Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Prahy vstupuje Air Berlin, spojí hlavní města Česka a Německa

Na český trh vstupuje jeden z velkých evropských dopravců, který z Česka dosud nenabízí žádné spojení. Společnost Air Berlin od dubna spustí přímé spojení mezi Prahou a Berlínem. Létat bude třikrát denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43i91l57o63š 21Ř44e83h36á36k 8506208217455

Hlavní město má zatím jen Česká republika, ne Česko.

+1/0
13.3.2015 21:37

V30a91l60e20r90i10e 91W67e17b47e75r76o38v66á 1722370347260

Etihad regional je dobrá společnost, vloni na podzim jsem s ním párkrát letěla z Drážďan do Amsterdamu. SAAB má sedačky 1-2, luxusní kožený potah, příjemný personál. Jen se nenastupuje z ramena, ale vozí k letadlu autobusem, takže při špatném počasí se deštník hodí.

0/0
12.3.2015 23:07

K78a20r96e12l 81Ř48e61h83á26č72e46k 9542890761372

Vlakem každé dvě hodiny, cena cca 800,-. A časový rozdíl minimální. Tento spoj nebude určen pro cesty do Berlína, ale hlavně jako návoz k dalším letům.

+3/0
12.3.2015 21:41

J25a11k89u15b 24F95e34i59f77a50r 7349509266459

Tak než cestovat na Ruzyň, pak odbavení, let vrtulákem s skončit na Tegelu, to raději vlak nebo auto.

+2/0
12.3.2015 19:46

Z67d54e69n62ě23k 85Ž93a66m19b93o58c38h 7520486180500

Tak to určitě, ale je otázka, jaké budou ceny v případě delších letů. Předloni jsem letěl s Air Berlínem z Krakowa do Chicaga (přes Berlín) za 11500,- (v říjnu, letenku jsem kupoval někdy v dubnu). Taková cena nebyla k mání nikde jinde (Vídeň, Praha). Vtip byl v tom, že i z toho Berlína to bylo dražší. Pokud by z Prahy byl let do Chicaga (nebo jinam) za slušné peníze, tak bych to až tak nezatracoval.

0/0
12.3.2015 21:29

J43a10n 30M86a61z39ů57r35e44k 2208634238715

Tato linka maj asi stejnou logiku jako Bratislava- Vídeň a pokud se konečně dočkáme napojeni na evropské rychlodráhy právě na Berlín, tak to můžou rovnou zabalit.

0/0
12.3.2015 16:26

R51a14d96e37k 42J10a37n78a98t29a 9235246394172

I kdyby naši politici nějakým zázrakem okamžitě zmoudřeli, tak VRT se nedočkáme dříve než za 5-10 let a Němci svůj úsek Drážďany-Berlín jen upravují na 200 km/h a ani to jim nejde moc rychle.

Jinak tato linka nemá smysl pro běžného čtenáře iDnes (ten pojede busem nebo vlakem), což je zjevné i z toho, jak malý stroj je na ní nasazován. Může mít ale smysl pro business (který si za ušetřené cca 2h rád připlatí), nebo jako feeder pro dálkové linky.

+2/0
12.3.2015 18:55

Ř33e95h29o47ř 95V17l38a42s83á17k 2264244791926

Ušetřené dvě hodiny, pokud se člověku ostatní s tou schůzkou plně přizpůsobí. Jinak vlak jede každé dvě hodiny, zatímco na tohle letadlo si bude muset člověk počkat třeba čtyři hodiny.

Takže je to pak spíš otázka, zda být raději o hodinu dřív v cíli, nebo sice "ušetřit dvě hodiny", ale muset je strávit ve městě, kde už nic zařídit nepotřebuji a nechci....

Kdepak, tohle bude hlavně pro navazující lety.

