Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropané jsou hladoví po autech. Prodalo se jich o 7,3 % více než loni

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v únoru podle údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) meziročně zvýšil o 7,3 procenta. Nově se tak registrovalo 924 440 aut. Stejným tempem jako celý trh rostly i prodeje mladoboleslavské Škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21a38v41e66l 52M20a45t98o93u42š78e66k 5360207638504

Tak ať si je nacpou do bachorů a nesmrdí s nimi po světě!

+1/0
18.3.2015 8:52

J62a26n 83C74h81r88o33m25ý 7220390277204

Problém je jinde. Přes den pracuji ve fabrice, která vyrábí díly na údajně ekologické elektromobily. Odpoledne si jdu k Baťovi koupit polobotky (jedny made in Bangladesh, druhé made in Tunesia), do samoobsluhy jablka (Tyrolsko), minerálku (Slovinsko) a lahev levnějšího vína (Chile). Druhý den ráno jedu na služební cestu do Bratislavy a na D1 jedu v podstatě jen v levém pruhu, v pravém jede každých 300m kamion. Na služební cestu jedu služebním automobilem proto, aby zahraniční vlastník z D nemusel ve dvou fabrikách (CZ, SK) zaměstnat 2 lidi. Nejsem žadný ekolog, ale růst automotive na základě vzrůstající nesmyslné dopravy je děs.

+1/0
17.3.2015 19:07

P84e96t35r 62T92o25p83k13a 6506660813600

A kudy ven z tunelu?

0/0
17.3.2015 11:18

V39a97c23l22a39v 94W14a24n57d19e76r61e25r 8248566399482

jdete za svetlem, jen pozor, aby to nebyl projizdejici vlak.

+1/0
17.3.2015 11:27

P17a50v40e79l 27Ř87a18p45e53k 7142436939795

Není týdne, aby tu nebyl oslavný článek na prodeje automobilů. Má to snad být důvod k radosti? Ne, je to další v řadě ukázek degenerace této společnosti a ekonomického i morálního úpadku.

Co získám koupí "nového" automobilu? Akorát ten samý křáp, s ještě osekanějšími náklady.

Automobil se překládá jako "samohyb". Tento překlad je však zcela nesmyslný. Auto mě nikam samo neodveze, na rozdíl od jiných dopravních prostředků. Nemohu si sednout, a jen se dívat nebo třeba pracovat. Přestože jsem si sedl do "automobilu", musím se odvézt sám a převzít veškerou zodpovědnost.

Auto je možné zničit jen samotným nevhodným použitím ovládacích prvků, dokonce aniž bych se pohnul z místa. Auto většinou ani nijak neindikuje, zda po uvolnění pedálu pojede dopředu či dozadu. V 21. století naprosto nepochopitelné.

Maření pohybové energie v mechanických brzdách nebo regulace přenosu výkonu s použitím kluzné spojky je něco, nad čím dnes už zůstává rozum stát.

A tu největší lahůdku jsem si nechal na konec - principiálně zastaralý hnusný smradlavý špinavý těžký spalovací motor. Akceptoval bych snad i existenci parních lokomotiv, ale jak je možné, že stále masově produkujeme a považujeme za moderní tuhle zrůdnost, do které se rok co rok leje kýbl oleje, která se klepe, dělá kravál, hřeje, obtížně reguluje a vypouští plno sajrajtu?

Tento přehled, zákulisí "moderního automobilu", samozřejmě není úplný, ale stačí to pro ilustraci faktu, že celý automobilismus je zastaralé, koncepčně vadné, vývojově neperspektivní, socialismem a lobbisty udržované odvětví, naprosto nedůstojné doby. Automobilismus je Potěmkinova vesnice naší ekonomiky. Kdybych měl naši ekonomiku shrnout do jedné věty, řekl bych: "Lidé si kupují auta, aby měli čím dojíždět do továren na auta." Pak se divme, že dluhy rostou nebo že na šikovného řemeslníka se čeká přes rok.

Aut se nenajíme, v autech se nedá bydlet, auta nejsou investice. Auta jsou státem podporované kasičky na peníze, které odsávají prostředky z jiných odvětví.

