Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Auto navrhla růst mezd o 2,8 procenta. Odbory to odmítly

Odbory v posledním kole jednání s vedením automobilky Škoda Auta odmítly navrhovaný růst mezd o 2,8 procenta. Předchozí nabídka firmy byla 2,6 procenta. Odboráři jsou připraveni vynutit si vyšší nárůst mezd protesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z72d57e21n60ě73k 93D34u60f91e21k 2764194478

Jsem zvědav jak se budou chovat odboráři za pár let, až se konkurence z Číny dostane v testech na stejnou úroveň jako evropské automobilové fabriky a začnou sem vozit jejich levná auta, díky jejich levné pracovní síle. Na Slovensku už se prodává myslím jedna čínská značka.

0/0
27.3.2015 10:30

D77a60v67i55d 79Z88a59j42d26á14k 8435182580981

A pak se muzou odborari divit,ze firmy v pripade potreby radsi nabiraji agenturniky.Tenhle spolek vyslouzilych komousu je zlo v kazde firme.

+1/−1
27.3.2015 7:33

L45u93c62i24a74n 82P21a41p35a51z57i61a31n 5814447201135

Proč raději nenavrhli růst o 28%? I to by bylo málo. Je třeba postupovat trochu s nadhledem a na úrovni. škudlení o feniky je trapné ze strany firmy. Vydělávám, tak nechám také vydělat. Férové a motivující.

0/0
26.3.2015 22:04

M83i30r38o14s98l40a60v 63B35r72o58z63i98k 7221259784417

Jste snílek nebo ignorant? Existuje něco jako platová křivka. Proti každému zvýšení musíte vytvořit rezervy.  Česko je za Německem 40 let pozadu. Kapitalismus a volný trh je tu jenom pár let. Nemůžete očekávat, že je ekonomicky možné zvedat platy o více než 3, maximálně 4 procenta ročně (komukoliv).

V opačném případě si koledujete o problémy. Cesta nahoru je dlouhá a pomalá, ale i pro tak starou automobilku může být cesta dolů velice rychlá. Vzpomeňte na Rover, Alfu Romeo, Saab,....

0/0
27.3.2015 4:37

Z20d84e18n98ě44k 83H95a29n97z45l 1731446772564

No 3,5% to skončí,nic moc za tu dřinu

0/0
26.3.2015 18:47

M57i94c74h39a19l 28Š47e80v67č88í65k 8203836984

Jakou dřinu?

0/0
27.3.2015 7:11

J25i55ř20í 47B75r22u81t98o36v17s63k31ý 3926399639611

Líp sem to nedokázal napsat,ale podstata je jasná-odboráři do toho nemají co kecat

+1/−2
26.3.2015 17:28

J14i15ř39í 97B28r54u79t73o43v20s51k54ý 3746349989291

Každá firma má nastaveny platy,za které chce aby lidé pracovali,odboráři by se měli starat o zdraví zaměstnanců,bezpečnost práce a jiné,v žádném případě nemají právo kecat do toho,jak firma platí,když někdo není ochoten pracovat za mzdu,která je nastavena firmou,má možnost dát výpověd a jít jinam,jinak je to pro mě určitý způsob vydíráníRv

+4/−4
26.3.2015 14:25

M37a84r81t32i33n 90B45r51o48u93k 9733812102

Tak firma jim samozřejmě vyhovět nemusí, může je propustit a nabrat jiné zaměstnance za méně a následně je draze proškolit a zapracovat. Otázka je jestli se jí to v konečném výsledku vyplatí.

Jinak vaše věta, že firma má nastavené platy za které chce aby lidé pracovali, je neuvěřitelně legrační, pokud zároveň popíráte svobodnou volbu a vůli zaměstnanců při určování platu za který jsou pro danou firmu ochotni pracovat.

+4/−1
26.3.2015 15:59

O54n66d43ř75e38j 90L46o64š13o35t80h 9440682914102

Pokud vedení firmy se rozhodne, že zaměstnancům nepřidá, tak nepřidá a může se Povšík stavět na hlavu a organizovat stávky, jak chce. 

