Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ťok křísí plány na soukromé dálnice, silnice chce opravovat i v noci

Ministr dopravy Dan Ťok chce zkrátit průměrnou dobu výstavby dálnice od projektu po dokončení z 12,5 let na polovinu. Jeho rezort navíc opět oživuje plány na stavbu soukromých dálnic. Mělo by jít o silnice R4 z Prahy směrem na Strakonice a R7 z Prahy do Chomutova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a55n 44J35o14r28d44a52n 5591597359

Když jsem před deseti lety cestoval po USA, jak tam se panečku po nocích makalo na silnicích!!

Stavby odcejpaly, stavaře nikdo neohrožoval, kolony žádné....

0/0
18.3.2015 10:50

L93u77k53á36š 84V74a86ň52u27r58a 1375524893583

Když porovnám výstavbu třeba v ČR a v Chorvatsku, tak se v ČR staví hrozně pomalu a zřejmě i dost draze. V ČR si stavební firmy naberou najednou hodně zakázek a pak stavbu prodlužují a na pár z nich dělají a ostatní stojí a nikdo na nich nedělá. To nabírání hodně staveb najednou se dělá proto, aby měli zajištěnou práci na delší sobu.

0/0
13.3.2015 23:07

J84i30n60d27ř70i50c74h 39Š79k66o53p57e44k 4665661650545

to co píšeš si můžou dovolit jen proto, že nejsou ve smlouvě dostatečné sankce na nedodržování termínu a postupu prací

+1/0
14.3.2015 13:26

L21u11k39á50š 46V34a16ň34u22r54a 1245244943733

Jasně, ale to je právě to, že s tímto postupem objednavatel souhlasí. Neznám stavbu, která by se udělala v termínu. Vždy je tam prodloužení doby výstavby a vícepráce. A většinou to i výrazně zvýší cenu. Viz Blanka v Praze, kde beru, že do vyražení tunelů nevěděli jakou horninou to bude procházet a jak dlouho to bude trvat. Ale po vyražení přesně věděli, co je čeká. A jen kvůli intrikám a tunelování se to prodlužuje a prodražuje. Nebo dokončení D8, kde již v roce 1996 bylo jasné, že svah pod lomem je nestabilní a že to chce tunel a oni místo toho udělali pod lomem ještě zářez a tím utrhli celý svah včetně železniční trati, která tam už byla léta. Je to prostě o neschopnosti těch co to schvalují, většinou tedy o neschopnosti a neodbornosti managerů. Moje osobní zkušenost je, že čím větší je to šéf a zvíře, tím je to větší sebestředný a arogantní tupec s obrovským sebevědomým a minimální odpovědností.

+1/0
14.3.2015 13:57

V70l24a74d85i57m93í76r 29F79i67b50i30g18e68r 5284181411414

Kdy vzali těch 12 let od nápadu postavit silnici, dálnici po dostavení? Základní dálniční síť je naplánována už desítky let, některé stavby mají prioritu a stejně nic. I těch 12 let by bylo fajn. D11 se ještě nepřevalila ani přes železniční trať na Hradec Králové a to už měla být 10 let až ke hranicím a ty necelé 3km budou stavět 3 roky. Když už nic jiného ta délka výstavby tak krátkého úseku je trapná. Kdyby museli kutat do skály nebo nějaké složité geologické poměry ale u Hradce je placka na písku. Když se to vezme zjednodušeně odkryjí hlínu, utuží a udělá se povrch. Z Poděbrad k HK to dokázali postavit rychle a to bylo přes 40km

+2/0
12.3.2015 7:12

K26a28r85e16l 65K52u59t17t15e13l55w55a11s68c64h91e67r 2981501894463

Pan Ťok se radil s "akademiky" na ČVUT o praktických záležitostech stavby.To se toho asi dozvěděl.On sám nemá povědomost o praktické realizaci staveb a chce řídit MD?Selský rozum do hrsti a trochu přemýšlení, nic jiného v tom není.Návaznost prací na každé stavbě je potřebné podrobně naplánovat, práce, které je možné udělat bez výluk, udělat v předstihu, pracovat na dvě směny od nevidím do nevidím a především dodržovat pracovní dobu.Jen výjimečně pracovat v noci, protože přes veškerá opatření s osvětlením to nikdy nebude "ono" a raději tvrdou pracovní kázní využívat denní světlo.Denně vyhodnocovat a upřesňovat postup a koordinaci prací na výlukových štábech za účasti zodpovědných zástupců investora, stavebního dozoru a zúčastněných firem.A ještě něco musí mít všichni zainteresovaní a to být hrdí na svoji dobře vykonanou práci.Právě toto je to nejdůležitější.A ještě jedno je velmi důležité a to omezit na minimum "hlas" právníků.Právníci jsou největší zlo na stavbách.

