Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slovenské dráhy ustoupily Regiojetu. Zruší přes třetinu spojů

Slovenský státní železniční dopravce ZSSK ustoupí v konkurenčním boji o cestující mezi Bratislavou a Košicemi české společnosti RegioJet. Ze 41 vlaků týdně seškrtá od poloviny dubna šestnáct spojů. Firma to vysvětluje cenovou válkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73o10z37e81f 97Z61á35h35u76m18e35n69s54k92ý 1361318754590

Krásne. Fico dá vlaky zdarma okrem IC. IC klesne vyťaženosť a rušia sa. A zvalíme to na RegioJet.

Socialisti sú skorumpované a korumpujúce prasatá.

+4/−1
25.3.2015 11:15

J46o44s89e20f 39P32o41r88t28i66k 8267319474

Regiojet i obsluhou a nabídkou občerstvení ve vlaku nemá konkurenci. Až se mi zdá že dotuje ceny i na jídlo. Jinak asi nejlepší přepravce

+2/−1
25.3.2015 10:25

M35i36r74e22k 10Z47á81v24o93d34n11ý 7792927640508

Však také dotuje vše z autobusů. Jinak by vydělávat nemohl :) A také je to jeho strategie. Snaha podnákladovými cenami vyštípat konkurenci a ještě si stěžovat, jak si druhá strana mohla dovolit mu konkurovat :))

+4/−1
25.3.2015 10:36

J29o68s82e73f 32P78o94r76t38i63k 8697149504

Přesedlal jsem z auta na vlak, pokud by to bylo lepší autem, vrátím se. Takže je ni jedno kdo to dotuje. Ve vlaku jsem seděl po 15 letech a s tímto přepravcem jsem spokojen

+2/−2
25.3.2015 10:39

M19i43r68e18k 54Z70á98v42o78d79n36ý 7822927440528

Však já nic neříkám. Myslím si svý, ale nic neříkám. O tom debata není. Jen potvrzuji to, že dotuje i jídlo.

+1/0
25.3.2015 10:59

L19a88d39i46s66l89a69v 59P83a52s97t67o39r58e46k 1583397428415

ale má.

+1/−1
25.3.2015 11:23

M15i60r65e91k 34Z31á65v17o50d87n55ý 7892387430518

Jen doufám, že ČD žlutému moru neustoupí :/

+5/−7
25.3.2015 9:05

T67o49m33á32š 47J59u48r82e84č65k55a 3123682839423

Kdyby nebylo toho Vašeho "žlutého moru" tak krom IC, EC a Pendolína jezdíte na všech trasách v zaplivanejch koženkovejch 100let starejch vagónech bez fungujícího záchodu.

+5/−8
25.3.2015 10:39

M31i96r50e61k 39Z91á53v95o14d25n11ý 7812297710378

Tak kdo něco o železnici ví, tak je mu zřejmé, že pravdu nemáte. Uznávám, že tempo obnovy vozového parku se částečně zrychlilo.

+7/−1
25.3.2015 11:00

R61a69d33e87k 89J96a34n16a94t80a 9655766804352

Klasická fáma. Modernizace vozového parku souvisí především se změnou financování ČD, kterou cca před 8 lety u politiků prosadil Žaluda.

Místo každoročního socialistického ex-post lepení ztrát z nelukrativních tratí se zavedl na Západě normální systém objednávka-cena-platba, většinou na základě dlohodobých smluv. Tím se vytvořil prostor pro investice, které do té doby v podstatě nebyly možné (nebyly ani prostředky ani perspektiva) a vozový park stárnul. Nyní se konečně stáří vozového parku snižuje.

I kdybyste toto nevěděl (což Vám jako konzumentovi českých médií nelze vyčítat, novináři jsou dnes komerční sluhové, podstatu událostí moc nevysvětlují), tak na to lze přijít prostou úvahou: pokud by opravdu "za všechno mohl Jančura", tak jak lze vysvětlit modernizace a nová vozidla, které nastaly před rokem 2011, a především jak lze vysvětlit, že jsou nová a rekonstruovaná vozidla nasazována i tam kde Jančura nejezdí a i tam, kde ani nechce jezdit?

