Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda vyrábí v cizině už 40 procent aut. Expanze pomáhá i Česku

K rekordním prodejům Škody Auto loni přispěly také výrazně zahraniční závody automobilky. V cizině loni vzniklo 411 tisíc škodovek, což je nejvíce v historii. Podíl zahraniční výroby společnosti ještě dál poroste. Těžit z toho mohou i čeští zaměstnanci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a10r86t40i64n 84Ž78e10l50i24n66s24k32ý 9808219419442

Hm ... asi az se VW rozhodne ukoncit vyrobu v Ceske republice, tak se mnozi vzbudi a teprve zjisti, komu Skoda patri.

0/−1
27.3.2015 23:12

J61i12ř27í 80S83v10a43š33e42k 9924128833449

VW k tomu nemá důvod. Má na tom postavenou svoji obchodní strategii, že jde o českou značku s nějakou tradicí.

+1/0
28.3.2015 0:00

M69a97r59t54i25n 44Ž62e12l81i20n66s50k55ý 9878779759422

Obavam se, ze bemate pravdu, ze se Skoda prodava pouze kvuli tomu, ze v cizine vi, ze patri pod VW, ze to je nemecka kvalita.

0/0
29.3.2015 8:09

A95n27t66o12n41í11n 69S20e54b10e52r16a 7323918760259

Já jsem si jeden model škody koupil jen proto, že přesně daný model v tomto roce byl vyroben v Německu :-D

0/0
29.3.2015 20:31

V16á54c67l64a77v 65Š75u78b41r78t 9907593398387

Nutno říci, že Škoda, ačkoli ve vlastnictví zahraničního investora, opravdu Česku pomáhá tím, že tu platí značné daně. Bohužel je to spíše výjimka, než pravidlo. Většina korporací tu daně neplatí a čerpá daňové úlevy (prázdniny a pod.). Myslím, že rozdíl je v tom, že Škoda je česká značka a Němci se ji naštěstí rozhodli zachovat. A to je velký rozdíl, než kdyby ji zrušili a v továrnách vyráběli své VW.

+2/0
27.3.2015 22:52

J22i64ř56í 98B96r83u26t42o37v95s88k44ý 3706449199951

Odboráři v MB to procento navýší,otázka času;-)

+1/0
27.3.2015 13:41

J59a28n 88S34t49a42r19ý 8217640402505

Zarytí škodovkáři naivně věřící a argumentující tím, že škodovky jsou v ČR dražší než konkurence, protože jsou kvalitnější, by si měli přečíst tuto větu: "V praxi je tak čistý zisk na jedno auto vyrobené v Číně zhruba třikrát nižší než u škodovek prodávaných v ostatních částech světa."

A přesto se to oplatí...takže nikoli kvalita určuje cenu, ale poptávka především. Jako v každém jiném odvětví.. ;-)

0/−2
27.3.2015 12:24

A87n70t61o20n19í79n 25S86e86b58e32r93a 7913988720269

Ojetá 4 letá Fabie Stojí 130 tisíc. Ojeté 4 leté Polo stojí 180 tisíc. Ojeté 4 leté Audi A3 začíná na 300 tisíc Kč

Teď mi řekni co je drahé :-D

0/0
29.3.2015 20:35

D71a74v42i94d 40R69y45c29h71e70t15s88k78ý 9556451440650

No nevím jestli to je dobrá zpráva :-/

0/−1
27.3.2015 10:36

J42i38ř71í 75E84r78b64e54n 1573314466367

Je. Proč by neměla být? I v Bratislavě se vyrábějí škodovky, porsche či volkswageny...

+1/0
27.3.2015 11:56

K33a96r35e75l 26F47u45k31s45a 3194270340423

Ale nepovídejte, že by dovozní cla byly příčinou investic?

