Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropané jsou hladoví po autech. Prodalo se jich o 7,3 % více než loni

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v únoru podle údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) meziročně zvýšil o 7,3 procenta. Nově se tak registrovalo 924 440 aut. Stejným tempem jako celý trh rostly i prodeje mladoboleslavské Škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51a27v80e50l 74M75a49t57o35u58š49e67k 5730827938164

Tak ať si je nacpou do bachorů a nesmrdí s nimi po světě!

+1/0
18.3.2015 8:52

J95a71n 21C49h73r47o84m25ý 7340130707614

Problém je jinde. Přes den pracuji ve fabrice, která vyrábí díly na údajně ekologické elektromobily. Odpoledne si jdu k Baťovi koupit polobotky (jedny made in Bangladesh, druhé made in Tunesia), do samoobsluhy jablka (Tyrolsko), minerálku (Slovinsko) a lahev levnějšího vína (Chile). Druhý den ráno jedu na služební cestu do Bratislavy a na D1 jedu v podstatě jen v levém pruhu, v pravém jede každých 300m kamion. Na služební cestu jedu služebním automobilem proto, aby zahraniční vlastník z D nemusel ve dvou fabrikách (CZ, SK) zaměstnat 2 lidi. Nejsem žadný ekolog, ale růst automotive na základě vzrůstající nesmyslné dopravy je děs.

+1/0
17.3.2015 19:07

P31e21t90r 22T45o57p78k32a 6356970913220

A kudy ven z tunelu?

0/0
17.3.2015 11:18

V52a14c92l82a13v 84W58a48n42d35e46r93e35r 8208436719932

jdete za svetlem, jen pozor, aby to nebyl projizdejici vlak.

+1/0
17.3.2015 11:27

P55a52v81e62l 96Ř53a42p74e46k 7812246449615

Není týdne, aby tu nebyl oslavný článek na prodeje automobilů. Má to snad být důvod k radosti? Ne, je to další v řadě ukázek degenerace této společnosti a ekonomického i morálního úpadku.

Co získám koupí "nového" automobilu? Akorát ten samý křáp, s ještě osekanějšími náklady.

Automobil se překládá jako "samohyb". Tento překlad je však zcela nesmyslný. Auto mě nikam samo neodveze, na rozdíl od jiných dopravních prostředků. Nemohu si sednout, a jen se dívat nebo třeba pracovat. Přestože jsem si sedl do "automobilu", musím se odvézt sám a převzít veškerou zodpovědnost.

Auto je možné zničit jen samotným nevhodným použitím ovládacích prvků, dokonce aniž bych se pohnul z místa. Auto většinou ani nijak neindikuje, zda po uvolnění pedálu pojede dopředu či dozadu. V 21. století naprosto nepochopitelné.

Maření pohybové energie v mechanických brzdách nebo regulace přenosu výkonu s použitím kluzné spojky je něco, nad čím dnes už zůstává rozum stát.

A tu největší lahůdku jsem si nechal na konec - principiálně zastaralý hnusný smradlavý špinavý těžký spalovací motor. Akceptoval bych snad i existenci parních lokomotiv, ale jak je možné, že stále masově produkujeme a považujeme za moderní tuhle zrůdnost, do které se rok co rok leje kýbl oleje, která se klepe, dělá kravál, hřeje, obtížně reguluje a vypouští plno sajrajtu?

Tento přehled, zákulisí "moderního automobilu", samozřejmě není úplný, ale stačí to pro ilustraci faktu, že celý automobilismus je zastaralé, koncepčně vadné, vývojově neperspektivní, socialismem a lobbisty udržované odvětví, naprosto nedůstojné doby. Automobilismus je Potěmkinova vesnice naší ekonomiky. Kdybych měl naši ekonomiku shrnout do jedné věty, řekl bych: "Lidé si kupují auta, aby měli čím dojíždět do továren na auta." Pak se divme, že dluhy rostou nebo že na šikovného řemeslníka se čeká přes rok.

Aut se nenajíme, v autech se nedá bydlet, auta nejsou investice. Auta jsou státem podporované kasičky na peníze, které odsávají prostředky z jiných odvětví.

