Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta živí v Česku čím dál více lidí, průměrnou mzdu mají 32 tisíc

Automobilový průmysl je pro českou ekonomiku čím dál důležitějším zaměstnavatelem. Jen za loňský rok stoupl počet pracovních míst o více než tři procenta. Dobrou zprávou je i fakt, že nejvíce roste počet lidí, kteří se zabývají vývojem aut a dílů do nich. Další místa vznikají i letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72i87ř12í 73Z13á27h26o84r12a 5523945372889

Jsme levní, s bičem za zády relativně pracovití, máme dobrou polohu. Je dobře, že se tu auta usídlily.

0/0
18.3.2015 14:33

V94a68c78l27a36v 98V95a95v28r78a 3347644955807

Laurin a Klement se obracejí v hrobech. Byli jedničky a lepší mnohdy než zahraniční konkurence a Češi jim prodali fabriku Němcům, které tak upřímně nenáviděli.

Stačilo si jen půjčit na renovace a kupovat motory a převody odkudkoliv, včetně VW. A mohly zisky zůstávat v Čechách. Francouzi nebo Němci by vám zmodernizovali Škodovku i na úvěr. Pravda, mozky v té době měli jen bývalí manažeři - komunisti. Tuneláři viděli věci jinak. Jsem antikomunista.

0/−5
18.3.2015 14:44

M76i88l34a11n 46K16l27o51u92č57e15k 3190355548187

To opravdu stačilo? bravo, takového rádce si jistě všude rádi zaplatí.

+5/0
18.3.2015 14:50

M20i85c63h51a84l 96Š25e93v44č91í19k 8743226934

Nejlépe poradí montér "od Forda" 8-o ;-D

0/0
18.3.2015 19:12

A59n65t28o58n42í76n 41S17v47o33b31o98d37a 3584793349502

naši topmanageři by z toho udělali další Poldovku, Metru Blansko, Adast Adamov atd. Němci platí lépe než většina českých podnikatelů :-(. Je zde část vývoje VW, učiliště Škody  v Mladé Boleslavi je vyhlášené tím, že když se kluk tam nedostane ani na učební obor, jde někam jinam na střední školu. Mohou si vybírat jako jedno z mála učilišť

+1/0
18.3.2015 19:35
Foto

D63a32v66i60d 64J86u71ř23i56č83k45a 7726382495548

kdyby to neprodali tak už je to dávno škoda rozkradená a zavřená

+1/0
18.3.2015 20:19

V92a47c62l82a94v 77V55a44v84r92a 3947434185827

Pracoval jsem posledních 16 let ve Fordu jako řemeslník (údržba a propgramování robotiky a automatizace na linkách) a plat dělníků (všech včetně uklízečů podlah) se pohybuje kolem 25 dolarů na hodinu, řemeslníci mají všchni stejný plat 38 dolarů na hodinu a v podstatě neomezené přesčasy. Tdy za přesčas + 50% za práci v neděli + 100% a za práci ve svátek + 200% z hodinového platu. Hravě si tak řemeslník vydělá ročně i dost přes 100,000 dolarů hrubého. Za každý odpracovaný rok se připočítává asi 52 dolarů ročně k penzi od zaměstnavatele.

Do důchodu jsem odešel dobrovolně ve věku 66 a na cestu jsem dostal odstupné 100,000 USD (asi 2.5 milionu Kč). Teď žiji na Floridě. přesně tak a v tom, o čem jsem v poslední době snil. Součet všech důchodů včetně almužny z Čech - můj a mé manželky dělá asi 90,000 Kč/měsíčně. Není až tak zle a nemá to každý Amík ani zdaleka. Má to ale kdekdo kdo se během života stará. Já například více či méně přesčasy odmítal. Žil a užíval si dovolených.. volného času - jo i odstávek ve výrobě..třeba celé léto..být na podpoře za 380 dolarů týdně,(9,500 Kč) nebyla to sranda.