Neoliberálové by Škodovce měli vysvětlit, že to tak není ;-D

+1/0
27.3.2015 9:37

L48u48c73i35a18n 41P23a87p38a58z69i11a50n 5854957771495

A proto firma nabízí zaměstnancům v Česku tak otřesně nízké mzdy, za které by v Německu okamžitě stávkovali? A přitom ceny v obchodech jsou prakticky stejné, spíše je levněji v Německu jak zde v Čechystánu. Firma by se měla stydět a místo navýšení o 2,8% by měla nabídnou alespoň 28%.

+3/−9
27.3.2015 8:47

P82e47t98r 91D47l73o79u23h61ý 3175981222308

A nebo jim měla dorovnat plat na úroveň ukrajinského, ruského, indického závodu? Srovnávat jen podle platu je úplně mimo mísu. Pokud by český zaměstnanec měl stejnou mzdu jako v Německu, bude stávkovat zase německý zaměstnanec, protože má vyšší životní náklady.

+8/−1
27.3.2015 8:57

L33u20c46i43a46n 40P89a28p48a89z33i47a94n 5474647731755

Proč? Vámi jmenované závody nejsou ve stejném hospodářském prostoru jako mnou zmiňované.

0/−2
27.3.2015 9:35

P61e49t52r 95D36l79o35u49h10ý 3745931222558

Protože jsme blízko Německa, tak máme mít stejné platy? Jsme stejně daleko od Polska nebo Slovenska. A co životní náklady? To, že jako turista nakoupíte nějaké vybrané zboží levněji ještě neznamená, že se celkově žije levněji. A konec konců, co Vám brání odstěhovat se do vysněného Německa? Když budete chtít, tak ještě dnes odpoledne tam můžete být. Dnes už Vám nikdo nebrání. Ale jasně, nadávat je jednodušší.

+10/0
27.3.2015 9:59

G34e23o75r17g 35K59o64m16b48e65r87e30c 9444571746541

R^

+1/0
27.3.2015 10:14

V51á35c24l48a85v 54Š59u68b34r96t 9407203938467

Ceny jsou na 80%, platy na 30%.

0/0
27.3.2015 22:44

P64e94t16r 92D65l19o71u87h22ý 3145191682238

Jak dlouho jste bydlel v cizině? Jako turista opravdu nepoznáte všechny životní náklady. A konec konců, můžete na sobě pracovat a najít si lépe placenou práci. Odjet do Německa Vám také už (naštěstí) nikdo nebrání. Tak v čem je problém?

0/0
27.3.2015 23:10

J83i64n75d90ř32i59c93h 57Š49k78o72p69e78k 4635161820385

je zajímavé, se životními náklady argumentuje, jen když se to hodí tzn v případě zdůvodnění nižších mezd. Na druhou stranu výše mezd se vůbec nezohledňuje např. při stanovování cen elektřiny.........

+3/−1
27.3.2015 9:57

P29e53t22r 12D10l91o23u51h90ý 3655821632238

A vy zase vytáhnete zase jen cenu elektřiny, to je stejný argument. Cena elektřiny je součást životních nákladů, které jsou celkově u nás nižší. Neznám přesně situaci v Německu, ale pracoval (a především žil) jsem v Dánsku, Švýcarsku a Brazílii. Už jsem to psal v diskuzích mnohokrát, ale odvodit životní úroveň v dané zemi jen z výšky platu absolutně nejde. Např. u nás zaplatíte za registraci vozidla 800 Kč, v Dánsku jsem platil 780 000, - Kč (čtete dobře - je tam 105 až 180% ceny vozidla), daň z nemovitosti 4800 Kč, ale k tomu daň z hodnoty nemovitosti 90 000 Kč ročně), atd. Takže ano, dánský plat bych bral, daně platil v Saudské Arábii, pro benzín bych si zajel do Venezuely (halíře za litr), léčil bych se na soukromé klinice ve Švýcarsku, ale zdravotnické pojištění platil třeba v Botswaně.

