- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mimochodem čerstvý příklad Orion Granko: ještě před dvěma, třemi měsíci měla krabice obsah 500 g. Nyní nezměněná krabice ukrývá sáček 450 g! Při stejné prodejní ceně, podotýkám... Ergo kladívko jde o nenápadné zdražení o 10 %.
Omlouvám se za překliknutí, chtěl jsem dát plus.
Nic nového pod sluncem. Uz komunisti udelali ze 7 gramoveho papiroveho sacku cukru cukr 5 gramovy při zachovani ceny a velikosti obalu.
Mě ta Opavia s těma kolečkama šokuje mnohem víc než kvůli prázdnýmu místu tím, že fakt uvedou na obal název produktu "Zlaté kolečka".
Zírala jsem na to asi dvě minuty a marně hledala, jestli se přídavné jméno nevztahuje k něčemu jinému. Možná, že název doporučili místní novináři.
Je celkem jedno, jak velký je obal. Nejvíce nám vadí, že se snižuje váha obsahu nejen cukrovinek, ale cena zůstává stejná či spíše stoupá. Dnes kde co místo 100g váží 90g nebo 80g. Složení obsahu je samá náhražka. Nenažranost a drzost výrobců nezná mezí. Pravidla ryze demokratická, tedy žádná. A my to všem ještě baštíme....
Máte jednu obrovskou svobodu volby: koupit si jiný výrobek od jiného výrobce. Výběr máte přebohatý, nemusíte se upínat jen na to, co nám milostivě nabízí Kraft Foods alias Opavia made in Poland...
Docela rád bych od iDnes viděl i test hostií.
Kolik % těla Kristova obsahují? Podle mne jde o klamání spotřebitele!
Jakou vyhodu ma pro vyrobce vetsi obal? Snad pouze marketingovou kdyz ma zakaznik pocit ze si koupil neco velkeho. Jinak vetsi obal znamena vetsi naklady na vyrobu i dopravu, ale asi se to vyplati. Vyrobci by se mohli ucit u Applu ten byl jeden z prvnich co dokazali efektivne vyuzit obal.
Ono je to vždy dost komplikované. Marketing je jen jeden důvod a hlavně u výrobků. Všechno se to odvíjí od velikosti trhu. Protože zákony nutí výrobce psát na obaly hromdu údajů v jazyce kde se výrobek prodává. Protože nadnárodní výrobci dodávají své výrobky v desítkách jazykových mutací tak je většinou výhodnější zvětšit obal a na něj dát popisky v několika jazycích než vyrábět menší serie a mít jeden obal = jeden jazyk. Je prostě mnohem efektivnější a tedy levnější vypnout a přenastavit linku jednou za den než třeba 4x. Jednak platíte dělníky, svítíte v hale atp ale nevyrábíte a za druhé každý start linky s sebou nese nějaké ztráty na obalovém materialu a ty jdou nahoru přímou úměrou k počtu zavádění nového obalu, včetně rizika chyby při zavedení. To všechno by se promítlo do OPEX a v konečném důsledku do konečné ceny výrobku. Ve finále je pak pro zákazníka lepší když si koupí granule, kde je vzduch. Protože kdyby tam ten vzduch nebyl tak by ten výrobek mohl být i o desítky procent dražší.
Někdy je také více objmený obal lepší pro ochranu produktu. Nebo je praktyčtější pro spotřebitele, třeba ta kolečka. Kdyby byla balená stejně jako jsou věnečky tak bych je nekupoval. Já tam tu vaničku prostě chci mít. Je lepší to jen vyndat z krabičky položit na stůl a konzumovat a nezkonzumované zase uložit. U věnečků to udělat nemůžu. Jak to jednou roztrhnu tak smůla a ještě se na mě vysypou drobky, protože ty kolečka uvnitř schytaj každou ránu.
Staci umet cist a pocitat a je celkem jedno, jak velky je obal.
Počítat nemusíte umět. Na cenovce musí být uvedena i jednotková cena.
S tím souvisí také "neviditelné" zmenšování obsahu výrobcem. Kupujete si pravidelně určitý výrobek za stejnou cenu, ale hmotnost se zmenšuje. Stejný obal se přifoukne vzduchem, aby výrobek na pultě vypadal stále stejně.
V poslední době mě "baví" našlehaná másla apod.