Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta živí v Česku čím dál více lidí, průměrnou mzdu mají 32 tisíc

Automobilový průmysl je pro českou ekonomiku čím dál důležitějším zaměstnavatelem. Jen za loňský rok stoupl počet pracovních míst o více než tři procenta. Dobrou zprávou je i fakt, že nejvíce roste počet lidí, kteří se zabývají vývojem aut a dílů do nich. Další místa vznikají i letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71i98ř88í 29Z23á30h86o96r25a 5643235252529

Jsme levní, s bičem za zády relativně pracovití, máme dobrou polohu. Je dobře, že se tu auta usídlily.

0/0
18.3.2015 14:33

V77a65c56l85a74v 50V25a86v13r47a 3737184255507

Laurin a Klement se obracejí v hrobech. Byli jedničky a lepší mnohdy než zahraniční konkurence a Češi jim prodali fabriku Němcům, které tak upřímně nenáviděli.

Stačilo si jen půjčit na renovace a kupovat motory a převody odkudkoliv, včetně VW. A mohly zisky zůstávat v Čechách. Francouzi nebo Němci by vám zmodernizovali Škodovku i na úvěr. Pravda, mozky v té době měli jen bývalí manažeři - komunisti. Tuneláři viděli věci jinak. Jsem antikomunista.

0/−5
18.3.2015 14:44

M93i67l43a74n 37K96l67o31u94č35e92k 3260795518387

To opravdu stačilo? bravo, takového rádce si jistě všude rádi zaplatí.

+5/0
18.3.2015 14:50

M29i91c14h79a46l 26Š74e89v59č85í15k 8853856844

Nejlépe poradí montér "od Forda" 8-o ;-D

0/0
18.3.2015 19:12

A95n51t54o14n15í46n 13S56v30o47b87o54d20a 3434603599812

naši topmanageři by z toho udělali další Poldovku, Metru Blansko, Adast Adamov atd. Němci platí lépe než většina českých podnikatelů :-(. Je zde část vývoje VW, učiliště Škody  v Mladé Boleslavi je vyhlášené tím, že když se kluk tam nedostane ani na učební obor, jde někam jinam na střední školu. Mohou si vybírat jako jedno z mála učilišť

+1/0
18.3.2015 19:35
Foto

D33a44v44i74d 28J80u14ř44i13č77k92a 7526242515918

kdyby to neprodali tak už je to dávno škoda rozkradená a zavřená

+1/0
18.3.2015 20:19

V80a44c19l38a50v 70V75a46v90r25a 3457824415587

Pracoval jsem posledních 16 let ve Fordu jako řemeslník (údržba a propgramování robotiky a automatizace na linkách) a plat dělníků (všech včetně uklízečů podlah) se pohybuje kolem 25 dolarů na hodinu, řemeslníci mají všchni stejný plat 38 dolarů na hodinu a v podstatě neomezené přesčasy. Tdy za přesčas + 50% za práci v neděli + 100% a za práci ve svátek + 200% z hodinového platu. Hravě si tak řemeslník vydělá ročně i dost přes 100,000 dolarů hrubého. Za každý odpracovaný rok se připočítává asi 52 dolarů ročně k penzi od zaměstnavatele.

Do důchodu jsem odešel dobrovolně ve věku 66 a na cestu jsem dostal odstupné 100,000 USD (asi 2.5 milionu Kč). Teď žiji na Floridě. přesně tak a v tom, o čem jsem v poslední době snil. Součet všech důchodů včetně almužny z Čech - můj a mé manželky dělá asi 90,000 Kč/měsíčně. Není až tak zle a nemá to každý Amík ani zdaleka. Má to ale kdekdo kdo se během života stará. Já například více či méně přesčasy odmítal. Žil a užíval si dovolených.. volného času - jo i odstávek ve výrobě..třeba celé léto..být na podpoře za 380 dolarů týdně,(9,500 Kč) nebyla to sranda.

