Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na D1 kvůli uzavírkám ubyla auta, ukazují první oficiální čísla

Na modernizaci dálnice D1 v prvních letech vydělávají především České dráhy a Student Agency. Oběma dopravcům totiž kvůli dopravním omezením mezi Prahou a Brnem narostl počet cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D72a61n14i93e44l 59S77c78h83n35i60t21z55e34r 5601204681496

můj šéf využívá dopravu vrtulníkem:-/

0/0
11.3.2015 22:55

P78e88t51r 59R21u45m67p74l20i50k 4789947499823

kdo jede vlakem, kde se může projít, najíst a napít i piva, tak auta se vzdá i do budoucna.

0/0
11.3.2015 16:40

M65a73r85t85i36n 55K15a24r71á70s80e51k 9488613358278

Do doby nez si uvedomi ze mi pak cesta trva dvakrat tak dlouho.....

0/0
12.3.2015 14:55

P80e96t95r 67N92e14s50v60a26d45b28a 2344195976829

D1 ani kterákoliv jiná dálnice, silnice není problém. Problém jsou vždy pouze řidiči tady někteří. Po cca roce jsme jel Praha - Vary - Praha a magorů tam jezdí pořád stejně. přitom je to naprosto pohodová cesta jediné co vyčerpává jsou imbecilové kteří mají potřebu jet na 90 130 a více. Předjíždět na plné čáře před horizontem nebo křižovatkou, v křižovatce. 99% procent českých řidičů jezdí kolem komína a mají tendenci pořád někam spěchat, proč nechápu.:-/ Pak to vypadá tak jak to vypadá.

+2/0
11.3.2015 10:12

M43i51c94h47a69l 47P33a63v63l34á17t 9273703174729

99% ceskych ridicu jezdi priserne? Tak aspon ze Vy jste vyborny a ohleduplny ridic! Nebo zeby..? ;o)

0/0
11.3.2015 13:16

P83e42t57r 39N52e82s37v56a78d24b22a 2694495186319

Co přesně nechápete na ve větě "99% procent českých řidičů jezdí kolem komína a mají tendenci pořád někam spěchat" kde je napsáno že jezdí příšerně? Kde je napsáno že o sobě píšu že jsem skvělý řidič? Názorná ukázka potrefené husy co :-/

0/0
11.3.2015 13:23

M95i26c88h36a39l 55P10a91v86l92á26t 9433703604749

Takze polopaticky: Pokud podle Vas 99% ceskych ridicu jezdi prilis rychle, Vy sam sebe neradite k tomu 1%, ktere jezdi tak akorat? O to slo. Neslo o trefovani hus. Slo jen o pokus naznacit Vam, ze subjektivita pohledu muze vest k zavadejicim zaverum. Jde o stare zname "vsichni jsou blazni, jenom ja jsem letadlo".

0/0
11.3.2015 13:33

P43e42t87r 41N13e70s93v65a25d55b86a 2724795356989

Ano jezdím tak akorát přesně jak píšete. Vám se nestává že vás napřiklad na 70 při tachometrových 80 někdo předjíždí  a pak se ztrácí v dáli? Mě celkem často až mám chuť říct pravidelně. A proč? Už když jsem začínal jezdit jsem přišel na to že jet místo 130 třeba 160 je tak mizivá úspora času že nemá smysl riskovat v tom lepším případě třeba jen pokutu. Projel jsem Evropu křížem krážem a ani na 1000 km není o 30 km/h víc žádný výrazný rozdíl. Natož tady na cestě "Praha - Brno". Jak jsem psal v prvním příspěvku problémy si na silnicích dělají pouze řidiči nedodržováním rychlosti, přednosti v jízdě a v neposlední řadě zipu při uzavírkách a s tím je spojené i dodržování rychlosti v úseku před uzavírkou.

0/0
11.3.2015 15:07

K97a25r42e66l 18P27o90d40h61o71r90s55k63y 3235193212755

Dle me zkusenosti jezdi vetsina ridicu docela dobre, v obci 50 mimo zhruba 100-110. Obcas se najde brzda a lidi ze kterych bych mel vylozene pocit ohrozeni je docela malo. Na samotnem spechani nevidim moc spatneho, pokud se ten ridic chova slusne kdyz provoz zhoustne.

