Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Adidas chce přesunout část výroby z Číny zpět do Evropy

Adidas plánuje přesun výroby z Asie do Evropy. Tvrdí, že chce mít blíž k zákazníkům. Distribuce výrobků na starý kontinent totiž trvá šest týdnů. Německá firma v posledních letech ztrácela podíl na trhu na úkor rychle rostoucího většího amerického konkurenta Nike.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L79u19k40á13š 91K24m48e31n31t 5669987674790

Tak ony ty boty se třemi pruhy posledních 10-12 let stejně stojí pěkně za ho*no. Dokud se to šilo v Evropě, tak vydržely opravdu dost. Jakmile se to začalo šít mimo Evropu, tak cena zůstala stejná, ale kvalita se naprosto propadla. Adidasky koupený v roce 1996 vydržely 9 let a kdyby se neošoupala podrážka, tak držely v klidu dál. Cokoli této značky koupené po roce 2001 nevydrželo víc jak 1 rok. Z kvalitní sportovní obuvy se staly boty na jednu sezonu, co se rychle rozpadnou.

+2/0
11.4.2015 22:21

L59u26b90o22m35í38r 63K15a60m64e88n58s86k90ý 3840488483616

jo, lepší pracující robot v Evropě než něajký polootrok v Asii, tohle je správný směr

+1/0
27.3.2015 17:29

P39a47v39e47l 45H70o63u80s78k58a 3111685520718

Nepřesunou to k nám? Tady bude za chvíli nejlevnější pracovní síla na světě... :-P

+2/−2
27.3.2015 14:24

D80a92v18i81d 49H35y78š85p56l33e24r 2303813257115

Chápu, že do PR sdělení nemohou napsat, že "nás to v Číně už vyjde draho", ale "blíže k zákazníkovi" zní na druhou stranu jako urážka zákazníkovy inteligence.

+17/−1
27.3.2015 10:30

M39i10r82o69s36l60a38v 42T23i55š36e41r 4569789624452

V Číně už se to nešije nejméně 5 let.

+4/0
27.3.2015 10:35

M17a91r18t64i78n 18S44e22d68o74n82a 2245256266639

Cina uz je draha delsi dobu, vyrobci zamereni na cenu uz prenesli vyrobu davno jinam (primarne Vietnam, Malajsie, Kambodza, Banglades)

+1/0
27.3.2015 20:37
Foto

M55a62r50e78k 75S40o42f90r 9435480788629

Německá bota bude opět z Německa. Díky robotizaci výroby již není výhodou levná pracovní síla. Díky robotizaci je zbytečné povolit imigraci spoustě Muslimů. Stroj pracuje a nemodlí se.

+10/0
27.3.2015 10:16

M55a18r78t98i33n 21P25e31t22ř26í45k 4912949861231

Neřekl bych, že výrobu přesune do Německa, kde je drahá pracovní síla. Viděl bych to spíše tak na Polsko apod.

+7/0
27.3.2015 10:22

A93n53t46o22n25í59n 98S73v89o76b13o31d13a 3254583699852

Potřebujete vysoce kvalifikovanou pracovní sílu, servis strojů a robotů. Tomu vyhovuje Německo. Stroje jsou efektivní, když mají správnou péči, jinak jsou drahé na pozdější servis

+1/0
27.3.2015 10:38

M25i62c36h43a69l 51P70a97v92l14á47t 9193703554919

Na tohle Nemecko fakt nepotrebujete. Tim byste uplne hloupe ziskal vsechny nevyhody, ale vyhodu zadnou. Mozna zkuste pochopit, ze nejen v Polsku nebo u nas, ale ani v Rumunsku atd. nebude s tim servisem ani ten nejmensi problem.

+3/0
27.3.2015 10:47

A62n45t87o54n30í32n 29S62v80o27b11o95d11a 3184103729522

Nebude, ale bude tam létat často někdo z Německa a nebo Švýcarska. Dnes toho dělají dost dálkově, ale stejně Němce známe osobně. Nikdo to u nás neumí pořádně. Kawasaki muselo mít v ČR své lidi, aby udrželi v provozu roboty v TPCA atd

0/0
27.3.2015 10:56

M40a29r39t67i52n 52P51e81t48ř29í20k 4212889131441

To máte firmu od firmy... např. v době krize zavřel Continental (= tradiční německá firma) 2 své výrobní závody - jeden ve Francii, jeden v Německu!!!

A zatímco v Německu to vzali sportovně ("no co, byli jsme nejdražší, tak nás holt zavřeli"), ve Francii se pálili pneumatiky ve velkém a rebelovalo se...

A k tomu "nikdo to u nás neumí pořádně": je to otázka kvalifikované pracovní síly a strojů, na kterých se vyrábí. U nás je (myslím) kvalifikované síly dost, ale chybí jí německá výkonnost. A stroje... třeba do Barumu se vozí staré mašiny z Německa, které jsou momentálně "100 let za opicema", nejsou na ně pořádně k sehnání ND a mají časté prostoje... ale to není vina (ne)kvalifikované pracovní síly, alebrž je to chyba managementu, že tu ty staré plečky cpe...

+2/0
27.3.2015 11:03

J84i49ř84í 24E70r37b46e65n 1623804196417

Jo, my jsme si taky dovezli ze "Západu" od mateřské firmy stroje, které se pak dávaly do kupy klidně tři roky, než údržbáři, technologové, elektrikáři a programátoři odladili ty nejkřiklavější závady, v důsledku kterých docházelo k výrobě neshod a k odstávkám provozu.

Když se všechny vícenáklady (zmetkovitost, vícepráce aj.) sečetly, vyšlo to dráž než kdyby se pořídil úplně nový stroj se zárukou a servisem přímo od výrobce...

+1/0
28.3.2015 0:34

M72a50r62t97i30n 61P17e88t40ř86í49k 4192939161161

Rumunsko určitě ne. Naše "matka" = Continental tam rozšířil výrobu a co slýchám ohlasy, je to tam horší než v Indonésii (kde má Continental taky fabriku) ;-D

0/0
27.3.2015 10:59

A11n21t17o73n77í81n 26S55v25o92b38o45d15a 3734663579582

Z Rumunska některé firmy utekly, nebylo to výhodné. Levná pracovní síla lze levně dovézt do rozvinutější země

0/0
27.3.2015 11:29

M20a79r11e28k 50S97ý58k14o10r71a 9573450406906

Ta vysoce kvalifikovaná síla bude přímo v Polsku. Polský inženýr je levnější než německý a dokáže stejně.

+1/0
27.3.2015 14:22

A17n63t35o34n57í88n 12S36v25o26b35o68d68a 3844553429312

Polský inženýr je dávno ve světě, pokud něco umí. Oni nemají problém jít za prací

+1/0
27.3.2015 14:40

K82a37r38e39l 91Č86e65r12n62ý 6135733162341

Jde o řízení výroby podle zpracovaných postupů, základní servis, seřízení,  .... Na to zas super kvalifikované inženýry nepotřebují.

0/0
28.3.2015 17:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.