+8/−2
25.3.2015 11:02

J77a28n 95J33e17m65e58l49k75a 1145590

Jsou nasazovány tam kde Jančura nejezdí.. No hlavně jsou nasazovány na Praha Ostrava a nyní i Žilina. Ten poslední nákup i na Bratislavu. (Tam Jančura velmi konkuruje busem)  Bohužel se projevuje nevyrovnanost služeb u ČD. Jel jsem sice jednou. ale Jančurův stejný vagon vypadá jinak, je v lepším stavu, zejména toalety jsou lépe uklizené. Na druhou stranu mě dráhy překvapily potěšily jedničkou Břeclav Ostrava, kde stejné vagony byly uklizené na jedničku. Nebo 2 třída  Ostrava- Žilina. Co mě štve, že dráhy posílají "nové" vagóny někam k Maďarům. A Ostrava Brno, tak vytížená lukrativní trať s takovým objemem pasažérů má samé plečky - hlučné nevzhledné, špatně uklizené bee, toalety.. Kdyby vzali pár vagónů a dali pořádnou 1 třídu a udělali novou třídu 2+ i klidně za příplatek ale s častějším úklidem. 

A i opačně, věřím, že někdo nepotřebuje nové vagóny, klimatizaci a tak častý uklid a může preferovat nižší cenu. Protože co si budeme vykládat - ty modernizace se asi budou muset v ceně projevit.

0/−3
25.3.2015 13:07

R52a28d17e46k 77J29a21n56a13t85a 9785806924452

Proč do Maďarska? Protože si tam ty vagóny vydělají víc. Zaprvé je mezinárodní jízdné mírně vyšší, za druhé, i Maďaři a Slováci za nasazení těch vagónů něco zaplatí, za třetí, je to rychlá trať a na rychlé trati vagón zvládne více práce a tím víc vydělá. Proto se nové vozy nasazují přednostně na rychlé vlaky (což není třeba spoj Ostrava-Brno, zejména kvůli úseku Brno-Přerov).

+3/0
25.3.2015 14:09

J95a89n 54J80e73m25e71l69k36a 1955150

Ok, jestli na tom vydělají nějaký balík proč ne, do toho já nevidím. Nicméně problém může být, když vlak z Maďarska bude mít sekeru (což prý zejména v létě má), nebude jim fungovat ten opěvovaný síťový systém v ČR. Například přestup z Bratislavy v Břeclavi na Ostravu kde je 13 minut na přestup + 10 teoreticky minut čekání. (přímý vlak téměř nejede) Pár přehmatů a zákazníci přejdou k autu nebo spojení přes Žilinu, kde je rezerva půl hodiny a funguje to. Na druhou stranu pokud ČD i nadále budou mít mezi 2. a 3. největším městem v ČR dále jen plečky a ještě k tomu dotace, myslím, že to u hodně lidí může podporovat  naštvanost k ČD.

0/−1
25.3.2015 14:53

M58i21r15e78k 22Z92á29v37o75d53n16ý 7972577130458

Je třeba o tomto uvažovat z více úrovní. 1) Jestli na trase Brno - Ostrava budou jezdit plečky nebo něco víc závisí na objednavateli, tedy MD. Pokud peníze na nové vlaky nedá, tak tam nic jiného jezdit nebude. 2) Co se týče přestupů, byl byste raději, pokud byste v Břeclavi čekal 30 minut? Divil byste se, jak by lidé byli opět naštvaní. 3) Dostává dotace? Ano, protože na komeční riziko toto prostě provozovat nelze (s výjimkou Praha - Ostrava a to ještě jedině za odlišných podmínek, než v současné době na trase panují, kdy ostrouhávají všichni). .... A toto je přesně problém. Lidé vidí jen - fuj ČD, Jančura je cool. Ale nevidí, co je za tím.

