Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovenské dráhy ustoupily Regiojetu. Zruší přes třetinu spojů

Slovenský státní železniční dopravce ZSSK ustoupí v konkurenčním boji o cestující mezi Bratislavou a Košicemi české společnosti RegioJet. Ze 41 vlaků týdně seškrtá od poloviny dubna šestnáct spojů. Firma to vysvětluje cenovou válkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53o80z88e18f 23Z86á22h29u52m74e28n83s31k49ý 1531788194330

Krásne. Fico dá vlaky zdarma okrem IC. IC klesne vyťaženosť a rušia sa. A zvalíme to na RegioJet.

Socialisti sú skorumpované a korumpujúce prasatá.

+4/−1
25.3.2015 11:15

J38o62s98e59f 64P37o28r83t57i55k 8767179674

Regiojet i obsluhou a nabídkou občerstvení ve vlaku nemá konkurenci. Až se mi zdá že dotuje ceny i na jídlo. Jinak asi nejlepší přepravce

+2/−1
25.3.2015 10:25

M35i98r79e76k 21Z38á85v39o42d86n82ý 7712987660808

Však také dotuje vše z autobusů. Jinak by vydělávat nemohl :) A také je to jeho strategie. Snaha podnákladovými cenami vyštípat konkurenci a ještě si stěžovat, jak si druhá strana mohla dovolit mu konkurovat :))

+4/−1
25.3.2015 10:36

J70o13s87e66f 52P74o79r75t84i93k 8257619894

Přesedlal jsem z auta na vlak, pokud by to bylo lepší autem, vrátím se. Takže je ni jedno kdo to dotuje. Ve vlaku jsem seděl po 15 letech a s tímto přepravcem jsem spokojen

+2/−2
25.3.2015 10:39

M39i38r65e51k 44Z17á91v84o51d72n41ý 7492327920948

Však já nic neříkám. Myslím si svý, ale nic neříkám. O tom debata není. Jen potvrzuji to, že dotuje i jídlo.

+1/0
25.3.2015 10:59

L74a26d86i64s69l46a22v 54P67a19s64t92o54r32e94k 1813947768945

ale má.

+1/−1
25.3.2015 11:23

M10i13r30e41k 36Z91á74v95o29d39n55ý 7272297800848

Jen doufám, že ČD žlutému moru neustoupí :/

+5/−7
25.3.2015 9:05

T10o67m16á60š 90J52u26r82e97č41k79a 3233462619553

Kdyby nebylo toho Vašeho "žlutého moru" tak krom IC, EC a Pendolína jezdíte na všech trasách v zaplivanejch koženkovejch 100let starejch vagónech bez fungujícího záchodu.

+5/−8
25.3.2015 10:39

M89i46r72e36k 91Z91á54v84o60d71n94ý 7502927240218

Tak kdo něco o železnici ví, tak je mu zřejmé, že pravdu nemáte. Uznávám, že tempo obnovy vozového parku se částečně zrychlilo.

+7/−1
25.3.2015 11:00

R91a44d21e69k 32J36a74n44a85t51a 9835296314982

Klasická fáma. Modernizace vozového parku souvisí především se změnou financování ČD, kterou cca před 8 lety u politiků prosadil Žaluda.

Místo každoročního socialistického ex-post lepení ztrát z nelukrativních tratí se zavedl na Západě normální systém objednávka-cena-platba, většinou na základě dlohodobých smluv. Tím se vytvořil prostor pro investice, které do té doby v podstatě nebyly možné (nebyly ani prostředky ani perspektiva) a vozový park stárnul. Nyní se konečně stáří vozového parku snižuje.

I kdybyste toto nevěděl (což Vám jako konzumentovi českých médií nelze vyčítat, novináři jsou dnes komerční sluhové, podstatu událostí moc nevysvětlují), tak na to lze přijít prostou úvahou: pokud by opravdu "za všechno mohl Jančura", tak jak lze vysvětlit modernizace a nová vozidla, které nastaly před rokem 2011, a především jak lze vysvětlit, že jsou nová a rekonstruovaná vozidla nasazována i tam kde Jančura nejezdí a i tam, kde ani nechce jezdit?

