Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejvíce peněz za povinné slevy získaly loni Jančurovy vlaky a autobusy

Povinně nařízené slevy v komerčních autobusech a vlacích stojí daňové poplatníky opět více než v minulosti. Stát loni na kompenzacích pro studenty či postižené zaplatil 232 milionů korun. V meziročním porovnání jde o nárůst pět milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22a77v89e60l 41J59á78n 55B56u88v83a24l70a 5757228362549

[>-] Je pro mne zarážející, jak Mamánci Neználkovští si zde bez vzdělání a bez znalosti věcí plácaje játra píši své výrony. ;-( Nejchytřejší si dovolují srovnávat NESROVNATELNÉ; ale tak to již u nevzdělanců a osob se sníženým IQ chodí. Ing. Radim Jančura dokázal udělat z prdu kuličku a navíc tříhrannou R^ ; ale nikdo z těchto Kecálků Mamánkovských nepočítá kolik let obětoval a nezná jeho byznysplán. Vůbec neví o provázanosti finanční ČSSD a ČD!!!!

Exministr a exhejtman PA kraje Martínek z nás kdysi dělal trubky tvrdíc v TV Prima v souboji s Jančurou, že 12 je neskonalé MÉNĚ 6;-€8-o;-€!Vychechtával se posměvačně, že R.J."... má pouhou 1 starou motorku..." a že by sní chtěl obsloužit dopravu v jeho kraji! Jančura se mu snažil vysvětlit principy. NEPOCHODIL.

Kde je dnes RJ a kde Radko Martínek?

Za povinné slevy nejvíc získá ten, kdo přepraví nejvíc nárok majících lidí EU ;-) Nebo se snad pletu?

0/0
10.3.2015 6:55

J98a25n 40J19e41m33e56l44k59a 1975550

Takový je systém tak co. Sleva pro studenty mi nepřijde špatná. Na Slovensku, kde i na koridoru jezdí zadarmo je to horší. Takto by se měly vyplácet všechny dotace - na pasažéra.   A pěkně soutěž. A ne 15ti leté smlouvy. Pokud státu nestačí kontrola z daňového přiznání, ať jízdenky prodává státní organizace typu sždc. Na nádražích v jejich pokladnách, přes eshop, online terminály.  A nejlíp na všechno - mhd, busy, vlaky.

0/0
5.3.2015 20:22

V42a61c44l68a64v 11H62a63j11e24k 3456189849

A soutěž jako na co?? Na 15 letou smlouvu. protože o tom ty soutěže právě jsou8-o

+1/−1
5.3.2015 20:32

A23l29a77n 43Ř60e50p63k36a 4545556

Kde je ten zakopaný pes? České dráhy provozují dopravu v celé republice, SA jen X autobusových linek, ale peněz za povinné slevy pobírají víc, k tomu ještě přidat Regiojet :-) Je fakt, že se žlutými jezdí hodně studentů a RJ zase tam má ty svoje čachry s třídami..

+4/−4
5.3.2015 12:49

J78a81n 26S51ů12r46a 4665133963982

ČD mají úhradu za slevy ve vlacích objednaných státem a kraji v celkovém objemu úhrady.

+2/0
5.3.2015 13:31

V80a10c23l37a48v 55H15a73j59e72k 3536849799

Ale v nově soutěžených tratích už to tak nejspíše nebude, že8-o

+1/−1
5.3.2015 20:33

J31i34ř28í 13K78o11c97u56r91e15k 6165884885828

Rozumím tomu správně, že částka pro ČD je jen za vlaky, které provozují na podnikatelské riziko? Tedy Pendolína, D1 express, EC/IC Ostrava-Praha. Nic víc.

A jeden neskromný dotaz: Šlo by zjistit, kolik to dělá v těch objednávaných vlacích?

+3/0
5.3.2015 22:29

J83a21n 61S63ů57r41a 4215843413292

rozumíte tomu správně. v těch objednávaných vlacích to bohužel zjistit nejde, to by musely dráhy poskytovat vyúčtování nákladů..

