Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejvíce peněz za povinné slevy získaly loni Jančurovy vlaky a autobusy

Povinně nařízené slevy v komerčních autobusech a vlacích stojí daňové poplatníky opět více než v minulosti. Stát loni na kompenzacích pro studenty či postižené zaplatil 232 milionů korun. V meziročním porovnání jde o nárůst pět milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35a84v26e62l 39J84á89n 51B98u53v24a60l74a 5497838522789

[>-] Je pro mne zarážející, jak Mamánci Neználkovští si zde bez vzdělání a bez znalosti věcí plácaje játra píši své výrony. ;-( Nejchytřejší si dovolují srovnávat NESROVNATELNÉ; ale tak to již u nevzdělanců a osob se sníženým IQ chodí. Ing. Radim Jančura dokázal udělat z prdu kuličku a navíc tříhrannou R^ ; ale nikdo z těchto Kecálků Mamánkovských nepočítá kolik let obětoval a nezná jeho byznysplán. Vůbec neví o provázanosti finanční ČSSD a ČD!!!!

Exministr a exhejtman PA kraje Martínek z nás kdysi dělal trubky tvrdíc v TV Prima v souboji s Jančurou, že 12 je neskonalé MÉNĚ 6;-€8-o;-€!Vychechtával se posměvačně, že R.J."... má pouhou 1 starou motorku..." a že by sní chtěl obsloužit dopravu v jeho kraji! Jančura se mu snažil vysvětlit principy. NEPOCHODIL.

Kde je dnes RJ a kde Radko Martínek?

Za povinné slevy nejvíc získá ten, kdo přepraví nejvíc nárok majících lidí EU ;-) Nebo se snad pletu?

0/0
10.3.2015 6:55

J62a62n 52J31e50m71e19l68k47a 1275810

Takový je systém tak co. Sleva pro studenty mi nepřijde špatná. Na Slovensku, kde i na koridoru jezdí zadarmo je to horší. Takto by se měly vyplácet všechny dotace - na pasažéra.   A pěkně soutěž. A ne 15ti leté smlouvy. Pokud státu nestačí kontrola z daňového přiznání, ať jízdenky prodává státní organizace typu sždc. Na nádražích v jejich pokladnách, přes eshop, online terminály.  A nejlíp na všechno - mhd, busy, vlaky.

0/0
5.3.2015 20:22

V25a26c71l69a94v 82H22a45j55e53k 3156789689

A soutěž jako na co?? Na 15 letou smlouvu. protože o tom ty soutěže právě jsou8-o

+1/−1
5.3.2015 20:32
Foto

A97l34a96n 85Ř32e45p97k76a 4925966

Kde je ten zakopaný pes? České dráhy provozují dopravu v celé republice, SA jen X autobusových linek, ale peněz za povinné slevy pobírají víc, k tomu ještě přidat Regiojet :-) Je fakt, že se žlutými jezdí hodně studentů a RJ zase tam má ty svoje čachry s třídami..

+4/−4
5.3.2015 12:49

J49a22n 83S13ů43r53a 4525703473722

ČD mají úhradu za slevy ve vlacích objednaných státem a kraji v celkovém objemu úhrady.

+2/0
5.3.2015 13:31

V69a88c37l97a88v 15H53a11j39e43k 3166199479

Ale v nově soutěžených tratích už to tak nejspíše nebude, že8-o

+1/−1
5.3.2015 20:33

J51i81ř73í 84K71o60c93u45r21e48k 6325734305828

Rozumím tomu správně, že částka pro ČD je jen za vlaky, které provozují na podnikatelské riziko? Tedy Pendolína, D1 express, EC/IC Ostrava-Praha. Nic víc.

A jeden neskromný dotaz: Šlo by zjistit, kolik to dělá v těch objednávaných vlacích?

+3/0
5.3.2015 22:29

J97a18n 11S12ů10r44a 4415943383442

rozumíte tomu správně. v těch objednávaných vlacích to bohužel zjistit nejde, to by musely dráhy poskytovat vyúčtování nákladů..

