Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Prahy vstupuje Air Berlin, spojí hlavní města Česka a Německa

Na český trh vstupuje jeden z velkých evropských dopravců, který z Česka dosud nenabízí žádné spojení. Společnost Air Berlin od dubna spustí přímé spojení mezi Prahou a Berlínem. Létat bude třikrát denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42i72l45o10š 22Ř25e61h65á31k 8476528547205

Hlavní město má zatím jen Česká republika, ne Česko.

+1/0
13.3.2015 21:37

V39a35l37e27r95i32e 68W80e84b55e91r71o25v54á 1252620907190

Etihad regional je dobrá společnost, vloni na podzim jsem s ním párkrát letěla z Drážďan do Amsterdamu. SAAB má sedačky 1-2, luxusní kožený potah, příjemný personál. Jen se nenastupuje z ramena, ale vozí k letadlu autobusem, takže při špatném počasí se deštník hodí.

0/0
12.3.2015 23:07

K32a38r33e95l 40Ř87e51h41á36č57e93k 9472100201762

Vlakem každé dvě hodiny, cena cca 800,-. A časový rozdíl minimální. Tento spoj nebude určen pro cesty do Berlína, ale hlavně jako návoz k dalším letům.

+3/0
12.3.2015 21:41

J63a10k34u91b 80F28e39i49f11a56r 7279539386959

Tak než cestovat na Ruzyň, pak odbavení, let vrtulákem s skončit na Tegelu, to raději vlak nebo auto.

+2/0
12.3.2015 19:46

Z69d46e13n39ě37k 29Ž25a85m42b93o48c75h 7630956210850

Tak to určitě, ale je otázka, jaké budou ceny v případě delších letů. Předloni jsem letěl s Air Berlínem z Krakowa do Chicaga (přes Berlín) za 11500,- (v říjnu, letenku jsem kupoval někdy v dubnu). Taková cena nebyla k mání nikde jinde (Vídeň, Praha). Vtip byl v tom, že i z toho Berlína to bylo dražší. Pokud by z Prahy byl let do Chicaga (nebo jinam) za slušné peníze, tak bych to až tak nezatracoval.

0/0
12.3.2015 21:29

J47a54n 80M94a61z54ů90r69e20k 2908924878315

Tato linka maj asi stejnou logiku jako Bratislava- Vídeň a pokud se konečně dočkáme napojeni na evropské rychlodráhy právě na Berlín, tak to můžou rovnou zabalit.

0/0
12.3.2015 16:26

R49a23d44e23k 44J65a21n90a17t71a 9905606764662

I kdyby naši politici nějakým zázrakem okamžitě zmoudřeli, tak VRT se nedočkáme dříve než za 5-10 let a Němci svůj úsek Drážďany-Berlín jen upravují na 200 km/h a ani to jim nejde moc rychle.

Jinak tato linka nemá smysl pro běžného čtenáře iDnes (ten pojede busem nebo vlakem), což je zjevné i z toho, jak malý stroj je na ní nasazován. Může mít ale smysl pro business (který si za ušetřené cca 2h rád připlatí), nebo jako feeder pro dálkové linky.

+2/0
12.3.2015 18:55

Ř39e53h14o63ř 42V38l25a18s71á71k 2424444251546

Ušetřené dvě hodiny, pokud se člověku ostatní s tou schůzkou plně přizpůsobí. Jinak vlak jede každé dvě hodiny, zatímco na tohle letadlo si bude muset člověk počkat třeba čtyři hodiny.

Takže je to pak spíš otázka, zda být raději o hodinu dřív v cíli, nebo sice "ušetřit dvě hodiny", ale muset je strávit ve městě, kde už nic zařídit nepotřebuji a nechci....

Kdepak, tohle bude hlavně pro navazující lety.

0/0
13.3.2015 15:41

V42i29k46t36o36r 64N92á80r14o62ž28n39ý 3989932398

Toto spojení má nějaký význam pouze pro cestující , kteří z Berlína pokračují letadlem dále..jinak vůbec.

Berlin je poměrně velké město. Nejen počtem obyvatel ,ale i rozlohou. Pokud tam jako obchodník pojedu na jednání , dá se to zvládnout na otočku a autem si zajedu , kam potřebuji... Pokud bych měl vypadnout na letišti , může se mi stát , že třeba i také 1-2 hodiny se veřejnou dopravou budu dostávat na místo , kam se potřebuji dostat. Teď ještě 1-2 hodiny vyrazit z domu na letiště a veškeré výhody letecké dopravy jsou smazány..

+5/0
12.3.2015 15:39

Z81d89e43n84ě87k 60Ž26a15m37b59o58c15h 7400506720790

Ano, má to význam pouze pokud v Berlíně přestupuji na další let.

0/0
12.3.2015 21:30

J10a50n65a 58S87t35e64h34l21í72k57o48v51á 2449130390306

a SA tam jede 5 hodin za 500,- :-P

0/−2
12.3.2015 14:47

V78á88c80l98a58v 37J92o25n23á18š 8752763582613

Sturmabteilung (SA) ?

