Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na D1 kvůli uzavírkám ubyla auta, ukazují první oficiální čísla

Na modernizaci dálnice D1 v prvních letech vydělávají především České dráhy a Student Agency. Oběma dopravcům totiž kvůli dopravním omezením mezi Prahou a Brnem narostl počet cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D79a95n21i93e47l 68S23c15h53n88i89t51z87e34r 5391444621416

můj šéf využívá dopravu vrtulníkem:-/

0/0
11.3.2015 22:55

P40e14t93r 82R42u24m48p27l90i86k 4209747869103

kdo jede vlakem, kde se může projít, najíst a napít i piva, tak auta se vzdá i do budoucna.

0/0
11.3.2015 16:40

M70a80r26t75i72n 96K68a83r15á32s65e59k 9518793398858

Do doby nez si uvedomi ze mi pak cesta trva dvakrat tak dlouho.....

0/0
12.3.2015 14:55

P60e75t15r 67N30e74s66v96a63d95b55a 2294765356949

D1 ani kterákoliv jiná dálnice, silnice není problém. Problém jsou vždy pouze řidiči tady někteří. Po cca roce jsme jel Praha - Vary - Praha a magorů tam jezdí pořád stejně. přitom je to naprosto pohodová cesta jediné co vyčerpává jsou imbecilové kteří mají potřebu jet na 90 130 a více. Předjíždět na plné čáře před horizontem nebo křižovatkou, v křižovatce. 99% procent českých řidičů jezdí kolem komína a mají tendenci pořád někam spěchat, proč nechápu.:-/ Pak to vypadá tak jak to vypadá.

+2/0
11.3.2015 10:12

M77i12c89h79a16l 18P62a71v65l71á56t 9973713264829

99% ceskych ridicu jezdi priserne? Tak aspon ze Vy jste vyborny a ohleduplny ridic! Nebo zeby..? ;o)

0/0
11.3.2015 13:16

P71e68t87r 15N36e43s69v29a79d95b24a 2294225756519

Co přesně nechápete na ve větě "99% procent českých řidičů jezdí kolem komína a mají tendenci pořád někam spěchat" kde je napsáno že jezdí příšerně? Kde je napsáno že o sobě píšu že jsem skvělý řidič? Názorná ukázka potrefené husy co :-/

0/0
11.3.2015 13:23

M48i16c79h37a87l 56P61a98v32l77á96t 9143493944729

Takze polopaticky: Pokud podle Vas 99% ceskych ridicu jezdi prilis rychle, Vy sam sebe neradite k tomu 1%, ktere jezdi tak akorat? O to slo. Neslo o trefovani hus. Slo jen o pokus naznacit Vam, ze subjektivita pohledu muze vest k zavadejicim zaverum. Jde o stare zname "vsichni jsou blazni, jenom ja jsem letadlo".

0/0
11.3.2015 13:33

P75e93t79r 80N34e85s41v71a98d60b18a 2824195836919

Ano jezdím tak akorát přesně jak píšete. Vám se nestává že vás napřiklad na 70 při tachometrových 80 někdo předjíždí  a pak se ztrácí v dáli? Mě celkem často až mám chuť říct pravidelně. A proč? Už když jsem začínal jezdit jsem přišel na to že jet místo 130 třeba 160 je tak mizivá úspora času že nemá smysl riskovat v tom lepším případě třeba jen pokutu. Projel jsem Evropu křížem krážem a ani na 1000 km není o 30 km/h víc žádný výrazný rozdíl. Natož tady na cestě "Praha - Brno". Jak jsem psal v prvním příspěvku problémy si na silnicích dělají pouze řidiči nedodržováním rychlosti, přednosti v jízdě a v neposlední řadě zipu při uzavírkách a s tím je spojené i dodržování rychlosti v úseku před uzavírkou.

