Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Germanwings ve středu zrušily jeden let, část posádek odmítla nastoupit

Nízkonákladová společnost Germanwings, jejíž letoun se 150 lidmi na palubě se v úterý zřítil ve Francii, po nehodě oznámila, že zruší desítky letů. Někteří její zaměstnanci totiž po katastrofě nenastoupili do služby. Ve středu se však situace uklidnila a firma nakonec zrušila jen jediný let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J11i68r51k19a 27V89a30n72o34u63r47e14k 6417584948880

Libi se mi, jak je treba nazev Germanwings opakovat za kazdou druhou vetou ... Vsude jinde ve svete se proste mluvi o Lufthanse ..... zadelali si na bankrot ... pote, co odradili dalsi tisice potencionalnich cestujicich dalsi nesmyslnou stavkou jim spadne letadlo ... parada :-/

0/−2
25.3.2015 18:26

K12a70r12e66l 48N60o18v28á62č57e13k 5841685239836

Myslím, že u zkušených pilotů hromadně jen tak nevznikne strach z létání a přidávám se k názoru, že vědí o něčem, kvůli čemu považují za rizikové i další lety, např. že se šidí údržba. Leda, že by to byla z jejich strany něco jako stávka s účelem vyjádřit nespokojenost s nevím čím. Nebo lety zrušila společnost kvůli důkladné kontrole letadel a svedla to na piloty (líp to vypadá).

+2/−2
25.3.2015 11:56

V93i92k91t78o91r 86N70á80r30o12ž36n29ý 3449572228

Ti piloti nejsou nějací uplakánkové...jsou to tvrdí chlapi cvičení na všechno možné...a pokud odmítnout do stroje vlézt a letět o něčem to svědčí...

+3/−2
25.3.2015 12:00

P46e67t74r 67T23y22č14k79a 6445292899102

Nejsou to vojáci. Nejsou tupí vůči tomu když umřou jejich kamarádi a kolegové.

+3/−1
25.3.2015 12:07

P98e37t71r 68J49a93r33o29š 2464641125197

i vojak pozna, kdyz ho nekdo evidentne posila na temer jistou smrt

0/0
25.3.2015 13:29

D25a98v31i45d 46B33o87u83c14h45a65l 8269930559

A jako správní odboráři vycítí svou šanci. O ničem jiném to samozřejmě není. Stačí trošku něco vědět, jak je to s odborovými záležitostmi v Německu.

Mezi námi - kdyby platilo co se zde naznačuje, že "o něčem vědí" a celou dobu mlčeli, pak jsou jasnými spoluviníky. Stejně jako všichni zaměstnanci, kteří by nutně museli vědět o potížích, úřady vykonávající dohled a pod.

Takže - nehledejte za tím nic podobného. Ostatně, jak se zdá, nakonec většina nastoupila. Asi už dosáhli svého. Veřejně se o tom mluvit nebude.

+3/0
25.3.2015 14:07

T69o81m88á22š 44K72n95a69i81f92l 6393660797500

jsi tupec.

0/0
25.3.2015 13:33

Z34d91e98n12e72k 57V75r96b14a 8579975823657

Až si jednou sednete za řízení letadla pochopíte. To není auto, průsery chodí potichu, neuvěřitelně rychle a u krajnice zastavit nemůžete. Zažijete to, čemu se říká přetížení. Pilot zpravidla nepracuje od 8 do 16, předpisy jsou v tomto dost benevolentní a pak opravdu stačí takováto věc a někteří se rozhodnou raději neriskovat.

0/0
25.3.2015 17:25

T21o24m32á35š 13D32v10o76ř59á64k 3758899743733

Asi to o něčem vypovídá, když je úplně všechno v pohodě, a letadlo "samo od sebe" spadne. Mě se ten den taky nikam nechtělo letět :-)

0/0
25.3.2015 19:26

T28o38m49á52š 16K66n18a43i78f53l 6663240307970

někdy je lepší .. nemyslet.

