Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Germanwings ve středu zrušily jeden let, část posádek odmítla nastoupit

Nízkonákladová společnost Germanwings, jejíž letoun se 150 lidmi na palubě se v úterý zřítil ve Francii, po nehodě oznámila, že zruší desítky letů. Někteří její zaměstnanci totiž po katastrofě nenastoupili do služby. Ve středu se však situace uklidnila a firma nakonec zrušila jen jediný let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J94i88r72k81a 43V13a62n20o76u14r51e13k 6787234148860

Libi se mi, jak je treba nazev Germanwings opakovat za kazdou druhou vetou ... Vsude jinde ve svete se proste mluvi o Lufthanse ..... zadelali si na bankrot ... pote, co odradili dalsi tisice potencionalnich cestujicich dalsi nesmyslnou stavkou jim spadne letadlo ... parada :-/

0/−2
25.3.2015 18:26

K95a82r44e63l 97N20o80v38á86č10e35k 5691525109586

Myslím, že u zkušených pilotů hromadně jen tak nevznikne strach z létání a přidávám se k názoru, že vědí o něčem, kvůli čemu považují za rizikové i další lety, např. že se šidí údržba. Leda, že by to byla z jejich strany něco jako stávka s účelem vyjádřit nespokojenost s nevím čím. Nebo lety zrušila společnost kvůli důkladné kontrole letadel a svedla to na piloty (líp to vypadá).

+2/−2
25.3.2015 11:56

V38i90k76t44o36r 43N54á68r80o63ž50n54ý 3679182288

Ti piloti nejsou nějací uplakánkové...jsou to tvrdí chlapi cvičení na všechno možné...a pokud odmítnout do stroje vlézt a letět o něčem to svědčí...

+3/−2
25.3.2015 12:00

P11e32t78r 73T78y12č91k46a 6215832179442

Nejsou to vojáci. Nejsou tupí vůči tomu když umřou jejich kamarádi a kolegové.

+3/−1
25.3.2015 12:07

P93e42t76r 92J66a75r54o23š 2214111775767

i vojak pozna, kdyz ho nekdo evidentne posila na temer jistou smrt

0/0
25.3.2015 13:29

D52a50v23i62d 98B57o65u22c29h68a98l 8139890779

A jako správní odboráři vycítí svou šanci. O ničem jiném to samozřejmě není. Stačí trošku něco vědět, jak je to s odborovými záležitostmi v Německu.

Mezi námi - kdyby platilo co se zde naznačuje, že "o něčem vědí" a celou dobu mlčeli, pak jsou jasnými spoluviníky. Stejně jako všichni zaměstnanci, kteří by nutně museli vědět o potížích, úřady vykonávající dohled a pod.

Takže - nehledejte za tím nic podobného. Ostatně, jak se zdá, nakonec většina nastoupila. Asi už dosáhli svého. Veřejně se o tom mluvit nebude.

+3/0
25.3.2015 14:07

T30o56m45á53š 65K59n28a98i60f35l 6143700827770

jsi tupec.

0/0
25.3.2015 13:33

Z23d94e16n98e53k 12V31r38b87a 8399475623287

Až si jednou sednete za řízení letadla pochopíte. To není auto, průsery chodí potichu, neuvěřitelně rychle a u krajnice zastavit nemůžete. Zažijete to, čemu se říká přetížení. Pilot zpravidla nepracuje od 8 do 16, předpisy jsou v tomto dost benevolentní a pak opravdu stačí takováto věc a někteří se rozhodnou raději neriskovat.

0/0
25.3.2015 17:25

T94o24m34á42š 72D12v88o54ř96á76k 3678459283583

Asi to o něčem vypovídá, když je úplně všechno v pohodě, a letadlo "samo od sebe" spadne. Mě se ten den taky nikam nechtělo letět :-)

0/0
25.3.2015 19:26

T52o88m86á57š 37K74n86a97i33f61l 6103580877560

někdy je lepší .. nemyslet.