0/0
11.3.2015 15:07

K87a49r94e23l 32P49o28d44h38o35r20s68k64y 3365383382295

Dle me zkusenosti jezdi vetsina ridicu docela dobre, v obci 50 mimo zhruba 100-110. Obcas se najde brzda a lidi ze kterych bych mel vylozene pocit ohrozeni je docela malo. Na samotnem spechani nevidim moc spatneho, pokud se ten ridic chova slusne kdyz provoz zhoustne.

Jedine co me soustavne prudi je jizda v prostrednim na 3 proudu. Pravy byva uplne prazdny.

Co se tyce tech vasich 99% - je logicke, ze pokud pojedete pomalu, tak jedina auta ve vasem pruhu na ktere natrefite vas budou predjizdet. Ja kdyz predjizdim nejakyho brzdu, tak chapu, ze z jeho pohledu se vsichni kolem zblaznili a "nekam spechaji".

+1/0
11.3.2015 15:44

M33i16c29h29a48l 41P50a64v17l43á80t 9753783734519

Nekdy se mi to take stane. Ale jednak je mi to jedno a predevsim je to typicky na mistech, kde ta 70ka nema co pohledavat. Pak neni divu..

Hadal bych, ze drtive vetsine lidi, kteri jezdi rychleji nez Vy nebo ja nejde o usporu par minut. Podobne patrne nejde o frustraty, agresivni individualisty apod. A pokud mne neohrozuji, coz se stava naprosto vyjimecne, je mi to uplne sumak.

Problemy na silnicich dela kde kdo, nejen ridici. A tech vaznych problemu je cela rada, pricemz rychlost je v zasade bagatelni vec. Coz ostatne snadno zjistite leckde za temi hranicemi. Ale mozna jste "krizem krazem" projel nejakou jinou Evropu.

0/0
12.3.2015 0:01
Foto

J25a40n 88M57a19c35k 5717332572595

Je fakt ze kdyz jedu z Nemecka na Moravu, radsi jedu pres Rakousko. To ze Cesi nejsou schopni dat do poradku tu nejdulezitejsi tepnu v republice je fakt na povazenou.

0/0
11.3.2015 9:17

M50i54l24o27š 76S44e69t32í87k 3599139634720

Tady jsou v průšvihu daleko důležitější věci, než je D1 a stejně se s tím nic nedělá.

0/0
11.3.2015 9:42

P49a17v53e57l 25N16o46v68á59k 7602679536349

No ja jsem se osobne presunul na D11 a silnici 35

+2/0
11.3.2015 8:29

J47a80r29o92s61l82a70v 68P97e85l36d47a 0

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
11.3.2015 8:21

T39o97m21á52š 89Z24e48m60a67n 3495498644775

Jenže 120 na tachu je cca 110 v reálu.. dle GPS je 140 na tacho 132 km/h.

Takže to, že ostatním přisuzujete 160, ještě nemusí být pravda..

0/0
11.3.2015 8:39

P56e26t20r 90P90e92t55r 6723522968873

ale člověk se má řídit tím, co je na tachometru a ne kolik si "myslí", že jede...

0/−1
11.3.2015 9:42

M13i94c97h29a91l 13P50a31v27l20á84t 9173353254689

Clovek se ma ridit skutecnou rychlosti. Z pohledu zakona je jedno, co ukazuje tachometr.

0/0
12.3.2015 0:03

J46a29n 92J65o97r40d64a25n 5141657599

Vlakje nepatrne pomalejsi.....Myslite tech 5 minut?

0/0
11.3.2015 8:20

R77a16d91e80k 74J86a11n32a49t94a 9255286674642

7 minut Praha-Brno, 13 minut Brno-Praha.

0/0
11.3.2015 9:16

J97a28n 47J66o70r19d84a75n 5321567369

:-) Děkuji za upřesnění.

btw, Brno-Praha bude míň, protože většina spojů přijíždí do Prahy dřív než je uvedeno v jízdním řádu.

