Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovenské dráhy ustoupily Regiojetu. Zruší přes třetinu spojů

Slovenský státní železniční dopravce ZSSK ustoupí v konkurenčním boji o cestující mezi Bratislavou a Košicemi české společnosti RegioJet. Ze 41 vlaků týdně seškrtá od poloviny dubna šestnáct spojů. Firma to vysvětluje cenovou válkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24o57z40e54f 13Z64á10h97u67m60e72n70s22k76ý 1291498384490

Krásne. Fico dá vlaky zdarma okrem IC. IC klesne vyťaženosť a rušia sa. A zvalíme to na RegioJet.

Socialisti sú skorumpované a korumpujúce prasatá.

+4/−1
25.3.2015 11:15

J15o88s61e41f 90P86o68r61t57i59k 8627909414

Regiojet i obsluhou a nabídkou občerstvení ve vlaku nemá konkurenci. Až se mi zdá že dotuje ceny i na jídlo. Jinak asi nejlepší přepravce

+2/−1
25.3.2015 10:25

M72i59r15e27k 56Z72á98v56o47d12n65ý 7122767640538

Však také dotuje vše z autobusů. Jinak by vydělávat nemohl :) A také je to jeho strategie. Snaha podnákladovými cenami vyštípat konkurenci a ještě si stěžovat, jak si druhá strana mohla dovolit mu konkurovat :))

+4/−1
25.3.2015 10:36

J13o96s94e19f 26P86o92r16t55i61k 8107809914

Přesedlal jsem z auta na vlak, pokud by to bylo lepší autem, vrátím se. Takže je ni jedno kdo to dotuje. Ve vlaku jsem seděl po 15 letech a s tímto přepravcem jsem spokojen

+2/−2
25.3.2015 10:39

M22i32r37e48k 62Z42á25v96o23d30n81ý 7472717470388

Však já nic neříkám. Myslím si svý, ale nic neříkám. O tom debata není. Jen potvrzuji to, že dotuje i jídlo.

+1/0
25.3.2015 10:59

L34a17d37i92s90l59a44v 69P65a55s44t78o71r78e22k 1153337458605

ale má.

+1/−1
25.3.2015 11:23

M93i14r85e67k 88Z55á81v16o41d59n66ý 7832197580988

Jen doufám, že ČD žlutému moru neustoupí :/

+5/−7
25.3.2015 9:05

T24o95m26á39š 24J45u77r53e64č68k49a 3373902619623

Kdyby nebylo toho Vašeho "žlutého moru" tak krom IC, EC a Pendolína jezdíte na všech trasách v zaplivanejch koženkovejch 100let starejch vagónech bez fungujícího záchodu.

+5/−8
25.3.2015 10:39

M36i77r61e13k 58Z81á51v11o95d43n34ý 7742357200668

Tak kdo něco o železnici ví, tak je mu zřejmé, že pravdu nemáte. Uznávám, že tempo obnovy vozového parku se částečně zrychlilo.

+7/−1
25.3.2015 11:00

R41a47d62e42k 63J75a37n79a79t90a 9535756934162

Klasická fáma. Modernizace vozového parku souvisí především se změnou financování ČD, kterou cca před 8 lety u politiků prosadil Žaluda.

Místo každoročního socialistického ex-post lepení ztrát z nelukrativních tratí se zavedl na Západě normální systém objednávka-cena-platba, většinou na základě dlohodobých smluv. Tím se vytvořil prostor pro investice, které do té doby v podstatě nebyly možné (nebyly ani prostředky ani perspektiva) a vozový park stárnul. Nyní se konečně stáří vozového parku snižuje.

I kdybyste toto nevěděl (což Vám jako konzumentovi českých médií nelze vyčítat, novináři jsou dnes komerční sluhové, podstatu událostí moc nevysvětlují), tak na to lze přijít prostou úvahou: pokud by opravdu "za všechno mohl Jančura", tak jak lze vysvětlit modernizace a nová vozidla, které nastaly před rokem 2011, a především jak lze vysvětlit, že jsou nová a rekonstruovaná vozidla nasazována i tam kde Jančura nejezdí a i tam, kde ani nechce jezdit?

