Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poplatky za německé dálnice se budou lišit podle „špinavosti“ auta

Výše krátkodobých poplatků za užívání německých dálnic pro osobní auta se zřejmě bude lišit podle ekologické náročnosti vozu. Dosavadní návrh počítal s pevnou výší krátkodobých poplatků, to ale kritizovala Evropská komise, protože u aut s malým motorem by tento poplatek byl neúměrně vysoký ve srovnání s ročním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V60l84a61s73t70i27m86i84l 51T74e13n20c61e15r 4160600587890

No kdybych najel na jejich A1 Autobahn s mým bývalým Trabantem co čoudil jak tank T-72, tak by Merklovou odvezli okamžitě někam zpopelnit. ;-D

+1/0
25.3.2015 14:49

J15i30ř95í 76K44ü77h47r 2430516520986

Tak to zkuste realizovat a napište, jak to dopadlo.

0/0
25.3.2015 16:20
Foto

M16i25r19o76s53l31a24v 51S24t32e25i47n65e83r 6858334283325

Na dálnici jeden Trabi neudělá nic, ale ve městě by si ho lidé už všimli. Současná auta fungují jako vysávač- vyfukují čistší vzduch, než nasály.

0/0
28.3.2015 20:24

M73i58r77o37s86l44a70v 67V22y50k19o30u71p20i70l 3750736303815

Naprosto správný přístup a následování hodný přístup.

Každou chvíli jedu za autem, ze kterého jakoby lopatkou sypal saze když přidá plyn.

Nedávno takové vozidlo za sebou skutečně nechalo vysypanou stopu sazí. Jednou jsem je za starou Tatrovkou a ta když přidal plyn, tek nebylo v křižovatce 5 minut vidět. Kdo tomuhle dal emisní známku nechápu. To je neuvěřitelné co za kraksny jezdí po silnicích a argument, že každý nemá na slušný vůz neberu. Protože takové auto má spotřebu 3x vyšší než moderní.

+5/−3
24.3.2015 14:55

V20o89j83t44ě21c34h 31Š43t72e57f21l 7136885647243

A tuhle kravinu jste slyšel kde?

Fábii 1,9SDI z roku 2000 jde reálně , jezdit za 4.5l nafty. Najděte mi dnes auto, tedy normální auto, ne nějakou parodii ,která dnes reálně jezdí za 4,5l nafty?

Zcela záměrně opomíjím fakt, že z pohledu ekologie je lepší jezdit autem s 2x takovou spotřebou než místo něj vyrobit nové s poloviční spotřebou.

+4/0
24.3.2015 16:35

M65a63r45t57i95n 36K44a10r51á40s52e55k 9508263828878

Za 4,5 jezdim bezne s o tridu vetsim citroenem c4 rv 2012...

0/0
25.3.2015 1:39
Foto

M75i42r43o86s62l34a55v 93S24t85e58i63n33e84r 6938644183735

Moje Yeti 2.0 TDI 81 kW, 4x4, jezdí po okreskách s normálním stylem jízdy pod 5 l/100. Po městě, třeba Mnichově, se dostanu na nějakých 5,8 l- přískoky od semaforu k semaforu. Na dálnici s průměrnou rychlostí 130 km/h se dostanu na 6,1 l (tempostat).

0/0
28.3.2015 20:30

J22i78n46d84ř81i52c78h 47Š37k93o93p50e43k 4675391230335

pokud bys byl trochu v obraze, věděl bys, že auto při měření emisí musí splňovat emise na úrovni, které produkovalo v době svého vzniku

0/0
24.3.2015 19:09

P49e63t19r 30Z51a76c86h93r72d51l49a 2456431658398

Podle nadpisu jsem už myslel, že budu muset umýt střechu než pojedu do Německa.

+8/0
24.3.2015 14:22

V76l13a41s11t44i95m93i16l 92T68e83n22c35e83r 4710340237680

Myslím si, že umýt komplet - střecha nebude stačit.