+3/0
5.3.2015 22:30

V63a15c22l94a57v 61H94a82j34e96k 3466309779

Proč nákladů ?? Existuje jasná metodika výpočtu prokazatelné ztráty a kraje i MD podklady určitě mají. Jak od ČD tak od ostatních dopravců provozujích veřejnou dopravu v závazku, tedy třeba i linkové autobusy. Vy prostě musíte na ty ČD pořád nasazovat. Ale ono je rozdíl jezdit Praha-Ostrava a plošně po celé republice i v tom výkaznictví.

+4/−1
5.3.2015 23:26

J28a62n 34S95ů11r33a 4175183313582

Pokud ji mají, tak ať ji zveřejní.

+1/−1
5.3.2015 23:27

V65a32c89l48a21v 88H36a47j19e49k 3856839259

co pokud mají?? Nechápu otázku. Ale metodika výpočtu prokazatelné ztráty je snad dána zákonem. Nebo se pletu??  A proč by Vám podklady měly dávat dráhy a ne třeba státní správa (MD, Kraje)?? Ostatně ta uzavírala smlouvy nebo ne?? Nechte ty zlé ČD na pokoji.

0/0
5.3.2015 23:32

V94a85c61l43a53v 20H16a64j85e47k 3896839459

Nepochopil jste to. Dopravci v nových smlouvách o veřejné dopravě v závazku budou u státem stanovených slev zcela oprávněně požadovat stejný systém "dotací"  jaký se zavedl u komerčních vlaků. Takže se to nakonec nejspíše prodraží.

+1/0
5.3.2015 23:29

T93o17m25a82s 18N21o54v83o62t38n35y 3711566708459

Nic zvláštního, studenti si najdou pro ně nejvýhodnější spoj a tím jedou. Že je to zrovna SA/RJ vypovídá spíše o nabídce ostatních dopravců na silnici i železnici, než o SA.

+6/0
5.3.2015 11:12

R69o97m20a37n 41P78o18l10á25č70e73k 5636209525

Libí se mi nová verze, že kdyby se zrušili kompenzace, že to firmu nepoloží. ;-D.

Ale rozdíl v příjmech je trochu jiné číslo než rozdíl v zisku ;-D

+4/0
5.3.2015 11:00

T11o46m52a57s 37N53o42v40o93t65n76y 3711696218329

Proč by to mělo položit firmu? Pokud se zruší kompenzace všem, tak není důvod aby dopravci dávali těmto skupinám slevu nebo maximálně nějakých 10% jak je to u SA na ISIC. Studenti pojedou tak jako tak a u dětí to může být tak, že dopravce raději prodá "poloviční" dítěti třeba do obvyklých 6ti let aby zkásnul plné jízdné za 1-2 dospělé než aby neměl nic.

0/−2
5.3.2015 11:11

R32a18d80e63k 44J29a25n48a79t55a 9135246974242

"Studenti pojedou tak jako tak"

A to právě není pravda. Musí dojíždět akorát ti, co nemají ubytování v místě školy, ale těch se Regiojet netýká. Jeho dálkové spoje jsou na dojíždění z internátu/kolejí (typicky v Praze) domů (typicky na Moravě). A tam už hraje cena jízdného roli v rozhodnování jezdit každý týden/každý druhý týden/jednou za měsíc.

+4/−2
5.3.2015 12:32

P67e47t47r 90N72e19c37h88a29n98i43c90k36ý 7663256718630

Nebo jiným dopravcem/dopravním prostředkem

+1/0
5.3.2015 15:59

T16o48m88a91s 48N64o81v56o18t81n30y 3131766808499

Jakože ten, kdo dneska jede tak po zrušení kompenzací nepojede nebo si najde kvůli pár desetikorunám měsíčně ubytování v místě? Nebo přestane jezdit do školy? Jinak znám dost studentů, co mají denní studium a přesto dojíždí dálkovými spoji SA.