0/0
25.3.2015 13:33

J91a67r16a 15M12a40z33g83u35t 2922409682935

Nikto nemluvi o identite pilotu????? Proc????

0/−1
25.3.2015 11:43

T32o25m28á48š 62K34n52a77i48f10l 6803190877400

a k čemu by ti byla?

+2/0
25.3.2015 13:33

E95v90a 72H42a23s23n42í62k39o69v61á 1424861346684

Pokud mohou piloti odmítnout let, když jsou rozrušení, tak udělali rozumně. Akorát myslím, že to tu nízkonákladovku zkrachuje. Už tak musí být s příjmy na štíru.

+1/0
25.3.2015 11:10

P62e93t27r 68J80a63r82o15š 2234461335447

bohuzel, kdyz neco zdimete co to da, nemate temer zadne rezervy, ani prostor k manevrovani ve vyjimecnych situacich. nicmene works as designed.

+1/0
25.3.2015 11:16

D77a52v67i34d 95B24o98u36c92h62a59l 8269540619

To dnes nemá nikdo a těžko lze tvořit rezervy na to, že odbory využijí jako hyeny havárie, aby začaly vydírat.

+1/0
25.3.2015 14:09

K69a85r57e85l 30P47e28c19k84a 7156630505174

Vlastní je Lufthansa, takže asi jen tak nepadnou.

+3/0
25.3.2015 11:27

P76e23t84r 58K94o88l78á63ř 2208707454651

Tohle nemůže profesionální piloty rozrušit tak, že by nemohli letět ... Zkus si představit to samé např. u vojenského letectva ... Po každém vlastním sestřelu by si dali 14 dní pohov?

0/0
25.3.2015 11:41

P27e86t97r 74J10a43r10o24š 2294931955567

vzpominate na kauzu Kalouskovi padaky?

+1/0
25.3.2015 11:43

Z37d25e85n26e68k 66V61r70b55a 8179325223177

To nemůžete srovnávat. Vojenský pilot riskuje sebe a stroj a se ztrátami se ve válce počítá. Mnoho věcí se ve vojenském létání vůbec neřeší s tím, že "riziko je přijatelné". Vojenský pilot je navíc na toto připravován i po psychologické stránce. Civilní pilot je oproti tomu běžný člověk, který má v éru stovku téměř bezduchých kaštanů bez jakéhokoliv výcviku o které se musí posádka postarat. Civilní létání nepočítá se ztrátami a většině problémů se snaží aktivně předcházet. Psychicky rozhozená posádka dělá chyby a mnohokrát to bylo příčinou nehod. Voják si to může dovolit risknout - vždyť jde na trh jen se svou vlastní kůží, zatímco civilní pilot má v rukách stovky životů lidí, kteří nesedali do letadla s tím, že padnou za vlast...

+1/0
25.3.2015 17:38

D13a64n36i75e96l 59U24r22b30á12n59e29k 6437848709638

Tak to je snad trochu rozdíl. Tohle není vojenské letadlo ve válce, a navíc bylo na palubě trochu víc lidí, než v jedné stíhačce. Nevíte vůbec o čem mluvíte.

0/0
25.3.2015 20:37

D35a87n81i27e37l 31U78r13b61á93n52e19k 6747208209648

Je to stresová situace. Někteří piloti mohou cítit, že by na to museli myslet a že by se tak třeba nemuseli plně soustředit na let. Takže zcela zodpovědně odmítnou letět. Na což mají ostatně podle smlouvy právo.

0/0
25.3.2015 20:46

T84o67m95á78š 72K48n31a44i80f44l 6163230367950

proč by měli být s příjmy na štíru?

0/0
25.3.2015 13:34

P35e81t89r 16K29o28l49á94ř 2788817844331

To jsou tedy profesionálové ... Nebo vědí, že ta letadla nejsou v pořádku ...

+7/0
25.3.2015 10:44
Foto

O23n13d16r15e46j 20B90o94c44e75k 1870915894868

Tak germanwings není velká společnost jak např. LH, EK  atd. takže je tam pravděpodobnost že se většina zná, takže to člověku dost zamává s psychikou, nemyslíte?