+8/−2
25.3.2015 11:02

J35a29n 14J53e37m11e84l41k18a 1625650

Jsou nasazovány tam kde Jančura nejezdí.. No hlavně jsou nasazovány na Praha Ostrava a nyní i Žilina. Ten poslední nákup i na Bratislavu. (Tam Jančura velmi konkuruje busem)  Bohužel se projevuje nevyrovnanost služeb u ČD. Jel jsem sice jednou. ale Jančurův stejný vagon vypadá jinak, je v lepším stavu, zejména toalety jsou lépe uklizené. Na druhou stranu mě dráhy překvapily potěšily jedničkou Břeclav Ostrava, kde stejné vagony byly uklizené na jedničku. Nebo 2 třída  Ostrava- Žilina. Co mě štve, že dráhy posílají "nové" vagóny někam k Maďarům. A Ostrava Brno, tak vytížená lukrativní trať s takovým objemem pasažérů má samé plečky - hlučné nevzhledné, špatně uklizené bee, toalety.. Kdyby vzali pár vagónů a dali pořádnou 1 třídu a udělali novou třídu 2+ i klidně za příplatek ale s častějším úklidem. 

A i opačně, věřím, že někdo nepotřebuje nové vagóny, klimatizaci a tak častý uklid a může preferovat nižší cenu. Protože co si budeme vykládat - ty modernizace se asi budou muset v ceně projevit.

0/−3
25.3.2015 13:07

R89a30d90e28k 57J14a39n89a32t15a 9725106214812

Proč do Maďarska? Protože si tam ty vagóny vydělají víc. Zaprvé je mezinárodní jízdné mírně vyšší, za druhé, i Maďaři a Slováci za nasazení těch vagónů něco zaplatí, za třetí, je to rychlá trať a na rychlé trati vagón zvládne více práce a tím víc vydělá. Proto se nové vozy nasazují přednostně na rychlé vlaky (což není třeba spoj Ostrava-Brno, zejména kvůli úseku Brno-Přerov).

+3/0
25.3.2015 14:09

J71a81n 11J66e96m32e61l47k56a 1685410

Ok, jestli na tom vydělají nějaký balík proč ne, do toho já nevidím. Nicméně problém může být, když vlak z Maďarska bude mít sekeru (což prý zejména v létě má), nebude jim fungovat ten opěvovaný síťový systém v ČR. Například přestup z Bratislavy v Břeclavi na Ostravu kde je 13 minut na přestup + 10 teoreticky minut čekání. (přímý vlak téměř nejede) Pár přehmatů a zákazníci přejdou k autu nebo spojení přes Žilinu, kde je rezerva půl hodiny a funguje to. Na druhou stranu pokud ČD i nadále budou mít mezi 2. a 3. největším městem v ČR dále jen plečky a ještě k tomu dotace, myslím, že to u hodně lidí může podporovat  naštvanost k ČD.

0/−1
25.3.2015 14:53

M49i43r27e57k 10Z51á26v71o23d16n71ý 7962887560848

Je třeba o tomto uvažovat z více úrovní. 1) Jestli na trase Brno - Ostrava budou jezdit plečky nebo něco víc závisí na objednavateli, tedy MD. Pokud peníze na nové vlaky nedá, tak tam nic jiného jezdit nebude. 2) Co se týče přestupů, byl byste raději, pokud byste v Břeclavi čekal 30 minut? Divil byste se, jak by lidé byli opět naštvaní. 3) Dostává dotace? Ano, protože na komeční riziko toto prostě provozovat nelze (s výjimkou Praha - Ostrava a to ještě jedině za odlišných podmínek, než v současné době na trase panují, kdy ostrouhávají všichni). .... A toto je přesně problém. Lidé vidí jen - fuj ČD, Jančura je cool. Ale nevidí, co je za tím.

