Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nástup soukromníků na pošumavské lokálky zbrzdí České dráhy odvoláním

V soutěži na pošumavské lokálky nabídly téměř dvakrát vyšší cenu než vítězné GW Train Regio. České dráhy přesto mají pocit, že soutěž Jihočeského kraje neproběhla správně a podaly námitky proti jejím výsledkům. Těsně poražená společnost Arriva, která dala druhou nejlepší nabídku, se neodvolá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

W77a80l55t42e44r 23C69e98r17m74a36k 1384228791486

Na to, že si tu už přes čtvrtstoletí hrajeme na tržní hospodářství, je smutné, že na železnici tržnímu hospodářství stále někdo hází klacky pod nohy.

0/0
21.3.2015 12:50

J31a67n 84K83o63b83ě54r60s13k98ý 1640316671923

Ještě zde přikládám jeden názor GWTR, soukromník nemusí být vždy výhra: Kdo z vás se slezl v poslední době s GWTR ? Vezmu jako příklad docela vytíženou trať Karlovy Vary d.n. - Mariánské Lázně. Od doby co na ní nejsou provozovány soupravy RS1 zde jezdí, respektive snaží se jezdit slovenské 813. Ale vzhledem k turnusové potřebě 2 vozidel, mají zálohu 0. Takže častěji než 813 jezdí staré 810, kvůli který mimo jiné ČD před 10 (zhruba, nevím přesné datum) o tu trať přišli, neboť kraj požadoval kromě ceny i nízkopodlažnost a bezbariérové WC. Každou chvíli slyším pomluvy na to, jak jsou ČD špatné, co dělají špatně a podobně. Ale že GWTR už více jak rok porušuje smlouvu s krajem nic nezmění. A to nemluvě o odlivu zaměstnaců od nich. Kdo to kdy slyšel, aby šel strojvedoucí od soukromníka jezdit k ČD a ejhle. V K.Varech jsou hned 2 !!!! Někde tedy musí být chyba...

+10/−1
20.3.2015 9:47

T35o83m75a16s 11A21u93g93u39s96t58y88n 6907476941200

Nebo soukromník na úzkokolelce na jindřichohradecku, taky katastrofa Rv

0/−2
20.3.2015 14:25

M51a18r45t95i86n 35Š22u79l82c 2537939350935

Kdyby na uzkokolejce nejezdil soukromnik, tak ta trat uz od roku 1997 zarusta... CD tuto trat opustily dobrovolne...

+2/0
20.3.2015 14:33

T38o45m58a47s 41A23u48g51u62s15t77y36n 6377736541850

Tím jsem chtěl naznačit, že soukromník nerovná se automaticky výhra.

0/−1
20.3.2015 18:51

S14t94e63p23a18n 87T23o23t31h 8968489585628

Takze neco funcniho, byt jakkoliv, je horsi nez NIC?? fakt jo? A pro koho je to horsi? Snad ne pro lidi, co tim maji moznost jet?

0/0
20.3.2015 19:06

M36a27r66t10i67n 45Š68u23l39c 2527159800715

No to právě úplně nechápu... já myslel, že výhrou je, že soukromník už minimálně 18 let provozuje něco, co by jinak státní dráhy zrušily...

0/0
22.3.2015 15:58

J10a55n 40S27ů60r97a 4485343953492

Zato ČD bez soutěže jsou VŽDY výhra, protože uznávají IN Kartu pana Koběrského.

0/−1
20.3.2015 22:27

J97a71n 80K29o56b44ě34r19s26k98ý 1920986771593

Ano, jsem proti rozbíjení železnice na atomy. Chápu, že vám lidi s INkartou leží v žaludku, ale když jí mám tak jí chci využívat a to že tam nastoupí soukromý dopravce mě nezajímá. Kdo jezdí aspoň trochu vlakem tomu se IN25 vyplatí a mají je zcela jistě i cestující po šumavských lokálek.

