Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na D1 kvůli uzavírkám ubyla auta, ukazují první oficiální čísla

Na modernizaci dálnice D1 v prvních letech vydělávají především České dráhy a Student Agency. Oběma dopravcům totiž kvůli dopravním omezením mezi Prahou a Brnem narostl počet cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D39a62n76i65e62l 33S88c20h92n70i29t94z91e29r 5451134931946

můj šéf využívá dopravu vrtulníkem:-/

0/0
11.3.2015 22:55

P81e49t16r 95R12u84m53p17l25i44k 4179147789933

kdo jede vlakem, kde se může projít, najíst a napít i piva, tak auta se vzdá i do budoucna.

0/0
11.3.2015 16:40

M71a19r22t51i17n 32K20a22r56á44s26e53k 9918263848778

Do doby nez si uvedomi ze mi pak cesta trva dvakrat tak dlouho.....

0/0
12.3.2015 14:55

P97e75t33r 12N88e32s14v36a77d32b57a 2474885806159

D1 ani kterákoliv jiná dálnice, silnice není problém. Problém jsou vždy pouze řidiči tady někteří. Po cca roce jsme jel Praha - Vary - Praha a magorů tam jezdí pořád stejně. přitom je to naprosto pohodová cesta jediné co vyčerpává jsou imbecilové kteří mají potřebu jet na 90 130 a více. Předjíždět na plné čáře před horizontem nebo křižovatkou, v křižovatce. 99% procent českých řidičů jezdí kolem komína a mají tendenci pořád někam spěchat, proč nechápu.:-/ Pak to vypadá tak jak to vypadá.

+2/0
11.3.2015 10:12

M24i75c56h85a79l 77P38a80v82l81á35t 9153893514209

99% ceskych ridicu jezdi priserne? Tak aspon ze Vy jste vyborny a ohleduplny ridic! Nebo zeby..? ;o)

0/0
11.3.2015 13:16

P68e67t39r 26N67e83s12v88a71d67b81a 2444285586849

Co přesně nechápete na ve větě "99% procent českých řidičů jezdí kolem komína a mají tendenci pořád někam spěchat" kde je napsáno že jezdí příšerně? Kde je napsáno že o sobě píšu že jsem skvělý řidič? Názorná ukázka potrefené husy co :-/

0/0
11.3.2015 13:23

M31i41c51h30a49l 96P15a45v16l48á27t 9913503764839

Takze polopaticky: Pokud podle Vas 99% ceskych ridicu jezdi prilis rychle, Vy sam sebe neradite k tomu 1%, ktere jezdi tak akorat? O to slo. Neslo o trefovani hus. Slo jen o pokus naznacit Vam, ze subjektivita pohledu muze vest k zavadejicim zaverum. Jde o stare zname "vsichni jsou blazni, jenom ja jsem letadlo".

0/0
11.3.2015 13:33

P42e62t26r 18N63e28s30v30a95d12b34a 2144885146459

Ano jezdím tak akorát přesně jak píšete. Vám se nestává že vás napřiklad na 70 při tachometrových 80 někdo předjíždí  a pak se ztrácí v dáli? Mě celkem často až mám chuť říct pravidelně. A proč? Už když jsem začínal jezdit jsem přišel na to že jet místo 130 třeba 160 je tak mizivá úspora času že nemá smysl riskovat v tom lepším případě třeba jen pokutu. Projel jsem Evropu křížem krážem a ani na 1000 km není o 30 km/h víc žádný výrazný rozdíl. Natož tady na cestě "Praha - Brno". Jak jsem psal v prvním příspěvku problémy si na silnicích dělají pouze řidiči nedodržováním rychlosti, přednosti v jízdě a v neposlední řadě zipu při uzavírkách a s tím je spojené i dodržování rychlosti v úseku před uzavírkou.

0/0
11.3.2015 15:07

K59a79r94e61l 50P83o83d50h54o14r33s60k89y 3975743432355

Dle me zkusenosti jezdi vetsina ridicu docela dobre, v obci 50 mimo zhruba 100-110. Obcas se najde brzda a lidi ze kterych bych mel vylozene pocit ohrozeni je docela malo. Na samotnem spechani nevidim moc spatneho, pokud se ten ridic chova slusne kdyz provoz zhoustne.