+1/0
5.3.2015 22:07

J27i42ř79í 97K39o34c78u47r22e93k 6295614635108

Ano i ne. Jede-li studetn domů už ve ČT a zpět v něděli, má doma navařeno. Je to asi 250-350 Kč útraty jen za jídlo, a to když nepůjde do restaurace.

+2/0
5.3.2015 22:18

P37e88t81r 64B83e49z18s58t34a74r98o81s18t26i 2119556673251

Pracuji v doprave u jednoho mensiho dopravce patriciho do vetsi dopravni skupiny a na nakomercnich spojich se pohybuji dost casto a co vidim,je zde probirana jen jedna skupina pasazeru. Karta je lehce zfalsovatelna a ani na to nemam sanci prijit na vec, sehnat razitko skoly je dnes tak jednoduche a pak uz se zlegalizuje uplne jednoduse. To same dnesni ZTP karticky proto jsem pro jiny zpusob vyplaceni.... Jednak by s tim nesidil dopravce, jednak cestujici.

Navrhuji toto vyresit uplne jednoduse a to, ze by si kazdy kupoval jizdne za plne, krom komercne vyhlasenych slev a nasledne by si sam nechaval proplatit rozdil dle slevy na ktorou ma narok primo pres socialku. U skolou povinnych zaku by to bylo jednoduche, vezmu 3 trimesicni jizdenky a sepisu to a u starsich co jezdi napr jednou za tyden u tech, kdyz studuji stredni nebo vysokou skolu neni problem, aby si udelali neco jako cestak z listku a s tim pak sli zadat stejne jako zaci, pokud teda chteji slevu. Vyrazne by ubylo podvodu s jizdnym protoze urad by to pretridil a zaroven by nebylo mozne, jako napriklad loni?predloni?, ze jeden dodavkovy dopravce dostal na odjety km skoro stejnou kompenzaci jako dopravce jezdici s velkym busem, tam neco smrdelo...

+5/−2
5.3.2015 10:39

M31i62c51h18a33l 44K72r34č80á69l 6508798536452

A na úřadech a sociálkách přibudou stovky dalších úředníků kteří to budou kontrolovat a evidovat. Takže ve výsledku to bude dražší než zaplatit dopravcům.

Jediné řešení je slevy zrušit.

0/−1
5.3.2015 11:10

T30o91m17a53s 41N30o22v96o10t19n83y 3541326408519

Ty úředníci tam ale pořád jsou. Neodešel ani jediný po zrušení příspěvku na dopravu. Takže by se nikdo přijímat nemusel a odpadl by veškerý opruz s různými kartičkami a prokazování věku / studenta atd.

+3/−1
5.3.2015 11:14

P70e31t20r 48N60i45v41n47i84c79k57ý 3292204245367

Dneska jsou ti úředníci u těch dopravců, Taky to někdo musí spočítat, vypsta papíry, podat žádost na ministerstvo.

0/0
5.3.2015 11:33

J88a83n 94P55š46e86n33i93č11k36a 2930198643512

Urednika u dopravce plati dopravce z jizdneho. Urednika na socialce plati stat z dani ktere musi vybrat. Od duchodcu, deti i tech dopravcu.

+1/0
6.3.2015 13:58

T97o49m89a50s 92N38o97v29o68t14n83y 3831596698689

Tak ono to tak i bylo a ještě jednodušeji, prostě podle vzdálenosti a frekvence dojíždění dostal student příspěvek na dopravu hezky v hotovosti a jestli za to jel vlakem, autobusem nebo si koupil nádrž benzinu už byla jeho věc. A byl klid.

0/−2
5.3.2015 11:13

P72e91t85r 84B82e93z70s36t84a15r82o96s26t46i 2349506323811

Ono, aby se nereklo, dalsi takova vec je dite pod 6 let, velmi nebezpecna vec, take proplacena statem, jsou kolegove, kteri toho zneuzivaji, aniz by jim to doslo... Napr potrebuji poznamenat nejake cislo, stav nafty, stav tachometru a podobnou vec, jak to vyresime, po ruce neni papir, bouchneme nulovy listek a najednou je kus papiru na poznamku po ruce... Tudiz zde take dochazi k "podvodum" aniz by to dotycnym dochazelo, co delaji...