+8/−2
25.3.2015 11:02

J55a78n 37J44e72m49e19l53k91a 1875920

Jsou nasazovány tam kde Jančura nejezdí.. No hlavně jsou nasazovány na Praha Ostrava a nyní i Žilina. Ten poslední nákup i na Bratislavu. (Tam Jančura velmi konkuruje busem)  Bohužel se projevuje nevyrovnanost služeb u ČD. Jel jsem sice jednou. ale Jančurův stejný vagon vypadá jinak, je v lepším stavu, zejména toalety jsou lépe uklizené. Na druhou stranu mě dráhy překvapily potěšily jedničkou Břeclav Ostrava, kde stejné vagony byly uklizené na jedničku. Nebo 2 třída  Ostrava- Žilina. Co mě štve, že dráhy posílají "nové" vagóny někam k Maďarům. A Ostrava Brno, tak vytížená lukrativní trať s takovým objemem pasažérů má samé plečky - hlučné nevzhledné, špatně uklizené bee, toalety.. Kdyby vzali pár vagónů a dali pořádnou 1 třídu a udělali novou třídu 2+ i klidně za příplatek ale s častějším úklidem. 

A i opačně, věřím, že někdo nepotřebuje nové vagóny, klimatizaci a tak častý uklid a může preferovat nižší cenu. Protože co si budeme vykládat - ty modernizace se asi budou muset v ceně projevit.

0/−3
25.3.2015 13:07

R55a82d55e87k 94J12a33n68a85t48a 9455116764382

Proč do Maďarska? Protože si tam ty vagóny vydělají víc. Zaprvé je mezinárodní jízdné mírně vyšší, za druhé, i Maďaři a Slováci za nasazení těch vagónů něco zaplatí, za třetí, je to rychlá trať a na rychlé trati vagón zvládne více práce a tím víc vydělá. Proto se nové vozy nasazují přednostně na rychlé vlaky (což není třeba spoj Ostrava-Brno, zejména kvůli úseku Brno-Přerov).

+3/0
25.3.2015 14:09

J29a25n 11J85e84m18e71l32k84a 1145920

Ok, jestli na tom vydělají nějaký balík proč ne, do toho já nevidím. Nicméně problém může být, když vlak z Maďarska bude mít sekeru (což prý zejména v létě má), nebude jim fungovat ten opěvovaný síťový systém v ČR. Například přestup z Bratislavy v Břeclavi na Ostravu kde je 13 minut na přestup + 10 teoreticky minut čekání. (přímý vlak téměř nejede) Pár přehmatů a zákazníci přejdou k autu nebo spojení přes Žilinu, kde je rezerva půl hodiny a funguje to. Na druhou stranu pokud ČD i nadále budou mít mezi 2. a 3. největším městem v ČR dále jen plečky a ještě k tomu dotace, myslím, že to u hodně lidí může podporovat  naštvanost k ČD.

0/−1
25.3.2015 14:53

M67i16r29e74k 12Z48á52v33o76d75n53ý 7282567890498

Je třeba o tomto uvažovat z více úrovní. 1) Jestli na trase Brno - Ostrava budou jezdit plečky nebo něco víc závisí na objednavateli, tedy MD. Pokud peníze na nové vlaky nedá, tak tam nic jiného jezdit nebude. 2) Co se týče přestupů, byl byste raději, pokud byste v Břeclavi čekal 30 minut? Divil byste se, jak by lidé byli opět naštvaní. 3) Dostává dotace? Ano, protože na komeční riziko toto prostě provozovat nelze (s výjimkou Praha - Ostrava a to ještě jedině za odlišných podmínek, než v současné době na trase panují, kdy ostrouhávají všichni). .... A toto je přesně problém. Lidé vidí jen - fuj ČD, Jančura je cool. Ale nevidí, co je za tím.