Navrhuji vzdělání a makat v automobilce. Nejlépe elektrikáře, programovat dnes musí umět každý z nich a oni vás to zaručeně naučí. Jako mne a stovky dalších. Učit se přece musíme doslova denně.

+1/0
18.3.2015 14:29

J75i34ř38í 26Z37á77h87o12r57a 5763755422849

Příklady by se měli ukazovat na průměru, ne na výjimkách. Navíc Ford se v Česku nevyrábí.

0/0
18.3.2015 14:36

V35a95c31l39a97v 30V33a56v17r21a 3267464745107

ne nevyrábí v každém údolí, pravda ale po celém světě vyrábí. Ford navíc není výjimka, je nejhůř placenou automobilkou zde v USA. Nejvyšší platy má GM a po něm Chrysler.

Ford v takovém Mexiku platí kolem 3 dolarů na hodinu.

0/0
18.3.2015 14:46

V26a89c88l85a16v 62V92a30v48r62a 3627964235837

Prémie ve Fordu, a jiných amer. automobilkách nejsou. Jen hodinová mzda krát odpracované hodiny. Drobný příplatek za odpolední nebo noční šichty.

Každý pracuje jen v jedné šichtě, tedy nestřídají se mu. Já miloval odpolední. Ráno si pospat, probudit se do krásného dne, a po obědě se pomalu chystat do práce. Jezdil jsem 90 km jednu cestu (nechtěl jsem žít u fabriky) a kupoval každé 3 roky nové auto (Ford jak jinak?) V odborových fabrikách (UAW) jsou skvělé týmy lidí, vedení se stará, celá řada dalších výhod, doživotní skvělé zdrav. pojištění v ceně něco nad 1,000 USD/měs - to platí firma. A pokud nespácháte trestný in, jste "nevyhoditelní". Máte životní job.

0/0
18.3.2015 14:40
Foto

A35l67a23n 21Ř79e61p77k69a 4355766

Vykašlete se už na tu průměrnou mzdu, uměle jí zvyšuje vedení a pár manažerů Rv I když možná přímo v automobilce platy jsou asi vyšší, ale co jsem slyšel tak ve firmách pod ní to je už horší

0/0
18.3.2015 11:17

M81i35l28a65n 63K14l35o13u86č55e17k 3650275348197

Proto se kvůli lidem jako vy, aby nemohli naříkat na manažery uvádí zvlášť i mzda v dělnických profesích.

+5/−1
18.3.2015 11:32
Foto

R83o81m78a78n 23H27o95r36n38í91k 2125772834561

Částečně by to měl řešit medián namísto průměru, jenže když on ten průměr ukazuje vyšší čísla...

Tipuji, že dělňasové v automobilovém průmyslu mají tak 16-18kkč hrubého.

+2/0
18.3.2015 11:53

M20i67l76a68n 50K87l12o95u79č97e90k 3210585848987

nemusíte tipovat, v článku je uveden průměr dělníků 26000. Sice to zas není medián, ale platy dělníků se zas tak lišit nebudou, jako že by dva měli 15 000 a jeden 50 000.

+6/0
18.3.2015 11:58

K89a73r61e36l 50J56o39a58c60h11i15m30s38t49á54l 8226452847676

škodováci maj 20tis čistýho možná i víc ten kdo tam dělá ví

0/0
18.3.2015 12:47

P85e67t61r 32V61r88a80n59i76k 5964649521621

Segra mela minuly rok v delnicke profesi ve skodovce v propocitani na mesic (premie.....) 23tis cisteho.

+2/0
18.3.2015 13:03

V28a81c52l62a14v 16V85a12v79r19a 3257674445677

jo, jenže těch manažerů neníí ani deset (aspoň ve Fordu, GM, Chrysleru to tak je). Pravda manuálně pracujících v automobilkách ubývá protoža roboti jsou spolehlivější i lacinější. A jen já jich měl na mé části linky 150. A přeprogramování nebo opravy trvalo minuty.

