ne protoze by chteli tento uzasny produkt, ale protoze je dotovan statem. Vemte mu statni dotaci a jsem zvedav kolik lidi si dobrovolne zalozi stavebko kde skladate vstupni poplatek, nemuzete sahnout na penize 6 let a uroceni je nizsi nez na sporicim nebo casto i beznem uctu.

Stejne tak vemte dopisu dotaci a jsem zvedav kolik lidi je bude posilat dal a kolik prejde na alternativu.

0/0
4.3.2015 10:04
Foto

P29a37v92e59l 72M68í73č36a 7378320525255

Jasně, ale vy jste nečetl co jsem napsal?

Kdyby to bylo jak ted, tak je jasne že je to neudžitelné a souhlasil bych s vama, realne naklady jsou velké protže je tu hustá sít poboček, ale bude mít smysl když dostane pošta větší potenciál, tím jak bude dělat i něco jiného než ty balíky a listovku.

0/0
4.3.2015 10:10

P15e38t12r 64S57v48o59b96o52d44a 7882711544

Ja to cetl ale porad nevidite problem ktery vidim ja. Dotace nejake cinnosti v ramci soukromeho subjektu jsou naprosto v pohode. V soukromem sektoru se to deje bezne a zvlast pri vstupu na novy neprobadany trh to proste musi kazda firma udelat a kratkodobe dotovat v ramci presales a "otevirani dveri" nebo budovani KH zamestnancu urcitou cinnost ci produkt. S tim problem nemam. Problem mam s tim dotovat ze statniho neco co je cerna dira (v tomto pripade ty dopisy) a byla o cerna dira pred deseti lety a bude to cerna dira i za deset let. To by si zadna soukroma firma s kompetentnim vedenim nedovolila. To jestli posta bude nebo nebude zitra, za mesic, nebo za 10 let k necemu potrebovat milion pobocek a zacne byt ze dne na den ziskova s tim nema nic spolecneho .. to je jen takove fantazirovani. Uplne stejne fantazirovani jako kdyz EU dotuje Recko a fantaziruje se o tom jak pristi rok bude Recko samo splacet dluhy a bude lidrem evropske ekonomiky.

0/0
4.3.2015 10:21
Foto

P53a73v16e38l 44M84í27č92a 7588300135705

Recko je černá díra, bych je nechal shnít v tom co si posr.ali;-D, listovka a česká pošta celkově byla před deseti lety víc zisková, dělala vetší množství a s tím rostl její smysl existovat.

Hustota poboček  je sakra důležitá, kdyby zrušili ty ztrátové ... jak vy píšete ... tak by pošta byla zase samostatná i bez dotací.

Nevim jestli to berete v potaz ale do ted pošta žádne dotace neměla, začala je potřebovat s elektronizací a upouštěním od klasických poštovních služeb

jdu reklamovat svůj PC, tak možná nebudu už reagovat ;-) možná z mobilu

0/0
4.3.2015 10:44

P40e15t27r 73S23v88o25b61o55d18a 7982121474

Ale pokud nejaka vec/sluzba prestane byt ziskova tak prece neni duvod ji zacit hned dotovat. Stejne tak neni duvod dotovat psaci stroje nebo psaci pera protoze elektronizace je vytlacuje. Kdo je chce si proste priplati a basta. Nevidim smysl v dotovani parnich stroju. Kdo chce jezdit treba parni lokomotivou at si za to priplati a nebo at si ji klidne koupi na dvorek ale nepropadal bych panice pokud zjistime ze nikdo parni lokomotivou vlastne jezdit nechce protoze je draha, pomala a smrdi. Stejne tak nevidim opravdu jediny duvod proc dotovat dopisy. Pokud je nekdo chce tak at zaplati plnou cenu a nebude nutnost je dotovat. Pokud je potom lidi prestanou chtit v tom zadny problem take nevidim.

