Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ať k soudu kvůli dětskému stavebnímu spoření nechodí nikdo, navrhla ODS

ODS chce získat politické body u rodičů, kteří svým dětem platí stavební spoření. Strana proto navrhuje změnu zákona. Aby o tom, jak naloží s penězi ze spoření svých potomků, mohli lidé rozhodovat sami. Teď to za ně dělá opatrovnický soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I95v36a74n 27M44a91r61k91o59v98i96č 8529970269674

Mám zkušenost z jednání u Okresního soudu v Ostravě ve věci stav.spoření a s přístupem soudkyně jsem byl mile překvapen. Vyřízeno během 15 minut, což se nedá říci o stavební spořitelně, kterou jsem musel navštívit celkem 3x. Hezký večer a držím palce s vyřizování.

0/0
20.4.2015 20:48

R78a79d58e72k 75K14u24č67e65r92a 4514862553286

Mě stávající stav vyhovuje, mám staré smlouvy na děti a nebýt nového OZ, tak by je jistě vypověděli.

Za vším je lobbing SS, které chtějí staré smlouvy na děti s 3% nebo 3+1,5% vypovědět, ale nyní nemohou  ;-D

0/0
18.3.2015 19:25

B96e98n87j74a71m71i66n 70K60a84p63l55a22n 3152826371107

Fujtajksl, až mě děsí, co je mezi námi zakuklenejch  kryptofa_šounů s ideálem lebensbornu a hubou plnou "vznešených" ideálů. Tak přesně tomuhle se říká eroze tradičních hodnot, zde konkrétně rodiny.

+1/−1
12.3.2015 8:47

R80a56d80e48k 53Z77e83l38y57c81z 1678198332920

A tak to je se vsim, kam se nacpe stat a dobrodinci a zavedou ruzne dotace, podpory, uplaceni volicu atd... at si celej stat strci prispevky na bydleni do Babisovi ri.. at radsi tyhle uplaky zrusi (ve vsech smerech) a snizi dane a necha at si lidi rozhoduji sami. To je furt v ramci dobrych umyslu same omezovani, sikana a buzerace...

+3/−1
12.3.2015 7:25

B15e73n61j10a18m76i36n 53K10a17p28l73a19n 3302906181847

R^

0/0
12.3.2015 8:27

P37e92t69r 39K74a78l53á30b 4131465246899

Člověk podepíše se SS smlouvu, která je v principu jen cárem papíru. Po uplynutí povinné doby mu SS změní podmínky na to co se jí zrovna hodí a vůbec se s člověkem nebaví. Když se mi narodil syn, tak neuběhlo ani 14 dní a už byl za dveřmi pojišťovák a sjednávali jsme SS pro syna. Nikdo mi nikdy neřekl, že peníze uvidí až syn v 18ti. Naopak se mluvilo pouze o tom jak je to SS hypervýhodné a že po 6ti letech můžu s penězi dělat co chci. Výše státního příspěvku nechyběla ani v jednom grafu nebo výpočtu daného pojišťováka.

Nyní jsem provedl rekonstrukci bydlení na kterou jsem si musel vzít hypotéku, peníze ze SS bych chtěl za 4 roky použít na mimořádnou splátku hypotéky po uplynutí fixačního období (synovi v té době bude 10let). Již nyní musím počítat s minimálně půlrokem běhání po soudech (nemají na vyřizování SS již kapacity) a nikde nemám jistotu, že peníze nakonec dostanu. Z toho my vyplívá, že na SS budu mít poctivě naspořené peníze, ale dál budu platit hypotéku. Jinými slovy, pro dítě bude lepší, že budeme dalších 8 let dřít bídu s nouzí a v 18ti dostane např. půl miliónu na chlast, děv.y a chlebíčky.

+5/−2
12.3.2015 7:11

J98i61ř37í 90K58ü49h48r 2530826280336

A proč jste si neudělal SS na sebe/manželku?

0/−1
12.3.2015 8:34

M53a12r79t41i35n 14K74a17r65á72s82e80k 9408323748408

Ony se podminky nezmenily, jenom interpretace SS....

