Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ťok křísí plány na soukromé dálnice, silnice chce opravovat i v noci

Ministr dopravy Dan Ťok chce zkrátit průměrnou dobu výstavby dálnice od projektu po dokončení z 12,5 let na polovinu. Jeho rezort navíc opět oživuje plány na stavbu soukromých dálnic. Mělo by jít o silnice R4 z Prahy směrem na Strakonice a R7 z Prahy do Chomutova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a92n 10J25o95r24d33a62n 5291917589

Když jsem před deseti lety cestoval po USA, jak tam se panečku po nocích makalo na silnicích!!

Stavby odcejpaly, stavaře nikdo neohrožoval, kolony žádné....

0/0
18.3.2015 10:50

L43u81k91á98š 17V73a54ň44u76r12a 1755304723473

Když porovnám výstavbu třeba v ČR a v Chorvatsku, tak se v ČR staví hrozně pomalu a zřejmě i dost draze. V ČR si stavební firmy naberou najednou hodně zakázek a pak stavbu prodlužují a na pár z nich dělají a ostatní stojí a nikdo na nich nedělá. To nabírání hodně staveb najednou se dělá proto, aby měli zajištěnou práci na delší sobu.

0/0
13.3.2015 23:07

J41i74n25d62ř40i67c37h 95Š85k34o46p30e35k 4665231150385

to co píšeš si můžou dovolit jen proto, že nejsou ve smlouvě dostatečné sankce na nedodržování termínu a postupu prací

+1/0
14.3.2015 13:26

L91u11k25á34š 89V86a91ň73u14r71a 1915114733933

Jasně, ale to je právě to, že s tímto postupem objednavatel souhlasí. Neznám stavbu, která by se udělala v termínu. Vždy je tam prodloužení doby výstavby a vícepráce. A většinou to i výrazně zvýší cenu. Viz Blanka v Praze, kde beru, že do vyražení tunelů nevěděli jakou horninou to bude procházet a jak dlouho to bude trvat. Ale po vyražení přesně věděli, co je čeká. A jen kvůli intrikám a tunelování se to prodlužuje a prodražuje. Nebo dokončení D8, kde již v roce 1996 bylo jasné, že svah pod lomem je nestabilní a že to chce tunel a oni místo toho udělali pod lomem ještě zářez a tím utrhli celý svah včetně železniční trati, která tam už byla léta. Je to prostě o neschopnosti těch co to schvalují, většinou tedy o neschopnosti a neodbornosti managerů. Moje osobní zkušenost je, že čím větší je to šéf a zvíře, tím je to větší sebestředný a arogantní tupec s obrovským sebevědomým a minimální odpovědností.

+1/0
14.3.2015 13:57

V76l47a84d38i86m36í75r 94F55i38b17i25g77e92r 5784811521284

Kdy vzali těch 12 let od nápadu postavit silnici, dálnici po dostavení? Základní dálniční síť je naplánována už desítky let, některé stavby mají prioritu a stejně nic. I těch 12 let by bylo fajn. D11 se ještě nepřevalila ani přes železniční trať na Hradec Králové a to už měla být 10 let až ke hranicím a ty necelé 3km budou stavět 3 roky. Když už nic jiného ta délka výstavby tak krátkého úseku je trapná. Kdyby museli kutat do skály nebo nějaké složité geologické poměry ale u Hradce je placka na písku. Když se to vezme zjednodušeně odkryjí hlínu, utuží a udělá se povrch. Z Poděbrad k HK to dokázali postavit rychle a to bylo přes 40km

+2/0
12.3.2015 7:12

K52a22r87e38l 97K42u69t81t23e88l45w89a88s21c57h46e19r 2531401214843

Pan Ťok se radil s "akademiky" na ČVUT o praktických záležitostech stavby.To se toho asi dozvěděl.On sám nemá povědomost o praktické realizaci staveb a chce řídit MD?Selský rozum do hrsti a trochu přemýšlení, nic jiného v tom není.Návaznost prací na každé stavbě je potřebné podrobně naplánovat, práce, které je možné udělat bez výluk, udělat v předstihu, pracovat na dvě směny od nevidím do nevidím a především dodržovat pracovní dobu.Jen výjimečně pracovat v noci, protože přes veškerá opatření s osvětlením to nikdy nebude "ono" a raději tvrdou pracovní kázní využívat denní světlo.Denně vyhodnocovat a upřesňovat postup a koordinaci prací na výlukových štábech za účasti zodpovědných zástupců investora, stavebního dozoru a zúčastněných firem.A ještě něco musí mít všichni zainteresovaní a to být hrdí na svoji dobře vykonanou práci.Právě toto je to nejdůležitější.A ještě jedno je velmi důležité a to omezit na minimum "hlas" právníků.Právníci jsou největší zlo na stavbách.

