Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ťok křísí plány na soukromé dálnice, silnice chce opravovat i v noci

Ministr dopravy Dan Ťok chce zkrátit průměrnou dobu výstavby dálnice od projektu po dokončení z 12,5 let na polovinu. Jeho rezort navíc opět oživuje plány na stavbu soukromých dálnic. Mělo by jít o silnice R4 z Prahy směrem na Strakonice a R7 z Prahy do Chomutova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a83n 70J51o65r72d52a78n 5621627319

Když jsem před deseti lety cestoval po USA, jak tam se panečku po nocích makalo na silnicích!!

Stavby odcejpaly, stavaře nikdo neohrožoval, kolony žádné....

0/0
18.3.2015 10:50

L54u54k33á74š 73V77a71ň78u33r44a 1415914773593

Když porovnám výstavbu třeba v ČR a v Chorvatsku, tak se v ČR staví hrozně pomalu a zřejmě i dost draze. V ČR si stavební firmy naberou najednou hodně zakázek a pak stavbu prodlužují a na pár z nich dělají a ostatní stojí a nikdo na nich nedělá. To nabírání hodně staveb najednou se dělá proto, aby měli zajištěnou práci na delší sobu.

0/0
13.3.2015 23:07

J73i43n29d24ř48i71c15h 95Š20k78o28p42e82k 4345791940425

to co píšeš si můžou dovolit jen proto, že nejsou ve smlouvě dostatečné sankce na nedodržování termínu a postupu prací

+1/0
14.3.2015 13:26

L96u24k10á90š 92V90a40ň19u48r79a 1455894303903

Jasně, ale to je právě to, že s tímto postupem objednavatel souhlasí. Neznám stavbu, která by se udělala v termínu. Vždy je tam prodloužení doby výstavby a vícepráce. A většinou to i výrazně zvýší cenu. Viz Blanka v Praze, kde beru, že do vyražení tunelů nevěděli jakou horninou to bude procházet a jak dlouho to bude trvat. Ale po vyražení přesně věděli, co je čeká. A jen kvůli intrikám a tunelování se to prodlužuje a prodražuje. Nebo dokončení D8, kde již v roce 1996 bylo jasné, že svah pod lomem je nestabilní a že to chce tunel a oni místo toho udělali pod lomem ještě zářez a tím utrhli celý svah včetně železniční trati, která tam už byla léta. Je to prostě o neschopnosti těch co to schvalují, většinou tedy o neschopnosti a neodbornosti managerů. Moje osobní zkušenost je, že čím větší je to šéf a zvíře, tím je to větší sebestředný a arogantní tupec s obrovským sebevědomým a minimální odpovědností.

+1/0
14.3.2015 13:57

V91l92a91d90i39m33í64r 24F90i25b58i44g54e56r 5404931471984

Kdy vzali těch 12 let od nápadu postavit silnici, dálnici po dostavení? Základní dálniční síť je naplánována už desítky let, některé stavby mají prioritu a stejně nic. I těch 12 let by bylo fajn. D11 se ještě nepřevalila ani přes železniční trať na Hradec Králové a to už měla být 10 let až ke hranicím a ty necelé 3km budou stavět 3 roky. Když už nic jiného ta délka výstavby tak krátkého úseku je trapná. Kdyby museli kutat do skály nebo nějaké složité geologické poměry ale u Hradce je placka na písku. Když se to vezme zjednodušeně odkryjí hlínu, utuží a udělá se povrch. Z Poděbrad k HK to dokázali postavit rychle a to bylo přes 40km

+2/0
12.3.2015 7:12

K37a11r44e76l 76K67u80t51t87e15l98w90a69s15c88h86e35r 2481901424493

Pan Ťok se radil s "akademiky" na ČVUT o praktických záležitostech stavby.To se toho asi dozvěděl.On sám nemá povědomost o praktické realizaci staveb a chce řídit MD?Selský rozum do hrsti a trochu přemýšlení, nic jiného v tom není.Návaznost prací na každé stavbě je potřebné podrobně naplánovat, práce, které je možné udělat bez výluk, udělat v předstihu, pracovat na dvě směny od nevidím do nevidím a především dodržovat pracovní dobu.Jen výjimečně pracovat v noci, protože přes veškerá opatření s osvětlením to nikdy nebude "ono" a raději tvrdou pracovní kázní využívat denní světlo.Denně vyhodnocovat a upřesňovat postup a koordinaci prací na výlukových štábech za účasti zodpovědných zástupců investora, stavebního dozoru a zúčastněných firem.A ještě něco musí mít všichni zainteresovaní a to být hrdí na svoji dobře vykonanou práci.Právě toto je to nejdůležitější.A ještě jedno je velmi důležité a to omezit na minimum "hlas" právníků.Právníci jsou největší zlo na stavbách.

