Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úzkokolejky v úzkých. Hrozí zastavení provozu, tvrdí kraj

Jihočeský kraj a Vysočina začínají vážně řešit situaci, že přestanou jezdit vlaky na dvou úzkorozchodných tratích z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice. Důvodem je údajná špatná finanční situace společnosti Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), která tratě vlastní a provozuje na nich i vlaky objednané oběma kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u23k58á50š 12Š42m88a97h30e23l 2717254582694

Bohužel Jihočeský kraj je v tom asi tak stejně vinen jako současné vedení JHMD... navýšení plateb o půl procenta je samozřejmě výsměch... kraj řeší jen co nejnižší cenu a absolutně ignoruje skutečné zájmy cestujících (viz vykradený jízdní řád na trati ČB - Veselí a ČB - Strakonice/Písek, téměř zastavení dopravy Strakonice - Horažďovice, absolutně nedostačující zadávací podmínky pro trať 194, kde kapacita nabízených vozidel neodpovídá skutečným přepravám cestujících v letní sezóně, zastavení dopravy na 192 a 193 apod.)

+8/0
11.3.2015 18:45

J29i84ř15í 44J71o52z64a 3508553470281

Presne jste to vystihl. Neustale od 90. let se rusi a rusi spoje (autobusove i zeleznicni). Na hlavnich smerech neni pravidelny interval, do jednoho smeru jede naraz nekolik spoju a pak dlouhou dobu nic. Neexistuje snad nic co by verejnou dopravu delalo atraktivni, je fakt zajimave, ze na Jizni Morave to jde (IDS JMK) u nas na Jihu Cech ne. Tady kraj jen zajima kolik a jak usetrit, sluzba verejne dopravy je tu poslapavana kazdou zmenou jizdnich radu a paskvily typu (tyka se Budejc a okoli), kdyz nejede CSAD, jede MHD: jenze na co mi pak je mesicni litacka MHD, kdyz mi tam jedou jen 3 spoje za den (jeden dopoledne a 2 vecer) a ostatni obslouzi CSAD a samosebou mesicni litacku nemuzu pouzit u CSAD. Proc neni v Jiznich Cechach integrovany dopravni system, prestupni terminaly, pravidelne intervaly atd.? Je to neschopnost lidi, kteri pracuji v JIKORDu (Jihocesky koordinator dopravy) nebo dopravni politikou kraje, ktery radeji cpe penize do sveho projektu mezinarodniho letiste nez aby zajistil kvalitni zaklad verejne dopravy? Nebo si z nich snad nekdo mysli, ze v dnesni dobe staci mit nove vozy a lidi se pohrnou? Bud tam (JIKORD ci kraj) sedi snad sami blbci co tomu nerozumi nebo ignoranti, kteri se staraji jen o sve blaho.

+7/0
11.3.2015 19:33

P33a79v60e18l 54J68á41n 61B98u68v58a17l95a 5217928232149

8-o Tak koukám a divím se, že otroky si P.T. Nejchytřejší vyhodili. Tak holt teď Neschopnost a Nenažranost spolkne je.  [>-]  Nelze ss. Nefachčenky srovnávat s Ing. Radimem Jančurou a jeho podnikatelským záměrem. Kdo umí - umí; kdo neumí nechť čumí. ;-)

Jenom škoda let a práce schopných a inteligentních jedinců jež zachránili tyto úzkokolejky.

+5/−1
11.3.2015 8:33

J46a86n 36K26o38b87ě73r19s56k66ý 1980116311623

Jsem rozhodně pro přispět. Problém je, že tyto tratě nejsou využívány jen turisty, ale i dojíždějícimi do práce. Ačkoli se ČD normálně zastávám, hodily tyto tratě přes palubu. JHMD je zachránily. Určitě by peníze na tyto vlaky byly smysluplnější než většina státních zakázek nebo nedávné zvýšení platů politiků.

+3/−2
10.3.2015 19:58

R72a12d12i82m 18Š19o47l22c 1675135835954

Vy víte jak to bylo? Asi to hodily přes palubu jako privatizaci všech lanovek, které byly v režii ČSD...

