Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Germanwings ve středu zrušily jeden let, část posádek odmítla nastoupit

Nízkonákladová společnost Germanwings, jejíž letoun se 150 lidmi na palubě se v úterý zřítil ve Francii, po nehodě oznámila, že zruší desítky letů. Někteří její zaměstnanci totiž po katastrofě nenastoupili do služby. Ve středu se však situace uklidnila a firma nakonec zrušila jen jediný let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J41i24r38k65a 89V66a93n43o41u78r62e17k 6317694718930

Libi se mi, jak je treba nazev Germanwings opakovat za kazdou druhou vetou ... Vsude jinde ve svete se proste mluvi o Lufthanse ..... zadelali si na bankrot ... pote, co odradili dalsi tisice potencionalnich cestujicich dalsi nesmyslnou stavkou jim spadne letadlo ... parada :-/

0/−2
25.3.2015 18:26

K81a97r97e19l 94N14o20v13á14č62e76k 5401765479686

Myslím, že u zkušených pilotů hromadně jen tak nevznikne strach z létání a přidávám se k názoru, že vědí o něčem, kvůli čemu považují za rizikové i další lety, např. že se šidí údržba. Leda, že by to byla z jejich strany něco jako stávka s účelem vyjádřit nespokojenost s nevím čím. Nebo lety zrušila společnost kvůli důkladné kontrole letadel a svedla to na piloty (líp to vypadá).

+2/−2
25.3.2015 11:56

V50i45k93t51o80r 17N30á22r82o88ž11n24ý 3869622288

Ti piloti nejsou nějací uplakánkové...jsou to tvrdí chlapi cvičení na všechno možné...a pokud odmítnout do stroje vlézt a letět o něčem to svědčí...

+3/−2
25.3.2015 12:00

P33e63t98r 34T16y78č71k63a 6305372149352

Nejsou to vojáci. Nejsou tupí vůči tomu když umřou jejich kamarádi a kolegové.

+3/−1
25.3.2015 12:07

P60e36t89r 62J66a93r20o21š 2714361275907

i vojak pozna, kdyz ho nekdo evidentne posila na temer jistou smrt

0/0
25.3.2015 13:29

D85a61v85i24d 29B93o88u32c49h84a39l 8229400519

A jako správní odboráři vycítí svou šanci. O ničem jiném to samozřejmě není. Stačí trošku něco vědět, jak je to s odborovými záležitostmi v Německu.

Mezi námi - kdyby platilo co se zde naznačuje, že "o něčem vědí" a celou dobu mlčeli, pak jsou jasnými spoluviníky. Stejně jako všichni zaměstnanci, kteří by nutně museli vědět o potížích, úřady vykonávající dohled a pod.

Takže - nehledejte za tím nic podobného. Ostatně, jak se zdá, nakonec většina nastoupila. Asi už dosáhli svého. Veřejně se o tom mluvit nebude.

+3/0
25.3.2015 14:07

T40o88m77á80š 72K23n76a81i68f84l 6923350447300

jsi tupec.

0/0
25.3.2015 13:33

Z76d50e56n95e45k 18V47r53b92a 8569435363487

Až si jednou sednete za řízení letadla pochopíte. To není auto, průsery chodí potichu, neuvěřitelně rychle a u krajnice zastavit nemůžete. Zažijete to, čemu se říká přetížení. Pilot zpravidla nepracuje od 8 do 16, předpisy jsou v tomto dost benevolentní a pak opravdu stačí takováto věc a někteří se rozhodnou raději neriskovat.

0/0
25.3.2015 17:25

T81o84m75á96š 76D32v24o62ř30á42k 3898639143243

Asi to o něčem vypovídá, když je úplně všechno v pohodě, a letadlo "samo od sebe" spadne. Mě se ten den taky nikam nechtělo letět :-)

0/0
25.3.2015 19:26

T14o92m10á31š 93K58n68a54i98f38l 6423760317140

někdy je lepší .. nemyslet.

