Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda Auto navrhla růst mezd o 2,8 procenta. Odbory to odmítly

Odbory v posledním kole jednání s vedením automobilky Škoda Auta odmítly navrhovaný růst mezd o 2,8 procenta. Předchozí nabídka firmy byla 2,6 procenta. Odboráři jsou připraveni vynutit si vyšší nárůst mezd protesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z82d12e95n28ě82k 17D54u10f15e70k 2514694438

Jsem zvědav jak se budou chovat odboráři za pár let, až se konkurence z Číny dostane v testech na stejnou úroveň jako evropské automobilové fabriky a začnou sem vozit jejich levná auta, díky jejich levné pracovní síle. Na Slovensku už se prodává myslím jedna čínská značka.

0/0
27.3.2015 10:30

D80a18v28i40d 75Z28a19j30d45á74k 8165332530911

A pak se muzou odborari divit,ze firmy v pripade potreby radsi nabiraji agenturniky.Tenhle spolek vyslouzilych komousu je zlo v kazde firme.

+1/−1
27.3.2015 7:33

L15u42c43i67a46n 13P66a23p51a82z84i40a92n 5394967371385

Proč raději nenavrhli růst o 28%? I to by bylo málo. Je třeba postupovat trochu s nadhledem a na úrovni. škudlení o feniky je trapné ze strany firmy. Vydělávám, tak nechám také vydělat. Férové a motivující.

0/0
26.3.2015 22:04

M74i10r29o42s30l52a85v 50B80r11o60z47i36k 7891949394247

Jste snílek nebo ignorant? Existuje něco jako platová křivka. Proti každému zvýšení musíte vytvořit rezervy.  Česko je za Německem 40 let pozadu. Kapitalismus a volný trh je tu jenom pár let. Nemůžete očekávat, že je ekonomicky možné zvedat platy o více než 3, maximálně 4 procenta ročně (komukoliv).

V opačném případě si koledujete o problémy. Cesta nahoru je dlouhá a pomalá, ale i pro tak starou automobilku může být cesta dolů velice rychlá. Vzpomeňte na Rover, Alfu Romeo, Saab,....

0/0
27.3.2015 4:37

Z49d67e70n13ě15k 65H75a66n65z45l 1551446342784

No 3,5% to skončí,nic moc za tu dřinu

0/0
26.3.2015 18:47

M32i18c46h40a32l 34Š59e84v88č57í27k 8653116164

Jakou dřinu?

0/0
27.3.2015 7:11

J75i25ř92í 88B11r78u88t39o65v34s68k43ý 3526759639161

Líp sem to nedokázal napsat,ale podstata je jasná-odboráři do toho nemají co kecat

+1/−2
26.3.2015 17:28

J39i15ř55í 31B37r38u88t58o71v14s63k63ý 3776239859491

Každá firma má nastaveny platy,za které chce aby lidé pracovali,odboráři by se měli starat o zdraví zaměstnanců,bezpečnost práce a jiné,v žádném případě nemají právo kecat do toho,jak firma platí,když někdo není ochoten pracovat za mzdu,která je nastavena firmou,má možnost dát výpověd a jít jinam,jinak je to pro mě určitý způsob vydíráníRv

+4/−4
26.3.2015 14:25

M64a69r89t50i52n 65B43r54o89u92k 9513222712

Tak firma jim samozřejmě vyhovět nemusí, může je propustit a nabrat jiné zaměstnance za méně a následně je draze proškolit a zapracovat. Otázka je jestli se jí to v konečném výsledku vyplatí.

Jinak vaše věta, že firma má nastavené platy za které chce aby lidé pracovali, je neuvěřitelně legrační, pokud zároveň popíráte svobodnou volbu a vůli zaměstnanců při určování platu za který jsou pro danou firmu ochotni pracovat.

+4/−1
26.3.2015 15:59

O88n80d83ř30e82j 27L21o19š79o77t46h 9350442274952

Pokud vedení firmy se rozhodne, že zaměstnancům nepřidá, tak nepřidá a může se Povšík stavět na hlavu a organizovat stávky, jak chce. 

