- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ČD potřebují pořád sát z vydojené krávy - státu. Jako ČSSD. Ony to jinak ani neumí. Co se za socializmu naučily - to teď zatím pořád uplatňuji.
Totéž někteří "zaměstnanci" do zaměstnání u ČD docházející, hezkou mzdu měsíční pobírající, teplé své místečko a chlebodárce hájící.
Stejní jsou i tzv. diskutéři zde na p. Sůru nasazující, článek nečtoucí, při přebírání do jiných medií nadpis měnící, sami 10 tužek rozkoušející než 1/2 článku napíšící, ale komunisticko-hospodsky vše nejlépe umící
Že mnozí ajzeboňáci jsou konkurence neschopní - svědčí to o jejich sníženém IQ a zvýšené České závisti. Prověřil jsem si to 2x na Bratislavské střele v 1. třídě z DC do BA Na úseku DC - AB vše OK; AB - BA pod psa§!§! Včetně wifi, etc. Nikdy více svoje peníze 1. třídě ČD nedám.
Navíc: vím své z dob své několikaleté služby na SZD + SMKZ + dílny ČSD. Dále např.: Proč asi ČD předělávají Railjety na railjety ČD? Asi aby naskládaly více substrátu do "svých" byť Rakouskem vyrobených vozů!! Ale jsou to jejich!
Do Žluťásků "kopat" by mohl pouze ten, umí lépe a víc, kdo dokáže SÁM VÍCE NEŽ Ing. Radim Jančura se svojí komanditní společností.
1) ČD dostávají dotace pouze za to, co si kraj potažmo stát objedná.
2) Znám pár zaměstnanců ČD, do práce chodí pravidelně práce je baví, režijku téměř nevyužijí.
3) ČD Railjety mají více kapacity pro druhou třídu, protože u nás není taková poptávka po první třídě. Railjety jsou opravdu ČD. Railjety jejich jízdní vlastnosti, komfort jsou tak 100x lepší než Jančurovy vozy.
4) Žluťásek sliboval luxusní vlak HighJet se 6 luxusními třídy, místo toho jezdí s ojetými vagóny a ještě věčně pozdě.
Neříkám, že ČD dělají vše nejlíp a nedělají chyby. Nic není dokonalé. Ale nejsem slepá ovce, protože mám oči a vidím, že Expresy Praha-Ostrava-Žilina mají lepší vozy než Jančura, navíc pokud teď dostanou stejně kvalitní WiFi jako v Pendolinu, budou volbou pro mnoho cestujících, kteří chtějí kvalitní připojení ne tu parodii na WiFi v Regiojetu. Nechápu, proč být z něho tak unešený, když Pendolino ho předčí ve všem.
Pane Sůra co to tady zase čtenářům posouváte za svoje moudra. Výběr dodavatele formou nezávazného průzkumu trhu je zcela v souladu se zákonem o veřejných zakázkách a je to korektní forma výběru dodavatele. Není tedy pravda, že zakázku zadaly ČD-Telematice bez soutěže. Toto Vaše sdělení je zcela očividná a dle mého názoru z Vaší strany i účelová lež.
Můžete mi najít paragraf v zákoně o veřejných zakázkách, kde se píše o "nezávazném průzkumu trhu"?
Běžného cestujícího nezajímá, kolik ta WiFI stála, ale hlavně že funguje. Argumentovat WiFi soukromých dopravců je naprosto liché, protože já bych to ani WiFi nenazýval (kvůli (ne)funkčnosti). Dle mého článek vznikl jen proto, že si pan Sůra zase potřeboval kopnout do ČD
Ano, přesně tak. WiFi v Pendolínu je s přehledem nestabilnější. Takže tady platí za málo peněz málo muziky.
Je poměrně zajimave, že údajně úspěšná firma Data Rail Czech viz jejich prohlášení generálního ředitele v clanku, má nic neříkající webové stránky (http://www.datarail.cz), a na justice.cz se o ni také nedá toho moc dočíst. Tak asi je jasné, na základě jakého popudu byl článek napsán.
To jsou ty stejné ČD, co v reakci na neúspěch na pošumavských lokálkách řvali, že se musí chovat s péčí řádného hospodáře?
Co je to zas za pitomost? Vždyť přece když mají dceřinou společnost, která to umí, tak jí to automaticky zadají, ne? Peníze za to posílají jen sami sobě..
Přesně, žádný problém, když případný zásek v pokladně dorovná z dotací stát, no ne?
Ono to není o tom něco namontovat, ale také zařídit aby to fungovalo a mít servis na celém území. To ČD-Telematika má. Pochybuji, že další s firem je schopná ve všech lokalitách poskytovat tyto služby.Ano, možná je ČD-T dražší, ale má všechna oprávnění pro tyto práce, ve stanicích optické kabely a také zkušenost s prací na železnici.
Ty náklady mi hlava nebere. Slušný wifi router a k tomu LTE modem jsou tisícové položky, chápu, že je třeba mít o něco výkonnější než tahám po kapsách, nebo mám v baráku ke kterému připojuji i sousedy, takže dejme tomu v řádu deseti-tisíců. I satelitní připojení včetně zařízení je dnes v principu za pakatel. Navíc je zde fakt, že lidé kteří používají na cestách internet, tak velmi často používají raději své vlastní připojení, než se připojit na veřejnou síť. Pokud sám budu cestovat vlakem či busem, tak mám připojení vlastní a přivítal bych raději cenu dopravy poníženou o ten komfort, mít ve vlaku další připojení. Takto jako daňový poplatník i zákazník přispívám na cenu něčeho co si již sám financuji.
Obávám se že srovnáváte cenu za SOHO hardware s cenou za prvky průmyslové kvality, montáž, údržbu, vše za dodržení norem platných pro vlaky.
Prostě něco, jako byste chtěl srovnávat ceny sprchového koutu z baumaxu s cenou za stavbu a provoz plaveckého stadionu.
Státní podniky povětšinou slouží především k "odkloňování" státních peněz na soukromá konta. Viz LČR, ČD, ČEZ, ČEPRO atd. atd.
Pomineme-li, že ČD jako jediným ta wifi ve vlacích doopravy funguje, narozdíl od ostatních, tak rozhodnutí to nesoutěžit mi příjde celkem logické:
- Budeme pokaždé soutěžít => pokaždé to vyhraje někdo jiný s jiným řešením => časem budeme řešit x různě navzájem nekompatibilních dílů (byť papírově by dohromady fungovat měly, ale znáte to...), takže nás správa a údržba sítě vyjde dráž než při přímém zadání
- Vysoutěžíme velký balík pro všechny vagony od jednoho dodavatele => V době, kdy se bude instalovat do posledních vagonů, bude technologie již jinde a taky jinde bude cena instalovaných zařízení, které byly vysoutěženy v době, kdy jejich cena byla vyšší. Tedy opět žádná (nebo spíše záporná) úspora
Ale hlavně, že jsme neuvažovali a napsali pomlouvačný článek.
Opravdu jako jediným? Jezdím často žlutými vlaky od Jančury a s wi-fi není problém