Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Auto navrhla růst mezd o 2,8 procenta. Odbory to odmítly

Odbory v posledním kole jednání s vedením automobilky Škoda Auta odmítly navrhovaný růst mezd o 2,8 procenta. Předchozí nabídka firmy byla 2,6 procenta. Odboráři jsou připraveni vynutit si vyšší nárůst mezd protesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z43d30e34n17ě29k 28D29u42f59e70k 2334464908

Jsem zvědav jak se budou chovat odboráři za pár let, až se konkurence z Číny dostane v testech na stejnou úroveň jako evropské automobilové fabriky a začnou sem vozit jejich levná auta, díky jejich levné pracovní síle. Na Slovensku už se prodává myslím jedna čínská značka.

0/0
27.3.2015 10:30

D57a20v33i93d 64Z57a55j85d45á60k 8295222130671

A pak se muzou odborari divit,ze firmy v pripade potreby radsi nabiraji agenturniky.Tenhle spolek vyslouzilych komousu je zlo v kazde firme.

+1/−1
27.3.2015 7:33

L52u83c37i68a15n 64P98a55p30a20z61i52a31n 5314737451965

Proč raději nenavrhli růst o 28%? I to by bylo málo. Je třeba postupovat trochu s nadhledem a na úrovni. škudlení o feniky je trapné ze strany firmy. Vydělávám, tak nechám také vydělat. Férové a motivující.

0/0
26.3.2015 22:04

M71i23r32o67s25l27a27v 59B41r45o70z31i26k 7661649454907

Jste snílek nebo ignorant? Existuje něco jako platová křivka. Proti každému zvýšení musíte vytvořit rezervy.  Česko je za Německem 40 let pozadu. Kapitalismus a volný trh je tu jenom pár let. Nemůžete očekávat, že je ekonomicky možné zvedat platy o více než 3, maximálně 4 procenta ročně (komukoliv).

V opačném případě si koledujete o problémy. Cesta nahoru je dlouhá a pomalá, ale i pro tak starou automobilku může být cesta dolů velice rychlá. Vzpomeňte na Rover, Alfu Romeo, Saab,....

0/0
27.3.2015 4:37

Z70d76e25n80ě94k 67H12a71n90z21l 1581246322374

No 3,5% to skončí,nic moc za tu dřinu

0/0
26.3.2015 18:47

M60i96c85h49a91l 51Š90e97v83č47í42k 8893846284

Jakou dřinu?

0/0
27.3.2015 7:11

J12i25ř36í 59B95r29u26t75o55v30s95k33ý 3156689459191

Líp sem to nedokázal napsat,ale podstata je jasná-odboráři do toho nemají co kecat

+1/−2
26.3.2015 17:28

J18i19ř33í 40B26r71u92t98o60v52s55k38ý 3866409619921

Každá firma má nastaveny platy,za které chce aby lidé pracovali,odboráři by se měli starat o zdraví zaměstnanců,bezpečnost práce a jiné,v žádném případě nemají právo kecat do toho,jak firma platí,když někdo není ochoten pracovat za mzdu,která je nastavena firmou,má možnost dát výpověd a jít jinam,jinak je to pro mě určitý způsob vydíráníRv

+4/−4
26.3.2015 14:25

M52a75r21t93i91n 41B47r75o17u64k 9723802802

Tak firma jim samozřejmě vyhovět nemusí, může je propustit a nabrat jiné zaměstnance za méně a následně je draze proškolit a zapracovat. Otázka je jestli se jí to v konečném výsledku vyplatí.

Jinak vaše věta, že firma má nastavené platy za které chce aby lidé pracovali, je neuvěřitelně legrační, pokud zároveň popíráte svobodnou volbu a vůli zaměstnanců při určování platu za který jsou pro danou firmu ochotni pracovat.

+4/−1
26.3.2015 15:59

O56n41d82ř88e59j 17L25o27š90o29t51h 9710792314192

Pokud vedení firmy se rozhodne, že zaměstnancům nepřidá, tak nepřidá a může se Povšík stavět na hlavu a organizovat stávky, jak chce. 

