Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nástup soukromníků na pošumavské lokálky zbrzdí České dráhy odvoláním

V soutěži na pošumavské lokálky nabídly téměř dvakrát vyšší cenu než vítězné GW Train Regio. České dráhy přesto mají pocit, že soutěž Jihočeského kraje neproběhla správně a podaly námitky proti jejím výsledkům. Těsně poražená společnost Arriva, která dala druhou nejlepší nabídku, se neodvolá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

W33a50l25t11e39r 83C98e25r65m50a15k 1434608391716

Na to, že si tu už přes čtvrtstoletí hrajeme na tržní hospodářství, je smutné, že na železnici tržnímu hospodářství stále někdo hází klacky pod nohy.

0/0
21.3.2015 12:50

J29a33n 84K73o81b53ě50r71s76k68ý 1480346651273

Ještě zde přikládám jeden názor GWTR, soukromník nemusí být vždy výhra: Kdo z vás se slezl v poslední době s GWTR ? Vezmu jako příklad docela vytíženou trať Karlovy Vary d.n. - Mariánské Lázně. Od doby co na ní nejsou provozovány soupravy RS1 zde jezdí, respektive snaží se jezdit slovenské 813. Ale vzhledem k turnusové potřebě 2 vozidel, mají zálohu 0. Takže častěji než 813 jezdí staré 810, kvůli který mimo jiné ČD před 10 (zhruba, nevím přesné datum) o tu trať přišli, neboť kraj požadoval kromě ceny i nízkopodlažnost a bezbariérové WC. Každou chvíli slyším pomluvy na to, jak jsou ČD špatné, co dělají špatně a podobně. Ale že GWTR už více jak rok porušuje smlouvu s krajem nic nezmění. A to nemluvě o odlivu zaměstnaců od nich. Kdo to kdy slyšel, aby šel strojvedoucí od soukromníka jezdit k ČD a ejhle. V K.Varech jsou hned 2 !!!! Někde tedy musí být chyba...

+10/−1
20.3.2015 9:47

T92o90m13a31s 59A69u68g70u67s82t90y63n 6147146101890

Nebo soukromník na úzkokolelce na jindřichohradecku, taky katastrofa Rv

0/−2
20.3.2015 14:25

M48a53r59t61i44n 48Š38u95l66c 2637639120905

Kdyby na uzkokolejce nejezdil soukromnik, tak ta trat uz od roku 1997 zarusta... CD tuto trat opustily dobrovolne...

+2/0
20.3.2015 14:33

T44o21m90a18s 21A44u90g45u74s88t71y87n 6377686791680

Tím jsem chtěl naznačit, že soukromník nerovná se automaticky výhra.

0/−1
20.3.2015 18:51

S81t62e12p27a26n 17T14o85t36h 8308359365488

Takze neco funcniho, byt jakkoliv, je horsi nez NIC?? fakt jo? A pro koho je to horsi? Snad ne pro lidi, co tim maji moznost jet?

0/0
20.3.2015 19:06

M29a68r34t56i79n 59Š70u56l72c 2687389210285

No to právě úplně nechápu... já myslel, že výhrou je, že soukromník už minimálně 18 let provozuje něco, co by jinak státní dráhy zrušily...

0/0
22.3.2015 15:58

J59a25n 90S80ů74r66a 4755923493462

Zato ČD bez soutěže jsou VŽDY výhra, protože uznávají IN Kartu pana Koběrského.

0/−1
20.3.2015 22:27

J56a96n 14K17o89b65ě80r72s25k31ý 1200286181213

Ano, jsem proti rozbíjení železnice na atomy. Chápu, že vám lidi s INkartou leží v žaludku, ale když jí mám tak jí chci využívat a to že tam nastoupí soukromý dopravce mě nezajímá. Kdo jezdí aspoň trochu vlakem tomu se IN25 vyplatí a mají je zcela jistě i cestující po šumavských lokálek.