0/0
25.3.2015 14:51

M75a73r22t40i86n28a 16L94e45v45á 6186228189

Ty Němci se jednou z té pseudoekologie zblázní, jsem nevěděla, že vyšší obsah CO2 ničí dálnice.

+1/−1
24.3.2015 14:10

J60i89n62d48ř97i70c45h 17Š40k80o79p95e93k 4665141620795

větší objem motoru taky automaticky nedává příčinu vyššího pojištění

0/0
24.3.2015 14:17

O14l74d74ř32i13c78h 20J70a18n95e64č36e82k 8849556133161

tady nejde o přímý vliv na opotřebení dálnic, ale očividně o snahu snížit znečištění ovzduší větším zpoplatněním méně ekologických aut.

což dává smysl, pokud se to vztahuje na MÍSTNÍ řidiče - tedy např. když se v Rakousku podle emisí CO2 platí jednorázová registrační daň a podle výkonu motoru každoročně silniční - výkon motoru přeci jen se znečištěním ovzduší a rizikovostí pro pojišťovnu souvisí mnohem více než české kritérium objemu válců, které v dnešní době naprosto nedává smysl (benzínový 1,2 TSi má často vyšší výkon a emise než dieslový dvoulitr).

ale je to absolutní nesmysl, když se to má vztahovat jen právě na cizince na dálnicích.

0/0
24.3.2015 14:39

V44l24a64d48a 64S93i42m87o78n79i54k 3359343473125

Hledisko  emisí se vztahuje samozřejmě I na vozy s německou resgistrační značkou - platí totiž KfZ daň z auta podle stáří, motoru a emisní hladiny. Zahraniční řidiči nejsou diskriminováni - pokud chtějí, tak si těch srandovních pár EUr rádi zaplatí. nebo pojedou vlekm.

+1/0
24.3.2015 16:24

J29i69ř23í 15K43o96c89u81r66e82k 6715864595618

Třílitrový naftový atmosférický šestiválec z roku 1990 dával 100 kW. Současný 1,4 TSI až 103 kW. Současný třílitr s turbem se dá pořídit i s výkonem lehce přes 300 kW. (Alpina B3)

0/0
24.3.2015 21:46

J36a74n 44T81u38r28o49ň 3671470250945

Myslím, že cena 10-denní nebo 2-měsíční "známky" je přijatelná. Zvláště když si uvědomíme rozsah německé dálniční sítě. Jen soudruzi a jim podobní si myslí, že něco může být zadarmo. Doma nebo všude jinde okolo, s částečnou výjimkou u Polska, taky za dálnice platíme.

+4/0
24.3.2015 13:52

V94o76j76t53ě72c68h 87Š35t51e30f49l 7876655317493

Více než 60% z ceny PHM je jak v ČR tak v SRN čistý daňový příjem státu. Pokud by se alespoň polovina z této částky vracela do silnic tak jak by u nás i v Německu  musela být u dálnic pozlacená svodidla a na každém 10 km zdarma ruční myčka s obsluhou nahoře bez. Další fakt je, že u nás podnikatelé a v Německu všichni platí silniční daň.

+4/−1
24.3.2015 14:09

R61a51d77e87k 13H66o67d52a96ň 9506367851653

Ale oni to přece zadarmo nemají, platí daně. Tohle není nic jiného než právě důsledek těch soudruhů co potřebují "co nejsilnější stát" který postupně u čím dál víc věcí říká, že "tohle zrovna v daních není zahrnuté", a proto se to najednou musí začít platit zvlášť (aniž by se daňová zátěž jakkoli snižovala).

0/−1
24.3.2015 14:56

J98a85n 33H73o45r37s88k34ý 2306920407415

Ku.a, podle titulku už jsem chtěl běžet umýt svoji nikdy nemytou Feldu!