Zaměstnanci jsou to nejdůležetiší, co ta firma má a tím nemyslím jen dělníky, všeobecně a asi byste se divil, že i dělník může svojí práci nezvládat, dělat nekvalitně a pomalu. A málokdo by ze škodovky odešel dobrovolně dělat dělníka někam jinam, protože tolik peněz nikde na dělnický pozici nedostanou.

+3/0
26.3.2015 16:38

Z87d63e82n13ě54k 83H39a22n36z96l 1421116542604

Díky odborum

+2/0
26.3.2015 18:48

V59í44t 25H61r26a70d91i48l 2224685481422

Navrhuji všem nespokojeným zaměstnancům okamžitě podat výpověď a tím potrestat vedení Škody. Zejména pak odborářům.... Rv

+4/−2
26.3.2015 13:46

R50a79d94o89s84l13a76v 63K72l62a80u43d67a 5534588974812

A ty seš kdo, že něco navrhuješ? ;-D  Akcionář? Ředitel? A nebo jen takovej hospodskej pindal.

+6/−1
26.3.2015 13:52

V44l98a57d80a 12S39i13m79o78n41i18k 3499493313425

Nezapomněl jste nějak na fakt, že jednají dvě svéprávné strany v soukromé společnosti?

+1/−1
26.3.2015 14:14
Foto

J32a58n 92V53a18l58a43l69í48k 6736269900906

Detailní výsledky hospodaření firma zveřejnila v pondělí na výroční konferenci. Tržby firmy stouply loni na 11,8 miliardy eur, což je o 13,9 procent více než před rokem. V přepočtu na jeden den tak firma vydělala 50 milionů korun čistého.

No tak proč by nepožadovali zvýšení platů!!!!

0/0
26.3.2015 13:34

V65í62t 43H36r92a89d41i66l 2194385691102

Nikdy jsem nepochopil přímou úměru mezi čistým ziskem firmy a platem dělníka???

+2/−1
26.3.2015 13:48

L63a80d44i63s55l31a49v 13P86a88s58t94o25r38e43k 1703817658885

Ten čistý zisk je výsledek i toho dělníka - tak a teď už jsi to pochopil ;-)

+2/−1
26.3.2015 17:05

J45i76ř68í 52B85r50u76t82o40v91s71k32ý 3946229189541

Přesunout dál na východ a bude klidRv

+1/−3
26.3.2015 13:32

E13v22ž30e44n 85P36o42l95á50k 3348108651203

V této zemi je asi velký přebytek pracovních mist, že si tak vyskakují. Divím se, že tedy neodejdou za lepším.

+2/−5
26.3.2015 11:57

L34a51d31i41s69l26a23v 22P14a61s33t62o58r26e18k 1743807138905

Ve škodě stále nabírají. Přihlásit se můžeš ;-)

+3/0
26.3.2015 11:59

E12v17ž97e83n 55P32o92l93á51k 3678868751263

Nemám potřebu, poněkud.

+1/0
26.3.2015 13:33

K34a61r97e32l 54F18u81k17s56a 3314500630133

Se divím, že ta utiskovaná Škodovka neodejde jinam...

Třeba do Německa ;-)

0/0
26.3.2015 12:30

E35v21ž55e38n 14P48o26l11á81k 3648118571363

Za dražší pracovní silou? Snad spíš obráceně, na východ.

0/0
26.3.2015 13:34

K89a11r39e47l 95F79u10k35s40a 3134170350663

To spíš přestěhují ty německé fabriky VW, pokud je to tak lehké...

0/0
26.3.2015 13:52

Z33d81e50n48ě14k 71Z71a98j93í88č54e35k 2663142208245

Spousta lidí si myslí, že odbory škodí zaměstnavateli. Ve Š.A odobry víc škodí zaměstnancům... Dělají ramena a nakonec se s vedením dohodnou na 3% za otrockou práci, neproplacených flexikont... Rv

+2/−1
26.3.2015 11:46

P75a34v18e30l 25H70o85d37r 8569949207

Trou-o, to se ví, vedení nabídne 2,6% a odboráři chtějí nad 6%, takže se normálně dohodnou někde mezi 3-4 jako na trhu. Co je na tom divného, kdy  už jindy, by měli zvednout výplatu, když jsou tolik miliard v plusu.