Zaměstnanci jsou to nejdůležetiší, co ta firma má a tím nemyslím jen dělníky, všeobecně a asi byste se divil, že i dělník může svojí práci nezvládat, dělat nekvalitně a pomalu. A málokdo by ze škodovky odešel dobrovolně dělat dělníka někam jinam, protože tolik peněz nikde na dělnický pozici nedostanou.

+3/0
26.3.2015 16:38

Z87d81e79n97ě31k 80H98a68n47z28l 1191646212654

Díky odborum

+2/0
26.3.2015 18:48

V26í28t 10H23r40a67d81i59l 2174205301732

Navrhuji všem nespokojeným zaměstnancům okamžitě podat výpověď a tím potrestat vedení Škody. Zejména pak odborářům.... Rv

+4/−2
26.3.2015 13:46

R47a92d26o88s31l44a18v 64K53l26a22u74d22a 5614358564772

A ty seš kdo, že něco navrhuješ? ;-D  Akcionář? Ředitel? A nebo jen takovej hospodskej pindal.

+6/−1
26.3.2015 13:52

V63l71a74d28a 63S89i93m22o61n18i84k 3899673183415

Nezapomněl jste nějak na fakt, že jednají dvě svéprávné strany v soukromé společnosti?

+1/−1
26.3.2015 14:14

J14a15n 90V76a34l39a63l65í47k 6976899130666

Detailní výsledky hospodaření firma zveřejnila v pondělí na výroční konferenci. Tržby firmy stouply loni na 11,8 miliardy eur, což je o 13,9 procent více než před rokem. V přepočtu na jeden den tak firma vydělala 50 milionů korun čistého.

No tak proč by nepožadovali zvýšení platů!!!!

0/0
26.3.2015 13:34

V74í66t 61H13r20a83d88i55l 2404785341402

Nikdy jsem nepochopil přímou úměru mezi čistým ziskem firmy a platem dělníka???

+2/−1
26.3.2015 13:48

L17a14d41i76s10l32a48v 21P31a97s86t31o70r90e40k 1653807708615

Ten čistý zisk je výsledek i toho dělníka - tak a teď už jsi to pochopil ;-)

+2/−1
26.3.2015 17:05

J88i32ř42í 19B51r34u94t43o37v38s17k73ý 3976859459571

Přesunout dál na východ a bude klidRv

+1/−3
26.3.2015 13:32

E38v40ž27e36n 76P91o26l44á13k 3748308471383

V této zemi je asi velký přebytek pracovních mist, že si tak vyskakují. Divím se, že tedy neodejdou za lepším.

+2/−5
26.3.2015 11:57

L23a37d66i17s45l25a88v 82P18a96s49t71o25r74e22k 1443627398925

Ve škodě stále nabírají. Přihlásit se můžeš ;-)

+3/0
26.3.2015 11:59

E40v73ž14e88n 88P54o26l84á56k 3218708221203

Nemám potřebu, poněkud.

+1/0
26.3.2015 13:33

K67a76r29e91l 90F83u25k77s47a 3174660250523

Se divím, že ta utiskovaná Škodovka neodejde jinam...

Třeba do Německa ;-)

0/0
26.3.2015 12:30

E23v42ž39e85n 50P72o11l26á57k 3498678201803

Za dražší pracovní silou? Snad spíš obráceně, na východ.

0/0
26.3.2015 13:34

K59a34r53e75l 71F49u30k29s78a 3334890950653

To spíš přestěhují ty německé fabriky VW, pokud je to tak lehké...

0/0
26.3.2015 13:52

Z24d31e36n24ě30k 89Z56a58j67í75č22e55k 2933222728515

Spousta lidí si myslí, že odbory škodí zaměstnavateli. Ve Š.A odobry víc škodí zaměstnancům... Dělají ramena a nakonec se s vedením dohodnou na 3% za otrockou práci, neproplacených flexikont... Rv

+2/−1
26.3.2015 11:46

P57a94v69e67l 47H18o53d37r 8279879867

Trou-o, to se ví, vedení nabídne 2,6% a odboráři chtějí nad 6%, takže se normálně dohodnou někde mezi 3-4 jako na trhu. Co je na tom divného, kdy  už jindy, by měli zvednout výplatu, když jsou tolik miliard v plusu.

