Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Limuzín Uber už po New Yorku jezdí víc než klasických žlutých taxíků

Proslavené žluté taxíky začínají v New Yorku v počtu zaostávat za černými vozy firmy Uber. Vozů alternativní taxislužby Uber, což jsou obvykle černé sedany, je podle posledních údajů ve městě více než žlutých taxíků. V počtu jízd však žluté taxíky vozy Uber stále výrazně překonávají, napsala agentura AP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L30a82d64i30s57l36a36v 97K50o37l33a63č92k13o63v50s89k87ý 5293461359911

Uber je jako kometa, zjeví se o ní drobný článek pravidelně tu a tam, rozpoutá lítou diskusi a zmizí kdesi v temnotách....

0/0
19.3.2015 15:16

J53a19n 20M45a20z64ů57r54e45k 2518524108845

Osobě nechapu proč rada státu je tak proti uberu. Ze proti tomu rvou klasické taxiky je neormalni, je to konkurence ale rozhodnuti třeba nemeckyho soudu mi nejde do hlavy

+1/0
19.3.2015 15:04

M84a18r61t74i27n 37K73u22d35r21n72a 3829506719370

Protože to právě konkurence není, Uber totiž nemusí plnit žádné taxikářské legislativní podmínky.

+1/−1
19.3.2015 15:08

T90o29m27á78š 90D78v91o76ř11á21k 3108439533403

Prosím nemixovat Uber. Je Uber Black a Uber Pop. Uber Black je klasický limuzín servis s profi řidiči (koncese, místopis, pojištění, daně...). Trošku větší problém je Uber Pop, tam radnice v Evropě nadskakují.

0/0
19.3.2015 17:44

J27o87s53e37f 55V18a15l48a 9440283603503

proste vsichni musi mit stejne podminky - nelze tolerovat, aby si taxikar musel obehat a zaplatit licenci a uberak nemusel....bud musi vsichni nebo nemusi nikdo....to je naprosto spravedlive

+2/0
19.3.2015 15:21

D82u91š44a92n 18N46o51v31á43k 9711672124

Protože nemají uber dobrovolné "taxíky" pod kontrolou. Když chcete být taxikářem, musíte zaplatit licenci, odvádítě daně, atd. Ale někoho dobrovolně svézt ve vlastním a domluvit se na platbě, nad tím nemá stát kontrolu, tak to je pak jasné, že prská :-)

0/0
20.3.2015 13:00

D38r56a92h88o44m95í35r 57S80t45r34o98u71h49a95l 4405208132754

ryby jsou ve vodě, ne v džungli

0/0
19.3.2015 14:54

J88o33s81e73f 53V41a81l59a 9590593603953

v celem Nemecku uz je Uber definitivne soudem zakazany jako nekala konkurence

0/0
19.3.2015 14:43

J33o78s16e84f 33V74a42l80a 9420883143563

presneji receno predbezne opatreni z podzimu 2014 je rozhdonutim soudu uz definitivni

0/0
19.3.2015 14:46

J92o57s48e67f 59V65a16l95a 9430983283153

jeste presneji receno pokud by pro Ubera jezdil taxikar s vlastni licenci, tak to samozrejme jde. Ridic proste musi mit patricne opravneni - howgh

+1/0
19.3.2015 14:56

D96u46š89a23n 54N71o53v83á37k 9131512494

Každý člověk, který řídí auto, musí mít oprávnění - řidičský průkaz ;-D Ať si to klidně soudy zakazují, ale kdo vám dokáže, že někoho vezete za úplatu, že to není kamarád, který vám jen přispěl na benál? Asi těžko :-)

0/0
20.3.2015 13:01

L22u88k44á44š 85H33l68o13u98c16a40l 6712970921554

jen tak na okraj, vy novinářští frajeři, Bairavi Desai je ženská...

http://en.wikipedia.org/wiki/Bhairavi_Desai

+2/0
19.3.2015 14:11

P12e65t13r 57Š65m28e50j78c 3368418427619

Dokonce zanícená marxistka.

0/0
19.3.2015 14:24

P37e90t66r 66S79v12o75b24o75d38a 7122541924

Pokud tady srovnavate cenu uber a ostatnich taxiku tak take nezapomente na to ze ty "bezne" taxiky umi zakaznika celkem dobre oskubat coz u uz uber z principu neni tak jednoduche. Zrovna nedavno jsem videl reportaz na streamu jak se novinar prevlekl za cizince a taxikar si rekl okolo 500,- za cca 2km cestu.

Muzou si taxikari nadavat jak chteji a klidne muzou i stavkovat, ale zakaznik pozna ktera sluzba ma pro nej smysl.

+9/0
19.3.2015 14:07

P86a39v69e62l 59K65r54á51l 5720469524648

Zákazník nepotřebuje uber. Když si objednáte taxi přes dispečink, taky pro taxikáře není jednoduché vás okrást. Kdo byl doteď hloupý a odmávl si první drožku na ulici, toho ani uber nespasí.