Jedine co me soustavne prudi je jizda v prostrednim na 3 proudu. Pravy byva uplne prazdny.

Co se tyce tech vasich 99% - je logicke, ze pokud pojedete pomalu, tak jedina auta ve vasem pruhu na ktere natrefite vas budou predjizdet. Ja kdyz predjizdim nejakyho brzdu, tak chapu, ze z jeho pohledu se vsichni kolem zblaznili a "nekam spechaji".

+1/0
11.3.2015 15:44

M15i38c15h64a35l 63P39a63v10l45á48t 9943443184119

Nekdy se mi to take stane. Ale jednak je mi to jedno a predevsim je to typicky na mistech, kde ta 70ka nema co pohledavat. Pak neni divu..

Hadal bych, ze drtive vetsine lidi, kteri jezdi rychleji nez Vy nebo ja nejde o usporu par minut. Podobne patrne nejde o frustraty, agresivni individualisty apod. A pokud mne neohrozuji, coz se stava naprosto vyjimecne, je mi to uplne sumak.

Problemy na silnicich dela kde kdo, nejen ridici. A tech vaznych problemu je cela rada, pricemz rychlost je v zasade bagatelni vec. Coz ostatne snadno zjistite leckde za temi hranicemi. Ale mozna jste "krizem krazem" projel nejakou jinou Evropu.

0/0
12.3.2015 0:01
Foto

J10a56n 68M32a40c10k 5917982912175

Je fakt ze kdyz jedu z Nemecka na Moravu, radsi jedu pres Rakousko. To ze Cesi nejsou schopni dat do poradku tu nejdulezitejsi tepnu v republice je fakt na povazenou.

0/0
11.3.2015 9:17

M22i84l12o37š 31S54e62t76í29k 3759839484190

Tady jsou v průšvihu daleko důležitější věci, než je D1 a stejně se s tím nic nedělá.

0/0
11.3.2015 9:42

P94a49v40e61l 15N44o88v15á46k 7122339146319

No ja jsem se osobne presunul na D11 a silnici 35

+2/0
11.3.2015 8:29

J75a44r42o42s15l46a96v 51P50e61l11d41a 1549814701757

Osobne se D1 vyhybam jako cert krizi. Rad si jezdim po dalnici to svoje pianko okolo 120 km/h, ale v pravem pruhu se to neda pomalu ani pri 80km/h jak to desne drnca, a v levem prekazim audinam jedoucim 160km/h. No a prekvapenim pak nejsou ani ty hodinove spunty v puli cesty.

Kdyz uz mam cestu na Brno, tak radeji jedu pres Vysocinu po prvotridkach. Je to sice o neco delsi jak casove, tak i najezdem, ale vyrazne pohodlnejsi. Auto si take libuje, protoze netrpi tlumice tak, jak na tankodromu D1.

+2/0
11.3.2015 8:21

T68o33m62á89š 61Z28e90m78a94n 3575208864705

Jenže 120 na tachu je cca 110 v reálu.. dle GPS je 140 na tacho 132 km/h.

Takže to, že ostatním přisuzujete 160, ještě nemusí být pravda..

0/0
11.3.2015 8:39

P20e61t97r 16P55e20t29r 6443232388853

ale člověk se má řídit tím, co je na tachometru a ne kolik si "myslí", že jede...

0/−1
11.3.2015 9:42

M95i68c43h48a97l 16P32a73v22l45á22t 9483423514129

Clovek se ma ridit skutecnou rychlosti. Z pohledu zakona je jedno, co ukazuje tachometr.

0/0
12.3.2015 0:03

J84a65n 47J84o94r59d35a41n 5881627949

Vlakje nepatrne pomalejsi.....Myslite tech 5 minut?

0/0
11.3.2015 8:20

R85a44d61e36k 61J39a47n65a30t28a 9795916714712

7 minut Praha-Brno, 13 minut Brno-Praha.

