Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Limuzín Uber už po New Yorku jezdí víc než klasických žlutých taxíků

Proslavené žluté taxíky začínají v New Yorku v počtu zaostávat za černými vozy firmy Uber. Vozů alternativní taxislužby Uber, což jsou obvykle černé sedany, je podle posledních údajů ve městě více než žlutých taxíků. V počtu jízd však žluté taxíky vozy Uber stále výrazně překonávají, napsala agentura AP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L38a93d95i64s54l95a59v 65K83o85l16a50č55k69o37v48s85k38ý 5923321869601

Uber je jako kometa, zjeví se o ní drobný článek pravidelně tu a tam, rozpoutá lítou diskusi a zmizí kdesi v temnotách....

0/0
19.3.2015 15:16

J38a30n 27M27a78z67ů19r77e90k 2928314278395

Osobě nechapu proč rada státu je tak proti uberu. Ze proti tomu rvou klasické taxiky je neormalni, je to konkurence ale rozhodnuti třeba nemeckyho soudu mi nejde do hlavy

+1/0
19.3.2015 15:04

M95a75r30t38i26n 60K13u49d41r17n46a 3749106829480

Protože to právě konkurence není, Uber totiž nemusí plnit žádné taxikářské legislativní podmínky.

+1/−1
19.3.2015 15:08

T36o75m14á98š 79D10v72o78ř47á75k 3378499863923

Prosím nemixovat Uber. Je Uber Black a Uber Pop. Uber Black je klasický limuzín servis s profi řidiči (koncese, místopis, pojištění, daně...). Trošku větší problém je Uber Pop, tam radnice v Evropě nadskakují.

0/0
19.3.2015 17:44

J91o84s32e25f 72V61a28l57a 9220413293473

proste vsichni musi mit stejne podminky - nelze tolerovat, aby si taxikar musel obehat a zaplatit licenci a uberak nemusel....bud musi vsichni nebo nemusi nikdo....to je naprosto spravedlive

+2/0
19.3.2015 15:21

D29u31š82a51n 26N95o29v82á12k 9851932504

Protože nemají uber dobrovolné "taxíky" pod kontrolou. Když chcete být taxikářem, musíte zaplatit licenci, odvádítě daně, atd. Ale někoho dobrovolně svézt ve vlastním a domluvit se na platbě, nad tím nemá stát kontrolu, tak to je pak jasné, že prská :-)

0/0
20.3.2015 13:00

D27r66a27h37o54m10í76r 72S19t57r55o83u30h11a48l 4645898242434

ryby jsou ve vodě, ne v džungli

0/0
19.3.2015 14:54

J60o78s88e36f 31V78a18l66a 9830173973443

v celem Nemecku uz je Uber definitivne soudem zakazany jako nekala konkurence

0/0
19.3.2015 14:43

J14o58s55e33f 72V56a44l67a 9190893723463

presneji receno predbezne opatreni z podzimu 2014 je rozhdonutim soudu uz definitivni

0/0
19.3.2015 14:46

J62o50s77e41f 38V68a68l10a 9420883483763

jeste presneji receno pokud by pro Ubera jezdil taxikar s vlastni licenci, tak to samozrejme jde. Ridic proste musi mit patricne opravneni - howgh

+1/0
19.3.2015 14:56

D89u16š74a90n 19N87o12v58á21k 9791712544

Každý člověk, který řídí auto, musí mít oprávnění - řidičský průkaz ;-D Ať si to klidně soudy zakazují, ale kdo vám dokáže, že někoho vezete za úplatu, že to není kamarád, který vám jen přispěl na benál? Asi těžko :-)

0/0
20.3.2015 13:01

L24u90k43á78š 74H75l70o87u41c36a85l 6522470791974

jen tak na okraj, vy novinářští frajeři, Bairavi Desai je ženská...

http://en.wikipedia.org/wiki/Bhairavi_Desai

+2/0
19.3.2015 14:11
Foto

P25e16t64r 54Š65m80e65j26c 3968658357799

Dokonce zanícená marxistka.

0/0
19.3.2015 14:24

P17e40t61r 65S90v94o62b49o94d88a 7922341704

Pokud tady srovnavate cenu uber a ostatnich taxiku tak take nezapomente na to ze ty "bezne" taxiky umi zakaznika celkem dobre oskubat coz u uz uber z principu neni tak jednoduche. Zrovna nedavno jsem videl reportaz na streamu jak se novinar prevlekl za cizince a taxikar si rekl okolo 500,- za cca 2km cestu.

Muzou si taxikari nadavat jak chteji a klidne muzou i stavkovat, ale zakaznik pozna ktera sluzba ma pro nej smysl.

+9/0
19.3.2015 14:07

P11a16v50e13l 62K37r20á21l 5720959934658

Zákazník nepotřebuje uber. Když si objednáte taxi přes dispečink, taky pro taxikáře není jednoduché vás okrást. Kdo byl doteď hloupý a odmávl si první drožku na ulici, toho ani uber nespasí.