+1/−1
11.3.2015 20:34

P70e77t81r 33P83e42t57r 6463832778543

"raději tvrdou pracovní kázní využívat denní světlo"...to ovšem ještě neznamená, dělat od osmi do tří, jak to mají stavební firmy v čr ve zvyku, aspoň tak to vidím po Praze a na dálnicích.

+1/0
14.3.2015 0:29

M46a61r28i55a24n 25K34a20r86a45b58a 4243981550522

Výhoda PPP nie je žiadna, práve naopak. Slovenské PPP je Prachy Pre Priateľov - myslím tým priateľov tých čo rozhodujú. To čo by normálne stálo ako príklad 1mld., štát vyhlási, že to bude stáť 5mld (na čo si od nezávislej firmy nechá vyrobiť posudok - alibi),  a teda štát na to nemá peniaze, a tak "prizve" investora ktorý  akože za 3,5mld dá z vlastného, a 1,5mld dá štát. Následne aby na tom súkromný investor netratil, štát sa zaviaže opravovať cestu za svoje a zisk pojde nezištému investorovi. Zmluva sa zabetónuje na desiatky rokov, a úžasný bizniss plán je na svete. České PPP dopadne asi rovnako. Jednoducho to čo inde funguje, tu nefunguje zámerne. Aby ľudom došla trpezlivosť a povedali, že hlavne nech je to postavené. A kto to zaplatí? Budúce generácie...Rv

+5/0
11.3.2015 18:07

K55a66r30e90l 12J15a58n66í33k 9618532915344

PPP není soukromá dálnice!

Na soukromé by musel vlastník zajistit i rentabilitu projektu. U PPP podle podmínek bere stavitel na sebe riziko kvality a zpoždění.

+2/0
11.3.2015 16:48

J32a15n 13K37u54t59m32a52n 9704419210

Lidi, co blázníte? Co pořád máte s těma pracemi v noci? Vždyť je to zbytečné (možná tak runway na letišti)... Není lepší mít konečně kvalifikovaný dozor?

+8/0
11.3.2015 15:05

J33a66n 32B61u34b28i67k 9332381892127

kvalifikovaný dozor urychlí stavbu a zabrání kolonám?

0/−2
11.3.2015 15:09

J78a63n 85K51u36t87m94a94n 9924709320

Ano. A nejen to... Představte si tu parádu, kdyby na MD nebo ŘSD rozuměl stavařině. Kdyby už jen zadání projektu bylo trošku kvalifikované a ne jako vybrané z diskuse na Idnes;-) Kdyby někdo zadával investice a opravy podle toho, jak jsou potřeba a ne podle toho kolik je potřeba utratit peněz... Jenže stát neví co chce, ani jak toho dosáhnout, ale určitě ví, že na to potřebuje víc peněz než v minulosti...

+4/0
11.3.2015 15:27

J98a87n 81B42u31b69i49k 9332981832347

jo, jenže pokud MD řídil každý půlrok jiný ministr, odborně nezpůsobilý a bez vize, jehož hlavníím cílem bylo kdo ví co, ale rozhodně ne kvalitní investiční činnost...a když si dokonce stát rozebral ŘSD na trosky až tak, že mu utekli skoro všichni profíci......... to je pak těžký......

tam je třeba začít....

nedávno jsem četl rozhovor s šéfem rakouského ASFINAGu....bylo mi to až líto.........

P.S: nedají se dálnice prodat Rakušanům? Možná by to bylo řešení......;-)

+1/0
11.3.2015 15:40

P19e67t45r 82Č95a41d14a 6936291630442

... Dival jste sevi na to jake dluhy ma ASFINAG?

0/0
12.3.2015 10:20

M29i35c48h50a12l 32P43a57v75l47á50t 9103663444799

A neni lepsi mit oboje?

0/0
11.3.2015 23:51

V91l96a96d83i15m89í27r 53F54i27b16i53g91e62r 5894981501684

Zbytečné to není a když už by v noci nedělali tak by se to mohlo připravovat na další den. Minimálně by se mhlo pracovat od 6 do 22 kdy není noční klid v létě je světlo. Ale blbé je že třeba na 2km úseku kde se opravuje dálnice napočítám 4 lidi a to jsem tam jedu několikrát za den, takže jich tam tolik ve skutečnosti je.