0/0
11.3.2015 9:16

J82a96n 50J58o71r28d55a13n 5691537809

:-) Děkuji za upřesnění.

btw, Brno-Praha bude míň, protože většina spojů přijíždí do Prahy dřív než je uvedeno v jízdním řádu.

0/0
18.3.2015 10:54

M59i28l78o60š 64S79e79t52í21k 3719699464590

Jo, 5 minut možná z nádraží Praha na nádraží Brno. A pak třeba další hodinu či dvě než se dostanete na to nádraží v Praze a poté z nádraží Brno do skutečného cíle. Možná vás to překvapí. ale opravdu všichni, co jedou po dálnici, nenají start v Praze a cíl v Brně.

+1/0
11.3.2015 9:40

J15a73n 81J22o33r32d91a92n 5751117969

Možná Vás překvapí to, že, že vzdálenost mezi vlakovým a autobusovým nádražím je v Brně pomalou chuzí cca 2 minuty a v Praze 5 minut.

Takže výchozí stanice jsou téměř na to samém místě.

0/0
18.3.2015 10:52

M18i75l69o70š 16S90e26t89í80k 3769439604850

To je docela možné. Jenomže jde o to, že se na to nádraží (ať už vlakové či autobusové) musíte nějak dostat. A asi jen málokdo bydlí na autobusovém či vlakovém nádraží. Pokud já pojedu z Prahy vlakem do nějaké vesnice u Brna, skutečně zrtatím nejméně dvě hodiny. Pokud pojedu autem, pojedu značně kratsí dobu.

0/0
19.3.2015 22:23

Z11d50e47n36ě79k 10D11u46f46e44k 2834884168

Jasně, že ubyla jedou alternativní trasou. Když byla největší krize na D1 jel jsem na služební cestu přes Hradec do Ostravy a vozidel tam bylo mnohem víc. Národ jen našel alternativní trasy, které vedou na Moravu. A bohužel pro spoustu lidí není veřejná doprava absolutně žádným řešením.

+1/0
11.3.2015 8:11

L31u80k76á59š 15Š57m30a69h84e94l 2197734612944

Jako proč? Odmyslím-li kamiony a dodávky a ponechám běžná osobní auta, v čem je zrovna mezi Prahou a Brnem lepší jet autem než veřejnou dopravou? Časově v podstatě na stejno (pokud nejste střelci, co porušují předpisy) a autobusy i vlaky jezdí tak často, že to nemůže být ani nevhodnou časovou polohou.

0/0
11.3.2015 8:50

M80i88c69h26a54l 87P80a70v85l95á22t 9923733644609

Casove je to cca dvojnasobek, pokud nepocitate nadrazi - nadrazi. Jina vec je, ze ve vlaku muzete pracovat.

0/0
11.3.2015 9:04

P73a90v79e63l 83Z20a48j39í74č28e23k 8894110166410

Jezdivam spis na hradec a pak to dozenu po hradecke... bohuzel se tam obcas plete policie

0/0
11.3.2015 8:10

D72a74v84i28d 22D75u30š89e95k 5181447450847

V normálním státě by už byla dávno vybudována severní alternativa k D1.

Český bananistan R35 neřešil 23 let...

+4/−1
11.3.2015 8:05

M64i66r41o92s69l95a92v 24U54r88b50a55n 1506237501129

Spravime dalnici, aby se tam rumunum, bulharum a madarum lepe jezdilo a mohlo jich tam jezdit vic. A sami budem jezdit vlakem

+2/−5
11.3.2015 7:36

M63a86r74e39k 22O30p 9379733610873

Potvrzuji. Kvůli tragické situaci na D1 jsem začal, kdy to jde, do Prahy jezdit vlakem. Sice mne to stojí cca 1-2 hodiny navíc na cestách, ale mám čas pracovat, relaxovat. Stojí to výrazně méně peněz a nemusím se nervovat.

+2/0
11.3.2015 7:35

R39a83d93o71s29l48a35v 83K72l43a35u53d93a 5174908864832

Já žasnu kolik lidí pracuje ve vlaku:-)  Pokud můžete pracovat ve vlaku, proč raději nepracujete doma?