+1/−1
25.3.2015 15:08

J60a60n 44J60e20m76e60l15k53a 1335170

Myslím, že Brno Ostrava by se dala jezdit možná téměř bez dotací. Ale samozřejmě těžko říct. Přidat jeden z nakoupených vozů jako pokus a zdražit jízdenku za 2+ by mohli i bez MD a dalších dotací. Jednička je drahá dost. Jen by někdo musel chtít.. Tak vozí jen prázdnou jedničku, protože, kdo by za takové služby platil navíc....  Myslím, že to jízdné co tam vybírají není tak špatné v porovnání s Ostravou:-)

0/−1
25.3.2015 17:20

R66a17d79e30k 33J96a51n93a36t94a 9135926834102

Nedala. Víte proč?

a) cestovní rychlost je zde totiž pouze 71 km/h. Pro srovnání, IC Praha-Ostrava má cestovní rychlost 101 km/h. Ta část nákladů, která se odvíjí od počtu souprava, je o polovinu vyšší, přičemž a zároveň aktraktivita spojení je naopak v obdobném poměru nižší.

b) alternativní silnice nevede takovou okolikou jako u relace Praha-Ostrava.

Prostě rychlé tratě jsou klíč k ekonomické efektivitě. Proto se taky všude na Západ od našich hranic staví ...

+2/0
25.3.2015 20:07

J92a77n 98J62e75m95e54l95k44a 1575200

Já sem ze Svinova došel k 80,1 (Praha Kolín tuším není o moc lepší) což na bídu s jednokolejkou, pomalým úsekem dvoukolejky u Šlapanic a mizernými kolejemi v Brně, loko na max 140, docela slušný čas a výsledek. Koridor do Přerova to docela vylepšuje. Navíc byly asi udělány zase nějaké optimalizace. 2:05 hodiny jsou docela konkurenceschopný čas. To jak se křižují nyní vlaky na jednokolejce, téměř plynule je super. Jiné tratě by mohly závidět. Autem při opravách v létě to často dopadne podobně, někdy i hůř. Samozřejmě že terno to není a rychlosti 80 km/h, jednokolejky nepatří na "koridorové" tratě.

0/0
25.3.2015 21:14

R86a34d92e26k 17J11a75n50a93t80a 9445526554512

Z EC z Maďarska měla zpoždění především Avala, která si přivážela zpoždění Srbska. A ta už nejezdí.

+2/0
25.3.2015 16:30

J55a76n 61J63e53m57e66l60k60a 1275970

Tak to je pak zajimavé, že jezdí  z Ostravy na Žilinu 80 kou :-)

0/0
25.3.2015 14:57

M60a51t76o37u62š 70P72r32e20u46s72s 6580774292939

Jenže jako vyrovnávku k nám posílají jejich vagóny, které jsou značně horší a zásuvku ve dvojce by jste hledali marně.

0/0
25.3.2015 20:26

J36a52n 88J28e57m34e52l20k29a 1285920

Podle mě na Slovensko by se na koridor hodila spíš nějaká menší souprava typu LEO, protože současné EC vlaky jezdí jen 3*denně. Asi tam není zatím tolik vlakových zákazníků. Třeba se to změní. Navíc jak postupně budou zlepšovat koridor, bude to super. 

ZSSK jsou srandovní. Buď Bratislava Břeclav 80 km za 6E, 165 Kč, bez dph!, 2 Kč/km. Nebo někdo zcela zadarmo :-)

Zajimavé, že na Ostrava Slovensko šly ceny mezinárodních jízdenek najednou níže, nejezdí šunky a ještě jízdní doba do Žiliny šla z roku na rok z 1:50 na 1:36, resp 1:31. 