0/0
25.3.2015 13:33

J92a84r84a 63M45a88z39g58u66t 2692149632565

Nikto nemluvi o identite pilotu????? Proc????

0/−1
25.3.2015 11:43

T49o57m42á44š 36K81n82a12i77f74l 6183550757980

a k čemu by ti byla?

+2/0
25.3.2015 13:33

E13v80a 52H81a45s18n78í77k65o79v90á 1354381836874

Pokud mohou piloti odmítnout let, když jsou rozrušení, tak udělali rozumně. Akorát myslím, že to tu nízkonákladovku zkrachuje. Už tak musí být s příjmy na štíru.

+1/0
25.3.2015 11:10

P79e82t81r 12J13a60r92o31š 2204321865487

bohuzel, kdyz neco zdimete co to da, nemate temer zadne rezervy, ani prostor k manevrovani ve vyjimecnych situacich. nicmene works as designed.

+1/0
25.3.2015 11:16

D25a90v16i19d 55B89o23u40c54h84a26l 8319270489

To dnes nemá nikdo a těžko lze tvořit rezervy na to, že odbory využijí jako hyeny havárie, aby začaly vydírat.

+1/0
25.3.2015 14:09

K70a78r75e63l 45P56e54c27k88a 7946350735734

Vlastní je Lufthansa, takže asi jen tak nepadnou.

+3/0
25.3.2015 11:27

P94e51t87r 31K70o23l30á40ř 2628737724801

Tohle nemůže profesionální piloty rozrušit tak, že by nemohli letět ... Zkus si představit to samé např. u vojenského letectva ... Po každém vlastním sestřelu by si dali 14 dní pohov?

0/0
25.3.2015 11:41

P78e47t70r 57J34a96r64o79š 2854221315517

vzpominate na kauzu Kalouskovi padaky?

+1/0
25.3.2015 11:43

Z44d67e50n90e69k 73V27r24b30a 8269485443137

To nemůžete srovnávat. Vojenský pilot riskuje sebe a stroj a se ztrátami se ve válce počítá. Mnoho věcí se ve vojenském létání vůbec neřeší s tím, že "riziko je přijatelné". Vojenský pilot je navíc na toto připravován i po psychologické stránce. Civilní pilot je oproti tomu běžný člověk, který má v éru stovku téměř bezduchých kaštanů bez jakéhokoliv výcviku o které se musí posádka postarat. Civilní létání nepočítá se ztrátami a většině problémů se snaží aktivně předcházet. Psychicky rozhozená posádka dělá chyby a mnohokrát to bylo příčinou nehod. Voják si to může dovolit risknout - vždyť jde na trh jen se svou vlastní kůží, zatímco civilní pilot má v rukách stovky životů lidí, kteří nesedali do letadla s tím, že padnou za vlast...

+1/0
25.3.2015 17:38

D95a94n60i13e27l 40U26r12b90á63n76e16k 6557418699378

Tak to je snad trochu rozdíl. Tohle není vojenské letadlo ve válce, a navíc bylo na palubě trochu víc lidí, než v jedné stíhačce. Nevíte vůbec o čem mluvíte.

0/0
25.3.2015 20:37

D18a92n19i39e66l 79U36r55b79á48n91e10k 6547668589318

Je to stresová situace. Někteří piloti mohou cítit, že by na to museli myslet a že by se tak třeba nemuseli plně soustředit na let. Takže zcela zodpovědně odmítnou letět. Na což mají ostatně podle smlouvy právo.

0/0
25.3.2015 20:46

T32o22m31á10š 68K29n81a93i90f35l 6413750857240

proč by měli být s příjmy na štíru?

0/0
25.3.2015 13:34

P63e28t85r 53K91o17l55á34ř 2728397254331

To jsou tedy profesionálové ... Nebo vědí, že ta letadla nejsou v pořádku ...

+7/0
25.3.2015 10:44
Foto

O56n47d90r33e12j 45B96o27c83e33k 1280475374488

Tak germanwings není velká společnost jak např. LH, EK  atd. takže je tam pravděpodobnost že se většina zná, takže to člověku dost zamává s psychikou, nemyslíte?

