Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úzkokolejky v úzkých. Hrozí zastavení provozu, tvrdí kraj

Jihočeský kraj a Vysočina začínají vážně řešit situaci, že přestanou jezdit vlaky na dvou úzkorozchodných tratích z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice. Důvodem je údajná špatná finanční situace společnosti Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), která tratě vlastní a provozuje na nich i vlaky objednané oběma kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L60u38k11á87š 38Š36m55a71h63e91l 2867114332204

Bohužel Jihočeský kraj je v tom asi tak stejně vinen jako současné vedení JHMD... navýšení plateb o půl procenta je samozřejmě výsměch... kraj řeší jen co nejnižší cenu a absolutně ignoruje skutečné zájmy cestujících (viz vykradený jízdní řád na trati ČB - Veselí a ČB - Strakonice/Písek, téměř zastavení dopravy Strakonice - Horažďovice, absolutně nedostačující zadávací podmínky pro trať 194, kde kapacita nabízených vozidel neodpovídá skutečným přepravám cestujících v letní sezóně, zastavení dopravy na 192 a 193 apod.)

+8/0
11.3.2015 18:45

J96i28ř21í 96J33o32z56a 3688613460701

Presne jste to vystihl. Neustale od 90. let se rusi a rusi spoje (autobusove i zeleznicni). Na hlavnich smerech neni pravidelny interval, do jednoho smeru jede naraz nekolik spoju a pak dlouhou dobu nic. Neexistuje snad nic co by verejnou dopravu delalo atraktivni, je fakt zajimave, ze na Jizni Morave to jde (IDS JMK) u nas na Jihu Cech ne. Tady kraj jen zajima kolik a jak usetrit, sluzba verejne dopravy je tu poslapavana kazdou zmenou jizdnich radu a paskvily typu (tyka se Budejc a okoli), kdyz nejede CSAD, jede MHD: jenze na co mi pak je mesicni litacka MHD, kdyz mi tam jedou jen 3 spoje za den (jeden dopoledne a 2 vecer) a ostatni obslouzi CSAD a samosebou mesicni litacku nemuzu pouzit u CSAD. Proc neni v Jiznich Cechach integrovany dopravni system, prestupni terminaly, pravidelne intervaly atd.? Je to neschopnost lidi, kteri pracuji v JIKORDu (Jihocesky koordinator dopravy) nebo dopravni politikou kraje, ktery radeji cpe penize do sveho projektu mezinarodniho letiste nez aby zajistil kvalitni zaklad verejne dopravy? Nebo si z nich snad nekdo mysli, ze v dnesni dobe staci mit nove vozy a lidi se pohrnou? Bud tam (JIKORD ci kraj) sedi snad sami blbci co tomu nerozumi nebo ignoranti, kteri se staraji jen o sve blaho.

+7/0
11.3.2015 19:33

P59a48v95e98l 22J37á10n 42B98u93v17a92l68a 5827778492279

8-o Tak koukám a divím se, že otroky si P.T. Nejchytřejší vyhodili. Tak holt teď Neschopnost a Nenažranost spolkne je.  [>-]  Nelze ss. Nefachčenky srovnávat s Ing. Radimem Jančurou a jeho podnikatelským záměrem. Kdo umí - umí; kdo neumí nechť čumí. ;-)

Jenom škoda let a práce schopných a inteligentních jedinců jež zachránili tyto úzkokolejky.

+5/−1
11.3.2015 8:33

J75a80n 97K63o32b60ě96r44s54k91ý 1480686111903

Jsem rozhodně pro přispět. Problém je, že tyto tratě nejsou využívány jen turisty, ale i dojíždějícimi do práce. Ačkoli se ČD normálně zastávám, hodily tyto tratě přes palubu. JHMD je zachránily. Určitě by peníze na tyto vlaky byly smysluplnější než většina státních zakázek nebo nedávné zvýšení platů politiků.

+3/−2
10.3.2015 19:58

R76a64d27i77m 87Š58o71l51c 1635865675344

Vy víte jak to bylo? Asi to hodily přes palubu jako privatizaci všech lanovek, které byly v režii ČSD...