Navrhuji vzdělání a makat v automobilce. Nejlépe elektrikáře, programovat dnes musí umět každý z nich a oni vás to zaručeně naučí. Jako mne a stovky dalších. Učit se přece musíme doslova denně.

+1/0
18.3.2015 14:29

J70i63ř56í 97Z35á33h61o51r50a 5313335722109

Příklady by se měli ukazovat na průměru, ne na výjimkách. Navíc Ford se v Česku nevyrábí.

0/0
18.3.2015 14:36

V69a43c34l62a77v 32V45a62v39r97a 3507304405627

ne nevyrábí v každém údolí, pravda ale po celém světě vyrábí. Ford navíc není výjimka, je nejhůř placenou automobilkou zde v USA. Nejvyšší platy má GM a po něm Chrysler.

Ford v takovém Mexiku platí kolem 3 dolarů na hodinu.

0/0
18.3.2015 14:46

V68a96c82l12a45v 31V12a53v17r39a 3957254255677

Prémie ve Fordu, a jiných amer. automobilkách nejsou. Jen hodinová mzda krát odpracované hodiny. Drobný příplatek za odpolední nebo noční šichty.

Každý pracuje jen v jedné šichtě, tedy nestřídají se mu. Já miloval odpolední. Ráno si pospat, probudit se do krásného dne, a po obědě se pomalu chystat do práce. Jezdil jsem 90 km jednu cestu (nechtěl jsem žít u fabriky) a kupoval každé 3 roky nové auto (Ford jak jinak?) V odborových fabrikách (UAW) jsou skvělé týmy lidí, vedení se stará, celá řada dalších výhod, doživotní skvělé zdrav. pojištění v ceně něco nad 1,000 USD/měs - to platí firma. A pokud nespácháte trestný in, jste "nevyhoditelní". Máte životní job.

0/0
18.3.2015 14:40

A28l92a68n 17Ř27e96p75k75a 4575906

Vykašlete se už na tu průměrnou mzdu, uměle jí zvyšuje vedení a pár manažerů Rv I když možná přímo v automobilce platy jsou asi vyšší, ale co jsem slyšel tak ve firmách pod ní to je už horší

0/0
18.3.2015 11:17

M81i15l18a23n 17K34l58o57u14č92e97k 3820525478317

Proto se kvůli lidem jako vy, aby nemohli naříkat na manažery uvádí zvlášť i mzda v dělnických profesích.

+5/−1
18.3.2015 11:32

R37o78m67a88n 27H33o81r16n30í94k 2205142804231

Částečně by to měl řešit medián namísto průměru, jenže když on ten průměr ukazuje vyšší čísla...

Tipuji, že dělňasové v automobilovém průmyslu mají tak 16-18kkč hrubého.

+2/0
18.3.2015 11:53

M23i65l92a31n 35K21l63o25u93č40e98k 3150465678207

nemusíte tipovat, v článku je uveden průměr dělníků 26000. Sice to zas není medián, ale platy dělníků se zas tak lišit nebudou, jako že by dva měli 15 000 a jeden 50 000.

+6/0
18.3.2015 11:58

K74a29r19e26l 68J94o69a96c18h67i72m58s33t11á91l 8226232537756

škodováci maj 20tis čistýho možná i víc ten kdo tam dělá ví

0/0
18.3.2015 12:47

P90e78t42r 89V31r22a20n72i62k 5724589281271

Segra mela minuly rok v delnicke profesi ve skodovce v propocitani na mesic (premie.....) 23tis cisteho.

+2/0
18.3.2015 13:03

V44a48c19l30a89v 93V64a53v27r95a 3957224675477

jo, jenže těch manažerů neníí ani deset (aspoň ve Fordu, GM, Chrysleru to tak je). Pravda manuálně pracujících v automobilkách ubývá protoža roboti jsou spolehlivější i lacinější. A jen já jich měl na mé části linky 150. A přeprogramování nebo opravy trvalo minuty.