+4/−3
17.3.2015 10:27

J47a22k59u12b 24Š51r89á20m13e81k 4448233952371

Jakou souvislost má Váš citový výlev s článkem o zvýšení prodejů automobilů v Evropě??? 8-o8-o8-o

0/0
17.3.2015 10:57

P86a57v10e76l 11Ř36a73p11e58k 7402296599805

Vážený pane, zkusím to znovu a jinak, speciálně pro vás:

Uvědomte si, že mohutný nárůst automobilismu je důsledek, nikoli příčina ekonomického rozvoje! Takže dnes, kdy jde ekonomika do háje, si zběsilou produkcí nových popelnic, pro které už ani není místo, nijak nepolepšíme. Je to stejná pitomost jako vyjít v lednu v sandálech ven v očekávání, že tím přivolám léto.

Zvýšení prodejů automobilů při stále horších ekonomických vyhlídkách je tudíž neklamný indikátor toho, že bude ještě daleko hůř. Takový obrovský pohyb hmoty a tak masové zainteresování prakticky všech lidí do této šílenosti nemá žádný racionální podklad. Uvědomte si, že celé tohle absurdní automobilové divadlo probíhá na úkor jiných odvětví a činností. Automobilismus sám o sobě nic netvoří, zato však mohutně spotřebovává. Je to pouze podpůrné odvětví, ze kterého jsme, nevím proč, udělali naprostou modlu, pilíř naší hroutící se ekonomiky. V neposlední řadě, automobilismus je také jedním z největších systémů organizovaného násilí, neboť je šířen silou, rozhodnutím státu, a budován z daní, tedy z uloupených peněz.

+1/−1
17.3.2015 11:17
Foto

I34v13a93n 50K98o79p62t39a 5397492651217

Jen mimochodem jak by jste zajistil pohyb materialu zboží lidi v rozumném case a door to door? Narust dopravy souvisí s růstem ostatních odvětví. Málokdo jezdi jen tak zbuhdarma. A někdo vyrábí potraviny někdo auta, povozy atd. Jeden bez druhého nemůže existovat

+1/−1
17.3.2015 11:26

P41a86v58e95l 46Ř58a45p14e90k 7802576959145

Růst ostatních odvětví? Evropská ekonomika je v recesi. Jediné, co "roste", jsou odvětví mohutně dotovaná či budovaná státem. Na úkor všeho ostatního, tedy na úkor toho, co skutečně potřebujeme.

0/0
17.3.2015 11:40
Foto

I65v92a52n 73K20o11p70t94a 5917192851107

A které odvětví te je to celoevropsky v recesi?

V CR by se dalo mluvit o stavebnictví a to je prave to co je z velké části závislé na podpoře státu, státních zakazkach. Takže prave naopak.

Navíc růst jsem myslel obecně, doprava také neroste sama o sobě ale jako výsledek pozadavku ostatních odvětví. Kdyz zemedelec vipestuje a prodá vic, potřebuje logicky vyssi dopravní kapacitu, například.

0/0
17.3.2015 12:14

L86u92k23á25š 73Š57m27a59h21e89l 2937854522614

Vlakem, auto má být jen prostředek "poslední míle". Jenže silniční lobby tohle nikdy nepovolí... mimochodem koukněte se na Švýcarsko, jediná země v Evropě, kde skutečně nákladní silniční doprava je minoritní. Ale mimochodem, článek je o osobních automobilech, ne o nákladních. Tam je v fungujících systémech veřejné dopravy (pražská integrovaná doprava, IDS jižní Moravy, Olomouckého kraje, MS kraje) v podstatě auto zbytečné. Jenže někteří zastupitelé, jako třeba jihočeští a plzeňští, dali koordinační instituci do rukou trafikantům bez vzdělání, kteří jen tupě škrtnou každý rok pár spojů a naženou další lidi do aut...

+1/0
17.3.2015 12:59
Foto

I92v69a23n 76K42o31p45t54a 5947232691867

Vlakem, fajn. Dám Vám příklad konkrétní vyzkoušené cesty  HK - Düsseldorf.

vlak odjezd ca: 5:30 - příjezd Dü ca. 18:00 cena ca. 2200 / auto odjezd ca. 11 hod příjezd Dü ca 18 hod cena 800 km ca. 1600 Kč. kuriozně nejrychlejší spojení hromadnou dopravou je za využití autobusu mezi Pha a Nürnberg. Pokud cestuju výhradně vlakem cesta trvá mezi 12 - 16 hodinami, autem to trvá ca. 6,5 - 8,5 hodiny a přímé náklady jsou nižší. navíc u vlakové dopravy je to čas strávený ve vlaku na dopravu z domova na nádraží a do cíle potřebuju ca dalších 90 - 120 min a to v německu jedu s ICE na VRT. To už je výhodnější letět letadlem.