+4/−3
17.3.2015 10:27

J79a58k76u84b 38Š39r74á89m69e80k 4308183642771

Jakou souvislost má Váš citový výlev s článkem o zvýšení prodejů automobilů v Evropě??? 8-o8-o8-o

0/0
17.3.2015 10:57

P78a25v75e62l 43Ř44a70p54e48k 7242376239735

Vážený pane, zkusím to znovu a jinak, speciálně pro vás:

Uvědomte si, že mohutný nárůst automobilismu je důsledek, nikoli příčina ekonomického rozvoje! Takže dnes, kdy jde ekonomika do háje, si zběsilou produkcí nových popelnic, pro které už ani není místo, nijak nepolepšíme. Je to stejná pitomost jako vyjít v lednu v sandálech ven v očekávání, že tím přivolám léto.

Zvýšení prodejů automobilů při stále horších ekonomických vyhlídkách je tudíž neklamný indikátor toho, že bude ještě daleko hůř. Takový obrovský pohyb hmoty a tak masové zainteresování prakticky všech lidí do této šílenosti nemá žádný racionální podklad. Uvědomte si, že celé tohle absurdní automobilové divadlo probíhá na úkor jiných odvětví a činností. Automobilismus sám o sobě nic netvoří, zato však mohutně spotřebovává. Je to pouze podpůrné odvětví, ze kterého jsme, nevím proč, udělali naprostou modlu, pilíř naší hroutící se ekonomiky. V neposlední řadě, automobilismus je také jedním z největších systémů organizovaného násilí, neboť je šířen silou, rozhodnutím státu, a budován z daní, tedy z uloupených peněz.

+1/−1
17.3.2015 11:17
Foto

I27v92a43n 13K38o40p77t57a 5677772591577

Jen mimochodem jak by jste zajistil pohyb materialu zboží lidi v rozumném case a door to door? Narust dopravy souvisí s růstem ostatních odvětví. Málokdo jezdi jen tak zbuhdarma. A někdo vyrábí potraviny někdo auta, povozy atd. Jeden bez druhého nemůže existovat

+1/−1
17.3.2015 11:26

P10a37v33e10l 13Ř67a34p83e78k 7242816139785

Růst ostatních odvětví? Evropská ekonomika je v recesi. Jediné, co "roste", jsou odvětví mohutně dotovaná či budovaná státem. Na úkor všeho ostatního, tedy na úkor toho, co skutečně potřebujeme.

0/0
17.3.2015 11:40
Foto

I85v13a83n 32K90o97p35t80a 5397472661697

A které odvětví te je to celoevropsky v recesi?

V CR by se dalo mluvit o stavebnictví a to je prave to co je z velké části závislé na podpoře státu, státních zakazkach. Takže prave naopak.

Navíc růst jsem myslel obecně, doprava také neroste sama o sobě ale jako výsledek pozadavku ostatních odvětví. Kdyz zemedelec vipestuje a prodá vic, potřebuje logicky vyssi dopravní kapacitu, například.

0/0
17.3.2015 12:14

L77u62k82á79š 97Š63m43a72h83e56l 2417864322574

Vlakem, auto má být jen prostředek "poslední míle". Jenže silniční lobby tohle nikdy nepovolí... mimochodem koukněte se na Švýcarsko, jediná země v Evropě, kde skutečně nákladní silniční doprava je minoritní. Ale mimochodem, článek je o osobních automobilech, ne o nákladních. Tam je v fungujících systémech veřejné dopravy (pražská integrovaná doprava, IDS jižní Moravy, Olomouckého kraje, MS kraje) v podstatě auto zbytečné. Jenže někteří zastupitelé, jako třeba jihočeští a plzeňští, dali koordinační instituci do rukou trafikantům bez vzdělání, kteří jen tupě škrtnou každý rok pár spojů a naženou další lidi do aut...

+1/0
17.3.2015 12:59
Foto

I26v11a41n 43K78o35p72t35a 5747572961597

Vlakem, fajn. Dám Vám příklad konkrétní vyzkoušené cesty  HK - Düsseldorf.

vlak odjezd ca: 5:30 - příjezd Dü ca. 18:00 cena ca. 2200 / auto odjezd ca. 11 hod příjezd Dü ca 18 hod cena 800 km ca. 1600 Kč. kuriozně nejrychlejší spojení hromadnou dopravou je za využití autobusu mezi Pha a Nürnberg. Pokud cestuju výhradně vlakem cesta trvá mezi 12 - 16 hodinami, autem to trvá ca. 6,5 - 8,5 hodiny a přímé náklady jsou nižší. navíc u vlakové dopravy je to čas strávený ve vlaku na dopravu z domova na nádraží a do cíle potřebuju ca dalších 90 - 120 min a to v německu jedu s ICE na VRT. To už je výhodnější letět letadlem.