+2/0
20.3.2015 23:14

J26a80n 94S21ů39r69a 4435523113352

Tak ještě jednou: IN karta je KOMERČNÍ produkt Českých drah. Nutit k uznávání komerčního produktu jedné firmy jinou firmu je naprosto nesmysl. Je to naprosto shodná situace, jako kdybyste měl Tesco Clubcard a nakoupil v Lidlu a trval na tom, že chcete načíst na Clubcard body za nákup v Lidlu. Ostatně, v podmínkách IN 25 je, že platí ve vlacích Českých drah. Smiřte s tím, že monopol už není.

+3/−2
21.3.2015 13:46

J35a38n 28K60o36b85ě89r90s31k63ý 1260656241783

Asi jste mě nepochopil. Nejde zdaleka jen o IN kartu, ale o to, že GWTR nemá ani např. skupinovou slevu. To je na této turistické trati dost důležité. To odradí cestující. Srovnání s Clubcard je nepřesné. Člověk si ji kupuje s tím, že bude moct jezdit po republice po železnici s 25% slevou. To že tam nastoupí soukromý dopravce běžné cestující nezajímá, budou to brát jako křivdu a vlakem přestanou jezdit úplně. Navíc INkarta se kupuje na 1-3 roky, cestující pošumavských lokálek jí můžou spláchnout do záchodu. Chápu vaší radost nad výběrovými řízeními, ale dokud tyto věci s tarifem (jednotný+něco udělat s INkartami) tak jsem zásadně proti. Nechci se dožít toho, kdy pro cestu Olomouc-Jihlava budu muset mít 3 jízdenky. Přeji ČD hodně štěstí ať vyhrajou pokud možno všude, bude to totiž tarifní výhra. Jinak hořce zaplacené jako v Anglii.

+1/0
22.3.2015 19:41

J97a41n 51S57ů20r12a 4175423443942

Nejsem takový dopravní expert, abych si dovolil projektovat počty cestujících po soutěžích, kde se neuznává IN Karta. V praxi existuje v ČR jediná zkušenost, trať 089 Liberec - Zittau - Rybniště. IN Karty se tu neuznávají, kraj za vlaky platí méně a pozor, počet cestujících narostl ještě o desítky procent. Co se týče délky platnosti IN Karty, zapomínáte na jednu věc, že mezi uzavřením smlouvy na dopravce a zahájením provozu jsou obvykle dva až tři roky. Takže na zmiňovaných tratích už teď cestující mohou vědět, že jim IN karta bude k ničemu a nebudou si ji pořizovat. Jinak předpokládám, že stejně jako bojujete za zachování výhod IN Karty žalujete České dráhy za to, že například cestující mezi Prahou a Olomoucí nemá oproti běžnému zákazníkovi s IN Kartou slevu odpovídající slibované výši v procentech. (např. 221 Kč s IN 50 není rozhodně 50% z 295 Kč)

0/0
22.3.2015 20:34

J69a44n 95K41o50b47ě20r31s68k85ý 1560626781903

Já neříkám, že ČD jsou dokonalé. Prostě je potřeba nějaký jednotný tarifní koordinátor, který bude vydávat jízdenky včetně slev za časté cestování atd. Na tom se snad doufám shodneme ? Klidně i bez INkaret, ale potom by bylo potřeba je zrušit a obdobně by chtělo, aby se vydával pouze ten jednotný tarif u všech železničních dopravců. V takovém případě nic proti konkurenci. Každopádně přeji krásný večer.

+1/−1
22.3.2015 20:59

T80o92m67a93s 61A93u42g28u49s53t63y28n 6677366191660

Koukám, že když se odvolají ČD (které hospodaří s našimi penězi), tak je to špatně. Když se v jiných případech ozve soukromník (které mu jde zisk do vlastní kapsy), tak je to heroický boj se státním molochem . Bez ohledu na důvody, které ani redaktor neví, ale ČD jsou hrozně špatné... 8-o

+7/0
20.3.2015 8:51

J40a64n 92K31o29b85ě48r78s69k61ý 1760686121443

Ano, přesně tak ČD jako kdokoliv jiný mají plné právo se odvolat. Arriva se taky mohla odvolat.

