Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta živí v Česku čím dál více lidí, průměrnou mzdu mají 32 tisíc

Automobilový průmysl je pro českou ekonomiku čím dál důležitějším zaměstnavatelem. Jen za loňský rok stoupl počet pracovních míst o více než tři procenta. Dobrou zprávou je i fakt, že nejvíce roste počet lidí, kteří se zabývají vývojem aut a dílů do nich. Další místa vznikají i letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70i72ř19í 56Z31á70h58o63r69a 5493775752269

Jsme levní, s bičem za zády relativně pracovití, máme dobrou polohu. Je dobře, že se tu auta usídlily.

0/0
18.3.2015 14:33
Foto

V36a98c51l71a72v 92V79a25v57r25a 3227304865307

Laurin a Klement se obracejí v hrobech. Byli jedničky a lepší mnohdy než zahraniční konkurence a Češi jim prodali fabriku Němcům, které tak upřímně nenáviděli.

Stačilo si jen půjčit na renovace a kupovat motory a převody odkudkoliv, včetně VW. A mohly zisky zůstávat v Čechách. Francouzi nebo Němci by vám zmodernizovali Škodovku i na úvěr. Pravda, mozky v té době měli jen bývalí manažeři - komunisti. Tuneláři viděli věci jinak. Jsem antikomunista.

0/−5
18.3.2015 14:44

M26i51l14a52n 41K96l79o30u73č45e22k 3480125598927

To opravdu stačilo? bravo, takového rádce si jistě všude rádi zaplatí.

+5/0
18.3.2015 14:50

M60i31c79h86a52l 22Š77e34v53č63í16k 8703566244

Nejlépe poradí montér "od Forda" 8-o ;-D

0/0
18.3.2015 19:12

A77n67t93o70n93í71n 38S25v25o19b60o93d46a 3904813749632

naši topmanageři by z toho udělali další Poldovku, Metru Blansko, Adast Adamov atd. Němci platí lépe než většina českých podnikatelů :-(. Je zde část vývoje VW, učiliště Škody  v Mladé Boleslavi je vyhlášené tím, že když se kluk tam nedostane ani na učební obor, jde někam jinam na střední školu. Mohou si vybírat jako jedno z mála učilišť

+1/0
18.3.2015 19:35
Foto

D14a27v34i37d 25J24u34ř71i75č84k53a 7346312675618

kdyby to neprodali tak už je to dávno škoda rozkradená a zavřená

+1/0
18.3.2015 20:19
Foto

V66a80c70l84a29v 86V79a79v15r17a 3187114615987

Pracoval jsem posledních 16 let ve Fordu jako řemeslník (údržba a propgramování robotiky a automatizace na linkách) a plat dělníků (všech včetně uklízečů podlah) se pohybuje kolem 25 dolarů na hodinu, řemeslníci mají všchni stejný plat 38 dolarů na hodinu a v podstatě neomezené přesčasy. Tdy za přesčas + 50% za práci v neděli + 100% a za práci ve svátek + 200% z hodinového platu. Hravě si tak řemeslník vydělá ročně i dost přes 100,000 dolarů hrubého. Za každý odpracovaný rok se připočítává asi 52 dolarů ročně k penzi od zaměstnavatele.

Do důchodu jsem odešel dobrovolně ve věku 66 a na cestu jsem dostal odstupné 100,000 USD (asi 2.5 milionu Kč). Teď žiji na Floridě. přesně tak a v tom, o čem jsem v poslední době snil. Součet všech důchodů včetně almužny z Čech - můj a mé manželky dělá asi 90,000 Kč/měsíčně. Není až tak zle a nemá to každý Amík ani zdaleka. Má to ale kdekdo kdo se během života stará. Já například více či méně přesčasy odmítal. Žil a užíval si dovolených.. volného času - jo i odstávek ve výrobě..třeba celé léto..být na podpoře za 380 dolarů týdně,(9,500 Kč) nebyla to sranda.

