Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nástup soukromníků na pošumavské lokálky zbrzdí České dráhy odvoláním

V soutěži na pošumavské lokálky nabídly téměř dvakrát vyšší cenu než vítězné GW Train Regio. České dráhy přesto mají pocit, že soutěž Jihočeského kraje neproběhla správně a podaly námitky proti jejím výsledkům. Těsně poražená společnost Arriva, která dala druhou nejlepší nabídku, se neodvolá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

W48a76l98t34e41r 16C67e70r32m90a32k 1614378801286

Na to, že si tu už přes čtvrtstoletí hrajeme na tržní hospodářství, je smutné, že na železnici tržnímu hospodářství stále někdo hází klacky pod nohy.

0/0
21.3.2015 12:50

J72a92n 96K27o66b71ě35r46s43k65ý 1420376641563

Ještě zde přikládám jeden názor GWTR, soukromník nemusí být vždy výhra: Kdo z vás se slezl v poslední době s GWTR ? Vezmu jako příklad docela vytíženou trať Karlovy Vary d.n. - Mariánské Lázně. Od doby co na ní nejsou provozovány soupravy RS1 zde jezdí, respektive snaží se jezdit slovenské 813. Ale vzhledem k turnusové potřebě 2 vozidel, mají zálohu 0. Takže častěji než 813 jezdí staré 810, kvůli který mimo jiné ČD před 10 (zhruba, nevím přesné datum) o tu trať přišli, neboť kraj požadoval kromě ceny i nízkopodlažnost a bezbariérové WC. Každou chvíli slyším pomluvy na to, jak jsou ČD špatné, co dělají špatně a podobně. Ale že GWTR už více jak rok porušuje smlouvu s krajem nic nezmění. A to nemluvě o odlivu zaměstnaců od nich. Kdo to kdy slyšel, aby šel strojvedoucí od soukromníka jezdit k ČD a ejhle. V K.Varech jsou hned 2 !!!! Někde tedy musí být chyba...

+10/−1
20.3.2015 9:47

T90o79m97a70s 37A52u98g25u23s83t58y33n 6837146901140

Nebo soukromník na úzkokolelce na jindřichohradecku, taky katastrofa Rv

0/−2
20.3.2015 14:25

M24a10r44t72i53n 70Š71u65l92c 2667239400655

Kdyby na uzkokolejce nejezdil soukromnik, tak ta trat uz od roku 1997 zarusta... CD tuto trat opustily dobrovolne...

+2/0
20.3.2015 14:33

T68o98m78a12s 24A41u21g33u90s98t38y29n 6567796221680

Tím jsem chtěl naznačit, že soukromník nerovná se automaticky výhra.

0/−1
20.3.2015 18:51

S43t86e30p54a38n 50T41o91t91h 8128309175418

Takze neco funcniho, byt jakkoliv, je horsi nez NIC?? fakt jo? A pro koho je to horsi? Snad ne pro lidi, co tim maji moznost jet?

0/0
20.3.2015 19:06

M70a38r67t59i54n 84Š79u30l69c 2727799790325

No to právě úplně nechápu... já myslel, že výhrou je, že soukromník už minimálně 18 let provozuje něco, co by jinak státní dráhy zrušily...

0/0
22.3.2015 15:58

J10a15n 52S96ů89r59a 4965583783922

Zato ČD bez soutěže jsou VŽDY výhra, protože uznávají IN Kartu pana Koběrského.

0/−1
20.3.2015 22:27

J84a36n 27K66o85b20ě21r20s13k91ý 1230376981613

Ano, jsem proti rozbíjení železnice na atomy. Chápu, že vám lidi s INkartou leží v žaludku, ale když jí mám tak jí chci využívat a to že tam nastoupí soukromý dopravce mě nezajímá. Kdo jezdí aspoň trochu vlakem tomu se IN25 vyplatí a mají je zcela jistě i cestující po šumavských lokálek.

