Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poplatky za německé dálnice se budou lišit podle „špinavosti“ auta

Výše krátkodobých poplatků za užívání německých dálnic pro osobní auta se zřejmě bude lišit podle ekologické náročnosti vozu. Dosavadní návrh počítal s pevnou výší krátkodobých poplatků, to ale kritizovala Evropská komise, protože u aut s malým motorem by tento poplatek byl neúměrně vysoký ve srovnání s ročním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V66l18a27s21t78i54m83i57l 84T64e23n19c44e80r 4770670947160

No kdybych najel na jejich A1 Autobahn s mým bývalým Trabantem co čoudil jak tank T-72, tak by Merklovou odvezli okamžitě někam zpopelnit. ;-D

+1/0
25.3.2015 14:49

J81i56ř42í 65K61ü50h27r 2470806380446

Tak to zkuste realizovat a napište, jak to dopadlo.

0/0
25.3.2015 16:20
Foto

M69i35r18o60s65l98a67v 35S22t68e51i42n48e56r 1495695598543

Na dálnici jeden Trabi neudělá nic, ale ve městě by si ho lidé už všimli. Současná auta fungují jako vysávač- vyfukují čistší vzduch, než nasály.

0/0
28.3.2015 20:24

M12i50r38o37s27l36a74v 36V11y56k75o92u40p72i55l 3220246393145

Naprosto správný přístup a následování hodný přístup.

Každou chvíli jedu za autem, ze kterého jakoby lopatkou sypal saze když přidá plyn.

Nedávno takové vozidlo za sebou skutečně nechalo vysypanou stopu sazí. Jednou jsem je za starou Tatrovkou a ta když přidal plyn, tek nebylo v křižovatce 5 minut vidět. Kdo tomuhle dal emisní známku nechápu. To je neuvěřitelné co za kraksny jezdí po silnicích a argument, že každý nemá na slušný vůz neberu. Protože takové auto má spotřebu 3x vyšší než moderní.

+5/−3
24.3.2015 14:55

V77o80j19t42ě81c46h 39Š24t93e18f22l 7796665927783

A tuhle kravinu jste slyšel kde?

Fábii 1,9SDI z roku 2000 jde reálně , jezdit za 4.5l nafty. Najděte mi dnes auto, tedy normální auto, ne nějakou parodii ,která dnes reálně jezdí za 4,5l nafty?

Zcela záměrně opomíjím fakt, že z pohledu ekologie je lepší jezdit autem s 2x takovou spotřebou než místo něj vyrobit nové s poloviční spotřebou.

+4/0
24.3.2015 16:35

M17a81r84t39i97n 21K58a28r37á78s85e35k 9418203658118

Za 4,5 jezdim bezne s o tridu vetsim citroenem c4 rv 2012...

0/0
25.3.2015 1:39
Foto

M75i30r40o94s54l80a95v 59S42t91e44i94n36e47r 1935665158813

Moje Yeti 2.0 TDI 81 kW, 4x4, jezdí po okreskách s normálním stylem jízdy pod 5 l/100. Po městě, třeba Mnichově, se dostanu na nějakých 5,8 l- přískoky od semaforu k semaforu. Na dálnici s průměrnou rychlostí 130 km/h se dostanu na 6,1 l (tempostat).

0/0
28.3.2015 20:30

J31i32n73d48ř82i97c82h 63Š19k60o37p67e75k 4115241650275

pokud bys byl trochu v obraze, věděl bys, že auto při měření emisí musí splňovat emise na úrovni, které produkovalo v době svého vzniku

0/0
24.3.2015 19:09

P56e20t86r 36Z84a34c96h15r76d62l91a 2896831298298

Podle nadpisu jsem už myslel, že budu muset umýt střechu než pojedu do Německa.

+8/0
24.3.2015 14:22

V59l87a43s37t36i46m42i21l 90T70e45n32c73e26r 4420800697300

Myslím si, že umýt komplet - střecha nebude stačit.

