Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Limuzín Uber už po New Yorku jezdí víc než klasických žlutých taxíků

Proslavené žluté taxíky začínají v New Yorku v počtu zaostávat za černými vozy firmy Uber. Vozů alternativní taxislužby Uber, což jsou obvykle černé sedany, je podle posledních údajů ve městě více než žlutých taxíků. V počtu jízd však žluté taxíky vozy Uber stále výrazně překonávají, napsala agentura AP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L29a53d45i66s63l78a33v 95K40o10l80a37č88k88o34v56s26k35ý 5533311329751

Uber je jako kometa, zjeví se o ní drobný článek pravidelně tu a tam, rozpoutá lítou diskusi a zmizí kdesi v temnotách....

0/0
19.3.2015 15:16

J88a14n 69M68a96z35ů79r51e92k 2958924608825

Osobě nechapu proč rada státu je tak proti uberu. Ze proti tomu rvou klasické taxiky je neormalni, je to konkurence ale rozhodnuti třeba nemeckyho soudu mi nejde do hlavy

+1/0
19.3.2015 15:04

M27a23r51t47i71n 45K58u86d17r44n71a 3959576659170

Protože to právě konkurence není, Uber totiž nemusí plnit žádné taxikářské legislativní podmínky.

+1/−1
19.3.2015 15:08

T96o33m81á60š 20D53v64o40ř95á94k 3808969253883

Prosím nemixovat Uber. Je Uber Black a Uber Pop. Uber Black je klasický limuzín servis s profi řidiči (koncese, místopis, pojištění, daně...). Trošku větší problém je Uber Pop, tam radnice v Evropě nadskakují.

0/0
19.3.2015 17:44

J16o83s43e38f 15V16a43l73a 9860813843733

proste vsichni musi mit stejne podminky - nelze tolerovat, aby si taxikar musel obehat a zaplatit licenci a uberak nemusel....bud musi vsichni nebo nemusi nikdo....to je naprosto spravedlive

+2/0
19.3.2015 15:21

D87u81š69a97n 72N49o68v72á53k 9691242414

Protože nemají uber dobrovolné "taxíky" pod kontrolou. Když chcete být taxikářem, musíte zaplatit licenci, odvádítě daně, atd. Ale někoho dobrovolně svézt ve vlastním a domluvit se na platbě, nad tím nemá stát kontrolu, tak to je pak jasné, že prská :-)

0/0
20.3.2015 13:00

D50r39a62h81o55m51í89r 47S42t97r10o59u37h66a51l 4585728332454

ryby jsou ve vodě, ne v džungli

0/0
19.3.2015 14:54

J98o74s46e64f 82V70a96l32a 9410383513443

v celem Nemecku uz je Uber definitivne soudem zakazany jako nekala konkurence

0/0
19.3.2015 14:43

J45o69s12e87f 75V53a60l28a 9440913473403

presneji receno predbezne opatreni z podzimu 2014 je rozhdonutim soudu uz definitivni

0/0
19.3.2015 14:46

J88o80s20e70f 15V97a20l98a 9300333243653

jeste presneji receno pokud by pro Ubera jezdil taxikar s vlastni licenci, tak to samozrejme jde. Ridic proste musi mit patricne opravneni - howgh

+1/0
19.3.2015 14:56

D13u73š79a21n 57N29o58v19á90k 9631632894

Každý člověk, který řídí auto, musí mít oprávnění - řidičský průkaz ;-D Ať si to klidně soudy zakazují, ale kdo vám dokáže, že někoho vezete za úplatu, že to není kamarád, který vám jen přispěl na benál? Asi těžko :-)

0/0
20.3.2015 13:01

L35u78k74á15š 22H14l10o17u37c16a75l 6112590361274

jen tak na okraj, vy novinářští frajeři, Bairavi Desai je ženská...

http://en.wikipedia.org/wiki/Bhairavi_Desai

+2/0
19.3.2015 14:11
Foto

P42e27t52r 23Š22m54e45j83c 3118728497709

Dokonce zanícená marxistka.

0/0
19.3.2015 14:24

P25e42t37r 48S34v26o29b45o35d32a 7142861264

Pokud tady srovnavate cenu uber a ostatnich taxiku tak take nezapomente na to ze ty "bezne" taxiky umi zakaznika celkem dobre oskubat coz u uz uber z principu neni tak jednoduche. Zrovna nedavno jsem videl reportaz na streamu jak se novinar prevlekl za cizince a taxikar si rekl okolo 500,- za cca 2km cestu.

Muzou si taxikari nadavat jak chteji a klidne muzou i stavkovat, ale zakaznik pozna ktera sluzba ma pro nej smysl.

+9/0
19.3.2015 14:07

P32a17v38e95l 97K77r60á31l 5120259904488

Zákazník nepotřebuje uber. Když si objednáte taxi přes dispečink, taky pro taxikáře není jednoduché vás okrást. Kdo byl doteď hloupý a odmávl si první drožku na ulici, toho ani uber nespasí.

