Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poplatky za německé dálnice se budou lišit podle „špinavosti“ auta

Výše krátkodobých poplatků za užívání německých dálnic pro osobní auta se zřejmě bude lišit podle ekologické náročnosti vozu. Dosavadní návrh počítal s pevnou výší krátkodobých poplatků, to ale kritizovala Evropská komise, protože u aut s malým motorem by tento poplatek byl neúměrně vysoký ve srovnání s ročním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V40l55a90s49t23i91m94i56l 15T80e21n61c67e54r 4820560397230

No kdybych najel na jejich A1 Autobahn s mým bývalým Trabantem co čoudil jak tank T-72, tak by Merklovou odvezli okamžitě někam zpopelnit. ;-D

+1/0
25.3.2015 14:49

J37i76ř79í 44K43ü52h52r 2840716520376

Tak to zkuste realizovat a napište, jak to dopadlo.

0/0
25.3.2015 16:20
Foto

M42i53r75o78s12l97a14v 11S32t20e41i83n48e18r 6648154703495

Na dálnici jeden Trabi neudělá nic, ale ve městě by si ho lidé už všimli. Současná auta fungují jako vysávač- vyfukují čistší vzduch, než nasály.

0/0
28.3.2015 20:24

M59i64r43o34s76l29a98v 28V42y51k88o26u13p59i21l 3170966263155

Naprosto správný přístup a následování hodný přístup.

Každou chvíli jedu za autem, ze kterého jakoby lopatkou sypal saze když přidá plyn.

Nedávno takové vozidlo za sebou skutečně nechalo vysypanou stopu sazí. Jednou jsem je za starou Tatrovkou a ta když přidal plyn, tek nebylo v křižovatce 5 minut vidět. Kdo tomuhle dal emisní známku nechápu. To je neuvěřitelné co za kraksny jezdí po silnicích a argument, že každý nemá na slušný vůz neberu. Protože takové auto má spotřebu 3x vyšší než moderní.

+5/−3
24.3.2015 14:55

V89o27j93t27ě22c14h 45Š18t76e60f12l 7916625357803

A tuhle kravinu jste slyšel kde?

Fábii 1,9SDI z roku 2000 jde reálně , jezdit za 4.5l nafty. Najděte mi dnes auto, tedy normální auto, ne nějakou parodii ,která dnes reálně jezdí za 4,5l nafty?

Zcela záměrně opomíjím fakt, že z pohledu ekologie je lepší jezdit autem s 2x takovou spotřebou než místo něj vyrobit nové s poloviční spotřebou.

+4/0
24.3.2015 16:35

M21a40r29t44i36n 70K88a84r14á85s88e27k 9738333168878

Za 4,5 jezdim bezne s o tridu vetsim citroenem c4 rv 2012...

0/0
25.3.2015 1:39
Foto

M16i71r52o44s67l48a33v 24S89t50e58i20n43e37r 6648104983385

Moje Yeti 2.0 TDI 81 kW, 4x4, jezdí po okreskách s normálním stylem jízdy pod 5 l/100. Po městě, třeba Mnichově, se dostanu na nějakých 5,8 l- přískoky od semaforu k semaforu. Na dálnici s průměrnou rychlostí 130 km/h se dostanu na 6,1 l (tempostat).

0/0
28.3.2015 20:30

J36i14n29d90ř54i62c54h 58Š55k92o97p24e94k 4595661270735

pokud bys byl trochu v obraze, věděl bys, že auto při měření emisí musí splňovat emise na úrovni, které produkovalo v době svého vzniku

0/0
24.3.2015 19:09

P37e62t36r 52Z84a36c10h53r80d17l43a 2356581918898

Podle nadpisu jsem už myslel, že budu muset umýt střechu než pojedu do Německa.

+8/0
24.3.2015 14:22

V12l78a73s49t69i41m43i89l 18T25e63n96c24e45r 4680500767170

Myslím si, že umýt komplet - střecha nebude stačit.