0/0
13.3.2015 15:41

V40i15k86t50o83r 12N95á31r16o33ž54n21ý 3749502158

Toto spojení má nějaký význam pouze pro cestující , kteří z Berlína pokračují letadlem dále..jinak vůbec.

Berlin je poměrně velké město. Nejen počtem obyvatel ,ale i rozlohou. Pokud tam jako obchodník pojedu na jednání , dá se to zvládnout na otočku a autem si zajedu , kam potřebuji... Pokud bych měl vypadnout na letišti , může se mi stát , že třeba i také 1-2 hodiny se veřejnou dopravou budu dostávat na místo , kam se potřebuji dostat. Teď ještě 1-2 hodiny vyrazit z domu na letiště a veškeré výhody letecké dopravy jsou smazány..

+5/0
12.3.2015 15:39

Z30d31e66n47ě24k 28Ž28a20m24b43o75c75h 7440746640520

Ano, má to význam pouze pokud v Berlíně přestupuji na další let.

0/0
12.3.2015 21:30

J35a82n23a 98S16t88e17h36l87í33k30o98v96á 2409720620276

a SA tam jede 5 hodin za 500,- :-P

0/−2
12.3.2015 14:47

V67á43c12l94a92v 23J54o25n86á68š 8402683672303

Sturmabteilung (SA) ?

+6/0
12.3.2015 15:53

J55a71n57a 88S67t48e66h90l31í24k76o39v87á 2409940890246

ne, ten ne ;-D

0/0
12.3.2015 15:58

A45l44b12e81r56t 96V19l33a87c30h 8846601738302

Ten je rychlejší. Ale jen v opačném směru.

0/0
13.3.2015 10:30

M66i57c63h62a78l 51P68a24v72l59á28t 9763203734779

Ty uz dojezdili.

0/0
13.3.2015 9:52

L45u24k36á56š 73H49l54o31u84c52a88l 6112910581254

Praha-Miami, na podzim, 571 liber (nevím, proč to ukazuje zrovna v librách)

22litrů mi nepřijde nijak super cena, ale samozřejmě, že svou roli v tom hraje i kurz koruny

0/0
12.3.2015 13:54
Foto

B78o70h45u63m13i19l 31P81r40o37c44h93á74z87k19a 2963771423221

A bude možné si do letadla vzít repasovaný favorit? Bude se na palubě podávat Club Maté?

0/0
12.3.2015 13:53

V23á52c49l45a46v 73J92o17n19á40š 8932973782233

Favorita ne, jenom Esku skládačku...

0/0
12.3.2015 15:55

V79e10r13o96n49i37k23a 41Š15k15v73á42r22o19v36á 5201640796136

Proč k článku o Air Berlin dávají foto letadla Ethiad airways?

0/−7
12.3.2015 13:51

Z23d26e12n64ě27k 94J27o66n44á37š 9741319956500

taky jsem si říkal, asi proto, že Air Berlin používá taky červenou barvu

0/−3
12.3.2015 13:53

J95i94ř74í 38K95u74c44h72t85a 6388185409417

zkuste si ten článek přečíst. Já vím že je to moc písmenek, ale jinak to nepůjde. Leda že byste někoho požádala o předčítání.

+12/0
12.3.2015 13:55

J10a60n93a 98S13t83e42h98l19í65k83o11v42á 2319410950736

;-D

0/0
12.3.2015 14:40

O69n76d97ř20e25j 68Z40d24e88r50a17d48i80č39k78a 6884865863358

Jestli to nebude proto, že linku do Prahy bude pro Air Berlin zajišťovat Darwin Airline a la Etihad Regional právě tímhle strojem..

+2/0
12.3.2015 14:40

Ř44e76h80o31ř 92V66l62a95s65á72k 2214734111506

To má smysl jedině z hlediska navazujících letů.

Vlak jede sice pět hodin, ale zase odjíždí přes den každé dvě hodiny, je to z hlavního nádraží na hlavní nádraží a stojí to polovinu.