+5/0
10.3.2015 20:04

J69a60n 36S96ů48r60a 4585503453192

Jistě má velký smysl podpořit firmu, u které meziročně stoupnou například mzdové náklady o 100%. A jistě šlo o zvýšením běžným zaměstnancům:-)

+6/0
10.3.2015 20:55

V60a90c17l50a72v 43H45a22j73e61k 3966479959

To je ale blbost co jste teď napsal.

0/0
11.3.2015 12:49

M43i92r18o19s14l94a98v 74Z67i23k54m90u13n57d 7309683604503

Jenže Šatava & spol.,  jako regionální dopravce, měli nárok na dotace (finanční spolúčast na projektu), na rozdíl od ČD. Podobná fraška se dělá v Německu, kde DB bez nároku  vytváří dceřinky se spoluvlastnictvím spolkové země a tento dopravce má nárok na dotace při nákupu vozidel .... díky tomu platí jízdenky DB i ve vlacích těchto regionálních dopravců a pochopitelně všude se jezdí podle "not" DB ....

+3/0
11.3.2015 19:38

T71o21m37a92s 51A91u11g67u73s77t32y89n 6207446711230

A co na to Jančura? :-/

+2/−3
10.3.2015 19:33

M39i63r54o52s49l45a50v 19Z85i33k93m94u81n39d 7879913144113

Akciovka je obchodní společnost podnikající za účelem dosažení zisku. Akcionáři tedy chtějí dividendy ... takže zisk po zdanění se rozdělí ...

Je otázka, čím jsou finanční problémy způsobeny ... vysoké mzdy, vysoké provozní náklady, resp. náklady na údržbu vozidel, náklady na infrastrukturu ....

V případě ČD a.s. to nehrozí, protože akcie vlastní stát (ČR), současně si týž stát u ČD objednává výkony a témuž státu platí ČD poplatek za použití dopravní cesty. stát tedy nemůže očekávat zisk a tudíž tučné dividendy ...

+4/0
10.3.2015 18:39
Foto

V56í74t83ě16z98s66l27a13v 36K35l95o45z32í43k 3561419434897

Chceme zpet pana Satavu...

+12/0
10.3.2015 14:45

J15o15s96e32f 75K85u83b65e67š 9175715919474

Obávám se, že je to jen přání...

0/0
13.3.2015 19:45

T44o96m16á43š 24D48v54o57ř54á85k 3328429243833

Zrovna tady bych státní kasu otevřel, je to dobrá věc. Když vidím co se jiného platí z daní...

+12/−2
10.3.2015 13:23

F88i86l70i61p 35S97i53r12o97t94e59k 9522189292251

Otázka je, komu ji chcete otevírat. Doufám, že ne těm současným majitelům.

+9/0
10.3.2015 13:39

B11l58a95ž63e42j 58M11o34t37y22č26k94a 8447577605210

to by se to muselo vyvlastnit. Na trati vznik asi nový tunel.

+12/−1
10.3.2015 13:49

L98u43c71i10a75n 80P45a20p66a48z89i94a17n 5474647941465

Mělo by se to zestátnit a vytvořit příspěvkovou organizaci, kterou by pak dotoval stát. Jak je vidět, soukromý sektor není dobrým hospodářem a bylo nám lživě tvrzeno, že není nad soukromé vlastnictví. Ano, soukromému kapitálu vyhovuje, když náklady zaplatí daňový poplatník, resp. stát dotací a výnosy si nechá pro sebe jako hrubý zisk. Takto podnikat dovede každý. Celý systém je chybně nastaven.

+8/−8
10.3.2015 14:42

J37o39s84e72f 45K59o50p40e85c45k33y 9224812575

Co to placate? Dotovane je to uz ted jako veskera verejna doprava v cele zemi v ramci IDS a nekomu se dari a nekomu se nedari. Kvuli tomu zestatnovat je absurdni;-)

+4/−2
10.3.2015 15:10

J66o50s43e47f 52K74u57b25e34š 9775595529744

Záleží na vedení! JHMD za minulého vedení byl ukázkový příklad toho, jak se dělá železniční doprava!

+9/0
10.3.2015 15:55

M19a20r39t30i73n 60Š10u97l29c 2307369360965

Promiňte, ale Vy jste asi chybně nastaven...

Řekl bych, že nejhorším hospodářem je stát... kdyby dopravu na této trati nezajišťovaly JHMD, ale ČD, tak už je tam doprava asi 15 let zastavená...