+2/0
20.3.2015 23:14

J96a34n 37S88ů23r27a 4565743583272

Tak ještě jednou: IN karta je KOMERČNÍ produkt Českých drah. Nutit k uznávání komerčního produktu jedné firmy jinou firmu je naprosto nesmysl. Je to naprosto shodná situace, jako kdybyste měl Tesco Clubcard a nakoupil v Lidlu a trval na tom, že chcete načíst na Clubcard body za nákup v Lidlu. Ostatně, v podmínkách IN 25 je, že platí ve vlacích Českých drah. Smiřte s tím, že monopol už není.

+3/−2
21.3.2015 13:46

J41a86n 48K15o39b57ě44r28s91k45ý 1820326361283

Asi jste mě nepochopil. Nejde zdaleka jen o IN kartu, ale o to, že GWTR nemá ani např. skupinovou slevu. To je na této turistické trati dost důležité. To odradí cestující. Srovnání s Clubcard je nepřesné. Člověk si ji kupuje s tím, že bude moct jezdit po republice po železnici s 25% slevou. To že tam nastoupí soukromý dopravce běžné cestující nezajímá, budou to brát jako křivdu a vlakem přestanou jezdit úplně. Navíc INkarta se kupuje na 1-3 roky, cestující pošumavských lokálek jí můžou spláchnout do záchodu. Chápu vaší radost nad výběrovými řízeními, ale dokud tyto věci s tarifem (jednotný+něco udělat s INkartami) tak jsem zásadně proti. Nechci se dožít toho, kdy pro cestu Olomouc-Jihlava budu muset mít 3 jízdenky. Přeji ČD hodně štěstí ať vyhrajou pokud možno všude, bude to totiž tarifní výhra. Jinak hořce zaplacené jako v Anglii.

+1/0
22.3.2015 19:41

J92a19n 58S62ů75r87a 4195713163902

Nejsem takový dopravní expert, abych si dovolil projektovat počty cestujících po soutěžích, kde se neuznává IN Karta. V praxi existuje v ČR jediná zkušenost, trať 089 Liberec - Zittau - Rybniště. IN Karty se tu neuznávají, kraj za vlaky platí méně a pozor, počet cestujících narostl ještě o desítky procent. Co se týče délky platnosti IN Karty, zapomínáte na jednu věc, že mezi uzavřením smlouvy na dopravce a zahájením provozu jsou obvykle dva až tři roky. Takže na zmiňovaných tratích už teď cestující mohou vědět, že jim IN karta bude k ničemu a nebudou si ji pořizovat. Jinak předpokládám, že stejně jako bojujete za zachování výhod IN Karty žalujete České dráhy za to, že například cestující mezi Prahou a Olomoucí nemá oproti běžnému zákazníkovi s IN Kartou slevu odpovídající slibované výši v procentech. (např. 221 Kč s IN 50 není rozhodně 50% z 295 Kč)

0/0
22.3.2015 20:34

J98a65n 31K18o45b61ě45r20s77k10ý 1340986711163

Já neříkám, že ČD jsou dokonalé. Prostě je potřeba nějaký jednotný tarifní koordinátor, který bude vydávat jízdenky včetně slev za časté cestování atd. Na tom se snad doufám shodneme ? Klidně i bez INkaret, ale potom by bylo potřeba je zrušit a obdobně by chtělo, aby se vydával pouze ten jednotný tarif u všech železničních dopravců. V takovém případě nic proti konkurenci. Každopádně přeji krásný večer.

+1/−1
22.3.2015 20:59

T79o55m56a94s 45A63u77g73u97s18t94y13n 6687936981690

Koukám, že když se odvolají ČD (které hospodaří s našimi penězi), tak je to špatně. Když se v jiných případech ozve soukromník (které mu jde zisk do vlastní kapsy), tak je to heroický boj se státním molochem . Bez ohledu na důvody, které ani redaktor neví, ale ČD jsou hrozně špatné... 8-o

+7/0
20.3.2015 8:51

J18a68n 79K56o15b73ě35r35s81k40ý 1100726531363

Ano, přesně tak ČD jako kdokoliv jiný mají plné právo se odvolat. Arriva se taky mohla odvolat.