Do Tater (Lipt. Mikuláše) je to dneska cca 2:15-2:30 proti tuším 3:30 ( stavební úpravy) A cenově to šlo dolů z tuším 400 na 200-300. Je to konkurenceschopné.  Ale trať má stále velké rezervy - po Ostravě se jede na hlavní nádraží 40 - 60. Dále za Ostravou na českém území většina úseků na trapných 80 km/h i na rovných úsecích.  A to by to měl být koridor. Člověk by čekal aspoň 120.  Stejně nepochopím tu napájecí džungli v ČR i SK. Teď se investuje do tratí i vlaků a žádný náznak snahy o sjednocení napájecího systému. Musí to dělat problémy ve flexibilitě všem nebo prodražuje.

+1/0
25.3.2015 7:37

J41o89s98e53f 35P73o74r27t55i58k 8987229414

Přesně do Liptovského Mikuláše se z Ostravy a okolí vůbec nevyplatí autem. Jezdíme na otočku Tatralandia a rychlejší než autem, navíc není třeba se obávat unavené cesty zpátky. Jen ještě kdyby někdo více uvažoval a dal vlak okolo 20 až 22h pro cestu zpět. Je tam pauza tuším od 18h do půlnoci

+3/0
25.3.2015 10:24

A19l71a30n 45Ř15e81p28k82a 4435596

Neví někdo, jaké napětí je na Slovensku? Jestli by Bratislava - Košice mohl jezdit LEx se svými stávající jednosystémovými jednotkami, kdyby to na Ostravě nevydržel? ;-)

0/0
25.3.2015 14:03

T31o24m70á41š 69N72o18v40o56t18n69ý 8389811

Severní část 3 kV DC, jižní 25 KV/50 Hz AC, to samé, co v ČR, takže nemohl. Dělení je za Púchovem.

+1/0
25.3.2015 14:51

M32i65r20o98s82l59a72v 44K36a39š57p19a85r 7130161157466

Je fajn, že cestování vlakem zvýšilo svou kvalitu, ovšem pan Vančura zas takový supr podnikatel není, stačí se podívat na to, že jeho vlaky prakticky celou dobu jsou ztrátové. Jednoduše řešeno se mu nepodařilo zlikvidovat konkurenci dumpingovými cenami (tzn.nelegálně), tak jak tomu bylo u autobusových linek (např. Pha-Lib)... :-/

+3/−6
25.3.2015 7:37

M10i19c96h40a77l 39P63a41l15e54č47e27k 2511148702794

Žoldák ;-D

0/0
25.3.2015 7:36

J88o97s78e93f 82P45a32r70d24u93s 6832224313837

Pane Sůra zase PR pro Jančuru? Proč? Proč ty dva nesmyslné poslední odstavce?

130 TIS. nových míst už je opraveno, ale co ty počty nových cestujících. Nárust 46% by se mohl zdát málo, tak v absolutních číslech smícháme jablka s hruškama, aby to vypadalo lépe, protože jinak by ten přírůstek byl menší než u ČD? A to je nepřípustné! :-) Ne je zase novinařina :-(

+3/−1
25.3.2015 7:06

J68a12n 35K19o18b59ě40r51s53k36ý 1550666761153

V článku není uvedena jedna důležitá věc. Na Slovensku jsou nyní dotované rychlíky pro studenty a důchodce zdarma. Tím lze vysvětlit i odliv cestujících z IC vlaků, kteří pokud nepospíchají, zvolí rychlík který je zadarmo. Jančura ať si klidně myslí, že je to jeho zásluhou, ale samochvála smrdí. Ono by se z těch všech článků zdálo, že CD jezdí na tratích, kde mají konkurenci prázdné, ale opak je pravdou. Pendolina na neděli odpoledne bývají ve 2. třídě obsazené dřív než RJ nebo LE. Expresy ČD Praha-Ostrava-Žilina jezdí často narvané k prasknutí.  Nedávno jsem Regiojet znovu zkusil výsledek=40 minut zpoždění, které nebylo způsobené výlukou na trati. O třídu lepší dopravce by se měl především naučit jezdit včas, protože dle statistik zpoždění mají jeho vlaky do včastnosti daleko. Zajímavé, že LE a CD s tím problémy nemají. Ať si každý jezdí s kým chce, ale mě kafíčkem zdarma za cenu 40 minut zpoždění neoblafne. Radši včas s ČD nebo s LE.

