Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda vyrábí v cizině už 40 procent aut. Expanze pomáhá i Česku

K rekordním prodejům Škody Auto loni přispěly také výrazně zahraniční závody automobilky. V cizině loni vzniklo 411 tisíc škodovek, což je nejvíce v historii. Podíl zahraniční výroby společnosti ještě dál poroste. Těžit z toho mohou i čeští zaměstnanci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a59r28t55i38n 43Ž61e96l93i88n30s71k37ý 9768529939792

Hm ... asi az se VW rozhodne ukoncit vyrobu v Ceske republice, tak se mnozi vzbudi a teprve zjisti, komu Skoda patri.

0/−1
27.3.2015 23:12

J34i97ř35í 15S93v46a42š22e40k 9654988273929

VW k tomu nemá důvod. Má na tom postavenou svoji obchodní strategii, že jde o českou značku s nějakou tradicí.

+1/0
28.3.2015 0:00

M56a47r64t89i91n 51Ž16e57l92i49n72s28k86ý 9578709949592

Obavam se, ze bemate pravdu, ze se Skoda prodava pouze kvuli tomu, ze v cizine vi, ze patri pod VW, ze to je nemecka kvalita.

0/0
29.3.2015 8:09

A41n95t16o98n90í65n 33S23e61b90e10r49a 7653388890139

Já jsem si jeden model škody koupil jen proto, že přesně daný model v tomto roce byl vyroben v Německu :-D

0/0
29.3.2015 20:31

V77á79c38l86a13v 87Š95u18b21r41t 9577623858167

Nutno říci, že Škoda, ačkoli ve vlastnictví zahraničního investora, opravdu Česku pomáhá tím, že tu platí značné daně. Bohužel je to spíše výjimka, než pravidlo. Většina korporací tu daně neplatí a čerpá daňové úlevy (prázdniny a pod.). Myslím, že rozdíl je v tom, že Škoda je česká značka a Němci se ji naštěstí rozhodli zachovat. A to je velký rozdíl, než kdyby ji zrušili a v továrnách vyráběli své VW.

+2/0
27.3.2015 22:52

J88i70ř27í 80B33r12u21t92o64v80s41k76ý 3406609159181

Odboráři v MB to procento navýší,otázka času;-)

+1/0
27.3.2015 13:41

J37a21n 81S25t19a76r41ý 8177550532105

Zarytí škodovkáři naivně věřící a argumentující tím, že škodovky jsou v ČR dražší než konkurence, protože jsou kvalitnější, by si měli přečíst tuto větu: "V praxi je tak čistý zisk na jedno auto vyrobené v Číně zhruba třikrát nižší než u škodovek prodávaných v ostatních částech světa."

A přesto se to oplatí...takže nikoli kvalita určuje cenu, ale poptávka především. Jako v každém jiném odvětví.. ;-)

0/−2
27.3.2015 12:24

A96n87t59o17n70í36n 54S11e39b31e83r14a 7873908830249

Ojetá 4 letá Fabie Stojí 130 tisíc. Ojeté 4 leté Polo stojí 180 tisíc. Ojeté 4 leté Audi A3 začíná na 300 tisíc Kč

Teď mi řekni co je drahé :-D

0/0
29.3.2015 20:35

D56a55v36i57d 45R13y12c14h46e79t70s96k21ý 9386191350790

No nevím jestli to je dobrá zpráva :-/

0/−1
27.3.2015 10:36

J11i24ř15í 15E73r69b50e84n 1583754856527

Je. Proč by neměla být? I v Bratislavě se vyrábějí škodovky, porsche či volkswageny...

+1/0
27.3.2015 11:56

K16a93r33e35l 62F84u61k28s94a 3644930840553

Ale nepovídejte, že by dovozní cla byly příčinou investic?