+1/0
12.3.2015 7:16

M63i67c56h92a79l 67P26a88v50l18á86t 9673663774489

Ano, kdyby se tak delalo aspon pres den.

0/0
12.3.2015 9:35

V49l16a95d45i58m53í12r 80F93i32b94i78g51e94r 5844481981414

R^

0/0
12.3.2015 17:59

P12a75v33e97l 26S39o66b25o49t18k66a 5850604

Tak si to shrňme - návrat PPP projektů a "dočasné" prodloužení smlouvy s Kapsch dokud se nevybere nástupce.

Hm...

Toho pána asi stát platí moc špatně že si musí shánět i další příjmy...

+3/0
11.3.2015 15:02

J37a15n 75B22u82b12i14k 9202201642747

aniž bych ho chtěl hájit - Kapsch končí už za rok a není jiné volby, než buď mýto stopnout nebo s Kapschem prodloužit dočasně smlouvu. Než se vybere případně jiné řešení.

Tohle nezvládli Ťokovi předchůdci.

Ale bylo by dobré sledovat, co je to dočasně a za jakých podmínek......

+3/0
11.3.2015 15:07

O98n56d71ř46e47j 55N33o47v68á35k 9747714919509

jak dlouho se tahle vláda bude ještě vymlouvat na předchůdce? ještě dalších 5 let?

+1/−1
11.3.2015 15:14

J89a65n 77B42u14b92i23k 9172711672737

vláda nemá právo se vymlouvat, anobrž její ministr Prachař to zazdil a nevypsal včas výběrové řízení.

Ťok to teď musí vyřešit........

+1/0
11.3.2015 15:19

P74a81v11e45l 93S30o91b21o57t98k68a 5670294

Nikoliv - mýto lze dočasně vybírat klasickými papírovými kupóny a znovu ho nastartovat až bude ukončeno výběrové řízení na provozovatele.

Takto se bude Kapsch a jeho spřátelené firmy soudit a výběrové řízení se potáhne několik let.

+1/0
11.3.2015 15:20

M76i93c84h28a27l 34P61a42v83l71á92t 9463363764169

To v prvnim odstavci povazujete skutecne za realne mozne?

0/0
11.3.2015 16:35

M70i60c90h84a14l 72P72a72v31l12á73t 9143823604439

PS: Ono je to trochu vetsi sousto nez papirova nahrada Openkrad.

0/0
11.3.2015 16:35

P50a30v97e57l 64S20o18b93o89t47k15a 5400904

Ale samozřejmě že ano - vždyť papírové kupony se používaly donedávna a pro osobní auta se prodávají doteď, tj. celý systém objednání, výroby a distribuce je připravený, jen ho použít.

+1/0
11.3.2015 16:47

F19r18a98n67t52i85š49e95k 18K83l63i56k14a 6302620263528

Na to musí být hlava....opravovat v noci, když jinde je to běžná věc;-D

0/−1
11.3.2015 14:59

J29a78n 81B49u30b72i47k 9772221942627

To je úžasné, na co se u nás přišlo: dálnice se mají stavět rychleji, opravovat v noci a případně nechat stavět soukromníky........a netrvalo to ani tak dlouho, jen 25 let. Nebo spíš do doby, než politiky u dopravního vesla nahradil praktik stavař......;-D

Jenže zatím to jsou jen řeči. Kdybych na ně dal, tak se už 10 let proháním po východní části okruhu kolem Prahy, 5 let po severní, stejnou dobu jezdím po D3/R3 až k rakouským hranicím, D1 je už celá hotová a D8 přes České středohoří právě oslavila šestileté výročí zprovoznění. Možná bych počkal, zda se zase nejedná o klasické politické bulíky voličům na nos......... o kterých se za rok nebude vědět......

Jestli to Ťok myslí vážně, ať nejdřív začne transformací ŘSD na státní akciovku po vzoru rakouského ASFINAGu.....už jen proto, aby tam dostal špičkové lidi.......

+1/0
11.3.2015 14:56

R46e97n41a80t62a 23V13o16l60n95á 6203462421452

Konečně rozumný člověk. V zahraničí se opravuji v noci dálnice již léta, u nás, nevím z jakého důvodu to nešlo. Ve dne se zatím pracovalo tak, že se spíše nepracovalo. Odpoledne po 16 hodině na dálnici většinou již nikdo nebyl, a pokud byl, tak pouze postával, ale nepracoval. Vím to z vlastní zkušenosti. Dokonce jsem viděla, jak v nějakém pracovním stroji řidič spí. Produktivita práce  nulová. Nelze se potom divit, že D1 se má opravovat několik let.