+1/−1
11.3.2015 20:34

P96e23t23r 17P46e52t46r 6683482618253

"raději tvrdou pracovní kázní využívat denní světlo"...to ovšem ještě neznamená, dělat od osmi do tří, jak to mají stavební firmy v čr ve zvyku, aspoň tak to vidím po Praze a na dálnicích.

+1/0
14.3.2015 0:29

M43a92r67i13a21n 63K58a48r47a96b25a 4283571450842

Výhoda PPP nie je žiadna, práve naopak. Slovenské PPP je Prachy Pre Priateľov - myslím tým priateľov tých čo rozhodujú. To čo by normálne stálo ako príklad 1mld., štát vyhlási, že to bude stáť 5mld (na čo si od nezávislej firmy nechá vyrobiť posudok - alibi),  a teda štát na to nemá peniaze, a tak "prizve" investora ktorý  akože za 3,5mld dá z vlastného, a 1,5mld dá štát. Následne aby na tom súkromný investor netratil, štát sa zaviaže opravovať cestu za svoje a zisk pojde nezištému investorovi. Zmluva sa zabetónuje na desiatky rokov, a úžasný bizniss plán je na svete. České PPP dopadne asi rovnako. Jednoducho to čo inde funguje, tu nefunguje zámerne. Aby ľudom došla trpezlivosť a povedali, že hlavne nech je to postavené. A kto to zaplatí? Budúce generácie...Rv

+5/0
11.3.2015 18:07

K76a14r92e94l 65J67a45n80í10k 9748292885464

PPP není soukromá dálnice!

Na soukromé by musel vlastník zajistit i rentabilitu projektu. U PPP podle podmínek bere stavitel na sebe riziko kvality a zpoždění.

+2/0
11.3.2015 16:48

J27a36n 88K55u84t33m36a40n 9714199490

Lidi, co blázníte? Co pořád máte s těma pracemi v noci? Vždyť je to zbytečné (možná tak runway na letišti)... Není lepší mít konečně kvalifikovaný dozor?

+8/0
11.3.2015 15:05

J93a34n 82B74u98b30i19k 9292221802837

kvalifikovaný dozor urychlí stavbu a zabrání kolonám?

0/−2
11.3.2015 15:09

J11a86n 48K85u95t53m55a50n 9764329170

Ano. A nejen to... Představte si tu parádu, kdyby na MD nebo ŘSD rozuměl stavařině. Kdyby už jen zadání projektu bylo trošku kvalifikované a ne jako vybrané z diskuse na Idnes;-) Kdyby někdo zadával investice a opravy podle toho, jak jsou potřeba a ne podle toho kolik je potřeba utratit peněz... Jenže stát neví co chce, ani jak toho dosáhnout, ale určitě ví, že na to potřebuje víc peněz než v minulosti...

+4/0
11.3.2015 15:27

J73a24n 21B65u52b18i17k 9502591922387

jo, jenže pokud MD řídil každý půlrok jiný ministr, odborně nezpůsobilý a bez vize, jehož hlavníím cílem bylo kdo ví co, ale rozhodně ne kvalitní investiční činnost...a když si dokonce stát rozebral ŘSD na trosky až tak, že mu utekli skoro všichni profíci......... to je pak těžký......

tam je třeba začít....

nedávno jsem četl rozhovor s šéfem rakouského ASFINAGu....bylo mi to až líto.........

P.S: nedají se dálnice prodat Rakušanům? Možná by to bylo řešení......;-)

+1/0
11.3.2015 15:40

P93e74t56r 48Č33a10d25a 6736411490602

... Dival jste sevi na to jake dluhy ma ASFINAG?

0/0
12.3.2015 10:20

M30i81c42h15a17l 11P29a66v56l97á83t 9503263744339

A neni lepsi mit oboje?

0/0
11.3.2015 23:51

V48l36a79d35i46m33í45r 77F86i32b21i63g14e94r 5294941891114

Zbytečné to není a když už by v noci nedělali tak by se to mohlo připravovat na další den. Minimálně by se mhlo pracovat od 6 do 22 kdy není noční klid v létě je světlo. Ale blbé je že třeba na 2km úseku kde se opravuje dálnice napočítám 4 lidi a to jsem tam jedu několikrát za den, takže jich tam tolik ve skutečnosti je.

