- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Škoda, chtěl jsem letos k Pirelli přejít. Tak zůstanu u Dunlopu.
Hmmmm ... tak další značka, kterou si již nekoupím, stejně jako Volvo, a Ford (za to, co udělal Volvu). Z Evropy se stává technologický výprodej a dobrovolný submisiv na západ i na východ !!!!
Ubozí Italové, ubohá celá Evropa, tohle je jen jedna z kapek v hodně velikým oceánu a nejlepší je, že celý Evropský unii je to putna, že zachvíli nic Evropskýho nebude existovat :)
no a není to jedno? Co například existuje ještě českého? Tam nás neomylně vede EU věrna americkým notám. Položit Evropu na kolena a zcela podřídit USA
Čína má velmi úspěšnou výrobu pneumatik, známých na západě jako Goodride a Westlake, v Asii i jako Fukuyama. Jedná se o Hangshou Zkongce Rubber, založená v r. 1958 a v současnosti největší čínský výrobce pneumatik, od skůtrů po obrovské pneu pro těžební vozy.
Co jim dosud chybělo, je mít nějakou výrobnu v EU a koupit známou značku, pod kterou budou prodávat své čínské zboží.
Stejnou taktiku pozorujeme třeba u známých značek dávno zaniklých evropských firem- třeba Tesla, Grundig, Blaupunkt a mnoho dalších. Jedná se o výhradně čínské zboží.
Překvapuje, že se takové tendence neprojevují v Rusku, Rusko začínalo na nesrovnatelně vyšší úrovni svého průmyslu v r. 1917. Jako výrobce zboží však Rusko zůstalo zcela mimo. Odborníci tvrdí, že je to způsobeno korupcí, v Číně se za korupci bezodkladně popravuje, v Rusku korupčníci ovládají parlament.
Tak v Číně je korporativismus. Tam to prostě s tím státem máte těsně provázané a naplánované. V Rusku klidně mohlo být to samé, kdyby se svaz nerozpadl, popř. nebyl západem uzbrojen. Místo toho tam je to, co tam je. Autoritářský režim stojící na nerostných surovinách.
Takže Číňané za svůj uměle udržovaný juan, proměněný za vyhypované dolary kupují Pirelli.
Za normálních okolností by se to označilo za oběť ekonomické války. Ale prý se to dneska nenosí. Psssst.
Za dolary, které v obrovské míře vydělaly fabriky, které jim tam západ postavil a zaplatil. Z hlediska Číny geniální kšeft.
Čínský stát prostřednictvím státních podniků ve světě skupuje vše, co má nějakou hodnotu .... firmy, banky, půdu ... zanedlouho bude vše čínské ...
Jak to říkal Bolek Polívka v klasickém snímku "Kur*ahošigutentag"?
"... a teď si vás kúpím všecky."
Číňané jsou momentálně největšími světovými věřiteli a co se tak pamatuju, tak v době krize / po krizi měli fond s x tisíci miliardami dolarů, za které kupovali významné světové podniky (zejména co se týče technologií všeobecně). Pokavad měli takový "ranec" peněz, nelze se divit, že nakupují....
... protože nejlevněji vyjde si technologii koupit nežli ji sám vyvinout. Nepočítám "kopírování" a "kradení" technologií, to také nelze dělat pořád
Pirelli má hodnotu jenom jako tradiční značka. Italští zaměstnanci s jejich siestou nemohou soutěžit s mravenčí pílí Číňanů. Značka bude udržovaná jenom jako vývěsní štít, možná se uplatní její vývojové oddělení. Daleko významnější bude jako kanál pro subvence EU, aby se udržely pracovní příležitosti.
Kdyžn jsou taliáni bl.í. tak sou holt bl.í.. s tím se nedá nic dělat.
Oni jsou především neuvěřitelně zadlužení a tak jim nezbývá než se postupně prodávat věřitelů, platí to jak pro Pirelli tak pro celou Itálii.
Nejvíc me na tom zajímá jaky to bude mit vliv na kalendář...