+2/0
25.3.2015 10:48

P66e47t45r 92K24o65l75á64ř 2688707294671

Pokud by několik desítek posádek nedokázalo zvládnout své emoce po cizí nehodě, tak bych je nechtěl zažít v krizové situaci ve vzduchu ... Tak to ale podle mne nebude, spíš dobře vědí, že odletět je z nějakého důvodu riziko i pro ně ...

+1/−1
25.3.2015 10:53
Foto

O89n91d24r89e87j 24B93o49c34e27k 1380755964958

Jaká cizí nehoda?

+1/−1
25.3.2015 10:55

E31d41a 61D58r92á97b26e41k 7619122583857

opak od vlastní nehoda

+2/−1
25.3.2015 11:07

M66i28c56h58a44l 44M84i78l29l98e79r 9546872739962

Germanwings patri pod Lufthansu, je to jeji dcerina spolecnost.

+1/0
25.3.2015 13:14

J50o62s48e19f 69H94á28j44e44k 6128190779312

...pokud člověk odmítne vědomě a zbytečně riskovat životy stovek lidí, znamená to, že není profesionál? :-/

+1/0
25.3.2015 11:16

P51e58t39r 21K40o11l56á74ř 2918757824921

To právě píšu. Pokud je to tak, že vědí, že je to z nějakého důvodu rizikové, tak je to správné rozhodnutí. Pokud by to dělali jen z emočního hnutí mysli, tak by to bylo silně neprofesionální.

+1/0
25.3.2015 11:39

T89o28m76á31š 60K17n70a28i10f74l 6783230927880

jezisi kriste. kde lidi chodite na takovy blaboly?

+1/0
25.3.2015 13:34
Foto

O90n48d83r21e55j 35B65o63c37e69k 1690685234868

Spiegel, není to alá českej Blesk Rv

0/−2
25.3.2015 10:41

K27a31r57e86l 65P25e78c75k50a 7236830945474

Není.

+1/0
25.3.2015 11:27

K59a30r75e79l 26D28v50o19ř17á90k 3807297577

To je něco jako Týden, Instinkt, Respekt, Reflex....

0/0
25.3.2015 11:54

M36i36r89o16s60l91a92v 83J10o77c26h 3912561763208

No tak je třeba si už konečně přiznat, že nízkonákladovky, jak z jejich názvu vyplývá, jedou s náklady na krev. Tedy, že probíhají jen ty nejnutnější prohlídky a opravy,  a tam kde to jde, se to flikuje jak se dá. :-P

+1/−10
25.3.2015 10:27

R24a96d70e36k 60Č86o16s 3426606898538

Další znalec. Máte aspoň vzdálené tušení, jak funguje systém údržby dopravních letadel?

+13/−1
25.3.2015 10:31

M49i72r76o20s40l76a66v 18J87o51c85h 3442611913118

Hmm je dáno co, kdy, jak, jak často atd. kontrolovat a vyměňovat. U zvláště kritických dílů je definován dodavatel a přicházejí spolu s papíry o provedených povinných zkouškách a certifikátech.Pak následuje spousty podpisů kontroly, že bylo provedeno co mělo být. Nicméně to jsou stále jen papíry. A pak je tu tlak ekonomický. Takže se někdy plní a někdy "plní". Jsou věci na které se "nesahá" (kritické pro provoz stroje) a jsou další, u kterých tu ekonomiku lze dohnat, zeptejte se lidí okolo nízkoná kladovek ;-) Nicméně netvrdím, že za nehodou stojí technická závada vzešlá z ekonomického tlaku.

+2/0
25.3.2015 10:51

A63l58e52x59a86n68d50r 40K93o19s29t53k68a 8692298936394

Ošizená údržba je nesmysl. Ne u dceřiné společnosti Lufthansy. Udržovat dvojí servis,(jeden pořádný, druhý podřadný) by vyšlo dráž než všechna letadla sertvisovat spolu. Nízkonákladovky šetří spíš na posádkách, na létání na levnější letiště, tím že máte příplatek pomalu i za použití záchodu a podobně. (Nezavádí náhodou někdo placené toalety v letadle?)