0/0
19.3.2015 14:16

M24a89r88t96i93n 76K53u94d68r40n36a 3759456909890

V životě mě taxikář neokradl. Takové jednotlivosti jsou nezajímavé.

+2/0
19.3.2015 15:09

L97a84d18i31s80l92a53v 58K40o61l63a68č54k23o16v20s45k94ý 5513101169641

Upřímně mě taky ne, přes dispečink v pohodě, na ulici stačí otázka za kolik tam a tam cca a je to vyřízené.

+1/0
19.3.2015 15:14
Foto

P54e27t45r 97Š65m39e74j40c 3158228727399

Mnozí řidiči žlutých taxíků platí v New Yorku za nejhorší řidiče. Podle způsobu jízdy a země původu si oprávněně vysloužili přezdívku "Camel jockey". Nikdy si nemůžete být jisti, kdy vám Mustafa bez jakékoliv indikace překříží jízdní pruh a zastaví před vámi na fleku. Moje dodávka má tak pár žlutých pruhů z těhle blízkých setkání. Oproti tomu řidiči Uber mi přijdou v provozu víc opatrní, jelikož je to jejich majetek a pojistka o které mají obavy.

+7/0
19.3.2015 13:53

M35i12c50h24a10l 22P64r59o36k43š 6341324392872

To nebude jen specifikum NY. Prijde mi, ze minimalne v Praze je to podobne (jasne, mozna treba v trochu mensi mire). Celkove mi prijde, ze vetsina profesionalnich ridicu (nejen taxi) ma pocit, ze vsichni ostatni na silnici by se jim meli neustale prizpusobovat.

0/0
20.3.2015 8:50

L57u93k41á33š 44O84m35á52č67k72a 5331254631776

Jen tak dál.

+2/0
19.3.2015 13:25

M27a34r49e89k 39H29r21u65b95y 6457812851508

žluté taxíky vozy Uber stále výrazně překonávají... kdo koho prekonava??

Jinak za mne s Uberem spokojenost - objednani, pristaveni, zpusob uctovani i placeni - jednoduche, a bez nebezpeci mozne i v podnapilem stavu ;-)

Sice trochu drazsi, ale zato podstatne lepsi auta a jistota, ze vas taxikar "nepovozi".

+1/0
19.3.2015 13:14

L78a30d29i94s16l20a18v 44K43o17l70a36č47k85o67v39s27k98ý 5463431469341

Zde mnozí opěvují jak je to levné. Tak jak to tedy je?

0/0
19.3.2015 15:29

M85a53r94t12i27n 31M60a58t58ý46s92e15k 6148321716650

Pokud s ebavíme o Praze, tak Uber jezdí za 24 kč na km. Cena stanovená magistrátem a tedy cena, kterou dostanete na 99,9% při mávnutí na taxík z ulice je 28 kč/km. Běžná cena z dispečinku je však +/- 20 kč/km.

Ještě je možná dobré oznamenat, že řidič Uberu jezdí vlastně za 19,80, protože 20% odevzdává firmě.

0/0
19.3.2015 15:32

R22o16b28e44r20t 63K22a52d52l61e81c 7488957986474

Uber nabízí cenu 23Kč/km, dnes se v Praze běžně jezdí za 17-19Kč/km.

Pro příště si ověřte fakta ať nejste za hlupáka!

+1/−4
19.3.2015 12:57

J49o25z92e76f 34H91r87i87c56i85š83i69n 4763310420636

Mám pocit že je článek o NY.

Takže tam není nic o čr a kč.

+6/0
19.3.2015 13:04

P94e72t14r 91K28a98r35a70s 3722102516505

To se pletete, ta cena je vyssi, protoce vam uber pocita i cas straveny ve voze, takze kdyz pojedete treba 10m,tak musite pripocitat 60kc k sazbe za km,  coz si legalni taxikar nemuze dovolit a musi pouzivat cejchovany taxametr.

0/0
19.3.2015 13:36

M45a82r63t59i21n 96M76a21t36ý96s79e76k 6348591416600

Počkejte, oni opravdu počítají "čekačku" za dobu jízdy? Máte to někde ověřené? To by byla hezká zlodějina :).

0/0
19.3.2015 13:56

T50o85m90á19š 88D65v18o43ř14á80k 3488239543303

Nejsem si jistý, ale maximální cenu určuje magistrát a za tu Uber Black jezdí. Pochopitelně i mezi řidiči BMW 7 a Škody Superb bude cenový rozdíl.

0/0
19.3.2015 17:46

P75e81t51r 52K14a91r35a72s 3722102196165

Hlavne by mel autor napsat kolik jednak stoji kilometr jizdy v NY a predevsim, ze uber tam odvadi dane. U nas uber neodvadi nic ani ridici, takze u nas je uber jen ztratou vydelku pro ty co dane plati. Uber bych u nas vubec nepodporoval, protoze nam nic neprinasi.

0/0
19.3.2015 12:26

J65i25ř94í 79K42o85c48u84r84e80k 6905624835378

Cestujícím levnější cestování. Ale to se jaksi nenosí, že?