0/0
12.3.2015 9:13

J94a18n 79F15r39o22l63í11k 6556890815594

Během 10 let trvání mého SS se změnily obchodní podmínky 3x a také se mě změnil subjekt s kterým jsem pojištění uzavíral (původní Hypo koupila Raifka).

Teď je o SS zbytečné diskutovat. Je to ekonomická mrtvola.;-)

+1/0
12.3.2015 17:05

S79t52e64p12a19n 68T25o37t93h 8478289255388

No a neni to takhle od tebe trosku podvod na stat, aneb vyhodne sporit na milion uctu?? Sporis na jmeno SVE ci jmeno SYNA??

0/0
13.3.2015 14:29

P38e57t27r 26K79a96l68á82b 4191525456139

Jakej podvod máš přesně na mysli? Jsem zákonný zástupce svého syna, za kterého jsem se rozhodl spořit, jako za něj rozhoduji spoustu jiných věcí. Tzn. pokud mi někdo něco nabízí = existuje takový produkt, jako např. nové boty v obchodě, tak to za něj rozhodnu a koupím mu je. Pokud stát nabízí SS, tak jsem se rozhodl a koupil mu SS. Pokud z bot vyroste, tak je můžu zase svobodně prodat. Z naspořených peněz bych chtěl zaplatit hypotéku na domě, který má banka v zástavě, abychom se jendou, já ani on neocitli pod mostem.

Milion účtů ani nebudu komentovat.

0/0
13.3.2015 15:28

J23i92ř41í 48J78u84r44á32š24e37k 8227185800717

Asi před měsícem jsem synovi rušil stavební spoření. Ještě mu není 14. Měl už přespořeno, přišel dopis ze spořitelny (Buřinka) že máme přespořeno a pokud možno že to spoření máme ukončit. Mezitím mu spořím na další, u jiné spořitelny. Po výpovědi mi běží lhůta 3 měsíců, do kdy si máme vyřídit souhlas soudu. Když to nestihnu, tak se smlouva neukončí a opět poběží dál. Bohužel nemám čas někde něco sepisovat a lítat po soudech, tak jsem to vzdal. Když jsem volal na infolinku spořitelny, řekli mi, že přespořené spoření budou vypovídat sami. Tak jsem se jich zeptal, jak to tedy u nezletilého chtějí udělat.

Tak nějak jsou v pasti i spořitelny samotné.

Příjde mi to zbytečně komplikované. Peníze jsem spořil pro syna, chtěl jsem mu je nyní dát na nějaký dětský účet. Nikdy bych jeho peníze nezneužil a na nic nepoužil.

+6/0
11.3.2015 23:06

M70a16r47e46k 57Š89i63m75o10n 2634467848758

Proč by nemohla banka ukončit spoření a peníze převést na jiný již běžný účet, který bude rovněž patřit dítěti?

0/0
12.3.2015 1:09
Foto

R92a23d76e70k 98P28o97l95i74c83k88ý 6241613821914

Z toho se dá vybrat bez komplikací

0/0
12.3.2015 7:29

J23i11ř44í 18V44o18t35o61u45p72a94l 6557489465924

Nechápu, proč má stát přispívat na něčí spoření. V důsledku to znamená, že někomu vezme prníze a jinému je daruje. Biti na tom jsou především ti nízkopříjmoví.  Na druhé straně tentýž stát ústy ČNB tvrdí, že je nutno devalvoval korunu, protoze lidé spoří a málo nakupují. Všechny podobné státní příspěvky zrušit a snížit dané je třeba.

+4/−2
11.3.2015 21:57

J76a11n 93F19r50o19l47í66k 6236880815744

Sice ano, ale zatím co na stavebko jde něco kolem 6 miliard na bydlení cikánů si platíme 12 miliard ročně. Takže proč chcete tu spravedlivost jen pro nás bílé a pracující?

0/0
12.3.2015 17:07

D94a32v58i31d 94P16e71t61r 7980296370495

Stavební spoření bylo jedno z má. la co podporovalo lidi s příjmem do středního příjmu ( ty nejbohatší nějaké 4500 Kč ročně moc nezajímá).