0/0
25.3.2015 14:51

M78a71r19t95i59n62a 64L59e58v20á 6726468439

Ty Němci se jednou z té pseudoekologie zblázní, jsem nevěděla, že vyšší obsah CO2 ničí dálnice.

+1/−1
24.3.2015 14:10

J90i94n83d78ř36i18c88h 20Š94k64o52p39e91k 4315701490935

větší objem motoru taky automaticky nedává příčinu vyššího pojištění

0/0
24.3.2015 14:17

O69l44d95ř91i66c95h 16J33a52n64e59č59e46k 8789466773321

tady nejde o přímý vliv na opotřebení dálnic, ale očividně o snahu snížit znečištění ovzduší větším zpoplatněním méně ekologických aut.

což dává smysl, pokud se to vztahuje na MÍSTNÍ řidiče - tedy např. když se v Rakousku podle emisí CO2 platí jednorázová registrační daň a podle výkonu motoru každoročně silniční - výkon motoru přeci jen se znečištěním ovzduší a rizikovostí pro pojišťovnu souvisí mnohem více než české kritérium objemu válců, které v dnešní době naprosto nedává smysl (benzínový 1,2 TSi má často vyšší výkon a emise než dieslový dvoulitr).

ale je to absolutní nesmysl, když se to má vztahovat jen právě na cizince na dálnicích.

0/0
24.3.2015 14:39

V41l36a73d51a 97S15i79m24o21n74i12k 3729173973145

Hledisko  emisí se vztahuje samozřejmě I na vozy s německou resgistrační značkou - platí totiž KfZ daň z auta podle stáří, motoru a emisní hladiny. Zahraniční řidiči nejsou diskriminováni - pokud chtějí, tak si těch srandovních pár EUr rádi zaplatí. nebo pojedou vlekm.

+1/0
24.3.2015 16:24

J10i22ř41í 35K68o20c59u68r19e37k 6375134185948

Třílitrový naftový atmosférický šestiválec z roku 1990 dával 100 kW. Současný 1,4 TSI až 103 kW. Současný třílitr s turbem se dá pořídit i s výkonem lehce přes 300 kW. (Alpina B3)

0/0
24.3.2015 21:46

J82a88n 49T66u84r33o65ň 3491810370195

Myslím, že cena 10-denní nebo 2-měsíční "známky" je přijatelná. Zvláště když si uvědomíme rozsah německé dálniční sítě. Jen soudruzi a jim podobní si myslí, že něco může být zadarmo. Doma nebo všude jinde okolo, s částečnou výjimkou u Polska, taky za dálnice platíme.

+4/0
24.3.2015 13:52

V37o80j17t37ě95c95h 24Š61t50e63f63l 7886965207463

Více než 60% z ceny PHM je jak v ČR tak v SRN čistý daňový příjem státu. Pokud by se alespoň polovina z této částky vracela do silnic tak jak by u nás i v Německu  musela být u dálnic pozlacená svodidla a na každém 10 km zdarma ruční myčka s obsluhou nahoře bez. Další fakt je, že u nás podnikatelé a v Německu všichni platí silniční daň.

+4/−1
24.3.2015 14:09

R17a69d34e69k 69H95o52d43a14ň 9476167751913

Ale oni to přece zadarmo nemají, platí daně. Tohle není nic jiného než právě důsledek těch soudruhů co potřebují "co nejsilnější stát" který postupně u čím dál víc věcí říká, že "tohle zrovna v daních není zahrnuté", a proto se to najednou musí začít platit zvlášť (aniž by se daňová zátěž jakkoli snižovala).

0/−1
24.3.2015 14:56

J45a62n 45H58o52r38s57k72ý 2516980847665

Ku.a, podle titulku už jsem chtěl běžet umýt svoji nikdy nemytou Feldu!