Pokud by u nás byla VRT cesta by se zkrátila odhadem tak na 7 hod a to už by bylo pro mne zajímavé. Do té doby je pro mne auto rychlejší, levnější, výhodnější.

0/0
17.3.2015 15:56

Ř65e38h64o49ř 46V94l48a20s46á70k 2514894741166

Jenže pokud nemáte řidiče, tak musíte těch sedm hodin řídit, je to totálně zabitý čas. Ve vlaku si můžete číst, pracovat, nebo i spát (noční vlak jezdí z Prahy v půl sedmé, v Düsseldorfu vystupujete v sedm ráno)

0/0
19.3.2015 15:50
Foto

I10v77a53n 54K12o57p86t67a 5487772341777

To máte svým způsobem pravdu. Ovšem ne všechno jde dělat (práce) ve vlaku, pokud nejste třeba programátor. "Pracovat" se dá i cestou autem, já si třeba nechávám do auta takové ty nedůležité či zdvořilostní telefonáty apod.

A stále je to tak, že můžu říct že cesta tam vlakem trvá stejně dlouho jako tam a zpět autem. Pokud jedete dva zvládnete tu cestu během jednoho dne i s prací tam. Navíc dost často během cesty měním plán, zdržím se déle, potřebuju zajet ještě někam jinam atd., případně kvůli přemrštěným cenám hotelů v době veletrhů spím třeba 150km mimo.  Což vlakem v rozumném časeš  jde dost těžko.

0/0
20.3.2015 18:23

V42a52c77l51a48v 28W11a14n69d61e30r56e49r 8578906149512

To je celkem jednoduche, staci nemit auto, nikam nejezdit, nejist chleba, který byl vypestovan za pomoci traktoru a dovezen nakladakem do mlyna a pak do pekarny a pak do obchodu, prestat psat pitome příspěvky na internet na pocitaci, který byl dovezen lodi se spalovacim motorem z Taiwanu, a jist to co si sam vypěstujete na zahrádce  nic se Vam razem hroutit nebude. Zkuste to.

+1/0
17.3.2015 11:26

P56a97v71e85l 66Ř25a44p76e50k 7682666389775

Masový automobilismus existuje pár desítek let. Pečivo lidé konzumují celá staletí. Tudíž zde není žádná souvislost.

+1/0
17.3.2015 11:37

V70a25c71l22a26v 15W67a67n29d12e70r72e11r 8398256329972

před staletimi bylo na zemekouli asi 1 miliarda lidi dnes je to tusim 9.ti násobek. Mate snad nejake reseni krome války, jak tenhle problém vyresit bez pouziti hnojiv, geneticky upravenych potravin, dopravy a hladomoru?

0/0
17.3.2015 11:39

P62a10v95e62l 96Ř30a35p15e55k 7842626169715

Věřte nebo ne, já nemám problém s hnojivy, geneticky upravenými plodinami ani s dopravou. Ale dopravní funkce není jedinou funkcí masového automobilismu. Přestaňme si v tomto směru konečně lhát. Automobilismus dnes slouží také jako nástroj šmírování, manipulace, jako protéza přirození, jako náhražka pobytu v psychiatrické léčebně, a v neposlední řadě jako nástroj iluze fungující ekonomiky, protože se to hýbe a tak to vypadá, že všechno jede na plné obrátky. Prdlajs. Veškerá doprava byla v minulosti vládami fakticky znárodněna, čímž bylo neodvratně zaděláno na dnešní problémy.

Zapomínáte na jednu klíčovou věc. Doprava není jen o tom, že někdo chce někam něco odvézt nebo si svézt zadek. Doprava je také o tom, že za tento akt zaplatím tržní cenu! Automobilismus je ovšem čistě socialistický projekt, kde nelze vyčíslit skutečné náklady a kde se náklady z velké části rozprostírají mezi ostatní.

0/0
17.3.2015 11:53
Foto

I76v42a47n 41K83o59p40t76a 5447732971837

Automobilismus je nástupce jízdy na koních. Tedy dopravy neomezene tim zda někam vedou koleje. Cim to chcete nahradit. Existuje nějaká lepší technologie? Znáte ji nebo jen tlachate?