Navrhuji vzdělání a makat v automobilce. Nejlépe elektrikáře, programovat dnes musí umět každý z nich a oni vás to zaručeně naučí. Jako mne a stovky dalších. Učit se přece musíme doslova denně.

+1/0
18.3.2015 14:29

J58i71ř63í 96Z48á37h12o61r53a 5833955642549

Příklady by se měli ukazovat na průměru, ne na výjimkách. Navíc Ford se v Česku nevyrábí.

0/0
18.3.2015 14:36
Foto

V77a61c77l31a78v 27V78a28v82r86a 3647494365877

ne nevyrábí v každém údolí, pravda ale po celém světě vyrábí. Ford navíc není výjimka, je nejhůř placenou automobilkou zde v USA. Nejvyšší platy má GM a po něm Chrysler.

Ford v takovém Mexiku platí kolem 3 dolarů na hodinu.

0/0
18.3.2015 14:46
Foto

V12a10c65l49a39v 79V46a53v27r91a 3667494955757

Prémie ve Fordu, a jiných amer. automobilkách nejsou. Jen hodinová mzda krát odpracované hodiny. Drobný příplatek za odpolední nebo noční šichty.

Každý pracuje jen v jedné šichtě, tedy nestřídají se mu. Já miloval odpolední. Ráno si pospat, probudit se do krásného dne, a po obědě se pomalu chystat do práce. Jezdil jsem 90 km jednu cestu (nechtěl jsem žít u fabriky) a kupoval každé 3 roky nové auto (Ford jak jinak?) V odborových fabrikách (UAW) jsou skvělé týmy lidí, vedení se stará, celá řada dalších výhod, doživotní skvělé zdrav. pojištění v ceně něco nad 1,000 USD/měs - to platí firma. A pokud nespácháte trestný in, jste "nevyhoditelní". Máte životní job.

0/0
18.3.2015 14:40
Foto

A47l92a90n 15Ř23e79p70k77a 4535186

Vykašlete se už na tu průměrnou mzdu, uměle jí zvyšuje vedení a pár manažerů Rv I když možná přímo v automobilce platy jsou asi vyšší, ale co jsem slyšel tak ve firmách pod ní to je už horší

0/0
18.3.2015 11:17

M59i38l96a11n 19K44l61o45u94č53e15k 3950975158447

Proto se kvůli lidem jako vy, aby nemohli naříkat na manažery uvádí zvlášť i mzda v dělnických profesích.

+5/−1
18.3.2015 11:32
Foto

R86o33m98a43n 97H12o95r40n24í78k 2555972614481

Částečně by to měl řešit medián namísto průměru, jenže když on ten průměr ukazuje vyšší čísla...

Tipuji, že dělňasové v automobilovém průmyslu mají tak 16-18kkč hrubého.

+2/0
18.3.2015 11:53

M14i70l34a23n 29K36l68o70u21č48e56k 3170495938457

nemusíte tipovat, v článku je uveden průměr dělníků 26000. Sice to zas není medián, ale platy dělníků se zas tak lišit nebudou, jako že by dva měli 15 000 a jeden 50 000.

+6/0
18.3.2015 11:58

K64a24r90e55l 49J95o47a70c18h74i16m10s88t30á12l 8136832327496

škodováci maj 20tis čistýho možná i víc ten kdo tam dělá ví

0/0
18.3.2015 12:47

P91e89t70r 60V56r26a53n93i41k 5834449641521

Segra mela minuly rok v delnicke profesi ve skodovce v propocitani na mesic (premie.....) 23tis cisteho.

+2/0
18.3.2015 13:03
Foto

V18a86c22l62a70v 54V20a52v35r13a 3887254275527

jo, jenže těch manažerů neníí ani deset (aspoň ve Fordu, GM, Chrysleru to tak je). Pravda manuálně pracujících v automobilkách ubývá protoža roboti jsou spolehlivější i lacinější. A jen já jich měl na mé části linky 150. A přeprogramování nebo opravy trvalo minuty.

