Diskuze

Slovenské dráhy ustoupily Regiojetu. Zruší přes třetinu spojů

Slovenský státní železniční dopravce ZSSK ustoupí v konkurenčním boji o cestující mezi Bratislavou a Košicemi české společnosti RegioJet. Ze 41 vlaků týdně seškrtá od poloviny dubna šestnáct spojů. Firma to vysvětluje cenovou válkou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

Krásne. Fico dá vlaky zdarma okrem IC. IC klesne vyťaženosť a rušia sa. A zvalíme to na RegioJet.

Socialisti sú skorumpované a korumpujúce prasatá.

4 1
možnosti
JP

Regiojet i obsluhou a nabídkou občerstvení ve vlaku nemá konkurenci. Až se mi zdá že dotuje ceny i na jídlo. Jinak asi nejlepší přepravce

2 1
možnosti
MZ

Však také dotuje vše z autobusů. Jinak by vydělávat nemohl :) A také je to jeho strategie. Snaha podnákladovými cenami vyštípat konkurenci a ještě si stěžovat, jak si druhá strana mohla dovolit mu konkurovat :))

4 1
možnosti
MZ

Jen doufám, že ČD žlutému moru neustoupí :/

5 7
možnosti
TJ

Kdyby nebylo toho Vašeho "žlutého moru" tak krom IC, EC a Pendolína jezdíte na všech trasách v zaplivanejch koženkovejch 100let starejch vagónech bez fungujícího záchodu.

5 8
možnosti
JJ

Podle mě na Slovensko by se na koridor hodila spíš nějaká menší souprava typu LEO, protože současné EC vlaky jezdí jen 3*denně. Asi tam není zatím tolik vlakových zákazníků. Třeba se to změní. Navíc jak postupně budou zlepšovat koridor, bude to super. 

ZSSK jsou srandovní. Buď Bratislava Břeclav 80 km za 6E, 165 Kč, bez dph!, 2 Kč/km. Nebo někdo zcela zadarmo :-)

Zajimavé, že na Ostrava Slovensko šly ceny mezinárodních jízdenek najednou níže, nejezdí šunky a ještě jízdní doba do Žiliny šla z roku na rok z 1:50 na 1:36, resp 1:31. 

Do Tater (Lipt. Mikuláše) je to dneska cca 2:15-2:30 proti tuším 3:30 ( stavební úpravy) A cenově to šlo dolů z tuším 400 na 200-300. Je to konkurenceschopné.  Ale trať má stále velké rezervy - po Ostravě se jede na hlavní nádraží 40 - 60. Dále za Ostravou na českém území většina úseků na trapných 80 km/h i na rovných úsecích.  A to by to měl být koridor. Člověk by čekal aspoň 120.  Stejně nepochopím tu napájecí džungli v ČR i SK. Teď se investuje do tratí i vlaků a žádný náznak snahy o sjednocení napájecího systému. Musí to dělat problémy ve flexibilitě všem nebo prodražuje.

1 0
možnosti
JP

Přesně do Liptovského Mikuláše se z Ostravy a okolí vůbec nevyplatí autem. Jezdíme na otočku Tatralandia a rychlejší než autem, navíc není třeba se obávat unavené cesty zpátky. Jen ještě kdyby někdo více uvažoval a dal vlak okolo 20 až 22h pro cestu zpět. Je tam pauza tuším od 18h do půlnoci

3 0
možnosti
MK

Je fajn, že cestování vlakem zvýšilo svou kvalitu, ovšem pan Vančura zas takový supr podnikatel není, stačí se podívat na to, že jeho vlaky prakticky celou dobu jsou ztrátové. Jednoduše řešeno se mu nepodařilo zlikvidovat konkurenci dumpingovými cenami (tzn.nelegálně), tak jak tomu bylo u autobusových linek (např. Pha-Lib)... :-/

3 6
možnosti
JP

Pane Sůra zase PR pro Jančuru? Proč? Proč ty dva nesmyslné poslední odstavce?

130 TIS. nových míst už je opraveno, ale co ty počty nových cestujících. Nárust 46% by se mohl zdát málo, tak v absolutních číslech smícháme jablka s hruškama, aby to vypadalo lépe, protože jinak by ten přírůstek byl menší než u ČD? A to je nepřípustné! :-) Ne je zase novinařina :-(

3 1
možnosti
JK

V článku není uvedena jedna důležitá věc. Na Slovensku jsou nyní dotované rychlíky pro studenty a důchodce zdarma. Tím lze vysvětlit i odliv cestujících z IC vlaků, kteří pokud nepospíchají, zvolí rychlík který je zadarmo. Jančura ať si klidně myslí, že je to jeho zásluhou, ale samochvála smrdí. Ono by se z těch všech článků zdálo, že CD jezdí na tratích, kde mají konkurenci prázdné, ale opak je pravdou. Pendolina na neděli odpoledne bývají ve 2. třídě obsazené dřív než RJ nebo LE. Expresy ČD Praha-Ostrava-Žilina jezdí často narvané k prasknutí.  Nedávno jsem Regiojet znovu zkusil výsledek=40 minut zpoždění, které nebylo způsobené výlukou na trati. O třídu lepší dopravce by se měl především naučit jezdit včas, protože dle statistik zpoždění mají jeho vlaky do včastnosti daleko. Zajímavé, že LE a CD s tím problémy nemají. Ať si každý jezdí s kým chce, ale mě kafíčkem zdarma za cenu 40 minut zpoždění neoblafne. Radši včas s ČD nebo s LE.

19 7
možnosti
JS

J25a24n 57S91ů25r58a

24. 3. 2015 22:27

Vážně jsou SC vyprodaná v neděli dříve, než RJ? Tak nevím, třeba RJ 14.48 v neděli z Ostravy 46 volných míst, SC v 15.14 více jak dvě stě volných míst.

5 3
možnosti
PD

P48e40t65r 87D17v62o36r32a26k

24. 3. 2015 21:27

Aspoň někde se chytnul když mu to proti ČD moc nejde ;-D

0 0
možnosti
TJ

Jenže to nebude ani tak zásluhou RJ, jako spíš Ficovým jízdným "zdarma" u objednávaných spojů...

2 0
možnosti
JK

Nedávno v Bratislavě vykolejil. Zatím se neví, zda pod vagonem praskla kolejnice výhybky, nebo došlo k jejímu podhození. Každopádně nejméně jeden podvozek se vydal na jinou kolej než lokomotiva s prvním vagonem. Zlí jazykové tvrdí, že jel proti stůj a tak vjel na výhybku ve chvíli, kdy ji výpravčí přehazoval (a nevěděl o tom, že na ní je vlak). Pokud mají zlí jazykové pravdu, tak je v Blavě, Hlavnej stanici, zabezpečení na dvě věci.

Dlužno dodat, že Praha, hlavní nádraží, je na tom dost podobně. Výpravčí zjistil, že se vlak rozjel proti stůj, až když rozříznutá výhybka začala hlásit poruchu. Nicméně DÚ došel k závěru, že neproškolený cestující zareagoval stejně rychle jako zabezpečovací zařízení. Či spíše "zabezpečovací". :-/

2 0
možnosti
TJ

T22o62m 81J45u77r55e35č76k14a

24. 3. 2015 23:39

A bylo by dobré dodat, že vykolejil jídelní vůz a jen pár dnů na to byly z provozu u RJ vyřazeny všechny jídelní vozy a vozy ASmz se stejným typem podvozku. Rj na svém FB profilu mluví o "pravidelné údržbě." Zcela jistě je to jen náhoda...

3 0
možnosti