+19/−7
24.3.2015 21:46

J35a27n 84S35ů86r38a 4955153363202

Vážně jsou SC vyprodaná v neděli dříve, než RJ? Tak nevím, třeba RJ 14.48 v neděli z Ostravy 46 volných míst, SC v 15.14 více jak dvě stě volných míst.

+5/−3
24.3.2015 22:27

J63a64n 85K36o26b83ě54r51s20k31ý 1840446911413

Minulou neděli to tak bylo.  Ono je to asi pokaždé jinak. Jinak s těmi zpožděními je to holý fakt, bohužel.

+5/−2
24.3.2015 22:40

T94o20m 48J47u53r51e48č25k67a 6275452965185

Jestli to není tím, že mnoho lidí si zabookuje víc spojů RJ současně a pak je postupně ruší když už ví, kdy pojedou. Běžná věc. Poslední dobou pozoruji podobnou situaci, jako píše pan Koběrský. V reálu se obvykle vyprodají obvykle občas spoje ČD, jindy RJ. No a nejpozději obvykle LE, což se ani nedivím, když chce ve špičke klidně i 549 Kč za jízdenku v Economy...

+7/0
25.3.2015 0:05

R58o35m91a86n 63L74i25p55s52k73ý 2149353699

A jak může strojvůdce nebo stewardka ovlivnit zpoždění? Dokonce ani řidič autobusu na D1 za zpoždění nenese vinu. Nedovedu si představit, jak vlaky RJ svévolně nabírají na trati zpoždění a dělají guláš v celém grafikonu. Nebude chyba (záměr) přecejen někde jinde?

+5/−1
24.3.2015 22:28

J81a14n 56K55o30b89ě35r53s39k75ý 1890586601833

Oni ten guláš dělají. Často jede kolona vlaků za sebou a první jede Regiojet a protože může jet max. 140 km/h tak zdržuje jak vlaky CD tak LE. Jinak chybu bych hledal jen u Regiojetu a to problémy s údržbou. SŽDC dispečeři z neznámých důvodů pouští Regiojet jako první i při jeho zpožděních, takže nějaké naddržování CD rozhodně není na místě, spíš naopak.

+4/−6
24.3.2015 22:44

M70a47r96t68i90n 28O74p94l25o27c43k30ý 5695754852510

Jezdím pravidelně s Regiojet každé pondělí IC 1004 z Olomouce do Prahy a zpoždění vždy nachytáme až před Prahou kvůli výluce a mě osobně to nevadí, nemám tak uspěchaný život a těch pár minut někdy i 20-30 klidně oželím, ale třeba minulý týden se přijelo dokonce dříve. A raději se povezu v prostorných vozech Regiojetu než v stísněném Pendolinu :-) Jo a zpozdění, tak to ČD umí nejlépe hlavně na trati 300, od nového GVD jsou nasazeny na osobní vlaky ty staré křápy (pantografy 460) a díky obratům věčně i klidně půl hodiny zpoždění a můžou za to ČD nikdo jiný, o "komfortu" radši nemluvím..