+3/−1
20.3.2015 9:43

J86a27n 47S82ů62r58a 4185733233942

A neodvolala,ačkoliv byla těsně druhá.

0/0
20.3.2015 18:53

J51a16n 25K38o14b41ě79r79s65k75ý 1640376761403

Mohla se odvolat, to je jejich boj.

+1/0
20.3.2015 23:16

J21a21n 41S89ů34r58a 4585543113122

Odvolala by se, pokud by měla pocit, že bylo výběrové řízení špatně a vítězná firma vyhrála nelegálně. A ještě se prosím podívejte, kolik nabídla Arriva a České dráhy. Je to podobné, jako kdyby byl ve sprintu fotofiniš a namísto druhého podával  protest ten, který doběhl o pět sekund později.

0/0
21.3.2015 13:48

D69a10n 69V59l62k 8951708876584

Problém je v tom, že České dráhy svým odvoláním nesledují prospěch nás, cestujících, ale jan a pouze své vlastní zájmy. Rv

0/0
23.4.2015 20:58
Foto

P76a91v24e54l 67J97o13s85e22f 41M34ö13r74t15l 9159911372987

ČD (dříve ČSD) mne vozí po vlastech českých i jiných od roku 1968. Velmi mnoho ze změnilo, ale přesto soudím, že konkurence na regionálních tratích je více než potřebná. ČD cítí, že přicházejí jako státní firma o prašulky a tak kolem sebe mlátí. Je to zbytečné a jen oddalují svůj odchod za každou cenu.  Dopravu v regionech by měli mít v péči regionální firmy. [>-]

+4/−1
20.3.2015 7:50

J58i28ř22í 92E80r15b55e78n 1513454186907

To se jaksi zkoušelo už od počátku budování železnic. A jak byli podílníci těchto regionálních dopravců rádi, když jim to bylo cca v letech 1910-1925 zestátněno a oni se tak zbavili letitých prodělečných podniků!

Ona totiž železnice je síťovým podnikem. Už za K.u.K. monarchie většina regionálních dopravců předala své provozy nebo si je nechala zajišťovat státními drahami (StEG) nebo velkými dopravci s transverzálními výkony. Pokud regionální dráha neměla fakt silného akcionáře a dopravce jako například Buštěhradská nebo Ústecko-teplická dráha, splakali její zakladatelé nad výdělkem.

+2/0
20.3.2015 19:16

V17l97a71d22i32m72í23r 17F54i77b91i33g54e78r 5944951761714

A teď se vám ozve Leoš že vlaky nahradí autobusy a bude chtít ze všech nejmíň;-D. No 80kč na kilometr je docela málo, to tam asi jezdí stále plné vlaky.

0/0
19.3.2015 21:08

R70a10d43e82k 77J17a52n31a23t71a 9195586174942

Naštěstí si i (jinak dopravně zaostaé) vedení Jihočeského kraje uvědomuje, že pro turistiku na Šumavě je vlak zásadní.

Pro lidi existuje volba na výlet buď autem, nebo vlakem. Busem se na výlety nejezdí, takže pokud by to někoho napadlo, brzy by byly zrušeny pro nezájem a řešil by se problém, kde všude nacpat parkoviště.