Jedine co me soustavne prudi je jizda v prostrednim na 3 proudu. Pravy byva uplne prazdny.

Co se tyce tech vasich 99% - je logicke, ze pokud pojedete pomalu, tak jedina auta ve vasem pruhu na ktere natrefite vas budou predjizdet. Ja kdyz predjizdim nejakyho brzdu, tak chapu, ze z jeho pohledu se vsichni kolem zblaznili a "nekam spechaji".

+1/0
11.3.2015 15:44

M81i44c80h34a37l 46P46a37v40l11á42t 9493663744749

Nekdy se mi to take stane. Ale jednak je mi to jedno a predevsim je to typicky na mistech, kde ta 70ka nema co pohledavat. Pak neni divu..

Hadal bych, ze drtive vetsine lidi, kteri jezdi rychleji nez Vy nebo ja nejde o usporu par minut. Podobne patrne nejde o frustraty, agresivni individualisty apod. A pokud mne neohrozuji, coz se stava naprosto vyjimecne, je mi to uplne sumak.

Problemy na silnicich dela kde kdo, nejen ridici. A tech vaznych problemu je cela rada, pricemz rychlost je v zasade bagatelni vec. Coz ostatne snadno zjistite leckde za temi hranicemi. Ale mozna jste "krizem krazem" projel nejakou jinou Evropu.

0/0
12.3.2015 0:01
Foto

J91a87n 76M83a75c62k 5427832122805

Je fakt ze kdyz jedu z Nemecka na Moravu, radsi jedu pres Rakousko. To ze Cesi nejsou schopni dat do poradku tu nejdulezitejsi tepnu v republice je fakt na povazenou.

0/0
11.3.2015 9:17

M25i50l57o16š 80S55e14t79í14k 3379979104710

Tady jsou v průšvihu daleko důležitější věci, než je D1 a stejně se s tím nic nedělá.

0/0
11.3.2015 9:42

P61a78v15e36l 17N83o50v73á85k 7962989666869

No ja jsem se osobne presunul na D11 a silnici 35

+2/0
11.3.2015 8:29

J39a43r57o42s96l41a10v 18P85e88l40d56a 1839964621457

Osobne se D1 vyhybam jako cert krizi. Rad si jezdim po dalnici to svoje pianko okolo 120 km/h, ale v pravem pruhu se to neda pomalu ani pri 80km/h jak to desne drnca, a v levem prekazim audinam jedoucim 160km/h. No a prekvapenim pak nejsou ani ty hodinove spunty v puli cesty.

Kdyz uz mam cestu na Brno, tak radeji jedu pres Vysocinu po prvotridkach. Je to sice o neco delsi jak casove, tak i najezdem, ale vyrazne pohodlnejsi. Auto si take libuje, protoze netrpi tlumice tak, jak na tankodromu D1.

+2/0
11.3.2015 8:21

T38o76m73á29š 36Z97e77m48a55n 3585438384945

Jenže 120 na tachu je cca 110 v reálu.. dle GPS je 140 na tacho 132 km/h.

Takže to, že ostatním přisuzujete 160, ještě nemusí být pravda..

0/0
11.3.2015 8:39

P28e51t89r 29P50e22t55r 6463162948973

ale člověk se má řídit tím, co je na tachometru a ne kolik si "myslí", že jede...

0/−1
11.3.2015 9:42

M91i84c71h48a58l 52P20a31v15l44á19t 9323783404879

Clovek se ma ridit skutecnou rychlosti. Z pohledu zakona je jedno, co ukazuje tachometr.

0/0
12.3.2015 0:03

J60a93n 12J83o63r13d14a89n 5441977209

Vlakje nepatrne pomalejsi.....Myslite tech 5 minut?

0/0
11.3.2015 8:20

R15a70d50e25k 38J43a77n81a44t63a 9595296954452

7 minut Praha-Brno, 13 minut Brno-Praha.