0/0
24.3.2015 13:50

V66o16j65t61ě78c51h 43Š89t91e86f12l 7136325847793

Cesta do pekel, v českoněmeckém pohraničí je u německých marketů rozhodně více Čechů než Němců u českých. V Drážďanech najdete u Elbe parku mraky pražských aut. když zavedou známky, většina se na to vybodne.

+2/0
24.3.2015 13:41

Z78d17e65n38ě21k 38J56o54n84á12š 9831479626300

No bývalo to horší, dnes už je čechů méně... přeci jenom devalvace koruny je poznat....

+2/−1
24.3.2015 13:54

V54o29j66t30ě46c84h 25Š72t35e47f19l 7936475447903

To ano, před zásahem géniu z ČNB tvořili česká auta jasnou většinu. nicméně devalvace je prý dočasné  "opatření".

Otázkou je jakou jednotku dočasnosti v ČNB používají.;-D

+1/−1
24.3.2015 14:03

M77i43l73a15n 74V37i28k 1317415633303

Nekonečno mínus jedna, ne?

0/−1
24.3.2015 14:59

J81i89ř91í 35K40o41c48u52r57e95k 6345684585788

Jednotkou dočasnosti je jeden furt. ;-) (nafurt = napořád)

+1/−1
24.3.2015 21:48

M15a51r87t44i96n 56R18a74m 9631924751532

Buď se opravdu na nákup v Drážďanech lidi vybodnou a nebo tam dojedou jak za totáče, po okreskách! To, že chce někdo na nákup a zpět přeci neznamená, že si k tomu koupí 10denní dálniční známku!

0/0
24.3.2015 16:54
Foto

M15i24r76o96s33l42a60v 87S15t20e31i46n13e22r 6478394693365

Do Drážďan zaručeně dojedou i po okreskách. Je to zásluha Sasů, kteří donutili Dobrindta, vzdát se zpoplatnění  normálních státovek, jako je v ČR třeba č.4.

Do Prahy ze Strakonic dojet mimo silnici č. 4 musíte přes mnoho vesnic po silnicích 3. třídy.

0/0
29.3.2015 22:55

J84a66k30u10b 59D59o31l96a97n13s41k75ý 5797690884367

Měl jsem za to, že za dálnici se platí, protože se opotřebovává. Tedy logicky těžší auta by měla platit více. Možná jsem něco nepochopil, ale jakou s tím mají spojitost splodiny?

+2/0
24.3.2015 13:39

V29o10j22t86ě69c49h 12Š37t78e55f90l 7666465977533

Asi tak stejnou jakou má obsah motoru s výší povinného ručení, je to prostě pokuta v prvém případě za to že jste dobytek a máte na drahé auto . V druhém případě za to, že jste dobytek, chováte se sice ekologicky ale tím, že jste si nekoupil co 4 roky nové auto nemohl stát inkasovat svůj desátek,  desátek tan bral zlý feudál, hodní EU socialisté berou svou 1/4.

0/0
24.3.2015 13:46

O75l97d83ř32i86c26h 85J23a64n19e62č92e58k 8599356643401

přesně naopak, je to pokuta za to, že na drahé nové auto nemáte. nejvíce totiž budou platit majitelé starších dieslů, naopak nové hybridy budou platit minimum

+1/0
24.3.2015 14:44

J79o66s24e93f 63Š70e51m61e79l13í23k 7459941220447

Takze kdyz nebudu chtit pro svoje staricke cmoudidlo kupovat znamku a projedu cele Nemecko po okreskach, jak moc tim podporim ekologii? ;-)

+1/0
24.3.2015 13:34

O15l53d81ř50i25c39h 19J69a15n16e58č26e27k 8869316343651

podpoříte - nikdy jste si nevšiml, že na okreskách máte nižší spotřebu než na dálnici? ;-)

a navíc pojedete několik dní, takže se budete muset stavit přinejmenším v Lidlu pro svačinu, takže peníze do německé státní kasy donesete tak jako tak ;-)