+3/0
11.3.2015 14:39

M44a11r59e88k 54H77r46u27b35y 6577512881458

Dokud RSD plati stavebnim firmam za cas a nikoli za dilo, nelze se tomu vysledku divit. Spis se divim, ze to tak dlouho beztrestne prochazelo 8-o

+2/0
11.3.2015 14:42

J60a88n 40S89t85e39h17l47i64k 9245337676491

V noci se má spát a né pracovat . Pak ta kvalita jde k šípku . Rezervy spíše hledejte jinde 8-o

+1/−8
11.3.2015 14:42

M23a46r67e81k 71H12r87u36b13y 6767612161178

doufam, ze nedelate treba letoveho dispecera ;-):-P

+5/−1
11.3.2015 14:44

F87r63a28n72t82i39š73e76k 51K26l30i16k34a 6162350973798

ty jsi nikdy nespal přes den, trolle?

+1/−1
11.3.2015 15:01

J85a36n 30B15u63b98i58k 9522851482107

to musím říct bráchovi, že noční služby v nemocnici jsou už přežitek......:-)

+2/−1
11.3.2015 15:05

J18a57n 22Š77m82í78d51a 7525288909402

Souhlas; Německo loni v srpnu při návratu z dovolené - oprava dálnice před sjezdem z A 93 na A6 23,3ohod.,silný déšť - na stavbě panuje čilý stavební ruch a německá Skanska naplno frézuje povrch vozovky ... v ČR nemyslitelné.

+3/0
11.3.2015 14:52

O92n92d71ř70e30j 47N75o46v94á62k 9387334899359

No, to ale určitě nebyl úsek dálnice někde blízko města nebo vesnice, že ....

+1/0
11.3.2015 14:59

F84r12a33n63t69i29š96e89k 72K68l93i13k51a 6322550643818

To by naši odboráři řvali...;-D

+1/0
11.3.2015 15:03

A79n87t54o42n36i42n 92B77l21a76z48e53k 4478792347321

Tak dalnice se maji opravovat prevazne v noci, kdyz na ni nejsou auta....a ne pres den, kdy je tam plno.

0/0
11.3.2015 14:36

M52a97r75e27k 87H58r71u43b13y 6297132761278

Silnice je lepsi opravovat v rezimu 24x5 (=15 smen) jako to delaji v Rakousku, nez 8x7 (=7 smen) jako tvrdi RSD ze se pracuje v Cechach. Navic je znamo, ze realita je jeste daleko horsi.

+1/0
11.3.2015 14:38

A95n52t90o39n79í58n 44S45v92o57b68o40d84a 3574513579462

Lepší využití techniky. U nás potom drahé stroje víc stpjí než pracují, déle na sebe musí vydělávat, proto silničáře vybavíme lopatou :-(

0/0
11.3.2015 14:45

M35a88r69t79i98n 34K78u47d92r31n26a 3209396169390

Nejak v tom nevidim vyhodu, kdyz to stat te soukrome firme stejne zaplati. Soukromou dalnici si predstavuju tak, ze to soukrumnik postavi za sve a zpatky to dostane z mytneho, ktere tam bude vybirat.

+2/0
11.3.2015 14:29

M25a60r25e33k 57H23r66u30b88y 6867582491178

Jde o to, ze soukromnik dostava fixni platbu od statu, ale provoz jde za nim. Takze nejake viceprace, osizene materialy nebo nabubrele predrazene projekty by si platil sam.

+1/0
11.3.2015 14:36

P85a12v10e29l 85S65o93b23o16t46k95a 5280224

PPP projekty jsou ŘECKÁ CESTA - zadlužujete budoucí generace (protože nikdo jiný to nezaplatí), ale tento závazek se neobjevuje dle metodiky ESA v kolonce DEFICIT ani DLUH státu.

Takže je to takové řecké kupování si skrytého státního dluhu, za které pochopitelně musíte zúčastněným firmám a bankám zaplatit cosi navíc oproti tomu kdyby investoval (a půjčoval si) přímo stát.

+5/−2
11.3.2015 14:28

S91t86a37n27i34s63l50a38v 24Č34e42š27k10a 8337686675799

Pokud si dobře pamatuji, tak v době svého premiérování přišel Miloš Zeman s nápadem, D47 postaví jistá izraelská firma (zastupovaná bývalým náčelníkem gen. štábu, generálem Šedivým), která ji i zafinancuje, stát ji potom bude splácet a po (už přesně nevím) 25 nebo 30 letech opravenou převezme.