0/0
18.3.2015 14:32

M14i91c91h47a86l 91Š92e91v28č94í86k 8293946564

Jo to jistě ;-D. Přeprogramování trvá minuty. Tvl cos tam dělal? Nepozoroval jsi tam ty programátory někde od hajzlíků se zvonem v ruce? Přeprogramovat robota trvá hodiny až dny. V řádu minut možná tak drobnou korekci již hotového programu.

0/0
18.3.2015 20:55

A84n95t43o44n18í54n 41S88v62o82b91o32d58a 3214473619452

Roboti se často jen učí pohyby, proč by je někdo programoval? To se programovali roboti ABB v roce 1990. Tedy aspoň u nás, ukáže se mu co má dělat a je to

0/0
18.3.2015 21:07

A93n18t53o71n68í69n 80S21v40o35b50o55d89a 3344133749682

A jaké roboty děláte? Kawasaki, ABB, Fanuc a nebo něco jiné?

0/0
18.3.2015 21:11

P95a41v10e61l 76L58a92n72d13a 6389640941684

Je to fajn, že češi mají co do huby. I díky automotive průmyslu. Také se ale bohužel obávám, že až evropský trh s auty přestane růst, či bude růst pomalu, a za to odbyty v Asii půjdou nadále raketově vzhůru, že se místní montovny prostě zavřou a půjde se to montovat do Asie. To pak bude tvrdý dopad. Neříkám, že to tak musí být, ale kdyby vláda a naši představitelé řídili stát s nějakou KONCEPCÍ, s nějakou vizí, výhledem, možná by kromě mnutí si rukou nad výsledky automotive průmyslu přemýšleli i nad tím, jak podpořit jiná odvětví a to z toho důvodu, aby naše ekonomika byla dostatečně diverzifikovaná. Bohužel z různých vyjádření politků, z článků, sloupků a názorů je víceméně jasné, že KONCEPCI nemá tento stát žádnou. Ani bezpečnostní, ani energetickou, ani ekonomickou.... Přijde mi, že politikům chybí přesvědčení, vize, dobrá vůle a morálka.

+1/−1
18.3.2015 10:21

L44a80d80i43s51l35a85v 12K23a37l73o62u96s 7235156471160

Logické by bylo, kdyby Ćeši dělali to , co umí nejlépe. Vařit pivo,  vyrábět turbíny, kompresory,čerpadla,stavět elektrárny,cukrovary,lihovary, vařit dobrá jídla. Kdysi se říkalo, co Ćech to muzikant, nebo zlaté české ručičky.Tatra, Liaz,Jawa, jsou/byly pojem. Je toho víc, co jsme uměli. Bohužel v osobních vozech jsme zaspali dobu, takže monetálně jen montujeme. Bohužel i v elektronice(až na pár vyjímek). Je třeba výzkum, vývoj, nové technologie a pak teprve výroba. R^

0/−6
18.3.2015 10:31

P91e66t29r 83N51i50v29n45i42c40k94ý 3772944655527

Hezká idea? A kdo začne investovat do (nejistého a dlouhodobého) vývoje, aby následně z toho udělal výrobu?

V automobilovém i jiném průmyslu u nás je i vývoj. Ta fabrika ale na ten vývoj musí vydělat!

0/0
18.3.2015 10:47

L55a45d65i16s74l19a90v 60K48a82l93o28u72s 7865236601780

Já si myslím, že potenciál tu je. Jenom je tu mizerné řízení, koncepce, strategie.

0/0
18.3.2015 11:06

M67i65l31a71n 37K49l60o38u40č24e16k 3920555178447

Pokud je tu potenciál, tak začněte u sebe, jistě vám nikdo nebude bránit rozjet výrobu čerpadel.

+4/0
18.3.2015 11:09

P41a17v20e50l 77L48a41n40d81a 6759670441684

To je ale hloupá reakce. Jistě ne každý umíme vařit pivo a stavět turbíny. Ale obecně jako národ jsme toto uměli. Byli tu odborníci. Možná už nejsou, ale to know-how snad někde zůstalo. Protože pokud ne a nám opravdu zůstalo už jen to vaření piva a montování aut pro zahraniční firmy.... tak potěš pánbů. :-/

+1/0
18.3.2015 11:15

M56i10l72a54n 26K43l97o37u10č30e82k 3170265558457

Jakto uměli, vždyť i teď se zde staví turbíny nebo vaří pivo, chcete odkaz na firmy, co to dělají? On jen tvrdil, že je zde mizerné řízení, tak jsem myslel, že kdyby si založil vlastní podnik, tak by ho mohl řídit lépe, nejen pomlouvat ostatní, jak špatně to dělají.

