Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úzkokolejky v úzkých. Hrozí zastavení provozu, tvrdí kraj

Jihočeský kraj a Vysočina začínají vážně řešit situaci, že přestanou jezdit vlaky na dvou úzkorozchodných tratích z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice. Důvodem je údajná špatná finanční situace společnosti Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), která tratě vlastní a provozuje na nich i vlaky objednané oběma kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L28u26k52á14š 50Š49m84a35h47e27l 2137424592364

Bohužel Jihočeský kraj je v tom asi tak stejně vinen jako současné vedení JHMD... navýšení plateb o půl procenta je samozřejmě výsměch... kraj řeší jen co nejnižší cenu a absolutně ignoruje skutečné zájmy cestujících (viz vykradený jízdní řád na trati ČB - Veselí a ČB - Strakonice/Písek, téměř zastavení dopravy Strakonice - Horažďovice, absolutně nedostačující zadávací podmínky pro trať 194, kde kapacita nabízených vozidel neodpovídá skutečným přepravám cestujících v letní sezóně, zastavení dopravy na 192 a 193 apod.)

+8/0
11.3.2015 18:45

J25i45ř33í 16J46o41z42a 3628873840681

Presne jste to vystihl. Neustale od 90. let se rusi a rusi spoje (autobusove i zeleznicni). Na hlavnich smerech neni pravidelny interval, do jednoho smeru jede naraz nekolik spoju a pak dlouhou dobu nic. Neexistuje snad nic co by verejnou dopravu delalo atraktivni, je fakt zajimave, ze na Jizni Morave to jde (IDS JMK) u nas na Jihu Cech ne. Tady kraj jen zajima kolik a jak usetrit, sluzba verejne dopravy je tu poslapavana kazdou zmenou jizdnich radu a paskvily typu (tyka se Budejc a okoli), kdyz nejede CSAD, jede MHD: jenze na co mi pak je mesicni litacka MHD, kdyz mi tam jedou jen 3 spoje za den (jeden dopoledne a 2 vecer) a ostatni obslouzi CSAD a samosebou mesicni litacku nemuzu pouzit u CSAD. Proc neni v Jiznich Cechach integrovany dopravni system, prestupni terminaly, pravidelne intervaly atd.? Je to neschopnost lidi, kteri pracuji v JIKORDu (Jihocesky koordinator dopravy) nebo dopravni politikou kraje, ktery radeji cpe penize do sveho projektu mezinarodniho letiste nez aby zajistil kvalitni zaklad verejne dopravy? Nebo si z nich snad nekdo mysli, ze v dnesni dobe staci mit nove vozy a lidi se pohrnou? Bud tam (JIKORD ci kraj) sedi snad sami blbci co tomu nerozumi nebo ignoranti, kteri se staraji jen o sve blaho.

+7/0
11.3.2015 19:33

P20a72v59e74l 71J53á98n 45B70u47v46a12l23a 5917838662369

8-o Tak koukám a divím se, že otroky si P.T. Nejchytřejší vyhodili. Tak holt teď Neschopnost a Nenažranost spolkne je.  [>-]  Nelze ss. Nefachčenky srovnávat s Ing. Radimem Jančurou a jeho podnikatelským záměrem. Kdo umí - umí; kdo neumí nechť čumí. ;-)

Jenom škoda let a práce schopných a inteligentních jedinců jež zachránili tyto úzkokolejky.

+5/−1
11.3.2015 8:33

J98a72n 87K44o63b73ě13r34s71k61ý 1110396221653

Jsem rozhodně pro přispět. Problém je, že tyto tratě nejsou využívány jen turisty, ale i dojíždějícimi do práce. Ačkoli se ČD normálně zastávám, hodily tyto tratě přes palubu. JHMD je zachránily. Určitě by peníze na tyto vlaky byly smysluplnější než většina státních zakázek nebo nedávné zvýšení platů politiků.

+3/−2
10.3.2015 19:58

R67a44d39i76m 35Š60o75l72c 1135955875874

Vy víte jak to bylo? Asi to hodily přes palubu jako privatizaci všech lanovek, které byly v režii ČSD...