+1/0
12.3.2015 7:16

M65i23c91h98a95l 20P33a10v43l28á14t 9543473754229

Ano, kdyby se tak delalo aspon pres den.

0/0
12.3.2015 9:35

V85l75a79d95i54m26í48r 65F76i46b84i22g20e27r 5114421161834

R^

0/0
12.3.2015 17:59

P54a16v51e33l 15S18o74b79o98t57k32a 5900204

Tak si to shrňme - návrat PPP projektů a "dočasné" prodloužení smlouvy s Kapsch dokud se nevybere nástupce.

Hm...

Toho pána asi stát platí moc špatně že si musí shánět i další příjmy...

+3/0
11.3.2015 15:02

J52a25n 19B86u55b63i27k 9522261522137

aniž bych ho chtěl hájit - Kapsch končí už za rok a není jiné volby, než buď mýto stopnout nebo s Kapschem prodloužit dočasně smlouvu. Než se vybere případně jiné řešení.

Tohle nezvládli Ťokovi předchůdci.

Ale bylo by dobré sledovat, co je to dočasně a za jakých podmínek......

+3/0
11.3.2015 15:07

O73n97d62ř13e48j 54N37o76v80á49k 9387104419859

jak dlouho se tahle vláda bude ještě vymlouvat na předchůdce? ještě dalších 5 let?

+1/−1
11.3.2015 15:14

J28a56n 14B43u73b33i55k 9892901312947

vláda nemá právo se vymlouvat, anobrž její ministr Prachař to zazdil a nevypsal včas výběrové řízení.

Ťok to teď musí vyřešit........

+1/0
11.3.2015 15:19

P66a11v57e39l 41S85o90b12o12t77k76a 5410934

Nikoliv - mýto lze dočasně vybírat klasickými papírovými kupóny a znovu ho nastartovat až bude ukončeno výběrové řízení na provozovatele.

Takto se bude Kapsch a jeho spřátelené firmy soudit a výběrové řízení se potáhne několik let.

+1/0
11.3.2015 15:20

M40i70c56h90a15l 91P94a20v75l23á32t 9173373614939

To v prvnim odstavci povazujete skutecne za realne mozne?

0/0
11.3.2015 16:35

M57i45c72h49a33l 70P62a63v34l73á13t 9713963164119

PS: Ono je to trochu vetsi sousto nez papirova nahrada Openkrad.

0/0
11.3.2015 16:35

P25a70v65e97l 50S77o22b79o75t67k24a 5670144

Ale samozřejmě že ano - vždyť papírové kupony se používaly donedávna a pro osobní auta se prodávají doteď, tj. celý systém objednání, výroby a distribuce je připravený, jen ho použít.

+1/0
11.3.2015 16:47

F16r10a92n68t45i67š40e48k 24K51l66i90k68a 6732500893898

Na to musí být hlava....opravovat v noci, když jinde je to běžná věc;-D

0/−1
11.3.2015 14:59

J31a39n 21B34u45b19i36k 9602921782887

To je úžasné, na co se u nás přišlo: dálnice se mají stavět rychleji, opravovat v noci a případně nechat stavět soukromníky........a netrvalo to ani tak dlouho, jen 25 let. Nebo spíš do doby, než politiky u dopravního vesla nahradil praktik stavař......;-D

Jenže zatím to jsou jen řeči. Kdybych na ně dal, tak se už 10 let proháním po východní části okruhu kolem Prahy, 5 let po severní, stejnou dobu jezdím po D3/R3 až k rakouským hranicím, D1 je už celá hotová a D8 přes České středohoří právě oslavila šestileté výročí zprovoznění. Možná bych počkal, zda se zase nejedná o klasické politické bulíky voličům na nos......... o kterých se za rok nebude vědět......

Jestli to Ťok myslí vážně, ať nejdřív začne transformací ŘSD na státní akciovku po vzoru rakouského ASFINAGu.....už jen proto, aby tam dostal špičkové lidi.......

+1/0
11.3.2015 14:56

R40e65n49a39t12a 26V94o93l35n87á 6293392241412

Konečně rozumný člověk. V zahraničí se opravuji v noci dálnice již léta, u nás, nevím z jakého důvodu to nešlo. Ve dne se zatím pracovalo tak, že se spíše nepracovalo. Odpoledne po 16 hodině na dálnici většinou již nikdo nebyl, a pokud byl, tak pouze postával, ale nepracoval. Vím to z vlastní zkušenosti. Dokonce jsem viděla, jak v nějakém pracovním stroji řidič spí. Produktivita práce  nulová. Nelze se potom divit, že D1 se má opravovat několik let.