0/0
26.3.2015 13:43

L91u62c26i75a25n 63P24a57p79a36z11i90a98n 5434687141395

Držím palce odborářům. Platy s Německem a Rakouskem je třeba srovnat co nejrychleji, včera bylo pozdě. Škoda, že stát nehájí zájmy našich občanů ve větším rozsahu. Mantra, že musíme být levnou montárnou snad konečně už skončí. Divím se, že ČSSD s pragmatickým ANO v tomto více nedělá. U proškoleného vůdce lidovců v USA samozřejmě zázraky očekávat nelze.

+3/−7
26.3.2015 11:21

G40u12s29t91a34v 58S21o84j80k52a 1388963435484

Až tady budou mzdy jako v Německu a Rakousku tak ta slavná Škoda už bude dávno v Pákistánu.

+3/−2
26.3.2015 12:45

R32a67d72o79s43l14a60v 64K74l67a21u81d51a 5234368654372

Až Škoda bude v Pákistánu, tak o ní v Evropě budou maximálně kolovat vtipy jako v osmdesátých letech v UK.

+1/0
26.3.2015 13:08

T16o15m33á45š 91D39v75o16ř80á73k 3468279303753

Ten o vyhřívaným zadním okýnku byl o.k. :-)

0/0
26.3.2015 21:08

M34i21c63h31a56l 94P82a14v38l71á29t 9303773774979

Ale jo, at jde cely prumysl do kopru, hlavne ze budeme mit "co nejrychleji" srovnane platy. Jen je pak nebude nikdo vyplacet.

+1/−1
26.3.2015 17:42

M91a82r77e74k 29H92a15n13á71č26e86k 1986433257834

přitom to flexikonto je užitečné pro všechny, jestli se jim zdá průměrné navýšení o skoro 1000 málo, tak je chyba někde jinde než u zaměstnavatele

+2/−1
26.3.2015 10:54

Z84d39e62n13ě88k 34Z56a40j31í36č65e86k 2843552668925

2,6% je pro většinu lidí něco kolem 450 Kč... A flexikonta rozhodně nejsou výhodná pro obě strany... Dnes pracuji a dostanu zaplaceno za 2 roky? Novodobé otrokářství,které vymyslel Kalousek.. Já se jim mohu na nějaká flexi vyprdnout... Jsem schopen si vydělat víc, než na nuceném flexikontu, které dostanu zaplaceno o 2 roky později...

+1/0
26.3.2015 11:15

M46i92l37a16n 53T52r22i26b13u18č34e64k 5874417214960

Mohu se optat, z jakeho prumeru vychazite? Z udaneho prumeru to je skoro 900. A dle ceho je flexi na dva roky? Pokud se nepletu podle ZP je mozny prevod jen v kalendarnim roce.

0/0
26.3.2015 11:20

Z73d75e67n39ě94k 30Z46a76j64í26č90e88k 2723352218655

Ty procenta jsou  nárust tarifů... Vy počítáte nárust z průměrné mzdy.. Ale ta se vypočítává i po započítání přesčasů, bonusů, osobního ohodnocení atd...

0/0
26.3.2015 11:23

M77i87l80a54n 89T12r66i80b31u37č48e11k 5924447434570

ale pokud mi naroste tarif, tak od nej se odviji dalsi narusty. Prescasy, vikendy a dalsi. Takze je preci logicke, pocitat celkovy narust. Dva roky na flexi je dost, ale v normalnim fungovani je to velmi dobra vec.

0/0
26.3.2015 11:33

Z60d96e56n89ě34k 30Z26a80j75í45č26e79k 2273102598355

Nenaroste... Bonus se odvijí od prodeje... Příplatky atd se sčítají a jsou separátní vůči tarifu... Přesčas se nedělá, dělá se flexikonto... Za něj je nějaký jednorázový příplatek a zbytek tvoří tarif...