+1/−1
25.3.2015 15:08

J79a75n 82J34e63m46e12l85k40a 1785320

Myslím, že Brno Ostrava by se dala jezdit možná téměř bez dotací. Ale samozřejmě těžko říct. Přidat jeden z nakoupených vozů jako pokus a zdražit jízdenku za 2+ by mohli i bez MD a dalších dotací. Jednička je drahá dost. Jen by někdo musel chtít.. Tak vozí jen prázdnou jedničku, protože, kdo by za takové služby platil navíc....  Myslím, že to jízdné co tam vybírají není tak špatné v porovnání s Ostravou:-)

0/−1
25.3.2015 17:20

R93a60d93e33k 50J86a72n69a56t61a 9225286184972

Nedala. Víte proč?

a) cestovní rychlost je zde totiž pouze 71 km/h. Pro srovnání, IC Praha-Ostrava má cestovní rychlost 101 km/h. Ta část nákladů, která se odvíjí od počtu souprava, je o polovinu vyšší, přičemž a zároveň aktraktivita spojení je naopak v obdobném poměru nižší.

b) alternativní silnice nevede takovou okolikou jako u relace Praha-Ostrava.

Prostě rychlé tratě jsou klíč k ekonomické efektivitě. Proto se taky všude na Západ od našich hranic staví ...

+2/0
25.3.2015 20:07

J11a12n 32J34e85m12e35l83k72a 1675240

Já sem ze Svinova došel k 80,1 (Praha Kolín tuším není o moc lepší) což na bídu s jednokolejkou, pomalým úsekem dvoukolejky u Šlapanic a mizernými kolejemi v Brně, loko na max 140, docela slušný čas a výsledek. Koridor do Přerova to docela vylepšuje. Navíc byly asi udělány zase nějaké optimalizace. 2:05 hodiny jsou docela konkurenceschopný čas. To jak se křižují nyní vlaky na jednokolejce, téměř plynule je super. Jiné tratě by mohly závidět. Autem při opravách v létě to často dopadne podobně, někdy i hůř. Samozřejmě že terno to není a rychlosti 80 km/h, jednokolejky nepatří na "koridorové" tratě.

0/0
25.3.2015 21:14

R44a69d37e62k 26J48a65n63a76t11a 9395976534592

Z EC z Maďarska měla zpoždění především Avala, která si přivážela zpoždění Srbska. A ta už nejezdí.

+2/0
25.3.2015 16:30

J19a84n 69J48e86m78e73l59k98a 1775440

Tak to je pak zajimavé, že jezdí  z Ostravy na Žilinu 80 kou :-)

0/0
25.3.2015 14:57

M76a12t67o20u18š 58P89r65e70u33s47s 6170154782609

Jenže jako vyrovnávku k nám posílají jejich vagóny, které jsou značně horší a zásuvku ve dvojce by jste hledali marně.

0/0
25.3.2015 20:26

J82a30n 64J47e90m26e61l84k98a 1335600

Podle mě na Slovensko by se na koridor hodila spíš nějaká menší souprava typu LEO, protože současné EC vlaky jezdí jen 3*denně. Asi tam není zatím tolik vlakových zákazníků. Třeba se to změní. Navíc jak postupně budou zlepšovat koridor, bude to super. 

ZSSK jsou srandovní. Buď Bratislava Břeclav 80 km za 6E, 165 Kč, bez dph!, 2 Kč/km. Nebo někdo zcela zadarmo :-)

Zajimavé, že na Ostrava Slovensko šly ceny mezinárodních jízdenek najednou níže, nejezdí šunky a ještě jízdní doba do Žiliny šla z roku na rok z 1:50 na 1:36, resp 1:31. 