+3/0
5.3.2015 22:30

V68a86c43l40a54v 74H63a63j42e13k 3466609619

Proč nákladů ?? Existuje jasná metodika výpočtu prokazatelné ztráty a kraje i MD podklady určitě mají. Jak od ČD tak od ostatních dopravců provozujích veřejnou dopravu v závazku, tedy třeba i linkové autobusy. Vy prostě musíte na ty ČD pořád nasazovat. Ale ono je rozdíl jezdit Praha-Ostrava a plošně po celé republice i v tom výkaznictví.

+4/−1
5.3.2015 23:26

J78a66n 97S85ů77r34a 4775883753242

Pokud ji mají, tak ať ji zveřejní.

+1/−1
5.3.2015 23:27

V84a70c13l31a41v 14H18a12j20e85k 3456509129

co pokud mají?? Nechápu otázku. Ale metodika výpočtu prokazatelné ztráty je snad dána zákonem. Nebo se pletu??  A proč by Vám podklady měly dávat dráhy a ne třeba státní správa (MD, Kraje)?? Ostatně ta uzavírala smlouvy nebo ne?? Nechte ty zlé ČD na pokoji.

0/0
5.3.2015 23:32

V72a60c14l65a72v 68H20a86j79e60k 3566499329

Nepochopil jste to. Dopravci v nových smlouvách o veřejné dopravě v závazku budou u státem stanovených slev zcela oprávněně požadovat stejný systém "dotací"  jaký se zavedl u komerčních vlaků. Takže se to nakonec nejspíše prodraží.

+1/0
5.3.2015 23:29

T43o45m54a26s 14N65o79v21o28t55n82y 3711426318389

Nic zvláštního, studenti si najdou pro ně nejvýhodnější spoj a tím jedou. Že je to zrovna SA/RJ vypovídá spíše o nabídce ostatních dopravců na silnici i železnici, než o SA.

+6/0
5.3.2015 11:12

R93o43m50a74n 43P26o94l22á27č29e21k 5266179145

Libí se mi nová verze, že kdyby se zrušili kompenzace, že to firmu nepoloží. ;-D.

Ale rozdíl v příjmech je trochu jiné číslo než rozdíl v zisku ;-D

+4/0
5.3.2015 11:00

T96o89m51a73s 91N81o74v65o65t69n41y 3841326618419

Proč by to mělo položit firmu? Pokud se zruší kompenzace všem, tak není důvod aby dopravci dávali těmto skupinám slevu nebo maximálně nějakých 10% jak je to u SA na ISIC. Studenti pojedou tak jako tak a u dětí to může být tak, že dopravce raději prodá "poloviční" dítěti třeba do obvyklých 6ti let aby zkásnul plné jízdné za 1-2 dospělé než aby neměl nic.

0/−2
5.3.2015 11:11

R58a82d10e36k 87J58a84n27a16t74a 9875266494422

"Studenti pojedou tak jako tak"

A to právě není pravda. Musí dojíždět akorát ti, co nemají ubytování v místě školy, ale těch se Regiojet netýká. Jeho dálkové spoje jsou na dojíždění z internátu/kolejí (typicky v Praze) domů (typicky na Moravě). A tam už hraje cena jízdného roli v rozhodnování jezdit každý týden/každý druhý týden/jednou za měsíc.

+4/−2
5.3.2015 12:32

P98e83t53r 63N14e24c57h91a29n67i39c55k28ý 7763836158120

Nebo jiným dopravcem/dopravním prostředkem

+1/0
5.3.2015 15:59

T41o72m60a84s 70N38o25v80o25t48n15y 3341666268929

Jakože ten, kdo dneska jede tak po zrušení kompenzací nepojede nebo si najde kvůli pár desetikorunám měsíčně ubytování v místě? Nebo přestane jezdit do školy? Jinak znám dost studentů, co mají denní studium a přesto dojíždí dálkovými spoji SA.