+8/−5
24.3.2015 22:54

J46a44n 21K83o69b43ě68r21s95k54ý 1700646281593

Za stav na trati 300 může objednavatel, co si zaplatí to má. Mě už 30 minut přijde docela hodně, když doba jízdy je v případě Praha-Olomouc 02:15-02:30. Jinak já zas jezdím Pendolinem a nemohu si stěžovat, pravda prostoru na nohy tolik není, ale toto naprosto vyváží jediná opravdu funkční WiFi na české železnici, klopení do oblouku=tzv. vysší cestovní komfort, navíc je nejrychlejší a veškeré zpoždění díky klopení má šanci dohnat. Navíc v bistrovozu teplé jídlo i s nápojem za 139 Kč. Noviny a vodu dostanu taky. Jezděte si s kým chcete, ale už mě štve jak se Jančura vychvaluje do nebes. Myslím, že až se lidé budou dozvídat o nových Railjetech na trase Praha-Brno-Vídeň, tak bude mít Jančura velký problém.

+5/−6
24.3.2015 23:02

A12n38d13r90e53j 17O55l14e22k16s94a 3855881397211

Myslím že s Railjety budou mít problém ČD, jakmile se jimi sveze podstatnější část cestující veřejnosti. Není to žádnej cestovatelskej zázrak. Jedině Pendolino nemá konkurenci.

0/−4
25.3.2015 13:33

J98a30n 58K67o86b38ě54r46s75k24ý 1360786841713

Railjet je 100x lepší než to s čím jezdí Jančura

+3/0
25.3.2015 15:58

R45o57m19a76n 64L24i15p26s77k31ý 2779953429

Trošku si odporuješ, ale to nevadí.

Nicméně pokud jede první RJ svou rychlostí, tak by svůj jízdní řád (prizpůsobený této rychlosti) měl dodržet a zpoždění by zákonitě měli mít ti rychlejší za ním, které zlí dispečeři nepustí dopředu. Takže nějak mi nevychází, že RJ, který jede první, má 40 minut zpoždění a ti za ním, které dle Tvého tvrzení zdržuje, jedou na čas.

+4/0
24.3.2015 22:56

J31a15n 88K82o54b38ě98r95s33k22ý 1960416311573

Na K-reportu se o tom diskutovalo, stává se to poměrně často. Jinak všechno se dá snadno dohledat na: http://poloha.vlaku.info 

Chápu, že budete Jančura bránit za každou cenu, ale já jsem se např. dnes projel krásným rychlíkem na trase Olomouc-Hulín a potom novým Regiosharkem do Kroměříže. Kdo nevdí pokrok v CD za posledních 5 let (RegioSpideři, RegioPanteři, CityElefanti, Railjety) tak musí být úplně slepý.

+4/−4
24.3.2015 23:07

R90o36m76a26n 37L69i41p76s58k84ý 2199343259

Já vlaky v ČR ani SR nejezdím, ale Jančuru bránit budu - to, co on sám dokázal, je vzorová ukázka selfmademana, zavedl v autobusové dopravě standard do té doby u nás nevídaný a nepolevil, naopak zlepšuje a rozšiřuje služby cestujícím, nehoní se za ziskem za každou cenu, dokáže bojovat s úředníky, dokáže si udžet zaměstnance (samozřejmě odboráři šanci nemají) a i jako soukromá osoba zůstává normální.

A co dělají či nedělají České dráhy je mi u pr...e, poslední jízdu jsem s nimi absolvoval asi před 20ti lety a dle názorů většiny pamětníků, kteří jsou i dnes nuceni s ČD jezdit, se moc nezměnilo.

+5/−9
24.3.2015 23:27

R16a82d51e37k 88J90a95n33a41t86a 9405816504852

Víte co, tak se někdy tím vlakem svezte a pak komentujte.

S "názory většiny pamětníků" (kteří na tomu budou podobně jako vy) působíte značně nedůvěruhodně.

+15/−1
24.3.2015 23:47

R75o21m44a22n 44L42i66p23s89k11ý 2149503359

To, jak působím, je mi tam, kde celé České dráhy a rozhodně nemám potřebu ani úmysl se s nimi "svézt". Když k něčemu (nebo někomu) ztratím důvěru a existuje lepší alternativa, nebudu se snažit hledat cestu zpět.