+1/−1
25.3.2015 15:08

J64a33n 32J91e49m24e39l71k69a 1685930

Myslím, že Brno Ostrava by se dala jezdit možná téměř bez dotací. Ale samozřejmě těžko říct. Přidat jeden z nakoupených vozů jako pokus a zdražit jízdenku za 2+ by mohli i bez MD a dalších dotací. Jednička je drahá dost. Jen by někdo musel chtít.. Tak vozí jen prázdnou jedničku, protože, kdo by za takové služby platil navíc....  Myslím, že to jízdné co tam vybírají není tak špatné v porovnání s Ostravou:-)

0/−1
25.3.2015 17:20

R94a39d43e51k 81J91a20n41a28t18a 9165776904912

Nedala. Víte proč?

a) cestovní rychlost je zde totiž pouze 71 km/h. Pro srovnání, IC Praha-Ostrava má cestovní rychlost 101 km/h. Ta část nákladů, která se odvíjí od počtu souprava, je o polovinu vyšší, přičemž a zároveň aktraktivita spojení je naopak v obdobném poměru nižší.

b) alternativní silnice nevede takovou okolikou jako u relace Praha-Ostrava.

Prostě rychlé tratě jsou klíč k ekonomické efektivitě. Proto se taky všude na Západ od našich hranic staví ...

+2/0
25.3.2015 20:07

J58a52n 26J90e89m90e96l77k37a 1595470

Já sem ze Svinova došel k 80,1 (Praha Kolín tuším není o moc lepší) což na bídu s jednokolejkou, pomalým úsekem dvoukolejky u Šlapanic a mizernými kolejemi v Brně, loko na max 140, docela slušný čas a výsledek. Koridor do Přerova to docela vylepšuje. Navíc byly asi udělány zase nějaké optimalizace. 2:05 hodiny jsou docela konkurenceschopný čas. To jak se křižují nyní vlaky na jednokolejce, téměř plynule je super. Jiné tratě by mohly závidět. Autem při opravách v létě to často dopadne podobně, někdy i hůř. Samozřejmě že terno to není a rychlosti 80 km/h, jednokolejky nepatří na "koridorové" tratě.

0/0
25.3.2015 21:14

R47a44d56e90k 28J48a45n20a27t97a 9895936344712

Z EC z Maďarska měla zpoždění především Avala, která si přivážela zpoždění Srbska. A ta už nejezdí.

+2/0
25.3.2015 16:30

J24a87n 26J83e37m58e55l40k98a 1905700

Tak to je pak zajimavé, že jezdí  z Ostravy na Žilinu 80 kou :-)

0/0
25.3.2015 14:57

M22a79t78o76u96š 27P11r83e13u43s56s 6630504102689

Jenže jako vyrovnávku k nám posílají jejich vagóny, které jsou značně horší a zásuvku ve dvojce by jste hledali marně.

0/0
25.3.2015 20:26

J70a67n 73J93e68m58e91l29k75a 1135790

Podle mě na Slovensko by se na koridor hodila spíš nějaká menší souprava typu LEO, protože současné EC vlaky jezdí jen 3*denně. Asi tam není zatím tolik vlakových zákazníků. Třeba se to změní. Navíc jak postupně budou zlepšovat koridor, bude to super. 

ZSSK jsou srandovní. Buď Bratislava Břeclav 80 km za 6E, 165 Kč, bez dph!, 2 Kč/km. Nebo někdo zcela zadarmo :-)

Zajimavé, že na Ostrava Slovensko šly ceny mezinárodních jízdenek najednou níže, nejezdí šunky a ještě jízdní doba do Žiliny šla z roku na rok z 1:50 na 1:36, resp 1:31. 