+2/0
20.3.2015 23:14

J69a37n 16S19ů27r90a 4645203173372

Tak ještě jednou: IN karta je KOMERČNÍ produkt Českých drah. Nutit k uznávání komerčního produktu jedné firmy jinou firmu je naprosto nesmysl. Je to naprosto shodná situace, jako kdybyste měl Tesco Clubcard a nakoupil v Lidlu a trval na tom, že chcete načíst na Clubcard body za nákup v Lidlu. Ostatně, v podmínkách IN 25 je, že platí ve vlacích Českých drah. Smiřte s tím, že monopol už není.

+3/−2
21.3.2015 13:46

J25a23n 67K90o78b87ě59r24s11k30ý 1270116941633

Asi jste mě nepochopil. Nejde zdaleka jen o IN kartu, ale o to, že GWTR nemá ani např. skupinovou slevu. To je na této turistické trati dost důležité. To odradí cestující. Srovnání s Clubcard je nepřesné. Člověk si ji kupuje s tím, že bude moct jezdit po republice po železnici s 25% slevou. To že tam nastoupí soukromý dopravce běžné cestující nezajímá, budou to brát jako křivdu a vlakem přestanou jezdit úplně. Navíc INkarta se kupuje na 1-3 roky, cestující pošumavských lokálek jí můžou spláchnout do záchodu. Chápu vaší radost nad výběrovými řízeními, ale dokud tyto věci s tarifem (jednotný+něco udělat s INkartami) tak jsem zásadně proti. Nechci se dožít toho, kdy pro cestu Olomouc-Jihlava budu muset mít 3 jízdenky. Přeji ČD hodně štěstí ať vyhrajou pokud možno všude, bude to totiž tarifní výhra. Jinak hořce zaplacené jako v Anglii.

+1/0
22.3.2015 19:41

J48a65n 94S28ů95r64a 4715163553612

Nejsem takový dopravní expert, abych si dovolil projektovat počty cestujících po soutěžích, kde se neuznává IN Karta. V praxi existuje v ČR jediná zkušenost, trať 089 Liberec - Zittau - Rybniště. IN Karty se tu neuznávají, kraj za vlaky platí méně a pozor, počet cestujících narostl ještě o desítky procent. Co se týče délky platnosti IN Karty, zapomínáte na jednu věc, že mezi uzavřením smlouvy na dopravce a zahájením provozu jsou obvykle dva až tři roky. Takže na zmiňovaných tratích už teď cestující mohou vědět, že jim IN karta bude k ničemu a nebudou si ji pořizovat. Jinak předpokládám, že stejně jako bojujete za zachování výhod IN Karty žalujete České dráhy za to, že například cestující mezi Prahou a Olomoucí nemá oproti běžnému zákazníkovi s IN Kartou slevu odpovídající slibované výši v procentech. (např. 221 Kč s IN 50 není rozhodně 50% z 295 Kč)

0/0
22.3.2015 20:34

J66a89n 69K41o25b78ě58r42s61k72ý 1910416311663

Já neříkám, že ČD jsou dokonalé. Prostě je potřeba nějaký jednotný tarifní koordinátor, který bude vydávat jízdenky včetně slev za časté cestování atd. Na tom se snad doufám shodneme ? Klidně i bez INkaret, ale potom by bylo potřeba je zrušit a obdobně by chtělo, aby se vydával pouze ten jednotný tarif u všech železničních dopravců. V takovém případě nic proti konkurenci. Každopádně přeji krásný večer.

+1/−1
22.3.2015 20:59

T28o46m21a42s 83A76u38g52u35s21t54y78n 6347696901210

Koukám, že když se odvolají ČD (které hospodaří s našimi penězi), tak je to špatně. Když se v jiných případech ozve soukromník (které mu jde zisk do vlastní kapsy), tak je to heroický boj se státním molochem . Bez ohledu na důvody, které ani redaktor neví, ale ČD jsou hrozně špatné... 8-o

+7/0
20.3.2015 8:51

J72a52n 16K21o39b22ě96r88s82k85ý 1510676671423

Ano, přesně tak ČD jako kdokoliv jiný mají plné právo se odvolat. Arriva se taky mohla odvolat.