0/0
25.3.2015 14:51

M44a20r93t94i94n46a 48L51e77v30á 6306708299

Ty Němci se jednou z té pseudoekologie zblázní, jsem nevěděla, že vyšší obsah CO2 ničí dálnice.

+1/−1
24.3.2015 14:10

J23i79n37d89ř21i24c97h 95Š64k48o12p32e88k 4445801310685

větší objem motoru taky automaticky nedává příčinu vyššího pojištění

0/0
24.3.2015 14:17

O91l95d87ř84i68c21h 90J29a51n68e23č36e98k 8289116413401

tady nejde o přímý vliv na opotřebení dálnic, ale očividně o snahu snížit znečištění ovzduší větším zpoplatněním méně ekologických aut.

což dává smysl, pokud se to vztahuje na MÍSTNÍ řidiče - tedy např. když se v Rakousku podle emisí CO2 platí jednorázová registrační daň a podle výkonu motoru každoročně silniční - výkon motoru přeci jen se znečištěním ovzduší a rizikovostí pro pojišťovnu souvisí mnohem více než české kritérium objemu válců, které v dnešní době naprosto nedává smysl (benzínový 1,2 TSi má často vyšší výkon a emise než dieslový dvoulitr).

ale je to absolutní nesmysl, když se to má vztahovat jen právě na cizince na dálnicích.

0/0
24.3.2015 14:39

V87l85a49d49a 59S36i98m22o61n30i82k 3489153523125

Hledisko  emisí se vztahuje samozřejmě I na vozy s německou resgistrační značkou - platí totiž KfZ daň z auta podle stáří, motoru a emisní hladiny. Zahraniční řidiči nejsou diskriminováni - pokud chtějí, tak si těch srandovních pár EUr rádi zaplatí. nebo pojedou vlekm.

+1/0
24.3.2015 16:24

J17i75ř22í 78K87o94c88u25r79e88k 6385254225398

Třílitrový naftový atmosférický šestiválec z roku 1990 dával 100 kW. Současný 1,4 TSI až 103 kW. Současný třílitr s turbem se dá pořídit i s výkonem lehce přes 300 kW. (Alpina B3)

0/0
24.3.2015 21:46

J51a64n 79T34u51r79o91ň 3421230240475

Myslím, že cena 10-denní nebo 2-měsíční "známky" je přijatelná. Zvláště když si uvědomíme rozsah německé dálniční sítě. Jen soudruzi a jim podobní si myslí, že něco může být zadarmo. Doma nebo všude jinde okolo, s částečnou výjimkou u Polska, taky za dálnice platíme.

+4/0
24.3.2015 13:52

V27o91j34t80ě91c87h 32Š26t28e57f33l 7986695687593

Více než 60% z ceny PHM je jak v ČR tak v SRN čistý daňový příjem státu. Pokud by se alespoň polovina z této částky vracela do silnic tak jak by u nás i v Německu  musela být u dálnic pozlacená svodidla a na každém 10 km zdarma ruční myčka s obsluhou nahoře bez. Další fakt je, že u nás podnikatelé a v Německu všichni platí silniční daň.

+4/−1
24.3.2015 14:09

R31a21d85e82k 94H68o83d96a49ň 9716777651943

Ale oni to přece zadarmo nemají, platí daně. Tohle není nic jiného než právě důsledek těch soudruhů co potřebují "co nejsilnější stát" který postupně u čím dál víc věcí říká, že "tohle zrovna v daních není zahrnuté", a proto se to najednou musí začít platit zvlášť (aniž by se daňová zátěž jakkoli snižovala).

0/−1
24.3.2015 14:56

J30a46n 73H80o51r28s61k95ý 2136440307505

Ku.a, podle titulku už jsem chtěl běžet umýt svoji nikdy nemytou Feldu!

