Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejvíce peněz za povinné slevy získaly loni Jančurovy vlaky a autobusy

Povinně nařízené slevy v komerčních autobusech a vlacích stojí daňové poplatníky opět více než v minulosti. Stát loni na kompenzacích pro studenty či postižené zaplatil 232 milionů korun. V meziročním porovnání jde o nárůst pět milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66a29v56e11l 94J15á29n 32B38u15v17a41l90a 5497488252489

[>-] Je pro mne zarážející, jak Mamánci Neználkovští si zde bez vzdělání a bez znalosti věcí plácaje játra píši své výrony. ;-( Nejchytřejší si dovolují srovnávat NESROVNATELNÉ; ale tak to již u nevzdělanců a osob se sníženým IQ chodí. Ing. Radim Jančura dokázal udělat z prdu kuličku a navíc tříhrannou R^ ; ale nikdo z těchto Kecálků Mamánkovských nepočítá kolik let obětoval a nezná jeho byznysplán. Vůbec neví o provázanosti finanční ČSSD a ČD!!!!

Exministr a exhejtman PA kraje Martínek z nás kdysi dělal trubky tvrdíc v TV Prima v souboji s Jančurou, že 12 je neskonalé MÉNĚ 6;-€8-o;-€!Vychechtával se posměvačně, že R.J."... má pouhou 1 starou motorku..." a že by sní chtěl obsloužit dopravu v jeho kraji! Jančura se mu snažil vysvětlit principy. NEPOCHODIL.

Kde je dnes RJ a kde Radko Martínek?

Za povinné slevy nejvíc získá ten, kdo přepraví nejvíc nárok majících lidí EU ;-) Nebo se snad pletu?

0/0
10.3.2015 6:55

J84a50n 71J13e76m59e42l66k18a 1225880

Takový je systém tak co. Sleva pro studenty mi nepřijde špatná. Na Slovensku, kde i na koridoru jezdí zadarmo je to horší. Takto by se měly vyplácet všechny dotace - na pasažéra.   A pěkně soutěž. A ne 15ti leté smlouvy. Pokud státu nestačí kontrola z daňového přiznání, ať jízdenky prodává státní organizace typu sždc. Na nádražích v jejich pokladnách, přes eshop, online terminály.  A nejlíp na všechno - mhd, busy, vlaky.

0/0
5.3.2015 20:22

V21a25c50l31a89v 81H86a42j20e13k 3726329909

A soutěž jako na co?? Na 15 letou smlouvu. protože o tom ty soutěže právě jsou8-o

+1/−1
5.3.2015 20:32
Foto

A69l68a31n 57Ř61e66p17k43a 4145466

Kde je ten zakopaný pes? České dráhy provozují dopravu v celé republice, SA jen X autobusových linek, ale peněz za povinné slevy pobírají víc, k tomu ještě přidat Regiojet :-) Je fakt, že se žlutými jezdí hodně studentů a RJ zase tam má ty svoje čachry s třídami..

+4/−4
5.3.2015 12:49

J74a48n 58S60ů89r68a 4245443863912

ČD mají úhradu za slevy ve vlacích objednaných státem a kraji v celkovém objemu úhrady.

+2/0
5.3.2015 13:31

V21a23c64l84a51v 19H61a16j15e44k 3226279799

Ale v nově soutěžených tratích už to tak nejspíše nebude, že8-o

+1/−1
5.3.2015 20:33

J42i17ř38í 84K14o50c15u54r16e77k 6745824415308

Rozumím tomu správně, že částka pro ČD je jen za vlaky, které provozují na podnikatelské riziko? Tedy Pendolína, D1 express, EC/IC Ostrava-Praha. Nic víc.

A jeden neskromný dotaz: Šlo by zjistit, kolik to dělá v těch objednávaných vlacích?

+3/0
5.3.2015 22:29

J95a72n 95S68ů85r39a 4605573553652

rozumíte tomu správně. v těch objednávaných vlacích to bohužel zjistit nejde, to by musely dráhy poskytovat vyúčtování nákladů..