Do Tater (Lipt. Mikuláše) je to dneska cca 2:15-2:30 proti tuším 3:30 ( stavební úpravy) A cenově to šlo dolů z tuším 400 na 200-300. Je to konkurenceschopné.  Ale trať má stále velké rezervy - po Ostravě se jede na hlavní nádraží 40 - 60. Dále za Ostravou na českém území většina úseků na trapných 80 km/h i na rovných úsecích.  A to by to měl být koridor. Člověk by čekal aspoň 120.  Stejně nepochopím tu napájecí džungli v ČR i SK. Teď se investuje do tratí i vlaků a žádný náznak snahy o sjednocení napájecího systému. Musí to dělat problémy ve flexibilitě všem nebo prodražuje.

+1/0
25.3.2015 7:37

J92o10s11e91f 17P45o64r29t15i67k 8657429294

Přesně do Liptovského Mikuláše se z Ostravy a okolí vůbec nevyplatí autem. Jezdíme na otočku Tatralandia a rychlejší než autem, navíc není třeba se obávat unavené cesty zpátky. Jen ještě kdyby někdo více uvažoval a dal vlak okolo 20 až 22h pro cestu zpět. Je tam pauza tuším od 18h do půlnoci

+3/0
25.3.2015 10:24
Foto

A79l87a20n 30Ř37e66p33k75a 4825686

Neví někdo, jaké napětí je na Slovensku? Jestli by Bratislava - Košice mohl jezdit LEx se svými stávající jednosystémovými jednotkami, kdyby to na Ostravě nevydržel? ;-)

0/0
25.3.2015 14:03

T87o87m65á14š 31N21o29v60o13t72n27ý 9338114815214

Severní část 3 kV DC, jižní 25 KV/50 Hz AC, to samé, co v ČR, takže nemohl. Dělení je za Púchovem.

+1/0
25.3.2015 14:51

M36i21r97o30s93l10a14v 34K53a23š79p48a71r 7900191797136

Je fajn, že cestování vlakem zvýšilo svou kvalitu, ovšem pan Vančura zas takový supr podnikatel není, stačí se podívat na to, že jeho vlaky prakticky celou dobu jsou ztrátové. Jednoduše řešeno se mu nepodařilo zlikvidovat konkurenci dumpingovými cenami (tzn.nelegálně), tak jak tomu bylo u autobusových linek (např. Pha-Lib)... :-/

+3/−6
25.3.2015 7:37

M19i41c23h13a50l 41P43a18l84e17č62e68k 2121568862374

Žoldák ;-D

0/0
25.3.2015 7:36

J18o11s54e34f 55P88a68r82d63u22s 6892514713577

Pane Sůra zase PR pro Jančuru? Proč? Proč ty dva nesmyslné poslední odstavce?

130 TIS. nových míst už je opraveno, ale co ty počty nových cestujících. Nárust 46% by se mohl zdát málo, tak v absolutních číslech smícháme jablka s hruškama, aby to vypadalo lépe, protože jinak by ten přírůstek byl menší než u ČD? A to je nepřípustné! :-) Ne je zase novinařina :-(

+3/−1
25.3.2015 7:06

J69a92n 92K23o23b69ě68r18s84k79ý 1640216181913

V článku není uvedena jedna důležitá věc. Na Slovensku jsou nyní dotované rychlíky pro studenty a důchodce zdarma. Tím lze vysvětlit i odliv cestujících z IC vlaků, kteří pokud nepospíchají, zvolí rychlík který je zadarmo. Jančura ať si klidně myslí, že je to jeho zásluhou, ale samochvála smrdí. Ono by se z těch všech článků zdálo, že CD jezdí na tratích, kde mají konkurenci prázdné, ale opak je pravdou. Pendolina na neděli odpoledne bývají ve 2. třídě obsazené dřív než RJ nebo LE. Expresy ČD Praha-Ostrava-Žilina jezdí často narvané k prasknutí.  Nedávno jsem Regiojet znovu zkusil výsledek=40 minut zpoždění, které nebylo způsobené výlukou na trati. O třídu lepší dopravce by se měl především naučit jezdit včas, protože dle statistik zpoždění mají jeho vlaky do včastnosti daleko. Zajímavé, že LE a CD s tím problémy nemají. Ať si každý jezdí s kým chce, ale mě kafíčkem zdarma za cenu 40 minut zpoždění neoblafne. Radši včas s ČD nebo s LE.

