- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslím, že by bohatě stačil titulek "Stále více Čechů dává přednost půjčení". Na co, už je dost jedno.
Z pohledu uživatele a jeho výdajů není zásadní rozdíl mezi leasingem, vlastnictvím a pronájmem auta pouze na dobu kdy ho opravdu potřebuje. Škoda, že v článku vůbec není zmíněna možnost auto si půjčit z mnoha profesionálních půjčoven případně i od lidí ve svém okolí nebo ho s někým sdílet. Zabývá se tím mnoho komunitních webů třeba mojetvoje.cz a docela obsáhlou nabídku má vyhledávač půjčoven renbo.cz
záleží na jakou cenu dosáhnete v leasingu ( nestandartní podmínky ). Třeba Peugeot 2008 v 1,6 naftě s plnou palbou za 4100 měsíčně s havarijkem se spoluůčastí 1.000 ( ne nepřepsal jsem se ) na 10 měsíců ( max 15000 km ). To neberete? Pak to vrátíte. Cena v téhle výbavě je cca 500000, když to vezmu že za pět let - šest nových aut ( po 10 ti měsících ) dám cca 250000, tak po pěti letech normálního leasingu nebo koupě za hotové to za ta prachy neprodám ( abych byl na svých a to nepočítám servis, který tady odpadá ).
Kdo jezdi aspon 20 tis km rocne, tak je operativni leasing dobra volba imho. Kdyz si vzpomenu kolik me stala ojetina v prumeru na servise tak by se mi operativni leasing vyplatil vice. Temer stejne naklady ale stale nove vozidlo...
Kdo najezdi malo, tak u toho je lepsi nejaka levna ojetina Imho.
Proč to ty firmy půjčuji - pro zisk. A kdo ho zaplatí - zákazník...
Lidi neumí počítat (stejně jako u úvěrů v bance), tak do té blbosti jdou
Ani bych tak nevidel zasadni problem v pocitani, jako spis problem v jednoznacnosti smluv a podminek plneni.
Me sejenom libi, jak si tu lidi mysli, ze kazde dva roky budou mit nove auto: tak se podivejte na zivotni cyklus minule fabie, suberbu nebo oktavky. Za dva roky vam to akorat vymeni za stejne auto "papirove" nove. To je teda terno :-D
Mít nové auto není zase taková výhra... každé auto potřebuje nějakou dobu na zajetí, základně se zajede za 2-5 tisíc km, ale aby si vše pořádně sedlo, tak to trvá klidně i 15 tisíc km. pak teprve auto jezdí efektivně a hospodárně, řidič se s ním dostatečně sžije, vysmrádnou plasty a gumy v interiéru... a to mě příjde škoda ho pak hned měnit za nové a absolvovat celé to "martirium" znovu.
6 tisíc měsíčně za ty nejmenší keply není nic moc Zajímavý by to bylo tak se splátkou do 4
Taky si radši auto půjčuju. Od firmy. A ani naftu nemusím kupovat za svý.
Takže Fabia za 300 tisíc, po 10 letech prodaná za 50, náklady 250 tisíc. Při OL zaplatí zákazník 720 tisíc. Opravdu si někdo myslí, že náklady na servis, pojištění etc. dosáhnou za 10 let částky 470 tisíc? To je 47 tisíc korun ročně.
Mozna by bylo dobre si uvedomit, ze OL neni pro zakazniky, kteri chteji mit jedno auto 10 let