+3/0
5.3.2015 22:30

V71a20c56l54a37v 98H12a62j31e77k 3286829409

Proč nákladů ?? Existuje jasná metodika výpočtu prokazatelné ztráty a kraje i MD podklady určitě mají. Jak od ČD tak od ostatních dopravců provozujích veřejnou dopravu v závazku, tedy třeba i linkové autobusy. Vy prostě musíte na ty ČD pořád nasazovat. Ale ono je rozdíl jezdit Praha-Ostrava a plošně po celé republice i v tom výkaznictví.

+4/−1
5.3.2015 23:26

J39a39n 45S86ů84r15a 4445893123192

Pokud ji mají, tak ať ji zveřejní.

+1/−1
5.3.2015 23:27

V88a65c42l19a74v 35H87a28j83e61k 3716229939

co pokud mají?? Nechápu otázku. Ale metodika výpočtu prokazatelné ztráty je snad dána zákonem. Nebo se pletu??  A proč by Vám podklady měly dávat dráhy a ne třeba státní správa (MD, Kraje)?? Ostatně ta uzavírala smlouvy nebo ne?? Nechte ty zlé ČD na pokoji.

0/0
5.3.2015 23:32

V92a59c26l17a75v 21H60a62j11e23k 3426659399

Nepochopil jste to. Dopravci v nových smlouvách o veřejné dopravě v závazku budou u státem stanovených slev zcela oprávněně požadovat stejný systém "dotací"  jaký se zavedl u komerčních vlaků. Takže se to nakonec nejspíše prodraží.

+1/0
5.3.2015 23:29

T49o51m75a52s 20N75o68v10o67t87n94y 3881366368429

Nic zvláštního, studenti si najdou pro ně nejvýhodnější spoj a tím jedou. Že je to zrovna SA/RJ vypovídá spíše o nabídce ostatních dopravců na silnici i železnici, než o SA.

+6/0
5.3.2015 11:12

R58o43m31a67n 26P44o51l36á67č96e68k 5786509565

Libí se mi nová verze, že kdyby se zrušili kompenzace, že to firmu nepoloží. ;-D.

Ale rozdíl v příjmech je trochu jiné číslo než rozdíl v zisku ;-D

+4/0
5.3.2015 11:00

T52o93m35a71s 31N27o49v83o28t13n66y 3911736488949

Proč by to mělo položit firmu? Pokud se zruší kompenzace všem, tak není důvod aby dopravci dávali těmto skupinám slevu nebo maximálně nějakých 10% jak je to u SA na ISIC. Studenti pojedou tak jako tak a u dětí to může být tak, že dopravce raději prodá "poloviční" dítěti třeba do obvyklých 6ti let aby zkásnul plné jízdné za 1-2 dospělé než aby neměl nic.

0/−2
5.3.2015 11:11

R96a25d18e55k 51J95a28n53a78t45a 9935466904502

"Studenti pojedou tak jako tak"

A to právě není pravda. Musí dojíždět akorát ti, co nemají ubytování v místě školy, ale těch se Regiojet netýká. Jeho dálkové spoje jsou na dojíždění z internátu/kolejí (typicky v Praze) domů (typicky na Moravě). A tam už hraje cena jízdného roli v rozhodnování jezdit každý týden/každý druhý týden/jednou za měsíc.

+4/−2
5.3.2015 12:32

P96e16t13r 79N71e72c49h26a64n45i79c28k94ý 7323526308600

Nebo jiným dopravcem/dopravním prostředkem

+1/0
5.3.2015 15:59

T36o13m49a87s 30N44o84v98o98t34n50y 3551356368809

Jakože ten, kdo dneska jede tak po zrušení kompenzací nepojede nebo si najde kvůli pár desetikorunám měsíčně ubytování v místě? Nebo přestane jezdit do školy? Jinak znám dost studentů, co mají denní studium a přesto dojíždí dálkovými spoji SA.

