Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda vyrábí v cizině už 40 procent aut. Expanze pomáhá i Česku

K rekordním prodejům Škody Auto loni přispěly také výrazně zahraniční závody automobilky. V cizině loni vzniklo 411 tisíc škodovek, což je nejvíce v historii. Podíl zahraniční výroby společnosti ještě dál poroste. Těžit z toho mohou i čeští zaměstnanci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44a71r49t32i97n 84Ž14e87l40i73n16s50k46ý 9968849819172

Hm ... asi az se VW rozhodne ukoncit vyrobu v Ceske republice, tak se mnozi vzbudi a teprve zjisti, komu Skoda patri.

0/−1
27.3.2015 23:12

J10i31ř80í 37S76v70a23š31e11k 9124658483239

VW k tomu nemá důvod. Má na tom postavenou svoji obchodní strategii, že jde o českou značku s nějakou tradicí.

+1/0
28.3.2015 0:00

M92a65r21t17i89n 75Ž48e83l42i90n50s60k16ý 9418659919672

Obavam se, ze bemate pravdu, ze se Skoda prodava pouze kvuli tomu, ze v cizine vi, ze patri pod VW, ze to je nemecka kvalita.

0/0
29.3.2015 8:09

A75n13t60o29n47í89n 24S79e62b43e71r61a 7833638120859

Já jsem si jeden model škody koupil jen proto, že přesně daný model v tomto roce byl vyroben v Německu :-D

0/0
29.3.2015 20:31

V74á34c92l56a79v 84Š77u90b41r61t 9467473468367

Nutno říci, že Škoda, ačkoli ve vlastnictví zahraničního investora, opravdu Česku pomáhá tím, že tu platí značné daně. Bohužel je to spíše výjimka, než pravidlo. Většina korporací tu daně neplatí a čerpá daňové úlevy (prázdniny a pod.). Myslím, že rozdíl je v tom, že Škoda je česká značka a Němci se ji naštěstí rozhodli zachovat. A to je velký rozdíl, než kdyby ji zrušili a v továrnách vyráběli své VW.

+2/0
27.3.2015 22:52

J19i17ř88í 45B19r97u71t19o42v46s72k27ý 3746959849491

Odboráři v MB to procento navýší,otázka času;-)

+1/0
27.3.2015 13:41

J69a39n 65S96t13a55r89ý 8667730292325

Zarytí škodovkáři naivně věřící a argumentující tím, že škodovky jsou v ČR dražší než konkurence, protože jsou kvalitnější, by si měli přečíst tuto větu: "V praxi je tak čistý zisk na jedno auto vyrobené v Číně zhruba třikrát nižší než u škodovek prodávaných v ostatních částech světa."

A přesto se to oplatí...takže nikoli kvalita určuje cenu, ale poptávka především. Jako v každém jiném odvětví.. ;-)

0/−2
27.3.2015 12:24

A74n51t56o57n62í42n 25S96e45b52e76r73a 7663758760629

Ojetá 4 letá Fabie Stojí 130 tisíc. Ojeté 4 leté Polo stojí 180 tisíc. Ojeté 4 leté Audi A3 začíná na 300 tisíc Kč

Teď mi řekni co je drahé :-D

0/0
29.3.2015 20:35

D82a24v43i22d 59R26y44c75h95e77t16s69k21ý 9146431540510

No nevím jestli to je dobrá zpráva :-/

0/−1
27.3.2015 10:36

J33i52ř86í 66E93r26b69e21n 1623694526337

Je. Proč by neměla být? I v Bratislavě se vyrábějí škodovky, porsche či volkswageny...

+1/0
27.3.2015 11:56

K86a88r32e45l 78F23u14k90s15a 3884620910393

Ale nepovídejte, že by dovozní cla byly příčinou investic?