0/0
19.3.2015 14:16

M50a51r44t89i93n 72K41u71d43r84n73a 3109676509830

V životě mě taxikář neokradl. Takové jednotlivosti jsou nezajímavé.

+2/0
19.3.2015 15:09

L40a90d90i20s22l64a96v 88K46o16l87a13č93k87o49v22s27k45ý 5103831749831

Upřímně mě taky ne, přes dispečink v pohodě, na ulici stačí otázka za kolik tam a tam cca a je to vyřízené.

+1/0
19.3.2015 15:14
Foto

P54e40t58r 72Š24m81e47j43c 3378388567939

Mnozí řidiči žlutých taxíků platí v New Yorku za nejhorší řidiče. Podle způsobu jízdy a země původu si oprávněně vysloužili přezdívku "Camel jockey". Nikdy si nemůžete být jisti, kdy vám Mustafa bez jakékoliv indikace překříží jízdní pruh a zastaví před vámi na fleku. Moje dodávka má tak pár žlutých pruhů z těhle blízkých setkání. Oproti tomu řidiči Uber mi přijdou v provozu víc opatrní, jelikož je to jejich majetek a pojistka o které mají obavy.

+7/0
19.3.2015 13:53

M30i39c20h15a77l 82P53r62o97k82š 6161694462832

To nebude jen specifikum NY. Prijde mi, ze minimalne v Praze je to podobne (jasne, mozna treba v trochu mensi mire). Celkove mi prijde, ze vetsina profesionalnich ridicu (nejen taxi) ma pocit, ze vsichni ostatni na silnici by se jim meli neustale prizpusobovat.

0/0
20.3.2015 8:50

L93u71k55á64š 66O66m19á55č45k60a 5611494501246

Jen tak dál.

+2/0
19.3.2015 13:25

M51a13r78e58k 56H10r67u19b12y 6227662261398

žluté taxíky vozy Uber stále výrazně překonávají... kdo koho prekonava??

Jinak za mne s Uberem spokojenost - objednani, pristaveni, zpusob uctovani i placeni - jednoduche, a bez nebezpeci mozne i v podnapilem stavu ;-)

Sice trochu drazsi, ale zato podstatne lepsi auta a jistota, ze vas taxikar "nepovozi".

+1/0
19.3.2015 13:14

L22a85d71i33s88l36a40v 87K74o86l72a70č88k84o74v93s59k52ý 5383421399201

Zde mnozí opěvují jak je to levné. Tak jak to tedy je?

0/0
19.3.2015 15:29

M93a13r57t22i45n 25M84a69t43ý96s50e37k 6958681726360

Pokud s ebavíme o Praze, tak Uber jezdí za 24 kč na km. Cena stanovená magistrátem a tedy cena, kterou dostanete na 99,9% při mávnutí na taxík z ulice je 28 kč/km. Běžná cena z dispečinku je však +/- 20 kč/km.

Ještě je možná dobré oznamenat, že řidič Uberu jezdí vlastně za 19,80, protože 20% odevzdává firmě.

0/0
19.3.2015 15:32

R72o23b20e36r75t 25K15a86d66l25e91c 7248517686374

Uber nabízí cenu 23Kč/km, dnes se v Praze běžně jezdí za 17-19Kč/km.

Pro příště si ověřte fakta ať nejste za hlupáka!

+1/−4
19.3.2015 12:57

J83o10z11e90f 67H75r75i89c24i12š14i53n 4743300610876

Mám pocit že je článek o NY.

Takže tam není nic o čr a kč.

+6/0
19.3.2015 13:04

P15e30t33r 79K25a32r12a44s 3782962696545

To se pletete, ta cena je vyssi, protoce vam uber pocita i cas straveny ve voze, takze kdyz pojedete treba 10m,tak musite pripocitat 60kc k sazbe za km,  coz si legalni taxikar nemuze dovolit a musi pouzivat cejchovany taxametr.

0/0
19.3.2015 13:36

M30a33r69t28i74n 68M66a36t94ý76s15e59k 6958331946330

Počkejte, oni opravdu počítají "čekačku" za dobu jízdy? Máte to někde ověřené? To by byla hezká zlodějina :).

0/0
19.3.2015 13:56

T71o71m40á65š 15D36v86o93ř27á87k 3228609963663

Nejsem si jistý, ale maximální cenu určuje magistrát a za tu Uber Black jezdí. Pochopitelně i mezi řidiči BMW 7 a Škody Superb bude cenový rozdíl.

0/0
19.3.2015 17:46

P22e69t15r 30K68a90r42a84s 3772162636345

Hlavne by mel autor napsat kolik jednak stoji kilometr jizdy v NY a predevsim, ze uber tam odvadi dane. U nas uber neodvadi nic ani ridici, takze u nas je uber jen ztratou vydelku pro ty co dane plati. Uber bych u nas vubec nepodporoval, protoze nam nic neprinasi.

0/0
19.3.2015 12:26

J92i38ř25í 72K83o91c36u77r71e16k 6665134495928

Cestujícím levnější cestování. Ale to se jaksi nenosí, že?