+3/−1
20.3.2015 9:43

J90a55n 34S72ů60r76a 4275593733702

A neodvolala,ačkoliv byla těsně druhá.

0/0
20.3.2015 18:53

J84a37n 47K43o29b69ě98r33s72k69ý 1610296871253

Mohla se odvolat, to je jejich boj.

+1/0
20.3.2015 23:16

J55a88n 34S24ů52r11a 4895863833672

Odvolala by se, pokud by měla pocit, že bylo výběrové řízení špatně a vítězná firma vyhrála nelegálně. A ještě se prosím podívejte, kolik nabídla Arriva a České dráhy. Je to podobné, jako kdyby byl ve sprintu fotofiniš a namísto druhého podával  protest ten, který doběhl o pět sekund později.

0/0
21.3.2015 13:48

D77a63n 33V10l95k 8391438546924

Problém je v tom, že České dráhy svým odvoláním nesledují prospěch nás, cestujících, ale jan a pouze své vlastní zájmy. Rv

0/0
23.4.2015 20:58
Foto

P41a49v54e83l 58J55o63s25e52f 44M94ö72r38t36l 9469571152877

ČD (dříve ČSD) mne vozí po vlastech českých i jiných od roku 1968. Velmi mnoho ze změnilo, ale přesto soudím, že konkurence na regionálních tratích je více než potřebná. ČD cítí, že přicházejí jako státní firma o prašulky a tak kolem sebe mlátí. Je to zbytečné a jen oddalují svůj odchod za každou cenu.  Dopravu v regionech by měli mít v péči regionální firmy. [>-]

+4/−1
20.3.2015 7:50

J92i45ř31í 69E93r50b63e75n 1503164756337

To se jaksi zkoušelo už od počátku budování železnic. A jak byli podílníci těchto regionálních dopravců rádi, když jim to bylo cca v letech 1910-1925 zestátněno a oni se tak zbavili letitých prodělečných podniků!

Ona totiž železnice je síťovým podnikem. Už za K.u.K. monarchie většina regionálních dopravců předala své provozy nebo si je nechala zajišťovat státními drahami (StEG) nebo velkými dopravci s transverzálními výkony. Pokud regionální dráha neměla fakt silného akcionáře a dopravce jako například Buštěhradská nebo Ústecko-teplická dráha, splakali její zakladatelé nad výdělkem.

+2/0
20.3.2015 19:16

V75l39a28d74i94m82í15r 43F50i64b96i47g73e43r 5484721151354

A teď se vám ozve Leoš že vlaky nahradí autobusy a bude chtít ze všech nejmíň;-D. No 80kč na kilometr je docela málo, to tam asi jezdí stále plné vlaky.

0/0
19.3.2015 21:08

R33a32d29e16k 24J13a45n79a78t69a 9365156734222

Naštěstí si i (jinak dopravně zaostaé) vedení Jihočeského kraje uvědomuje, že pro turistiku na Šumavě je vlak zásadní.

Pro lidi existuje volba na výlet buď autem, nebo vlakem. Busem se na výlety nejezdí, takže pokud by to někoho napadlo, brzy by byly zrušeny pro nezájem a řešil by se problém, kde všude nacpat parkoviště.