Neoliberálové by Škodovce měli vysvětlit, že to tak není ;-D

+1/0
27.3.2015 9:37

L23u86c45i47a89n 75P40a71p39a22z33i52a20n 5954567491955

A proto firma nabízí zaměstnancům v Česku tak otřesně nízké mzdy, za které by v Německu okamžitě stávkovali? A přitom ceny v obchodech jsou prakticky stejné, spíše je levněji v Německu jak zde v Čechystánu. Firma by se měla stydět a místo navýšení o 2,8% by měla nabídnou alespoň 28%.

+3/−9
27.3.2015 8:47

P89e14t80r 15D53l53o29u79h88ý 3675641412478

A nebo jim měla dorovnat plat na úroveň ukrajinského, ruského, indického závodu? Srovnávat jen podle platu je úplně mimo mísu. Pokud by český zaměstnanec měl stejnou mzdu jako v Německu, bude stávkovat zase německý zaměstnanec, protože má vyšší životní náklady.

+8/−1
27.3.2015 8:57

L42u46c97i14a12n 85P55a34p27a32z61i57a56n 5274917331545

Proč? Vámi jmenované závody nejsou ve stejném hospodářském prostoru jako mnou zmiňované.

0/−2
27.3.2015 9:35

P69e93t94r 57D49l66o11u35h41ý 3815911922708

Protože jsme blízko Německa, tak máme mít stejné platy? Jsme stejně daleko od Polska nebo Slovenska. A co životní náklady? To, že jako turista nakoupíte nějaké vybrané zboží levněji ještě neznamená, že se celkově žije levněji. A konec konců, co Vám brání odstěhovat se do vysněného Německa? Když budete chtít, tak ještě dnes odpoledne tam můžete být. Dnes už Vám nikdo nebrání. Ale jasně, nadávat je jednodušší.

+10/0
27.3.2015 9:59

G95e50o13r74g 80K85o20m72b97e52r46e19c 9434791636821

R^

+1/0
27.3.2015 10:14

V90á95c72l62a95v 44Š20u70b53r46t 9877583478107

Ceny jsou na 80%, platy na 30%.

0/0
27.3.2015 22:44

P52e34t39r 90D60l15o23u27h52ý 3675581302968

Jak dlouho jste bydlel v cizině? Jako turista opravdu nepoznáte všechny životní náklady. A konec konců, můžete na sobě pracovat a najít si lépe placenou práci. Odjet do Německa Vám také už (naštěstí) nikdo nebrání. Tak v čem je problém?

0/0
27.3.2015 23:10

J15i12n56d67ř55i76c98h 10Š95k96o43p54e68k 4895511210325

je zajímavé, se životními náklady argumentuje, jen když se to hodí tzn v případě zdůvodnění nižších mezd. Na druhou stranu výše mezd se vůbec nezohledňuje např. při stanovování cen elektřiny.........

+3/−1
27.3.2015 9:57

P81e55t89r 42D15l46o53u34h42ý 3925271592548

A vy zase vytáhnete zase jen cenu elektřiny, to je stejný argument. Cena elektřiny je součást životních nákladů, které jsou celkově u nás nižší. Neznám přesně situaci v Německu, ale pracoval (a především žil) jsem v Dánsku, Švýcarsku a Brazílii. Už jsem to psal v diskuzích mnohokrát, ale odvodit životní úroveň v dané zemi jen z výšky platu absolutně nejde. Např. u nás zaplatíte za registraci vozidla 800 Kč, v Dánsku jsem platil 780 000, - Kč (čtete dobře - je tam 105 až 180% ceny vozidla), daň z nemovitosti 4800 Kč, ale k tomu daň z hodnoty nemovitosti 90 000 Kč ročně), atd. Takže ano, dánský plat bych bral, daně platil v Saudské Arábii, pro benzín bych si zajel do Venezuely (halíře za litr), léčil bych se na soukromé klinice ve Švýcarsku, ale zdravotnické pojištění platil třeba v Botswaně.