0/0
18.3.2015 14:32

M73i55c35h84a54l 36Š90e97v40č38í50k 8103476684

Jo to jistě ;-D. Přeprogramování trvá minuty. Tvl cos tam dělal? Nepozoroval jsi tam ty programátory někde od hajzlíků se zvonem v ruce? Přeprogramovat robota trvá hodiny až dny. V řádu minut možná tak drobnou korekci již hotového programu.

0/0
18.3.2015 20:55

A15n58t45o64n26í31n 17S14v51o21b19o26d70a 3304503249222

Roboti se často jen učí pohyby, proč by je někdo programoval? To se programovali roboti ABB v roce 1990. Tedy aspoň u nás, ukáže se mu co má dělat a je to

0/0
18.3.2015 21:07

A13n68t26o16n28í57n 29S20v92o65b26o59d42a 3764263379362

A jaké roboty děláte? Kawasaki, ABB, Fanuc a nebo něco jiné?

0/0
18.3.2015 21:11

P85a83v26e61l 91L20a49n85d41a 6799800151814

Je to fajn, že češi mají co do huby. I díky automotive průmyslu. Také se ale bohužel obávám, že až evropský trh s auty přestane růst, či bude růst pomalu, a za to odbyty v Asii půjdou nadále raketově vzhůru, že se místní montovny prostě zavřou a půjde se to montovat do Asie. To pak bude tvrdý dopad. Neříkám, že to tak musí být, ale kdyby vláda a naši představitelé řídili stát s nějakou KONCEPCÍ, s nějakou vizí, výhledem, možná by kromě mnutí si rukou nad výsledky automotive průmyslu přemýšleli i nad tím, jak podpořit jiná odvětví a to z toho důvodu, aby naše ekonomika byla dostatečně diverzifikovaná. Bohužel z různých vyjádření politků, z článků, sloupků a názorů je víceméně jasné, že KONCEPCI nemá tento stát žádnou. Ani bezpečnostní, ani energetickou, ani ekonomickou.... Přijde mi, že politikům chybí přesvědčení, vize, dobrá vůle a morálka.

+1/−1
18.3.2015 10:21

L79a15d69i81s57l86a11v 26K53a32l65o89u54s 7185446921880

Logické by bylo, kdyby Ćeši dělali to , co umí nejlépe. Vařit pivo,  vyrábět turbíny, kompresory,čerpadla,stavět elektrárny,cukrovary,lihovary, vařit dobrá jídla. Kdysi se říkalo, co Ćech to muzikant, nebo zlaté české ručičky.Tatra, Liaz,Jawa, jsou/byly pojem. Je toho víc, co jsme uměli. Bohužel v osobních vozech jsme zaspali dobu, takže monetálně jen montujeme. Bohužel i v elektronice(až na pár vyjímek). Je třeba výzkum, vývoj, nové technologie a pak teprve výroba. R^

0/−6
18.3.2015 10:31

P83e21t76r 62N70i55v55n77i15c79k75ý 3412604595707

Hezká idea? A kdo začne investovat do (nejistého a dlouhodobého) vývoje, aby následně z toho udělal výrobu?

V automobilovém i jiném průmyslu u nás je i vývoj. Ta fabrika ale na ten vývoj musí vydělat!

0/0
18.3.2015 10:47

L77a92d81i74s20l81a78v 76K54a72l46o42u65s 7315896541930

Já si myslím, že potenciál tu je. Jenom je tu mizerné řízení, koncepce, strategie.

0/0
18.3.2015 11:06

M67i91l93a75n 16K13l50o36u76č39e75k 3270195848397

Pokud je tu potenciál, tak začněte u sebe, jistě vám nikdo nebude bránit rozjet výrobu čerpadel.