0/0
24.3.2015 13:50

V50o46j71t95ě15c35h 82Š39t60e40f46l 7116795717973

Cesta do pekel, v českoněmeckém pohraničí je u německých marketů rozhodně více Čechů než Němců u českých. V Drážďanech najdete u Elbe parku mraky pražských aut. když zavedou známky, většina se na to vybodne.

+2/0
24.3.2015 13:41

Z53d50e90n87ě72k 81J63o61n15á91š 9601629446370

No bývalo to horší, dnes už je čechů méně... přeci jenom devalvace koruny je poznat....

+2/−1
24.3.2015 13:54

V18o30j11t40ě26c16h 61Š41t69e67f89l 7956485647283

To ano, před zásahem géniu z ČNB tvořili česká auta jasnou většinu. nicméně devalvace je prý dočasné  "opatření".

Otázkou je jakou jednotku dočasnosti v ČNB používají.;-D

+1/−1
24.3.2015 14:03

M23i35l30a94n 46V10i60k 1487395783353

Nekonečno mínus jedna, ne?

0/−1
24.3.2015 14:59

J57i85ř18í 61K76o26c61u37r29e23k 6395484475128

Jednotkou dočasnosti je jeden furt. ;-) (nafurt = napořád)

+1/−1
24.3.2015 21:48

M39a62r54t51i33n 53R67a37m 9401204551592

Buď se opravdu na nákup v Drážďanech lidi vybodnou a nebo tam dojedou jak za totáče, po okreskách! To, že chce někdo na nákup a zpět přeci neznamená, že si k tomu koupí 10denní dálniční známku!

0/0
24.3.2015 16:54
Foto

M11i94r97o39s93l52a54v 17S54t84e25i17n39e69r 6818194253795

Do Drážďan zaručeně dojedou i po okreskách. Je to zásluha Sasů, kteří donutili Dobrindta, vzdát se zpoplatnění  normálních státovek, jako je v ČR třeba č.4.

Do Prahy ze Strakonic dojet mimo silnici č. 4 musíte přes mnoho vesnic po silnicích 3. třídy.

0/0
29.3.2015 22:55

J21a95k66u50b 94D76o16l79a11n47s25k12ý 5367160654777

Měl jsem za to, že za dálnici se platí, protože se opotřebovává. Tedy logicky těžší auta by měla platit více. Možná jsem něco nepochopil, ale jakou s tím mají spojitost splodiny?

+2/0
24.3.2015 13:39

V85o67j84t74ě16c84h 63Š32t93e98f91l 7726425187723

Asi tak stejnou jakou má obsah motoru s výší povinného ručení, je to prostě pokuta v prvém případě za to že jste dobytek a máte na drahé auto . V druhém případě za to, že jste dobytek, chováte se sice ekologicky ale tím, že jste si nekoupil co 4 roky nové auto nemohl stát inkasovat svůj desátek,  desátek tan bral zlý feudál, hodní EU socialisté berou svou 1/4.

0/0
24.3.2015 13:46

O56l41d73ř69i60c81h 94J25a96n91e78č49e27k 8109876163391

přesně naopak, je to pokuta za to, že na drahé nové auto nemáte. nejvíce totiž budou platit majitelé starších dieslů, naopak nové hybridy budou platit minimum

+1/0
24.3.2015 14:44

J49o54s94e74f 33Š60e57m26e95l73í76k 7619681420337

Takze kdyz nebudu chtit pro svoje staricke cmoudidlo kupovat znamku a projedu cele Nemecko po okreskach, jak moc tim podporim ekologii? ;-)

+1/0
24.3.2015 13:34

O69l73d55ř51i53c21h 50J80a93n87e44č56e15k 8959576913541

podpoříte - nikdy jste si nevšiml, že na okreskách máte nižší spotřebu než na dálnici? ;-)

a navíc pojedete několik dní, takže se budete muset stavit přinejmenším v Lidlu pro svačinu, takže peníze do německé státní kasy donesete tak jako tak ;-)

