- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsme levní, s bičem za zády relativně pracovití, máme dobrou polohu. Je dobře, že se tu auta usídlily.
Laurin a Klement se obracejí v hrobech. Byli jedničky a lepší mnohdy než zahraniční konkurence a Češi jim prodali fabriku Němcům, které tak upřímně nenáviděli.
Stačilo si jen půjčit na renovace a kupovat motory a převody odkudkoliv, včetně VW. A mohly zisky zůstávat v Čechách. Francouzi nebo Němci by vám zmodernizovali Škodovku i na úvěr. Pravda, mozky v té době měli jen bývalí manažeři - komunisti. Tuneláři viděli věci jinak. Jsem antikomunista.
Pracoval jsem posledních 16 let ve Fordu jako řemeslník (údržba a propgramování robotiky a automatizace na linkách) a plat dělníků (všech včetně uklízečů podlah) se pohybuje kolem 25 dolarů na hodinu, řemeslníci mají všchni stejný plat 38 dolarů na hodinu a v podstatě neomezené přesčasy. Tdy za přesčas + 50% za práci v neděli + 100% a za práci ve svátek + 200% z hodinového platu. Hravě si tak řemeslník vydělá ročně i dost přes 100,000 dolarů hrubého. Za každý odpracovaný rok se připočítává asi 52 dolarů ročně k penzi od zaměstnavatele.
Do důchodu jsem odešel dobrovolně ve věku 66 a na cestu jsem dostal odstupné 100,000 USD (asi 2.5 milionu Kč). Teď žiji na Floridě. přesně tak a v tom, o čem jsem v poslední době snil. Součet všech důchodů včetně almužny z Čech - můj a mé manželky dělá asi 90,000 Kč/měsíčně. Není až tak zle a nemá to každý Amík ani zdaleka. Má to ale kdekdo kdo se během života stará. Já například více či méně přesčasy odmítal. Žil a užíval si dovolených.. volného času - jo i odstávek ve výrobě..třeba celé léto..být na podpoře za 380 dolarů týdně,(9,500 Kč) nebyla to sranda.
Navrhuji vzdělání a makat v automobilce. Nejlépe elektrikáře, programovat dnes musí umět každý z nich a oni vás to zaručeně naučí. Jako mne a stovky dalších. Učit se přece musíme doslova denně.
Příklady by se měli ukazovat na průměru, ne na výjimkách. Navíc Ford se v Česku nevyrábí.
Vykašlete se už na tu průměrnou mzdu, uměle jí zvyšuje vedení a pár manažerů I když možná přímo v automobilce platy jsou asi vyšší, ale co jsem slyšel tak ve firmách pod ní to je už horší
Proto se kvůli lidem jako vy, aby nemohli naříkat na manažery uvádí zvlášť i mzda v dělnických profesích.
Je to fajn, že češi mají co do huby. I díky automotive průmyslu. Také se ale bohužel obávám, že až evropský trh s auty přestane růst, či bude růst pomalu, a za to odbyty v Asii půjdou nadále raketově vzhůru, že se místní montovny prostě zavřou a půjde se to montovat do Asie. To pak bude tvrdý dopad. Neříkám, že to tak musí být, ale kdyby vláda a naši představitelé řídili stát s nějakou KONCEPCÍ, s nějakou vizí, výhledem, možná by kromě mnutí si rukou nad výsledky automotive průmyslu přemýšleli i nad tím, jak podpořit jiná odvětví a to z toho důvodu, aby naše ekonomika byla dostatečně diverzifikovaná. Bohužel z různých vyjádření politků, z článků, sloupků a názorů je víceméně jasné, že KONCEPCI nemá tento stát žádnou. Ani bezpečnostní, ani energetickou, ani ekonomickou.... Přijde mi, že politikům chybí přesvědčení, vize, dobrá vůle a morálka.
Logické by bylo, kdyby Ćeši dělali to , co umí nejlépe. Vařit pivo, vyrábět turbíny, kompresory,čerpadla,stavět elektrárny,cukrovary,lihovary, vařit dobrá jídla. Kdysi se říkalo, co Ćech to muzikant, nebo zlaté české ručičky.Tatra, Liaz,Jawa, jsou/byly pojem. Je toho víc, co jsme uměli. Bohužel v osobních vozech jsme zaspali dobu, takže monetálně jen montujeme. Bohužel i v elektronice(až na pár vyjímek). Je třeba výzkum, vývoj, nové technologie a pak teprve výroba.
stávávame se pomalu takovým Detroitem evropy....to zas bude hladových až zase praskne bublina.
Opravdu se vám zdá, že v čr mají zaměstnanci v automobilovém průmyslu díky silným odborům výrazně větší platy než zaměstnanci v automobilovém průmyslu jinde v evropě, třeba větší než v německu, protože přesně tak to bylo v detroitu.
Zeptejte se kolik maji zamestnanci napr. EISMAN, ktere dela kozene prvky do Mercedesu, Porche apodobne, tito lide si huntuji sve zdravi, pracuji 12h denne 3 smenny provoz a maji 9 tisic cisteho. Odejit nemohou protoze napr. v Hodoninskem rokresu neni kam jinam a sousedni okresy na tom nejsou o mnoho lepe. Prace jihomoravskeho hejtmana je mizerna, nebyl schopny do techto oblasti, huste osidlenych cilit zadna investory, pritop pracovni sila je tu kvalitni a lide vzdelani, mladez je nucena se stehovat jinam
hejtman není od toho, aby lidem ne Hodonínsku přiděloval práci, to je čistě jejich záležitost
Obyvatele Denveru by o tom mohli povídat... Díky poslední krizi se Denver stal městem duchů a to všechno proto, že místní ekonomika byla závislá na automobilovém průmyslu..
vy si vážně myslíte, že kdyby tam nějací komunisti nařídili co se má vyrábět, že by tam byli lidi šťastnější?
Jak koukám, pro někoho dobrá zpráva, pro jiného hrůzná zvěst... naštěstí to není regulované státem či jiným plánovacím prasákem a čas ukáže, kam se bude výroba směřovat... třeba bude za 50 let CZ průmysl orientovaný převážně na výrobu dřeváků...
já myslím, že až se lidstvo rozhodně přestat jezdit s autama, tak se o tom s velkým časovým předstihem dozvíme, jinak souhlas
tady se dělají auta, protože to umíme a děláme to dobře, naše auta jezdí po celém světě a jsou oblíbená, dokonce jsem v Makedonii neplatil pokutu, protože mě chytli policajti s yeti a já jim řekl, že se to dělá u nás a oni to velice chválili, tak mě pustili, bohužel někteří lidé nejsou příznivci toho, že každý by měl dělat co mu jde a chtěli by nařizovat a plánovat, tak jako to dělali komunisti a my museli předávat lehlou výrobu a budovat hutě, dovážet železnou rudu, protože oni přesně vědí, co se tu má vyrábět, aby byl svět lepší
Myslím, že hlavní výtky jsou na malou diverzitu. Orientovat velkou část ekonomiky na auta je dost riskantní (a časem se vymstí).
dobrá zpráva, protože automotive je nejkomplexnější odvětví živící dodavatele z velmi různorodých oblastí průmyslu a služeb: plasty, kovy, guma, textil, sklo, kompozity, elektro, IT, atd...