0/0
18.3.2015 10:54

M79i85l97o56š 48S78e92t63í42k 3349449384460

Jo, 5 minut možná z nádraží Praha na nádraží Brno. A pak třeba další hodinu či dvě než se dostanete na to nádraží v Praze a poté z nádraží Brno do skutečného cíle. Možná vás to překvapí. ale opravdu všichni, co jedou po dálnici, nenají start v Praze a cíl v Brně.

+1/0
11.3.2015 9:40

J45a96n 16J13o74r72d30a10n 5341117109

Možná Vás překvapí to, že, že vzdálenost mezi vlakovým a autobusovým nádražím je v Brně pomalou chuzí cca 2 minuty a v Praze 5 minut.

Takže výchozí stanice jsou téměř na to samém místě.

0/0
18.3.2015 10:52

M22i26l57o43š 56S74e12t83í45k 3539939114130

To je docela možné. Jenomže jde o to, že se na to nádraží (ať už vlakové či autobusové) musíte nějak dostat. A asi jen málokdo bydlí na autobusovém či vlakovém nádraží. Pokud já pojedu z Prahy vlakem do nějaké vesnice u Brna, skutečně zrtatím nejméně dvě hodiny. Pokud pojedu autem, pojedu značně kratsí dobu.

0/0
19.3.2015 22:23

Z74d11e25n32ě63k 35D39u62f89e10k 2314724128

Jasně, že ubyla jedou alternativní trasou. Když byla největší krize na D1 jel jsem na služební cestu přes Hradec do Ostravy a vozidel tam bylo mnohem víc. Národ jen našel alternativní trasy, které vedou na Moravu. A bohužel pro spoustu lidí není veřejná doprava absolutně žádným řešením.

+1/0
11.3.2015 8:11

L80u11k58á35š 35Š54m84a96h44e31l 2307584162664

Jako proč? Odmyslím-li kamiony a dodávky a ponechám běžná osobní auta, v čem je zrovna mezi Prahou a Brnem lepší jet autem než veřejnou dopravou? Časově v podstatě na stejno (pokud nejste střelci, co porušují předpisy) a autobusy i vlaky jezdí tak často, že to nemůže být ani nevhodnou časovou polohou.

0/0
11.3.2015 8:50

M32i59c91h91a50l 95P13a37v72l57á97t 9453973704469

Casove je to cca dvojnasobek, pokud nepocitate nadrazi - nadrazi. Jina vec je, ze ve vlaku muzete pracovat.

0/0
11.3.2015 9:04

P32a26v36e69l 53Z92a10j35í20č27e48k 8254150406790

Jezdivam spis na hradec a pak to dozenu po hradecke... bohuzel se tam obcas plete policie

0/0
11.3.2015 8:10

D94a73v56i68d 17D12u96š18e80k 5761987530377

V normálním státě by už byla dávno vybudována severní alternativa k D1.

Český bananistan R35 neřešil 23 let...

+4/−1
11.3.2015 8:05

M11i37r88o56s23l59a21v 15U93r88b62a72n 1316347811739

Spravime dalnici, aby se tam rumunum, bulharum a madarum lepe jezdilo a mohlo jich tam jezdit vic. A sami budem jezdit vlakem

+2/−5
11.3.2015 7:36

M11a80r96e96k 91O62p 9339883390633

Potvrzuji. Kvůli tragické situaci na D1 jsem začal, kdy to jde, do Prahy jezdit vlakem. Sice mne to stojí cca 1-2 hodiny navíc na cestách, ale mám čas pracovat, relaxovat. Stojí to výrazně méně peněz a nemusím se nervovat.

+2/0
11.3.2015 7:35

R44a34d17o54s92l54a49v 72K34l82a38u91d12a 5544288744102

Já žasnu kolik lidí pracuje ve vlaku:-)  Pokud můžete pracovat ve vlaku, proč raději nepracujete doma?