+3/0
18.3.2015 11:30

P78a76v54e55l 37M86o82t40y78č13k19a 1113285348

Ono je to trochu jinak. Závody v Evropě primárně pokrývají odbyt v Evropě.

Škada Auto má své závody v Rusku, Číně. Například loni bylo v Číně vyrobeno a také prodáno skoro 300 000 auto z celkově 1 000 000 vyrobených.

0/0
18.3.2015 13:14

J89a89r61o81s25l69a83v 23S43t47u38p72k45a 6147179889664

stávávame se pomalu takovým Detroitem evropy....to zas bude hladových až zase praskne bublina.

+2/−9
18.3.2015 9:18

M69i32l84a93n 13K97l22o87u41č68e26k 3420745238347

Opravdu se vám zdá, že v čr mají zaměstnanci v automobilovém průmyslu díky silným odborům výrazně větší platy než zaměstnanci v automobilovém průmyslu jinde v evropě, třeba větší než v německu, protože přesně tak to bylo v detroitu.

0/0
18.3.2015 9:20

L96u18b75o39š 92U55l44r39i75c94h 5621210178974

Na Slovensku majú vo Volkswagene priemerné platy 1575€.

http://www.tvnoviny.sk/ekonato/1781821_vo-volkswagene-zvysia-platy.-kolko-zarabaju-v-peugeote-a-v-kia

0/0
18.3.2015 9:50

J24i46ř35í 71Z23á51h40o95r48a 5943855622689

Celá průmyslová oblast okolo VW má platy hodně vysoko, a to i na české poměry.

0/0
18.3.2015 14:38

M37i38c24h95a11l 72Š24e47v48č95í40k 8593736244

No ve Škodě mají cca 42tis., takže odpovídající.

0/0
18.3.2015 19:18

L87u55b28o18m44í10r 80K42a54m78e16n12s98k81ý 3650228373436

pochybuju, že platy  v Detroidu byly někdy vyšší než v německých automobilkách, máte pro to čísla?

0/0
18.3.2015 10:20

M17i91l74a12n 46K80l66o20u44č83e75k 3970395418637

Ale né, platy v detroitu byly vyšší než ve srovnatelných automobilkách jinde v usa, automobilky v detroitu se staly nekonkurenceschopné.

+1/0
18.3.2015 10:46

M77i26l17a92n 76K76l27o67u55č95e68k 3260935698247

Jinak dělníci v detroitu brali 28 dolarů za hodinu, což v té době klidně bylo víc než v německu.

+2/0
18.3.2015 10:49

R65a81d82i13m 25P65o31l22á52š81e37k 9776893469589

Jednalo se třeba i o penze, v USA je běžné, že jedním z benefitů vydyndaných odboráři je starobní penze pro bývalé zaměstnance.

Odborářští bossové a manažeři fabriky tak problém odsouvají do doby, kdy už dávno na těch místech nejsou a pokud není větší inflace, tak takový budoucí závazek může být pro firmu, až to spadne, i docela likvidační.

0/0
18.3.2015 13:11

M78i80c76h70a45l 13Š49r14o44u66b39e73k 8164556503210

jaká bublina. aktuálně vyráběná auta mají životnost tak kolem 5 let. Je to prostředí s vysokou marží a prodejním prostředím starým sto let. Jaká bublina?

0/0
18.3.2015 9:20

P49e26t73r 68N19i26v55n37i47c22k93ý 3942494935497

Tak proč škemrali o šrotovné, když přišla (periodická) recese?