Zaměstnanci jsou to nejdůležetiší, co ta firma má a tím nemyslím jen dělníky, všeobecně a asi byste se divil, že i dělník může svojí práci nezvládat, dělat nekvalitně a pomalu. A málokdo by ze škodovky odešel dobrovolně dělat dělníka někam jinam, protože tolik peněz nikde na dělnický pozici nedostanou.

+3/0
26.3.2015 16:38

Z24d34e61n52ě47k 29H78a81n84z23l 1631726702114

Díky odborum

+2/0
26.3.2015 18:48

V41í44t 86H76r85a81d33i79l 2434945951732

Navrhuji všem nespokojeným zaměstnancům okamžitě podat výpověď a tím potrestat vedení Škody. Zejména pak odborářům.... Rv

+4/−2
26.3.2015 13:46

R39a83d91o52s24l17a48v 47K40l64a40u98d73a 5514198984972

A ty seš kdo, že něco navrhuješ? ;-D  Akcionář? Ředitel? A nebo jen takovej hospodskej pindal.

+6/−1
26.3.2015 13:52

V17l28a53d50a 18S48i42m59o57n57i44k 3719433903665

Nezapomněl jste nějak na fakt, že jednají dvě svéprávné strany v soukromé společnosti?

+1/−1
26.3.2015 14:14

J55a73n 88V93a89l41a97l55í34k 6326709750136

Detailní výsledky hospodaření firma zveřejnila v pondělí na výroční konferenci. Tržby firmy stouply loni na 11,8 miliardy eur, což je o 13,9 procent více než před rokem. V přepočtu na jeden den tak firma vydělala 50 milionů korun čistého.

No tak proč by nepožadovali zvýšení platů!!!!

0/0
26.3.2015 13:34

V86í13t 43H72r34a81d35i75l 2514325311452

Nikdy jsem nepochopil přímou úměru mezi čistým ziskem firmy a platem dělníka???

+2/−1
26.3.2015 13:48

L58a92d66i59s13l75a95v 72P73a52s10t62o25r18e65k 1193717288285

Ten čistý zisk je výsledek i toho dělníka - tak a teď už jsi to pochopil ;-)

+2/−1
26.3.2015 17:05

J47i71ř38í 71B54r23u71t47o61v65s89k13ý 3506679589401

Přesunout dál na východ a bude klidRv

+1/−3
26.3.2015 13:32

E48v40ž95e31n 56P73o13l39á43k 3138808561253

V této zemi je asi velký přebytek pracovních mist, že si tak vyskakují. Divím se, že tedy neodejdou za lepším.

+2/−5
26.3.2015 11:57

L26a26d14i33s14l83a72v 29P30a21s46t40o37r43e17k 1833497598945

Ve škodě stále nabírají. Přihlásit se můžeš ;-)

+3/0
26.3.2015 11:59

E65v77ž26e77n 75P96o71l72á68k 3988388511413

Nemám potřebu, poněkud.

+1/0
26.3.2015 13:33

K24a31r45e49l 84F79u45k83s85a 3204280280583

Se divím, že ta utiskovaná Škodovka neodejde jinam...

Třeba do Německa ;-)

0/0
26.3.2015 12:30

E89v28ž40e95n 55P93o52l85á90k 3468988471373

Za dražší pracovní silou? Snad spíš obráceně, na východ.

0/0
26.3.2015 13:34

K35a42r20e14l 30F90u69k14s26a 3154970670973

To spíš přestěhují ty německé fabriky VW, pokud je to tak lehké...

0/0
26.3.2015 13:52

Z68d23e21n78ě67k 97Z58a26j17í52č42e72k 2523432978555

Spousta lidí si myslí, že odbory škodí zaměstnavateli. Ve Š.A odobry víc škodí zaměstnancům... Dělají ramena a nakonec se s vedením dohodnou na 3% za otrockou práci, neproplacených flexikont... Rv

+2/−1
26.3.2015 11:46

P32a84v45e11l 57H54o13d72r 8819889367

Trou-o, to se ví, vedení nabídne 2,6% a odboráři chtějí nad 6%, takže se normálně dohodnou někde mezi 3-4 jako na trhu. Co je na tom divného, kdy  už jindy, by měli zvednout výplatu, když jsou tolik miliard v plusu.