+2/−4
11.3.2015 7:39

P33a38v77e97l 34Z28a35j19í42č15e32k 8634370916790

Ja pracuju vsude :-) vlak je dneska super mam energii, internet... a kdyz sedim na nabrezi mam totez pracovat se da temer vsude

0/0
11.3.2015 8:10
Foto

I15v39a22n 98K52o34p50t24a 5717772791257

protože se potřebuje dopravit třeba na jednání z bodu A do bodu B a nechce jen sedět a civět z okénka? Tedy chce efektivně využít čas a vydělat nějaký peníz?

+2/0
11.3.2015 8:22

M58a68r78e83k 51O38p 9959973950623

Protože když jedu přes 3hodiny ve vlaku na pracovní schůzku, proč bych nepracoval? Nechápu, jak tohle někdo nechápe!

Doma odpočívám a užívám si rodiny.

+2/0
11.3.2015 9:00

B62r20o57n84i38s24l25a71v 56G79a63b29r23y81š 6185474610

Co je na tom špatného? Když takovou cestu už jedete poněkolikáté, okolní přírodu už znáte a začnete využívat čas efektivněji.

+2/0
11.3.2015 9:38

M43a19r66e10k 28A19n69t65o40š 9581627933

tak to by mě opravdu zajímalo, jak jste přišli na to, že na D1 ubylo aut ;-D

0/0
11.3.2015 7:35

J66i38ř95í 26H51o28d63a23n 6234207343520

Máte to tam napsáno

0/0
11.3.2015 8:31

J25i96ř25í 94R44o86u69s45e89k 8947866412941

na R35 a I35 je podstatný nárůst dopravy, auta s T a Z ve značce zde jezdila velmi zřídka...některé úseky jsou katastrofálně přetížené - např. průjezd Vysokým Mýtem. Chudáci lidi co tam žijí a nějaký obchvat je nečeká následujících x let RvRvRv

+2/0
11.3.2015 7:32

J44a53n 50K90a54š78p60a31r 9141273820467

Spousta tranzitní dopravy začala namísto D1 používat spojení D11 - I/35 - R35.

Hradec Králové u Fakultní nemocnice zažívá denně pomalu popojíždějící kolony aut.

Pro stát by měla být prioritou prvního stupně výstavba R35  Opatovice - Mohelnice.

Na trase silnice I/35 překračuje nákladní doprava obzvláště v noci hlukové limity a to včetně výjimek. Na občany se prostě kašle.Rv

+11/0
11.3.2015 7:04

P77e93t27r 93N33e50c18h65a51n12i12c23k34ý 7783696238720

Souhlasím. V HK je to neúnosná situace, měli dávno udělat aspoň prodloužení k Holícím, aby bylo kde přejet Labe

0/0
11.3.2015 8:13

J98a79n 95K11a81š96p77a71r 9681443590137

Obyvatelé Ostřetína, Vysoké, Jaroslavi, Vysokého Mýta, Hrušové, Litomyšle z toho také nejsou zrovna nadšení.

0/0
11.3.2015 8:27
Foto

L48u96m23í77r 27K50u68c75h21a48ř 4859314892919

pro info R35 Opatovice - Časy - Ostrov - probíhají výkupy pozemků a jdou opravdu hladce do velkých prázdnin budeme mít zřejmě větší polovinu vykoupenu do konce roku drtivou většinu, příští rok SP a ZDS  a 2017 kopeme (27 km)... a co se týče pokračování okolo Vysokého Mýta a Litomyšle dál ke Svitavám a Moravské Třebové (61 km), tak tam je hotová EIA, HDM-4, investiční záměry včetně jejich schválení, dělá se předběžný geologický průzkum a tendrují se projektantni co připraví DÚR a bude probíhat územní řízení .... (příští rok územní rozhodnutí a začne se taky s výkupy pozemků) holt příprava R35 se rozběhla na plno až v roce 2012, když byla nevyhnutelná modernizace D1 !