+5/0
10.3.2015 20:04

J77a42n 19S23ů61r74a 4155623253952

Jistě má velký smysl podpořit firmu, u které meziročně stoupnou například mzdové náklady o 100%. A jistě šlo o zvýšením běžným zaměstnancům:-)

+6/0
10.3.2015 20:55

V34a56c97l55a49v 98H90a97j15e58k 3816189449

To je ale blbost co jste teď napsal.

0/0
11.3.2015 12:49

M78i61r17o41s75l33a98v 83Z47i74k85m34u91n62d 7479483644173

Jenže Šatava & spol.,  jako regionální dopravce, měli nárok na dotace (finanční spolúčast na projektu), na rozdíl od ČD. Podobná fraška se dělá v Německu, kde DB bez nároku  vytváří dceřinky se spoluvlastnictvím spolkové země a tento dopravce má nárok na dotace při nákupu vozidel .... díky tomu platí jízdenky DB i ve vlacích těchto regionálních dopravců a pochopitelně všude se jezdí podle "not" DB ....

+3/0
11.3.2015 19:38

T13o23m70a19s 82A77u78g20u75s81t15y90n 6397166691970

A co na to Jančura? :-/

+2/−3
10.3.2015 19:33

M39i61r54o42s38l38a25v 22Z86i80k22m31u57n46d 7529583504503

Akciovka je obchodní společnost podnikající za účelem dosažení zisku. Akcionáři tedy chtějí dividendy ... takže zisk po zdanění se rozdělí ...

Je otázka, čím jsou finanční problémy způsobeny ... vysoké mzdy, vysoké provozní náklady, resp. náklady na údržbu vozidel, náklady na infrastrukturu ....

V případě ČD a.s. to nehrozí, protože akcie vlastní stát (ČR), současně si týž stát u ČD objednává výkony a témuž státu platí ČD poplatek za použití dopravní cesty. stát tedy nemůže očekávat zisk a tudíž tučné dividendy ...

+4/0
10.3.2015 18:39

V77í93t72ě68z78s38l62a65v 57K27l78o56z45í78k 3631929324857

Chceme zpet pana Satavu...

+12/0
10.3.2015 14:45

J93o31s77e73f 96K58u32b11e65š 9565615389384

Obávám se, že je to jen přání...

0/0
13.3.2015 19:45

T55o49m87á37š 74D34v70o81ř25á79k 3728809973423

Zrovna tady bych státní kasu otevřel, je to dobrá věc. Když vidím co se jiného platí z daní...

+12/−2
10.3.2015 13:23

F39i45l42i66p 64S24i65r64o28t72e14k 9962249462771

Otázka je, komu ji chcete otevírat. Doufám, že ne těm současným majitelům.

+9/0
10.3.2015 13:39

B72l15a13ž28e87j 33M16o56t51y88č67k61a 8147777505150

to by se to muselo vyvlastnit. Na trati vznik asi nový tunel.

+12/−1
10.3.2015 13:49

L92u97c25i91a64n 32P88a96p23a71z89i30a25n 5334767201335

Mělo by se to zestátnit a vytvořit příspěvkovou organizaci, kterou by pak dotoval stát. Jak je vidět, soukromý sektor není dobrým hospodářem a bylo nám lživě tvrzeno, že není nad soukromé vlastnictví. Ano, soukromému kapitálu vyhovuje, když náklady zaplatí daňový poplatník, resp. stát dotací a výnosy si nechá pro sebe jako hrubý zisk. Takto podnikat dovede každý. Celý systém je chybně nastaven.

+8/−8
10.3.2015 14:42

J14o52s74e68f 61K19o19p33e88c90k77y 9954622615

Co to placate? Dotovane je to uz ted jako veskera verejna doprava v cele zemi v ramci IDS a nekomu se dari a nekomu se nedari. Kvuli tomu zestatnovat je absurdni;-)

+4/−2
10.3.2015 15:10

J86o77s67e21f 98K98u53b22e49š 9255165149264

Záleží na vedení! JHMD za minulého vedení byl ukázkový příklad toho, jak se dělá železniční doprava!

+9/0
10.3.2015 15:55

M42a84r41t27i21n 57Š37u10l35c 2757459400875

Promiňte, ale Vy jste asi chybně nastaven...

Řekl bych, že nejhorším hospodářem je stát... kdyby dopravu na této trati nezajišťovaly JHMD, ale ČD, tak už je tam doprava asi 15 let zastavená...