+2/0
25.3.2015 10:48

P72e36t44r 74K53o93l78á92ř 2348387804681

Pokud by několik desítek posádek nedokázalo zvládnout své emoce po cizí nehodě, tak bych je nechtěl zažít v krizové situaci ve vzduchu ... Tak to ale podle mne nebude, spíš dobře vědí, že odletět je z nějakého důvodu riziko i pro ně ...

+1/−1
25.3.2015 10:53
Foto

O22n66d24r75e87j 57B69o53c95e34k 1550985114398

Jaká cizí nehoda?

+1/−1
25.3.2015 10:55

E39d88a 95D79r94á67b16e64k 7679812963377

opak od vlastní nehoda

+2/−1
25.3.2015 11:07

M63i70c38h76a54l 66M94i30l76l83e60r 9686562409892

Germanwings patri pod Lufthansu, je to jeji dcerina spolecnost.

+1/0
25.3.2015 13:14

J66o94s76e11f 88H75á51j64e49k 6138370579852

...pokud člověk odmítne vědomě a zbytečně riskovat životy stovek lidí, znamená to, že není profesionál? :-/

+1/0
25.3.2015 11:16

P10e16t12r 56K92o89l29á15ř 2818667574111

To právě píšu. Pokud je to tak, že vědí, že je to z nějakého důvodu rizikové, tak je to správné rozhodnutí. Pokud by to dělali jen z emočního hnutí mysli, tak by to bylo silně neprofesionální.

+1/0
25.3.2015 11:39

T41o16m19á61š 15K45n20a47i37f25l 6963710157940

jezisi kriste. kde lidi chodite na takovy blaboly?

+1/0
25.3.2015 13:34
Foto

O48n87d29r73e37j 51B38o46c43e75k 1760585224628

Spiegel, není to alá českej Blesk Rv

0/−2
25.3.2015 10:41

K49a69r60e22l 19P53e87c43k44a 7546860975914

Není.

+1/0
25.3.2015 11:27

K48a72r89e14l 83D87v93o80ř27á62k 3927297587

To je něco jako Týden, Instinkt, Respekt, Reflex....

0/0
25.3.2015 11:54

M13i69r74o85s37l86a96v 84J86o55c45h 3592941503608

No tak je třeba si už konečně přiznat, že nízkonákladovky, jak z jejich názvu vyplývá, jedou s náklady na krev. Tedy, že probíhají jen ty nejnutnější prohlídky a opravy,  a tam kde to jde, se to flikuje jak se dá. :-P

+1/−10
25.3.2015 10:27

R53a83d28e50k 53Č46o97s 3946126858538

Další znalec. Máte aspoň vzdálené tušení, jak funguje systém údržby dopravních letadel?

+13/−1
25.3.2015 10:31

M38i73r55o88s43l59a26v 34J38o40c74h 3782111693158

Hmm je dáno co, kdy, jak, jak často atd. kontrolovat a vyměňovat. U zvláště kritických dílů je definován dodavatel a přicházejí spolu s papíry o provedených povinných zkouškách a certifikátech.Pak následuje spousty podpisů kontroly, že bylo provedeno co mělo být. Nicméně to jsou stále jen papíry. A pak je tu tlak ekonomický. Takže se někdy plní a někdy "plní". Jsou věci na které se "nesahá" (kritické pro provoz stroje) a jsou další, u kterých tu ekonomiku lze dohnat, zeptejte se lidí okolo nízkoná kladovek ;-) Nicméně netvrdím, že za nehodou stojí technická závada vzešlá z ekonomického tlaku.

+2/0
25.3.2015 10:51

A49l62e85x44a68n33d92r 52K29o72s78t73k78a 8152668706794

Ošizená údržba je nesmysl. Ne u dceřiné společnosti Lufthansy. Udržovat dvojí servis,(jeden pořádný, druhý podřadný) by vyšlo dráž než všechna letadla sertvisovat spolu. Nízkonákladovky šetří spíš na posádkách, na létání na levnější letiště, tím že máte příplatek pomalu i za použití záchodu a podobně. (Nezavádí náhodou někdo placené toalety v letadle?)