Neoliberálové by Škodovce měli vysvětlit, že to tak není ;-D

+1/0
27.3.2015 9:37

L70u89c64i57a88n 10P22a58p34a85z76i77a19n 5824847851715

A proto firma nabízí zaměstnancům v Česku tak otřesně nízké mzdy, za které by v Německu okamžitě stávkovali? A přitom ceny v obchodech jsou prakticky stejné, spíše je levněji v Německu jak zde v Čechystánu. Firma by se měla stydět a místo navýšení o 2,8% by měla nabídnou alespoň 28%.

+3/−9
27.3.2015 8:47

P85e36t26r 60D39l85o47u70h58ý 3535561162838

A nebo jim měla dorovnat plat na úroveň ukrajinského, ruského, indického závodu? Srovnávat jen podle platu je úplně mimo mísu. Pokud by český zaměstnanec měl stejnou mzdu jako v Německu, bude stávkovat zase německý zaměstnanec, protože má vyšší životní náklady.

+8/−1
27.3.2015 8:57

L46u29c30i58a12n 79P84a37p68a75z72i93a81n 5174557561525

Proč? Vámi jmenované závody nejsou ve stejném hospodářském prostoru jako mnou zmiňované.

0/−2
27.3.2015 9:35

P11e75t42r 33D77l66o67u94h40ý 3135261852408

Protože jsme blízko Německa, tak máme mít stejné platy? Jsme stejně daleko od Polska nebo Slovenska. A co životní náklady? To, že jako turista nakoupíte nějaké vybrané zboží levněji ještě neznamená, že se celkově žije levněji. A konec konců, co Vám brání odstěhovat se do vysněného Německa? Když budete chtít, tak ještě dnes odpoledne tam můžete být. Dnes už Vám nikdo nebrání. Ale jasně, nadávat je jednodušší.

+10/0
27.3.2015 9:59

G55e64o51r50g 49K56o57m60b80e15r10e44c 9274601526661

R^

+1/0
27.3.2015 10:14

V57á78c91l24a16v 52Š80u73b59r67t 9627613638717

Ceny jsou na 80%, platy na 30%.

0/0
27.3.2015 22:44

P76e68t50r 38D29l17o52u40h67ý 3975971912308

Jak dlouho jste bydlel v cizině? Jako turista opravdu nepoznáte všechny životní náklady. A konec konců, můžete na sobě pracovat a najít si lépe placenou práci. Odjet do Německa Vám také už (naštěstí) nikdo nebrání. Tak v čem je problém?

0/0
27.3.2015 23:10

J70i41n87d59ř16i25c37h 82Š34k34o71p34e13k 4835761890805

je zajímavé, se životními náklady argumentuje, jen když se to hodí tzn v případě zdůvodnění nižších mezd. Na druhou stranu výše mezd se vůbec nezohledňuje např. při stanovování cen elektřiny.........

+3/−1
27.3.2015 9:57

P93e95t95r 18D38l41o92u88h40ý 3445231262208

A vy zase vytáhnete zase jen cenu elektřiny, to je stejný argument. Cena elektřiny je součást životních nákladů, které jsou celkově u nás nižší. Neznám přesně situaci v Německu, ale pracoval (a především žil) jsem v Dánsku, Švýcarsku a Brazílii. Už jsem to psal v diskuzích mnohokrát, ale odvodit životní úroveň v dané zemi jen z výšky platu absolutně nejde. Např. u nás zaplatíte za registraci vozidla 800 Kč, v Dánsku jsem platil 780 000, - Kč (čtete dobře - je tam 105 až 180% ceny vozidla), daň z nemovitosti 4800 Kč, ale k tomu daň z hodnoty nemovitosti 90 000 Kč ročně), atd. Takže ano, dánský plat bych bral, daně platil v Saudské Arábii, pro benzín bych si zajel do Venezuely (halíře za litr), léčil bych se na soukromé klinice ve Švýcarsku, ale zdravotnické pojištění platil třeba v Botswaně.