+1/0
19.3.2015 12:42

D49a59v78i72d 83Ř32e90z59n24í37č34e29k 4664161871767

Až budou odvádět daně, tak to bude ok. Takhle je to proti taxikářům nekalá konkurence.

+3/0
19.3.2015 12:56

J85o81z13e32f 50H22r62i70c93i98š37i69n 4483840290666

Ok ale je to i o dynamice finanční správy. Uber předse má všechna data.

Myslím že až bude mít Uber relevantní část trhu tak se na to podle mně vrhnou a budou kontrolovat i zpětně.

Selským rozumem to má pro mne jen pozitiva. Nač mají lidi dělat 100% času taxikáře a kupovat kvůli tomu speciálně auta když lze využít stávající kapacity už existujících aut a řidičů. Ten člověk může přinést společnosti užitek jinak.

+3/0
19.3.2015 13:10

P25e64t42r 56K98a88r77a27s 3552502866705

Levnejsi? Po sluzbe TitTak to je nejdrazsi sluzba v Praze. Nejspis o cenach sluzeb nemate zadny prehled a strilite jen tak od boku.

0/0
19.3.2015 13:40

M60a74r79e60k 18H97r98u86b40y 6437242851878

U nas by mel odvadet dane ten taxikar, ne? ;-) Navic vse je legalni, zdokladovane, dohledatelne.

0/0
19.3.2015 13:16

P83e72t55r 61K52a74r94a70s 3192642346585

A jak to je dohledatelne? Ridici ubru dane neplati, protoze uber je registrovan myslim v holandsku, nasemu statu nic neodvadi a nemusi se zodpovidat a ricic tim padem nic nedani, protoze se data k mistnimu uradu nedostanou.

0/−1
19.3.2015 13:33

M87a87r18t63i57n 80M62a51t12ý95s24e48k 6298701486970

Legální toho moc není. Uber sice pro vozy flotily Black (vyšší kategorie) požaduje zkoušky z místopisu, kartu řidiče taxi a koncesi, nicméně nepožaduí a hlavně nechtěji využívat taxametr. Takže kde máte tu zdanitelnost? V dokladech Uberu? Ale to není taxislužba. Taxikář má vést svou evidenci o ujetých placených a neplacených kilometrech.

0/0
19.3.2015 13:59

J87a33n 10B77i53n71d36e42r 1254738803547

Ale ona to také není taxislužba, ale spolujízda. Alespoň dle definice služby.

0/0
19.3.2015 15:23

M26a60r94t50i30n 71M29a89t45ý39s58e79k 6718821916680

Jenže spolujízdou chápu situaci, kdy jedu z Prahy do Brna za rodinou (třeba), vím, že pojedu v sobotu kolem deváté a proto vezmu s sebou někoho kdo potřebuje jet také. Ten mi dá 150 na naftua jsme spokojeni všici. Kdežto Uber vyjíždí za zákazníkem na základě poptávky. Jede tam kam chce zákazník a zákazník potom platí cenu převyšující náklady na palivo a běžnou amortizaci. To mi na spolujízdu nevypadá.

0/0
19.3.2015 15:30

J33a36n 90B14i75n17d46e18r 1854808853607

Neříkám, že je to klasická spolujízda, ale že se tak ta služba prezentuje. Alespoň ve většině zemí.

- Nevím jestli existuje nějaká zákonná definice spolujízdy, ale asi těžko. I když je cena vyšší než náklady na palivo a amortizaci, tak to stále může být spolujízda. Cena může být totiž stále nižší než třeba vlakem nebo autobusem.

0/0
19.3.2015 16:24

M54a91r88t76i35n 46M89a16t54ý93s76e98k 6798121676380

Bohhužel zákon na tuto variantu zřejmě nepamatuje. Pak si tedy mou dát na auto ceduli "Spolujízda" vozit lidi jako taxík a nebudu taxík? Tohle už tu bylo se smluvní přepravou. Ta už byla posunuta na úroveň taxi. Tímto způsobem budou řešit naši drazí zákonodárci za chvíli i spolujízdu. A pak  díky UBERu bude nelegální i vzít kolegu do práce, pokud mi za to dá na naftu.

0/0
19.3.2015 16:41

T53o38m94á60š 12D13v16o33ř69á14k 3478789523193

Jste si opravdu jistý, že všichni řidiči taxi platí daně úplně správně?

Myslím, že pouhý taxametr výběr daně nezaručuje...

0/0
19.3.2015 17:48

J68a43n 21B73i96n55d62e33r 1424818753467

Jistě, že ne. Naprosto běžně ( v praze) jezdím za předem dohodnutou cenu, kdy řidič taxametr ani nepouští.Prostě mu řeknu za dvě stvoky tam a tam a buď jede nebo ne. Dost bych se divil, kdyby něco takového danili, protože to je samozřejmě bez dokladu.

Upřímě řečeno, je mi šumák, jak mě bude někdo vozit. Jestli to bude taxík,spolujízda nebo smluvní doprava. Zajímá mě cena :-)

0/0
20.3.2015 10:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.