+1/−1
11.3.2015 20:34

P85e86t70r 79P31e81t27r 6253732928953

"raději tvrdou pracovní kázní využívat denní světlo"...to ovšem ještě neznamená, dělat od osmi do tří, jak to mají stavební firmy v čr ve zvyku, aspoň tak to vidím po Praze a na dálnicích.

+1/0
14.3.2015 0:29

M36a38r18i39a31n 20K17a69r82a11b48a 4753601240742

Výhoda PPP nie je žiadna, práve naopak. Slovenské PPP je Prachy Pre Priateľov - myslím tým priateľov tých čo rozhodujú. To čo by normálne stálo ako príklad 1mld., štát vyhlási, že to bude stáť 5mld (na čo si od nezávislej firmy nechá vyrobiť posudok - alibi),  a teda štát na to nemá peniaze, a tak "prizve" investora ktorý  akože za 3,5mld dá z vlastného, a 1,5mld dá štát. Následne aby na tom súkromný investor netratil, štát sa zaviaže opravovať cestu za svoje a zisk pojde nezištému investorovi. Zmluva sa zabetónuje na desiatky rokov, a úžasný bizniss plán je na svete. České PPP dopadne asi rovnako. Jednoducho to čo inde funguje, tu nefunguje zámerne. Aby ľudom došla trpezlivosť a povedali, že hlavne nech je to postavené. A kto to zaplatí? Budúce generácie...Rv

+5/0
11.3.2015 18:07

K82a30r67e78l 81J32a54n70í45k 9968142885494

PPP není soukromá dálnice!

Na soukromé by musel vlastník zajistit i rentabilitu projektu. U PPP podle podmínek bere stavitel na sebe riziko kvality a zpoždění.

+2/0
11.3.2015 16:48

J77a66n 21K78u74t47m25a78n 9574579320

Lidi, co blázníte? Co pořád máte s těma pracemi v noci? Vždyť je to zbytečné (možná tak runway na letišti)... Není lepší mít konečně kvalifikovaný dozor?

+8/0
11.3.2015 15:05

J84a97n 12B23u85b71i21k 9862581632127

kvalifikovaný dozor urychlí stavbu a zabrání kolonám?

0/−2
11.3.2015 15:09

J44a92n 28K32u59t39m33a28n 9884529530

Ano. A nejen to... Představte si tu parádu, kdyby na MD nebo ŘSD rozuměl stavařině. Kdyby už jen zadání projektu bylo trošku kvalifikované a ne jako vybrané z diskuse na Idnes;-) Kdyby někdo zadával investice a opravy podle toho, jak jsou potřeba a ne podle toho kolik je potřeba utratit peněz... Jenže stát neví co chce, ani jak toho dosáhnout, ale určitě ví, že na to potřebuje víc peněz než v minulosti...

+4/0
11.3.2015 15:27

J94a90n 17B62u32b95i12k 9662521962317

jo, jenže pokud MD řídil každý půlrok jiný ministr, odborně nezpůsobilý a bez vize, jehož hlavníím cílem bylo kdo ví co, ale rozhodně ne kvalitní investiční činnost...a když si dokonce stát rozebral ŘSD na trosky až tak, že mu utekli skoro všichni profíci......... to je pak těžký......

tam je třeba začít....

nedávno jsem četl rozhovor s šéfem rakouského ASFINAGu....bylo mi to až líto.........

P.S: nedají se dálnice prodat Rakušanům? Možná by to bylo řešení......;-)

+1/0
11.3.2015 15:40

P64e64t95r 60Č42a82d86a 6436121530552

... Dival jste sevi na to jake dluhy ma ASFINAG?

0/0
12.3.2015 10:20

M59i44c61h48a50l 29P35a36v14l61á41t 9763453784279

A neni lepsi mit oboje?

0/0
11.3.2015 23:51

V82l14a68d89i36m97í46r 48F42i85b48i72g95e30r 5744431921184

Zbytečné to není a když už by v noci nedělali tak by se to mohlo připravovat na další den. Minimálně by se mhlo pracovat od 6 do 22 kdy není noční klid v létě je světlo. Ale blbé je že třeba na 2km úseku kde se opravuje dálnice napočítám 4 lidi a to jsem tam jedu několikrát za den, takže jich tam tolik ve skutečnosti je.