+5/0
19.3.2015 21:48

M87a50r29e12k 40V61y96m60a24z44a74l 5148486262950

DOBRÝ DEN, CHYBÍ MI TU NĚJAK ČLÁNEK O NEHODĚ IC VLAKU REGIO JET NA SLOVENSKU....to měl pan Sůra volno, že nás objektivně neinformoval o všem, co se děje na železnici? ;-D

+4/−9
19.3.2015 17:33

M13a42r84t78i18n 61Š39u83l63c 2767589500235

Myslíte to vykolejení v pondělí při posunu v Bratislavě? Tak v rubrice ekonomika bych ho tedy nehledal;-D A myslím, že pan Sůra píše o ekonomice. Ale na iDnesu o tom informace je.

Navíc nikdo nebyl zraněn, provoz to výrazně nekomplikovalo a škoda ani příčina nebyly známé... takže vlastně pro český zpravodajský server naprosto nezajímavé téma...

+11/0
19.3.2015 17:47

M23a16t22ú66š 37B72e31n24a27k 9968454622363

na idnes spriatelenom webe sme(tisko).sk bol článok o vykoľajený v rubrike ekonomika....

0/0
20.3.2015 0:52

J94a95n 93S66ů81r13a 4195463433622

Od kde je sme.sk spřátelený web?:-)

0/−1
20.3.2015 18:54

M56a28r32e41k 21V90y78m87a26z55a84l 5938866712520

Možná není spřátelený, ale to co píše iDnes, se v té či oné podobě objevuje na SME.

0/0
21.3.2015 12:07

J89a31n 29S60ů50r15a 4885813243942

http://zpravy.idnes.cz/regiojet-vykolejil-v-bratislave-do1-/zahranicni.aspx?c=A150316_212532_zahranicni_jj

hodně to souvisí s tématem soutěže na lokálky, že?

nevím, jak Vy, ale já opravdu nepracuji v režimu 24/7. 

Jinak speciálně pro vás takový malý tip, pane Vymazale: vpravo nahoře je taková lupa, ta znamená vyhledávání.

+9/0
19.3.2015 18:06

M57a79r53e39k 24V86y65m94a82z79a54l 5458936432960

;-DR^

0/0
20.3.2015 18:13

J70a21n 50B75u64b52i16k 9712471302627

a co? vykolejil Regiojet nebo slovenští posunovači?;-)

0/0
19.3.2015 20:46

M14a57t61ú48š 61B70e51n86a80k 9768904312313

posunovačov si zabezpečuje RJ, navyše sa vykoľajil až cca od prostred súpravy. A k podhodeniu tam dôjsť nemohlo, to by musel niekto spraviť vedome...

+1/0
20.3.2015 0:55

J71a15n 48K50o76b19ě91r59s17k19ý 1740496461753

Nechápu, proč se do výběrových řízení hrne zrovna kraj, který nemá jako snad jediný (ještě s Vysočinou) integrovaný systém.  Žádná výhra pro cestující to nebude: GWTR bude mít podobná, možná i stejná vozidla jako ČD, cestující pokračující někam dál si budou muset koupit více jízdenek, přestanou platit INkarty takže cestující, kteří je mají utřou. Navíc chci vidět jak GWTR zvládne letní nápor turistů a cyklistů, když ani dnes mnohdy nestačí patrové vozy ČD.  Bez jednotného tarifu je to jen zhoršení. Je vidět dle úrovně dopravy v Jihočeském kraji, že na odboru dopravy sedí křupani.

+8/−6
19.3.2015 17:16

J51a57n 36S27ů49r81a 4625473143332

Vy jste členem hodnotící komise a znáte obsah nabídky gwtr?

+6/−1
19.3.2015 17:28

K40a91r73e67l 12Ř22e74h98á16č12e34k 9872430231222

A vy ho znáte? Pokud ano, tak sem s ním.

+1/0
19.3.2015 17:33

J39a21n 87S63ů20r84a 4965143433342

Ne,ale veřejné jsou požadavky

+4/0
19.3.2015 17:58

J47a97n 24K53o27b96ě40r22s73k82ý 1730956261603

A 810 určitě požadavek na 100 km/h splňuje. Jinak si je tam GWTR nechalo dovézt ze Slovenska

+1/−1
19.3.2015 20:17

J11a17n 49S61ů13r61a 4395273253392

A jak víte, že s nimi budou jezdit? Jak jistě víte, GWTR má i jiné tratě, kde je může použít.