0/0
11.3.2015 9:16

J36a37n 92J85o94r71d59a40n 5891287539

:-) Děkuji za upřesnění.

btw, Brno-Praha bude míň, protože většina spojů přijíždí do Prahy dřív než je uvedeno v jízdním řádu.

0/0
18.3.2015 10:54

M62i52l91o92š 11S49e73t37í52k 3809689154750

Jo, 5 minut možná z nádraží Praha na nádraží Brno. A pak třeba další hodinu či dvě než se dostanete na to nádraží v Praze a poté z nádraží Brno do skutečného cíle. Možná vás to překvapí. ale opravdu všichni, co jedou po dálnici, nenají start v Praze a cíl v Brně.

+1/0
11.3.2015 9:40

J11a40n 50J43o75r38d40a97n 5661567359

Možná Vás překvapí to, že, že vzdálenost mezi vlakovým a autobusovým nádražím je v Brně pomalou chuzí cca 2 minuty a v Praze 5 minut.

Takže výchozí stanice jsou téměř na to samém místě.

0/0
18.3.2015 10:52

M20i28l94o71š 48S79e24t52í96k 3629859504830

To je docela možné. Jenomže jde o to, že se na to nádraží (ať už vlakové či autobusové) musíte nějak dostat. A asi jen málokdo bydlí na autobusovém či vlakovém nádraží. Pokud já pojedu z Prahy vlakem do nějaké vesnice u Brna, skutečně zrtatím nejméně dvě hodiny. Pokud pojedu autem, pojedu značně kratsí dobu.

0/0
19.3.2015 22:23

Z79d93e89n31ě75k 24D76u31f60e90k 2544534378

Jasně, že ubyla jedou alternativní trasou. Když byla největší krize na D1 jel jsem na služební cestu přes Hradec do Ostravy a vozidel tam bylo mnohem víc. Národ jen našel alternativní trasy, které vedou na Moravu. A bohužel pro spoustu lidí není veřejná doprava absolutně žádným řešením.

+1/0
11.3.2015 8:11

L82u11k58á29š 85Š15m26a81h74e16l 2767344572384

Jako proč? Odmyslím-li kamiony a dodávky a ponechám běžná osobní auta, v čem je zrovna mezi Prahou a Brnem lepší jet autem než veřejnou dopravou? Časově v podstatě na stejno (pokud nejste střelci, co porušují předpisy) a autobusy i vlaky jezdí tak často, že to nemůže být ani nevhodnou časovou polohou.

0/0
11.3.2015 8:50

M38i70c51h89a59l 55P69a49v84l16á63t 9823883344739

Casove je to cca dvojnasobek, pokud nepocitate nadrazi - nadrazi. Jina vec je, ze ve vlaku muzete pracovat.

0/0
11.3.2015 9:04

P28a72v50e44l 64Z77a64j32í20č56e68k 8684190736260

Jezdivam spis na hradec a pak to dozenu po hradecke... bohuzel se tam obcas plete policie

0/0
11.3.2015 8:10

D65a73v47i85d 15D79u70š40e98k 5821877970947

V normálním státě by už byla dávno vybudována severní alternativa k D1.

Český bananistan R35 neřešil 23 let...

+4/−1
11.3.2015 8:05

M94i45r96o79s51l62a11v 64U42r68b79a72n 1156597931319

Spravime dalnici, aby se tam rumunum, bulharum a madarum lepe jezdilo a mohlo jich tam jezdit vic. A sami budem jezdit vlakem

+2/−5
11.3.2015 7:36

M90a45r95e32k 29O42p 9269963830543

Potvrzuji. Kvůli tragické situaci na D1 jsem začal, kdy to jde, do Prahy jezdit vlakem. Sice mne to stojí cca 1-2 hodiny navíc na cestách, ale mám čas pracovat, relaxovat. Stojí to výrazně méně peněz a nemusím se nervovat.

+2/0
11.3.2015 7:35

R13a86d73o66s55l66a81v 69K86l23a75u27d16a 5184198824952

Já žasnu kolik lidí pracuje ve vlaku:-)  Pokud můžete pracovat ve vlaku, proč raději nepracujete doma?

