Diskuze

Nejvíce peněz za povinné slevy získaly loni Jančurovy vlaky a autobusy

Povinně nařízené slevy v komerčních autobusech a vlacích stojí daňové poplatníky opět více než v minulosti. Stát loni na kompenzacích pro studenty či postižené zaplatil 232 milionů korun. V meziročním porovnání jde o nárůst pět milionů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

[>-] Je pro mne zarážející, jak Mamánci Neználkovští si zde bez vzdělání a bez znalosti věcí plácaje játra píši své výrony. ;-( Nejchytřejší si dovolují srovnávat NESROVNATELNÉ; ale tak to již u nevzdělanců a osob se sníženým IQ chodí. Ing. Radim Jančura dokázal udělat z prdu kuličku a navíc tříhrannou R^ ; ale nikdo z těchto Kecálků Mamánkovských nepočítá kolik let obětoval a nezná jeho byznysplán. Vůbec neví o provázanosti finanční ČSSD a ČD!!!!

Exministr a exhejtman PA kraje Martínek z nás kdysi dělal trubky tvrdíc v TV Prima v souboji s Jančurou, že 12 je neskonalé MÉNĚ 6;-€8-o;-€!Vychechtával se posměvačně, že R.J."... má pouhou 1 starou motorku..." a že by sní chtěl obsloužit dopravu v jeho kraji! Jančura se mu snažil vysvětlit principy. NEPOCHODIL.

Kde je dnes RJ a kde Radko Martínek?

Za povinné slevy nejvíc získá ten, kdo přepraví nejvíc nárok majících lidí EU ;-) Nebo se snad pletu?

0 0
možnosti

Takový je systém tak co. Sleva pro studenty mi nepřijde špatná. Na Slovensku, kde i na koridoru jezdí zadarmo je to horší. Takto by se měly vyplácet všechny dotace - na pasažéra.   A pěkně soutěž. A ne 15ti leté smlouvy. Pokud státu nestačí kontrola z daňového přiznání, ať jízdenky prodává státní organizace typu sždc. Na nádražích v jejich pokladnách, přes eshop, online terminály.  A nejlíp na všechno - mhd, busy, vlaky.

0 0
možnosti

A soutěž jako na co?? Na 15 letou smlouvu. protože o tom ty soutěže právě jsou8-o

1 1
možnosti

A18l64a56n 76Ř33e88p70k34a

5. 3. 2015 12:49

Kde je ten zakopaný pes? České dráhy provozují dopravu v celé republice, SA jen X autobusových linek, ale peněz za povinné slevy pobírají víc, k tomu ještě přidat Regiojet :-) Je fakt, že se žlutými jezdí hodně studentů a RJ zase tam má ty svoje čachry s třídami..

4 4
možnosti

J98a13n 71S12ů42r55a

5. 3. 2015 13:31

ČD mají úhradu za slevy ve vlacích objednaných státem a kraji v celkovém objemu úhrady.

2 0
možnosti

Nic zvláštního, studenti si najdou pro ně nejvýhodnější spoj a tím jedou. Že je to zrovna SA/RJ vypovídá spíše o nabídce ostatních dopravců na silnici i železnici, než o SA.

6 0
možnosti

Libí se mi nová verze, že kdyby se zrušili kompenzace, že to firmu nepoloží. ;-D.

Ale rozdíl v příjmech je trochu jiné číslo než rozdíl v zisku ;-D

4 0
možnosti

Proč by to mělo položit firmu? Pokud se zruší kompenzace všem, tak není důvod aby dopravci dávali těmto skupinám slevu nebo maximálně nějakých 10% jak je to u SA na ISIC. Studenti pojedou tak jako tak a u dětí to může být tak, že dopravce raději prodá "poloviční" dítěti třeba do obvyklých 6ti let aby zkásnul plné jízdné za 1-2 dospělé než aby neměl nic.

0 2
možnosti

Pracuji v doprave u jednoho mensiho dopravce patriciho do vetsi dopravni skupiny a na nakomercnich spojich se pohybuji dost casto a co vidim,je zde probirana jen jedna skupina pasazeru. Karta je lehce zfalsovatelna a ani na to nemam sanci prijit na vec, sehnat razitko skoly je dnes tak jednoduche a pak uz se zlegalizuje uplne jednoduse. To same dnesni ZTP karticky proto jsem pro jiny zpusob vyplaceni.... Jednak by s tim nesidil dopravce, jednak cestujici.

Navrhuji toto vyresit uplne jednoduse a to, ze by si kazdy kupoval jizdne za plne, krom komercne vyhlasenych slev a nasledne by si sam nechaval proplatit rozdil dle slevy na ktorou ma narok primo pres socialku. U skolou povinnych zaku by to bylo jednoduche, vezmu 3 trimesicni jizdenky a sepisu to a u starsich co jezdi napr jednou za tyden u tech, kdyz studuji stredni nebo vysokou skolu neni problem, aby si udelali neco jako cestak z listku a s tim pak sli zadat stejne jako zaci, pokud teda chteji slevu. Vyrazne by ubylo podvodu s jizdnym protoze urad by to pretridil a zaroven by nebylo mozne, jako napriklad loni?predloni?, ze jeden dodavkovy dopravce dostal na odjety km skoro stejnou kompenzaci jako dopravce jezdici s velkym busem, tam neco smrdelo...

5 2
možnosti

A na úřadech a sociálkách přibudou stovky dalších úředníků kteří to budou kontrolovat a evidovat. Takže ve výsledku to bude dražší než zaplatit dopravcům.

Jediné řešení je slevy zrušit.

0 1
možnosti

To je zase nadpis. Jedná se pouze o komerční spoje, tak by to chtělo zmínit už na začátku a ne jen nějakou poznámkou uprostřed článku. A ať si jezdí žlutým kdo chce. Pro nás ostatní studenty zbyde aspoň v Pendolinu víc místa.

3 2
možnosti

Vy to asi nechápete? Stát deformuje trh diferenciacemi cen jízdného a Jančura dostává kompenzace za tyto státem tvořené deformace. Zrušte všelijaké slevy a Jančura nebude mezi pasažéry dělat cenových rozdílů, ale to by se tu ozvali všelijaké asociace studentů, pan Krása z rady zdravotně postižených apod.

4 0
možnosti

Jančura to umí bez dotací :-) Hlavně že tuhle dotaci dojí na krev.

5 6
možnosti

Tohle není dotace, ale kompenzace za to, že stát nařídil dopravci poskytovat slevy.

6 1
možnosti

Opět se v článku snaží redaktor podstrčit, že tohle je kapka v moři z toho co jde na dopravu...

Ano, ale taky bez objednání a zaplacení od krajů, měst a obcí by do 99% obcí vlak nedojel a autobus tak 2x denně...

3 1
možnosti

Opravdu si myslíte, že je 232 milionů významná částka v kontextu miliard, které jdou z veřejných peněz soukromým dopravcům jinými cestami? Jestli jen České dráhy inkasují nějakých 8 miliard ročně tak autobusoví dopravci budou brát minimálně to samé. No a MHD ve městech taktéž. To přibližně jedno procento mi jako kapka v moři docela připadá.

4 0
možnosti