0/0
17.3.2015 12:17

P87a78v69e25l 92Ř23a14p60e28k 7702136389805

Problémem není samotný automobilismus, ale jeho objem. Ekonomický model automobilismu má asi nejblíže situaci, kterou mnozí pamatují z dob komunismu, a sice centrální vytápění bytů, kdy lidé neplatili přímo za teplo, které odebrali, ale podíleli se na spotřebě celého domu. Čili platili prakticky stejně, ať topili nebo mrzli. To samozřejmě vedlo k tomu, že všichni měli topení naplno a teplotu v bytě regulovali otevíráním oken.

Masový automobilismus, stejně jako jakýkoli jiný socialistický systém, lze charakterizovat nadužíváním, plýtváním a s tím souvisejícím nedostatkem.

+1/0
17.3.2015 12:43
Foto

I51v85a20n 59K81o14p23t39a 5927402631977

vy se s někým dělíte o PHM které vy sám prodejete, já natankuju, zaplatím, projedu. Nikoho takového totiž neznám, každý si zaplatí tolik kolik projede. Tím je defakto nadužívání, atd vyloučeno.  Samozřejmě mimo absolutních lenochů kteří do obchodu za rohem jedou autem. A ve firmách už ani nemluvím, hlídání nákladů a jejich efektivita je základem. Nikdo nepošle kamion jen tak zbůhdarma někam aniž by měl zajištěn  náklad zpět. Obyklé je vytížení v obou směrech.

nehledě na to, že většina evropských států se snaží provoz omezovat ať už formou daní, předpisů atd. nevím o evropském státě který by to nějak významně podporoval. A dopravní infrastrukturu bychom potřebovali tak jako tak.

0/0
17.3.2015 15:26

V72í66ť84a 64K32r64u23t41i56š 1450404905497

"Uvědomte si, že celé tohle absurdní automobilové divadlo probíhá na úkor jiných odvětví a činností"

Kterých? Která odvětví se kvůli automobilismu nemohou rozvíjet? Co na trhu kvůli němu chybí (v době převisu nabídky absolutně všeho)? Když to vezmu namátkou, tak automobilismus obecně souvisí např. s hutnictvím, chemickým, plastikářským a gumárenským průmyslem, strojírenstvím, textilním průmyslem, stavebnictvím, zemědělstvím, materiálovým výzkumem, automatizací, výzkumem v oblasti alternativních pohonů a paliv, spoustou přímých i nepřímých služeb.

0/0
17.3.2015 12:39

P11a21v58e71l 43Ř13a12p51e21k 7352586629485

Chválím vás, že si uvědomujete, kolik různých činností je navázaných na automobilismus. Třeba vám to v budoucnu umožní si uvědomit, kolik různých činností vykonáváme naprosto zbytečně. Opravdu vám připadá adekvátní, že každý z nás promarní v průměru asi třetinu aktivní části života jen pro auta?

0/0
17.3.2015 12:46

V11í83ť64a 39K31r62u58t16i29š 1540134285727

To, jestli vykonáváte nějaké činnosti zbytečně, to je čistě Váš osobní problém. A pokud nechcete trávit třetinu aktivního života pro auta (to má být jako co?), tak samozřejmě nemusíte. Můžete lidem klidně prodávat oblázky nebo nabízet pouhý úsměv, když vás to uživí ...

A opakuji otázku:

Která odvětví se kvůli automobilismu nemohou rozvíjet? Co na trhu kvůli němu chybí (v době převisu nabídky absolutně všeho)?

+2/0
17.3.2015 12:54

V58a52c15l19a39v 73W29a89n64d22e28r44e68r 8308946389312

Tohle uz není argument, tak tohle uz je vasen.....když nenávidíš, není co resit.

+2/0
17.3.2015 11:04

T55i59b16o68r 26V21i57z90v16a18r38y 9904934903135

Musím dát plus už jen za ten zápal :-)

+3/0
17.3.2015 11:09

J67i25n39d53ř97i16c25h 29Š87k29o20p28e52k 4205851930375

navrhni něco efektivnějšího

Nebo prostě vymysli jiný příspěvek, tímhle tapetuješ v každé autodiskusi

0/0
17.3.2015 17:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.