+2/−4
11.3.2015 7:39

P83a93v94e84l 77Z25a43j79í94č11e55k 8444480136100

Ja pracuju vsude :-) vlak je dneska super mam energii, internet... a kdyz sedim na nabrezi mam totez pracovat se da temer vsude

0/0
11.3.2015 8:10
Foto

I26v58a25n 85K96o49p94t17a 5327582101977

protože se potřebuje dopravit třeba na jednání z bodu A do bodu B a nechce jen sedět a civět z okénka? Tedy chce efektivně využít čas a vydělat nějaký peníz?

+2/0
11.3.2015 8:22

M45a18r77e52k 77O27p 9619493930443

Protože když jedu přes 3hodiny ve vlaku na pracovní schůzku, proč bych nepracoval? Nechápu, jak tohle někdo nechápe!

Doma odpočívám a užívám si rodiny.

+2/0
11.3.2015 9:00
Foto

B78r65o19n73i74s96l52a92v 37G85a79b37r75y52š 2392419771

Co je na tom špatného? Když takovou cestu už jedete poněkolikáté, okolní přírodu už znáte a začnete využívat čas efektivněji.

+2/0
11.3.2015 9:38

M60a88r85e71k 35A76n26t97o70š 9271587773

tak to by mě opravdu zajímalo, jak jste přišli na to, že na D1 ubylo aut ;-D

0/0
11.3.2015 7:35

J27i85ř62í 16H81o79d58a76n 6324737973640

Máte to tam napsáno

0/0
11.3.2015 8:31

J38i31ř23í 28R17o41u35s23e45k 8487116592171

na R35 a I35 je podstatný nárůst dopravy, auta s T a Z ve značce zde jezdila velmi zřídka...některé úseky jsou katastrofálně přetížené - např. průjezd Vysokým Mýtem. Chudáci lidi co tam žijí a nějaký obchvat je nečeká následujících x let RvRvRv

+2/0
11.3.2015 7:32

J71a52n 88K91a75š13p79a93r 9251193980267

Spousta tranzitní dopravy začala namísto D1 používat spojení D11 - I/35 - R35.

Hradec Králové u Fakultní nemocnice zažívá denně pomalu popojíždějící kolony aut.

Pro stát by měla být prioritou prvního stupně výstavba R35  Opatovice - Mohelnice.

Na trase silnice I/35 překračuje nákladní doprava obzvláště v noci hlukové limity a to včetně výjimek. Na občany se prostě kašle.Rv

+11/0
11.3.2015 7:04

P31e93t71r 79N64e54c85h90a31n43i14c62k97ý 7893386908450

Souhlasím. V HK je to neúnosná situace, měli dávno udělat aspoň prodloužení k Holícím, aby bylo kde přejet Labe

0/0
11.3.2015 8:13

J41a77n 83K13a97š19p37a69r 9831563700277

Obyvatelé Ostřetína, Vysoké, Jaroslavi, Vysokého Mýta, Hrušové, Litomyšle z toho také nejsou zrovna nadšení.

0/0
11.3.2015 8:27
Foto

L70u23m21í24r 11K85u47c63h42a79ř 4929254682849

pro info R35 Opatovice - Časy - Ostrov - probíhají výkupy pozemků a jdou opravdu hladce do velkých prázdnin budeme mít zřejmě větší polovinu vykoupenu do konce roku drtivou většinu, příští rok SP a ZDS  a 2017 kopeme (27 km)... a co se týče pokračování okolo Vysokého Mýta a Litomyšle dál ke Svitavám a Moravské Třebové (61 km), tak tam je hotová EIA, HDM-4, investiční záměry včetně jejich schválení, dělá se předběžný geologický průzkum a tendrují se projektantni co připraví DÚR a bude probíhat územní řízení .... (příští rok územní rozhodnutí a začne se taky s výkupy pozemků) holt příprava R35 se rozběhla na plno až v roce 2012, když byla nevyhnutelná modernizace D1 !