0/0
18.3.2015 14:32

M84i41c30h40a70l 28Š53e13v95č15í96k 8623716314

Jo to jistě ;-D. Přeprogramování trvá minuty. Tvl cos tam dělal? Nepozoroval jsi tam ty programátory někde od hajzlíků se zvonem v ruce? Přeprogramovat robota trvá hodiny až dny. V řádu minut možná tak drobnou korekci již hotového programu.

0/0
18.3.2015 20:55

A92n63t80o73n21í43n 17S36v83o13b59o70d71a 3864453739262

Roboti se často jen učí pohyby, proč by je někdo programoval? To se programovali roboti ABB v roce 1990. Tedy aspoň u nás, ukáže se mu co má dělat a je to

0/0
18.3.2015 21:07

A65n24t41o19n39í88n 75S56v51o89b46o42d11a 3204453509312

A jaké roboty děláte? Kawasaki, ABB, Fanuc a nebo něco jiné?

0/0
18.3.2015 21:11

P37a17v59e13l 82L95a21n24d22a 6769360731234

Je to fajn, že češi mají co do huby. I díky automotive průmyslu. Také se ale bohužel obávám, že až evropský trh s auty přestane růst, či bude růst pomalu, a za to odbyty v Asii půjdou nadále raketově vzhůru, že se místní montovny prostě zavřou a půjde se to montovat do Asie. To pak bude tvrdý dopad. Neříkám, že to tak musí být, ale kdyby vláda a naši představitelé řídili stát s nějakou KONCEPCÍ, s nějakou vizí, výhledem, možná by kromě mnutí si rukou nad výsledky automotive průmyslu přemýšleli i nad tím, jak podpořit jiná odvětví a to z toho důvodu, aby naše ekonomika byla dostatečně diverzifikovaná. Bohužel z různých vyjádření politků, z článků, sloupků a názorů je víceméně jasné, že KONCEPCI nemá tento stát žádnou. Ani bezpečnostní, ani energetickou, ani ekonomickou.... Přijde mi, že politikům chybí přesvědčení, vize, dobrá vůle a morálka.

+1/−1
18.3.2015 10:21

L55a50d34i82s14l97a89v 56K80a30l73o46u37s 7395576651210

Logické by bylo, kdyby Ćeši dělali to , co umí nejlépe. Vařit pivo,  vyrábět turbíny, kompresory,čerpadla,stavět elektrárny,cukrovary,lihovary, vařit dobrá jídla. Kdysi se říkalo, co Ćech to muzikant, nebo zlaté české ručičky.Tatra, Liaz,Jawa, jsou/byly pojem. Je toho víc, co jsme uměli. Bohužel v osobních vozech jsme zaspali dobu, takže monetálně jen montujeme. Bohužel i v elektronice(až na pár vyjímek). Je třeba výzkum, vývoj, nové technologie a pak teprve výroba. R^

0/−6
18.3.2015 10:31

P25e23t95r 55N31i30v41n17i35c35k65ý 3612874975387

Hezká idea? A kdo začne investovat do (nejistého a dlouhodobého) vývoje, aby následně z toho udělal výrobu?

V automobilovém i jiném průmyslu u nás je i vývoj. Ta fabrika ale na ten vývoj musí vydělat!

0/0
18.3.2015 10:47

L24a49d79i11s90l78a82v 38K90a28l53o20u47s 7885706291830

Já si myslím, že potenciál tu je. Jenom je tu mizerné řízení, koncepce, strategie.

0/0
18.3.2015 11:06

M49i97l30a85n 49K39l51o51u43č36e33k 3770265208527

Pokud je tu potenciál, tak začněte u sebe, jistě vám nikdo nebude bránit rozjet výrobu čerpadel.