+4/0
11.3.2015 8:40

P41e40t26r 22D83l64o87u32h34ý 3315811642798

S výkupem pozemků to sice vidíte optimisticky, ale stačí jeden komplikátor a stavět se nebude. Osobně mě fascinuje, že s výkupem pozemků se začíná vždy na poslední chvíli. Já vím, jde o peníze, ale v celkové sumě peněz tvoří pozemky jen malou část. Zato tvoří velkou část problémů. Např. v Plzni se staví západní obchvat. Stavba jako taková má smysl jen v celku. Jenže zatím se postavila jen půlka (od Makra na Křimice), která sama o sobě nemá moc veliký význam a zatím je celkem prázdná. Jenže u druhé poloviny ještě nejsou ani vykoupené pozemky. Už čekám, jak nějaký prudič koupí pár metrů a stavět se bude kdoví kdy. Opravdu byl problém vykoupit pozemky na celé trase najednou? I kdyby se vykupovalo na dluh (úvěr), tak by se to vyplatilo. Úroky jsou dnes poměrně nízko, určitě by to bylo levnější, než následné komplikace a ústupky spekulantům. Když už půl stavby stojí, jen to spekulantům nahrává. Těžko by se posouvala, aby sporný pozemek obešla.

0/0
11.3.2015 9:15

J26a54n 35S88l90o15v27í53k 3889337940828

On není problém v penězích na výkupy, ale to, že se začínají pozemky vykupovat až teprve po úplném dokončení projektu konečné trasy. Do té doby se jen handrkuje kde s kým o vedení trasy, přitom místa, kudy to jistě povede, by se už mohla dávno vykoupit.

0/0
11.3.2015 12:23

M19a92r12e33k 22S57c15h18o49ř 7668601599838

V mém případě jsem dost omezil cesty Brno Praha. Nemyslím si, že lidé z bavoráků, meďourů nebo audin sedli na autobus :-)

+2/0
11.3.2015 6:53

J78a70n 80K23o74h40l 4233467341234

Proč se rekonstruuje dopravní cesta, kde dochází k úbytku cestujících a která tím ztrácí z dopravněspolečenského hlediska význam? Nebyly by ty finance lépe vynaloženy spíše někde, kdo dochází k dalšímu zahušťování dopravy, nebo například ke stavbě obchvatů měst a obcí? ;-€

+1/−8
11.3.2015 6:50

R50a31d56o79s13l45a13v 17K44l42a12u90d62a 5634198754252

K úbytku cestujících dochází právě v důsledku probíhající rekonstrukce. Řada lidí si rozmyslí jestli bude stát hodinu někde v koloně, nebo pojede jinudy, případně pokud nutně nemusí, nepojede vůbec.

+8/0
11.3.2015 7:05

Z73d24e23n64ě94k 50W19e30r34n13h78a57r20t 6577585952528

Tam dochází k úbytku cestujících, protože se momentálně rekonstruuje. Všichni jsou neustále upozorňováni, že na dálnici jsou uzavírky a zdržení, takže se poohlížejí po nějaké alternativě, to je logické. Otázka je, jak se to bude vyvíjet, až (jestli) bude jakž takž hotovo a D1 bude v provozu. Předpokládám, že se většina cestujících zase vrátí do aut a na dálnici. Můžeme si o tom myslet cokoliv, ale holt individuální cestování autem je komfortnější a nedá se moc čekat, že by se lidé dobrovolně a masově vrátili k hromadné dopravě. Tak to zkrátka je.

+2/0
11.3.2015 7:07

L79u76b42o53š 68H14o41l31í27k 5577920262160

Doufám (možná marně), že spousta lidí, kteří neznali jinou alternativu než auto po D1 a plni obav to zkusili vlakem najednou zjistí, že Railjet není zas až taková "socka" a jejich auto bude čas od času na tankodromu chybět i v budoucnu...

+2/0
11.3.2015 8:15

L70u46k59á66š 97Š33m68a28h98e21l 2367554982664

Fakt nevím, co to je za komfort neustále se stresovat, že mne sejme nějaký blázen, co si plete silnici se závodní dráhou. Po dálnicích pro jistotu nejezdím vůbec, aspoň ušetřím za dálniční známku.

0/0
11.3.2015 8:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.