0/0
24.3.2015 13:50

V80o63j81t29ě69c31h 37Š40t51e38f42l 7946845187243

Cesta do pekel, v českoněmeckém pohraničí je u německých marketů rozhodně více Čechů než Němců u českých. V Drážďanech najdete u Elbe parku mraky pražských aut. když zavedou známky, většina se na to vybodne.

+2/0
24.3.2015 13:41

Z95d80e82n51ě57k 51J17o63n27á75š 9651419626330

No bývalo to horší, dnes už je čechů méně... přeci jenom devalvace koruny je poznat....

+2/−1
24.3.2015 13:54

V17o50j19t14ě79c54h 13Š43t73e87f74l 7606845137533

To ano, před zásahem géniu z ČNB tvořili česká auta jasnou většinu. nicméně devalvace je prý dočasné  "opatření".

Otázkou je jakou jednotku dočasnosti v ČNB používají.;-D

+1/−1
24.3.2015 14:03

M85i42l30a33n 11V58i57k 1107385513383

Nekonečno mínus jedna, ne?

0/−1
24.3.2015 14:59

J94i69ř60í 47K76o97c54u56r40e56k 6415124805718

Jednotkou dočasnosti je jeden furt. ;-) (nafurt = napořád)

+1/−1
24.3.2015 21:48

M27a38r92t49i33n 16R62a65m 9651634761632

Buď se opravdu na nákup v Drážďanech lidi vybodnou a nebo tam dojedou jak za totáče, po okreskách! To, že chce někdo na nákup a zpět přeci neznamená, že si k tomu koupí 10denní dálniční známku!

0/0
24.3.2015 16:54
Foto

M66i16r90o60s13l51a13v 74S47t14e37i36n82e86r 1575955738623

Do Drážďan zaručeně dojedou i po okreskách. Je to zásluha Sasů, kteří donutili Dobrindta, vzdát se zpoplatnění  normálních státovek, jako je v ČR třeba č.4.

Do Prahy ze Strakonic dojet mimo silnici č. 4 musíte přes mnoho vesnic po silnicích 3. třídy.

0/0
29.3.2015 22:55

J40a49k61u83b 30D64o60l15a44n74s39k13ý 5957700224417

Měl jsem za to, že za dálnici se platí, protože se opotřebovává. Tedy logicky těžší auta by měla platit více. Možná jsem něco nepochopil, ale jakou s tím mají spojitost splodiny?

+2/0
24.3.2015 13:39

V68o10j95t90ě49c35h 95Š91t54e15f80l 7766605517973

Asi tak stejnou jakou má obsah motoru s výší povinného ručení, je to prostě pokuta v prvém případě za to že jste dobytek a máte na drahé auto . V druhém případě za to, že jste dobytek, chováte se sice ekologicky ale tím, že jste si nekoupil co 4 roky nové auto nemohl stát inkasovat svůj desátek,  desátek tan bral zlý feudál, hodní EU socialisté berou svou 1/4.

0/0
24.3.2015 13:46

O58l76d81ř90i70c98h 53J41a71n27e91č46e21k 8199206103361

přesně naopak, je to pokuta za to, že na drahé nové auto nemáte. nejvíce totiž budou platit majitelé starších dieslů, naopak nové hybridy budou platit minimum

+1/0
24.3.2015 14:44

J23o58s59e96f 96Š76e45m81e50l18í41k 7279271590657

Takze kdyz nebudu chtit pro svoje staricke cmoudidlo kupovat znamku a projedu cele Nemecko po okreskach, jak moc tim podporim ekologii? ;-)

+1/0
24.3.2015 13:34

O51l84d51ř75i58c24h 53J22a24n68e33č73e57k 8889846823441

podpoříte - nikdy jste si nevšiml, že na okreskách máte nižší spotřebu než na dálnici? ;-)

a navíc pojedete několik dní, takže se budete muset stavit přinejmenším v Lidlu pro svačinu, takže peníze do německé státní kasy donesete tak jako tak ;-)