Do Tater (Lipt. Mikuláše) je to dneska cca 2:15-2:30 proti tuším 3:30 ( stavební úpravy) A cenově to šlo dolů z tuším 400 na 200-300. Je to konkurenceschopné.  Ale trať má stále velké rezervy - po Ostravě se jede na hlavní nádraží 40 - 60. Dále za Ostravou na českém území většina úseků na trapných 80 km/h i na rovných úsecích.  A to by to měl být koridor. Člověk by čekal aspoň 120.  Stejně nepochopím tu napájecí džungli v ČR i SK. Teď se investuje do tratí i vlaků a žádný náznak snahy o sjednocení napájecího systému. Musí to dělat problémy ve flexibilitě všem nebo prodražuje.

+1/0
25.3.2015 7:37

J33o72s89e78f 67P67o69r52t17i89k 8747979154

Přesně do Liptovského Mikuláše se z Ostravy a okolí vůbec nevyplatí autem. Jezdíme na otočku Tatralandia a rychlejší než autem, navíc není třeba se obávat unavené cesty zpátky. Jen ještě kdyby někdo více uvažoval a dal vlak okolo 20 až 22h pro cestu zpět. Je tam pauza tuším od 18h do půlnoci

+3/0
25.3.2015 10:24
Foto

A76l90a90n 47Ř79e58p11k48a 4835486

Neví někdo, jaké napětí je na Slovensku? Jestli by Bratislava - Košice mohl jezdit LEx se svými stávající jednosystémovými jednotkami, kdyby to na Ostravě nevydržel? ;-)

0/0
25.3.2015 14:03

T86o56m97á24š 78N20o25v77o93t29n38ý 8899321

Severní část 3 kV DC, jižní 25 KV/50 Hz AC, to samé, co v ČR, takže nemohl. Dělení je za Púchovem.

+1/0
25.3.2015 14:51

M94i28r26o57s41l17a73v 83K91a39š26p67a42r 7250221117596

Je fajn, že cestování vlakem zvýšilo svou kvalitu, ovšem pan Vančura zas takový supr podnikatel není, stačí se podívat na to, že jeho vlaky prakticky celou dobu jsou ztrátové. Jednoduše řešeno se mu nepodařilo zlikvidovat konkurenci dumpingovými cenami (tzn.nelegálně), tak jak tomu bylo u autobusových linek (např. Pha-Lib)... :-/

+3/−6
25.3.2015 7:37

M45i14c35h58a21l 68P51a89l75e32č77e98k 2521128862594

Žoldák ;-D

0/0
25.3.2015 7:36

J43o58s40e16f 73P19a19r66d79u54s 6412844223287

Pane Sůra zase PR pro Jančuru? Proč? Proč ty dva nesmyslné poslední odstavce?

130 TIS. nových míst už je opraveno, ale co ty počty nových cestujících. Nárust 46% by se mohl zdát málo, tak v absolutních číslech smícháme jablka s hruškama, aby to vypadalo lépe, protože jinak by ten přírůstek byl menší než u ČD? A to je nepřípustné! :-) Ne je zase novinařina :-(

+3/−1
25.3.2015 7:06

J73a21n 51K45o18b69ě47r42s29k95ý 1470576871143

V článku není uvedena jedna důležitá věc. Na Slovensku jsou nyní dotované rychlíky pro studenty a důchodce zdarma. Tím lze vysvětlit i odliv cestujících z IC vlaků, kteří pokud nepospíchají, zvolí rychlík který je zadarmo. Jančura ať si klidně myslí, že je to jeho zásluhou, ale samochvála smrdí. Ono by se z těch všech článků zdálo, že CD jezdí na tratích, kde mají konkurenci prázdné, ale opak je pravdou. Pendolina na neděli odpoledne bývají ve 2. třídě obsazené dřív než RJ nebo LE. Expresy ČD Praha-Ostrava-Žilina jezdí často narvané k prasknutí.  Nedávno jsem Regiojet znovu zkusil výsledek=40 minut zpoždění, které nebylo způsobené výlukou na trati. O třídu lepší dopravce by se měl především naučit jezdit včas, protože dle statistik zpoždění mají jeho vlaky do včastnosti daleko. Zajímavé, že LE a CD s tím problémy nemají. Ať si každý jezdí s kým chce, ale mě kafíčkem zdarma za cenu 40 minut zpoždění neoblafne. Radši včas s ČD nebo s LE.