+7/0
27.3.2015 10:18

J19i39n26d41ř75i14c58h 15Š17k60o98p87e25k 4255421320855

srovnávat jednorázovou cenu (registraci vozu) a cenu energie, kterou platí člověk každý měsíc a navíc se silně promítá téměř do všeho (potraviny, služby, výroba) není moc rozumné

0/0
27.3.2015 10:22

P54e64t15r 82D84l64o56u20h82ý 3715611492408

Zamyslete se, než něco napíšete. Zkuste si rozpočítat daně na měsíce (780 000,- / 72 měsíců = ) cca. 11 000,-  plus daň z nemovitosti (94800 / 12 = 7900). Pokud cca. 19 000 Kč měsíčně jen za tyto dvě daně jsou pro Vás zanedbatelné, tak gratuluji, opravdu se to nedá srovnávat.

+3/0
27.3.2015 11:03

P92e21t92r 36Z68a42s53k46o87č12i33l 2335212918239

"licenční výroba pro automobilku velmi důležitá, protože pomáhá rozpouštět výrobní náklady na jedno auto" - nechtěl pisálek říct vývojové (ne výrobní) náklady?

+1/0
27.3.2015 8:02
Foto

I23v84a76n 79K28o15p20t27a 5587392341737

Pro přímého výrobce i výrobní, využije kapacitu a fixní náklady na jedno auto jsou nižší.

+1/0
27.3.2015 8:48

J69i30ř91í 41E96r64b76e66n 1863944886557

Oboje. Ty karosérie, motory, dveřní komplety, čela, nápravy a palubní desky se vyrábějí u nás, auto jde do zahraničí rozložené třeba na čtyřicet, padesát podsestav. V zahraničí se pak už jen zkompletují - bývají to tam jen montážní závody, bez svařovny a lakovny.

+1/0
27.3.2015 12:02

J98a78n 49H66r62z80a59n 9724718430963

Divim se, ze pri te odborarske politice jeste v Cechach vubec neco vyrabi :-/ Skoda auto by mela celou vyrobu odstehovat mimo dosah ceskych odborarskych mafianu !

+1/−5
27.3.2015 7:06

K97a94r80e31l 35F82u93k44s95a 3444670830253

Hmmm a jak hodnotíte ty německé dělníky?

Tam už to musí být tím tuplem přes míru ;-D

+3/0
27.3.2015 9:38

J94i69ř36í 67E44r35b35e27n 1943304806487

Říká člověk spokojivší se s tím, když za práci v hodnotě 1000 Kč dostane 85 Kč hrubého, že?

0/0
27.3.2015 12:03

O64l53i63n 77F78i60l12d35a 3332939466253

Vždyť ze škodovky je český už jen ta značka ŠKODA  a to ještě vždy musí být "simply clever".

+4/−14
27.3.2015 6:54

G43u50s83t92a60v 91S21o41j94k33a 1708923545914

Teď jste si zavařil. Odborářská netáhla Vás usmaží zaživa.

+1/0
27.3.2015 8:24

T38o46m18á78š 12J73u10r81e69č38k39a 3653272839653

Další kterému je naprosto jedno, že plácne hovadinu, ale ono je vlastně dneska strašně kůl být škoda hater a musíte si do ní kopnout kdykoli a kdekoli co?

+2/0
27.3.2015 9:39

J57i91n11d32ř20i34c93h 51Š41k66o13p19e48k 4535411820705

pak je ale zajívamé, že škodovka má mraky českých subdodavatelů. Všichni tedy vyrábí jen loga ?

+3/0
27.3.2015 9:58

T32o85m32á64š 27D53v91o71ř25á60k 3808559623933

Expanze pomáhá i Česku, hm.

Tak k snídani prosím omeletu - a ať je jak od Pohlreicha!

+2/−7
27.3.2015 6:22

O74n37d74ř47e40j 68M69a43r66e43k 9942750227979

No hlavně pomáhá koncernu VW. Kterého díky podhodnocené koruně všichni dotujeme.

+3/−5
27.3.2015 6:42
Foto

I64v60a38n 38K54o68p43t40a 5607112391487

Poslední dva odstavce.

+2/0
27.3.2015 7:00

M18i59c93h72a22l 94K77o72h38o81u73t 6155109241104

Jenže to už není v nadpisu.;-D

+5/0
27.3.2015 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.