0/0
25.3.2015 13:33

J86a95r31a 47M45a74z93g95u92t 2862259122305

Nikto nemluvi o identite pilotu????? Proc????

0/−1
25.3.2015 11:43

T67o56m18á66š 42K41n93a42i60f91l 6353480767790

a k čemu by ti byla?

+2/0
25.3.2015 13:33

E36v85a 46H64a10s10n20í74k34o21v51á 1274391296184

Pokud mohou piloti odmítnout let, když jsou rozrušení, tak udělali rozumně. Akorát myslím, že to tu nízkonákladovku zkrachuje. Už tak musí být s příjmy na štíru.

+1/0
25.3.2015 11:10

P10e23t15r 91J38a10r96o90š 2704981445377

bohuzel, kdyz neco zdimete co to da, nemate temer zadne rezervy, ani prostor k manevrovani ve vyjimecnych situacich. nicmene works as designed.

+1/0
25.3.2015 11:16

D70a36v13i94d 98B68o94u66c20h55a32l 8259120209

To dnes nemá nikdo a těžko lze tvořit rezervy na to, že odbory využijí jako hyeny havárie, aby začaly vydírat.

+1/0
25.3.2015 14:09

K91a32r95e24l 25P11e74c34k60a 7786290565474

Vlastní je Lufthansa, takže asi jen tak nepadnou.

+3/0
25.3.2015 11:27

P78e38t94r 75K64o64l71á48ř 2488307254521

Tohle nemůže profesionální piloty rozrušit tak, že by nemohli letět ... Zkus si představit to samé např. u vojenského letectva ... Po každém vlastním sestřelu by si dali 14 dní pohov?

0/0
25.3.2015 11:41

P57e43t61r 97J53a90r89o89š 2284171745937

vzpominate na kauzu Kalouskovi padaky?

+1/0
25.3.2015 11:43

Z56d83e42n62e45k 75V33r74b52a 8309255383247

To nemůžete srovnávat. Vojenský pilot riskuje sebe a stroj a se ztrátami se ve válce počítá. Mnoho věcí se ve vojenském létání vůbec neřeší s tím, že "riziko je přijatelné". Vojenský pilot je navíc na toto připravován i po psychologické stránce. Civilní pilot je oproti tomu běžný člověk, který má v éru stovku téměř bezduchých kaštanů bez jakéhokoliv výcviku o které se musí posádka postarat. Civilní létání nepočítá se ztrátami a většině problémů se snaží aktivně předcházet. Psychicky rozhozená posádka dělá chyby a mnohokrát to bylo příčinou nehod. Voják si to může dovolit risknout - vždyť jde na trh jen se svou vlastní kůží, zatímco civilní pilot má v rukách stovky životů lidí, kteří nesedali do letadla s tím, že padnou za vlast...

+1/0
25.3.2015 17:38

D79a66n59i39e70l 53U11r80b71á66n67e22k 6367168879398

Tak to je snad trochu rozdíl. Tohle není vojenské letadlo ve válce, a navíc bylo na palubě trochu víc lidí, než v jedné stíhačce. Nevíte vůbec o čem mluvíte.

0/0
25.3.2015 20:37

D65a29n70i63e11l 28U80r31b19á12n72e96k 6507108379278

Je to stresová situace. Někteří piloti mohou cítit, že by na to museli myslet a že by se tak třeba nemuseli plně soustředit na let. Takže zcela zodpovědně odmítnou letět. Na což mají ostatně podle smlouvy právo.

0/0
25.3.2015 20:46

T33o82m73á33š 39K60n57a63i73f22l 6843260747490

proč by měli být s příjmy na štíru?

0/0
25.3.2015 13:34

P19e69t45r 44K85o11l54á74ř 2238607844381

To jsou tedy profesionálové ... Nebo vědí, že ta letadla nejsou v pořádku ...

+7/0
25.3.2015 10:44
Foto

O29n67d80r14e40j 70B39o49c88e53k 1410635104158

Tak germanwings není velká společnost jak např. LH, EK  atd. takže je tam pravděpodobnost že se většina zná, takže to člověku dost zamává s psychikou, nemyslíte?