+5/0
10.3.2015 20:04

J26a88n 35S52ů24r54a 4825383923802

Jistě má velký smysl podpořit firmu, u které meziročně stoupnou například mzdové náklady o 100%. A jistě šlo o zvýšením běžným zaměstnancům:-)

+6/0
10.3.2015 20:55

V48a16c37l86a98v 64H67a45j60e73k 3966129409

To je ale blbost co jste teď napsal.

0/0
11.3.2015 12:49

M37i51r14o89s90l55a33v 27Z20i94k96m44u17n18d 7119773934843

Jenže Šatava & spol.,  jako regionální dopravce, měli nárok na dotace (finanční spolúčast na projektu), na rozdíl od ČD. Podobná fraška se dělá v Německu, kde DB bez nároku  vytváří dceřinky se spoluvlastnictvím spolkové země a tento dopravce má nárok na dotace při nákupu vozidel .... díky tomu platí jízdenky DB i ve vlacích těchto regionálních dopravců a pochopitelně všude se jezdí podle "not" DB ....

+3/0
11.3.2015 19:38

T71o96m94a25s 20A50u10g58u17s83t27y35n 6937366231570

A co na to Jančura? :-/

+2/−3
10.3.2015 19:33

M96i10r19o63s91l82a69v 62Z37i21k40m52u90n55d 7659673664873

Akciovka je obchodní společnost podnikající za účelem dosažení zisku. Akcionáři tedy chtějí dividendy ... takže zisk po zdanění se rozdělí ...

Je otázka, čím jsou finanční problémy způsobeny ... vysoké mzdy, vysoké provozní náklady, resp. náklady na údržbu vozidel, náklady na infrastrukturu ....

V případě ČD a.s. to nehrozí, protože akcie vlastní stát (ČR), současně si týž stát u ČD objednává výkony a témuž státu platí ČD poplatek za použití dopravní cesty. stát tedy nemůže očekávat zisk a tudíž tučné dividendy ...

+4/0
10.3.2015 18:39

V35í14t44ě21z41s63l88a41v 47K49l98o84z11í69k 3301599204117

Chceme zpet pana Satavu...

+12/0
10.3.2015 14:45

J67o39s92e87f 37K42u87b97e20š 9575665609284

Obávám se, že je to jen přání...

0/0
13.3.2015 19:45

T59o68m15á11š 18D22v85o68ř54á73k 3598449293633

Zrovna tady bych státní kasu otevřel, je to dobrá věc. Když vidím co se jiného platí z daní...

+12/−2
10.3.2015 13:23

F52i19l69i31p 41S45i63r98o37t94e46k 9762129332421

Otázka je, komu ji chcete otevírat. Doufám, že ne těm současným majitelům.

+9/0
10.3.2015 13:39

B53l41a73ž86e31j 48M26o94t68y22č46k34a 8427227645420

to by se to muselo vyvlastnit. Na trati vznik asi nový tunel.

+12/−1
10.3.2015 13:49

L53u17c77i45a88n 49P36a35p24a63z59i40a20n 5634417201615

Mělo by se to zestátnit a vytvořit příspěvkovou organizaci, kterou by pak dotoval stát. Jak je vidět, soukromý sektor není dobrým hospodářem a bylo nám lživě tvrzeno, že není nad soukromé vlastnictví. Ano, soukromému kapitálu vyhovuje, když náklady zaplatí daňový poplatník, resp. stát dotací a výnosy si nechá pro sebe jako hrubý zisk. Takto podnikat dovede každý. Celý systém je chybně nastaven.

+8/−8
10.3.2015 14:42

J35o11s42e85f 56K97o24p35e23c11k19y 9944212315

Co to placate? Dotovane je to uz ted jako veskera verejna doprava v cele zemi v ramci IDS a nekomu se dari a nekomu se nedari. Kvuli tomu zestatnovat je absurdni;-)

+4/−2
10.3.2015 15:10

J85o71s62e92f 68K34u86b53e13š 9145485729674

Záleží na vedení! JHMD za minulého vedení byl ukázkový příklad toho, jak se dělá železniční doprava!

+9/0
10.3.2015 15:55

M88a84r84t14i79n 36Š71u16l21c 2317569950195

Promiňte, ale Vy jste asi chybně nastaven...

Řekl bych, že nejhorším hospodářem je stát... kdyby dopravu na této trati nezajišťovaly JHMD, ale ČD, tak už je tam doprava asi 15 let zastavená...