+1/0
19.3.2015 21:19

J85i70ř76í 49J98o88z16a 3548743530581

Pane redaktore, verejna doprava u nas v kraji je ze strany cestujich dlouhodobe kritizovana. Od 90. let se jen rusi spoje (autobusove i vlakove). Uroven cestovani potazmo cetnost spojeni je dlouhodobe neunosna. Na trati 220 (Praha - Ceske Budejovice) v useku Veseli n. L. - Ceske Budejovice jsou osobni vlaky tak seskrtane takovym zpusobem, ze tomu clovek nemuze uverit. Dalsi vybrakovy usek je Horazdovice - Strakonice. Posledni regionalni autobusy (nepocitaje dalkove linky a linky MHD obsluhujici ostatni obce) z Budejc cca. do 30 km jedou o vikendech okolo 18 hod.! Ve vetsine pripadech se o vikendu nikam nedostanete. Pokud by jste se rozhodl nastivit Holasovice (pamatka Unesco), tak tam se o vikendu autobusem nedostanete, to same plati i do Krasetina k lanove draze na Klet - drive tam autobus jezdil denne. Dnes vam nezbyva jet vlakem do Holubova a pak pesky 3 km do kopce. Mila komise byla slozena z lidi z JIKORDU (Jihocesky koordinator dopravy), ktery ma velmi blizke vztahy s CSAD Jihotrans (vlastnik GW regio train). Uprimne receno do verejne dopravy na Jihu Cech moc nevidite, takze vas argument u me moc neobstoji. To vite, vy si sedite v PHA a v jejim okoli funguje PID - to se to pak cestuje regionalni dopravou...

+1/0
20.3.2015 15:33

J93i77ř67í 93E37r51b23e46n 1953604386147

Pan Sůra sídlí v severních Čechách, jestli se nemýlím. A ať už je to Jablonec nebo Liberec, tak dopravním zasíťováním to jsou o dost horší lokality než Praha :-/

0/0
20.3.2015 19:19

J47i11ř17í 32J67o85z28a 3938603360461

To ano, presto v Libereckem kraji funguje uspesne integrovany dopravni system IDOL a cestnost resp. nabidka spojeni je o dost sirsi a nez v Jiznich Cechach a o IDS si muzeme na Jihu Cech jen nechat zdat.

0/0
20.3.2015 19:50

J13a27n 17S34ů66r98a 4385253123482

Dobrý den, děkuji za informace, sedím v Liberci. I když mohu mít ke zdejšímu organizátorovi řadu výtek, tak mají u mě významné a zásadní plus za to, že začaly dopravní výkony soutěžit.  Tento text je o samotné soutěži, nehodnotím kvalitu objednané veřejné dopravy v kraji, nicméně to předávám kolegům v regionální redakci, ať se na to podívají. Bez ohledu na to, zda JIKORD organizuje dopravu dobře nebo špatně má u mě rozhodně plus za to, že se nebál soutěžit.

0/0
20.3.2015 22:31

J92i17ř78í 97J47o65z65a 3778873200901

Diky za Vas zajem. Ja chapu, ze jste tim nadsen. Vim, ze v Libereckem kraji uz jezdi take soukromi dopravci, napr. na trati Liberec - Hradek n. N. - Zittau, presto snad v kazdem kraji jsou nejake vetsi problemy s verejnou dopravou, apropo nemusim chodit daleko, zrovna v Liberci mela byt postavena nova trat do Rochlic a od byvale Textilany pres sidl. Broumovska na Dobiasovu v Rochlich. Existovala i varianta vystavet trat na sidl. Rochlice okolo teplarny a Stare Rochlice, tato varianta se zdala magistratu draha, ale DPmLJ by ji uvital. Zatim vsak vystavba tramvajove trate na sidl. Rochlice neprobiha. Chtel bych se Vas zde zeptat zda nevite proc tomu tak je? Vim, ze v soucasne dobe probiha rekonstrukce trate mezi Fugnerkou a Vratislavicemi, ma to snad nejakou souvislost s vystavbou tramvajove trate na sidl. Rochlice? Dekuji za odpoved.