0/0
26.3.2015 13:43

L59u94c10i53a32n 55P63a98p21a38z19i65a17n 5684807631445

Držím palce odborářům. Platy s Německem a Rakouskem je třeba srovnat co nejrychleji, včera bylo pozdě. Škoda, že stát nehájí zájmy našich občanů ve větším rozsahu. Mantra, že musíme být levnou montárnou snad konečně už skončí. Divím se, že ČSSD s pragmatickým ANO v tomto více nedělá. U proškoleného vůdce lidovců v USA samozřejmě zázraky očekávat nelze.

+3/−7
26.3.2015 11:21

G34u37s80t13a74v 26S20o87j46k49a 1398763865394

Až tady budou mzdy jako v Německu a Rakousku tak ta slavná Škoda už bude dávno v Pákistánu.

+3/−2
26.3.2015 12:45

R88a18d71o28s76l47a34v 55K23l37a94u54d17a 5174528534842

Až Škoda bude v Pákistánu, tak o ní v Evropě budou maximálně kolovat vtipy jako v osmdesátých letech v UK.

+1/0
26.3.2015 13:08

T89o43m14á34š 80D77v10o70ř58á59k 3248549683333

Ten o vyhřívaným zadním okýnku byl o.k. :-)

0/0
26.3.2015 21:08

M20i12c65h90a88l 68P43a35v49l17á39t 9823733954329

Ale jo, at jde cely prumysl do kopru, hlavne ze budeme mit "co nejrychleji" srovnane platy. Jen je pak nebude nikdo vyplacet.

+1/−1
26.3.2015 17:42

M72a34r97e13k 45H15a95n18á39č27e59k 1216133317784

přitom to flexikonto je užitečné pro všechny, jestli se jim zdá průměrné navýšení o skoro 1000 málo, tak je chyba někde jinde než u zaměstnavatele

+2/−1
26.3.2015 10:54

Z11d44e20n70ě14k 64Z48a72j26í14č76e59k 2603392388585

2,6% je pro většinu lidí něco kolem 450 Kč... A flexikonta rozhodně nejsou výhodná pro obě strany... Dnes pracuji a dostanu zaplaceno za 2 roky? Novodobé otrokářství,které vymyslel Kalousek.. Já se jim mohu na nějaká flexi vyprdnout... Jsem schopen si vydělat víc, než na nuceném flexikontu, které dostanu zaplaceno o 2 roky později...

+1/0
26.3.2015 11:15

M15i74l72a55n 24T19r58i60b92u92č52e54k 5864667894420

Mohu se optat, z jakeho prumeru vychazite? Z udaneho prumeru to je skoro 900. A dle ceho je flexi na dva roky? Pokud se nepletu podle ZP je mozny prevod jen v kalendarnim roce.

0/0
26.3.2015 11:20

Z90d38e46n35ě27k 35Z32a15j68í57č47e51k 2153762478125

Ty procenta jsou  nárust tarifů... Vy počítáte nárust z průměrné mzdy.. Ale ta se vypočítává i po započítání přesčasů, bonusů, osobního ohodnocení atd...

0/0
26.3.2015 11:23

M64i54l14a95n 93T72r27i17b51u67č26e26k 5964587394350

ale pokud mi naroste tarif, tak od nej se odviji dalsi narusty. Prescasy, vikendy a dalsi. Takze je preci logicke, pocitat celkovy narust. Dva roky na flexi je dost, ale v normalnim fungovani je to velmi dobra vec.

0/0
26.3.2015 11:33

Z74d40e34n43ě14k 15Z52a46j26í34č13e19k 2423212578385

Nenaroste... Bonus se odvijí od prodeje... Příplatky atd se sčítají a jsou separátní vůči tarifu... Přesčas se nedělá, dělá se flexikonto... Za něj je nějaký jednorázový příplatek a zbytek tvoří tarif...