+3/−1
20.3.2015 9:43

J92a93n 47S51ů81r29a 4405233363522

A neodvolala,ačkoliv byla těsně druhá.

0/0
20.3.2015 18:53

J22a35n 66K23o23b42ě91r50s20k17ý 1900656281253

Mohla se odvolat, to je jejich boj.

+1/0
20.3.2015 23:16

J11a16n 29S31ů22r15a 4635153303702

Odvolala by se, pokud by měla pocit, že bylo výběrové řízení špatně a vítězná firma vyhrála nelegálně. A ještě se prosím podívejte, kolik nabídla Arriva a České dráhy. Je to podobné, jako kdyby byl ve sprintu fotofiniš a namísto druhého podával  protest ten, který doběhl o pět sekund později.

0/0
21.3.2015 13:48

D25a10n 65V26l22k 8781398936424

Problém je v tom, že České dráhy svým odvoláním nesledují prospěch nás, cestujících, ale jan a pouze své vlastní zájmy. Rv

0/0
23.4.2015 20:58
Foto

P37a43v79e16l 22J22o49s47e58f 61M45ö44r37t75l 9319501742987

ČD (dříve ČSD) mne vozí po vlastech českých i jiných od roku 1968. Velmi mnoho ze změnilo, ale přesto soudím, že konkurence na regionálních tratích je více než potřebná. ČD cítí, že přicházejí jako státní firma o prašulky a tak kolem sebe mlátí. Je to zbytečné a jen oddalují svůj odchod za každou cenu.  Dopravu v regionech by měli mít v péči regionální firmy. [>-]

+4/−1
20.3.2015 7:50

J19i10ř30í 87E17r14b95e97n 1223764756387

To se jaksi zkoušelo už od počátku budování železnic. A jak byli podílníci těchto regionálních dopravců rádi, když jim to bylo cca v letech 1910-1925 zestátněno a oni se tak zbavili letitých prodělečných podniků!

Ona totiž železnice je síťovým podnikem. Už za K.u.K. monarchie většina regionálních dopravců předala své provozy nebo si je nechala zajišťovat státními drahami (StEG) nebo velkými dopravci s transverzálními výkony. Pokud regionální dráha neměla fakt silného akcionáře a dopravce jako například Buštěhradská nebo Ústecko-teplická dráha, splakali její zakladatelé nad výdělkem.

+2/0
20.3.2015 19:16

V40l77a95d32i89m80í30r 10F17i18b72i67g14e53r 5834351861344

A teď se vám ozve Leoš že vlaky nahradí autobusy a bude chtít ze všech nejmíň;-D. No 80kč na kilometr je docela málo, to tam asi jezdí stále plné vlaky.

0/0
19.3.2015 21:08

R43a74d46e78k 30J93a22n48a36t74a 9205246984722

Naštěstí si i (jinak dopravně zaostaé) vedení Jihočeského kraje uvědomuje, že pro turistiku na Šumavě je vlak zásadní.

Pro lidi existuje volba na výlet buď autem, nebo vlakem. Busem se na výlety nejezdí, takže pokud by to někoho napadlo, brzy by byly zrušeny pro nezájem a řešil by se problém, kde všude nacpat parkoviště.