A za 66 Kč/km by ČD na většině tratí nedojely ani z depa do výchozí stanice...

+6/−3
10.3.2015 15:56

F62r19a74n48t27i39š13e41k 72V68a57n70ě72k 1847744817967

Jaký je národ, takový je stát.!

+3/0
10.3.2015 17:37

V38e46r83o40n35i50k38a 95V38e68s48e25l74á 7505157954593

To by byla hrozna skoda, je to tam moc krasny;-(

+13/0
10.3.2015 12:47

V70í76t 78N64o86v19á68k 6355259264378

Bylo krásný, teď zůstala krásná jen pára, v nových "Porkách" se nedá normálně cestovat - obrovský hluk, nemožnost si stažení okénka, nástup do vlaku pro starší, kočárky a pro invalidy nemožný

+5/0
10.3.2015 18:46

V43í17t 50N96o33v24á92k 6195229774378

*Ponorkách

0/0
10.3.2015 18:48

J68a45n 52L87a70k63o25m97ý 7281515745234

Z 66 jim chtějí přidat 0,5%, tedy 0,33 koruny na kilometr a tím jim pomoc ? ;-D Leda tak k definitivnímu konci. Dorovnat jim to na částku, kterou platí na jiných tratích, to by byla pomoc....

+8/−1
10.3.2015 12:34

M24a96r13t42i51n 37W24a14l19l34n10e61r 6315270514910

To mě taky praštilo do očí jako první.

+5/0
10.3.2015 12:39

J60o57s95e83f 80K42u18b42e21š 9975485149204

Ovšem 140 Kč/km je totálně mimo. Dopravce, který vyhrál výběrko na Šumavské lokálky, bude jezdit za 88 Kč/km. Do 100 Kč/km bych to ještědokázal pochopit, kvůli modernizovaným vozidlům, která něco stála (i když na ně bude dotace). Ovšem modernizace se nepovedla a pravidelní cestující, na které se při té modernizaci vůbec nemyslelo, jsou právem naštvaní...

+13/0
10.3.2015 12:49

L26u96d85ě68k 93N36ě10m29e81c 5505811962724

Tak to vypadá, když něco převezmou od nadšenců nenažranci, kterým jde jen o prachy.

+38/0
10.3.2015 11:54

J27o43s45e89f 66K52u22b32e47š 9705555909414

Spíše Šatavovo vedení uvažovalo trochu jinak, rozumněji, opatrněji... Ovšem Čajánkova skupina byli ti, kteří tam na začátku v 90. letech dotáhli peníze. Ty samozřejmě chtějí postupně zpět... Bez nich by se to tenkrát nerozjelo, ovšem že budou úzkou takto amatérsky likvidovat, to bych nečekal...

+14/0
10.3.2015 12:51
Foto

B80r87o70n30i53s88l20a93v 92G36a23b92r37y90š 2512729781

Zpět? Přece nikdo nemůže čekat, že se peníze investované do dopravy někomu vrátí zpět.

+2/−3
10.3.2015 14:37

M16a23r85t18i25n 74Š95u30l40c 2947919870785

Tak snad doprava osob se neprovozuje jako dobročinnost... jasně, že se peníze investované do dopravy můžou vrátit... návratnost bude dlouhodobá, ale s dobře nastaveným podnikatelským plánem a se smlouvou na 15-20 let se to udělat dá...

+2/0
10.3.2015 15:53
Foto

B36r40o77n61i54s21l58a60v 96G92a86b78r34y16š 2312969391

Takhle bych to nenazval, dobročinnost to není, ale vydělat na tom..., podle mě to nejsou zase tak závratné sumy. Nevím, co od toho třeba čeká Novotný nebo Jančura.

+1/0
10.3.2015 15:56

J60o70s59e68f 63K41u14b32e65š 9235735989224

No, co můžete očekávat od lidí ze solárního byznysu? Tyhle lidi ví, jak se přicucnout na státní cecek. Viz plánovaná oprava úzké s  dotací 600 mega, která je sice chválihodná, ale světelný přejezd bude na každé polní cestě i na novobystřické trati, kde je traťová z drtivé části 30 km/h.

+4/0
10.3.2015 15:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.