+1/0
5.3.2015 22:07

J58i42ř31í 96K63o21c11u75r54e80k 6595714755328

Ano i ne. Jede-li studetn domů už ve ČT a zpět v něděli, má doma navařeno. Je to asi 250-350 Kč útraty jen za jídlo, a to když nepůjde do restaurace.

+2/0
5.3.2015 22:18

P11e94t10r 58B84e67z42s50t61a75r70o27s79t71i 2479986693381

Pracuji v doprave u jednoho mensiho dopravce patriciho do vetsi dopravni skupiny a na nakomercnich spojich se pohybuji dost casto a co vidim,je zde probirana jen jedna skupina pasazeru. Karta je lehce zfalsovatelna a ani na to nemam sanci prijit na vec, sehnat razitko skoly je dnes tak jednoduche a pak uz se zlegalizuje uplne jednoduse. To same dnesni ZTP karticky proto jsem pro jiny zpusob vyplaceni.... Jednak by s tim nesidil dopravce, jednak cestujici.

Navrhuji toto vyresit uplne jednoduse a to, ze by si kazdy kupoval jizdne za plne, krom komercne vyhlasenych slev a nasledne by si sam nechaval proplatit rozdil dle slevy na ktorou ma narok primo pres socialku. U skolou povinnych zaku by to bylo jednoduche, vezmu 3 trimesicni jizdenky a sepisu to a u starsich co jezdi napr jednou za tyden u tech, kdyz studuji stredni nebo vysokou skolu neni problem, aby si udelali neco jako cestak z listku a s tim pak sli zadat stejne jako zaci, pokud teda chteji slevu. Vyrazne by ubylo podvodu s jizdnym protoze urad by to pretridil a zaroven by nebylo mozne, jako napriklad loni?predloni?, ze jeden dodavkovy dopravce dostal na odjety km skoro stejnou kompenzaci jako dopravce jezdici s velkym busem, tam neco smrdelo...

+5/−2
5.3.2015 10:39

M19i97c69h61a11l 54K66r48č34á37l 6938178696722

A na úřadech a sociálkách přibudou stovky dalších úředníků kteří to budou kontrolovat a evidovat. Takže ve výsledku to bude dražší než zaplatit dopravcům.

Jediné řešení je slevy zrušit.

0/−1
5.3.2015 11:10

T19o75m97a39s 49N96o50v67o47t17n79y 3541356458419

Ty úředníci tam ale pořád jsou. Neodešel ani jediný po zrušení příspěvku na dopravu. Takže by se nikdo přijímat nemusel a odpadl by veškerý opruz s různými kartičkami a prokazování věku / studenta atd.

+3/−1
5.3.2015 11:14

P39e37t55r 21N30i61v76n61i49c93k54ý 3902454435157

Dneska jsou ti úředníci u těch dopravců, Taky to někdo musí spočítat, vypsta papíry, podat žádost na ministerstvo.

0/0
5.3.2015 11:33

J97a18n 13P73š18e58n71i87č50k60a 2610808553292

Urednika u dopravce plati dopravce z jizdneho. Urednika na socialce plati stat z dani ktere musi vybrat. Od duchodcu, deti i tech dopravcu.

+1/0
6.3.2015 13:58

T31o17m93a10s 48N94o48v20o41t24n58y 3441936158149

Tak ono to tak i bylo a ještě jednodušeji, prostě podle vzdálenosti a frekvence dojíždění dostal student příspěvek na dopravu hezky v hotovosti a jestli za to jel vlakem, autobusem nebo si koupil nádrž benzinu už byla jeho věc. A byl klid.

0/−2
5.3.2015 11:13

P34e41t61r 35B47e36z36s37t65a28r96o48s42t21i 2259986673471

Ono, aby se nereklo, dalsi takova vec je dite pod 6 let, velmi nebezpecna vec, take proplacena statem, jsou kolegove, kteri toho zneuzivaji, aniz by jim to doslo... Napr potrebuji poznamenat nejake cislo, stav nafty, stav tachometru a podobnou vec, jak to vyresime, po ruce neni papir, bouchneme nulovy listek a najednou je kus papiru na poznamku po ruce... Tudiz zde take dochazi k "podvodum" aniz by to dotycnym dochazelo, co delaji...