+3/0
11.3.2015 14:39

M51a29r75e18k 28H48r10u54b40y 6587872161208

Dokud RSD plati stavebnim firmam za cas a nikoli za dilo, nelze se tomu vysledku divit. Spis se divim, ze to tak dlouho beztrestne prochazelo 8-o

+2/0
11.3.2015 14:42

J37a20n 62S12t95e38h37l32i28k 9575417126481

V noci se má spát a né pracovat . Pak ta kvalita jde k šípku . Rezervy spíše hledejte jinde 8-o

+1/−8
11.3.2015 14:42

M43a35r57e48k 11H62r13u15b96y 6187802301448

doufam, ze nedelate treba letoveho dispecera ;-):-P

+5/−1
11.3.2015 14:44

F90r82a29n38t39i76š10e30k 65K65l12i68k71a 6972210923178

ty jsi nikdy nespal přes den, trolle?

+1/−1
11.3.2015 15:01

J92a28n 69B27u84b96i48k 9432491162857

to musím říct bráchovi, že noční služby v nemocnici jsou už přežitek......:-)

+2/−1
11.3.2015 15:05

J75a45n 37Š42m73í66d61a 7375118629902

Souhlas; Německo loni v srpnu při návratu z dovolené - oprava dálnice před sjezdem z A 93 na A6 23,3ohod.,silný déšť - na stavbě panuje čilý stavební ruch a německá Skanska naplno frézuje povrch vozovky ... v ČR nemyslitelné.

+3/0
11.3.2015 14:52

O38n42d76ř45e24j 63N40o17v44á43k 9877214219419

No, to ale určitě nebyl úsek dálnice někde blízko města nebo vesnice, že ....

+1/0
11.3.2015 14:59

F86r93a83n95t53i91š11e43k 35K63l14i37k10a 6162790683788

To by naši odboráři řvali...;-D

+1/0
11.3.2015 15:03

A25n71t78o63n38i19n 49B63l60a31z38e73k 4978812607401

Tak dalnice se maji opravovat prevazne v noci, kdyz na ni nejsou auta....a ne pres den, kdy je tam plno.

0/0
11.3.2015 14:36

M87a80r64e27k 12H47r58u62b37y 6367962751448

Silnice je lepsi opravovat v rezimu 24x5 (=15 smen) jako to delaji v Rakousku, nez 8x7 (=7 smen) jako tvrdi RSD ze se pracuje v Cechach. Navic je znamo, ze realita je jeste daleko horsi.

+1/0
11.3.2015 14:38

A47n68t38o80n14í78n 70S57v80o65b64o19d97a 3714403709542

Lepší využití techniky. U nás potom drahé stroje víc stpjí než pracují, déle na sebe musí vydělávat, proto silničáře vybavíme lopatou :-(

0/0
11.3.2015 14:45

M53a97r85t35i62n 57K26u40d51r28n94a 3439256699800

Nejak v tom nevidim vyhodu, kdyz to stat te soukrome firme stejne zaplati. Soukromou dalnici si predstavuju tak, ze to soukrumnik postavi za sve a zpatky to dostane z mytneho, ktere tam bude vybirat.

+2/0
11.3.2015 14:29

M68a58r80e59k 80H92r42u26b51y 6427262501938

Jde o to, ze soukromnik dostava fixni platbu od statu, ale provoz jde za nim. Takze nejake viceprace, osizene materialy nebo nabubrele predrazene projekty by si platil sam.

+1/0
11.3.2015 14:36

P71a57v48e72l 37S74o77b79o45t92k29a 5720934

PPP projekty jsou ŘECKÁ CESTA - zadlužujete budoucí generace (protože nikdo jiný to nezaplatí), ale tento závazek se neobjevuje dle metodiky ESA v kolonce DEFICIT ani DLUH státu.

Takže je to takové řecké kupování si skrytého státního dluhu, za které pochopitelně musíte zúčastněným firmám a bankám zaplatit cosi navíc oproti tomu kdyby investoval (a půjčoval si) přímo stát.

+5/−2
11.3.2015 14:28

S64t43a97n12i97s98l15a83v 26Č64e54š88k37a 8387136135239

Pokud si dobře pamatuji, tak v době svého premiérování přišel Miloš Zeman s nápadem, D47 postaví jistá izraelská firma (zastupovaná bývalým náčelníkem gen. štábu, generálem Šedivým), která ji i zafinancuje, stát ji potom bude splácet a po (už přesně nevím) 25 nebo 30 letech opravenou převezme.