+8/0
12.3.2015 13:22

J53o42s43e69f 63K11o49p77e40c72k68y 9534572125

Pro obchodaky bude urcite vyhodnejsi letadlo...

0/−2
12.3.2015 13:28

P26e12t70r 63M42a54r18š48o35u98n 5275888326116

leda že by jednání měli kancelář přímo na letišti a na druhé straně si to domluvili taky na letišti... na takto krátké trase ztratíte onen čas na dopravě na/z letiště a na odbavení...

+1/0
12.3.2015 21:32

J76o27s33e77f 94K74o79p87e34c56k52y 9274702435

Tak prostym porovnanim casu cesty vlakem a letadlem a to vcetne cesty z/na letiste a hodky cekani, je jednoznacnym vitezem letadlo a za rychlost se sice priplaci, ale v tomto pripade ne tolik, aby to vadilo ;-)

0/−1
12.3.2015 22:07

K37a12r89e30l 96S19t48r63ž55a19n12o47v17s97k33ý 1938445635

Zvláštní, že ČSA opouštějí nerentabilní trasy, které pak hned obsadí někdo jiný s vidinou výdělku.

+1/0
12.3.2015 13:13

M82a59r54t38i95n 51L29i78n16h51a 1321814389851

CSA z Berlina nenabizi navazujici lety. Air Berlin leta do severni ameriky, coz jim pomuze letadla zaplnit.

+2/0
12.3.2015 13:18

P11a90v76e90l 71V24e97t12e14š66n78í69k 7325858715427

I cesty do JV Asie nabízí.

Ale ve srovnání s takovými Emirates je to IV. cenová skupina.

+2/−1
12.3.2015 13:25

G80e35o32r58g 82K17o59m77b56e60r34e55c 9894691566131

vy jste taky IV cenova  ;-D

0/0
12.3.2015 20:43

Z85d29e18n31ě96k 41Ž27a52m91b67o61c52h 7340386720590

Tak já jsem toho moc nenalítal, ale na Air Berlin si nemůžu nijak stěžovat. Naprostá pohoda.

0/0
12.3.2015 21:32

V55l30a78d89i11m12í62r 52H18o69l41ý 8934661466777

Do JV Asie už jedině s Emirates.

0/0
12.3.2015 23:15

A58n76t18o22n29í98n 52D34o58u38b89e41k 3390249909

urcite bych to vyuzil pri odpovidajici cene coz je do 1000 - 1500 kc. kdyz za 1500 mate letenku do parize..

+3/0
12.3.2015 13:05

J26a14r36o94s82l39a23v 36P33e95l28d15a 1679534331567

cena letenky samotne je asi 226,-. To ostatni jsou vselijake priplatky:

poplatky (nedefinovane): 1382,-

priplatek za palivo a bezp. kontrolu: 2130,-

Docela usmevne, ze si cestujici musi zaplatit za to, ze ho prosacuje sekuritak, ktery za hodinu zvladne treba 100 jinych cestujicich. Cili naklady na bezp. kontrolu mi neprijdou uplne adekvatni. Ale mozna se pletu a sekuritak ma hodinovou sazbu s nejmene tremi nulami.

+1/−1
12.3.2015 13:22

J21o97s10e24f 74K75o61p63e47c36k30y 9364652515

To je marketingova hra s cisly. palivove priplatky jsou plne v rezii letecke spolecnosti a vzhledem k cenam ropy je momentalne komicke, ze vubec nejake uctuji...

+3/0
12.3.2015 13:30

R73a71d21e77k 54J49a77n62a20t81a 9755476944852

Na trase PRG-TXL-PRG jsou účtované tyto poplatky:

česká odletová taxa 591 Kč, německá odletová taxa 467 Kč, německá bezpečnostní taxa 168 Kč, německá ekologická daň 211 Kč.