+1/0
19.3.2015 12:42

D46a75v10i85d 56Ř15e38z37n63í44č53e74k 4634141901857

Až budou odvádět daně, tak to bude ok. Takhle je to proti taxikářům nekalá konkurence.

+3/0
19.3.2015 12:56

J92o34z12e79f 43H57r77i54c14i30š34i28n 4933150120116

Ok ale je to i o dynamice finanční správy. Uber předse má všechna data.

Myslím že až bude mít Uber relevantní část trhu tak se na to podle mně vrhnou a budou kontrolovat i zpětně.

Selským rozumem to má pro mne jen pozitiva. Nač mají lidi dělat 100% času taxikáře a kupovat kvůli tomu speciálně auta když lze využít stávající kapacity už existujících aut a řidičů. Ten člověk může přinést společnosti užitek jinak.

+3/0
19.3.2015 13:10

P80e74t54r 66K84a91r58a58s 3942642736795

Levnejsi? Po sluzbe TitTak to je nejdrazsi sluzba v Praze. Nejspis o cenach sluzeb nemate zadny prehled a strilite jen tak od boku.

0/0
19.3.2015 13:40

M28a18r37e31k 86H85r23u42b11y 6687592871968

U nas by mel odvadet dane ten taxikar, ne? ;-) Navic vse je legalni, zdokladovane, dohledatelne.

0/0
19.3.2015 13:16

P55e80t35r 79K20a43r57a41s 3522932876595

A jak to je dohledatelne? Ridici ubru dane neplati, protoze uber je registrovan myslim v holandsku, nasemu statu nic neodvadi a nemusi se zodpovidat a ricic tim padem nic nedani, protoze se data k mistnimu uradu nedostanou.

0/−1
19.3.2015 13:33

M34a11r11t74i53n 84M78a83t96ý35s95e91k 6128411176910

Legální toho moc není. Uber sice pro vozy flotily Black (vyšší kategorie) požaduje zkoušky z místopisu, kartu řidiče taxi a koncesi, nicméně nepožaduí a hlavně nechtěji využívat taxametr. Takže kde máte tu zdanitelnost? V dokladech Uberu? Ale to není taxislužba. Taxikář má vést svou evidenci o ujetých placených a neplacených kilometrech.

0/0
19.3.2015 13:59

J69a10n 22B25i65n69d38e21r 1324778843317

Ale ona to také není taxislužba, ale spolujízda. Alespoň dle definice služby.

0/0
19.3.2015 15:23

M25a48r75t23i48n 71M62a84t21ý67s57e83k 6808141986300

Jenže spolujízdou chápu situaci, kdy jedu z Prahy do Brna za rodinou (třeba), vím, že pojedu v sobotu kolem deváté a proto vezmu s sebou někoho kdo potřebuje jet také. Ten mi dá 150 na naftua jsme spokojeni všici. Kdežto Uber vyjíždí za zákazníkem na základě poptávky. Jede tam kam chce zákazník a zákazník potom platí cenu převyšující náklady na palivo a běžnou amortizaci. To mi na spolujízdu nevypadá.

0/0
19.3.2015 15:30

J83a43n 76B77i35n65d71e51r 1814728923637

Neříkám, že je to klasická spolujízda, ale že se tak ta služba prezentuje. Alespoň ve většině zemí.

- Nevím jestli existuje nějaká zákonná definice spolujízdy, ale asi těžko. I když je cena vyšší než náklady na palivo a amortizaci, tak to stále může být spolujízda. Cena může být totiž stále nižší než třeba vlakem nebo autobusem.

0/0
19.3.2015 16:24

M71a89r51t74i98n 56M67a58t58ý82s52e40k 6778321796120

Bohhužel zákon na tuto variantu zřejmě nepamatuje. Pak si tedy mou dát na auto ceduli "Spolujízda" vozit lidi jako taxík a nebudu taxík? Tohle už tu bylo se smluvní přepravou. Ta už byla posunuta na úroveň taxi. Tímto způsobem budou řešit naši drazí zákonodárci za chvíli i spolujízdu. A pak  díky UBERu bude nelegální i vzít kolegu do práce, pokud mi za to dá na naftu.

0/0
19.3.2015 16:41

T51o37m43á61š 70D18v36o88ř10á16k 3948599763333

Jste si opravdu jistý, že všichni řidiči taxi platí daně úplně správně?

Myslím, že pouhý taxametr výběr daně nezaručuje...

0/0
19.3.2015 17:48

J41a75n 77B97i23n31d25e81r 1834338453497

Jistě, že ne. Naprosto běžně ( v praze) jezdím za předem dohodnutou cenu, kdy řidič taxametr ani nepouští.Prostě mu řeknu za dvě stvoky tam a tam a buď jede nebo ne. Dost bych se divil, kdyby něco takového danili, protože to je samozřejmě bez dokladu.

Upřímě řečeno, je mi šumák, jak mě bude někdo vozit. Jestli to bude taxík,spolujízda nebo smluvní doprava. Zajímá mě cena :-)

0/0
20.3.2015 10:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.