Pokud by u nás byla VRT cesta by se zkrátila odhadem tak na 7 hod a to už by bylo pro mne zajímavé. Do té doby je pro mne auto rychlejší, levnější, výhodnější.

0/0
17.3.2015 15:56

Ř13e44h85o73ř 52V94l45a76s55á50k 2334514441446

Jenže pokud nemáte řidiče, tak musíte těch sedm hodin řídit, je to totálně zabitý čas. Ve vlaku si můžete číst, pracovat, nebo i spát (noční vlak jezdí z Prahy v půl sedmé, v Düsseldorfu vystupujete v sedm ráno)

0/0
19.3.2015 15:50
Foto

I55v39a53n 21K55o85p71t86a 5637482171867

To máte svým způsobem pravdu. Ovšem ne všechno jde dělat (práce) ve vlaku, pokud nejste třeba programátor. "Pracovat" se dá i cestou autem, já si třeba nechávám do auta takové ty nedůležité či zdvořilostní telefonáty apod.

A stále je to tak, že můžu říct že cesta tam vlakem trvá stejně dlouho jako tam a zpět autem. Pokud jedete dva zvládnete tu cestu během jednoho dne i s prací tam. Navíc dost často během cesty měním plán, zdržím se déle, potřebuju zajet ještě někam jinam atd., případně kvůli přemrštěným cenám hotelů v době veletrhů spím třeba 150km mimo.  Což vlakem v rozumném časeš  jde dost těžko.

0/0
20.3.2015 18:23

V51a30c92l31a22v 59W37a62n29d87e43r39e45r 8848116599692

To je celkem jednoduche, staci nemit auto, nikam nejezdit, nejist chleba, který byl vypestovan za pomoci traktoru a dovezen nakladakem do mlyna a pak do pekarny a pak do obchodu, prestat psat pitome příspěvky na internet na pocitaci, který byl dovezen lodi se spalovacim motorem z Taiwanu, a jist to co si sam vypěstujete na zahrádce  nic se Vam razem hroutit nebude. Zkuste to.

+1/0
17.3.2015 11:26

P62a62v34e56l 37Ř15a79p13e62k 7962686959835

Masový automobilismus existuje pár desítek let. Pečivo lidé konzumují celá staletí. Tudíž zde není žádná souvislost.

+1/0
17.3.2015 11:37

V55a52c43l16a20v 44W26a85n87d69e26r87e17r 8508596499572

před staletimi bylo na zemekouli asi 1 miliarda lidi dnes je to tusim 9.ti násobek. Mate snad nejake reseni krome války, jak tenhle problém vyresit bez pouziti hnojiv, geneticky upravenych potravin, dopravy a hladomoru?

0/0
17.3.2015 11:39

P57a26v75e13l 17Ř94a72p79e41k 7852756459345

Věřte nebo ne, já nemám problém s hnojivy, geneticky upravenými plodinami ani s dopravou. Ale dopravní funkce není jedinou funkcí masového automobilismu. Přestaňme si v tomto směru konečně lhát. Automobilismus dnes slouží také jako nástroj šmírování, manipulace, jako protéza přirození, jako náhražka pobytu v psychiatrické léčebně, a v neposlední řadě jako nástroj iluze fungující ekonomiky, protože se to hýbe a tak to vypadá, že všechno jede na plné obrátky. Prdlajs. Veškerá doprava byla v minulosti vládami fakticky znárodněna, čímž bylo neodvratně zaděláno na dnešní problémy.

Zapomínáte na jednu klíčovou věc. Doprava není jen o tom, že někdo chce někam něco odvézt nebo si svézt zadek. Doprava je také o tom, že za tento akt zaplatím tržní cenu! Automobilismus je ovšem čistě socialistický projekt, kde nelze vyčíslit skutečné náklady a kde se náklady z velké části rozprostírají mezi ostatní.

0/0
17.3.2015 11:53
Foto

I88v21a74n 21K47o82p89t86a 5367832831657

Automobilismus je nástupce jízdy na koních. Tedy dopravy neomezene tim zda někam vedou koleje. Cim to chcete nahradit. Existuje nějaká lepší technologie? Znáte ji nebo jen tlachate?