+4/−1
25.3.2015 11:15

R25a17d51e30k 16J89a47n48a34t48a 9875676384622

Ano, u nízkonákladovek úspory spočívají v elektronizaci prodeje letenek, konfiguraci stroje (žádná business class a menší rozestupy mezi sedadly), orientace na levněšjí letiště a časy, rezignace na garance přestupů, letenky, které obvykle nejdou vrátit ani měnit, omezení handlingu zavazadel a poplatky za ně, omezení služeb jako je převoz zvířat či speciálních zavazadel, omezení občerstvení a vybavení kabiny (např. ryanair nemá ani kapsy na sedadel před vámi), reklamy promítané během cesty, méně rezerv v letovém řádu (tj. letadla jsou sice víc využita ale dochází častěji ke zpoždením).

A pozor, netýká se to jen "nízkonákladovek". Podobná opatření zavádějí na kratších trasách i "klasické aerolinky", aby dostaly ceny letenek na stejnou úroveň, což se i daří.

Nedokážu si představit, že by v Německu někdo šidil údržbu, natož v Düsseldorfu, snad nejbohatší části Německa.

+3/0
25.3.2015 12:29

R19a43d59e33k 57Č88o11s 3136846988418

Hlavní je to, že každé letadlo komunikuje s výrobcem. Takže pokud neuděláte předepsaný úkon, nevyměníte spotřební díl, nebo neprojedete proceduru, výrobce hned ví, že je něco špatně. A věřte, že se důrazně ozve. Kromě toho každý konkrétní výkon podepisuje konkrétní člověk (to není jako v politice). Nevím jak Vy, ale já bych si určitě nevzal na triko ošizení nějaké činnosti...

+1/0
25.3.2015 11:15

K82a10r21e33l 97D47v67o56ř55á28k 3547507797

Jaký smysl by mělo, kdyby údržba byla drahá. Prostě se stále racionalizuje až to jednou praskne. Nic nového pod sluncem.;-(

0/−1
25.3.2015 11:57

J56a67r15o20s61l29a61v 71R64e55z20n19i19k 4462713149370

Letadla padaly, padají a budou padat nepřetržitě. jen je to velmi malé procento, negativní loterie...v loterii je taky velmi malá pravděpodobnost výhry

+5/0
25.3.2015 10:11

J22a32r52o87s33l89a35v 25R36e11z30n21i81k 4432643929780

tady je velmi malá pravděpodobnost pádu ale někomu se to stane

0/0
25.3.2015 10:12

J75a88n 83Š90e50s64t46á69k 3278539109244

ještě horší by bylo kdyby letadly padala;-D

+8/0
25.3.2015 10:13

M87a10r95t51i28n 16H32á97j90e33k 9777786940357

Vlastně je větší pravděpodobnost, že zemřete cestou pro tiket, než že vyhrajete hlavní výhru. True story.

+3/0
25.3.2015 10:13

R28a41d59i82m 22K55u26n40z 3705822303460

Je větší pravděpodobnost, že vás cestou sežere medvěd. To je spočítané.

0/−1
25.3.2015 10:20

E71d66a 15D28r16á45b35e11k 7489102343687

ale kolika lidem se to sežrání stalo? :-/

0/0
25.3.2015 10:32

J63o37s42e93f 86K51a20r15f94í24k 7462145196440

Sežráno bylo už dost lidí, otázka je kolik z nich šlo zrovna pro tiket;-)

+5/0
25.3.2015 10:42

E41d54a 96D57r39á22b31e80k 7449642913727

tak to už nám asi neřeknou. Nebo viděl někdo medvěda si vyzvedávat výhru?

+2/0
25.3.2015 11:09

D27o41b53r93o86m27i17l 90K28a84u23t31s52k29y 7712242504567

http://en.wikipedia.org/wiki/Conjunction_fallacy

0/0
25.3.2015 11:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.