+2/−4
11.3.2015 7:39

P92a73v80e55l 84Z48a49j62í86č64e77k 8614780486220

Ja pracuju vsude :-) vlak je dneska super mam energii, internet... a kdyz sedim na nabrezi mam totez pracovat se da temer vsude

0/0
11.3.2015 8:10
Foto

I35v47a74n 37K96o86p12t96a 5137282451277

protože se potřebuje dopravit třeba na jednání z bodu A do bodu B a nechce jen sedět a civět z okénka? Tedy chce efektivně využít čas a vydělat nějaký peníz?

+2/0
11.3.2015 8:22

M14a84r37e85k 49O33p 9489513260383

Protože když jedu přes 3hodiny ve vlaku na pracovní schůzku, proč bych nepracoval? Nechápu, jak tohle někdo nechápe!

Doma odpočívám a užívám si rodiny.

+2/0
11.3.2015 9:00
Foto

B69r63o47n20i79s90l87a30v 90G47a11b50r78y40š 2792219951

Co je na tom špatného? Když takovou cestu už jedete poněkolikáté, okolní přírodu už znáte a začnete využívat čas efektivněji.

+2/0
11.3.2015 9:38

M92a95r70e62k 19A66n44t64o35š 9101257543

tak to by mě opravdu zajímalo, jak jste přišli na to, že na D1 ubylo aut ;-D

0/0
11.3.2015 7:35

J22i36ř32í 83H64o82d37a27n 6274957243760

Máte to tam napsáno

0/0
11.3.2015 8:31

J21i79ř44í 75R34o54u57s74e52k 8397526792631

na R35 a I35 je podstatný nárůst dopravy, auta s T a Z ve značce zde jezdila velmi zřídka...některé úseky jsou katastrofálně přetížené - např. průjezd Vysokým Mýtem. Chudáci lidi co tam žijí a nějaký obchvat je nečeká následujících x let RvRvRv

+2/0
11.3.2015 7:32

J28a13n 29K82a84š78p74a42r 9171633250267

Spousta tranzitní dopravy začala namísto D1 používat spojení D11 - I/35 - R35.

Hradec Králové u Fakultní nemocnice zažívá denně pomalu popojíždějící kolony aut.

Pro stát by měla být prioritou prvního stupně výstavba R35  Opatovice - Mohelnice.

Na trase silnice I/35 překračuje nákladní doprava obzvláště v noci hlukové limity a to včetně výjimek. Na občany se prostě kašle.Rv

+11/0
11.3.2015 7:04

P85e94t12r 62N93e10c78h28a59n81i73c89k20ý 7193776358710

Souhlasím. V HK je to neúnosná situace, měli dávno udělat aspoň prodloužení k Holícím, aby bylo kde přejet Labe

0/0
11.3.2015 8:13

J25a68n 56K67a65š61p63a54r 9421473300817

Obyvatelé Ostřetína, Vysoké, Jaroslavi, Vysokého Mýta, Hrušové, Litomyšle z toho také nejsou zrovna nadšení.

0/0
11.3.2015 8:27
Foto

L68u57m63í28r 89K39u51c93h79a52ř 4609334292809

pro info R35 Opatovice - Časy - Ostrov - probíhají výkupy pozemků a jdou opravdu hladce do velkých prázdnin budeme mít zřejmě větší polovinu vykoupenu do konce roku drtivou většinu, příští rok SP a ZDS  a 2017 kopeme (27 km)... a co se týče pokračování okolo Vysokého Mýta a Litomyšle dál ke Svitavám a Moravské Třebové (61 km), tak tam je hotová EIA, HDM-4, investiční záměry včetně jejich schválení, dělá se předběžný geologický průzkum a tendrují se projektantni co připraví DÚR a bude probíhat územní řízení .... (příští rok územní rozhodnutí a začne se taky s výkupy pozemků) holt příprava R35 se rozběhla na plno až v roce 2012, když byla nevyhnutelná modernizace D1 !

