Diskuze

Auta živí v Česku čím dál více lidí, průměrnou mzdu mají 32 tisíc

Automobilový průmysl je pro českou ekonomiku čím dál důležitějším zaměstnavatelem. Jen za loňský rok stoupl počet pracovních míst o více než tři procenta. Dobrou zprávou je i fakt, že nejvíce roste počet lidí, kteří se zabývají vývojem aut a dílů do nich. Další místa vznikají i letos.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

Jsme levní, s bičem za zády relativně pracovití, máme dobrou polohu. Je dobře, že se tu auta usídlily.

0 0
možnosti
VV

Laurin a Klement se obracejí v hrobech. Byli jedničky a lepší mnohdy než zahraniční konkurence a Češi jim prodali fabriku Němcům, které tak upřímně nenáviděli.

Stačilo si jen půjčit na renovace a kupovat motory a převody odkudkoliv, včetně VW. A mohly zisky zůstávat v Čechách. Francouzi nebo Němci by vám zmodernizovali Škodovku i na úvěr. Pravda, mozky v té době měli jen bývalí manažeři - komunisti. Tuneláři viděli věci jinak. Jsem antikomunista.

0 5
možnosti
VV

Pracoval jsem posledních 16 let ve Fordu jako řemeslník (údržba a propgramování robotiky a automatizace na linkách) a plat dělníků (všech včetně uklízečů podlah) se pohybuje kolem 25 dolarů na hodinu, řemeslníci mají všchni stejný plat 38 dolarů na hodinu a v podstatě neomezené přesčasy. Tdy za přesčas + 50% za práci v neděli + 100% a za práci ve svátek + 200% z hodinového platu. Hravě si tak řemeslník vydělá ročně i dost přes 100,000 dolarů hrubého. Za každý odpracovaný rok se připočítává asi 52 dolarů ročně k penzi od zaměstnavatele.

Do důchodu jsem odešel dobrovolně ve věku 66 a na cestu jsem dostal odstupné 100,000 USD (asi 2.5 milionu Kč). Teď žiji na Floridě. přesně tak a v tom, o čem jsem v poslední době snil. Součet všech důchodů včetně almužny z Čech - můj a mé manželky dělá asi 90,000 Kč/měsíčně. Není až tak zle a nemá to každý Amík ani zdaleka. Má to ale kdekdo kdo se během života stará. Já například více či méně přesčasy odmítal. Žil a užíval si dovolených.. volného času - jo i odstávek ve výrobě..třeba celé léto..být na podpoře za 380 dolarů týdně,(9,500 Kč) nebyla to sranda.

Navrhuji vzdělání a makat v automobilce. Nejlépe elektrikáře, programovat dnes musí umět každý z nich a oni vás to zaručeně naučí. Jako mne a stovky dalších. Učit se přece musíme doslova denně.

1 0
možnosti
JZ

Příklady by se měli ukazovat na průměru, ne na výjimkách. Navíc Ford se v Česku nevyrábí.

0 0
možnosti

A15l98a18n 85Ř42e60p46k23a

18. 3. 2015 11:17

Vykašlete se už na tu průměrnou mzdu, uměle jí zvyšuje vedení a pár manažerů Rv I když možná přímo v automobilce platy jsou asi vyšší, ale co jsem slyšel tak ve firmách pod ní to je už horší

0 0
možnosti
MK

Proto se kvůli lidem jako vy, aby nemohli naříkat na manažery uvádí zvlášť i mzda v dělnických profesích.

5 1
možnosti
PL

P58a50v35e22l 47L37a58n18d55a

18. 3. 2015 10:21

Je to fajn, že češi mají co do huby. I díky automotive průmyslu. Také se ale bohužel obávám, že až evropský trh s auty přestane růst, či bude růst pomalu, a za to odbyty v Asii půjdou nadále raketově vzhůru, že se místní montovny prostě zavřou a půjde se to montovat do Asie. To pak bude tvrdý dopad. Neříkám, že to tak musí být, ale kdyby vláda a naši představitelé řídili stát s nějakou KONCEPCÍ, s nějakou vizí, výhledem, možná by kromě mnutí si rukou nad výsledky automotive průmyslu přemýšleli i nad tím, jak podpořit jiná odvětví a to z toho důvodu, aby naše ekonomika byla dostatečně diverzifikovaná. Bohužel z různých vyjádření politků, z článků, sloupků a názorů je víceméně jasné, že KONCEPCI nemá tento stát žádnou. Ani bezpečnostní, ani energetickou, ani ekonomickou.... Přijde mi, že politikům chybí přesvědčení, vize, dobrá vůle a morálka.