0/0
5.3.2015 11:42

J35i69ř38í 48K15o17c58u66r87e75k 6885244735638

Vidím v tom jednu díru - nakoupím za 10 Kč/kus projeté jízdenky, budu tvrdit, že jsem jezdil 2x týdně na PO+UT a PA do Prahy. Dokažte opak. Takto nakoupené jízdenky nechám sociálce proplatit slevy.

Naopak u školou povinných žáků se toho moc nakšeftovat nedá. 20letému chlapovi to žákovské jízdné nikdo nesežere, narozdíl od studentského. A pokud děcko dojíždí, tak asi dojíždí...

+1/0
5.3.2015 22:25

J65a83n 26K28o10b55ě18r91s94k79ý 1380806511563

To je zase nadpis. Jedná se pouze o komerční spoje, tak by to chtělo zmínit už na začátku a ne jen nějakou poznámkou uprostřed článku. A ať si jezdí žlutým kdo chce. Pro nás ostatní studenty zbyde aspoň v Pendolinu víc místa.

+3/−2
5.3.2015 9:35

M16i98c26h24a89l 96B68o45c74k 8840364535752

Vy to asi nechápete? Stát deformuje trh diferenciacemi cen jízdného a Jančura dostává kompenzace za tyto státem tvořené deformace. Zrušte všelijaké slevy a Jančura nebude mezi pasažéry dělat cenových rozdílů, ale to by se tu ozvali všelijaké asociace studentů, pan Krása z rady zdravotně postižených apod.

+4/0
5.3.2015 9:13

V80l48a59s47t50i53m42i81l 57W94a95i98c 8220393437737

Jančura to umí bez dotací :-) Hlavně že tuhle dotaci dojí na krev.

+5/−6
5.3.2015 9:10

M58i20l33a65n 11K60l88o59u74č33e76k 3940305188407

Tohle není dotace, ale kompenzace za to, že stát nařídil dopravci poskytovat slevy.

+6/−1
5.3.2015 9:11

T91o55m78á36š 52G44r41o86s36s18m74a57n13n 6294258772661

a co jako..

+1/−6
5.3.2015 9:13

M34i70l26a73n 13K87l73o29u59č10e71k 3270765468617

No pan Vlastimil Waic se spletl a tak jsem ho laskavě opravil, aby nežil v omylu.

+3/−1
5.3.2015 9:15

V49l63a14s52t42i12m89i39l 26W33a95i56c 8360123847407

Pane Kloučku, je to dotace, v Jančurově podání dozajista ano. Uvědomme si, jakým způsobem ji Jančura státu vyúčtovává - kalkuluje ji z plných cen, i když jízdenky prodává za akční (a tím navíc poškozuje konkurenční prostředí), vesele při tom čachruje se standardy, přestože na to jsou stanovena pravidla... Takže ano. Část z toho, co RJ dostane, je skutečně kompenzace, část je pak dotace, možná bych se nebál říci, že bezdůvodné obohacení. Ale hlavně že Jančura to dovede bez peněz daňového poplatníka (jeho vlaková doprava je ve ztrátě, z níž se nikdy nevyhrabe - odhadem v tom utopil tak miliardu).

+4/−6
5.3.2015 9:19

T59o55m19a69s 58N90o65v88o67t14n17y 3921446698699

A u ostatních dopravců tohle účtování nevadilo? Jančura nebyl první kdo dopočítaval do plného jízdného. A jak Jančura poškozuje konkurenční prostředí akčními jízdenkami? To je právě ta konkurence. Že ČD prodávají teď např. z Brna jízdenky do všech měst kam jezdí žlutý autobus za naprosto šíleně nízké ceny, to nevadí? Za ceny, které se teď dají u ČD dostat, jsem snad nejezdil ani v době kdy jsem byl student a jezdil na Junior Pas.

+3/−1
5.3.2015 11:17

T59o71m23á17š 49H24a71v44e64t44t41a 5983504160411

Stát si vymyslel, že mají mít studenti slevu. Stát odsouhlasil, že ji bude dopravcům kompenzovat a jakou formou. Nepleťte si pojmy kompenzace a dotace.