+5/0
19.3.2015 21:48

M47a72r35e83k 17V69y27m34a64z67a37l 5538716252450

DOBRÝ DEN, CHYBÍ MI TU NĚJAK ČLÁNEK O NEHODĚ IC VLAKU REGIO JET NA SLOVENSKU....to měl pan Sůra volno, že nás objektivně neinformoval o všem, co se děje na železnici? ;-D

+4/−9
19.3.2015 17:33

M21a74r34t10i19n 76Š85u56l40c 2367809750765

Myslíte to vykolejení v pondělí při posunu v Bratislavě? Tak v rubrice ekonomika bych ho tedy nehledal;-D A myslím, že pan Sůra píše o ekonomice. Ale na iDnesu o tom informace je.

Navíc nikdo nebyl zraněn, provoz to výrazně nekomplikovalo a škoda ani příčina nebyly známé... takže vlastně pro český zpravodajský server naprosto nezajímavé téma...

+11/0
19.3.2015 17:47

M38a96t51ú90š 37B45e47n13a10k 9728694442203

na idnes spriatelenom webe sme(tisko).sk bol článok o vykoľajený v rubrike ekonomika....

0/0
20.3.2015 0:52

J16a96n 64S48ů85r58a 4735643433572

Od kde je sme.sk spřátelený web?:-)

0/−1
20.3.2015 18:54

M61a80r72e13k 70V85y78m52a80z87a51l 5578356692840

Možná není spřátelený, ale to co píše iDnes, se v té či oné podobě objevuje na SME.

0/0
21.3.2015 12:07

J61a43n 78S96ů17r73a 4605393733652

http://zpravy.idnes.cz/regiojet-vykolejil-v-bratislave-do1-/zahranicni.aspx?c=A150316_212532_zahranicni_jj

hodně to souvisí s tématem soutěže na lokálky, že?

nevím, jak Vy, ale já opravdu nepracuji v režimu 24/7. 

Jinak speciálně pro vás takový malý tip, pane Vymazale: vpravo nahoře je taková lupa, ta znamená vyhledávání.

+9/0
19.3.2015 18:06

M79a59r75e86k 93V26y12m73a63z92a39l 5568716442420

;-DR^

0/0
20.3.2015 18:13

J24a93n 27B63u31b63i48k 9382781102967

a co? vykolejil Regiojet nebo slovenští posunovači?;-)

0/0
19.3.2015 20:46

M39a84t45ú49š 86B29e43n39a14k 9158284762923

posunovačov si zabezpečuje RJ, navyše sa vykoľajil až cca od prostred súpravy. A k podhodeniu tam dôjsť nemohlo, to by musel niekto spraviť vedome...

+1/0
20.3.2015 0:55

J93a34n 54K60o16b90ě31r85s16k62ý 1730596651213

Nechápu, proč se do výběrových řízení hrne zrovna kraj, který nemá jako snad jediný (ještě s Vysočinou) integrovaný systém.  Žádná výhra pro cestující to nebude: GWTR bude mít podobná, možná i stejná vozidla jako ČD, cestující pokračující někam dál si budou muset koupit více jízdenek, přestanou platit INkarty takže cestující, kteří je mají utřou. Navíc chci vidět jak GWTR zvládne letní nápor turistů a cyklistů, když ani dnes mnohdy nestačí patrové vozy ČD.  Bez jednotného tarifu je to jen zhoršení. Je vidět dle úrovně dopravy v Jihočeském kraji, že na odboru dopravy sedí křupani.

+8/−6
19.3.2015 17:16

J20a43n 25S21ů46r18a 4925293723872

Vy jste členem hodnotící komise a znáte obsah nabídky gwtr?

+6/−1
19.3.2015 17:28

K12a77r49e45l 20Ř73e57h50á38č10e42k 9182390621592

A vy ho znáte? Pokud ano, tak sem s ním.

+1/0
19.3.2015 17:33

J48a59n 91S56ů27r48a 4265813223332

Ne,ale veřejné jsou požadavky

+4/0
19.3.2015 17:58

J67a46n 94K73o32b56ě77r25s20k40ý 1690416891393

A 810 určitě požadavek na 100 km/h splňuje. Jinak si je tam GWTR nechalo dovézt ze Slovenska

+1/−1
19.3.2015 20:17

J80a45n 28S54ů33r75a 4415383293952

A jak víte, že s nimi budou jezdit? Jak jistě víte, GWTR má i jiné tratě, kde je může použít.