+6/0
12.3.2015 15:53

J40a41n81a 28S88t43e45h51l56í35k18o72v24á 2139760620916

ne, ten ne ;-D

0/0
12.3.2015 15:58

A56l29b83e61r60t 90V79l51a23c71h 8426741268872

Ten je rychlejší. Ale jen v opačném směru.

0/0
13.3.2015 10:30

M56i62c21h27a17l 68P26a24v94l84á36t 9423543894849

Ty uz dojezdili.

0/0
13.3.2015 9:52

L22u89k47á59š 26H28l56o73u98c79a50l 6122750741704

Praha-Miami, na podzim, 571 liber (nevím, proč to ukazuje zrovna v librách)

22litrů mi nepřijde nijak super cena, ale samozřejmě, že svou roli v tom hraje i kurz koruny

0/0
12.3.2015 13:54
Foto

B13o75h39u46m61i20l 12P84r69o93c75h42á33z98k34a 2273451883651

A bude možné si do letadla vzít repasovaný favorit? Bude se na palubě podávat Club Maté?

0/0
12.3.2015 13:53

V10á80c93l25a10v 68J98o87n21á46š 8662663492483

Favorita ne, jenom Esku skládačku...

0/0
12.3.2015 15:55

V34e81r59o13n18i38k73a 20Š15k77v65á49r85o32v73á 5731610146236

Proč k článku o Air Berlin dávají foto letadla Ethiad airways?

0/−7
12.3.2015 13:51

Z19d74e88n18ě60k 38J76o61n32á90š 9471139366350

taky jsem si říkal, asi proto, že Air Berlin používá taky červenou barvu

0/−3
12.3.2015 13:53

J93i98ř27í 73K24u37c60h91t89a 6758265599607

zkuste si ten článek přečíst. Já vím že je to moc písmenek, ale jinak to nepůjde. Leda že byste někoho požádala o předčítání.

+12/0
12.3.2015 13:55

J82a75n23a 46S84t61e52h39l72í45k72o98v73á 2409750510296

;-D

0/0
12.3.2015 14:40

O66n73d38ř23e91j 33Z56d98e46r76a62d27i84č23k91a 6114775933858

Jestli to nebude proto, že linku do Prahy bude pro Air Berlin zajišťovat Darwin Airline a la Etihad Regional právě tímhle strojem..

+2/0
12.3.2015 14:40

Ř18e53h62o50ř 82V95l30a63s54á74k 2504954831496

To má smysl jedině z hlediska navazujících letů.

Vlak jede sice pět hodin, ale zase odjíždí přes den každé dvě hodiny, je to z hlavního nádraží na hlavní nádraží a stojí to polovinu.

+8/0
12.3.2015 13:22

J70o19s51e30f 46K89o51p66e46c47k84y 9894212875

Pro obchodaky bude urcite vyhodnejsi letadlo...

0/−2
12.3.2015 13:28

P32e79t96r 95M45a89r43š74o13u33n 5545278706696

leda že by jednání měli kancelář přímo na letišti a na druhé straně si to domluvili taky na letišti... na takto krátké trase ztratíte onen čas na dopravě na/z letiště a na odbavení...

+1/0
12.3.2015 21:32

J11o34s95e79f 77K77o24p13e50c79k41y 9134432515

Tak prostym porovnanim casu cesty vlakem a letadlem a to vcetne cesty z/na letiste a hodky cekani, je jednoznacnym vitezem letadlo a za rychlost se sice priplaci, ale v tomto pripade ne tolik, aby to vadilo ;-)

0/−1
12.3.2015 22:07

K16a24r64e92l 83S42t41r74ž77a54n60o93v16s94k15ý 1288755285

Zvláštní, že ČSA opouštějí nerentabilní trasy, které pak hned obsadí někdo jiný s vidinou výdělku.

+1/0
12.3.2015 13:13

M29a81r64t22i50n 15L21i43n73h28a 1381264639421

CSA z Berlina nenabizi navazujici lety. Air Berlin leta do severni ameriky, coz jim pomuze letadla zaplnit.

+2/0
12.3.2015 13:18

P55a90v68e88l 67V60e43t38e38š36n55í51k 7295838705287

I cesty do JV Asie nabízí.

Ale ve srovnání s takovými Emirates je to IV. cenová skupina.

+2/−1
12.3.2015 13:25

G97e32o14r22g 83K60o85m92b72e59r80e49c 9684221456601

vy jste taky IV cenova  ;-D

0/0
12.3.2015 20:43

Z89d27e47n24ě36k 26Ž60a24m84b89o53c38h 7650986850370

Tak já jsem toho moc nenalítal, ale na Air Berlin si nemůžu nijak stěžovat. Naprostá pohoda.

0/0
12.3.2015 21:32

V72l54a30d16i21m51í58r 93H15o74l25ý 8174791926687

Do JV Asie už jedině s Emirates.