+4/0
11.3.2015 8:40

P53e22t19r 72D16l53o13u26h48ý 3175561602348

S výkupem pozemků to sice vidíte optimisticky, ale stačí jeden komplikátor a stavět se nebude. Osobně mě fascinuje, že s výkupem pozemků se začíná vždy na poslední chvíli. Já vím, jde o peníze, ale v celkové sumě peněz tvoří pozemky jen malou část. Zato tvoří velkou část problémů. Např. v Plzni se staví západní obchvat. Stavba jako taková má smysl jen v celku. Jenže zatím se postavila jen půlka (od Makra na Křimice), která sama o sobě nemá moc veliký význam a zatím je celkem prázdná. Jenže u druhé poloviny ještě nejsou ani vykoupené pozemky. Už čekám, jak nějaký prudič koupí pár metrů a stavět se bude kdoví kdy. Opravdu byl problém vykoupit pozemky na celé trase najednou? I kdyby se vykupovalo na dluh (úvěr), tak by se to vyplatilo. Úroky jsou dnes poměrně nízko, určitě by to bylo levnější, než následné komplikace a ústupky spekulantům. Když už půl stavby stojí, jen to spekulantům nahrává. Těžko by se posouvala, aby sporný pozemek obešla.

0/0
11.3.2015 9:15

J40a57n 29S56l78o96v59í12k 3289557980798

On není problém v penězích na výkupy, ale to, že se začínají pozemky vykupovat až teprve po úplném dokončení projektu konečné trasy. Do té doby se jen handrkuje kde s kým o vedení trasy, přitom místa, kudy to jistě povede, by se už mohla dávno vykoupit.

0/0
11.3.2015 12:23

M67a82r55e29k 64S44c36h86o21ř 7488541809358

V mém případě jsem dost omezil cesty Brno Praha. Nemyslím si, že lidé z bavoráků, meďourů nebo audin sedli na autobus :-)

+2/0
11.3.2015 6:53

J93a27n 64K29o50h16l 4673657971934

Proč se rekonstruuje dopravní cesta, kde dochází k úbytku cestujících a která tím ztrácí z dopravněspolečenského hlediska význam? Nebyly by ty finance lépe vynaloženy spíše někde, kdo dochází k dalšímu zahušťování dopravy, nebo například ke stavbě obchvatů měst a obcí? ;-€

+1/−8
11.3.2015 6:50

R74a32d72o62s72l27a62v 97K22l38a14u33d96a 5824618134792

K úbytku cestujících dochází právě v důsledku probíhající rekonstrukce. Řada lidí si rozmyslí jestli bude stát hodinu někde v koloně, nebo pojede jinudy, případně pokud nutně nemusí, nepojede vůbec.

+8/0
11.3.2015 7:05

Z69d48e84n84ě75k 93W62e60r42n40h61a21r87t 6437815732188

Tam dochází k úbytku cestujících, protože se momentálně rekonstruuje. Všichni jsou neustále upozorňováni, že na dálnici jsou uzavírky a zdržení, takže se poohlížejí po nějaké alternativě, to je logické. Otázka je, jak se to bude vyvíjet, až (jestli) bude jakž takž hotovo a D1 bude v provozu. Předpokládám, že se většina cestujících zase vrátí do aut a na dálnici. Můžeme si o tom myslet cokoliv, ale holt individuální cestování autem je komfortnější a nedá se moc čekat, že by se lidé dobrovolně a masově vrátili k hromadné dopravě. Tak to zkrátka je.

+2/0
11.3.2015 7:07

L32u55b11o70š 18H34o23l36í26k 5767120952430

Doufám (možná marně), že spousta lidí, kteří neznali jinou alternativu než auto po D1 a plni obav to zkusili vlakem najednou zjistí, že Railjet není zas až taková "socka" a jejich auto bude čas od času na tankodromu chybět i v budoucnu...

+2/0
11.3.2015 8:15

L12u26k69á46š 28Š80m22a27h80e69l 2217304422654

Fakt nevím, co to je za komfort neustále se stresovat, že mne sejme nějaký blázen, co si plete silnici se závodní dráhou. Po dálnicích pro jistotu nejezdím vůbec, aspoň ušetřím za dálniční známku.

0/0
11.3.2015 8:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.