0/0
24.3.2015 14:46

M19i95r53o12s92l10a92v 57S67u92c77h55y 5800179150910

Už schválili ty autopiloty pro auta? Za chvíli nebude přes dálniční známky vidět. I když to Němci vymysleli jinak, pořád bude na okně dálniční známka česká, slovenská, rakouská, švýcarská a Umweltplakette. Nemohu se zbavit dojmu,že tudy cesta nevede. EU by se měla naopak zasasdit o zrušení mýtného, dálničních známek a o jednotnou ekologickou známku. Peníze na dálnice se dají přece načerpat i jinak.

+2/0
24.3.2015 13:18

P45a15v37e35l 69K54r43e35u63z30i93g69e22r 7824680120569

Diskriminace cizinců není žádná, Němci si už svou slevu odpracovali na daních. Ale stejně teď na sever začnu jezdit přes Polsko. :-P

+5/0
24.3.2015 13:15

Z42u38z88a30n98a 98V25o56l79n69a 1949824152836

A jakze tato úprava odvrátí kritiku diskriminace cizinců?

Pokud vim tak pro němce se porad plánuje sleva na zmíněne dani. Nebo už budou platit dvakrát? :-)

Zase článek kde je jen půlka.....

+1/0
24.3.2015 12:52

L22u88c13i44a28n 28P76a32p79a16z33i13a92n 5834467761975

Mne spíše udivuje, že v Německu podle EU musí zohlednit špinavost auta a u nás či na Slovensku, Rakousku, Slovinsku, Maďarsku, Polsku... to nevadí? Divné EU, divné výmluvy a hra s námi Evropany.

+3/0
24.3.2015 12:58

P96a94v49e96l 93K25r87e11u85z18i57g46e73r 7374120600379

A doufám, že to ani dlouho vadit nebude. Ekologicky nejšpinavější auto je totiž to, které se musí nově vyrobit.

+4/−1
24.3.2015 13:16

J20i32n44d84ř71i17c17h 45Š43k73o41p96e22k 4175971430945

diskriminace je snížit daň ?

0/0
24.3.2015 13:08

V67o79j54t55ě12c65h 68R58y56c21h69e86c46k42ý 2900157796759

Záleží jak to bude pojato. Pokud všem němcům o roční známku sníží daň a ti si pak budou kupovat známky za normální ceny, tak je to v pořádku a je to nenapadnutelné. Ale pokud důsledek bude jen ten, že to jako už  mají automaticky zahrnuté v dani, tak je to hned problém ze dvou hledisek. 1) Němci si takto budou povinně platit dálniční známku, ikdyž by po dálnici nejezdili (narozdíl od cizinců). 2) Cizinec bude platit něco, co májí němci prý již v daních. To zabalování do odpočtů z ekologické daně je jen populistické gesto a přečůrávaní pravidel.

Stejně tak bychom mohli u nás zdražit dálniční známky pro cizince (nebo pro jen pro čechy zlevnít) a tvářit se, že našinci si svoji část zaplatili již v jiných daních (jaká je to daň je jedno).

Tedy pokud němci zavedou známky a zároveň sníží nějaké daně (odděleně) je OK. Ale není OK zavést poplatky jen pro cizince a tvářit se, že místí si to předplatili už jinde.

0/0
24.3.2015 13:45

J47i43n12d38ř24i94c50h 91Š59k29o51p39e96k 4875581370945

Němci ale plánují snížit daň, kterou platí z provozu vozidla Němci a zavést platby za dálnice pro všechny. Já v tom problém nevidím, že je to najednou, je náhoda

+1/0
24.3.2015 14:11

V21o55j57t43ě83c11h 81R42y91c21h93e50c24k22ý 2550827196209

Však  o tom píšu. Pokud si sníží daň a pak pro všechny stejně zavedou dálniční poplatky (stejně = možnost koupit i nekoupit !!!), tak je to v pořádku a pochybuji, že by proti tomu EU tak brojila. Podle mě je problém v tom, že se jen na oko část daně (placené jiným schématem, než dálniční poplatky) prohlásí za dálniční poplatky. To pak je očůrání pravidla rovnosti. Pak můžu zavést jakýkoli poplatek "pro všechny" a místním ho odpustit (jako slevu z daně nebo jiného polatku).

