Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Adidas chce přesunout část výroby z Číny zpět do Evropy

Adidas plánuje přesun výroby z Asie do Evropy. Tvrdí, že chce mít blíž k zákazníkům. Distribuce výrobků na starý kontinent totiž trvá šest týdnů. Německá firma v posledních letech ztrácela podíl na trhu na úkor rychle rostoucího většího amerického konkurenta Nike.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L29u90k50á91š 49K50m92e49n38t 5549717814210

Tak ony ty boty se třemi pruhy posledních 10-12 let stejně stojí pěkně za ho*no. Dokud se to šilo v Evropě, tak vydržely opravdu dost. Jakmile se to začalo šít mimo Evropu, tak cena zůstala stejná, ale kvalita se naprosto propadla. Adidasky koupený v roce 1996 vydržely 9 let a kdyby se neošoupala podrážka, tak držely v klidu dál. Cokoli této značky koupené po roce 2001 nevydrželo víc jak 1 rok. Z kvalitní sportovní obuvy se staly boty na jednu sezonu, co se rychle rozpadnou.

+2/0
11.4.2015 22:21

L20u83b79o93m48í46r 82K46a73m23e29n24s57k52ý 3710828983166

jo, lepší pracující robot v Evropě než něajký polootrok v Asii, tohle je správný směr

+1/0
27.3.2015 17:29

P44a36v18e43l 79H26o26u94s55k14a 3131745740238

Nepřesunou to k nám? Tady bude za chvíli nejlevnější pracovní síla na světě... :-P

+2/−2
27.3.2015 14:24

D17a95v75i30d 63H87y70š83p89l12e54r 2763313767915

Chápu, že do PR sdělení nemohou napsat, že "nás to v Číně už vyjde draho", ale "blíže k zákazníkovi" zní na druhou stranu jako urážka zákazníkovy inteligence.

+17/−1
27.3.2015 10:30

M96i31r65o39s48l37a55v 13T75i14š62e77r 4539909774432

V Číně už se to nešije nejméně 5 let.

+4/0
27.3.2015 10:35

M98a48r16t16i61n 76S50e29d20o44n59a 2455156876129

Cina uz je draha delsi dobu, vyrobci zamereni na cenu uz prenesli vyrobu davno jinam (primarne Vietnam, Malajsie, Kambodza, Banglades)

+1/0
27.3.2015 20:37
Foto

M94a48r13e57k 82S47o44f35r 9855610918989

Německá bota bude opět z Německa. Díky robotizaci výroby již není výhodou levná pracovní síla. Díky robotizaci je zbytečné povolit imigraci spoustě Muslimů. Stroj pracuje a nemodlí se.

+10/0
27.3.2015 10:16

M25a10r20t27i92n 22P68e55t37ř25í70k 4392309791451

Neřekl bych, že výrobu přesune do Německa, kde je drahá pracovní síla. Viděl bych to spíše tak na Polsko apod.

+7/0
27.3.2015 10:22

A28n13t76o19n97í87n 11S67v38o49b42o93d94a 3634233309542

Potřebujete vysoce kvalifikovanou pracovní sílu, servis strojů a robotů. Tomu vyhovuje Německo. Stroje jsou efektivní, když mají správnou péči, jinak jsou drahé na pozdější servis

+1/0
27.3.2015 10:38

M68i77c35h29a10l 27P65a33v46l42á74t 9793773724379

Na tohle Nemecko fakt nepotrebujete. Tim byste uplne hloupe ziskal vsechny nevyhody, ale vyhodu zadnou. Mozna zkuste pochopit, ze nejen v Polsku nebo u nas, ale ani v Rumunsku atd. nebude s tim servisem ani ten nejmensi problem.

+3/0
27.3.2015 10:47

A13n11t25o31n18í52n 93S20v23o42b80o77d60a 3274723909242

Nebude, ale bude tam létat často někdo z Německa a nebo Švýcarska. Dnes toho dělají dost dálkově, ale stejně Němce známe osobně. Nikdo to u nás neumí pořádně. Kawasaki muselo mít v ČR své lidi, aby udrželi v provozu roboty v TPCA atd

0/0
27.3.2015 10:56

M94a25r69t51i54n 26P28e85t20ř85í61k 4542369871591

To máte firmu od firmy... např. v době krize zavřel Continental (= tradiční německá firma) 2 své výrobní závody - jeden ve Francii, jeden v Německu!!!

A zatímco v Německu to vzali sportovně ("no co, byli jsme nejdražší, tak nás holt zavřeli"), ve Francii se pálili pneumatiky ve velkém a rebelovalo se...

A k tomu "nikdo to u nás neumí pořádně": je to otázka kvalifikované pracovní síly a strojů, na kterých se vyrábí. U nás je (myslím) kvalifikované síly dost, ale chybí jí německá výkonnost. A stroje... třeba do Barumu se vozí staré mašiny z Německa, které jsou momentálně "100 let za opicema", nejsou na ně pořádně k sehnání ND a mají časté prostoje... ale to není vina (ne)kvalifikované pracovní síly, alebrž je to chyba managementu, že tu ty staré plečky cpe...

+2/0
27.3.2015 11:03

J75i14ř89í 93E47r90b21e12n 1743664216867

Jo, my jsme si taky dovezli ze "Západu" od mateřské firmy stroje, které se pak dávaly do kupy klidně tři roky, než údržbáři, technologové, elektrikáři a programátoři odladili ty nejkřiklavější závady, v důsledku kterých docházelo k výrobě neshod a k odstávkám provozu.

Když se všechny vícenáklady (zmetkovitost, vícepráce aj.) sečetly, vyšlo to dráž než kdyby se pořídil úplně nový stroj se zárukou a servisem přímo od výrobce...

+1/0
28.3.2015 0:34

M28a49r15t15i72n 50P59e83t61ř13í85k 4582839961451

Rumunsko určitě ne. Naše "matka" = Continental tam rozšířil výrobu a co slýchám ohlasy, je to tam horší než v Indonésii (kde má Continental taky fabriku) ;-D

0/0
27.3.2015 10:59

A97n65t42o64n85í53n 31S11v55o37b78o52d33a 3824233949832

Z Rumunska některé firmy utekly, nebylo to výhodné. Levná pracovní síla lze levně dovézt do rozvinutější země

0/0
27.3.2015 11:29

M43a39r98e45k 15S80ý87k14o76r13a 9973720286416

Ta vysoce kvalifikovaná síla bude přímo v Polsku. Polský inženýr je levnější než německý a dokáže stejně.

+1/0
27.3.2015 14:22

A98n92t84o53n60í19n 50S33v38o37b94o68d12a 3774693779612

Polský inženýr je dávno ve světě, pokud něco umí. Oni nemají problém jít za prací

+1/0
27.3.2015 14:40

K81a18r95e12l 97Č55e12r93n16ý 6495123592641

Jde o řízení výroby podle zpracovaných postupů, základní servis, seřízení,  .... Na to zas super kvalifikované inženýry nepotřebují.

0/0
28.3.2015 17:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.