Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Prahy vstupuje Air Berlin, spojí hlavní města Česka a Německa

Na český trh vstupuje jeden z velkých evropských dopravců, který z Česka dosud nenabízí žádné spojení. Společnost Air Berlin od dubna spustí přímé spojení mezi Prahou a Berlínem. Létat bude třikrát denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41i84l45o36š 47Ř61e41h29á79k 8726278707855

Hlavní město má zatím jen Česká republika, ne Česko.

+1/0
13.3.2015 21:37

V34a52l94e58r11i38e 96W94e19b20e35r72o63v34á 1142770897590

Etihad regional je dobrá společnost, vloni na podzim jsem s ním párkrát letěla z Drážďan do Amsterdamu. SAAB má sedačky 1-2, luxusní kožený potah, příjemný personál. Jen se nenastupuje z ramena, ale vozí k letadlu autobusem, takže při špatném počasí se deštník hodí.

0/0
12.3.2015 23:07

K94a25r17e34l 42Ř61e26h50á71č38e63k 9302780471552

Vlakem každé dvě hodiny, cena cca 800,-. A časový rozdíl minimální. Tento spoj nebude určen pro cesty do Berlína, ale hlavně jako návoz k dalším letům.

+3/0
12.3.2015 21:41

J32a16k66u25b 79F21e26i23f53a82r 7829169396519

Tak než cestovat na Ruzyň, pak odbavení, let vrtulákem s skončit na Tegelu, to raději vlak nebo auto.

+2/0
12.3.2015 19:46

Z51d30e92n17ě19k 91Ž66a18m43b92o98c42h 7930146630430

Tak to určitě, ale je otázka, jaké budou ceny v případě delších letů. Předloni jsem letěl s Air Berlínem z Krakowa do Chicaga (přes Berlín) za 11500,- (v říjnu, letenku jsem kupoval někdy v dubnu). Taková cena nebyla k mání nikde jinde (Vídeň, Praha). Vtip byl v tom, že i z toho Berlína to bylo dražší. Pokud by z Prahy byl let do Chicaga (nebo jinam) za slušné peníze, tak bych to až tak nezatracoval.

0/0
12.3.2015 21:29

J44a98n 13M34a40z44ů36r88e58k 2908534318445

Tato linka maj asi stejnou logiku jako Bratislava- Vídeň a pokud se konečně dočkáme napojeni na evropské rychlodráhy právě na Berlín, tak to můžou rovnou zabalit.

0/0
12.3.2015 16:26

R12a96d88e54k 57J89a36n95a34t39a 9975576324222

I kdyby naši politici nějakým zázrakem okamžitě zmoudřeli, tak VRT se nedočkáme dříve než za 5-10 let a Němci svůj úsek Drážďany-Berlín jen upravují na 200 km/h a ani to jim nejde moc rychle.

Jinak tato linka nemá smysl pro běžného čtenáře iDnes (ten pojede busem nebo vlakem), což je zjevné i z toho, jak malý stroj je na ní nasazován. Může mít ale smysl pro business (který si za ušetřené cca 2h rád připlatí), nebo jako feeder pro dálkové linky.

+2/0
12.3.2015 18:55

Ř13e81h29o54ř 49V88l11a75s17á57k 2614394721196

Ušetřené dvě hodiny, pokud se člověku ostatní s tou schůzkou plně přizpůsobí. Jinak vlak jede každé dvě hodiny, zatímco na tohle letadlo si bude muset člověk počkat třeba čtyři hodiny.

Takže je to pak spíš otázka, zda být raději o hodinu dřív v cíli, nebo sice "ušetřit dvě hodiny", ale muset je strávit ve městě, kde už nic zařídit nepotřebuji a nechci....

Kdepak, tohle bude hlavně pro navazující lety.