0/0
5.3.2015 11:42

J42i80ř17í 39K69o31c96u89r64e36k 6505614135738

Vidím v tom jednu díru - nakoupím za 10 Kč/kus projeté jízdenky, budu tvrdit, že jsem jezdil 2x týdně na PO+UT a PA do Prahy. Dokažte opak. Takto nakoupené jízdenky nechám sociálce proplatit slevy.

Naopak u školou povinných žáků se toho moc nakšeftovat nedá. 20letému chlapovi to žákovské jízdné nikdo nesežere, narozdíl od studentského. A pokud děcko dojíždí, tak asi dojíždí...

+1/0
5.3.2015 22:25

J34a42n 74K31o26b77ě66r25s54k29ý 1230186331253

To je zase nadpis. Jedná se pouze o komerční spoje, tak by to chtělo zmínit už na začátku a ne jen nějakou poznámkou uprostřed článku. A ať si jezdí žlutým kdo chce. Pro nás ostatní studenty zbyde aspoň v Pendolinu víc místa.

+3/−2
5.3.2015 9:35

M31i51c66h59a42l 37B86o35c78k 8640624265622

Vy to asi nechápete? Stát deformuje trh diferenciacemi cen jízdného a Jančura dostává kompenzace za tyto státem tvořené deformace. Zrušte všelijaké slevy a Jančura nebude mezi pasažéry dělat cenových rozdílů, ale to by se tu ozvali všelijaké asociace studentů, pan Krása z rady zdravotně postižených apod.

+4/0
5.3.2015 9:13

V85l13a15s10t44i53m79i33l 91W14a58i29c 8150133757657

Jančura to umí bez dotací :-) Hlavně že tuhle dotaci dojí na krev.

+5/−6
5.3.2015 9:10

M62i20l55a23n 73K74l42o83u82č11e69k 3450465168957

Tohle není dotace, ale kompenzace za to, že stát nařídil dopravci poskytovat slevy.

+6/−1
5.3.2015 9:11

T61o13m39á51š 23G23r72o78s45s97m59a62n11n 6234328832591

a co jako..

+1/−6
5.3.2015 9:13

M23i12l52a69n 49K21l38o71u25č60e52k 3190875558977

No pan Vlastimil Waic se spletl a tak jsem ho laskavě opravil, aby nežil v omylu.

+3/−1
5.3.2015 9:15

V62l50a51s72t36i20m95i42l 49W93a39i44c 8340303987567

Pane Kloučku, je to dotace, v Jančurově podání dozajista ano. Uvědomme si, jakým způsobem ji Jančura státu vyúčtovává - kalkuluje ji z plných cen, i když jízdenky prodává za akční (a tím navíc poškozuje konkurenční prostředí), vesele při tom čachruje se standardy, přestože na to jsou stanovena pravidla... Takže ano. Část z toho, co RJ dostane, je skutečně kompenzace, část je pak dotace, možná bych se nebál říci, že bezdůvodné obohacení. Ale hlavně že Jančura to dovede bez peněz daňového poplatníka (jeho vlaková doprava je ve ztrátě, z níž se nikdy nevyhrabe - odhadem v tom utopil tak miliardu).

+4/−6
5.3.2015 9:19

T22o61m56a82s 63N20o90v62o27t22n50y 3961226368359

A u ostatních dopravců tohle účtování nevadilo? Jančura nebyl první kdo dopočítaval do plného jízdného. A jak Jančura poškozuje konkurenční prostředí akčními jízdenkami? To je právě ta konkurence. Že ČD prodávají teď např. z Brna jízdenky do všech měst kam jezdí žlutý autobus za naprosto šíleně nízké ceny, to nevadí? Za ceny, které se teď dají u ČD dostat, jsem snad nejezdil ani v době kdy jsem byl student a jezdil na Junior Pas.

+3/−1
5.3.2015 11:17

T19o14m63á48š 60H80a41v85e85t90t55a 5373104270971

Stát si vymyslel, že mají mít studenti slevu. Stát odsouhlasil, že ji bude dopravcům kompenzovat a jakou formou. Nepleťte si pojmy kompenzace a dotace.