0/0
26.3.2015 11:35

Z47d47e57n91ě93k 71Z35a48j69í29č18e29k 2763912788925

Flexi na dva roky, to je dohoda mezi odbory a Š.A.....

0/0
26.3.2015 11:24

M26a23r18e10k 70H93a65n47á29č11e86k 1616603697784

a taky může nastat opačná situace, dnes je práce méně, ale dostanu zaplacenou celou, kterou udělám až v budoucnu- pro zaměstnance je výhodná v tom, že mlže lépe predikovat budoucí příjem a lépe si naplánovat své výdaje

+1/0
26.3.2015 11:28

Z13d30e67n33ě13k 85Z14a85j14í20č26e23k 2373222738525

Ale blbost.. to jsou takové líbivé kecy... Když zejtra přiletí Rusové a shoděj na Škodovku bombu, tak svoje peníze nikdy neuvidím. Když zejtra Škodovka klekne , tak svoje peníze neuvidím... Octávie chodí o sobotách možná už 6 let... Dříve to bylo alespoň dobrovolné. Člověk si nedovede představit jakej to je zápřah...

0/0
26.3.2015 11:31

M10a21r93e19k 70H26a91n89á28č46e70k 1406433127564

chcete mě tvrdit, že základ je mezi 17 a 18 tisíci?

0/0
26.3.2015 11:30

Z45d49e61n83ě26k 89Z87a91j87í16č96e94k 2713572308225

Základ začíná na 16-35 tisíc.... Záleží jakou máte třídu. Dovolím si tvrdit, že většina bude mít základ kolem 21 000

0/0
26.3.2015 11:32

M47a18r17e76k 89H43a76n87á84č83e96k 1926683837564

čili jste si popřel příspěvek výše u 21000 je 2,6% 546 Kč

0/−1
26.3.2015 11:36

Z64d58e41n96ě47k 34Z80a63j92í24č98e46k 2223952798525

Pořád jsem byl se svým příspěvkem mnohem blíž, než vy se svojí 1000 ;-)

0/0
26.3.2015 11:37

M19a38r92e49k 98H34a67n60á65č63e90k 1566153407514

neznám mzdové zvyklosti ve škodovce, vycházel jsem z článku a z něj se dá vyvodit, že se mělo jednat o nárůst platu, nikoli o nárůst pouze tarifu, vy evidentně máte o situaci se škodovce větší přehled než já, ale i přesto jste naprosto zjevně mystifikoval ohledně nárůstu tarifu

0/−1
26.3.2015 11:40

Z33d56e64n96ě34k 33Z48a57j53í93č18e40k 2773472968455

Tak teď už víte, že jde o nárust tarifu ;)... Ano mystifikoval ... přiznávám, počítal jsem to od oka...

+1/0
26.3.2015 11:42

Z75d54e14n52ě69k 59Z88a89j97í93č50e50k 2413932388395

Abych doplnil informace... Ve škodovce dělá vedení za smluvní plat, takže těch se tarif netýká... To je více než oněch 35

0/0
26.3.2015 11:38

V46á58c11l21a88v 57Š31u97b25r30t 9617713608377

Vzhledem k tomu, že VW je to 3.4% a vzhledem k úspěšnosti Škodovky dané mimo jiné i slabší korunou (tedy i na úkor zaměstnanců) je to málo. Rozhodně by to nemělo být méně, než u VW.

0/0
30.3.2015 12:01

L84a21d59i47s85l55a51v 61P35a62s24t56o91r39e19k 1273177448165

Mají trvat na 6,5% a né žádné snižování.

0/0
26.3.2015 10:47

P28e87t89r 74D46v59o33ř51á80k 9194317652150

Nemůžu si pomoct, ale mě to připadá jako nenažranost. Asi bych jim doporučil vyzkoušet práci u méně ziskových společností.

+3/−5
26.3.2015 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.