0/0
24.3.2015 14:46

M29i89r22o23s54l66a35v 93S36u66c43h51y 5220699450440

Už schválili ty autopiloty pro auta? Za chvíli nebude přes dálniční známky vidět. I když to Němci vymysleli jinak, pořád bude na okně dálniční známka česká, slovenská, rakouská, švýcarská a Umweltplakette. Nemohu se zbavit dojmu,že tudy cesta nevede. EU by se měla naopak zasasdit o zrušení mýtného, dálničních známek a o jednotnou ekologickou známku. Peníze na dálnice se dají přece načerpat i jinak.

+2/0
24.3.2015 13:18

P59a83v90e22l 15K33r32e12u54z78i16g31e93r 7574260100629

Diskriminace cizinců není žádná, Němci si už svou slevu odpracovali na daních. Ale stejně teď na sever začnu jezdit přes Polsko. :-P

+5/0
24.3.2015 13:15

Z92u64z56a70n86a 97V57o25l62n64a 1249104802696

A jakze tato úprava odvrátí kritiku diskriminace cizinců?

Pokud vim tak pro němce se porad plánuje sleva na zmíněne dani. Nebo už budou platit dvakrát? :-)

Zase článek kde je jen půlka.....

+1/0
24.3.2015 12:52

L59u41c14i97a13n 22P13a76p63a89z70i66a87n 5534977451595

Mne spíše udivuje, že v Německu podle EU musí zohlednit špinavost auta a u nás či na Slovensku, Rakousku, Slovinsku, Maďarsku, Polsku... to nevadí? Divné EU, divné výmluvy a hra s námi Evropany.

+3/0
24.3.2015 12:58

P60a16v49e42l 33K35r56e51u24z86i92g11e91r 7264540550279

A doufám, že to ani dlouho vadit nebude. Ekologicky nejšpinavější auto je totiž to, které se musí nově vyrobit.

+4/−1
24.3.2015 13:16

J73i39n38d71ř90i74c25h 73Š56k53o39p94e59k 4165471110685

diskriminace je snížit daň ?

0/0
24.3.2015 13:08

V36o15j56t56ě87c35h 20R74y70c72h26e21c70k13ý 2570797846309

Záleží jak to bude pojato. Pokud všem němcům o roční známku sníží daň a ti si pak budou kupovat známky za normální ceny, tak je to v pořádku a je to nenapadnutelné. Ale pokud důsledek bude jen ten, že to jako už  mají automaticky zahrnuté v dani, tak je to hned problém ze dvou hledisek. 1) Němci si takto budou povinně platit dálniční známku, ikdyž by po dálnici nejezdili (narozdíl od cizinců). 2) Cizinec bude platit něco, co májí němci prý již v daních. To zabalování do odpočtů z ekologické daně je jen populistické gesto a přečůrávaní pravidel.

Stejně tak bychom mohli u nás zdražit dálniční známky pro cizince (nebo pro jen pro čechy zlevnít) a tvářit se, že našinci si svoji část zaplatili již v jiných daních (jaká je to daň je jedno).

Tedy pokud němci zavedou známky a zároveň sníží nějaké daně (odděleně) je OK. Ale není OK zavést poplatky jen pro cizince a tvářit se, že místí si to předplatili už jinde.

0/0
24.3.2015 13:45

J76i77n50d57ř19i81c94h 70Š57k96o51p85e78k 4525861620235

Němci ale plánují snížit daň, kterou platí z provozu vozidla Němci a zavést platby za dálnice pro všechny. Já v tom problém nevidím, že je to najednou, je náhoda

+1/0
24.3.2015 14:11

V51o13j60t25ě14c52h 57R45y82c36h46e79c30k26ý 2340897226789

Však  o tom píšu. Pokud si sníží daň a pak pro všechny stejně zavedou dálniční poplatky (stejně = možnost koupit i nekoupit !!!), tak je to v pořádku a pochybuji, že by proti tomu EU tak brojila. Podle mě je problém v tom, že se jen na oko část daně (placené jiným schématem, než dálniční poplatky) prohlásí za dálniční poplatky. To pak je očůrání pravidla rovnosti. Pak můžu zavést jakýkoli poplatek "pro všechny" a místním ho odpustit (jako slevu z daně nebo jiného polatku).