+7/0
27.3.2015 10:18

J63i43n35d85ř45i16c10h 64Š97k48o28p48e55k 4105611390935

srovnávat jednorázovou cenu (registraci vozu) a cenu energie, kterou platí člověk každý měsíc a navíc se silně promítá téměř do všeho (potraviny, služby, výroba) není moc rozumné

0/0
27.3.2015 10:22

P75e76t21r 96D18l32o11u44h24ý 3145531812828

Zamyslete se, než něco napíšete. Zkuste si rozpočítat daně na měsíce (780 000,- / 72 měsíců = ) cca. 11 000,-  plus daň z nemovitosti (94800 / 12 = 7900). Pokud cca. 19 000 Kč měsíčně jen za tyto dvě daně jsou pro Vás zanedbatelné, tak gratuluji, opravdu se to nedá srovnávat.

+3/0
27.3.2015 11:03

P14e20t16r 26Z17a92s24k58o26č35i86l 2435812908909

"licenční výroba pro automobilku velmi důležitá, protože pomáhá rozpouštět výrobní náklady na jedno auto" - nechtěl pisálek říct vývojové (ne výrobní) náklady?

+1/0
27.3.2015 8:02
Foto

I92v86a97n 97K33o79p63t32a 5837772511457

Pro přímého výrobce i výrobní, využije kapacitu a fixní náklady na jedno auto jsou nižší.

+1/0
27.3.2015 8:48

J26i62ř43í 71E84r60b54e66n 1443434446927

Oboje. Ty karosérie, motory, dveřní komplety, čela, nápravy a palubní desky se vyrábějí u nás, auto jde do zahraničí rozložené třeba na čtyřicet, padesát podsestav. V zahraničí se pak už jen zkompletují - bývají to tam jen montážní závody, bez svařovny a lakovny.

+1/0
27.3.2015 12:02

J44a32n 11H61r28z94a71n 9314888290523

Divim se, ze pri te odborarske politice jeste v Cechach vubec neco vyrabi :-/ Skoda auto by mela celou vyrobu odstehovat mimo dosah ceskych odborarskych mafianu !

+1/−5
27.3.2015 7:06

K33a20r66e82l 84F79u39k52s92a 3324250710223

Hmmm a jak hodnotíte ty německé dělníky?

Tam už to musí být tím tuplem přes míru ;-D

+3/0
27.3.2015 9:38

J98i71ř52í 71E95r39b45e36n 1513634626407

Říká člověk spokojivší se s tím, když za práci v hodnotě 1000 Kč dostane 85 Kč hrubého, že?

0/0
27.3.2015 12:03

O45l40i31n 31F59i56l72d94a 3732239286613

Vždyť ze škodovky je český už jen ta značka ŠKODA  a to ještě vždy musí být "simply clever".

+4/−14
27.3.2015 6:54

G50u87s82t58a63v 14S50o50j98k85a 1898153955984

Teď jste si zavařil. Odborářská netáhla Vás usmaží zaživa.

+1/0
27.3.2015 8:24

T78o26m33á23š 86J82u24r29e32č49k93a 3213712119643

Další kterému je naprosto jedno, že plácne hovadinu, ale ono je vlastně dneska strašně kůl být škoda hater a musíte si do ní kopnout kdykoli a kdekoli co?

+2/0
27.3.2015 9:39

J24i48n14d97ř38i53c43h 88Š57k53o92p10e58k 4885941400455

pak je ale zajívamé, že škodovka má mraky českých subdodavatelů. Všichni tedy vyrábí jen loga ?

+3/0
27.3.2015 9:58

T40o54m60á73š 25D57v89o14ř74á66k 3738629363243

Expanze pomáhá i Česku, hm.

Tak k snídani prosím omeletu - a ať je jak od Pohlreicha!

+2/−7
27.3.2015 6:22

O19n38d78ř96e30j 74M65a91r11e49k 9712890347389

No hlavně pomáhá koncernu VW. Kterého díky podhodnocené koruně všichni dotujeme.

+3/−5
27.3.2015 6:42
Foto

I39v30a29n 72K59o98p79t35a 5707202631747

Poslední dva odstavce.

+2/0
27.3.2015 7:00

M87i49c48h48a68l 32K83o90h66o84u48t 6595269431254

Jenže to už není v nadpisu.;-D

+5/0
27.3.2015 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.