+1/0
12.3.2015 7:16

M43i51c66h43a95l 69P97a14v21l30á85t 9853473224559

Ano, kdyby se tak delalo aspon pres den.

0/0
12.3.2015 9:35

V73l92a59d44i64m15í23r 72F94i87b52i29g54e91r 5424941281894

R^

0/0
12.3.2015 17:59

P20a12v82e56l 84S10o57b68o50t22k97a 5350854

Tak si to shrňme - návrat PPP projektů a "dočasné" prodloužení smlouvy s Kapsch dokud se nevybere nástupce.

Hm...

Toho pána asi stát platí moc špatně že si musí shánět i další příjmy...

+3/0
11.3.2015 15:02

J21a55n 22B60u64b68i29k 9292231542977

aniž bych ho chtěl hájit - Kapsch končí už za rok a není jiné volby, než buď mýto stopnout nebo s Kapschem prodloužit dočasně smlouvu. Než se vybere případně jiné řešení.

Tohle nezvládli Ťokovi předchůdci.

Ale bylo by dobré sledovat, co je to dočasně a za jakých podmínek......

+3/0
11.3.2015 15:07

O46n87d13ř36e12j 85N31o20v83á12k 9897374559269

jak dlouho se tahle vláda bude ještě vymlouvat na předchůdce? ještě dalších 5 let?

+1/−1
11.3.2015 15:14

J33a19n 32B66u78b36i61k 9482741912637

vláda nemá právo se vymlouvat, anobrž její ministr Prachař to zazdil a nevypsal včas výběrové řízení.

Ťok to teď musí vyřešit........

+1/0
11.3.2015 15:19

P84a72v23e81l 72S90o73b23o78t30k81a 5230364

Nikoliv - mýto lze dočasně vybírat klasickými papírovými kupóny a znovu ho nastartovat až bude ukončeno výběrové řízení na provozovatele.

Takto se bude Kapsch a jeho spřátelené firmy soudit a výběrové řízení se potáhne několik let.

+1/0
11.3.2015 15:20

M58i65c19h18a96l 40P94a32v13l37á97t 9883913674739

To v prvnim odstavci povazujete skutecne za realne mozne?

0/0
11.3.2015 16:35

M79i16c81h13a40l 23P30a23v39l46á70t 9333693544419

PS: Ono je to trochu vetsi sousto nez papirova nahrada Openkrad.

0/0
11.3.2015 16:35

P88a74v52e23l 57S81o94b65o26t71k63a 5650944

Ale samozřejmě že ano - vždyť papírové kupony se používaly donedávna a pro osobní auta se prodávají doteď, tj. celý systém objednání, výroby a distribuce je připravený, jen ho použít.

+1/0
11.3.2015 16:47

F79r54a17n92t84i91š19e48k 17K61l10i95k22a 6932850473518

Na to musí být hlava....opravovat v noci, když jinde je to běžná věc;-D

0/−1
11.3.2015 14:59

J98a15n 56B59u23b49i17k 9952121572187

To je úžasné, na co se u nás přišlo: dálnice se mají stavět rychleji, opravovat v noci a případně nechat stavět soukromníky........a netrvalo to ani tak dlouho, jen 25 let. Nebo spíš do doby, než politiky u dopravního vesla nahradil praktik stavař......;-D

Jenže zatím to jsou jen řeči. Kdybych na ně dal, tak se už 10 let proháním po východní části okruhu kolem Prahy, 5 let po severní, stejnou dobu jezdím po D3/R3 až k rakouským hranicím, D1 je už celá hotová a D8 přes České středohoří právě oslavila šestileté výročí zprovoznění. Možná bych počkal, zda se zase nejedná o klasické politické bulíky voličům na nos......... o kterých se za rok nebude vědět......

Jestli to Ťok myslí vážně, ať nejdřív začne transformací ŘSD na státní akciovku po vzoru rakouského ASFINAGu.....už jen proto, aby tam dostal špičkové lidi.......

+1/0
11.3.2015 14:56

R51e26n18a60t67a 22V30o54l54n61á 6843622921412

Konečně rozumný člověk. V zahraničí se opravuji v noci dálnice již léta, u nás, nevím z jakého důvodu to nešlo. Ve dne se zatím pracovalo tak, že se spíše nepracovalo. Odpoledne po 16 hodině na dálnici většinou již nikdo nebyl, a pokud byl, tak pouze postával, ale nepracoval. Vím to z vlastní zkušenosti. Dokonce jsem viděla, jak v nějakém pracovním stroji řidič spí. Produktivita práce  nulová. Nelze se potom divit, že D1 se má opravovat několik let.