0/0
26.3.2015 13:43

L58u54c73i22a42n 37P57a35p39a74z22i78a10n 5884217281885

Držím palce odborářům. Platy s Německem a Rakouskem je třeba srovnat co nejrychleji, včera bylo pozdě. Škoda, že stát nehájí zájmy našich občanů ve větším rozsahu. Mantra, že musíme být levnou montárnou snad konečně už skončí. Divím se, že ČSSD s pragmatickým ANO v tomto více nedělá. U proškoleného vůdce lidovců v USA samozřejmě zázraky očekávat nelze.

+3/−7
26.3.2015 11:21

G77u40s77t57a71v 57S92o30j61k65a 1508243205474

Až tady budou mzdy jako v Německu a Rakousku tak ta slavná Škoda už bude dávno v Pákistánu.

+3/−2
26.3.2015 12:45

R96a77d71o10s71l43a39v 10K44l94a18u68d80a 5204158454222

Až Škoda bude v Pákistánu, tak o ní v Evropě budou maximálně kolovat vtipy jako v osmdesátých letech v UK.

+1/0
26.3.2015 13:08

T45o36m23á93š 50D21v78o86ř95á79k 3918799713163

Ten o vyhřívaným zadním okýnku byl o.k. :-)

0/0
26.3.2015 21:08

M20i28c36h24a10l 38P88a48v83l58á77t 9953813484129

Ale jo, at jde cely prumysl do kopru, hlavne ze budeme mit "co nejrychleji" srovnane platy. Jen je pak nebude nikdo vyplacet.

+1/−1
26.3.2015 17:42

M76a81r25e26k 53H14a87n96á53č56e66k 1916223757624

přitom to flexikonto je užitečné pro všechny, jestli se jim zdá průměrné navýšení o skoro 1000 málo, tak je chyba někde jinde než u zaměstnavatele

+2/−1
26.3.2015 10:54

Z47d29e72n87ě96k 49Z54a95j14í16č32e96k 2513632268535

2,6% je pro většinu lidí něco kolem 450 Kč... A flexikonta rozhodně nejsou výhodná pro obě strany... Dnes pracuji a dostanu zaplaceno za 2 roky? Novodobé otrokářství,které vymyslel Kalousek.. Já se jim mohu na nějaká flexi vyprdnout... Jsem schopen si vydělat víc, než na nuceném flexikontu, které dostanu zaplaceno o 2 roky později...

+1/0
26.3.2015 11:15

M39i39l83a28n 97T76r63i27b12u32č31e81k 5674437464750

Mohu se optat, z jakeho prumeru vychazite? Z udaneho prumeru to je skoro 900. A dle ceho je flexi na dva roky? Pokud se nepletu podle ZP je mozny prevod jen v kalendarnim roce.

0/0
26.3.2015 11:20

Z72d31e20n58ě33k 92Z50a62j32í84č20e20k 2303162468425

Ty procenta jsou  nárust tarifů... Vy počítáte nárust z průměrné mzdy.. Ale ta se vypočítává i po započítání přesčasů, bonusů, osobního ohodnocení atd...

0/0
26.3.2015 11:23

M37i12l37a62n 38T56r63i70b65u54č84e74k 5274717384700

ale pokud mi naroste tarif, tak od nej se odviji dalsi narusty. Prescasy, vikendy a dalsi. Takze je preci logicke, pocitat celkovy narust. Dva roky na flexi je dost, ale v normalnim fungovani je to velmi dobra vec.

0/0
26.3.2015 11:33

Z69d56e34n29ě52k 67Z29a45j88í30č95e22k 2653532958945

Nenaroste... Bonus se odvijí od prodeje... Příplatky atd se sčítají a jsou separátní vůči tarifu... Přesčas se nedělá, dělá se flexikonto... Za něj je nějaký jednorázový příplatek a zbytek tvoří tarif...