+4/0
18.3.2015 11:09

P38a43v36e85l 92L65a50n77d91a 6709550401554

To je ale hloupá reakce. Jistě ne každý umíme vařit pivo a stavět turbíny. Ale obecně jako národ jsme toto uměli. Byli tu odborníci. Možná už nejsou, ale to know-how snad někde zůstalo. Protože pokud ne a nám opravdu zůstalo už jen to vaření piva a montování aut pro zahraniční firmy.... tak potěš pánbů. :-/

+1/0
18.3.2015 11:15

M12i58l45a87n 17K13l32o94u13č61e37k 3260235128157

Jakto uměli, vždyť i teď se zde staví turbíny nebo vaří pivo, chcete odkaz na firmy, co to dělají? On jen tvrdil, že je zde mizerné řízení, tak jsem myslel, že kdyby si založil vlastní podnik, tak by ho mohl řídit lépe, nejen pomlouvat ostatní, jak špatně to dělají.

+3/0
18.3.2015 11:30

P60a72v93e26l 96M17o31t23y58č65k14a 1163755648

Ono je to trochu jinak. Závody v Evropě primárně pokrývají odbyt v Evropě.

Škada Auto má své závody v Rusku, Číně. Například loni bylo v Číně vyrobeno a také prodáno skoro 300 000 auto z celkově 1 000 000 vyrobených.

0/0
18.3.2015 13:14

J96a60r27o17s36l89a21v 20S51t48u15p56k36a 6517529319124

stávávame se pomalu takovým Detroitem evropy....to zas bude hladových až zase praskne bublina.

+2/−9
18.3.2015 9:18

M10i20l18a86n 21K92l50o30u55č21e50k 3800795698377

Opravdu se vám zdá, že v čr mají zaměstnanci v automobilovém průmyslu díky silným odborům výrazně větší platy než zaměstnanci v automobilovém průmyslu jinde v evropě, třeba větší než v německu, protože přesně tak to bylo v detroitu.

0/0
18.3.2015 9:20

L45u51b21o92š 32U17l68r69i95c90h 5201920628104

Na Slovensku majú vo Volkswagene priemerné platy 1575€.

http://www.tvnoviny.sk/ekonato/1781821_vo-volkswagene-zvysia-platy.-kolko-zarabaju-v-peugeote-a-v-kia

0/0
18.3.2015 9:50

J26i10ř19í 13Z51á82h43o27r25a 5693705782539

Celá průmyslová oblast okolo VW má platy hodně vysoko, a to i na české poměry.

0/0
18.3.2015 14:38

M83i84c32h84a77l 38Š19e10v73č60í37k 8973656224

No ve Škodě mají cca 42tis., takže odpovídající.

0/0
18.3.2015 19:18

L20u65b95o56m37í15r 51K52a94m80e16n51s78k65ý 3560438963476

pochybuju, že platy  v Detroidu byly někdy vyšší než v německých automobilkách, máte pro to čísla?

0/0
18.3.2015 10:20

M41i88l10a49n 63K39l66o65u92č26e52k 3480815158847

Ale né, platy v detroitu byly vyšší než ve srovnatelných automobilkách jinde v usa, automobilky v detroitu se staly nekonkurenceschopné.

+1/0
18.3.2015 10:46

M70i33l61a28n 22K42l72o11u40č88e50k 3770365588527

Jinak dělníci v detroitu brali 28 dolarů za hodinu, což v té době klidně bylo víc než v německu.

+2/0
18.3.2015 10:49

R53a40d63i89m 65P75o22l69á12š66e89k 9706213359109

Jednalo se třeba i o penze, v USA je běžné, že jedním z benefitů vydyndaných odboráři je starobní penze pro bývalé zaměstnance.

Odborářští bossové a manažeři fabriky tak problém odsouvají do doby, kdy už dávno na těch místech nejsou a pokud není větší inflace, tak takový budoucí závazek může být pro firmu, až to spadne, i docela likvidační.

0/0
18.3.2015 13:11

M55i97c11h66a18l 42Š94r24o83u14b67e87k 8684596223600

jaká bublina. aktuálně vyráběná auta mají životnost tak kolem 5 let. Je to prostředí s vysokou marží a prodejním prostředím starým sto let. Jaká bublina?

0/0
18.3.2015 9:20

P40e17t50r 72N21i84v91n48i18c58k62ý 3582614325717

Tak proč škemrali o šrotovné, když přišla (periodická) recese?