0/0
4.3.2015 10:56
Foto

P17a79v35e66l 55M79í77č95a 7178370795125

A co mají udělat do te doby než se firma transformuje do některeho toho uvedeného směru? Bude to trvat aspoň rok, dva, to mají do te doby zavřít všechny ztratove pobočky protože jsou ztratové?

Pokud tu transformaci udělaji dobře, tak ta firma ma budoucnost, ale celé to něco stojí, a taky to trvá, tak jak investuje každá firma s tím, aby v budoucnu přežila, tady je to stejné, jen pošta patří státu.

0/0
4.3.2015 11:06

P81e83t58r 46S85v69o53b83o71d98a 7282551354

Coz je presne ten problem "patri statu". A ano sokroma firma by treba zavrela ztratove pobocky. Nebo by je nechala otevrene a doufala. Nebo by zdrazila .. nebo by zlevnila .. nebo by udelala reklamni kampan ... to je uplne jedno co by udelala. Dokud by to delala za svoje penize. Problem vsech statnich firem je ze to delaji za nase penize. Soukroma firma ma svobodnou volbu a volnost protoze je na ni jak si zajisti obzivu a kdyz udela dobre rozhodnuti tak vydela a jestli udela spatne a prodela nebo zkrachuje je to take na ni. Kdyz ale statni firma udela spatne rozhodnuti tak nezkrachuje protoze to v dotacich zaplati ostatni .. a to je naprosto spatne. Kdyz dela spatna rozhodnuti manager soukrome firmy tak za to o i firma zaplati. Kdyz dela spatne rozhodnuti manager statni firmy tak za to vetsinou zaplati hlavne danovy poplatnik.

Co je tak slozite na pochopeni toho ze tento stav neni spravny a ze neni spravne aby statni firma mohla utracet a riskovat stejne jako jakakoliv soukroma ale bez tech nasledku ktere to ma pro soukromou firmu.

0/0
4.3.2015 13:05

O21n39d70ř96e41j 64Z57d53e81r36a84d25i54č50k50a 6774135833348

Vy mate asi trochu problém se ctenim ;-D

0/0
3.3.2015 17:10
Foto

P49a77v16e61l 45M59í73č34a 7508650615465

:-)

0/0
3.3.2015 17:18

M35i50c94h56a60l 31P69a94v96l18á14t 9503283114919

A uz jim nekdo rekl, ze by si tu postu mohli platit z obecniho, kdyz po ni tolik touzi? Bylo by to furt horsi, nez kdyby byla do/z Horni Dolni prirazka, ale milionkrat lepsi, nez kdyz to mame platit vsichni.

+2/0
3.3.2015 14:17
Foto

P13a43v67e68l 26M58í77č77a 7328370145315

šak to řekněte některému starostovi R^;-D každopádně se sem do diskuze potom nahrne deset jiných, místo jednoho jako jste vy a budou zase nadávat jak se tady všechno ruší, jak je to hrozné a bude právě z te vesnice.

0/−3
3.3.2015 14:27

P29e35t12r 21S92v18o12b44o59d92a 7132241364

Jak "vsechno rusi" ? Jedina vec co je potreba zrusit jsou dotace. At si tam posta tu pobocku klidne dotuje pokud ji tam chce. Nebo at si ji dotuji z obecniho rozpoctu jestli ji tam chteji. Klidne jim ji muzete zadovat vy sam. Neni potreba vubec nic rusit krome dotaci.

+2/0
3.3.2015 15:49
Foto

P18a37v72e28l 17M20í63č37a 7558330155485

Běžte dělat šéfa pošty;-D

0/−1
3.3.2015 16:47

P72e57t13r 67S81v77o97b82o53d47a 7672911864

Tak proc ne, z dotaci se zije bez prace nejlepe ;) Muzu si k tomu treba poridit jeste solarni elektrarnu i kdyz to uz take neni tak vyhodne dotovane jako driv. Kazdopadne ono se zase najde neco dotovaneho u ceho budou padat penizky za sezeni na zadku. Ale tak nejak se me tohle vsechno hnusi a jsem docela rad ze si dokazi vydelat slusne penize v soukromem sektoru a nepotrebuji aby mi to dotoval danovy poplatnik.