+2/0
25.3.2015 10:48

P70e17t88r 87K43o63l55á68ř 2928127604151

Pokud by několik desítek posádek nedokázalo zvládnout své emoce po cizí nehodě, tak bych je nechtěl zažít v krizové situaci ve vzduchu ... Tak to ale podle mne nebude, spíš dobře vědí, že odletět je z nějakého důvodu riziko i pro ně ...

+1/−1
25.3.2015 10:53
Foto

O23n36d72r58e68j 23B47o10c40e88k 1820695814238

Jaká cizí nehoda?

+1/−1
25.3.2015 10:55

E86d35a 60D65r38á81b44e79k 7399472843357

opak od vlastní nehoda

+2/−1
25.3.2015 11:07

M26i31c81h60a73l 77M52i34l57l13e75r 9406832279252

Germanwings patri pod Lufthansu, je to jeji dcerina spolecnost.

+1/0
25.3.2015 13:14

J98o74s80e33f 29H15á30j75e29k 6188370739782

...pokud člověk odmítne vědomě a zbytečně riskovat životy stovek lidí, znamená to, že není profesionál? :-/

+1/0
25.3.2015 11:16

P69e43t95r 35K72o43l95á26ř 2288797254141

To právě píšu. Pokud je to tak, že vědí, že je to z nějakého důvodu rizikové, tak je to správné rozhodnutí. Pokud by to dělali jen z emočního hnutí mysli, tak by to bylo silně neprofesionální.

+1/0
25.3.2015 11:39

T26o56m65á83š 58K29n80a20i65f45l 6153580237640

jezisi kriste. kde lidi chodite na takovy blaboly?

+1/0
25.3.2015 13:34
Foto

O29n95d54r61e51j 46B13o72c64e23k 1160505664498

Spiegel, není to alá českej Blesk Rv

0/−2
25.3.2015 10:41

K30a97r80e93l 65P29e13c57k63a 7916690875554

Není.

+1/0
25.3.2015 11:27

K63a23r34e37l 47D21v18o24ř10á71k 3657377777

To je něco jako Týden, Instinkt, Respekt, Reflex....

0/0
25.3.2015 11:54

M11i52r91o51s76l18a62v 41J88o66c63h 3202911933618

No tak je třeba si už konečně přiznat, že nízkonákladovky, jak z jejich názvu vyplývá, jedou s náklady na krev. Tedy, že probíhají jen ty nejnutnější prohlídky a opravy,  a tam kde to jde, se to flikuje jak se dá. :-P

+1/−10
25.3.2015 10:27

R71a41d61e90k 62Č89o49s 3596396858688

Další znalec. Máte aspoň vzdálené tušení, jak funguje systém údržby dopravních letadel?

+13/−1
25.3.2015 10:31

M39i58r35o30s36l24a66v 87J27o59c64h 3222241613358

Hmm je dáno co, kdy, jak, jak často atd. kontrolovat a vyměňovat. U zvláště kritických dílů je definován dodavatel a přicházejí spolu s papíry o provedených povinných zkouškách a certifikátech.Pak následuje spousty podpisů kontroly, že bylo provedeno co mělo být. Nicméně to jsou stále jen papíry. A pak je tu tlak ekonomický. Takže se někdy plní a někdy "plní". Jsou věci na které se "nesahá" (kritické pro provoz stroje) a jsou další, u kterých tu ekonomiku lze dohnat, zeptejte se lidí okolo nízkoná kladovek ;-) Nicméně netvrdím, že za nehodou stojí technická závada vzešlá z ekonomického tlaku.

+2/0
25.3.2015 10:51

A24l73e55x69a27n54d27r 56K52o67s19t73k73a 8862618926624

Ošizená údržba je nesmysl. Ne u dceřiné společnosti Lufthansy. Udržovat dvojí servis,(jeden pořádný, druhý podřadný) by vyšlo dráž než všechna letadla sertvisovat spolu. Nízkonákladovky šetří spíš na posádkách, na létání na levnější letiště, tím že máte příplatek pomalu i za použití záchodu a podobně. (Nezavádí náhodou někdo placené toalety v letadle?)