+5/0
19.3.2015 21:48

M70a29r30e67k 48V15y84m49a29z74a91l 5108376622820

DOBRÝ DEN, CHYBÍ MI TU NĚJAK ČLÁNEK O NEHODĚ IC VLAKU REGIO JET NA SLOVENSKU....to měl pan Sůra volno, že nás objektivně neinformoval o všem, co se děje na železnici? ;-D

+4/−9
19.3.2015 17:33

M63a30r69t20i87n 42Š10u90l61c 2577129200505

Myslíte to vykolejení v pondělí při posunu v Bratislavě? Tak v rubrice ekonomika bych ho tedy nehledal;-D A myslím, že pan Sůra píše o ekonomice. Ale na iDnesu o tom informace je.

Navíc nikdo nebyl zraněn, provoz to výrazně nekomplikovalo a škoda ani příčina nebyly známé... takže vlastně pro český zpravodajský server naprosto nezajímavé téma...

+11/0
19.3.2015 17:47

M54a55t89ú92š 18B10e95n84a32k 9258864812483

na idnes spriatelenom webe sme(tisko).sk bol článok o vykoľajený v rubrike ekonomika....

0/0
20.3.2015 0:52

J92a54n 71S86ů29r66a 4585643713542

Od kde je sme.sk spřátelený web?:-)

0/−1
20.3.2015 18:54

M49a13r21e39k 70V38y68m20a45z93a43l 5938736842980

Možná není spřátelený, ale to co píše iDnes, se v té či oné podobě objevuje na SME.

0/0
21.3.2015 12:07

J91a36n 65S97ů40r14a 4825383493492

http://zpravy.idnes.cz/regiojet-vykolejil-v-bratislave-do1-/zahranicni.aspx?c=A150316_212532_zahranicni_jj

hodně to souvisí s tématem soutěže na lokálky, že?

nevím, jak Vy, ale já opravdu nepracuji v režimu 24/7. 

Jinak speciálně pro vás takový malý tip, pane Vymazale: vpravo nahoře je taková lupa, ta znamená vyhledávání.

+9/0
19.3.2015 18:06

M54a29r73e38k 45V60y84m82a11z49a88l 5968696352550

;-DR^

0/0
20.3.2015 18:13

J62a15n 50B86u14b97i80k 9852861372397

a co? vykolejil Regiojet nebo slovenští posunovači?;-)

0/0
19.3.2015 20:46

M91a66t41ú49š 65B74e71n89a25k 9188934812103

posunovačov si zabezpečuje RJ, navyše sa vykoľajil až cca od prostred súpravy. A k podhodeniu tam dôjsť nemohlo, to by musel niekto spraviť vedome...

+1/0
20.3.2015 0:55

J43a57n 21K72o44b19ě93r66s40k52ý 1760976411503

Nechápu, proč se do výběrových řízení hrne zrovna kraj, který nemá jako snad jediný (ještě s Vysočinou) integrovaný systém.  Žádná výhra pro cestující to nebude: GWTR bude mít podobná, možná i stejná vozidla jako ČD, cestující pokračující někam dál si budou muset koupit více jízdenek, přestanou platit INkarty takže cestující, kteří je mají utřou. Navíc chci vidět jak GWTR zvládne letní nápor turistů a cyklistů, když ani dnes mnohdy nestačí patrové vozy ČD.  Bez jednotného tarifu je to jen zhoršení. Je vidět dle úrovně dopravy v Jihočeském kraji, že na odboru dopravy sedí křupani.

+8/−6
19.3.2015 17:16

J44a50n 73S42ů86r11a 4155673283502

Vy jste členem hodnotící komise a znáte obsah nabídky gwtr?

+6/−1
19.3.2015 17:28

K60a82r24e35l 79Ř19e46h68á33č49e53k 9552850171512

A vy ho znáte? Pokud ano, tak sem s ním.

+1/0
19.3.2015 17:33

J77a42n 72S61ů23r63a 4505343333362

Ne,ale veřejné jsou požadavky

+4/0
19.3.2015 17:58

J48a51n 75K17o79b93ě74r39s69k22ý 1600946671853

A 810 určitě požadavek na 100 km/h splňuje. Jinak si je tam GWTR nechalo dovézt ze Slovenska

+1/−1
19.3.2015 20:17

J30a15n 18S74ů90r96a 4875633653902

A jak víte, že s nimi budou jezdit? Jak jistě víte, GWTR má i jiné tratě, kde je může použít.