0/0
19.3.2015 14:16

M15a58r93t20i32n 41K86u30d14r27n34a 3719746979200

V životě mě taxikář neokradl. Takové jednotlivosti jsou nezajímavé.

+2/0
19.3.2015 15:09

L70a11d87i45s85l11a80v 51K52o22l75a81č47k55o32v66s38k16ý 5103341599121

Upřímně mě taky ne, přes dispečink v pohodě, na ulici stačí otázka za kolik tam a tam cca a je to vyřízené.

+1/0
19.3.2015 15:14

P76e33t72r 96Š94m98e76j16c 3388758397619

Mnozí řidiči žlutých taxíků platí v New Yorku za nejhorší řidiče. Podle způsobu jízdy a země původu si oprávněně vysloužili přezdívku "Camel jockey". Nikdy si nemůžete být jisti, kdy vám Mustafa bez jakékoliv indikace překříží jízdní pruh a zastaví před vámi na fleku. Moje dodávka má tak pár žlutých pruhů z těhle blízkých setkání. Oproti tomu řidiči Uber mi přijdou v provozu víc opatrní, jelikož je to jejich majetek a pojistka o které mají obavy.

+7/0
19.3.2015 13:53

M36i27c10h70a54l 53P44r56o15k74š 6451404152782

To nebude jen specifikum NY. Prijde mi, ze minimalne v Praze je to podobne (jasne, mozna treba v trochu mensi mire). Celkove mi prijde, ze vetsina profesionalnich ridicu (nejen taxi) ma pocit, ze vsichni ostatni na silnici by se jim meli neustale prizpusobovat.

0/0
20.3.2015 8:50

L61u15k57á88š 36O51m87á13č72k80a 5441614501776

Jen tak dál.

+2/0
19.3.2015 13:25

M73a28r48e78k 85H47r78u25b38y 6617762481978

žluté taxíky vozy Uber stále výrazně překonávají... kdo koho prekonava??

Jinak za mne s Uberem spokojenost - objednani, pristaveni, zpusob uctovani i placeni - jednoduche, a bez nebezpeci mozne i v podnapilem stavu ;-)

Sice trochu drazsi, ale zato podstatne lepsi auta a jistota, ze vas taxikar "nepovozi".

+1/0
19.3.2015 13:14

L42a12d15i78s28l61a47v 92K12o70l97a70č59k98o30v68s20k44ý 5123651409831

Zde mnozí opěvují jak je to levné. Tak jak to tedy je?

0/0
19.3.2015 15:29

M34a39r83t89i36n 14M43a65t78ý13s87e72k 6718731206130

Pokud s ebavíme o Praze, tak Uber jezdí za 24 kč na km. Cena stanovená magistrátem a tedy cena, kterou dostanete na 99,9% při mávnutí na taxík z ulice je 28 kč/km. Běžná cena z dispečinku je však +/- 20 kč/km.

Ještě je možná dobré oznamenat, že řidič Uberu jezdí vlastně za 19,80, protože 20% odevzdává firmě.

0/0
19.3.2015 15:32

R95o62b17e75r67t 49K29a26d47l53e75c 7548407906264

Uber nabízí cenu 23Kč/km, dnes se v Praze běžně jezdí za 17-19Kč/km.

Pro příště si ověřte fakta ať nejste za hlupáka!

+1/−4
19.3.2015 12:57

J48o76z72e90f 70H75r61i31c63i68š71i85n 4173430540656

Mám pocit že je článek o NY.

Takže tam není nic o čr a kč.

+6/0
19.3.2015 13:04

P63e89t17r 55K38a93r65a72s 3302422306815

To se pletete, ta cena je vyssi, protoce vam uber pocita i cas straveny ve voze, takze kdyz pojedete treba 10m,tak musite pripocitat 60kc k sazbe za km,  coz si legalni taxikar nemuze dovolit a musi pouzivat cejchovany taxametr.

0/0
19.3.2015 13:36

M60a46r92t46i61n 64M44a95t27ý43s29e86k 6568851436840

Počkejte, oni opravdu počítají "čekačku" za dobu jízdy? Máte to někde ověřené? To by byla hezká zlodějina :).

0/0
19.3.2015 13:56

T95o72m66á94š 83D83v14o67ř32á57k 3718829223813

Nejsem si jistý, ale maximální cenu určuje magistrát a za tu Uber Black jezdí. Pochopitelně i mezi řidiči BMW 7 a Škody Superb bude cenový rozdíl.

0/0
19.3.2015 17:46

P25e46t67r 64K89a48r39a65s 3352812186715

Hlavne by mel autor napsat kolik jednak stoji kilometr jizdy v NY a predevsim, ze uber tam odvadi dane. U nas uber neodvadi nic ani ridici, takze u nas je uber jen ztratou vydelku pro ty co dane plati. Uber bych u nas vubec nepodporoval, protoze nam nic neprinasi.

0/0
19.3.2015 12:26

J27i38ř52í 21K42o75c32u52r43e85k 6445474745498

Cestujícím levnější cestování. Ale to se jaksi nenosí, že?