0/0
13.3.2015 4:59

L66i66b61o40r 96N14e72v59r59k81l16a 7862301519424

Pokud ma nekdo pravo zalozit ucet komukoliv, tak by mel mit pravo nejen do neho vkladat penize, ale i vybirat. Zakladnim predpokladem zabraneni tomuto pristupu by byla platna DAROVACI SMLOUVA. Ta, pokud vim, u vsech techto uctu chybi.

Jinak je to stejne, jako penize vlozene omylem na cizi ucet byly v tu chvili nedobytne.

Pokud nekteri diskutujici (napr. Radek Policky) bere vsechny rodice predem, jako zlodeje - nemela by takova moznost sporeni pro deti vubec existovat.

+4/−4
11.3.2015 20:06
Foto

R82a75d43e31k 29P62o42l39i38c86k50ý 6981483761834

Pane Nevrklo nepodsouvjte ostatním co si sám myslíte.

nejde o to, že všichni rodiče jsou zloději.

1/Jde o to, že část -třeba i nepatrná-zloději jsou.

2/ není nejmenší důvod aby stát sponzoroval někoho 2 a více příspěvky na stavební spoření.

Pokud někonu založíte účet tak rozhodně nemáte právo jen tak vybírat.

Pokud chcete spořit pro dítě s možností výběru tak si spořte na svém účtu a pak mu to déjte.

SS a některé další produkty slouží zároveń jako ochrana peněz, které dětem spoří někdo jiný

+5/−6
11.3.2015 20:24

L92i57b73o54r 51N82e57v17r68k19l25a 7312251239264

Pane Policky,

zakony a pravidla se tvori pro vetsinu. Posilat VSECHNY k soudu a zadat o posouzeni, zda to myslim s ditetem dobre ci ne je dehonestujici a hodne se to priblizuje stavu v Severni Koreji. 

Pokud politici dali prispevky ad hoc vsem na cokoliv, je to jejich problem. Ted to nemaji silu zrusit, protoze by prisli o velkou cast volicu. Tak vymysleji tyhle pseudokauzy.

Na rodice zlodeje ma stat zakony jine. Nezakazeme prece chodit po chodniku, protoze existuje i nepatrna sance, ze nekomu slapnu na nohu.

Naprosto nechapu vas pristup, ale to je uplne jedno. Mame na to oba pravo. Navic bych se nedivil, kdyby jste byl z nejake politicke strany - zrejme hodne na leve strane od stredu.

+3/−2
11.3.2015 20:32

P70e11t53r 73N87o85v65o96t18n85y 3349372329532

Nechápu, co vam braní spořit si penize pro rodinu na svem účtu.

+2/0
11.3.2015 20:42

L56i14b34o82r 74N87e57v23r75k98l58a 7352681739224

:-)… ja nepisu o sobe. Nas doma se tento "problem" netyka, ale vyjadrovat svuj nazor k deni v nasi republice snad muzu. Kdyz uz jsem ten volic. Aspon vim, ze TOPku pana Polickeho urcite volit nemuzu (zdroj: http://radekpolicky.blog.idnes.cz)

0/−1
11.3.2015 20:51
Foto

R13a40d27e26k 22P25o49l55i74c87k96ý 6371593641674

Možná se vás ten problém netýká, ale zákony se nedělají s přihlédnutím v situaci konkrétně ve vaši rodině, ale pro stát jako celek.

+1/0
12.3.2015 7:30

J27i55ř34í 62V22o14t90o48u49p34a67l 6577349535244

To není problěm politiků. To je problěm plátců daní a těmi jsme všichni.

+1/0
11.3.2015 21:59

R62o27m90a84n 14J55e16s20c20h37k16e 9578585937775

Nikomu stát nedá 2 krát příspěvek. Stavební spoření je pro všechny v tomto státě stejné. Na rozdíl od penzijního připojištění - 3.pilíř. Tam se někdo dostane k penězům již za 5 let a někdo - mé děti po 49 letech spoření. to je diskriminace kvůli věku. Kalousek zrušil výsluhovou penzi po 15 letech.

I lidé, kteří nestaví a nakoupí třeba auta zaplatí na DPH daleko více než dostali státní podporu. Dostali 12-14 tisíc a u levného auta dají 30 tisíc.

To není pro stát špatné. Spíše bych zkrátil dobu spoření aby lidé více utráceli. Z toho se má stát dobře.