Jančura jezdí bez dotací, které jsou postaveny na režimu, že se platí za to, že autobus/vlak vůbec jede. Udělejte si v tom jasno.

+3/−3
5.3.2015 9:13

V36l90a40s52t61i74m92i50l 78W97a40i60c 8190193977557

A Jančura si nadto vymyslel, jak stát pořádně podojit :-)

+5/−4
5.3.2015 9:20

T44o37m67á13š 35H29a65v59e95t41t30a 5693954720641

Tušíte, jaké je základní jízdné na trati Praha - Ostrava u ČD? A za kolik si koupíte jízdenku. A kolik ČD státu naúčtují za prodanou studentskou jízdenku.

+2/0
5.3.2015 9:31

R62a62d98e23k 23J16a81n82a72t44a 9205226694612

Už nějakou dobu se kompenzace u dopravců nemají počítat ze základních cen, ale z ceny, kterou by v daném okamžiku zaplatil dospělý.

+2/0
5.3.2015 9:49

T50o80m75a76s 92N10o91v72o58t94n11y 3701736918659

Až na to, že Jančura nebyl první.

0/−1
5.3.2015 11:18

R43a72d80e82k 35J74a96n56a19t83a 9415386554832

Byl první, kde se to projevilo masově. Do té doby bylo komerčním (a tdy kompenzovaným) vlakovým spojem jen Pendolíno, kterým studenti moc nejezdili, protože příplatek byl vysoký a sleva na něj nebyla.

+4/0
5.3.2015 11:50

T40o89m18a52s 89N43o89v48o92t29n79y 3641706888509

No jo, ale neházel bych to na něj, ale na systém jaký je nastavený.

+2/−1
5.3.2015 12:31

T28o22m44a17s 90N17o11v47o41t86n36y 3751836298669

Kde máš nějakou dotaci?

+1/−1
5.3.2015 11:15

R18o67m62a27n 74P64o21l61á30č12e32k 5526339865

Opět se v článku snaží redaktor podstrčit, že tohle je kapka v moři z toho co jde na dopravu...

Ano, ale taky bez objednání a zaplacení od krajů, měst a obcí by do 99% obcí vlak nedojel a autobus tak 2x denně...

+3/−1
5.3.2015 9:07

L62u54b20o35m67i68r 64K29u93b47a92t 4327883691210

Opravdu si myslíte, že je 232 milionů významná částka v kontextu miliard, které jdou z veřejných peněz soukromým dopravcům jinými cestami? Jestli jen České dráhy inkasují nějakých 8 miliard ročně tak autobusoví dopravci budou brát minimálně to samé. No a MHD ve městech taktéž. To přibližně jedno procento mi jako kapka v moři docela připadá.

+4/0
5.3.2015 10:29

J13a16n 24S63ů73r62a 4705953183712

12 miliard

+2/0
5.3.2015 11:04

L74u63b10o81m86i88r 83K57u24b54a33t 4807643571610

Nějaký zdroj? České dráhy inkasují od krajů cca. 8.5 miliardy. Praha sama o sobě cpe do MHD bezmála 11 miliard. Jsem na 19 miliardách (a pár drobných) a to jsem skoro ani nezačal.

+2/0
5.3.2015 14:04

T96o52m48a68s 79A81u41g31u90s19t98y25n 6377686231100

Jaksi mi chybí komentáře o tom, jak RJ manipuluje s cenami, aby mu to vyšlo na tučné kompenzace. Pročpak to v článku asi není? ;-)

+5/−6
5.3.2015 8:47

P83a23v27e94l 93N11o28v21á59k 7132489406559

Jancura zadne slevy davat nechce.... je to vymysl statu..

+3/0
5.3.2015 8:57

R66o78m34a58n 16P22o64l28á57č48e91k 5926329785

To nechce, ale upravit si cenu základního jízdného umí dobře ;-D

+4/−1
5.3.2015 9:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.