+3/0
11.3.2015 14:39

M92a62r57e37k 19H39r95u59b69y 6217492251868

Dokud RSD plati stavebnim firmam za cas a nikoli za dilo, nelze se tomu vysledku divit. Spis se divim, ze to tak dlouho beztrestne prochazelo 8-o

+2/0
11.3.2015 14:42

J82a52n 59S84t42e75h11l87i48k 9495797516671

V noci se má spát a né pracovat . Pak ta kvalita jde k šípku . Rezervy spíše hledejte jinde 8-o

+1/−8
11.3.2015 14:42

M42a10r84e58k 66H22r92u11b85y 6407772101518

doufam, ze nedelate treba letoveho dispecera ;-):-P

+5/−1
11.3.2015 14:44

F87r95a11n10t30i76š24e62k 45K21l77i59k96a 6232520603508

ty jsi nikdy nespal přes den, trolle?

+1/−1
11.3.2015 15:01

J94a25n 36B34u79b38i47k 9752191632847

to musím říct bráchovi, že noční služby v nemocnici jsou už přežitek......:-)

+2/−1
11.3.2015 15:05

J18a82n 11Š71m87í40d74a 7805208349862

Souhlas; Německo loni v srpnu při návratu z dovolené - oprava dálnice před sjezdem z A 93 na A6 23,3ohod.,silný déšť - na stavbě panuje čilý stavební ruch a německá Skanska naplno frézuje povrch vozovky ... v ČR nemyslitelné.

+3/0
11.3.2015 14:52

O44n39d88ř82e13j 71N16o16v70á97k 9857584159979

No, to ale určitě nebyl úsek dálnice někde blízko města nebo vesnice, že ....

+1/0
11.3.2015 14:59

F70r14a22n86t47i25š21e93k 23K90l56i79k13a 6782850883658

To by naši odboráři řvali...;-D

+1/0
11.3.2015 15:03

A26n21t16o41n33i61n 73B32l75a76z32e14k 4788202227961

Tak dalnice se maji opravovat prevazne v noci, kdyz na ni nejsou auta....a ne pres den, kdy je tam plno.

0/0
11.3.2015 14:36

M59a10r92e58k 68H26r21u95b86y 6587842141278

Silnice je lepsi opravovat v rezimu 24x5 (=15 smen) jako to delaji v Rakousku, nez 8x7 (=7 smen) jako tvrdi RSD ze se pracuje v Cechach. Navic je znamo, ze realita je jeste daleko horsi.

+1/0
11.3.2015 14:38

A82n49t88o59n90í54n 35S53v34o47b37o44d63a 3424463119812

Lepší využití techniky. U nás potom drahé stroje víc stpjí než pracují, déle na sebe musí vydělávat, proto silničáře vybavíme lopatou :-(

0/0
11.3.2015 14:45

M25a40r55t86i54n 19K69u76d69r39n61a 3319376169780

Nejak v tom nevidim vyhodu, kdyz to stat te soukrome firme stejne zaplati. Soukromou dalnici si predstavuju tak, ze to soukrumnik postavi za sve a zpatky to dostane z mytneho, ktere tam bude vybirat.

+2/0
11.3.2015 14:29

M33a43r26e84k 77H78r34u84b73y 6687242451598

Jde o to, ze soukromnik dostava fixni platbu od statu, ale provoz jde za nim. Takze nejake viceprace, osizene materialy nebo nabubrele predrazene projekty by si platil sam.

+1/0
11.3.2015 14:36

P21a67v44e94l 64S40o71b39o93t56k15a 5780594

PPP projekty jsou ŘECKÁ CESTA - zadlužujete budoucí generace (protože nikdo jiný to nezaplatí), ale tento závazek se neobjevuje dle metodiky ESA v kolonce DEFICIT ani DLUH státu.

Takže je to takové řecké kupování si skrytého státního dluhu, za které pochopitelně musíte zúčastněným firmám a bankám zaplatit cosi navíc oproti tomu kdyby investoval (a půjčoval si) přímo stát.

+5/−2
11.3.2015 14:28

S96t69a26n29i74s10l14a21v 58Č85e63š21k25a 8177566265199

Pokud si dobře pamatuji, tak v době svého premiérování přišel Miloš Zeman s nápadem, D47 postaví jistá izraelská firma (zastupovaná bývalým náčelníkem gen. štábu, generálem Šedivým), která ji i zafinancuje, stát ji potom bude splácet a po (už přesně nevím) 25 nebo 30 letech opravenou převezme.