+19/−7
24.3.2015 21:46

J86a33n 57S79ů85r61a 4675153133432

Vážně jsou SC vyprodaná v neděli dříve, než RJ? Tak nevím, třeba RJ 14.48 v neděli z Ostravy 46 volných míst, SC v 15.14 více jak dvě stě volných míst.

+5/−3
24.3.2015 22:27

J78a90n 71K49o45b92ě93r40s47k40ý 1230186611203

Minulou neděli to tak bylo.  Ono je to asi pokaždé jinak. Jinak s těmi zpožděními je to holý fakt, bohužel.

+5/−2
24.3.2015 22:40

T82o90m 22J84u69r35e29č50k60a 6385792285855

Jestli to není tím, že mnoho lidí si zabookuje víc spojů RJ současně a pak je postupně ruší když už ví, kdy pojedou. Běžná věc. Poslední dobou pozoruji podobnou situaci, jako píše pan Koběrský. V reálu se obvykle vyprodají obvykle občas spoje ČD, jindy RJ. No a nejpozději obvykle LE, což se ani nedivím, když chce ve špičke klidně i 549 Kč za jízdenku v Economy...

+7/0
25.3.2015 0:05

R36o81m77a48n 82L49i12p98s24k75ý 2179933889

A jak může strojvůdce nebo stewardka ovlivnit zpoždění? Dokonce ani řidič autobusu na D1 za zpoždění nenese vinu. Nedovedu si představit, jak vlaky RJ svévolně nabírají na trati zpoždění a dělají guláš v celém grafikonu. Nebude chyba (záměr) přecejen někde jinde?

+5/−1
24.3.2015 22:28

J81a39n 95K77o30b94ě20r71s19k59ý 1410276531743

Oni ten guláš dělají. Často jede kolona vlaků za sebou a první jede Regiojet a protože může jet max. 140 km/h tak zdržuje jak vlaky CD tak LE. Jinak chybu bych hledal jen u Regiojetu a to problémy s údržbou. SŽDC dispečeři z neznámých důvodů pouští Regiojet jako první i při jeho zpožděních, takže nějaké naddržování CD rozhodně není na místě, spíš naopak.

+4/−6
24.3.2015 22:44

M63a60r15t45i67n 67O54p21l89o45c41k97ý 5415534252930

Jezdím pravidelně s Regiojet každé pondělí IC 1004 z Olomouce do Prahy a zpoždění vždy nachytáme až před Prahou kvůli výluce a mě osobně to nevadí, nemám tak uspěchaný život a těch pár minut někdy i 20-30 klidně oželím, ale třeba minulý týden se přijelo dokonce dříve. A raději se povezu v prostorných vozech Regiojetu než v stísněném Pendolinu :-) Jo a zpozdění, tak to ČD umí nejlépe hlavně na trati 300, od nového GVD jsou nasazeny na osobní vlaky ty staré křápy (pantografy 460) a díky obratům věčně i klidně půl hodiny zpoždění a můžou za to ČD nikdo jiný, o "komfortu" radši nemluvím..