0/0
12.3.2015 16:01
Foto

R60a96d57e18k 81P12o10l15i61c17k22ý 6901763911534

Pokud připustíme situaci, že rodič může kdykoliv vybrat SS na dítě a peníze použít pak mu fakticky dáváte možnost dostat příspěvek 2x.

kratší dobu můžete spořit na jiném produktu než SS.

0/0
12.3.2015 16:13

P67e24t12r 59N35o79v45o74t60n21y 3209452249352

Co to zas ODS vymýšlí za kraviny. Sporte si na svuj účet a ne na cizí a nebudete muset k žádnému soudu.

+9/−3
11.3.2015 19:55

J15a55n 41Č54a71p72e69k 6988265716213

NOZ s tímto nesmyselm ale vytvořil jejich kůň Pospíšil.

0/−1
11.3.2015 19:19

M61a21r38e76k 90Š63i39m28o65n 2694917558988

Není pravda. Opatrovnický soud existoval vždycly, povinnost rodičů nechat si schvalovat mimořádné majetkové kroky byla i před tím a dosavadní praxe bank byla vlastně nelegální. Pokud by se teď nějaké dítě soudilo, že banka před rokem 2015 dala jeho peníze rodičovi, který je prošustroval, nejspíš by to vyhrálo.

0/0
12.3.2015 1:17
Foto

R67a96d24e32k 95P95o70l66i85c79k56ý 6611793461154

Osobně jsem proti možnosti vybrat peníze  bez rozhodnutí soudu.

Už jen kvůli možnému zneužití-např jeden rodič poří, druhý vybere. Prarodiče spoří-rodiče utratí....

Pokud někdo chce peníze , které spoří Ať je nedává na smlouvy dětí (ostatně není žádný důvod aby měli rodiče nárok na více státních příspěvků přes smlouvy dětí)

+3/−8
11.3.2015 18:42

J28a83n 67J97u39r47n72í67č17e97k 7687570804264

Ty peníze tam ale mohou být z dřívějška. Netýká se to jen smluv po platnosti či účinnosti NOZ a peněz vložených po platnosti či účinnosti NOZ.

+2/−1
11.3.2015 18:47

J57i65ř23í 98K42ü85h73r 2570476130296

A dříve bylo to SS vedené na koho? Na dítě?

Takže je to furt stejné.

Prostě rodiče zneužívají SS jako výhodné prostředky k spoření.

+2/0
11.3.2015 18:55

J10a54n 75J41u81r25n21í27č34e98k 7817110924264

Dříve to bylo na dítě a dalo se s tím počítat jako se železnou rezervou, například pro případ, že by nebylo z nějakého důvodu na splátky baráku.

Pokud v tom baráku bydlí i dítě a dítě to zdědí, tak záchrana toho baráku z jeho peněz určitě není zneužitím.

+1/−1
11.3.2015 18:59
Foto

R60a94d39e17k 34P37o48l89i49c37k23ý 6431613461604

Pořád eistuje možnost požádat o souhlas opatrovnický soud-ten vyhodnotí co je ve prospěch dítěte.

Nemůže za dítě rozhodovat rodič, když jeho zájem může být v rozporu se zájmem dítěte.

+1/−5
11.3.2015 19:03

L40i69b45o64r 77N38e92v96r35k34l81a 7572401569274

Pan je Nor?

+5/−1
11.3.2015 19:07
Foto

R75a63d29e82k 81P90o44l50i23c74k80ý 6201143481284

Pán chce okrást vlastní dítě?

+1/−4
11.3.2015 19:48

L48i63b73o66r 92N39e45v46r24k86l66a 7962131819514

Deti jsou smyslem meho zivota. Jen ten, kdo to nezna muze uvazovat jako vy. Vas pristup okrada dite o to nejcennejsi - o lasku.

Rodic, dle vaseho, musi k diteti pristupovat jako k cizi osobe. Stydte se pane.

+5/−1
11.3.2015 19:56
Foto

R78a18d42e32k 60P59o23l77i64c68k95ý 6281313881964

pokud někdo vybere peníze, které někdo spoří dítěti je to projev lásky?8-o

0/−5
11.3.2015 20:00

L28i88b58o17r 85N28e82v73r62k86l39a 7272151959244

Pokud byt vyhori a jeho oprava by byla ku prospechu cele rodiny, tak se maji vsichni prestehovat pod most???