1 1
možnosti
LK

Logické by bylo, kdyby Ćeši dělali to , co umí nejlépe. Vařit pivo,  vyrábět turbíny, kompresory,čerpadla,stavět elektrárny,cukrovary,lihovary, vařit dobrá jídla. Kdysi se říkalo, co Ćech to muzikant, nebo zlaté české ručičky.Tatra, Liaz,Jawa, jsou/byly pojem. Je toho víc, co jsme uměli. Bohužel v osobních vozech jsme zaspali dobu, takže monetálně jen montujeme. Bohužel i v elektronice(až na pár vyjímek). Je třeba výzkum, vývoj, nové technologie a pak teprve výroba. R^

0 6
možnosti
JS

stávávame se pomalu takovým Detroitem evropy....to zas bude hladových až zase praskne bublina.

2 9
možnosti
MK

Opravdu se vám zdá, že v čr mají zaměstnanci v automobilovém průmyslu díky silným odborům výrazně větší platy než zaměstnanci v automobilovém průmyslu jinde v evropě, třeba větší než v německu, protože přesně tak to bylo v detroitu.

0 0
možnosti
MS

Zeptejte se kolik maji zamestnanci napr. EISMAN, ktere dela kozene prvky do Mercedesu, Porche apodobne, tito lide si huntuji sve zdravi, pracuji 12h denne 3 smenny provoz a maji 9 tisic cisteho. Odejit nemohou protoze napr. v Hodoninskem rokresu neni kam jinam a sousedni okresy na tom nejsou o mnoho lepe. Prace jihomoravskeho hejtmana je mizerna, nebyl schopny do techto oblasti, huste osidlenych cilit zadna investory, pritop pracovni sila je tu kvalitni a lide vzdelani, mladez je nucena se stehovat jinam

0 0
možnosti
VB

hejtman není od toho, aby lidem ne Hodonínsku přiděloval práci, to je čistě jejich záležitost

4 0
možnosti
KV

K22a23m20i26l 87V21r33b45a

18. 3. 2015 9:14

Obyvatele Denveru by o tom mohli povídat... Díky poslední krizi se Denver stal městem duchů a to všechno proto, že místní ekonomika byla závislá na automobilovém průmyslu..

1 1
možnosti
VB

vy si vážně myslíte, že kdyby tam nějací komunisti nařídili co se má vyrábět, že by tam byli lidi šťastnější?

1 0
možnosti
MB

Jak koukám, pro někoho dobrá zpráva, pro jiného hrůzná zvěst... naštěstí to není regulované státem či jiným plánovacím prasákem a čas ukáže, kam se bude výroba směřovat... třeba bude za 50 let CZ průmysl orientovaný převážně na výrobu dřeváků...:-P

0 0
možnosti
VB

já myslím, že až se lidstvo rozhodně přestat jezdit s autama, tak se o tom s velkým časovým předstihem dozvíme, jinak souhlas

1 0
možnosti
VB

tady se dělají auta, protože to umíme a děláme to dobře, naše auta jezdí po celém světě a jsou oblíbená, dokonce jsem v Makedonii neplatil pokutu, protože mě chytli policajti s yeti a já jim řekl, že se to dělá u nás a oni to velice chválili, tak mě pustili, bohužel někteří lidé nejsou příznivci toho, že každý by měl dělat co mu jde a chtěli by nařizovat a plánovat, tak jako to dělali komunisti a my museli předávat lehlou výrobu a budovat hutě, dovážet železnou rudu, protože oni přesně vědí, co se tu má vyrábět, aby byl svět lepší

1 0
možnosti
PN

Myslím, že hlavní výtky jsou na malou diverzitu. Orientovat velkou část ekonomiky na auta je dost riskantní (a časem se vymstí).

2 0
možnosti
PK

dobrá zpráva, protože automotive je nejkomplexnější odvětví živící dodavatele z velmi různorodých oblastí průmyslu a služeb: plasty, kovy, guma, textil, sklo, kompozity, elektro, IT, atd...

4 1
možnosti