+8/−5
24.3.2015 22:54

J18a82n 88K90o14b33ě39r87s28k29ý 1850686811173

Za stav na trati 300 může objednavatel, co si zaplatí to má. Mě už 30 minut přijde docela hodně, když doba jízdy je v případě Praha-Olomouc 02:15-02:30. Jinak já zas jezdím Pendolinem a nemohu si stěžovat, pravda prostoru na nohy tolik není, ale toto naprosto vyváží jediná opravdu funkční WiFi na české železnici, klopení do oblouku=tzv. vysší cestovní komfort, navíc je nejrychlejší a veškeré zpoždění díky klopení má šanci dohnat. Navíc v bistrovozu teplé jídlo i s nápojem za 139 Kč. Noviny a vodu dostanu taky. Jezděte si s kým chcete, ale už mě štve jak se Jančura vychvaluje do nebes. Myslím, že až se lidé budou dozvídat o nových Railjetech na trase Praha-Brno-Vídeň, tak bude mít Jančura velký problém.

+5/−6
24.3.2015 23:02

A24n87d76r14e43j 40O69l64e26k58s56a 3825961517621

Myslím že s Railjety budou mít problém ČD, jakmile se jimi sveze podstatnější část cestující veřejnosti. Není to žádnej cestovatelskej zázrak. Jedině Pendolino nemá konkurenci.

0/−4
25.3.2015 13:33

J36a85n 37K82o27b54ě18r86s64k55ý 1430736461623

Railjet je 100x lepší než to s čím jezdí Jančura

+3/0
25.3.2015 15:58

R60o52m66a43n 85L11i10p38s76k36ý 2659463359

Trošku si odporuješ, ale to nevadí.

Nicméně pokud jede první RJ svou rychlostí, tak by svůj jízdní řád (prizpůsobený této rychlosti) měl dodržet a zpoždění by zákonitě měli mít ti rychlejší za ním, které zlí dispečeři nepustí dopředu. Takže nějak mi nevychází, že RJ, který jede první, má 40 minut zpoždění a ti za ním, které dle Tvého tvrzení zdržuje, jedou na čas.

+4/0
24.3.2015 22:56

J85a47n 38K77o46b12ě15r10s73k77ý 1810276601803

Na K-reportu se o tom diskutovalo, stává se to poměrně často. Jinak všechno se dá snadno dohledat na: http://poloha.vlaku.info 

Chápu, že budete Jančura bránit za každou cenu, ale já jsem se např. dnes projel krásným rychlíkem na trase Olomouc-Hulín a potom novým Regiosharkem do Kroměříže. Kdo nevdí pokrok v CD za posledních 5 let (RegioSpideři, RegioPanteři, CityElefanti, Railjety) tak musí být úplně slepý.

+4/−4
24.3.2015 23:07

R23o40m50a81n 87L13i30p39s57k56ý 2549293249

Já vlaky v ČR ani SR nejezdím, ale Jančuru bránit budu - to, co on sám dokázal, je vzorová ukázka selfmademana, zavedl v autobusové dopravě standard do té doby u nás nevídaný a nepolevil, naopak zlepšuje a rozšiřuje služby cestujícím, nehoní se za ziskem za každou cenu, dokáže bojovat s úředníky, dokáže si udžet zaměstnance (samozřejmě odboráři šanci nemají) a i jako soukromá osoba zůstává normální.

A co dělají či nedělají České dráhy je mi u pr...e, poslední jízdu jsem s nimi absolvoval asi před 20ti lety a dle názorů většiny pamětníků, kteří jsou i dnes nuceni s ČD jezdit, se moc nezměnilo.

+5/−9
24.3.2015 23:27

R96a88d60e50k 44J88a76n71a83t58a 9545686944642

Víte co, tak se někdy tím vlakem svezte a pak komentujte.

S "názory většiny pamětníků" (kteří na tomu budou podobně jako vy) působíte značně nedůvěruhodně.

+15/−1
24.3.2015 23:47

R45o98m71a52n 13L45i28p22s34k55ý 2959173899

To, jak působím, je mi tam, kde celé České dráhy a rozhodně nemám potřebu ani úmysl se s nimi "svézt". Když k něčemu (nebo někomu) ztratím důvěru a existuje lepší alternativa, nebudu se snažit hledat cestu zpět.