+19/−7
24.3.2015 21:46

J51a64n 50S66ů91r21a 4635883633552

Vážně jsou SC vyprodaná v neděli dříve, než RJ? Tak nevím, třeba RJ 14.48 v neděli z Ostravy 46 volných míst, SC v 15.14 více jak dvě stě volných míst.

+5/−3
24.3.2015 22:27

J56a30n 72K39o49b38ě50r90s45k37ý 1470686751873

Minulou neděli to tak bylo.  Ono je to asi pokaždé jinak. Jinak s těmi zpožděními je to holý fakt, bohužel.

+5/−2
24.3.2015 22:40

T42o27m 67J10u26r74e68č43k79a 6755402975705

Jestli to není tím, že mnoho lidí si zabookuje víc spojů RJ současně a pak je postupně ruší když už ví, kdy pojedou. Běžná věc. Poslední dobou pozoruji podobnou situaci, jako píše pan Koběrský. V reálu se obvykle vyprodají obvykle občas spoje ČD, jindy RJ. No a nejpozději obvykle LE, což se ani nedivím, když chce ve špičke klidně i 549 Kč za jízdenku v Economy...

+7/0
25.3.2015 0:05

R32o58m60a93n 79L39i47p66s91k95ý 2389673569

A jak může strojvůdce nebo stewardka ovlivnit zpoždění? Dokonce ani řidič autobusu na D1 za zpoždění nenese vinu. Nedovedu si představit, jak vlaky RJ svévolně nabírají na trati zpoždění a dělají guláš v celém grafikonu. Nebude chyba (záměr) přecejen někde jinde?

+5/−1
24.3.2015 22:28

J38a72n 74K80o54b82ě88r62s33k74ý 1530626721883

Oni ten guláš dělají. Často jede kolona vlaků za sebou a první jede Regiojet a protože může jet max. 140 km/h tak zdržuje jak vlaky CD tak LE. Jinak chybu bych hledal jen u Regiojetu a to problémy s údržbou. SŽDC dispečeři z neznámých důvodů pouští Regiojet jako první i při jeho zpožděních, takže nějaké naddržování CD rozhodně není na místě, spíš naopak.

+4/−6
24.3.2015 22:44

M85a22r50t95i98n 51O66p27l42o84c43k66ý 5385374312490

Jezdím pravidelně s Regiojet každé pondělí IC 1004 z Olomouce do Prahy a zpoždění vždy nachytáme až před Prahou kvůli výluce a mě osobně to nevadí, nemám tak uspěchaný život a těch pár minut někdy i 20-30 klidně oželím, ale třeba minulý týden se přijelo dokonce dříve. A raději se povezu v prostorných vozech Regiojetu než v stísněném Pendolinu :-) Jo a zpozdění, tak to ČD umí nejlépe hlavně na trati 300, od nového GVD jsou nasazeny na osobní vlaky ty staré křápy (pantografy 460) a díky obratům věčně i klidně půl hodiny zpoždění a můžou za to ČD nikdo jiný, o "komfortu" radši nemluvím..