+2/−1
11.3.2015 20:08
Foto

R92a40d68e71k 95P71o77l80i86c68k35ý 6841183961964

Ty peníze na SS nejsou celé rodiny, ale dítěte. Je možno požádat opatrovnický soud.

Každý normální člověk, který spoří si rovněž pojistí domácnost případně nemovitost.

+1/−3
11.3.2015 20:20

L20i24b56o26r 68N77e48v95r94k33l94a 7442781449304

Pane Policky… halooo… chybi mi tady jedno miiiinus :-)))))

+1/−1
11.3.2015 20:22

J41i17ř81í 50K75ü64h59r 2590926340496

To víte, peníze k??ví charakter.

+2/0
11.3.2015 20:09

L18i70b48o60r 42N74e75v65r76k25l70a 7872371459544

Socialisticky a fasistycky pristu ho k..vi pane Kuhr. Penize az potom.

+1/−1
11.3.2015 20:24

J44i72ř47í 10K37ü97h45r 2650366270136

K dítěti (vlastnímu) ne. Ale k jeho penězům a majetku nesmí přistupovat jako ke svému. Chápete?

+1/0
11.3.2015 20:00

L67i31b42o59r 63N63e91v28r69k76l56a 7442901309674

Dite si zadne penize nevydelalo. Me penize jsou i jeho, stejne, jako me manzelky. U nas je to samozrejmost. Rika se tomu RODINA.

Jestli to u vas je jine, tak je mi vas lito.

+2/−1
11.3.2015 20:11
Foto

R23a67d15e70k 29P53o14l31i29c86k22ý 6921963511724

U vás dítěti nedávají peníze i prarodiče, tety,...

0/0
11.3.2015 20:25

L15i21b43o38r 16N54e33v27r61k16l95a 7192751769874

Nedavaji, alespon ne do ruky … je na tom neco spatneho? 

Pokud nekam neco ukladaji, tak o tom nemam nejmensi tuseni… a ani to vedet nechci. Rozhodne ale ucty nejsou na jmena deti.

Nicmene i moji rodice mi sporili - celou castku jsem vybral a vratil jim ji (bohuzel, jiz jen mame), protoze ji potrebovala mnohem vice nez ja.

+1/0
11.3.2015 20:40

B37e56n78j69a83m76i60n 65K96a59p62l10a22n 3712516701947

Libore, to máte marný, takový věci jako princip rodiny těm socialistickejm a sociálním inženýrům nevysvětlíte! Ještě pár Polických a máme tu Barnevern ve vší parádě. Zřejmě přichází doba, kdy můžeme být rádi, že nás milostivě a podmínečně nechají vychovávat naše děti. Svět se hnul a rozum se šel ze zoufalství zastřelit.

+2/0
12.3.2015 8:27

R75o95m71a44n 11J61e23s22c89h49k52e 9638335447375

Já se snažím tlačit na poslance aby zpátky vrátili výsluhovou penzi. K vůli dětem. Tu Kalousek zrušil. Já dnes můžu vybrat , je mi 51 roků a spořím si od roku 1995. Mé děti - dcera, když by si založila penzijní připojištění - 3.pilíř - dnes je jí 18 roků, tak se k penězům nedostane 49let do svých 67 let. To je diskriminace kvůli věku.

   Místo aby zkrátili dobu stavebního spoření - přínos pro stát v podobě utrácení a DPH. Prodloužili z 5 na 6 let.  Toto by měli ODS navrhnout zkrátit na 4 roky. Toto má smysl.

0/0
12.3.2015 16:25

M53i41c59h64a23l 36P66r94o53k55š 6451784532542

Podle stejne logiky by ale mel za dite rozhodovat opatrovnicky soud ve vsech pripadech. Napriklad, co se tyce zdravotni pece, kam bude chodit do skoly... a vlastne nakonec i kdyz rodice nakupuji detem obleceni, tak preci casto rozhoduji za to dite a mel by se do toho vlozit soud, protoze to muze byt proti jeho zajmu.

+2/0
12.3.2015 6:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.