0/0
24.3.2015 14:46

M54i96r96o18s56l24a39v 44S98u91c97h23y 5610919370280

Už schválili ty autopiloty pro auta? Za chvíli nebude přes dálniční známky vidět. I když to Němci vymysleli jinak, pořád bude na okně dálniční známka česká, slovenská, rakouská, švýcarská a Umweltplakette. Nemohu se zbavit dojmu,že tudy cesta nevede. EU by se měla naopak zasasdit o zrušení mýtného, dálničních známek a o jednotnou ekologickou známku. Peníze na dálnice se dají přece načerpat i jinak.

+2/0
24.3.2015 13:18

P33a97v73e88l 47K34r44e60u19z47i69g36e13r 7654700500769

Diskriminace cizinců není žádná, Němci si už svou slevu odpracovali na daních. Ale stejně teď na sever začnu jezdit přes Polsko. :-P

+5/0
24.3.2015 13:15

Z79u53z21a27n92a 34V73o63l52n39a 1599574532756

A jakze tato úprava odvrátí kritiku diskriminace cizinců?

Pokud vim tak pro němce se porad plánuje sleva na zmíněne dani. Nebo už budou platit dvakrát? :-)

Zase článek kde je jen půlka.....

+1/0
24.3.2015 12:52

L64u46c82i26a58n 32P56a92p45a58z36i80a53n 5584677931325

Mne spíše udivuje, že v Německu podle EU musí zohlednit špinavost auta a u nás či na Slovensku, Rakousku, Slovinsku, Maďarsku, Polsku... to nevadí? Divné EU, divné výmluvy a hra s námi Evropany.

+3/0
24.3.2015 12:58

P21a54v12e43l 98K13r53e69u54z44i38g88e80r 7684950710649

A doufám, že to ani dlouho vadit nebude. Ekologicky nejšpinavější auto je totiž to, které se musí nově vyrobit.

+4/−1
24.3.2015 13:16

J52i77n79d18ř77i15c27h 52Š71k66o68p34e39k 4515511970365

diskriminace je snížit daň ?

0/0
24.3.2015 13:08

V26o58j50t31ě94c91h 47R87y68c51h87e96c72k93ý 2830137726509

Záleží jak to bude pojato. Pokud všem němcům o roční známku sníží daň a ti si pak budou kupovat známky za normální ceny, tak je to v pořádku a je to nenapadnutelné. Ale pokud důsledek bude jen ten, že to jako už  mají automaticky zahrnuté v dani, tak je to hned problém ze dvou hledisek. 1) Němci si takto budou povinně platit dálniční známku, ikdyž by po dálnici nejezdili (narozdíl od cizinců). 2) Cizinec bude platit něco, co májí němci prý již v daních. To zabalování do odpočtů z ekologické daně je jen populistické gesto a přečůrávaní pravidel.

Stejně tak bychom mohli u nás zdražit dálniční známky pro cizince (nebo pro jen pro čechy zlevnít) a tvářit se, že našinci si svoji část zaplatili již v jiných daních (jaká je to daň je jedno).

Tedy pokud němci zavedou známky a zároveň sníží nějaké daně (odděleně) je OK. Ale není OK zavést poplatky jen pro cizince a tvářit se, že místí si to předplatili už jinde.

0/0
24.3.2015 13:45

J89i87n14d68ř82i44c74h 74Š72k12o27p55e17k 4215401390475

Němci ale plánují snížit daň, kterou platí z provozu vozidla Němci a zavést platby za dálnice pro všechny. Já v tom problém nevidím, že je to najednou, je náhoda

+1/0
24.3.2015 14:11

V11o79j26t64ě19c38h 30R80y41c32h68e68c92k27ý 2430517466829

Však  o tom píšu. Pokud si sníží daň a pak pro všechny stejně zavedou dálniční poplatky (stejně = možnost koupit i nekoupit !!!), tak je to v pořádku a pochybuji, že by proti tomu EU tak brojila. Podle mě je problém v tom, že se jen na oko část daně (placené jiným schématem, než dálniční poplatky) prohlásí za dálniční poplatky. To pak je očůrání pravidla rovnosti. Pak můžu zavést jakýkoli poplatek "pro všechny" a místním ho odpustit (jako slevu z daně nebo jiného polatku).