+1/0
19.3.2015 21:19

J39i93ř56í 12J16o41z32a 3108653240711

Pane redaktore, verejna doprava u nas v kraji je ze strany cestujich dlouhodobe kritizovana. Od 90. let se jen rusi spoje (autobusove i vlakove). Uroven cestovani potazmo cetnost spojeni je dlouhodobe neunosna. Na trati 220 (Praha - Ceske Budejovice) v useku Veseli n. L. - Ceske Budejovice jsou osobni vlaky tak seskrtane takovym zpusobem, ze tomu clovek nemuze uverit. Dalsi vybrakovy usek je Horazdovice - Strakonice. Posledni regionalni autobusy (nepocitaje dalkove linky a linky MHD obsluhujici ostatni obce) z Budejc cca. do 30 km jedou o vikendech okolo 18 hod.! Ve vetsine pripadech se o vikendu nikam nedostanete. Pokud by jste se rozhodl nastivit Holasovice (pamatka Unesco), tak tam se o vikendu autobusem nedostanete, to same plati i do Krasetina k lanove draze na Klet - drive tam autobus jezdil denne. Dnes vam nezbyva jet vlakem do Holubova a pak pesky 3 km do kopce. Mila komise byla slozena z lidi z JIKORDU (Jihocesky koordinator dopravy), ktery ma velmi blizke vztahy s CSAD Jihotrans (vlastnik GW regio train). Uprimne receno do verejne dopravy na Jihu Cech moc nevidite, takze vas argument u me moc neobstoji. To vite, vy si sedite v PHA a v jejim okoli funguje PID - to se to pak cestuje regionalni dopravou...

+1/0
20.3.2015 15:33

J75i74ř86í 18E70r70b18e92n 1203694776287

Pan Sůra sídlí v severních Čechách, jestli se nemýlím. A ať už je to Jablonec nebo Liberec, tak dopravním zasíťováním to jsou o dost horší lokality než Praha :-/

0/0
20.3.2015 19:19

J11i27ř46í 12J97o37z88a 3578353180741

To ano, presto v Libereckem kraji funguje uspesne integrovany dopravni system IDOL a cestnost resp. nabidka spojeni je o dost sirsi a nez v Jiznich Cechach a o IDS si muzeme na Jihu Cech jen nechat zdat.

0/0
20.3.2015 19:50

J77a92n 62S31ů22r14a 4975463413332

Dobrý den, děkuji za informace, sedím v Liberci. I když mohu mít ke zdejšímu organizátorovi řadu výtek, tak mají u mě významné a zásadní plus za to, že začaly dopravní výkony soutěžit.  Tento text je o samotné soutěži, nehodnotím kvalitu objednané veřejné dopravy v kraji, nicméně to předávám kolegům v regionální redakci, ať se na to podívají. Bez ohledu na to, zda JIKORD organizuje dopravu dobře nebo špatně má u mě rozhodně plus za to, že se nebál soutěžit.

0/0
20.3.2015 22:31

J25i19ř69í 52J66o25z14a 3708293360851

Diky za Vas zajem. Ja chapu, ze jste tim nadsen. Vim, ze v Libereckem kraji uz jezdi take soukromi dopravci, napr. na trati Liberec - Hradek n. N. - Zittau, presto snad v kazdem kraji jsou nejake vetsi problemy s verejnou dopravou, apropo nemusim chodit daleko, zrovna v Liberci mela byt postavena nova trat do Rochlic a od byvale Textilany pres sidl. Broumovska na Dobiasovu v Rochlich. Existovala i varianta vystavet trat na sidl. Rochlice okolo teplarny a Stare Rochlice, tato varianta se zdala magistratu draha, ale DPmLJ by ji uvital. Zatim vsak vystavba tramvajove trate na sidl. Rochlice neprobiha. Chtel bych se Vas zde zeptat zda nevite proc tomu tak je? Vim, ze v soucasne dobe probiha rekonstrukce trate mezi Fugnerkou a Vratislavicemi, ma to snad nejakou souvislost s vystavbou tramvajove trate na sidl. Rochlice? Dekuji za odpoved.