0/0
13.3.2015 15:41

V87i41k77t98o66r 20N83á12r59o42ž97n89ý 3709732888

Toto spojení má nějaký význam pouze pro cestující , kteří z Berlína pokračují letadlem dále..jinak vůbec.

Berlin je poměrně velké město. Nejen počtem obyvatel ,ale i rozlohou. Pokud tam jako obchodník pojedu na jednání , dá se to zvládnout na otočku a autem si zajedu , kam potřebuji... Pokud bych měl vypadnout na letišti , může se mi stát , že třeba i také 1-2 hodiny se veřejnou dopravou budu dostávat na místo , kam se potřebuji dostat. Teď ještě 1-2 hodiny vyrazit z domu na letiště a veškeré výhody letecké dopravy jsou smazány..

+5/0
12.3.2015 15:39

Z51d22e97n44ě19k 96Ž89a10m67b40o27c61h 7810526480650

Ano, má to význam pouze pokud v Berlíně přestupuji na další let.

0/0
12.3.2015 21:30

J55a24n29a 47S72t98e35h47l44í80k35o82v62á 2439640850516

a SA tam jede 5 hodin za 500,- :-P

0/−2
12.3.2015 14:47

V42á19c66l89a64v 82J67o74n43á42š 8882683302823

Sturmabteilung (SA) ?

+6/0
12.3.2015 15:53

J43a28n24a 45S17t28e34h33l95í97k78o95v46á 2969630610336

ne, ten ne ;-D

0/0
12.3.2015 15:58

A59l90b78e28r18t 82V78l13a81c19h 8796811438512

Ten je rychlejší. Ale jen v opačném směru.

0/0
13.3.2015 10:30

M93i93c23h81a51l 32P28a72v58l71á40t 9593703764649

Ty uz dojezdili.

0/0
13.3.2015 9:52

L46u52k71á65š 31H19l68o32u66c87a19l 6512530911254

Praha-Miami, na podzim, 571 liber (nevím, proč to ukazuje zrovna v librách)

22litrů mi nepřijde nijak super cena, ale samozřejmě, že svou roli v tom hraje i kurz koruny

0/0
12.3.2015 13:54
Foto

B68o25h63u62m21i81l 64P21r98o83c34h93á11z36k80a 2623461303201

A bude možné si do letadla vzít repasovaný favorit? Bude se na palubě podávat Club Maté?

0/0
12.3.2015 13:53

V91á18c90l82a55v 51J31o57n59á42š 8622943152693

Favorita ne, jenom Esku skládačku...

0/0
12.3.2015 15:55

V61e88r16o78n60i95k30a 87Š18k54v48á54r56o33v81á 5631240496266

Proč k článku o Air Berlin dávají foto letadla Ethiad airways?

0/−7
12.3.2015 13:51

Z20d62e31n94ě53k 59J29o72n73á38š 9531429136460

taky jsem si říkal, asi proto, že Air Berlin používá taky červenou barvu

0/−3
12.3.2015 13:53

J50i93ř28í 67K40u59c57h24t84a 6398395859347

zkuste si ten článek přečíst. Já vím že je to moc písmenek, ale jinak to nepůjde. Leda že byste někoho požádala o předčítání.

+12/0
12.3.2015 13:55

J63a23n12a 20S87t15e70h32l16í46k48o89v68á 2979730350436

;-D

0/0
12.3.2015 14:40

O58n35d75ř79e28j 79Z49d59e76r97a31d91i93č89k44a 6954445433438

Jestli to nebude proto, že linku do Prahy bude pro Air Berlin zajišťovat Darwin Airline a la Etihad Regional právě tímhle strojem..

+2/0
12.3.2015 14:40

Ř43e51h28o78ř 88V44l40a16s22á95k 2184524201746

To má smysl jedině z hlediska navazujících letů.

Vlak jede sice pět hodin, ale zase odjíždí přes den každé dvě hodiny, je to z hlavního nádraží na hlavní nádraží a stojí to polovinu.