A za 66 Kč/km by ČD na většině tratí nedojely ani z depa do výchozí stanice...

+6/−3
10.3.2015 15:56

F15r68a75n41t21i10š59e19k 13V52a57n22ě77k 1207784907137

Jaký je národ, takový je stát.!

+3/0
10.3.2015 17:37

V58e62r57o92n75i47k57a 72V66e48s35e61l60á 7115317804203

To by byla hrozna skoda, je to tam moc krasny;-(

+13/0
10.3.2015 12:47

V92í84t 46N17o14v15á54k 6165399424828

Bylo krásný, teď zůstala krásná jen pára, v nových "Porkách" se nedá normálně cestovat - obrovský hluk, nemožnost si stažení okénka, nástup do vlaku pro starší, kočárky a pro invalidy nemožný

+5/0
10.3.2015 18:46

V15í42t 46N57o18v32á27k 6825829934388

*Ponorkách

0/0
10.3.2015 18:48

J31a27n 67L53a61k34o57m51ý 7511355415674

Z 66 jim chtějí přidat 0,5%, tedy 0,33 koruny na kilometr a tím jim pomoc ? ;-D Leda tak k definitivnímu konci. Dorovnat jim to na částku, kterou platí na jiných tratích, to by byla pomoc....

+8/−1
10.3.2015 12:34

M26a93r54t94i53n 56W12a86l46l14n73e67r 6345110764520

To mě taky praštilo do očí jako první.

+5/0
10.3.2015 12:39

J38o83s48e96f 25K63u62b28e48š 9605535299574

Ovšem 140 Kč/km je totálně mimo. Dopravce, který vyhrál výběrko na Šumavské lokálky, bude jezdit za 88 Kč/km. Do 100 Kč/km bych to ještědokázal pochopit, kvůli modernizovaným vozidlům, která něco stála (i když na ně bude dotace). Ovšem modernizace se nepovedla a pravidelní cestující, na které se při té modernizaci vůbec nemyslelo, jsou právem naštvaní...

+13/0
10.3.2015 12:49

L86u89d57ě73k 74N29ě62m63e36c 5725351792174

Tak to vypadá, když něco převezmou od nadšenců nenažranci, kterým jde jen o prachy.

+38/0
10.3.2015 11:54

J91o26s53e10f 28K60u56b14e22š 9675855439514

Spíše Šatavovo vedení uvažovalo trochu jinak, rozumněji, opatrněji... Ovšem Čajánkova skupina byli ti, kteří tam na začátku v 90. letech dotáhli peníze. Ty samozřejmě chtějí postupně zpět... Bez nich by se to tenkrát nerozjelo, ovšem že budou úzkou takto amatérsky likvidovat, to bych nečekal...

+14/0
10.3.2015 12:51
Foto

B62r41o35n55i92s12l82a38v 58G24a25b92r59y80š 2242889121

Zpět? Přece nikdo nemůže čekat, že se peníze investované do dopravy někomu vrátí zpět.

+2/−3
10.3.2015 14:37

M20a22r27t17i71n 46Š74u47l41c 2927719520745

Tak snad doprava osob se neprovozuje jako dobročinnost... jasně, že se peníze investované do dopravy můžou vrátit... návratnost bude dlouhodobá, ale s dobře nastaveným podnikatelským plánem a se smlouvou na 15-20 let se to udělat dá...

+2/0
10.3.2015 15:53
Foto

B32r71o40n32i66s31l38a79v 79G33a95b78r42y12š 2372169681

Takhle bych to nenazval, dobročinnost to není, ale vydělat na tom..., podle mě to nejsou zase tak závratné sumy. Nevím, co od toho třeba čeká Novotný nebo Jančura.

+1/0
10.3.2015 15:56

J78o42s25e20f 56K73u25b43e89š 9945595179604

No, co můžete očekávat od lidí ze solárního byznysu? Tyhle lidi ví, jak se přicucnout na státní cecek. Viz plánovaná oprava úzké s  dotací 600 mega, která je sice chválihodná, ale světelný přejezd bude na každé polní cestě i na novobystřické trati, kde je traťová z drtivé části 30 km/h.

+4/0
10.3.2015 15:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.