0/0
17.3.2015 12:17

P54a67v61e75l 94Ř28a13p67e38k 7182576319715

Problémem není samotný automobilismus, ale jeho objem. Ekonomický model automobilismu má asi nejblíže situaci, kterou mnozí pamatují z dob komunismu, a sice centrální vytápění bytů, kdy lidé neplatili přímo za teplo, které odebrali, ale podíleli se na spotřebě celého domu. Čili platili prakticky stejně, ať topili nebo mrzli. To samozřejmě vedlo k tomu, že všichni měli topení naplno a teplotu v bytě regulovali otevíráním oken.

Masový automobilismus, stejně jako jakýkoli jiný socialistický systém, lze charakterizovat nadužíváním, plýtváním a s tím souvisejícím nedostatkem.

+1/0
17.3.2015 12:43
Foto

I18v69a52n 28K82o60p41t29a 5427122641217

vy se s někým dělíte o PHM které vy sám prodejete, já natankuju, zaplatím, projedu. Nikoho takového totiž neznám, každý si zaplatí tolik kolik projede. Tím je defakto nadužívání, atd vyloučeno.  Samozřejmě mimo absolutních lenochů kteří do obchodu za rohem jedou autem. A ve firmách už ani nemluvím, hlídání nákladů a jejich efektivita je základem. Nikdo nepošle kamion jen tak zbůhdarma někam aniž by měl zajištěn  náklad zpět. Obyklé je vytížení v obou směrech.

nehledě na to, že většina evropských států se snaží provoz omezovat ať už formou daní, předpisů atd. nevím o evropském státě který by to nějak významně podporoval. A dopravní infrastrukturu bychom potřebovali tak jako tak.

0/0
17.3.2015 15:26

V21í31ť55a 80K29r49u68t53i40š 1980354295617

"Uvědomte si, že celé tohle absurdní automobilové divadlo probíhá na úkor jiných odvětví a činností"

Kterých? Která odvětví se kvůli automobilismu nemohou rozvíjet? Co na trhu kvůli němu chybí (v době převisu nabídky absolutně všeho)? Když to vezmu namátkou, tak automobilismus obecně souvisí např. s hutnictvím, chemickým, plastikářským a gumárenským průmyslem, strojírenstvím, textilním průmyslem, stavebnictvím, zemědělstvím, materiálovým výzkumem, automatizací, výzkumem v oblasti alternativních pohonů a paliv, spoustou přímých i nepřímých služeb.

0/0
17.3.2015 12:39

P57a34v43e25l 90Ř86a55p62e98k 7262376189665

Chválím vás, že si uvědomujete, kolik různých činností je navázaných na automobilismus. Třeba vám to v budoucnu umožní si uvědomit, kolik různých činností vykonáváme naprosto zbytečně. Opravdu vám připadá adekvátní, že každý z nás promarní v průměru asi třetinu aktivní části života jen pro auta?

0/0
17.3.2015 12:46

V86í24ť40a 35K55r42u41t24i46š 1930684525467

To, jestli vykonáváte nějaké činnosti zbytečně, to je čistě Váš osobní problém. A pokud nechcete trávit třetinu aktivního života pro auta (to má být jako co?), tak samozřejmě nemusíte. Můžete lidem klidně prodávat oblázky nebo nabízet pouhý úsměv, když vás to uživí ...

A opakuji otázku:

Která odvětví se kvůli automobilismu nemohou rozvíjet? Co na trhu kvůli němu chybí (v době převisu nabídky absolutně všeho)?

+2/0
17.3.2015 12:54

V30a12c68l72a91v 41W44a60n95d45e11r93e85r 8698336969742

Tohle uz není argument, tak tohle uz je vasen.....když nenávidíš, není co resit.

+2/0
17.3.2015 11:04

T37i85b38o82r 29V66i84z67v16a92r84y 9104614883425

Musím dát plus už jen za ten zápal :-)

+3/0
17.3.2015 11:09

J31i15n27d31ř65i34c88h 50Š79k83o67p57e54k 4665481480555

navrhni něco efektivnějšího

Nebo prostě vymysli jiný příspěvek, tímhle tapetuješ v každé autodiskusi

0/0
17.3.2015 17:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.