+1/0
19.3.2015 12:42

D29a78v65i80d 59Ř91e59z21n71í24č72e72k 4604111801367

Až budou odvádět daně, tak to bude ok. Takhle je to proti taxikářům nekalá konkurence.

+3/0
19.3.2015 12:56

J98o40z92e45f 74H11r96i74c62i21š94i53n 4403140140906

Ok ale je to i o dynamice finanční správy. Uber předse má všechna data.

Myslím že až bude mít Uber relevantní část trhu tak se na to podle mně vrhnou a budou kontrolovat i zpětně.

Selským rozumem to má pro mne jen pozitiva. Nač mají lidi dělat 100% času taxikáře a kupovat kvůli tomu speciálně auta když lze využít stávající kapacity už existujících aut a řidičů. Ten člověk může přinést společnosti užitek jinak.

+3/0
19.3.2015 13:10

P42e46t15r 52K31a86r17a67s 3512482716715

Levnejsi? Po sluzbe TitTak to je nejdrazsi sluzba v Praze. Nejspis o cenach sluzeb nemate zadny prehled a strilite jen tak od boku.

0/0
19.3.2015 13:40

M60a49r26e20k 80H28r22u70b85y 6737682921798

U nas by mel odvadet dane ten taxikar, ne? ;-) Navic vse je legalni, zdokladovane, dohledatelne.

0/0
19.3.2015 13:16

P35e86t23r 27K57a24r96a61s 3612772176705

A jak to je dohledatelne? Ridici ubru dane neplati, protoze uber je registrovan myslim v holandsku, nasemu statu nic neodvadi a nemusi se zodpovidat a ricic tim padem nic nedani, protoze se data k mistnimu uradu nedostanou.

0/−1
19.3.2015 13:33

M75a31r17t97i55n 39M31a79t19ý67s93e69k 6568801686520

Legální toho moc není. Uber sice pro vozy flotily Black (vyšší kategorie) požaduje zkoušky z místopisu, kartu řidiče taxi a koncesi, nicméně nepožaduí a hlavně nechtěji využívat taxametr. Takže kde máte tu zdanitelnost? V dokladech Uberu? Ale to není taxislužba. Taxikář má vést svou evidenci o ujetých placených a neplacených kilometrech.

0/0
19.3.2015 13:59

J63a74n 31B65i86n40d59e10r 1424988573677

Ale ona to také není taxislužba, ale spolujízda. Alespoň dle definice služby.

0/0
19.3.2015 15:23

M45a83r47t32i68n 95M82a65t59ý92s78e12k 6918701726370

Jenže spolujízdou chápu situaci, kdy jedu z Prahy do Brna za rodinou (třeba), vím, že pojedu v sobotu kolem deváté a proto vezmu s sebou někoho kdo potřebuje jet také. Ten mi dá 150 na naftua jsme spokojeni všici. Kdežto Uber vyjíždí za zákazníkem na základě poptávky. Jede tam kam chce zákazník a zákazník potom platí cenu převyšující náklady na palivo a běžnou amortizaci. To mi na spolujízdu nevypadá.

0/0
19.3.2015 15:30

J40a83n 95B77i14n39d66e91r 1314358123337

Neříkám, že je to klasická spolujízda, ale že se tak ta služba prezentuje. Alespoň ve většině zemí.

- Nevím jestli existuje nějaká zákonná definice spolujízdy, ale asi těžko. I když je cena vyšší než náklady na palivo a amortizaci, tak to stále může být spolujízda. Cena může být totiž stále nižší než třeba vlakem nebo autobusem.

0/0
19.3.2015 16:24

M67a42r75t89i52n 89M29a19t34ý94s21e87k 6458831156410

Bohhužel zákon na tuto variantu zřejmě nepamatuje. Pak si tedy mou dát na auto ceduli "Spolujízda" vozit lidi jako taxík a nebudu taxík? Tohle už tu bylo se smluvní přepravou. Ta už byla posunuta na úroveň taxi. Tímto způsobem budou řešit naši drazí zákonodárci za chvíli i spolujízdu. A pak  díky UBERu bude nelegální i vzít kolegu do práce, pokud mi za to dá na naftu.

0/0
19.3.2015 16:41

T15o34m81á30š 79D66v31o40ř16á85k 3948189523623

Jste si opravdu jistý, že všichni řidiči taxi platí daně úplně správně?

Myslím, že pouhý taxametr výběr daně nezaručuje...

0/0
19.3.2015 17:48

J35a90n 91B53i98n67d70e52r 1984688133397

Jistě, že ne. Naprosto běžně ( v praze) jezdím za předem dohodnutou cenu, kdy řidič taxametr ani nepouští.Prostě mu řeknu za dvě stvoky tam a tam a buď jede nebo ne. Dost bych se divil, kdyby něco takového danili, protože to je samozřejmě bez dokladu.

Upřímě řečeno, je mi šumák, jak mě bude někdo vozit. Jestli to bude taxík,spolujízda nebo smluvní doprava. Zajímá mě cena :-)

0/0
20.3.2015 10:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.