0/0
26.3.2015 11:35

Z29d53e20n97ě38k 54Z26a52j48í29č37e12k 2843132288145

Flexi na dva roky, to je dohoda mezi odbory a Š.A.....

0/0
26.3.2015 11:24

M29a43r98e48k 15H94a83n11á52č63e73k 1716113167554

a taky může nastat opačná situace, dnes je práce méně, ale dostanu zaplacenou celou, kterou udělám až v budoucnu- pro zaměstnance je výhodná v tom, že mlže lépe predikovat budoucí příjem a lépe si naplánovat své výdaje

+1/0
26.3.2015 11:28

Z12d82e38n13ě63k 89Z26a14j22í76č28e87k 2483272968765

Ale blbost.. to jsou takové líbivé kecy... Když zejtra přiletí Rusové a shoděj na Škodovku bombu, tak svoje peníze nikdy neuvidím. Když zejtra Škodovka klekne , tak svoje peníze neuvidím... Octávie chodí o sobotách možná už 6 let... Dříve to bylo alespoň dobrovolné. Člověk si nedovede představit jakej to je zápřah...

0/0
26.3.2015 11:31

M56a11r27e41k 22H15a74n33á75č89e45k 1356363477704

chcete mě tvrdit, že základ je mezi 17 a 18 tisíci?

0/0
26.3.2015 11:30

Z50d64e90n33ě47k 94Z85a24j91í51č25e20k 2983862978175

Základ začíná na 16-35 tisíc.... Záleží jakou máte třídu. Dovolím si tvrdit, že většina bude mít základ kolem 21 000

0/0
26.3.2015 11:32

M54a50r45e42k 59H95a40n32á35č92e91k 1776363517554

čili jste si popřel příspěvek výše u 21000 je 2,6% 546 Kč

0/−1
26.3.2015 11:36

Z63d57e85n93ě50k 53Z40a82j84í15č85e16k 2413342178675

Pořád jsem byl se svým příspěvkem mnohem blíž, než vy se svojí 1000 ;-)

0/0
26.3.2015 11:37

M77a35r53e13k 74H40a17n47á25č70e97k 1556203527404

neznám mzdové zvyklosti ve škodovce, vycházel jsem z článku a z něj se dá vyvodit, že se mělo jednat o nárůst platu, nikoli o nárůst pouze tarifu, vy evidentně máte o situaci se škodovce větší přehled než já, ale i přesto jste naprosto zjevně mystifikoval ohledně nárůstu tarifu

0/−1
26.3.2015 11:40

Z59d43e65n30ě69k 55Z56a24j32í48č63e38k 2103352888725

Tak teď už víte, že jde o nárust tarifu ;)... Ano mystifikoval ... přiznávám, počítal jsem to od oka...

+1/0
26.3.2015 11:42

Z53d98e49n88ě13k 95Z44a17j48í85č86e48k 2393102108325

Abych doplnil informace... Ve škodovce dělá vedení za smluvní plat, takže těch se tarif netýká... To je více než oněch 35

0/0
26.3.2015 11:38

V50á49c65l46a85v 77Š91u45b39r70t 9247133498507

Vzhledem k tomu, že VW je to 3.4% a vzhledem k úspěšnosti Škodovky dané mimo jiné i slabší korunou (tedy i na úkor zaměstnanců) je to málo. Rozhodně by to nemělo být méně, než u VW.

0/0
30.3.2015 12:01

L43a93d25i31s19l52a23v 17P32a21s57t77o80r39e54k 1553917808985

Mají trvat na 6,5% a né žádné snižování.

0/0
26.3.2015 10:47

P97e91t24r 56D96v36o23ř37á34k 9854627552100

Nemůžu si pomoct, ale mě to připadá jako nenažranost. Asi bych jim doporučil vyzkoušet práci u méně ziskových společností.

+3/−5
26.3.2015 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.