0/0
18.3.2015 9:38

V49í77ť19a 47K88r45u26t97i78š 1620424775687

Za optání nic ... a vyšlo to ....

+1/0
18.3.2015 9:40

M57i36c57h15a95l 41Š25r37o73u71b88e69k 8634306423960

každý lobuje... a obměna starších vozů je z hlediska bezpečnosti i ekologie pozitivní

0/0
18.3.2015 10:51

R90a54d19i93m 72P88o34l38á46š12e32k 9146983759889

Ničení fungujících vozů je sotva ekologické. Zvláště když díky evropské legisltivě se nyní vyrábí auta dvakrát složitější a dražší než dříve a přitom díky kostování s poloviční životností.

0/0
18.3.2015 13:13

L56u83b76o68m89í84r 46K88a53m62e34n21s13k47ý 3570298803956

milión škodovek ročně by v tom stoletém grafu produkce jako bublina asi opravdu vypadalo

0/0
18.3.2015 10:22

J64a80n 70S86o68u73k84u46p 1324764596385

Jako jak, že je tu 90 procent obyvatel afroamerického původu a zbytek pracovní síly utíká pryč? Otázka Detroitu je nepoměrně složitější.

0/0
18.3.2015 9:57

R92a33d74i95m 98P22o79l52á73š17e15k 9186303509199

V Detroitu se ale přemnožili odboráři a definitivně to zabil populistický a socialisticky a úplatkářsky zaměřený dlouhodobě volený starosta.

Dokud minimálně ti odboráři budou drženi na uzdě, tak bude stále práce, i když ta určitá bublina praskne - fabriky se budou zavírat jinde v Evropě než u nás.

+1/0
18.3.2015 13:07

M64a22r34t98i54n 12S32i12k20o17r84a 7955181938141

Zeptejte se kolik maji zamestnanci napr. EISMAN, ktere dela kozene prvky do Mercedesu, Porche apodobne, tito lide si huntuji sve zdravi, pracuji 12h denne 3 smenny provoz a maji 9 tisic cisteho. Odejit nemohou protoze napr. v Hodoninskem rokresu neni kam jinam a sousedni okresy na tom nejsou o mnoho lepe. Prace jihomoravskeho hejtmana je mizerna, nebyl schopny do techto oblasti, huste osidlenych cilit zadna investory, pritop pracovni sila je tu kvalitni a lide vzdelani, mladez je nucena se stehovat jinam

0/0
18.3.2015 9:14

V48l23a21d93i33s40l87a38v 50B57u16r10y52š90e73k 1659772477334

hejtman není od toho, aby lidem ne Hodonínsku přiděloval práci, to je čistě jejich záležitost

+4/0
18.3.2015 9:16

M74a80r19t51i59n 83S89i10k71o84r91a 7365821438781

Samozrejme je to prace politiku, v minulosti vzniklo v CR velke mnozstvi pobidek, mnohe z nich opravdu pomohly a snizily nezamestnanost v danych lokalitach, politici maji sve nastroje jak investorum vyjit vstric jak jim nabidnout dane lokace jak jim ukazat, ze to pro ne bude vyhodne apod, jenze tuto aktivitu od mistnich nevidim, jine casti CR funguji daleko lepe a tim nemyslim velka mesta...

0/−1
18.3.2015 9:23

P12e66t94r 18N55i85v33n34i94c57k95ý 3942324595297

Když někdo vidí svoji perspektivu takto negativně, pročpak v tom regionu setrvává? Případně, každý může kandidivat ve volbách a věnovat své úsilí do zvelebení svého regionu.

+2/0
18.3.2015 9:39

M42a29r28t69i70n 39S66i13k69o43r49a 7495871668651

Neni vzdy mozne odejit, odstehovat se, spis jsem zastancem toho aby lide placeni za urcitou praci tuto praci odvadeli. A take pisu ohledne toho, ze existuji lide v tomto clankem opevovanem automobilovem prumyslu, kteri se podili svou praci na vytvareni vysokych zisku, a jsou za to mizerne placeni.

0/0
18.3.2015 9:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.