Jančura jezdí bez dotací, které jsou postaveny na režimu, že se platí za to, že autobus/vlak vůbec jede. Udělejte si v tom jasno.

+3/−3
5.3.2015 9:13

V68l22a70s66t76i12m57i97l 25W84a37i94c 8950933567637

A Jančura si nadto vymyslel, jak stát pořádně podojit :-)

+5/−4
5.3.2015 9:20

T46o84m22á93š 45H25a86v20e54t35t26a 5913244810351

Tušíte, jaké je základní jízdné na trati Praha - Ostrava u ČD? A za kolik si koupíte jízdenku. A kolik ČD státu naúčtují za prodanou studentskou jízdenku.

+2/0
5.3.2015 9:31

R66a88d28e74k 57J97a91n94a20t59a 9505976864172

Už nějakou dobu se kompenzace u dopravců nemají počítat ze základních cen, ale z ceny, kterou by v daném okamžiku zaplatil dospělý.

+2/0
5.3.2015 9:49

T68o47m46a51s 86N68o56v34o32t38n53y 3341606228509

Až na to, že Jančura nebyl první.

0/−1
5.3.2015 11:18

R65a82d43e58k 70J15a77n28a98t65a 9545896124442

Byl první, kde se to projevilo masově. Do té doby bylo komerčním (a tdy kompenzovaným) vlakovým spojem jen Pendolíno, kterým studenti moc nejezdili, protože příplatek byl vysoký a sleva na něj nebyla.

+4/0
5.3.2015 11:50

T93o27m10a13s 84N86o78v49o37t22n78y 3421666898319

No jo, ale neházel bych to na něj, ale na systém jaký je nastavený.

+2/−1
5.3.2015 12:31

T32o46m78a53s 34N92o67v64o37t45n63y 3691276528319

Kde máš nějakou dotaci?

+1/−1
5.3.2015 11:15

R24o66m32a86n 44P36o33l57á36č63e16k 5256559305

Opět se v článku snaží redaktor podstrčit, že tohle je kapka v moři z toho co jde na dopravu...

Ano, ale taky bez objednání a zaplacení od krajů, měst a obcí by do 99% obcí vlak nedojel a autobus tak 2x denně...

+3/−1
5.3.2015 9:07

L79u37b48o87m96i75r 28K74u45b76a51t 4367613711660

Opravdu si myslíte, že je 232 milionů významná částka v kontextu miliard, které jdou z veřejných peněz soukromým dopravcům jinými cestami? Jestli jen České dráhy inkasují nějakých 8 miliard ročně tak autobusoví dopravci budou brát minimálně to samé. No a MHD ve městech taktéž. To přibližně jedno procento mi jako kapka v moři docela připadá.

+4/0
5.3.2015 10:29

J21a20n 78S55ů94r98a 4885523883272

12 miliard

+2/0
5.3.2015 11:04

L76u22b44o57m18i24r 81K30u75b13a49t 4307543451180

Nějaký zdroj? České dráhy inkasují od krajů cca. 8.5 miliardy. Praha sama o sobě cpe do MHD bezmála 11 miliard. Jsem na 19 miliardách (a pár drobných) a to jsem skoro ani nezačal.

+2/0
5.3.2015 14:04

T73o61m90a14s 46A54u28g49u32s68t27y69n 6427116761390

Jaksi mi chybí komentáře o tom, jak RJ manipuluje s cenami, aby mu to vyšlo na tučné kompenzace. Pročpak to v článku asi není? ;-)

+5/−6
5.3.2015 8:47

P31a56v59e73l 23N27o24v58á17k 7442409316129

Jancura zadne slevy davat nechce.... je to vymysl statu..

+3/0
5.3.2015 8:57

R57o90m65a42n 47P31o46l97á47č52e72k 5586729215

To nechce, ale upravit si cenu základního jízdného umí dobře ;-D

+4/−1
5.3.2015 9:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.