+1/0
19.3.2015 21:19

J18i67ř42í 16J14o86z19a 3588903970401

Pane redaktore, verejna doprava u nas v kraji je ze strany cestujich dlouhodobe kritizovana. Od 90. let se jen rusi spoje (autobusove i vlakove). Uroven cestovani potazmo cetnost spojeni je dlouhodobe neunosna. Na trati 220 (Praha - Ceske Budejovice) v useku Veseli n. L. - Ceske Budejovice jsou osobni vlaky tak seskrtane takovym zpusobem, ze tomu clovek nemuze uverit. Dalsi vybrakovy usek je Horazdovice - Strakonice. Posledni regionalni autobusy (nepocitaje dalkove linky a linky MHD obsluhujici ostatni obce) z Budejc cca. do 30 km jedou o vikendech okolo 18 hod.! Ve vetsine pripadech se o vikendu nikam nedostanete. Pokud by jste se rozhodl nastivit Holasovice (pamatka Unesco), tak tam se o vikendu autobusem nedostanete, to same plati i do Krasetina k lanove draze na Klet - drive tam autobus jezdil denne. Dnes vam nezbyva jet vlakem do Holubova a pak pesky 3 km do kopce. Mila komise byla slozena z lidi z JIKORDU (Jihocesky koordinator dopravy), ktery ma velmi blizke vztahy s CSAD Jihotrans (vlastnik GW regio train). Uprimne receno do verejne dopravy na Jihu Cech moc nevidite, takze vas argument u me moc neobstoji. To vite, vy si sedite v PHA a v jejim okoli funguje PID - to se to pak cestuje regionalni dopravou...

+1/0
20.3.2015 15:33

J67i70ř60í 52E54r77b26e25n 1943894816737

Pan Sůra sídlí v severních Čechách, jestli se nemýlím. A ať už je to Jablonec nebo Liberec, tak dopravním zasíťováním to jsou o dost horší lokality než Praha :-/

0/0
20.3.2015 19:19

J85i40ř18í 54J75o42z35a 3488833840831

To ano, presto v Libereckem kraji funguje uspesne integrovany dopravni system IDOL a cestnost resp. nabidka spojeni je o dost sirsi a nez v Jiznich Cechach a o IDS si muzeme na Jihu Cech jen nechat zdat.

0/0
20.3.2015 19:50

J97a22n 61S68ů34r82a 4125123133682

Dobrý den, děkuji za informace, sedím v Liberci. I když mohu mít ke zdejšímu organizátorovi řadu výtek, tak mají u mě významné a zásadní plus za to, že začaly dopravní výkony soutěžit.  Tento text je o samotné soutěži, nehodnotím kvalitu objednané veřejné dopravy v kraji, nicméně to předávám kolegům v regionální redakci, ať se na to podívají. Bez ohledu na to, zda JIKORD organizuje dopravu dobře nebo špatně má u mě rozhodně plus za to, že se nebál soutěžit.

0/0
20.3.2015 22:31

J55i62ř43í 56J31o45z29a 3708483690111

Diky za Vas zajem. Ja chapu, ze jste tim nadsen. Vim, ze v Libereckem kraji uz jezdi take soukromi dopravci, napr. na trati Liberec - Hradek n. N. - Zittau, presto snad v kazdem kraji jsou nejake vetsi problemy s verejnou dopravou, apropo nemusim chodit daleko, zrovna v Liberci mela byt postavena nova trat do Rochlic a od byvale Textilany pres sidl. Broumovska na Dobiasovu v Rochlich. Existovala i varianta vystavet trat na sidl. Rochlice okolo teplarny a Stare Rochlice, tato varianta se zdala magistratu draha, ale DPmLJ by ji uvital. Zatim vsak vystavba tramvajove trate na sidl. Rochlice neprobiha. Chtel bych se Vas zde zeptat zda nevite proc tomu tak je? Vim, ze v soucasne dobe probiha rekonstrukce trate mezi Fugnerkou a Vratislavicemi, ma to snad nejakou souvislost s vystavbou tramvajove trate na sidl. Rochlice? Dekuji za odpoved.