+4/0
11.3.2015 8:40

P38e47t35r 93D85l73o88u57h83ý 3405251232328

S výkupem pozemků to sice vidíte optimisticky, ale stačí jeden komplikátor a stavět se nebude. Osobně mě fascinuje, že s výkupem pozemků se začíná vždy na poslední chvíli. Já vím, jde o peníze, ale v celkové sumě peněz tvoří pozemky jen malou část. Zato tvoří velkou část problémů. Např. v Plzni se staví západní obchvat. Stavba jako taková má smysl jen v celku. Jenže zatím se postavila jen půlka (od Makra na Křimice), která sama o sobě nemá moc veliký význam a zatím je celkem prázdná. Jenže u druhé poloviny ještě nejsou ani vykoupené pozemky. Už čekám, jak nějaký prudič koupí pár metrů a stavět se bude kdoví kdy. Opravdu byl problém vykoupit pozemky na celé trase najednou? I kdyby se vykupovalo na dluh (úvěr), tak by se to vyplatilo. Úroky jsou dnes poměrně nízko, určitě by to bylo levnější, než následné komplikace a ústupky spekulantům. Když už půl stavby stojí, jen to spekulantům nahrává. Těžko by se posouvala, aby sporný pozemek obešla.

0/0
11.3.2015 9:15

J83a44n 20S80l97o24v72í60k 3309927480958

On není problém v penězích na výkupy, ale to, že se začínají pozemky vykupovat až teprve po úplném dokončení projektu konečné trasy. Do té doby se jen handrkuje kde s kým o vedení trasy, přitom místa, kudy to jistě povede, by se už mohla dávno vykoupit.

0/0
11.3.2015 12:23

M13a90r37e12k 60S84c68h43o22ř 7808891449888

V mém případě jsem dost omezil cesty Brno Praha. Nemyslím si, že lidé z bavoráků, meďourů nebo audin sedli na autobus :-)

+2/0
11.3.2015 6:53

J69a95n 38K22o38h79l 4973877621624

Proč se rekonstruuje dopravní cesta, kde dochází k úbytku cestujících a která tím ztrácí z dopravněspolečenského hlediska význam? Nebyly by ty finance lépe vynaloženy spíše někde, kdo dochází k dalšímu zahušťování dopravy, nebo například ke stavbě obchvatů měst a obcí? ;-€

+1/−8
11.3.2015 6:50

R28a32d98o94s10l95a34v 17K53l85a96u81d82a 5604548324552

K úbytku cestujících dochází právě v důsledku probíhající rekonstrukce. Řada lidí si rozmyslí jestli bude stát hodinu někde v koloně, nebo pojede jinudy, případně pokud nutně nemusí, nepojede vůbec.

+8/0
11.3.2015 7:05

Z56d79e19n12ě54k 74W91e37r28n43h48a90r23t 6507185492388

Tam dochází k úbytku cestujících, protože se momentálně rekonstruuje. Všichni jsou neustále upozorňováni, že na dálnici jsou uzavírky a zdržení, takže se poohlížejí po nějaké alternativě, to je logické. Otázka je, jak se to bude vyvíjet, až (jestli) bude jakž takž hotovo a D1 bude v provozu. Předpokládám, že se většina cestujících zase vrátí do aut a na dálnici. Můžeme si o tom myslet cokoliv, ale holt individuální cestování autem je komfortnější a nedá se moc čekat, že by se lidé dobrovolně a masově vrátili k hromadné dopravě. Tak to zkrátka je.

+2/0
11.3.2015 7:07

L18u79b61o88š 67H46o87l73í45k 5587900872230

Doufám (možná marně), že spousta lidí, kteří neznali jinou alternativu než auto po D1 a plni obav to zkusili vlakem najednou zjistí, že Railjet není zas až taková "socka" a jejich auto bude čas od času na tankodromu chybět i v budoucnu...

+2/0
11.3.2015 8:15

L76u66k16á33š 51Š18m53a59h73e56l 2177664812614

Fakt nevím, co to je za komfort neustále se stresovat, že mne sejme nějaký blázen, co si plete silnici se závodní dráhou. Po dálnicích pro jistotu nejezdím vůbec, aspoň ušetřím za dálniční známku.

0/0
11.3.2015 8:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.