0/0
24.3.2015 14:30

V95o73j61t26ě77c22h 33R84y92c73h33e17c88k24ý 2700687786729

Ono to vypadá, že si jen slovíčkařím a vysledek je vždy stejný, ale není.

Pokud sníží daň pro všechny němce a zavedou dálniční poplatek stejný pro němce i neněmce, tak všichni němci s auty stále budou platit daň (i když nižsí) .... ale někdeří němci za dálnici platit nebudou, protože ji nepoužijí ... tedy stejně jako cizinci.

Pokud němci zaplatí roční poplatek a ten si pak budou moci odečíst od daně jako slevu, tak ten polatek je defakto pro ne nulovy, protože ty peníze ve sputečnosti platí za něco jiného.

+1/0
24.3.2015 14:44

V26l35a52d66i34m59í87r30a 59L71o65k62š27o95v49á 3448477449649

Schvaluji, co je špinavé má být nad míru zpoplatněno, jinak bude lidem všechno jedno...

+1/0
24.3.2015 12:41

M34a35r47t91i29n 58H83a21v74l46í32k 4180615467603

Kam spadá stará rozežraná 5.2 v8 magnum? ;-D

0/0
24.3.2015 12:39

M73i86r35o39s49l12a38v 56S61u61c28h40y 5550379660530

Cena takové dálniční známky se rovná váze zlata o stejné hmotnosti jako obsazené auto. Po německých dálnicích pak budou smět jezdit jen čisté německé V8.;-D

0/0
24.3.2015 13:10

T10o28m37á82š 17D92v56o81ř57á91k 3238949523113

Ještě zpoplatnit chodníky, a je to.

+4/−1
24.3.2015 12:37

J19a82n 53C28o67n89s46t77a94n35t81i44n 1502771623410

palec nahoru za kreativitu novináře ve tvorbě titulku ;-D

+2/0
24.3.2015 12:28
Foto

M51i20r98o70s32l16a23v 28S24t11e98i17n32e16r 1165665648913

Od začátku jsem proti jakémukoliv mýtu. Odporuje to zásadám EU- volný pohyb zboží i osob se tím omezuje. Proto by se EU měla konečně pustit do odstraňování takových poplatků pro členy EU. Nejlépe jednotnou daní v celé EU, bez vinět, ale spolenou s SPZ, která by platila pro celou EU. Návštěvníci z mimoevropských států ať si koupí carnet jako to bývalo dříve.

Jinak pokud jde o daň a vinětu, jsou to dva nezávislé pojmy. Změnit výši daně v souvislosti s vinětou je zcela logické, po návštěvnících nelze vymáhat podíl na dani zvlášť. To by musela i viněta pro návštěvníky mít kupon na zaplacení silniční daně- do by celou záležitost příliš zkomplikovalo.

+2/−1
24.3.2015 12:25

J70i77ř41í 60K21ü22h17r 2510626880296

Osoby ani zboží nikdo nenutí používat zpoplatněné komunikace.

+2/−1
24.3.2015 12:56

M48a54r35i95u39s 33J50o16r40d34á57n27e68k 7712862936185

Jenom tě tím nutí jezdit po horších a pomalejších silnicích. Tak co to je?

0/0
24.3.2015 13:11

V83o31j80t34ě15c61h 90Š97t90e98f86l 7636795537333

Nutí pro zboží existuje celý systém zamezující jízdu kamionů mimo dálnice, tedy u nás to čemu z nějakého neznámého důvodu učedník řiká dálnice

+1/−1
24.3.2015 13:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.