+1/0
5.3.2015 22:07

J57i25ř33í 69K56o40c68u57r27e10k 6895804675588

Ano i ne. Jede-li studetn domů už ve ČT a zpět v něděli, má doma navařeno. Je to asi 250-350 Kč útraty jen za jídlo, a to když nepůjde do restaurace.

+2/0
5.3.2015 22:18

P12e65t49r 32B69e85z84s76t81a23r23o24s48t32i 2989196863941

Pracuji v doprave u jednoho mensiho dopravce patriciho do vetsi dopravni skupiny a na nakomercnich spojich se pohybuji dost casto a co vidim,je zde probirana jen jedna skupina pasazeru. Karta je lehce zfalsovatelna a ani na to nemam sanci prijit na vec, sehnat razitko skoly je dnes tak jednoduche a pak uz se zlegalizuje uplne jednoduse. To same dnesni ZTP karticky proto jsem pro jiny zpusob vyplaceni.... Jednak by s tim nesidil dopravce, jednak cestujici.

Navrhuji toto vyresit uplne jednoduse a to, ze by si kazdy kupoval jizdne za plne, krom komercne vyhlasenych slev a nasledne by si sam nechaval proplatit rozdil dle slevy na ktorou ma narok primo pres socialku. U skolou povinnych zaku by to bylo jednoduche, vezmu 3 trimesicni jizdenky a sepisu to a u starsich co jezdi napr jednou za tyden u tech, kdyz studuji stredni nebo vysokou skolu neni problem, aby si udelali neco jako cestak z listku a s tim pak sli zadat stejne jako zaci, pokud teda chteji slevu. Vyrazne by ubylo podvodu s jizdnym protoze urad by to pretridil a zaroven by nebylo mozne, jako napriklad loni?predloni?, ze jeden dodavkovy dopravce dostal na odjety km skoro stejnou kompenzaci jako dopravce jezdici s velkym busem, tam neco smrdelo...

+5/−2
5.3.2015 10:39

M22i62c70h60a60l 44K54r10č14á12l 6678698486442

A na úřadech a sociálkách přibudou stovky dalších úředníků kteří to budou kontrolovat a evidovat. Takže ve výsledku to bude dražší než zaplatit dopravcům.

Jediné řešení je slevy zrušit.

0/−1
5.3.2015 11:10

T22o66m45a48s 84N44o56v16o71t48n51y 3561436258309

Ty úředníci tam ale pořád jsou. Neodešel ani jediný po zrušení příspěvku na dopravu. Takže by se nikdo přijímat nemusel a odpadl by veškerý opruz s různými kartičkami a prokazování věku / studenta atd.

+3/−1
5.3.2015 11:14

P34e28t90r 12N84i65v45n48i94c87k70ý 3342414845727

Dneska jsou ti úředníci u těch dopravců, Taky to někdo musí spočítat, vypsta papíry, podat žádost na ministerstvo.

0/0
5.3.2015 11:33

J78a55n 53P75š13e20n41i72č48k20a 2660658563972

Urednika u dopravce plati dopravce z jizdneho. Urednika na socialce plati stat z dani ktere musi vybrat. Od duchodcu, deti i tech dopravcu.

+1/0
6.3.2015 13:58

T22o19m87a21s 84N83o77v48o77t46n58y 3561316958529

Tak ono to tak i bylo a ještě jednodušeji, prostě podle vzdálenosti a frekvence dojíždění dostal student příspěvek na dopravu hezky v hotovosti a jestli za to jel vlakem, autobusem nebo si koupil nádrž benzinu už byla jeho věc. A byl klid.

0/−2
5.3.2015 11:13

P95e72t31r 73B86e75z71s10t88a49r26o24s85t27i 2629746983791

Ono, aby se nereklo, dalsi takova vec je dite pod 6 let, velmi nebezpecna vec, take proplacena statem, jsou kolegove, kteri toho zneuzivaji, aniz by jim to doslo... Napr potrebuji poznamenat nejake cislo, stav nafty, stav tachometru a podobnou vec, jak to vyresime, po ruce neni papir, bouchneme nulovy listek a najednou je kus papiru na poznamku po ruce... Tudiz zde take dochazi k "podvodum" aniz by to dotycnym dochazelo, co delaji...