+8/−5
24.3.2015 22:54

J30a38n 41K68o45b94ě67r97s30k56ý 1180186981833

Za stav na trati 300 může objednavatel, co si zaplatí to má. Mě už 30 minut přijde docela hodně, když doba jízdy je v případě Praha-Olomouc 02:15-02:30. Jinak já zas jezdím Pendolinem a nemohu si stěžovat, pravda prostoru na nohy tolik není, ale toto naprosto vyváží jediná opravdu funkční WiFi na české železnici, klopení do oblouku=tzv. vysší cestovní komfort, navíc je nejrychlejší a veškeré zpoždění díky klopení má šanci dohnat. Navíc v bistrovozu teplé jídlo i s nápojem za 139 Kč. Noviny a vodu dostanu taky. Jezděte si s kým chcete, ale už mě štve jak se Jančura vychvaluje do nebes. Myslím, že až se lidé budou dozvídat o nových Railjetech na trase Praha-Brno-Vídeň, tak bude mít Jančura velký problém.

+5/−6
24.3.2015 23:02

A16n40d16r49e60j 53O51l10e39k26s88a 3205401897461

Myslím že s Railjety budou mít problém ČD, jakmile se jimi sveze podstatnější část cestující veřejnosti. Není to žádnej cestovatelskej zázrak. Jedině Pendolino nemá konkurenci.

0/−4
25.3.2015 13:33

J86a53n 60K40o82b53ě24r31s13k52ý 1900546511753

Railjet je 100x lepší než to s čím jezdí Jančura

+3/0
25.3.2015 15:58

R51o42m58a28n 58L78i13p60s87k76ý 2779973309

Trošku si odporuješ, ale to nevadí.

Nicméně pokud jede první RJ svou rychlostí, tak by svůj jízdní řád (prizpůsobený této rychlosti) měl dodržet a zpoždění by zákonitě měli mít ti rychlejší za ním, které zlí dispečeři nepustí dopředu. Takže nějak mi nevychází, že RJ, který jede první, má 40 minut zpoždění a ti za ním, které dle Tvého tvrzení zdržuje, jedou na čas.

+4/0
24.3.2015 22:56

J98a25n 79K34o64b77ě60r42s13k56ý 1760256391903

Na K-reportu se o tom diskutovalo, stává se to poměrně často. Jinak všechno se dá snadno dohledat na: http://poloha.vlaku.info 

Chápu, že budete Jančura bránit za každou cenu, ale já jsem se např. dnes projel krásným rychlíkem na trase Olomouc-Hulín a potom novým Regiosharkem do Kroměříže. Kdo nevdí pokrok v CD za posledních 5 let (RegioSpideři, RegioPanteři, CityElefanti, Railjety) tak musí být úplně slepý.

+4/−4
24.3.2015 23:07

R19o12m96a69n 98L98i33p86s82k40ý 2909803219

Já vlaky v ČR ani SR nejezdím, ale Jančuru bránit budu - to, co on sám dokázal, je vzorová ukázka selfmademana, zavedl v autobusové dopravě standard do té doby u nás nevídaný a nepolevil, naopak zlepšuje a rozšiřuje služby cestujícím, nehoní se za ziskem za každou cenu, dokáže bojovat s úředníky, dokáže si udžet zaměstnance (samozřejmě odboráři šanci nemají) a i jako soukromá osoba zůstává normální.

A co dělají či nedělají České dráhy je mi u pr...e, poslední jízdu jsem s nimi absolvoval asi před 20ti lety a dle názorů většiny pamětníků, kteří jsou i dnes nuceni s ČD jezdit, se moc nezměnilo.

+5/−9
24.3.2015 23:27

R43a36d65e83k 62J83a33n25a15t33a 9275356754902

Víte co, tak se někdy tím vlakem svezte a pak komentujte.

S "názory většiny pamětníků" (kteří na tomu budou podobně jako vy) působíte značně nedůvěruhodně.

+15/−1
24.3.2015 23:47

R43o48m84a81n 13L29i86p92s57k90ý 2169783989

To, jak působím, je mi tam, kde celé České dráhy a rozhodně nemám potřebu ani úmysl se s nimi "svézt". Když k něčemu (nebo někomu) ztratím důvěru a existuje lepší alternativa, nebudu se snažit hledat cestu zpět.