0/0
26.3.2015 11:35

Z85d88e54n64ě16k 82Z46a25j67í48č92e78k 2173752448595

Flexi na dva roky, to je dohoda mezi odbory a Š.A.....

0/0
26.3.2015 11:24

M56a49r50e73k 81H26a88n68á81č91e72k 1186603507144

a taky může nastat opačná situace, dnes je práce méně, ale dostanu zaplacenou celou, kterou udělám až v budoucnu- pro zaměstnance je výhodná v tom, že mlže lépe predikovat budoucí příjem a lépe si naplánovat své výdaje

+1/0
26.3.2015 11:28

Z21d57e89n88ě38k 26Z72a63j85í19č18e61k 2133742508375

Ale blbost.. to jsou takové líbivé kecy... Když zejtra přiletí Rusové a shoděj na Škodovku bombu, tak svoje peníze nikdy neuvidím. Když zejtra Škodovka klekne , tak svoje peníze neuvidím... Octávie chodí o sobotách možná už 6 let... Dříve to bylo alespoň dobrovolné. Člověk si nedovede představit jakej to je zápřah...

0/0
26.3.2015 11:31

M23a84r45e65k 26H13a32n23á68č10e84k 1816243207384

chcete mě tvrdit, že základ je mezi 17 a 18 tisíci?

0/0
26.3.2015 11:30

Z64d26e44n80ě30k 27Z86a16j43í82č84e63k 2633722648845

Základ začíná na 16-35 tisíc.... Záleží jakou máte třídu. Dovolím si tvrdit, že většina bude mít základ kolem 21 000

0/0
26.3.2015 11:32

M93a40r63e59k 32H24a84n87á18č35e76k 1296383407904

čili jste si popřel příspěvek výše u 21000 je 2,6% 546 Kč

0/−1
26.3.2015 11:36

Z49d74e80n53ě44k 68Z92a30j19í36č77e11k 2813412488675

Pořád jsem byl se svým příspěvkem mnohem blíž, než vy se svojí 1000 ;-)

0/0
26.3.2015 11:37

M49a14r24e90k 50H59a59n16á49č41e55k 1716933507664

neznám mzdové zvyklosti ve škodovce, vycházel jsem z článku a z něj se dá vyvodit, že se mělo jednat o nárůst platu, nikoli o nárůst pouze tarifu, vy evidentně máte o situaci se škodovce větší přehled než já, ale i přesto jste naprosto zjevně mystifikoval ohledně nárůstu tarifu

0/−1
26.3.2015 11:40

Z77d13e91n45ě88k 82Z29a29j25í11č20e54k 2333532238135

Tak teď už víte, že jde o nárust tarifu ;)... Ano mystifikoval ... přiznávám, počítal jsem to od oka...

+1/0
26.3.2015 11:42

Z56d69e67n36ě25k 23Z49a49j88í24č74e14k 2133232318365

Abych doplnil informace... Ve škodovce dělá vedení za smluvní plat, takže těch se tarif netýká... To je více než oněch 35

0/0
26.3.2015 11:38

V67á68c10l97a88v 94Š59u84b30r83t 9987883408157

Vzhledem k tomu, že VW je to 3.4% a vzhledem k úspěšnosti Škodovky dané mimo jiné i slabší korunou (tedy i na úkor zaměstnanců) je to málo. Rozhodně by to nemělo být méně, než u VW.

0/0
30.3.2015 12:01

L36a61d36i38s98l11a36v 24P51a64s62t52o55r73e18k 1253267128785

Mají trvat na 6,5% a né žádné snižování.

0/0
26.3.2015 10:47

P83e85t63r 53D24v23o60ř20á82k 9164417242590

Nemůžu si pomoct, ale mě to připadá jako nenažranost. Asi bych jim doporučil vyzkoušet práci u méně ziskových společností.

+3/−5
26.3.2015 10:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.