0/0
21.3.2015 8:43

Z36d92e56n75e95k 41V42r26b64a 8599565813867

Došly prachy. Liberec je finančně v pr*. Původně se trať do Rochlic měla stavět z evropských peněz, ale nakonec tyto peníze stačili akorát na zdvojkolejnění úseku stávající části tratě po stanici U Lomu. Současná rekonstrukce zbytku trati do Jablonce s výstavbou na sídl. Rochlice nesouvisí. Trať do Rochlic je nyní imho u ledu. Pokud se bude realizovat, dá se odhadnout, že bude provedena ve dvou částech (U lomu - Krejčího a pak ten zbytek) a pouze za předpokladu, že to bude z velké části financovat EU. Vzhledem k finanční situaci Liberce je imho reálně možné, že trať se realizovat vůbec nebude, neboť Liberec ji nebude schopen financovat a to ani s nadpolovičním příspěvkem EU.

0/0
23.4.2015 20:38

J62a40n 92Z19b91o42ř91i87l 3779147409

Zase České dráhy ... montují do všeho kde jim někdo vezme řádně vysoutěženou trať.  Jsou trapní

+7/−12
19.3.2015 17:05

T76o74m 96J54u95r16e76č45k24a 6825712285155

Řádná soutěž je také o tom, že pokud se nejede přesně dle pravidel, tak se může kterýkoliv z uchazečů v dané lhůtě odvolat. Takže ČD jedou přesně dle řádných pravidel a mají na to právo, ať se vám to líbí nebo ne.

+6/−1
19.3.2015 22:43

M91a37r50t69i84n 48Š19u97l79c 2567939900525

No, kterýkoliv z uchazečů může podat námitku i když se jede přesně podle pravidel. A když nebude námitce vyhověno může se odvolat k ÚOHS a když ani ten nevyhoví, tak k předsedovi ÚOHS. Ale zpravidla tím docílí jenom toho, že se odsune termín realizace a myslím, ale nejsem si tím jist, že zadavatel při takhle umělém natahování soutěže nemůže po tom zdržovateli ani požadovat finanční kompenzaci za způsobené škody. Kdyby to tak bylo, tak by si to možná neúspěšný uchazeč rozmyslel. Takhle se může stát, že JČ kraj nebude smět podepsat s GWTR včas smlouvu, tím pádem nebude mít GWTR dostatek času na obstarání vozidel a i od prosince 2016 budou na Šumavě jezdit ČD, i když soutěž nevyhrály, ale budou v danou chvíli jedinou společností, která bude mít k dispozici alespoň nějaká vozidla...

0/0
20.3.2015 0:26

J19a78n 15S77ů23r57a 4885253973312

a proč nepodaly námitky už na zadávací dokumentaci?)

0/0
20.3.2015 22:31

P43e87t29r 58N82e20c67h14a89n21i87c26k63ý 7913326128390

Jihočeský kraj nám dává podnět k zamyšlení, jestli liberalizace, kdy státní dopravce je nahrazen dopravcem spřízněným s magistrátem je úplně vhodný postup

+12/0
19.3.2015 15:30

P94e41t96r 27B13e63z53s96t97a39r46o68s24t39i 2889936163161

Mate pravdu,ale je to se soutezi a vzhledem k u nas placenym cenam i za "pouzitelnou cenu" pro kraj... Nabidnu mnohem horsi porovnani. Vysocina a ICOM, zde to primo smrdi...

0/0
19.3.2015 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.