+2/0
12.3.2015 13:45

B94o13h33d28a89n 83S66c83h28a26t89r11a39l 1603435282

Tak počítejme. Půl hodiny na letiště + min. hodinu před letem tam musím být + s vrtulí letím dejme tomu 50 min. + půl hodiny z letiště = 2 hod. 50 min. Cena prý startuje na 3.700 Kč. 

Autem je to 350 km po dálnici, dá se to za 3 hodiny zvládnout, i kdyby za 3 a půl. Časově je to stejné, ekonomicky je to úplný nesmysl - pokud pojedeme (poletíme) dva, jsem dokonce na úplně jiných číslech. 

Ptám se - který blázen poletí? Za půl roku se dozvíme, že trasa se ruší, neboť si "nenašla zákazníky" ;-D

+5/0
12.3.2015 12:50

J90o86s15e95f 40K75o41p95e42c54k11y 9704302475

Ne, kazdy ma auto a ne kazdy, kdo ma auto, ho chce vyuzit k ceste do Berlina... Timn nerikam nic o budoucnosti te linky. mam o ni tez pochybnosti

+1/0
12.3.2015 13:16

M14i91r10o24s67l61a40v 27Z13i46k60m88u14n36d 7589383584753

Na cestu na letiště bych počítal nejméně s hodinou z centra, mezi dosednutím a odchodem z letiště to taky nějakou dobu trvá.

Obvykle nutný nákup jízdenek a orientace na návaznou MHD, takže obvykle víc než půl hodiny. Na Hauptbahnhof zhruba kolem 20 minut ...

Vlakem bez prohlídek nebo limitu zavazadla ...

+2/0
12.3.2015 13:41

M32i58l48a56n 55Š18v79a97g71r57o86v93s51k21ý 9822569945528

Tak nevím, 350 km x 15 Kč/km je 5250, ve dvou 2625.

0/0
12.3.2015 14:47

T96o47m59á29š 60K39a55p86l92a92n 8243519903153

Létám často Mnichov nebo Frankfurt a pak přesedám směr Lyon - je nějaký důvod letět s nimi, vs. Lufthansa, se kterou létám nyní? Popravdě ani nevím cenu, předpokládám, že ale bude stejná, spíš mě zajímá tedy asi pohodlí, servis atp.

+2/0
12.3.2015 12:43

M94i71c21h54a24l 54P52i53n67d59j80a42k 5543544587667

to  zni tak nejak divne..hlavni mesta Ceska a Nemecka :-/

0/0
12.3.2015 12:28

T46o92m53á11š 43K16a77v84a98n 7295958257626

Vrtulové letadlo Saab.. Nevim no,moc duvěry to ve mě nebudí...

0/−14
12.3.2015 12:21

M91i14c78h42a44l 12P45a25v20l45á50t 9373523934169

To je Vas problem. Turbopropy na takhle kratkych linkach jsou naprosto OK. A tohle je dobry stroj.

http://aviation-safety.net/database/types/SAAB-2000/index

+6/0
12.3.2015 12:25

M60a10r58e22k 42T47ů44m57a 4142978616922

To asi proto, že to letadlo neznáte, je to spolehlivý typ.

+2/0
12.3.2015 12:29

P38a15v75e38l 55V33a57n52ě96č87e37k 4754223231631

Zaab is guut.Je to klasicky turboprop na kratsi trate.

+3/0
12.3.2015 12:39

J11a76n 42M65a91z77ů35r89e91k 2688944658495

Tupolev by byl lepší co ?;-D

0/0
12.3.2015 16:23

J59i65ř43í 84K39o14c82u31r81e39k 6745974965708

Když zkrachuje výrobce ledniček Liebherr, budeme říkat, že jejich jeřáby jsou nespolehlivé a určitě jim popraskají lana.

0/0
15.3.2015 12:53

A58l17b13e70r84t 65V35l30a92c13h 8306291368452

3700:-/

+5/0
12.3.2015 11:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.