+4/−1
25.3.2015 11:15

R65a17d78e13k 16J68a39n49a53t14a 9755116164292

Ano, u nízkonákladovek úspory spočívají v elektronizaci prodeje letenek, konfiguraci stroje (žádná business class a menší rozestupy mezi sedadly), orientace na levněšjí letiště a časy, rezignace na garance přestupů, letenky, které obvykle nejdou vrátit ani měnit, omezení handlingu zavazadel a poplatky za ně, omezení služeb jako je převoz zvířat či speciálních zavazadel, omezení občerstvení a vybavení kabiny (např. ryanair nemá ani kapsy na sedadel před vámi), reklamy promítané během cesty, méně rezerv v letovém řádu (tj. letadla jsou sice víc využita ale dochází častěji ke zpoždením).

A pozor, netýká se to jen "nízkonákladovek". Podobná opatření zavádějí na kratších trasách i "klasické aerolinky", aby dostaly ceny letenek na stejnou úroveň, což se i daří.

Nedokážu si představit, že by v Německu někdo šidil údržbu, natož v Düsseldorfu, snad nejbohatší části Německa.

+3/0
25.3.2015 12:29

R47a39d37e75k 74Č13o68s 3676246218118

Hlavní je to, že každé letadlo komunikuje s výrobcem. Takže pokud neuděláte předepsaný úkon, nevyměníte spotřební díl, nebo neprojedete proceduru, výrobce hned ví, že je něco špatně. A věřte, že se důrazně ozve. Kromě toho každý konkrétní výkon podepisuje konkrétní člověk (to není jako v politice). Nevím jak Vy, ale já bych si určitě nevzal na triko ošizení nějaké činnosti...

+1/0
25.3.2015 11:15

K81a62r27e49l 91D10v65o66ř12á55k 3167827317

Jaký smysl by mělo, kdyby údržba byla drahá. Prostě se stále racionalizuje až to jednou praskne. Nic nového pod sluncem.;-(

0/−1
25.3.2015 11:57

J17a15r25o30s73l49a50v 54R46e47z70n44i46k 4202853889920

Letadla padaly, padají a budou padat nepřetržitě. jen je to velmi malé procento, negativní loterie...v loterii je taky velmi malá pravděpodobnost výhry

+5/0
25.3.2015 10:11

J96a92r66o12s33l15a22v 98R60e14z19n44i13k 4722403559150

tady je velmi malá pravděpodobnost pádu ale někomu se to stane

0/0
25.3.2015 10:12

J67a68n 87Š48e93s73t69á56k 3458259559154

ještě horší by bylo kdyby letadly padala;-D

+8/0
25.3.2015 10:13

M54a88r79t77i19n 58H22á26j29e83k 9107136310227

Vlastně je větší pravděpodobnost, že zemřete cestou pro tiket, než že vyhrajete hlavní výhru. True story.

+3/0
25.3.2015 10:13

R45a41d20i42m 73K39u87n41z 3515262113530

Je větší pravděpodobnost, že vás cestou sežere medvěd. To je spočítané.

0/−1
25.3.2015 10:20

E12d28a 95D54r86á89b66e92k 7169242383667

ale kolika lidem se to sežrání stalo? :-/

0/0
25.3.2015 10:32

J92o24s27e39f 84K83a68r84f27í81k 7382385456130

Sežráno bylo už dost lidí, otázka je kolik z nich šlo zrovna pro tiket;-)

+5/0
25.3.2015 10:42

E50d25a 26D22r46á62b75e64k 7559932293737

tak to už nám asi neřeknou. Nebo viděl někdo medvěda si vyzvedávat výhru?

+2/0
25.3.2015 11:09

D95o19b45r37o16m30i12l 52K48a59u21t58s56k67y 7562252364307

http://en.wikipedia.org/wiki/Conjunction_fallacy

0/0
25.3.2015 11:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.