+4/0
18.3.2015 11:09

P89a25v80e26l 24L43a68n65d92a 6929640481944

To je ale hloupá reakce. Jistě ne každý umíme vařit pivo a stavět turbíny. Ale obecně jako národ jsme toto uměli. Byli tu odborníci. Možná už nejsou, ale to know-how snad někde zůstalo. Protože pokud ne a nám opravdu zůstalo už jen to vaření piva a montování aut pro zahraniční firmy.... tak potěš pánbů. :-/

+1/0
18.3.2015 11:15

M75i54l47a36n 36K46l48o28u37č33e69k 3950715988607

Jakto uměli, vždyť i teď se zde staví turbíny nebo vaří pivo, chcete odkaz na firmy, co to dělají? On jen tvrdil, že je zde mizerné řízení, tak jsem myslel, že kdyby si založil vlastní podnik, tak by ho mohl řídit lépe, nejen pomlouvat ostatní, jak špatně to dělají.

+3/0
18.3.2015 11:30

P39a27v52e39l 81M90o62t48y72č97k97a 1103675788

Ono je to trochu jinak. Závody v Evropě primárně pokrývají odbyt v Evropě.

Škada Auto má své závody v Rusku, Číně. Například loni bylo v Číně vyrobeno a také prodáno skoro 300 000 auto z celkově 1 000 000 vyrobených.

0/0
18.3.2015 13:14

J21a59r30o50s14l27a96v 96S87t92u57p67k49a 6177979179974

stávávame se pomalu takovým Detroitem evropy....to zas bude hladových až zase praskne bublina.

+2/−9
18.3.2015 9:18

M18i91l64a48n 15K29l63o92u63č60e68k 3890865478867

Opravdu se vám zdá, že v čr mají zaměstnanci v automobilovém průmyslu díky silným odborům výrazně větší platy než zaměstnanci v automobilovém průmyslu jinde v evropě, třeba větší než v německu, protože přesně tak to bylo v detroitu.

0/0
18.3.2015 9:20

L25u86b52o21š 28U27l76r53i40c17h 5421320528254

Na Slovensku majú vo Volkswagene priemerné platy 1575€.

http://www.tvnoviny.sk/ekonato/1781821_vo-volkswagene-zvysia-platy.-kolko-zarabaju-v-peugeote-a-v-kia

0/0
18.3.2015 9:50

J33i49ř39í 48Z85á58h59o51r92a 5293845422889

Celá průmyslová oblast okolo VW má platy hodně vysoko, a to i na české poměry.

0/0
18.3.2015 14:38

M69i64c20h76a86l 19Š28e66v40č48í43k 8343516134

No ve Škodě mají cca 42tis., takže odpovídající.

0/0
18.3.2015 19:18

L72u10b54o51m67í94r 13K75a23m81e74n10s93k74ý 3950688753666

pochybuju, že platy  v Detroidu byly někdy vyšší než v německých automobilkách, máte pro to čísla?

0/0
18.3.2015 10:20

M86i19l43a31n 87K90l19o82u23č76e47k 3890785958917

Ale né, platy v detroitu byly vyšší než ve srovnatelných automobilkách jinde v usa, automobilky v detroitu se staly nekonkurenceschopné.

+1/0
18.3.2015 10:46

M39i73l19a13n 59K30l31o22u81č54e90k 3190555708837

Jinak dělníci v detroitu brali 28 dolarů za hodinu, což v té době klidně bylo víc než v německu.

+2/0
18.3.2015 10:49

R38a74d28i16m 77P41o28l18á18š58e42k 9456983289349

Jednalo se třeba i o penze, v USA je běžné, že jedním z benefitů vydyndaných odboráři je starobní penze pro bývalé zaměstnance.

Odborářští bossové a manažeři fabriky tak problém odsouvají do doby, kdy už dávno na těch místech nejsou a pokud není větší inflace, tak takový budoucí závazek může být pro firmu, až to spadne, i docela likvidační.

0/0
18.3.2015 13:11

M47i74c24h71a92l 43Š80r54o60u14b86e87k 8794526863900

jaká bublina. aktuálně vyráběná auta mají životnost tak kolem 5 let. Je to prostředí s vysokou marží a prodejním prostředím starým sto let. Jaká bublina?

0/0
18.3.2015 9:20

P84e32t85r 62N66i36v18n89i61c23k34ý 3602504775737

Tak proč škemrali o šrotovné, když přišla (periodická) recese?