0/0
18.3.2015 9:38

V60í75ť40a 43K51r75u68t50i19š 1570264785847

Za optání nic ... a vyšlo to ....

+1/0
18.3.2015 9:40

M97i87c52h19a88l 15Š58r63o70u61b88e69k 8164626583590

každý lobuje... a obměna starších vozů je z hlediska bezpečnosti i ekologie pozitivní

0/0
18.3.2015 10:51

R79a45d62i60m 42P16o22l38á26š69e83k 9716653409249

Ničení fungujících vozů je sotva ekologické. Zvláště když díky evropské legisltivě se nyní vyrábí auta dvakrát složitější a dražší než dříve a přitom díky kostování s poloviční životností.

0/0
18.3.2015 13:13

L94u16b16o49m29í15r 52K69a55m73e17n88s23k50ý 3730458233206

milión škodovek ročně by v tom stoletém grafu produkce jako bublina asi opravdu vypadalo

0/0
18.3.2015 10:22

J90a39n 22S62o27u52k90u75p 1244924286305

Jako jak, že je tu 90 procent obyvatel afroamerického původu a zbytek pracovní síly utíká pryč? Otázka Detroitu je nepoměrně složitější.

0/0
18.3.2015 9:57

R86a96d40i47m 92P62o98l22á38š53e36k 9756173869349

V Detroitu se ale přemnožili odboráři a definitivně to zabil populistický a socialisticky a úplatkářsky zaměřený dlouhodobě volený starosta.

Dokud minimálně ti odboráři budou drženi na uzdě, tak bude stále práce, i když ta určitá bublina praskne - fabriky se budou zavírat jinde v Evropě než u nás.

+1/0
18.3.2015 13:07

M26a97r86t52i34n 70S60i74k11o12r41a 7885621588531

Zeptejte se kolik maji zamestnanci napr. EISMAN, ktere dela kozene prvky do Mercedesu, Porche apodobne, tito lide si huntuji sve zdravi, pracuji 12h denne 3 smenny provoz a maji 9 tisic cisteho. Odejit nemohou protoze napr. v Hodoninskem rokresu neni kam jinam a sousedni okresy na tom nejsou o mnoho lepe. Prace jihomoravskeho hejtmana je mizerna, nebyl schopny do techto oblasti, huste osidlenych cilit zadna investory, pritop pracovni sila je tu kvalitni a lide vzdelani, mladez je nucena se stehovat jinam

0/0
18.3.2015 9:14

V90l59a50d34i86s19l58a75v 57B20u45r10y80š46e12k 1459552397274

hejtman není od toho, aby lidem ne Hodonínsku přiděloval práci, to je čistě jejich záležitost

+4/0
18.3.2015 9:16

M73a76r36t50i93n 59S35i31k38o44r60a 7735451638831

Samozrejme je to prace politiku, v minulosti vzniklo v CR velke mnozstvi pobidek, mnohe z nich opravdu pomohly a snizily nezamestnanost v danych lokalitach, politici maji sve nastroje jak investorum vyjit vstric jak jim nabidnout dane lokace jak jim ukazat, ze to pro ne bude vyhodne apod, jenze tuto aktivitu od mistnich nevidim, jine casti CR funguji daleko lepe a tim nemyslim velka mesta...

0/−1
18.3.2015 9:23

P62e76t34r 81N10i25v67n32i39c41k88ý 3692794385987

Když někdo vidí svoji perspektivu takto negativně, pročpak v tom regionu setrvává? Případně, každý může kandidivat ve volbách a věnovat své úsilí do zvelebení svého regionu.

+2/0
18.3.2015 9:39

M65a85r58t45i83n 76S63i18k56o73r60a 7865301408951

Neni vzdy mozne odejit, odstehovat se, spis jsem zastancem toho aby lide placeni za urcitou praci tuto praci odvadeli. A take pisu ohledne toho, ze existuji lide v tomto clankem opevovanem automobilovem prumyslu, kteri se podili svou praci na vytvareni vysokych zisku, a jsou za to mizerne placeni.

0/0
18.3.2015 9:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.