0/0
24.3.2015 14:30

V25o90j51t83ě77c29h 76R45y40c75h38e21c50k94ý 2910767286929

Ono to vypadá, že si jen slovíčkařím a vysledek je vždy stejný, ale není.

Pokud sníží daň pro všechny němce a zavedou dálniční poplatek stejný pro němce i neněmce, tak všichni němci s auty stále budou platit daň (i když nižsí) .... ale někdeří němci za dálnici platit nebudou, protože ji nepoužijí ... tedy stejně jako cizinci.

Pokud němci zaplatí roční poplatek a ten si pak budou moci odečíst od daně jako slevu, tak ten polatek je defakto pro ne nulovy, protože ty peníze ve sputečnosti platí za něco jiného.

+1/0
24.3.2015 14:44
Foto

V44l30a19d55i80m98í23r51a 56L40o31k64š44o40v25á 3698557619279

Schvaluji, co je špinavé má být nad míru zpoplatněno, jinak bude lidem všechno jedno...

+1/0
24.3.2015 12:41

M34a44r85t88i79n 27H79a84v48l55í50k 4740585957333

Kam spadá stará rozežraná 5.2 v8 magnum? ;-D

0/0
24.3.2015 12:39

M94i64r82o11s49l93a52v 56S63u41c15h24y 5150819580320

Cena takové dálniční známky se rovná váze zlata o stejné hmotnosti jako obsazené auto. Po německých dálnicích pak budou smět jezdit jen čisté německé V8.;-D

0/0
24.3.2015 13:10

T70o57m89á38š 23D26v50o34ř16á35k 3588489913593

Ještě zpoplatnit chodníky, a je to.

+4/−1
24.3.2015 12:37

J16a35n 10C61o38n74s74t12a15n62t91i38n 1712831963670

palec nahoru za kreativitu novináře ve tvorbě titulku ;-D

+2/0
24.3.2015 12:28
Foto

M56i23r90o64s21l60a42v 55S98t87e38i33n62e57r 6448454303635

Od začátku jsem proti jakémukoliv mýtu. Odporuje to zásadám EU- volný pohyb zboží i osob se tím omezuje. Proto by se EU měla konečně pustit do odstraňování takových poplatků pro členy EU. Nejlépe jednotnou daní v celé EU, bez vinět, ale spolenou s SPZ, která by platila pro celou EU. Návštěvníci z mimoevropských států ať si koupí carnet jako to bývalo dříve.

Jinak pokud jde o daň a vinětu, jsou to dva nezávislé pojmy. Změnit výši daně v souvislosti s vinětou je zcela logické, po návštěvnících nelze vymáhat podíl na dani zvlášť. To by musela i viněta pro návštěvníky mít kupon na zaplacení silniční daně- do by celou záležitost příliš zkomplikovalo.

+2/−1
24.3.2015 12:25

J79i75ř48í 40K79ü53h68r 2780286280546

Osoby ani zboží nikdo nenutí používat zpoplatněné komunikace.

+2/−1
24.3.2015 12:56

M25a58r92i21u25s 69J46o86r59d14á17n47e70k 7372752276405

Jenom tě tím nutí jezdit po horších a pomalejších silnicích. Tak co to je?

0/0
24.3.2015 13:11

V65o83j97t21ě61c33h 53Š27t23e86f43l 7716465667453

Nutí pro zboží existuje celý systém zamezující jízdu kamionů mimo dálnice, tedy u nás to čemu z nějakého neznámého důvodu učedník řiká dálnice

+1/−1
24.3.2015 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.