+1/−9
25.3.2015 0:02

P96a21v41e49l 43K82r66á26l 5160469724248

To je moudré rozhodnutí. Přesně proto nejezdím s Jančurou :-)

+3/0
25.3.2015 0:11

A40n16d75r13e78j 78O43l32e17k88s48a 3965571877611

Víte, on ten jízdní zážitek není jen z vagonu a cílového času. Zásadně zkazit ho dokáže i vlakový personál a informační politika dopravce. V tomhle ohledu jsou ČD v hlubokém socializmu. Nepomůže klimatizovaná souprava, když se k vám chová dopravce jako k nepříteli. Konkrétní případ rád zveřejním.

+1/−1
25.3.2015 13:40

J34a50n 77K73o76b82ě84r35s14k73ý 1830836521183

To se ale může stát kdekoliv. Už jsem zažil nepříjemného stevarda jak v Regiojetu tak v LE.

+2/0
25.3.2015 20:58

J73a37n 11K22o66b72ě23r20s89k78ý 1220726551903

O autobusové dopravě jsem  nemluvil. Už předtím, byla vozová kvalita na této trati více než slušná, samozřejmě se našli výjimky (převážně posilové vlaky) . Jinak autobusové úspěchy nezpochybňuji, ale CD svůj vozový park vylepšovaly a vylepšují i před Jančurou. Ono to při takových počtech vozů nejde tak rychle. Jinak jestli jste poslední jízdu absolvoval před 20 lety, tak váš názor nelze brát vážně. Já cestují vlaky ČD minimálně 3x týdně na různých tratích a zlepšení jsou obrovské. Takže sorry, ale názor člověka co jel vlakem naposledy před 20 lety vážně neberu. A z doslechu znám pár lidí, kteří utekli k Pendolinu díky zhrošujícím se službám Regiojetu (já jsem taky ten případ). Autobusy nezpochybňuji, ale Žaluda měl pravdu když nazval Regiojet cirkusem na kolečkách.

+6/−4
24.3.2015 23:55

J17i71ř43í 90K54v30ě42š 1753376722941

Do příchodu konkurence dráhy na výraznější modernizaci kašlaly, to je prostě fakt. Žaludy měl z konkurence zjevný strach, proto kolem sebe kopal.

+3/−4
25.3.2015 0:00

J40a54n 79K70o38b93ě93r90s23k43ý 1610466841903

To je prostě lež. Dám pár příkladů: CityElefanti, Regionovy, Pendolina a mnoho dalšího tu bylo před Jančurou. Nejel jste vakem 20 let, já jezdím minimálně 3x týdně tak o modernizaci vozového parku něco vím. Svojí zkušenost z dnešní cesty do Kroměříže jsem popsal výše.

+6/0
25.3.2015 0:08

J24i48ř23í 59K97v60ě14š 1363926282411

CityElefanty byly poruchové už na začátku a doteď jsou s nima problémy, Pendolina byly politické rozhodnutí vlády na začátku 90. let, navíc už tehdy šlo o zastaralý koncept a hyperpixly museli několikrát přestavovat, než z toho udělali funkční vehikl..

+3/−5
25.3.2015 0:15
Foto

A40l91a38n 31Ř75e96p98k38a 4265356

Jasně, ČD něco udělají a zase to je špatně, koupit ty městské slony nebo regionovy on pan s iniciály R.J., tak se hned píská blahem;-) Fajn, Regionova je rozhrkaný krám, ale na druhou stranu za ty prachy nic lepšího se pořídit nedalo a buď tohle, nebo taky se lokálky mohly zrušit, protože by tam nemělo co jezdit.

Nevím, co je na Pendolinu zastaralého, navíc i sám Jančura je prý chtěl před časem koupit (ale ten už toho nakecal... 6 tříd a kino a podobné povídačky :D). Pendolina hlavně měli být české a mělo jich být 10 a i dřív měli být, to by ale někdo nesměl rozkrást ČKD.

+5/−1
25.3.2015 0:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.