0/0
12.3.2015 23:15

A25n89t93o61n11í45n 55D91o80u71b89e36k 3920179579

urcite bych to vyuzil pri odpovidajici cene coz je do 1000 - 1500 kc. kdyz za 1500 mate letenku do parize..

+3/0
12.3.2015 13:05

J36a73r72o52s76l23a91v 39P49e47l68d53a 0

Uživatel požádal o vymazání
+1/−1
12.3.2015 13:22

J19o60s11e52f 43K91o30p37e47c71k46y 9844912265

To je marketingova hra s cisly. palivove priplatky jsou plne v rezii letecke spolecnosti a vzhledem k cenam ropy je momentalne komicke, ze vubec nejake uctuji...

+3/0
12.3.2015 13:30

R62a48d43e31k 24J64a86n56a47t50a 9445366254552

Na trase PRG-TXL-PRG jsou účtované tyto poplatky:

česká odletová taxa 591 Kč, německá odletová taxa 467 Kč, německá bezpečnostní taxa 168 Kč, německá ekologická daň 211 Kč.

+2/0
12.3.2015 13:45

B33o59h54d23a42n 91S46c40h79a29t55r43a71l 1783205642

Tak počítejme. Půl hodiny na letiště + min. hodinu před letem tam musím být + s vrtulí letím dejme tomu 50 min. + půl hodiny z letiště = 2 hod. 50 min. Cena prý startuje na 3.700 Kč. 

Autem je to 350 km po dálnici, dá se to za 3 hodiny zvládnout, i kdyby za 3 a půl. Časově je to stejné, ekonomicky je to úplný nesmysl - pokud pojedeme (poletíme) dva, jsem dokonce na úplně jiných číslech. 

Ptám se - který blázen poletí? Za půl roku se dozvíme, že trasa se ruší, neboť si "nenašla zákazníky" ;-D

+5/0
12.3.2015 12:50

J36o87s59e60f 60K52o94p27e32c13k65y 9614232595

Ne, kazdy ma auto a ne kazdy, kdo ma auto, ho chce vyuzit k ceste do Berlina... Timn nerikam nic o budoucnosti te linky. mam o ni tez pochybnosti

+1/0
12.3.2015 13:16

M17i17r75o74s14l86a26v 33Z51i10k78m31u68n24d 7759793924173

Na cestu na letiště bych počítal nejméně s hodinou z centra, mezi dosednutím a odchodem z letiště to taky nějakou dobu trvá.

Obvykle nutný nákup jízdenek a orientace na návaznou MHD, takže obvykle víc než půl hodiny. Na Hauptbahnhof zhruba kolem 20 minut ...

Vlakem bez prohlídek nebo limitu zavazadla ...

+2/0
12.3.2015 13:41

M46i81l24a55n 75Š64v93a79g63r37o89v38s35k83ý 9262309215488

Tak nevím, 350 km x 15 Kč/km je 5250, ve dvou 2625.

0/0
12.3.2015 14:47

T67o95m74á32š 48K13a45p59l80a38n 8833809503523

Létám často Mnichov nebo Frankfurt a pak přesedám směr Lyon - je nějaký důvod letět s nimi, vs. Lufthansa, se kterou létám nyní? Popravdě ani nevím cenu, předpokládám, že ale bude stejná, spíš mě zajímá tedy asi pohodlí, servis atp.

+2/0
12.3.2015 12:43

M19i58c25h40a44l 60P40i21n79d34j32a87k 5423234747937

to  zni tak nejak divne..hlavni mesta Ceska a Nemecka :-/

0/0
12.3.2015 12:28

T14o47m13á37š 22K95a42v23a43n 7205208267826

Vrtulové letadlo Saab.. Nevim no,moc duvěry to ve mě nebudí...

0/−14
12.3.2015 12:21

M65i95c82h86a47l 28P75a68v85l84á59t 9173553254509

To je Vas problem. Turbopropy na takhle kratkych linkach jsou naprosto OK. A tohle je dobry stroj.

http://aviation-safety.net/database/types/SAAB-2000/index

+6/0
12.3.2015 12:25

M10a59r70e32k 84T85ů33m45a 4772228396232

To asi proto, že to letadlo neznáte, je to spolehlivý typ.

+2/0
12.3.2015 12:29

P26a11v96e34l 50V23a38n24ě37č48e11k 4934933971351

Zaab is guut.Je to klasicky turboprop na kratsi trate.

+3/0
12.3.2015 12:39

J28a62n 52M29a66z80ů90r23e83k 2498874418955

Tupolev by byl lepší co ?;-D

0/0
12.3.2015 16:23

J41i59ř15í 73K18o15c59u67r87e60k 6195934275108

Když zkrachuje výrobce ledniček Liebherr, budeme říkat, že jejich jeřáby jsou nespolehlivé a určitě jim popraskají lana.

0/0
15.3.2015 12:53

A22l60b57e75r37t 85V60l14a82c34h 8916711428342

3700:-/

+5/0
12.3.2015 11:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.