+8/0
12.3.2015 13:22

J94o69s40e22f 97K29o64p76e44c17k86y 9904822565

Pro obchodaky bude urcite vyhodnejsi letadlo...

0/−2
12.3.2015 13:28

P68e50t67r 76M14a82r90š47o23u90n 5415458756606

leda že by jednání měli kancelář přímo na letišti a na druhé straně si to domluvili taky na letišti... na takto krátké trase ztratíte onen čas na dopravě na/z letiště a na odbavení...

+1/0
12.3.2015 21:32

J69o69s42e67f 24K78o97p81e90c84k69y 9474722135

Tak prostym porovnanim casu cesty vlakem a letadlem a to vcetne cesty z/na letiste a hodky cekani, je jednoznacnym vitezem letadlo a za rychlost se sice priplaci, ale v tomto pripade ne tolik, aby to vadilo ;-)

0/−1
12.3.2015 22:07

K39a29r58e34l 66S94t98r35ž15a34n95o51v33s37k92ý 1368385175

Zvláštní, že ČSA opouštějí nerentabilní trasy, které pak hned obsadí někdo jiný s vidinou výdělku.

+1/0
12.3.2015 13:13

M81a50r85t12i70n 21L39i22n85h35a 1821524969161

CSA z Berlina nenabizi navazujici lety. Air Berlin leta do severni ameriky, coz jim pomuze letadla zaplnit.

+2/0
12.3.2015 13:18

P10a10v61e53l 53V68e42t45e41š20n44í75k 7715258525917

I cesty do JV Asie nabízí.

Ale ve srovnání s takovými Emirates je to IV. cenová skupina.

+2/−1
12.3.2015 13:25

G57e93o43r45g 19K78o75m10b22e76r83e80c 9914381246741

vy jste taky IV cenova  ;-D

0/0
12.3.2015 20:43

Z22d20e25n50ě83k 94Ž30a38m17b30o96c41h 7430376740970

Tak já jsem toho moc nenalítal, ale na Air Berlin si nemůžu nijak stěžovat. Naprostá pohoda.

0/0
12.3.2015 21:32

V11l50a59d20i37m54í23r 52H15o28l17ý 8434881656457

Do JV Asie už jedině s Emirates.

0/0
12.3.2015 23:15

A43n60t94o78n86í38n 27D44o83u28b94e35k 3830559719

urcite bych to vyuzil pri odpovidajici cene coz je do 1000 - 1500 kc. kdyz za 1500 mate letenku do parize..

+3/0
12.3.2015 13:05

J14a56r85o48s58l10a49v 75P20e69l64d39a 1569504161847

cena letenky samotne je asi 226,-. To ostatni jsou vselijake priplatky:

poplatky (nedefinovane): 1382,-

priplatek za palivo a bezp. kontrolu: 2130,-

Docela usmevne, ze si cestujici musi zaplatit za to, ze ho prosacuje sekuritak, ktery za hodinu zvladne treba 100 jinych cestujicich. Cili naklady na bezp. kontrolu mi neprijdou uplne adekvatni. Ale mozna se pletu a sekuritak ma hodinovou sazbu s nejmene tremi nulami.

+1/−1
12.3.2015 13:22

J12o11s88e97f 54K71o38p78e67c88k63y 9404502265

To je marketingova hra s cisly. palivove priplatky jsou plne v rezii letecke spolecnosti a vzhledem k cenam ropy je momentalne komicke, ze vubec nejake uctuji...

+3/0
12.3.2015 13:30

R95a50d14e38k 20J96a52n79a10t97a 9165346214762

Na trase PRG-TXL-PRG jsou účtované tyto poplatky:

česká odletová taxa 591 Kč, německá odletová taxa 467 Kč, německá bezpečnostní taxa 168 Kč, německá ekologická daň 211 Kč.