0/0
5.3.2015 11:42

J91i95ř75í 61K46o30c98u88r11e16k 6745384545628

Vidím v tom jednu díru - nakoupím za 10 Kč/kus projeté jízdenky, budu tvrdit, že jsem jezdil 2x týdně na PO+UT a PA do Prahy. Dokažte opak. Takto nakoupené jízdenky nechám sociálce proplatit slevy.

Naopak u školou povinných žáků se toho moc nakšeftovat nedá. 20letému chlapovi to žákovské jízdné nikdo nesežere, narozdíl od studentského. A pokud děcko dojíždí, tak asi dojíždí...

+1/0
5.3.2015 22:25

J20a75n 94K24o92b43ě81r21s46k46ý 1860316451663

To je zase nadpis. Jedná se pouze o komerční spoje, tak by to chtělo zmínit už na začátku a ne jen nějakou poznámkou uprostřed článku. A ať si jezdí žlutým kdo chce. Pro nás ostatní studenty zbyde aspoň v Pendolinu víc místa.

+3/−2
5.3.2015 9:35

M62i62c59h82a83l 57B51o14c56k 8290214835532

Vy to asi nechápete? Stát deformuje trh diferenciacemi cen jízdného a Jančura dostává kompenzace za tyto státem tvořené deformace. Zrušte všelijaké slevy a Jančura nebude mezi pasažéry dělat cenových rozdílů, ale to by se tu ozvali všelijaké asociace studentů, pan Krása z rady zdravotně postižených apod.

+4/0
5.3.2015 9:13

V86l86a70s93t24i20m70i60l 75W51a67i60c 8150453197847

Jančura to umí bez dotací :-) Hlavně že tuhle dotaci dojí na krev.

+5/−6
5.3.2015 9:10

M39i24l59a98n 63K31l47o53u24č55e70k 3150685708487

Tohle není dotace, ale kompenzace za to, že stát nařídil dopravci poskytovat slevy.

+6/−1
5.3.2015 9:11

T93o81m58á38š 34G58r74o91s16s34m95a11n86n 6184258322521

a co jako..

+1/−6
5.3.2015 9:13

M15i94l71a89n 95K34l54o32u65č33e50k 3980635108557

No pan Vlastimil Waic se spletl a tak jsem ho laskavě opravil, aby nežil v omylu.

+3/−1
5.3.2015 9:15

V16l79a28s66t33i85m79i59l 79W48a66i91c 8390343457667

Pane Kloučku, je to dotace, v Jančurově podání dozajista ano. Uvědomme si, jakým způsobem ji Jančura státu vyúčtovává - kalkuluje ji z plných cen, i když jízdenky prodává za akční (a tím navíc poškozuje konkurenční prostředí), vesele při tom čachruje se standardy, přestože na to jsou stanovena pravidla... Takže ano. Část z toho, co RJ dostane, je skutečně kompenzace, část je pak dotace, možná bych se nebál říci, že bezdůvodné obohacení. Ale hlavně že Jančura to dovede bez peněz daňového poplatníka (jeho vlaková doprava je ve ztrátě, z níž se nikdy nevyhrabe - odhadem v tom utopil tak miliardu).

+4/−6
5.3.2015 9:19

T15o39m47a61s 63N75o75v13o84t34n82y 3111926518519

A u ostatních dopravců tohle účtování nevadilo? Jančura nebyl první kdo dopočítaval do plného jízdného. A jak Jančura poškozuje konkurenční prostředí akčními jízdenkami? To je právě ta konkurence. Že ČD prodávají teď např. z Brna jízdenky do všech měst kam jezdí žlutý autobus za naprosto šíleně nízké ceny, to nevadí? Za ceny, které se teď dají u ČD dostat, jsem snad nejezdil ani v době kdy jsem byl student a jezdil na Junior Pas.

+3/−1
5.3.2015 11:17

T17o69m95á55š 79H38a95v65e28t28t24a 5213204570661

Stát si vymyslel, že mají mít studenti slevu. Stát odsouhlasil, že ji bude dopravcům kompenzovat a jakou formou. Nepleťte si pojmy kompenzace a dotace.