+2/0
3.3.2015 17:17
Foto

P84a25v26e88l 98M94í40č33a 7198330545635

viz řádek výš

0/0
3.3.2015 17:19

M50a23r10t41i13n 21H24a48v83l47í84k 4960945857453

Zavřete poštu. K ničemu není.

Místo optimalizace doručování vymýšlí půjčky, špehování majetku a prodej všeho možného.

PPL a DHL určitě její služby plně zastoupí i bez kompenzace.

+4/−4
3.3.2015 13:11

R10a56d54e39k 39Š89l73a69h52o70r 1498697183878

))))) jste tak hloupej nebo si na to jen hrajete? běžte a pošlete PPL nebo DHL dopis,pohled...(tedy to co ČP ze zákona zajišťovat musí)určitě vám utrhnou ruce si tento byznys od ČP převzít, a dejte mi pak vědet jakou pobočku jste pro poslaní využil, v obou případech je těch  poboček PPL a DHL určitě v řádu stovek......

+3/0
3.3.2015 14:23

P59e73t62r 71S43v72o54b53o29d12a 7332661604

Vsak oni by radi do toho sli. Ale to ma jednu nutnou podminku a tou je nepokriveny trh. Pokud si posta uctuje za dopis 13,- kdyz naklady na jeho doruceni jsou treba 30,- (ta cisla cucam z prstu, netusim kde vzit ta spravna ale jde o princip) tak tezko tomu bude PPL konkurovat protoze i kdyz srazi naklady o 40% (z 30,- na 18,-) tak ji cenove nemuze konkurovat. Jit na 13,- si nemuze dovolit. To ale muze posta protoze te rozdil doplati danovy poplatnik.

+1/0
3.3.2015 15:56

R83a73d10e76k 14Š60l19a43h37o32r 1878537173958

cenu kterou ČP vyžaduje určuje ČTU, nikoliv pošta

0/0
3.3.2015 16:06

P83e70t51r 38S50v70o76b43o77d76a 7182451224

Muze ji klidne urcovat papez nebo kolo stesti. To ale neni podstatne. Podstatne je ze rozdil mezi touto cenou a skutecnym nakladem plati danovy poplatnik.

+1/0
3.3.2015 16:17

R22a16d49e95k 19Š54l32a38h10o70r 1828427353918

vaše ekonomické znalosti budou zřejmě na vysoké úrovni

0/0
4.3.2015 9:16

P19e15t25r 93S24v98o84b80o66d14a 7842661764

Nestezuji si dekuji. VS mam sice v jinem oboru ale na to jak (ne)funguji dotace nemusite mit VS a dokonce ani maturitu. Staci k tomu selsky rozum a dospelost. Protoze jen male dite si muze mysel ze existuji veci "zadarmo" protoze dostava od maminky a kde se berou penize neresi. Zrovnat tak jen dusevne zaostaly jedinec si muze myslet ze doruceni dopisu na vesnici se 100 obyvateli stoji prave 13,- protoze je na nem prave 13,- znamka a nejake miliardove dotace neresi.

0/0
4.3.2015 9:44

M80a68r96t89i10n 38B98l15o41v27s85k57ý 8645951880

klid, dosud jste nezaplatil nic.

0/0
4.3.2015 13:15

H10a21n72a 77P21r83o39k20o12p23o40v60á 8829270913491

Poštu nezavírat - zavřít její management!

+1/0
3.3.2015 15:07

V21i38k87y27r 53B42o92h11u72m38i11l 19S75t26r88a81n80s97k33y 9127178956669

V den doručení zásilky na poštu jsem současně ve schránce nalezl "opakovanou" výzvu k vyzvednutí zásilky. Pochopitelně, že první jsem nikdy ani nemohl obdržet /opakovaně pošta 102 00/. Jinak naprostý souhlas s p. Pastorkem k úrovni doručovacích služeb.

+5/−1
3.3.2015 12:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.