Zeman sklidil posměch jako je tomu i dnes (už tehdy mu mnozí, s většinou novinářů v čele, "fandili" a lidovecký ministr dopravy Šimonovský se zaklínal navíc tím, že vše zařídí ve jménu státu levněji a rychleji a pokud se (tuším) roku 2008 nebude jezdit až k hranicím, půjde on, Šimonovský po trase dálnice pěšky.

Dálnice byla samozřejmě dokončena se zpožděním, dnes se nám navíc vlní a rozpadají se mosty v Ostravě. Nikdo za nic nemůže a nikdo si už ani nepamatuje a nepřipomíná tuhle historii.

Já nevím, jestli cena Izraelců byla vysoká nebo přiměřená (nízká asi ne, to dá rozum), nemohu se však zbavit dojmu, že by jednak dostavěli dílo v termínu a potom by asi nebyla v jejich zájmu pochybná kvalita dálnice, které jsme nyní svědkem.

V každém případě ovšem přichází pan Ťok s nápadem na PPP - jediný rozdíl oproti Zemanově nápadu je ten, že tehdy se tomuto systému tak neříkalo.

+2/0
11.3.2015 14:26

M49a84r70e60k 89H30r96u34b72y 6227252191238

Nejde o to vymyslet neco noveho, dulezite je spravne zkopirovat to co jinde funguje. Ani Zeman nebyl s tou myslenkou prvni, jenom byl prvni, kdo ji dotahl alespon do pocatecniho stadia realizace. Ze to dopadlo jako Hudecek s Blankou uz neni moc jeho vina ;-)

0/0
11.3.2015 14:41

O28n15d44ř30e78j 92N70o61v94á97k 9787714779669

Začal jste dobře, ale ten konec jste nepochytil.

Stát se nakonec rozhodl stavět sám a izraelcům jsme vyplatili několik desítek milionů za zmařenou investici.

Asi tak končívají tyto socialistické nápady ....

0/0
11.3.2015 14:58

S11t85a42n34i55s35l52a56v 43Č51e41š95k16a 8307106895379

Myslím, že pochytil. Pokud by se nechali Izraelci dálnici dostavět, tak tu byla. Vzhledem k tomu, kolik všechny ty opravy nejspíš budou nyní stát, dražší by to asi nebylo než dnes, avšak především by tu (s největší pravděpodobností byla kvalitní a funkční dálnice, nikoliv ta nyní existující vozovka s omezenou rychlostí,

+1/0
11.3.2015 15:54

V22l15a20d23i22m64i12r 88B73l19á40h53a 3850917877221

Docela legrace. Nevíte kolik to mělo stát, ale bylo by to podle vás lepší. Najděte si to. Byl to tunel za cca 200 miliard za 30 let.

+2/0
11.3.2015 20:05

S62t94a47n40i87s69l82a69v 71Č71e92š88k82a 8867506615159

Na Wikipedii (jinde jsem to nekontroloval) stojí: "Vláda Miloše Zemana v roce 2002 před volbami svěřila výstavbu a provoz dálnice bez výběrového řízení izraelskému konsorciu Housing and Construction za 125 miliard korun. Dálnice měla být hotová v roce 2009. Ministr dopravy Milan Šimonovský zakázku zrušil s odůvodněním, že ji postaví do konce roku 2008 po částech za sumu do 50 miliard korun. V roce 2009 stále chybí dva úseky, termín dokončení je rok 2011 a náklady přesáhnou 70 miliard.

Náklady těch 70 miliard nepochybně přesáhly a otázkou je, kolik nakonec bude stát oprava vadných úseků a rozpadajících se mostů. Ve smlouvě s Izraelci tehdy stálo, že po ukončení pronájmu státu předají opravenou dálnici. Takže pro vás to možná legrace je, mě ovšem příliš směšné nepřipadá to, že tunel připomíná spíš způsob výstavby této dálnice po té, co to vzal do ruky pan Šimonovský a jeho následovníci. Rozhodně nemám ten pocit, že Zemanem navrhované řešení by přišlo dráž.

+1/0
12.3.2015 8:37

S69t65a65n66i52s88l30a39v 44Č80e26š21k12a 8567586525839

Jo a v ceně Izraelců bylo samozřejmě financování. V ceně předkládané Šimonovským určitě nebyly náklady na úvěry na stavbu dálnice.

0/0
12.3.2015 8:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.