+4/−1
25.3.2015 11:15

R82a50d42e67k 20J40a65n12a10t77a 9265326234182

Ano, u nízkonákladovek úspory spočívají v elektronizaci prodeje letenek, konfiguraci stroje (žádná business class a menší rozestupy mezi sedadly), orientace na levněšjí letiště a časy, rezignace na garance přestupů, letenky, které obvykle nejdou vrátit ani měnit, omezení handlingu zavazadel a poplatky za ně, omezení služeb jako je převoz zvířat či speciálních zavazadel, omezení občerstvení a vybavení kabiny (např. ryanair nemá ani kapsy na sedadel před vámi), reklamy promítané během cesty, méně rezerv v letovém řádu (tj. letadla jsou sice víc využita ale dochází častěji ke zpoždením).

A pozor, netýká se to jen "nízkonákladovek". Podobná opatření zavádějí na kratších trasách i "klasické aerolinky", aby dostaly ceny letenek na stejnou úroveň, což se i daří.

Nedokážu si představit, že by v Německu někdo šidil údržbu, natož v Düsseldorfu, snad nejbohatší části Německa.

+3/0
25.3.2015 12:29

R49a49d82e40k 57Č41o26s 3516836148808

Hlavní je to, že každé letadlo komunikuje s výrobcem. Takže pokud neuděláte předepsaný úkon, nevyměníte spotřební díl, nebo neprojedete proceduru, výrobce hned ví, že je něco špatně. A věřte, že se důrazně ozve. Kromě toho každý konkrétní výkon podepisuje konkrétní člověk (to není jako v politice). Nevím jak Vy, ale já bych si určitě nevzal na triko ošizení nějaké činnosti...

+1/0
25.3.2015 11:15

K13a69r69e79l 52D55v32o72ř13á98k 3277297717

Jaký smysl by mělo, kdyby údržba byla drahá. Prostě se stále racionalizuje až to jednou praskne. Nic nového pod sluncem.;-(

0/−1
25.3.2015 11:57

J81a52r55o77s65l33a25v 35R96e59z69n34i38k 4322353239480

Letadla padaly, padají a budou padat nepřetržitě. jen je to velmi malé procento, negativní loterie...v loterii je taky velmi malá pravděpodobnost výhry

+5/0
25.3.2015 10:11

J65a98r57o62s39l37a95v 42R29e34z70n98i49k 4152493319620

tady je velmi malá pravděpodobnost pádu ale někomu se to stane

0/0
25.3.2015 10:12

J67a75n 87Š70e72s28t80á64k 3768719199204

ještě horší by bylo kdyby letadly padala;-D

+8/0
25.3.2015 10:13

M28a26r10t47i89n 59H61á30j23e28k 9237276810337

Vlastně je větší pravděpodobnost, že zemřete cestou pro tiket, než že vyhrajete hlavní výhru. True story.

+3/0
25.3.2015 10:13

R14a89d64i96m 19K64u83n17z 3685662463590

Je větší pravděpodobnost, že vás cestou sežere medvěd. To je spočítané.

0/−1
25.3.2015 10:20

E94d35a 39D81r73á59b33e32k 7199162533977

ale kolika lidem se to sežrání stalo? :-/

0/0
25.3.2015 10:32

J12o25s89e69f 42K54a57r74f52í90k 7932755746220

Sežráno bylo už dost lidí, otázka je kolik z nich šlo zrovna pro tiket;-)

+5/0
25.3.2015 10:42

E74d98a 55D44r18á41b79e52k 7109652933827

tak to už nám asi neřeknou. Nebo viděl někdo medvěda si vyzvedávat výhru?

+2/0
25.3.2015 11:09

D45o48b67r57o11m93i83l 20K98a17u48t93s47k35y 7222872834517

http://en.wikipedia.org/wiki/Conjunction_fallacy

0/0
25.3.2015 11:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.