+1/−9
25.3.2015 0:02

P80a65v32e40l 88K85r60á70l 5200969154968

To je moudré rozhodnutí. Přesně proto nejezdím s Jančurou :-)

+3/0
25.3.2015 0:11

A67n15d22r28e75j 15O81l25e60k27s93a 3385441297731

Víte, on ten jízdní zážitek není jen z vagonu a cílového času. Zásadně zkazit ho dokáže i vlakový personál a informační politika dopravce. V tomhle ohledu jsou ČD v hlubokém socializmu. Nepomůže klimatizovaná souprava, když se k vám chová dopravce jako k nepříteli. Konkrétní případ rád zveřejním.

+1/−1
25.3.2015 13:40

J27a88n 98K78o84b22ě58r86s85k33ý 1870436701883

To se ale může stát kdekoliv. Už jsem zažil nepříjemného stevarda jak v Regiojetu tak v LE.

+2/0
25.3.2015 20:58

J66a76n 92K58o34b36ě40r45s95k72ý 1370126781543

O autobusové dopravě jsem  nemluvil. Už předtím, byla vozová kvalita na této trati více než slušná, samozřejmě se našli výjimky (převážně posilové vlaky) . Jinak autobusové úspěchy nezpochybňuji, ale CD svůj vozový park vylepšovaly a vylepšují i před Jančurou. Ono to při takových počtech vozů nejde tak rychle. Jinak jestli jste poslední jízdu absolvoval před 20 lety, tak váš názor nelze brát vážně. Já cestují vlaky ČD minimálně 3x týdně na různých tratích a zlepšení jsou obrovské. Takže sorry, ale názor člověka co jel vlakem naposledy před 20 lety vážně neberu. A z doslechu znám pár lidí, kteří utekli k Pendolinu díky zhrošujícím se službám Regiojetu (já jsem taky ten případ). Autobusy nezpochybňuji, ale Žaluda měl pravdu když nazval Regiojet cirkusem na kolečkách.

+6/−4
24.3.2015 23:55

J61i91ř14í 50K89v16ě75š 1573616192291

Do příchodu konkurence dráhy na výraznější modernizaci kašlaly, to je prostě fakt. Žaludy měl z konkurence zjevný strach, proto kolem sebe kopal.

+3/−4
25.3.2015 0:00

J73a78n 71K50o38b18ě37r87s65k36ý 1890636911483

To je prostě lež. Dám pár příkladů: CityElefanti, Regionovy, Pendolina a mnoho dalšího tu bylo před Jančurou. Nejel jste vakem 20 let, já jezdím minimálně 3x týdně tak o modernizaci vozového parku něco vím. Svojí zkušenost z dnešní cesty do Kroměříže jsem popsal výše.

+6/0
25.3.2015 0:08

J55i45ř25í 20K53v27ě91š 1173176962781

CityElefanty byly poruchové už na začátku a doteď jsou s nima problémy, Pendolina byly politické rozhodnutí vlády na začátku 90. let, navíc už tehdy šlo o zastaralý koncept a hyperpixly museli několikrát přestavovat, než z toho udělali funkční vehikl..

+3/−5
25.3.2015 0:15
Foto

A56l40a81n 60Ř69e92p97k31a 4175946

Jasně, ČD něco udělají a zase to je špatně, koupit ty městské slony nebo regionovy on pan s iniciály R.J., tak se hned píská blahem;-) Fajn, Regionova je rozhrkaný krám, ale na druhou stranu za ty prachy nic lepšího se pořídit nedalo a buď tohle, nebo taky se lokálky mohly zrušit, protože by tam nemělo co jezdit.

Nevím, co je na Pendolinu zastaralého, navíc i sám Jančura je prý chtěl před časem koupit (ale ten už toho nakecal... 6 tříd a kino a podobné povídačky :D). Pendolina hlavně měli být české a mělo jich být 10 a i dřív měli být, to by ale někdo nesměl rozkrást ČKD.

+5/−1
25.3.2015 0:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.