+2/0
12.3.2015 13:45

B79o11h76d89a48n 61S64c64h79a23t18r20a63l 1373535822

Tak počítejme. Půl hodiny na letiště + min. hodinu před letem tam musím být + s vrtulí letím dejme tomu 50 min. + půl hodiny z letiště = 2 hod. 50 min. Cena prý startuje na 3.700 Kč. 

Autem je to 350 km po dálnici, dá se to za 3 hodiny zvládnout, i kdyby za 3 a půl. Časově je to stejné, ekonomicky je to úplný nesmysl - pokud pojedeme (poletíme) dva, jsem dokonce na úplně jiných číslech. 

Ptám se - který blázen poletí? Za půl roku se dozvíme, že trasa se ruší, neboť si "nenašla zákazníky" ;-D

+5/0
12.3.2015 12:50

J17o46s56e39f 71K69o86p22e42c77k15y 9264572785

Ne, kazdy ma auto a ne kazdy, kdo ma auto, ho chce vyuzit k ceste do Berlina... Timn nerikam nic o budoucnosti te linky. mam o ni tez pochybnosti

+1/0
12.3.2015 13:16

M53i81r42o61s66l71a18v 37Z19i31k52m29u60n64d 7759543424713

Na cestu na letiště bych počítal nejméně s hodinou z centra, mezi dosednutím a odchodem z letiště to taky nějakou dobu trvá.

Obvykle nutný nákup jízdenek a orientace na návaznou MHD, takže obvykle víc než půl hodiny. Na Hauptbahnhof zhruba kolem 20 minut ...

Vlakem bez prohlídek nebo limitu zavazadla ...

+2/0
12.3.2015 13:41

M65i91l87a51n 96Š66v93a72g63r29o59v76s90k77ý 9522479455128

Tak nevím, 350 km x 15 Kč/km je 5250, ve dvou 2625.

0/0
12.3.2015 14:47

T15o57m10á11š 73K84a89p67l62a42n 8763899883583

Létám často Mnichov nebo Frankfurt a pak přesedám směr Lyon - je nějaký důvod letět s nimi, vs. Lufthansa, se kterou létám nyní? Popravdě ani nevím cenu, předpokládám, že ale bude stejná, spíš mě zajímá tedy asi pohodlí, servis atp.

+2/0
12.3.2015 12:43

M54i60c81h33a21l 19P75i68n78d29j21a70k 5253584877107

to  zni tak nejak divne..hlavni mesta Ceska a Nemecka :-/

0/0
12.3.2015 12:28

T10o87m83á75š 89K33a30v89a92n 7465488667916

Vrtulové letadlo Saab.. Nevim no,moc duvěry to ve mě nebudí...

0/−14
12.3.2015 12:21

M97i78c38h91a23l 58P11a61v58l86á56t 9423333344879

To je Vas problem. Turbopropy na takhle kratkych linkach jsou naprosto OK. A tohle je dobry stroj.

http://aviation-safety.net/database/types/SAAB-2000/index

+6/0
12.3.2015 12:25

M90a97r25e21k 47T51ů71m60a 4402108576542

To asi proto, že to letadlo neznáte, je to spolehlivý typ.

+2/0
12.3.2015 12:29

P72a96v57e31l 84V55a78n84ě82č72e13k 4324603191711

Zaab is guut.Je to klasicky turboprop na kratsi trate.

+3/0
12.3.2015 12:39

J18a73n 35M73a37z74ů43r42e60k 2228244778115

Tupolev by byl lepší co ?;-D

0/0
12.3.2015 16:23

J10i63ř26í 53K71o86c49u30r57e38k 6125684365758

Když zkrachuje výrobce ledniček Liebherr, budeme říkat, že jejich jeřáby jsou nespolehlivé a určitě jim popraskají lana.

0/0
15.3.2015 12:53

A66l15b51e46r36t 64V77l67a38c79h 8906851468972

3700:-/

+5/0
12.3.2015 11:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.