0/0
18.3.2015 9:38

V83í36ť55a 53K92r70u45t21i11š 1480584615767

Za optání nic ... a vyšlo to ....

+1/0
18.3.2015 9:40

M93i69c77h83a52l 19Š61r83o33u59b81e44k 8394696913160

každý lobuje... a obměna starších vozů je z hlediska bezpečnosti i ekologie pozitivní

0/0
18.3.2015 10:51

R46a75d39i52m 49P64o13l22á82š48e79k 9286953779719

Ničení fungujících vozů je sotva ekologické. Zvláště když díky evropské legisltivě se nyní vyrábí auta dvakrát složitější a dražší než dříve a přitom díky kostování s poloviční životností.

0/0
18.3.2015 13:13

L31u86b59o33m54í88r 83K92a50m59e25n10s29k59ý 3790498923896

milión škodovek ročně by v tom stoletém grafu produkce jako bublina asi opravdu vypadalo

0/0
18.3.2015 10:22

J88a37n 92S92o61u63k95u21p 1364394656265

Jako jak, že je tu 90 procent obyvatel afroamerického původu a zbytek pracovní síly utíká pryč? Otázka Detroitu je nepoměrně složitější.

0/0
18.3.2015 9:57

R32a93d86i70m 17P23o82l93á43š93e76k 9326623959239

V Detroitu se ale přemnožili odboráři a definitivně to zabil populistický a socialisticky a úplatkářsky zaměřený dlouhodobě volený starosta.

Dokud minimálně ti odboráři budou drženi na uzdě, tak bude stále práce, i když ta určitá bublina praskne - fabriky se budou zavírat jinde v Evropě než u nás.

+1/0
18.3.2015 13:07

M39a84r57t23i87n 98S44i31k81o67r75a 7975741408131

Zeptejte se kolik maji zamestnanci napr. EISMAN, ktere dela kozene prvky do Mercedesu, Porche apodobne, tito lide si huntuji sve zdravi, pracuji 12h denne 3 smenny provoz a maji 9 tisic cisteho. Odejit nemohou protoze napr. v Hodoninskem rokresu neni kam jinam a sousedni okresy na tom nejsou o mnoho lepe. Prace jihomoravskeho hejtmana je mizerna, nebyl schopny do techto oblasti, huste osidlenych cilit zadna investory, pritop pracovni sila je tu kvalitni a lide vzdelani, mladez je nucena se stehovat jinam

0/0
18.3.2015 9:14

V73l95a81d35i34s40l93a13v 44B77u54r25y80š13e75k 1739282157714

hejtman není od toho, aby lidem ne Hodonínsku přiděloval práci, to je čistě jejich záležitost

+4/0
18.3.2015 9:16

M80a96r63t91i76n 48S98i51k85o22r90a 7155411678331

Samozrejme je to prace politiku, v minulosti vzniklo v CR velke mnozstvi pobidek, mnohe z nich opravdu pomohly a snizily nezamestnanost v danych lokalitach, politici maji sve nastroje jak investorum vyjit vstric jak jim nabidnout dane lokace jak jim ukazat, ze to pro ne bude vyhodne apod, jenze tuto aktivitu od mistnich nevidim, jine casti CR funguji daleko lepe a tim nemyslim velka mesta...

0/−1
18.3.2015 9:23

P16e36t71r 68N16i46v80n38i32c42k95ý 3402544485357

Když někdo vidí svoji perspektivu takto negativně, pročpak v tom regionu setrvává? Případně, každý může kandidivat ve volbách a věnovat své úsilí do zvelebení svého regionu.

+2/0
18.3.2015 9:39

M72a62r47t13i24n 12S49i64k86o31r88a 7615491868631

Neni vzdy mozne odejit, odstehovat se, spis jsem zastancem toho aby lide placeni za urcitou praci tuto praci odvadeli. A take pisu ohledne toho, ze existuji lide v tomto clankem opevovanem automobilovem prumyslu, kteri se podili svou praci na vytvareni vysokych zisku, a jsou za to mizerne placeni.

0/0
18.3.2015 9:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.