+1/−9
25.3.2015 0:02

P10a54v55e14l 73K29r23á91l 5230819844178

To je moudré rozhodnutí. Přesně proto nejezdím s Jančurou :-)

+3/0
25.3.2015 0:11

A49n35d34r59e49j 45O44l86e83k65s64a 3235711737901

Víte, on ten jízdní zážitek není jen z vagonu a cílového času. Zásadně zkazit ho dokáže i vlakový personál a informační politika dopravce. V tomhle ohledu jsou ČD v hlubokém socializmu. Nepomůže klimatizovaná souprava, když se k vám chová dopravce jako k nepříteli. Konkrétní případ rád zveřejním.

+1/−1
25.3.2015 13:40

J57a92n 91K50o32b48ě65r94s77k84ý 1820656611363

To se ale může stát kdekoliv. Už jsem zažil nepříjemného stevarda jak v Regiojetu tak v LE.

+2/0
25.3.2015 20:58

J92a61n 39K59o14b93ě17r42s62k49ý 1640696621503

O autobusové dopravě jsem  nemluvil. Už předtím, byla vozová kvalita na této trati více než slušná, samozřejmě se našli výjimky (převážně posilové vlaky) . Jinak autobusové úspěchy nezpochybňuji, ale CD svůj vozový park vylepšovaly a vylepšují i před Jančurou. Ono to při takových počtech vozů nejde tak rychle. Jinak jestli jste poslední jízdu absolvoval před 20 lety, tak váš názor nelze brát vážně. Já cestují vlaky ČD minimálně 3x týdně na různých tratích a zlepšení jsou obrovské. Takže sorry, ale názor člověka co jel vlakem naposledy před 20 lety vážně neberu. A z doslechu znám pár lidí, kteří utekli k Pendolinu díky zhrošujícím se službám Regiojetu (já jsem taky ten případ). Autobusy nezpochybňuji, ale Žaluda měl pravdu když nazval Regiojet cirkusem na kolečkách.

+6/−4
24.3.2015 23:55

J44i89ř42í 41K98v38ě64š 1983306402611

Do příchodu konkurence dráhy na výraznější modernizaci kašlaly, to je prostě fakt. Žaludy měl z konkurence zjevný strach, proto kolem sebe kopal.

+3/−4
25.3.2015 0:00

J68a83n 39K55o74b66ě78r81s59k90ý 1130346621663

To je prostě lež. Dám pár příkladů: CityElefanti, Regionovy, Pendolina a mnoho dalšího tu bylo před Jančurou. Nejel jste vakem 20 let, já jezdím minimálně 3x týdně tak o modernizaci vozového parku něco vím. Svojí zkušenost z dnešní cesty do Kroměříže jsem popsal výše.

+6/0
25.3.2015 0:08

J78i82ř25í 39K52v84ě61š 1843246592871

CityElefanty byly poruchové už na začátku a doteď jsou s nima problémy, Pendolina byly politické rozhodnutí vlády na začátku 90. let, navíc už tehdy šlo o zastaralý koncept a hyperpixly museli několikrát přestavovat, než z toho udělali funkční vehikl..

+3/−5
25.3.2015 0:15

A52l50a66n 33Ř70e93p40k97a 4975456

Jasně, ČD něco udělají a zase to je špatně, koupit ty městské slony nebo regionovy on pan s iniciály R.J., tak se hned píská blahem;-) Fajn, Regionova je rozhrkaný krám, ale na druhou stranu za ty prachy nic lepšího se pořídit nedalo a buď tohle, nebo taky se lokálky mohly zrušit, protože by tam nemělo co jezdit.

Nevím, co je na Pendolinu zastaralého, navíc i sám Jančura je prý chtěl před časem koupit (ale ten už toho nakecal... 6 tříd a kino a podobné povídačky :D). Pendolina hlavně měli být české a mělo jich být 10 a i dřív měli být, to by ale někdo nesměl rozkrást ČKD.

+5/−1
25.3.2015 0:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.