Zeman sklidil posměch jako je tomu i dnes (už tehdy mu mnozí, s většinou novinářů v čele, "fandili" a lidovecký ministr dopravy Šimonovský se zaklínal navíc tím, že vše zařídí ve jménu státu levněji a rychleji a pokud se (tuším) roku 2008 nebude jezdit až k hranicím, půjde on, Šimonovský po trase dálnice pěšky.

Dálnice byla samozřejmě dokončena se zpožděním, dnes se nám navíc vlní a rozpadají se mosty v Ostravě. Nikdo za nic nemůže a nikdo si už ani nepamatuje a nepřipomíná tuhle historii.

Já nevím, jestli cena Izraelců byla vysoká nebo přiměřená (nízká asi ne, to dá rozum), nemohu se však zbavit dojmu, že by jednak dostavěli dílo v termínu a potom by asi nebyla v jejich zájmu pochybná kvalita dálnice, které jsme nyní svědkem.

V každém případě ovšem přichází pan Ťok s nápadem na PPP - jediný rozdíl oproti Zemanově nápadu je ten, že tehdy se tomuto systému tak neříkalo.

+2/0
11.3.2015 14:26

M77a23r84e88k 65H72r48u59b50y 6957952861148

Nejde o to vymyslet neco noveho, dulezite je spravne zkopirovat to co jinde funguje. Ani Zeman nebyl s tou myslenkou prvni, jenom byl prvni, kdo ji dotahl alespon do pocatecniho stadia realizace. Ze to dopadlo jako Hudecek s Blankou uz neni moc jeho vina ;-)

0/0
11.3.2015 14:41

O24n82d57ř81e92j 36N42o34v76á70k 9607654439549

Začal jste dobře, ale ten konec jste nepochytil.

Stát se nakonec rozhodl stavět sám a izraelcům jsme vyplatili několik desítek milionů za zmařenou investici.

Asi tak končívají tyto socialistické nápady ....

0/0
11.3.2015 14:58

S45t58a59n61i92s90l79a29v 80Č23e52š68k46a 8217966825269

Myslím, že pochytil. Pokud by se nechali Izraelci dálnici dostavět, tak tu byla. Vzhledem k tomu, kolik všechny ty opravy nejspíš budou nyní stát, dražší by to asi nebylo než dnes, avšak především by tu (s největší pravděpodobností byla kvalitní a funkční dálnice, nikoliv ta nyní existující vozovka s omezenou rychlostí,

+1/0
11.3.2015 15:54

V57l11a33d38i22m63i60r 66B51l47á78h32a 3770357387131

Docela legrace. Nevíte kolik to mělo stát, ale bylo by to podle vás lepší. Najděte si to. Byl to tunel za cca 200 miliard za 30 let.

+2/0
11.3.2015 20:05

S79t56a78n31i24s82l43a44v 76Č71e59š98k75a 8777406115479

Na Wikipedii (jinde jsem to nekontroloval) stojí: "Vláda Miloše Zemana v roce 2002 před volbami svěřila výstavbu a provoz dálnice bez výběrového řízení izraelskému konsorciu Housing and Construction za 125 miliard korun. Dálnice měla být hotová v roce 2009. Ministr dopravy Milan Šimonovský zakázku zrušil s odůvodněním, že ji postaví do konce roku 2008 po částech za sumu do 50 miliard korun. V roce 2009 stále chybí dva úseky, termín dokončení je rok 2011 a náklady přesáhnou 70 miliard.

Náklady těch 70 miliard nepochybně přesáhly a otázkou je, kolik nakonec bude stát oprava vadných úseků a rozpadajících se mostů. Ve smlouvě s Izraelci tehdy stálo, že po ukončení pronájmu státu předají opravenou dálnici. Takže pro vás to možná legrace je, mě ovšem příliš směšné nepřipadá to, že tunel připomíná spíš způsob výstavby této dálnice po té, co to vzal do ruky pan Šimonovský a jeho následovníci. Rozhodně nemám ten pocit, že Zemanem navrhované řešení by přišlo dráž.

+1/0
12.3.2015 8:37

S58t96a15n76i12s96l79a36v 82Č66e61š75k48a 8337436305539

Jo a v ceně Izraelců bylo samozřejmě financování. V ceně předkládané Šimonovským určitě nebyly náklady na úvěry na stavbu dálnice.

0/0
12.3.2015 8:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.