Jančura jezdí bez dotací, které jsou postaveny na režimu, že se platí za to, že autobus/vlak vůbec jede. Udělejte si v tom jasno.

+3/−3
5.3.2015 9:13

V62l92a40s86t83i92m34i61l 92W52a13i52c 8620483617957

A Jančura si nadto vymyslel, jak stát pořádně podojit :-)

+5/−4
5.3.2015 9:20

T58o85m96á25š 83H68a38v89e85t76t43a 5813434440601

Tušíte, jaké je základní jízdné na trati Praha - Ostrava u ČD? A za kolik si koupíte jízdenku. A kolik ČD státu naúčtují za prodanou studentskou jízdenku.

+2/0
5.3.2015 9:31

R64a92d36e67k 30J18a62n63a67t23a 9455446614372

Už nějakou dobu se kompenzace u dopravců nemají počítat ze základních cen, ale z ceny, kterou by v daném okamžiku zaplatil dospělý.

+2/0
5.3.2015 9:49

T34o53m12a79s 66N27o62v33o59t50n77y 3341126968969

Až na to, že Jančura nebyl první.

0/−1
5.3.2015 11:18

R26a89d79e59k 18J52a86n69a21t92a 9755496334422

Byl první, kde se to projevilo masově. Do té doby bylo komerčním (a tdy kompenzovaným) vlakovým spojem jen Pendolíno, kterým studenti moc nejezdili, protože příplatek byl vysoký a sleva na něj nebyla.

+4/0
5.3.2015 11:50

T57o70m32a93s 38N58o51v89o78t62n77y 3431126698769

No jo, ale neházel bych to na něj, ale na systém jaký je nastavený.

+2/−1
5.3.2015 12:31

T26o52m82a60s 66N69o95v55o63t11n29y 3811656428689

Kde máš nějakou dotaci?

+1/−1
5.3.2015 11:15

R72o51m22a98n 27P92o16l11á17č68e48k 5746109105

Opět se v článku snaží redaktor podstrčit, že tohle je kapka v moři z toho co jde na dopravu...

Ano, ale taky bez objednání a zaplacení od krajů, měst a obcí by do 99% obcí vlak nedojel a autobus tak 2x denně...

+3/−1
5.3.2015 9:07

L96u39b19o84m10i44r 75K32u66b72a75t 4877733761390

Opravdu si myslíte, že je 232 milionů významná částka v kontextu miliard, které jdou z veřejných peněz soukromým dopravcům jinými cestami? Jestli jen České dráhy inkasují nějakých 8 miliard ročně tak autobusoví dopravci budou brát minimálně to samé. No a MHD ve městech taktéž. To přibližně jedno procento mi jako kapka v moři docela připadá.

+4/0
5.3.2015 10:29

J36a39n 68S33ů45r92a 4145903883692

12 miliard

+2/0
5.3.2015 11:04

L58u33b45o81m52i97r 30K31u54b63a13t 4887723801420

Nějaký zdroj? České dráhy inkasují od krajů cca. 8.5 miliardy. Praha sama o sobě cpe do MHD bezmála 11 miliard. Jsem na 19 miliardách (a pár drobných) a to jsem skoro ani nezačal.

+2/0
5.3.2015 14:04

T34o95m28a55s 36A51u15g42u34s77t41y19n 6157766631130

Jaksi mi chybí komentáře o tom, jak RJ manipuluje s cenami, aby mu to vyšlo na tučné kompenzace. Pročpak to v článku asi není? ;-)

+5/−6
5.3.2015 8:47

P35a27v94e40l 84N52o85v83á29k 7762669516329

Jancura zadne slevy davat nechce.... je to vymysl statu..

+3/0
5.3.2015 8:57

R75o32m50a94n 51P13o68l17á71č43e42k 5176289135

To nechce, ale upravit si cenu základního jízdného umí dobře ;-D

+4/−1
5.3.2015 9:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.