A za 66 Kč/km by ČD na většině tratí nedojely ani z depa do výchozí stanice...

+6/−3
10.3.2015 15:56

F22r58a44n94t98i86š54e66k 41V38a65n14ě27k 1517714797247

Jaký je národ, takový je stát.!

+3/0
10.3.2015 17:37

V59e94r84o17n74i31k74a 16V13e47s30e57l68á 7305237204263

To by byla hrozna skoda, je to tam moc krasny;-(

+13/0
10.3.2015 12:47

V76í45t 65N88o82v59á64k 6305519784108

Bylo krásný, teď zůstala krásná jen pára, v nových "Porkách" se nedá normálně cestovat - obrovský hluk, nemožnost si stažení okénka, nástup do vlaku pro starší, kočárky a pro invalidy nemožný

+5/0
10.3.2015 18:46

V63í69t 43N57o35v49á16k 6765409214148

*Ponorkách

0/0
10.3.2015 18:48

J82a23n 29L92a83k17o46m83ý 7681455895164

Z 66 jim chtějí přidat 0,5%, tedy 0,33 koruny na kilometr a tím jim pomoc ? ;-D Leda tak k definitivnímu konci. Dorovnat jim to na částku, kterou platí na jiných tratích, to by byla pomoc....

+8/−1
10.3.2015 12:34

M35a93r44t57i69n 22W35a51l54l78n95e15r 6495760864100

To mě taky praštilo do očí jako první.

+5/0
10.3.2015 12:39

J42o80s16e43f 85K65u40b82e75š 9625665809234

Ovšem 140 Kč/km je totálně mimo. Dopravce, který vyhrál výběrko na Šumavské lokálky, bude jezdit za 88 Kč/km. Do 100 Kč/km bych to ještědokázal pochopit, kvůli modernizovaným vozidlům, která něco stála (i když na ně bude dotace). Ovšem modernizace se nepovedla a pravidelní cestující, na které se při té modernizaci vůbec nemyslelo, jsou právem naštvaní...

+13/0
10.3.2015 12:49

L15u93d40ě28k 78N36ě32m40e15c 5575161272854

Tak to vypadá, když něco převezmou od nadšenců nenažranci, kterým jde jen o prachy.

+38/0
10.3.2015 11:54

J62o38s43e33f 86K43u39b58e82š 9355635839724

Spíše Šatavovo vedení uvažovalo trochu jinak, rozumněji, opatrněji... Ovšem Čajánkova skupina byli ti, kteří tam na začátku v 90. letech dotáhli peníze. Ty samozřejmě chtějí postupně zpět... Bez nich by se to tenkrát nerozjelo, ovšem že budou úzkou takto amatérsky likvidovat, to bych nečekal...

+14/0
10.3.2015 12:51
Foto

B49r38o14n74i93s59l67a69v 40G73a11b73r31y96š 2592769121

Zpět? Přece nikdo nemůže čekat, že se peníze investované do dopravy někomu vrátí zpět.

+2/−3
10.3.2015 14:37

M75a57r37t67i78n 76Š53u41l39c 2787469820555

Tak snad doprava osob se neprovozuje jako dobročinnost... jasně, že se peníze investované do dopravy můžou vrátit... návratnost bude dlouhodobá, ale s dobře nastaveným podnikatelským plánem a se smlouvou na 15-20 let se to udělat dá...

+2/0
10.3.2015 15:53
Foto

B20r15o63n94i63s82l12a11v 82G21a67b27r92y96š 2692319231

Takhle bych to nenazval, dobročinnost to není, ale vydělat na tom..., podle mě to nejsou zase tak závratné sumy. Nevím, co od toho třeba čeká Novotný nebo Jančura.

+1/0
10.3.2015 15:56

J22o42s98e16f 33K87u35b44e80š 9585365309614

No, co můžete očekávat od lidí ze solárního byznysu? Tyhle lidi ví, jak se přicucnout na státní cecek. Viz plánovaná oprava úzké s  dotací 600 mega, která je sice chválihodná, ale světelný přejezd bude na každé polní cestě i na novobystřické trati, kde je traťová z drtivé části 30 km/h.

+4/0
10.3.2015 15:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.