Zeman sklidil posměch jako je tomu i dnes (už tehdy mu mnozí, s většinou novinářů v čele, "fandili" a lidovecký ministr dopravy Šimonovský se zaklínal navíc tím, že vše zařídí ve jménu státu levněji a rychleji a pokud se (tuším) roku 2008 nebude jezdit až k hranicím, půjde on, Šimonovský po trase dálnice pěšky.

Dálnice byla samozřejmě dokončena se zpožděním, dnes se nám navíc vlní a rozpadají se mosty v Ostravě. Nikdo za nic nemůže a nikdo si už ani nepamatuje a nepřipomíná tuhle historii.

Já nevím, jestli cena Izraelců byla vysoká nebo přiměřená (nízká asi ne, to dá rozum), nemohu se však zbavit dojmu, že by jednak dostavěli dílo v termínu a potom by asi nebyla v jejich zájmu pochybná kvalita dálnice, které jsme nyní svědkem.

V každém případě ovšem přichází pan Ťok s nápadem na PPP - jediný rozdíl oproti Zemanově nápadu je ten, že tehdy se tomuto systému tak neříkalo.

+2/0
11.3.2015 14:26

M36a42r50e34k 81H15r97u88b90y 6437582721538

Nejde o to vymyslet neco noveho, dulezite je spravne zkopirovat to co jinde funguje. Ani Zeman nebyl s tou myslenkou prvni, jenom byl prvni, kdo ji dotahl alespon do pocatecniho stadia realizace. Ze to dopadlo jako Hudecek s Blankou uz neni moc jeho vina ;-)

0/0
11.3.2015 14:41

O82n28d24ř61e58j 59N84o68v57á65k 9597954109529

Začal jste dobře, ale ten konec jste nepochytil.

Stát se nakonec rozhodl stavět sám a izraelcům jsme vyplatili několik desítek milionů za zmařenou investici.

Asi tak končívají tyto socialistické nápady ....

0/0
11.3.2015 14:58

S36t48a48n30i44s96l52a32v 33Č73e60š17k78a 8827706115569

Myslím, že pochytil. Pokud by se nechali Izraelci dálnici dostavět, tak tu byla. Vzhledem k tomu, kolik všechny ty opravy nejspíš budou nyní stát, dražší by to asi nebylo než dnes, avšak především by tu (s největší pravděpodobností byla kvalitní a funkční dálnice, nikoliv ta nyní existující vozovka s omezenou rychlostí,

+1/0
11.3.2015 15:54

V30l91a43d34i14m60i40r 47B97l59á59h40a 3420977967431

Docela legrace. Nevíte kolik to mělo stát, ale bylo by to podle vás lepší. Najděte si to. Byl to tunel za cca 200 miliard za 30 let.

+2/0
11.3.2015 20:05

S66t76a54n92i89s36l49a79v 32Č20e45š77k87a 8587386485649

Na Wikipedii (jinde jsem to nekontroloval) stojí: "Vláda Miloše Zemana v roce 2002 před volbami svěřila výstavbu a provoz dálnice bez výběrového řízení izraelskému konsorciu Housing and Construction za 125 miliard korun. Dálnice měla být hotová v roce 2009. Ministr dopravy Milan Šimonovský zakázku zrušil s odůvodněním, že ji postaví do konce roku 2008 po částech za sumu do 50 miliard korun. V roce 2009 stále chybí dva úseky, termín dokončení je rok 2011 a náklady přesáhnou 70 miliard.

Náklady těch 70 miliard nepochybně přesáhly a otázkou je, kolik nakonec bude stát oprava vadných úseků a rozpadajících se mostů. Ve smlouvě s Izraelci tehdy stálo, že po ukončení pronájmu státu předají opravenou dálnici. Takže pro vás to možná legrace je, mě ovšem příliš směšné nepřipadá to, že tunel připomíná spíš způsob výstavby této dálnice po té, co to vzal do ruky pan Šimonovský a jeho následovníci. Rozhodně nemám ten pocit, že Zemanem navrhované řešení by přišlo dráž.

+1/0
12.3.2015 8:37

S31t35a90n48i22s88l49a87v 70Č14e64š54k34a 8887166825629

Jo a v ceně Izraelců bylo samozřejmě financování. V ceně předkládané Šimonovským určitě nebyly náklady na úvěry na stavbu dálnice.

0/0
12.3.2015 8:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.