0/0
21.3.2015 8:43

Z69d25e37n11e88k 94V29r11b38a 8359245493667

Došly prachy. Liberec je finančně v pr*. Původně se trať do Rochlic měla stavět z evropských peněz, ale nakonec tyto peníze stačili akorát na zdvojkolejnění úseku stávající části tratě po stanici U Lomu. Současná rekonstrukce zbytku trati do Jablonce s výstavbou na sídl. Rochlice nesouvisí. Trať do Rochlic je nyní imho u ledu. Pokud se bude realizovat, dá se odhadnout, že bude provedena ve dvou částech (U lomu - Krejčího a pak ten zbytek) a pouze za předpokladu, že to bude z velké části financovat EU. Vzhledem k finanční situaci Liberce je imho reálně možné, že trať se realizovat vůbec nebude, neboť Liberec ji nebude schopen financovat a to ani s nadpolovičním příspěvkem EU.

0/0
23.4.2015 20:38

J22a40n 77Z17b85o79ř15i70l 3409857769

Zase České dráhy ... montují do všeho kde jim někdo vezme řádně vysoutěženou trať.  Jsou trapní

+7/−12
19.3.2015 17:05

T11o37m 42J54u69r72e52č64k87a 6475902335465

Řádná soutěž je také o tom, že pokud se nejede přesně dle pravidel, tak se může kterýkoliv z uchazečů v dané lhůtě odvolat. Takže ČD jedou přesně dle řádných pravidel a mají na to právo, ať se vám to líbí nebo ne.

+6/−1
19.3.2015 22:43

M92a21r24t13i27n 39Š93u88l93c 2297859540835

No, kterýkoliv z uchazečů může podat námitku i když se jede přesně podle pravidel. A když nebude námitce vyhověno může se odvolat k ÚOHS a když ani ten nevyhoví, tak k předsedovi ÚOHS. Ale zpravidla tím docílí jenom toho, že se odsune termín realizace a myslím, ale nejsem si tím jist, že zadavatel při takhle umělém natahování soutěže nemůže po tom zdržovateli ani požadovat finanční kompenzaci za způsobené škody. Kdyby to tak bylo, tak by si to možná neúspěšný uchazeč rozmyslel. Takhle se může stát, že JČ kraj nebude smět podepsat s GWTR včas smlouvu, tím pádem nebude mít GWTR dostatek času na obstarání vozidel a i od prosince 2016 budou na Šumavě jezdit ČD, i když soutěž nevyhrály, ale budou v danou chvíli jedinou společností, která bude mít k dispozici alespoň nějaká vozidla...

0/0
20.3.2015 0:26

J36a62n 43S56ů79r97a 4835513333862

a proč nepodaly námitky už na zadávací dokumentaci?)

0/0
20.3.2015 22:31

P66e86t56r 68N61e71c83h77a73n48i53c70k91ý 7673906678230

Jihočeský kraj nám dává podnět k zamyšlení, jestli liberalizace, kdy státní dopravce je nahrazen dopravcem spřízněným s magistrátem je úplně vhodný postup

+12/0
19.3.2015 15:30

P55e82t21r 42B22e67z24s88t25a12r54o89s21t34i 2619516873361

Mate pravdu,ale je to se soutezi a vzhledem k u nas placenym cenam i za "pouzitelnou cenu" pro kraj... Nabidnu mnohem horsi porovnani. Vysocina a ICOM, zde to primo smrdi...

0/0
19.3.2015 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.