0/0
21.3.2015 8:43

Z83d63e54n81e22k 70V22r93b47a 8179545763697

Došly prachy. Liberec je finančně v pr*. Původně se trať do Rochlic měla stavět z evropských peněz, ale nakonec tyto peníze stačili akorát na zdvojkolejnění úseku stávající části tratě po stanici U Lomu. Současná rekonstrukce zbytku trati do Jablonce s výstavbou na sídl. Rochlice nesouvisí. Trať do Rochlic je nyní imho u ledu. Pokud se bude realizovat, dá se odhadnout, že bude provedena ve dvou částech (U lomu - Krejčího a pak ten zbytek) a pouze za předpokladu, že to bude z velké části financovat EU. Vzhledem k finanční situaci Liberce je imho reálně možné, že trať se realizovat vůbec nebude, neboť Liberec ji nebude schopen financovat a to ani s nadpolovičním příspěvkem EU.

0/0
23.4.2015 20:38

J43a36n 38Z22b97o44ř56i67l 3319347489

Zase České dráhy ... montují do všeho kde jim někdo vezme řádně vysoutěženou trať.  Jsou trapní

+7/−12
19.3.2015 17:05

T63o50m 66J89u96r17e12č75k72a 6905312145465

Řádná soutěž je také o tom, že pokud se nejede přesně dle pravidel, tak se může kterýkoliv z uchazečů v dané lhůtě odvolat. Takže ČD jedou přesně dle řádných pravidel a mají na to právo, ať se vám to líbí nebo ne.

+6/−1
19.3.2015 22:43

M22a72r60t31i70n 34Š78u59l79c 2507859480315

No, kterýkoliv z uchazečů může podat námitku i když se jede přesně podle pravidel. A když nebude námitce vyhověno může se odvolat k ÚOHS a když ani ten nevyhoví, tak k předsedovi ÚOHS. Ale zpravidla tím docílí jenom toho, že se odsune termín realizace a myslím, ale nejsem si tím jist, že zadavatel při takhle umělém natahování soutěže nemůže po tom zdržovateli ani požadovat finanční kompenzaci za způsobené škody. Kdyby to tak bylo, tak by si to možná neúspěšný uchazeč rozmyslel. Takhle se může stát, že JČ kraj nebude smět podepsat s GWTR včas smlouvu, tím pádem nebude mít GWTR dostatek času na obstarání vozidel a i od prosince 2016 budou na Šumavě jezdit ČD, i když soutěž nevyhrály, ale budou v danou chvíli jedinou společností, která bude mít k dispozici alespoň nějaká vozidla...

0/0
20.3.2015 0:26

J18a19n 66S85ů52r30a 4225873903252

a proč nepodaly námitky už na zadávací dokumentaci?)

0/0
20.3.2015 22:31

P62e19t27r 74N25e33c72h32a31n63i76c90k37ý 7193776188500

Jihočeský kraj nám dává podnět k zamyšlení, jestli liberalizace, kdy státní dopravce je nahrazen dopravcem spřízněným s magistrátem je úplně vhodný postup

+12/0
19.3.2015 15:30

P83e62t24r 28B58e80z40s31t59a55r60o13s39t88i 2839126543851

Mate pravdu,ale je to se soutezi a vzhledem k u nas placenym cenam i za "pouzitelnou cenu" pro kraj... Nabidnu mnohem horsi porovnani. Vysocina a ICOM, zde to primo smrdi...

0/0
19.3.2015 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.