0/0
24.3.2015 14:30

V83o67j72t68ě97c97h 67R81y66c75h24e28c58k92ý 2940287786589

Ono to vypadá, že si jen slovíčkařím a vysledek je vždy stejný, ale není.

Pokud sníží daň pro všechny němce a zavedou dálniční poplatek stejný pro němce i neněmce, tak všichni němci s auty stále budou platit daň (i když nižsí) .... ale někdeří němci za dálnici platit nebudou, protože ji nepoužijí ... tedy stejně jako cizinci.

Pokud němci zaplatí roční poplatek a ten si pak budou moci odečíst od daně jako slevu, tak ten polatek je defakto pro ne nulovy, protože ty peníze ve sputečnosti platí za něco jiného.

+1/0
24.3.2015 14:44
Foto

V95l65a37d58i44m65í55r95a 52L33o76k61š74o24v77á 3398647419759

Schvaluji, co je špinavé má být nad míru zpoplatněno, jinak bude lidem všechno jedno...

+1/0
24.3.2015 12:41

M42a95r60t76i56n 52H47a75v46l24í50k 4260465597793

Kam spadá stará rozežraná 5.2 v8 magnum? ;-D

0/0
24.3.2015 12:39

M67i41r80o28s35l95a35v 12S46u90c35h24y 5380489800430

Cena takové dálniční známky se rovná váze zlata o stejné hmotnosti jako obsazené auto. Po německých dálnicích pak budou smět jezdit jen čisté německé V8.;-D

0/0
24.3.2015 13:10

T51o78m81á28š 77D38v34o56ř39á18k 3698299933153

Ještě zpoplatnit chodníky, a je to.

+4/−1
24.3.2015 12:37

J42a51n 47C46o75n95s94t23a62n93t23i27n 1312511983220

palec nahoru za kreativitu novináře ve tvorbě titulku ;-D

+2/0
24.3.2015 12:28
Foto

M39i15r26o29s45l83a93v 21S43t90e44i84n15e72r 6118224833255

Od začátku jsem proti jakémukoliv mýtu. Odporuje to zásadám EU- volný pohyb zboží i osob se tím omezuje. Proto by se EU měla konečně pustit do odstraňování takových poplatků pro členy EU. Nejlépe jednotnou daní v celé EU, bez vinět, ale spolenou s SPZ, která by platila pro celou EU. Návštěvníci z mimoevropských států ať si koupí carnet jako to bývalo dříve.

Jinak pokud jde o daň a vinětu, jsou to dva nezávislé pojmy. Změnit výši daně v souvislosti s vinětou je zcela logické, po návštěvnících nelze vymáhat podíl na dani zvlášť. To by musela i viněta pro návštěvníky mít kupon na zaplacení silniční daně- do by celou záležitost příliš zkomplikovalo.

+2/−1
24.3.2015 12:25

J48i35ř11í 97K42ü64h24r 2160936860166

Osoby ani zboží nikdo nenutí používat zpoplatněné komunikace.

+2/−1
24.3.2015 12:56

M44a46r89i70u33s 45J68o17r20d89á92n26e45k 7472432416805

Jenom tě tím nutí jezdit po horších a pomalejších silnicích. Tak co to je?

0/0
24.3.2015 13:11

V16o67j17t16ě82c83h 60Š38t87e92f46l 7196195547893

Nutí pro zboží existuje celý systém zamezující jízdu kamionů mimo dálnice, tedy u nás to čemu z nějakého neznámého důvodu učedník řiká dálnice

+1/−1
24.3.2015 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.