+7/0
27.3.2015 10:18

J93i25n23d32ř20i41c70h 18Š56k45o35p88e51k 4435781130265

srovnávat jednorázovou cenu (registraci vozu) a cenu energie, kterou platí člověk každý měsíc a navíc se silně promítá téměř do všeho (potraviny, služby, výroba) není moc rozumné

0/0
27.3.2015 10:22

P33e74t50r 86D14l12o94u21h41ý 3985941702748

Zamyslete se, než něco napíšete. Zkuste si rozpočítat daně na měsíce (780 000,- / 72 měsíců = ) cca. 11 000,-  plus daň z nemovitosti (94800 / 12 = 7900). Pokud cca. 19 000 Kč měsíčně jen za tyto dvě daně jsou pro Vás zanedbatelné, tak gratuluji, opravdu se to nedá srovnávat.

+3/0
27.3.2015 11:03

P79e24t65r 23Z40a56s20k80o72č45i28l 2725462598709

"licenční výroba pro automobilku velmi důležitá, protože pomáhá rozpouštět výrobní náklady na jedno auto" - nechtěl pisálek říct vývojové (ne výrobní) náklady?

+1/0
27.3.2015 8:02
Foto

I29v85a96n 23K84o24p21t48a 5747332881237

Pro přímého výrobce i výrobní, využije kapacitu a fixní náklady na jedno auto jsou nižší.

+1/0
27.3.2015 8:48

J28i20ř77í 42E75r46b81e65n 1213324376137

Oboje. Ty karosérie, motory, dveřní komplety, čela, nápravy a palubní desky se vyrábějí u nás, auto jde do zahraničí rozložené třeba na čtyřicet, padesát podsestav. V zahraničí se pak už jen zkompletují - bývají to tam jen montážní závody, bez svařovny a lakovny.

+1/0
27.3.2015 12:02

J32a92n 44H59r39z32a24n 9664518340903

Divim se, ze pri te odborarske politice jeste v Cechach vubec neco vyrabi :-/ Skoda auto by mela celou vyrobu odstehovat mimo dosah ceskych odborarskych mafianu !

+1/−5
27.3.2015 7:06

K55a12r80e84l 59F67u74k89s89a 3504430900693

Hmmm a jak hodnotíte ty německé dělníky?

Tam už to musí být tím tuplem přes míru ;-D

+3/0
27.3.2015 9:38

J94i12ř52í 35E64r93b59e96n 1573934906907

Říká člověk spokojivší se s tím, když za práci v hodnotě 1000 Kč dostane 85 Kč hrubého, že?

0/0
27.3.2015 12:03

O78l60i19n 52F18i32l70d93a 3292329406933

Vždyť ze škodovky je český už jen ta značka ŠKODA  a to ještě vždy musí být "simply clever".

+4/−14
27.3.2015 6:54

G60u31s96t45a41v 47S62o88j12k74a 1648363795874

Teď jste si zavařil. Odborářská netáhla Vás usmaží zaživa.

+1/0
27.3.2015 8:24

T12o57m74á92š 96J17u88r92e80č16k65a 3473802279713

Další kterému je naprosto jedno, že plácne hovadinu, ale ono je vlastně dneska strašně kůl být škoda hater a musíte si do ní kopnout kdykoli a kdekoli co?

+2/0
27.3.2015 9:39

J96i50n72d71ř57i73c42h 95Š23k65o20p40e12k 4885141950815

pak je ale zajívamé, že škodovka má mraky českých subdodavatelů. Všichni tedy vyrábí jen loga ?

+3/0
27.3.2015 9:58

T72o30m30á23š 29D35v34o32ř14á67k 3508899783933

Expanze pomáhá i Česku, hm.

Tak k snídani prosím omeletu - a ať je jak od Pohlreicha!

+2/−7
27.3.2015 6:22

O65n44d26ř14e33j 91M63a31r24e68k 9612600377869

No hlavně pomáhá koncernu VW. Kterého díky podhodnocené koruně všichni dotujeme.

+3/−5
27.3.2015 6:42
Foto

I76v86a14n 76K20o82p73t60a 5967582771257

Poslední dva odstavce.

+2/0
27.3.2015 7:00

M47i49c52h16a91l 15K43o70h54o94u84t 6845799141284

Jenže to už není v nadpisu.;-D

+5/0
27.3.2015 7:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.